od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Prosinec v roce 2019
  • Zobrazuji 111 zaznamu.
  • 5.12.2019 15:01Jezzabell
    Morčata to u Inků lehké fakt neměla:(...
    https://epochaplus.cz/medicina-starych-inku-pokrocile-chirurgicke-metody-i-diagnostika-pomoci-morcat/
    5.12.2019 18:07Bart
    Jezzabell - chudáci... Zajímavý je, že dodnes tomu někdo věří, že morčata vytahují nemoci od králíků. A těch lidí je hodně, když to slyším.
    Já se kolikrát ani nemůžu dívat na různý dokumenty o morčatech, protože je tam většinou taky konzumují. To fakt vidět nechci.
    5.12.2019 20:54Jezzabell
    Bart: Právě..si říkám, že ti naši mají štěstí, že jsou "domácí" s poctivou péčí a denním pohybem!
    Popis co s ním dělá šaman na těle nemocného mně fakt dostal, chudáci!
    5.12.2019 21:34Zbyněk
    Bart: ke zvířatům se chová špatně každá civilizace, naše je myslím naprosto nejhorší, české velkocjovy skotu, prasat a slepic jsou na žalobu. Jinak morče je extrémně citlivé na nemoci, takže ano, z králíků stahuje nemoci účinně a nejenom z nich. Pamatuješ ještě na tu chovatelku, co tu dávala morčeti s rakovinou čichat jakousi "dokonalou lásku"? Její morčata se dožívala cca dvou let věku a končila stejně a nebyla to první chovatelka se zdravotními problémy, jejíž morčata na tom byla hodně špatně. Morče králíka opravdu chrání přes jejich běžnými a fatálními chorobami a sama na to doplácí. Na Moravě se to dodneška dělá běžně.
    5.12.2019 22:54Bart
    Zbyněk - já tomu zase až tak nerozumím a nemám zkušenosti, ale právě v jednom dokumentu a i jinde jsem slyšela, že to není pravda, že morčata přebírají nemoci. No tak těžko říct. Na druhou stranu se říká, že kočky lehají na místech, kde je negativní energie, zatím co psi se těm místům naopak vyhýbají. Tak asi na tom něco je, ale věřit tomu o těch morčatech moc nechci. A když se tu občas objeví názor, že to tak není, což jsem fakt slyšela, tak radši chci věřit tomu. Proč by to na nebohá zvířátka měla odnášet.... A jak na to kdy kdo přišel, že zrovna oni....
    Dneska mi to stačilo v seriálu Krejzovi, kdy tam poukázali na týrání psů... Hrůza!!!!
    6.12.2019 12:25uj uj
    Zbyněk, Bart: Už nevím, kde jsem to slyšela či četla, ale morčata prý nemoci "nestahují" na sebe. Jde prý o to, že jsou k nemocem pouze náchylnější - čili nemoc chytí dříve než králík a tím chovatele upozorní na to, že "se něco děje" - chovatel zbystří a má možnost včas zasáhnout. Byl to myslím nějaký dost odborný článek na německém webu... ale kdo ví, jak to vlastně je :-)
    6.12.2019 13:45Ehrena
    Ano, i já jsem to někde četla.
    6.12.2019 16:08Ashara
    uj uj - ano, četla jsem někde o tom dost vysvětlující článek - je to opravdu tak, mýtus že morčata "berou" na sebe nemoci za jine druhy je blbost, viry ani bakterie ani nevybiraji, nakazí vše co nakazit jde.
    6.12.2019 16:34Jezzabell
    No už jsem se bála, že tady vedu monology a lidi nechoděj;)...

    Lancík je zdravej! Absces vyhojenej, zub mu brousil nedavno a teprve 19.12. jdeme na kontrolu, jestli bude opravdu křivě kousat nebo se srovná a nebudeme muset docházet na pravidelné broušení. Zatím to vypadalo na to broušení. Ale teď je to prý v krásném stavu.
    Ještě 4dny bude brát atb, aby se opravdu vyhojil a budeme doufat, že to dá pokoj, alespoň přes svátky!
    Pro plán B, že by se absces fakt vrátil mám doma atb, abych stihla včas zarazit bujení, kdyby tam hnis opět zvítězil.No a co nejdřív na operaci. A jelo by se odznova. Zuby jsou u morčat prevít, jak tady skoro každý dobře ví, a spojené s abscesem je to úplně šílený!
    Teď jen Lancíkovi navrátit půl kila váhy. Nějak se zasekkl na 870-890g a přes kilo nejsme schopní se dostat. Vykrmuju, co se do něj vejde. Atb bude mít celkem 4týdny, před tím měl 14dnů pauzu a taky měsíc arb.
    Tak tentokrát budu tiše doufat a oslavu si nechám tak po novém roce, abychom to nezakřikli!!!
    6.12.2019 16:59BB
    Jsem si jistá,že morčata žádné nemoci na sebe od králíků ,,nestahují,,. Z dětství si pamatuji, že se vždy chovali dohromady, a že se to říkalo... Ale taky vím, že kolikrát králící uhynuli / kokcidioza, mor, myxomatoza... možná i něco jiného / a morčata byla naprosto o.k. A většina králičích nemocí je na jiná zvířata, včetně morčat nepřenosných.....
    6.12.2019 18:06Ehrena
    Pražáci, nemáte někdo zájem o granule Trovet Guinea Pig 1,2kg?
    Koupila jsem v létě pro Bělinku, na její nepřecházející průjem toto balení
    https://www.rajkrmiv.cz/krmivo-pro-morcata/trovet-guinea-pig-krmivo-prteo-morcata-2-5kg
    a spotřebovali jsme jen jedno balení, dvě mi ještě zůstala. Bělinka nás bohužel 16.11. opustila a ostatní morčata mi to nechtějí baštit, ona to tedy jedla dobře, ale bohužel na průjem jí to stejně jako probiotika nezabíralo.
    6.12.2019 20:33011
    Dobrý den, prosím o radu,jak poznám začínající plíseň na morcatku?morčátko má černa ouska,ale nyní mu jako bělá, mám ho dva mesice. Bojím se jít na veterinu, četla jsem, že je to pro morče velký stres. (stáří morčátka je asi 8 m.) předem děkuji za radu
    6.12.2019 21:37Zbyněk
    No konečně se to tu trochu rozjelo:) Nejdřív Bart: věda to neprokáže:) Morče je na jednu stranu zdravotně křehčí, než králík, ale jak v čem - myxomatóza a králičí mor se jej netýkají atd. Kdežto králílk je rázem na prkně.
    Nicméně s jednou kdysi místní chovatelkou jsem udělal osobní zkušenost, která mi samotnému vyrazila dech - její dvouletý sameček umíral na rakovinu a večer tady psala, že už jenom leží na boku a umírá, těžce dýchá, nežere, konečná. Bylo mi ho líto a v té době se mi léčitelsky dařilo. Tak jsem si dal chvíli pohov a zkusil ho nechat odpojit od té dámy. Během deseti minut se morčák zvedl, vzpamatoval, otřepal a šel se nacpat. Byl tu pak ještě tři čtvrtě roku, druhý den jsem za ní zajel a měl ho v ruce - byl na tom hodně zle, metastázující nádory na uzlinách, nenechal si na ně sáhnout, ale paní byla přesně ten typ, který se ti dostane do komfortní zóny a ty chceš utíkat. Morče je vysoce senzitivní, to je prostě fakt, ale rovněž je fakt, že věda tohle neprokáže:) Inkové je nepoužívali z nedostatku jiných zvířat, ale právě pro tuto vlastnost. Nicméně nemoc si z pána stáhne každé zvíře, některá ne tak zásadně, ale stáhnou. Morče je ale na rozdíl od králíka daleko senzitivnější a proto opravdu funguje, jako určitá ochrana králíka. Ovšem už se pohybujeme na tenkém ledě neprokazatelnbých spekulací :)
    Odbočka od Inků: vpravo dole jsou Adopce, rozklikni, dej "Zpět na seznam adopcí" a rozklikni Marmeládku. Ku.vafix, když tohle vidím, vědět kdo to udělal, řídil bych se pravidlem, že vražda na tyranu NENÍ zločinem! Já jsem lítal okolo březích samiček, jak hadr na holi, staral se o ně, jak o mimina, přenášel, krmil, chránil a tady někdo hodí do popelnice samičku den před porodem a navíc s křečkama, kteří jí málem sežrali zaživa. Zubožená samička porodí mrtvá mláďata, mít po ruce stvůru, která to udělala, zavřeli by mě.

    011: nepoznáš! Často s tím má problém i doktor, plíseň se dá spolehlivě poznat jedině stěrem a kultivací, takže kašli na stres a běž na veterinu, větší stres je rpak ozhodně každodenní koupel v Imaverolu, než jedna kontrola! Osmiměsíční morče je úplně v pohodě, plné života a veterina pro něj není nic k nepřežití. Můžeš ty ouška máznout Exoderil krémem (nesmí mu to par'ták olízat), pokud par'táka nemá, má nejspíš plíseň ze stresu ze samoty. Exoderil by to zničil do dvou dnů, mazat ráno a večer. Ale osobně se přimlouvám za návštěvu doktora. Zatímco svrab je v podstatě sranda, tak plíseň fakt ne a navíc je často přenosná na lidi.
    6.12.2019 23:48Bart
    Ehrena - né, to né! Taková bojovnice... Je mi to moc líto! Škoda, že granule nepomáhaly, u nás ano a hlavně na přibírání na váze, přitom píšou, že se to spíš na "hubnutí". Já mám pořád ten první pytel od loňska, granule používám místo Recovery na dokrmování, když je potřeba. Je to snad bezedný.

    Zbyněk - opravdu těžko říct, jak to je s těmi nemocemi. Jak je vidět, nejsem sama, do slyšel, že je to fáma, ale tak nějak se nedá připojit ani k jednomu názoru... Čert ví, jak to bylo, jestli těm indiánům prostě nepadly do oka, protože byly prostě často po ruce, nebo fakt měli nějaký vědění od Boha. Na druhou stranu, co by všechno musela morčata mít od těch lidí, kteří trpí různými nemocemi.... Poslední dobou lítám po doktorách se vším možným a spíš mám pocit, že jsem např. zánět očí chytila od morčete než ono ode mne... Diskuze ve sféře zda věříte Darwinově teorii nebo stvoření světa Bohem - u nás skoro bezpředmětné, ale např. v Americe velké dilema.
    7.12.2019 00:14Neeen
    Ehrena
    Já jsem sice z Hranic na Moravě, ale o ty granulky bych teda měla vážně zájem, šlo by poslat poštou,ne?
    Jinak přeji rychlé zahojení ran na srdci!
    7.12.2019 17:05011
    Už jsem nás objednala.na po na veterinu, bohužel o víkendu tam specialista není. Poradíte mi prosím, jak morčátka zabezpečit před zimou? Co dát do prepravky, ručník seno a mám kluky dát třeba do dětské čepice? Pojedu autem, ale parkoviště není úplně u veteriny, předem děkuji
    - - - - -
    A.jak dlouho se čeká na výsledek kultivace?asi to není hned. Mate nějakou zkušenost s veterinu Praha 8 - Libeň
    Veterinární klinika Erika
    Náměstí Dr.Holého 8
    Praha 8
    MVDr. Aneta Kasanová?
    - - - - -
    A jak koupete morčátka? napadá mě dětská vanička s málo vody, namacite také hlavičku?a pak vyfenovat???
    Přípravky kupujete na veterine? A jak vydezinfikovat dřevěné kostky, klec
    Moc díky za rady
    - - - - -
    Píšu blbosti, kluci mají každý svůj tunel
    - - - - -
    Jen nechápu kde mohli chtít plíseň. Každý týden čistím klec
    7.12.2019 17:35Jezzabell
    011 - pto mohli chytit i ze sena.
    Chodím s morčatama "za každého počasí" 15-20min na bus a pak ještě kus k veterině.
    1)Přepravka (nebo hlubší plastbox z Ikey)
    Dávám ručník, plenu a teď v mrazu papuč. Trochu sena převázaného gumičkou do malé otepky (jsou nervozní, tak ať mají co hlodat a nemají to všude pod sebou)
    2) Taška
    Najdi si tašku, do které se ti přepravka vejde, plátěnou s ušima. Přepravku mám zabalenou v dece, co jsem měla na kočárku na prcka, ale určitě se něco podobného doma najde, nebo silnější osuška. Nechávám (A KONTROLUJI během cesty!) někde tak 2cm štěrbinu, aby mělo morče vzduch! A takhle kráčíme denně nebo ob den na veterinu;).
    Mám na klasickou přepravku velkou tašku z Bambule (60Kc pořizovací cena).
    Dřív, když jsem ještě Wolfíka vozila na veterinu, obvykle to bylo v mrazech, za deště nebo vánice, jsem jezdila denně taxíkama tam i zpět. To se fakt prodraží+operace, nebo zákroky, rtg a sona..Taky mi tu poradili a taxíkem jen když spěcháme, abysme měli rychlejší dojezd, nebo když je fakt "psí počasí".
    Jezdím v Praze k MVDr.Valešovi, s Ericou zkušenosti nemám, ale co vím od Zbyňka, Kasanová je prý výborná.
    7.12.2019 19:45Selene
    Nemáte někdo ponětí co to znamená? Moje dvě samičky začnou klapat zuby a pak chodí kolem sebe. Jsou to sestry, jsou spolu od malička, ve stejné kleci.
    7.12.2019 22:14011
    Jezzabell: Moc moc díky za radu, doufám,že to plíseň nebude, ale zase co jinýho. Jak dlouho se čeká na výsledek stěru? Díky moc
    - - - - -
    Selene: mám tedy morčata dva měsíce,ale řekla bych,že jde o rvačku, cvakání zubů znamena.boj. vrkání je ok
    7.12.2019 22:55Jezzabell
    Selene: Řeč těla morčat: https://www.youtube.com/watch?v=uBCdW41Bc1U
    A morčecí zvuky: https://www.youtube.com/watch?v=kWIOTtJhrwM
    8.12.2019 11:06Tygrinka
    011: Plíseň pozná vet i pohledem, stěr není vždy potřeba. A šedivění uší plíseň nejspíš bude...

    Selene: Holky si něco vysvětlují. Nebo mají ponorku. Mají možnost si jít z očí - velká klec s více úkryty...
    - - - - -
    Vypadl mi tam otazník... Mají tedy možnost si jít z očí?
    8.12.2019 16:57011
    A jak jsem to mohla způsobit?nebo to může opravdu vyvolat stres? Cca před 14 dní se kluci porvali (seknutí do krve),od te doby je hlídám a jedí převážně ve výběhu.bylo to určitě o jídlo (každý má svou misku a talířek)
    mám je dva měsíce (našli jsme.je u popelnic v krabici se senem)kdyby to měli z původního chovu,tak by se ta plíseň.asi.objevila.hned,že jo , ach jo
    - - - - -
    Seno není plesnivé,kromě voní,kupuji ho
    8.12.2019 21:01Tygrinka
    011: Zejména je to stres. A ani při nejlepší vůli se tomu vyhnout nelze. Něco tam mohlo být díky tomu vyhození, pak se něco semlelo, a když je konečně klid, tak to vypukne... Po zaléčení to bude dobré. Svrab a plíseň (a přerostlé zuby) patří mezi nejčastější onemocnění morčat. Tím neříkám zanedbávat hygienu chovu, ale prostě s těmito nemocemi se tak nějak musí počítat, u morčat stres hraje velkou roli a stačí relativně málo a rozjede se to. Měla jsem tu morčáka, co mi oplesnivěl až pár týdnů poté (asi 3-4 týdny), co se dostal ke mě do klidu a pohody. Do té doby žil s králíkem a měl "jen" prasklý pysk z nedostatku Cvitamínu, který jsem zaléčovala. Takže se dostal do pohody, tělo řeklo, že už může, tak se to vysypalo.
    - - - - -
    Na druhou stranu stres, o kterém si myslíme, že stresem je - třeba častější převážení - mohou morčáci snášet zcela bez problémů. Tak jsme kdysi vozil morče a dokonce i morčecí rodinu - morče v autě, rodinu ve vaničce v kufru - každý týden na chatu. A myšáci byli v pohodě a plísní netrpěli.
    8.12.2019 21:11Zbyněk
    011: venku je teplo, morče 5 minur v přepravce vydrží, ale tak dej přes něj kousek hadříku, šátek, cokoli. Bude koukat, proč ho dusíš:), ale přežije. Erika - Dr. Kasanová - první zkušenost císař, nepřežila ani mláďata, ani maminka. Druhá zkušenost měsíční samička s tympanií po příchodu ke mě domů, prohlédla jí, dala Degan, Ranital a Tympanol, do měsíce se srovnala. Pak má zkušenost Ehrena, abscess na krčku samičky, málem zákrok na Erice neprřežila, opravil to Valeš na H-Vetu se zdviženým obočím. Třetí zkušenost - moje samička, kňourající u čůrání, ledviny má prý čisté, žádná kalcifikace, ale zánět močáku. ATB nepomohly, zašel jsem jinam, ledviny stále kalcifikované, neviděla to. Z nouze na jednodušší zákroky asi ok, ale raději na H-Vet, Hůrku, Vetcentrum Duchek, Zelenou Lišku. Plíseň - imunita, genetika, metabilismus, stres.

    Selene: připravují se na válku! Mě to občas také dělají dvě ségry, ale mají na noc obří morčatárnu a přes den obří výběh, takže hlavičky vychladnou. Zvětši ubikaci, dej tam schovávačky, patra, viz moje alba
    8.12.2019 23:28011
    Zbyněk: na Hurku se nedostanu,je to pro mě daleko (pojedu s malým synem).mám radši nechat udělat stěry u Dr. Kasanove?

    Jak jste vy ostatní řešili plíseň, byli jste nejdříve na veterine?
    A jak jste vydezinfikovali třeba tunel z dřívek, jaké Savo jste používali
    Ocet nestačí?

    Předem díky, bojím se, aby se nenakazil děti.
    - - - - -
    Děkuji za typy na.vet., teď už se mi vůbec nechce jít do Libne.,ale potřebuji to začít řešit rychle.
    Ještě jsem našla Veterinární kliniku Poděbradská, Poděbradská 1079/63a
    Praha 9, MVDr.Pavla Holá.

    Prosím,jaké mate.nzkusenosti.s Dr. Holou?
    9.12.2019 04:01Ehrena
    011, já bych se v případě kožních problémů nebála zajet jen na tu Eriku.
    Pokud by šlo o něco závažného, raději bych zajela jinam, já konkrétně k MVDr. Valešovi, ostatní uvedené Zbyňkem osobně vyzkoušené nemám. Ale na plísni či jiném kožním onemocnění si myslím, že nejde přímo o život a nemůžou tudíž zase tak moc něco pokazit.
    I když i ta plíseň prý se nemusí ani stěrem vždy poznat.
    Jinak dříve jsem na Erice bývala spokojená, v minulosti nám tam dělali několik operací u morčat a vždy bylo všechno v pořádku. Tehdy nás ošetřovala vždy MVDr. Vozková. Teď už se věnuje většinou psům a kočkám a hlodavce tam dělá MVDr. Kasanová, která je sice velice vstřícná a příjemná, ale za jejího působení tam jsme poslední léta mívali poněkud horší výsledky jak léčby, tak operací, nechci tvrdit, že je to její vinou.
    Před čím vyloženě po své zkušenosti varuji, je nechat tam morče i jen na kratší pobyt (na léčení, zavodnění, vyšetřování), myslim tím dva a vice dní.
    Ale v případě kožních problémů bych se nebála zajet tam, taky to mám nejblíž.
    Jinak vet.kliniku na Poděbradské znám, ale přes kočky, a jiné doktory tam, MVDr. Čápa a MVDr. Kňákala. Doktorku Holou neznám.
    Jinak já jsem v malých případech plísní , např.v případě na těch ouškách, používala krémy proti mykózám, např. Canesten, Clotrimazol aj. Většinou stačilo mazat pár dní, týden, a bylo po plísni.
    Jen jednou při velkých projevech plísně jsme museli koupat v Imaverolu, a trvalo dva měsíce, než jsme se toho zbavili.
    - - - - -
    Ještě chci napsat, že plíseň se u nás projevila vždy přímo po nějakém stresu, např.u nově pořízených mláďat po příjezdu k nám, a hlavně po smrtí parťáka či parťačky.
    9.12.2019 08:17011
    Ehrena: moc děkuji za radu.
    9.12.2019 09:00Zbyněk
    Ehrena: s názorem na hospitalizaci naprosto souhlasím, oni to tam vnucují každému, protože 1200 za den se jim hodí, ale už si na mě nepřijdou :)

    001: u plísně je hloupé, že to klidně může chytit člověk a mít pak plesnivé dítě občas jeho matku zarmoutí:) Kdysi dávno tu někdo psal, že se nakonec také vykoupal v Imaverolu a kupodivu to zabralo:)
    9.12.2019 12:43Ehrena
    Zbyněk, no ono nejde ani tak o tu částku, ale hlavně o absolutně neodpovídající péči za ni.
    - - - - -
    Jako ne že bych měla na rozhazování, ale kdyby morčeti pomohli, ráda bych to obětovala.
    Ale v našem případě jen hóóódně urychlili jeho konec, když jsem uviděla, v jakém je po třech dnech "léčby" stavu, musela jsem ho nechat uspat, a dodnes mě trápí, a asi už navždy bude, s jakou zkušeností a v jakém stavu umíral.
    9.12.2019 20:01Neeen
    Ahoj, potřebovala bych se zeptat, v listopadu jsem si objednala probiotika Protexin Professional ale mají exp. dobu jen do ledna, tak jsem si říkala, pokud je neotevřu jestli je ještě můžu použít i po exp., protože je to fakt na prd, když mají tak krátkou dobu použitelnosti, vím, že jsem tady už něco podobného řešila, ale to bylo ohledně rozdělaného sáčku. Díky.
    9.12.2019 20:51Tygrinka
    011: Tak děti k myšákům nyní nepouštět a nenechat je jimi hladit nebo mazlit. Kdysi jsem také mazala plesnivé ouško u mimina, tam se koupele v Imaverolu nedělají. Normální masti proti plísním nezabraly, tak nakonec vet stejně přistoupil k Imaverolu, kde jsem mazala ouško neředěným Imaverolem a konečně to zabralo. Takže než pokusy, tak doporučuji ten Imaverol a veterinu. Plíseň je tak běžná věc, že by ji měl umět zvládat každý morčecí vet, tedy i ten méně dokonalý.
    Domky bych omyla savem. Používám Savo proti plísním, domky namočím, poctivě nastříkám a nechám cca 20 minut ležet. Během té doby domky obracím a stříkám stěny, kde se Savo mělo blbou šanci udržet kvůli stékání. Pak opláchnu vodou a nechám pár dní vyschnout.
    Než pořešíš domky, tak zajdi to Lidlu nebo Tesca a najdi pár větších krabic od sušenek. Pěkný tvrdý papír, na domky ideální, není třeba ho prakticky upravovat, jen někdy udělat o díru navíc. Po dobu léčby nechej tyhle papírové domky a pak je vyhoď :o)
    10.12.2019 08:51011
    Tak hlásím,že podle MVDr. Kasanove mam klukum jen mazat ouška 1x d.(nejdříve je namočit tamponem a pak natřít a za 15min. Setřit,přípravek je ve stříkačce), stěr ona nedělá (posílá do Holešovic).prý ho nepotřebuje,že je to jasná plíseň. A že svrab by byl horší. Dle MVDr. Kasanove se plíseň drží jen na hostiteli, a jinde v kleci není (ani na sedacce, koberci atd. ),že prý je zbytečne mít klec savem nebo octem,a domečky pro svůj klid mužů mít octovou vodou a nechat zaschnout.na kontrolu jdeme v ne.
    Opravdu se plíseň drží jen na morcatkach? Když je přenosná na lidi. Asi jsem měla jet jinam.
    Mám jim dělat výběh (moc se s nimi teď nechci mazlit), má
    10.12.2019 09:40Zbyněk
    Ehrena: samičku si tam po císaři nechali, ale večer mi v devět volali, že je to špatné. Měl jsem si pro ní já blbec dojet a nechat jí umřít doma, umřela ráno v pět, na kapačkách. Pro změnu Bublinku si tam nechali přes noc a krásně jí rozkrmili, tam jsem si nemohl stěžovat, věnovali se jí. Je to zřejmě o tom, kdo má momentálně skužbu.

    011: hmm, tak Eriku evidetně nebrat, protože to je přesně naopak. Svrab je úplně v pohodě, mimo hostitele nepřežije tři dny a morče stačí zakapat například Advocate, nebo Strongholdem (používám variantu pro 40kg psa, tři kapky) a do dvou týdnů je vyřešeno, plus není potřeba vymývat ubikaci. Svrab je navíc nepřenosný na člověka.
    Plíseň naopak často ano a je potřeba důkladně vyčistit ubikace. Dřevěné domečky raději hypermanganem (ztmavnou), Savo páchne, na dřevu až navěky, amen! Mazat ouška je dobré maximálně k tomu, že si člověk ověří, že jde o plíseň. Ale je li to plíseň, tak se chlupáč musí koupat celý s tím, že se Imaverol nesmí dostat do oušek, do čumáčku a do oček! Tady v sekci Nemoci je to dobře popsané. Hlavně po koupeli je potřeba morčáka DOBŘE vysušit, froté ručník, pořádně osušit, ideálně ještě chvíli hřát na sobě, aby nedostal zápal plic, ten je obvykle fatální. Fén bych nepoužíval, je pro ně hodně stresující.
    - - - - -
    Aha, není to tam popsané. Já s tím zkušenosti (naštěstí) nemám, ale dle návodu připravit vlažnou koupel (příjemnou na dotek), zanořit chlupáče po krk - nesmí se napít, naštěstí je ve stresu a neochutnává, polít suchá místa, opatrně namočit prtem hlavičku, ouška zvenku, pozor na očka. Pak vysušit jedno morče a pustit se do druhého. Zabalit do ručníku až po hlavičku a hřát na těle. Je to trochu práce:)
    10.12.2019 10:35Ehrena
    Zbyněk, ale na tyhle koupele je asi potřeba víc přípravku, než 011 dostala.
    Nám tedy kdysi při plísni jen na okrajích oušek říkali, že stačí jen tampónem hodně namočit ouška a okolí a nestirat, nechat zaschnout. Že není nutná celková koupel. Při tak malém postižení.
    Nebylo to na Erice, ale veterina v Jablonci.
    Jinak ohledně údajně nepřenosné plísně na lidi, to teda nevím, taky jsem ji jednou od morčete chytla, bylo to od toho hodně plesnivého, kde jsme ji léčili přes dva měsíce Imaverolem, celkovými koupelemi.
    Strašně špatně se jí tehdy zbavovalo, jak u mě, tak u morčete.
    Nevím, jestli tedy nejsou některé druhy plísní nepřenosné na lidi, ale to se asi jen tak nepozná, bez stěru, o jaký druh jde.
    10.12.2019 10:47011
    Aha, tak tedy budu koupat. A tak po jednom namazání vypaji ouška Ok
    - - - - -
    Moc děkuji
    - - - - -
    Naštěstí kluci mají plíseň jen na osku
    - - - - -
    Teď jsem našla na netu video,jak slečna léčí plíseň u morčátka 3% peroxidem a má.je vyléčené za 5 dní!
    Ještě mě napadá: dávali jste nějaké vitamíny?
    Ptala jsem se na veterine a pry C do vody,ale jak je voda kyselá - nechtějí ji pít,
    Ještě njedno všem moc díky za rady
    10.12.2019 14:02Vlada
    011: koupíš v lékárně práškový rozpustny cecko a na špičku lžičky do 2dl vody, pak do pítka
    10.12.2019 14:17Jezzabell
    011: do pítka je to na prd-céčko po nějaké době zoxiduje a znehodnotí se tak. Dopotučuju na veterině si říct o inzulínku (stojí cca 5Kc, v lékárnách se blbě scháněj). Do plastové odměrky od dětského sirupu nasyp nadrcenou půlku céčka (nadrť mezi dvěma lžícema) a natáhni si třeba ze skleničky nebo jiného plast. víčka tak 0,2-0,3ml (2-3dílky na té inzulínce) vody, kterou smíchej s tím čerstvě nadrceným céčkem.
    Vezmi morče, postav si ho na stůl nebo gauč a šupni mu to do tlamky (že nemá ta inzulánka v danou chvíli jehlu je asi jasný, ale jen pro jistotu). Je to čerstvé a na hned;).
    10.12.2019 15:32Neeen
    011:
    Já s plísní bojuju už od začátku srpna, holky mají postižené sice jen uši, ale nic mi nezabírá, Medivet, Peroxid, Canesten...Jo, Imaverol je asi dobrej stejně jako Nizoral, ale pokud je to všechno na předpis, tak je mi to prd platné, u nás na veterině to nemají, takže mažu pořád dokola a doufám, že se toho svinstva zbavim.

    Jinak jak jsem kdysi psala o morčeti s dýchacími problémy, chrčí při dýchání, udělalo se RTG plic, prý jsou zdravé, žádný výtok, z očí z nosu, nic ATB nic moc nezabraly, tak já nevím už....jak u blbych s těmi mými morčaty..:/
    - - - - -
    011
    3% peroxid vodíku jakožto slabá kyselina spíše vysuší dané postižené místo a tvoří se větší množství odlupující se kůže, za mě teda nic moc, i když se jedná pro plísně atp. toxickou látku..
    - - - - -
    Oprava, ne kyselina ale jaksi agresivní látka..
    10.12.2019 19:59Jezzabell
    Neeen: Jak jsem ti už psala, mám dvě morčata, co dělají totéž. U obou mi dělal doktor (Valeš) RTG plic, dokonce s odstupem i půl roku znova, aby porovnal, zda nejsou nějaké změny, a nic. Vall-ík je jasnej alergik. Co to u něj vyvolává je fakt záhadou, prostě nevím. Valeš mi říkal, že měl paní, která chodila s alergickým psem a tomu pak vadil její lak na vlasy:))! Teda ono to moc k smíchu není. Já si vlasy nelakuju, ale může to být cokoliv..Tak zvlhčuju vzduch v místnosti, kde je mám všechny. To mu pomáhá a aby tam nebylo moc teplo. V létě je to peklo, klimatizaci nemám. Geri to má občas a řekla bych, že z granulí Versele Laga Complete.
    U Vall-íka ho doktor ještě podezíral z obezity, že má 1.900g!;) On se pak udělá tzv. tukový límec a tlačí na plíce, pak morče chrčí. Jenže Vall-ík je obří od mala. Jeho ségra je taky pořádný kus morčete a jsou fakt větší, než ostatní i stavbou kostry. A i když zhubne dietou na 1.600g, je to pořád ten zvuk. Zedík, co Lancík marodil dva měsíce s abscesama u zubu, se vyžral na 1.500g a je v pohodě, nechrčí.
    Holt alergici aspoň u nás.
    12.12.2019 01:00Tygrinka
    Zbyněk: Savo musíš omýt. Domky vezmu ještě za mokra kartáčem a jsou jako nové a nesmrdí. A hlavně, i kdyby trochu voněly savem, v řádu dnů to vyčichne a hlavně to myšákům vůbec nevadí.
    - - - - -
    Neeen: Imaverol je mnohem lepší a širokospekrálnější než Nizoral a hlavně je to prostředek na plísně právě pro zvířata. Takže neporovnávej neporovnatelné. A to, že na jedné veterině to nemají neznamená, že to nebudou mít k objednání jinde. Léčí se tím spousta zvířat, takže na "psí" veterině určitě uspěješ.

    Add plísně: Tak jsem už uvažovala nad tím, že morčata se koupají celá, větší zvířata se koupají jen v oblasti plísně (koupat třeba celého koně by bylo dost nákladné) a lidem se vlastně mažou jen ložiska. Nikdo je celé nemáčí v sajrajtech kvůli kolečku plísně na paži a také se plísně zbaví. Něco mi tu prostě nehraje :o)
    - - - - -
    Neeen: Medivet, Peroxid a Cannesten je na plísně u morčat většinou na prd. Kdybys raději mazací a jak vidno zbytečné úsilí věnovala sehnání Imaverolu, už bys měla pokoj. Sama jsem už několikrát měla celou lahvičku Imaverolu od veta, normálně mi ji objednal. Takže, když na veterině nemají, mohou objednat. Anebo vet může dát recept a některá lidská lékárna může objednat (nemůže každá, chce to ověřit) a vyzvedne se to přímo v lékárně. A určitě není v tvém okolí jen jediná veterina, zkus se poohlédnout i jinde a určitě uspěješ.
    - - - - -
    Jezzabell: Alergik? Takže zkus vyměnit prací prášek, ve kterém pereš papuče. Anebo aviváž, pokud používáš...
    12.12.2019 06:30Jezzabell
    Tygrinka: To mě napadlo jako první taky. Aviváže nepoužívám, už by mi do toho nevlezli vůbec:). Jsem v testovací fázi neustále. U Geriho to jsou podle mě granule, teda nevím, co mu na VL_C vadí, ale dostává Bty a Darwin. U Vall-íka nevim. Ještě jsem na to nepřišla. Ale dělá mu dobře vlhčí prostředí, tak aspoň tak můžu přispět.
    12.12.2019 12:25uj uj
    ad téma plíseň:
    za nás můžu doporučit jedině chytrou houbu "Ecosin". Plíseň jsme léčili už několikrát a vždy perfektně zabrala. Netoxická, vždy jsme udělali jednu celkovou koupel a pak už jen potírali postižené místo. Prodává se to v šumivých tabletkách, které se nechají rozpustit ve vlažné vodě, 20 min. se to nechá "aktivovat" a pak šup s tím na morče a nechat zaschnout. Pokaždé to krásně zabralo :-) Asi se prodává na veterině nebo na netu...
    https://www.pupiky.cz/ecosin-chytra-houba-pro-zvirata-3x3g?gclid=EAIaIQobChMIstjsk_-v5gIVGZ7VCh3bowh5EAQYBCABEgLi-fD_BwE
    - - - - -
    Jo, a ty tabletky jsou na dva litry koupele, takže jsem čtvrtila a rozdělávala v menším množství, když jsme jen potírali :-)
    - - - - -
    ad čištění při plísni: výrobce Ecosinu doporučuje toto:
    Souběžně s aplikací přípravku doporučujeme provést vyčištění prostor a chovatelských pomůcek, se kterými zvíře přichází do styku (kotec, pelech, kartáč apod.), abychom redukovali počet spor plísní v prostředí.
    12.12.2019 14:40Ashara
    Je to teda poněkud mimo téma, ale aviváž se dá naprosto nahradit obyčejným octem! Funguje to výborně, kdo si chce počíst, zadejte si na netu heslo "ocet místo aviváže".
    A třeba v DM drogerii prodávají prací prášek antialergický, bez parfemace apod.
    12.12.2019 14:57Jezzabell
    Ashara: Nemám problém s parfemací;). Vall-ík je "na něco"alergický, a nepřišli jsme zatím na to, na co. Jestli myslíš Lovelu nebo podobné, vyzkoušeli jsme několik druhů. Peru dále v Persilu, když to není práškem. AVIVÁŽ nepoužívám, protože mi všechny smrděj, ne ze zdravotních důvodů;). Není důvod. A nerecykluju svoje sandále-alternativní život není v mém věku nic pro mně..
    To řečeno obecně, ne na tvůj článek.
    Stále hledám- ale možná je to víc věcí najednou, co si myslím..ovšem: myšlení je matka omylu.
    12.12.2019 19:07Tygrinka
    Jezzabell: Zkus prát v gelovém Persilu. A ty granule, zajímavé...

    Ashara: Aviváž nepoužívám vůbec, vše elektrizující šlo do koše, bo já zejména v zimě ještě vyrábím ze všeho statickou elektřinu a dostávám rány i od tekoucí vody :o)) O tom octu jsem to už slyšela, zkusím to použít. Octem myju věci myšákům, akvárko, záchůdek ušákovi, tak si v něm tedy vyperu i prádlo .o)
    12.12.2019 19:17Jezzabell
    Tygrinka: Práškový Persil nevedu, jen g e l o v ý;))
    12.12.2019 19:26Tygrinka
    Jezzabell: Tak už vím, proč u svých kapybar používáš rukavice, když mají italskou domácnost. Včera mě řachnul můj největší myšák, takový slabý odvar těch tvých tanků, a kromě prokouslé kůže mám okolo i slušnou modřinu. A to bylo jen takové vybití energie, nikoliv přímý útok... Jak přehazuji myšáky, tak jsem Lumpíka musela na chvilku zavřít do klece vedle dvojice, kterou nesnáší. A když klukům vyhrožoval, co jim všechno udělá, až se k nim dostane, chtěla jsem ho odnést. Byl však příliš zabrán do svého proslovu, já to nevystihla a měla dojem, že mě vnímá, ale on mě ještě nebral zcela na vědomí a rafnul. A má docela sílu. Už jsem byla kousnutá párkrát, ale tohle jasně vede... :o)
    12.12.2019 19:41Jezzabell
    Tygrinka: Teda teď to bude znít hrozně, ale Lumpík je kus myši! Nic ve zlém;). I ten nejmenší morčák může použít své zbraně tak, že dvoukilový cuy žasne! Každé morče má zuby téměř stejně dlouhé. Jen to není vidět. Proto nám příjde "divné", že kilové morče si hravě dovolí na dvoukilové (obrazně řečeno).
    Nic si z toho nedělej;)! Mně se třetím dnem hádají "Italové"(Jimmík Rakeťák s Vočkem) a to je takové klektání zubama a vřeštění, nadhazování podested a domků, až skáčou, že mám fakt strach o jejich zdraví! A! - RUKAVICE statčně sídlí na mříži nad nima! Bez nich ani za nic!!!
    A zeptej se Zbyňka, jak tihle dva umí "vyhrožovat", když se jen přiblíží s nůžtičkama na drápky;))! Musím mu je vyndat;). Ale poznám, kdy cvakaj a jak-jinak bych taky couvala!
    Dodnes mám na eMíčka, který měl "pouhých"1.390g meziz palcem a ukazovákem na pravé ruce kus vyhryznutého masa, je to vidět od pohledu;).
    Soucítím s tebou! Nechť tě provází Temná síla sestro:)))! U nás nazývám Temným rytířem nebo sílou Julese:), ten taky už 3x hlodal na mých rukách, než jsem se naučila nosit rukavice.. Jizvy jsou kráásně vidět. Jako rambo_guineapig:).
    13.12.2019 06:23Zbyněk
    Tygrinka: směju se nahlas, hlavně tím zabráním do svého proslovu, ve kterém nebohým nepřátelům vysvětloval věci příští:)) Chlapec byl zřetelně přepnut do bojového režimu! Jedna moje známá nerozvážně sáhla mezi rvoucí se cuye, takže jí jeden visel dvě a půl minuty mezi palcem a ukazováčkem, vrčel a škubal tesákama, jak pitbull, prý to byly její nejdelší minuty v životě:)) Jinak zmínění Italové mě fakt nemusí, jakmile se blížím ke kleci, vyzbrojen kleštičkami, kolektivně se vrhnou k mřížím a pouští hrůzu, že nám běhá mráz po zádech, ovšem Jezzabell má rukavice z Vítkovic, které by snad udržely i kulku z pistole:))
    13.12.2019 11:56Veronika5
    Jezzabell: Já peru zvířecí věci úspěšně v mýdlovém slizu, např. Yellow and Blue (rovněž v dmku). Místo aviváže dávám "máchadlo prádla" od stejné značky, neutralizuje zbytky prášku v textiliích. A že toho zvířecího prádla mám - 2x týdně plná pračka hnusných počůranejch pelechů a podložek.
    Zkus!
    15.12.2019 17:45Klarkaaa
    Dobrý den, chci se zeptat, máme doma morče, které bylo vždy většinu času vylezle z domečku a najednou přes noc z ničeho nic je furt jenom v domečku, nějak nechce chodit, zvláštně dýchá a kymácí se ze strany na stranu.. nevíte co to muže být?
    15.12.2019 17:48Veronika5
    Klarkaaa: Je mu moc špatně. Musí okamžitě k veterináři!
    15.12.2019 23:33011
    Prosím, Imaverol se oplachuje?
    Na vet. radi namočit celé morče+napenit imaverolem+nechat 10 min.pusobyt a pořádně spláchnout, nakonec imaverolem namazat postižené místo. Všude čtu,že se Imaverol neoplachuje, předem děkuji za radu
    16.12.2019 16:51Ehrena
    011, nám tehdy říkali vykoupat a nevysoušet, neutírat, nechat normálně uschnout, případně tomu pomoci fenem.
    - - - - -
    Bez oplachování.
    16.12.2019 19:53Gremlinka
    Dobrý den, v létě jsme si s přítelem pořídili dva kluky, ale tak před měsícem jsme je museli rozdělit. Každý má svou klec, a když je zkoušíme dát k sobě, tak se začnou prát. Nemáte prosím nějakou radu, jak je dát zase dohromady?:-)
    16.12.2019 20:25Ehrena
    Gremlinka, a proč jste je museli před měsícem rozdělit? To už kvůli tomu praní?
    16.12.2019 22:41Market248
    Ahojda, máme doma měsíc morčecí slečnu, narozená někdy v září. Je šance k ní pořídit druhou samičku? Jde mi o to, aby se holky snesly. Díky za vaše tipy.
    17.12.2019 18:11Neeen
    Market248
    Nejlepší je chovat morčata min. ve dvou, ještě když to jsou samičky, pokud možno si k ní co nejrychleji pořiď ještě jednu, nemusíš se bát, samičky se většinou velmi dobře snášejí.
    17.12.2019 21:35Market248
    Neeen: díky 😊
    18.12.2019 02:09Tygrinka
    011: Hlavně se Imaverol ředí, nedává se na zvíře neředěný. Po koupeli se neoplachuje.
    - - - - -
    Resp. Na lokální použití se dá použít Imaverol neředěný. Ovšem běžně se používá v ředění 1:50.
    18.12.2019 12:48uj uj
    Market248:
    samičky se ve většině případů snášejí velmi dobře, pokud k té starší pořídíš mimino, mělo by se automaticky podřídit a budou si dobře rozumět :-) Jsou samozřejmě jistá pravidla, takže ve zkratce:

    - seznámení na neutrálním území (společné běhání mimo obydlí starousedlíka), s dostatkem jídla a schovávaček (které by měly mít aspoň dva vchody, aby mimino mohlo prchat)
    - nezasahovat do vyjasňování hierarchie (pokud neteče krev) - musí si to vyříkat a ujasnit, někdy to vypadá docela drsně, ale pak bývá klid
    - ve stávajícím bydlení více schovávaček (průchozích) a jídlo dělit, aby nevznikal důvod k hádkám.

    Držím palce, ať vše klapne. A morčátkům je opravdu mnohem lépe ve skupině ;-)
    - - - - -
    A zapomněla jsem to nejdůležitější - morčátka musí mít dostatek místa :-) čím větší bydlení, tím lépe, udává se nejméně 0,5 m2 na jedno svinče ;-)
    18.12.2019 19:21Market248
    uj uj: já jsem jako dítě právě měla vždycky jen jedno morče, poprvé to byla samička, po druhé sameček. Samička se dožila jen 3 let, sameček 6 let. Teď mám druhým rokem osmáky degu, kdy jsme původně měli také jen jednu holčičku, ale máme teď 3, a morčátko jsme pořídili jen jedno zase, snažíme se jí věnovat co to jde, je to moc hodná samička. Tak právě zvažujeme zda nepořídit druhou, aby měla kamarádku, v rodině mi všichni říkají, že jsem padlá na hlavu, mít tolik zvířat, ale mě to dělá radost, k tomu mám ještě pejska, Jack Russella.
    18.12.2019 20:48Neeen
    Market248:
    Kdybys viděla co je teprve u nás doma XD, dvě akvárka, andulky, tři psi, kočka, venku pět morčat, tři králíci a tři koně, jo a ještě dvě terária, myslím, že jsi na tom ještě dobře ;)
    Miluju lidi, kteří mají rádi zvířata a věnují se jim, mají velká srdce.
    18.12.2019 21:35Market248
    No ještě jsem zapomněla dodat jedno lidské ani ne roční dítko. Ale zvířata jsou prostě součást mého života a doufám, že jednou budu mít šanci na větší prostory než je 3+1 😊
    18.12.2019 23:40Jezzabell
    Market248_ mam Jack Rusella, osm morčat, které mají výběh na střídačku (jinak žijou v arénách ne v obyč. klecích), devítileté dítě a bydlíme v dvougarsonce;))!
    19.12.2019 10:13Market248
    Jsem ráda, že nejsem blázen sama 😊
    19.12.2019 11:29Veronika5
    Market248: Já mám dvě děti, dvě morčata a dva králíky, ve 3 plus 1.... Spotřeba sena neuvěřitelná. A když někam jedeme, jede to všechno s náma, nemáme hlídání :)
    19.12.2019 13:18uj uj
    Veru, a to ti to seno žerou i ty děti? :-)
    Market248: moc se přimlouvám za morčecího kamaráda, uvidíš tu úžasnou změnu v chování, samička bude s kamarádkou šťastná. V Německu a Švýcarsku (možná už i v Rakousku) je chov samotného morčete považován za týrání zvířat :-( morčátka kamarády opravdu potřebují, také jsem jako holka měla morče samotné, ale opravdu jsem změnila názor. A o tolik víc starostí mít nebudeš - jedno morče nebo dvě, to je fakt fuk. Já mám tři a to už je trošku znát, hlavně na tom seně, ale je fakt zábava je pozorovat, jak spolu komunikují :-) Prosím prosím - MEERSCHWEINCHEN WOLLEN NICHT ALLEINE SEIN! (morče nechce žít samo) :-)
    19.12.2019 14:41Veronika5
    uj uj - to naštěstí ne, ono už takhle máme spotřebu sena velký pytel za trochu víc než týden - to by pak bylo ještě horší!!! :-D
    Králíci jsou žrací stroje, a co náhodou nesežerou, s oblibou znehodnotí nějak jinak :)
    19.12.2019 15:27Neeen
    To jste na tom ještě dobře, já beru každý tyden nový balík sena od koní, jinak bych to ani neuživila :)
    19.12.2019 17:39Zbyněk
    uj uj: mě se teď často řežou dvě ségry, blbky:) Ty lednové dalmatinky a začíná si Justýnka, jenomže Anička má také 1450 g, takže proti sobě vždycky stojí dvě naježené, zuřivě cvakající, strakaté koule a musím je jít seřvat, mrchy toho hned nechají a koukají, jak dvě neviňátka:) Cipísek vyšikanuje dvouletou Bublinku, ta si jde hned zchladit vztek na Aničku a ta to hned zase dá sežrat čtyřměsíční Frídušce, no prostě zákony padajících exkrementů:)) Skoro šestiletá babča Drobka to pozoruje s nadhledem a ostatní se do ní nijak nenavážejí a ctí její profesní šediny:) Ovšem komické bylo, když Cipísek, kastrovaný ve čtyřech měsících, zavrčel nedávno na mimino Frídu, ta. mu to okamžitě vrátila a pak mu začala dělat brutálně děti, zatímco trouba zdrhal, řval a ona na něm vzadu visela, jak lasička:) Dneska mu to udělala ještě Anička, chudák sameček:) Mají to tady nějak naruby:)
    - - - - -
    Jinak jsem koupil pytel Maliny za 400, humus hnus, vypadalo krásně, ale fakt nevoní a smečka se toho nedotkne. Kdysi se Malina dal, ale už nedá
    19.12.2019 18:39Jezzabell
    Zbyněk: Máš toho sena málo jo?:))
    No mně se zas snaží překalibrovat Italové Jimmík Rakeťák s Vočkem. Oni si tak nějak vyměnili před cca rokem role a Vočko to dává Jimmík naskakuje ze Jimmíkovi pěkně sežrat. Ten mu nezapomene ani ťuk! A tak necelý týden Jimmík naskakuje na Vočka, který s řevem a vřeštěním zdrhá kam se dá. Nedavno jsem přišla domů z nákupu, podesta na křivo, papuč vzhůru nohama v hoblinách..no co se dělo netuším a radši nechci vědět!:) Hoši dostali vynadáno, jukaly na mě dvě hlavičky vykulenýma očima z každé strany arény (tady nikdo nic neprovedl..)..Sešívané mužstvo na Vánoce nepotřebuju!
    Lancík byl dnes na broušení zubu. Naučil se po tom opakovaném abscesu kousat dole křivě a dělá se mu tam háček. Takže sice žere, ale blbě a musím dokrmovat kaší. Ale KONEČNĚ se mu hnula váha nahoru o 100g a přibral! Je pořád jak věchýtek, 970g. Ale je jak šipka a jinak řádí. Přední skus má prý dobrej, absces zatím taky nikde. 13.1. jdeme na další broušení, tentokrát v narkoze. Dnes mu to jen stáhl o 1mm, aby měl morčík klidné svátky-snad i já!:)
    Jo, ten "lavinový efekt" ve smečce mooc dobře znám! Jak se Italové rozvášní, že lítá i seno do půli obýváku, tak za chvíli začnou vřeštět Geri s Jarvisem. Lancík se Zedem se přidaj a Jules pod nima cvaká zubama sám, Vall-ík u sebe zalézá do sena, že v tom nejede;)!
    Přitom, když je přehradím, tak jsou jak magoři s býčíma hlavama dole a jedou dokud se někde nepodhrabou, nebo to prostě hlavou násilím z jednoho boku neodsunou..A pak jsou jak dvě hrdličky vedle sebe a tulej se k sobě, no vyznej se v nich!
    Přesto, Vítkovické rukavice jsou nahoře na kleci!;) Vždy ve střehu, komisaři!
    19.12.2019 19:27Veronika5
    Zbyněk, Jezzabell: No nám takhle sexuálně likviduje paní králíková kastrovaného pana králíka, a to tak neuvěřitelně, že když na ni přijde říje, musíme je držet odděleně, protože ona fakt v tu dobu nemá v hlavě nic jinýho. Půjde po Vánocích na kastraci, protože toto je dlouhodobě k nevydržení - pak už snad bude pokoj :-D.
    19.12.2019 19:36Bart
    Koukám, že ne jen u nás morčata reagují na vynadání :-) Já je taky vždycky seřvu, jak se začnou provokovat. Nico sklopí hlavu a maže se schovat někam do rohu. Ale jen se otočím, už to zkouší znova. Jenže já taky, a jak začnu vyhrožovat, že si ho vezmu, radši dá pokoj. Chování nesnáší. Jak kdyby tomu rozumněl!
    Jezzabell - tak my jdeme na broušení nakonec příští pátek. Doktorka fakt půjde do práce, i když mají celý týden volno! Naštěstí prý ne jen kvůli nám, ale bude mít víc pacientů, kteří prostě budou nutně něco potřebovat a ten týden to nepočká. Tak že na pár hodin půjde z vlastní vůle do práce, aby těm němým tvářím mohla poskytnout péči. Přitom nemá hlídání dětí, prý si je musí vzít na veterinu s sebou. Tak se ptala, jestli si budou moci naše morčátka pohladit. Prostě bezva ženská, je vidět, že tu práci dělá kvůli těm zvířátkům.
    19.12.2019 21:47Market248
    ujuj: se senem u nás není problém, máme ho docela dost velké zásoby, chovám k tomu 3 osmáky a doma jsme se shodli že jedno morče nebo dvě to je fuk, už máme zamluvenou morčecí holčičku zhruba za 2 týdny pro ní jedeme :)
    - - - - -
    Veronika5: opravdu ráda slyším, že nejsem blázen jenom já, protože moje rodina si myslí, že jsem se dočista zbláznila. Seno máme z vlastního zdroje, nasušené. U nás je problém to, že jejich bydlení je nepřenosná skříň, ale není problém když jsme pryč se s někým domluvit, aby nám tu zvěř nakrmili, pes jezdí většinou všude s námi. :)
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34727

    Nahrála jsem fotky naší Emilky, tak se můžete podívat.
    20.12.2019 07:37Zbyněk
    Market248: ježiš ta první fotka je luxusní!! Trochu doladit Photoshopem a je to normálně soutěžní fotka, po té by měl skočit i nějaký výrobce morčopotravy:) Zrcadlovka? A ten výraz:)

    Veronika5: "sexuální likvidace" samečka mě pobavila:)) Navíc je kastrovaný, takže o to nemá už vůbec zájem, chudák malý :)
    20.12.2019 10:00Jezzabell
    Bart: Kdyby takhle fungovalo víc doktorů na veterinách! U nás jsou teda mezi svátky taky a Valeš je tam dokonce sám. Tak snad to nebude tak drsné, jako to má běžně, když má víkend..
    Není nad zdravá a spokojená zvířátka, na druhou stranu zodpovědní majitelé mají kam zajít s marodem, a to je od těch doktorů taky hezký;)
    Veronika5: ještě že nemáme králíky!:))) Tak hlavně ať jí ta kastrace pomůže a hodí jí to do klidu!
    20.12.2019 11:28Veronika5
    Jezzabell: Díky - počítám, že po kastraci to bude úplně v pohodě. Pokud tomu dobře rozumím, kastrovaná králice se navždy vrátí do toho blaženého období, než u ní začaly všechny ty nálady a pudy.... Jo a ještě jsem zapomněla napsat, že v obdobích mezi říjemi má nonstop období hrabání nory, takže nám hrabe do plovoucí podlahy ve dne v noci a vydrží to, potvůrka, celé hodiny :)! No fakt, termín kastrace je začátkem září, déle bychom to asi my lidi nevydrželi :-D!
    Ale teda cena kastrace velmi mladé (5 měsíců) králice -ajajaj.... Musíme na Hůrku, protože jinde nám to u takhle mladé neudělají. Udělali jsme tam skvělou zkušenost i se samečkem, který byl také kastrovaný tak brzo, jak to jen šlo, protože jak se budily hormony, začal být agresivní a málem samičku "sežral". Zákrok naprosto výborný - ale ty ceny....!
    - - - - -
    Tady jsou, a krásně nám rostou!
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34695
    Dneska ráno při krmení vlezli oba k morčatům - králíčci v pohodě, chtěli by se kamarádit (a nažrat, protože u morčat v kleci to seno mají určitě lepší!), ovšem alfa morče jak se trochu rozkoukalo, šlo nemilosrdně a tvrdě po nich a králíci museli ihned pryč, abychom o Vánocích nemuseli léčit kousance :-/.
    - - - - -
    Zbyněk: A nechceš zkusit tohle seno? https://www.apetit.cz/apetit-johnny-hay-5kg/ .Nejlepší je zajet někam kde ho objednávají, bohužel umím doporučit jen potřeby pro zvířata v Bille na Proseku, tam ho mívají pravidelně. Někdy se najde pytel co není k použití, ale velmi často tam v případě, že dojde seno vlastní i od Nováků, seženu seno které mi baští jak morčata, tak králíci. A stojí něco málo přes 200,-. Je tam příjemná paní, je ochotná i po telefonu leccos domluvit, určitě by Ti řekla kdy bude mít naskladněno...
    20.12.2019 12:50Neeen
    Ahoj, objednala jsem si Imaverol mast, vet říkal, že je lepší mít teď morčata odděleně, aby si to navzájem neolízaly.
    No, říkala jsem si, jestli prostě nestačí, když ty namazané prostě na pár hodin oddělím a potom je dám zase zpět k ostatním holkám, protože je mám venku a není zrovna dobré je mít samotné v prosinci.
    Jinak je Imaverol v masti stejně účinný jako koupel?
    Díky
    20.12.2019 13:03Zbyněk
    Veronika5: děkuji!! Dneska jsem naštěstí sehnal 2 pytle Jihočeského, celkem 700 :) Ta Billa je tam kde? Tohle? https://www.firmy.cz/detail/450502-billa-praha-prosek.html?l=1 Určitě se tam zítra podívám. Novák mi naposledy nechal tak luxusní seno, že jim ho dávám jenom do koule na chuť, aby si nezvykaly, potvory:) Normálně bych si dal i já, ale nemám na to zuby :DD
    20.12.2019 15:48Veronika5
    Zbyněk: Jo, to je ona! Ale ROZHODNĚ si tam předem zavolej, já tam brala pytel včera, dneska jsme byla pro hobliny a už tam měli myslím dva? poslední - ale hezký. Třeba Ti ho tam do zítra nějak zamluví, protože podle mě tam už zítra jinak nic nebude, docela jim to tam jde na odbyt. A taky koukám jaký pálky za to platíš - ten Apetit vyjde teda mnohem levněji...
    No a mimochodem, seno od Nováka se dá odebrat kousek odtamtud, máme to tady všechno pěkně po ruce :).
    - - - - -
    Jé, teď čtu svůj předchozí příspěvek - termín kastrace je začátkem ledna, samozřejmě!
    20.12.2019 18:24Jezzabell
    Veronika5: Znám to tam velmi dobře, u Nováka jsem už několikrát byla osobně, bydlela jsem nějaký čas na křižovatce naproti benzínce;). Takže hned u Billy..

    JINAK VŠEM DOBRÝM A ZODPOVĚDNÝM MAJITELUM MORČÁTEK A ZVÍŘÁTEK PŘEJI KRÁSNÉ A CHLUPATÉ VÁNOCE, HODNĚ ZDRAVÍ A RADOSTI A SPOKOJENÝ ZVÍŘECÍ SVĚT!!!
    AŤ JE JEN LEPŠÍ, aspoň díky nám!;) PF 2020;))!!!
    20.12.2019 22:55Tygrinka
    Neeen: Strejda Google Imaverol mast nezná, takže nevím, cos to koupila. Jinak Imaverol naředěný není jedovatý, jen je pro zvířata nechutný, takže nemají tendenci se moc olizovat. Koupala jsem i dvojice a po krátké kontrole, že jsou spolu ty správné kousky, se oba vždy pustili do zeleniny a neolizovali se. Ale měla jsem je pod dohledem, takže nikoliv zcela bez dozoru.
    21.12.2019 07:59Market248
    Zbyněk: ano zrcadlovka a trošku jsem si s ní prohrála v programu, věnuji se focení, a fotím hlavně psy. Tak jsem musela i tu naši krásku.
    21.12.2019 20:18Ewany
    Dobrý den,

    může mi prosím někdo poradit, zda morčata mohou trošku listů černého čaje po vylouhování. Holky se k nim dostaly úplně náhodou a takový "boj o list" jsem u nich nikdy neviděla. Po chvilce jsem jim čajové listy sebrala, bála jsem se kofeinu (theinu). Jen mne napadlo, zda v listech čaje nejsou látky, které možná potřebují a nemohla bych jim je tu a tam trošku dát.
    Děkuji!
    21.12.2019 20:41Neeen
    Zbyněk, Veronika
    Já nechápu, proč to seno neřešíte tak, že si koupíte prostě malé balíky ( balík) sena, který stojí do stovky MAX (to už je joo luxusní seno) a váží kolem 15 kil..Prostorově to zabere snad méně než nějaký pytel. Třeba tohle vypadá nádherně : :
    https://zvirata.bazos.cz/inzerat/111059795/Seno-male-baliky.php
    21.12.2019 21:24Veronika5
    Neeen: Já tedy proto, že to před koupí chci vidět. Za druhé, potřebuju to unést a manipulovat s tím po bytě, aniž by se mi to všude trousilo. Pokud bydlíš na statku - asi jo, podle toho, co píšeš - tak tohle řešit nemusíš, ale u nás se seno skladuje v kumbále v panelákovém bytě a rozpytlovávání nebo něco takového je v takových podmínkách nereálné. Já ještě seno zvládám maximálně přesypat do plátěného pytle, to udělám na balkoně, a pak vždycky po bytě nosím celý ten pytel a už mi z něj nesmí nic padat, seno vyndavám až nad klecí. S 15 kg najednou v jednom balíku nevím co bych si počala, navíc kdyby mi přišlo ošklivé, neměla bych na sídlišti ani jak se ho zbavit.
    22.12.2019 00:13Neeen
    Veronilka5
    Ne, na statku vážně nebydlím ;) máme dům v malém městečku
    22.12.2019 07:23Zbyněk
    Neeen: protože všichni dodavatelé jsou stejní. Poprvé pošlou slušné seno a pak už jenom shnilé svinstvo, nebo žlutou slámu. Pokud seno nevidím a neočichám, nekupuji.
    22.12.2019 10:22Veronika5
    eeen: Jasně, ale i tak se pohybuješ v trochu jiných podmínkách než má panelákový byt na pražském sídlišti. Dřív jsem bydlela v domě se zahradou, takže tam si to představit umím v pohodě, v bytě fakt ne. Na skladování sena mám kumbál o straně tak 1.5 metru, a ještě tam musí být spousta jiných věcí. Sklep nemáme, do kočárkárny to dát fakt nemůžu. Tož tak. Jedině že bych si pro balík jela osobně, u rodičů na zahradě si to rozptylovala a převezla pak už hotové. Budu o tom přemýšlet :).
    - - - - -
    Neeen: Tak bohužel, ten inzerát byl dnes vymazán. Další podobné inzeráty tam jsou, ale to seno se mi vůbec nelíbí už na fotce, to bude tak pro ovce....
    23.12.2019 08:15Neeen
    Zbyněk
    Tak to je jasné, že bys to seno viděl, bo nikdo ti jeden, dva balíky nedoveze jen tak, musel by sis pěkně sám zajet.

    Veru
    V tvém případě, jestli není možné manipulovat se senem, drapnu pár pytlů, balík, zajedu na nejbližší louku, tam si ho rozdělám, náplním pytel a hotovo...Já jsem vám chtěla ukázat levnější a ekonomičtější cestu jak naložit se zbytečně drahým senem...Pouze návrh, který se mi uplatnit v praxi.
    23.12.2019 13:27Zbyněk
    Neeen: no já mám, podobně jako Veronika, byt dva jedna na sídlišti:)) Pravda, v ložnici mám 12 pytlů sena a u kámošky na půdě na statku dalších osm, ale balík asi ne, jedině že by bylo opravdu super.
    23.12.2019 13:50Market248
    My jsme také v bytovce, ale seno máme nasušené od rodičů 😊 a nacpané ve starém povlaku na peřinu, domů že sklepa jej nosíme v papírových taškách. Ale je pravda, že sehnat pěkné seno ke koupi je docela problém, strýc má koně a před pár lety koupil několik kulatých balíků kdy po rozdělání byly plesnivé. 😔
    23.12.2019 17:21Neeen
    Teda já vás ale všechny tak obdivuju, kdych neměla stodolu, koně a 600 balíku, asi by mě ty pytlíky ze zveraku zrujnovaly :D
    23.12.2019 18:41Tygrinka
    Ewany: Nejspíš je to slušně nabudilo a možná měly průjem. Morčata lístky z čaje nepotřebují. Pravděpodobně to ty tvoje myšky přežily ve zdraví, ale víckrát jim to nedávej.
    - - - - -
    Add seno: Loni jsem si koupila také cca 12-15kg balíky sena. Seno krásné, voňavé, ale přeci jen prášilo víc, než jsem zvyklá. Takže do stáje super, koníkům bych to dala hned, morčatům chutnalo, ale já to tu měla stále pod vrstvou prachu a ke konci zkrmování mi jeden myšák začal pčíkat a druhý měl často podrážděné oči. Seno bylo fakt krásné, měla jsem ho u postele a rochnila se v té vůni, ale ten prach mi lezl na nervy :o) A denně se mi vytírat nechtělo. Jinak se mi to přesně vešlo do plastboxu Ikea - 80x65cm. Takže to mělo i kolečka a nerozpadalo se to.
    24.12.2019 08:35Zbyněk
    Neeen: jojo, seno je drahé a bude hůř, už rok pořádně nepšelo, rozmáhají se suchomilné plevele typu mléč a bodláky, v senu je čím dál vice trnů a bude ho méně a méně. S p. Novákem jsme si nechali doporučit selektivní herbicid Bofix (od Buub), protože pokud by ho nepoužil, neměl by letos žádné seno. Takhle ho má zcela bez jedovatých a ostrých plevelů.
    Moje babička za války sušila seno, kde se dalo, protože jedna králičí samice dala za zimu plnou půdu sena, na jaře se pak připouštela a přes léto se to mnoýilo a jedlo:) Seno vozili na ručním vozíku 8 kilometrů z louky domů. Zase se k nedostatku vracíme a vláda nehnula ani prstem. Já kupuju zásadně po pytlích, se sedmi skartovačkami to jinak nejde:) Měsíčně cca 1500 za seno. A jaknile vidím slušné, hromadím u kámošky na půdě:)
    Nepoužitelný je už dávno Malina. Dřív měl ty velké pytle slušné. Dneska člověk zaplatí 400 za zapařené svinstvo, už to dávno nekupuju.
    24.12.2019 13:21Jezzabell
    Neeen: Stodolu nemám, ale 18pytlů sena ve sklepě je;)))..
    Včera jsem zrovna byla na poslední chvíli v PetCentru morčáků pro travní tunely (hodím jim je v pátek na hlavu, smrděj plísní!) a slečna u kasy "nechcete seno?" Ovládla jsem záchvat smíchu a říkám jí "když trumfnete tu kvalitu, co mám doma v 18 bramborovejch pytlích, tak si vezmu";)!
    24.12.2019 22:13Neeen
    U nás jsem zatím nezaznamenala až tak velký úpadek kusů balíku, máme seno krásné, zelené, kvalitní, nevím čím to je....Ale co bude v dalších letech, nevím :/
    26.12.2019 17:54Ajati
    chtěla bych se zeptat - máte někdo , prosím, zkušenost se senem od ProBioBed ?
    27.12.2019 10:20Tygrinka
    Zbyněk: Tak nedávno jsem malého Malinu koupila, spíš z nouze. Větší stébla, což se dá čekat, myšáci na to koukali, moc to nechtěli, ale králík se může po něm zbláznit, jak mu chutná... Velký balík mi vyprodali, takže kvalitu nemohou posoudit, po novém roce zajdu do svého oblíbeného zverexu a podám zprávu o kvalitě :o) Jinak Malina prý nemá jen vlastní louky, skupuje seno od lidí a prodává pod vlastní značkou, takže ty výkyvy kvality jsou nyní jasné.
    27.12.2019 17:37Zbyněk
    Tygrinka: mám ještě skoro celý maxipytel, klidně dovleču na Punk-ratz po Silvestru:) To seno je jemné, ale prostě nevoní dobře. Třeba by ale králíčkovi jelo? Řekni si, jinak ho hodím na hlavu první prodavačce, kterou v tom Tescu v Zooshopu potkám :)
    28.12.2019 17:19Veronika5
    Zbyňku, máš tam ode mě nepřečtenou SZ....
    28.12.2019 20:12Vladi
    Ohledně sena: pravidelně objednávám na internetu kralici.cz seno, které se jmenuje stejně. Prý pro nosné jazýčky a moje holky by jim mohly dělat reklamu. Je zelený, voní, nepráší. Doporučujeme.
    - - - - -
    https://obchod.kralici.cz/p4192-kralici-cz-seno-kralici-cz.aspx
    28.12.2019 21:25Jezzabell
    Když jsem měla dva kluky v začátcích, začínali jsme taky na pytlících z králíků, dokonce na Oxbow bojínkovém. Jak kluci přibývali, tak jsem začala řešit objem. Páč bych se nedoplatila. Hoši si teda neuvěřitelně rychle zvykli na domácí stravu z podhorských luk od soukromníků;).
    S příjemným pocitem v srdci vzpomínám, když jsme doma měli "jen" jeden pár.. :).
    Teda dnes jsme spokojeni s naší "morčecí vesnicí";), o tom žádná! Jen je to celkem honička za senem, kdo by si před lety pomyslel...
    29.12.2019 16:15Zbyněk
    Vladi: poprvé bylo seno kralici.cz perfektní. Podruhé přišla shnilá sláma, páchnoucí po houbách, ale strašně, stejnou zkušenost měla Jezzabell. Další rok jsem si tam radši zavolal, prý je voňavé a pěkné. Přišel strojově nařezaný balík, který byl do půlky černý a shnilý, jak ležel ve vodě. Na shopu mi skladnice tvrdila, že to prý udělal dopravce, jo tak to určitě:)) Odsud beru alfalfa seno od Oxbow a bojínek od téže firmy, zbytek jsem zkoušel a je to k ničemu, naposledy jsem objednal toto: https://obchod.kralici.cz/p4503-petcenter-seno-pet-royal.aspx a zase - hnědá, nakysle páchnoucí sláma, letělo to do popelnice. Občas se povede Rasco s bylinkou ale vždycky tam volám a pětkrát se zeptám, jesstli to voní a není to hrubé.
    Při sedmi blešounech potřebuji tak 40 pytlů ročně, spíš víc :)
    29.12.2019 17:48Tygrinka
    Zbyněk: Jestli seno nevoní jako seno, je to špatně. To moje malé Malina seno voní pěkně, jen stébla jsou větší, což se při letošním vedru dalo čekat...
    - - - - -
    Jemné seno jsem letos moc nepotkala, jedině u zalévaného a tedy často sekaného trávníku. Hm, to by mě zajímalo, proč ti posílají takový hnus. Že by to bylo vadné už při plnění?
    - - - - -
    Seno PetRoyal bývá také dobré, ale vždy kupuji to, co vidím a mohu si očichat, tj. slevy v PetCentru nebo jinde...
    29.12.2019 19:51Vladi
    Zbyněk, Tygrinka: Já mám zatím s tímto senem dobrou zkušenost, měla jsem ho už několikrát, letos objednala 4 pytle pro dvě morčata do jara vystačí. Jedná se o otavu, takže druhá seč, ale jinak skvělá zkušenost. Pet Royal už jsem taky měla, ale v obchodě jsem náročně probírala několik pytlů, než jsem něco vybrala.
    30.12.2019 14:18Jezzabell
    Zbyněk: jj., moje řeč! Mám jich osm a vím svoje! Občas to do nich padá a jsou jako průchoďáky sena! Proto tvrdím celoročně "jejich bobky naše radost!";)
    30.12.2019 17:06Vladi
    A já dodávám: baštící morče = spokojené morče
    - - - - -
    Všem morčatům hodně zdraví a spokojenosti do roku 2020 a jejich páníčkům a paničkám jen radost ze svých miláčků. Přejí Rozi & Fati z Kladna
    30.12.2019 19:45jezzabell
    https://www.denik.cz/zvireci-denik/pes-nemoc-zada-akupunktura-20191214.html
    Je to tedy popisováno hlavně na psech, ale zajímalo by mě, zda se to dá využít i na morčatech...
    31.12.2019 20:24sarik
    Ty je morče samo jesli nese dalši morce a jesli snese kluka a ja mam 1 rok morce a su abi mnelo mladi a co ty to morče nesnese co pak mam delat mam holku ludmilku ta je rok sama
    - - - - -
    Poratemi
    - - - - -
    Ty je morče samo jesli nese dalši morce a jesli snese kluka a ja mam 1 rok morce a su abi mnelo mladi a co ty to morče nesnese co pak mam delat mam holku ludmilku ta je rok sama
    - - - - -
    Muj parten ma dve morcata holku a kluka a jeste malou
    - - - - -
    Morcata se boji petart