od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Červen v roce 2021
  • Zobrazuji 62 zaznamu.
  • 1.6.2021 05:40Zbyněk
    Veronika5: ono záleží na tom, jestli měl kámen díky zánětu, nebo kvůli metabolické poruše. Což se dá poznat na tvaru kamene, ten od zánětu je obvykle pružný kus hematomu, prorostlý krystalky, ale jestliže je dostatečně veliký, nepoznáš to. Po operaci je dobré dávat analgetikum, aby se morčák pořádně vyčůral bez bolesti a písek a sraženinky šly ven. V Kralupech mě stojí výplach a sono asi 250 korun :)
    1.6.2021 05:58Veronika5
    Zbyněk: ono ani nejde o tu finanční stránku, jako spíš organizační. Jinak na zánět bych to netipla - krev v moči nenaměřil vůbec žádnou a kvíkal až těsně před operací, a to při bobkování - bylo vidět, že mu tam něco vadí. Ale zato pak už to bylo akutní. Taky podle vzhledu kamene - je to kulatý kus šutru cca 4 mm v průměru, porostlý takovými těmi pídí krápníčky - au ....
    1.6.2021 10:48Zbyněk
    Veronika5: v pátek jsem byl po delší době na proplachu s tříletou Bublinkou, vím, že metabolicky trpí na písek. Zavedení bylo ok, ale jakmile jí doktorka začala proplachovat, řvala bolestí tak, že jsme toho nechali. Krev v moči žádná, nic, z čeho by šlo usoudit na zánět - i na onu byla stěna močáku ok. Nasadil jsem tedy velmi konzervativně Enrogal a Meloxicam a dneska jsme jí vypláchli dětské pískoviště - a ani se nehnula, je po bolesti. Bez páteční akce bych vůbec netušil. že měla zánět, ona potvora radši nikdy nic neřekne :)
    Ten kámen znám, to je klasika, tam to opravdu chce prevenci - k Ba Zheng Pianu možná ještě 2x denně půlku tobolky Cordycepsu, má potenciál kameny rozpouštět.
    https://www.smer-zdravi.cz/eshop-cordyceps-housenice-cinska-148.html je drahý, jaxvině, ale dobrý! Myslím na účinky, morče bude držkovat, že cpát do něj rozpuštěné žampióny je týrání :) Dle Dr. ZSekyrové z Hůrky to dokáže dokonce odstranit i ledvinové kameny z močovodů.
    - - - - -
    "mozeček" https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?Mocokamen
    1.6.2021 11:58Veronika5
    Ano, takhle ten kámen vypadal a odpovídá i velikostně....
    3.6.2021 07:20Zbyněk
    Veronika5: problém je v tom, že tento typ kamene vznikne náhle a navíc strašně bolí - při čůrání se sliznice močáku přitiskne na ty ostré výstupky a morčák se může zbláznit. Operace je jediné řešení a pak se modlit, plus to rychle podpořit tím, co jsem psal. Hlavně ten Cordyceps. Kámen nezahazuj, já bych si ho půjčil a uděláme test:)
    3.6.2021 14:52Vlada
    Včera vyndali na veterině stehy po abscesu, Fati je čilá a žravá, jen ta jizva je trochu krvavá. Je to normální? Pochopitelně stále dezinfikujeme a bereme anťáky.
    3.6.2021 18:45Veronika5
    Zbyněk: OK 🙂. Cordyceps ještě nemám, ale dávám zatím alespoň ten Ba Zheng.... - ale nechce ho žrát, potvora, musím to do něj ládovat stříkačkou!
    4.6.2021 08:25Zbyněk
    Veronika5: já jsem to dělal také tak - rozdrit, udělat kašičku, přisladit Glukopurem a nazdar:) Dneska ho milujou, jko granulku, důležité je, že jedno dostane a druzí ne, takže jejich závist je velmi motivující:) Ten Cordyceps luxusně páchne, ale přidával jsem do něj Rodicare instant - zkus trošku přidat i do Ba Zheng, víc jim to chutná.

    Vlada: není. Jizva by měla být suchá, zřejmě to pod tím hnisá a hnis se tlačí ven. Řada koliformních bakterií z abscessů jsou docela rezistentní na spoustu atb, co berete? Šel bych to konzultovat na veterinu a možná bych doporučil Sumamed forte - půl ml denně a k tomu dvakrát denně Duphalyte 1 ml perorálně - jinak ti za tři dny přestane žrát. Špatn není ani Biseptol, obsahuje sulfonaimdy, ale ne vždycky zabere.
    4.6.2021 13:40Ehrena
    Zbyněk, koukám, že jsi kvůli morčatům vystudoval veterinu. :)
    Ne, nemyslím to jako kritiku, spíš obdivně zírám.
    4.6.2021 15:16Zbyněk
    Ehrena: no, raději bych si užíval zdravých potvor a neutrácel půl výplaty za simulující smečku:)
    4.6.2021 17:46Ehrena
    Zbyněk, jo, to my všichni! :)
    4.6.2021 18:01Vlada
    Jo, doteď jsem nevěděla co je to nemocné morče a to chovám s přestávkami 35let. Teprve teď lítám co 2xtýdně na veterinu a 1/2 výplaty za měsíc prasklo na jedno morče. Ale jsou to takový mazlíčci, že bych dala i víc. A to nepočítám stravu, podestýlku apod.
    Jinak už se nám rána pěkně zaceluje, takže pondělí kontrola bude stačit.
    5.6.2021 16:38Zbyněk
    Vlada, Ehrena: ono je zřejmě nějaké horší období, chvíli je klid a pak se to sesype. Nepočítal jsem to přesně, ale za poslední tři roky tipuji na výdaje za veterinu tak určitě osmdesát tisíc. Kastrace, operace močáků, operace kýly, abscessu, játra, zápaly plic, kardiomyopatie atd.

    Zajímavě mě dala letos zabrat tříletá maminka Baruška. V lednu začala stávkovat s jídlem a moc ani nebobkovala, Sekyrová na Hůrce marodila, tak jsem jel do Vetcentra Duchak na Stodůlkách, je tam skvělá Dr. Chylíková. Nevím, jak to dělá, ale bez krve, moči, sona a RTG jasně určila játra, plus pohmatem že prý má cystu na pravém vaječníku. To jsem jí rozporoval s tím, že Baruška je po kastraci, ale trvala na svém. Léčili jsme tedy játra a v únoru se Sekyrová uzdravila, tak jsem za ní zajel. Kroutila nad to cystou hlavou, projela jí sonem, pohmatem RTG, nikde nic. Vzala jí krev z nožky, sjela rozbory, játra špatná. V březnu mi začala hodně hubnout, RTG našlo fleky na plicích - zánět. Boflox nezabral, nasadil jsem Ronaxan, ten zabral, ale tři dny před diobráním začlala čůrat krev. Močák vypadal špatně, přešel jsem na Sumamed a krev zmizela okamžitě - ale jenom tři dny, pak zase začala čůrat rudě. Ze zoufalství jsem napsal jedné své známé léčitelce a ta mi odepsala, že Barušce rozpouštěla nezhoubný náor na děloze. Baruška přestala krvácet a dneska už má zpátky váhu 1205 gramů, jednu chvíli měla 900 a vypadala opravdu, jak kost a kůže. Ještě jí pořád trochu dokrmuji, ale už se cpe, jak prokopnutá:) Jak Chylíková jen tak od boku poznala "něco" na ženských orgánech mi hlava nebere, ale bylo to tam.
    7.6.2021 12:42Ehrena
    Zbyněk, to je ta Chylíková, co bývala dříve na Bílé Hoře?
    To prý byla výborná doktorka, ale pak odešla na mateřskou a víc jsem o ní neslyšela.
    Jinak naše Locinka, kterou jsem koupila vykastrovanou, taky při další operaci měla cystu, taky jsem to nechápala.
    7.6.2021 19:44Vlada
    Ehrena, Zbyněk: Na Bílé hoře je teď mladá paní doktorka Skladanová, moc příjemná a myslím to i s morčaty umí. Máme zkušenosti s problémy se zoubky, lézí v oku a abces. Vše proběhlo OK.
    8.6.2021 05:51Zbyněk
    Ehrena: ne, to byla Dr. Plošková. Kdysi jsem u ní byl s čištěním slzného kanálku, ale ani jí nenapadlo zkontrolovat zoubky.
    Vlada: je dobré vědět o další možnosti, děkuji :)
    8.6.2021 09:01Ehrena
    Zbyněk, ne, tu nemyslím, ale dříve bývala na Bílé Hoře MVDr. Lenka Chylíková. Byla vyhlášená přes hlodavce. S mojí první operací morčete před mnoha lety jsem byla objednaná právě k ní, protože jinde to ještě většinou nedělali (operace močového kamene). Objednat se tam ale znamenalo čekat tři týdny, než se dostaneme na řadu, a u nás to bylo nakonec tak akutní, že jsme to riskli na Erice, kde byla Vozková ochotná se pokusit ihned, a zvládla to bravurně, takže pak jsme jezdili už vždy přímo k ní.
    - - - - -
    Takže osobně tu Chylíkovou neznám, ale byla prý tehdy třída.
    - - - - -
    Pořád je ještě podle zdejšího odkazu Kam na veterinu psaná na Bílé Hoře.
    Taky by to chtělo to aktualizovat.
    8.6.2021 12:10Ylada
    Ehrena: MVDr. Chylíkovou si pamatuji ještě kdysi z Bílé Hory, přes morčata byla vynikající - mám osobní zkušenosti. Pak odešla na mateřskou a už jsem o ní neslyšela, což mě mrzelo...
    Takže je fajn, že už zase ordinuje.
    9.6.2021 10:38Zbyněk
    Ehrena: zajímavé bylo, že si nedělala žádné sono, rtg, jenom pohmat a ano, šikovná je neskutečně. Nicméně třeba kastraci samiček dělá je
    https://www.vetcentrum.cz/team/veterinari/1283/mvdr-lenka-chylikovanom přes bříško a proto bych k ní nešel, tohle umí jedině Hůrka.
    9.6.2021 11:06Ehrena
    Zbyněk, kdysi před pár lety, dokud jsem tam ještě chodila, mi říkala i Kasanová na Erice, že ji nedělají přes bříško, ale ten druhý způsob. Takže vědomosti asi má. Na rozdíl od jiných veterin, kde o tom ještě ani neslyšeli.
    9.6.2021 13:50Zbyněk
    Ehrena: já jsem se jí na to letos ptal a stejně, jako Valeš, tahá vaječníky přes bříško. Tak jsem šel na Hůrku. Oba dva argumentují tím, že ty tři řezy jsou pro morče bolestivější v rekonvalescenci, ale rozhodně je pravděpodobnost přežití mnohem vyšší. Kasanová mi zabila samičku přesně tím braním vaječníků přes střeva.
    9.6.2021 23:16mktina
    Pekný deň všetkým. Chcem Vás pekne poprosiť o radu. Mam 2 samičky, majú cca 1 rok. Sú spolu v klietke od mala. Pred 2 týždňami jednej z nich začala vypadáva srsť, zistilo sa, že ma pleseň, musela som ich oddeliť. Boli 1 týždeň oddelene v samostatnych klietkach, tie však boli položené vedľa seba, aby mohli navzájom komunikovat a videli sa. Po týždni som vrátila "choré" morca späť do pôvodnej klietky, a vtedy všetko začalo. Vrcali na seba, bili do seba, no najmä tá, ktora klietku neopustila. Keďže dochádzalo k potyckam a vyháňaniu "chorej" z domčeka,dala som do k lietky ďalší domček, aby mala kde aj druhá oddychovať. Lenže aj z neho bola vystvana. Proste "zdravá" samička, ktorá klietku neopustila si nárokuje na celú klietku a to "choré" chúďatko je neustále v strese, zastrašovane a naháňane po klietke. Prosím poraďte mi ako ich opäť spriateliť. Co mam spraviť, aby si obe Samičky našli k sebe cestu a spolunažívali tak ako predtým.
    10.6.2021 08:34Jezzabell
    mktina: Vyzkoušela bych je dát společně do velkého výběhu doma. Tam jim udělat schovávačky, dát na víc míst seno a aspoň jednu napáječku a čekat. Pokud to nezabere, je to v pytli. Jak se morčata jednou rozhádají, už se obvykle k sobě nevrátí. A jestli cvakají zubama a perou se, nepomůže už nejspíš nic. Nechala bych je ve dvou klecích vedle sebe (bohužel no). Stává se to. Navíc jedna z nich může být třeba ještě nemocná (a nemusí to být ta plíseň), proto je nervozní a vyhovuje jí víc svého prostoru, kde neobtěžuje ta druhá. Nebo jen získala svobodu a nechce otravování druhé, těžko říct. Ony se morčata takhle chovají i s pubertou, což je kolem toho třičtvrtě roku a jak přišly holky na to, že nemusí být už spolu, víc jim to vyhovuje..
    10.6.2021 08:43Zbyněk
    mktina: mě napadlo hned, že ta samička zřejmě zaplesnivěla proto, že jí druhá šikanovala, jenom to nebylo poznat na první pohled. Oddělení to jenom umocnilo a vztahy se projevily naplno. Ale začal bych pořádnou klecí - stodvacítka a patro, domečky. Nebo ještě větší klec a uprostřed přepážku z pletiva, klecoviny. Samičky se obvykle nervou do krve, ale výjimky existují :)
    10.6.2021 11:25mktina
    Ďakujem veľmi pekne za Vaše rady a prajem krásny deň.
    11.6.2021 09:10Romana0017
    Dobrý den. Už druhý den je naše morčatko divné. Není tak aktivní, méně žere, ale žere, pije. Chodí, ale je jiná. Má takové zaskuby, jakoby polykala, hlavička ji jde jakoby dopředu a zpět. Nevíte co by to mohlo být, nebo raději hned veterina? Děkuji
    11.6.2021 10:01Ehrena
    Romana0017, to se takhle opravdu nedá odhadnout, raději hned na veterinu!
    U morčat všechny nemoci pokračují rychle, je nutné všechno řešit hned, jak se ti něco nezdá, jinak může být pozdě.
    11.6.2021 10:35Romana0017
    Děkuji.
    11.6.2021 17:51mktina
    Pekný deň, chcela by som s Vami poradiť o hladom chovania morciat v exteriéri. Ako zvládajú mrazivé počasie, môžu byť vôbec v mraze vonku? Vopred všetkým ďakujem za rady a odporúčania.
    12.6.2021 11:16muka
    Zdravím, chtěla bych pořídit velkou klec, nejlépe 180cm dlouhou. Našla jsem akorát Plaza 160cm. Máte ji někdo a jste spokojení? Nebo doporučte prosím i větší. Dělat na míru u truhláře nechci, vyhovuje mi, že plastovou vaničku osprchuju, máme teď Casita 120cm. Děkuji Všem.
    12.6.2021 22:38Dorotka
    muka: Zrovna řeším tutéž situaci a nic většího než Plazu 160 jsem na českém trhu neobjevila. Ještě mě napadlo pořídit dvě stovkové klece a propojit je úpravou bočních mříží a vyvýšení mezi vaničkami pak ošetřit pomocí dřevěných můstků... Také budu ráda za jakýkoli tip. :-)
    12.6.2021 23:16muka
    Taky mě napadlo koupit k té 120 cm kleci co máme nějakou 60-80 cm klec a propojit je. Ale nevím. Ta co máme doma (Casita) je vyšší než Plaza, jde tam pěkně udělat patro. Zítra to omrknu jak by to šlo udělat a musím se rozhodnout.
    13.6.2021 10:46Jezzabell
    muka: Nevím co je Plaza, ale mám dřevěné klece "patrové", které mají vestavěné vyndavací plastové vany. Viz moje alba. Nejsou tak obří, ale pozor na patrovou klec v tom, že mi po ní některá morčata odmítají šplhat. Mám jí ze zoohitu:
    https://www.zoohit.cz/shop/hlodavci/klece_ohradky/ferplast/kraliky_morcata/229913
    Koukám, že tam mají i tu Plazu, teda jestli je to ono..Do toho se dá dát asi patro, mě stačí podesty, kam si vyskočí, nebo zalezou pod to. Já mám doma arény, to je to samý, defacto, jsou to 160tky a kluci si rochněj. Jsou tam po dvou, po třech. A mají možnost skákat do dlouhého výběhu, kde mají zase prolézačky, napáječku, seníky..Koukni mi do alb.
    13.6.2021 12:08muka
    Jezzabel - na tu patrovou dřevěnou klec jsem už dřív koukala a líbí se mi moc, akorát já mám klec na dlouhé komodě a do té patrové bych odklápěcí střechou už nedosáhla. I ta podobná větší s výběhem je super. Místo na zemi není, už takhle zabírá místo ještě výběh. By se mi hodila místnost navíc jenom pro morčata. Koupím Ferplast Cavie 15, má 70cm, tak když ty klece propojím, tak budou mít 190cm a malé patro. To by pro dva snad mohlo stačit :).
    13.6.2021 19:14Jezzabell
    muka: No jestli máš kapybary, tak to jo;).
    14.6.2021 09:47Zbyněk
    muka: 190 cm je dost velké i pro dva kluky:) Domeček, patro a pohoda :)
    14.6.2021 15:38Ehrena
    Vím, že to sem nepatří, ale nedá mi to, prosím, zapojte se.

    https://stoptransport.cz/
    14.6.2021 20:14muka
    No, náš kluk není úplně kapybara, ale do nutrie nemá daleko :). Samička je tak třetinová, ale zase je hodně slyšet. 190 cm bude dobrý bejvák, jsou to rozmazlenci. Občas si říkám na co výběh, oni tam chvilku běhají, pak se přetlačují o papuči a stejně tam celou dobu lenoší.
    15.6.2021 07:28Zbyněk
    muka: na co výběh? Pro pocit svobody:) Já ráno vypustím nedočkavě vřeštící smečku, ona se vyřítí do výběhu, pročichá jej a pak si tam do večer válí šunky:) Do morčatárny chodí i přes den a večer si pak zajdou na večeři a já suším výběh. Kdybych je nepustil, asi by zešíleli, prostě jsou zvyklí na svobodu:)
    15.6.2021 09:23Jezzabell
    Zbyněk, muka: Jj, máme to doma stejně. Jak je nepustím, zešíleli by. A přesto půlka z nich se ráda rozplácne do papučí. Ale zaběhají si a to kdy chtějí. Lancík, kdyby neměl "noční rejdy" po kuchyni-ten umí běhat i po bytě mimo výběh, tak by se zcvokl:). Je už zvyklej na svou svobodu a Vincent zas přes den a to je u nás nováček nejmladší a jak rychle si zvykl svištět výběhem;).
    16.6.2021 07:02Vlada
    Zbyněk, Jezzabell: tak vidím, každé morče to má jinak. Já dávám výběh tak 2x týdně, jak je čas a potřeba. Holky se nejdřív rozhlíží, pak se vyřádí a pak padnou, takže po hodince ten cirkus uklízím a oni zpět v bejvaku chrní.
    16.6.2021 12:55Jezzabell
    Vlada: Chrnící morčata, co chtějí zpět? Pááni, tak to fakt neznám!:)) Narozdíl od Zbyňka vypouštím kluky po klecích, kluci by si dali přes tlamy, jsou to "koulaři" a tak musím spíš zahánět ostatní, aby došlo na všechny, ale i když je zkouším pouštět po půldnech nebo dnech, chtěli by být venku všichni a pořád!
    16.6.2021 21:12Vlada
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=34903
    Jezzabell: posílám pár fotek těch našich lenošek ve výběhu.
    17.6.2021 09:51Bart
    Vlada - máme to stejně jako u vás. Myslela jsem, že mimino to trochu víc ve výběhu rozhýbe, což sice trošku jo, ale tak na půl hodiny a jde se chrnět do ubikace. Pak vylezou do výběhu jen když se nese jídlo a zase chvíli rejděj. Občas někdo spí v pelechu pod radiátorem nebo ve stanu. Malej ze začátku spal i v tunelu. Ale čím dál víc se vracej do ubikace. Malýho tak jednou denně chytí záchvat běhu, tak lítá sem a tam jak střela, ale po chvíli zas padne a je dvě hodiny klid. Když jsem doma, mají otevřeno celý den, my to ani neuklízíme. Když potřebujeme, tak tu stejnou ohradu, jako máš ty, jen poskládáme ke zdi a spodek na zemi srolujeme. Jezzabell mi doporučovala nechat výběh otevřený v noci, ale oni ven nevystrčí nos ani ráno, když vstanu. Já to tu psala - naše všechna morčata v noci vždycky spala. Občas si něco zobnou, nebo si vyměněj pytle nebo deky na spaní, to pak slyším vrčení, jak se navzájem vyhazujou, a pak je zase klid.

    Když píšu o tom spaní - píše se, že morčata nemají víčka, tak že když spěj, mají otevřené oči nebo jen mírně přivřené. Nám teda Samuel spal se zavřenýma očima a včera koukám to mimino Dave taky úplně zavřený oči před půlnocí. Ani neměl skoro vidět tu půlící čáru, skoro jsem nevěděla, kde ty oči má. Spal jak zabitej, až jsme se lekli.
    17.6.2021 10:26Jezzabell
    Bart: Nejlíp to vidím na Vall-íkovi, to je "blonďák", ten spí taky s úplně zavřenýma očkama. A malej je často pozoruje a hlásí, že mají oči zavřené úplně.
    Vlada: Možná víc vybavit výběh? Aby měli rozmanitost a byli zvědaví a nutilo je to prolézat a rejdit? U nás je to samej domek, podesta a tunel a i do zatáček, a oni tím sviští. Album Ranvej. A tunely částečně vystelu senem. Zalezou si tam a hele, tunel má oči i zadek!:) Klidně tam vegetujou hodinu a jen se futrujou kolem sebe.
    Týpí teda vede, ale tam se vlezou i dva najednou. Všude mají seno, aby je to motivovalo. A už jim dělám i to, že jim tam poházím (jak slepicím zrní) po podložkách vločky. To se vyřítí banda chlupáčů a dokud je co, závoděj, kdo jich sní víc a rychlejc. Jinými slovy "kdo zaváhá, nežere";).
    Mají to motivační a vždycky tam něco najdou.
    17.6.2021 11:24Bart
    Jezzabell - no právě s těma zavřenýma očima to dělá jen některý morče...
    Je to teda fakt, že je to o vybavení výběhu, ale taky zřejmě i o častých změnách a věcech v nich. Ale kam to má člověk potom uklízet!!! Já bych toho nakoupila!!! Jenomže to by ty potvory musely mít celou jednu vestavěnou skříň jenom pro sebe!!!!
    - - - - -
    Poslední dobou jsem jim vymyslela nový úkryty - přehozené deky přes ohradu - tak že Áčkový stan. Ale spíš to vzniklo tím, že jsem tam ty deky sušila a všimla jsem si, že pod to lezou.

    Jinak co se týká patra, tak jsem malého jeden den učila chodit po schodech. Chvíli trvalo, než pochopil, co s těm packama na těch šprinclíkách, ale už tam lítá. Nica, co tam rok nebyl jsem tam taky jednou vystrkala a zjišťovala, jestli na to ještě má sílu. A jo, nakonec tam taky vyleze. Ale už ne tak často, jako tam chodílval se Samuelem....
    18.6.2021 08:52Zbyněk
    Vlada: takto jsem začínal: https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?Morcovybeh a jsou v tom naprosto spokojení. Po bytě courat mohou, ale nemají důvod, zřejmě jim výběh takto stačí :)
    18.6.2021 17:38Morčátka - zoubky
    Dobrý den, mám dotaz. Jsem zoufalá. Dnes jsme byli se svými dvěma morčátky na veterině, kde jim doktor oběma zakrátil spodní přední zuby s tím, že je mají přerostlé. Přinesli jsme je domů, já jim dala večeři a oni nemůžou jíst! Ani jeden! Snaží se o sto šest, ale nejde jim kousat. Vše jsme jim museli nakouskovat a nastrouhat, pak baštili. Máte někdo takovouhle zkušenost? My jsme krácení zubů zažili poprvé, tak nevím, jestli je tohle běžné. Jak dlouho nebudou schopni samostatně jíst?
    Mockrát děkuji za odpovědi.
    18.6.2021 19:05Zbyněk
    Morčátka: neviděl jsem jejich stoličku, ale je potřeba jim dávat léky na bolest a dokrmovat je. Ideálně Rodicare Instant a pokud je k sehnání ta smíchat s Emeradi IC Herbivore. Jestliže baští alespoň na kousky nakrájenou zeleninu, není to špatné.
    18.6.2021 19:23Morčátka - zoubky
    Stoličky mají naprosto v pořádku. Doktor jim zastřihával přední spodní zuby. Nastrouhanou a na kousky nakrájenou zeleninu baští a granule taky. Jen mě nemile překvapilo, že to nezvládají ukousnout. Je to tedy normální u zastřihávání zubů?
    18.6.2021 21:05Vlada
    Zbyněk: Ty máš ty tvoje výběhy dokonalé vymakané. Naše holky ale nemají klasickou klec s dvířky, ale z plexiskla vyrobené akvárko. Do výběhu pak dávám látkový asi 50cm dlouhý válec s dírami, myslím os Trixie, kdybych tam dala nějaké skovky, tak se akorát zavrtají a nebudou běhat vůbec.
    18.6.2021 22:59Bart
    Morčátka - zoubky - oni vlastně jíst můžou, ale nejde jim to ukousnout. Jakmile se jim to jídlo podaří dostat dozadu ke stoličkám, v pohodě to schroupou. Tak že určitě strouhat nebo krájet na slaboučké nudličky, krájet i salát. Tráva a seno by jim mělo jít jíst normálně. Tak po 4 - 5 dnech už zkus dát běžné kousky. Zuby dorůstají rychle. Vím, co říkám, u nás se už skoro 3 roky co 2 týdny brousí jak horní tak spodní zuby, tak že to máme pořád dokola. Vždycky 3 - 5 dní krájet. A věř, že morčata dokážou jíst i když mají zuby vyražené. Jen potřebují nějak to jídlo do tlamy dostat.
    18.6.2021 23:52Morčátka - zoubky
    Bart - mockrát děkuji za odpověď. Moc mi to pomohlo a uklidnilo mě to. Já byla tak vyděšená, když jim nešlo nic ukousnout, ještě jsem to právě nezažila. Zoubky jsme krátili poprvé. Tak se mi moc ulevilo díky Vaší odpovědi a budu tedy strouhat a krájet.
    19.6.2021 13:18Jezzabell
    Bart: No, je fakt, že už se mi stalo, že si ještě blahé paměti Jules (dej mu nahoře mezi kolegy věčnou slávu!) vyrazil všechny přední, když mi jednou bleskem skočil z břicha na zem. Ležela jsem na gauči u otevřeného okna a slunila ho, aby měl aspoň nějaké déčko..Nevím dodnes, čeho se lekl, nic neproletělo, žádný zvuk, nevím..A on si vyrazil všechny přední. No jámy jak na mamuta! Na veterině mi tehdy uklidnil Valeš, že jen čistit díry a že do 14dnů začnou dorůstat-taky dorostly a naštěstí dobrý. On měl moc rád dokrm, takže si jazykem posouval trávu a pampeliškové listy, trumpety z nich jsem mu strkala lehce na kraj tlamky a taky to dal;). Zeleninu odmítal strouhanou úplně a na proužky taky. Ale dal to!;)
    Teď jsem před rozhodnutím s Lancíkem. Úplně se mu rozjely všechny zadní zuby. Přestal je používat, jen žvýká salát, zhubnul 200g, má 870g, je jak věchejtek. Neměla jsem bohužel moc času ho dokrmovat, jeden děda si zlomil tříštivě nohu v kotníku na chatě(čouhala mu kost) a s mým tátou to pár dnů na to seklo a musel do nemocnice a teď se o něj starám..Takže nevím co dřív..A musela jsem i odložit kontrolu po operaci:( (Lancíkově štípání mostu nad jazykem, ten se mu dělá co tři týdny) a broušení háčků všude.
    Narkoza co tři týdny:((. To nedá na dlouho. Zbyněk do mě hučí (a chápu že v dobrém), ať jedu na Hůrku, ale tam na to fakt nemám kapacitu tam jezdit přes celou Prahu z jihu na sever a ještě na ty jejich ceny s operacema a vyšetřeníma..Už mi Valeš naznačil, že to nebude mít dlouhé trvání:(
    Do toho mi lehlo dítě a já to hezky chytla od něj. Teda on má virozu, ale já musím v pondělí zažádat radši o test, protože mě čeká za pár dnů druhá dávka vakcíny a nechci se neprobudit!
    Se** se to pěkně!
    19.6.2021 15:57Bart
    Jezzabell - to už se ti to zase všechno pěkně sesypává... Teda, když se to u vás rozjede, tak je to koukám ze všech stran! No chudák Lancík. Nebylo těch úmrtí letos nějak moc!!! Snad se ještě on nepřidá do součtu!!! To je teda síla.
    No já si právě vzpomínám, jak jsi jednou psala, že morče žere i když nemá zuby. Já bych tomu nikdy nevěřila, dokud jsem to neviděla na vlastní oči. Sice u nás chyběly oba spodní, horní tam byly, ale i tak. Pokud morče nějakým způsobem do tý tlamy sousto dostane, tak pak už se o to stoličky postarají. Horší to je, když jsou v prčicích ty stoličky...
    No s tím vystřelením z ruky mám taky zkušenost. To jsem takhle jednou dokrmovala Nica, měla jsem ho na kllíně a zkoušela jsem, jestli bude jíst trávu. Měl strčenou hlavu v pytlíku s tou trávou a jedl. Najednou přicházel manžel z kuchyně směrem k nám, sotva udělal tři kroky a byl od nás tak ještě 3m a Nikouš nečekaně udělal skoro 180 st. obrat a vyskočil. Vůbec nevím, jak jsem ho mohla udržet. Už to bylo tak tak, stiskla jsem ho opravdu na poslední chvíli. Jinak by se asi zabil o skleněný stoleček. Manžela se ale pak lekal ještě docela dlouho, pamatuju si, že mi vyskakoval i při krmení ze stříkačky. Ale na to už jsem byla připravená. A to jsem si ještě vzpoměla, že Indy, ta zase strašně nadávala (vrčela), když manžel mluvil...
    - - - - -
    teda nevyskakoval ze stříkačky... z té samozřejmě jedl. Ale jak se manžel objevil, chtěl neuvěřitelnou rychlostí zdrhnout.

    Tak držím pěsti a hodně síly, ať u vás všechno dobře dopadne na všech stranách!!!
    19.6.2021 19:27lula5
    Ahoj, dnes se mě stála šílená věc. Morčata chovám 12 let rok co rok je celé léto dávám do výběhu, pod strom klec zakryta vrch před sluncem a dostatek vody.Dnes jsem po hodině přišla je zkontrolovat a 3 mrtvá morčata , okolo spousta mravenců....Myslíte, že je mohlo zabít to, že je pokousali mravenci?Ja vůbec nechápu co se mohlo stát...
    19.6.2021 21:57Veronika5
    Jezzabell: To je hrůza - chudinko.....
    19.6.2021 22:48Jezzabell
    Veronika5: díky..No, mám jen dvě ruce a prostě nejde zvládnout všechno a nezbláznit se u toho.
    lula5: Teda nevím, ale asi bych se obrátila na veterináře s pitvou nebo ohledáním, abys věděla víc (aspoň pro příště)
    20.6.2021 20:50Ylada
    lula5: Ano, pokud tam někde bylo mraveniště, mravenci mohli morčata zabít. Ale nejlíp by to asi objasnila pitva.
    22.6.2021 07:51Zbyněk
    lula5: strávil jsem dětství na venkově a vím, jak tam lidé chránili slepice a králíky proto dravcům. Osobně nevěřím tomu, že by čeští mravenci zabili tři morčata. Morče je sice trouba, ale sežrat zaživa se dobrovolně nenechá. Lesní mravenci by zřejmě byli jiná kapitola. ale já osobně tipuji na návštěvu lasičky. Jakýkoli jiný dravec by sice mohl zabít všechny, ale jedno by si odnesl. Lasička je maličká, ale vražedná, zabije všechno, co může a jednomu vypije krev z krční tepny. I tak by ale musela být na trávě krev - i když se mohla vsáknout. Na krčku by bylo vidět poškození, ale lasička má malou tlamičku. Pokud jsi mrtvolky nezkoumala, nemusela jsi si všimnout. Krev mohla přilákat mravence a ti jí sežrali, další možnost. I králík se na vesnici venčí v kleci, s dostatečně malými oky, kterými lasička neprojde.
    22.6.2021 12:37Dorotka
    lula5: Tak to je opravdu šílené. :-( Mě by kleplo. :-( Na mravenčí teorii také nevěřím. Nepoužíváte na zahrádce např. nějaké insekticidy (otrava ??) ? Nebo, co nějaká jedovatá bylinka...? Po příčině bych každopádně zapátrala a výběh přemístila (ideálně na dohled oka).
    23.6.2021 08:24Vlada
    lula5: Je mi to opravdu líto s tvojí morčecí smečkou. Jestli budeš dělat pitvu dej vědět, i mě by zajímalo co vedlo k tak rychlé smrti. Viděla bych to na nějakou jedovatou rostlinu nebo přehřátí. U nás bylo ten den 34st ve stínu a rozhodně bych se bála dát miláčky ven.