od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Květen v roce 2018
  • Zobrazuji 272 zaznamu.
  • 1.5.2018 08:51sabadaj
    mám dotaz. i když svoje morče normálně krmím ( vpodstatě vším) je strašně hubené. neví někdo po čem morčata přibírají?
    děkuji za radu
    1.5.2018 09:31Sheena
    Sabadaj: Zkuste přidávat po nezbytně nutnou dobu ovesné vločky, ale pozor na kombinaci s vodnatou zeleninou ( morče se může nafouknout a umřít ).
    1.5.2018 13:45montey
    Dva poslední dubnové vrhy po našich čokoládkách :)
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34355
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34356
    1.5.2018 20:24Jezzabell
    sabadaj: a kolik je váha + věk? pozor na dlouhodobější užíváníi těch vloček, způsobují zavápnění (písek v močovém měchýři, kameny v ledvinách a močáku..). Všeho s mírou;).
    Nemá třeba průjem? Dá se dávat i kvalitní granule, třeba
    https://obchod.kralici.cz/p916-versele-laga-cavia-complete.aspx ..Když bude mít k dispozici podle potřeby a přád, nabere zaručeně taky.
    Pokud by došlo na výběr jiných granulek, doporučuju dbát na poměr vápník a fosfor. Nahoře stránky v sekci Jídelníček je pátá zálžka Doplňkové krmivo (granule). Je to tam vyčerpávajícím způsobem popsané, třeba to pomůže..;)
    2.5.2018 19:24Kytička
    montey, máte nádherná morčecí miminka! Tolik radosti najednou :-)
    3.5.2018 23:59zajicovnik
    Zdravím a prosíííím ! Akutně sháním dopravu pro morčátka v nouzi, najde se někdo, kdo jezdí od Zlína k Ústí nad Orlicí, České Třebové nebo okolí?
    4.5.2018 10:05Ehrena
    Nemáte někdo zájem o dva samečky, tedy už čtyřleté, ale patrně žijící spokojeně ve dvojici?
    Nemůžete je zachránit?
    https://zvirata.bazos.cz/inzerat/89139913/Daruji-morcata.php
    - - - - -
    Jsem docela na mrtvici, když vidím takovýhle inzerát.
    4.5.2018 11:27Kájka
    Ehrena: Tohle také nemůžu pochopit :-(
    To je někdo má několik let a pak je klidně dá hadovi? :-((
    4.5.2018 13:33Jezzabell
    A Reny je nemůže aspoň ubytovat a najít jim PAK domov? Není nikd, kdo by je převezl do Prahy?
    - - - - -
    Ehrena: Reny má na svých stránkách lidi s dalšími azyly po republice;). Je tam paní přímo z Havířva!Tak jsem jí volala a popsala situaci chudáků samečků, nadiktovala jí tel. z inzerátu a teď už jen doufat, že to klapne a že už není pozdě..
    4.5.2018 13:59Ehrena
    Jezzabell, to jsi hodná, to mne nenapadlo.
    A měla se paní k tomu, se jich zatím ujmout?
    4.5.2018 14:01Beáta
    Dobrý den, chtěla by jsem všem moc poděkovat, díky Vaší laskavosti a úžasnému propojení si pro chlapečky z Havířova dnes večer jedu :)
    Foto kluků uveřejním na FB profilu “Azyl drobných zvířat”, kdyby se chhtěl někdo na další osudy kluků podívat :)
    Ještě jednou moc děkuji!
    4.5.2018 14:39Jezzabell
    Ehrena: Paní Beata se jich ujme a zůstanou už u ní, s ohledem na věk a aby se nedělili a zůstali jako pár:) Jsem tak moc ráda!
    - - - - -
    Beáta: Ať se Vám i novým chlupáčům doma daří a snad budou kluci zdraví;)
    4.5.2018 14:42Zbyněk
    Beáta, Ehrena, Jezzabell: to mě moc potěšilo, klučíci neskončí u hada, nebo oddělení, všem vám za ně děkuji!
    4.5.2018 15:30Kájka
    Také mě potěšila tahle radostná zpráva. :-)
    4.5.2018 16:05Ehrena
    A mě, Jezzabell, díky, že tě to napadlo.
    Mě taky napadla ta Reny, ale vzhledem k vzdálenosti jsem to hned vzdala.

    Beáta, moc děkuji, že se jich ujmete. Jeden z nich, ten tmavší, je tak moc podobný našemu Chlupáčkovi, který nás před rokem opustil, nejradši bych pro ně jela sama, když jsem ten inzerát viděla, ale doma by mi to u manžela neprošlo, a navíc právě dnes naboural auto, a kvalitně, aspoň že jemu se nic nestalo. Takže jsme nevím na jak dlouho nepojízdní.
    4.5.2018 17:01Zbyněk
    Ehrena: já občas funguji jako dobrovolná přepravní služba, takže stačí říci, to by se když tak nějak udělalo :)
    4.5.2018 17:23Jezzabell
    Ehrena: Ježkovy voči, to máš taky veselo! No, aspoň že tak!
    Taky jsem měla stejné pocity, ale jsem nohama na zemi a nemam jak se tak daleko dostat. A ta kombinace, že by šli na stará kolena od sebe, kdoví kam, a kdoví jestli, hadi..Brr! Dufám, že to dobře dopadne, od osmi večer by je paní měla mít ve své péči. Jsou tak krásní!
    Já dnes viděla inzerát na darování dvou kluků, kteří vypadají oba jako Houmík, který v lednu nepřežil..Nojo, ale Znojmo! ;)
    4.5.2018 19:27Ehrena
    Jezzabell, mně připadá, že většina inzerátů na morčata je z Moravy.
    Aspoň kdykoliv jsem koukala po morčeti, vždycky většina z těch, co bych si vybrala, byla odtamtud.

    Tak inzerát už je smazaný, tak doufám, že už jsou kluci u Beáty.
    4.5.2018 21:57Kájka
    :-) https://www.facebook.com/AzylDrobnychZvirat/
    - - - - -
    Normálně na FB nechodím (nejsem tam registrovaná), ale musela jsem se podívat na "kluky".
    Dostali jména Frodo a Pytlík :-))))))
    4.5.2018 22:24Ehrena
    Kájka, Jezzabell, díky moc.
    Jsem moc ráda, že to tak dobře dopadlo.
    4.5.2018 22:26Kytička
    Celý den jsem tu nebyla a ted koukám, co se tu všechno událo. Hlavně, že to dobře dopadlo! Ted jsem tam viděla inzerát na morčátka jeden týden stará. Ale možná je to jen špatně napsané, nebo budou k prodeji až za měsíc.
    4.5.2018 23:55Rozik
    Díky všem, kteří se zaangažovali a kluky pomohli zachránit! Podle fotek se mi zdá, že jsou kluci peruánci, ale na 100% si netroufám z těch fotek určit, jestli čistokrevní.
    A také velké díky paní Beátě za nový domov pro morčíky.
    5.5.2018 01:01Ehrena
    Rozik, to budou asi peruánci nestandart, náš Chlupáček byl taky a vypadal skoro stejně.
    5.5.2018 01:47Veronika5
    Ahoj všichni! Hele jak jsem vyřešila cestování s morčaty! Skladné (dá se to složit do placaté tašky), lehké (2.5 kg), dost prostorné (kruh o průměru 92 cm), nepropustné dno, které se dá odepnout, takže může sloužit i jako venkovní výběh, navrch může být síť proti dravcům.
    http://www.zoohit.cz/shop/hlodavci/vybehy/ohradky_plast/288832
    My jsme totiž nedávno cestovali s morčaty poprvé, a v průběhu nakládání do auta jsme zjistili, že metrovou klec fakt jako nenaložíme :). Tak jsme odjeli s boxem z Ikey, ten se vlez nahoru na věci, protože na rozdíl od klece se hned tak nerozmlátí, ale nadšená jsem z toho nebyla já a ani morčata (malej, nízkej, báli se v něm, my jsme se zas báli že nám utečou). Od tohohle si slibuju víc :).
    - - - - -
    Jinak fakt dobrá práce se zachráněnými morčaty! Já jsem ten inzerát už ani neviděla, takže nevím, jak moc byl srdceryvný, ale asi dost...
    5.5.2018 08:31Buub
    Veronika5

    Jo, to jsou dobré věci. Já mám tu velkou a slouží to jako odchovna kuřat.
    5.5.2018 09:29Veronika5
    Buub: Já taky přemýšlela o té velké, jenže průměr 116, když si to představím, mám pocit že by se to zas špatně vešlo do místnosti. Těším se na to :)!
    5.5.2018 09:45Ehrena
    Veronika5, no majitel je po 4 letech nabízel i pro hada.
    Tohle fakt nepochopím.
    5.5.2018 09:48Veronika5
    Ehrena: Tak to jo :(((. Tak super že jsi takhle zafungovala!!!
    5.5.2018 09:51sarik
    co se de je s mim morcatkem
    - - - - -
    ono neji
    5.5.2018 11:02Kájka
    Verčo, také jsem o tomhle hodně uvažovala (na dovču), ale škoda, že to nemá jiný tvar. Myslím, že někde v pokoji v hotelu nebo pensionu by to také zabralo dost místa. Lepší by byl obdélníkový tvar.
    Počkám, až to vyzkoučíte. ,-) Děj pak vědět.
    5.5.2018 11:29sarik
    Ale moje morče neji
    5.5.2018 11:43Kájka
    sarik: Jak dlouho nejí? a jak se chová? -normálně nebo se málo hýbe nebo leží?
    Pokud by se nehýbalo a krčilo nebo jen leželo, tak bych s morčátkem jela co nejdříve na veterinu.
    - - - - -
    Ještě je důležité, jestli morčátko dělá bobečky nebo naopak nemá průjem.
    Pokud máš podezření, že nyvylučuje trus (bobky), tak to nejlépe poznáš, že vyčistíš klec a když morče bude na čisté podestýlce, tak pak budeš mít přehled.
    - - - - -
    Přečti si tady odkaz "nemoci" (nahoře). Pokud by morčátko mělo tympanii, je to velmi nebezpečné.
    Jinak i zácpa nebo průjem u těchto zvířátek můžou být nebezpečné.
    Pokud morčátko dlouho nejí (půl dne a víc), jela bych s ním na veterinu.
    - - - - -
    Když zvířátko dlouho nejí (kor takové, které jinak jí často), tak má určitě nějaký zdravot. problém -buď se zažíváním (žaludek, střeva) nebo i jiný (velké bolesti něčeho).
    5.5.2018 11:49Ehrena
    Veronika5, no spíš zafungovala Jezzabell. Mne napadla jen ta Reny a vzhledem k vzdálenosti odsud jsem to zase hned zavrhla. A dát to sem na diskuzi, jestli by se tu někdo nenašel, kdo by si je vzal. Jezzabell si všimla, že má Reny vypsané i azyly mimopražské. A zavolala tam.
    - - - - -
    Sarik, jestli morče nejídéle jak pul dne, tak ihned na veterinu.
    5.5.2018 11:52sarik
    Dik
    5.5.2018 14:04Lenka1
    Dobrý den,
    morčině u veterináře zkrátili zuby (možný zánět u dolního zubu) a nasadili homeopatika. Máme podávat měkkou stravu, ale morčina (i když se snaží) moc nejí, protože jí to nejde rozkousat. Co jí zatím mohu podávat? Chtěla jsem koupit tu osmizrnou kaši, ale všude mají zavřeno až do pondělí.. Napadlo mě rozmočit granule (mám Nutrin Complete) nebo rozmixovat zeleninu a dát to do stříkačky. Poraďte prosím.
    5.5.2018 15:00Kájka
    Lenko, určitě můžeš zkusit oboje. Hlavně, aby něco jedla.
    5.5.2018 18:22Zbyněk
    Lenka1: trochu mě zarazilo, že morčinka dostane po zbroušení zoubků homeopatika - a nic jiného? Žádný Metacam, nebo Meloxidyl na bolest? Žádná antibiotika na případný zánět a pro lepší hojení? Tyto experimenty jí ale mohou stát život, protože než zoubky přestanou bolet, mohou jí zase přerůst. Analgetika jsou v tomto případě opravdu nezbytná! Jinak namixovat klidně i pampelišky, trávu, zeleninu, ovesné vločky naředit vodou a namixovat, dostat do ní cokoli, nesmí se jí zastavit zažívání. Dětská přesnídávka na ovocné bázi, nebo i zelelninová také není špatná, ale ovocná jí pojede llépe.
    Já jsem osobně sice také pro alternativu, al určitě ne po broušení zoubklů z podezřením na zánět. Doporučuji sehnat a podávat analgetika co nejdříve, nečekat do pondělka!
    5.5.2018 20:22Kájka
    KLEC:
    Neměl by někdo zájem o klec 100 cm? -zánovní, v perfektním stavu, za cca 500 Kč (původní cena cca 900 Kč). Nebo klec 120 cm, starší, ale bez vad, jen 250 Kč. BRNO. Spěchá to.
    Případný zájemce napsat tady do SZ nebo na můj mail.
    - - - - -
    Moje mail. adresa je napsaná tady u mé registrace (klikni na moji přezdívku).
    - - - - -
    Poštou by to asi nešlo, tak jen osobní převzetí.
    - - - - -
    Cenu klece 100 cm (šířka 53, výška 43 cm) jsem snížila na 450 Kč (při rychlém jednání).
    - - - - -
    Klec vypadá takhto:
    http://pet.shop5.cz/cz-detail-851652-klec-bunny-bungallow-100cm.html?reklama=g_dyn_&gclid=EAIaIQobChMI5O7WvJfv2gIVhbHtCh2XNQ9gEAMYASAAEgL2MfD_
    i ta druhá (stejnázančka i barva, jen je větší)
    5.5.2018 21:20Lenka1
    Děkuji za rady. V těch homeopatikách by mělo být i něco proti bolesti zubů a na ten zánět. Zkoušela jsem jí dát ty vločky, ale po pár lžičkách už to jíst nechtěla. Přijde mi, že má dolní zoubky zkrácené o něco více a tím pádem nemůže skousnout. Ale chuť do jídla to má.
    5.5.2018 21:45Bart
    Lenka1 - tak v tom případě strkat jídlo dozadu do tlamičky, aby jídlo zpracovaly stoličky. Přední zuby to zřejmě nedokáží uchopit, ale zadní to zpracují. Tzn. Trávu i seno strkat dozadu, kde si to převezmou ty stoličky. Zeleninu na delší hranolky atd. Měl by stačit týden, než přední dorostou a začnou také fungovat.
    6.5.2018 11:20Simi012
    Ahoj prosím poraďte mi co mám dělat když se morče nechce chytit děkuju za odpověď 😊
    6.5.2018 13:29Ehrena
    Simi012, a kde, doma či venku?
    Doma nalíčit nějaké dobroty a čekat, až je najde a dá se do jídla, venku je to horší, naše morčata se obvykle pohybovala vždycky blízko těch ostatních v ohrádce, takže jsme je někdy i po delším snažení nakonec chytili.
    - - - - -
    A teď mne napadlo, že možná myslíš normálně v kleci.
    Musíš ho napřed normálně ochočit, zkoušet krmit z ruky, a pomalu a nenásilně.
    7.5.2018 10:08Andy87
    Ahoj, chtěla bych se zeptat jaké byste mi doporučili vitamíny pro morčátka na zkvalitnění srsti a celkového zdraví? Děkuji co třeba například říkáte na toto: https://www.superzoo.cz/doplnek-stravy-beaphar-algolith-s-morskou-rasou-250g/# nebo toto: https://www.superzoo.cz/kapky-vitaminove-trink-fit-50ml/
    7.5.2018 17:46Buub
    nejlepší vitamíny jsou čerstvá tráva a byliny.

    všechno ostatní je jen náhražka.
    7.5.2018 19:33Natija
    Zdravím, dáváte v jarních a letních měsících morčíkům pouze 2x denně trávu a jen sem tam zeleninu? (Jitrocel, pampeliška, řebříček, jetel).Samozřejmě stále neomezeně seno a vodu. děkuji za rady :)
    7.5.2018 19:56Zbyněk
    Andy87 - jak píše Buub, tráva a bylinky jsou super. V zimě je dobré občas přidat Roboran H, nebo http://pethome.cz/cs/psi/10086-bio-weyxin-multi-c-mulgat-10ml-4250286100772.html?utm_source=sklik&utm_medium=cpc&utm_campaign=CZ+-+Shopping&utm_content=Bio-Weyxin+Multi-c-Mulgat+10ml&utm_term= tady pak tři kapky na morče denně asi pět dní v kuse, ale pokud má teď dobrou stravu a není ve stresu, kašli na chemii
    7.5.2018 20:29Kytička
    Pěkný večer všem. Přinesli jsme domů meloun, myslíte, že ho můžu dát morčatům? Cetla jsem, že je pro ně nadýmavý ve větším množství, tak když dám malý kousek, snad to vadit nebude? A co šlupka, kdybych odřízla to tvrdé zelené a dala jim jen tu světle zelenou část?
    - - - - -
    A ještě, nevíte jestli se ted v blízké době bude konat výstava morčat? Ve středočeském kraji? Děkuji.
    7.5.2018 22:12Veronika5
    Ahoj, protože se blíží prázdniny a vypadá to, že chlupáči budou jezdit všude s námi, přemýšlela jsem, jak to udělat, aby jim bylo určitě teplo. Vylezl z toho "zimní" spacák, zatím jenom jeden, ale budu šít dát, pro vlastní potřebu - chce to mít minimálně dva na morče na vystřídání.
    Takže kdyby měl někdo zájem, můžu zase ušít na objednávku, za cenu materiálu a symbolický příspěvek za práci. Takže se klidně ozvěte a domluvíme se.
    Tady to je:
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34357
    8.5.2018 01:56Ehrena
    Kytička, určitě můžeš, morčáci meloun milujou.
    Já dávám normálně kousek se slupkou, sice jim ji zvrchu umyji, ale oni většinou ten vrchní okraj stejně nechají.
    8.5.2018 16:00Lusita
    Můžete mi prosím někdo doporučit veterinu v okolí Třince, Havířova, Karviné, Frýdku-Místku apod? Jedná se o broušení zadních zubů morčátka a opravdu potřebuji specialistu. Když tak napište i svou zkušenost. Děkuji
    8.5.2018 20:09Kytička
    Ehrena, děkuji. Zítra vyzkouším.

    Jinak jsem si všimla, že od té doby co dávám holkám trávu, tak strašně moc čůrají. Mohla bych čistit klec obden celou komplet, jak to mají pročůrané. To před tím neměly. Zdá se mi to, nebo je to tak máte všichni?
    8.5.2018 20:55Rozik
    Kytička - Ano, z trávy čurají daleko více, aspoň i my máme tuto zkušenost.
    8.5.2018 21:37Jezzabell
    Kytička: Taky to tak máme
    8.5.2018 21:54Buub
    no, tak čůrají. taky nemají skoro žádnou spotřebu vody, což je super. dneska sežrali trávy dva koše. a melounový šlupky nebo i celý meloun, když chutná jako okurka, žerou taky běžně.
    9.5.2018 15:19Martina4
    díky bohu otlaky vyléčeny, ale že to trvalo :) teď už snad obě holky zdravé a už se jenom cpou a přibírají. Musím říct, že teď co žerou trávu bych taky mohla čistit klec pořád, ale za ty spokojené tlamičky to stojí.. Už i poznají kdy jim jdu zrovna pro trávu, a to se můžou upištět :D teď jenom vylepšit vztahy, aby spolu zase mohly být v jedné kleci bez zábrany, už to kousání není tak intenzivní, ale pořád se na 100% nekamarádí :(
    9.5.2018 19:29Veronika5
    Martina4: U nás to samé - žerou trávu, čůrají a smrdí. A piští, kdykoli klapnou dveře od bytu, taky vědí že chodím pro trávu ven :). Piští i když jim dám zeleninu, oni chtěj prostě tu trávu....!
    Gratulujeme k úspěšnému vyléčení!
    - - - - -
    Jinak dneska dorazila tahle ohrádka
    http://www.zoohit.cz/shop/hlodavci/vybehy/ohradky_plast/288832
    Jsem nadšená - postavená je i se dnem a vrchní sítí běhen asi dvou minut, a nejvíc mě nadchlo festovní provedení - pevný materiál, důkladné švy, nic se nikde nebude trhat. I zase složit do tašky jde celkem snadno. A hlavně je úžasně skladná, ta se už vejde do auta vždycky :).
    9.5.2018 19:30Jezzabell
    U nás je jen problém s kvalitní trávou..všude je to hned vysekaný, nebo samá ostřice:(( Už aby trochu sprchlo a povyrostlo to..
    9.5.2018 19:32Veronika5
    Jezzabel: U nás taky. Už to začíná být vyprahlé, ještě pár dnů a nebude. Během té slibované "bouřky" dneska spadly asi tři kapky. Už tu vadnou i listy na stromech :-/
    9.5.2018 21:02Jezzabell
    Veronika5: Nějak jim to s tou předpovědí nevyšlo..Byla jsem odpol v Petrovicích na veterině (s Julesem na vyndání stehů) a tam spadlo taky pár kapek, v jednu chvíli to vypadalo, že i začne víc, fakt temno. Ale to bylo celé:( Na Hájích ani kapka.
    A to můžem být "rádi", že ty jedy z Hostivaře (vzduchem kousek) šly na Chodov a sem i přes silný vítr prej nic nedorazilo..
    9.5.2018 21:09Sheena
    Jo přesně, s trávou to začíná být na draka. Od tý doby co ji všude posekali, tak jen vysychá... :-(
    A nám se ten déšť vyhýbá dlouhodobě, bohužel.
    9.5.2018 22:25Kytička
    U nás je to to samé. Na trávníku na naší zahrádce se už dělají suché žluté fleky, jak kdyby byl srpen. A tam, kam jsem chodila trhat trávu - kousek pod naším domem, taková proluka, tak tam to o víkendu zrovna posekali. Tady u nás pršelo, ale taky nic moc. U našich - ještě kousek dál za Berounem prý pršelo parádně. Tak doufám, že to k nám ještě dorazí.
    - - - - -
    Martina4, ano za ty ty čumáčky spokojené to stojí :-) Od té doby co dostávají trávu, piští mnohem víc, než dřív :-). A super, že se ty otlaky morčátku zahojily.
    10.5.2018 07:19Martina4
    Veronika5: Děkujeme, teď už se snad vše obrátí k lepšímu :) A jinak ohrádka vypadá moc dobře, taky uvažuji, že nějakou pořídím, protože jezdíme pravidelně na Moravu k rodičům a nebaví mě pořád jim provizorně stavět výběh, tohle by bylo mnohem lepší.. Jenom se zeptám jak to drží? nemůže se to snadno převrátit? vypadá to, že je to docela lehké.
    10.5.2018 09:37Ehrena
    Veronika 5, taky se chci zeptat na totéž. Kdybych to chtěla ven na zahradu, tak kdyby přiběhl větší pes a strčil do toho, co to udělá? Sousedovi právě dva velké psy mají a ti jsou u nás na zahradě dost často, do našich výběhů a obrázek se nedostanou, jsou kovové, takže těžší, a ještě se zapichují do země. Tohle asi nic takového nemá, že ne?
    - - - - -
    Oprava, ohrádek, ne obrázek.
    10.5.2018 09:44Katik
    Dobrý den, mám dotaz, jsem tak nějak laik co se množení morčat týče, mám problém, dneska ráno jsem našla samce u samice v kleci, bohužel ona rodila před 3mi týdny, má tam i dvě mladé, bojím se, že ji nakryl, klec je běžná, magor musel agresivně prorazit ty zábrany.... Je ted něco co můžu pro samici udělat, aby kdyby se bohužel nakrytí povedlo - přežila.. ? Moc mi na tom záleží, mají oddělené klece, ona ji měla i zavřenou nahoře apod, pokud by bylo třeba ji pořádně dokrmovat s tím problém nemám, spíš se bojím, aby její tělo zvládlo :/... prakticky by rodila po 3 měsících po porodu znovu, což každopádně špatně je :/ .... Miminka předtím chtěná byla, ted mi jde hlavně o ni... Díky za odpověd, budu si stránku pravidelně aktualizovat...
    10.5.2018 10:09Zbyněk
    Katik: tím bych se nevzrušoval, prostě se stalo. To, že se samec prostřílel k samici, ještě neznamená, že měla říji. I když třeba měla a on reagoval na pach. No a i kdyby říji měla, tak to přežije, pokud je zdravá (což nikdy nepoznáš). Naprostá většina množíren to dělá tak, že samici nechá se samcem pořád, samec využije fertilní říje pár hodin po porodu, samice dokojí a za měsíc rodí znovu. Šmejd "chovatel" seká mláďata pro hady, nebo na kšeft a když se samice do roka vyčerpá k smrti, jde rovněž k hadovi. Nechal bych to osudu, nekastroval, pokud zabřezla, pravděpodobnost přežití je vysoká a potom už si je odděl důkladně. Mít samce vedle samice je týrání samce, protože jí cítí a nemůže se ventilovat.
    10.5.2018 10:18Kytička
    Hezký den všem. Kdysi se říkalo, že samice by měly mít alespon jednou za život mládata (alespon u psů, ted už se to prý neříká), jak je to s morčaty?
    10.5.2018 10:39Katik
    Zbyněk : Děkuju moc za odpověd, uklidnilo mi to, že má šanci na přežití... já mám všechny morčíky ve stejné místnosti, mám ještě další kluky a ty nic, nikdy se ani nezajímají, ale určitě v budoucnu oddělím, budeme se za pár měs. stěhovat, tak je dám dle pohlaví mimo do jiných pokojů...
    10.5.2018 11:07Ehrena
    Kytička, od doktorů vím, že jak u morčat, tak u koček je to jedno, nejsou díky tomu zdravější, když ta mláďata jednou mají.
    10.5.2018 14:19Kytička
    Ehrena, moc díky za odpoved.
    10.5.2018 15:43Veronika5
    Ehrena, Martina4: Tak to máte pravdu, psu by to určitě neodolalo. Ne že by se to převrhlo, ale je to pružné a ohnulo by se to pod náporem psa až k zemi.
    10.5.2018 17:27Ehrena
    Veronika 5, škoda, to je tedy u nás nepoužitelné. Ale kdo má uzavřenou zahradu s pořádným plotem, tam je to asi ideální.
    10.5.2018 18:39Kájka
    To, co koupila Veronika, je dobré především na cestování na dovolenou (na chatu, do hotel. pokoje apod.).
    10.5.2018 21:22Veronika5
    Ehrena, Kájka: Právě. Já to myslím hlavně "na dovnitř", nebo odepnout dno a "na ven", ale pod dohledem. U nás hlavní motivace ke koupi byla, že jsme do auta nemohli pobrat klec, a tohle je úžasně skladné a přitom dost prostorné.
    11.5.2018 14:20Jezzabell
    A jsme v háji..Bártík včera přestal žrát. A co hůř, příznaky jako u Houmíka. Ten to nepřežil..
    Doktor na RTG našel bohužel zánět středního ucha:((
    30h do něj nejde nic nacpat, ani aplikátorem, ani stříkačku mixované:( Prostě ztratil polykací reflex.
    To je hodně špatně. Dostal atb a léky na bolest, na podporu chuti. Má žaludek nafouklý, ale z hladu. Přes bolest nepolyká.
    Na Houmíka nic nepomohlo, tak mi tady jedou nervy..
    Z čeho? Každé morče má v uchu bakterie. Bártík nevydýchal ztrátu rodného Houmíka a hned se staral ve stresu o Wolfíka, který chudák trpěl, i přes všechnu péči a snahu. A pak nový parťák Vočko. Bártík za měsíc zhubnul o 200g!
    Tak znova a s novou nadějí vpřed:/ Jenže Bárt špatně snáší atb (ty ale dostat musí) a není ani zdaleka takový bojovník, jako byl Wolfík. Hned se vzdává, jako Houmík:(..
    11.5.2018 15:21Kytička
    Jezzabell, to je mi moc líto, prdolka malej. Snad se z toho dostane! Moc držím palce!
    11.5.2018 15:43metallikář
    Moje morče má průjem, nechal jsem ho na pár dní na seně, ale není to o moc lepší.. Z jídla ani vody to určitě nemá, protože to by měla průjem i ostatní morčata a všichni dostávaj to samý ve stejným množství. Není apatický, ani nevypadá nemocně, jen má ty bobky strašně rozmáchaný a měkký, není to ta tuhá rejže, kterou normálně vylučujou.
    Můžu mu dát probiotika Protexin Professional? Je to jinak skinník, něco málo přes rok.
    11.5.2018 15:49Kájka
    metalikář: Dej mu to, ale jinak bych doporučila, pokud se to přes víkend nezlepší, zajít na veterinu.
    11.5.2018 15:55Veronika5
    Jezzabell: Hele vy máte ňákou děsnou smůlu :(((
    11.5.2018 16:07Sheena
    Jezzabell: Co jsi komu udělala?? To už je snad na jednoho až příliš... :-((( Držím palce!
    11.5.2018 16:39Buub
    Jezzabell :/ :(
    11.5.2018 16:41Lenka1
    Znovu se na vás obracím s prosbou o pomoc. Morčině už zoubky dorostly a už i něco sama jí, ale dneska dostala vodnatý průjem. Včera snědla rozmačkanou mrkev, je to z toho? Půjdu jí natrhat řebříček, ten prý pomáhá. Mám jí koupit smektu? K veterináři se dostanu až v pondělí, má totiž dovolenou...
    11.5.2018 16:58Ehrena
    Lenka1, jestli má vodnatý průjem, měla by dostávat jenom seno a vodu, a tu Smecty bych určitě dávala, aby se to ještě nezhoršilo. A probiotika.
    - - - - -
    Oprava, Smectu.
    11.5.2018 17:57piskomil
    Ahoj, píšu kvůli piskomilovi zde, jelikož sekce piskomilů je již prázdná... Dnes jsem u jednoho z piskomilů objevil začínající nádor nejspíš pachových žláz, má menší vřidek na bříšku a chci se zeptat zda se to dá nějak léčit a zdá bývají léčby úspěšné, samečkovi je cca 2 roky
    11.5.2018 19:49Jezzabell
    A nebude žrát a nebude:( On to prostě vzdává:((. Jestli se nerozjí do úterý, budu problém navrch přerostlý zuby. Co jsme komu provedli, že to doteď nestačilo?!
    11.5.2018 21:02Ehrena
    piskomil, já mám teda praxi jen s morčaty, ale myslím, že to až tak rozdíl nebude.
    Měla jsem u nich dvě operace nádorů, jedna dopadla špatně, morčík po 10 dnech od operace odešel, ale druhá dopadla dobře, skoro sedmiletý v době operace morčík tu s námi byl ještě celý jeden další rok. Nedá se to asi nijak odhadnout, poptej se veterináře.
    12.5.2018 00:00Kytička
    Tak už jsem konečně přidala album našich dvou spojených klecí. Jedna je stovka a druhá sto dvacítka. Myslím, že Rozik je chtěla vidět. Kdo chcete, tak mrkněte, jen prosím, omluvte kvalitu fotek. Jsem s klecemi zatím spokojena, holky mají docela dost místa, ale už kuji pikle a ráda bych něco úplně jiného. Ještě většího. Už mám plán, ale o tom nesmím (zatím) nahlas ani přemýšlet před manželem, neb by mě asi dal pod ledovou sprchu. :-) Už ted si klepe na čelo, že jsem se na stará kolena zbláznila. :-)
    - - - - -
    Jezzabell, držte se všichni :-(
    12.5.2018 08:04Sheena
    Kytička - Naprosto super bydlení, nádhera!
    12.5.2018 08:06Ehrena
    Kytička, máš to moc pěkné. Jen nechápu, jak jste ten spoj těch dvou klecí vyřešili, s mřížemi a s vaničkami od klecí, aby vám to takhle pěkně sedělo. Taky by se mi líbilo něco takového, ale já bohužel s těmi našimi třemi až čtyřmi oddělenými dvojicemi morčat takovéhle řešení použít nemůžu.
    12.5.2018 08:09PaajaS
    Teda Kytičko to vypadá suprově. Luxusní bejváček. A krásná morčátka :-). Já teď našim kkukům objednala podobné strříšky a válec, tak se moc těším, jak se jim to bude líbit, a že bude mít konečně každý svoji vlastní střechu nad hlavou.

    Jezzabell, to jsou smutné zprávy, držte se.
    12.5.2018 08:45Kytička
    Moc díky za pochvalu všem. :-)

    Ehrena, to spojení vaniček je ještě trošku improvizace, to chci ještě dopilovat. V potřebném místě jsem ji pilkou a nahřátým nožem uřízla :-) a zabrousila, aby to nebylo ostré. Pak jsem je jen vedle sebe postavila a tu mezírku mezi klecemi jsem "zacelila" kusem ohnutého plastu, aby nic nepropadávalo. Je to tam nasazovací, tak při každém čistění to sundám a zase nasadím. To samé ty boky, ty jsou na fotkách trošku vidět. A mříže: u jedné klece jsme vyndali boční stěnu, dá se tam dát taky zas nazpátek a u druhé jsme tu dlouhou stěnu kleštěma rozštípli dráty (v místě aby to na sebe pasovalo) nahoře odpojili, taky se tam dá dát nazpátek. Ty klece jsou od stejného výrobce, takže mají stejné ty vaničky - výšku, i dráty ve stejné úrovni, proto to docela pasuje. Snad je to trošku srozumitelné. :-)
    12.5.2018 09:47Ehrena
    Kytička, jo, je to srozumitelné, a máš to moc pěkné, jsi šikovná.
    Holky se mají, mít takovouhle probíhačku.
    12.5.2018 19:01metallikář
    Tak díky bohu dieta a probiotika už zabraly, Standík už bobkuje normálně. Ještě ho nechám tak 2-3 dny na senu a probiotikách a pomalu začnu dávat zase zeleninu. Strašně moc mu chybí :)
    13.5.2018 17:42Rozik
    Kytička - Máš to nádherné a holky je vidět, že jsou spokojené, bodejť by ne s takovým bydlením. Opravdu jsi moc šikovná!

    Jezzabell - To je mi líto, snad bude líp, naděje stále je, ne?
    13.5.2018 18:36Kytička
    Ještě jednou díky za pochvalu, to jsem nečekala, tolik chváli :-) Ono s to tou šikovností není zas tak žhavé, tohle by zvládl každý, nic na tom nebylo a se stříháním mríží mi pomohl můj tatka. Ale děkuji, to vždycky potěší :-)
    - - - - -
    Paaja S, ty stříšky jsou fajn, morčáci mají trochu soukromí, větrá jim to a je na ně pěkně vidět. My tomu říkáme pergola :-) Je sranda, když jedna je nahoře, druhá dole a koukají a čmuchají na sebe. A ty houpačky jsou taky super, to mají jak trampolínu, co tam dělají za blbosti :-) My říkáme, že mají takovou soukromou Tarzánii, vlezou na jednu houpačku, skočí z ní na druhou, pak na tunel, na pergolu, na domeček a dolů , nebo nazpátek :-), fakt sranda.
    - - - - -
    metallikář, to je dobře, že je morčákovi už lépe. Zjistil jste, po čem to měl? Nějaká špatná kombinace zeleniny?
    - - - - -
    Jezzabell, tak jak je Bártíkovi? :-/
    13.5.2018 20:20Jezzabell
    Tak Bártík to vzdal:(((((
    Pan doktor mě vzal hned, po telef. konzultaci jsem sedla to taxíku a byla tam za chvíli. Když ho viděl, prohlásil jen, že tohle je průser, že to vzdal:( Navíc mu začínají přerůstat zuby, protože 4 dny sám nežere. A co hůř, ztratil polykací reflex. Musel mu vyčistit tlamičku i krk, byl ucpanej RC kaší, kterou ani nepozřel..
    Teď dostal infuzi,kortikoidovou injekci a atb injekčně. Achjo..odchází za Houmíkem.
    13.5.2018 20:39Sheena
    Jezzabell: Tak to je mi moc líto, ach jo :-( Jenom se zeptám a snad to nevyzní nějak moc blbě, ale... jestli nemůže žrát ani sám ani s pomocí... tak infuze, atb ... omlouvám se, ale vždyť se bude trápit... :-(
    13.5.2018 21:03Jezzabell
    Sheena: Jo, to přesně teď řešim..Pokud by se do zítřka nerozjedl, jakože to nevypadá, ale přeci jen.., tak ho v úterý nechám uspat. Mám ho natolik ráda, že to musím udělat. Stejně jako s Houmíkem.
    Tam to bylo stejné, a taky 13tého..Musela jsem ho nechat uspat. Trápil se..
    Jen nechci, aby mi umřel hlady:(
    13.5.2018 21:14Rozik
    Jezzabell - Vím, že to není v tuto chvíli útěcha, ale takový věk u morčátek - 13 let, s tím jsem se ještě nesetkala ani u dobrých chovatelů. Většinou 8-9 let, co tedy vím já, byl tak úctýhodný věk některých jedinců. U nás máme nejstarší skoro 6-leté důchodce, ale ne naše odchovy, tak dlouho CHS ještě nemáme.
    13.5.2018 21:20Zbyněk
    Rozik: měla na mysli třináctého, jako datum. Bártíkovi jsou dva a půl roku :/
    13.5.2018 21:26Rozik
    Jinak Tvé rozhodnutí zcela schvaluji, bolavé srdce zůstane člověku, ale zvířátku trápení a bolest skončí.
    - - - - -
    Zbyněk - Aha, tak to jsem špatně pochopila,to se omlouvám.
    - - - - -
    Jezzabell - Teď se znovu dívám na příspěvek a moc se omlouvám, mám zánět v zubu a blbě jsem si to přečetla, promiň.
    13.5.2018 21:37AnaviReese
    CHS Mown Hay představuje vrh I10:
    http://mownhay.websnadno.cz//AKTUALNE-vrh-I10---1252018.html
    13.5.2018 21:44Jezzabell
    Rozik: nic se neděje, v pohodě. Záněty zubů mi ani nepřipomínej, to je děs..Měla jsem záněty kanálků u 6tek a některých 5tek..Stálo mě to ve finále 4zuby:(A to nemám kazy, takže "chápu".
    Houmík odešel 13.ledna v 13h a 13minut..Nějak mi ta 13tkaa nepřišla, mám navíc dneska ehm narozeniny:( A upřímně, to je teda pech! Nepřeju si nic jeiného, než zdravého Bártíka! Nic víc! Ale proti přírodě se plout nedá. Holt, někdy je to na palici.
    Dostala jsem do něj 4inzulínky hódně naředěného RC s vločkama a granulema. Pak protestoval.
    14.5.2018 07:31Zbyněk
    Rozik: o zubech mi ani nemluv, mám je po matce, užil jsem si dostatečně:/ Sice to do morčecí diskuze nepatří. ale od té doby, co používám fialový Elmex, mám zatím pokoj a že už to jsou čtyři roky, klep klep. :) Pro změnu se doma u jedné morčinky trápím s očkem, Floxal nezabral, nic v něm nemá, nasadil jsem kortikoidy a zítra mažeme k očnímu, letos je vážně rok na mrtvici.
    14.5.2018 10:37Radeko
    Ahoj, sleduji občas diskusi, hlavně problém Jezzabell s Wolfíkem. V té době jsme řešili stejný problém s naším Andílkem. 14.2. byl na operaci s močovým kamenem. Moc jsem se bála recidivy. V době operaci mu bylo 2 a půl roku, zvládl ji v pohodě, ale asi 4 dny po té přestal jíst a jen posedával. Na veterině nám dali nějaké léky. Dokrmovala jsem 4x denně RC. Až třetí den se to malinko zlepšilo a teprve pátý den začal normálně jíst a dostal se z toho, pak byl naprosto v pohodě a jedl jako o život. Vše se opakovalo asi za měsíc. Nezájem o jídlo, nevěděl jak si lehnout, lehce nafouklé břicho.Neměl žádné nové ani nadýmavé jídlo. To už jsem začala hned dokrmovat, podávat fenyklový čaj, Sambsimplex, Rodicare acut a Bio lapis. Druhý den večer už začal normálně jíst, vše se opakovalo zase za měsíc i tentokrát jsme to odvrátili. Tuhle sobotu to začalo stejně, už večer Sabsimplex, fenyklový čaj, ráno léky ,nakrmení, ale po třech hodinách začal dávit, těžce dýchal a za dvě minuty nám odešel.Odhadla jsem to na tympanii a torzi žaludku (dle informací z internetu). Už asi měsíc dostávala morčata trávu,přidávali jsme množství pomalu. Pořád si vyčítám, jestli jsem nedala moc trávy, ale stejnou porci dostávala už minimálně 14 dní a nic jim to nedělalo, jetel ani vojtěšku neměli.
    Celou dobu jsem se bála nového močového kamene. Hledala jsem zeleninu, která má málo vápníku a vitamínu C, (dávala jsem čínské zelí nebo římský salát, malinko papriky, okraje okurky, malinko rajčete, celer, mrkev a řapíkatý celer, občas ovoce. Granule Verselaga jako pamlsek a trochu Supreme Vet urinary . Každý večer jsem vařila Andílkovi čaj z bylinky Chance piedra (údajně proběhl výzkum na morčatech s účinky proti močového kameni), 10 ml večer ve stříkačce. Krmila jsem ve třech dávkách menší porce.
    Operace Andílkovi prodloužila život, ale snad užívání antibiotik ho nějak rozhodilo. Nikdy předtím potíže s nafouknutím neměl.Byl to albín s křidýlky na zádech. Andílka oplakáváme, byl velice temperamentní a byl vůdce pro kamaráda Twixe, nevím, jak to ten bude zvládat.
    Tak snad někomu příspěvek pomůže. Jezzabell moc držím palce s Bártíkem. Té smůly, už je nějak moc. Zjišťuji, že morčátka jsou strašně choulostivá zvířata.
    14.5.2018 14:04AnaviReese
    CHS Mown Hay představuje vrh J10:
    http://mownhay.websnadno.cz/AKTUALNE-vrh-J10---1352018.html
    14.5.2018 14:14Jezzabell
    Radeko: Patlám se s kašičkama do jedné v noci a po hodině až hodině a půl dám byť jednu inzulínku..Zkouším všechno možný. Uro čaj s Lapisem v mezičasech atb, céčko, RC Akut, mixovanou zeleninu a hodně naředěné, aby to prošlo krkem. Mixované spařené vločky s granulema a RC, zas hodně vodnaté. Ale vidím, že se blíží konec.
    Ještě zkusím odpol zavolat na vet., až tam bude příhodný lékař, jestli by mu na večer léky nedal injekčně, aby to fakt dostal. Třeba je nespolknul..Klidně tam budu 2x denně jezdit jen na injekci.
    Ale je to zatím na nic. Po kortikoidech trochu ožil, to jo. Ale to bylo celé. I k té misce došel, očichal to jídlo. Ale nemůže použít zuby přes bolest..
    Cifix..
    14.5.2018 14:30montey
    Včerejší krásný vrh našich US Teddy čokoládek https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34361 :)
    14.5.2018 14:35Kájka
    montey: Krásní morčínci, nejvíc se mi líbí Cukřenka :-)
    14.5.2018 15:02Radeko
    Jezabell: Vy taky děláte pro morčíka všechno. Zasloužíte si, aby se to otočilo k dobrému.
    Moc Vám to přeji.
    14.5.2018 16:02Rozik
    Jezzabell - Drž se, také Ti moc přeji, ať máš s morčátky více radosti, ne jen starost a smutky. Bohužel, tak je to u každého "chovu" a člověk je leckdy bezmocný, i když se snaží sebevíc.
    14.5.2018 21:03Jezzabell
    Přesně. Někdy ani všecko co můžeme udělat nezabere.
    Tak jsem se domluvila s doktorem, že budu denně jezdit na injekci (odpol nebo na večer). A v pátek dostane další kortikoidy. Protože mě ještě napadlo, že ty léky nemusel ani po tři dny dostat do oběhu přes ten RC špunt, co měl v krku!
    14.5.2018 21:05Neeen
    Ahoj, mé rozměry kotce pro morčata jsou 150x60 cm,
    momentálně tam mám dvě holky, ale našla jsem si dvě krásné holčičky, akorát si myslím, že rozměry jsou na 4 morčindy malé. Mám tam dané ještě větší " stolek, patro",
    A venkovní výběh asi 10 metrů čtverečních, snažím se pouštět každý den, myslíte, že jsou mé podmínky vhodné pro chov čtyř morčat?
    15.5.2018 00:40Buub
    Neeen

    Nezbývá než přistavět další kotce. Cpát hodně morčat do jednoho není vůbec ideál, ono jedna věc je pouštět, druhá věc je, kolik je to reálně hodin z celého dne a kolik dní pouštíš. Víc morčat na malé ploše nedělá dobrotu, mají ponorku a taky hodně rychle spotřebovávají podestýlku.
    15.5.2018 00:50Rozik
    Neeen - Podle mého názoru, pokud máš ten výběh a pouštíš je se proběhnout, tak se holky "vejdou". Do 120 cm klece jsou u nás v pohodě tři holky, a ty máš 150 cm délku, nebála bych se, že by to měly malé.
    - - - - -
    Ale 4 holky jsme ještě spolu neměli a kotec je asi něco jiného, než když jsou v kleci, s tím zkušenost nemám, a s podestýlkou v kotci také ne, chováme doma na podložkách, takže Buub má větší zkušenosti.
    - - - - -
    Jezzabell - Tak to moc držím palce i pěsti, ať má morčík i Ty štěstí a injekce zaberou.
    15.5.2018 07:00Neeen
    Děkuji za odpovědi, ale teď fakt nevím, jak se mám rozhodnout..
    15.5.2018 08:18Zbyněk
    Neeen: já myslím, že 150ka je ok, udělal bych tam https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?mysobydleni a jestli mají výběh, tak je to docela ok. V zimě ho sice nemají, ale můžeš je pustit ven z klece po bytě? Já jich mám ve stodvacitce pět na noc, ráno skáčou ven šipky:) Ale stošedesátka je pro čtyři myslím ok, pokud budou ještě patra, tak určitě v pohodě.
    - - - - -
    Teď právě sleduji mládež, jak si chodí dobrovolně hrát do klece a zase vyskakuje ven, prostě klec neberou, jako basu, ale mám je celý den volně po obýváku:)
    15.5.2018 08:23Kájka
    Neen: Udělejte půlpatro, nejlépe dvě (na každé straně jedno) a bude to v pohodě :-)
    A k tomu možnost výběhu... ,-)
    15.5.2018 14:55Kytička
    Už jste slyšeli o morčecím zpívání v noci? Prý to značí, že morče cítí velké nebezpečí, nebo že třeba vidí ducha. Dneska se nám to stalo, poprvé, šla jsem se do pokoje podívat, jestli se tam něco děje. Když jsem přišla, tak přestala (zpívala tak nejspíš jen Karamelka), půl hodiny ticho a pak zase. Takhle 4 krát. Naposledy kolem 5. hodiny ráno. Když to bylo potřetí, tak se vzbudila dcera, volala na mě a že se prý bojí. O tom, co znamená to zpívání vůbec nevěděla. Tak jsem z toho nějaká přešlá mrazem a doufám, že se to nebude opakovat. Brrr, nebylo to vůbec příjemné. Stalo se vám to někdy někomu?
    - - - - -
    Rozik, zajímalo by mě, jak jsi spokojená s těmi podložkami místo hoblin, jaké používáš a v čem je jejich výhoda? A co na to morčata a jejich tlapky? Taky jsem nad tím přemýšlela, že bych to vyzkoušela, ale ráda bych slyšela názor toho, kdo je používá. Jinak já používám hobliny, zatím.
    15.5.2018 15:19Buub
    Kytička

    občas si v noci někdo zapěje, proč nevím a nezkoumám. Duchy na zahradě snad nemáme.
    15.5.2018 16:02Neeen
    Děkuji za rady všem
    Jedno patro už tam holky mají, no tak budu muset vyrobit další.Zbyňku, asi se budu inspirovat :)
    15.5.2018 17:45Jezzabell
    D+kuji všem zúčatsněným..ale jak doktor Bártíka viděl bylo jsano. Odeše ze světa v mé náruči s laskavým přístem pana doktora Valešev 16.15hodin..
    Co bude s miminkem Vočkem, který osiřel, ještě netuším
    15.5.2018 17:50Kytička
    Buub, to já taky doufám, že u nás nejsou :-), ale bylo zvláštní, že se i dcera bála. Máme morčata v dětském pokoji, tak o to je to nepříjemnější. Ale syn spal jak špalek, toho nevzbudí snad nic :-)
    - - - - -
    Ach Jezzabell, je mi to moc líto :-( Bártíkovi je už ted snad dobře a určitě se měl u vás krásně. Srdíčko vás ale bude asi bolet stejně. Moc přeji, at to dobře zvládnete.
    15.5.2018 18:50Sheena
    Jezzabell: To je mi moc líto :-( Teď už ho nic nebolí a je mu dobře. A určitě už někde nahoře řádí s bráškou, který mu tak chyběl, a jsou šťastní. A tys udělala opravdu všechno co bylo možný ( a asi i nemožný ) a je moc dobře, že se dál netrápil když nebyla šance, bohužel...
    A teď ať už se konečně všechno v dobré obrátí, zasloužíš si to po tom všem!
    15.5.2018 19:39Veronika5
    Jezzabell: :(((
    15.5.2018 20:50Radeko
    Jezabell: To se mi chce brečet. My jsme přišli o morčíka v neděli, Jezzabell dneska, dceři psal někdo na internetu, že dnes kamaráda také oplakal, jedna známá mojí švagrové v pátek....... Kolik bylo Vašim morčíkům a už zbyl jen Očko?
    15.5.2018 21:16holcicky
    Jezzabell to je mi líto,tento rok je pro tebe a tvé myšky docela nešťastný😞co dva měsíce ti jedna myška umře.Snad už bude lépe.Drž se.
    15.5.2018 21:48Kájka
    Radeko: Známým také umřel morčík -o víkendu :-(
    - - - - -
    Jinak -Jezzabel jsem už psala. Je mi to moc líto :-(( Tolik se snažili, bojovali...
    Že zrovna u nich se tohle děj... když tam mají morčátka skvělou péči. Je to smůla :-(
    - - - - -
    Radeko: A proč "odešel" váš morčík?
    15.5.2018 22:37Ehrena
    Kájka, příspěvek Radeko - včera 10:37
    15.5.2018 22:46Kájka
    Aha, tak to jsem nečetla (přitom takový dlouhý příspěvek), včera jsem nedočítala starší příspěvky.
    Radeko, to mi je také líto, že jste prohráli boj o Andílkův život :-(
    16.5.2018 01:08Rozik
    Kytička - Máme dlouhosrsté peruánce a vystavovali jsme, takže hobliny, to by nešlo, si myslím, udržet jim srst třeba rok ve výstavní kondici. Nebalíčkujeme morčíkům srst, což dělají chovatelé, kteří vystavují a chovají na hoblinách nebo Asanu apod. Tak dáváme podložky pro mimina Tena z lékárny a na to "koupelnové podložky", co se prodávají na metry. Moč proteče a morčíci jsou v suchém, ale čistím a vyměňuji co dva dny. Mají i záchůdky s peletkami pod seníkem, tak někteří se docela hezky naučili čurat i tam, někteří ne.

    Jezzabell - Soucítím, a věřím, že už máš vybráno toho smutného s morčíky na dlouho a další morčíci Tě budou jen a jen těšit. Možná šlo o nějaký genetický problém, u nás matka a dcera, sice v poněkud vyšším věku, než byli Tvoji kluci, měly obě močové kameny. A náš Grandšampión zemřel pár měsíců po svém jediném sourozenci, kterého si původní paní chovatelka nechala, nebyl náš odchov, měli jsme ho ale od mimina a měl tři roky. Začal jakoby chřadnout, hubnout, museli jsme ho nechat uspat, i když žral a žádné zjevné bolesti neměl, hubnul stále, stejně jako jeho bratr, jak mi psala paní chovatelka. Ani její veterinář nevěděl proč, ani u nás na veterině nic zjevného nezjistili.
    16.5.2018 07:48Martina4
    Kytička: morčata zpívají ze stresu, nebo když jsou nemocná. Doporučovala bych je kontrolovat, zda nemají nějaké problémy, protože u nás to tak bylo. Samička nám po nocích zpívala a na konec byla ona i její kamarádka nemocná :( Nevím asi to vycítí nebo co. Každopádně od uzdravení je klid. Ale je možné, že to dělají jen tak. Těch důvodů může být víc. Každopádně to nemá nic společného s duchy :D
    - - - - -
    Jezzabell: to je mi moc líto, obdivuju jak to "zvládáte" :( ta smůla se vás teda drží. U nás se držela 5 měsíců, ale naštěstí se uzdravení u obou povedlo. Doufám, že to tak i nadále zůstane..
    16.5.2018 07:57Zbyněk
    Rozik: začíná si také všímat, že sourozenci obvykle odcházejí chvíli po sobě, nejpozději do roka, pokud se nejedná o smrt při porodu. Geny se prostě nedají okecat :/ Bártík byl prima myšák, hodný a trpělivý, je ho škoda. Podložky použáváš ty gumové, nebo chlupaté? Já jsem radši zvolil chlupaté kvůli otlačkům, ale úplně nejlepší se mi jeví osuška na plenách - obojí krásně saje, rychle schne a pleny mám klidně měsíc, pokud jednou za tři dny vyperu osušku. Na pacičky je také prima
    16.5.2018 08:54Radeko
    Kájko:děkuju
    Chtěla jsem se zeptat, jestli měl někdo problémy u morčíka s nadmutím, které by vedly až k úhynu.
    Já jsem již psala, jak se to stalo u nás (příspěvek z 14.5.). Nevím, co mohlo Andílka tak rozhodit, že měl pravidelné potíže se stravou, snad užívání antibiotik.
    16.5.2018 09:15Bart
    Rozik - také používám na pleny tu koupelnovou podložku, co se dá stříhat na míru. Vždycky velkým proudem sprchou propláchnu, aby se vyplavily všechny nečistoty, a pak vyperu na kratší program v pračce. Docela by mě zajímalo, jak to děláš Ty, jestli existují i jiné způsoby, jak tuto podložku čistit... Díky.
    - - - - -
    Zbyněk - a to Ti pod tu osušku nelezou?
    16.5.2018 09:40Kytička
    Martina4, budu kontrolavat. No, včera to bylo poprvé, co zpívala , dneska nic, tak uvidíme. Ta co zpívala je jí teprve 2 a půl měsíce.
    - - - - -
    Rozik, to chápu, že ty hobliny jsou v tomto případě nepraktické. Mě to zajímá hlavně kvůli těm otlačkům, jestli jim to nevadí, ale je fakt, že ta podložka je měkká a venku v přírodě normálně běhají po tvrdé zemi. A po ekonomické stránce, vyjde to levněji než hobliny? Já když nechávám holky ve výběhu na dece, jsou tam třeba 4 - 5 hodin, můžu tu deku pak ždímat, jak je pročůraná :-). Ale pod ní tedy nemám žádnou savou podložku, podlahu pak samozřejmě vytřu.
    - - - - -
    Zrovna včera jsme přivezli 40 kg hoblin a 10 kg sena. potřebovala bych na morčecí věci nějaký menší sklad :-). Seno je od Limary a voní neskutečně krásně i vypadá pěkně zeleně. Snad bude morčinám chutnat! To co dodělávám ted je nic moc, třetina je hnědá a holky vyjedí to pěkné a zbytek nechají.
    16.5.2018 09:51holcicky
    Kytička,já mám taky doma malou zpěvačku.Začlala s tím před dvěma lety do pár měsíců mi oslepla a rok nezpivala,před měsícem začala znovu a do týdne mi umřela Zrzečka:( Začínám tomu docela věřit,že je to špatné znamení.
    16.5.2018 11:49Bart
    zpívání - i já mám špatnou zkušenost se zpíváním u dvou brášků. Jeden často v noci zpíval, a pak jsme zjistili, že ten druhý začal hubnout a nakonec mu nešlo jíst. Měl zkažený a vyklavý zub. Když jsme ho po inhalační narkóze přinesli zpátky domů a dali ho k bráškovi, ten začal ihned zase zpívat a bylo mu úplně jedno, že tam nad nima stojíme. Pak byl měsíc klid, ten zdravý ho stále hlídal a my si oddechli, že to dobře dopadlo. Ale bohužel najednou v noci začal šíleně nahlas zpívat právě ten po zákroku a opět druhý den nezřal. Hned jsme jeli a byla mu zjištěna velká boule pod krkem. Operaci chudák nepřežil, bráška má už skoro rok a půl nového kamaráda a od té doby zatím už nikdy nezpíval...
    16.5.2018 12:02Ehrena
    Radeko, 28.4. nám umřela Světlinka, teprve tři a půl roku stará samička. Koupili jsme ji ze zrušené chovatelské stanice, jako dvouletou vykastrovanou samičku (ještě v chovatelské stanici po špatném porodu). Za celou dobu u nás neměla žádné onemocnění, nebyla vůbec léčena antibiotiky, dobře jedla a zpočátku byla bez problémů. Potom najednou z ničeho nic začala občas trpět na menší nadmutí, vždy se to vyřešilo dietou o senu a vodě, případně podáním Espumisanu v kapkách.
    Také začala popískávat při čůrání, jen občas, a jednou měla v moči i krev. 2x jsem s ní kvůli tomu byla na veterině, ale vůbec nic ji nenašli. Žádné kameny, žádný písek v moči. Teď poslední dobou cca měsíc tyhle problémy neměla vůbec.
    Týden předtím, než umřela, se zase nafoukla, a to jsme už řešili přes veterináře.
    Dostala proti tomu nějaké injekce a sice pomalu, ale přece jen do druhého dne byla lepší. Nechala jsem jí ještě den na senu a vodě a pak už jsem jí zase dávala normální jídlo, v současné době většinou trávu. Týden byla v pohodě a potom zase najednou přestala jíst, jedla naposled ráno trávu a pak celé dopoledne už nic. V prvních chvílích nevypadala nafoukle, jen se divně chovala, pořád si přelehávala a zvedla hlavu nahoru. Nelíbilo se mi to a tak jsme opět hnali k veterináři. Ten jí píchl injekce proti nadmutí, protože se m u přece jen zdála trochu přifouklá. A nařídil dietu jen seno a vodu na týden. Jenže ona se horšila a žádné jídlo ani pití si sama nevzala, a když jsem ji chtěla nakrmit Rodicare instant, vůbec nereagovala na stříkačku, nepolykala, všechno jí zůstávalo v tlamičce.
    Kdykoliv některé z morčat takhle reagovalo, vždycky to u nás bylo těsně před koncem, i když šlo o jiné zdravotní problémy.
    Takže mě to náležitě vyděsilo a ještě v noci jsme mazali znova na veterinu na pohotovost, kde dostala znovu injekce proti nadmutí plus nějakou podkožní výživu, zhledem k tomu, že vůbec nejedla, nedokázala jsem do ní nic dostat. Za hodinu a půl jsme tam jeli znovu, protože vypadala čím dál hůř. Tam ji chtěli udělat rentgen a ona při něm umřela. Stihli udělat jen jeden snímek shora, měla prý extrémně nafouknutý žaludek, vetka to odhadovala právě také na možnou torzi žaludku.
    Kdyby udělala snímek ještě z boku, tak by to prý viděla líp, ale už jsem jí ho nenechala udělat, všechno už bylo stejně marné a zbytečné.
    Všechna naše ostatní morčata jedla to samé, co Světlinka, a nikomu nic nebylo, jen jí.
    Nevím, co k tomu víc napsat, je mi hrozně, že to muselo přes veškerou snahu takhle dopadnout.
    Už v minulosti před mnoha lety, kdy jsem ještě toho o nemocech morčat a jejich léčbě moc nevěděla, nám na tympanii umřelo už jedno morče, nejedlo půl dně a
    - - - - -
    Pokračování, tablet mi to odešla dříve.
    Nejedlo půl dne a já netušila, že to musím urychleně řešit, a pak už bylo pozdě.
    Od té doby se toho tak bojím, dávám pozor na složení krmení a chování morčat, a ani to nepomohlo.
    - - - - -
    Oprava, odeslal, ne odešla.

    Omlouvám se za román, chtěla jsem to napsat podrobně.
    16.5.2018 12:22Kytička
    Teda vy mě děsíte :-/ všichni. To je docela mazec. S morčaty je snad víc starostí, než s kterýmkoliv jiným zvířetem. Je tu vůbec někdo, kdo měl morčátko, které zemřelo ve vysokém věku a bez nějakých velkých potíží?
    16.5.2018 12:31Radeko
    Ehreno moc děkuji za tvoji zkušenost, pomohla mi. Mě to také pořád vrtá v hlavě. O tympanii na internetu moc není. Jeden delší článek je na stránkách MVDr.Ježkové (akutní nadmutí), stojí za přečtení.Paní doktorky jsem se ptala na názor a vylíčila jsem jí náš problém, tak pokud mi odpoví, dám vědět.
    Je pravda, že náš morčík ten poslední den, kdy jsem se snažila dokrmovat nespolupracoval a nepolykal, a to se nikdy předtím nestalo. Pořád si vyčítám, že kdybych dala třeba menší porci trávy, tak by se to nestalo, ale byl tam nějaký trávicí problém.
    16.5.2018 13:16holcicky
    Kytička,moje první morčatko před 30lety se dožilo 9let a žádnou nemoc neměla.
    Zrzečka co jsem oni psala ráno,taky nebyla v životě nemocná bez měsíců pět let.Ještě večer blbla,baštila,normálně nic ji nebylo.Zlobila ostatní holky a ráno jsem ji našla pod přístřeškem mrtvou.Tři zbývající holčičky stály vedle ni a dávali ji pusinky,fakt nechápu co se stalo.Jak tohle mohla vědět moje nevidomá Vikča nechápu.Možná jen souhra náhod,ale dvě za poslední dva roky?Nad tím mi mozek zůstává stát,kdyby zpívala často tak bych to chápala.Děsím se jejího nového zpěvu.
    16.5.2018 14:47Kájka
    Radeko: Nevyčítej si nic.
    Bohužel, to se někdy stane... i u morčátek velmi zkušených chovatelů. Vím to od chovatelky, která má chov. stanici čistokrevných morčat. Tympanie je náhlá záležitost a bohužel, většinou konečná... :-( A i jinak -chovatel (který má hodně morčátek) občas najde náhle mrtvé morčátko (které před tím vypadalo zdravé, nemělo žádné potíže).
    - - - - -
    Někdy se ani nepřijde na to, co bylo příčinou... kromě tympanie třeba náhlé selhání orgánů nebo možná nějaká prudká infekce :-(
    - - - - -
    Radeko: Dělali jste, co jste mohli, snažili se...
    Váš morčík měl krásné jméno -Andílek :-) Já věřím, že je ten malý andílek je v morčecím nebi, zkrátka za Duhovým mostem, dke není bolest a trápení a na vleké louce věčně zelená travička.
    Ale vím, že to bolí (ztráta milovaného zvířátka). Cítím s váma všema, kteří jste sev v poslední době museli rozloučit s vašima morčátkama. Držte se!
    16.5.2018 15:09Jezzabell
    Radeko: Jak morče ztratí polykací reflex, je to obvykle finále..viděla jsem to na Bártíkovi a před tím na Houmíkovi..Wolfík naopak do poslední chvíle jedl jako o závod a to mu pak i odcházely ledviny(!), ltaky to nebylo nic platné. Obří zavápnění a nepomohla žádná pomoc..
    Děkuju všem, co jste mi napsali..
    Bártík už je u Houmíčka, bráškové jsou zase spolu, i když mě to neskoutečně bolí..Wolfík jim dělá společnost..
    Kluci teskní, je tu ticho. Jules ho zbožňoval a chodil do poslední doby na něj pískat. Vočko ho volal ještě v noci..
    Ale dala jsem osiřelého prcíčka k rakeťákovi Jimmíkovi. Ten má těsně před pubertou, cca 7měsíců, Vočkovi jsou tři měsíce. Třeba se v pubertě nesežerou.
    Prostoru mají dost, 125x65x51, i když na pořádnej nářez je to pak jedno..
    eMík se přestěhoval s radostí do rezidence po Jimmíkovi, takže vidí na Julese a Vall-íka a ti dva mají pro sebe celou dvoupatrovou morčatárnu a běhají venku.
    16.5.2018 17:10Katjusa
    jezzabell-je mi morčika lito ,vim že si se snažila a udělala prvni posledni a ty maš vybrano už jen bude dobře.Ale jak si tak všimam i na jinych diskuzich ano ted budete všichni proti mě ale pozorovanim vidim že většina dokrmovana mladata a zachranovana maji pak v životě problemy a myslim že i u jednoho tveho to tak bylo možna i vic ......timneřikam nedokrmovat ale zamyslet se nad tim proč se některe mamminy o sve mimča nechtěji starat......
    16.5.2018 17:26Radeko
    Děkuji za milé reakce. Tahle diskuse mi hodně pomohla.
    16.5.2018 17:32Ehrena
    Kytička, podle toho, co považuješ za vysoký věk.
    Nám bez nějakých zjevných potíží umirala morčata dříve ve čtyřech až pěti letech, teď některá třeba skoro v osmi, ale na druhou stranu u více těch, kteří se toho vysokého věku dožijí, se pak objeví nějaká vážná nemoc,, která jim ten život ukončí.
    16.5.2018 19:43Jezzabell
    Katjusa: Houmík a Bártík byli zdraví zverimáčci.
    16.5.2018 21:30Sheena
    Ono se obecně varuje před morčaty ze zverimexu, že bývají nemocní a jinak "vadní", ale ne vždycky to tak musí být.
    Sama mám doma zverimexového samečka, je mu skoro tři a půl roku, krásně se ochočil, je to úžasný mazel a je naprosto zdravý. Zatím, ťukám!!! V jeho případě se zřejmě nehodil do chovu "pouze" proto, že je zkřížený. Čímž samozřejmě netvrdím, že se nemůže ze dne na den něco projevit, jen, že to není pravidlo, že zverimex rovná se "bacha nebrat!".
    16.5.2018 23:00Bart
    Sheena - nám se dožilo nejdelšího věku úplně první morče a to bylo právě ze zverimexu. Bylo mu 5 let, kdy zemřelo na selhání nervového systému. Jediný problém, který jsme řešili byl, že mu teklo z očiček. A to jsme ani tenkrát nevěděli, že hlavní potrava je seno, tak že ho mělo jen jako podestýlku v části na spaní. Též co se týká směsek, dostávalo to se zrním a ty různé fuj tajbl pamlsky. Čím víc jsme se o morčatech vzdělávali a měli ty další, nikdy už se žádné morče tolik let nedožilo, i když jsme dodržovali správnou stravu a všechno to kolem, co jsme se naučili. Po třech zverimexících jsme pak měli už jen z ch.s., ale vždycky se něco objevilo a byl konec. Tak že i já souhlasím s tím, že i ze zverimexu může být super zdatný jedinec, který se bez větších komplikací dožije krásného věku. Ale to při koupi nikdy nikdo neví, jaký osud si vylosoval. A to bohužel ani u morčat z ch. s. Já si vždycky říkám, když si domů přinesu nové morčátko - co tě ty maličký asi čeká a co si zas osud připravil pro nás.....
    17.5.2018 01:21Rozik
    Zbyně - Používáme ty gumové, jsou měkké, na to jim do jedné části ještě složím ručník, ale většinou ho srolují, je to celkem pro ně zbytečné, sedí v záchůdcích nebo stejně jen na těch podložkách a žádné otlaky jsme za celých 6 let chovu neměli, a to nám prošlo chovkou docela dost morčátek i z cizích CHS, když jsme zakládali CHS a nakupovali mimina i starší morčíky do chovu. Ty chlupaté, protiotlakové jsme si kdysi také objednali u paní, ale blbě se nám z toho odstraňovaly zbytky, seno atd., máme je ve sklepě vyprané, kdyby někdo měl zájem, darujeme.
    - - - - -
    Kytička - Otalky jsme nikdy u morčat neměli. A jestli to vyjde levněji než hobliny nevím, ani jsme to neřešili, pokud vystavuješ,tak jsou to takové náklady s chovem (o časové náročnosti a cestování nemluvě), že ty podložky jsou úplně zanedbatelná finanční položka.
    A jak jsem psala, nebalíčkujeme výstavní (balíčkuje se dlouhánům srst, když jsou na hoblinách, něco jako psům jorkům třeba, výstavním). Nechtěli jsme je tím stresovat, někteří si balíček ukousnou a je po výstavě na několik měsíců, prostě nechtěli jsme to. A když koukneš na naše stránky, tak jsme vlastně chovali " v srsti", neostříhané, i ty nevýstavní. Teď stříháme jen důchodce, méně se hýbou a čurají a sedí v tom, chlupy by byly stále mokré, zastřiženým je jim lépe. Vždy jsem měla pejska i fenky jorky kvůli jejich dlouhým vláskům, pokud je ostříhám, tak to si mohu pořídit knírače, a ne jorka, kde "srst-vlasy" jsou největší ozdobou. A totéž u dlouhosrstých morčat, líbí se nám právě kvůli té dlouhé srsti a ne,abych se celý rok dívala na morče v balíčcích-papilotách. Ale jde pouze o můj názor, každý chovatel si to má právo rozhodnout po svém, jak mu to vyhovuje.
    - - - - -
    Ohledně těch zverimexáčků, považuji za problém, když jsou tam morčátka z příbuzenského křížení (bratr nakryje třeba sestru) a ze špatných chovných podmínek. A to kupující nezjistí, tedy většinou. Je to o štěstí a náhodě, protože o morčátku nic neví ani prodavač, ale měli jsme také zverimexačku a dožila se bez zdravotních problému asi 4 let. Pak zuby, cysty a operaci nezvládla.
    Zachraňovat mimina, které matka odmítá, je také velké riziko, samice asi ví, proč to dělá. Jiný případ je, když samice zemře po porodu. Odchovali jsme několik mimin dokrmováním, ale dobré to nikdy nebylo, přinejmenším námi "odkojené" samičky nezabřezly. Ale jde jen o pár našich zkušeností, zcela laických.
    - - - - -
    A na závěr ještě poznatek - máme důchodce, kteří mají víc jak pět let a jsou zdraví, čilí, nikdy nebyli nemocní. Musím však podotknout, že nejsou našimi odchovanci, ale koupeni z chovu vynikajících chovných stanic. Takže není zverimex, jako zverimex a také není CHS jako CHS, jde pouze o můj názor. Zájemce si ale může prověřit CHS, ze které morčátko kupuje a je v jeho zájmu si pro morčátko zajet osobně i na větší vzdálenost.
    17.5.2018 07:19Ehrena
    Já jen k těm zverimexovým morčatům, už jsem to tu několikrát psala, ale nám se tedy dožili těch nejvyšších věků bez problémů právě zverimexáčci.
    A právě u morčat z CHS se nám začaly objevovat problémy se zuby, prorůstajícími kořeny zubů a i jiné, ještě horší.
    Čímž nechci podporovat obchody se zvířaty typu zverimex, ale bohužel moje statistika takhle vyznívá.
    - - - - -
    Když jsem o tom mluvila s vetkou přes hlodavce na Erice (vet.klinika v Libni), taky mi to potvrdila, prý za to může přešlechtěnost morčat z CHS, voříšci prostě vydrží často více.
    17.5.2018 08:04ades
    Sháním zodpovědnou přepravu, ví někdo o nějakých dopravcích nebo lidech co přepravují? Potřebuji přepravit(zatím vybírám) ale nejspíš z Ústí nad Labem do Šumperk Díky
    17.5.2018 09:26kacaba
    Taky mame ze zverimexu samičku jsou ji dva a je a zatim zadne problemy nemame
    17.5.2018 13:00LB
    Teda tady jsou same smutne zpravy...:(((
    Drzte se vsichni a snad uz bude jenom lip...
    17.5.2018 13:25Zlatuš
    Také máme doma zverimexáčka a už to bude skoro 5 let. A docela mě děsite s věkem dožití. Přeji si ho mít co nejdéle. Jen na stáří baští méně než dříve. Ale snad vše bude stále dobré.
    17.5.2018 13:42LB
    taky mame doma zverimexove segry a maji se cile k svetu, tak snad jim to vydrzi co nejdyl...

    ...akorat jsem se chtela zeptat na dve veci:

    - hodne casto tu zminujete, ze kdyz se morce najezi, tak je zle - ale nase Majinka se jezi vlastne skoro porad - co tak sleduju, tak je to vetsinou, kdyz odpociva - mate s tim nekdo zkusenosti? jinak zere, pije, poskakuje, nepozoruju na ni nic vyjimecneho

    - a taky zminujete otlacky - jak se poznaji? - holky mame na koberecku, tak by otlaky snad nemely mit, nicmene na zadnich packach maji nozky zacervenale - ale maji to od te doby, co je mame a na veterine rikali, ze je to ok.. Nemate treba nekdo fotku?
    17.5.2018 14:31Martina4
    LB: u nás se otlaky projevily z počátku zarudnutím tlapek. Poté se barva stále zhoršovala až skoro do fialova, tlapky byly oteklé a později kůže seschla a dělaly se stroupky, v horším případě i hnis. Pokud má vaše morčátko tlapky začervenalé, tak doporučuji kontrolovat třeba ob den. Postupuje to docela rychle, takže pokud by to byl počátek otlaků, tak byste to poznala.
    17.5.2018 16:29montey
    Poslední jarní čoko tedíkovský vrh u Zakoušů https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34363
    17.5.2018 16:51Veronika5
    Tak já se přidám do diskuze - moje dvě první morčata byla z chs, byli to oba genoví skinníci, měla jsem je doma do jejich skoro sedmi let. Samička do tohoto věku nikdy žádný zdravotní problém neměla. Nedožili ale u mě, musela jsem je z velmi vážných důvodů darovat jedné chovatelce "na dožití", takže jak to bylo dál, nevím. Sameček měl občas zdravotní problémy, byl třeba na operaci s močovým kamenem, a jednou s abscesem. Až ve stáří se objevil rozsáhlý problém s plísní ??? nebo kdoví co, nikdy se vlastně nepřišlo na to, co to je, a já měla doma novorozeně, tak mě tehdy ta chovatelka zachránila a vzala si oba na dožití k sobě.
    Takže to je zas povzbudivé, ne? Dvě morčata, taková ta "přešlechtěná", sedm let, a samička celoživotně bez návštěvy veterináře?
    17.5.2018 17:25Rozik
    ades - Podívej se na FB www.prevez-zvire.cz, p. Komínek přepravuje, příhodnou trasu si najdeš.
    17.5.2018 19:14nana
    Dobrý deň, zaujímalo by ma či môže morské prasiatko konzumovať aj nejaké orechy? Okrem vlašských aj nejaké iné? Za všetky odpovede vopred ďakujem.
    17.5.2018 20:07Ehrena
    Nana, ořechy ne.
    - - - - -
    Doporučuji přečíst nahoře v tom zeleném Jídelníček.
    17.5.2018 20:32Radeko
    Chtěla jsem se zeptat jak to máte s trávou. Může vadit, když je mokrá nebo nevadí? Někde uvádí, že nevadí. V jiném článku jsem četla, že jako prevence nadmutí je nepást po dešti a v době rosy.
    Ptám se z toho důvodu, že chci trávu opláchnout. Hlídáte množství trávy a dáváte třeba po menších dávkách?(právě z obavy před nadmutím)
    17.5.2018 20:37Veronika5
    Radeko: Já jo. Dávám míň, a pokusím se ji tak jako "osušit" utěrkou. Když je úplně mokrá, vezmu jenom velké listy, třeba pampeliškové, a "utřu" je. Ale trávu teda neoplachuju, takže tohle jenom když je mokrá po dešti. Ale taky nevím, jestli je to rozumné preventivní opatření, nebo zbytečná opatrnost.
    17.5.2018 21:08Ehrena
    Radeko, já nic neotírám a mokrou jim dávám tak, jak je. Venku ve výběhu jí taky tak jedí, když je mokrá po dešti nebo od rosy ráno. Množství si venku regulují sami, doma jim dám dvakrát až třikrát denně. Světlince jsem dávala opatrně, čili menší množství než ostatním, ale venku ji taky měla neomezeně, a tam jí přitom nic nikdy nebylo.
    17.5.2018 21:10Rozik
    Radeko - Tráva nesmí být zapařená!!!
    Množství nehlídám, když se nažerou a nechají nějaký zbytek, tak vyhodím. Ale většinou nic nezbude, je to největší pochutina pro naše morčíky, žerou, až ji sežerou třeba po částech všechnu.
    A proč a od čeho chceš trávu oplachovat?
    17.5.2018 21:23Radeko
    Rozik:Trávu trhám za bytovkou, je tam takový uzavřený prostor mezi plotem školky a bytovkami (malinké sídliště na vesnici). Teď byla tráva úplně žlutá od pylu, tak jsem ji raději oplachovala, no a nějaké kočky se tam také pohybují. Ale asi přeháním.
    17.5.2018 21:26Neeen
    Ahoj, budu si vyzvedávat morče, z chs. Ale je to chs pro králíky, ale prodávají i morčata.Chovatel se mi moc nezdá, nemá moc ochotu, flegmatik. Normálně bych se asi bála si od něj vzít morče, ale právě tohle zbarvení u nás na Moravě moc k dostání není.
    Jak poznám slušného chovatele??
    17.5.2018 23:59Kytička
    Holčičky, já myslím, že právě tím, že je nevidomá, tak má mnohem víc jemnější a citlivější vnímání. Proto cítí i to, co ostatní ne. Přeji, at už žádné další zpívámí není!
    - - - - -
    Ehrena, no vysoký věk jsem si myslela kolem těch 8-mi let, alespon tak se to všude uvádí, že morče žije většinou 4 -8 let. Ale právě mě překvapilo, že hodně lidí píše, že mu morče umřelo ve věku 2 až 3 let. No hlavně si říkám, že at se morčáci dlouho před smrtí netrápí a je to raději rychlé než dlouho trpět.
    - - - - -
    Rozik, takže na dno ubikace dáte takové ty savé podložky pod miminka a na to položíte tu pěnovou gumovou koupelnovou podložku? Jak dlouho vydrží ty mimi podložky, pokud morčata nečůrají do záchodků, ale přímo na ně? Tedy jak často je měníte? Je moč cítit více, nebo méně než z hoblin? A ty gumové podložky perete jak často? Pardon, že se tak ptám, ale sonduji a ráda bych to vyzkoušela :-). Klidně odpovězte kdokoliv, kdo s tím máte zkušenost.
    - - - - -
    A ještě jedna věc :-) Já vím, že se to tady už párkrát řešilo, i já se zeptám. Myslíte, že by se do našich dvou spojených klecí vešlo pohodlně ještě další morčátko? Jedna klec má 100 cm na 53 cm a druhá 120 na 60 cm. Viz album. Kdyby byli ty klece vedle sebe, jako za sebou, tak mají 220 cm na délku a na šířku v průměru cca 56 cm. Ted tam jsou 4 holky a ráda bych měla ještě jedno až dvě. Výběh mají cca 3 metry čtver., ale není problém jej zvětšit na klidně 5 metrů.
    18.5.2018 06:09Tygrinka
    LB: Pokud se naježí jen při spaní a jinak je ok, tak je to v pohodě. Ono se morčátko naježí z důvodu, že mu je tak tepleji. Někteří mi to tu také dělali, když chrupali, a to nejsem ve studeném odchodu, prostě to tak měli.
    - - - - -
    studeném odchovu...
    18.5.2018 07:39Zbyněk
    LB: otlačky se poznají začervenáním (počáteční fáze), pak počínajícím otokem a fatální je, když se otlak otevře. Můžeš si přiložit pacičku na svůj ret, jestli není horká. Ale já počáteční otlačky řeším olivovým olejem na potření a vitamínama, protože to je obvykle známka snížené imunity. Hodně červenou pacičku potřu Framykoinem u morčete, kde jsem si naprosto jistý, že si to neolíže!!!!

    Neeen: já bych morče od podezřelého chovatele už znovu nevzal, v zimě jsem si pěkně naběhl. Samozřejmě nerudný chovatel nutně neznamená nemocné morče, ale zkus sehnat referenci od lidí, kteří už od něj zvíře mají
    18.5.2018 09:48Bart
    Kytička - 16. 5. v 9.15h jsem psala, jak udržuji koupelnovou podložku. Plenu měním vždy večer, než jdeme spát, tak že ji mají +- 24h. Podložku čistím po 3 - 4 dnech, pak už bývá cítit. Jinak je dobré vypozorovat, kam nejvíce budou čůrat, a do toho prostoru dávat jen část pleny, třeba půlku (do rohů jen čtvrtku), víc se tak na plenách ušetří. Větší pleny mám po celé ubikaci, ty tam vydrží docela dlouho (kvůli jedné loužičce to hned neměním),a navrch právě dávám menší kusy do míst, kde čůrají nejvíce a ty měním tedy jednou denně. Zároveň u toho vyklepu podložku od hovínek a zbytků jídla a zase na pleny položím. Už jsem vyzkoušela všelijaké podestýlky, ale tohle je zatím nejlepší.

    Rozik - jinak mě by taky zajímalo, jak u Vás probíhá čistění té podložky, jestli existují ještě jiné způsoby, než to dělám já.
    18.5.2018 10:47Kytička
    Bart, děkuji za odpověd, omlouvám se, nevšimla jsem si toho předchozího příspěvku. A ty pleny, tím myslíte obyčejné látkové? Rozik tuším psala, že ona používá ty mimi podložky.
    18.5.2018 11:59Bart
    Kytička - také myslím ty přebalovací podložky pro mimina. Zatím se mi nejvíce osvědčily od Bella Baby pleny Happy (fialové balení s rybičkami). Jsou silné a prodávají je ve velikosti 60x60 nebo i 90x60, jak ve kterém obchodě. Ty pojmou hodně. Pak už prodávají slabší a u těch je různá kvalita. Z těchto kupuji Happy Mimi (oranžové balení se srdíčky). Tady na diskuzi jsem se ale jednou dočetla, že se dají snad tyto pleny kupovat i v rolích a nastříhat si je... Podívám se, jestli to někde nemám uložené, když tak Ti dám odkaz do zpráv.
    18.5.2018 12:39Kytička
    Super, moc děkuji, prostuduji to.
    18.5.2018 18:32Kájka
    Ad podložky: Já kupuju Molinea plus (zelené), 90x60 cm, ty se nám osvědčili nejvíce (dobře sajou) a jsou za dobrou cenu (max. 9 Kč/kus). Kupuju je v lékárně.
    - - - - -
    Ty, co kupuji já, nejsou pro mimina, ale inkontinenční (pro staré, ležící nemocné lidi apod.), ale je to prakticky stejné. Akorátže ty miminčí bývají většinou menší a s obrázkama.
    18.5.2018 20:48Mycky
    Přeji všem krásný večer, chtěla bych Vás požádat o radu, jaké používáte seno pro svá morčata. Mám problém sehnat takové, s jehož kvalitou bych byla dlouhodobě spokojena, tak jestli nemáte nějaké dobré tipy. Díky a příjemný večer :)
    18.5.2018 21:03Zbyněk
    Kájka: dovoluji si nesouhlasit s tím, že dětské a seniorní pleny jsou stejné. Na seniory každý kašle a kvalita tomu odpovídá:/ Asi nejkvalitnější jsou dětské Happy, ale drahé, jak papírový pes:) Molinea jsou o třídu níže, ale dobré jsou, pěkné sají a vydrží. Dneska mi při nákupu obřího balení lichotila lékárnice, že musím mít už dost velké miminko, mojí odpověď, že dceři je sedmadvacet evidentně nestrávila:))
    18.5.2018 23:12Kájka
    Zbyněk: :-))))))))))))
    19.5.2018 00:50Radeko
    Mycky: já kupuji zrovna tady seno "Pan Malina", seno by prý nemělo být moc jemné, a to splňuje a mě příjemně voní senem. Četla jsem i recenze a většinou jsou pozitivní.
    19.5.2018 01:16Rozik
    Bart a ostatní, které to zajímá:
    Gumové podložky pouze sprchujeme (do pračky ne, ztratí strukturu a jsou jak hadr) tak asi co dvě čištění nebo podle potřeby (v létě čurají po trávě více, tak některým musíme po každém čištění dát čistou). Mají záchůdky pod plastovým seníkem, který je zvenku klece, někteří hezky čurají i do záchůdků, někteří ne. Takže případ od případu je třeba vyměňovat i peletky v záchůdcích, čurajícím tak co dva dny. Déle jak dva dny jim podložky, ty z lékárny, nenecháváme. Zkoušeli jsme zpočátku kdeco, i Asan, ale pro dlouhosrsté výstavní se nám nic neosvědčilo, tak dáváme všem ty podložky už mnoho let. Když se udržuje interval čištění a zametání bobků, nesmrdí, chováme v bytě. Nesmrdí ani samci, a to jsou v klecích a samice cítí, takže za nás nesouhlasím s názorem, který někteří zastávají, že samci více smrdí než samice, za nás blbost, pokud je hygiena klece dodržována. Pokud není, smrdí všichni bez rozdílu, i samice. A je jedno, na jaké podestýlce, s četností čištění klecí s jinými podestýlkami ale zkušenosti nemám. A také jde o to, koli morčat je v kleci. Když máme tři samice ve 120 cm, je nutno opravdu vyměňovat podložky co druhý den, když je ve 100 cm jeden samec, tak ty vrchní gumové vydrží i dvě čištění, spodní z lékárny někdy také, pokud chodí na záchůdek. Zbyněk má pravdu, ohledně kvality podložek z lékárny, my kupujeme Teny většinou, a ty jsou sice levnější, ale tenčí.

    Neen - Prohlídni si stránky CHS, zajdi si na nějakou výstavu morčat, je jich dost, tam se můžeš nejen pokochat krásnými morčátky, ale i si vybrat plemeno a s chovatelem se třeba domluvit, jestli má, nebo kdy bude mít vrhy. A jeď pro mimčo osobně, uvidíš podmínky chovu a na vše se můžeš zeptat. To je pouze ovšem jen můj názor, jak se dovědět o svém nově vybraném morčátku co nejvíce.
    - - - - -
    Radeko - Na zahradě běhají také kočky i psi a morčata se pasou a trávu jim někdo neumývá. Nedělala bych z trávy, koček, psů, problém, sbírám trávu ve městě kde se dá a ještě našim morčatům z trávy nic nebylo. Neděláme experimenty se žrádlem (žádné ovoce, kromě jablka), krmíme jednodruhově - ráno mrkev, večer zelí atd., na noc granulky Biostan a stále seno a voda. Žádné tzv. mlsky a směsky. Za ta léta a množství odchovaných morčat, šlechtěných, jsme žádná nadýmání neměli.
    19.5.2018 08:01Kájka
    Ad umývání trávy: já občas umyju, a to když ji trhám ve městě (na odlehlých místech v parku). čistá, mokrá tráva nemže vadit (jen to otřepu). Vadila by jenom, když by se zapařila (třeba mokrá od deště). Důkladně umývám každou zeleninu, i hláv. salát apod.
    19.5.2018 08:33Ehrena
    Rozik, to tedy po téhle zkušenosti s nadýmáním závidím.
    Pořád si lámu hlavu, co mohlo být špatně u té naší morčinky, zvlášť v tom věku, mladém ještě.
    U nás se mi to stávalo asi u dvou starých morčat, kolem sedmi osmi let, ale jen mírně, nikdy jsme nemuseli jet na veterinu, stačilo dát na půl dne seno a vodu jen a bylo to v pořádku. Měli v tom věku už nějaké citlivější zažívání.
    Já krmím tedy dvoudruhově, ale od jara do podzimu už jen trávou, event.jen přidám zbytky z kuchyně.
    Granule dávám v zimě dvakrát týdně (Brit) a v létě vůbec. A seno samozřejmě doma pořád, do výběhu na zahradu jim ho nedávám.
    Obvykle takovéhle jednoduché krmení všem vyhovuje, nevím, proč zrovna Světlinka začala mít tyhle problémy, které se nakonec staly osudnými.
    - - - - -
    Jinak taky mám morčata na jedné zahradě spolu s našimi kočkami, občas tam zabloudí i cizí kočky, ale trávu nijak neoplachuju, celkem nevidím důvod, kočky si na plochu trávníku na záchod nikdy nechodí, chodí tam, kde si to můžou zahrabat, pod stromy do hlíny např.
    19.5.2018 08:57Kytička
    Mycky, ted jsme koupili seno Limara, vypadá pěkně, je zelené a nádherně voní. Taky jsem na ně slyšela dobré recenze, tak jsem zvědavá, jak bude morčinám chutnat. Dá se koupit od 130 kč za 5 kg.
    - - - - -
    Moc díky všem za informace ohledně položek. Určitě to vyzkouším, ikdyž ted, po té co nám přivezli 40 kg hoblin, tak asi ještě chvilku počkám :-) Ale možná během dovolených, se to bude hodit.

    Rozik, no já jsem si říkala, že jak asi vypadají ty koupelnové po tak častém praní, že se to určitě nějak zdeformuje. Tak jsem ráda, že stačí je pořádně propláchnout.
    19.5.2018 09:28Koloska
    Krásné ráno všem.
    Včera večer mi v náručí zemřela Heluška. Přestala mi jíst a pak se to vezlo jedno s druhým. Bude mi strašně moc chybět... Jsem ráda, že neumřela sama, ale že jsme byly s ní a věděla, že ji máme rádi.
    19.5.2018 12:14Katjusa
    no taky přemyšlim o tech koupelovych podložkach mame skiniky a avam po ně hobliny ktere ostavam o truhlaře pytel za čokoladu což je skoro zadarmo,akorat ted přes sezonu jsou na travě a musi měnit každy druhy den a začla jsem pracovat tak jsem přemyšlela nad nimi zda by nevydrželi dele a co pod ně davate hodliny nebo pelety
    19.5.2018 16:08bába
    Katjusa a ostatní: používám koupelnové předložky pěnové(metráž s dírkama) pod nimi mám hobliny od truhláře,holky jsou v kleci 12hod.,přes noc. Ráno vyklepu bobky a vytahané seno,vyberu pročurané hobliny,podložky dám ven vyvětrat a usušit.Peru v pračce na 40 a menší odsředění jednou za 7-10 dnů. Mám celkem 4 sady do 2 klecí.Mám je rok a půl pouze vybledla barva, holky na spaní mají papuče a na podložkách mají pouze misky s večeří.Když mají rajčata více to opatlají.
    19.5.2018 16:34Katjusa
    tak to tea ještě promyslim do prace vstavam ve 4čtyři jen rano hodim žradlo a jdu na čišteni neni čas a prani v pračce by taky neprošlo
    19.5.2018 16:34Jezzabell
    Koloska: To je mi moc líto..Znám to, v úterý mi umřel Bártík a taky mě to vzalo..Snad už je mu líp..

    No a pro ostatní:
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34365
    Mít doma prázdnou klec je něco strašného..A ještě když to příjde takhle rychle..A i když mi ještě oči neoschly a už to nikdy nebude jako dřív, život jde dál.
    Tak se seznamte s Lancem a Zedem;), jsou to noví "profesoři". No pípá nám celý byt. Vočko je mimino, Jimmík je čerstvý puberťák, co zaujal u Vočka místo místo Bártíka a Jules s Vall-íkem se nestačej divit:). Jules ještě teskní, Vočko neměl moc čas, naštěstí s Jimmim fungují.
    19.5.2018 16:41Bart
    koupelnové podložky - jo to je pravda, že je potřeba počítat s tím, že se do těch dírek budou dostávat zbytky jídla, hlavně ty rajčata, jak píše bába a také se tam zašlapávají měkčí bobky. Tak že mít po ruce nějakou lopatku nebo něco s čím to každý den půjde vydlabat nebo vyškrábat. Jinak taky peru v pračce po propláchnutí sprchou a dokonce mám ždímání na 1000 otáček a zatím se tomu nic nestalo...

    Katjusa - všude dole v diskuzi píšeme o tom, že pod tyto podložky dáváme papírové přebalovací nebo inkontinenční podložky. Ale asi to jde i s hoblinami, jak píše opět Bába.

    Koloska - tak to asi moc krásné ráno nebylo. Soucítím s tebou. Většina z nás to zažila a to i vícekrát. Vždycky to moc bolí.
    19.5.2018 17:35Kytička
    Jezzabell, kluci jsou moc krásní, at vám dělají jen samou radost a dlouho, dlouho! Budou se u vás mít parádně, tak hodně radosti s nimi a smutek at brzy přebolí.
    - - - - -
    Koloska, to je mi také moc líto. Určitě věděla, že ji máte rádi a měla určitě moc krásný život u vás. Držte se.
    19.5.2018 18:34Mycky
    Radeko a Kytička: Děkuji za odpovědi, já doteď kupovala seno Pan malina, ale u něj mi přijde ta kvalita strašně nestabilní. Zatímco na začátku zimy a v jejím průběhu bylo fajn a Chice chutnalo, poslední várky byly hrozné a moc to ani nejí, jsou to taková tvrdá stébla bez ničeho a ani nevoní... Včera večer jsem koukala právě na Limaru, ale nevím jak je to s dostupností, velká balení byla na e-shopech všude vyprodaná, tak snad seženu alespoň menší balení v běžných zvěrimexech. :)
    19.5.2018 19:00Radeko
    Děkuji Všem za odpovědi stran trávy.
    Jezzabell to bydlení je bezvadný, prohlížela jsem spoustu fotek. Kluci měli štěstí, že se dostali k Vám. Tak ať jsou zdraví! V té ohrádce se kluci střídají nebo tam jsou nastálo?

    Já už jsem další morčátko nechtěla (hrozně si zvykneme a bojím se těch odchodů), ale Twix je teď asi nešťasný. Vždycky byl bojácný a Andílek byl takový jeho tahoun. Twix sám nechce vůbec běhat, když ho vyndám, a to se s Andílkem vždycky naběhali, našmejdili a nabrebentili. Teď jen jí a sedí. Tak se rozhlížíme po nějakém malém kamarádovi. Nedá se na to dívat.
    19.5.2018 19:57Kájka
    Radeko: Držím palce, ať najdete pro Tvixe brzy dobrého kámoše.
    - - - - -
    Něco pro pobavení při sobotním večeru :-) Narazila jsem na to náhodou.
    http://creativelife.cz/fotogenicka-hvezda-rozkosne-morce-mieps-ma-svou-vlastni-serii-portretu/
    19.5.2018 20:06Sheena
    Kájka: Nádherný fotky, morčík je k sežrání :-)
    19.5.2018 22:48Rozik
    Radeko - To je dobře, že chceš Twixovi zpříjemnit život a netrápit ho samotou, je to pro něho těžké, když byl na kamaráda zvyklý. Jak je Twix starý?
    - - - - -
    Kájka - Krásné fotky a krásná modelka aguti stříbrná-bílá, opravdu pro potěšení oka, díky!
    - - - - -
    Koloska - Soucítím, ještěže to šlo rychle a netrápila se, už je jí dobře za duhovým mostem.
    Odchody zvířecích kamarádů jsou vždy smutné, před 14 dny jsem musela nechat uspat fenku, kterou jsem vykoupila před 8 lety z množírny v katastrofálním stavu. Dožila se asi 15 let, ale chybí mi i zbylé 7-leté fence, ta byla tak hrozně smutná, že jsem se bála nejhoršího.
    20.5.2018 08:49Radeko
    Rozik- Twixovi budou v létě 3 roky. Asi pro něj připadá v úvahu jen mládě, ale mám trochu strach, až ten malý dospěje. Jak často dochází k tomu, že si pak nerozumí?

    Koloska: Kolik bylo Helušce a měla nějakou spolubydlící?
    20.5.2018 11:22Jezzabell
    Tak kluci se nám pěkně rozkoukávají. Neuvěřitelné vrkání po celém obýváku! Z leva Vočko s Jimmim, z prava Lance se Zedem, eMík je dole velké kápo, dnes se o něj pošťuchovali ve výběhu Jimmík s Vočkem, kdo bude vrtět zadkem u mříže a bublat. Jimmík Vočka schodil dolů, ale ten to nevzdal a pak vrtěli a drnčeli stereo vedle sebe. Vypadalo to jak dvě morčecí aquabely;) eMík si to vyloženě užívá, tohle ještě nezažil.
    Jen Julísek mi dělá starost, teskní a hodně. Ani parťák ho se vší snahou nerozveselí, byť se o něj tře, olyzuje mu hlavu a čumák. Dala jsem ho naproti výběhu, kde by dřív tůtal a drnčel..Jen koukl, zaběhl do klece do svého pelíšku a kouká do zdi..
    - - - - -
    olizuje (padron)
    20.5.2018 12:03Regata
    V pražském útulku mají k výdej dvě samice morčete.
    20.5.2018 19:58Neeen
    Ahoj,
    V sobotu jsem si konečně dovezla samičku aguti stříbrnou.4-5 týdnů stará, holky ji už přijaly, ale někdy ji ještě proženou.
    Dneska jsem si ji přihlížela, jestli je vše ok, všimla jsem si bělavého hlenu na její pochvě, slyšela jsem v kotci bublání, ale takové,no vyšším tónem :)
    Myslíte, že ten hlen je díky té říji, nebo je to něco jiného??
    20.5.2018 20:39Rozik
    Radeko - Neboj se, dospělý samec si malého vychová. Pořiď mu co nejdříve miminko po odstavu od maminy a budou rádi oba, i Ty. Běžně dáváme malé samečky ke starším, i dokonce máme dva samce spolu přibližně stejného věku od malička (žádný z nich ale nebyl u samice, bylo nám líto je rozdělit a teď už zůstanou spolu, omezujeme chov), a pubertu lehce zvládli bez nějakých problémů, dnes už jsou dávno dospělí. A to jezdili často na výstavy a byli i dva dny od sebe a zase spolu dohromady a v pohodě to zvládali. Ani srst si neokousali, oba jsou stále ve výstavní dlouhé srsti. Hlavně, aby měli dostatečně prostornou klec, nejlépe 120 cm na délku, ale i ve 100 cm vydrží, pokud je necháš vyběhnout každý den z klece třeba do ohrádky.Dobré je i udělat jim v kleci patro, nebo dát hamaku třeba.
    20.5.2018 22:58Bart
    Rozik - když se zmiňuješ o tom okusování srsti... Co to znamená? My jsme před rokem a půl také pořídili k dvouletému samci mimino, zatím vše v pohodě, ale právě ten menší často tomu staršímu okusuje srst... Dělal to nejdříve asi měsíc úplně ze začátku, pak byl pokoj. Až když mu byl rok, tak opět začal a dělá to pořád. Když to vidím, hned mu to tahám z tlamičky. Ten starší u toho řve, ale nijak se nebrání...
    - - - - -
    jo. jedná se samozřejmě o dlouhosrsté
    21.5.2018 14:41Radeko
    Rozik: Děkuji za zkušenosti

    Neměl jste někdo zkušenost s chovnou stanicí v Jílové u Prahy?
    21.5.2018 17:11Ehrena
    Radeko, jak se jmenuje?
    Před osmi lety jsem měla z jedné CHS z Jílového Merlínka, saténka, ale mám pocit, že už dlouho neexistuje. Nebo jestli jo, tak pod jiným názvem.
    21.5.2018 17:17Radeko
    Ehrena: Zoohouse
    21.5.2018 18:30Ehrena
    Radeko, tak jsem se dívala a nebudou to oni, takže bohužel neznám.
    21.5.2018 19:11Kájka
    Radeko: Uvažujete, že si od nich vezmete morčátko? :-)
    Neznám, ale pokud to je registrovaná CHS, tak bych se nebála.
    - - - - -
    My jsem také k dospělému morčíkovi pořídili kolem Vánoc mládě (měsíc staré mimčo). Vildovi byl víc jak rok (asi 14 měs.), od počátku jsou kámoši, bez problémů, i když Ríša už dospěl.
    Vilík byl šťastnej jak blecha, když u nás "přistál" morčecí prcek. Na to nikdy nezapomeneme, jak ožil a jak bylo vidět, že je rád. Rok žil sám (déle jsme se na to už nemohli dívat). Byly to opravdu veselé Vánoce. :-)
    21.5.2018 21:56Radeko
    Kájka: Zkusím tam zavolat . Už jsem obvolala několik CHS, ale morčátka už byla prodaná.
    Tak to jsem ráda, že čtu od Vás další pozitivní zkušenost.
    22.5.2018 00:34Rozik
    Bart - To se divím, že řve, nebolí je to, možná ho to jen obtěžuje. Některá morčátka dlouhosrstá okusují i sama sebe, také balíčky, pokud chovatel vystavuje a balíčkuje jim srst. Příčina známá není, jen se usuzuje, že třeba stres, těžko říct. Mnohdy malá mimča okoušou mamině pony, tak jako mimino, to je něco jiného. U dospělých nikdo pořádně neví, nestává se to ale často. My se s tím setkal za celou dobu chovui 2x, jeden zachráněný rozeťák nám okusoval výstavního peruánečka, jinak v pohodě kámoši. A po výstavě nám čerstvou šampiónku okousaly její dvě kamarádky v kleci za noc tak, že na fotkách vypadala jako koště, nechtělo se nám v noci po návratu z výstavy ji už fotit.Přitom byly s ní v kleci skoro rok a nikdy ji neokousaly, až dojela šampionát. Asi jí záviděly ten titul, záhada pro nás dodnes. Znám případ, kdy se výstavní dlouhosrstý okusoval a po změně CHS se okusovat přestal a měl úspěchy. Ale přičítá se to nějakému stresu většinou, i když zjevně je vše v pořádku a jsou v dobrých podmínkách.
    - - - - -
    Radeko - A jaké plemeno morčátka si chceš pořídit? Je dost známých výborných chovatelských stanic krátkosrstých i dlouhosrstých, jestli jsi z Čech, jistě nebudeš mít problém sehnat kluka mimino.
    22.5.2018 07:15Kájka
    Také myslím, že morčátek je plno :-)
    A jestli je Radeko z Prahy nebo okolí (nevím, ale vzhledem k tomu, že okukuje CHS v Jílovém U P.), tak určitě brzo sežene. Záleží, jaká je představa (co se týče plemena a barvy),
    22.5.2018 07:26Radeko
    Rozik: chceme zase krátkosrsté. Chovnou stanici jsme měli přes kopec, ale je zrušená.
    Bydlíme u Plzně, tak jsem hledala tam, pak Berounsko, Příbramsko taky nic, tak ještě
    něco u Prahy.
    22.5.2018 09:04Ashara
    Radeko
    CHS Domino - i když teba aktualne v nabidce na jejich webu nic neni, doporucuju napsat mail a zeptat se.
    22.5.2018 09:13Veronika5
    Radeko: A CHS Diamant, nedávno měli v nabídce mláďata...
    22.5.2018 09:18Bart
    Rozik - no my právě nevíme, jestli mu ty chlupy ukouše a nebo rovnou vytrhne. Proto možná řve. Že by ho celého okousal, to se zatím nestalo, ale občas mu prostě nějaký ten pramen začne požírat. Možná ho tím za něco trestá... Ta jako ty vaše potrestali za vítězství šampiónku. To teda musel být pěkný stres i pro vás. Ještě že je to nenapadlo před výstavou!
    22.5.2018 12:32Kájka
    Radeko: ještě -CHS Od Čtyř řek, Plzeň :-)
    Doporučuji napsat nebo zavolat, i když zrovna nemají v nabídce. Třeba jsou už mimča, ale nemají to ještě na netu.
    22.5.2018 21:54Radeko
    Kájka,Veronika,Ashara,Rozik, Ehrena: všem moc děkuji za rady. Čtyři řeky, Domino jsem obvolala a nic, Diamant máme trochu z ruky. V Zoohausu mají dva kluky, tak snad to vyjde.
    23.5.2018 00:11Rozik
    Radeko - Nevím, jakou chceš barvu, dívám se do katalogu z výstav, které CHS znám v Čechách, v Praze CHS DaMi - aguti stříbrné, krásné, CHS Mown Hay, krémové, nádhera, to jsou opravdu skvělé CHS. Pokud by měli mimča, tak bys byla určitě spokojená. U nás CHS ze Svinova, znám, výborná CHS. Ne všechny CHS vystavují a o hladké se moc nezajímám, ale tyto chovatele znám osobně i jejich nádherné a kvalitní odchovy.Podívej se na jejich stránky, uvidíš sama.
    - - - - -
    Radeko - Ještě jsem našla CHS Z Westminsteru, super CHS, pan chovatel je i posuzovatelem, morčátka v krásných barvách.
    - - - - -
    Radeko - A CHS MoraVero Cavia, chová v dost vzácné barvě lila i hladké, také u Prahy, koukni se na stránky.
    - - - - -
    Radeko - Samozřejmě, výborných CHS je daleko víc, uvedla jsem Prahu a okolí namátkou, tam bys to neměla od Plzně tak daleko i vlakem, pokud bys jela osobně pro morčátko. CHS Z Westminstru je tuším z Č. Budějovic, nevím teď jistě, najdeš si, pokud budeš mít zájem se podívat na stránky.
    23.5.2018 08:43Kytička
    Radeko. My máme první dvě morčátka z Midafarm, ty jsou z Klatov. Ale paní morčátka rozváží po trase přes Plzen, za příplatek 100 kč, takže za mě super. Mají i obchůdek s potřebami pro hlodavce, včetně sena, hoblin, klecí atd. Seno je mimochodem kvalitní, našim chutnalo ze všech nejvíc. Ted v nabídce na netu není aktualizováno, ale viděla jsem inzerát, že morčátka mají. Zkuste zavolat.
    23.5.2018 09:35Kájka
    Je vidět, že morčátek je plno, i CHS :-)
    Radeko: Hlavně vezměte nejlépe prcka (mimčo po odstavu, cca měsíc staré). Přeju hodně štěstí! :-)
    23.5.2018 09:41www
    Ahoj. Prosím vás mám jedno morče- samičku a chci jí pořídit kamarádku, taky morčátko, taky samičku . Jen mě zajímá, jestli se snesou, já totiž se Izzynce věnuju pořád, ale myslím, že potřebuje někoho svého druhu.... A druhá věc je: Jak velká ubikace musí být pro dvě morčata?? Teď mám 90-40-40
                                                                                                                           Mooooc díky. V
    23.5.2018 10:25Radeko
    Rozik: všechny webovky CHS jem prohlédla a morčátka nádherná, ale zatím žádná k prodeji.Moc děkuji za tipy.
    Kytička: Midafarm jsem zkoušela jako první. Paní byla ochotná, ale momentálně všechna miminka prodaná.
    Tak pravděpodobně vyrazíme v neděli do Jílového. Máme tam rezervaci na dva malinké kluky a jednoho vybereme.
    Díky všem
    23.5.2018 11:12Kájka
    Radeko: mrkni tady do inzerátů (jsou tam nové), např. CHS Carnea.
    - - - - -
    Nakoukla jsem na web Zoohouse, mají tam také pěkná morčátka. Určitě vyberete.
    Krásný je ten mrňousek se jménem Zool. :-)
    23.5.2018 12:02Radeko
    Kájak:Vypadá to, že si vezmeme Zoola.
    23.5.2018 12:49Kytička
    www, určitě je dobře pořídit druhou samičku, přecejen člověk jim nedokáže nahradit kámoše stejného druhu. Samičky se většinou snášejí dobře, co jsem slyšela, i z mojí (zatím krátké ) zkušenosti. Ubikace pro dvě je ideální 120 cm.
    - - - - -
    Radeko, Zool vypadá moc pěkně, takový roztomiloučký:-)
    23.5.2018 23:32Pája12345
    Dobrý den, poradíte prosím? Kamarádka si koupila morčátko - tříbarevné. Na netu vyčetla, že ho má koupat, proto koupe. Já si myslím, že by neměla. Je mladý a byl v klidu, teď bývá vystrašený. Můžete, prosím, někdo poradit, zda (případně jak) koupat či nikoliv? Moc vám děkuji.
    23.5.2018 23:54Rozik
    Pája12345 _ NEKOUPAT!!! Morče se koupe jen ze zdravotních důvodů, když nařídí veterinář, jinak NE! Bodejť by nebylo vystrašené, je to velký stres pro něho. Řekni kamarádce, ať ho nekoupe, morče se očistí samo.
    24.5.2018 09:03Kájka
    Pája: Rozik má pravdu, nekoupat! jedině kdyby to bylo nutné (morčátko hodně špinavé -zadeček, tak umýt jenom tam). Běžně to morčátka nepotřebují, čistí se sami. Koupat jentak je nesmysl, navíc pro morčíka velký stres :-(
    24.5.2018 12:54Freya_01
    Pája12345: já morčíky nekoupu, jen ze zdravotních důvodů, když měl malý svrab a dostal speciální šampon od pana doktora. morčata se koupat vůbec nemusí. občas je namočím ve vlažné vodě v létě, když jsou tropy, aby se zvířátka zchladila, ale to opravdu výjimečně.
    24.5.2018 20:18Annie121212
    Ahoj, prosím vás... Mám doma moratko cca týden... Dneska jsem si ji vzala ( holčičku) a má nateklo u jakokdyby levou půlku genitálií. A teče ji z toho trochu krev. Teď jsem až do neděle v práci. Nedostanu se k veterináři dřív jak v pondělí... Nevíte co to může být popřípadně jak ji pomocí??? Je teda dohromady se samečkem( vykastrovaný) ... Tak jestli třeba nějak neblbly. Nebo že by se jen poškrábaná. Ale mám o ní strach ( jinak ji je cca 3 mesice)... Děkuji moc za rady
    24.5.2018 20:58Kájka
    Annie: To by Ti neřekl, ani veterinář, když to nevidí, natož my.
    A kdyby bylo Tvoje morčátko ve vážném stavu, třeba nejedlo a leželo apatické, to by jsi také čekala do pondělí??? I to, co popisuješ u morčinky může znamenat i něco vážnější a za 1-2 dny se to může zhoršit... Nezlob se, ale já Tvůj postoj (k péči o zvířátka) považuju za nezodpovědný. :-(
    Chápu, že můžeš být celé dny v práci, ale snad by se našel někdo, kdo by morčátko dovezl k veterináři.
    24.5.2018 21:08Annie121212
    Kajka : sháním všechny okolo kde se dá :'( jsem z toho dost zoufalá. Směnu si nikdo vyměnit nemůže. Kamarádka říkala že možná zítra bude moct. Ale jen možná :(. Nemůžu na ni spoléhat. :( vůbec nevím co mám dělat. :( Budu se snažit ještě nějak to vyřešit. Chtěla jsem jen názor na jak ji pomoct :(.
    24.5.2018 21:15Kájka
    Annie: jedinné, co mě napadá, tak místo alespoň vydezinfikovat
    - - - - -
    Třeba se tu objeví někdo, kdo má zkušenost s něčím podobným...
    24.5.2018 21:45Annie121212
    Kajka: tak zítra jsem někoho kdo s ní skočí sehnala. Alespoň něco prozatím pozitivního... Snad to bude v pořádku.
    25.5.2018 14:03Kytička
    Annie, držím palce, at to dobře dopadne.
    - - - - -
    Tak ty moje holky jsou pěkné mršky :-) Jsem nemocná a nezvládla jsem ráno dojít pro trávu, tak dostaly zeleninu. Piští tady celý den, jakmile projdu okolo. Bylo mi jasné, že chtějí trávu. Tak manžel před chvílí pro ni došel a cpou se jak divé. A už je ticho. :-)
    25.5.2018 15:41montey
    Krásný barevný vrh US Teddíků v naší CHS Od Zakouše :) poslední jarní vrh :) https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34374
    25.5.2018 18:43Annie121212
    Tak holčička má prý odřeninu nebo nějakou kožní vyrazku. Dostali jsme mastičku. A za týden jdeme na kontrolu. Máme vzít i druhé morče aby jsme věděli že jsou oba v poradku :). Jsem ale ráda že to není nic vážného. Ale vyrážka to asi nebude. Nemá žádné hole místo. ( Myslím aby to byla plíseň nebo tak něco) :) jsem ráda že to není nic vážného :)
    27.5.2018 15:58Julinka12
    Ahoj nějakej typ na přepravku, kde by se v pohodě vešly dvě dospělý morčata? :) Děkuji
    27.5.2018 17:42Buub
    Julinka12

    normální přepravka pro kočku?
    - - - - -
    vždycky, když strávím celý den čištěním myší, přemýšlím, jestli jich nemám moc :P
    27.5.2018 18:07Veronika5
    Buub: Máš :)! Ale je to hezký :)!
    27.5.2018 18:43Euka11
    Mám asi rok páreček morčátek a teď jsem dostala dvouletoun samičku,mohu ji dát k nim?Nebudou se prát?Jak to poznám že se nesnášejí?Sameček je kastrovaný,takže mladé mít nebudou.
    27.5.2018 18:58Jezzabell
    Julinka12: Plastbox z Ikey? Nebo dom. potřeb..ten vysoký..
    třeba:
    https://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/S79850875/
    Ale budou to mít i hornbachy a alzy, mally a pod, pokud nemáš Ikeu v dosahu;)
    Na radu Tygrinky "výborná" věc! Vlezou se mi tam dva dospělí kluci (i kilo a půl velký:) ). Box dám do plátěné tašky podobných rozměrů (každej řetězec něco má, koneckonců i ikea), doporučuju uši do ruky, ne přes rameno, ať kluky nemlátíš o zem nebo z nich na rameni nevytřeseš duši (pokud to nešoupneš do auta).
    Místo víka - prodává se i bez něj!, cena byla cca 80Kč, plena v létě nebo ručník v zimě, trochu škvíru, připevnit klipsama na tlusté papíry (v papírnictví cca 15Kc/kus) nebo kolíčky. Dovnitř asan nebo hobliny, trochu sena, aby se měli cestou čím futrovat na nervy a je to;)
    - - - - -
    moje naměřené rozměry: š 28, d 38, v 28cm
    27.5.2018 19:17Julinka12
    Děkuji mrknu po tom ;)
    27.5.2018 20:06IjaSv
    Julinka12- my mame oblibene: Transportni kufrik mini capri, ale holky mam drobnejsi. Dela se vetsi na kraliky.
    27.5.2018 20:37Zbyněk
    Buub: na tebe sice nemám, ale taky mi ten babinec nějak bobtná a kyne:)) Aktuálně pět, na podzim plánuji vrh, možná se mi vrátí sameček, no, lepší je nevědět:)
    27.5.2018 21:45uj uj
    Tak - a seno je pod střechou :-)
    27.5.2018 23:03Sheena
    Julinka12: Pro dva mám přepravku pro kočky - jak už psala Buub.
    27.5.2018 23:26Kájka
    Také máme pro 2 morčíky přepravku, co je jinak pro kočky nebo malé pejsky (vozívali jsem v ní králindu) :-)
    28.5.2018 07:26Zbyněk
    uj uj: a adresa střechy by nebyla?:)
    28.5.2018 07:41Kájka
    Zbyněk: moje řeč ,-) také bychom potřebovali domácí seno.
    Nemáme nyní možnost (Leo už nemá), min. týdne došly zásoby a prevíti malí morčecí pohrdají kupovaným (přebírají ho strašně, odhazujou...)
    28.5.2018 08:34Morce123456
    Tak to naše morče musíme uspat...vůbec nejí,nepije,a nemůže stát ani na nožičkách,navíc má ten tukový nádor..je mu 5:'( kolika let se dozivaly vaše morcata?
    28.5.2018 12:17uj uj
    Zbyněk, Kájka: což o to, adresu klidně dám, ale seno ne :-P počítám, že nám to vyjde tak akorát do příští seče :-) Jo jo, měla jsem pracovní víkend, doufám, že to ty potvory naše ocení, sušila jsem s láskou :-D
    28.5.2018 12:20Kájka
    uj uj: Je to dřina, viď. Já bych to na tvém místě také nedala (neprodala).
    Morčátka to určitě ocení. :-)
    28.5.2018 15:00Rozik
    Morce123456 - Pět let už je "důchodcovský" věk u morčátek, pokud je to s morčátkem tak špatné, ulevíte mu od trápení. Soucítím.
    28.5.2018 15:57Luci222
    Dobrý den po střeše nám leze kuna a rodiče chtějí koupit plašič na hlodavce a já se bojím aby to morčatům nevadilo
    28.5.2018 16:20Morce123456
    Rozik-Už jsme byli na veterině:( ale aspoň se nemusí už trápit:( každopádně děkuju:)
    28.5.2018 17:16Kájka
    Morce123...: Je mi líto :-( Také s Tebou soucítím.
    Nic jiného jsi nemohla pro morčátko už udělat, než mu pomoct alespoň takto -odejít v klidu a bez trápení za Duhový most.
    28.5.2018 20:26Morce123456
    Kájka-Díky moc:) strašně se mi ulevilo,jak jsem ho ráno viděla jak tam leží,tak jsem se na něj nemohla vůbec dívat..je to strašné vidět zvíře trpět.
    28.5.2018 20:34uj uj
    Luci222:
    Vyřiď rodičům, že kuna není hlodavec, ale šelma :-) plašička na hlodavce tedy fungovat nebude :-)
    28.5.2018 23:11Rozik
    Morce123456 - Zachovala jste se velmi správně, i když je to pro člověka moc smutné. Měl u Vás jistě hezký život, dožil se poměrně vysokého věku, ne každé morčátko má to štěstí i při sebevětší péči.
    29.5.2018 08:50Morce123456
    Rozik-dožil se i tolika let,protože vlastně netrpěl žádnými nemocemi,jenom svrab,a až někdy teď ten tukový nádor no..a jsem za to ráda protože znám lidi co jim morčata umíraly po dvou letech..hlavně je zajímavé že to naše bylo obyčejné ze zverimexu a vydrželo tak dlouho,jednou se mi spolužák "smál"že mám obyčejné ze zverimexu,a on měl nějaké dražší a stejně mu umřely brzo..pro mě ma morce za 100 stejnou hodnotu jako morce za 1000..
    29.5.2018 11:05Uj uj
    Morce12345: a bude nové morčátko? :-)
    29.5.2018 11:11Morce123456
    Uj uj-Asi spíš ne:(
    29.5.2018 16:40Rozik
    Morce 123456 - S Tvým názorem souhlasím, jakékoliv zvíře a jeho zdraví nelze poměřovat jeho cenou nebo tím, odkud pochází. Ani ta nejlepší CHS nemůže zaručit dlouhověkost svých odchovanců a není řečeno, že žádné morčátko ze zverimexu se nemůže dožít vyššího věku. Záleží sice i na novém majiteli a podmínkách chovu v novém domově, ale také na "štěstí", morčátka jsou velmi citlivá zvířata, i léčba u nich je problematická. Je to prostě vždy sázka do lotérie, ani sebelepší péče někdy nepomůže, příroda si vše udělá podle sebe.
    29.5.2018 17:57AnaviReese
    CHS Mown Hay představuje vrh K10:
    http://mownhay.websnadno.cz//AKTUALNE-vrh-K10---2952018.html
    30.5.2018 17:54Veronika5
    Zdravím všechny! Tak už vím, proč tady všichni píšou samé negativní zkušenosti s Allspanem! Naše první dva pytle byly naprosto super, ale to teda byl asi nějaký zbytek z dřívějších dob. Co máme teď, to jsou fakt asi tak ze třetiny piliny... A já se furt divila, co s tím všichni mají :-/.

    Skoro přemýšlím zkusit taky nějaké ty koberečky, mám takový nápad něco si ušít, co by dobře sálo, mělo to dole nějakou pevnější nepromokavou vrstvu, člověk by měl tak na týden a pak by se pralo... Mám už i nápad na materiál :)...
    30.5.2018 18:00Monama
    Také máme nové vrhy.
    http://morcata-boleradice.group/vrhy/
    30.5.2018 18:52Morčátko12345678
    Dobrý den,
    Poradil by mi někdo co mam dávat morčátku v zimě?
    30.5.2018 20:09bruce
    Veronika5 - to by mě taky hodně pomohlo; podělíte se pak o zkušenosti?
    30.5.2018 20:21Veronika5
    bruce: Určitě :)
    31.5.2018 20:55Radeko
    Zdravím. Tak od neděle má Twix nového kamaráda. Nakonec jsme koupili v Jílovém Unicorna. Dle obrázku jsme si jeli pro Zoola, ale děti si vybrali toho bílého. Je velice čiperný a zvědavý.
    Kluci si hned sedli a Twix úplně ožil. Už se nám z klece opět ozývají morčecí zvuky a kluci spolu zase běhají.
    31.5.2018 21:11Kájka
    Radeko: To je prima, tak přejeme, ať se daří a ať jsou morčíci spolu vždy kámoši! :-)
    - - - - -
    U nás to bylo podobné. Děti si vybíraly morčátko podle fotek, těžce váhaly... Pak teda jedno vybraly (bílo-hnědé) a potom, když jsme přijeli k chovatelce, tak vybraly jiné -to nejčipernější. I tatínkovi se nejvíc líbil stříbrný mrňousek, který mu lezl do rukávu :-))
    31.5.2018 21:13Rozik
    Morčátko 12345678 - Seno, vodu, zeleninu (krmíme jednodruhově, tzn. ráno třeba mrkev, odpoledne celer, další den něco jiného), jinak kousek jablka tak jednou až dvakrát týdně, jiné ovoce nedáváme. A kvalitní granule, ne směsky se zrním, na noc do misky. Jde pouze o můj názor, možná poradí další.