od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Červenec v roce 2017
  • Zobrazuji 238 zaznamu.
  • 1.7.2017 00:01indira
    Všem děkuji za radu ohledně ovesných vloček pro přibrání na váze. Koupila jsem jemné ovesné vločky od Emca a chutnají ji.Tak snad přibere. Za týden jí znova zvážím a uvidí se . Díky :)
    1.7.2017 08:18Buub
    Ashara

    No, většinou normální:D Mám Červenýho a Červenou, Vardu a Hemlinu, Pískače, Pana Chytrého, Krémovou s víc bílou, Krémovou s míň bílou, Světlou a tak. Super jména si stejně nepamatuju. Úplně blbá, na ní to sedí jak prdel na hrnec. Hrozný, ale hrozný plašan.
    1.7.2017 12:30AnaviReese
    CHS Mown Hay představuje včerejší vrh Q9:
    http://mownhay.websnadno.cz/AKTUALNE-vrh-Q9---3062017.html
    1.7.2017 15:07Michala
    Zdarec po letech :-) jdu si sem jen kopnout inzerát... tak jsem si přečetla asi pět příspěvků.. mě se to s tím předčasným porodem u březích samic, které bydlely spolu (že jedna strhla druhou), stalo 2x, s mláďaty té druhé to ani jednou nedopadlo a uhynula nedlouho po porodu, prostě měla ještě chvilku čas... už si na to od té doby dávám fakt pozor, abych neměla dvě březí holky v jedné kleci. Takže třeba za mne tohle fakt není lidová pověra (i když takových pověr je jinak plno, i v ,,chytrých knihách")
    2.7.2017 00:10Rozik
    Michala - Chci se zeptat, a jedna březí se dvěma nebřezíma, jsou spolu, mohu je nechat spolu i na porod? Minule jsem měla jednu březí a jednu nebřezí spolu, a druhý den ráno mělo jedno ze dvou miminek ukousnuté dva prstíky na nožce. Není mi jasné, zda to udělala mamina, nebo ta druhá samička. Mám raději březí samici od kamarádek oddělit? Je to prvorodička.
    - - - - -
    indira - Podle mých zkušeností mají morčíci raději ty větší ovesné vločky, ale uvidíš.
    2.7.2017 07:561
    Dobrý den. Ráda bych se zeptala, zda někdo nemáte zkušenost s nádory u morčat. Mame roční skinni deníčku a roste jí boulička na boku.
    2.7.2017 16:33Tygrinka
    1 - V každém případě to chce, aby morče prohlédl veterinář. Nádor může být absces, nebo ucpaná mazová žlázka nebo lipom nebo něco jiného. Lipomy se většinou nechávají, dokud nepřekážejí nebo nedělají nějakou další neplechu, absces musí ven a žlázka se musí vyčistit. Hlavně to nezkoušejte sami nějak mačkat.
    - - - - -
    Oprava: Boulička může být absces,.... Nádor je prostě nádor...
    - - - - -
    bauli: Kdysi jsem musela krátce dávat antibiotika, byť to měl myšák "jen" zarudlé. Nožky se krásně spravily. Na větší problém jsem dostala kromě atb nějakou mastičku od vetky, kde jsem se nemusela bát, že by si slízáním udělal myšák problém. Nejvíc se mu to srovnalo, když ležel ještě na vrstvě sena. A když se mu jednou udělal parádní otlak, tak mu to na veterině i vymačkali a nožku mu na 3 dny dali do obvazu. Za týden se procedura udělala znova a nožka byla potom jako nová a já jen hlídala a ještě asi týden mazala speciální mastičkou a pak občas promázla Calciovkou. Dědouš si to také uhnal protože hodně ležel, byť jsem se snažila stlát co nejměkčeji. Ale senová postýlka byla nejlepší. On si to tam nastěhoval sám, takže pak jsem mu to tam dávala podle jeho přání. Mně přišlo, že seno je hrubé a musí tlačit, ale on a jeho tlapky měly jiný názor :o)
    - - - - -
    metallikář: Ano, potom je zase k sobě dát můžeš.
    2.7.2017 18:54Marcie
    Prosím vás, nemáte někdo aktuální číslo na Andreu Kroftovou, předsedkyni morčatářů? Urgentní. Děkuji. Marcie (odvedle z potkanů, ChS Od Pekelného Strážce)
    3.7.2017 12:24Ashara
    Buub, díky za pobavení :-) ještě že to nejsou ofiko jména, umím si představit jak by se tvářili posuzovatelé třeba nad Nejvíc Vymaštěným, který pochází ze spojení Úplně Blbé a Pana Chytrého, ideálně ve spojení s nějakých vznešeným "příjmením" z CHS :)))
    - - - - -
    Michala
    jak píšeš o těch pověrách i v knížkách, co je třeba pověra? :-)
    3.7.2017 18:29Buub
    už se mi to trochu klube:) šest okocených a dvě další před prasknutím. mají vyčištěno, tak můžou jít na to. Barevně spíše zklamání, doufala jsem ve výrazně víc bezpigmenťáků, ale to je holt život chovatele. Kdyby chtěl někdo cuye, bude jich spoustu na prodej.
    4.7.2017 00:34Rozik
    Jdu se podělit o zážitek - máme na pár dnů na "hlídání" dvě naše baby holčiny, narozené v kvěětnu, které se za 14 dnů v novém domově perfektně naučily chodit čurat na záchůdek pod seníkem a v podstatě i bobkovat. V novém domově se pohybují po bytě, jedna je jednoznačně velitelka, druhá ji všude následuje, ačkoliv je o týden starší. Takže skutečně lze morčátka naučit na záchůdek, stále nevěřícně "zíráme", jak je ručníček v kleci čistý. Nám se to tak zcela u našich morčíků dosud nepovedlo.
    4.7.2017 08:08Zbyněk
    Greandin: našel jsen starší, ale velmi dobrý článek o ledvinových kamenech, mrkni: https://guineaguinea.wordpress.com/2014/05/15/smoothie-and-the-urinary-tract-stones/

    Jak to vypadá s morčinkou??
    4.7.2017 11:32Jezzabell
    Rozík: nic si z toho nedělej, mě to pochopili jen dva ze šesti kluků! Bártík doteď bojkotuje záchůdek, i když nejčistotnější Houmík by vživotě neudělal bobek vedle a jak má v pelíšku bráchův bobek, tak tam prostě nevleze:) A to se to učili v jedné kleci spolu..
    4.7.2017 12:42Bart
    Rozik - jj, moje všechny samice uměly na záchod, ale samci, ti ani náhodou... Holky se to většinou naučily sami, nějak to asi měly v sobě. Snad jen jednu jsem to učila jako dítě na nočník, ale taky úspěch. S klukama to teda vůbec nejde - bobky všude a čůraj taky, kde je napadne. Je to zajímavé.
    4.7.2017 17:10Bejlinka
    Rozik naše Flora taky umí. Zato bráchova Rony ví kde to má dělat, ale z poloviny to udělá i jinde po kleci.
    4.7.2017 17:32Sisi3
    Dobrý den,
    máte někdo zkušenosti s tím, že morčík začal odmítat granule a zeleninu a jedl pouze seno?
    Včera byl morčík ještě v pořádku a dnes si ještě ráno dal trochu salátu. Je to jeho obvyklá strava. Kousek jablka však nechal a granule se vůbec nedotkl. Teď je jeho čas večeře a nechce ani mrkvičku nic. Apatický není a i mi běhal. Jen pospává v pelíšku a sem tam si dá pár stébel sena. Bobečky má, ale trochu menší a mazlavější. Myslíte, že to může být dietní chyba. Včera baštil trochu více papriky. Největší problém je, že ve 3 ráno odlétám na dovolenou a morčíka bude hlídat známá. Moc Děkuji za názor.
    4.7.2017 18:32JohankaAmalka
    Pár foteček ze života Johanky a Amálky u nás. :)

    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34076
    4.7.2017 20:35Jezzabell
    Sisi3: a odkud jsi? Z Prahy? Morčák je nemocnej. Odlítáš na dovolenou..Uvědom toho, co hlídá, že musí s morčetem na veterinu. U morčete nechutenství nebo neschopnost samostatně žrát zeleninu vede ve vážný zdravotní problém! Ihned bych aspoň nasadila probiotika a mazala k veterináři aspoň ráno. Nebo tím někoho pověř. Ať nemáš po kamarádovi. Můžou to být zuby, nebo zažívací potíže..
    4.7.2017 20:35Jája
    Sisi3: Tak se projevuje, když nejsou v pořádku zuby - hlodáky nebo stoličky - zkontroluj hlodáky, na ty vidíš, jestli je nemá ulomené (rychle dorůstají - do týdne). V horším případě by to mohly být stoličky, na ty nevidíš . To může zkontrolovat pouze veterinář. Pokud morče špatně jí, je to průšvih. Rozhodí se mu trávení, a jestli se s tím nic neudělá, tak to může skončit i smrtí. Špatné zuby začínají pozvolným odmítáním stravy, kterou jindy morče běžně konzumovalo.
    4.7.2017 23:27adélinka
    Dobrý večer, mám dotaz ohledně březosti samičky. Asi před týdnem jsem zjistila, že moje samička je březí... Zřejmě si sameček z vedlejší ubikace udělal výlet :-/. Problém je, že samička v červnu měla 5. narozeniny. Měla sice miminka už 3x, ale naposledy před 2,5 lety. A tak mám o ni velký strach, aby vše dopadlo dobře pro ni i pro miminka. Myslíte, je možné, aby měla bezproblémový porod? Vždy bylo vše ok, o miminka se krásně starala :-). Nevím právě, jak je to s těma pánevníma kostma, jestli srostou, i když už mladé měla nebo ne.... Jestli má vůbec šanci je vytlačit. Děkuji za rady, moc mi na samičce záleží a nerada bych o ni přišla..
    5.7.2017 08:47Ivula
    Buub - nenašla bys místo ještě pro dalších deset kousků?

    https://zvirata.bazos.cz/inzerat/76859329/Odstaveni-cuy-morcata-vykrm-chov-10-kusu.php
    5.7.2017 09:01Buub
    deset samců? ani náhodou, to leda že bych uspořádala velkou grilovačku já.

    a za 300,- za kus je to frajeřina, jatečná výtěžnost morčete je asi 50%, to znamená, že z 1800 g vážícího morčete mám asi 900 g masa na kosti, to mám nějakých 330 kg za kilo. Když za tu cenu koupím svíčkovou, bude masa i víc...

    cena cuyů teď klesla hodně nízko, ale na nákup masa na grilování to pořád není. ať si je sežere sám, když ještě neměl příležitost ochutnat.
    5.7.2017 11:50Beranek
    adélinka - Je to jako sázka do loterie. Porod i po tak dlouhé době může zvládnout bez problémů, stejně tak ale může být porod problémový. V každém případě si vyhledejte ve vaší blízkosti nějakého šikovného veterináře, který se specializuje na malé hlodavce. To v případě, že by byl potřeba nějaký zásah - podání oxytocinu, císařský řez.. Rozhoně jí pořádně hlídejte a dopřávejte šťavnatého a všeho co má ráda.
    5.7.2017 13:42Katjusa
    zbynku -nevim ko tu zachranuje svět to spiš ty,ja se jen ozvalo když ma ta pipka psala jaka je to peče jak je nekoupu,jen hlupak drži hubu a krok,branim jen sebe
    5.7.2017 14:02Sisi3
    Jája: myslíte, že by to mohli být zoubky? S těmi nebyl nikdy problém a morčikovi už jsou skoro 4 roky. Problém je v tom, že morčika hlídá babička, která nemá možnost jet na veterinu. Nechala jsem ji pro morčika i rodicare. Ráno prý baštil mrkvovou a petrželovou nať. Granulky dostal nové, tak večer zjistím jestli je baštil. Mám šílený strach, že se to zrovna takhle pokazilo. Před měsícem jsme se rozloučili s morčikem, který měl osteodystrofii satenovych morcat a další ztrátu už bych asi nezvládla. Doufám, že se rozbaští jinak opravdu nevím co si počnu. Nejraději bych hned letěla domu.
    5.7.2017 16:38sisinka 82
    Ahoj vsichni :) chtela jsem se zeptat - nekate nekdo zkusenost s Cushingovym syndromem u morcika? Mame sedmileteho, ktery touto nemoci pravdepodobne trpi, tak po porade s veterinarkou nasadime lecbu Vetriolem, i kdyz je to rizikove... bohuzel ale morcik viditelne chradne, hubne, tak to je asi jedina moznost :(
    5.7.2017 17:00Smirny
    Sisinka 82: pokud je mu sedm, tak uz take mozna chřadne stařím.
    - - - - -
    A on ma rozborem krve zjisteny vysoky obsah kortizolu v krvi? Doktorka to potvrdila?
    5.7.2017 19:13Tygrinka
    sisinka 82: Bez potvrzení Cushinga rozborem krve bych léčbu nenasazovala. U takhle starého morčete bych i měla strach z vedlejších účinků léčby, které mohou být horší než následky nádoru samotného. Měla bych hlavně strach z nechutenství, které povede k přerůstání zubů, a u takhle starého morčete narkóza nemusí dopadnout dobře...
    - - - - -
    Sisi3: Pokud se dnes normálně rozežere, tak to mohlo být jen něco přechodného. Pokud to nebude dobré, tak s morčíkem místo babičky pošlete k vetovi někoho jiného, kdo tam dojet může.
    5.7.2017 19:55Sisi3
    Tygrinka:dnes jsem volala už dvakrát a morčík prý baštil granulky (dostal všechny druhy, které má) a dal si take nať a zeleninku. Jediné čeho se nedotkl byla paprika. Je pravda, že tu baštil k večeři den před tím, něž odmítal vše kromě sena. Tak to vypadá na nevolno ze zeleniny. Budu ještě volat, ale snad to bylo jen bříško a už zase bude baštit.
    7.7.2017 00:06Rozik
    Bejlinka, Bart, Jezzabel - Tak vida, "šikovných a učenlivých" morčíků je víc než dost! Ale "na obranu" kluků - teď se nám vrátil náš odchov, z vážných důvodů majitelky, a kluci jsou velmi čistotní, velmi. A my máme spolu dvě samičky, matku s dcerou, a jejich klec je půl dne po vyčištění v zoufalém stavu z hlediska čurání a bobků. A k tomu všemu ještě vytahují seno, na které čurají také, obě. Holt, jaká matka, taká katka. Obě jsou náš odchov, záchodky měly od malička, ale nyní opravdová prasátka. Do záchůdku vůbec nejdou, i kdyby tam měly dobroty, ani tam nevlezou. Někdy je podezřívám, že to dělají schválně, hlavně s tím senem.
    7.7.2017 10:48JohankaAmalka
    Včerejší řádění venku :) https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34077
    7.7.2017 13:17Jezzabell
    Rozik:To já když ty bobky do záchoda poctivě vysbírám, tak pak se do toho záchoda hrnou všichni (mimo čistotného Houmíka) a předhánějí se, kdo si na té hromadě ustele první:)) Asi CocoChanell;)
    Ale do té doby je pro ně neviditelnej, max. zvědavě očichaj a mizej..
    7.7.2017 13:33Zbyněk
    Jezzabell: takže jako hajzlbába by ses kvalifikovala docela dobře :D
    7.7.2017 18:57Jezzabell
    Zbyněk: kdybych vybírala vstupný pokaždý, jsem v balíku! A pak že bobky nejsou peníze...;)
    7.7.2017 19:36Ashara
    Naše dámy jsou na noc v "bejváku" a přes den e výběhu v obýváku, kterej je dlouhej a úzkej, takže dostaly na každej konec jeden záchůdek. A stejnak je nejvíc nas...o v papučích a pelíškách :-) jo a ještě pod trávovým krmelcem (mám dva krmelce, jeden na seno druhý na trávu) :)))
    Na záchůdky teda myslím chodí, je tam taky větší koncentrace bobků i čůranců než jinde po výběhu (tedy krom výše uvedených míst), ale to jenom tehdy, pokud jsou v záchůdcích čisté hobliny. Pokud tam dám peletky, nebo peletky pokryté hoblinami (přece jen se ty hobliny z bavlněných koberečků blbě zametaj), tak je místo exponované úměrně míň :))
    Taky vám morčíci rozlišují mezi hoblinami a peletkami?
    8.7.2017 01:33Fredy
    Stačí pro jedno morče klec o rozměrech 80 cm délka 40 cm šířka a 40 cm výška.
    8.7.2017 07:41Buub
    Fredy

    nestačí a nestačí jedno morče. Jedno morče v osmdesátce kleci je jak kdyby tebe někdo odsoudil k doživotní samotce v místnosti, kam se ti vejde postel, stolek a kýbl.
    8.7.2017 20:34Tygrinka
    Sisi3: Měl by ještě baštit seno nebo trávu. Pokud mu bylo nevolno z krmení, což asi bylo, tak papriku nejspíš pár dní nebude, slupka mu nemusí ještě dělat dobře.
    - - - - -
    Jezzabell: No, tak jsem to zkusila s rohovým záchůdkem. Pár týdnů to jakž takž u vybraných jedinců fungovalo, řekněme, že na cca 80%. Teď se to najednou rozhodli bojkotovat a chodí všude jinde. V záchůdku maximálně stojí a koušou do mříží na sousedy. A to jsem jim tam samozřejmě nechala i pár těch zasmraděných hoblin a bobků z minulého vyklízení jako pokaždé. Mají prostě svojí hlavu :o)
    8.7.2017 21:16Sisi3
    Tygrinka: volám každý den a poctivě se informuji. Seno baští a granulky začal také. Dostává také domácí salátek a pampelišky, které taky snědl. Vždy mi baštil úplně všechnu zeleninu a žádnou nikdy neodmítl. Teď však nechtěl prý jablko a ani mrkvičku. Snědl jen kolečko. Ale jinak se má prý k chuťi a je veselý a o baštu i škemrá. Tak doufám, že je vše v pořádku. Přece jen se těším až se pomazlime a budu vše mít na očich. :)
    8.7.2017 22:24LenkaO.
    Stále mi vrtá hlavou, jak je to s tím, že morče nemá být v kleci samo. Vedena tímto faktem jsem našemu morčíkovi pořídila kamaráda - od stejné chovatelky. Dokud byl nový morčík prcek a potom dorostenec, tak to šlo. Potom nastalo peklo. Kousance, rachot, oba evidentně vynervovaní a odhodlaní se vzájemně oddělat. Docela dlouho jsem myslela, že se to srovná, ale nesrovnalo. Po vylíčení situace mi zkušená vetka poradila, ať je oddělím a jsou každý sám. Oba mají pro sebe velkou klec, klece mají tak, že se cítí, ale nesmí se vidět, to začnou cvakat, hlodat mříže apod. - takže mám mezi nimi natažený ručník. Doma jsem za blázna, protože značnou část bytu zaujímají klece a ještě se mi chechtají za tu ideu - "pořídit chudákovi kamaráda, aby nebyl sám" - a toto je výsledek. Mám je ráda oba, jsou to mazlíci a rádi se chovají a vydrží na klíně neuvěřitelně dlouho. Ale jen každý zvlášť. Po této zkušenosti bych už jim "kamaráda" nepořizovala, abych neměla doma čtyři klece. Je možné, že mám takovou výjimku nebo to není až takové dogma, že musí být v klec alespoň dvě morčata, jinak je jim smutno?
    8.7.2017 23:03Rozik
    LenkaO. - A jaký je mezi samečky věkový rozdíl? Nejlepší je k dospělému samci dát mimčo po odstavu, tedy nejbezpečnější. Ale není to pravidlo, snesou se i samečci z jednoho vrhu, nebo i s menším věkovým rozdílem. Výjimky ovšem potvrzují pravidlo. I se samičkami je leckdy potíž, ne vždy si "sednou", také je lepší dát malou ke starší, protože i samice umí být pěkné potvory ke spolubydlící.
    Když se vidí a slyší a mají mezi sebou, byť přes klec kontakt, je to pro ně lepší, ale jedná se pouze o můj názor. Viděla jsem velmi "smutnit" samečky, když jim z jakéhokoliv důvodu odešel kamarád, opravdu smutnit. Prostě stalo se, že si nesedli, nepředpokládám, že by kryli samičku, když jsou mazlíci. Je to smůla, ale s větším věkovým rozdílem je větší naděje, že se to nestane - dospělý x mimino.
    - - - - -
    Tygrinka - Také mi někteří jedinci začali teď zcela bojkotovat záchod, i když tam dříve jakž-takž chodili, alespoň když žrali seno., Posunují si seníky a z boku, kde záchod nedosáhne, vytahují seno a čurají a bobkují vedle a do dalších rohů, kde záchod není.
    9.7.2017 07:03danta
    Dobrý den, můžete mi poradit, našemu morčátku se ulomily oba přední horní zuby. Chtěla bych vědět, jestli dorostou a jak dlouho to asi tak trvá. Seno i zeleninu baští, zuby se naštěstí ulomily tak v polovině a ne až nahoře.
    9.7.2017 08:44Tygrinka
    LenkaO: Samečci si nemusí sednout. Také nedostatek úkrytů může dělat problém, že dvojka nemůže jít jedničce z očí. Pokud jste chvíli čekali a mezi nimi napětí rostlo, mohlo to dopadnout takto, jak píšeš. Kdybyste je oddělili dřív, mohli se snášet alespoň přes mříže. Jestli zatím vegetí přes ručník, tak alespoň něco. Mohli by se časem zklidnit. Mně se celkem osvědčilo je v jejich ubikacích střídat, nejen, že mají změnu, kterou ocení, ale také jejich pachy splývají a oni mají společný skupinový pach. Tohle by mohlo ještě pomoci k tomu, aby na sebe časem necvakali přes mříže. Někdy ovšem ani to nepomůže. A ty sis zrovna vylosovala tu špatnou kombinaci.

    Obvykle alespoň kámoš přes mříže je vítaným společníkem. Léta chovám jenom kluky a teď nedávno mi přibyl další asi 2letý vyhozenec a skamarádil se během pár dní s asi 3letým jiným nalezencem, co u mě pár let bydlí jako solitér s kámoši přes mříže, protože ho nikdo do party nevzal. Jsou spolu v metrové kleci a klid a pohoda na všech stranách. A to není jediný případ.

    Prostě kluci jsou někdy zvláštní, je škoda, že zrovna u tebe to takto nevyšlo.
    - - - - -
    Sisi3: Tak hlavně, že se rovná a o žrádlo má zájem. To by měl být rychle v pořádku.
    - - - - -
    LenkaO: Pokud nemáš místo na potenciální 4 klece, tak kámoše už nekupuj. Někdy, podotýkám, opravdu někdy pomůže vykastrovat toho, co si začíná. V mém případě to pomohlo tak, že kluci mohli spolu do výběhu, ale bydlet musel každý zvlášť. Totéž se dělo i se druhým morčíkem, když nekastrovaný z první dvojice uhynul. Nyní ve druhém případě ustalo cvakání a hryzání mříží a kluk je schopný vegetit i s morčíkem vedle v kleci, na kterého předtím cvakal i přes celou místnost jako pominutý a svojí negativní náladou mi rozrušoval i spokojenou dvojici. Když jsem ho dala do jiného pokoje, tak smutnil a nežral. Teď mám zase klidnou domácnost. Tento morčík by pravděpodobně přijal pouze samičku, což mu ale vzhledem k pánské domácnosti nemohu dopřát, tak bydlí jen s kamarády přes mříže. Dokonce s jedním ze sousedovic dvojice po sobě pískají a chodí se vzájemně olizovat. Bez mříží by se ovšem servali...
    - - - - -
    danta: Zoubky dorostou asi tak do týdne. Pokud by se to opakovalo, měl by se veterinář podívat i na zadní stoličky jestli tam není nějaký problém.
    9.7.2017 09:37Ashara
    Lenka0
    to byl právě jeden z důvodů proč jsem se rozhodla pro samičky, i když samečci bývají prý mazlivější. Zkušenosti vlastní nemám, ale před pořízením morčíků jsem dost studovala, a narazila jsem na zkušenosti že se rozhádali jak kluci tak holky, takže ani pořízení dvou holek ještě neznamená že bude navždy klid, ale u kluků je ta pravděpodobnost prostě vyšší.
    9.7.2017 16:39Zbyněk
    LenkaO: morčata společenská jsou, ale samci si někdy nesednou. Například Jezzabell má samce, který už dostal dvě mimina po odstavu a jakmile dospěli do puberty, krutě je seřezal a od té doby se nesnesli. U samců je to sázka do loterie, klidně se v pubertě servou i bráškové. U samiček se to obvykle nestane. Tp ovšem neznamená, že morče nepotřebuje další morče!

    Sisi3: užíváš si dovolenou a "voláš poctivě každý den", abys měla čisté svědomí. To mě baví, čistě proto, že ti tu jedna dotyčná nabízela, že ti s morčíkem skočí k veterináři a tobě nestála ani za odpověď, že? Jdi se vycpat!

    Danta: zoubky se obvykle samy od sebe nelámou. Morče muselo buď padnout na čumáček,nebo má nějaký problém a ulomily se mu, protože jsou křehké. Může to být klidně i paradentóza a měl by to rozhodně vidět veterinář, pokud to nebylo po úrazu. Jestliže nebylo, doporučuji doktora a stanovit příčinu, pak asi nasadit vitamíny a opatrné opalování - kvůli déčku.
    9.7.2017 17:47Jezzabell
    LenkaO: nedej se odradit těma, co se ti smějou. Jsou to tví kluci a důležité je, že je máš ráda ty.
    Morče je společenské zvíře, sám neprojeví takovou radost ze života, jako s parťákama. Obvykle aspoň přes mříže se snesou. Tady nebylo dobré je nechat tak dlouho spolu, jak píše Tygrinka.
    Mně se takhle rozrostly stavy ze 4 na 6 a zas mám samotáře..eMík je dobrá chůvička, ale jak dojde jeho parťák do puberty, dostane přes tlamu tak strašně, že musejí od sebe. Po dvou parťácích už to zkoušet nebudu. Ale ti "odvržení" se zařadili dobře:)
    Jules dostal juniora, tam se ukáže za chvíli a Wolf je zatím sám, ale mají s Julesem a Vincentem výhled. Klec do téčka. A to zatím jde. Vrkají na sebe, vykecávají a běhají podél klece. Ale - nesmí být spolu ve výběhu. Jules si brání nového parťáka. Ale snesou se s Houmíkem a Bártíkem, ti voní všem:) Složité morčecí vztahy..A prostor no. A jak tady ostatní píšou, dobré je měnit jim klece, nebo pelíšky. Jsou zvědaví. Třeba to pomůže..
    - - - - -
    Houmík s Bártem jsou rodní bráškové a je to moje "bezproblémová dvojka". I když občas si navzájem vysvětlí kdo je šéf u misky, čí je která papuč a tak..:) Ale je to jen prohnání po kleci nebo zvedlá hlavička ať jsou vidět zuby;)
    9.7.2017 21:26LenkaO.
    Moc díky za reakce, udělala jsem to přesně tak, jak píšete - k ročnímu klukovi, prcka po odstavu. Ze začátku to byla přímo láska :) Zvláštní bylo, že když byl ten straší hodně nemocný, vypadalo to s ním několik měsíců bledě i přes kvalitní léčbu, tak ho ten zdravý vzal na milost, necvakal na něj a přes klec se očmuchávali, když byl "marod" na procházce venku z klece. Jako kdyby věděl, jak je na tom špatně. Teď je zase všechno, jak má být a už se zase nenávidí :)
    - - - - -
    A to prohazování pelíšků vyzkouším. U nás je problém i v tom, že ten mladší je obr, má 1500g a ten starší cca 890g. Takže pokud se poperou, tak ten starší hrozně dostane a on je zrovna ten, co by se i kamarádil (občas), to ten mladší je víc agresivní. Opravdu zamotané vztahy, skoro jak u lidí ;)
    9.7.2017 22:52Garf
    Když už se tu řeší ty klučičí vztahy, tak jsem zrovna v sobotu stříhala klukům drápky a šeltiák pan Maurice dostal letní sestřih. Nechala jsem tu hromádku chlupů z něj na novinách na stole, že pak uklidím naráz a vytáhla Rostíka. To jste měli vidět a slyšet. Nejdřív všechno rozčileně pročmuchal, rozdrnčel se, cvakal zubama a prdkou kroutil jak tanečnice u tyče :-) No musela jsem dát čisté noviny, jinak bych mu ty drápy asi nezastřihla a to viděl jen chlupy z případného soka...
    9.7.2017 23:22Dotaz
    Dobrý den,
    dnes ráno jsem našel v kleci morče bohužel už bez známek života. :(
    Chtěl bych znát Váš názor na možnou otravu Řebříčkem lékařským, nebo by mu tato bylina neměla uškodit a nemá se smrtí nic společného ?
    10.7.2017 07:31Buub
    Dotaz

    řebříček lékařský je super léčivka. při předávkování způsobuje nevolnost a bolesti hlavy, ale smrt ne. nicméně pokud morče nebylo zvyklé na zelené a najednou dostalo hromadu zeleného, může se nafouknout a uhynout.

    a nebo to mohlo být cokoliv jiného. bez pitvy těžko říct.
    10.7.2017 08:44Jezzabell
    Buub: mám dotaz, může morče třtinici? Sladkou trávu..Kluci to nikdy neměli, jen obyč. trávu..
    10.7.2017 09:15Sisi3
    Zbyňek: nevolám kvůli svému svědomí, ale protože omorčika mám starost a přece jen mohu rychle poradit i po telefon. Bohužel si člověk nevybere kdy morčík onemocní, takže si opravdu neužívám dovču s lhostejností k morčikovi. Jen jsem prosila o zkušenosti, zda morčikovi muže být po zelenině nevolno, protože se nám to nikdy nestalo. Parťák měl problémy se zoubky, tak s průběhem zkušenosti již máme. Paní děkuji, ale přímo mi nenabídla navštěvu veterináře, ale upozornila ať mi tam někdo zaběhne. Bohužel bydlíme od Prahy stejně dále. Všimla jsem si již dříve, že spíše píšete urážlivé příspěvky a nepohodnete se častěji. Bohužel si nevybíráme situace, kdy morčík není fit, tak nemusíte člověka odsuzovat. Psychickou stránku tím moc neutěšite a spíš jen raníte.
    10.7.2017 09:44Jezzabell
    Sisi3: návštěvu veterináře jsem ti nenabídla přímo, ale proto jsem se tě ptala, odkud jsi. Protože mám samé kluky a specialistu na hlodavce v dosahu. Kdybys odepsala, chtěla jsem ti to nabídnout. Bohužel jsi už na můj přízpějvek nereagovala. Mohla jsem ti tam po domluvě zajet.
    Každý podle svého uvážení, ale je třeba počítat i s tím, že čerti kaděj na jednu hromadu a před dovolenou je nejvíc starostí. A i hlídání je dobré poučit co a jak, kdyby se něco stalo a byl by třeba veterinář, aby milovanej klučina neměl zdravotní komplikace..nebo něco horšího. U morčat jde všechno rychle, vždyť s tím už zkušenosti máš.
    Přeji morčákovi brzké uzdravení.
    10.7.2017 10:18Sisi3
    Jezzabell: moc vám děkuji za ochotu. Ve všem tom shonu jsem nezareagovala. Morčika jsme odváželi ke hlídání a o všem jsem poučila. Kdyby byl potřeba veterinář, tak bych požádala asi sourozence. Morčik začal baštit hned druhý den, tak pozlobilo asi bříško.
    10.7.2017 22:50Rozik
    Jak tady čtu o problémech v soužití samečků, tak se kloním k zaručenému bezproblémovému soužití kastrovaného samce a samičky, pokud se jedná o mazlíky. To by snad mělo fungovat na 100%.
    11.7.2017 10:01Fisulka
    Prosím admina o promazání spamů v inzercích.
    11.7.2017 16:07Terry12
    Někdo se tu ptal jaké zkušenosti mam s cystami u morčat - moje jedna je vykastrovana ve veku 1 roku ale cysty byly diagnostikovány uz v 7.mesici. Projev - divoká rije, nepravidelna, časté výhružné cvakani zubu a štípání ostatních - každe cysty se mohou projevovat jinak :) po kastraci klid :) jeji sestra ma cysty take ve 2 letech ale dal nerostou zatim ale jelikož ma od mala vadné zuby u ni to kastraci řešit nebudu :) a třetí 2 leta cysty zatim nema ale je tzv hormonálne hyperaktivni takze je otázkou casu kdy z toho cysty budou - kvuli hormonuˇ se ji udelala cysta na mléčné zlaze mala a tak jde v záři az nebude takové vedro take na kastraci :) ......... Mluvila jsem o tom po telefonu s mnohými veterináři z hurky v Praze, valesem i z jeklem z Brna a všichni mi potvrdili ze cysty jsou nyní bežne uz i u 6 měsíčních samic a doporučuji preventivní kastrace (měsíčně ji H na hůrce pry udelaji preventivně az 30 a úmrtnost nulová ). Jakmile jsou viditelné cysty musi se jit klasicky řezem pres břicho a dostat se na ne tak ze se manipuluje i s trávicí soustavou ale pokud cysty jeste nejsou tak se to dnes děla pres tři mini ranky a uplne se vyhnou trávicí soustavě takze tam je riziko vázne prakticky nulové :) oproti tomu kdyz je tělo vystAveno dlouhodobým dávkam hormonu ( at uz kvuli cystam, nebo jen kvuli tomu ze je morce hormonálne hyperaktivní ale bez cyst, nebo vlastně i kvuli aplikacím injekcim které mají zmenšovat velikost cyst - take jsou to hormonalni leciva) tak to ovlivňuje kosti a zuby, špatne hojení kůže - vlastní zkušenost, imunitu, celkové se morce hůře vypořádáva S jakýmkoliv onemocněním...... Proto dnes čím dal veterinaru u treba 4 i 5 letych morčat porad doporučuje spis kastraci nez ty hormonální injekce které mají radu vedlejších účinku (viz zminenYch výše ) :)
    - - - - -
    Jinak chápu lidi zde psali o tom ze kastrace jsou riskantní (zmíněni vetove s kterými jsem se bavila říkají ze větší riziko je tak od 5 let výše a stejne ze tam nemají prakticky žádnou úmrtnost - jen v případe ze morce bylo nemocné jeste k tomu i s nevim jiným - např. Uz mělo z cyst prujmy a další vážnější komplikace ) ....... Důkazem jsou moje 2 známe které chodí k lietavcove na hurku take - jedna u ni nechala kastrovat 4 holky (vek 1,3,4 a 4,5 roku) - vse bez komplikaci , hned po zákroku zrali, jedné se hůře hojila rana ale ATB si s tim poradili, druha kamarádka tam nechala kastrovat 2 (vek 2 a 3 roky ) a take ok , ja zatim 1 (vek 1 rok) a nepoznala bych na ni ze byla na zákroku akorat trosku více odpocivala a chystám se tam dat další (vek 2,5) :)
    11.7.2017 22:45Rozik
    Terry12 - Prosím Tě, neřekli Ti náhodou veterináři, jak je to možné, že tolik mladých samiček má cysty? Ovlivňuje to strava, nebo je to nějak geneticky - pokud se to dá zjistit, u morčátek z obchodů těžko. Já jsem v chovu (i u jiných chovatelů) s cystami samiček vlastně nesetkala ve věku, kdy je možno je nakrývat, t. j. cca do tří let. U starších nevím, máme i důchodkyně, 5 i 6 let, které již samozřejmě dlouho žijí spolu a rodily naposledy v těch asi 3 letech, ale projevy dlouhotrvajících říjí nebo agresivity jsme zatím nezaznamenaly. Nesouvisí to třeba s březostí a porody atd., že vznikne hormonální nerovnováha kvůli jejich absenci? Cysta u samičky v 7.měsících je tedy, dle mého názoru, asi ne zcela běžný jev, ale nevím, zkušenost s cystami u samiček nemám.
    - - - - -
    Jedinou zkušenost vlastně mám, když 4-letá rozetka ze Zveri měla problémy se zadními zuby, zjistili, že má i cysty. Ale nikdy nebyla se samcem, nebyla tudíž březí ... Zemřela druhý den po operaci zubů, bohužel.
    11.7.2017 23:09PavlaS
    Rozik, Terry12: Taky by mě zajímalo, jestli to nemůže bejt nějak geneticky. V květnu mi umřela samička po operaci kvůli cystám. A zrovna dneska jsme se vrátili z veteriny s potvrzenými cystami u další. Téhle jsou 4 roky, poslední vrh v září a té první byly jen 3 - jeden vrh.
    12.7.2017 11:42Zbyněk
    PavlaS: ke genetice se lépe vyjádří Buub. Můj dlouholetý soukromý poznatek je, že zvířata u některých lidí umírají dříve, nebo více marodí, přestože mají dobré podmínky a naopak - někdo má zvířata v děsných podmínkách a dožívají se vysokého věku ve zdraví. Takže bych trochu pátral i tímto směrem Kočky a morčata jsou na to snad nejcitlivější. Ale samozřejmě jsou to jenom subjektivní spekulace, nic jiného.
    12.7.2017 19:24Avatar
    ahoj lidi kilik pak mate morčat
    12.7.2017 22:21Buub
    Avatar

    teď asi čtyřicet
    12.7.2017 22:50sisinka 82
    SMIRNY, TYGRINKA: omlouvam se, ze reaguji az takhle dlouho.ale porad nam pada internet. Pred tydnem jsem.psala prispevek na morce s Cushing. syndromem. Nemam to potvrzene z krve, protoze prave nechci jit do narkozy kvuli veku,ale vsechny priznaky na to ukazuji a doktorka rekla, ze je to urcite endokrinol.problem. Morcik za posledni dobu zhubnul kolem 250g, je kost a kuze, sice zere,ale nepribejva... cili nemame co ztratit, tak jako tak pocitam, ze dyl jak mesic dva max tri to asi nevydrzi, pokud neco neudelame, takze vedlejsi ucinky lecby fakt neresim... spis je vetsi problem, ze ty leky se nedaji sehnat, doted nemam zadny a to se veterinarka fakt snazi...
    12.7.2017 23:31Terry12
    No mluvili o tom ze ono ty cysty jsou tam klidne u všech uz v 7.mesicu ale neprojevuje se to nijak navenek . Moje jedna ma cysty a pritom ma pravidelnou říji, je hodna, žádné nejake problémy :) takze je to spis o tom ze o tom člověk neví dokud neudělá sono :) dokonce mi bylo i řečeno, ze i pres cysty muze morce zabreznout a normálně porodit a i bez projevu s nimi žít 6 let a pritom je ma - vlastně je s nimi spojována většina problému ve vyšším veku samic - bulky různé, zuby atd - většinou se pri vyšetření objeví i cysty, které ale pravděpodobně se podíleli na tom zdravotním problému kvuli kterému se k vetovi s morcetem přišlo :) bohuzel o příčinách se porad dohadují - stejne jako proc u ramlic je poměrně častá rakovina dělohy . Porad se spekuluje ze je to kvuli tomu te jedou ty jejich časté říje naprázdno (nedojde k zabreznuti ) - jenze proc tomu tak nebi treba u nas u žen ? Taky neotehotnime 10 krát za život a menstruace jsou každy mesic :) dále se pry spekuluje i ze to způsobuje kdyz je vic samic pohromade (pry u samic samotarek jsou cysty méně caste) - ale to zase odporuje tomu že v přírodě žiji take sociálním způsobem života . Pak pry jeste polemizuje s tim ze samice které žiji v domácnosti s nevylastrovanym samcem (treba ve vedlejší kleci) take trpí na cysty méně - asi je to nejak hormonálne uklidňuje nevim :D no a pak genetika což take neni potvrzene ...... Takze jsou to všechno porad domnenky
    - - - - -
    Pavla s - mohu se zeptat kde jste nechavala kastrovat ? Jen pro zajímavost :(
    12.7.2017 23:49Rozik
    Terry12 - Díky za poznatky, je možné, že v chovných stanicích jsou většinou ve vedlejších klecích nevykastrovaní samci, to by mi dávalo trochu logiky, proč se cysty třeba tolik v chovu nevyskytují či resp. možná se o nich neví, když samice zabřezávají a rodí a vychovají mladé bez problémů a dožívají se poměrně vysokého věku. Ne vždy a všechny, samozřejmě, strašák toxemie zase hrozí u březích a i po porodu, i jiné problémy spojené s porodem, mohou končit pro samičku špatně a pak už těžko říct, zda cysty měla či ne a jestli třeba také nebyly příčinou.
    13.7.2017 09:53uj uj
    Rozik, Terry12 - ještě k cystám:
    Nejsem veterinářka, ale na zahraničních webech se mi podařilo najít zajímavý příspěvek na téma cysty. Zastávají tam teorii, že cysty se tvoří především samicím, které žijí ve skupinkách bez samce. Sice mají říji, ale bez "styku" nedochází k ovulaci a ta vajíčka se jim tam nějak zapouzdřují či co a tvoří se z toho ty cysty. Kdežto když samice žijí se samcem, byť kastrovaným (!), "užívají" si každou říji radovánky a tím dochází k ovulaci. S kastrovaným samcem samozřejmě nezabřeznou, ale vajíčka se uvolňují a asi to má vliv i na hormonální hladinu... nechci to tady vydávat za vědecky potvrzenou skutečnost, možná se nám k tomu lépe vyjádří Buub, ale zní mi to docela logicky :-) Dokonce doporučují chov morčecích skupin ve složení (kastrovaný) samec + alespoň dvě samice - jako prevenci tvorby cyst. Z vlastní zkušenosti teď mohu potvrdit, že kastrovanému samci kastrace na "chuti a schopnosti" vůbec nic neubírá a že je u nás doma v období říje hodně živo :-)
    13.7.2017 09:57Buub
    S cystami se to má tak, že se vlastně neví.

    ono tahle teorie o soužití se samcem zní logicky, ale nevysvětluje to samice s cystami, co jim ještě nebyl ani rok.
    13.7.2017 10:18Zbyněk
    Buub: tak od kolika měsíců samice začne cyklit? Já jsem si na svých dámách všiml, že cca od čtyřech měsíců. Mívají cysty ještě mladší?
    13.7.2017 11:37Buub
    Zbyněk

    no klidně v šesti týdnech. Ale i tak, když vidím samici, co má v osmi měsících cysty že vypadá jako březí, tak ta se zase tolikrát neříjela. Doma bych takovou samici šla teprve připouštět.
    13.7.2017 13:08Zbyněk
    Buub: tak cysty v měsících asi fakt nejsou od nedostatku sexu:( Původní majitelka mé Justice odchovala stovky morčat a to všechny druhy, včetně cuyů. Říkala, že cysty měla klidně mladá samice po třech vrzích a naopak - spousta samic nikdy nerodila a cysty neměly. Nevšimla si žádné jasné souvislosti, ani toho, že by na to víc trpělo nějaké specifické plemeno.
    13.7.2017 14:27PavlaS
    Terry12: Rakovník
    Cysty jsou fakt strašná věc :(
    13.7.2017 14:29ratonito
    Terry12: to jsem se ptala já. A po všem, co tady čtu, začínám věřit, že je fakt má, byť je tak mladá :-(
    14.7.2017 15:41Zbyněk
    Tak jsem byl s druhou nejmladší na veterině kvůli očku, slzelo, ale nic to není, jenom podrážděné. Nicméně jsem jí tedy nechal zkontrolovat vaječníky a dobrý:) Začíná se tady nějak moc strašit:) Doktor naprosto správně vyjádřil astrologický původ slečny, když nadával "kam pořád couváš, ty seš horší, než rak":)) Měl pravdu, narozená je 19.7. a couvá lépe, než běhá dopředu:))
    14.7.2017 17:24Terry12
    No strašit, také jsem předtím měla morče 10 let bez cyst, prostě neví se, co to způsobuje, ale rozhodně je to čím dál častější a objevují je u čím dál mladších samic (což ale může být jen díky tomu, že lidi chodi na kontroly treba vic než predtím) :-) Jak říkám moje jedna měla příznaky cyst, druhá je bezpříznaková a přesto je má. ...... Ale jinak když byla ta jedna na kastraci tak nemela nijak veliké - cca 2 cm max :-)
    14.7.2017 17:32Zbyněk
    Terry12: Bylo to prohmatem, ale důkladným, takže pokud by měla cysty malé, nezjistili bysme to, ale tak spoléhám se zatím na to, že mají zdravý základ a spokojený život, snad jsou holky ok:) Já si nemyslím, že by byl enormní nárůst cyst, spíš to lidi víc kontrolují a spousta samic je má celý život malé a bezpříznakové.
    Adélka burácela u veta na stole jak tygřice, takže psi v čekárně kňučeli hrůzou a když jsem odcházel, chtěli se ke mě nenápadně přidat, v čemž jim jejich zlí páníčci zabránili:)))
    14.7.2017 23:20Mila
    tak jsem zde dlouho nebyla ated koukám, jak inzerce je celá zahlcená spamy... to je vidět jak se o to admini zde starají....naprd...
    15.7.2017 01:48Svlačec
    Přimíchal se mi jeden stonek svlačce mezi trávu a než jsem ho stačila morčisku vyndat z papule, sežrl ho. Může to mít nějkou odezvu, našla jsme, že je jedovatý, na jedné stránce zase nekdo psal že ho dává občas králíkum a nic, tak se jen ptám jestli to není neco prudce jedovatého . Díky
    - - - - -
    tedy jestli nekdo s tim měl někdy zkušenost
    15.7.2017 07:40Buub
    Mila

    Njn, to co tam teď je přibylo od včerejška.

    Až nebudu muset chodit do práce, třeba to budu stíhat mazat, ju?
    15.7.2017 11:36Zbyněk
    Mrkl jsem do inzerce a mezi spamy mě pobavil inerát 66564 ta cena nemá chybu, že by to bylo i se zahradou? :))
    15.7.2017 11:48Buub
    nevíte někdo, jak funguje genetika kalifornského zbarvení?
    15.7.2017 12:41Ashara
    Zbyněk
    už jsem si párkrát všimla, že kastrovaní samci holt mají tu přirážku za kastraci.
    15.7.2017 14:06Zbyněk
    Ashara: tak to pak ano, to mě pro změnu nenapadlo. U samičky bych to chápal
    15.7.2017 15:58Rozik
    Včera jsme náhodou zjistili unáší 3-leté samičky velkou, tvrdou bulku na jedné straně u pohlavního orgánu. Samička jedla, pila, na pohmat nereagovala bolestivě. Na veterině zjistili, že se jedná o velký močový kámen. Operace se nekonala, díky profesionálnímu přístupu personálu, paní veterinářky a pana asistenta, byl kámen tedy pod slabou narkózou nejdříve rozbit "lejsrem" a pak po částech vyndán. Jednu jeho část máme doma, i paní veterinářka říkala, že tak velký kámen viděla jen na obrázcích.Samička dostala pro jistotu ATB a analgetika, prozatím je v pohodě v kleci s kamarádkou, žere a je "zavodňována" ještě i plátky okurky, což s nadšením vítá ona i její spolubydlící. Musí hlavně dost pít. Tak snad bude vše i nadále v pořádku.
    - - - - -
    Buub - Na FB je skupina, kde chovatelé kdysi řešili i kalifornské zbarvení.
    15.7.2017 16:47AnaviReese
    CHS Mown Hay představuje dopolední vrh R9:
    http://mownhay.websnadno.cz//AKTUALNE-vrh-R9---1572017.html
    15.7.2017 23:06Neeen
    AnaviReese

    Jako fakt mě fascinuje ,jak může někdo nafotit dopoledni vrch a za pár hodin je tahat na ručník nebo co a fotit je a všechny blbosti kolem toho,vždit se nestačili ještě ani rozhlednout po světě ..???..
    Neřeknu ,když je zvažiš zkontroluješ jestli jsou ok a šupnu je upátky k samici.
    - - - - -
    *vrh:)
    16.7.2017 10:24Pettraska
    Neen co je na tom k fascniování ?Dělá to většina lidí, že mláďata nafotí po porodu, včetně mě. Nikdy jim to v ničem nebránilo a neublížilo
    16.7.2017 12:30Buub
    Neeen

    ne, nijak jim to neškodí.

    a vyfotit vrh několik hodin po porodu je jediný způsob, jak vyfotit vrh. ona jaksi ta mimina na ta skupinová foto pak už moc nejsou.
    16.7.2017 12:48Ivula
    Se mi nějak nezdá, že by je ta nedobrovolná separace od matky několik hodin po porodu nestresovala.. Fatální dopady to asi nemá, ale já bych to taky nedělala (čert vem fotky).
    16.7.2017 15:51Zbyněk
    Neen: je vidět, že nemáš zkušenosti:) Samička vyplivne mláďata a jde si po svém, obvykle je unavená a někam si zaleze, nechá mladé, aby se zahřívaly samy. Po cca dvanácti hodinách se zvolna začínají kojit, Vůbec jim nevadí, když si je vezmeš, zahřeješ je, zvážíš a vyfotíš. Druhý den je dohromady nedáš, jak píše Buub, už lítají a skáčou, jak tenisáčky:)
    16.7.2017 17:03Shayla
    Morče má škaredou plíseň v srsti, v podstatě už po celém těle, padá jí srst. Dostala jsem od veterináře Biopirox, ale chtěla bych jí pomoci nějak rychleji. Nevíte o nějakých jiných způsobech léčby, co se dá morčeti dát na kůži?
    16.7.2017 20:51Zbyněk
    Shayla: Bioparox a nic jiného? Zeptám se hloupě - veterinář opravdu ví, že to je pliseň a ne svrab? Obojí se léčí odlišně! Na plíseň bych koupal v Imaverolu, na svrab dal Ivomec, nebo Stronghold, ale pokud má takové stádium a veterinář dá Bipparox, tak z toho nejsem moudrý. Dělal stěry a kultivaci?
    16.7.2017 22:24Shayla
    Zbyněk: Ne, nedělal. Dá se to nějak od sebe poznat laicky? To by mělo i druhé morče, ne? Svrab.
    16.7.2017 22:35Ashara
    Zbyněk
    já se onehdá u veta dožadovala stěrů a kultivace, ale ze stěrů bylo na místě poznat jen to nejde o parazitické napadení (svrab), a kultivace aby se určil přesný původce plísně trvá několik dní, což je blbé pokud je třeba asadit nějakou léčbu okamžitě.

    Jinak lék Shayly je Biopirox, ne Bioparox, a má to být velmi účinné antimykotikum.
    17.7.2017 07:51Zbyněk
    Shayla: svrab se právě přenáší obtížněji, než plíseň, morčecí plíseň obvykle zaplísní celý chov, kdežto u svrabu stačí včasná léčba a ostatní to nechytnou. Plíseň se na rozdíl od svrabu řeší hůř a musí se léčit všechna morčata. Děkuji Ashaře za upřesnění, bylo mi divné, proč by nasazoval na plíseň Bioparox:)) Taky tu už někdo psal, že ho morče zaplísnilo a ze zoufalství se koupal v Imaverolu.
    Takže pokud máš pocit, že to vůbec nic nedělá, skoč k veterináři znovu a konzultuj změnu léčby. Pokud to opravdu není svrab, což by měl ale poznat každý doktor. Ten dělá lysinky a specifické červené tečky, občas jsou vidět i kanálky, vyžrané v kůži. Jestliže to svrab není, tak určitě kultivaci! Může to být zrovna druh plísně, na který Biopirox nezabírá. Z těch lidských širokospektrálek mám osvědčený Exoderil, ale NEVÍM
    - - - - -
    jestli to jde použít na morče!
    - - - - -
    A ještě - po vyléčení svrabu není potřeba desinfikovat ubikaci, protože svrab nepřežije bez hostitele víc, než myslím pět dní. Zatímco spóry plísně přežívají dlouho a šíří se navíc vzduchem. Takže přísná hygiena, po vyléčení vyházet dřevěné prvky, nebo je sanovat Savem, umýt a nechat vyčichnout, to samé klec.
    17.7.2017 09:22montey
    Včera narozená miminka Od Zakouše https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34085
    17.7.2017 09:25Dita Š
    Dobrý den,jaké granule jsou nejlepší pro morčata a co je dobré na broušení zubů.Díky moc.
    17.7.2017 09:46Neeen
    Zbyněk
    Aha,říká někdo,kdo je tady přihlášen tři roky a ze začátku byl asi tak vymetenej,jako jsem v některých věcech byla vymetená já?
    Ano, pravda nemám ještě tolik zkušeností s mladýma,protože nemam potřebu morčata neustále množit,ale vzhledem k tomu ,že mam králíkárnu asi 500m za domemn tak jsem jaksi nestíhala v ranních hodinách pozorovat porody a vždy jsem mimina na druhy den zvážila ,prohlédla a hodila zpátky.Což jsem se dozvěděla i v odborných knihách,že se mimina s matkou mají nechat alespoň den v klidu...
    Moje skupinové foto vypadalo tak ,že jsem jim hodila kupku trávy a najednou se nikdo nehnul z místa.Jako je mi jedno jak nakládáte s vaším morčecím potomstvem,tohle je muj nazor,za kterym si stojím
    17.7.2017 09:57noname
    Dobrý den, byli jsme na dovolené a moje 2 morčata zatím hlídala babička. Když jsem k nim dnes přišla, oba dva (jsou to samci) měli lysé místo na zádech. Odpoledne půjdeme k veterináři. Může to být plíseň, nebo něco jiného?
    17.7.2017 09:59Neeen
    Dita Š
    Je několik kvalitních granulí,já osobně používám od Versele lagy Complete Cavia a Brit,ty cavia jsou hodně kvalitní a osvědčené i celkem dostupnégranule,kvalitní granule poznáš i podle struktury,pro více info se mrkni do jídelníčku ,viz granule,je to tam všechno sepsané.

    Seno je jen jediná věc,která morčatům obrušuje pořádně zadní stoličky,když bude mít morče v jesličkách neustále seno,tak máš zuby víceméně vyřešené.
    Plus můžeš přidat i větvičky stromů,většina lidí si naivně myslí ,že tvrdý chleba zuby obrušuje,ne neobrušuje ,je to blbost.
    17.7.2017 10:07Zbyněk
    Neeen: jestli srovnáváš mláďata králíka s morčetem, tak srovnávěš psa s kočkou:) Morčecí mládě je od první vteřiny plně samostatné a vidící. Po překousnutí šňůry většinou samo opustí matku a jde zkoumat okolí. Matka po vyřešení porodu zaleze a maximálně mladé občas zkontroluje. Je jí jedno, jestli je má někdo v ruce a mláděti je to také jedno. Na rozdíl od králíků, kteří jsou slepí a na matku plně odkázaní.
    Mláďata po porodu fotí všichni, protože druhý den už je neuzemníš, prvních pár hodin jsou ještě fotografovatelní a je to pro ně menší stres, protože druhý den už jsou rozběhaní a na případnou skupinovou fotku vynaložíš asi tak stokrát víc energie, plus stresuješ mláďata. Co se týká mých morčecích potomků, vždycky odcházeli do nového domova spokojení, lesklí, socializovaní a jedli všechno:)) Dle zmíněných ukazatelů bych si dovolil usuzovat, že s nimi nakládám docela dobře:)) Mládě potřebuje matku hlavně na nakojení, mimo kojení po dvanácti hodinách stejně lítá někde mimo a dovádí se sourozenci. Pokud je ve stresu, jde se nakojit, protože u maminky je v bezpečí. Takže to moc prožíváš.
    Nicméně každý máme nějaké potřeby, bez nich by byl život nudný:)) Někdo kouří, někdo rád sladké, někdo rád rýpá a někdo neustále množí morčata:))
    17.7.2017 10:10Ashara
    Využití použitých hoblin

    Je to trochu odklon od morčat, ale snad nevadí... jak nakládáte s "vykydanýma" hoblinama, kromě popelnice?
    Daly by se nějak využít na zahradě, třeba jako mulč pod keře?
    Nechci zatím zakládat klasický kompost, ale třeba by se ty hobliny daly zužitkovat i jinak, přece jen je to bioodpad :-)
    17.7.2017 11:18Katjusa
    ashara-ja to davam na zahrau na kupu ke už nic neni te třeba misto hrahu na podzim se to rozhrabe i skuřincemi a to je pak biohnojivo,co jsem slyšela a mam i vyskoušeno tak davaji i pod sazenice pod rajčata jak se davaji ven
    17.7.2017 11:50Ehrena
    Já je dávám na zahradu na kompost, ale trvá dost dlouho, než se ty hobliny rozloží.
    17.7.2017 12:49Ashara
    Děkuju za odpovědi, já to bohužel zatím nemůžu nikde hromadit, zahrada se předělává a ještě nějaký čas bude, a není místo na kompost.
    Takže bud to musím použít rovnou na finální místo, nebo vyhodit.

    Ehrena - co je "dost dlouho"? Rok? Dva?
    17.7.2017 13:02Ehrena
    Ashara, u nás spíš tak dva až tři roky.
    - - - - -
    Mám ale do kompostu poměrně málo rostlinné složky, protože mě morčata všechnu trávu na zahradě sežerou, a co zbyde, posekám a suším na seno, takže jen když mi zmokne a je na vyhazov, putuje na kompost. A kromě toho jen nějaké nejedlé plevely, kterých tu mám taky dost. Takže je to v lepším případě s hoblinami tak půl na půl nebo i ty hobliny někdy převažují. Tím pádem se to asi rozkládá pomaleji.
    - - - - -
    Oprava - mně. Zatracený tablet.
    17.7.2017 13:58Zbyněk
    Ashara, Ehrena: zajímavé je, že hobliny jsou prý ok: http://www.keliwood.cz/aktuality/co-patri-a-co-nepatri-na-kompost nicméně ze zkušenosti vím, jak strašně dlouho se v půdě rozkládá i měkké, smrkové dřevo. Pravda je, že každý týden vyhazuji cca 20 kg pytel plný hoblin a také mi to přijde jako plýtvání něčím, co by se dalo využít jinak
    17.7.2017 16:26Smirny
    Ashara: my dáváme vykydané hobliny s dřevěnýma peletkama jako mulč pod dlouhý plot z jilmu sibiřského. Silnou vrstvu na jaře a silnou na podzim. A sypu to tam postupně, takže to chvíli trvá než se dostane pod celý plot:-) Z jednoho kydání mám cca 6 pytlů. Na kompost také občas nasypu, ale jak bylo psáno, rozkládá se to dlouho, je třeba to prohazovat s listím, trávou..
    17.7.2017 18:13Reny
    Nový malý zachráněnec Skřítek bydlí s už 6ti letým Albíčkem https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34086
    18.7.2017 13:00lindushyk
    Dobrý den, nevíte, prosím, někdo, jakou zde, pokud ji má, má přezdívku chs Antares Kateřiny Přikrylové? Děkuji za info :)
    18.7.2017 22:42Ajati
    ad kompostování hoblin - díky našim morčinám je naše zahrada naprosto v pohodě. Nekupujeme žádné substráty ani hnojiva, roste naprosto všechno, obrazí často pi podpůrné tyčky, od kterých to vůbec nečekáme.
    - - - - -
    opravuji - ne "pi", ale "i"
    20.7.2017 20:52metallikář
    Tak, dneska kolem 19:00 mi jedna ze dvou maminek porodila 3 malinký drobečky :)
    Celý dnešek se mi zdála taková jiná, takže mi bylo jasný, že to na ni každou chvíli přijde - furt ležela, ale zároveň se furt různě kroutila v podestýlce a byla strašně neklidná a jíst taky moc nechtěla. Teď večer jdu kolem klece a slyšim takový divný kvíknutí a co nevidim - mamča v rohu olizovala prvního čumáčka a já na to čuměl jako puk :D. A během 10 minut byly všechny prťata na světe :)

    Jinak, mám jí to zítra v tom rohu vyčistit, aby se neválela v hoblinách od krve? A mám jí teď večer dát kousek ovoce/zeleniny, aby dobila trochu síly po porodu?
    20.7.2017 21:07Zbyněk
    metalikář: dej pod mladé klidně nějaký měkký hadr, nebo něco jiného, aby neležely v tom mokru. Nebo je přemísti na chvíli mimo a vyměň mokrou podestýlku. Mamince dej něco vodnatého, aby doplnila tekutiny - okurku, baby salát atd. Já dávám po náročném porodu trochu heřmánkového čaje s citrónem a Glukopurem, desinfikuje a zavodňuje - dávám ho stříkačkou:) Mamince, mláďata nech na přírodě, zítra dopoledne by se už měla kojit. Jestli máš váhu, zvaž je a zapiš váhy, je to docela důležité! Maminku krm, jako doteď, to znamená žádné výrazně vyšší dávky zeleniny, kvůli toxémii není dobré začít samičku přecpávat. První tři dny jsou vždycky kritické, ale holčička to zvládne, neboj. Přidej klidně trochu obyčejných ovesných vloček, kvalitní granule a bude všechno v pořádku. Jinak moc gratuluji k mláďatům!! Budou dělat jenom radost a zítra už propukne zkoumání a lumpárny:)
    20.7.2017 21:42metallikář
    To už je můžu hned takhle normálně brát a dávat na váhu? Ona je máma teda furt olizuje, tak abych jim nějak nenarušil řád :D
    Jinak už docela dováděj, mamina si chtěla zdřímnout, ale mrňata jí nedaly pokoj :D
    - - - - -
    Tak jsem prcky zvážil - 86g, 91g, 101g
    20.7.2017 22:06Smirny
    Metallikar: muzes jim to vycistit hned, bude to jen dobre. Morcecim samickam vubec nevadi, kdyz se hned po porodu berou miminka do ruky:-) Pokud muzes, tak dopravej samici travu, ta je stavnata, udela ji dobre. Jinak miminka uz budou bastit s ni seno, ovesne vlocky, kvalitni granule a okusuji i zeleninku. Uzivej si je!:-))
    - - - - -
    Maji pekne vahy. Trosku jim pujde dolu, ale po dvou dnech zacnou nabirat.
    20.7.2017 22:26metallikář
    Jsem z toho teda úplně vykulenej - jsou to moje první děti, takže je pro mě tohle úplně nový a jsem z toho rozrušenej (v dobrym) :D
    Ale fakt mě potěšilo, jak si s tím mamina hravě poradila. A děti jsou teda sladký, jsem se docela obával, co to z ní vyleze, protože to jsou kříženci rozetky a skinníka (moje chyba no :D, dal jsem ho k nim, protože jsem pro něj ještě neměl klec, tak aby měl na dvě noci kde bydlet a on je mezitím obě obskočil - já myslel, že to ještě nebude umět no :))
    21.7.2017 06:23Zbyněk
    metallikář: Smirny to napsala naprosto přesně. Jinak morčecí samec zabřezne v měsíci a půl všechno, co mu přijde pod pindíka, někdy i vlastní matku, když se včas neoddělí:) Do jednoho měsíce je nech spolu, kluky poznáš do deseti dnů, budou se nakrucovat před čímkoli chlupatým, vrčet a nakrývat to:))
    Krásné váhy, dneska se sníží, zítra budou stagnovat, pak už by měly jít nahoru - když všechno půjde, jak má.
    - - - - -
    A ještě - udělej nějaké roztomilé společné fotky, dokud mládež není rozjetá, ať máš podklad pro inzerát a už ho rovnou podej, tedy pokud nehodláš mít doma deset morčat:))
    21.7.2017 07:24Martina3
    Dobrý den, mate prosím někdo zkušenosti s veterinou Vetlife na Kladně? Rozumí zde opravdu morčátkům? Přijde mi, že náš skoro 4 letý sameček moc nechce jíst seno a tvrdší zeleninu baští celkem dlouho (vždy baštil hned a teď baští i půl dnes po kouskách). Dřív snědl všechno na co přišel a zmizelo to hned. Veselý je a chuť k jídlu má také, pořád prosí a píská. Ale i granule nesní úplně všechny a vždy něco nechá, což mi nikdy nedělal. Myslíte, že to budou zoubky nebo jiný problém?
    Děkuji
    21.7.2017 11:10Aneta10
    Dobrý den, pořídila jsem si na jaře samičku mládě a před necelým měsícem jsem se rozhodla ji pořídit kamarádku, takže jsem koupila nové morčátko také samičku a také mládě. První morčátko, když bylo samo, tak bylo lekavé a bylo hodně hodné, ale až jsem ji pořídila kamarádku, tak tu druhou odhání od jídla, nechce se dělit a je na ni docela zlá. Občas na ni i "vrká", ale nevím, co to muže znamenat. Nevíte, jak ji "naučit", aby se chovala k mláděti hezky?
    21.7.2017 11:18montey
    Krásný vrh čokobílých US Teddy v CHS Od Zakouše https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34088
    21.7.2017 11:22Annya
    Dobrý den, chci se zeptat mám od května tohoto roku morče - samičku (dříve jsme měli jen samečky). Zdá se mi, že málo jí a hodně si vybírá jídlo. Většinou jí vidím jíst hlavně seno,ale třeba zeleniny se ani nedotkne a nebo jen trošičku okouše. Nemůže jí být něco? A jak je to s váhou u samiček? Předem děkuji za odpovědi.
    21.7.2017 13:32Katjusa
    zbyněk-no nevim ja samici niky nevařila čaj s citronem a glukopur,ma kupu travy rajče okurek,seno vždy,ten čaj mi přijde nepřirozeny v přirodě jim taky niko nevyvařuje....
    - - - - -
    montey-naherne mimina hlavně ta posledni je bombovni,sice jsem na skiniky ale tak trochu pokukuju po tomto druhu
    21.7.2017 15:27AnežkaP
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli může chytit morče králičí mor? Děkuji.
    21.7.2017 15:52Buub
    AnežkaP

    Ne.
    21.7.2017 16:23holcicky
    Katjusa,Zbyněk Taky bych do čaje citrón nedávala je to dužnatá a navíc kyselina...co tak tam místo citrónu cvrnknout pár kapiček rumu 😊
    21.7.2017 19:34metallikář
    Zbyněk:
    Fotečky si určo udělám, ale prodávat to asi nebudu - něco si nechám a když by někdo z přátel chtěl morčátko, tak bych ho daroval.
    Jinak by mě zajímalo, jestli by se snesli dva samečci, pokud by to byl otec a syn.. Taťka těch malejch musí bydlet sám, aby neobskakoval ty dvě samičky a je na něm vidět, že je osamělej a trochu smutnej.. Je mě ho proto docela líto, ale zase nechci aby se pak prali.
    21.7.2017 21:27Zbyněk
    holcicky: se směješ, ale kdysi jsem léčil fernetem králíčka, ucpaného kobercem, na doporučení veterináře a dobrý, druhý den si hajzlík chodil pro stříkačku sám:))

    metallikář: jasně že taťka uvítá mimino, dokud mimčo nedospěje do cca osmi měsíců, mělo by vztah klapat a skinním bude za prcka moc vděčný! Pak se můžpu rozhádat, ale také nemusí. Po měsíci bych mu vybral klučinu, pokud se pamatuji správně, čekáš ještě jednu várku, že?:)

    Katjusa: nepřirozené to možná je, stejně jako podávání atb, to také v přírodě nemají a prostě umřou. Jenomže já jsem za zvíře zodpovědný a pokud ze samičky vypadne půl kila mláďat a ona sotva leze, proč bych jí nepomohl? Nemám to ze své hlavy, mám to od hodně zkušených. Zavodní, dodá energii, desinfikuje a posílí.

    Buub: také jsem o epidemii četl a trochu mě znepokojila, takže děkuji za uklidnění, řádí to kousek ode mne:(
    - - - - -
    metalikář: už se předpokládám kojí? Zítra budou mít nejpsíš ještě maličko menší váhu, ale večer už by měla jít nahoru
    21.7.2017 21:48holcicky
    Zbyněk,ne ne nesmějí😁 to bych si nedovolila,přeci😂
    Tak,když jsi mu nedal najíst a musel baštít suchý koberec se diviš😃 posléze mu v puse sušilo a Fernet přišel vhod.
    - - - - -
    Králík-likvidator koberců a ještě alkoholik😂
    21.7.2017 22:24metallikář
    Zbyněk:
    Jo ještě čekám na jeden porod, podle toho jak je tlustá tak tipuju 3, možná 4 další mrňata.
    Jinak jsem je průběžně celej den pozoroval a každou chvíli byly mimča přisátý na mamku, takže krmení probíhá. Když jsem mamině dneska dával trávu, tak i mimča ze zvědavosti ochutnávaly :)
    Ale zase mně nepřišlo, že by nějak dováděly - sice byly zvědavý (zkoušely mrkev, tu trávu, zkoumaly podestýlku,..) ale že by skákaly a rychle pobíhaly, to vůbec.. Zítra snad budou živější :)
    22.7.2017 07:12Zbyněk
    metallikář: držím palce, ať to proběhne stejně dobře i u druhé holčiny! A je dobře, že nebyly spolu, i když většinou ta druhá placentu ukrást nestihne. Kojení probíhá, hlavně je važ, dneska večer by už měly přibrat cca 5 - 8 gramů na jedno mládě. Pak bude jasné, že kojení je ok. Mě se sice loni sice také kojily, ale po druhém dnu měly o patnáct g méně a to už mi bylo jasné, že je malér - a byl, takže jsem si dva prcky musel kojit sám, měsíc na mateřské:) Ony se rozjedou, probíhá to dobře, jsou čilá, zvědavá a jedí i pevnou stravu, standardní vývoj.

    holčičky: králík byl důvodem odstranění koberce (stihl to skoro sám):) a položení dlaždiček, takže pak chodil raději po obýváku, kde se ke krajům nedostal, protože byly pod lištou:)
    - - - - -
    Jinak samičce přidej trochu obyčejných ovesných vloček - těch za 18 korun, ne žádné Mysli na zdraví:) Cca půl polévkové lžíce denně stačí, můžeš i trochu nějaké směsky se zrním, tři prckové dají mamince zabrat. Granule Versele Laga, Darwin, obojí mám vyzkoušené
    22.7.2017 08:49metallikář
    O kolik gramů by měly mít míň? Já je teď ráno opět vážil a přijde mi, že to je už trochu moc - z 86 na 77, z 91 na 80 (tady jsem se vylekal) a ze 101 na 93. Mám koupit u veterináře pro případ kočičí mlíko?
    - - - - -
    Jinak mamině dávám granule Cavia Complete
    22.7.2017 09:36Ehrena
    Annya - u nás tedy mláďata samiček přibírala malinko pomaleji než mláďata samečků, ale po roce věku většinou ty samičky samečky váhově dohnaly a některé i předehnaly.
    Jinak ohledně toho, že ti nechce samička jíst zeleninu, bych si myslela, zvláště byla-li pořízena ze zverimexu, že na ní nebyla zvyklá, ale během měsíce už by si zvyknout měla. Zkusila jsi dávat trávu?
    Trávě většinou žádné morče neodolá v letních měsících zeleninu nahradí. Nicméně i na tu zeleninu bys ji měla stále snažit přivykat a pokud by neustále odmítala, nebo hodně špatně přibírala, měla by ses poradit na veterině. Pokud by nejedla zeleninu ani trávu, Bude jí chybět vitamín C, jenom ze sena ho nezíská.
    Možná by taky pomohlo pořídit jí dobře baštici kamarádku.
    - - - - -
    Aneta 10 - to se někdy stává, ještě vydrž, mělo by se to zlepšit. Dej pro obě morčátka dvě mističky s jídlem, aby měla každá svoje, případně i dva domečky, jestli je používáš. Ty mističky dej dál od sebe, aby se každá z nich mohla v klidu najíst. To vrkání může u samiček znamenat říji nebo někdy i projev dominance. U našich morčat mi někdy připadá, že je to projev lásky k tomu druhému morčeti, ale ty zvuky se malinko liší a těžko se to tu popisuje.
    - - - - -
    Martina 3 - pro jistotu bych určitě zašla nechat morčíka prohlédnout na veterinu.
    22.7.2017 13:59Katjusa
    holčičky-ano pani uvařte mi veřer čaj s rumem...nevim no ten fernet budu mit zitra syn slavi 5let a dcera o den později 14 ale slavime do kupy oboji se těšim
    22.7.2017 16:25holcicky
    Katjusa,já jim ho uvařila včera,měly studené pacičky,panečku ti si pomlaskávaly až z kapičkamy stáhly celou flašku😂Dětem vše nejlepší...syn slavil minulý týden 20let tak jsme si užili ještě,že nikdo nechtěl rum tak zbyl😃
    Zbyněk,tak to jsi měl prima pomocníka,který ti zlikvidoval koberec a měl jsi to bez práce a nášup dobrého hnojiva😁Ty dlaždičky ti tam položil ten králík?😃Fiiiiia takého bych chtěla taky😀doufám že jsi mu pak nalil aspoň půlku Fernetu,když ti tak dobře píchl s robotů😂
    22.7.2017 16:46Zbyněk
    metallikář: ta ztráta váhy je zatím v normě, dneska večer, nejpozději ráno by se už měla zastavit. Kočičí mléko ne, osvědčené je Borisovka, návod když tak pošlu, ale to nebude nutné, protože mláďata jsou tři a chvíli trvá, než se rozjedou. Zatím bych nepanikařill, pokud se kojí, tak mají tekutiny a uvidíš, že už to bude dobré. Kdyby ne, tak začneš s příkrmem, ale myslím, že to nebude nutné. Úplně v nejhorším by možná adoptovala mladé druhá samička a přikrmoval bys všechny, ale myslím, že to bude v pohodě. Mláďata neslábnou, nejsou apatická, kojí se, že?

    holcicky: já jsem měl vždycky štěstí na šikovná zvířátka, to nevíš?:)
    22.7.2017 16:56holcicky
    Zbyněk,to jsem nevěděla😀Každopádně máš štěstí no😃,že je aspoň někdo šikovný v tvé domácnosti,když.....😂
    22.7.2017 17:26metallikář
    Zbyněk: Je pravda, že dneska jsou už živější - před chvílí už i hopkaly a mámu taky nenechají odpočinout, pořád po ní lezou a každou chvíli cucaj :)
    Sice víc odpočívaj, ale to bude asi taky tím teplem, protože se u nás teď povalujou všechny zvířata :)
    Jen pro příště, kolik by měla být průměrně ta ztráta váhy?
    23.7.2017 08:27Zbyněk
    metallikář: cca deset gramů při dvou mláďatech, při třech to bude víc, dneska jsi je vážil? Už se zastavil úbytek váhy? Pokud ne, bude potřeba začíít s příkrmem, ale pořád doufám, že už je to v pořádku. Druhá samička zatím nic?

    holčičky: to víš, někdo to dělat musí a proč já? :)
    23.7.2017 09:22metallikář
    Před chvílí jsem je vážil a úbytek se podle dnešku zastavil už včera večer - do dneška teda nabraly po 1-2 gramu - čili teď mají 78g, 82g, 94g
    Jinak druhá samice porodila teď ráno 3 mláďata, bohužel se jedno narodilo už mrtvý :(, ale ty dvě vypadaj v pořádku. Jedno má hodně - 118g a druhý má 87g.
    Obě samičky mám v jedný velký kleci a v půlce je mám oddělený přepážkou, můžu zase mamky dát dohromady a přepážku dát pryč?
    - - - - -
    Jen dodám, to mrtvý mládě mělo asi 111g
    23.7.2017 09:39Smirny
    Nahodou jak tu pise Zbynek o tom podani alkoholu.. I me bylo veterinarem doporuceno pri nechutenstvi podat morceti inzulinkou do tlamy kvalitni alkohol, podpori to pry chut k jidlu. A asi to i pomohlo:-))
    23.7.2017 10:38holcicky
    Zbyněk,no tedy jsem nevěděla,že si své mazlíčky chováš proto aby za tebe makaly😂
    Smirny, nemáte se Zbyňkem stejného veterináře?😉Já tak dát mým holkám alkohol tak nevím co by roupama dělala😁Nebo je sám veterinář alkoholik a nechce v tom plavat sám,také jedna možnost😃
    23.7.2017 11:22Zbyněk
    metallikář: hurá, takže už je to na dobré cestě! To je opravdu standardní průběh, laktace se musí rozjet. Je mi lmoc íto mrtvého mláděte, ale nezoufej, dvě se povedly! Mě před měsícem umřely všechny čtyři, to bylo horší, kéž by alespoň jedno přežilo, člověk se tak naučí vážit si každého života!

    Smirny: paradoxně mě také napadlo, jestli to nebylo před dvaceti lety v Mostě:)) Asi bych to morčeti nedával, jenom v nouzi nejvyšší, ale na druhou stranu, v některých případech to pomoci může. No, Fernet jsem ochutnal jednou a dodneška z toho mám trauma:))
    - - - - -
    Jinak nech maminku ještě dneska v klidu a pust je k sobě raději až zítra, mladí se musí rozkoukat a starší prckové by je zbytečně obtěžovali. Zítra už to půjde, ale pro jistotu bych zkusil párovat smečku na větším prostoru, aby měly kam zdrhat, kdyby se něco dělo. Hlavně si pamatuj, která jsou starší, abys oddělil samečky dřív.
    23.7.2017 12:00metallikář
    Zbyněk:
    Já ti hlavně děkuju za pomoc a rady, vážim si toho:)
    Toho jednoho je škoda, bylo moc hezky zbarvený - celý bílý s černým flíčkem na zádech a černýma monoklama, ale to je holt příroda..
    Jinak jsem teď po tom druhym porodu udělal velký kydání klece a zkusil jsem jen na chvilku dát k sobě samice (jen odložení do košíčku než to vykydám) a ta co rodila dneska byla vůči tý druhý docela agresivní - honila ji a kousala ji, takže je asi budu muset ještě nechat rozdělený.. Přitom se dřív snášely velice dobře a teď po celou dobu co byly rozdělený, tak na sebe koukaly jen přes pletivo... Nevim co se jí honí hlavou.. může to být hormonama?
    Já bych je už potřeboval dát k sobě, protože jsou kvůli tomu rozdělení na relativně malým prostoru (každá má 50x60cm). Když bych je průběžně dával k sobě (třeba jen do košíku na pár minut), zvyknou si zase na sebe?
    23.7.2017 12:17Tygrinka
    metallikař: V malém prostoru se prostě nemusely snést, hormonální bouře je hormonální bouře. Ve větším by to mohlo zase klapnout...

    Add alkohol: Zde na nemocech na stránkách MVDr. Víkové visí už hooodně dlouho podobná rada - "Dovolím si uvést takovou malou poznámku o podpoře chuti, která mne zaujala při brouzdání internetem na stránkách anglické veterinářky Ruelokke. Ta doporučuje dát morčátku 0,5ml whisky, brandy, ginu nebo bylinného likéru (u nás třeba Becherovky). Zmiňuje se o vysoce efektivním účinku, já osobně jsem tuto radu zatím v praxi nevyzkoušela :)."
    23.7.2017 12:29Smirny
    Metallikar: klidne dej obe samice uz zitra do stejne ubikace, ta, co ma mimina dneska bude tu druhou chvili prudit a nahanet, ale to tak nektere cerstve rodicky delaji. Dneska bych je jeste nechala kazdou jen se svymi miminky, at se ta dnesni rodicka v klidu rozkoji. Stres by ji nemusel delat dobre. V kosicku na malem prostoru by to bylo spi horsi, lepsi pak rovnou do velike ubikace. Jazda si uz bude zitra 'kvokat' se svymi miminky, mozna si mezi sebou chvili zaprudi, protoze vudci samice bude z tech dvou jen jedna. Kazdopadne miminkum ublizovat zadna nebude.
    - - - - -
    Oprava: spis horsi.. kazda.. :-)
    - - - - -
    Zbynek: nene dr. v Moste ne, Tabor:-)
    Tygrinka: no vida, diky:-)
    23.7.2017 12:49metallikář
    Tak dobře, děkuju všem za pomoc :)
    23.7.2017 13:35Zbyněk
    Metallikář: není vůbec zač, proto jsou tady tyhle stránky:) Tygrinka i Smirny to napsaly skvěle, mě napadlo, možná bych dal partu k sobě až v úterý, dnešní rodička bude začínat s laktací večer, nebo ráno a bude mít svých starostí dost. A potom bych je dal k sobě raději na podlaze na dece, ve výběhu a pomalu, ať mají čas zjistit, že se nic neděje.
    Kdybys viděl ty moje dva nádherné dalmatinky s dokonalou kresbou a dva krásné celočerné, tak bys pochopil, že i jedno přeživší mládě je zázrak, natož dvě, buď za to rád! Často prý umře to nejkrásnější.

    Tygrinka, Smirny: alkohol a zvířátka:) U mě nebyla tenkrát jiná možnost, protože králíček měl žaludek a střeva plná vláken z koberce a víte, jak je králičí střevo dlouhé. Tam by žádné probiotikum nepomohlo. Veterinář mi rovnou řekl, že tomu moc šanci nedává, byl to starý pán se zlatými brýlemi, zkušený na první pohled:) Kupodivu se prďola během dvou dnů rozbobkoval a rozjedl, nemohl jsem tomu věřit a musel jsem odolat králičím žádostem o alkohol - normálně panáčkovala a škrábala mě do nohy, očka toužebně upřená na láíhev, bez legrace:)))
    Pro změnu můj děda kdysi nepřemýšlel a vysypal na dvůr pod višeň višně z naložené griotky, zřejmě to bral homeopaticky:) Babička šla večer zavřít slepice a hle, pod stromem leželo dvacet sllepic s kohoutem, nohama nahoru:)) Museli je odnést do kurníku a vyskládat na podlahu vedle sebe. Ráno otevřela kurník, vypotácel se kohoutek, chtěl zakokrhat a bezmocně se zřítil z okénka na zem:) Zvířata nemají enzmym pro trávení alkoholu, jako my..
    23.7.2017 13:56zůza18
    Dobrý den rada bych se zeptala. Jela jsem o víkendu pryc a přijela jsem a klec od morčat byla otevřená a sklo bylo rozbité mrla jsem.je venku nevíte jaké zvíře je mohlo zabít a otevřít si dvířka??
    23.7.2017 16:09metallikář
    Zbyněk:
    Je pravda, že to mohlo dopadnout i hůř - kdyby při porodu umřely mámy, tak bych se asi zbláznil. Tihle malí tvorečkové jsou moje obrovská radost :)
    23.7.2017 17:43Kiwi385
    Dobrý večer, je možné že se dají morčata naučit vykonávat potřebu na záchůdek ? ☺
    23.7.2017 18:38Zbyněk
    Metallikář: jenom bych se přimluvil za další klec a větší prostor, tohle je šílenství. Ani ve stodvacitce nebude sedm morčat v pohodě! Tedy dal bych každé partě svojí klec a určitě bych pouštěl smečku do výběhu, mládež je plná energie a potřebuje jí vybít. Vždycky jjich mám plný byt.

    Kiwi385: ano, u mladých morčat to někdy jde, ale zaručit to nelze. Docela dobře je to popsané dole v sekci "Bydlení"
    23.7.2017 19:03holcicky
    zůza18,to mě mrzí:( ty jsi je měla venku?No napadá mi buď lasička nebo kuna.Před léty takhle přišel o celý chov bratranec papoušků,jednoduše si to otevřela sama
    - - - - -
    Metelikař,pro sedm morčat je klec opravdu malá.Prckové porostou ... navíc si strašně polezou na nervy v takové malé ubikaci
    23.7.2017 19:08Kiwi385
    Zbyněk mockrát děkuji... Mám dvě samičky, jednu roční a druhou čtyřměsíční...
    23.7.2017 20:16Zbyněk
    Kiwi385: no já jsem to ani nezkoušel, protože nejstarší samička byla prasáttko:)) Ale řada lidí tu má morčata vycvičená, takže se určitě ozvou a poradí!
    23.7.2017 20:39montey
    Dva dnešní vrhy u Od Zakouše https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34089 https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34090
    23.7.2017 22:23metallikář
    s tím větším prostorem se pokusim něco udělat... budu to muset hodně zabezpečit a musim to nechat uzavřený, protože kromě morčat ještě v domě žijou dva kocouři... zatim zkusim do tý klece ještě vyrobit "patro" aby ta plocha byla aspoň částečně větší.. případně zkusim ze starý skříně vyrobit morčecí bydlení.. ale určitě něco zařídim
    24.7.2017 10:04Dorka9
    Dobrý den, stalo se nám před pár dny takové malé neštěstí. Morčík běhal po bytě a při své každodenní procházce narazil na mouchu, která na zemi ležela. Než jsem však stihla k morčíkovi doběhnout tak ji bez váhání snědl. Může mu to prosím způsobit nějaké problémy? Děkuji za odpověď.
    24.7.2017 14:14Neeen
    Dorka9
    Jestli se to stalo před pár dny ,tak se už nemusite bát,ta moucha už je davno venku:)
    24.7.2017 14:31Morče123
    Zdravím, kdy můžu začít sahat na malé narozené morčátka? Děkuji
    24.7.2017 15:54Smirny
    Morče123: můžou se prohlédnout a zvážit hned.
    24.7.2017 16:19Morče123
    Smirny: Děkuji a nemůže je jejich matka zavrhnout?
    24.7.2017 17:23Neeen
    Morče123
    Ne.
    24.7.2017 18:08Bertík1
    Dobrý den, staví morče hnízdo pro své mladé tak jako králík nebo je jen zahřívá? Díky.
    24.7.2017 18:31PavlaS
    Bertík1: nestaví
    24.7.2017 18:40metallikář
    Tak jsem všechny morčata (samice a mladý) před chvílí vypustil u mě v pokoji na deku, aby se proběhly. Všechno v pohodě, morčata si rozuměly. Pak jsem je uložil zpátky do klece a odstranil přepážku a peklo - ta dominantní samice opět začala útočit na tu submisivní (honění, kousání a drkotání zubama), ale kdyby jen to - ona proháněla a kousala i její mladý! Ty teď zkamenělý seděj v rohu a ani se nehnou. Musel jsem je zas rozdělit tou přepážkou, protože já teď nic lepšího nemam.
    Mám je dát zase k sobě a čekat, až se ta dominantní zklidní? S tím že bude nahánět tu druhou samici jsem trochu počítal, ale že bude útočit na její prcky mě úplně vyděsilo.
    24.7.2017 18:52Ashara
    metallikář
    Odkud jsi? Tady v inzerci je ted v nabídce levná morčoskříň, v Praze. Inzerát 66644.
    24.7.2017 18:56metallikář
    Semilsko :/ a do Prahy se teď jen tak nedostanu
    24.7.2017 19:07Ehrena
    Metallikář, na Bazoši jsou v nabídce za poslední dobu cca 14 dnů spousty levných klecí, samozřejmě použitých. Podívej se tam, daly by se třeba i nechat poslat poštou.
    24.7.2017 21:02Tygrinka
    metallikář: Klec Semily - https://zvirata.bazos.cz/inzerat/77417767/prodam-klec-na-morce.php :o))
    - - - - -
    Dno klece stačí na hodinu či dvě polít octem a bude zase jako nové...
    24.7.2017 21:40Zbyněk
    metallikář: tvůj jediný problém je moc morčat v maličkém prostoru. Venku byly v pohodě, kup jim rychle další klec, například tohle je za hubičku: http://www.ajax-chovatel.cz/detail/54179-klec-kralik-bunny/369
    7 morčat v jedné kleci je nesmysl a strašný stres. Nech je zatím ve výběhu a s můstkem do klece
    24.7.2017 22:26Ashara
    Máte někdo zkušenost s t tím, že by se morčíkům střídala napaječka a miska s vodou?
    Jo, vím, zní to ujetě :))
    Vysvětlím - máme skleněné napaječky se kterýma jsem moc spokojená, neprotékají, ale morčice si s nima zvykly hrát tzn. někdy pijou normálně, a někdy s nima mlátěj a hryžou, je to děsnej randál, a v noci to snad musej slyšet i sousedi.
    Protože nás to budí, tak přemýšlím jestli by se to dalo vyřešit tak, že bych na noc napaječku nahrazovala mističkou s vodou.
    Co myslíte?
    25.7.2017 08:05PavlaS
    Ashara: jasně, v závilosti a tom, olik toho morčata vypijí bych se klidně na misku vykašlala, pokud je to na jen na noc.
    25.7.2017 09:23Ylada
    Ashara: když se nám rozbila napáječka a neměla jsem hned náhradní, frkla jsem morčatům do klece misku s vodou. Nijak je to nezaskočilo, se zašla napít k misce...
    25.7.2017 11:51Katjusa
    metelikař-tu klec co psala tygrinka mam doma ale ve 120tce,mam tam dvě samice před porodem a až mimča pujdou k novym maj.klec složim a schovu,holky pak maji společny box
    25.7.2017 15:29Martina3
    Dobrý den,
    tak jsme s morčíkem byli na veterině. Paní veterinářka morčíka prohlédla, udělala rentgen a vzala moč. Vypadá to na prochladnutí a tedy močové cesty. Máme antibiotika, léky na bolest a léky na podporu bříška, tak snad již morčík zase začne baštiti jako dříve a budeme zdraví. Všem děkujeme za odpověď
    25.7.2017 19:17Ashara
    PavlaS a Ylada
    díky :-)
    - - - - -
    Do klece chodí v podstatě fakt jen na noc, přes den jsou ve výběhu v obýváku.
    26.7.2017 08:32Martina3
    Dobrý den, máte nějaký typ jak morčíkovi podat léky. Všechny morčátka berou léky a dokrmování poslušně, ale náš Puntík se tedy opravdu pere. Musíme na něj být dva a ještě je nervozní a má strach. Dokrmování taky moc nechce, ale musíme dávat, protože nechce zatím moc baštiti seno. Když se stále snažím mu dát léky a dorkmování do tlamičky, tak mi začne i naříkat. Budu ráda za každou radu. Děkuji
    26.7.2017 09:09uj uj
    Zbyňku, tak jste měli doma nejdřív ožralej koberec a pak ožralýho králíka :-D
    26.7.2017 10:33Juvelínka
    Martina3: s opravdu bojujícím morčíkem nám pomohlo tato pevně držící pozice :) dáš si ho normálně na klín, hlavičkou se kouká směrem od tebe; podebereš přední pacičky a držíš, tak se ti jakože posadí (jako by panáčkoval) a jeho hlavičku si opřeš o hrudník (skloníš se trochu dolů k nohám). takže v podstatě nemá, kam by se pohnul. stříkačku do tlamičky a je to :) nic ho nebolí, nikde ho nemačkáš,ale nemá kam by se hýbal. náš to ale za dva dny zvládal už v pohodě, jen stříkačku do tlamky a bylo hotovo. pak jsme si ho vždycky nechali ještě chvilku na klíně, s okurkou nebo tak, aby s náma měl i nějaké dobré zážitky :)
    26.7.2017 11:00Ehrena
    Prosím vás, není tady je někdo z Jablonce nad Nisou nebo okolí?
    Potřebovala bych poradit nějakého dobrého veterináře, který se vyzná v morčatech. My tady běžně chodíme k veterináři Baudyšovi, běžná morčecí onemocnění zvládají, ale specializují se spíše na psy a kočky a větší zvířata. Nezdá se mi jeden z našich morčíků, byli jsme v pondělí s ním právě u Baudyše, ale nic na něm nepoznal. Není tu v okolí nějaký odborník na morčata?
    26.7.2017 11:26Martina3
    Juvelínka: určitě tuhle polohu také zkusíme. My jsem zatím měli morčíka na rameni a hlavičkou koukal za mě. Já držela rukama pod zadečkem a telíčko a ještě si položila na morčíka hlavu, aby neutekl a přítel musel morčíkovi podržet hlavu a stříkačku do tlamičky. Problém je, že se hned neskutečně vrtí a stačí se jako ježek, aby jsme se k pusince nedostali. A když už má stříkačku tak ji kouše a snaží se ji jakoby vyplivnout. No hrozně bojuje.
    26.7.2017 11:48Zbyněk
    Martina3: to zní dost krkolomně a to doslova:)) Tady jsem se pral s bojujícími mláďaty: https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=33675 Musíš znehybnět hlavičku. Juvelinka to napsala dobře, zkus ještě polštář na klín, morčíka bokem k sobě, partner podrží hlavičku - přitiskne k tobě a pak už jenom vsunout stříkačku za přední zoubky z boční strany tlamky. Spíš je zajímavé, že se tak pere - u dokrmování, většina chlupáčů při hladu rychle pochopí, že se to dá pozřít:)

    uj uj: v podstatě jsi zákon příčiny a následku vystihla poměrně dobře:))
    26.7.2017 12:04Martina3
    Zbyněk: určitě to zkusíme. Ono u dorkmování se ani tak moc nepere. Zjistila jsem, že raději dorkmování baští sám ze lžičky. Ze stříkačky spíš nechce. Ale nejvíce se pere u léků, které asi nebudou moc dobře chutnat. Snad nebude mít nechutenství po antibiotikách. To jsou jsou morčíka první léky.
    26.7.2017 12:07Juvelínka
    Martina3: tak při té tvé bychom ho zpočátku neudrželi určitě :D ale mě přišlo, že nejhorší to bylo na začátku, kdy nevěděl, co se s ním děje, ale jakmile přišel na to, že mu to chutná, trvá to chvilku a nic se mu nestane, je to ok.. při tom našem držení to v pohodě zvládá jeden člověk, a co si budeme povídat, ženské pokolení to má lepší, protože tu hlavičku má morčík vlastně mezi ňadry, takže prostě neuhne :D
    - - - - -
    Martina3- nějaké léky jsem dávala i na plátku okurky posypané, ale to neměla morčice problém s příjmem potravy..
    26.7.2017 12:14Zuzanka01
    Martina3: naše morčátko taky tak bojovalo, když jsme ji krmili stříkačkou. Pak jsme jí zkusili nabídnout totéž na lžičce. Byl to úspěch - nejen že se nebránila, ale sama se po lžičce natahovala a dožadovala se přídavku :-)
    26.7.2017 13:45nové morče do rodiny.
    Dobrý den, chtěli jsme koupit nové morče do rodiny které už máme doma 2 leté morče samce Pepu, měl bráchu Flíčka a ten nám umřel...
    Chceme mu pořídit nové morče samce, myslíte, že bude mít rád jako přijmout do rodiny?¨
    děkuji. G. Černá
    gabycerna@seznam.cz
    26.7.2017 14:49Zbyněk
    Nové morče: určitě kupte měsíčního samečka po odstavení od maminky, ne staršího a Pepa bude nadšený! Jestli mohu doporučit, dejte Pepovi tak dva týdny samoty, aby se vyrovnal se ztrátou parťáka a přijal malého lépe, i když to není podmínka

    metallikář: pokud máš fejsbuk, mrkni na
    https://www.facebook.com/vera.rysova.1/videos/1450109141735096/ a všimni si, jak samice dva dny po porodu očuchává zadek samičce těsně po porodu. Cítí oxitocin a kdyby z ní vypadla placenta, dá si jí jako dezert:) Březí samičky a holky těsně po porodu prostě po tomto pachu jedou! Proto je potřeba nemít dvě březí samice u sebe!
    Jinak pro chovatele, kteří neměli doma mladé - všimněte si, jak se mládě přisaje, samička si ale jde po svém a ještě ho převálcuje, typická morčecí matka, má li hlad, nezná bratra, natož mimino:))
    - - - - -
    oxycotin tam mělo být:)
    26.7.2017 15:24Smirny
    Zbyněk: tak musím trošku morčecí maminky obhájit:-) Asi je to kus od kusu, některá děti válcuje, ale já mám tedy spíš ty trpělivý typy. Jakmile kojí, tak čeká, dokud není hotovo.. Teprve pak jde jíst. Mockrát jsem pozorovala, že dám hromádku zeleniny a mamina fakt nejdřív dokojí a pak jde teprve dlabat. Možná válcujou hlavně ty, co namají baštu furt k dispozici a třesou se na příděl:-)
    - - - - -
    Ale tys myslel asi hned po porodu.. to je pravda, po porodu by rodička sežrala matku, otce i Otesánka:-D
    26.7.2017 18:07Zbyněk
    Smirny: je pravda, že později jsou trpělivější, ale i tak - ne vždycky hladovým miminům postojí:) Mám to jak kdy, jedna Račice byla skvělá a mimina na ní visela pořád, druhá jim zdrhala daleko častěji:)
    26.7.2017 19:29uj uj
    Co nového v NegrCity:
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34093
    Chluby chlub :-)
    26.7.2017 22:08metallikář
    U mě je fakt problém ten malej prostor - teď jsem je všechny dal (už třetí den za sebou) u mě v pokoji na deku, kde měly společnou večeři (čerstvá tráva z naší louky) a tam byly všechny naprosto v pohodě (ta dominantní asi dvakrát jen šťouchla tu druhou, ale žádná brutalita se nekonala). Pak se vydaly společně na průzkum pokoje a to už bylo jako přátelskej výlet :). Sice každá udělala louži v jinym rohu, ale s tím jsem tak nějak počítal :D
    Musim prostě nějak zařídit to větší bydlení. Problém je, že já nemam moc peněz (jsem pořád student) a rodiče (i přesto, že všichni doma zvířata milujeme), tak 4. klec mi do baráku už asi nedovolej. Na půdě jsem teda našel ještě plastbox (60x80cm tuším), takže ten zítra asi použiju pro tu dominantní a její dvě děti.. Nic lepšího teď zrovna nemam
    27.7.2017 09:32Smirny
    metallikář: ono je morče totiž hodně teritoriální zvíře, jak nemá svůj dostatečný prostor, tak je ve skupince zle, no.. A další věc, ve skupině samic je vždy jen jedna ta vůdčí, ostatní pod ní.. Takže i když mají prostor, tak třeba dva tři dny trvá, než si to ujasní, kdo bude kdo.. A stane se i časem, že se v té skupině stane vůdčí jiná , třeba mladší samice, tak zase nastává hašteření, který po čase končí novou sestavou v hierarchii.
    27.7.2017 12:34Cien
    Ahoj, chci se zeptat, jestli můžu nechat dvě samice spolu, když ta jedna je březí a za chvíli porodí, jestli jí ta druhá něco neudělá nebo těm miminům. Díky
    27.7.2017 12:43Smirny
    Cien: můžeš je nechat spolu, ta druhá může pomoct i při porodu a na miminka bude hodná.
    27.7.2017 12:55AnaviReese
    CHS Mown Hay představuje vrh S9:
    http://mownhay.websnadno.cz/AKTUALNE-vrh-S9---2672017.html
    27.7.2017 13:07nové morče do rodiny.
    Zbyněk - včera 14:49 NEW
    Dobrý den pane Zbynku, to jste mi potěšil se zprávou, zrovna mám zamluvené morče v obchodě a je staré tak měsíc a něco, myslíte že by přijal Pepa?
    gabycerna@seznam.cz prosím vaší emalovou adresu.děkuji.Gábina
    27.7.2017 17:59Martina3
    Juvelínka, Zbyněk:
    Dobrý den,
    tak s dokrmováním rodicare a hlavně s léky máme tedy opravdu boj. Musíme mít polohu na klíně a i tak se morčík nedá skoro vůbec nakrmit. Pere se celou stříkačku a hned jak cítí antibiotika je skoro k neudržení. Mám i strach, aby jsem mu neublížila, jak se ho snažíme pevně držet. Pere se s námi celých 15 minut krmení a je to opravdu všude. A co hůř po antibiotikách asi nemá zrovna chuť k jídlu. Dnes jsem vážila a váha se drží, ale moc jídlu nedá. :(
    27.7.2017 18:12Ehrena
    Martina 3, a dáváte i probiotika? Při antibiotikách morče běžně ztrácí chuť k jídlu, antibiotika mají špatný vliv na střevní sliznici a musíte přidávat probiotika, zvláště máte-li jen jedno morče. Jinak bobky druhého zdravého morčete částečně probiotika nahradí.
    27.7.2017 18:30Martina3
    Erhena: máme doma od veterinářky degan. Říkala, že je také na zažívání. Ale pro jistotu jsem koupila i Biolapis, který mi dorazí zítra. Již jsme spotřebovali. Podáváme taky vitamin C společně s rodicare.
    27.7.2017 19:40Ehrena
    Martina 3, ten Degan na zažívání sice je, ale je to lék, ne probiotikum.
    Až dostanete bio-lapis, tak dávejte ten, někde uprostřed mezi podáváním antibiotik. Jestli máte dávat stále dál i Degan, to se poraďte s veterinářkou.
    27.7.2017 20:11Martina3
    Erhena: antibiotika máme dnes 3 den. Deganu nám dala veterinářka trochu. Hned jak zítra dostaneme Biol-lapis tak podáme. Jen morčík po antibiotikách má dnes ještě větší nechutenství. A dokrmování vůbec nechce. Jediné co baští je salát, tráva a sem tam seno. Včera ještě s chutí baštil papriku a jinou zeleninu, ale dnes odmítá. Zítra musím ještě do práce. Jak často je nutné morčíka dokrmovat? S dokrmováním opravdu bojujeme a morčík celou dobu pokvíkává a je vystrašený.
    - - - - -
    Něco takového se mi s morčíkem nestalo. Náš Bertík vždy poslušně baštili a ještě chtěl přídavek.
    27.7.2017 20:36Juvelínka
    To je tedy bojovník.. je fajn, že trávu si dá bez problémů, alespoň něco. se zbytkem poradí zkušenější ;-)
    27.7.2017 21:15Zbyněk
    Martina3: pokud nemá nafouklé bříško, tak bych Degan nedával, ale neviděl jsem ho. Určitě probiotika, jinak po ATB se strašně rozhodí každé morče, kamarádka má dva zveimexáčky, kteří jsou fatálně alergičtí na veškerá ATB, může to být i případ tvého morčíka. Má ještě kámoše, aby mohll žeát jeho bobky? Často to pomůže!
    Dokrmovat ideálně po dvou hodinách, v noci méně často a vážit, neměl by moc ztrácet váhu. Do práce si ho vzít asi nemůžeš? Zkusil bych pro jistotu kontrolu zoubků, to je bohužel častý problém při ATB a dokrmování:(

    nové morče do rodiny: mail není nutný:) Doporučuji nechat Pepu tak týden, dva samotného, aby si urovnal myšlenky a potom koupit měsíčního samečka od chovatele, ze zveráku to klidně může být tříměsíční, březí samička, nebo jiný průšvih, pozor na to. Jeslti máš fejsbuk, zkus napsat na vera.rysova1 paní měla teď velmi slušné myšobraní a bude tam určitě sameček, za tři týdny bude volný, nebo si tady projeď inzeráty. Doporučuji radši nebrat satény, někdy trpí na vrozenou vadu a umřou brzo.
    28.7.2017 10:17Martina3
    Juvelínka, Zbyněk, Erhena:
    tak u dokrmování je už klidnější. Snaha se schovat je, ale již celkem drží. Baštil mi jitrocel a pampelišku a dal si i kousek ovoce. Na senu také byl. Nevypadá, že by měl nafouklé bříško. Kamaráda nemáme. Před 2 měsíci jsme museli morčíka uspat na osteodystrofii saténových morčat (už morčík neměl sílu). Do práce si morčíka bohužel vzít nemohu. Zoubky nám veterinářka kontrolovala v úterý. Dělala rentgen a vyšetřila. ATB jsme dostali kvůli močovým cestám.
    - - - - -
    Jinak vážíme každý den. Morčík si drží váhu.
    - - - - -
    A když dáváte morčíkovi Bio-lapis, tak vždy celý sáček? Pamatuji si, že mi tenkrát u druhého morčíka veterinář říkal, že mohu dát půl sáčku. Děkuji
    28.7.2017 10:18Neeen
    Ahoj,nevíte někdo o nějaké výstavě morčat v olomouckém kraji,která se koná ještě o prázdninách? Jednou jsme byli v Přerově v Aniččině dvoře,bylo to tam fakt supr,ale nevim,jestli se ještě vůbec někdy bude konat.:-\
    28.7.2017 11:13Juvelínka
    my jsme tedy dávali na třetiny..
    28.7.2017 11:29matyV
    Ahoj,poridil jsem si morce,kluka,porad mi ale kycha,z nosu ani z oci mu netece,muze to byt z podestylky,pouzivam hobliny,diky
    28.7.2017 12:10Zbyněk
    Martina3: tak to vypadá dobře, on už zřejmě rezignoval, nebo je mu lépe. Já nemám s Biolapisem zušenosti, ale když dávám Prorabbit, tak cca na špičku nože do jednoho mililitru a stříkačkou do tlamičky.

    matyV: může mít něco zaseklého v dýchacích cestách, jestliže mu neteče z očí, skoč na veterinu, může to být na kraji a půjde to vyndat. Ano, pokud jsou hobliny prašné, tak alergie může být také
    28.7.2017 12:16matyV
    Díky za rychlou odpověď, pokud bude ještě kychat po víkendu tak v pondělí půjde s mamkou na vteřinu. Poraďte tu nejlepší podestylku
    28.7.2017 12:49Juvelínka
    My používáme Allspan:
    http://www.stelivobortel.cz/Allspan-550l-6-p.html
    sice je to větší balík, ale je bezprašný, měkoučký a v přepočtu o mnoho ušetříte, než kupovat po malých pytlících.
    28.7.2017 13:20uj uj
    matyV:
    Doporučuji Allspan, Tierwohl nebo HappyHorse. Odběr ve větším množství se opravdu vyplatí ;-)
    28.7.2017 13:27Ashara
    Juvelínka
    ten Allspan vypadá oc doře, zrovna jsem si říkala že bych měla začít nakupovat větší balení. Pro mne je ale blbé, že za hobliny v ceně 320 chtějí poštovné 240, což cenu poněkud navýší :(

    Nemáte někdo tip na podobné balení s levnější dopravou, případně osobní odběr na Praze-Západ?
    - - - - -
    uj uj
    jsi kokám z Černošic, odkud je bereš Ty? nebo si to necháš posílat za tu cenu?
    28.7.2017 13:32Juvelínka
    Ashara- my je bereme osobně, jsme kousek, ale dají se koupit i jinde, v chovatelských potřebách pro koně apod.. naposled jsem hledala v Brně a hned tři obchody s osobním vyzvednutím, tak zkus pohledat. fakt se to strašně moc vyplatí a jsou krásně měkké, ty zverimexové jsou občas jako třísky s prachem..
    28.7.2017 13:40Ogina
    Dobrý den,
    podestýlky mě zaujali všechny. Koukala jsem, že se dají koupit i zde na kralici.cz. Hodně se mi libí Tierwohl super. My momentálně kupujeme Asan silver. Je super a není cítit, ale cena je celkem vysoká i za 42 litrové balení.
    28.7.2017 16:52matyV
    Uj Uj Děkuji koukl jsem na ten Allspan,v Brně je možnost osobního odběru,večer je s mamkou objednám
    28.7.2017 18:26SannyLuck
    Zdravím, koncem srpna budu mít 2 morčecí kluky a potřebovala bych poradit s bydlením, nevím zda mám koupit klasickou klec (mám vyhlídnutou obyč 120 cm za cca850 kc) a nebo něco vyrobit, ale nevím kde seženu levne materiál. Potřebovala bych vymyslet neco velikýho, bezpečnýho a levnýho. Nevíte někdo o něčem? Děkuji
    28.7.2017 20:17Bart
    SannyLuck - tady nahoře v odkazu BYDLENÍ je tabulka s odkazy na různé fotky ubikací od uživatelů těchto stránek. Můžeš tam najít inspiraci.
    28.7.2017 20:29SannyLuck
    Bart - koukala jsem, ale zajímají mě tipy kde to všechno sehnat a hlavně levné , děkuji :)
    28.7.2017 22:12Michal22222
    Ahoj, mám přes rok morče a zdá se mi, že když občas při vydávání různých zvuků jakoby třelo zuby o sebe (nezáměrně). Když občas vystrašeně číhá tak klape zuby, to je zase něco jiného a jiný zvuk. Může to být zvětšenými zadními stoličkami ? Dělá to spíš jen když ho mám u sebe. Sena má vždy dostatek a sem tam dostane granule nebo větev z jabloně na okusování.
    Morče před ním na toto právě zemřelo. Proto se ptám. Díky
    28.7.2017 22:22Ashara
    Juvelínka
    díky, tak už jsem taky našla poblíž, v koňoobchodě :-)

    \sannyLuck
    Hornbach, Obi... :-)
    29.7.2017 10:22Tygrinka
    Martina3: Pokud morče žere dostatečně samo, tak dokrmování není potřeba. Taktéž Rodicare je hlavně vláknitá potrava, při atb dělá trávení vlákniny potíže, takže není divu, že se morče tak brání. Pokud žere trávu, nějaké to seno a zeleninu, tak přidejte vločky a nějaké jeho oblíbené granule, ať si pozobe po toškách dle potřeby. Když pár dní požere krapet více jádra a o fous méně sena, zuby mu nepřerostou. Rodicare mi myšáci samotné většinou nechtějí, přidávám ho do kaší z vloček a granulí.
    Co se týče dokrmování při práci - plné dokrmování stačí 3-4x denně, nejedná-li se o mládě anebo o morčíka, do kterého nedostanete cca 12-15 ml kaše na jednu dávku.
    - - - - -
    Michal22222: Občasné skřípání zuby není většinou třeba řešit. Moji myšáci někdy tiše zaskřípou, když kadí. Nic jim není, zácpa to není, nic je nebolí, jen si občas zaskřípnou, vytvoří hromádku a spokojeně odhopkají nebo jdou baštit. I u mě při mazlení tiše skřípají, když chtějí zase zpět. Někdy olizují, někdy cvakají, někdy skřípají zoubky - vše znamená jedno - dej mě zase domů.
    Pokud morče skřípá nahlas nebo dlouho, nebo opravdu často, sedí nahrbené nebo naježené nebo s hlavou v koutě, má bolesti a chce to veterináře.
    Pokud máš pocit, že něco není v pořádku, i kdyby to byl jen planý poplach, vezmi ho k vetovi, aby se mu do tlamky pořádně podíval a prohmátnul ho, jestli je vše, jak má být.
    - - - - -
    Martina3: Dokrmovala jsem ráno, než jsem šla do práce, pak nechala trochu kaše na talířku, kdyby náhodou. Většinou zmizela jen opravdu trošička. Po práci hned domů a dokrmit, pak za cca 4-5 hodin znovu a ještě v noci okolo půlnoci, když byl zájem. Většinou nebyl. Něco málo si ulízal z kaše sám, nejčastěji se dorazil pár soustíčky po té 15ml stříkačce a pak to nechával netknuté. Do morčete slabší konstituce a nižší váhy jsem dostala jen 12-13 ml na jedno krmení a také váha nešla dolů. A jak říkám, pokud morče žere něco samo, stačí přikrmit třeba jen jednou denně anebo vůbec, dle stavu zvířete. Horší je pro něj ten stres z cestování, takže když to jen trochu jde, je lepší ho s sebou do práce netahat (pokud nejedeš 12ctky anebo turnusy, samozřejmě).
    29.7.2017 13:04Martina3
    Tygrinka: morčíka jsem do práce nebrala. Měl doma baštu a maličko si i vzal. Po práci jsem jela hned domů a dokrmila. Bohužel po atb nemá poslední dva dny skoro na nic chuť. Váhá dolu nejde morčík pár gramů nabral. Jediné co neodmítne jo trochu trávy či nať, ale je to maximělně 5 lístků. Přes noc jsem koukala, že si dal dva malé kousky papriky, ale granule nechce vůbec a seno opravdu málo. Dokrmování je bohužel nutné. Morčík už se nebrání, ale sám si dokrmování nevezme. Na jednu dávku morčík zbaští 15 ml kaše. Atb by se měli již zítra dobrat a budeme ještě týden dávat bio-lapis. Doufám, že do 2 dnů morčík zase bude mít chuť k jídlu.
    29.7.2017 18:56Tygrinka
    Martina3: V tom případě bych do kaše přidala granule i vločky. Osobně vločky i granule zalévám horkou vodou a po změkčení cca 10 min zamíchám do kaše. Většinou jim to takhle jede víc. Tak to žere opravdu málo, v tom případě bych přikrmila cca 15 ml 3x denně, tak jak jste to udělali vy. Ano, cca do dvou dnů by měl baštit sám, klidně můžete přikrmit večer jen poloviční dávky, aby měl "hlad" a vzal si něco sám. Když si nevezme, tak samozřejmě dokrmit, ale snažit se, aby se rozežral sám, aby mu nepřerostly zuby.
    30.7.2017 07:59Ehrena
    Tygrinka, ty ovesné vločky potom ještě je potřeba rozmixovat? Nebo se to dá protlačit stříkačkou jen tak nerozmixované namočené? Já tedy používám Rodicare Instant Osmizrnnou kaši od Nestlé, Dříve jsem používala rozmixované vločky, ale i ty mi někdy dělaly problémy, když to nebylo úplně na jemno, nechtělo to projít stříkačkou. Ty vločky jsem teda mixoval za sucha.
    - - - - -
    Oprava, k RodiCare Instant
    30.7.2017 11:40uj uj
    matyV: super :-) ano, osobní odběr se vždy vyplatí nejvíc - a to velké balení taky. Nám ten velký balík Allspanu vydržel půl roku (tedy v původním bydlení, teď tak 5 měsíců, máme to kapku větší).
    30.7.2017 21:52Tygrinka
    Ehrena: Do aplikátoru stačí namočit a zamíchat do kaše. Do stříkačky jsem je máčela trochu delší dobu a zalévala vroucí vodou, pak je promačkala i s tou trochou vody větší 10ml stříkačkou do kaše a pak už to stříkačkou v pohodě prošlo. Když se to někdy zaseklo v té větší stříkačce, tak jsem odepsala trochu vloček. Vše, co normálně prošlo už pak nedělalo problém...
    30.7.2017 22:01Jgvh
    Ahoj chci se zeptat budu jsi pořizovat morce a nevim jesli udelam dobře ze zverimexu je mi 12 let a mame doma hospodářství. Rodiče mi rekli že jen ze zverimexu dal me pry nepovezou (zverimex je od na 4 km) jinak nic ale me uz 2 umrela a jedno mam doma uz 3 roky a je ze zverimexu
    Dik za radu ;-)
    31.7.2017 08:55evasv
    Jgvh - odkud jsi ? Třeba máš v blízkém okolí chovatele.
    31.7.2017 13:15Jgvh
    Tachov plzen. Kraj
    31.7.2017 16:44Daniela P.
    Ahoj, můžu se zeptat jak pomáháte morčíkům v tomhle teplu? Někde jsem četla že se může dát kousek zeleniny nebo ovoce do nádoby na led, přilít vodu a pak dát morčíkům olizovat, jinže se bojím aby se jim to nějak 'nepřilepilo' na jazyk nebo tak.. Pokud nějak morčíkům pomáháte napiště mi prosím jak, uvítala bych nějaké ozkoušené rady. Děkuji.
    31.7.2017 17:13Dorina
    Dobrý den, také by mě zajímali jak na takové vedro. Bydlíme v podkroví, kde máme 30 stupňů. Morčika máme den po antibiotikach a začíná pomalu baštit. Ale teda opravdu dost pije. Což on moc nepije. Pijou vaše morčata v takovém vedru mnohem více? Je pravda, že zeleniny moc po atb nejí, tak potřebuje asi pít.
    31.7.2017 18:38Zbyněk
    Daniela P.: morčeti hlavně nepodávat žádný led a nic studeného!!! Může dostat fatální průjem. Je možné položit do klece namražený sáček do přenosné lednice, zabalený ale do ručníku! Nebo nechat namrazit PET láhev a položit jí nahoru na klec na mříže. Chlad stéká dolů do klece - a také tam kape voda, která se sráží na láhvi:) Já to nějak neřeším, holky víc pijou, ale jinak se zahrabávají pod deku a do papučí, jako když bylo venku chladněji:) Morče nesmí přijít do přímého kontaktu s ledem, proto pokud dáš do klece zmíněný polštářek, miusí být zabalený do něčeho, co trochu izoluje. Morče si k tomu někdy lehne a chladí se.
    31.7.2017 20:09Ylada
    Daniela P.: dám do mrazáku PET lahev s vodou, nechám zmrznout, zabalím do ručníku a položím do výběhu. Střídám to s plastovými mrazicími bloky do přenosné chladničky, ty taky namrazím, zabalím do ručníku a dám do klece. Moje morčice si k tomu lehají. Jak píše Zbyněk, ty věci musejí být zabalené! Také hlídám, aby morčata měla dostatek vody, teď dávám napáječku i misku s vodou, jistota je jistota (včera večer jsem zjistila, že jedna morčice si v misce s vodou máčí hlavu :-)). A samozřejmě hlídat, aby na klec nepražilo slunce.
    31.7.2017 20:46Zbyněk
    Děkuji Yladě za doplnění a ještě bych se přimluvil za přestěhování morčíka z rozpáleného podkroví do snesitellnějších teplotních poměrů, protože chlupáči nesnáší vedro zase až tak dobře. Alespoň tento týden má být dost extrémní
    31.7.2017 21:33Tygrinka
    Ylada: Hlavu? :o))) U nás je voda teď fuj, dostávají trávu a vodu skoro nepijou. Ale jak se ochladí, tak to budou chtít dohnat.
    31.7.2017 21:40Dorina
    Bohužel morčíka nemám kam přestěhovat. Mám všude zataženo a morčík je v nejchladnější místnosti. Zítra by měl být nejhorší den a snad od středy bude lépe.
    31.7.2017 21:51Kájka
    Náš morčík taky moc nepije, ale mnohem víc loudí v posledních dnech (píská, vříská), dožaduje se víc zeleniny.
    31.7.2017 21:54Ylada
    Tygrinka: Já tomu taky nevěřila..tři dny jsem řešila záhadu, proč po kleci běhá s mokrou spodní polovinou hlavy. Myslela jsem na afty, zuby apod....ale žrala naprosto normálně. A pak jsem ji konečně nachytala, jak si lehla k misce s vodou a v klidu si do té misky položila hlavu. Dělá to zcela záměrně. Asi má nějaké geny z kapybary, váha by tomu napovídala :-).
    - - - - -
    Podotýkám, že má 120 cm klec, takže místa habaděj.
    31.7.2017 22:03Kájka
    Vilda taky lomcuje poslední 3 dny s klecí a to ho hodně pouštím. I když je puštěný, tak se i vrací do otevřené klece a kouše mříže, panáčkuje, píská...
    Chladí se na linu v kuchyni.
    - - - - -
    Zajímavé je, že když Vilík není doma (dost si s náma pocestoval o dovolené), tak v cizím prostředí vůbec nevydává hlasité zvuky. Opakovaně jsme měli skoro němé morče. jen když si ho děti vzaly na mazlení, tak tiše "pupal". Jak je zpátky doma, tak od prvního dne je zas "ukecanej" ,-)
    - - - - -
    O dovolené byl morčík víc jak týden skoro němý (po dvakrát) Asi se nechce prozradit v cizím prostředí.