od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Květen v roce 2019
  • Zobrazuji 234 zaznamu.
  • 1.5.2019 08:11BB
    Kleopatra: ahoj, já bych se zeleniny vyloženě nebála, mrkev, celer i řapíkatý, fenykl by neměly ublížit.Jablko taky v pohodě..... Snad jen postupně přidávat ty více nadýmavé, třeba saláty......
    - - - - -
    tráva taky neublíží....
    1.5.2019 08:20hophop
    Bart-díky za zkušenost, a tu ránu jste taky vymačkávali?Mě nic o vymačkávání neříkali,ale asi je to logické,aby se tam zase nehromadil hnis,že?ta dezinfekce je Betadine.Fanda se už z narkózy probral,dokonce trochu sám žere,což je lepší než minule.
    Takže ještě prosím otázka,vymačkávat ránu po abscesu,nebo jen vyplachovat a nechat být?Díky,ještěže jsem tyhle stránky objevila před pár lety kvůli našemu rošťákovi králíkovi,s tím jsem si taky užila,asi mám štěstí na marody :-)
    1.5.2019 08:33Jezzabell
    Kleopatra: jak má v kleci parťáka, který je zvyklý na všechnu zeleninu, trávu, kopr, pampelišky a pod.., tak se osmělí brzy a okouká vše od toho druhého;).
    Horší jsou dva zverimáčci doma naráz. Ale i to se srovnalo celkem brzy. A když jsem před ně do děleného výběhu postavila dva domácí a už zvyklé na zeleninku, koukali vždy na ně a taky jim to nedalo.
    Na jídlo je neděl. Jen toho dej víc, jestli to Ouško bude mít tendenci baštit Čírovi, jen to kontroluj, ale neseparuj je od sebe ani na to jídlo. O to bude mít větší důvod si dát taky, aby na něj zbylo;)!
    1.5.2019 08:35Kleopatra
    Díky rady, tak já jim to tam lupnu.
    - - - - -
    Za rady
    1.5.2019 10:31Ehrena
    Hophop, my jsme nic vymačkávat neměli. Měli jsme to jen vytírat, celý ten otevřený vnitřek, desinfekcí, MVDr. Valeš místo betadiny na tohle používá hypermangan naředěný na růžovo, že prý s tím má lepší výsledky, tak jsme to dělali také tak. Čistit jsme to takhle měli jednou denně až do úplného zhojení. Trvalo to necelý měsíc u nás.
    - - - - -
    Jezzabell, u nás tedy nedělali zrovna zverimexáčci žádné problémy s jídlem, naopak vždycky všechno hned vyluxovali, zřejmě nadšením, že vůbec něco kromě sena a zrní, co dostávali ve zverimexu, dostali. Spíš byli vybíravější ti z CHS.
    1.5.2019 11:18Zbyněk
    Kleopatra: já jsem si loni přivezl měsíční Bublinku, která ale přišla z otřesných podmínek, krmená byla jenom nějakou podivnou směsí zrní a chemikálií, žádnou zeleninu, seno, granule, nic. Večer stála rozpačitě nad miskou, naštěstí mi chovatelka dala tu smradlavou směs s sebou, takže jsem jí převáděl postupně, ale tím, jak neměla ani seno, tak to byl boj, druhý den mi skončila na klinice, kde jí srovnali zažívání, pak jsem ještě asi měsíc dával denně Degan a Ranital a potom si konečně zvykla. Bulbinka nebyla moc zdravá od začátku, já bych se zeleniny u chlupáče, zvyklého na seno, nebál, dej každému jeho misku, (používám z nouze víčka ze sklenic), starší využije ze začátku váhavosti mladého a zbaští mu to, ale se rychle srovná :)
    - - - - -
    Jina Číro je správné mimčo ze zveráku, vypadá pěkně:)
    1.5.2019 13:25Tygrinka
    Kleopatra: Tak já bych byla opatrnější se zaváděním zeleniny. Když je starší zvyklý, ať si svou porci sežere někde v soukromí a oba dva by dostali do klece menší porci, aby se mimino nepřecpalo do bezvědomí. S trávou také opatrně. Tři dny opatrně přidávat klidně dvakrát denně hrstičku a když pohoda a žádný průjem, tak množství postupně navyšovat. Mimina jsou vcelku přizpůsobivá, ale mikrloflóra se musí přizpůsobit a když byl do teď na suchém, tak převádět opatrně. Mám tu také nové mimino a dělala jsem to stejně - první den dva listy od ředkviček, mrkev a kousek jablka a malý kousek okurky a po dvou dnech dostal i trošku trávy a po 5 dnech už žere normálně. S nadýmavou zeleninou ještě u něj trochu šetřím, ale trávu už nemusím řešit.
    - - - - -
    Trávu mají k senu, nekrmím jen trávou...
    - - - - -
    Hophop: Tak kdysi jsem měla myšáka, co mu také rány zhnisaly, měl jen vnitřní stehy, vnější ne, denně jsem to musela vymačkávat, vyplachovat a pak vstříknout atb v jakési pastě. Po téhle zkušenosti jsem byla raději, když kastrace byla provedena i s vnějšími stehy. To jsem absolvovala s myšáky celkem 3x a všichni v pohodě. Zavolej si na nějakou morčecí veterinu a poraď se tam. Oni by ti mohli nadiktovat název té pasty a tvůj vet by ti to mohl objednat. Určitě by ji znal Valeš, já ji dostala i na Bílé Hoře a na klinice MVDr. Naxery.
    - - - - -
    Hophop: Tak jsem pohledala a měla jsem Tenazym pastu a pak ještě nějakou jinou při problémech s hnisáním po vyjmutí cecíku kvůli zánětu mléčné žlázy (u samce), ale tu už si nepamatuji. Ale určitě to bude vědět veterinář, co je na tyto problémy nejlepší. V tomhle případě je vcelku jedno, zdali je hnisání po kastraci či po nějakém jiném zákroku. Princip hojení je stejný...
    1.5.2019 14:45Bart
    hophop - jj, po propláchnutí rány jsme ji pak jakoby promačkávali, aby se případný hnis dostal ven.
    1.5.2019 18:21Jezzabell
    Ehrena: Fakt?? No to zírám! U nás právě opačně, jelikož byli chudáci vykulení a nezvyklí na cokoliv. Naopak ti z CHS byli víc zvyklí třeba na cherry rajčátka- ty si dodnes zverimáčci neosvojili. Marsellus to teda takhle naučil Geriho (a ten z CHS je), že v jejich aréně rajčata "nikdy"! A prcek to holt převzal...Ale jinak mi zverimáci na zeleninu koukali jak z jara.
    Holt asi jinej gang!;)
    1.5.2019 23:08Kájka
    Kleopatra: Dívala jsem se do albíčka - pěkný klučík. :-) A vypadá to, že od prvního dne v pohodě, nekrčí se v koutě a zjevně se rychle adaptuje. A jak spolu kluci vychází?

    Se zeleninou bych také byla zpočítku opatrná (pomalu, po kouskách), když není zvyklý.
    1.5.2019 23:22Kleopatra
    Kájka - trochu se bojí, když se lekne, je rychlý jak střela. Ale jinak není zalezlý, druhému bere od tlamičky. Je oprsklý. Kluci stále pokvikují, mručí, piští. Stále se tam něco ozývá, ale když se člověk zaměří, tak nejde o nic nebezpečného. Však oni si to nějak vyjednají.
    2.5.2019 06:32Jezzabell
    Kleopatra: To je fajn! Oni se seznamují, mají si co povídat;) A přesně, srovnají se;) Číro byl doteď zvyklý si urvat co mohl, aby se taky najedl. I to ho pustí, až zbrzdí a pochopí, že není v cizím prostředí, ale doma;).
    2.5.2019 20:01hophop
    Moc Vám všem děkuji,zkusím se zeptat na ty ATB do rány jak psala Tygrinka.Vymačkávat nic nejde,ale vyplachuju,řekla jsem si o ten hypermangan.Bohužel nad otevřenou ránou se mu zase dělá boule,dnes se spíše přikláněli k tomu,že je to otok po zákroku,ale mě to přijde stejné,jako poprvé,ach jo....ATB jiné mi prý už nemohou nabídnout,prý morčata mohou jen ten Sulfonamid (Sumetrolim)a Meloxidil,ten jsme měli poprvé.Zbyněk tu zmiňoval i nějaká injekční,musím mrknout zpět a poptat se.Fanda je tak milé a trpělivé zvířátko,je mi ho opravdu líto....
    - - - - -
    omlouvám se,ne Meloxidil,ty druhé ATB si nemohu zaboha vzpomenout,takové žluté do pusy...
    2.5.2019 20:55Kleopatra
    hophop: neporadím, omlouvám se, ale je mi moc líto, jaké máte trápení a držím moc pěsti ať je Fanda co nejdříve v pořádku.
    2.5.2019 21:07Ehrena
    Hophop, nebyl to Marbocyl?
    3.5.2019 10:31Zbyněk
    hophop: Sumetrolim samotný na abscess těžko zabere, tam jsou obvykl patogeny, které potřebují silnější atb, tedy pokud se mu dělá další, to může být, nezoufej a pokračuj, ale nasadil bych Ehrenou zmíněný Marbocyl, mebo Boflox (lépe se dělí a více jim chutná). Případně injekčně Marbonor, aby to nešlo přes zažívací trakt. Svého času tady Buub (MVDr. Tereza Ježková) operovala abscessy asi měsíc, než trefila správný lék, když tak jí klidně zavolej a zeptej se, http://zverolekarka.com/o-mne/
    3.5.2019 11:11Ehrena
    Hophop, otok to také může být, naše Běinka to měla zpočátku kolem té rány taky oteklé, ale během několika dní jí to zmizelo. No uvidíš sama, jak to bude vypadat, držím palce.
    3.5.2019 15:45hophop
    Ehrena- ano Marbocyl to byl ,díky
    Zbyněk-děkuju,všechno si zapíšu a na kontrole řeknu,klidně ať mi ty ATB objednají.Také díky za kontakt,uvidím,jak to bude pokračovat,pokud by to zase absces byl,zavolám paní doktorce,sem už na stránky nechodí?No mě u nás řekly,že Sumetrolim je pro ně (morčata)silnější(má ho 2xD) než Marbocyl,jsem zdravotník,ale ve zvířecí medicíně se nevyznám.
    Všem děkuji,hlavně že Fanda vypadá v pohodě,žere,ránu si vyplachovat nechá,tak uvidíme,jen se bojím o jeho játra a ledviny,léky bere už dlouho,tedy spíš ATB,ty na bolest jsem po pár dnech vysadila,takže ty celou dobu nebral,až zase teď.
    Taky jsem si napsala tu pastu,co zmiňovala Tygrinka,tak uvidím,co mi na to řeknou,už ze mě musí být mírně nas...jak jim fušuju do řemesla :-)
    - - - - -
    Ještě mě napadá,jsem tu normálně registrovaná,tedy na králíkách,ale tady mám přezdívku světlou a píše mi to,že nejsem registrovaná?tak nevím co je blbě
    3.5.2019 16:30Molik
    Ahojky po delší době :-) nejsem znalec sena, tak mám dotaz :-) máme z jineho zdroje domácí seno, není tak zelene jak jsem zvyklá, je vice zažloutle, nahnědlé, je prašnější, ale voní. Je to špatně, nebo jim ho můžu dát? 🤔 jdu vás dočíst :-)
    3.5.2019 20:15Zbyněk
    hophop: aha, tak já mám zkušenost opačnou, Sumetrolim vždycky zabíral slabě a někdy vůbec, ale Boflox je nejlepší:) U myší, které nemarodily, ale radši začínám Enrogalem, aby bylo kam ustupovat.
    3.5.2019 21:19BB
    Molik - to bude starší seno, pokud není plesnivé - a to asi není, když voní, nemělo by to morčatům ublížit. Jen má menší výživovou hodnotu než čerstvé seno. taky jsem na půdě ,vyhrabala,, takové seno - vybledlé, žlutavé a normálně mi ho baští bez úhony.
    4.5.2019 08:45Tygrinka
    Molik: Jak píše BB, pokud seno voní, krmit se může. Hlavní je, že si myšáci brousí zuby a mají vlákninu, zbytek doženeš trávou a zeleným, popř. hrstí granulí.

    hophop: Registraci máš na Králíkách jen pro králičí diskuzi. Pro morčecí diskuzi se musíš zaregistrovat znovu.
    - - - - -
    hophop: No, fušuješ veterinářům do řemesla, ale je to pro dobro zvířete a pokud tam nesedí debil, jakože nejspíš ne, tak se rád poučí, jak tyto komplikace řešit.
    5.5.2019 04:37Molik
    Dekuji za uklidnění, nakonec zmiňované seno na které jsem se ptala letí celé do koše 😡 jsem si rikala posledni dva dny, kde se u nas vzaly 2 malé můry a dneska na mě vylétla jedna ze sena, kdyz jsem ho šla klukům dát 😱 doufám, že jim z toho nic nebude, když ho dva dny jedli 😢😢😢
    5.5.2019 08:22hophop
    Tak opět všem moc děkuji,zítra na kontrole uvidíme.Rána na výplach zarůstá fakt hodně rychle,musím ji pokaždé znovu rozrušit,chudák malej ani u toho nezakvičí.Bohužel si myslím,že nad ránou je znovu absces,je to totiž tvrdá hrča,otok by byl měkký,ale je alespoň menší,než ten první.Asi zítra zkusím Buub zavolat,sice je mi to hloupé obtěžovat někoho něčím,co neviděl ,ale zase co jiného ještě pro něj udělat,snad se nebude zlobit...
    5.5.2019 08:48Kájka
    hophop: Zkusit to můžeš, ale (jak sama píšeš, když to nevidí a neviděla při operaci...
    Můj názor na to - zítrana veterinu. Nebo kdy máte přijít na kontrolu?
    - - - - -
    Ad seno -když voní, tkak bych se toho tak nebála (můrek, které z něj vylétly, ty morčeti neubíží)
    5.5.2019 08:53Hophop
    Ano,zítra jdeme na kontrolu.Spíš jsem se chtěla jen zeptat Buub,jaké má zkušenosti s těmi pooperačními abscesy a hlavně ,co za léčbu nakonec zabralo....Na naší klinice se snaží,dokonce jsem už nic za reoperaci ani za léky neplatila,kontroly časté,jen jak píšu,jsme menší město,takže vážně netuším,kolik takových operací dělali a jaké zkušenosti mají s komplikacemi zrovna u morčat ....
    5.5.2019 18:43Molik
    Kájka: díky, ja zpanikarila, měla jsem strach, jestli tam nemůžou být dalsi, aby to nějak nesnedli nebo něco, tak seno letělo...
    6.5.2019 17:11IjaSv
    Molik - ani se nemusí jednat o starší seno. Stačí když v době sušení přijde déšť. Sušíme si sami a ne vždy počasí vyjde, zkrátka někdy do toho párkrát zaprší. Pak seno ztratí zelenou barvu, ale vůně zůstává. Co se týče můrek, považuji to za normální :). Hlavně že jim chutnalo...
    6.5.2019 18:26Jezzabell
    Molik: Motýlci- už se to tu řešilo skoro na měsíc loni- Veronika sem dala podrobné odkazy:

    - - - - -
    Tak ty motýlci u nás byli nejspíš tohle
    http://www.naturfoto.cz/zlutokridlec-senomilny-fotografie-14366.html . Nedalo mi to a pohledala jsem. Doteď nám to někdy vyletí, ale v nějakém normálním množství, tak neřeším...
    Není to u vás to samé?
    - - - - -
    Nebo tohle, je to skoro to samé http://www.naturfoto.cz/pidalka-obecna-fotografie-15893.html

    Osobně mi po bytě denně 1-2 lítají (plác!) ;))..A kolikrát se zvednou i z klecí. Ale není to nic, co by byl problém. A jelikož seno morčákům víc než chutná, rochněj s ev něm, tak tohle s radostí pomíjím;).
    Tak jen pro info:)
    6.5.2019 19:01Míša
    Dobrý den ráda bych se zeptala jak se léčí
    SVRAB U MORČAT
    6.5.2019 19:59Ehrena
    Míša
    http://www.morcata.cz/cavia-bohemia/kuze.htm#svrab
    - - - - -
    Doporučuji co nejrychleji zajít na veterinu, morče může na neléčený svrab i zemřít.
    7.5.2019 10:00Molik
    Jezabell: dekuji 😁 no něco takoveho to bylo, ale ja proste zpanikarila a seno letělo. Navic tohle bylo prasnejsi nez jsme zvyklí, takže jsme z něj i vic kychali.
    - - - - -
    IjaSV: aha, děkuji, ja se v tom nevyznam :-)

    U nás jsou kluci co se sena týče děsně vybiravi, ani domácí mi jakekoliv nesni :-( i kdyz voní
    7.5.2019 11:41LB
    ahoj vsem,
    takze u nas bylo finalne rozhodnuto a budeme hledat vhodny azyl pro nase morcinky:(
    Dceri se ekzem horsi a horsi (uz to ma na krku a dokonce i na ocnich vickach:( ) a kluk a ja s dychanim taky zadna slava - takze nas to nakonec po vic nez roce precejenom dohnalo:(

    Pokud byste vedeli o nekom, kdo by byl rad za dve holky (cca rok a pul stare), tak budu rada za kontakt.
    Holky jsou zvykle na domacnost, vitaji nas, kdyz prijdeme domu, prijdou si pro jidlo z ruky, nechaji se v klidu odlovit z klece. Jenom teda nemusi vetsi prostory, takze kdyz jdou do vybehu, tak sedi na fleku a radeji si zalezou nekam do domecku - nejsou moc odvazne...:)
    Nijak extra na to nespechame, holky si ted budeme vozit casteji na chalupu, tak se alergeny trochu "vyvetraji":) a do podzimu jim snad najdeme vhodny druhy domov.
    Zatim to pisu jenom sem, protoze tady mam jistotu, ze se pripadne dostanou do dobrych rukou.
    Jinak samozrejme s sebou dostanou klec i s veskerym vybavenim + jsme ochotni prispivat "na provoz".
    7.5.2019 12:49Nonyna
    LB: To mě mrzí. Víte, že to zhoršení potíží opravdu způsobeno morčaty? Já si myslím, že ted je na taková rozhodnutí úplně nejhorší doba, kdy všechno kvete, alergeny na každém kroku. Sama, ač jinak nejsem alergik, kýchám, smrkám..
    7.5.2019 13:15LB
    Nonyna: no tahne se nam to uz od zimy...
    Kluk a ja jsme klasicti alergici (pyly, prach, roztoci, kychame, smrkame vlastne skoro celorocne), takze tam bych to tak uplne v tuto dobu nehrotila (ale v zime to u nas bylo vyrazne horsi nez ted, kdy se vetra)
    ...ale hlavne mi dela tezkou hlavu dcera - skrz celou zimu se ji atop, ktery mela v pomerne podchycenem stavu jenom klasicky v loketnich jamkach, postupne zhorsuje a ted uz ho ma dost rozlezly (vcetne krku a tech ocnich vicek) a nepomahaji ani kortikoidy - to uz bohuzel "neokecam" a je holt cas to resit...:/
    7.5.2019 15:00Jezzabell
    LB: a byli jste u imunologa? Že by určil přesnou příčinu..Může to být třeba jen na hobliny, nebo na něco jiného..? Nám před okny stavěli panelák a to bylo něco! A když po 5letech bylo hotovo, začli dětem před okny tříd letos stavět zimní stadion!! Malej je alergik jen na prach a plísně, takže vychytal to nejhorší možný..jak zaprší, aby to vyčistilo vzduch od prachu (jiným od pylu), vylezou namočené plísně..
    Nechala jsem ho překontrolovat u doktora a jsme teda v pohodě!
    Jo a mezi dětmi teď řádí tzv.: Pátá dětská!
    https://www.wikiskripta.eu/w/P%C3%A1t%C3%A1_nemoc
    Nám na to nepřišli na dvou pohotovostech! Až pediatrička;) Probíhá to podobně jako alergie..
    7.5.2019 15:03Kytička
    LB, to je mi moc líto. Nejraději bych se nabídla, ale bojím se, že to doma u manžela neprojde. Máme už 6 morčátek, také holky a když jsem před pár dny lehce nadhodila, že bych se ráda ujala samiček z azylu u Reny, tak byl skoro oheň na střeše. Zkusím to ještě jednou, ale vůbec nic neslibuji.

    Co se týče tvé dcerky, až budou morčátka pryč, určitě se jí to zlepší i samo o sobě. Možná by mohl i trochu pomoci nějaký pročišťující čaj. A co vakcíny? Já vím, že jsou to saj.rajty, ale na tu akutní fázi, aby se to zklidnilo? :-/
    7.5.2019 15:42LB
    Jezzabell: jj, alergo/imunolozka nas ma v peci uz pomerne dlouho, takze natestovani jsme...
    ...samozrejme zvire v byte nam nedoporucila, nicmene jsme se rozhodli to i tak zkusit - urcite to znas - zviratko v domacnosti je proste zviratko v domacnosti...
    Prvni jsme to ale stejne zkouseli "nanecisto" - mozna si pamatujes, ze jsme pred cca rokem a pul meli pujceneho "morce na zkousku" prave kvuli vyzkouseni alergii - a tehdy jsme byli bez projevu, zajasali jsme a hned jsme si poridili holcicky. A i tu nasledujici zimu bylo vsechno ok. Az tuto zimu se to zacalo vyrazne zhorsovat. I kdyz kdybych se nad tim, blbec, zamyslela driv poradne, tak jsem mela byt zdrzenlivejsi, protoze alergie na kocky se mi projevila az po nejakolika letech, co jsem mela kocoura doma - a pak to byl teda extra-mazec...


    Kyticka: diky moc! - ale za krizi manzelstvi kvuli holkam bych byla opravdu nerada zodpovedna...:)
    Ono s tim procistenim mas pravdu - to si Alzbetka nasadila dokonce podvedome sama - vicemene vyloucila maso, hodne i mlecne vyrobky. Pry na to nema chut - si telo proste rekne...
    Jinak pokud vim, tak vakciny na ekzem nejsou - nebo aspon u nas je alergolozka nabizela jenom mne na sennou rymu... Ale zkusim se jeste podivat (nicmene co si budeme povidat - pokud by byla porad v kontaktu s alergenem, tak je to asi stejne nanic).
    7.5.2019 16:05Jezzabell
    Pro radost: PAMPELIŠKOVÉ HODY
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34622

    LB: Jojoo, vzpomínám si. No, jde to přehodit na činčily- ty jsou i pro alergické děti. Tak to mi je fakt líto..Neumím si představit stát před tímhle rozhodnutím!...:((
    Když jsem se rozhodovala před lety co za chlupáče-hlodavce, tak jsem malého nechala očkovat přímo na srsti, seno, hobliny a už jsem měla jako plán B právě činčilky..Naštěstí!! (Ťukyťuk!) nám to vyško OK. Pak jsem běžela pro Houmíka s Bártíkem. Alergie je prevít. Mi teď bojujem s tou Pátou dětskou. Nikdy jsem o tom neslyšela;) I když za nás se dva dny vynechalo poslední jezené ovoce, 2-3dny jsme zůstali doma a bylo..takže jsme to možná i prodělali, aniž o tom víme;).
    Mám osm kluků, nemám ani metr volný. Ale opakuj to tady několikrát, znáš to sama, lidi často nečtou historii.. Nebo to dej i do inzerátů tady.
    Ať se dostanou do dobrých rukou;)!!
    7.5.2019 17:45Kytička
    LB, tak divoké by to snad nebylo :-). Lámat to přes koleno nebudu, ale alespoň to zkusím. Mně pomohl kopřivový čaj na pročištění. Asi máš pravdu, s těmi vakcínami na ekzém, už si to moc nepamatuji.
    - - - - -
    Jezzabell, moc krásné fotky :-)
    7.5.2019 19:41Zbyněk
    LB: no já bych nejdřív zkusil vyřešit ty alergie, je mi samozřejmě jasné, že atopický ekzém není žádná legrace, ale zase bych neházel předčasně flintu do žita, posledně jsem si málem o broky v chlebu vylámal zuby:)) Dotaz z kategorie osobních - nějaké peníze v řádu pár tisíc byste do toho dali, nebo je to problém? Abych věděl, co doporučit. Dál když tak do soukromých zpráv.
    7.5.2019 20:06Kytička
    Tady nějaké fotky také od nás. Máme trošku zpoždění, Ťapičku a Borůvku jsme přivezli už v únoru. :-)
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34623
    7.5.2019 20:17LB
    Kyticka: babsky snem je dobry...:))

    Jezzabell: takhle presne to u nas vypadalo vcera...:) - byla jsem se projit mimo sidliste a prinesla holkam velkou hrst pampelisek a mlade jablonove vetvicky - dala jsem jim to rovnou do klece a nez jsem se zula a umyla si ruce, tak bylo po pampeliskach a skoro i po vetvickach...:))
    7.5.2019 20:22BB
    Kytička: náádhera :-)
    7.5.2019 20:30Jezzabell
    LB: Viď?:)) Nejhezčí jsou ty "spokojené ksichtíky" potom! Ono se to málokdy vyfotí, ale ten výraz v ksichtíku je prostě (byť vteřinová záležitost) k nezapomenutí!:)
    Ani mně se tentokrát tak nějak nepovedlo vystihnout přesné momenty, co jindy chci dát do placu, jak se říká.. Byl to hukot a za chvíli to na hoblinách vypadalo jako u snědeného krámu;)) Resp. kde nic tu nic!!!:))
    7.5.2019 20:50LB
    Jezzabell: to vis, kdyz to sezere, tak ji to segra neukradne, tudiz je naprosto jasne, co musi udelat...:)))
    7.5.2019 23:45AnaviReese
    CHS Mown Hay představuje vrh Y10:
    http://mownhay.websnadno.cz//AKTUALNE-vrh-Y10---652019.html
    8.5.2019 09:16Kytička
    LB a BB, díky. No je s nimi sranda, s "babama" :-)
    8.5.2019 20:57Molik
    LB: ja jsem taky atopic, alergik a musim rict, ze u mě to treba hodne ovlivnuje jidlo a samozřejmě tohle obdobi je nejhorší, a kdyz se přidá únava a stres, tak to jede... ale co máme kluky, měla jsem strach, ale dobrý... zkoušeli jste vycistit organismus dietou? Nejist mléčné vyrobky, citrusove plody, smazene, kořeněné, omezit bilou mouku...
    - - - - -
    A hlavně čokoláda-kakao?
    8.5.2019 21:21BB
    AnaviReese: to jsou držtičky roztomilé :-))
    8.5.2019 21:53Kájka
    Molik: Jak se daří vašim klukům. Jsou v pohodě? (Vím, že jsi zvažovala kastraci)
    9.5.2019 15:57Molik
    Kájka: dekuji za optání 🙂 teď jsou kluci v pohodě, jsou zrovna 10 dni po kastraci. Už jsem na to nemohla koukat a mela jsem strach, byly dny, kdy jsem nad nimj stala s uterkou a cekala, kdy ji budu na ne házet 😕 malý Tobby začal vic zlobit, už taky kroutil dupkou a chtel byt kápo a šel Teddynkovi po krku. Takže jsme si udělali vylet do Brna, na kliniku Jekl&Hauptman a jsem z nich nadšená, lepšího veterináře jsem nepotkala. Měla jsem hrozný strach, ale byli tam naprosto úžasni, perfektní péče o kluky, byli tam od 9:45 do 14:45,'kdy jsem je vyzvedla uplne vzhuru a hned šli v autě baštit :-)
    - - - - -
    Pár aktuálních fotek

    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34487
    10.5.2019 11:30Jezzabell
    Koukám, že nám dnes na Nova Cinema běží od 20:00hod. G-force;))! I když je to animák, pořád agentce Chuarézové fandíme!;)
    10.5.2019 22:41D.H.
    Zdravím, chtěl bych se jen zeptat, jestlli má cenu kastrovat skoro 4-letého morčecího samečka. Je ve skvelé formě, nikdy nebyl u veterináře kůli zdravotním problémům. Máme zároveň o rok mladší samičku. Chtěli bychom je dát k sobě a nechceme mít mladé. Klec by byla dost velká pro oba. Co myslíte ?
    11.5.2019 09:28Kájka
    D.H. Myslím, že by to neměl být problém, ale raději bych to konzultovala s dobrým veterinářem, aby morčíka nejdříve prohlédl a potvrdil, že je skutečně naprosto v pořádku.
    11.5.2019 11:48Zbyněk
    D.H. kastrace samečka je normálním případě běžný zákrok, pokud se jedná o zdravé zvíře. Já jsem loni kastroval tři samičky, čtyři a půl roku, tři a půl a rok staré a všechny to zvládly. Nejstarší dokonce s voodu na srdíčku, kldy jsem před operací ještě týden podával Rodicare Senior, který stav zlepšil. Důležité je, aby se použila inhalační narkóza a sedace pouze minimálně. Důležitá je také dobrá veterina se zkušenostmi s drobnými savci a předoperační kontrola srdce a ledvin. Pokud je všechno v pořádku, operace bych se nebál.
    11.5.2019 14:49Kytička
    Zbyněk, proč si vlastně ty svoje samičky nechal kastrovat? Kvůli nějakému problému, nebo preventivně, proti nějakým nemocem? Pokud jsi ti to tady už psal, tak se omlouvám, asi jsem to přehlédla.
    11.5.2019 18:53Freya_01
    ahojky, prosím o radu. panikařím... koupili jsme si morče asi 5 týdenní morče, holčičku Borisku. jenže holka nám přijde den ode dne tlustší v bříšku a mě to došlo... není březí? tak brzy?? a pak kouknu na net, je to možný, pokud to ve zverimexu neuhlídali... mám plašit, zvládne porodit tak malá? co mám dělat? jako vím, co dělat, počkat a ono se uvidí, jen psala jsem už že panikařím...
    - - - - -
    já vím, asi budete namítat proč ve zverimexu a měla jsem to čekat. neplánovala jsem to. ostatní morčata mám z chovných stanic s PP, ale Boriska, já nakupovala a ona mi tak padla do oka, nedalo se odolat. pomyslela jsem na to, jak je naše Christina sama a nepřemýšlela jsem, emoce byly silnější. nejde mi o naše pohodlí a to, že co uděláme s mladými.. my si Borisku moc oblíbili, máme ji rádi a nechci, aby se jí něco stalo. máme ji doma cca měsíc a přibrala řádně, nejdříve jsme to připisovali růstu, ale jak dnes vylezla z domku.. že by vyrostla tak moc a okolo pasu :/ jsme zmatení, vyštrachám někde váhu a budu ji sledovat. uvidím, hlavně ať je malá v pořádku. :( zatracený zverimexy :(
    11.5.2019 20:58Molik
    Chtela bych se zeptat, bříško po kastraci se nám hojí, Teddy uz ho ma krásné, Tobby tu ránu nemá tak rovnou, má tam trochu hrčku, ale je to světle jako kůže všude kolem, trošku tvrdší, ale raději se ptám, jak by vypadal abces? Bylo by to místo zarudle, nebo to muze pusobit takhle nenapadne? Jsme po kastraci 12 dni, tak si rikam, ze se mu to snad jen hojí...
    12.5.2019 07:08Zbyněk
    Freya_01: to klidně může být, respektive v pěti týdnech věku nemůže být v takovém stádiu březosti, aby to na ní bylo vidět. Pokud zabřezla, tak nejdříve ve třech týdnech věku až měsíc a nyní bych odhadl, že bude dovuměsíční a to už by po měsíci březosti vidět bylo. Nenaděláš nic, ale co bych udělal já - utíkal bych na sono, spočítat plody a pokud má čtyři a více, tak bych zvážil císaře a rovnou kastraci. Nebo to riskni a ono to nějak dopadne, také možnost. Samička by to měla zvládnout, jestliže je zdravá. Dobré to pro ní není, ale morče je z hlediska přírody spotřební zboží a množení má v genech, takže nejsi ani první, ani poslední. Pro klid duše bych zašel na sono / rtg

    Molik: to vypadá na standardní hojení, ale samozřejmě musel by to posoudit veterinář. Holky také neměly jizvy měkké, když se hojily. ATB užívali oba?
    12.5.2019 11:37Hophop
    Molik-šla bych s ním na kontrolu,aby si hrčku prohlédli.Můj Fanýs měl taky hrčku,ze začátku malou,tuhou,pak větší a taky tužší,nakonec z toho byl bohužel velký absces.Ale samozřejmě to může být i něco jiného,u nás si prvně mysleli,že jde o nějaký granulom po operaci,nebo reakci na vstřebatelný steh,ale tam kde jste byli mají větší zkušenosti tak budou vědět hned a popřípadě zareagují....
    - - - - -
    Mám na vás dotaz,máte někdo zkušenost se saténovýma morčátkama?Mám možnost zakoupit samičku peruánce nebo coroneta,trošku se bojím vrozených onemocnění satéňáčků,že budou náchylnější a tak...Choval jste někdo?jakého věku se morčátka dožily?
    12.5.2019 12:31Ehrena
    Hop hop, my jsme měli během 20 let, co chováme morčata, 3 saténky, kluky, a po svých zkušenostech bych do toho znovu nešla. První satének měl v pěti měsících velký močový kámen, vetové nás od operace odrazovali s tím, že musí být nějaká chyba v genetice, když v tak nízkém věku má tak veliký kámen. A že se mu udělá určitě znova. Radili rovnou uspat. My jsme ho přesto operovat nechali a krásně se z toho dostal a vypadal zdravě, bohužel nám v necelém roce odešel pravděpodobně na otravu z pražské trávy. Do té doby všechno vypadalo nadějně a myslím si, že by se mu možná to onemocnění už neopakovalo. Další satének se nám dožil poměrně ve zdraví 6 let a pak začal mít problémy s přerůstáním stoliček, museli jsme chodit opakovaně na broušení, a čím dál častěji, až ke konci už mu to skoro nepomáhalo a museli jsme ho nechat uspat, ale dožil se přes 7 let věku. A třetí satének měl ve věku dva a půl roku zjištěnu osteodystrofii, po projevu charakteristických problémů pro tuto nemoc saténů, a ve věku dva a tři čtvrtě roku, 3 měsíce po zjištění diagnózy, jsem ho musela nechat uspat. Hlavně ze strachu z téhle nemoci už bych si dalšího satęnka nepořídila, ačkoliv se mi hrozně líbí. Jinak se tady ale poslední dobou tato nemoc probírala a dnes je už trošku lepší léčba, než byla tehdy, mohla by ti sem o tom napsat Nonyna. Aktuálně má samičku s touto nemocí a její léčba se daří.
    12.5.2019 16:37Hophop
    Ehrena-děkuji,právě osteodystrofie se bojím,sice jsem se ptala,zda se paní nějaká choroba v chovu neobjevila,ale nevím,zda by to někdo přiznal.Jinak vzhledově jsou nádherní,o tom žádná.Také má ve vrzích i nesatény,jen s genem,někde v diskusí jsem objevila,že tihle jedinci dystrofii nedědí,ale zase si říkám,že to nebude jen o téhle nemoci šlechtění saténků,ale asi i o jiných dědičných záležitostech....?
    12.5.2019 21:14klioo
    Ahoj, jak dávkujete do vody Acidomid? mám napáječky o 250 ml a nevím kolik tam mám nakapat.
    13.5.2019 09:12Nonyna
    Hophop: Aktuálně mám saténovou samičku Rozinku, která má osteodystrofii, od ledna léčíme, je to docela náročné (i nákladné) s nejistým výsledkem (léky 2x denně, hlavně když někam jedeme, sehnat na hlídání, které jí zabezpečí podávání léků). Naposledy mi vet řekla, že bez léčby by už tady určitě nebyla. Když jsme si ji pořizovali, neměla jsem o této nemoci ani tušení.
    Co bych ti chtěla hlavně říct: rozhodneš-li se pro saténa, podávala bych preventivně, po konzultaci s vet(který má s touto nemocí zkušenosti), v zimním období vitamin D(vigantol).
    Znovu bych do saténa po této zkušenosti nešla, ale nechci tě tím zrazovat....je potřeba to sledovat a preventivně dávat vitaminy.
    13.5.2019 09:26Ehrena
    Hophop, já se tehdy taky dodatečně ptala chovatelky, ale tvrdila, že se nic takového u nich nevyskytlo. Ale maminka Cipíska, toho morčátka s osteodystrofií, původně pocházela z jiné chovatelské stanice, ve které se osteodystrofie před lety vyskytla. Ale ani u ní ani u jejich dalších potomků prý se nic takového neukázalo. Tak nevím.
    13.5.2019 10:52Nonyna
    Freya_01: Malá být březí klidně může, ale vzhledem k tomu, kolik jí je týdnů by to na ni ještě vidět nebude. Spíš přibrala, že se o ni lépe staráte než ve zveráku;-) Já bych ji na tvém místě netrápila vyšetřováním na vet a uvidíte....měla by to zvládnout. Držím palce♥
    - - - - -
    Ted jsem shlédla všechny nové fotky...
    Molik: Krásný kluci parťáci!♥

    Kytička: Úžasné bydleníčko mají ty tvoje holky! Podle tebe jsem měla nějakou dobu spojené klece do L (vany jsem neřezala, oni si přeskakovali přes rantl ve dvířkách)...nakonec jsem jim koupila 120cm klec....to rozebírání byl opruz, ale kluky ty 2 klece asi bavily. Tady v té 120tce mají ještě udělané patro.
    Je krásný mít takovou skupinku pohromadě žijících samiček.♥

    Jezzabell: žeru ty tvoje jména z Pulp ficktion a ty komentáře:-) U tebe se taky mají jako prasátka v žitě;-)
    13.5.2019 12:50Kytička
    Nonyna, děkujeme :-) Já ty vany také původně neřezala, ale dali jsme jim tam mostík a tak hupkaly přes něj a čučely na nás trochu z výšky a vyhlížely, zvědavky jedny :-) 120 je také super, určitě jsou tam spokojení.
    13.5.2019 15:24Zbyněk
    Pro majitele účtu na držkoknize:)) https://www.facebook.com/trynottolaughpets/videos/393710638139020/
    13.5.2019 16:58Fialka 11
    Dobry den,dostala jsem od zname,zname 2rocniho samecka a chci se zeptat je mozno mu poridit kamose?Mam moznost mit maleho samecka.Jake je riziko ze se budou prat?Samicku mu nemuzu doprat ☺ nikdo si netroufne z veterinaru na kastraci a doma mam 3 samicky. A kdyby se nesnesly tak toho maleho nemam kde dat.Dekuji za zkusenosti,rady
    13.5.2019 17:56BB
    Fialka11 - jestli ten druhý sameček je ještě mládě - 1,2,3 měsíční, neměl by to být problém.... Obvykle se dospělý s mládětem skamarádí a jsou v pohodě....
    13.5.2019 18:25Hophop
    Nonyna,Ehrena- holky děkuju ,už jsem paní napsala,že satény a satén gen raději doma nechci...Četla jsem si diskusi o dystrofii a opravdu není o co stát...A takové krásné 2 vrhy,4 a 4 mimča,povedení....
    Nonyna-přeju ať je samička co nejdéle v pohodě.Vyléčit se to asi nedá,ale zastavit ano?
    13.5.2019 20:21Kleopatra
    Fialka 11 - sameček se s malým snese dobře. My už takto řešili situaci několikrát a nikdy nebyl problém. Ale nemáme k tomu doma samičky. To bych se osobně bála, aby až malý doroste, se nervali kvůli ženským.
    13.5.2019 21:13Ehrena
    Kleopatra, Fialka11, my jsme měli samečky i samičky, a žádný problém nebyl. Samozřejmě jsme je měli odděleně, ale v jedné místnosti, v jedné morčatárně, jen v různých patrech.
    14.5.2019 09:37Fialka 11
    Ehrena,Kleopatra : samicky mame oddelene a klece jsou na sobe,tak ja to risknu je mi chudaka lito.A chci se zeptat seznamit na neutralni pude a pak treba po hodine do stejne klece?
    14.5.2019 09:38Zbyněk
    Fialka 11: to se nedá odhadnout. U dvou kluků je soužití vždycky sázka do loterie, protože jakmile mimino dospěje do puberty, může a nemusí nastat problém. V přítomnosti samiček se toto samozřejmě zhoršuje a to i v případě, že si starší sameček k sexu nikdy ani nepřičichnul. Samičky cítí a parťáka klidně může vnímat jako konkurenta. Mám doma sedmiletého, zkušeného chovného samce a dal jsem k ně,mu měsíční mimino. První dva měsíce byly ok, děda si prcka srovnal a ten dodržoval pravidla. Jenomže kulky už má dole, začíná se pohlavně projevovat a dědoušek na veškeré zavrčení, nebo pohyby hlavičkou nad pachem reaguje doslova zuřivě. Tedy za mě jednoznačně kastrace dvouletého a po měsíci přidat k samičkám. Naprosto ideální řešení bez rizika.
    14.5.2019 14:33Molik
    Fialka: ja bych byla taky pro kastraci, je to ve finale nejjednodussi. Než cekat na to, jestli se budou rvát... s holkama mu bude dobře 😉
    - - - - -
    Ja treba kvuli kastraci, protože u nas taky neni dobry vet, jela z Ostravy do Brna
    14.5.2019 16:11Neeen
    Ahoj,
    nedávno jsem si koupila dvouletou morčinu na výstavě.Všimla jsem si, že má ale celkem měkké bobky, které neobvykle zapáchají, myslíte, že mám podávat třeba heřmánkový čaj, nebo úplně vysadit vodnatou zeleninu a dávat jen kořenovou?
    Jinak morčina je čilá, normální váha a ráda jí..
    14.5.2019 18:44klioo
    Ahoj, jak dávkujete do vody Acidomid? mám napáječky o 250 ml a nevím kolik tam mám nakapat.
    14.5.2019 19:51BB
    Klioo : a proč dáváš Acidomid? Morčatům se běžně, pokud vím nedává.... Snad králíkům jako prevence kokcidiozy.. Morčata pokud máš zdravá, bez potíží, to nepotřebují. Raději jim do pití kapej vit. C, ten využijí.
    - - - - -
    Neeen :ano, vysaďna pár dní vodnatou zeleninu. Místo čaje zkus nějaká probiotika např. Bio Lapis. A seno, seno, seno..... Pokud je jinak čilá a jí, nebude to nic vážného :-)
    14.5.2019 20:58Kájka
    Neen: Dala bych teď nějaký den dietu (seno, voda) a probiotika, např. Professional.
    14.5.2019 23:38Neeen
    Kájka
    Zítra skočím k vetce pro Bio Lapis a ten Professional, akorát o tom jsem nikdy neslyšela, nemám představu, kolik tak může stát, jinak jsem si všimla, že morčina i jakoby chrochtá, nevím čím to je, pochází z kvalitní chs, je to zvláštní..
    15.5.2019 07:09Zbyněk
    Netušíte někdo, jak na Slovensku podat trestní oznámení? Na tuhle PITOMOU KRÁVU: https://www.youtube.com/watch?v=78chVXqRW78&feature=share&fbclid=IwAR3jlw-57-fVKaD6va9yYiuP-zN_xs19Hk1IpIxfIGu-y6koV5l5Ua81P68
    15.5.2019 07:32Kájka
    Neen: Oboje jsou probiotika. Budeš dávat jedno nebo druhé.
    Já mám osobní dobrou zkušenost s Professinalem (u morčete i králíka), ale Bio Lapis může být také (je to obdobné).
    - - - - -
    Co se týče chrochtání, tak pokud je výrazné a spíš jako chrčení (a dříve to nedělala), nechala bych ji radši zkontrolovat na veterině.
    - - - - -
    https://obchod.kralici.cz/p892-protexin-professional.aspx
    1 sáček je na několik použití (pro morče). Nám to dávali na veterině, ale už si nevzpomenu, kolik stál 1 sáček. Rozhodně to je věc, kterou máme v morčecí lékárničce.
    - - - - -
    Zbyněk: Hrůza! :-(( Morče vyděšené, ztuhlé...
    To snad nemůže myslet vážně! Proč to tomu morčeti dělá?? To snad musí být jen nějaký hloupý vtip. :-(
    Má ho nechat proběhnout ve výběhu.
    15.5.2019 09:23Kleopatra
    Zbyněk: - dočetla jsem u toho strašného videa komentáře na konec. Píše, že ho dávno prodala a koupila si nové chytřejší. Ta ho prostě zabila. Chudák to další morče :-( to teď trpí stejně, akorát to ta svině už nevysílá.
    15.5.2019 09:55Zbyněk
    No je to dva roky staré. Snad to tedy někdo nahlásil, psali to v komentářích. Doufám, ale vraždil bych.
    15.5.2019 10:00Kleopatra
    Zbyněk - a co ty rodiče? To musí být rodina psychopatů.
    15.5.2019 16:19BB
    a nejhorší je, kolik blbejch dětiček to zkusí napodobit.
    15.5.2019 16:34klioo
    BB: Dočetla jsem se na jednom webu od zdejší uživatelky, že se Acidomid má dávat jako prevence i morčátkům, takže to je zbytečné? mám ho už koupený :/
    - - - - -
    a jaké kapky vitaminu C kupuješ?
    15.5.2019 17:34BB
    klioo - nevím, Acidomid jsem nikdy nedávala... Céčko jsem zkusila, ale teď poprvé :-) Myslím, že pokud dáváš opravdu pestrou stravu, různou zeleninu, trávu, seno, kvalitní granule, tak mají morčata C vitamínu dost přirozenou cestou. Koupila jsem VitaFit vitamin C kapky od Vitakraft. Kape se do vody nebo na jídlo...
    15.5.2019 21:52Neeen
    Ještě jsem se chtěla zeptat, když už Kájka zmínila tu morčecí lékárničku,co by měla všechno obsahovat?
    16.5.2019 08:41IjaSv
    Neeen - dobře zpracovanou lékárničku má Reny na svých stránkách.(http://www.morcataureny.stranky1.cz/nova-stranka-262798/ )
    16.5.2019 15:33Zbyněk
    IjaSv: no jasně, Reny a její nezvratné přesvědčení, že JEJÍ vitamín C se v napáječce nerozkládá světlem, což je naprostá kravina, ale Reny se bude hádat do krve. :)

    Moje lékárnička obsahuje Degan, Ranital, Tympanol, Floxal, Maxitrol, Dexametason, Protexin Professional, Rodicare Instant, Rodicare Senior, Rodicare Artrin, Loxicom, Boflox, Ba Zhen Piang a MultiC Mulgat

    Vitamín C 250 mg od Zentivy, uchovávat ve tmě, tabletku rozpůlit, rozdrtit, kapku vody a medu a ihned do tlamičky.
    16.5.2019 18:48Neeen
    Divála jsem se na Renatiny stránky a má tam toho hrozně moc, návíc úplně jiné léčiva, než píše Zbyněk, tak teď jsem z toho jelen.. co vybrat X)
    16.5.2019 19:00Jája
    Zbyněk: To video jsem na joutube nahlásila a požádala o smazání. Nevím, jestli to pomůže. To je blbka, že jí není rovno. Potřebuje profackovat, hned jak ráno otevře oči.
    16.5.2019 19:09IjaSv
    Neen -Zkušený chovatel, který již absolvoval hodně návštěv na veterině a ví co za léčiva bylo aplikováno a hlavně co určitému morčátku zabíralo se již na doma vybaví více viz. Zbyněk. Jinak Reny toho tam má opravdu hodně je třeba si vybrat, tak jsem to i myslela při doporučení. Nenapadlo mě, že chceš přesný seznam. Každý máme jiné potřeby. Já mám doma jen probiotika Profesional a BioLapis a Rodicare. Celaskon od Zentivy mám doma běžně pro celou rodinu, morčatům nedávám, nemám důvod (ťuk, ťuk).
    16.5.2019 23:25Kájka
    Vidím to podobně jako IjaSv, mít doma hlavně to nejzákladnější:
    - probiotika (např. Professional), Sab simplex kapky (proti nadýmání), Rodicare (instant. seno)
    + co má člověk doma i pro lidi: Smecta (nebo živ. uhlí), oční kapky, Celaskon, dezinfekce (Betadine).
    + malou injekč. stříkačku (na léky nebo dokrmování)
    - - - - -
    Samozřejmě, kdo má zkušenosti s veterinou, s léčením morčátek (kdo je chová dlouhodobě), tak pak se můžou hodit léky jako Degan, Ranital apod. Ale je potřeba znát dávkování.
    17.5.2019 08:44Zbyněk
    Jája: to je škoda, já jsem to chtěl udělat až po vyšetření slovenskými orgány, ale tak alespoň se nebudou inspirovat další děti, je to děsné. Jiná podobná videa jsem pod ní nenašel. Když už jsi tady po dlouho době, promázni prosím inzerci, p. Pončík mi na mail nereagoval:)

    Neeen:Protexin Professional, Tympanol, nebo Sab Simplex, Loxicom (analgetikum), Floxal do oček, prodají na veterině. Celaskon, případně
    https://obchod.kralici.cz/p313-versele-laga-premium-c-vit.aspx (pozor, nedávat pravidelně, je v tom hodně A a D) Nebo https://www.lekarna.cz/bio-weyxin-multi-c-mulgat-10ml/ a zde platí to samé. S tympanií, krví v moči, naříkáním u čůrání a podobně, stejně tak s pohybovumi problémy, nebobkováním a odmítáním potravy jdi vždy na veterinu.
    - - - - -
    Áááá ještě Rodicare Instant na dokrmování, ten mám doma také vždycky.
    17.5.2019 13:55Neeen
    Díky moc všem za rady, jste zlatí ;)
    17.5.2019 15:57Tacco
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, měli jsme dva kluky a ti si skvěle sedli a bydleli spolu dlouho, ale bohužel nám jeden nedávno umřel, tak nevím jestli mám pořizovat druhého. Vím, že se morčata nemají chovat samotná, ale obávám se, že by se třeba prali, protože naproti máme dvě samičky, se kterými na sebe vidí a cítí se. Ovlivňovaly be je samičky nějak? A stačí morčeti jen když je takto v přítomnosti jiného nebo spolu musí přímo bydlet?
    18.5.2019 12:40Freya_01
    Tacco, máme agresivní samičku, není zlá, jen silně dominantní, nedokáže žít s dalším morčetem, když jsme to zkusili, málem vykousla druhé holčičce oko. Jsou případy, kdy prostě nelze chovat dvě morčata v kleci. Ale má výhled na dvě holčičky, co bydlí v kleci vedle a je spokojená, aktivní. Já osobně myslím, že to stačí, pokud to morče je aktivní a není na něm vidět stres, není třeba aby měl nutně kamaráda u sebe v kleci pokud vidí do klece vedle. Když nám ale v druhé kleci pošla starší samička a zůstala po ní její sestra, byla apatická, smutná, ani přítomnost samičky vedle v kleci jí nerozveselila a tak dostala pěti týdenní kamarádku k sobě do klece. Hned se zlepšila a holky spolu vychází dobře. Pokud pořídíte mládě, snadno se přizpůsobí. :) Zkuste odpozorovat situaci a zachovejte se podle toho jak se vám morčátko bude jevit. :)
    19.5.2019 10:09Ehrena
    Tacco, a když jste měli ty kluky ještě oba dva, to jste ještě neměli ty samičky?
    To už bys přeci věděla, jestli je to nějak rozhodilo, motivovalo k nesvárům mezi sebou.
    Já tedy když jsem ještě mívala samečky i samičky, tak byli ubytovaní v jedné morčatárně, ale v různých patrech, a snažila jsem se, aby kluci holky pokud možno moc necítili. A na chalupě na zahraě jsem jim výběhy dávala zvlášť klučičí na jednu stranu zahrady a holčičí na druhou, protože se mi jednou stalo, že jsem je měla blízko u sebe (když už na zahradě byla tráva jen na jednom místě, ostatní vyjedená) a kluci se opravdu začali prohánět, že by snad došlo ke rvačce. Jakmile jsem ale kluky odstranila z dohledu holek, byl zase klid. Zvláště u mladých samců tohle hrozí, se staršími (nad 5 let věku) už tolik ne, tam už jsem se tolik bát nemusela. Ti už bývají klidnější.
    Já nevím, jestli by vašemu samečkovi stačilo, že bys měla vedle dvě samičky, řekla bych, že by ho to mohlo naopak stresovat, že zvláště samičky by ho přitahovaly a nemohl by k nim.
    Nevím, jak je sameček starý, nebyla by řešením kastrace samečka, a pak bys ho po cca 4 týdnech po kastraci mohla dát dohromady se samičkami?
    Vzhledem k tomu, že já osobně se kastracím vyhýbám (do operací jdu jedině, pokud jsou nutné ze zdrav. důvodů), já bych spíše pořídila dalšího malého samečka, nejlépe po odstavu, ale spíš bych se snažila, aby se se samičkami moc neviděli a necítili.
    19.5.2019 18:23Kájka
    Tasco: Na vašem místě bych pořídila samečkovi parťáka, nejlépe mládě po odstavu (staré 5-6 týdnů). Bude to nejjednodušší řešení, kor když byl sameček zvyklý bydlet s kámošem.
    19.5.2019 19:27Gabuna
    Dobrý den co mám dělat kdyz mě králík kejcha
    19.5.2019 19:30vetacka
    chci se zeptat mam nabidnuty chlupaty teddy morce na mazlika nesestoupne mu jedno varlatko nechci ho na pripousteni ale jako kamose pro skinnika kluka tomu teddy morceti je 5mesicu skinnikovi 4mesice meli jsme mlade skinnika ale nevydrzelo cestoval dlouho a bohuzel trava mu neudelala dobre i kdyz byl na travu zvyklej pani bydli na vesnici uz ji vubec na sidlisti netrham mam obavy aby mi neodesel i tenhle tak davam zeleninu a travu az pojedu do hor lidi i psy curaj plivou atd mame tu hodne romskeho obyvatelstva tak uz radsi ne ja to resite vy na sidlistich
    19.5.2019 23:20Neeen
    Gabuna
    Zeptej se na králičí diskuzi, tahle je specializovaná pouze na morčata
    20.5.2019 17:18Freya_01
    Gabuna: zajdi na veterinu ;)
    20.5.2019 21:17Zbyněk
    Tak mi dneska umřel sedmiletý, půjčený sameček Pendolino, selhalo mu nemocné srdíčko. Ještě na mě počkal, než se vrátím z práce, skočili jsme na injekci Furosemidu, která ho na chvíli postavila na nohy. Prošel si naposledy celý výběh, všechny krabičky a krabice, pak si lehl v největší bedně, ještě jsem ho stačil vzít na ruku, kde mi tiše a rychle odešel. Zbyl po něm smutný, čtyřměsíční parťáček, který ho poslední dva dny opečovával. Pražáci, nemáte někdo na půjčení osamělého samečka, libovolně starého, na dva týdny? Prcek jde ve středu na kastraci a pak bude dva týdny sám, než ho dám na chvíli do smečky k Jezzabell po dpbu mé dovolené a potom už bude moci mezi holky. Měl by se u mě, jak v ráji. Dal jsem k němu kastrovanou Bublinku, ale lítaly chlupy po celém pokoji, to nejde.
    21.5.2019 02:31LucieJ
    Aktualizace plánovaných odchovů - https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=24418
    21.5.2019 07:53Nonyna
    Zbyňku, to je mi moc líto:-(( Určitě se u tebe měl krásně a užíval života do poslední chvíle...Samečka na půjčení nemám... Je ten samotný sameček v místnosti s ostatníma? Našim stačí, když se vidí a slyší, třeba přes klec. Mám takhle samotné 2 samečky, kteří se s nikým nesnesou.
    21.5.2019 12:40Neeen
    Ahoj, dneska jsem byla s morčetem na veterině, kvůli tečení z nosu, zhoršenému dýchání a chrochtání, jednou jsem to už u morčete zažila a to tomu podlehlo, takže nechci nic zanedbat, morčina dostala dvě injekce s tím, že mám ráno a večer podávat zředěné antibiotika jablečný džusem. Přemýšlím, že bych koupila i nějaký Cvit, již dříve zde na diskuzi zmiňovaný v podobě tabletek z lékárny.
    Nemáte někdo zkušenost s dýchacím onemocněním? Náš pan veterinář je mlaďoch a vím, že jeho veterina není specializována na drobné zvířectvo( myslím tím že je to taková ta všeobecná veterina)ale momentálně se nemám kam jinam dostat.
    - - - - -
    Ještě jsem se chtěla zeptat, jak to je se stravou morčete na antibiotikách?
    21.5.2019 13:09Nonyna
    Neen: Jak vypadá to, co mu teče z nosu? Je to průhledné nebo bílé, příp.žluté? Antibiotiky by se mohlo rozházet trávení....máš doma pro ten případ nějaká probiotika? Přeji malému brzké uzdravení♥
    21.5.2019 14:05Bába
    Před rokem jsem léčila na vet.zápal plic, dostala 2x denně enroxyl do tlamky a meloxidyl proti bolesti.Vše snášela morčina bez probiotik a v pohodě,byla žravější a vyléčila se.Proti bolesti brala pouze 3 dny.
    21.5.2019 14:15Neeen
    Nonyna
    Probiotika jsem dávala, protože neměla pevné bobky a to co jí teče z nosu je bezbarvé, něco jak hustá voda, nevím jak to popsat
    21.5.2019 14:30Ehrena
    Neeen, my jsme měli virózu u morčat dvakrát, vždycky to dostali oba dva spolubydlící, a vyléčilo se to antibiotiky, které jsme také měli dávat dvakrát denně do tlamičky. Viróza byla docela odolná a v obou případech jsme podávali antibiotika 14 dní, kontrola po prvním týdnu ještě nebyla v pořádku. Dávala jsem k tomu i probiotika, jedno z morčat mi hůře jedlo, ostatní jedla zhruba stejně. Tomu jednomu, které hůře jedlo, antibiotika právě rozhodila trávení a mělo pak sklony k řídkým bobkům, už doživotně, v pohodě snášelo jen trávu a tvrdou zeleninu, a samozřejmě seno.
    Antibiotika dávám tak, že je naberu do stříkačky, požadované množství, a ještě k tomu přicucnu do stříkačky trošku ovocné přesnídávky nebo Rodicare kaše, s tím to lépe zbaští.
    21.5.2019 14:39Nonyna
    Neen: Vitamin C bych dávala. Mám osvědčený tento: VERSELE-LAGA C-vit
    Ještě pozor...kopíruji z morčatologie: vitamín C je znehodnocován kontaktem se vzduchem (oxidace) a působením tepla, z vody rychle vyprchá a také musí být přidáván do 24 hodin odstáté vody, protože ho chlór ničí. Z toho všeho vyplývá, že pokud morče nevypije připravený roztok dostatečně rychle, vitaminu C se k němu touto cestou dostane minimální.
    Když jsem dávala vit. C, tak jsem ho dávala stříkačkou, ne z napaječky..
    21.5.2019 16:26Zbyněk
    Neeen: mému dědouškovi také poslední den teklo z nosu, těžce dýchal a chrochtalo to v něm, ale byla to voda na plicích díky selhávajícímu srdíčku. To snad není případ tvého morčátka. U toho multivitamínu pozor, nesmí se předávkovat. Hlavně atb a také Loxicom na bolest, Meloxidyl, pomůže jim to trochu se nastartovat. Céčko klidně dej, jako doplněk, tak tři dny po sobě, to stačí.

    Nonyna: děda se u mě měl krásně, spousta prostoru, výběh., luxusní strava, přibral z 950 na 1186, vypadal výborně. Lietavcová říkala, že srdíčko je hodně špatné, přesto tu byl ještě měsíc a půl, určitě hodně pomohl také RC senior. Bylo to hodně rychlé, přišlo mi, že na mě záměrně počkal, než přijdu z práce, Furantoin pomohl, protože on se pak vyloženě šel rozloučit s výběhem, všechno si rozvážně prošel, položil hlavičku, vzal jsem ho na ruku a vydechl naposledy. Na sedm let věku to bylo velmí dobré, žádné trápení, do poslední chvíli byl čilý. Mám ho u výběhu holek, vidí na ně, slyší je, kousá mříže. Děda mu chybí, je zaražený a volá ho, vychovával ho tři měsíce. Měsíc takhle přežije a pak už ho čeká harém se dvěma kastrovanými a třemi nekastrovanými holkami, jedna je máma a dvě ségry, bude mu dobře. Kastrované ho odmítají a je to spíš vzájemné trápení, ale oni si pak ve smečce utřídí pravidla.
    21.5.2019 20:41Neeen
    Díky všem za rady, dá se nějaké to céčko koupit i v lékárně, které je vhodné pro morčata?
    21.5.2019 21:44Jezzabell
    Neeen: Dávám obyčejný 100mg céčko (dětské bez příchuti). Půlku nadrtím na dvou lžičkách, rozmíchám v 1ml vody a hned do tlamky, než to na vzduchu zoxiduje.
    - - - - -
    Seženeš běžně v lékárně, jen je v poslední době dobré je upozornit, že chceš ten bez příchutě.
    https://pribalove-letaky.cz/celaskon-tablety-100-mg
    Vypadá to takhle.
    22.5.2019 15:08Honza K
    Zdravím, dnes přes noc jsme bohužel přišli o dva cca 8 týdenní samečky morčat. Včera byli spolu s nejstarším dvouletým přes den venku ve výběhu na trávě. Měli stín, pitítko s vodou a mírně foukal vítr. Teplota přes den nebyla víc jak 21 stupňů. Přesto když jsem je později odpoledne šel odnést domů, jeden z mladých ležel v rohu a třepal se, usoudili jsme že se jedná o přehřátí, protože jsme to zažili loni v létě a příznaky byly stejné. Ihned jsme ho odnesli dovnitř, zatemnili místnost a pomalu jej začali ochlazovat (vlhký ručník). Ztěžka dýchal, ale postupně se uklidnil, tak jsme jej nechali v klidu, bohužel jsme jej později našli mrtvého. Druhý mladý nejevil žádné známky třesu nebo jiných neobvyklostí, naopak byl klidný a byl zalezlý v domečku, a ráno byl bohužel mrtvý i on. Nejstarší dnes celý den jen leží, občas se napije a snědl kousek jablka, je mnohem méně aktivní než normálně. Postupně si začínáme myslet, že úžeh to nebyl. Jaká je jiná možná varianta? Napadla mě otrava, ale čím? Trávník nehnojíme, roste v něm všechen možný plevel a morčata u nás rok co rok spásají všechno co je ve výběhu, který pouze posouváme. Díky za názory
    22.5.2019 20:05Vladi
    Honza K: To co píšeš není dobré:((( Bohužel variant může být více, jestli pofukovalo, mohli chytit průvan, morčatům stačí opravdu málo. Taky mohli sbastit něco špatného nebo se nafoukli z čerstvé nebo vlhké trávy. S tím co ještě žije bych šla okamžitě na veterinu. Přeju ať je smutných zpráv co možná nejméně.
    22.5.2019 20:51Ylada
    Honza K: morče obecně má velmi špatnou termoregulaci a poměrně rychle kolabuje, na to vždycky pozor, ke kolapsu někdy stačí i dusno ve stínu, když je horký den. Ale tohle se mi na přehřátí nezdá, museli by strávit několik desítek minut na přímém slunci. Přesnou příčinu by asi určila pitva. Ale napadá mě - nemáte v okolí pole, zahrady...nedělal někdo přes den nějaké postřiky?
    23.5.2019 10:22Nonyna
    Honza K: Také se mi nezdá, že by se přehřáli při 21 stupních. Spíš bych zkontrolovala to místo, kde venku byli, jestli tam neroste nebo nepadá(třeba ze stromu nebo keře květy) něco jedovatého. S tím nejstarším bych bez odkladu šla k vet.
    23.5.2019 10:39Myskaa
    Dobry den syn je alergicky.od min. Jara. Ted mu vysli testy nasledovne-travy jako tomka a jilek. Pyly - lipa liska, ambrozie, obili. Primo na morce alergii nema. Kycha svedi ho v nose a slzi oci. Mame 3 morcata. Dve maji 4.roky Posledni 1 rok. To je prave synovo. Je tedy v jinem pokoji ale nyni zjistuji ze kdyz je jen u klece zacne hned projevy alergie. Je pyl i v sene? Co ted delat? Muze morce jist mista sena granule? Prej to je taky seno. Mame morcata darovat? To se mi nechce.
    23.5.2019 11:00Nonyna
    Myskaa: jasný, pyl je i v seně.....seno u morčete nelze ničím nahradit, potřebuje ho k tomu, aby si obrušovalo stoličky, jinak mu přerostou a nebude moct přijímat potravu. Dejte morčátko do jiného pokoje, at s ním syn nespí v jedné místnosti. Moje dcera má také alergii na pyly jako váš syn: nejhorší máme ambrozii. Rok a půl brala denně léky na alergii, pak příznaky samy odezněly a nyní je bez projevů....a je v pokojíku, kde bydlí 10 morčat v 6 klecích, takže sena je tam kupa.
    23.5.2019 12:12Jezzabell
    Nonyna: A já si říkám, že když mám v pokoji osm morčat ve čtyřech klecích, že je to skoro moc;)..
    23.5.2019 12:42Nonyna
    Jezzabell: no vidíš, není to moc:-))
    Dcera má pokoj 5 x 5 m; klece jsou v převážně v regálu, který dělí spací část od psací (psací stůl, židle, knihovna)...místa tam je ještě dost...tedy přes léto, kdy dáváme morčata do výběhu ven. Přes zimu tam má ještě velký výběh a to tam není moc k hnutí, to je fakt;-)
    23.5.2019 13:02Zbyněk
    Myskaa: alergik má obvykle sníženou imunitu a potom už reaguje klidně i na roztoče na morčatech. Seno je obecně vysoce nepříznivé pro každého alergika. Morče bez něj být nesmí. Tedy je potřeba brát vakcínu a tlumící léky.
    23.5.2019 13:09Jezzabell
    Nonyna: Tady je to místo klasické obývací stěny. Beztak jsou v nich jen pracholapy, tak jsem jí ani nechtěla. Takhle je tu na jedné straně obýváku morčecí vesnice a je to lepší, jak televize;).
    23.5.2019 13:12Myskaa
    Ano na roztoce mam vlastne taky. Neohrozim ho nejak kdyz si morcata nechame a budou v jinem pokoji? Leky ma bere, ale nerada bych riskovala kdyby hrozilo ze se mu rozvine treba astma?
    23.5.2019 15:10Nonyna
    Myskaa: Každý alergolog by řekl, všechny zvířata pryč, ale.... Já bych psy ani morčata nedala, hledala bych jiná řešení. Pokud by nešlo vyloženě o život.
    Kolik je synovi? Naší dceři propukla alergie někdy v 8-9 letech a v cca ve 12 už žádné projevy neměla, souviselo to s hormonálním vývojem.
    Jinak: Máte záclony? Koberce? Jestli ano, začněte vyhazováním tohoto, zvířata bych nechala jako poslední štaci. Myslím si, že přestěhováním morčete z místnosti kde spí, se mu uleví od toho sena. Astma se může rozvinout bez zvířat, protože venku určitě chodí a pyl dýchá zcela běžně.
    - - - - -
    Jezzabell: jj, lepší jak televize. Dcera na ně kouká, když píše úkoly, asi pro inspiraci:-))))) Akorát se ani o víkendu ráno do dlouho nevyspí(ačkoliv by ráda), protože chodím dávat Roze v 7h léky a jak vejdu do pokoje, tak to je koncert, že by to probudilo i mrtvýho, dovedeš si to představit....
    23.5.2019 15:45Jezzabell
    Nonyna: Hahaa..! Jj., máme to taky jako na vyprodaném stadioně, když se tu šustne igelitkou s pampeliškama!! Malej si doma vždycky sedne ke klukům k výběhu a pozoruje je. Nedavno je imitoval hlasově tak věrohodně, až jsem se nestačila divit:).
    Jinak syn je taky alergik. Naštěstí jen na prach a plísně. Ale varianta na houby- když je sucho, je prach a když zaprší, vylezou plísně..Taky mi vyhrožovali na imunologii, aby nechytl astma. A přesně, první letěly záclony, pak koberce a plesnivé kytky (resp. spousta květináčů se přesázela, kontroluje se to průběžně). Rozjíždí se mu to jednou za čas, nejlíp se stavbou poblíž. V předškolkovním věku nám stavěli panelák před barákem pět let. Dva roky měl klid. Ale nedavno jim začali před oknama školy stavět zimní stadion. A je to zpět..Grr!
    Astma se nerozvine přes noc. Jako poslední variantu bych ještě navrhovala čističku vzduchu;) Taky bych se kluků nevzdala dobrovolně! A malej by se z toho sesypal víc, kdyby morčáky doma neměl.
    23.5.2019 15:59Honza K
    Tak jsme asi našli příčinu...v místě kde byl výběh jsem našel okousaný list oleandru. Ten máme v květináči o několik metrů vedle...už máme bohužel jasno. Dospělého člověka by zabily dva listy, co potom malé morče.
    23.5.2019 15:59KLIOO
    AHoj, všimla jsem si u morčíka, že má na pacičce u nehtu takovou jakoby bouličku hnisu, ten nehet má zrovna ošklivý, je zakroucený a vždycky se mi špatně stříhal, hodně se i zvětšil, je širší než ostatní nehty, nemáte s tím někdo zkušenost?
    23.5.2019 17:41Ehrena
    Tak k té alergii, já i syn jsme alergici, syn navíc od narození atopik, a zrovna u něj v pokoji máme všechna morčata, teď už je jich jenom 6, ale bývalo jich dříve 12, někdy i 14, když nám dcera šoupla jejich na hlídání, když jeli třeba na dovolenou, a docela jsme to zvládli. Syn má alergii pylovou, já i pylovou, ale hlavně na chlupy, zvláště kočičí (takže máme dvě kočky a těch v současnosti 6 morčat). :)
    Dokonce jsme na tom s tou alergií líp než dřív. Seno normálně používáme, v létě na chalupě sama suším a pytluju, a kromě nějakého zakýchání a zasmrkání při uvedené činnosti to jinak docela jde.

    Jinak ještě k tomu senu, taky jsem žila v přesvědčení, že je nutné, ale udivilo mne, když jsme vloni pořídili ty dvě pětileté samičky k Brumíkovi, že vůbec nejedly seno, nebo strašně málo, a když jsem se na to ptala chovatelky, řekla mi, že to bude tím, že ona seno vůbec nepoužívá, jedině když na výstavě nějaké vyhraje, tak jim ho dává zbaštit, jinak že za dobu její CHS dávala seno jen zpočátku a pak přišla na to, že vůbec není potřeba, že má dlouhodobě vyzkoušeno a ověřeno, že bez něj morčata klidně můžou být, a žádné problémy se zuby přitom nemají. Upozorňuji, že je to už dlouho známá a oceňovaná CHS, ne nějaká začínající,. To mne teda hodně udivilo.
    23.5.2019 17:46Myskaa
    Tak syn ma 10let. Doma je celkem v pohode, pokud se vylozene nesklani ke kleci. To pak kycha a utika pryc. Zatim teda morciky nechame jen v jine místnosti. Prave je ma rad takze bychom je dat pryc nemohli. Mame je z chs a myslim ze by byla moznost vratit kdyby se neco zhorsovalo. Nevedela jsem ze projevy muzou i zmizet za nejaky roky jsem myslela ze bude mit uz porad. Je to pri me novinka jeste se v alergiiich moc neorientuju. Mam sama jen roztoce a mirne ucpanej nos ale to neresim
    23.5.2019 18:04Ehrena
    Honza K., a přežil to aspoň ten nejstarší morčík?
    Škoda těch malých, je mi jich líto, taky jsem u morčat zažila otravu, jen dodnes nevím, čím, a je to hrozné.
    No musíš hlídat, kam je dáváš, u nás to bylo z pražské trávy - musela být něčím politá, ale odešla mi na to jen dvě morčata, spolu bydlící, ostatním nebylo nic, a taky přitom tu trávu jedli, tak nevím. :(
    - - - - -
    Myskaa, syn měl největší problémy v předškolním věku, asi od 4 let to začalo, když chodil do školy, dostával na to vakcíny, a po nich to bylo lepší, a když jsme pořídili morčata a pak kočku, už mu bylo kolem deseti let, a postupně se to ještě zlepšovalo, ale úplně ho to nepřešlo dodnes, kdy je mu už 35. Zjara mívá většinou horší období, díky jarním pylům, na ty měl nejhorší výsledky testů.
    Já alergii dostala až někdy asi v 50 letech, mám naopak hlavně na podzimní pyly a na srst, kočičí, ale kočku i morčata jsme už v té době měli a rozhodně jsem je nehodlala kvůli mým problémům dát pryč, a naštěstí je to postupně čím dál lepší. Teď, co tu píšu, mne zrovna přišel obalit chlupama náš Macík, z kterého to teď lítá v chuchvalcích, jaro a začátek léta, to je nejhorší u něj. A má zrovna hroznou potřebu se se mnou mazlit. Bez válečku na chlupy nedáme u nás ani ránu. :)
    23.5.2019 18:13Jezzabell
    Myskaa: Mému klukovi je osm let a jak říkám, kdyby se to zhoršilo, tak bych se koukla po čističce vzduchu..Nám jí teda doktorka na prach doporučila, ale jak byl mimo dosah problému, byl v pohodě, takže zatím jsme bez ní a je to celkem ok. Škola je holt škola, tam má sprej a zákaz TV (tu mají vedle staveniště bohužel).
    Ale není to na srsti ani seno. Hobliny mám bezprašné a často čistím. Takže nám obývák slouží jako rarita pro návštěvy, protože nám to tu voní senem+hoblinama a ještě lidí zírají na tu stěnu plnou morčat:))!A když některý běhá venku, slyším "bacha, zdrhá ti tady morče" nebo "viděli jste to? támhle proběhlo morče! Vám běhaj venku, jo?":)) No někomu běhají po bytě kočky nebo pes, nám morčáci;).
    23.5.2019 19:11vetacka
    kde si muzu objednat stronghold pro morce chtela bych ho koupit nevite kde diky za pomoc
    23.5.2019 21:43BB
    vetacka: stronghold pouze na veterině....
    24.5.2019 08:18Nonyna
    Vetacka: na co potřebuješ stronghold? Má morčík nějaké potíže? Já bych to snad preventivně ani nedávala...to má smysl ve velkém chovu...
    24.5.2019 10:27Honza K
    Ehrena: Ten nejstarší už je z nejhoršího venku. Už vylézá z domečku, když se pohybujeme vedle v místnosti, vítá nás kvikáním a sní vše, co mu nachystáme. Zřejmě si z oleandru kousl ze všech nejméně. Těch prcků je nám moc líto, stačila opačná strana zahrady a mohli tu ještě být...
    24.5.2019 10:53Ehrena
    Honza K., aspoň že tak.
    Je to smůla, někdy se to holt stane.
    Taky se mi už stalo, že mi zdrhla morčanda z výběhu - nerovnost terénu, podlezla pod mřížkou, a ukousla si kus listu z náprstníku, který tam vedle v květinovém záhonu máme. Hned jak jsme to zjistili, hnali jsme s ní do Jablonce na veterinu, a zrovna už začínala být divná, zvadlá, ale buď toho snědla málo nebo ji zachránil vet nějakými injekcemi, které jí napíchal poté, co jsem mu řekla, čeho si ukousla. Během hodinky se z toho dostala, naštěstí. Teď už je pro jistotu taky dávám na zahradě daleko od toho záhonu.
    24.5.2019 12:05Nonyna
    Ehrena: já když přesouvám výběhy, pečlivě vysbírávám druhy rostlin, které jsou jedovaté nebo si nejsem jistá....přítel mi tvrdí, že jsem blázen, že by nic jedovatého dobrovolně nesnědli...jak je vidět, snědí.

    Honza K: Moc mě to mrzí. Je to zkušenost, příště si dáte určitě pozor.
    24.5.2019 13:05Zbyněk
    Honza K - to mě moc mrzí. Bohužel morče, chované v zajetí, nemá možnost se naučit, co mu škodí. Tyhle dovednosti je učí matky, například klisna nakopne hříbě pěkně tvrdě, pokud ožužlává třeba koniklec a podobně.
    Ve výběhu pak ještě pozor na lasičky a sokoly!
    24.5.2019 16:43Marcelka1
    Ahojky, chtěla bych se vás zeptat, zda můžu dát morčeti bílou ředkev? Děkuji.
    24.5.2019 18:53judistka12
    Ahoj, všimla jsem si u mého nejstaršího samečka (7,5 roku), že má na přední pacce otlak a přitom mám jako podestýlku hobliny. Myslíte, že by to mohlo být tím věkem? a co se s tím dá dělat?
    - - - - -
    mohla bych zkusit dát jako podestýlku třeba ručníky, ale nevím jestli to pomůže
    - - - - -
    Ještě by mě zajímalo, čím to můžu namazat? mám doma žlutý framykoin, tak dnes bych to mázla tím a zítra bych skočila koupit třeba kalciovou mast nebo máte někdo lepší typ?
    24.5.2019 18:59BB
    judistka12: nedávno jsem tohle řešila u samečka 5,5 r. Místo hoblin dávám Asan silver - antibakteriální - výborná věc. Kupovat na netu, v prodejnách je i 2-3x dražší ! Mazala jsem Betadine mastí ovázala fáčem a obšila, aby to drželo na tlapce - ne uplně pevně, samozřejmě... Pozor na píchnutí :-)) Opravdu se to zepšilo....
    24.5.2019 20:31Honza K
    Marcelka1

    My dávali a vždycky zmizela ;)
    24.5.2019 21:22perence
    Jak často stříháte drápky aby s emorčátkům nekroutili?
    24.5.2019 23:03Tygrinka
    perence: Podle potřeby, jak jim to roste, cca 4x do roka.

    judistka12: Nikdy nemazat jen tak Framykoin. To jsou antibiotika a má se s ním zacházet jako s léčivem a ne dětským krémem na opruzeniny. A kromě jiného, Framykoin je pro morčata silně toxický, kdyby si ho olízla. Také je rozdíl, zdali má tvé morče otlak nebo mozol. Pokud je to nateklé, červené, opuchlé, je to otlak a to chce nejspíš veta. Pokud je to jen načervenalé, stačí mazat třeba tou kalciovou mastí, na hobliny nastlat vrstvu sena, aby to víc dýchalo, nebo přejít na pořádnou vrstvu Asanu. Pokud to není nateklé a červené a je to tvrdé jako mozol, je to mozol. Morčíci to někdy mívají, když šmajdají.
    - - - - -
    klioo: Boule s hnisem chce veterináře. Může se jednat o nějakou třísku, resp. něco zaseklého, čehož se tělo tímto zbavuje, nebo je to větší zánět. Ztluštelé drápy jinak nejsou nic neobvyklého. Podle mě se jedná o napadení plísní stejně jako u lidí. Možná je někdo znalejší a upřesní důvody, proč se to dělá. Někdy je tlustých drápků víc, někdy jen jeden.
    25.5.2019 07:13klioo
    Tygrinka: já si nejsem jistá jestli to je hnis a není to velké, je to malinké a neroste to a je to právě jakoby před lůžkem toho tlustého nehtu, který je i dost vykroucený
    25.5.2019 08:19Tygrinka
    klioo: I tak by to měl vidět veterinář. Takhle od stolu těžko radit, co to je. Možná je to pidibebí, možná větší problém.
    25.5.2019 08:29Kájka
    Drápky: To může být různé, dle potřeby. My stříháme průměrně tak po 2 měs. Našim klukům rostou rychle.
    25.5.2019 13:06Zbyněk
    judistka12: jako první pomoc je Framykoin výborný, ale pozor na jednu vec-pro morče je smrtelný, pokud se mu dostane do zažívání!! Jakmile si nožku olíže, umře. Používám na prasátka, kterým osobní hygiena nic neříká:)
    25.5.2019 13:21judistka12
    Zbyněk: on ne, že by si to olízal, ale hned si to rozetře pryč, jak psala uživatelka BB o tom ofáčování, no nevím, jak by to prošlo u mého morčátka :D, ani nevím jak bych mu to ovázala, vyměnila jsem podestýlku a uvidíme, když si ho beru do náručí, tak mu to vždy namažu, ale to vydrží tak 5 minut a v tu ránu co ho dám do klece to má pryč jak si tam ťape
    25.5.2019 14:15BB
    judistka12: to můj dědoušek vzorně držel, až tlapky obšiju :-)) měl to na obou zadních... Třeba, že by ti ho někdo přidržel ? Ale raději tu betadinku, neriskuj s tím framykoinem... může si otřít nechtěně nos a olíznout...nebo napatlat na seno, kdo ví.....
    25.5.2019 14:47judistka 12
    BB- neboj framykoin nedám, dávám prozatím tu kalciovou mast a uvidíme jak se to bude hojit
    25.5.2019 15:38Gabuna
    Dobrý den mám dotaz co mám dělat kdyz morče k vaci že spoda.. Nemůže na to umrit
    25.5.2019 17:38Monicka
    Dobrý den mám dotaz co mám dělat kdyz morče k vaci že spoda.. Nemůže na to umrit
    - - - - -
    Je tu nekdo
    25.5.2019 19:54Tygrinka
    Monicka: A co bys ráda věděla? Z tvého příspěvku to není jasné...
    - - - - -
    Gabuna: Co máš s morčetem?
    25.5.2019 20:27Monicka
    Co mam dělat kdyz merceti teče krev od tam tu kde cura..
    25.5.2019 20:47Tygrinka
    Monicka: Pokud je to opravdu krev, tak jedině zajet zítra na veterinu, která je zaměřená i na morčata.
    25.5.2019 21:12Monicka
    Přímo krev to není je to jen červená voda
    25.5.2019 21:15BB
    Monicka- jak píše Tygrinka, co nejrychleji veterinář- specialista na morčata... může to být třeba močový kámen... Moč se někdy zabarvuje do červena např. po červené řepě...
    25.5.2019 21:21Monicka
    Jak dlouho se do zivaj morčata.. Já ji už mám hodně dlouho tak si myslím že to bude starim
    25.5.2019 21:33Tygrinka
    Monicka: Není to stářím, pokud jí teče krev, má nějaký problém. Se stářím souvisí pomalejší reflexy, častější spaní, někdy i částečná hluchota a horší vidění a rozvážnější pohyb. Krvácení ke stáří nepatří.
    25.5.2019 21:36Monicka
    Ona už i málo žere a pořád skoro jen lezi
    25.5.2019 21:38BB
    Monicka: takže veterina, a co nejdřív. Morče nesmí přestat jíst... už 8 hodin bez jídla je kritických..
    25.5.2019 21:42Monicka
    A kdyz sni na veterinu nepojedu tak co se stane
    25.5.2019 21:56Einka
    Monicka: pokud s ní na veterinu nepojedeš, tak se může stát, že umře, a to bohužel i velmi brzy, pokud krvácí, nebo čůrá krev a nežere.
    Mám bohužel pocit, že toho o zvířátkách moc nevíš. Píšeš i do diskuse o králících a vypadá to, že si ani s jedním zvířátkem moc nevíš rady. Zkus si o nich třeba ještě něco přečíst tady na stránkách, nebo v nějaké knížce, aby jim u tebe bylo co nejlíp.
    25.5.2019 21:59Monicka
    Einka já na králíci diskuzi nepíšu. To nejsem já.
    25.5.2019 22:52Kleopatra
    Monika - umře ti. Jestli nepojedeš na veterinu. Má nejspíš močový kámen. A bolí ho to, proto nežere. Kámen ucpe močovod a odejde mu ledvina. Samo to nepřejde, nemáš na co čekat.
    26.5.2019 09:08Kájka
    Koukám, že to vypadá, že morče Monicky umře (díky péči -nepéči). Místo psaní tady měli jet na veterinu. :-(
    - - - - -
    Možná je Monicka dítě. Jinak si to nedovedu vysvětlit.
    26.5.2019 09:42Einka
    Kájka: taky si myslím. A jsem si asi na 99% jistá, že stejně zmateně píše i na diskuzi o králících, i když tvrdí, že ne.:/
    26.5.2019 11:22Zbyněk
    Nedávno jsme tu řešili kastrace samců i samic, tak už mám zkušenosti s oběma pohlavími:) Tři samičky na Hůrce na počkání, vaječníky bokem, do tří dnů byly naprosto čilé a v pohodě. Ve středu jsem byl se samečkem u Valeše na H-Vetu, změna je život:) Operace rovněž na počkání za 50 minut mi vrátil funkčního živočicha, který se po příjezdu domů hrabal v misce, jak hraboš polní, ale nakonec si jí dal. Ráno už to bylo lepší, to jsem ještě dával Loxicom. A odpoledne už byl v kleci zase můj starý dobrý Cipísek, povykoval na ženský, pusinkoval se s nimi přes mříže, traktůrkoval a vrtěl zadkem. Valeš mu dle mého názoru asi zapoměl říci, že ho připravil o to nejdůležitější na světě:)) Pustil jsem ho do výběhu s pětiletou samičkou, které začal okamžitě dělat miminka, takže nadávající (kastrovaná) babča si pak vztekle čistila zapatlané pozadí:) Což je dobře, jen ať jdou spermie ven. Lietavcová i Valeš mi řekli jasně, že k holkám může prcek jít až měsíc po zákroku, takže ne, není to fáma.
    26.5.2019 13:02Monicka
    A nemohla to mít ty dívčí problémy..
    26.5.2019 15:18Zbyněk
    Monicka: dle stylu psaní mi připadáš, jako retardovaná Pokud si z nás neděláš legraci, tak tvé morčátko má nejspíš těžký zánět močáku a potřebuje nutně antibiotika. A hlavně potřebuje lékaře, sono a rtg močáku a ledvin, to je všechno.
    26.5.2019 20:09Reny
    Monicka - bud si z nás děláš srandu, nebo jsi jak píše Zbyněk retardovaná.... V odkaze máš veškeré informace o nemocech morčat http://www.morcataureny.stranky1.cz/nova-stranka-278807/
    27.5.2019 08:36Einka
    Zdravím. Nedávno jsme přišli o zvířecího kamaráda (králíčka), a jelikož v bytě i v životě nastalo velké prázdno, uvažujeme tentokrát o morčátkách.
    Chtěla jsem se zeptat - jaké jsou vaše zkušenosti s morčátkem ze zverimexu? Co se králíků týče, moje zkušenosti byly naprosto otřesné, jednoho jsme koupili hodně nemocného, a druhý umřel hodně mladý kvůli genetické vadě zažívání. Jenom králík od chovatele se s námi dožil hezkého důchodového věku. Proto by mě zajímalo, jaké jsou konkrétně třeba vaše zkušenosti s morčátky ze zverimexu, zda je to taky taková tragédie a vyplatí se tedy najít si nějakého zkušeného chovatele, nebo jestli u morčátek není třeba situace lepší (i když o tom trochu pochybuju...:) ).
    Díky za všechny rady. Jinak přemýšlíme o pořízení dvou sestřiček - je to dobrý nápad? Četla jsem že ano, ale třeba u králíků byly samičky o něco agresivnější (aspoň z naší zkušenosti).
    27.5.2019 09:02Nonyna
    Odhaduji, že Monička je asi dítě... Moničko, řekni rodičům, že je potřeba dojet s morčátkem na veterinu, jestli mu teče krev a polehává a moc nežere:pravděpodobně má velké bolesti. Netrapte ho.

    Einka: Doporučuju koupit morčátko z chovné stanice. Ze zverimexu je u samiček velká pravděpodobnost, že bude nakrytá. Upozorňuji na to, že morče je společenské zvíře a nemá žít samotné, takže doporučuji u chovné stanice koupit dvojici stejného pohlaví, která je už na sebe zvyklá.
    27.5.2019 09:08Einka
    Nonya: díky za tip, to mě třeba vůbec nenapadlo. Tím je to rozhodnuto.:) Dvě morčátka pořídíme určitě, jenom si nejsem jistá jestli samičky nebo samečky, ale klonila bych se spíš k holkám/sestrám.:)
    Co jsem procházela internet, moc se mi nedařilo najít nějaké CHS v okolí Brna, které by chovaly obyčejná hladkosrstá morčátka, nemáte někdo nějaký zajímavý tip? Našla jsem pomocí těchto stránek a hledání cca 2 stanice a říkám si, že jich musí být kvalitních určitě víc.:)
    27.5.2019 09:14Nonyna
    Einka: Chovných stanic je hodně, ale ne každá má v současné době mladé. Když jsem si vybírala morčata, tak jsem hledala na inzerátech i-fauna a třeba i bazoš(i tam inzerují chovné stanice)...ono to dá chvíli hledání;-)
    27.5.2019 09:18Einka
    Nonya: tipovala jsem, že mladí asi budou možná spíš během toho léta.:) Stejně bychom děvčata pořídili asi až v půlce/na konci prázdnin, protože momentálně bude byt procházet rekonstrukcí a to určitě není příjemné místo k životu pro malá morčátka, takže zatím spíš sháním tipy na CHS v okolí která mají zajímavá a pěkná morčátka a sleduju spíš plánované odchovy... ale je to opravdu práce, hledá se to dost špatně.:D :) Zkouším i sledovat inzerci zde na stránkách, tak snad si brzo nějakou pěknou rodičovskou dvojičku vyhlédneme.:)
    27.5.2019 11:17Kájka
    Einka: Jste z Brna? :-)
    Tady asi fakt docela problém sehnat hladkosrsté morče z CHS. Alespoň já měla takovou zkušenost před pár lety (ale bylo to před Vánocema, takže mláďat moc nebylo a šli na dračku).
    Vím, že je v brně CHS s hladkosrstými - plemeno anglický crested (zkusím to najít).
    My nakonec sehnali v Ivančičicíh (CHS Farlet) plemeno anglický rex. Přesně za rok jsme od paní vzali druhé morčátko (parťáka pro našeho samečka). Naše zkušenosti s touto chovatelkou - maximální spokojenost (komunikace, vstřícnost). Morčátka pěkná, zdravá. :-)
    - - - - -
    http://www.chs-austerlitz.cz/index.php?nid=13356&lid=cs&oid=3978101
    - - - - -
    Koukám, že v nabídce mláďat na prodej je víc samečků. :-)
    My máme dobrou zkušenost s dvojicí samečků, ale někteří se můžou prát, což i některé samičky (stane se, že nesnesou jiné morče)
    - - - - -
    Teď jsem si teprve všimla, že jsem asi našla jinou CHS než chtěla, že to není Brno, ale Slavkov u Brna.
    27.5.2019 11:21IjaSv
    Einka - doporučuji kontaktovat CHS Matadel Bohemia - Michala - lze dohledat zde v albech uživatelů. Je z okolí Brna, prodávala i chovatelské potřeby a morčátka měla vždy nádherná různých druhů s PP i voříšky. Chová s láskou. Už sem dlouho nepřispívá, ale občas zahlédnu její inzerát na Bazoši. Nafocené všechny neměla, vítala po dohodě i osobní návštěvu - určitě ji kontaktujte.
    http://www.matadel.wbs.cz/
    27.5.2019 11:25Kájka
    Zkus ještě - CHS Parakas, Brno. Chovají i skiníky (ty mají teď v nabídce na prodej) Zkus tam zavolat nebo napsat a poptat se, zda nebudou mít v létě hladkosrstá morčátka (mají je v chovu).
    https://chovatelska-stanice-parakas.webnode.cz/samice/hladke/
    27.5.2019 11:52Einka
    Díky moc za tipy.:) Austerlitz už jsem našla, jen mají prcky k odběru pro nás momentálně moc brzo, s dovozem do Brna si myslím že bychom se snad nějak i domluvili.:) Ale ChS Matadel vypadá opravdu pěkně, je vidět že to paní provozuje s láskou a péčí.:) Parakas jsem zkoušela taky, ale bohužel právě zatím jsem viděla jen skiníky, tak bych se poptala po hladkých, i když jsem viděla že mají jen jednobarevné, radši bychom flekatější prcky.:) Rozhodím sítě, díky všem za tipy.:)
    27.5.2019 12:23LB
    Einka: mame dve holcicky ze zverimexu a obe jsou zdrave a v pohode.
    Nicmene budeme se jim asi snazit hledat novy domov, protoze nas po roce a pul dohnala alergie...:(

    Takze kdybyste po lete meli zajem o hladkosrste "podvratacky":) vcetne 120cm klece, tak budu rada, kdyz je umistime nekam, kde budu vedet, ze je o ne dobre postarano a pripadne dostanu i nejakou obcasnou zpravu, jak se holkam vede...
    ...pres leto si je jeste chci nechat na chalupe, kde maji k dispozici velky vybeh na trave, ale pred zimou uz to budeme muset asi poresit...
    27.5.2019 13:49Kájka
    Einka: Matadel nemá na stránkách žádné aktuální informace, ale snad funguji.
    Koukám, že asi chovají hlavně plemeno anglický rex. Už jsem zmínila -máme doma 2 rexíky. :-) Ti bývají často barevní (2 barvy nebo trikolor).
    Z CHS Farlet:
    https://farlet.webnode.cz/prodej/
    27.5.2019 14:21Einka
    Kájka: to je jeden z hlavních problémů mého "lovu" chovatelských stanic - když už najdu někoho blízko, kdo chová plemeno které bychom chtěli, nemá vůbec aktuální stránky a nevím, jestli ještě fungují.:D :) Na Matadel jsem zkusila paní napsat. Na Farlet jsem koukla, ale bohužel mají jenom ty rexíky, my bychom přece jenom nejradši hladké nebo ještě uvažuju o sheltie, ale to mě trochu odrazuje že může být náročnější na péči o kožíšek.
    27.5.2019 14:39Jezzabell
    Einka: A co tam prostě zavolat? Koukám, že mobil na ně v kontaktech mají. Poptat se a domluvit se, příp. se dozvědět, co je třeba
    27.5.2019 14:57Nonyna
    Einka: V této chs mají malé tak nějak po celý rok.
    http://www.chs-austerlitz.cz/index.php?nid=13356&lid=cs&oid=3978101
    Už ji tady někdo zmiňoval. Mám odtud morčátko a jsem spokojená. Je to Slavkov u Brna, tak to snad nebude problém.
    Ještě zde mají tak nějak celoročně:
    http://www.littlegoldie.cz/index.php?page=prodej.php
    To je u Uherského Hradiště.
    27.5.2019 15:19IjaSv
    Einka - pozor - Matadel Bohemia upřednosňuje telefonický kontakt. Mohlo by se stát, že na email neodpoví - viz stránky!
    27.5.2019 16:23Kájka
    No, jedna věc je jistá - morčátek je spousta. Určitě se v létě dvě najdou. :-)
    - - - - -
    Nonyna: To jsem zmiňovala já. Crestedi jsou také pěkní. Ta mláďátka, co mají teď v nabídce jsou "ňu ňu" :-)) Mně se líbí asi všechna morčátka, jen bych nechtěl dlouhosrsté (kvůli péči o srst), to radši skiníky (jsou roztomilí. tuhle viděli jednoho na fotce, vypadal jako hrošíček :-)
    - - - - -
    Samozřejmě, nejlepší jsou ti dva naši kluci ,-))
    Mimochodem - tohle plemeno jsme neplánovali, chtěli jsme hladkosrsté (děti i rozetu), ale nakonec máme rexíky a jsme spokojení. Oni nemají hrubou srst (jako teddíci). A ti naši jsou spíš hladcí, protože my jsme je uhladili. :-) Chovatelka nám říkala, že se správně mají hladit proti srsti (ona to tak dělá, aby jim srst stála nahoru). No, my neplánujeme výstavy, tak je klidně uhlazujeme. ,-)
    28.5.2019 07:31Einka
    Paní z Matadelu jsem včera volala, bohužel jsem ji asi nějak nezastihla, budu zkoušet znovu.:)
    Jinak jsem koukala na saténová morčátka, akorát jsem narazila na informaci, že by mohly mít problém s osteodystrofií, tak se toho trochu bojím. Nemáte někdo se saténky zkušenost? Je to jenom nepodložené strašení, nebo opravdu mají sklon k téhle nemoci nějak výrazně?
    28.5.2019 07:47Nonyna
    Einka: Ano, mám saténové morče s osteodystrofií, není to nepodložené strašení, opravdu mají k této nemoci dispozice. Od ledna léčíme, s nejistou prognozou. No bez léčby už by tady Roza nebyla. Osobně bych do saténa už nešla. Je to velmi náročné a nákladné a pro morče bolestivé...takže fakt nic moc.
    28.5.2019 08:01Kájka
    Trochu jsem četla na stránkách Matadel. Opravdu je vidět, že paní se tomu hodně věnuje a dělá to s láskou. Pro začínající chovatel se může hodit např. tohle psaní:
    http://www.matadel.wbs.cz/o-nas.html
    28.5.2019 10:09Einka
    Nonyna: toho jsem se právě bála.:/ Našla jsem dvě hezké saténky, ale tohle je opravdu velké riziko, zvlášť když s králíčky mám zkušenost s kdejakou genetickou vadou.
    Nicméně se nakonec osvědčil tip na Little Goldie, našla jsem tam dvě nádherná děvčátka, která jsou ovšem k dispozici od půlky června - takže hlučná a prašná část rekonstrukce začne příští týden a bude hotová, než budou holky na odstavení.:) S paní už si píšeme a vypadá to zatím skvěle.:) Díky všem za tipy a doporučení, už se na holky těšíme.:)
    28.5.2019 10:24Nonyna
    Einka: Tak to je prima, že už je vybráno. Byla jsem se na ně na stránkách chs podívat, jsou ♥♥♥
    28.5.2019 11:03Kájka
    Einka: Prima :-) Také jsem nakoukla, budou to ty 2 hnědo-bílé samičky (F.+C.) ?
    Myslím, že vám chovatelka kdyžtak počká (s odběrem), pokud byste ještě neměli hotovou prašnou práci.
    - - - - -
    A neboj, morčátka jsou méně náročná (a myslím i odolnější, co se týče nemocí) než králíci. To je alespoň moje zkušenost. Měli jsme v minulosti králíčka (dvakrát).
    28.5.2019 12:25Einka
    Kájka, Nonyna: jojo, to jsou ony.:) Byla to láska na první pohled, takže rekonstrukce se bude muset podřídit.:D :) Kdo už někdy přišel o mazlíka ví, že to ticho a prázdno v bytě se zkrátka nedá dlouho vydržet. Aspoň to budeme mít dřív hotové.:D :)
    28.5.2019 15:33Kleopatra
    Ahoj všem, poraďte. Naše morčátka milují sušenou kopřivu. Bojím se jim dávat moc, ale je to nádhera, jak jim s chutí šustí v tlamičce. Dokážete odhadnout denní maximum? Abych je nějak nepřevitamínovala céčkem a nezadělala na nějaký problém. Dávám tak hrstičku sušených listů každé morče denně......
    28.5.2019 16:52Smirny
    Zdravím:-) Tady si lze dohledat všechny aktivní CHS: https://www.klubmorcat.cz/component/com_chovatele/Itemid,0/kde,0/order,/page,1/search,/
    - - - - -
    A jinak v CHS Parakas má ivanka zrovna hladká morčátka k prodeji: https://chovatelska-stanice-parakas.webnode.cz/prodej/
    - - - - -
    Ono asi i spíše napsat, protože ty webovky často nejsou úplně u všech aktualizované, vidím to sama na sobě, že mám skluz už asi 5 vrhů, nestíhám:-))
    - - - - -
    Kleopatra, myslím, že nepředávkuješ, i kdyby dostali denně dvě hrsti:-) V sušené už toho céčka zas tolik nebude.. Ale naši taky milují:-)) Suším každý rok kvanta na zimu.
    28.5.2019 17:06Kájka
    Smirny: Dávala jsem tady včera odkaz na Parakas, ale myslím, že tam v ještě nebyly ty fotky mláďat na prodej. Morčátek je plno. :-)
    - - - - -
    Taky bych se vůbec nebála sušené kopřivy (toho vit. C v nich moc nebude)
    28.5.2019 19:38Kytička
    Ahoj všichni. Chtěla jsem se zeptat, tu kopřivu sušíte jen listy, nebo i stonky? Máme ji všude okolo plno, tak že bych ji využila. K.
    28.5.2019 20:52Ehrena
    Kytička, já ji suším i se stonkem, zavěšenou, a pak jen shrnu ty suché listy do krabice a stonek vyhazuji. Usušené listy míchám do sena.
    28.5.2019 21:22BB
    Já suším taky celou a celou jim i dávám i se stonkem.....
    28.5.2019 21:40Ehrena
    Taky jsem to zkoušela, ale stonek mi nejedí.
    28.5.2019 21:57Kleopatra
    Naši žerou taky všechno - listy i stonky.
    28.5.2019 22:11Kytička
    Moc díky všem za rady, určitě to vyzkouším. :-)
    29.5.2019 09:02Nonyna
    Hlásím se k sušičům kopřiv:-)) Zajímalo by mě, jak kopřivu do zimy budete skladovat. Mám něco nasušeno a přemýšlím, kam s tím. Říkala jsem si, že musím koupit nějaké plastové boxy na to.
    Sušíte i nějaké jiné byliny? Napadla mě třeba bršlice, pampeliška...
    29.5.2019 10:23uj uj
    Tak - a seno je od pondělka pod střechou :-) po těch deštích konečně narostla tráva a bylo co sekat. Ovšem usušit to v tom mokru je docela věda :-D pod stříškou nám teď ještě čeká menší část, kterou bude třeba dosušit úplně do sucha... ale už máme pět pytlů. Se třemi sviněmi je naše spotřeba šest pytlů za rok... ale snad to vzhledem k počasí nebude se senem taková bída jako loni :-)
    29.5.2019 10:52Ehrena
    Já vloni nasušila 9 pytlů, v té době ještě se 7 morčaty, teď už je morčat jen šest, a zbývají nám ještě dva pytle.
    To sušení i dosoušení za deště je problém. Já to dosouším vždycky v kůlně, ve velkých krabicích nebo na velkém už nefunkčním nafukovacím bazénu, vyfouklém, je už děravý a slouží jen k tomuhle či k zakrytí morčecího výběhu při dešti. Ale není to ono, jako venku na slunci a větru.
    Vloni bylo sice málo trávy, ale za to sušilo se náramně, díky tomu, že skoro nepršelo. Zato rok či dva, teď nevím, předtím,jsem nebyla schopná dosušit jedinou várku venku, všechno jsem musela dosoušet doma v kůlně, a seno bylo díky tomu nekvalitní, nevoňavé. Jak to bude letos, nevím. Přijeli jsme na chalupu až teď v neděli a od pondělní noci tady prší, teď už přestalo, ale je hrozné mokro, na sekání to na dlouho nevypadá. Než to trochu proschne.
    29.5.2019 13:07Reny
    OPĚT K ADOPCI https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34565
    29.5.2019 16:13Hophop
    Zdravím,jdu si pro radu,tentokrát ohledně seznámení morčat,v archivu jsemnenašla,asi blbě zadávám slova.Mám samečka po kastraci ,stáří přes rok,nyní se ještě zotavuje,pak jsem dostala samičku,cca 7 měsíců,aby měl společnost,zatím jsou každý zvlášť,mám ještě vyhlídnuté miminko,také samičku,bude cca do měsíce.Jak mám postupovat se seznamováním morčat,klec máme velikou,můžou bydlet všichni pohromadě,ale jak začít?Mám počkat na mimčo,a po karanténě je dát všechny dohromady,nebo začít těmi staršími a až budou spolu O.K přidat miminko?Díky za rady....
    29.5.2019 18:22Kytička
    Hophop. Já mám teď 6 samiček žijících spolu dohromady. Vždy k nám přišly po dvojicích. Novou dvojku jsem dala do velkého výběhu se spoustou tunýlků a všude poházenou zeleninu. Když si to tam trošku očůraly a "navonily", přidala jsem k nim pani domácí :-). Starší domácí ty nové trošku proháněly, ale nic hrozného, očmuchaly se, seznámily atd. Mezitím jsem pořádně vyčistila klece a vše v nich. Ve výběhu byly víceméně celý den a večer se stěhovaly do klecí. Ve skutečnosti do klecí mohly hned po vyčištění - mají z výběhu do nich volný přístup. Vycházejí spolu dobře, ťuk ťuk ťuk, jen když mají říji, tak je to trošku divočejší... :-)
    - - - - -
    Být tebou, nebála bych se toho, samičku bych dala k samečkovi hned, jak to bude možné, ať nejsou dlouho sami. A pak i to mimčo hned jak bude doma :-). Hlavně seznámit na velkém prostoru s nějakýma mňamkama :-) a v čistém, ať to není navoněno domácími.
    29.5.2019 19:36Zbyněk
    Hophop: samičku k samečkovi až měsíc po kastraci, nebo jí ještě zabřezne. Mimino bez váhání ke starší samičce a to hned:)
    29.5.2019 19:42Hophop
    Zbyněk,Kytička-děkuju .Samec je už déle než měsíc,spíš skoro 2 po kastraci,dlouho jsem ho léčila na absces i jsem sem psala o rady.Bohužel ještě není úplně O.k,ještě pořád vyplachuju hypermanganem a do rány ant.mast,ale snad už se to blíží ke konci,proto předem píšu o rady,doufám,že ta 7 měsíční bude na mimčo přiměřeně hodná,samce se nebojím,je klidný...
    29.5.2019 21:27KRÁL JELIMÁN
    Ahoj dneska jsem přišla ke kleci a byly tam zas hroudy bobků a chčince. ta klec z bazoše přišla bez toho spodku takže tam mám ručník ale ten koberec pod ním pěkně páchne. chtěla sem zkusit ocet ale to smrdi ještě húř, nevíte jak to vičistit? asi použiju savo na wc nebo něco. Jo a ješťě se zeptám jestli může morče jíst křupky s arašídovou příchutí nebo jen običejné z kukuřice. :)))
    29.5.2019 22:49Kytička
    Nechystáte se někdo z okolí Prahy na výstavu do Rudné? V červnu je tam výstava morčat, králíků atd. Bude tam i program pro děti a děti mohou také vystavovat svá zvířátka:-). https://cschrudna.webnode.cz My tedy půjdeme jen na čumendu, holky necháme v klidu doma, cestování si užijí o prázdninách dostatečně.
    30.5.2019 09:05Natyna
    Dobrý den, neví někdo o chovu morčat s kalifornskou kresbou v bílé nebo ice cream barvě? Díky.
    30.5.2019 09:44Nonyna
    Král Jelimán: Savo na wc bych na čištění koberce(ani ničeho jiného než wc), kde budou běhat moračata, nepoužila, morčata tím zahubíš.
    Klec se nedá používat k bydlení morčat bez toho spodku, potřebuješ si sehnat ten spodek.
    Morče nesmí jíst žádné křupky. Přečti si jídelníček tady na stránkách viz výše.
    P.S. A jestli tvůj dotaz byl napsán z legrace, tak k čertu s tebou!;-)
    30.5.2019 10:24Kytička
    Dnes jsme chtěli jet koupit lamino na novou morčatárnu a na poslední chvíli jsem si všimla, že je to potaženo melaninovu pryskyřicí. Tak jsem trošku googlila a melanin je škodlivý. Ale prý jen v plastovém nádobí a v potravinách. Nebo při hodně vysokých teplotách. Ta pryskyřice sama o sobě by být závadná neměla. Nevíte o tom někdo něco? Co jsem si všimla, tak hodně chovatelů z toho vyrábí ubikace pro svá zvířata, nejen pro morčata. Nechci zbytečně plašit, ale zároveň to nechci podcenit.
    - - - - -
    Nonyna, myslím, že pan jeliman si opravdu srandu dělá. :-)
    30.5.2019 10:48Nonyna
    Kytička: s tím králem jelimánem....Já si vždycky říkám, že to může být dítě a to by mi bylo líto, hned ho vyfakovat;-)
    Co se týká melaninu: někde jsem četla, že vadí kočkám a psům, ale hlodavci jsou vůči němu odolní. Přesto je to látka, kdy při vyšších teplotách(70°C, je to hodně, ale kdyby na to pařilo slunce) se uvolňuje formaldehyd, který by jim mohl způsobit alergické reakce...Jestli jste to ještě nekoupili, použila bych na vašem místě něco jiného.
    30.5.2019 20:59Zbyněk
    Nonyna: a jejda, z lamina jsem stavěl morčatátnu v lednu, blíží se léto, moje myšky jsou odsouzeny k otravě formaldehydem:))
    Zachovejte klid, je to super materiál, vadí ta dřevotříska, ale lamino je hodně inertní a v pohodě.
    31.5.2019 07:34Kájka
    Nonyna: Dívala jsem se do tvého alba a přemýšlím, kolik máte nyní morčat? Na poslední fotce jsou barevně jiní než předtím (ta tmavá morčata). Jak to vlastně dopadlo s miminkama od Rozy - šli všichni do světa nebo jste si nějaké nechali? :-)
    - - - - -
    Ad Jelimán: to si někdo dělá legraci a nebo hloupé dítě ,-)
    Ale vzpomněla jsem si, že tahle přezdívka se objevila někdy na králičí diskusi a bylo to podobné psaní. Je to už docela dlouho, ale pamatuji si to, protože jsme se tomu s dětma smály :-))
    31.5.2019 08:58Nonyna
    Kájka: Máme nyní 10 morčat v 6ti klecích. Od Rozy nám zůstalo 1 mimi-holčička Emma, ted už je velká a žije s Nonynkou(to je její teta:-), protože Roza jak je nemocná, tak je raději samostatně v kleci, ona nebyla moc družná k nikomu ani předtím. Druhá Rozy holčička je v nové rodině s dalšími 2 samičkami z jiných chs.

    Zbyněk: Já jsem na tyto věci asi moc opatrná, ale taková už prostě jsem;-) Původně jsem chtěla taky mít taky morčatárnu(moc se mi líbí vícepatrové a dá se to dobře zasadit do interiréru), ale nakonec jsem zvolila klece v regálu, protože naši morčíci rádi koukají ven a někteří na sebe i vidí z klece do klece a jsou rádi♥ A taky kvůli údržbě...vezmu spodek klece vynesu to do biodpadu a umyju ve vaně octem a teplou vodu...
    31.5.2019 11:51uj uj
    Nonyna: je tedy pravda, že vyčistit náš Neuschweinstall obnáší minimálně 3/4 hodiny tvrdé dřiny :-) Na to jsou klece bez diskuze lepší :-) Když já ale nemám ráda ty mříže... ale i tak je lepší velká klec s více morčátky než malá krabice s osamoceným hlodavečkem :-)
    31.5.2019 12:42Nonyna
    Uj uj: Také jsem to tak původně viděla: chudáci za mřížemi:-) Úplně na začátku jsme měli dřevěnou laťkovou bednu(s mezerami mezi latěmi a vyndávacím spodkem) na zakázku udělanou, ve výběhu, kam volně mohli, ale bylo to tak náročné na úklid s tím výběhem, že se mi to moc nelíbilo a jak jsme jich pak měli víc, musela jsem situaci řešit jinak. . Oni ale fakt rádi čumí ven a vidí co se kde šustne. Dočasně jsem měla 1 mladou samičku v dřevěné bedýnce(v karanténě) a byla tam nešťastná. Jediný, co mě vadí, jak koušou tu klec, když nesu zeleninu nebo něco dobrého...to se bojím, aby si nepolámali zuby(už se nám 2x stalo, naštěstí dorostly) a dělají děsný bugr.
    31.5.2019 13:20uj uj
    Nonyna: mě hlavně mrzelo, že s nimi přes ty mříže tak nějak nemám ten správný kontakt... ale rozhodně to neodsuzuju, hlavní je, aby nebyli sami a bylo o ně s láskou postaráno :-) To čištění je vážně záhul, taky se mi do toho kolikrát moc nechce, ale nad mou leností vítězí ten krásný pohled na (dočasně) čistý Neuschweinstall a spokojeně hopkající osazenstvo :-)
    http://img.kralici.com/morcata/alba/08d49eeecaf110c80258.jpg
    31.5.2019 13:28Nonyna
    Uj uj: Máš to krásný!
    31.5.2019 13:58Kytička
    uj uj, parádní :-). Právě něco trochu podobného mám v plánu. Ne úplně stejné, ale větší jednolitá plocha.

    Nonyna, Zbyněk, mám už představu, jak to má vypadat, jen tedy ještě rozmýšlím nad tím materiálem. Ještě si dám trochu času, ale do prázdnin to snad zvládneme zrealizovat. Já se právě zase těším, až zmizí ty klece. I kvůli tomu čištění, ono každé má něco. :-)
    - - - - -
    uj uj, jak ti lezou do toho patra? Využívají ho dost?
    - - - - -
    A ještě, prosím, z jakého to máš materiálu? To je jaké lamino?
    31.5.2019 18:49Kájka
    uj uj: To máte na dně morčatárny fakt jenom kobereček a hobliny jen v "záchůdích"?
    Vypadá to hezky, ale s našima čuníkama bych si to neuměla představit.
    - - - - -
    Mně připadá čištění klece jednoduché, vysype se spodek a hotovo! Teda my odebereme roztahané seno a pak to sbalíme do role a šup do pytle. Dávám totiž na dno klece savé podložky, tak většinou nemusíme ani umívat dno (dle potřeby).