1.2.2005 10:17Ami
Ahoj. Tak jsem se rozhodla pořídit si morčecí a strašně se mi líbí crestedi, tudíž, jako správný odpovědný jedinec, se chci poptat, jestli to tady někdo nechová, jaký chovný stanice byste doporučili, jestli to něčím netrpí a jakej domeček - chci to mít v bytě a asi dvě holčičky, aby jedné nebylo smutno.
1.2.2005 11:12Mayrin
Ami: je dobře, že k chovu či držení morčátek přistupuješ tak zodpovědně. Určitě je lepší mít alespoň dva či dvě, aby si mohli povídat, neboť jsou to skupinová zvířátka. Zkus se podívat na www.klubmorcat.cz, kde najdeš odkazy na CHS. Možná bude i některá blízko tvého bydliště a pak by neměl být problém se podívat, jak morčátka bydlí. Pokud budou v bytě (i já je mám a to jich mám osm), určitě jim bude dobře. Je vhodné je mít buď v plastboxu, odkud nevylétává podestýlka ven nebo i kleci, která dobře větrá. Spousta chovatelů má i dělané boxy z lamina nebo skla, ale to záleží na tobě. Zkus mrknout tady do alb a určitě něco objevíš.
1.2.2005 13:42Fiona
Eva:Mně taky nedávno uhynula dvě morčátka po průjmu, bylo to rychlé a dnes se domnívám, že to způsobila předepsaná antibiotika od veterináře (která navíc byla nevhodná) bez probiotik. Je dobré morčatům podávat netučný jogurt s glukopurem, aby byla odolnější těmto střevním nemocem a měla zdravou střevní mikroflóru...a navíc se i krásně zakulacují :o))
- - - - -
Jinak mě to samozřejmě mrzí, ale sama vím, jak je to u morčátek rychlé a člověk to kolikrát nemůže změnit..
1.2.2005 19:07KatkaR
Luca: tvoja Lucka je klon mojej Nenušky!
- - - - -
Nenuška má hnisavý zápal maternice. Ak jej nezaberú antibiotiká, tak jej ju vyberú. Maličké som dnes odniesla do zverimexu, mali presne mesiac. Ešte som nechcela tak skoro, stále pili mamkine mliečko a ona sa o ne stále starala a umývala ich. Keď som ich oddelila, mladé utekali z klietky a prepchali sa cez mreže do mamkinej klietky. Dala som ich klietku hore, oni sa zas prepchali cez mreže, zoskočili a zas na nacpali k mamke. Bolo mi ľúto, keď som ich oddelovala, ale inak to nešlo. Mamka berie enrofloxacín a už nesmie kojiť, malým by to ublížilo.
- - - - -
Jo, a dve som dala tete a jej deckám. Teta chcela furt len jedno, ale presvedčila som ju na dve. Majú dvoch klukov.
- - - - -
jo, ak by niekto nevedel, maternica = deloha
1.2.2005 20:14KatkaR
Luca: jak je stará tvoja Lucka? A akú má povahu? Tá moja má asi 2,5 roka, za sebou 3 vrhy a odchovaných dokopy 9 mláďat (1, 3, 5). A je zlostná na iné morčatá. Teda teraz je to už ovela lepšie, ale prvý rok svojho života len bila iné morčatá a spôsobovala im často aj krvavé rany. Prípadne nejakému odhryzla z ucha. Hladkať sa nechcela dať, ju to nebavilo, najradšej behala. Po viac než roku sa zmenila, teraz sa nehá aj hladkať a je menej agresívna.
1.2.2005 23:45Zuzik
Tak mám špatnou zprávu: Po roce jsem musela zase zažívat onen srdíčkorvoucí pocit, když vám morčátko dodýchává v ruce a vy s tím nemůžete absolutně nic dělat. Oplakala jsem to hodně, byl to hrozný pohled, když jsem se v pět vrátila ze školy, tak jsem šla dávat morčátkům žrát a Frodík se nešplhal po dvířcích jako obvykle, vykukovala pouze Deisynka, tak jsem se podívala do kotce a on tam ležel na boku, zahrabaný v hoblinách. Myslela jsem si, že už je mrtvý, ale nebyl , byl totálně bezvládný a byly mu cítit jen kosti, žádné svalstvo, jen kost potáhlá kůží, která se zvedala každých 5 vteřin k posledním dodýchům. K veterináři jsme to nestihly, umřel mi v ruce:((((.....Nechápu to, ještě včera byl úplně v pořádku a dnes, nedovedu si to vysvětlit, bylo to hrozně moc smutné a opravdu to nikomu nepřeji, každý si to uvědomí teprv tehdy, když to zažije na vlastní kůži....
2.2.2005 07:10Tunat
MarkétaJ, haslerka: Díky za morální podporu. Silnej alergik nejsem...alespoň zatím, takže v kontaktu se zvířátkem být můžu. problém, je že mami je alergická dost, a tak musí bejt venku. Určitě počkam, až bude teplo, to je jasný. A ještě pro dokreslení, ta diskuse na iFauně (týkající se výběru zvířátka) vznikla předtím, než jsem po netu začal shánět různé stránky. Teď jsem už nadšenec do morčat.
- - - - -
Zuzik: To je mi líto
2.2.2005 10:59vodník
Ahojky, tak už mám konečně pár foteček v albu:
https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=1109. Moc to focení morčíkům nešlo, no, však oni se časem snad zlepší. Plešatou Toyen už asi neuvidíme, protože ty tři obrázky, co jsem měl, jsou asi v háji.
Bella, Vlčice, Vendula, Mayrin, Zuzanaxy: Máme výsledky z laboratoře, Toyen je v pořádku a zdravá. Žádná plíseň, žádné brebery. Příčiny olysání neznámé,pravila paní doktorka Hrubá. Ale že jsme byli vylekaní, viď, Toyen? No, teď už máme kožíšek, jak má být.
2.2.2005 18:52Mišulka
Tunat - už od mala jsem alergická na pyl a prach. Rodičům jsem už jako holka utíkala do seníků a courala jsem se v trávě a v polích. Když si na mne stěžovala u dětského lékaře, jen se pousmál a řekl - tělo si musí zvyknout. A opravdu - zvyklo si. Na vakcíny jsem chodila, nijak zvlášť mi nepomohly. Pak jsem se začala vážně zajímat o koně, starám se o ně denně, mám králíky, morčata. Alergie ustoupila. Nedala jsem se. A to se alergolog zhrozil, když viděl onehdá výsledky mých testů. Prý takovou velkou reakci už dlouho neviděl. Nějaké alergické reakce mám dnes už miminální.
2.2.2005 20:12Annika
Zuzik: Nebudu ti radit, abys nebrečela, protože totéž se mi nedávno stalo s Gizzli, taky mi umřela v náručí. Takže cítím s tebou. Udělej Frodíkovi hezký hrobeček.
- - - - -
Tunat: Já jsem sice taky alergička (kdo není v naší špínou zamořené době), ale s venkovním chovem nemám zkušenost, protože máme byt v paneláku a žádným "venku" nedisponujeme :-) Ale slyšela jsem už z několika stran, že to není tak zlé, zkus to.
2.2.2005 22:03vodník
Vlčice: Záhady jsou stejně vzrušující, jako jejich vyřešení. Nejsem žádný Däniken, ale jsem rád, když mě potkají a rád nad nimi přemýšlím.
Bella: Mám. A nevím, co k tomu dodat. Surrealismus je takové fascinující hledání souvislostí... Od malička jsem morčátkům dával jména svých oblíbených knižních hrdinů, ani nevím, jak mě to napadlo, a myslel jsem, že je to normálka. Táta si toho všiml, až když jsem jednomu morčeti říkal Inženýr Smith, a snažil se mě přesvědčit, že Miky je taky hezký jméno. Inženýr Smith si dokázal během tří dnů vyhlodat v překližkové bedně průlez ven a celé dopoledne courat po pokoji, než jsem přišel ze školy. To by nějaký Miky nesvedl. Doteď jsem nenašel důvod tenhle zvyk se jmény v zásadě měnit.
3.2.2005 08:42Vlčice
Mišulka: Tak koukám, že máme podobnou zkušenost s alergií a vakcínama. Já mám alergii na prach a roztoče. Taky jsem chodila dlouho pravidelně na vakcíny, ale účinky jsem vůbec nepociťovala. Uklidňovala jsem se ale tím, že doktoři tomu asi rozumí o něco víc, než já. Když se vakcíny začaly plně platit, naštvala jsem se a přestala jsem na ně chodit. Cítím se pořád stejně - když přijdu do styku s prachem, začne mi kapat z nosu, trochu si zakašlu, vysmrkám se a víc si s tím hlavu nelámu. Morčata bych pryč nedala v žádném případě a vůni sena miluju. Takže... není co řešit. Tělo si opravdu poradí a když se člověk tak moc na sebe nesoustředí a nepozoruje se jako hypochondr, tak se to určitě přežít dá. ;))
vodník: Tak to máme opravdu společné. Taky mám ráda záhady a ráda nad nima pak přemýšlím a snažím se všemu přijít na kloub. Stalo se mi už párkrát něco zvláštního a nevysvětlitelného, takže opravdu mám o čem přemýšlet. A Toyen přeju čím dál víc zdravíčka a ať je šťastné morčátko. Je prostě kouzelná!!!!
3.2.2005 08:48Pája
Tunak:
Nenech se otrávit ! "Paneláčníci" Ti hold budou tvrdit,že máš všechno chovat v bytě . No a Ti co mají domeček, či spíše farmu, Ti budou tvrdit,že můžeš skoro všechno chovat venku . Paradoxně všichni mají pravdu. Záleží prostě jaké podmínky a péči zvířátku poskytneš. Nejsem velký zastánce venkovního chovu morčat,protože razím teorii, když už zvíře v zajetí, tak co nejblížší podmínky jaké by mělo ve své domovině, no a morče nezná zimu. Naproti to mu králík je vlastně venkovní zvíře z našeho klimatu. I veterinář mi radil mít králíky spíše na balkóně , než v suchém panelákovém bytě. Že je mám stejně vevnitř je spíše z mojí pohodlnosti .... neumím si představit jak jim tam v zimě chodím čistit kotec a mačkat jim ty kebule.
3.2.2005 09:53Annika
haslerka: Mělas ho vzít!!!
- - - - -
Gratulujte mi, zrovna jsem se stala kmotrou nových králíčat. Zatím tedy jednoho, byla dvě a jedno se udusilo v obalu, ale druhé žije. Nevím, jestli budou ještě další. Popelka na mimču leží, tak jestli ho během týdne nerozlehne, těšte se na fotky! Je fakt roztomilé :-)
3.2.2005 14:26bee bee
JanaM: a což tak oženit ho s black tan crestedkou?? Tu bych měla, dokonce dvakrát. Jedna už ale skotačí se ženichem, druhou bych ráda vystavila, jenže než bude nějaká výstava, morči mi zestárnou, ztloustnou, nebo otěhotní. Hehe, nebo vše najednou.
4.2.2005 14:51JanaM
Moje morčátka vám všem děkují za pochvalu. Bohužel některá z nich již kvůli tragickým okolnostem (ještě v roce 2004) nemám. V diskuzi jsem o tom psala, ale i tak jsem to do zmiňovaného alba dopsala - za jakých okolností jsem o ně přišla. Dost jsem to obrečela a fakt jsem zatrpkla vůči vetům a netuším, na koho se obrátit, kdyby se zas přihodilo něco, co bych přes ně musela řešit.
Vendula: Blahopřeji!
Bee Bee: Návštěvy jsou kdykoliv vítány. Cítím se u teho Valmeza taková osamocená ve své morčecí mánii. Ale i tak je supr, že se nám ty chovné stanice na Moravě rozrůstají.
4.2.2005 15:17JanaM
Bee Bee: Čokoláďák Cedrick je sice malilinko rypatější (původně byl k samičce s fakt kulatou hlavou), ale má krásnou korunku a je hezky urostlý, má pěkné velké uši máloosrstěné, i když jedno trošku zalomené - musela jsem přivřít oko, kupovala jsem ho kvůli samičce (kterou už bohužel nemám). S největší pravděpodobností bude nějakou dobu nezadaný. Připouštět budu k bílému a slate-bluáčkovi; skořicová Brigita je totiž s Cedrickem rodina. (Připouštět budu ale až nebudou hrozit mrazy, mám morčuláky ve vejmínku, kde jim topím elektrikou a při tak -12 to topení udrží takových +12 ve vnitřku, mláďátka by potřebovala víc tepla.)
4.2.2005 18:48JanaM
Sisi: Tak to se nedivím.:-(
Jinak změnila jsem své poslední album, protože na něm bylo kulové vidět, tentokrát jsem si víc posvítila, no aspoň o trošku. Jsou to nyní moje všechna morčátka: http//www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=1046
- - - - -
Ups, zas jsem zapomněla, jak tam ten odkaz dostanu... ta skleróza!
4.2.2005 21:54Annika
Ahoj, tak zatím ne morčecí, ale králičí máma ze mě je! Popelka vypadala, že vláčí tak čtyři, nakonec byla ve vrhu jen dvě mláďata a navíc nechala jedno udusit v obalu, tak máme jen jediné. Na to, že jsem ji nechala krýt o hlavu větším samcem, je velikost mláďátka zarážející: 5cm!!! Je hrozně slaďounký a pořád spí :-) Hodím jsem foto za 14 dní, to už by to mohlo začít připomínat králíka.
4.2.2005 22:10Annika
MarkétaJ: Mimochodem teď u nás bude fakt veselo. S hrůzou jsem zjistila, že Indi, Uve a Claudík, kterým se celou zimu střádala "práce", se do ní na jaře s vervou pustili a teď mám na krku osm těhulí. Hrozné je to, že ti pitomci je nejspíš zvládli všechny najednou...
- - - - -
MarkétaJ: Oznam Cesmine, že bude mít příbuzňáčky. Maminka Ellinka je taky v nejlepším. S Uvefixem :-)
5.2.2005 10:44Annika
Ahojte!
Tak ti mrzáci kluci způsobili, že jsou březí holky: Lara, Elsa, Ypsi, Kiki, Hermiona, Fiona, Chicki, Amie, Ellie, Fava a Sněhurka. Ypsi je už v "posledním tažení", už by brzičko měla mít miminka. Kdybyste někdo chtěli coronety a možná saténky v barvě šedé aguti...
- - - - -
A zdarma se podívám na mláďata, jestli jsou SG nebo ne!
- - - - -
KatkaR: Moc hezké fotky, jen poznámka k jednomu z těch morčátek... co to má proboha na zádech???? :-)
5.2.2005 13:32MarkétaJ
Lucka: varování může být ztráta hmotnosti(můj samec nyní váží 550g-je to kost a kůže, nelze nahmatat žádný tuk,mohla bych se na něm učit anatomii-ale není u něj cukrovka ještě potvrzena), hodně pije-třeba i dvojnásob oproti jiným morčatům, hodně močí. a furt žere-nepůsobí to jako nemoc,protože je normálně aktivní, není apatický,ani neodmítá potravu. Cukrovka se určí přes lakmusový papírek-samce zítra dám do kýble a až se vymočí, tak v tom vymáchám ten papírek a podle barevných změn to určí veterinář. pokud to bude pozitivní znamená to pro nás inzulinové injekce a určité změny v jídelníčku. doufám, že to ale není cukrovka, ani jiná porucha metabolismu.
5.2.2005 14:18bee bee
LenkaS: čekala jsemm holky, měla být Kamizolka, Karkulka a Kalupinka, no tak máme Kaštánka, Košíčka a Kašpárka. Neva, stejně jsou úžasní.
Mišulka: Fester je na fotce fešanda, že by Pompíkova nevěsta? Moc ráda jsem tě i tvé blízké poznala.
MMMoni: Ještě že už nemám na psouna místo, byla jsem uchvácena, až mě dítě opustí, pořídím si mimi psouna. Moooc děkuji za plexiskla, až to bude nádherně hotovo, vyfotím s udáním původu plexi :-).
5.2.2005 14:25Mišulka
Zuzik - jsem nadšená ze všech třech morčátek, co jsme si přivezli. Ovšem Pompík je č. 1. Je naprosto úžasný a myslím, že teď v oblíbenosti předejde i našeho Izáčka, který byl do teď náš nejoblíbenější mazlík. On je tak úžasně pohodový a moc srandovně běhá. Docela se divím, že jsi ho dala pryč. Jsem za to ale ráda, protože může být u nás:)))))). Budu fotit, fotit a fotit. Pošleš mi ten rodokmen?
- - - - -
bee bee - i já jsem ráda poznala tebe. Jen je mi líto, že jsme měly tak málo času. Moc hezky by se s tebou povídalo. Pompík je ženich pro Fester. Snad se jí bude líbit.:))))
5.2.2005 14:51JanaM
Sisi: Teprve dneska mi docvaklo, že jsi to ty, kdo shání tu řepu. My jí máme spoustu, na zahrádce vypěstovanou, jestli chceš, tak ti jí možu vzít do Valmezu, když jsi z teho Rožnova, nebo jestli se chceš mrknout k nám do Podolí (cca 12 km od Valmezu). Jo, kolik máš morčíbek, stačila by ti třeba jedna plná taška? Ona je docela výživná, já ji dávám morčátkům jenom po troškách, jako bonus, jednak aby se jim neomrzela, druhak aby nebyli jak kouličky.
Kdyžtak se mi ozvi na 608 423135 (v chovatelských kontaktech na klubových stránkách je staré číslo, už jsem to hlásila, ale nevím jak je to daleko).
Jestli ještě někdo, kdo bydlí poblíž, máte o řepu zájem, dejte vědět, rozumné množství věnuji. Letos ji sice sadil a sklízel pan Smahel (potenciální tchán), ale většinou se prý na jaře zkazí (sadí se hlavně kvůli krocanům, kteří jdou na koci podzimu na pekáč) a to by byla škoda.
- - - - -No, a snad se mi sem na druhý pokus podaří dát odkaz na nejnovější fotečky:
https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=10465.2.2005 19:52MMMoni
bee bee:
nemas zac :) psounika vrele doporucuji :) kdyz tak si procti neco na www.kralici.cz/psouni ... na bydlenicko jsem zvedava :) a prosim, mysli na me s holcickama :) jsem moc rada, ze jsem te poznala! diiiik! Jo a mas moc sympatickyho manzela! :)))
- - - - -
Annika:
muzes mi rict, proc jsi pripoustela kralici samici s vetsim samcem? a pak se desne divis, ze se jedno udusilo. Bud rada, ze to samice ustala!!! Tohle fakt nechapu ... je tu kralici web, kdyz nevis, tak se zeptej!!! jinak k pripousteni tvych morcecich samic, sis minule vlastne sama odpovedela. Mozna bys mela vedet, ze starsi samice by se uz pripoustet nemely, i kdyz si mnozi mysli neco jineho. Ono se to nerika pro srandu kraliku!!! no ted je to uz jedno, ale prosim te, az budes chtit pripoustet kralinky, proci si radne veskere informace. Hlavne nezapomen na preleceni proti kokcidioze a dbej na pravidelne ockovani. Kdybys neco potrebovala, klido se ptej, rada poradim...
jinak musim pochvalit vsem krasne fotecky!!! ;)
a nezapomente, ze porad shanim samici seltie ci coronet oranz, ci oranz s bilou, mozno i SG. Dik moc! ;)
5.2.2005 20:07bee bee
MMMoni: dneska jsem doma předváděla, jak se "mimi" tvářilo, a byla jsem tak přesvědčivá, že ceruška Petruška jakoby rezignovala z mainské mývalí a dlal by si říct na psouníka. S takovým zvířátkem fakt nikdy nemůžeš mít nikdy blbou náladu. Ad manžel:vyřídím, bude nadšen, kdyby byl manžel, vyhodí mi morčata a zřídí si pracovnu nebo kuřárnu...nebo nee?
- - - - -
S morčíky na tě budu myslet, třeba to pak bude ta srdeční záležitost...je to legrace, obě z F-Pístku a potkat se musíme v Pístech :-)
6.2.2005 17:02bee bee
LenkaS: Zatím jsem si stoprocentně jistá, že teddík ,Kaštánek , je kluk, u hladkých pořád doufám, že třeba...bude ta Kalupinka. Fotila jsem dnes, ale foťák je půjčený, tak musím počkat na přetažení fotek do PC.
7.2.2005 10:29Mišulka
Jarka - tak až se povede, že budeš mít cestu do těch našich končin, musíš se určitě zastavit. Ráda ti Pompíka a všechny ostatní zvířátka ukážu:))))))
Vakance - co je to prosím zateplená králíkárna? Králíkárny na vesnicích jsou dřevěné, max. někteří chovatelé překryjí "vchodová dvířka", většinou jutovým pytlem. Já mám na králíkárně "přepych" - dvířka jsou překryty plexisklem. V králíkárnách mrzne. Některá morčata žila sama i s králíkama. Přežila všechna. Pouze jsem měla problém u dlouhosrstých - ta to snášela hůře a ty bych venku nenechala. Dnes už morčata venku nenechávám, mám možnost je umístit ve stáji, kde nemrzne. Kdybych ale tu možnost neměla, byla by venku.
Tunat - pokud je morčátko zvyklé už od léta venku, mělo by bez problémů vydržet i zimu venku. Je potřeba mu dávat kvalitní a pestré krmení, hlavně dostatek zeleniny - vitamin C. Podestýlka je podle mne nutná ze slámy, je teplejší než hobliny. V ubykaci nesmí být průvan a nesmí tam pršet a sněžit. Venku bych chovala jen krátkosrstá. Vždy je třeba sledovat zdravotní stav morčátka, určitě se může stát, že některé morčátko bude citlivější a zimu by nezvládlo. To ale dobře poznáš tím, že začne hubnout. Připrav se na tu možnost a měj v rezervě místo, kde je tepleji.
7.2.2005 12:03JanaM
Sisi: Kde jsi? Řepa čeká.
Tunat: U sousedů na dědině mají morčata v králíkárně i přes zimu (je to již jejich několikátá zima), nejsou tedy dána dohromady s králíkama v kotci, ale netuším, jak to třeba dělají s vodou, aby jim nezamrzla??? Pak jsem taky slyšela, že někdo měl snad i chovná morčata venku a v mrazech jim omrzly uši. Morče na tu zimu musí být v každém případě zvyklé, zřejmě již od mala. S čistokrevnýma bych to ale rozhodně nezkoušela. U mě je nejspodnější teplotní hranice pro morčátka 10°C.
Všimli jste si někdy, jestli mají vaše morčátka teplé nebo studené uši. Má třeba nějakou souvislost s jejich kondicí, případně nemocí. Mě se moc souvislost nepodařilo najít...???
7.2.2005 13:52Fiona
Annabel: Pár rezervací na seltie jsem si podala, jsou to krásná morčátka, ale jelikož s chovem teprv začínám a těch pár hladkých morčátek, co jsem zatím měla, mi nadělalo tolik starostí, které jsem nečekala, tak jsem si řekla, že je lepší se do něčeho zbrkle nevrhat, než aby pak zvířátka na to doplácela...tak komu jsem tím způsobila nějakou újmu (třeba na zdraví :o)) se moc omlouvám!!!
7.2.2005 15:10Zuzik
Tunat: Já mám venkovní odchov.Celoročně chovám na balkoně, ale samičky s miminkama stěhuji přes zimu dovnitř. Vetšinou ale plánuji mladé na jaro. Kotec je zateplený tak, že je tam vždy nejméně o pět stupňů víc než venku, neprší tam a už vůbec tam není průvan. Za celých pět let (musím zaklepat) morčátkům kvůli zimě nikdy nic nebylo (nemoc, umrznutí), snažím se aby spolu byla v kotci nejméně dvě morčátka, tzn. že i samci jsou přes zimu u samiček na připuštění. V kotci musí být vysoká vrstva hoblin, protože ti může začít mrznout podestýlka, když je počůraná a je třeba ji často měnit, tzn., že neznamená, že když je máš venku, tak se to může zanedbávat, jelikož tvůj noc to necítí!!!To ne, může to být nebezpečné. Musí tam mít také hodně sena ...vždy se tam zachumlají...tím , že tam mám ve předu plexi se to přes den moc hezky nahřeje, pokud svítí slunce a to tam mají i 10 stupňů, když je 1 pod nulou, večer je to horší, to někdy plexi překrýváme dekou, aby to nebylo tak studené...třeba Pompík, který je teď u Mišulky má za sebou už jednu zimu, nikdy nebyl nijak nemocný, musíš je před zimou hezky vykrmit, jelikož je pravda, že zhubnou, ale to je i proto, že není tolik zelené píce jako v létě. mněla bych je doma, ale u nás jsou alergici dva a já bych to bez těch malých mršek nepřežila:((, kdybych mohla , tak je mám doma, ale nejde to, tak to musí drobci ty 3 měsíce vydržet...
7.2.2005 18:47Mišulka
Zuzík - jsem ráda, že jsi se ozvala. Netušila jsem, že máš morčátka venku. Né, že bych Pompíka vyhodila na mráz:)))). Pompík bydlí doma a doma taky zůstane, je to mazlík a moc ráda se na něj koukám. Je ale dobré vědět, že i rexíci snáší zimu dobře, s tím zkušenosti nemám. A právě z takového venkovního chovu, by si měl Tunat pořídit morčátko. Určitě zvládne zimu lépe, než ti, co se narodili v bytě.
7.2.2005 19:31MarkétaJ
Mišulka, Zuzik, Tunat: taky chovám morčata celoročně venku. jsou pod přístřeškem u zahradního domku v "králíkárně", dvířka jsou přikrytá přes noc a v případě špatného počasí "vězeňskou dekou". mláďata se snažím plánovat na jaro a léto, ale teď se mi nechtěně podařil vrh 24/11 a mláďata byli v pořádku, na podzim hodně krmím kukuřicí, aby nabrali tuk. a chce to kromě hoblin a sena velkou vrstvu slámy-dobře izoluje.
7.2.2005 19:32Annika
Ještě mám jeden dotaz. Nevíte někdo, zda je Ivomec nebezpečný pro březí a kojící samice, resp. pro jejich mláďata? Zítra si pro to jdu a nejsem si zcela jistá, jestli ho mohu dát všem, které jsem vytipovala. K tomu se vztahuje ještě jeden dotaz - vadí použití Ivomecu coby prevence? U některých nevidím známky napadení parazity, ale s nimi nebo ve vedlejších klíckách bydlí lazaři.
7.2.2005 19:34MarkétaJ
Tunat: pokud sháníš morče na mazlíka Z VENKOVNÍHO ODCHOVU, mám tady na prodej jednoho samečka, konkrétně ze zmiňovaného vrhu 24/11, není vhodný na chov, protože má světlejší červenou barvu(fotky jsou v mých albech nebo v inzerci), ale vyhovoval by podmínkám, které mu můžeš poskytnout
- - - - -
Annika: dala bych to všem, u kterých může existovat riziko nakažení, ale nevím, jak s březími samicemi, aby nepotratili....nevím
7.2.2005 19:45Zuzik
MarkétaJ, Mišulka, Tunat: Když si kupuju nové morčátko, tak ho nikdy nedávám do zimy, nechám ho vždy do jara doma, na chodbě. Je to i taková "ochočovací" doba, aby si na mě zvyklo a mláďátka s matkou také mám doma z tohoto důvodu a pokud by si někdo myslel, že jim nedávám lásku,tak je na omylu...nejsou to žádní bojkové, kteří , když vidí nějakou ruku tak zběsile běží do kouta, ba naopak:)). Se škrábou po skle a div mi neukousnou ruku, když ji jim tam dám a mazlit se umí taky hezky, akorát v zimě je vytahuju jen omezeně, byl by to pro ně hrozný teplotní šok a právě toto by jim mohlo ublížit...
7.2.2005 20:24MMMoni
bee bee:
jo, je to sranda :) zrovna tento tyden do FM asi pojedu :) kdyz tak se muzu stavit, jestli bych mohla :) a jestli ten pan co tu s tebou byl neni manzel, tak se omlouvam, ale ty vis jak jsem to myslela ;) no a jestli chces, tak dceri nekdy psounika privezu ukazat, az se otepli :)
Annika:
ja rozhodne nechtela pusobit jako Vakance ... jen vim, jakou paseku muze nadelat vetsi samec pri pripousteni ... nicmene je to na tobe, ty jsi chovatelka :)
7.2.2005 22:11VlastaK
Ahoj, potřebuji poradit. Vím, že už se to tu několikrát probíralo, ale ve vyhledavači jsem to nenašla.
Dneska jsem objevila morčulákovi nad přední packou ranku velikosti asi 0,5cm. Tváří se povrchově, jako po čerstvě sloupnutém strupu. Nekrvácí, zatím ani nehnisá. Čím taková bolístka ošetřujete? Potřela jsem mu to naředěnou Betadinou, ale nevím, jak postupovat dál. Myslíte, že můžu použít Framikoin, heřmánek, tre-tre nebo hypermangan ? Někdo tu říkal, že se u morčat musí s antibiotiky opatrně. Poraďte, s čím máte zkušenosti vy. Předem díky.
7.2.2005 22:31KatkaR
VlastaK: zas to nepreháňaj s tými masťami. Natieraj mu to Betadine, je to veľmi dobré, zatiaľ nič iné netreba. Problém by nastal, ak by sa rana zapálila. Ale s Betadine sa to určite rýchlo zahojí, natieraj aj niekoľko krát za deň.
- - - - -
VlastaK: a ak by sa to nedajbože zapálilo, takisto nepoužívaj hneď antibiotika. Ošetri ranu, vyčisti, odtráň hnis a zase len a len Betadine.
8.2.2005 09:24bee bee
MMMoni: Jasně, zastav se, máme nové bydlení ( B. se pochlapil, ačkoli není manžel), mám ruce jako orangutan, ale je to krááásné. tvá plexi jsou absolutně světová. Hehe, ceruška říkala, že to teď bypadá jako vezverimexu - to byla pochvala :-). Moooc rádi tě uvidíme.
LenkaS: Blbý sedlák, největší brambory: hádej, co jsme včera našli v dívčím boxu?
- - - - -JanaM: Ráda bych se taky někdy zastavila ( řepa ani nemusí být, nemám se jak revanšovat, jsme panelákoví, ačkoliv: nechceš MORČÁTKO???,hehehe). Jestli budeš Sisi popisovat cestu, napiš i mně do mailu
zdenkastihlova@seznam.cz. Někdy o víkendu bych tě po předchozí výstraze navštívila.
8.2.2005 12:10bernanda
Ahoj, včera jsem si přinesla morčátko ze zverimexu, jenže ani nežere, ani nepije, je asi úplně v šoku, vůbec se ani nepohnulo (ani v noci nezašramotilo), připomínalo sfingu, zkoušla jsem mu dávat salát až k čumáčku (jinak má ještě k dispozici seno a mrkev), vystřelilo tak prudce, že vyrazilo z akvária i napáječku, a dál se zahrabalo do papírů a nechce vůbec komunikovat. Teď se hlavně bojím, aby neumřelo žízní. Mohu pro něj ještě něco udělat ? Děkuji za odpověď.
8.2.2005 18:48Mišulka
LucieV - jsou nádherní, gratuluju!!!!
bee bee - taky moc gratulu k překvapení:)))))
MarkétaJ - kukuřice je opravdu výborná na zimu. Morčátka i králíci po ní dobře přibírají.
VlastaK - tu pacičku bych zatím omývala heřmánkem, jak ti už poradila DášaP. Hlavně to hlídej, já si u jedné morčinky všimla ranky na pacičce pozdě, a uhynula mi. Fotky jsou v mých albech. Byla to Amálka.
Annika - někde na internetu jsem našla článek od p. Skopalové, kde píše, že Ivomec proti parazitům doporučuje a dokonce je i bezpečný pro březí samice. U mláďat doporučuje od věku 4 týdnů. Dávka pro dospělé morče je 0,2 ml, aplikaci opakovat po 7 - 10 dnech, při silném napadení opakovat i třetí dávku ve stejném intervalu. Aplikuje se podkožně, nebo pomazat ouško. Po vpichu může být podrážděná kůže.
Já jsem Ivomec jednou injekčně dávala všem mým morčatům, kdy jsem měla podezření na svrab, i když veterinář to vyloučil. Ivomec působí na všechny parazity - vnější i vnitřní, je to obvyklý prostředek na odčervení u králíků. Má morčata to snášeli bez problémů, po vpichu nebyla žádná reakce. Další přípravek, který můžeš použít a je velmi podobný Ivomecu, Dectomax.
8.2.2005 21:34Tunat
MarkétaJ: Mam obě možnosti, ale radši bych balkóně. Byla by možná králíkárna na zahradě
- - - - -
MarkétaJ: Nechci morče vzdát, ale ještě míň chci, aby se u mě nemělo dobře. Jsem milovník přírody a ne bůhvíkdo, jak to často možná vypadá. Chocam rybičky, tropický plže, želvy, hady, pěstuju kaktusy, pokoušim se o citrusy...
9.2.2005 13:15bee bee
Díky všem za pochvalu taníků, vyřídím rodičům :-) . Taníků. Pokud má někdo jasno v jejich genetice, budu nadšena, protože zatím mám pocit, že se rodí, jak se jim zachce.
MMMoni: budu se těšit, dej vědět, kdy přibližně, ať nejsem na výletě.
MíšaH1 - vydrž, jestli vše dobře dopadne, budou co nevidět šimlíci a dalmatinci a mimi po krásné Miss Amélii, bílé tmavooké. Teď máme mraky krásných chlapečků, ale je to jako dycky...
- - - - -
Mišulka: Festřičku jsem takhle vykrmila já, nebo to už ty? S takovou už se bude moct vdávat co nevidět :-). Je to kus baby.
Zahva: Krásní,čím jsi je nakrmila, že tak hezky vydrželi pózovat? Viděla jsem Donalda!!!
9.2.2005 15:53Zuzik
mišulka: Téda ten Pompík se ale má:), jsem moc ráda, že šel k tobě, ani nevíš, jak mě to potěší vždy, jak vidím nějaké jeho fotečky. a bude mít i krásnou samičku, jsem zvědavá na barvičky.
jinak ten rodokmen jsem už poslala předevčírem , tak doufám, že dorazí..nebo už dorazil? Ono je to přece jenom trochu dál...
Tak za mě toho bílého "medvěda" podrbej pod čumáčkem:)
9.2.2005 19:47Mišulka
Zahva - super fotečky teddíků. Vždycky jsem zbožňovala dlouhosrstý, ale když jsem zahlédla v inzerci fotku Zuzky Pompíka, musela jsem ho mít. Pompík je už doma, k němu přibyla nádherná Festřička od Bee bee a když jsem viděla ty tvé fotky, mám pocit, že dva teddíci mi v ŽÁDNÉM případě nestačí. Chci jich víc, víc, víc.... taky chci takové skupinky:))
bee bee - myslíš, že bych to stihla už já?:))) Vždyť ji mám teprve chvilku.....:)
Zuzik - Pompík právě běhá po kuchyni, mám tě také pozdravovat:)) Nechala jsem mu při krmení otevřenou klícku a on si vyskočil. Zase skočil zpátky a už je zase venku. Rodokmen dorazil dneska. Moc děkuji.
9.2.2005 20:07Annika
DRUHÝ LETOŠNÍ a první únorový vrh!!!
Ypsi dnes Bertíkovi porodila dvě miminka. Jedno (kluk, coronet šedé aguti) byl na její rozměry příliš veliký, tedy zhruba poloviční oproti Ypince samotné, chuděrce malé. Druhé je akorát, černý nebo kuní coronet. Až trošku povyroste, kouknu se na pohlaví, barvu a jestli nese SG!
- - - - -
A hečte - jsem čtvrtá v bio olympiádě na naší škole :-)
9.2.2005 20:32JanaM
LenkaS, Bee Bee: Klidně se někdy stavte. Já byla před 2 roky taky paneláková, ale teď si užívám života na takové menší zemědělské usedlosti (máme jen 2 traktůrky) v dědině s 217, teď už asi 218 obyvateli.
Kdokoliv kdy bude mít cestu kolem, lidi, stavte se, ať nemusím řečmi o morčatech trápit jen svého přítele...:-)
LenkaS: Pamatuju :-)
9.2.2005 20:36MarkétaJ
Tunat: ten sameček se narodil 24/11 a tehdy taky mrzlo, od tý doby bydlí jenom venku-v králíkárně pod přístřeškem zahradního domku a myslím si, že je spokojenej-má hustou srst a je docela velkej. musel by jsi ale zapracovat na ochočení, jako miminka jsem je hodně mazlila, ale teď v tom počasí se je snažím moc nevyndavat-kvůli teplotním rozdílům, takže je opět trochu divočejší. myslím, že tvým podmínkám by vyhovoval, protože by to pro něj nebyla žádná změna. co se týče odběru, tak do Plzně teď cestu nemám-až v červnu na přijímačky, ale pokud by jsi jel na schůzi klubu, co je za měsíc, mohla bych ti ho vzít do Prahy
9.2.2005 21:09Zuzik
Annika: Trošku jsem nepochopila, jak zjistíš , že nese SG, ještě jsem o tom neslyšela?????Pochlub se :)), jinak gratuluji k miminkům..taky bych potřebovala, zjistit, zda mije samička nese SG, tak raď. Do dnešní chvíle jsem byla v tom, že to lze zjistit pouze připuštěním..
10.2.2005 13:36Zahva
Zuzík:kremove tedíky by mali byt-je pripustena kremova,buff,buff-biela satenova a oranzova tedicka s bielym tedíkom,tak krematka by mali byt
- - - - -
bee bee:Donald vyrastol a dostal 4slecny,aby mal radost,bruska im rastu,tak uz vie ako na to
10.2.2005 19:31Annika
haslerka: Nenech se odradit, z té geografie (z toho textu) jsou tam asi tři otázky. Já jes přečetla asi dvacet stránek a dál už jsem to nestihla - máme ještě ročníkovku a ta je pro mě dost stěžejní - a přesto je výsledek supr. Nejvíc bodů stejně vždycky nazbírám na poznávačce :-) letos jsem tam trumfla s motýly. Takže ze čtením přípravných textů vážně netrap.
- - - - -
LenkaS: Jen směle do toho, je to moc hezká věc. Já už mikroskopovala všechny naše morčata. Zjistila jsem, že Berry a Amie mají SG. U ostatních to bylo jasné z papírů. PS: Nesaténový chlup často poznáš i na pohled a naomak. SGčáci mají chlupy o nějo jemější a tenčí, obyčejný chlup je silnější a tužší. Nejlíp je to porovnatelné u krátkosrstých.
- - - - -
Zahva: Máš vážně krásné Teddíky. Azia je barevně celý můj Oliver, až na to, že vypadá jako zdravé silné morče :-)
11.2.2005 07:26LenkaS
de Grade: ty malí jsou krásní, ať se mají skvěle. Chtěla jsem se zeptat, proč křížíš texlíky nebo merina s šeltíkama nebo coronetkama ? Nechci do Tebe vyndrovat, ale celkem by mě zajímalo, sem si toho všimla. Kvůli barvám ? Připadá mě škora ředit texela šeltíkem a kadeřit šeltíka texlem.
beebee: no určitě jedem, ale až sleze sníh. V takové slotě se mě nikam nechce. A když se podívám z okna, tak jsem ráda, že jsem v teploučku. Furt tam sněží !!!
11.2.2005 08:21Bee Bee
Pouhá informace, pro ty, kteří řeší satény: v Německu a Rakousku už při prodeji začali označovat jako "satinproblem"
LenkaS: Jaká slota? Je krásná Ladova zima, šupy, šup, vem si jégrovky, vycpi boty novinama, a jedem. A taky čaj s rumem, prosím. Pro morčátka, samozřejmě.
11.2.2005 09:43Veronika
LenkaS:
texel x šeltie je 100% šeltií TG
šeltie TG x texel je 50% texlů, 50% šeltií TG
a dál... "mezitypy" jsem viděla ve zveráči, jejich PP jsem neviděla, takže nevím jak toho kdo dosáhl.
Já však za sebe musím říct, že když se mezi sebou kříží dlouhosrstá morčata, vyjdou prostě zase dlouhosrstá, jestli kudrnatá nebo rovnovlasá je poznat hned po narození.
Naše texlice se taky moc nevlní, páč namají co vlnit, vesměs jsou krátkosrsté. Jestli ale chceš Filipovi pomoct do kudrnatého účesu, doporučuju rozčesat, vykopat a při sušení nečesat. Jen prsty max. prohrábnout pramínky.
11.2.2005 11:46LenkaS
Pája, Marťa , Vakance: já se taky nechtěla sesypat na někoho, jen jsem se ptala, co chovatele vede k tomuto křížení, když má i páry šelti a šelti (texel a texel) ? Jsem tam psala, zda barvy ???
Asi jsou tato spojení běžná, otázka je zda jsou vhodná. Určitě to JE na jiné úrovní než křížení saténů navzájem nebo šimlů navzájem.
11.2.2005 11:54Zuzka
Ahoj, jsem spíše "čtenář", ale nedá mi nepřidat se k srstímu problému, mám ten samý postřeh jako LenkaS., koupila jsem před dvěma měsíci dvě samičky šeltíí po registrováných rodičích-matka-texel, otec-šeltie, v momentě, kdy srst dosáhla určité délky u jedné ze samiček se začala srst, která je od konečků rovná, na koncích vlnit a stáčet do ruliček. Takže nechci tvrdit, že je to pravidlo, ale texlí srst skutečně šeltii nakudrnatila.
deGrande: přidávám se ke gratulacím, malí jsou krásní-krásna barva
rovněž všem ostatním gratuluji k přírustkům
11.2.2005 12:51Marťa
LenkaS: nevim proc to beres jako ze jsou vsichni proti tobe, je to diskuze tak se hodilo tema a lidi na to reaguji, na tom neni nic spatneho.
To krouceni u hladkych jak rikas, se obcas stava, ale neni to jako kudrlinky jen mirne zvlnění které zanedlouho opadne - Bucky jako malý mel taky mirne zvlnene chlupy, ale ted je ma uplne rovne. Kdyby se meli krizit jen kudrnati s kudrnatymi....i u barev kombinujes, nedavas spolu jen stejne zbarvena...
11.2.2005 15:07Jolana
Marťa: No jo, já holka nevědomá jsem si myslela, že když se neprojeví TG ve vrhu, /jako že rodiče měli TG, ne že byli texli .-)/že prostě ty mimi ho nemají, teda že když ho nevidím, nemají ho. Že TG se prostě musí projevit anebo ne. Černá nebo bílá. ne, že tam někde schovává a projeví se někde dál.
Budu studovat Veroničinu tabulečku.
11.2.2005 15:36bee bee
Veronika, LenkaS: Někomu "bonus" nevadí, a je rád, že jsou mimi zdravá a hezká. Mně ale vadí, protože nechci chovat kudrnaté, a když pro omezení příbuznosti omezuju skoky samců, vlastně plýtvám. Takže bych se moooc přimlouvala za uvádění úplných info do PP. Podobně mě matou ti, kteří v PP u rodiče uvedou Peruánec, a ony ty vírky jaksi nejsou ono, a je to angora, a já pak koukám u mladých jako blázen.
11.2.2005 16:02Helera
bee bee:Ale o tom "bonusu" nemusí někteří chovatelé vědět, protože jak psala Veronika, může to přenést děda nebo babička a to si musí nový majitel ověřit až ve vrhu toho miminka a podle předků v PP od chovatele.Co se týká plemen, přece víš,jaký chovatel co chová a jestli to, co chceš má kvalitní nebo experimentuje.To jsou tady ty pološeltie,čtvrtcoroneti a "uvidíme, co se z toho nakrytí vyvede".
11.2.2005 17:41DášaP
bee bee: já se zajímám o ty peru a můžu říct, že zatím je u nás hoodně málo chovatelů, od kterých bych si koupila peru do chovu. ostatně už jsem se poučila, že ani od zvířat z velkého zahraničního chovu se nemusí vydařit všechny mimina. ale aspoň mají v pořádku ty vírky.
když něco sháníš, je dobré být v obraze, co a jak kdo chová, aby člověk nenaletěl, bohužel. ne každý je 100% poctivý
11.2.2005 22:08Annika
Bella: Jé, díky za fotečky! Jsou moc hezké! Kdy můžu přijít k tobě? Nemohu tento víkend, čekají mě čtyři písemky příští týden..
- - - - -
Dnes jsem zašla s Oliverm na veterinu kvuli zvětšující se (ale velmi pomalu) bulce na přední pacičce. Bohužel nevím vlastně nic. Dostali jsme mastičku na prokrvení (kvuli zánětu - jestli to je jen zánět, tak ho nahrnuvší se leukocyty zlikvidují) a jestli to do 10ti dnů nezmizne, budeme nožičku řezat. Nevím, jak je Oliver starý, bohužel i doktor se přiklání k možnosti, že je to osteosarkom nebo nějaký podobný hnus. A budu mít trojnohou chudinku Olíčka, kterého někdo nechtěl...
12.2.2005 10:56Annika
Ahóóój!!!
Třetí letošní vrh mojí CHS přišel na svět dnes v půl jedné ráno. Hermionka porodila jediného obrovského samečka - váží asi 150g a je skoro tak velký jako ona. Nakonec to není Claudiovo mládě (pochybnosti jsem měla od začátku - ona utíkala za Fionou, která byla u Uveho) a pravděpodobným otcem je právě Uve. Klučík se má čile k světu. Je hladký RG, černý tan, má na hlavičce máznuto červeně, ale i tato nechtěná skvrnka je krásně symetrická. Je nádherný!!!
- - - - -
Sasha: Bella Byla u mě, jen to špatně napsala. Stane se :-)
12.2.2005 15:18de Grande
LenkaS: Sheltie a texlíci se kříží naprosto běžně. Hladká srst je dominantní a kudrnatá recesivní, zvíře je buď kudrnaté, hladké s TG nebo hladké bez TG. A nic mezi neexistuje, to by se jednalo o něco na způsob reciproké interakce (viz. všechny učebnice o genetice) a ta se v tomto případě neuplatňuje , pokud má texel špatnou srst (neprstýnkovatou) rozhodně to není tím, že jeden z rodičů je hladký, prostě má srst nekvalitní, moc slabou a to samé u zvlněné sheltie, prostě jí srst roste šikměji než by měla (kudrnatost je zapříčiněna tím, že chlup vyrůstá šikmo). To je jako kdyby jsi řekla, že by se měla dávat satén na satén, aby se lesk neředil.
- - - - -
LenkaS: Je mi líto, že jsem se neozvala dřív, ale nebyla jsem online. Každý nemůže vědět všechno a Ty ses prostě zeptala. Některé reakce byly nepřiměřené. Doufám, že moje vysvětlení postačí.
13.2.2005 08:47Zuzik
Jiří Huf: Váha morčátka je idividuální. Některá mají v měsíci 250g a některá 350g- to byl případ třeba mých mladých. je to závislé většinou na počtu mláďat ve vrhu , stravě, ročním období(v létě je tráva, po ní lépe rostou), ale řekla bych, že vaše morčátko bude mít tak kolem 4 týdnů až jednoho měsíce...
- - - - -
až jeden a půl měsíce
13.2.2005 18:31Mišulka
Zuzík - Pompík má reg. č. 0262/04, narodil se 4. 4. 2003. Už mu necháváme celý den otevřenou klícku a on se jde proběhnout, kdy chce. Zavíráme ho jen na noc, protože když běhá, tak dělá pěkný randál:))))) a pak je zavřený, když běhají ostatní morčátka.
Když se tady probírali ti "kudrnatí a nekudrnatí, s vlohou nebo bez" - pokud zjistím, že některé z mých morčat má vlohu TG nebo SG, můžu toto připsat do originál rodokmenu?
13.2.2005 18:47Vendula
Domča: Ahoj, tím se nenech vystrašit, někdy to tak blbne. Dej tlačítko obnovit (takové to bílé se dvěma zelenými šipkami) a uvidíš, že už to tam vkládat půjde.
- - - - -
Teď koukám, žes k tomu neměla přístup...tak už máš povolený chat i alba, dostaneš se tam skrz tlačitka vedle políčka s tvou přezdívkou.
13.2.2005 19:16Bee Bee
MMMoni: Večírek dopadl OK, doufám, že se ti u nás líbilo aspoň nějaké morčátko ( však víš, ta srdeční záležitost) a že se v dohlednu i uvidíme. Těhulka dalmatinka dnes vrhla dva hladké obříky, černouška a dalmatinka, jako by mamce z oka vypadl). Plexi úúúžasné, že?
13.2.2005 20:34MMMoni
Beebee:
jasne, u Vas to bylo naprosto boziii! ;) a dik za zprostredkovani navstevy, bylo to moc fajn. Jen doufam, ze ta morcinka, co krvacela ze zadecku je v poradku, byla mirne apaticka, nebo je to ta dalmatinka co porodila? :)
Jestli se mi u Vas nejake morcatko libilo?? ;) hned nekolik, napriklad kremova selticka, tribarevni peruanci, hlavne to mimisko majinkateee!!! :) neni to holcicka a nebude volna? :) take cerveny texlik a kuni seltijak, cerveny teddicek, tanici a .... no proste vsichni :) dovolila jsem si u Vas take nafotit par fotecek, myslis, ze bych sem pak mohla vlozit foto pro ukazku? ;) jo a plexi je suprovy! lepsi nez to bily :) jste sikulky ... jen se priznam, ze mam mirny zmatek ve skladbe Vasi rodiny. Ale treba jednou pochopim ;))
Sarka:
jinak je mi hrozne lito, ze jsem ti morcinku od Janinky nemohla privezt, ale bohuzel se mi nepovedlo uvedenou adresu najit. KDyz jsem volala Jane, tak mi nebyla schopna popsat, jak se tam dostat z hlavniho nadrazi. A to jsem ji jeste musela volat, pac na sms nereagovala. Sice jsem zapomela doma prepravku, ale sehnala jsem peknou krabicku ... po dvouhodinovem bloudeni jsem to vzdala. Priste se musite lepe domluvit, abych nemusela nikde nic hledat. Se Zdenkou to bylo suprovy, jeji dcera mi presne popsala jak se kam dostat a nasla jsem to v pohode. Fakt me to mrzi ....
Beebee:
jeste dodatek, zamlouvam si dopredu tribarevnou samicku peruanku a taky dceru te kremove selticky, je naprosto uzasna :) jo a jeste ta satenova lila coronetka (nebo ze by safran?), ta je naprosto bozii, od ni ci taky mimi!!! ;))) a klido si pro ne prijedu.
13.2.2005 21:25bee bee
MMMoni: už si tě píšu,zabalím, odešlu :-).
Manjana se zdá OK, nahnala mi strach. Asi to musel být problém od původní majitelky, podle věku a PP to vypadá, že byla březí s bratrem, nebo otcem. Dnes se ale narodila dvě mimi dalmatince Laluně, tak máme šílenou radost. Fotky budou.
13.2.2005 22:00Annika
Dominika: škoda, tak to se neznáme. Mám kamarádku v tvém věku, taky se jmenuje Dominika a taky chová morčátka (3), tak jsem myslela, jestli to nejsi ty.. tak nic, ale máš moc hezkou morčičku.
- - - - -
Hej všichni! Zrovínka jsem četla na IFauně, že Black Bohemia ruší chov. Dobré, co?
14.2.2005 08:04bee bee
LenkaS: dalmatinky a šimlíci mluví německy a zatím se aklimatizují, těhotenství Laluiny bylo pozorností majitelky, ale obrovským rizikem kvůli přepravě, naštěstí to dopadlo dobře. lalunu bys nepřehlédla :-). Vypadá jako morče a NIKDO
- - - - -
by ji nezaregistroval. pe´ta je nadšena, že konečně máme morče, co vypadá jako morče.
14.2.2005 09:41bee bee
Sasha: Myslíš: čumák-špičák, uši kornouty, v oku dravý lesk a delší nohy, aby se dalo před paničkou rychleji a účinněji prchat ? Tělo dlouhé a protáhlé, aby se lépe huplo do nory po vodní kryse, a už se tam zůstalo? A maskovací zbarvení do mlýnice? no, tak jsem trochu přepískla, ale jen trochu.
14.2.2005 18:25Marťa
Jiří Huf: můj názor na vodítka není nikterak kladný. Pokud se na něj morčátko nenaučí už od malinka, je mu na obtíž a překáží mu. Navíc když je morče na vodítku, nepřipne se k člověku . Ohrádka na zahradu je výtečná a velice praktická věc. Pokud však chcete mít morčátko v ohrádce stále, je potřeba (když to tak řeknu) strop a občasnou kontrolu, protože ač se to nezdá, umí morčátka hravě hrabat. Občas vezmu Bubušku na trávník (nemáme bohužel zahradu) a ta za mnou dycky chodí a "hlídá si mě". Nechodí dál než na pár krůčků. Asi by se na mě nekoukala pěkně, kdybych ji dala ten vodící postroj :). Na druhou stranu pokud nemate morcatko privykle, je to aspon jistota.....
Pája: krásný mimča :-)
14.2.2005 18:35Jiří Huf
Já to říkám proto, že nevím, jak bych řešil výrobu ohrádky a postroj mi přijde jako slušná náhrada (klec nemám). Dostanu se s morčetem na zahradu maximálně dvakrát, výjimečně třikrát týdně a volně ho nenechám..:-)
- - - - -
Tedy, ono neuteče, když se nechá zcela volně?
- - - - -
Jde mi o to, abych ho mohl nechat třeba půlhodiny na zahradě bez dozoru...
15.2.2005 08:17Míša
Annabel: koukala jsem do inzerátu, že nabízíš mláďata "všechny s výhodou SG" po dvou SG rodičích. Není to úplně správně, dva SG jedinci můžou dát jak satény, tak genová zvířata, ale stejně tak i "obyčejná" zvířata bez SG. Teoretická pravděpodobnost je 25% saténů, 50% SG a 25% nic. Když se narodí mládě bez saténové srsti, nemůžeš zjistit, zda má SG, jedině dalším použítím v chovu. Neslibuj proto prosím mláďata SG, zbytečně by sis mohla zkazit chovatelské jména a to by byla škoda :)
- - - - -
DášaP: jsou krááásné, gratuluji!!! Ale proboha kde se po červených rodičích (ee) tam vzala želvovinová (ep-)??? :)
15.2.2005 09:41KatkaR
Nenuska je chora. Ma zapal pluc, mozno nejaku pasteurelu. Mam z toho blby pocit, lebo vzdy, ked sa taketo priznaky u morcata objavili, tak skor ci neskor, s liecbou alebo bez morca umrelo. Teraz je na pozorovani u vet. Pred par dnami dobrala silne antibiotika, co mala na zapal maternice. Tak ak tie nezabrali, tak uz neviem co.
15.2.2005 11:56Vendula
VlastaK: Rozmělni ho a dej jim ho přímo do tlamky, tak se k nim dostane nejúčinněji, v napáječce se totiž usazuje a ztrácí svoje působení. Nevím přesně jak jsou ty tabletky veliké, ale pokud jsou to takové ty malé bílé prášky a ne ten dětský, tak klidně půl tabletky nebo i celou na jedno morče. Co nevypotřebují, to vyčurají.
15.2.2005 19:35bee bee
Díky všem za chválu bydlení : skokanské můstky ve 3 propojených bednách jsou ideální - hloky se vyblbnou a téměř nemají konflikty. Překážky zvládají i odstavená mimi. Čištění je makačka, protože v bytě je to o jiné hygieně, no makám jako šroubek. Každopádně, jestli se pro bezprašnost osvědčí hobliny té německé firmy, o které se tu už jednou mluvilo, a jejíž jméno jsem zapomněla, bude největší problém odstraněn.
- - - - -
Tarry: Vyskakovali kluci, když byli sami. Ale jelikož to byli ti, kteří se proslavili tím, že žrali sklo, asi se z toho nedá nic moc usuzovat.Hoílkám se nikam nechce, sedí v boxu...a max. řvou :-).
16.2.2005 19:12DášaP
Anabel: prosimtě, nepanikař, proč by dávali hadovi kudrnatý morče, který je ve zveráku celkem rarita? já teda hady nechovám, ale nejde mi do hlavy, proč by hadař měl kupovat morče za 80 korun, když může koupit potkana za dvacku..že by bylo morče výživnější?:) já se jich snad někdy v nějakym zveráku schválně zeptam, kolik z těch morčí a králíčků prodaj hadařům.
16.2.2005 22:41Komplikator
tak i druhe dycha, chvili se mi zdalo ze ne, uvidime jestli da treti ;)
- - - - -
tak upřesňuji... miňonka porodila celkem 4 mimina, jedno však bylo mrtvé, bylo to to největší (na pohled)... zbylé vypadají v pohodě, ještě jsem je nevážil sotva je očistila..
17.2.2005 09:48JaninkaW
tak vzhledem k tomu, že už se mi ozval třetí člověk s tím, že prý ruším či omezuji chov, chtěla bych zde napsat, že nic neruším ani neomezuji a zajímalo by mne, kde se na to přišlo ;o)
Na prodej mám jen všechna budoucí mláďata - nyní po Felixovi ze Samanthy a možná koncem července Sandru (SWI) toť vše.
Děkuji za pochopení
17.2.2005 11:57bee bee
Pipinka: ach so, tak to jsi ty :-). Přijeď nezávazně kouknout. Hned u dveří mi řekneš, kolik max. máš povoleno, a já tě pak pohlídám, abys nepodlehla a neodvezla víc. vím to podle sebe, jedu s krabičkou, a pak štosuju bedýnky.
Sasha: No, oni jdou v tom osobním souboji jenom dál, než holky, ty se kousnou do ucha a následný jejekot boj ukončí. Hoši to berou zgruntu stylem Chcípni, hade.
- - - - -
Pája: Samík je béžový- krém satén.
17.2.2005 13:54Komplikator
Ahojte,
tak zprávičky, krom prcka který umřel při porodu v noci umřel ještě jeden, netuším proč, myslím si že se udusil když na nich mamča ležela. Takže zbyli jen dva, jeden má 72 a druhý 51 gramů. Ten druhý vypada slaboučký, budu ho sledovat a případně dostane návdavek... Je to nejhezčí mímo, přijde mi že je celý do zlata a pravděpodobně to bude merino, což je pro mě příjemné překvapení protože jsem netušil že by miňonka mohla mít tg. Druhý je argenťák ale za předníma nožkama má krásný zlatý pruh kolem celého těla :) Fotky dodám co nejdříve :)
17.2.2005 13:54bee bee
LenkaS:Nooo, děkuji za pochvalu, dělám co můžu ( nekdy už fakt nemůžu), ale stejně pak omdlévám nadšením, když navštívím jiný chov, a přemýšlím, kterou nepodstatnou část bytového zařízení mám zrušitm, a nacpat místo ní další boxy. Stávající JZD je důsledkem likvidace odborné knihovny, šatníku, a Gregora jsem pokusně načas nainstalovala do ložnice, ale tam se osvědčil pouze jako bicí ( kvílící)hodiny. Bil ( kvílel) asi tak co půl hodiny celou noc. Tak jsem ho oženila, šupla do morkšírárny, a je klid. A budou taníci.
17.2.2005 13:59bee bee
Zdenka: Překrásní. Ale bez permanentních natáček to nepůjde, že. Sice jsem už odkoukala ten grif jak natáčet na slipové vložky ( pánové prominou, dámy jsou zvyklé), ale když už se s nima blížím, Mirda Miraculix se na mě dívá tak, že vždycky rezignuju.Snad to zkusím s jeho synem Hamiltonem, je mladší, mohl by mít pochopení pro mou úchylku :-).
17.2.2005 14:06Zdenka
bee bee: zkousela jsem taky ty natacky a kdyz bydli morce samo a nedostava moc sena, tak to jde bez problemu, ale kdyz jsem potrebovala u nej jeste nekoho mit, tak byl problem v tom, ze mu ty natacky okusoval i s chlupama, bez nich ho neokusoval.
A pokud chci po samci mlady, tak jsou natacky zbytecne, holky se postaraji aby nebyly potreba...
17.2.2005 14:28bee bee
Zdenka: Hehe,hocha nechat vyrůst, utlumit sexuální vášně, vystavit, a pak už asi nic moc, že. Přivezla jsem si "plemeníka" Felliniho, je krásný...jako Beckham, včetně účesu.
17.2.2005 17:22KatkaR
bee bee: nadherne morciatka!
Tarry: krasavec! :) Aj moj Filip ma vyhryznute ucho ale neviem od koho.
Zdenka: nadherni peruani, najviac sa mi paci ten cierno-biely a himalaj. Obdivujem ta, ze sa o ich srst tak staras, to ja mojho merina davam na kratko, lebo sa mu furt do srsti nieco lepi.
- - - - -
Tak Nenuskin stav sa stale zlepsuje. Uz vyzera byt skoro zdrava. Cpem ju vitaminmi, teda hlavne ceckom, nasvecujem ju liecivym svetlom no a bere nejake antibiotika, k tomu acidophilus aby mala dobru crevnu floru. Zatial ju ma dobru, kaka pekne sulceky. Ak by prezila, bola by moje prve morca, ktore prezilo zapal pluc (v priebehu roka mi nan zomreli 3).
18.2.2005 12:48Vendula
saida: Vrozená vada, jsou slabí, máma nemá mlíko, toxémie matky (otráví se i mimina), při venkovním chovu nedostatek zateplení... Mlíko jako kravský určitě ne, Activií nebo Actimelem s Glukopurem nic nezkazíš, takže klidně.
18.2.2005 13:13MMMoni
Dobry den vsem, mela bych takovy maly napad. Co by jste rekly tomu, kdybychom si v Praze udelaly maly srazik, jen takove male pratelske posezeni v hospudce? :) muzem pokecat o morcatkach, prohlidnout nake fotky, atd. Navrhovala bych pristi stredu kolem seste ci sedme hodiny, treba nekde na I.P.Pavlova, kde je vsude kolem dost hezkych hospudek za prijatelne ceny. Myslim, ze by to mohlo byt prijemne ....
18.2.2005 14:57Komplikator
Mám tu vyjádření Denisy Vítkové k problému úmrtí mladých krátce po porodu, doufám že nebude proti a zveřejním zde její včerejší email:
příčin může být celá řada a ne vždy řešení vede k úspěchu. Porodní hmotnosti jsou nízké (také díky většímu počtu mláďat). 50g mláďata většinou nepřežívají. Jedno mrtvé mládě při porodu ještě nemusí nic znamenat, je to relativně časté (přidušení při porodu, vdechnutí plodové vody, pozdější očištění od plodových obalů, velmi krátké intervaly mezi jednotlivými mláďaty, vrozené potíže, atd.). Co se týká úmrtnosti po narození, tak příčin je celá řada, od přidušení po onemocnění. Jedna z nejčastějších příčin je dlouhodobé poddávkování vitaminem C. Zkontrolujte si, jestli mají samičky během březosti dávku minimálně 40mg/kus/den. Ne vždy zbaští takové množství stravy s vit.C, jestli přidáváte přípravek do vody, tak je nutné každý den připravovat nový roztok, nepoužívat kovové pomůcky, nemít tvrdou vodu. To vše může způsobovat oslabení mláďat. Potom to může být také nedostatečná imunita spojená s kokcidiózou nebo jinými střevními potíži. Dále nedostatečně aktivní sací reflex, který u slabých mláďat často chybí. Samozřejmě dále různé stresové stavy (nepokoje v morčecím příbytku, výkyvy teploty, vlhkosti vzduchu, častá manipulace, méně často čištěná podestýlka a z ní uvolněný amoniak z moči, atd). Zkuste březí samičku ponechat ve stejném výběhu, jen se samičkami, jež nevyvolávají střety. Přidávejte vitamin C, klidně do vody, ale zjistěte případně, kde by se mohl stát neúčinným a toho se vyvarovat. Dají se přidat i multivitaminové roztoky nebo posilující roztoky s glukózou, která snižuje výskyt toxémie(Rabitin, nebo přímo přidávat glukopur do vody). Samičkám před krytím podejte přípravek proti kokcídiím. Mláďata s nižší porodní hmotností (pod 70g) je vhodné dokrmovat (glukopur s mixovanou zeleninou a ovocem, dětské přesnídávky, calopet pasta, mléko pro koťata nebo štěňata, spolu s vitaminem C a probiotiky - Hylak, Probican pasta, atd.) Ne vždy se dá u morčat problém vyřešit, ale prevence bývá největší pomocí. Zkuste to.Samozřejmě kromě předchozích potíží, může hrát roli i infekce, ale to je potom něco jiného. Hodně úspěchů přeje Denisa Vítková
- - - - -
jinak "saida" je má přítelkyně Zuzka, takže pokud víte něco o mých morčatech, pak víte kde a jak je chová Zuzka :)
18.2.2005 15:49Marcy
Komplikator- kapustičky- no nevím, nevím, aby neměly holky prdíky ... Te´d v únoru je těžký najít zeleninu s vitamíny... zkus naklíčit zrní, ale pozor, aby nebylo mořený, ať se neotráví. Osobně si myslím že nejlepší vitamíny jsou čerstvý vitamíny, chemie je na nic.
- - - - -
...nebo ovocné větvičky s pupeny, tam je taky spousta dobrot!
18.2.2005 17:30Lucia
Ahojte! Bola som vo štvrtok s morčatami u veterinára. Dve boli v krabici a jedno v prenoske. Všetkým som to vystlala pilinami a prikrila ich uterákmi. Je možné, že by sa prechladili? Vonku boli asi 10 minút, potom sme išli autom. Ak by sa prechladili, za ako dlho by sa to prejavilo a aké by boli príznaky? Ako u ľudí, kýchanie .... ? Veľmi sa o nich bojím. Jedno z morčiat totiž dnes dostalo hnačku, ale nie veľkú. Ak môžete, poraďte. Ďakujem.
18.2.2005 18:33Vendula
Lucia: Ahoj, pokud jsi je dobře zaizolovala, zřejmě tak krátká doba k nachlazení "nestačí". Je možné, že tvé morčátko dostalo průjem po něčem špatném, co snědlo, tak mu dej tak den dva dietku (seno, mrkev, granule a vodu) a kdyžtak dej Activii nebo Actimel s Glukopurem, působí pozitivně na střevní mikroflóru.
18.2.2005 20:05Noemi
Annabel,kiki:Já mám volno ve středu,v pátek od čtyr, dále sobota, neděle.Řekněte si někdo
konkrétní datum a hodinu.Já pak napíšu, jestli můžu.
kiki:Doufám jen, že ta tvoje kámoška chová(la) morčata.U nás morčatomilců to tak obvykle bývá -
jak se zakecám na tohle téma, jsem už schopná mluvit jen o nich.Tak aby si ta kamarádka nepřipadala jak pátý kolo u vozu.Čauky!
19.2.2005 08:24Epic
Chci se zeptat, co znamená, když si morče "bublá"... dělá to zvláště tehdy, když žere nebo když slyší šustění tesco tašky, anebo při rytmickém bouchání
Dneska ráno (ještě při zatemněných žaluzkách) jsem byl svědkem toho, jak si má morčecí slečna několikrát poskočila, při výskoku si jakoby kvikla a ve vzduchu udělala otočku o devadesát stupňů. Tak jsem z toho krapet zmatený, protože je mi jasné, že Makarenu netančila...
19.2.2005 08:43MarkétaJ
Eidam: pokud jsou mláďata v pořádku(běhají,pijou od matky,zkouší samy žrát),není nutná nijak extra péče, přilepší matce-ovocem,zeleninou,aby měla vitamíny a dej ji trochu víc klidu-žádný hluk a stres.
19.2.2005 10:54Annika
Ahoj všem!
S hrůzou i radostí jsem zjistila, že dvanáct březulek, z nichž dvě už porodily, se neznámo jak rozrostlo na čtrnáct březulek :-)
V nejlepším jsou: Sněhurka, Fionka, Chickinka, Randynka
po nich: Aminka, Ellinka, Elsinka, Lálinka, Fávinka a Kikinka
a ještě docela malinko březoučké: Xarinka, Flórinka, Kirinka, Mišulinka
a to je vše :-)
- - - - -
Kdybyste někdo chtěli zamluviti sobě krásná "bejbátka", ozvěte se. Bude všeho dost :-)
19.2.2005 13:36Zuzik
všem: Dívala jsem se na genetiku, ale jedna věc mi tam opravdu nesedí...pokud má být aguti dominantní, jak to , že mé samici červené se narodila aguti samice. Otec je červeno-černo-bílý( v rodokmenu není žádná aguti barva) a samice je celočervená( také v rodokmenu není žádné aguti), je možné, že by byla třeba skrytá aguti, nebo se aguti nedědí zas tak dominantně, jak se píše, opravdu to nechápu....jsem z toho jelen:))
19.2.2005 13:50PetraM
Zuzik :
aguti je dominantní, ale v interakci s recesivní sestavou alel "ee" je projev aguti potlačen, to znamená, že červené zvíře může být "skryté" aguti (A- C- B- ee P-). Platí to pro všechny barvy, které mají "ee" tedy i pro např. krémovou, buff, zlatou, bílou, tedy vlastně všechny barvy ze žluto červené barevné řady.
19.2.2005 18:03Mišulka
Annika - jak jsem ti psala, oba kluci už jsou zamluvení, resp. Cent je už u nového majitele a Celebes by měl putovat v nejbližších dnech. A zda jsou sb? No, snad jo. Doufám, že jsem se nespletla, totiž nevím, k jaké jiné barvě je "přihodit". Bianka by měla být už brzy maminou. 14. 2. to byly dva měsíce, co byli spolu. Bříško nemá moc velké, ale takové tuhé, alespoň jedno mimčo by tam být mohlo. Jinak se celkem uklidnila, byla to taková dominantní potvůrka, ale co je těhule (doufám), tak je moc hodná a už není ani agresivní na ostatní holky.
20.2.2005 21:41Petra
Vážení uživatelé!
Prosím, věnujte zvýšenou pozornost tomu, jaké fotky nahráváte do alb. Pokud chcete na tomto serveru zveřejnit album s fotkami jiných zvířat než morčat, zaregistrujte se za tím účelem na příslušné sekci tohoto serveru (např. kralici, konici, psouni, ryby atd, více viz odkaz "Info"). Jiná alba zakládejte v omezeném počtu a pouze jako "neveřejná", tj. nezobrazí se v seznamu "Alba uživatelů" u příslušné diskuze.
Alba, která nevyhovují těmto požadavkům, budou administrátory označena jako neveřejná, dále smazána a pokud to nepomůže, bude majiteli odebrána možnost vytvářet alba.
21.2.2005 08:02Komplikator
Krásný den,
¨
v noci porodila Rachel od Kukačky, doufám že mláďata budou v pohodě a nebude se opakovat situace Beily a Miňonky.
Prckové jsou opravdu obři oproti těm předchozím. Nejmenší mimino má 85g největší skoro 115. Mimča jsou tři... velice mne překvapilo bezpigmentové červenooké bílé morčátko, corone, chlapečekt!!! Druhé je po mamce šedá aguti s krémem či buff pruhem , kluk texel, ta barva... možná to bude skořicová aguti... a posledí mímo je černé s krémovou a pár bílými chlupy v korunce, je to coronet... holčička...
prckové vypadají daleko více životaschopní než dosud u nás narození, jsou opravdu velcí, v pohodě chodí...
21.2.2005 11:46Komplikator
LenkaS:
ano, bohužel všichni umřeli, zkošel jsem hledat všemožné informace co dělám špatně... když zemřeli všichni malí už z druhého vrhu tak mi to přišlo jako problém u mne... doporučeny byly vitamíny, tak jsme jim začali dávat vitamínové pecky jednak v různorodé zelenině, kterou běžně nedáváme, ale také jsme začali dávat pikovit ve větším množštví... tak doufáme že prckové vydrží, hned ráno dostali actimel s glukopurem...
21.2.2005 15:36Noemi
Navrhuju teď v zimě někde v cukrárně, pak na jaře, až bude venku teplo, by jsme si dali sťuka
s morčaty.Co takhle tuto sobotu?Kdyžtak pište konkrétní čas.
Se srazem morčat to vypadá dobře-letos bude.Předběžné datum je 18.6 2005, ale
může se to o pár týdnů pošoupnout.Plánuju album s fotkama z toho minulýho, ale ještě se to musí nějak dořešit ohledně založení alb.
21.2.2005 19:17VerčaM
Julinka(která byla nadmutá) byla teďka týden, když my jsme byli lyžovat, u rodičů v práci, tam ji úplně doléčili a je zase zdravá! To je supr! My jsme ji do práce k rodičům museli dát(protože jsme jeli na ty hory), a já jsem se o ni bála, jestli ji doléčí(když jsme ji tam vezli, už byla trochu na cestě k uzdravení), ale teď už je zdravá!
Dneska jsme ji z práce přivezli a udělali jsme pár fotek(na kterých ale není poznat, že je zdravá, ale je čilejší)
Domča je sem asi dnes dá(já jsem jí pučila foťák), já možná taky pár fotek přidám!
22.2.2005 08:10MíšaH1
Webmasters: jsem jen chtěla poprosit, abyste příště než budete mazat fotky z alb dali echo... (pokud jste tak učinili, beru vše zpět :)). A mám dotaz, když budu fotit např. morčecí obydlí bez osazenstva, bude to smazáno? A další, budu-li fotit např. psa a morče, bude to také smazáno? Předem děkuji za odpovědi!!!
22.2.2005 12:02Komplikator
LenkaS:
prcci se mají fajn, běhají skotačí, už hledají co se dá v kotci sníst, seno už chroupou, stejně tak už okusují housku a kameninovou misku, zatím nezjistili že je obsah lepší a jedlejší :)
Jinak jsem si je pořádně obhlížel a spletl jsem se v určení pohlaví. Černý s krémem a bílou je coronet sg,tg a je to kluk... albínek, coronet, sg, tg je holčička, a šedá aguti, merino sg je taky holka :)
- - - - -
možná se z některého vyklube satén, to ale teďka jednoznačně říct nedokážu.
23.2.2005 11:23bee bee
Mišulka: Jak bych ti to tak sdělila , aniž bych si zavdala? Včera :-).
Jak se má Fester? Už všem všechno sežrala, roste, tloustne a ječí? A brání plnou misku tím, že se do ní vlastním tělem vrhne, rozplácne se na krmení a nikomu nic nedá? Kdyby ne, dost by mě to překvapilo...hihi.
23.2.2005 11:45Mišulka
bee bee - Fester je naprosto bezproblémová, s holkama vychází výborně, až mne překvapilo, že to proběhlo tak hladce. A krkna hamounská taky není:)))))) Musím nafotit všechny holky pohromadě a dát je sem:) Ječet taky nijak zvlášť neječí, v ječení je profík Pompo. Ten je jedinečný, nejen v ječení:)))))))))))
23.2.2005 12:00bee bee
LenkaS:Víš cooo, nedělej si ze mě legraci a neprovokuj mě k rozvíjení nedoporučených témat. Hehe, a už sbíjíš boxíček pro výstředního šimlíka nanuka, či snad elegantního černočerného ninju, pro tebe speciálně vyleštěného? Že jsou to kluci, není vada, ba naopak. A budeš pak mít puntíkovaná mimika!!
24.2.2005 22:53Vendy
Eva: Prý to spíš vypadá na toxémii, ale veterinářka si není jistá. Břicho má pěkně prohmatatelné, ale jestli ji tam zůstala placenta to prý nezjistí. Ajmy je strašně zesláblá a hlavně dehydratovaná, ikdyž jsem ji už včera dala glukopur, vitamíny a vodu. Nemá totiž ani chuť k jídlu, ikdyž dostane zeleninu. Uvidím, jak ji zítra bude a kdyžtak zajdu za jinou doktorkou, která má s morčaty větší zkušenosti a umí na ultrazvuku poznat zda tam ta placenta nezůstala. Dnes tam bohužel nebyla.
25.2.2005 08:41Vlčice
Domča: Díííík!!! Jsem ráda, že se Ti moji kluci taky líbí. Jsou to strašní rošťáci, ale nedala bych je za nic na světě.
VerčaM: Tak k tý televizi - já myslím, že morčulatům nevadí. Ti moji se občas se mnou i koukají a vypadá to, že se jim to líbí. No a ten chat, to je takovej přímej pokec s ostatníma, kteří tam jsou. Prostě si ti lidi tam povídají, zatím co tady si nechávají vzkazy. Když něco napíšeš sem, tak ten dotyčný si to může přečíst, až sem koukne. Na chatu jsou ti lidi přímo připojení a vzkazy tam nezůstávají. Doufám, že jsem to napsala srozumitelně.
Vendy: To je mi moc líto, že je Ajmy nemocná. Moc a moc jí přeju, aby se co nejdřív uzdravila a držím všechny palečky!!!
25.2.2005 10:57Mišulka
Máme miminka! Prckové se narodili dnes v noci. Jsou dva, oba pravděpodobně kluci, jeden (předběžně) slate blue se zlatou a druhý lila - šafrán s troškou bílé. Rodit měly obě holky, Bianka i Elektra, podle barev si i myslím, že každé patří jeden prcek, ale nestihla jsem to ráno zkontrolovat, chvátala jsem.
25.2.2005 12:57bee bee
Mišulka: to jsi krásně nafotila, opravdu, a tolikrát Fester!!! Utěšeně roste, je to hodná holka ( a malý hamoun na Cavia Pikolu), s Pompíkem budou mít určitě způsobná dítka. Všechny morčíky máš hezké - nadchnul mě Izáček, Tofínek je kluk a černý, takže jakbysmet. Blahopřeji k miminkům, aťjsou velcí, zdraví...hihi a zubatí jako Pompo :-).
25.2.2005 17:10VerčaM
Tafi a Maxinela: Byla jsem se kouknout do pokecu na ifauně, ale musí se tam přihlásit. Vy tam jste přihlášení? Jaké to tam je? Má to vůbec cenu, abych se přihlašovala?
- - - - -
Dominika: Myslím, že nejde o hlasitost, ale v knihách píšou, že jim vadí nějaké vysoké zvuky(signály), které my neslyšíme.
25.2.2005 17:47VerčaM
Naší Julče taky ne!
- - - - -
Ještě mám otázku: Kolik dáváte morčatům zeleniny? Mě se totiž zdálo, že naší Julče dáváme moc, proto nechce moc zrní. Už dáváme míň, dřív jsme to asi přeháněli,protože jsme si řekli:Kvíká=má hlad. Asi to není pravda, chce pouze společnost!
- - - - -
A ještě: Může se morčatům dávat místo kompletního krmiva doplňkové?
- - - - -
Domča vyfotila super fotky! Určitě je sem přidá!
25.2.2005 20:32Evelyn
Ahojky!
Můžete mi někdo poradit? Moje morčinka se pravděpodobně nachladila, docela často kýchá a já se bojím, aby z toho nebyl zápal plic:(
Je v teple vhodném pro morčinky, žádné horko, není v průvanu!
Nevíte, zda pomohou jen vitamíny? K lékaři jí teď nechci brát, aby se mi ještě víc nenachladila!
26.2.2005 10:59Annika
Ahoj všici, konečně dobrá zpráva!!!
Fionka dnes ráno porodila čtyři miminka. Jednomu bohužel ufika pupeční šňůru moc nakrátko, takže vykrvácelo, ale ostatní tři jsou hezká a zdravá. Jsou to dva kluci, stříbrná nebo skořicová aguti a stříbrný fox, a holčička čoko fox. Aguťák se mi zdá být rexem, ale nevím, to se uvidí později. Jsou božští :-)
- - - - -
Včerejšek tak zářný nebyl, Elsa z neznámého důvodu potratila - mláďata byla ještě holá a slepá. Myslíte, že to může být stresem? Je na patře s Irene, se kterou se nikdy neměly rády. Sice jsem je nepřistihla, že by na sebe útočily, ale mohlo se něco stát. Elsa sama dost krvácela, ale teď už je dobrá. Vypadá spokojeně.
26.2.2005 14:33Luci
Ahoj,všechny vás zdravím,jsem tu poprvé a hned mám nějaké otázky,chovám 2 morčátka,jedno už mám skoro 1 rok a to druhé od ledna. A právě to druhé je těhotné,nevím, jestli už jsem ho koupila tak ve zverimexu,každopádně myslím si,že to první morče co mám už dlouho je holka.Jenže teď vůbec nevím co dělat,jestli je mám rozdělit nebo nechat tak,bojím se,že až porodí,tak to ta druhá sežere,prosím o radu děkuji Lucka
26.2.2005 14:57VerčaM
To ti určitě poradí někdo jiný my(já a sestra Domča, která má taky přezdívku Domča) jsme ale taky měli takovou příhodsu:Julču (naší pětiletou morčecí samičku)jsme koupili ve zverimexu(já jí vybrala, Domča pojmenovala), když jsme ji přinesli domů,zjistili jsme,že se ve zverimexu pářila s nějakým samcem, porodila Cipíska(hladkosrstý, porodila jen jedno morče, protože byla ještě hodně mladá)Cipísek vyrost(tedy bylo mu pár týdnů)a chtěl se s Julčou pářit,odvezli jsme ho a prodali do zverimexu.
Luci, jestli nechceš být hodně anonymní, najeď do nastavení a tam nastav co chceš a to se zobrazí všem, když na tvojí přezdívku u tvého příspěvku najedou myší. A jestli chceš sem dát fotky, tak popros tady na diskuzi, aby ti povolili alba. A jestli si chceš s někým povídat, tak popros o chat!
- - - - -Luci: Tady jsou fotky naší Julči, pokud by tě to zajímalo.A Julča už není nadmutá, pouze na prvních dvou fotkách.
https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=119026.2.2005 15:06Mayrin
Luci: to že sis asi přinesla ze zverimexu těhotnou samičku je docela běžné - málokterý zverimex odděluje samičky a samce, takže se neděs - hlavně aby byla v pořádku a případně i to malé nebo malí, protože nemusí mít jen jedno mládě.
K tomu druhému dotazu - pokud bezpečně víš, že to první morče je samička, tak pokud si na sebe zvykly, tak bych je nechala spolu - budou si povídat a bude jim líp. Většinou se dvě samičky snesou.
26.2.2005 15:10Luci
Děkuju Verčo,najela jsem si na jiné stránky a tam jsem se to dozvěděla,dokonce i to,že to morčátko,co mám už dlouho je KLUK,zjistila jsem si to podle obrázků, a hned jsem to šla vyzkoušet,no a je to,takže máme samce a samičku.Máš krásnou tu Julču,má super bydlení a tak,já je mám v akvárku,ale budeme kupovat taky klec,ty moje se jmenujou Habasí a Skřítek,vybrala je moje skoro 2letá dcera
26.2.2005 15:17Luci
Ahoj Mayrin,právě jsem teď psala to co jsem právě zjistila,že mám samce a samičku,teda doufám,že jsem se podle toho obrázku správně koukala,ale asi jo,teď jen,aby to dobře dopadlo,protože v noci strašně ječej,vždycky vylítnu,jestli už nerodí,ale asi se perou,nevím,neumím to zjistit
- - - - -
Jo, přesně jak říkáš,stiskla jsem to podle toho obrázku a vylezl malý pindík,vzala jsem i těhotnou,abych se ujistila,že tí to teda asi nevyleze a zhrozila jsem se já fakt myslela,že je to taky holka
- - - - -
Jenže já nevím,kdy bude rodit,ale asi brzo má obrovitánský břicho,tak nevím kdy ho mám oddělit(hm divný celý rok jsem myslela,že je to holka ta Habasí, no ten Habasí taky není špatný)
26.2.2005 16:28Luci
Všem Vám moc děkuju,jsem hned chytřejší,škoda jen,že je budu muset dát od sebe,už jsem si na ně zvykla,Skřítka nechám odrodit a pak jí budu muset dát pryč,doufám,že neporodí samí holky,ale,že tam bude nějakej kluk,abych si ho mohla nechat,takže ještě jednou díky
26.2.2005 22:21vodník
Lucka, Fiona: Já vás nechci děsit, ale měl jsem před léty jednu nedobrou zkušenost. Nechal jsem těhuli se samcem pohromadě, morčice vrhla, když jsem byl v práci a odpoledne jsem našel v kleci tři mrtvá, potrhaná mláďátka. Asi od samce. Od té doby si vždycky počítám, jak je to s těhotenstvím, a samce dávám zvlášť v době zhruba dva týdny před plánovaným vrhem. A k malým ho nepouštím, alespoň dva měsíce. Tak to mám i teď, Petr bydlí zvlášť od silvestra, George vrhla 12. ledna a bydlí se svou dcerkou Toyen. S Petrem se vídají zatím jen na procházkách.
27.2.2005 00:03Annika
Ahoj všichni, tak jsem dnes byla na dvou návštěvách - z jedné (CHS AndyMar) jsem si přinesla krycího samečka (na 99% saténový rex, aguti himík s vlohou pro červené oči - to je důvod, proč zvažuji, že si ho nechám) pro Naryu (hladkou himinku) a (jestli u mě zůstane) pro mimi od Chicki a Claudia, když tam bude tanka.. a z druhé (u Dáši Vavříkové, která byla asi před měsícem u mě) spoustu fotek jejích krásných morčátek a neméně kouzelného králíčka, tyto fotky se tu brzy objeví.
Navíc mne doma čekalo krásné zjištění - Fiona se po oddělení od Uveho uklidnila a začala prcky kojit, teď spolu leží v koutečku a malí sají a sají, je to nádhera! Tak hezky povedený a vyrovnaný vrh.. Fotky budou taky brzy.
Další žhavé novinky - saténová crescedka Gaia je asi fakt březí, Chickince se začíná roztahovat pánvička, Elsa už nekrvácí, zato se snaží dostat za samcem, Bertie se porval s Jessem, Uve s Oliverem, Olík zase kulhá....... :-)
28.2.2005 07:22vodník
Liza: Určitě se bude drbat a není snadné vypozorovat, jestli se nedrbe jaxi přesmoc. Já na to chvíli koukám, a když poskakuje a hned nato si čumáčkem začne někde na bříšku nebo v tříslech zadních tlapek něco šuškat s bleškou, jdu koupat. Na breberky mám podezření, zvláště když morčí při výskoku malinko vykvikne. Zkrátka - spíš jako by ho něco kouslo... Ale uvidíme, co nám k tomu napíšou kamarádi, možná si to chování vysvětluju ne docela správně.
28.2.2005 09:37bee bee
Pipinka: No ty jsi rychlík! A takové štěstí Bentlíka potkalo ! Domeček a manželka, už ne ten otravný Zajda, ale ženská!! Jsem si myslela, že mu bude sympatická králička, hihi,je to jeho velikost a typ. Moc ráda jsem tě poznala a králičku taky, kdyby takhle bydlela u mě, dědek Odl pod náma by zešílel :-).
28.2.2005 14:38Lucka
Ahoj lidicky!
Gratuluju ke vsem prirustkum. Peclive prohlizim vsechny alba a slintam nad fotkama :)))
Zaroven bych se chtela zeptat, jake mate zkusenosti s operacema cyst nebo nadoru. Teda hlavne jestli nemate nejaky vymakany system, jak samicce zabranit v tahani stehu a jak ji udrzet pri zivote. Mne na podzim po operaci cysty umrela Beruska a ted v patek jde na stejnou operaci Terezka - morcinka moji (prave odstehovane) spolubydlici. Musim rict, ze su docela skepticka, ale kdyz Terezku pozoruju (mam ji jeste u sebe, aby se nemusela zbytecne vickrat tahat po venku) jak je sklesla, apaticka a malo zere, tak jinou moznost nevidim. Asi je zaklad cpat do ni vodu a glukopur co nejdriv, ze? U Bery jsem den vyckavala, jestli zacne zrat sama a ona dost zeslabla. Ale zemrela az 4 dny po operaci, to je prece dost casu, aby clovek jeste mohl neco delat, ne? Ja bych jen nerada, abysme neco zanedbaly u Terezky...
28.2.2005 19:22Mayrin
Sněhulka - přípravky koupíš u veterináře, ale i v některém zverimexu mají. Doporučit mohu Arpalit neo, který je i jako pěna. Morčátko tak neděsíš zvukem spraye. Taky je dobrý Frontline, ale je dražší a tak pokud máš morčátko jen jedno a bude doma, kdy nehrozi, ze by mohlo breberky dostat znovu, zkus Arpalit.
28.2.2005 20:16Marťa
ahoj,
nedá mi to a musím se alespoň pokusit nalézt jednomu krasnemu morcatku ze zverimexu novy domov. Je to bílá, možná dlouhá, červenooká hladká bez vírku morcice/morcak. V akvariích bylo jeste nekolik morcatek, ktera byla ale veselá a čilá. Bílé tam jen lezelo a smutne koukalo. Určitě bych si ji vzala a dala do kupy, kdybych veděla, že by pak mohla do nového domova...Neměl byste někdo zájem o krásné čistě bílé morčtátko? čeká na vás.....