od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Březen v roce 2019
  • Zobrazuji 204 zaznamu.
  • 1.3.2019 00:40Freya_01
    Jordyna- já svého morčíka chovala pořád a nic mu nebylo, pokud jste opatrná tak je to v pořádku :) noste ho tlapkami dolů, nepřetáčejte ji na záda pokud to není nutné. a k tomu pití - měla jsem morče co mělo vyloženě radost z napáječky, měla pořád mokrou klec, musela jsem sušit stelivo, protože pořád cmrndala vodu jak šílená, ale jí to bavilo. možná se to líbí i vaší morčince. a třetí věc - v některých zemích je dokonce nařízeno chovat morčata dvě a více. jsou silně společenská. doporučila bych ještě jednu samičku, klidně mládě. chápu, že zpočátku chovu máte jedno, i já tak začínala, ale čím více jsem se dozvídala v podobných diskuzích, dost jsem svůj přístup k morčatům změnila. teď mám holky dvě. :)
    1.3.2019 07:26Veronika5
    Jordyna: Při zvedání podepřít druhou rukou zadeček, tak se jí nemůže nic stát.
    1.3.2019 09:11Zbyněk
    Jordyna: napáječka by měla být v kleci pořád, ne dvakrát denně. A ano, mě taky samička denně vypije 300 ml, dělá to už rok a měla krásná, zdravá mláďata což by s nemocnými ledvinami nepřežila.
    1.3.2019 10:23Jordyna
    Moc děkuju Všem za Vaše odpovědi. Jordyna má samozřejmě pití k dispozici pořád ale myslela jsem to tak že jí 2x denně přidávám vodu. Vždycky když jí vypije tak jí dám novou. Jenom se mi to zdálo nějak moc to jak pořád pije. Ale jestli to tak má být tak je to super. Ona je taková hravá tak možná že jí to taky baví.
    1.3.2019 13:16AnaviReese
    CHS Mown Hay představuje vrh X10:
    http://mownhay.websnadno.cz//AKTUALNE-vrh-X10---2722019.html
    1.3.2019 19:32klioo
    Ahoj mám 2 samečky v jedné klecy a všimla jsem si u jednoho, že má na 2 místech jakoby natrhlá ouška, na tom jedno dokonce až vykouslé, myslíte, že to má od toho druhého samečka? nevidím tedy, že by se prali, vycházejí spolu dobře.
    2.3.2019 06:52Zbyněk
    klioo: jasně že od druhého samečka, morče není takový akrobat, aby si vykouslo ouško samo:) Něco si vyříkávali a ten dominantní po něm seknul, to je u morčat běžné a dělají to i dominantní samice.
    3.3.2019 12:30Tygrinka
    Jordyna: Nebo si s tím hraje a cmrndá vodu do podestýlky. Jestli chceš mít jistotu, místo napáječky dej misku a uvidíš, kolik toho vypije.
    3.3.2019 16:16Vladi
    Zdravím po delší době všechny morčecí paničky a páníčky!
    Už tu máme zase jaro a tak je pěkný pohled na miláčky s první čerstvou travičkou. Přeji všem hodně zdraví, pěkná a zdravá mláďátka a hlavně slunce s deštěm aby tráva rostla lépe než loni.
    3.3.2019 18:48Jezzabell
    Vladi: nechci ti kazit prognozy, ale nevypadá to tak. Co se týče podzemních vod je to bída už teď..a to ještě nezačalo sucho. Vody tolik bohužel není a jen ubývá a to plošně řečeno.
    3.3.2019 20:32Kudlaba
    Dobrý den, prosím o radu a zkušenosti. Měli jsme dvě morčecí samičky. Jedna včera zemřela. Máme stávající samičce pořídit novou družku? Zatím je docela v pohodě, jí, pije, je tedy více mazlivá. Mají být aspoň po dvou... ale už je starší, zvykat si... Máte s tím nějakou zkušenost? Díky.
    4.3.2019 08:21Zbyněk
    Kudlaba: pořídil bych a pokud možno, spíše bych pořídil starší a klidnější samičku, ne mimino. Nebo ještě lépe - staršího a kastrovaného samečka a budeš mít spokojený páreček!
    4.3.2019 10:38IjaSv
    Kudlaba - řešila jsem stejnou situaci. K 5leté jsem nakonec pořídila miminko plemene Teddy. Nejprve jsem už nechtěla, s tím, že bych ji alespoň po část dne nechávala ve výběhu s dalšími samičkami. Ale dva měsíce seděla jak pecka v kleci a jen žrala a žrala. Miminko přineslo rozptýlení nejen do klece - toho bylo až moc :), ale i do výběhu a rozhýbalo mé líné stařenky. Miminko je hbité a rychle jim uteče v případě konfliktu. Je radost se na ně dívat. A jako bonus stařenka konečně trochu zhubla a zase začala skákat na vyvýšená místa. Za mě určitě novou parťačku doporučuji.
    4.3.2019 12:20Reny
    Azyláčci holka a kluk K ADOPCI
    Nalezení někde u školy u popelnic v krabici. Holka je černá kluk hnědý, odhaduji asi rok staří. Měla jsem pocit, že už je kastrovaný, i vetka si nebyla jistá, tak 18.2. vyšetření sonem ukázalo, že sameček kastrovaný asi opravdu je. To už vůbec nechápu, jak je pak někdo může vyhodit.
    Oba jsou ochočení, samička trochu plašší, kluk se rád nechá hladit. Další info zde
    http://www.morcataureny.stranky1.cz/nova-stranka-154269/
    4.3.2019 14:30Veronika5
    Zdravím, tak mi přišlo docela pěkné seno Probiobed Eko. Celý pytel jsem jsem vyndala a přendala do látkových. Seno působilo mírně vlhce, evidentně skladované ve stodole a řekla bych že ho balí až před odesláním (nebylo dole moc slehlé), což se mi líbí. Je teda nutné hned přendat do prodyšných pytlů, protože to přijde v igelitovém zataveném. Tak to jen tip, kdyby někdo taky začínal strádat :).
    4.3.2019 14:42Zbyněk
    Veronika5: mě přišlo minulý týden a celé to byla pouze směs tvrdých klacků a stvolů, seno žádné. Jenomže při současných cenách to zpátky posílat nebudu. A už to nechci ani vidět.
    4.3.2019 15:03Freya_01
    Kudlaba - je to na vás jestli chcete pokračovat s chovem. pokud ano, tak určitě druhé morče doporučuji :) a to jestli kluk, holka, starší, či mladší... zkuste kontaktovat třeba nějakou chovnou stanici, kde by morče vzali zpět, pokud by si nesedla (my takhle dostali tu naší, že byla vrácena už větší, lidi hlavně jdou po mláďatech, ale já chtěla ji). zkuste to a uvidíte, pro morče je vždy lepší když jsou alespoň dvě :) hodně štěstí s výběrem přeji ;)
    4.3.2019 15:48Kudlaba
    Všem moc děkuji za odpovědi a tipy. Tak se poohlédneme po nové parťačce nebo kastrovaném samečku. Ať se daří vaším bobánkům :-)
    4.3.2019 16:18Veronika5
    Zbyněk: No vidíš - to moje je docela pěkné :-/.
    5.3.2019 07:17Zbyněk
    Veronika5: hodím mu to na hlavu, problém je pouze v tom, že za balík nechám dvě stovky:/ Ale je to opravdu pytel klacků a tuhých stvolů - bodláky, mléč a podobně. Tohle by nežrala ani ovce a to už je co říci. Zřejmě mu dochází zásoby, tak posílá, co mu přijde pod ruku, ale tohle bych tedy já zákazníkovi neposlal. Udělám fotku.
    5.3.2019 10:01Veronika5
    Zbyněk: Zkus ho nejdříve kontaktovat a pošli mu fotku, pokud je solidní, nebude to chtít poslat zpátky a vrátí ti peníze nebo pošle lepší seno. Malina to tak dělá.
    Já to svoje seno teď trochu podezřívavě prohlížím, vypadá pěkně, taky nafotím, ale je jakoby pořád trochu zatuchlé. Zatím s ním nekrmím a uvidím, co bude, až vyschne na takovou vlhkost, na jakou jsem zvyklá.
    5.3.2019 10:38Jezzabell
    Zbyněk: máme tu ovce, kdyby ses toho chtěl zbavit;)
    5.3.2019 11:08Nonyna
    Zbyněk: kdybys to hnusný seno pojal jako reklamaci, tak náklady spojené s reklamací, jako je např. poštovné, platí dodavatel, když je tedy reklamace uznaná.
    Já se doma modlím, aby jsme vydrželi s naším vlastním senem, už máme jen 1,5 velkého pytle(pytel je fakt obří - po matracích). Kdyby začala už růst tráva, tak by spotřeba sena nebyla tak veliká...i když ti naši se taky senem podestýlají...
    5.3.2019 19:45Molik
    Zdravím po delší době ☺ máme domluvený termín na kastraci, našla jsem veterinarku odbornici na morčata, paní doktorka mi vysvětlila jak to bude probihat, že budou mit kluci vstřebávací stehy, že to provádí jedním řezem, po zákroku kluci dostanou ještě nejake injekce s vitamíny, a ať správně funguje bříško, cena za jednoho morčíka 2 tis.... paní doktorka mi říkala, že inhalační narkozu mají, ale že se ji spíš osvědčila u morčat klasická, že tak uspává i svá morčata a injekcí si je pak probouzi, že nebyl nikdy problem, ale že záleží na mě, jakou budu chtít. Že si je budu odnášet cca po dvou hodinach v podstatě vzbuzene. Tak co myslite? 🤔
    5.3.2019 19:49BB
    Molik - na 100% inhalační. Překvapuje mne, co ti doktorka řekla....
    5.3.2019 19:55Molik
    BB: ja jí říkala, ze s klasickou nemám dobre zkušenosti, ze se mi z ni Teddy probouzel od jineho vet. pul dne, tak mi řekla, ze je vice druhu, ze oni podavaji injekci na probuzení a v pohode... nejak nerozumim, proc je klasicka lepší, říkala, ze inhalacni se jim osvědčuje spíš u papoušků
    - - - - -
    Pořád jsem zvažovala, jestli kastraci ano nebo ne, Teddy ma rok aa půl, Tobi 4 měsíce a začíná si na Teddyho vyskakovat. Když ma nad nim Teddy hlavu a bublá na něj, tak mu prcek vystrazne skočí po krku, často ho tak i odhani, když si Teddy chce k němu lehnout a ja nějak nedokážu odhadnout, jestli by ho kousl nebo ne, mám strach, ať se mi neservou, takze nakonec padlo rozhodnutí o kastraci
    5.3.2019 19:57BB
    no, taky tomu moc nevěřím... a která veterina to je ? co se týče morčat, slyším poprvé, že klasická anestezie je lepší......
    5.3.2019 20:02Molik
    www.vetova.cz

    Je to veterina v Ostravě
    5.3.2019 20:05Achjo
    k anestezii - nejlepší anestezie je ta, kterou veterinář ovládá nejlépe. Inhalační například může poškodit játra... Ale stále opakovaná morčatářská mantra je holt inhalační, takže injekční je špatná a hned budeme veterináře, který ji podává, lynčovat... místní kolorit, jsou tu evidentně samí studovaní veterináři...
    5.3.2019 20:14BB
    nejsou tu studovaní veterináři, ale chovatelé s mnoha zkušenostmi, a názory od ,,studovaných,, veterinářů...
    Molik: tak s Ostravou zkušenosti nemám... jezdím do Prahy, Veterina na Hůrce, kde jsou opravdu erudované specialistky na hlodavce, potažmo morčata, a jednoznačně doporučují inhalační narkozu, a jinou ani u morčat nepoužívají. Každé morče je předem vyšetřeno, takže rozhodně nehrozí poškození jater ani jiných orgánů..
    5.3.2019 20:20Molik
    BB : na Hurku pějí ódy vsichni ☺ mít to třeba hodinu cesty, tak tam zajedu, ale takhle...
    - - - - -
    Mně se osvědčilo že "chovatele" jsou často zkušenější a chytřejší než kdejaký veterinář
    5.3.2019 20:30BB
    Molik: chápu, je to trochu z cesty :-) Podle ceny jsem tipovala, že to bude Praha...
    S kastracemi zkušenosti /zatím/ nemám, ale taky jsem slyšela, že to někdy nefunguje, a kluci se perou dál.... Ale pokud spolu dosud jakžtakž docela vycházejí, mohlo by je to sklidnit....
    5.3.2019 20:34Molik
    BB: podle toho co jsem slysela a načetla, tak je malá pravděpodobnost, ze by to nefungovalo, tak nevim...
    Navíc si říkám, ze jim to prospěje i zdravotně, az se jeden z nich "ztratí" bude jednodussi pořídit samicku... no vedet to, ze by mohl byt problem, poridila bych dve samičky
    5.3.2019 20:41BB
    Molik: no uvidíš, třeba to vyjde... Taky mám několik kluků, po dvou, byli i ve třech - venku na větším prostoru, ale jak dospívají , je to přesně tak, jak píšeš, začne to skřípat... Už jsem mockrát taky uvažovala o kastraci, ale právě jsem zase slyšela, že to pokaždé nefunguje, tak nevím...
    5.3.2019 20:50Molik
    BB:'my máme pro ně dva klec 120cm, ven z klece se jim nechce, takze nebehaji kazdy den. A já jak nemám zkušenosti, neumim odhadnout, pokud to je hra a provokace a kdy by uz zaútočil a vzhledem k tomu, že mi ten starší přijde hodný, tak se fakt bojim, že se to bude zhoršovat. Navíc si říkám, ze je nahodou budu muset oddělit kvuli nemoci a bude to v háji, už je zpatky k sobě jako dva dospělé nedam...
    5.3.2019 20:58Klioo
    Zbyněk: jojo ted jsem si všimla, že na něj druhý sameček vyjel a zase má kousek ouška pryč.. aby mu z těch oušek něco zbylo :( někdy od něj slyším takové silné pištění, ale žádný velký boj není vidět.. nevím jestli je tedy nechat spolu, koupila jsem si 2 samce záměrně, aby spolu mohli žít od mala, zatím jsou spolu 5 měsíců
    - - - - -
    a když si jednoho samce beru na mazlení tak je vidět, že hned toho druhého hledá v kleci
    5.3.2019 21:01Molik
    Pár aktuálních fotek 😍
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34487&page=2
    5.3.2019 21:11Achjo
    Chovatelé? Kolik skutečně zkušených chovatelů sem ještě chodí? Žádný... Zůstalo tu pár mazlíčkářů s pár morčaty pod militantním vedením pana Z... (a sem tam pod vlivem samozvané odbornice paní R)
    5.3.2019 21:12Veronika5
    Achjo: Laskavě tady přestaň lidi napadat, to není poprvé. Nebo měj aspoň nějakou slušnost a zaregistruj se, ať o tobě něco víme. Tyhle anonymní nenávistný výkřiky fakt miluju...!
    5.3.2019 21:12Achjo
    BB - o toxicitě halotanu jste asi neslyšela... Pokud je něco jedovaté, tak je jedno, jestli je organismus před podáním jedu zdravý, ne?
    5.3.2019 21:12Veronika5
    admin: Co takhle zatrhnout této milé osobě přístup?
    5.3.2019 21:15BB
    Molik: jsou krásní.... Kastrace by jim každopádně neměla ublížit...s tou inhalačkou.. No nejhorší je, když je kolem nějaká samička, což u tebe zase není.... Já mám i holky, tak pak se mi ti moji ,,výrostci,, co je mají nadohled pošťuchují o to víc...
    5.3.2019 21:18Achjo
    Veronika5 - a když se zaregistruji, tak vystoupím z anonymity? Vážně si to myslíte? Navíc nikoho nenapadám, jen se snažím o drobnou osvětu a slušně všem vykám.
    - - - - -
    Veronika5 - Cenzura? Na diskuzním fóru? Jen proto, že nesouhlasím s názory místní většiny? Žijeme v otevřené společnosti?
    5.3.2019 21:19Veronika5
    Achjo: Jenomže tady na té diskuzi si všichni tykáme, čili tím, že do ní vstoupíš, bys měla respektovat nějaká pravidla. Klidně všem "slušně vykej", ale neměla by ses cítit dotčená - dotčený? když ti pak ostatní tykají, jak je tu zvykem. Rovněž když se takhle razantně ozýváš, měl(a) by ses aspoň představit, říct např. jakou máš odbornost a zkušenosti, abychom s prominutím věděli jak moc vážně se dají tvoje rady brát.
    - - - - -
    Co se týče cenzury, domnívám se, že není slušné se tu čas od času objevit, všem vynadat, a pak zase zmizet.
    5.3.2019 21:25BB
    Veronika5: nerozčiluj se... prostě to ignoruj....
    5.3.2019 22:27Molik
    Veronika 5: tohle nemá smysl, někteří prostě potřebují delat zle mezi lidmi 😠
    - - - - -
    BB: ne u nas samička nehrozí, az potom az nám jeden odejde, tak pak pořídím samičku...
    5.3.2019 22:33Kájka
    No, to koukám, co se to tu děje :-(
    - - - - -
    Verčo, taky myslím, že nemá cenu se rozčilovat a lépe takové lidi ignorovat.
    - - - - -
    Moliik: pěkné fotečky. Tedík je pohodář :-) A koukám, že ho je plná papuč ,-)
    Taky se nám papuče nějak srazily. :-))
    5.3.2019 22:36Molik
    Kájka: ano, a to je ta větší papuč 😂
    6.3.2019 06:21Vladi
    Molik: krásné fotečky :)))
    Jee, i my máme stejnou misku a stejnou baštu, čím to asi bude? ;)
    6.3.2019 09:51Zbyněk
    Molik: inhalačka nepoškozuje játra a srdce, u morčete je problém v sedaci před inhalačkou a celkově je inhalačka daleko šetrnější. Na Hůrce v podstatě nedávají sedaci vůbec, přijde někdo s králíkem, morčetem na korekci zoubků a za patnáct minut odchází s plně probuzeným zvířátkem, u mě byly tři kastrace na počkání a operace močáku také, do hodiny jsem odcházel s rozjedenými pacienty. Pokud to paní doktorka dělá takhle a je to jednorázovka, tak doufejme, že ví, co dělá a bude to v pohodě.

    Jezzabell: tohle "seno" se žrát nedá:) Hodím mu to na hlavu
    - - - - -
    Molik: ty vyhozený kecky z papuče jsou super :)
    6.3.2019 09:58Molik
    Zbyněk: tak říkala vet. ze není problem, pikud inhalacni budu chtit, jen ze ona ma zkusenosti lepsi s klasikou, tak je spíš otazka, jestli si na te inhalacce mám třeba trvat...
    Ja mám s klasicke po zkusenostech strach, ale rikala, ze to je o druhu a dávkování, věřím, ze to muze umet líp, ale hloda mi to v hlavě.

    Kdyby jen vyhozené kecky 😂😂

    Vladi: netuším 😁
    6.3.2019 10:04Jezzabell
    Zbyněk: chtěla bych být muškou a pokochat se!;))) Nas-- ledoborec bych vidět nechtěla!;)
    6.3.2019 11:14Kájka
    Jezz.: ,-) :-)))))))))))
    6.3.2019 11:16BB
    Molik: jak tu většina píše- trvej prostě na inhalační. Pokud máš na výběr, není co řešit. Nebo zkus jinou veterinu, kde jsou specialisti na morčata... uvidíš, co ti řeknou. Musíš si být jistá, že si se rozhodla správně...
    6.3.2019 11:49Molik
    BB: s veterinou to je potíž, ja ji uz ted zmenila za veterinu , kde se specializuji na morčata, v okoli Ostravy není moc volby. . Nikdo nikoho nedoporucuje, narozdil od Brna a Prahy
    6.3.2019 11:59Nonyna
    Molik, Zbyněk: Já jsem se o narkoze bavila s naší vet, která je specialista na hlodavce a říkala, že používá oba druhy narkozy. Rozu přispávají pokaždé - trvám na inhalační, když jí dělají rtg a odběr krve (ted půjdeme po třetí). Zmínila jsem se jí o té injekční, že se z ní kolikrát moračata neproberou a ona mi říkala cosi(moc si to už nepamatuju), že u nějakého druhu té injekční bylo kdysi uvedené špatné dávkování a proto byly problémy..asi dosud někteří veterináři to špatné dávkování používají.
    6.3.2019 12:11BB
    tohle jsem našla tady na stránkách: třeba jen zavolat, zeptat se a tak... MVDr.Lubomír Košťál, Ostrava Dubina (specializace mj. králíci, fretky...)
    6.3.2019 15:17Molik
    Nonyna, BB: děkuji ☺
    Aha, no je možné, ze špatně vet. dávkoval, někdy se mi stalo i u psa, ze se déle probouzel

    Máte tady nekdo nevykastrovane samce, co spolu žijí v pohodě?
    6.3.2019 16:42BB
    Já mám zatím všechny kluky nevykastrované. Ve výběhu přes léto byli tři, ale občas proběhla nějaká bitka, protože mají nadohled holky.A na zimu, když měli být doma v jedné kleci, nastala mela. Tak jsou dva-v pohodě, a jeden vedle v kleci sám. Pak mám dva 7+ 4 měsíce, a zatím taky bez problémů, a dva 5let+3měsíce, a ti jsou naprosto bez problémů. Myslím, že problémy začnou, pokud mají nadohled holky. Když žádné samičky nemáš, tak by měli mít bezproblémové soužití.....
    6.3.2019 17:15Veronika5
    Molík: Já mám nevykastrované samce co se mají moc rádi. Do roka to občas skřípalo, hlavně kolem toho devátého měsíce, kdy se nám začali rvát (ale fakt jako rvoucí se klubko) v přepravce. Od té doby jezdí v přepravce přehrazené uprostřed, aby byli spolu,a ale zároveň na sebe nemohli z nervozity útočit. Jinak většinu času jsou naprosto v pohodě, v kleci k žádným potyčkám nedochází (tím nemyslím typické samčí bručení a někdy i naskakování, to samozřejmě dělají).
    U tebe si myslím, že by to taky mohlo být v pohodě i bez kastrace, pozice si vyjasňovat musí a je v pořádku že to dělají. Taky Kájka má dva samce spolu naprosto v pohodě, a Ehrena má spoooustu samců žijících po dvojicích. Navíc teda nikdy nemáš záruku, že kastrace něco změní. Já měla předtím kastráta se samičkou, a samčí chování bylo u něj velmi výrazné. A to byl kastrován už jako malý.
    6.3.2019 17:18Molik
    Veronika, BB: ach jo, ja byla rozhodnuta, jak dělám dobře a teď nevím ☺
    6.3.2019 18:08BB
    no já bych asi s tou kastrací nespěchala.... když jsou jen dva kluci, a bez holek......
    6.3.2019 18:54Veronika5
    Molík: Já myslím abys to všechno tolik neřešila - v současnosti se u vás neděje vůbec nic špatného, a každá operace je zátěž a riziko (vím, o čem mluvím - řešili jsme obří abscesy po nezdařené kastraci právě toho samečka co jsme o něm psala. Následovala druhá operace a odstranění obrovského množství hnisu z bříška. Veterinářka nad tím kroutila hlavou a nechápala, jak vůbec přežil).
    U nás si to kluci mezi sebou vyřizovali fakt hodně, jeden asi od tří měsíců věku až do asi roku věku neustále nakrýval toho druhého. Ten se nemohl pomalu ani nažrat. Dali jsme půlpatra a spacáky, aby si měl s prominutím ten zadek kam schovat. Někdy se toto chování objevuje doteď, přesto jsou spolu zjevně rádi.
    Brala jsem to vždycky tak, že pokud se fakt servou a nepůjde to už spravit, tak na tu kastraci půjdou a každý dostanou k sobě samičku.Protože to je pak lepší takový zásah do organismu, než aby žili sami. Taky už jsem to měla na veterině všechno zjištěné a nakonec to vůbec nebylo potřeba. Jednu dobu když jsme jeli na dovolenou, vozili jsme i rezervní ubikaci, kdyby bylo nutné je oddělit tam. Teď v ní bydlí králík :).
    Fakt je, že to zvíře kastrací nějak ovlivníš, může lenivět, tloustnout.
    To si myslím já.
    - - - - -
    A pokud by se ti poprali a ty bys nebyla doma, tak to neznamená, že je rovnou najdeš oba mrtvé, zeptej se Jezzabell na její italskou dvojku, a taky není nonstop doma a ještě se jí nesežrali ;).
    6.3.2019 19:00Molik
    Veronika : kdyt by se servali a museli byt kazdy zvlášť, to by doma neprošlo, mit dalsi klec a dalsi dve morčata. Spíš mám strach z toho, ze kdyz jeden onemocni, budu ho muset dát pryc, ze se uz nesnesou potom, z toho mám hlavně strach...
    - - - - -
    Když bych je po odloučení chtěla vrátit k sobě...
    - - - - -
    Takže vy byste případně čekali do nějakého konfliktu a kastrovali až pak?

    A ta rana po kastraci se musí něčím ošetřovat?
    6.3.2019 19:28Kájka
    Molik: Přikláním se k Verče. Počkej ještě. Je šance, že se malej uklidní až povyroste.

    Nám se kluci nikdy neporvali a ani se neobtěžují -nenaskakují na sebe (mlaďocha to chytlo asi jen dvakrát a po pár hodinách klid. ale Vilík nevypadal, že by mu to moc vadilo. spíš my ho litovali, že musí být unavený). Časem se mladej zklidnil (cca od 10 měs. jeho věku), je sice naturelem aktivnější, drzejší, rychlejší (hlavně na žrádlo), ale vycházejí spolu dobře. Vilda je kliďas, i když dělá trochu nadřazeného, že chvilkama bručí a "tancuje" zadkem před parťákem. :-)
    A mají se rádi (jeden bez druhého by nemohl být).
    - - - - -
    Nemusíš mít další klec na další 2 morčata, jen na chvíli je oddělit, kdyby něco...
    My jsme jednou oddělili Vilíka, když ho mladej moc otravoval a měla jsi to vidět... Vilda křičel (chtěl za kámošem). A když byl Vilík na veterině (pryč pár hodin), tak pak bylo radostné shledání :-)
    Hele, za 1 den apod. si neodvyknou. Takhle nepřemýšlej.
    - - - - -
    Doteď máme doma druhou klec, ale to spíš jen proto, že jsme ji už měli (menší, když jsme měli jen jednoho morčíka). Teď leží na skříni v ložnici. ,-)
    6.3.2019 20:21Veronika5
    Molík: Tak až jeden onemocní, tak je oddělovat nebudeš. Dost často to jde, já nechávala i morčáka po operaci se samičkou. Když mu očichávala ránu, jednou se po ní ohnal a pochopila. Naopak mu jednou vysloveně zachránila život - byl po těžké operaci močáku a tvářil se, že umře. Tak jsem si řekla, že nemáme co ztratit, dala jsem do velké klece ty pooperační podložky a dala tam obě morčata. Okamžitě šel k seníku a začal žrát, a za chvíli se snažil radostně poskakovat, bylo to dojemné až k pláči. Pokud by byla nemoc nakažlivá, v nejhorším pak přeléčíš oba.
    Já bych počkala až by k tomu konfliktu došlo.
    Kájka: Ale nesouhlasila bych s tebou v tom, že za jeden den si neodvyknou. Nám naopak když to bylo na hraně, chovatelka radila neoddělovat vůbec nikdy, ani na převoz, aby si nemuseli pokaždé znovu ty pozice vyjasňovat. Co jsem slyšela, i pár dnů může stačit a už to pak nikdy nejde dohromady. Musí to řešit "za pochodu", toho bych se držela.
    Krajní možnost je oddělení mřížkou, rozdělení klece na dvě půlky, leckdy se snesou přes mříže, a nechala by sis oba. Třeba by se i pak snesli venku ve velkém výběhu.
    - - - - -
    S tím znovu dáváním k sobě ti kastrace určitě nezaručí že by to bylo určitě bez problémů! Kastrace neznamená, že se vždycky s každým snese a že se neumí prát!
    - - - - -
    A teda pokud ke konfliktu dojde, tak nemá smysl kastrovat, to skoro určitě nepomůže!
    7.3.2019 09:05Nonyna
    Molik: mě žijí ve 120cm kleci 3 samci(mají i velký výběh, kam je dávám proběhnout), ale jsou to zatím mlaďoši, je jim dvěma 7 a jednomu 6 měsíců. Skoro všichni, se kterými jsem to diskutovala, si jsou jistí, že tři samci žít spolu v dospělosti nemohou a předpokládají, že se to zhorší. Jsou spolu v podstatě od odstavu, zatím vycházejí v pohodě. 2 z nich jsou takový plachý(geneticky dané, podmínky měli stejné jako ostatní) a jeden, ten nejmladší je drzoun, to je poznat, ale neperou se...čas od času někdo někoho chce ojet, ale spíš ve výběhu, v kleci je fakt klid. Řešit to budu, až jestli budou potíže, zatím vyčkávám. Nevím, jak bych je rozdělila....on ten drzounek sameček dodává těm druhým odvahu, ale je jediný, kdo by mohl zůstat sám v kleci.... nejspíš pak nějakého dám vykastrovat a dám ho k samičce.
    - - - - -
    Mám ještě novinku s Rozinkou (samička s osteodystrofií): začala chodit a střídá při chůzi nožičky(jinak takto nemocní jedinci se pohybují velmi málo a když už, tak poskakují jako zajíc), což je moc prima, vypadá to, že léčba začala zabírat. Na kontrolní rtg a krev jdeme příští týden.
    7.3.2019 09:30Jezzabell
    Nonyna: Jestli jsou spolu od odstavu, tak máš realnou šanci na to, že spolu i vydržej;) To je ten jediný možný případ, kdy si kluci nedají přes čumák a nevyseknou si triko;)!
    Kdyby se to po--, dá se dát ke kleci jedna menší, kde bude ten "pruďas" a budou spolu mít bezpečný kontakt přes mříže (i když se začátku s tím bude lomcovat a bude chtít za nima..A bude mu i líto, že je sám..(pak se dá sehnat kamarád;) mimino). Ale jak jednou lítaj chlupy, už si zpět nesednou.
    No držím palce, aby tohle byl ten hezkej "sourozeneckej" případ a hoši proti sobě neměli nic. Až spolu budou rok, lépe dva a nic se nestane, tak to sem hoď jako zdárnej příklad, že všechno jde;)!
    7.3.2019 09:42Nonyna
    Jezzabell: Díky za naději, tajně doufám:-) Jsou to klučíci ze dvou našich vrhů ze stejné doby. Přitěžující okolností jsou samičky ve stejné místnosti. Výběh máme umístěný jakoby za jejich klecí, kde mají i dřevěné patro...když jsou samičky ve výběhu, tak kluci naskáčou na patro a mají to jako v kině, sledujou je a mrukají, ale nejdou po sobě. Aspoň zatím;-)
    Pak máme ještě 2 samce, ale ti musí být po jednom v kleci, neb by se nežrali. Jsou také v té místnosti jako ostatní (dcera s nimi bydlí ve svém pokoji), takže se s ostatníma slyší a a s některými i vidí přes klec a jsou tak spokojení.
    7.3.2019 10:05BB
    Nony. krásná zpráva - o Rozince, držím palce!
    7.3.2019 10:10Nonyna
    BB: Moc děkuju!
    7.3.2019 10:55Molik
    Nonyna: super ! ☺

    Děkuji holky ☺
    Odkdy tak dáváte morčíkům trávu?
    7.3.2019 21:53Tygrinka
    Molik: Ve tvém případě bych také s kastrací počkala. A kdyby něco, pak je vhodné vykastrovat agresora. Někdy to může pomoci. V mém případě to pomohlo. A to byl případ, že agresor byl ve stavu, že by kolegu opravdu zabil. Také jsem měla jednoho, co neustále, a to fakt neustále, nakrýval své parťáky. Nemohl si pomoci a těm parťákům to také nedělalo dobře. Jinak byl tento nadržený sameček velmi hodný a velmi něžný. Ten je vykastrovaný taky a bylo vidět, že se jemu i všem okolo ulevilo. Hormony se mu netlačily na mozek a byl schopen normálně koexistovat s jinými 3 morčáky. A teď tu mám případ, že kastrace sice morčíka zklldnila, snese kolegu přes mříže, ale obávám se, že by u sebe snesl pouze samičku. Zkoušela jsem ho spárovat s pár vhodnými kousky, ale neuspěla jsem.
    Jinak se musím trochu vrátit k té narkóze. Jak tu zaznělo a i já sdílím ten názor, podložený pár veterináři, že když to vet umí, není injekční narkóza nic extra špatného. Pro jednorázový občasný zákrok, čímž kastrace je, je vcelku jedno, jestli inhalační nebo injekční narkóza. Mám zkušenosti s obojím i v případě kastrace a pohoda. Jediné plus u inhalační (z mého pohledu) vidím v tom, že myšáky dostávám již plně probuzené, kdežto u injekční mám pak doma hlídací službu. Ale po operacích jsem s nimi doma tak jako tak. Vím, je to těžké rozhodování, ale každý zákrok je riziko...
    - - - - -
    A hlavní opravdu je, aby se jednalo o veta na morčata zaměřeného.
    - - - - -
    Jsem z Prahy, takže uvažuji, že jim trochu jako pozdrav příští týden donesu. Ale když teplota půjde do mínusu, tak s tím ještě počkám.
    8.3.2019 09:41Jezzabell
    Tygrinka: Taky uvažuju, že půjdu "loupit na panské" u dědy:) Už to začíná růst..sice nic moc, ale tlačíme to očima a chodíme na výzvědy, jestli to už bude ok;). Někteří junioři u nás doma ještě trávu neznají..Musím to letos napravit!!
    8.3.2019 21:41minunka
    Ahoj, také se vám už někdy stalo, že mělo morčátko strašně moc zalepené chlupy? přijde mi, že to je sperma od druhého samce a je to tak zatvrdlé, že to z těch chlupů nejde sundat (má to pod tlamičkou), za 10 letech, se mi tohle stalo jen u 2 morčat a chtělo by to nějaký tip, jak to nejlépe dostat dolů, snažím se to rozmočit teplou vodou, ale jde to ztuha..
    8.3.2019 23:01Bart
    minunka - ano, tohle se u nás stává docela často, protože jeden sameček "nakrývá" druhého zásadně zepředu. Tak že mívá ztvrdlé chlupy na chumáčku ap. Navíc máme coronety, tak že fakt "super". Také se to snažím krouživým pohybem odstranit teplou vodou, ale většinou to dopadne tak, že to musím ustřihnout, což je také docela problém, protože je to slepené až u kůže, navíc docela na "blbých" místech . Zatím jsem také nepřišla na to, co s tím. Často to taky mívají na bříšku...
    - - - - -
    čumáčku
    9.3.2019 06:58Tygrinka
    Jezzabell: Plánuju ostříhat kousek plácku u naší práce. Trhání by bylo náročné a také by mohlo dojít k uvolnění kořínků, což by byla škoda. Takže já zásadně na jarní trávu s velkými kancelářskými nůžkami. Asi to vypadá zajímavě, ale účel to plní :o)
    9.3.2019 09:23Kájka
    Tygrinka: Taky chodím někdy z nůžkama :-)
    jednak kvůli kořínkům a když je ostrá tráva (na Vysočině) a hlavně -je to rychlejší. ,-)
    - - - - -
    Katko, dokud nechodíme se srpem, tak to ještě jde. :-)
    I když, vy, co máte víc "myší", pro vás by se srp hodil.

    Jezz.: Co Ty na to? ,-)
    - - - - -
    Oprava: to Z nechápu, jak mohla napsat (s nůžkama)
    9.3.2019 10:05Molik
    Kájka, Tygrinka : dobrý plán, a je to rychlejší 😁 ale kdy je ta správná chvíle, kdy se už může, jak dlouho by nemělo mrznout?
    9.3.2019 10:40Jezzabell
    Kájka, Tygrinka: Dokud jsem měla 4 myši, chodila jsem s kancelářskýma nůžkama a igelitkou. Co se mi stavy zdvojnásobily, chodím se srpem a pytlem na odpadky, který se mi vleze perfektně do obří plátěné tašky Bambule (ta mega):). Takže to můžu převést i busem.
    9.3.2019 10:47Molik
    Jezzabell 😂
    - - - - -
    A jak potom trávu skladujete? V lednici v sáčku?
    9.3.2019 14:36Jezzabell
    Molik: V lednici v přepravkách (plastboxy z Ikey, ty nižší), stačily by i větší a delší misky z plastu co jsou na jídlo, když si na to vyčleníš. U nás je půl lednice jen tráva (to zní pokaždý děsivě :)) ), když jsou do toho trombóny a listí z pampelišek, jen hurá za ně!
    Já to nechávám dýchat, aby se to nezapařilo v pytlíku, než to nabere teplotu v lednici..
    9.3.2019 15:38Molik
    Jezzabell: to zní šíleně 😂😂
    Takze ty boxiky nemáš zavřené, že je zavreš až to získá teplotu z lednice? Chápu správně? 🤔
    9.3.2019 19:07Jezzabell
    Molik: nechám je na férovku otevřené, jen z nich odebírám. Pro 8 morčat se mi vejde do lednice tráva max na den a půl:)) Tak obří lednici zas nemáme;).
    10.3.2019 08:30sarik
    Co davate morcaratum jaký ovoce a zeleninu
    10.3.2019 09:00Zbyněk
    Jezzabell: srp v MHD ti za chvíli zakáže Evropská komise:))

    Ráno jsem se bavil řetězovou reakcí:) Sypu holkám ve výběhu trochu dýňových semínek - jsou totiž dobrá na prostatu:)) Nejstarší šéfová mi přiběhla k nohám, dostala trošku a spokojeně si baštila. Vedle ní se vnutila mladá samička, dostala taky, za chviličku vedle mimina loudí roční Bublinka, šup semínka před čumáček a nakonec se z druhé strany vedle šéfové postavilo další mimino - a dostalo pár semíne. No a Bublinka si sáhla do hromádky mimina, co kdyby to náhodou mělo lepší. Mimino si to nenechalo líbit a ohnalo se. Bubla se lekla a vrazila do šéfové. ta se také lekla a vrazila do mimina číšlo dvě. Mimino číslo dvě se neprozřetelně ohnalo po šéfové a ta rázem oprášila dějepisné vzpomínky na období Bachova absolutismu:)) Do všech stran se rozlétly vřískající podřízené, pak tam strčila hlavu téměř čtyřletá dcera šéfové a okamžitě dostala přes držku, skončilo to tak, že zlobně vrčící velitelka zkonzumovala všechny hromádky, za nešťastného přihlížení hladové smečky:)
    10.3.2019 09:31Kájka
    Tak to bylo u vás po ránu veselo. :-))
    - - - - -
    Jezzabel schová srp do batůžku. ,-) Chtělo by to nějaké speciální pouzdro. Snad jí nebudou šacovat.
    10.3.2019 10:31Tygrinka
    Zbyněk: Pravidlo smečky číslo 1: Nikdy nenaštvi svého šéfa :o)) No a co tys udělal, jako morče číslo super 1 s božskou mocí nade všemi? Já být na tvém místě, tak hromádky po chvilce zkonfiskuju a za chvíli udělám další krmný pokus...
    - - - - -
    Jezzabell: Bohužel to se srpem neumím, ač pokusů pár bylo, nejde mi to.

    Kájka: No ano, i na tu dlouhou stébelnatou trávu jsou nůžky dobré. Na tu ale narazím až v přírodě, u práce si stále hrajou se sekačkama, takže to nemá šanci moc vyrůst. A když už si říkám, že je to akorát na morčecí sklizeň, tj. tráva má už 8cm (!!!), tak to zase vezmou hoši se sekačkama až k zemi. Debilové debilní. Přijde mi, že v tomhle chybí jejich vedení soudnost. Všude chtějí zelené plochy, ale pak dělají vše pro to, aby tráva nevyrostla. A pak si zase stěžují, že jsou všude vyschlá žlutá hnusná místa... Prostě jak u blbejch... Všude řeči, že sekáním se tráva nemůže tak dobře bránit suchu, které nás již dost dlouho sužuje, ale sekačky stále jedou na plný výkon :o//
    - - - - -
    Molik: Trávu mívám i v tašce a nechávám ji nahoře otevřenou, aby se nezapařovala. Někdy mám v igelitové tašce, někdy v plátěné, podle toho, jak kde nasbírám. A ano, půl lednice je určeno na trávu, pak polička na zeleninu a natě a pak něco málo pro paničku :o) Ale zase takové zdroje trávy nemám, takže se dělím o zeleninu s morčaty. Natě jim kamarádsky přenechávám :o)
    - - - - -
    Molik: Když se na trávě nedělá jinovatka a teploty tak dva tři týdny nejdou pod bod mrazu, tak ji začínám sbírat, ale krmím spíš jen jako mňamku, aby si pomalu zvykali na příděl. Rozhodně toho nedostávají hromady.
    10.3.2019 10:41Jezzabell
    Tygrinka: Vidím, že píšeš a máš čím, tak ty pokusy zas tak zlé nebyly;))
    - - - - -
    Zbyněk: Co oči nevidí...Radši bych, aby ta komise povolila víc čerstvé trávy (aspoň té pro morčata, když už nic;)) )
    10.3.2019 13:16Zbyněk
    Jezzabell: komise by hlavně měla nařídit zvětšení plochy pro pěstování čerstvé trávy na seno:) Kájka má dobrý nápad: kup si v předstihu futrál na housle:DD

    Tygrinka: pokiud máš disponibilní louku, jsem schopný přijet s kosou:) Zahradu jsem letos sice povápnil, ale moc nevěřím tomu, že bych tam něco sklidil:)
    10.3.2019 13:31Jezzabell
    Zbyněk: Viděls Desperáda?? (S Banderasem..)
    10.3.2019 13:45Kájka
    Jezz.: :-)))))))))))))
    10.3.2019 13:55Zbyněk
    Jezzabell: právě že viděl :D
    10.3.2019 14:24Freya_01
    sarik: v horním řádku této stránky najdeš kolonku jídelníček a tam najdeš vše ;)
    10.3.2019 14:30Kájka
    sarik: Také jsem Ti to chtěla napsat (viz jídelníček).
    Já dávám morčatům nejčastěji mrkev a papriku, dále trochu celer, občas salát, čer. řepu, kousek jablka.
    10.3.2019 15:58Zbyněk
    sarik: rajče, žlutou papriku, řapíkatý celer, mrkev, baby salát, fenykl, okurku jako základ. Občas červenou řepu, kopr. Striktně se vyhýbám veškerým natím, kedliubnu, květáku, brokolici. Cca 40g zeleniny na morče, dle jeho kondice. Starší obvykle snesou víc.
    10.3.2019 17:29Jezzabell
    Zbynek: Tak jistě víš, jak dopadne barman!;)
    10.3.2019 21:42klioo
    zkoušeli jste někdo to nové složení granulí Versele-Laga Nature Cavia?
    11.3.2019 00:24Neeen
    Ahoj, jsou nadýmavé i natě z mrkve, když už tady Zbyňek píše, že nedává natě?
    Já je totiž morčatum běžně dávám, nejlepší přímo ještě donesené s mrkví z domácí zahrádky a holky se po ní mohou utlouct..
    11.3.2019 08:07Kájka
    Natě z mrkve občas dávám, v malém množství. Morčíkům to chutná.
    Udává se, že obsahují hodně vápníku, ale když toho nesní moc (a nečasto) tak jim to, myslím, nemůže uškodit.
    11.3.2019 10:30Ehrena
    Taky dávám natě z mrkve, nemívám je moc často, málokdy na ně v obchodě kápnu, takže pak s nimi nijak nešetřím, vzhledem k tomu, že je mají jen občas. Našim taky moc chutnají a nadýmání jsem po nich nepozorovala. Ale dávám i všechny ostatní natě (kedlubny, květák, ředkev) a ani po nich nemívají problémy. Jsou na to zvyklí.
    11.3.2019 11:08Nonyna
    sarik: U nás dáváme morčátkům běžně listy z kedlubnů(bere je vždy v obchodě, co lidi otrhají), brokolici běžně také žerou. Nať z mrkve míváme málokdy, ale když narazím na pěknou, vezmu jim ji a rádi si ji dají. Červenou řepu mají tak 2x až 3x týdně, milují ji.
    Myslím si,že je škoda vyřazovat spousty druhů zeleniny jen proto, že může nadýmat, má i svoje kvality....důležité je nepřehnat to s množstvím a vhodně kombinovat.
    U nás je základem každé krmné dávky plátek celeru a kolečko mrkve a k tomu dávám vždy nějaký list salátu(římský, obyčejný listový, little gem, ledový, čínské zelí, pekingské zelí) nebo natě (petrželka kadeřavá, mrkev, petržel, kopr, celer, kedlub, čerstvé slupky z kukuřičného klasu) a k tomu pak ještě další 2 druhy různé zeleniny - papriku, červenou řepu, kukuřici, řapíkatý celer, fenykl, petržel, okurka, plátek rajčete, kedlub nebo jablko. Krom jablka z ovoce dáváme hroznové víno(1 kuličku vždy), banán(kolečko), v létě třešně(1 třešínku)nebo kousek melounu bez té zelené slupky(po ní se mi jednou nadmuli, ale rozběhali to bez léků) Ovoce by mělo být spíš jako pamlsek...často dáváme do krmné dávky akorát to jablko.
    Ještě mají na okusování jabloňové větvičky...pokaždé když jedu k tátovi, si nějaké ostříhám.
    11.3.2019 17:19Danuše
    Dobrý den,
    morčík má poslední dobou občas oranžovou moč. Myslíte, že to může zbarvovat fenykl do oranžova? Poslední dobou dávám více.
    11.3.2019 17:23Jezzabell
    Danuše: ano, fenykl zbarvuje moč do lehce oranžova, taky jsem se o to zajímala a vet. mi to potvrdil
    11.3.2019 19:10Danuše
    Jezzabell: děkuji za odpověď. Hned jsem klidnější.
    Ještě jeden dotaz. Poslední dobou má morčík také občas měkké bobky a někdy až hrudku. Je mu již skoro 6 let a snažím se tedy omezit vodnatou zeleninu. Nasadila jsem teď i raději probiotika jako prevenci a má zase šištičky, ale nevíte, kde by mohl být problém? Je to spíše 3x do týdne, tak 1 za den, že má měkčí bobky a zeleninu dávám stejně jako vždy.
    11.3.2019 20:46BB
    Danuše: mám také 5,5 r. samečka.... Těmhle starším samečkům se někdy trus hromadí v takovém váčku /kožní řasa/ u řitního otvoru, a pak vypadne najednou taková kulička nahromaděného měkkého trusu.Nebo se to dá lehce vymáčknout. Když ho otočíš a podíváš se, uvidíš. Ale má to taky jen někdy... a někdy šištičky... Prý je to normální. Myslím, že je to co píšeš...
    11.3.2019 21:22Bart
    Danuše - nám právě minulý týden pí. doktorka na veterině vysvětlovala, že ty hroudy můžou být z toho, že už nemusí být schopný si pokaždé vytáhnout a sníst ta "zdravá" hovínka ze slepého střeva a oni se pak nahromadí a vyjdou v té hroudě a většinou jaksi i zapáchají. Máme stejný problém, někdy udělá ty hroudy párkrát za den, ale jinak má bobečky úplně normální. No a nebo rozhozené trávení, pak jsou na místě ta probiotika a nebo i Degan s Renitalem, to rozpohybuje střeva.
    11.3.2019 22:23Danuše
    BB, Bart: asi to vypadá na ty hroudy, které i zapáchají, jak píšete. Průjem to určitě není. Spíš opravdu mazlavá hrouda. Někdy to jsou i bobečky v kouli. Ale baští vše s chutí. Budeme dávat tedy probiotika teď celý týden a uvidíme, zda to bude lepší. Dávám mix bio-lapis, professional a rodicare acut a vše do tlamičky stříkačkou. Aby jsem tomu bříšku pomohla. Právě jsem dávala častěji i fenykl na zažívání a trochu mě vystrašila ta oranžová moč.
    12.3.2019 06:28Tygrinka
    Danuše: Hlavně kontrolujte anální vak, jak bylo napsáno níže, a pomozte se toho morčíkovi zbavit. Někdy se to musí párkrát denně, někdy stačí zkontrolovat ráno a večer, někdy jednou denně. Také bych to primárně viděla jako ucpávání análního vaku než nějaký problém ve střevech.
    Ono to vypadá krapet eklhaft, ale dědoušové s tím občas problém mají. Já to dělala tak, že na klíně jsem si morčíka otočila na záda, paží přidržovala naležato, prsty položila vedle vaku, rozevřela a lehce zatlačila směrem dolu, hrudka tak krásně vyleze nahoru, a druhou rukou jsem papírovým kapesníčkem opatrně bez tření hrudku vyjmula. Myšák pak dostal pusu za trpělivost a putoval do klece, kde dostal nějakou zeleninovou náplast do papuly za to obracení na záda. Pak už věděl, o co jde, a dokonce mi aktivně pomáhal tu hrudku vytlačovat, když jsem anální vak rozevřela. Pozor, tím kapesníkem nedřít sliznici do čista. Nemá to cenu a dráždí to tu jemnou kůžičku. Prostě jen vzít to, co tam je a nečistit jako jste zvyklí u sebe po velké potřebě. Myšák tam stejně za pár chvil dotlačí další bobek...
    A není třeba míchat Bio-lapis a Professional. Obojí jsou probiotika. Střídala bych to cca po týdnu, když už chceš dávat obojí.
    12.3.2019 07:15Zbyněk
    Danuše: doplním Tygrinku - BioLapis se mi neosvědčil, Protexin je super. Sedmiletého dědouška ošetřuji úplně stejně, tedy na klín, opřít zádíčkama, ohrnout šíleně páchnoucí okraje vaku (konečníku), vybrat voňavé koule, umýt vlažnou vodou a dobrý je také olivový olej - mají tam maz, který vodou nepouští a olej ho trochu čistí. Připrav se na opravdu parfémový zážitek, pach shnilé, vařené kapusty:))) Čím je morče starší, tím intenzivnější zážitek. Ale jak píše Tygrinka: morčík rychle pochopí, že je mu pomáháno a spolupracuje.
    12.3.2019 09:29Nonyna
    Ehrena: Dnes si jdu na Alze vyzvednou ty elektrické nůžky na trávu, co máš ty...ještě jednou děkuji za tip! Už se tak těším, až bude co stříhat:-) Zatím nám vyrážejí na zahrádce kopřivy, nechám je trochu povyrůst a pak si morčáci pošmáknou!
    12.3.2019 10:17Ehrena
    Nonyna, nám se teda osvědčily skvěle, zvlášť na zahradě na chalupě, ale vozím si je i do Prahy, i tady jsou bezva hlavně na tu první, ještě nízkou trávu, a taky po dešti, kdy se tráva ráda trhá i s kořeny.
    Jinak vaše morčata jedí kopřivy? Nám je teda vůbec nechtějí, jen sušené namíchané v senu, to ano, ale ty zavadlé, jak tu kdysi psala myslím Buub, že s nimi krmí, mi teda vůbec nechtějí.
    12.3.2019 11:16Nonyna
    Ehrena: kopřivy jedí všichni sušené a polovina morčat i zavadlé. Kdo nesní zavadlé, počká si 6 týdnů na sušené;-)
    12.3.2019 12:14Danuše
    Tygrinka, Zbyněk: děkuji Vám za rady. Vím, že starší morčíci mají problém i s mazovou žlázou, tak budeme muset kontrolovat i zadeček. Jen jsem se chtěla zeptat, zda mám také samečkovi pomáhat s čištěním okolo "pinďíka". Někdy tam mohou být trochu hoblinky či maz, tak zda také čistíte a jak často je to případně nutné. Nechci morčíka případně trápit i když je to statečný a hodný morčík. Ale stejně je mi vždy líto, když mu musím něco provádět :))
    - - - - -
    Čistíte také morčíkovi ouška (zvukovod)?
    12.3.2019 12:33Zbyněk
    Danuše: já starouškovi zběžně kontroluji pindíka a pokud tam něco má, odstraňuji, ale tím, že nepoužívám hobliny, to mám mnohem jednodušší:) Hobliny se tam občas zachytí a potom je potřeba ohrnout předkožku a odstranit, není to nic, co by kluk nepřežil:)
    12.3.2019 21:10Mila
    Nonyma - aku nůžky mám od loňské sezony a jsem nadšená. Jsem revmatik a strašně mi to usnadňuje práci s travičkou :-) prostě požnu šup šup a jen hrabičkama shrabu a sklidím :-) bomba. Určitě budeš spokojená :-)
    13.3.2019 03:07Tygrinka
    Danuše: Většinou si pindíka myšáci ošetřují sami, ale měla jsem pár případů, kdy jsem občas musela zasáhnout já. Poznala jsem to tak, že ho neměli zcela zataženého. To jsem pak sedla s myšákem a ophtalmoazulenem, pindíka vystrčila, jemně obrala to nejhorší, pak namazala mastičkou a stáhla to jemnější. Jen opatrně prsty bez dření. Bordel jsem otírala z prstů do papírového kapesníčku. Mám krátké nehty, takže jsem mu nemohla ublížit, určitě to někdo dělá jinak, ale já jsem zvyklá používat ruce, mám v nich větší cit. Mastička krásně promázla pindíka a ten pak správně zajel na místo. Dá se použít i olej, ale ophtalmoazulen je do očí, sliznici tedy nedráždí a má i mírně protizánětlivé účinky a navíc to má úzkou hubičku, takže se mastička dobře dávkuje na malé prostory. Vytrčení pindíka jsem studovala na youtube.
    Hobliny okolo pindíka moc neřeším, když myšáka vyndavám na pomazlení, tak oberu co jde. Hlavně kontroluji, zdali je pindík zasunutý a není třeba oteklý nebo zarudlý. Seno občas zasunuté dovnitř opatrně pomalu vytáhnu, to také není nic neobvyklého. Preventivně jim pindíka nevyndavám a nečistím. Obecně zastávám názor (potvrzený několika nezávislými veterináři), že pokud vše funguje jak má, tak není dobré do toho šťourat. To platí i o uších.
    Pokud je má "špinavé", což se mi u některých nalezenců stalo, tak mám z lékárny olivový olej s kapátkem, lehce zakápnu vnější zvukovod a vatičkou otřu vše, kam dosáhnu. Do ucha ničím hlouběji nevrtám. Troška mazu níž ve zvukovodu je normální, ucho se tím čistí stejně jako u lidí. Vím, že morčatům před výstavou se uši čistí. Nevystavuji, tedy neřeším. Uši občas zkoukne vet a zatím vždy bylo potvrzeno, že je vše ok a uši jsou fyziologicky čisté, tj. je tam trochu toho mazu, ale nic, co by se muselo odstraňovat. Samozřejmě existují případy, kdy ucho produkuje mazu víc, nebo je hodně přiložené k hlavě a nevětrá, tam je třeba nějaká prevence, ale uši nahoru nebo lehce spadlé vcelku moc péče nepotřebují.
    - - - - -
    Někdy jsem si pomohla v záhybech ucha uchošťourem, ale nestrkala jsem ho nikam hlouběji. Olivový olej z lékárny používám i u sebe, někdy mě ucho svědí. Na ušním mi řekli, že ho mám asi občas podrážděné šamponem a ten olej to krásně zklidní. Takže lékrničku máme s myšákama dost společnou :o)
    - - - - -
    ...lékárničku...
    13.3.2019 09:24Nonyna
    Mila: Díky za příznivou recenzi:-) Moc se těším na trávu....máme 10 morčat a jí jim kolikrát stříhala trávu normálníma nůžkama...a pak měla z toho křeč v ruce, nyní mám tenisový loket, tak bych to těma nůžkama ani nedala..
    13.3.2019 10:11BB
    já to vše dělám nožem - vezmu trs -a odříznu u země, pampelišku vydloubnu atd.
    13.3.2019 10:51Nonyna
    BB, u nás to na nůž moc není...řidší tráva a pampelišky si hýčkám, aby jim zas narostly listy:-) To víš, 10 kousků už té trávy spase docela dost. V létě sice chodí ven do výběhu, jenže jak tam čůrají, tak ta tráva tím chcípne a trvá než se zotaví, mají dost agresivní moč...když se mi na zahradě vyčůrají psi(malé lemeno), tak se nic nestane, ale morčatech je vše vypálené....tak ty výběhy pořád stěhuju a je s tím hodně práce.
    13.3.2019 11:40BB
    Non: já mám 15 kousků :-) vím co spořádají.... S tou trávou na zahradě máš pravdu- já mám pro morčíky jednu celou zahradu, kde běhají volně celé léto... a ta tráva je zdecimovaná - hrůza. Ale asi je to taky tím suchem, že nic nechce růst.....
    13.3.2019 13:00Ehrena
    Nonyna, BB, to asi bude spíš tím suchem, já pasu naše morčata na zahradě taky, mívala jsem jich teda max. 12 najednou, zato ale dlouhodobě, přesunuji jim tam výběhy, podle toho, jak rychle mají trávu vyjedenou, a žádnou spálenou trávu tam nemám, naopak myslím, že mi tu zahradu přihnojují.
    Ale kolem našich velkých smrků a modřínu jí spálenou mám, v místech, kde je vůbec nepasu. Jen tam celé dny praží slunce a ty stromy si tu vodu z té země vytáhnou pro sebe a na trávu už tam nezbyde.
    Přitom dříve tam normálně rostla, než nastal celkový nedostatek podzemní vody.
    13.3.2019 13:14BB
    Ehrena: taky si myslím, že je to tím suchem.... dřív to různě místama zarůstalo, a teď jak to poprvé zjara vypasou , tak to dorůstá hrozně pomalu. No a v létě, jak přijde sucho tak nic.... holá pláň až do zimy...
    13.3.2019 15:05Zbyněk
    BB: a to bych subjektivně odhadl, že letošní léto bude ještě sušší a teplejší:( No nic, nepředbíhejme a uvidíme. Už takhle je to se senem zoufalé, já snad pro něj pojedu někam do Bavorska... Ten inzerát od UjUj nebrat, pácbnoucí žlutá a hrubá sláma, jako vždycky.
    13.3.2019 17:45Danuše
    Tygrinka: Tak to jsem ráda, že jsem nic nezanedbávala. Morčáka mám 5,5 roku a ouška jsem nikdy nečistila. Jsem toho názoru co píšeš, pokud není problém, ta morčík zvládne vše sám. Samozřejmě ho vždy prohlédnu a je naštěstí vše v pořádku. Pindíka jsem mu čistila jen jednou a to, protože tam měl kousek sena s hoblinou. Jinak právě ne. Tak už jsem měla výčitky, že se pořádně nestarám. Naštěstí na veterině jsme byly pouze 2x. Poprvé kvůli tomu, že při čůrání trochu kvíkal a vyklubal se z toho zánět a ATB. Ty tedy snášel blbě a bylo nechutenství. Tak jsem musela dokrmovat. A poté s rozházeným trávením po ATB, kde také zjistili malou artrózu nožiček. Naštěstí už je to několik let a problémy žádné nejsou. U nás mám hlavně lékarničku pro morčáka, pro případ, že by bylo zle. Naštěstí používáme jen probiotika a rodicare acut. Jinak po podávání probiotik jsou ty bobečky hutnější, tak snad není problém s usazováním v análním vaku tak hrozný a probiotika to zlepšují. Nebo mi to tak aspoň přijde.
    14.3.2019 05:48Tygrinka
    Danuše: Podporou trávení rozhodně nemůžeš u dědouše nic zkazit. Jen je třeba zase nepřehánět, někdy může nastati průjem po přílišné dotaci Cvitamínem či laktobacily či oleji (Rodicare akut a přípravky s laktobacily). Je třeba přizpůsobit se konkrétnímu zvířeti, každé to má trošku jinak a může jinak reagovat - dva myšáci měli průjem po BioLapisu, jiní byli v pohodě. Hutnější bobky jsou dobrá reakce. Usazování v análním vaku až tak s hutností nesouvisí, ale jestli to u tvého pomáhá, tak je to dobře. Kdysi jsem to měla u jednoho morčíka jen přechodné, u jednoho jsem to udělala párkrát za jeho život, u jiného to pak byla pravidelná denní práce a žádná podpora trávení s tím nic neudělala... Takže univerzální rada neexistuje :o)
    - - - - -
    A ani veterinář nepomohl, samozřejmě jsem to řešila i po této linii. Prostě se mu změnila mikroflóra a bylo...
    14.3.2019 20:32PaajaS
    Ahoj všem, tuto sobotu se chystá výstava morčat a dalších drobných zvířat v Praze. Chci se zeptat, jestli stojí za to, se jet podívat jako laici, s dětmi. Už jsme jednou byli, v Čakovičkách, ale moc toho k vidění nebylo. Pidi prostor, špatně osvětlený, a moc lidí, takže tam nebylo k hnutí. Tak váhám, jestli jet přes celou Prahu, aby to nebylo podobné.
    15.3.2019 11:24uj uj
    Zbyněk:
    ad inzerát: no já psala, že nevím, co je to za kvalitu, jen jsem na to náhodou narazila, fotka byla hezká (když ptáčka lapají...), tak jsem si myslela, že by to třeba mohlo být dobré a někomu pomoct. No, nepovedlo se... Mám takový pocit, že Novák bude mít vyprodané seno dva dny po tom, co ho dosuší :-) To abych si kdyžtak pospíšila :-) Uvidíme, snad nebude třeba, snad nasušíme dostatek...
    15.3.2019 11:49Ehrena
    Zbyněk, Uj uj, já z tohoto inzerátu měla seno na jaře před rokem a bylo pěkné, jako na fotce.
    Brala jsem tedy jen jeden pytel tehdy, ale nemůžu si stěžovat.
    Ale jak říkám, bylo to už před rokem.
    16.3.2019 07:41Veronika5
    uj uj: Mně to pomohlo - není to nic moc, ale žerou ho hezky, a vyšlo velmi levně. A já fakt už nic jinýho neměla...
    16.3.2019 09:15Jezzabell
    Veronika5: mně to morčáci taky baštěj a první pytel byla pecka! Krásně zelené..Holt někdy se to neodhadne..
    16.3.2019 10:54vetacka
    ahojky v sobotu mi umrel skinnik schanim mlade samecka skinnika ruzoveho cerneho mame muze byt i jine barvy posilejte na maila vetacka@email.cz foto budu rada dekuji
    16.3.2019 10:57Katjusa
    ehrena je je to jak u nas morčici u nas travu hnoji mam jen skiniky a vě chlupate přes leto cely en den venku ohradu přesunuju večer jou domu tam maji seno ,a mužu řict že tam kde byli je trava zdravějši než tam kde to sjede sekačka jo mimo jine jak postupně ze zahrady je pryč tak tak při čišteni boxu sypem hobliny tam na zahradu kde nic neni na podzim se to zaryjea druhy rok kedlubny salaty brambory no bomba
    16.3.2019 13:10Zbyněk
    uj uj: dostal jsem od Jezzabell vzorek, bylo super. Nechal jsem si přivézt 4 pytle a to by nedaly ani ovce! Hrubá, žlutá, zatuchlá sláma, naprosto bez vůně a zápachu, je to inertní materiál, docela děs. Takže z pána doluju výměnu, mám pocit, že se mu do ní dost nechce, ale uvidíme.
    Doltkni se mi sena od Nováka a nastane apokalypsa:DD Dostal jsem pět pytlů a sbohem, loni dvojnásobek, letos bude hůř, vody je málo.
    16.3.2019 15:01Kájka
    Tak myslím, že seno od Lea bude vyprodané ještě než ho usuší :-))
    16.3.2019 20:16Freya_01
    vetacka: naučte se psát kraj, co, když jste z Ostravy a já z Plzně?
    ráda bych pomohla, ale potřebuji vědět oblast. nebo pojedete pro morče 300km?
    18.3.2019 12:40Jezzabell
    Freya_01: musím se vetacky zastat- je registrovaná a tady je potom vidět, když si najedete myší na přezdívku odkud je. A ona tam má uvedený Chomutov;)
    18.3.2019 17:18Freya_01
    Jezzabell: výborně, děkuji za poučení, to jsem nevěděla.

    o to víc mě těší, že bych jí s tím pomoci mohla, jsem ze stejného kraje :)
    18.3.2019 23:15Duchna
    Ahoj, chtěla jsem se zeptat na posouzení plemene našeho Volfíčka. V plemenech se nevyznám, chtěla jsem krátkosrstého černého. Když jsme si pro něj jeli, zjistil jsem, že má na čele vírek. Je pořád jako by rozčepejřený, rozcuchaný, srst má nádherně jemnou, uplně jak hedvábí a lesklou. Jeho tatínek byl černý, hodně hrubou srst, maminka měla delší chlupy. Přikládám fotky. Tam, kde je vírek hodně vidět, mi nejde fotka nahrát, aby byla správně. Uloženou ji mám nastojato, ale nahraje se mi ležatá. Když jsem si přečetla plemena, přišlo mi to na anglického cresteda. A co jeho rodiče? Děkuji...

    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34570
    19.3.2019 07:56Kájka
    Duchna: Je krásný :-)
    Na plemena nejsem odbornice, je to prostě "kříženeček". Na první pohled vypadá jako angl. crested.
    19.3.2019 12:20Ehrena
    Duchna, taky myslím, že kříženeček, i ta jeho máma vypadá na křížence, nebo pokud je celá dlouhosrstá, tak by to mohla být ještě šeltie. Tatínek vypadá na angl. cresteda.
    Tak hlavně hodně zdraví a samé radosti!
    19.3.2019 13:42Duchna
    Kajka, dekuji...je strasne roztomilej..jsem si ho vybrala podle fotky...
    - - - - -
    Ehrena...maminka ma jen delsi chlupy vepredu, jinak je kratka..take mozne krizeni seltie a kratkosrsteho..ale maly mi prijde k tomu anglickemu dle virku..
    19.3.2019 15:12Ehrena
    Duchna, asi bude po tátovi. :)
    19.3.2019 17:40Zbyněk
    Duchna: crested to je, je krásný :) Tak ať si užíváte jenom radosti:)
    19.3.2019 21:29Neeen
    Ahoj, chtěla bych se vás zeptat, mám morčatárnu o rozměrech 150x60 cm + 40x50cm druhé patro a plno prolezaček. Obývají ji tři holčiny a zdá se mi, že jsou šťastné, ale chtěla bych k nim pořídit ještě jednu holčinu, aby byly pořádná tlupa, myslíte, že mám vhodné podmínky pro chov čtyřech morčat? Díky za odpovědi
    20.3.2019 21:08Zbyněk
    Neeen: jasně, to je klec, jako hospodářská samička, produkující mléko:)) Toto je 170x50: https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?nocni_morcatarna a mám v tom v noci 6 holek, naprosto v pohodě, takže čtyřech samiček, pokud je tam patro a další věci, bych se fakt nebál. Občas je nech proběhnout a budou v pohodě.
    21.3.2019 06:56Neeen
    Zbyněk
    Jej, díky moc Zbyňku ;)
    Já jsem byla pořád na vážkách, jestli se tam nebudou mačkat, protože jsem si říkala, že radši tři, než čtyři v nedostačujícím prostoru.
    21.3.2019 09:32Harry
    Hezký den všem, máme nový přírůstek ze zverimexu. Jak nejlépe zajistit, aby se napil? Je zvyklý na lahvičku, tu má k dispozici v blízkosti svého úkrytu, ale ještě nepije. Máme ho nechat, najde si sám, nebo zkusit nabízet? Jak dlouho to je optimální neřešit a kdy už to bude bez vody hraniční? Moc děkuji Ivana
    21.3.2019 10:14Nonyna
    Harry: některá morčata pijí málo, některá hodně, některá snad vůbec. Dávejte mu 2x denně dostatek zeleniny, z toho získá také vodu... Napáječku aby měl k dispozici. Nabízení nepomůže, protože se bude tím víc napáječky bát. On si zvykne. A vy ho máte samotného?
    21.3.2019 11:14Zbyněk
    Nonyna: to by fakt mělo stačit. Nebo pokud jsi z Prahy, klidně vyrobím morčatárnu, ne, nejsem truhlář, ale občas musím přestat bušit do klávesnice:)

    Harry: přírůstek je doma sám? Pokud má partu, tak ta ho pít naučí. Jestli je sám, tak dej pítko k misce, nebo vedle sena, morče vodu cítí.
    21.3.2019 12:29Jezzabell
    První jarní tráva+pampeliška: https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34590
    21.3.2019 13:02Ehrena
    Jezzabell, bezva fotky, taky jsme včera měli letos poprvé, ale u nás je v tom víc ptačince než trávy a pampelišek. Výjimečně jim to vůbec nevadilo, zbaštili to všechno.
    21.3.2019 13:25Nonyna
    Jezzabell: to už máte krásně velké listy, u nás pampeliška minilístečky max 4cm...každý den když jdu z práce, tak to okukuju, jestli už povyrostla tráva,ale je to bída zatím.

    Zbyněk: ta tvoje zpráva byla asi pro Neen;-)
    21.3.2019 13:32Jezzabell
    Ehrena, Nonyna: Nám poslední dobou zmizely místa, kam jsem mohla bezpečně pro nepočůranou trávu chodit. A tady je to v závětří a na sluníčku a psi tam nechoděj (no neuvěřitelná kombinace).
    Pampeliška byla náhodou jak plácačky, tak jsem jí zrekvírovala;) No kluci do toho padli:). Ale trávu jsem už brala místy srpem! Ale jsou to zatím často "zelené drny"..Po víkendu bude doufám větší, protože od teď ti chlupáči dostali povel, že mají jaro i v klecích, když si ho nemají kde užít venku;).
    21.3.2019 13:58Harry
    Nonyna a Zbyněk: ano je sám, zatím jí jen seno, děkuji, vše umístíme na dosah a uvidíme.
    Musím se tu rozkoukat, je to už pár let, co jsem tu byla zběhlá, ale na ,,králíkach,, :-)
    Přeji hezký den
    21.3.2019 14:36Nonyna
    Harry: přimlouvám se, pořiďte mu kamaráda. Morčátka jsou skupinová zvířátka, nemají ráda samotu. Péče o 2 morčata není nijak náročnější než o jedno. Samotně žijící morče je ve stresu... dva by určitě lépe zvládli zvyknout si na nové prostředí. Zvažte to♥
    22.3.2019 09:06Zbyněk
    Rekapitulace podvodníka: www.sbazar.cz/plukas23/detail/56289442-seno nekupujte, pán doveze žlutý, páchnoucí hnůj, slíbí výměnu, pak nezvedá telefony a nereaguje na SMS. Nechal jsem ho na bazaru zablokovat, snad to udělají co nejdříve.
    22.3.2019 20:36Kájka
    Zbyněk: Teda! :-( To jsi koupil "zajíce v pytli" ?
    A kolik toho špatného sena máš?
    - - - - -
    Harry: Také se přimlouvám za parťáka. :-)
    Mít 2 morčátka není náročnější než mít jednoho králíka. ,-) (taková je moje zkušenost)
    - - - - -
    Náš první morčík také zpočátku vůbec nepil (snad týdny). Morčátkům může stačit dostatek zeleniny, kor když dostane kousek okurky, pak vodu nepotřebuje.
    23.3.2019 09:24Veronika5
    Kuchyně pro milovníky zvířat! https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34591
    A jak se nám najednou v obýváku udělalo místo.... Honem, koupíme si ještě hrocha, když teď máme konečně trochu prostor :-D!!!
    23.3.2019 20:36BB
    skvělý nápad :-)
    23.3.2019 23:53Janeeee
    Ahoj, co prosím používáte do toalety pro morčáky? Zkusila jsem Trixie Fresh´n´Easy granulát podestýlka, která je super, ale je malé balení a tak by se prodražilo. Nějaké tipy na jiný materiál do wc? Díky :)
    24.3.2019 10:28LB
    Ahoj,
    zdravim vsechny po delsi dobe...

    Ad seno: hned na podzim jsme brali seno od pani, kterou tu doporucovala tusim Veronika a bylo moc pekne.
    Ted v unoru jsme od ni brali druhou varku a uz je to docela bida - tak pul napul namichane pekne zelene se "slamou" - nicmene holcicky to tak nejak zerou - akorat jim toho nesmime dat do seniku moc, protoze pak tu slamu vyhazou na zem a uz ji nechteji. Takze seno doplnujeme nekolikrat denne - kdyz maji malo, tak si ho vazi a sezerou vsechno...:)))))
    ...takze se tesime, az trochu povyroste trava a pamprlice:)


    Janeeee: my mame v zachodkach pelety a na tom hobliny - funguje to bezvadne...
    - - - - -
    a hodila jsem par fotek -
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34592
    holky jsou zlaticka:)
    24.3.2019 14:48Veronika5
    Ahoj všichni, napadla mě taková věc. Neměl by někdo z Prahy zájem o vzájemné pohlídání morčat, když jsme na dovolené? S tím, že zvířata bychom dovezli v jejich ubikaci, k tomu dodali podestýlku, seno, a po dovolené je zase vyzvedli, a na oplátku bychom byli ochotni udělat to samé, případně jsem schopná se dojet o zvířata postarat i k někomu domů, pokud by měl o to zájem. Dívám se tak na ceny hlídání mazlíčků, jsou teda hodně vysoké, a připadalo by mi fajn, kdyby tady něco takového fungovalo. Zvířata mám naprosto zdravá, dva kluky, takže pokud by měl někdo holky, chtělo by to je raději umístit někam trochu stranou. Co vy na to?
    24.3.2019 21:39Kytička
    Veronika5, škoda, že nejsi moje sousedka, hned bych se s tebou domluvila :-)
    - - - - -
    LB, naše holky jsou stejné, děláme to se senem také tak. Moc hezké fotky :-)
    - - - - -
    Se senem mám teď podobné zkušenosti jako ostatní. na podzim jsme objednali seno u Kvídery, bylo nádherné, voňavé, holkám moc chutnalo. Tak jsme asi před měsícem objednali znovu, rovnou 4 velké balíky, no a hnus velebnosti. Smradlavé, měkké jak hadr, barva šedo něco... Vyměnit jsme ho nechtěli, tak nám vrátili peníze. Ona je to teď bída se senem, bylo ho málo, to dobré se vyprodalo a zbylo to ošklivé. Takže my teď nakupujeme předražené ve zverimexech, ale docela pěkné, zelené. Asi by to chtělo na podzim nakoupit velkou zásobu, aby to vydrželo na celo zimu i jaro, než bude zase nové seno. Jenže kde to skladovat, že?
    - - - - -
    Jinak našim azylovým miminkům (a i ostatním) se daří moc dobře, rostou hrozně rychle, jsou jim 3 měsíce a jsou podzřele docela velké :-). Zítra sem dám také nové fotky. Ťapička je creasted, pracovně jí říkáme číňanka, jak jí to chmíří leze přes očička :-). Začínáme pracovat na nové morčatárně, tak už se na to moc těším, až to bude hotové.
    24.3.2019 21:53Ehrena
    Veronika5, já bych hlídání mohla nabídnout, ale jen po dobu, co jsem doma v Praze, tj. tak do konce dubna a pak zase až od cca poloviny listopadu. Prostě tu zimní část roku. Přes tu letní část už by byl problém s dopravou k nám na chalupu, jinak by to šo samozřejmě taky, klec bych nepotřebovala, ani ostatní věci, většinou mám všeho dost kvůli vlastním morčatům. Tady i na chalupě. Na chalupě je ještě výhoda, množství trávy, což tady v Praze je značně proměnlivé. Většinou než stihne tráva trochu narůst, už ji posekají, ale to všichni znáte.
    Ad seno - naštěstí zatím mám ještě pořád vlastní zásobu a doufám, že do června vydržím, než bude zase nové. Sama nevím, jak se mi to povedlo nasušit, v tom loňském suchu, kdy od srpna už nic nerostlo. Je to taky menším počtem zvířat, přece jen jich mám už jen 6, a je to znát.
    24.3.2019 21:57Veronika5
    Kytička: :)
    Ehrena: Píšu si, díky :)!
    25.3.2019 07:09Zbyněk
    Veronika5: ty máš dva kluky a králíka, že? Aktuálně mám doma zoufale přemorčeno, šest holek a dva kluky, nicméně v létě klidně dvě, tři holky pohlídám s tím, že je prostě pustím dohromady s mojí smečkou. Ale pánská sestava je aktuálně nad moje možnosti. Až vykastuji mládě a vrátím dědu, pak to bude lepší.
    Nicméně Pražákům a Kralupákům jsem asi schopen jednou denně zajít po dobu dovolené domů, vyčistit a nakrmit myšinec a zalít kytky:) Protože loni jsem se díky absenci hlídání nedostal na dovolenou vůbec.

    Ad seno: včera jsem pánovi odvezl do Plzně zpátky seno, on prostě jenom netušil, že to, co nabízí, není schůdné pro morče, zakrslíčka a činčilu, je to prostě hrubé a nevoní. Dovezl jsem mu vzorek komerčního sena z PetCentra, tak konstatoval, že tohle je opravdu trochu jiná třída. Škoda, protože první várku měl pěknou a holky se na ní vrhly.
    25.3.2019 08:08Veronika5
    Zbyňku, to by bylo super. Jde mi hlavně o léto, kdy vždycky zhruba týden táboříme, to je fakt s sebou vzít nemůžu. Jinak na chalupu jezdí s námi v pohodě, teda nevím jak králík, to jsme ještě nezkoušeli. Zkusím se pak na to léto ozvat a poptat, jak jsi na tom aktuálně s místem, jo?
    Ad seno: No a neříkal teda pán, jestli ještě někde má to pěkné seno, nebo jestli už jen to ošklivé?
    A kde jsi našel v Pet Centru pěkné komerční seno? Co se mě týče, kdykoli na to jejich seno koukám, je to totální hnus!
    25.3.2019 08:24Kytička
    My teď koupili krásné seno v Super ZOO v Berouně. Dlouhé, pevné, zelené a voňavé celý balík, ani tam nebyla ta drť, fakt pěkné.
    - - - - -
    Když si přijeli pro to seno od Kvídery, tak mi také říkali, že až si budu příště objednávat, tak mám říct, že je to pro morčata, že by vybrali lepší. No mne to nenapadlo, když tam mají v popisku, že je to seno mimo jiné i pro morčata. Ale teď už mají na skladě stejně asi už jen to horší, lepší došlo, když byla loni taková bída, kvůli tomu suchu.
    25.3.2019 10:26LB
    Kyticka: diky...:)

    Veronika: klidne pohlidam, ale bohuzel by museli byt v jedne mistnosti s nasima holkama, protoze k detem klec nemuze...:(
    Pres to, ze jsme ze zacatku zkouseli, jestli se neprojevi alergie, nez jsme si je poridili (Jindrich), tak se projevila tuhle zimu a docela s tim bojujeme...:( - dcera ma vyrazne zhorseny ekzem (dokonce uz i do obliceje) a kluk a ja problemy s dychanim...
    Takze pres leto s otevrenyma oknama to snad zvladneme, ale na pristi zimu budeme asi muset hledat azyl...:/
    25.3.2019 11:51Zbyněk
    Kytička: se Super ZOO mám zkušenost takovou, že seno nádherně voní a vypadá a je úžasně zelené. Tím ale legrace končí, protože to je tuhé, jak dráty do betonu a morčata jej naprosto odmítají. Zřejmě nějaká ostřice, když nakupuji seno, musím ho vidět.

    Veronika5: týden se určitě dá překousat, loni jsem hlídal Jezzabellí smečku také denně, má jich osm, tvé tři dušičky jsou pohoda:) Ale jde o kluky, takže bych chodil k vám, ok? Pokud nebydlíš někde v horoucích peklech mimo dosah MHD:) Stodůlky, Zahraďák a podobně bych dost nerad, jako Kralupák:)
    25.3.2019 17:06vetacka
    nevite někdo kolik let se dozivaji skinny morcata
    25.3.2019 17:30Kytička
    Zbyněk, našim chutná. Lehnou si k tomu a dokud to nesežerou, tak se nehnou :-). Možná záleží na co zrovna natrefíš. Mně se zase nelíbí seno z Hornbachu, holky to hrozně přebírají, třetinu nechají a je tam hrozně moc té drti.
    26.3.2019 07:33Zbyněk
    Kytička: asi to byla slušná várka:) Na Hájích v Praze mají právě pořád seno, které vypadá, ale nechutná, už na pohled je to moc tuhé, holky jsem rozmazlil jinou kvalitkou:)

    vetacka: cca 4 - max. 5 let, výjimky jsou, ale nejsou pravidlem.
    26.3.2019 12:51LB
    Kyticka: tu drt maji nase holky rady - vzdycky to sesypu bokem a dostavaji to jako mlsku do misky a vyluxuji to vzdycky jako prvni...:)))
    26.3.2019 14:25Ehrena
    Ahoj všichni, ke komu je nejlepší se objednat Na hůrce z těch doktorů tam, nebo je to jedno?
    Locinka má po necelém roce už zase jakoby problém s močovým měchýřem, popískává a přestává jíst, tehdy v létě tam měla malý kamínek, ale k tomu ještě velkou cystu, kterou jí tehdy jen vycucli při operaci, ale hlavně spoustu srůstů po předešlé operaci (kastrace ještě v CHS po špatném porodu), že mi po operaci vetka řekla, že další operace díky těm srůstům by u ní už nešla, jen rovnou uspat. Tak nevím, kde se nejlíp poradit. Jestli by to ještě nějak šlo, pokud jde tedy o kámen, což zatím nevím.
    26.3.2019 15:12Zbyněk
    Ehrena: v neděli jsem tam byl se stejným problémem s Adélkou, měla přicpanou trubici sedimentem a kňourala, propláchla jí Dr. Sekyrová a mě přijde skvělá. Nejlepší je prý Lietavcová, ta mi kastrovala tři holky, Adélu pro změnu operovala Mináriková a taky v pohodě, je to asi jedno, hlavně nečekej dlouho: Kdyby neměli volno, přenechám ti pátek v jednu, nespěcháme:)
    26.3.2019 17:04Veronika5
    Ehrena: My jsme byli s Koblížkem taky u Lietavcové. Velmi se mi líbí její celkový přístup ke zvířeti, zachází s ním tak jemně a přitom pevně a je vidět, že to bere opravdu důkladně a zvažuje všechny možnosti. I nám hledala v knížce fotku, jak vypadá osteodystrofie, a že ji Koblížek nemá. určitě příště zase tam. U nás v místě bydliště jsme byli jenom naočkovat králíka a je to nebe a dudy. Příště pojedem na Hůrku i očkovat. Zdejší veterinář ho napíchal dvěma injekcemi, a pak mi položil naštvanýho králíka do náručí bříškem nahoru, že ho mám držet, než mi zkontroluje drápy. Kupodivu - nepodařilo se a škráby na předloktí jsem měla ještě za týden. Takže příště už na Hůrku s jakoukoli prkotinou. S Koblížkem nás tam poslal Zbyněk a jsem za to vděčná. A navíc jsme si odtamtud tenkrát přivezli králíčka :).
    - - - - -
    ..než MU zkontroluje drápy, ne MI :)))!
    26.3.2019 18:53Kájka
    Verčo, a to se vyplatí! :-))
    - - - - -
    Příště nejdříve dělat drápy a pak očkovat. ,-)
    27.3.2019 08:06Zbyněk
    Veronika5: kdepak, to už neokecáš, pravda leze na světlo Boží :DD
    27.3.2019 08:30Vladi
    Téma seno, pro Zbyněk a spol:
    Včera dorazilo z obchodu
    https://obchod.kralici.cz seno které jej kupovala led víc než rokem. Je to sice otava na což upozorňuje prodejce už v názvu, ale voní a vypadá dobře. Mají hodně na ochutnávku po 10 Kč nebo pak velký 5kg pytel. Já objednala rovnou to velké, tak uvidím, zda bude i chutnat.
    - - - - -
    .. omlouvám se za překlepy, snad si to domyslite
    27.3.2019 08:40Veronika5
    Zbyněk: He he :)
    27.3.2019 12:49Reny
    K ADOPCI - Azylové holčičky nalezené v Kunratickém lese. Docela ochočené, žebrají, berou si z ruky a ta tmavá se ochotně nechá pohladit. Odkaz na album https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34565
    27.3.2019 14:54IjaSv
    Reny - no ty jsou nádherný. Ale já již k našim pěti nesmím.....
    27.3.2019 16:04Fialka 11
    Dobry den,chci se zeptat jestli muzu trhat venku krom travy i fialky co rostou venku?Tady jich roste kvantum
    27.3.2019 16:37Katjusa
    fialka- fialky ne jsou jedovate
    27.3.2019 16:47Zafron
    Reny: Dobrý den, využila byste do svého azylu drátěné jesličky, drátěné koule na zeleninu a nějaké napáječky?
    27.3.2019 18:56Jezzabell
    Zafron: Reny sem chodí málo, doporučuji pro její odpověď se zaregistrovat na stránkách jejího FB- viz. její stránky azylu - pokud ti třeba někdo neodpoví tady;) Reny je víc na FB- aby oslovila co nejvíc lidí a co do práce s azylem na netu často není
    - - - - -
    Prostě toho má opravdu hodně, aby to nevyznělo špatně;)
    29.3.2019 17:51IjaSv
    Zdravím všechny před víkendem. Dnes dopoledne odešla do morčecího nebíčka naše Bublinka. Odešla stářím v 7 letech. Včera ještě běhala, dnes ráno už jí neunesly packy tak jsme si ji vzali do ručníku k sobě a zpříjemnili jí tak odchod. Už jsme to čekali, hodně a tvrdě pospávala a hubla, přestože sežrala co mohla. Bude nám chybět stejně jako Jahůdka, která odešla v říjnu. Obě byly velké osobnosti. Bulinky jsme byli třetí rodina. Dokonce je tu je u někoho v albech když byla miminko s velikýma ušima :). Dokonce vyhrála i kdysi dávno mazlíkovskou kategorii.
    Cca před třemi týdny jsme s její parťačkou Píďou absolvovali operaci abscesu pod krkem, naštěstí se vše zahojilo rychle 14dnů a bez komplikací. Musím pochválit veterinu Zelená liška, Praha 4. Na morčata je tam mladá paní doktorka, velmi pečlivá. Jen je vhodné si zavolat, mají rozplánovaný den, případně operace, tak ať tam zbytečně nečekáte.
    S Emičkou tam chodíme co 14 dnů na kontrolu té její nešťastné pacičky (dekubit) se kterou je to jak na houpačce. Chvíli se hojí, pak zas ne, střídáme masti a snažíme se vyhnout celkové atb léčbě. Emča má dlouhodobě rozhozené zažívání.
    30.3.2019 03:17Tygrinka
    IljaSv: Na dekubit zkuste aplikovat koloidní stříbro, min. koncentrace 20ppm. Buď na chvilku nožku namočit nebo postříkat. Neříkám, že je to samospasitelné, ale pokud to nepomůže, neublíží to. Kdysi jsem to dávala po dohodě s vetkou na absces. A přidala bych Multi-C-mulgat 4-6kapek napřed dva tři dny denně, pak obden a pak jednou až dvakrát týdně. Osobně dávám dědoušovi cca 5x a pak dám pauzu dokud vše funguje jak má. A jak bude pěkně, tak vyslunit cca 5-10 min třeba na parapetu... V náručí nebo v nějaké kleci či u okna ve vaničce samozřejmě, ne jen tak, aby spadla z okna...
    - - - - -
    Atb celková by byla asi lepší, ale když to nejde, tak bych také hledala, co zkusit. Stříbro nedávat společně s mastičkami, to by mělo být samozřejmě v nějakém mezidobí a po dohodě s vetem. Na dohojení otlaku a jako prevenci jsem dávala nějakou mastičku s kyselinou hyaluronovou. Dostala jsem ji na Bílé hoře, název už nevím.
    Jinak vetka dávala otlak do obvazu na dva dny, pak jsem to sundavala a za týden se to opakovalo. To pomohlo také docela dost.
    30.3.2019 08:37Zbyněk
    IjaSv: na dekubit pacičky - otevřený, jsem kdysi četl dost úděsný návod. Udělat slabší roztok hypermanganu, aby nebyl tmavofialový, namočit pacičku na minutu, vyndat, osušit. Namazat Pythiolem (musí se to nechat vyrobit) a zavázat. Kamarádka to zkoušella a pomohlo to, asi po měsíci bojů. Stříbro by mohlo pomoci, ale v nožkách jsou obvykle E.coli z boblků, tedy pomůže určitě desinfikovat a zavázat, to je základ.
    Já jsem také řešil úporný průjem po antibiotikách a kupodivu to bylo parazitem Paraspidodera Uncinata. Protexin nepomáhal, pak mě napadlo podat Panacur, protože barva a zápach stolice tomu napovídaly a přes noc bylo po průjmu. Samičce bych zkusil podávat injekčně Marbonor, aby atb nešlo přes zažívací trakt, to by mělo pomoci, zkus se na to zeptat. A pacičku klidně potřít Framykoinem a zavázat - NESMÍ si to olízat, některé samičky na to kašlou, dělal jsem to u jedné devítileté babičky. Bublinka mě mrzí, ale měla krásný věk a rychlý konec..
    30.3.2019 18:11klioo
    Ahoj, mamka mi dala do kuchyně na linku ráno v sáčku zeleninu, která se zapařila, vyndala jsem ji ze sáčku až ted, když jsem přišla domů a bylo vidět, že je trochu zapařená, myslíte, že ji mám rovnou vyhodit, nebo ji můžu dát do lednice bez sáčku a pak třeba zítra dát morčátkům?
    30.3.2019 19:49Veronika5
    klioo: Nedávala bych, koledovala by sis o problémy. Zeleninu nevyhazuj, ale sněz sama, a morčatům dej zítra jinou...
    30.3.2019 20:50klioo
    Veronika5: a co se stou zeleninou stalo? jako u trávy to chápu, že je špatná když se zapaří, ale třeba u mrkve?
    30.3.2019 21:16Veronika5
    klioo: No já bych řekla, že se mohly nastartovat hnilobné procesy, a pak to morčatům v břiše kvasí, ne? Jako celý den v igeliťáku se mi zdá dlouho, navíc bylo dost teplo... Klidně to riskni, ale já bych to nedělala, nestálo by mi to za to riziko.
    30.3.2019 21:48klioo
    Veronika5: já to riskovat také nebudu, jen mě zajímalo, co se tomu děje, když se to takhle zapaří, díky za radu
    31.3.2019 00:59Tygrinka
    klioo: Ono je to vcelku jedno, tráva nebo zelenina, všechno jsou to "kytky" a princip je stejný - v igelitu v teple se to zapařuje a je to pro zvíře rizikové. Člověk té zeleniny tolik nesní, takže si s tím jeho tělo poradí, ale pro kilové morče je to riziko... Bohužel, tohle se mi stalo taky párkrát, tak holt slupky od mrkve a okurky putovaly do koše.
    31.3.2019 09:16klioo
    Tygrinka: když říkáš slupky, takže si to oloupala a zbytek jim dala?
    31.3.2019 11:34IjaSv
    Zbynek, Tygrinka - Diky za info o stribru, mam ho doma, take jsem o tom premyslela. Nase Emca si to zavazane nenecha, okamzite to zubama stahne. Pri posledni kontrole jsem si domluvila s vetkou pouziti Phytiolu a i hypermanganu. Videla jsem co udelal s ranou po abscesu slaby roztok. Krasne se stahovala a hojila. Udelala jsem silnejsi a skutecne to "vyzralo" spatnou tkan. Natiram Phytiolem a jen lehce priplacnu malickym kouskem pap.kapesnicku aby se to hned nesetrelo. To si nesundava, odpadne pozdeji samo. Zatim to vypada na posun k lepsimu. Bohuzel u teto samicky je vse jinak nez u ostatnich morcat, doplnkove vitaminy jsou tez problem na zazivani. Uz jsme toho vyzkouseli opravdu hodne. Ale bojujeme. Diky za rady a napady.
    31.3.2019 12:19Tygrinka
    klioo: Ne, kdepak. Mamka mi občas nechává přede dveřmi pytlík se slupkami od okurek a od mrkví a když jsem několikrát dorazila domů a bylo teplo, už to pracovalo, tak to šlo rovnou do koše.
    31.3.2019 12:44IjaSv
    Zbynek, Tygrinka - Diky za info o stribru, mam ho doma, take jsem o tom premyslela. Nase Emca si to zavazane nenecha, okamzite to zubama stahne. Pri posledni kontrole jsem si domluvila s vetkou pouziti Phytiolu a i hypermanganu. Videla jsem co udelal s ranou po abscesu slaby roztok. Krasne se stahovala a hojila. Udelala jsem silnejsi a skutecne to "vyzralo" spatnou tkan. Natiram Phytiolem a jen lehce priplacnu malickym kouskem pap.kapesnicku aby se to hned nesetrelo. To si nesundava, odpadne pozdeji samo. Zatim to vypada na posun k lepsimu. Bohuzel u teto samicky je vse jinak nez u ostatnich morcat, doplnkove vitaminy jsou tez problem na zazivani. Uz jsme toho vyzkouseli opravdu hodne. Ale bojujeme. Diky za rady a napady.
    31.3.2019 13:56Molik
    Hezkou neděli :-) vyčetla jsem, že morčíci můžou mátu. Možná hloupý dotaz, ale radši se ptám 😎 můžou to být i jiné druhy máty, než klasická peprná? Třeba citrónová, grepova, ananasova? 🤔 děkuji, jinou totiž nemám :-) a jak často dáváte?
    31.3.2019 14:08Jezzabell
    Molik: pěstuješ si jí sama? Protože mně doma nevyjde, ať se stavím na hlavu. Ale měla jsem kde kupovat tu běžnou a tu jsem dávala denně i 2x. Kluci si na ní zvykli a pak bylo vidět, že hledají..bohužel vietnamce, kde jí vedli před rokem zrušili:( Škoda, byli šikovní a měli snad všechny bylinky co se daly a za pár kaček ve velkém..
    31.3.2019 14:32Molik
    Jezzabell: mám ji vzdycky na balkoně, akorat mi zvadla klasicka a mám teď jen citronovou a grepovou, tak právě nevim, jestli jim ji můžu taky dát...
    Doma mi nic moc nejde, ale na balkoně ano