od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Srpen v roce 2024
  • Zobrazuji 34 zaznamu.
  • 2.8.2024 20:47Dave
    Zdravím. Mam dotaz ohledně našeho samečka dneska když sem chtel aby šel domů sem ho musel.troqku popostrct zpoza stolu no a mně přišlo že se morvcatko leklo a jak utíkal a skončilo do klece tak se asi praštilo, no prostě asi po 5 minutach co sem uložil dceru a šel se podívat na morcatko dělalo takovej pohyb jako když kočka zvrací chlupy.
    Po nějaké době přestal ale má divný sypaví dýchání. Zatím žere.
    4.8.2024 12:51Tygrinka
    Dave: Co takhle zajít na veterinu? Jinak vstup do klece má být pro zvíře bezpečný. Skoky jsou vždycky sázka do loterie. Takže je potřeba morče nechat vyšetřit na veterině (pokud ještě žije), vstup do klece zabezpečit schůdky z obou stran. Morče příště do klece odnést a nešoupat s ním jako s králíkem...
    4.8.2024 20:52Dave
    Morce žije a už je v pořádku. Nikdo morce nesoupal , morcatko se naučilo samo vyskočit tam a zpět a není to nebezpečné prostě z podlahy do bedýnky která je vysoká cca 15 cm. Tady šlo o dotaz ohledně toho že dělal jak když se snaží zvracet a jak víte morcata nezvrací.
    5.8.2024 12:36Jirkasino123
    Dobrý den rád bych se zeptal poslední dobou že mé morče při hlazení sebou škubne a nenachá se pohladit po zádech. Nevíte čím to může být ? Viditelně třeba na kůži nebo srsti nejsou vidět žádné vady nebo poranění. Děkuji
    6.8.2024 08:10Zbyněk
    Jirkasino123 : morčata nejsou mazlíčci, už jsem něco odchoval a hlazení po zádech nesnášelo snad žádné morče :)
    8.8.2024 20:18Jezzabell
    Tak nám dnes odešel za duhový most Pan Stříbrný, Fíďa:((..Nádherný stříbrnošedý dalmatinek.
    Začalo to minulý týden zapíchlou osinou v horním patře za předními zuby. To doktor vyndal, zbrousil v narkoze zuby. A dva dny na to přestal Fíďa přijímat potravu. Aby toho nebylo málo, spadl i s přepravkou ze stolu na veterině a vyrazil si přední horní zuby. A po kontrole hustoty moči druhý den doktor konstatoval selhání jater. Takže zakanylovat, kapačku a od rána do zavíračky na kapačce. 4dny..Včera mi ho předali a když jsem ho v té děsné bouřce nesla domů, divně sebou škubal. Doma nepříjmal ani telkutou stravu, už to vzdal.
    V noci jsem ho slyšela lapat po dechu, pak dostal ráno záchvat a tahal zadní za sebou. Okamžitě na veterinu, kde doktor už mohl jen souhlasit, že ho dál trápit nebudeme.
    I přes veškerou snahu, dokrmování co dvě hodiny přes noc, kapačky a tunu všeho, co jen mohlo pomoct, játra nenaskočily.
    Mavík s Foxíkem i Stevem byli celou dobu s ním ve výběhu, leželi u něj, dokud jsem ho opatrně nedala do přepravky, abych letěla na vezerinu (ho uspat, to bylo už jasné a už večer jsem to věděla, že tohle zkrátka nedopadne). Mavík ho stále hledá, probíhá jeho místa, kde to měl rád. Ještě čeká, že ho přinesu večer, jenže už nepřinesu. Je tu ticho, jako pokaždé, když odejde hodná dušička, byl to strašný dobrák!
    10.8.2024 10:52Tygrinka
    Dave: Psal jsi, že jsi ho musel popostrčit. Což byla ta chyba, na kterou jsem tě upozornila. Morče se pravděpodobně bolestivě udeřilo. Ten pohyb, jakoby zvracel chlupy a to sípání, byl důkaz velké bolesti. Může mít nalomené zuby, a co já vím ... Takže nechat ho v tomto stavu bez shlédnutí veterinářem je fakt chyba. Ale chápu, je to "jen morče" a dát tomu citlivému tvorovi trochu péče je je nad vaše síly...
    - - - - -
    Morče v pořádku být vůbec nemusí. Nalomené nebo zlomené zuby (nejčastěji přední) mohou začít zlobit a musí se to hlídat. Nehody se prostě mohou stát, ale nepostarat se o zvíře, které evidentně má bolesti, je fakt hnus.
    - - - - -
    Jirkasino123: Pokud to začalo v poslední době, tak bych zašla na veterinu. Může to být plíseň nebo svrab nebo všenky nebo jiný problém.
    - - - - -
    Jezzabell: No, spadnout na veterině i s přepravkou, to snad musel být opravdu osud :o///
    - - - - -
    Dave: Morče dobře skáče, ale vždy to chce myslet dopředu. 15 cm je relativně dost a každá chybka se vymstí. Takže snižte výšku na vstupu do klece třeba jedním až dvěma balíky papírů do tiskárny. Na druhé straně udělejte bezpečné doskočiště - vrstva hoblin, na to seno. Přes vstup dát nějaké schůdky nebo alespoň tunel z větviček. Bolestivý doskok z se může snadno opakovat.
    - - - - -
    Dave: Můstky do klecí mají zde v e-shopu Králíci -
    https://obchod.kralici.cz/k107-klece-mosty.aspx
    10.8.2024 10:59Bart
    Jezzabell - co to jenom máme pořád za smůlu!!! To mu byly taky 3 roky, viď? Jako u nás.... Jak to, že lidi, kteří se morčátkům tak nevěnují, je mají zdravá a vůbec neznají lítání na veterinu? Tchýně mojí dcery je má v králíkárně a já ji připadám, jak nějaký blázen...

    My jsme konečně před dvěma týdny přivezli po měsíci a půl Chlubimu mimino. Taky peruánce. A samozřejmě, co se nestalo... den před tím si říkám, co nechce jíst mlýčák... Kouknu na zuby a on se mu zas horní hýbe! To už měl i v půlce května, kdy se mu ulomil a už jsme zas letěli na broušení. No a uplyne dva a půl měsíce a on to má zas! Do dvou dnů zub fuč a už jsme zas volali na veterinu. A to mu bude teprve rok až za měsíc - takhle brzy už problém. Tak mu to pořádně skoukla a že už mu ty zuby úplně přesně na sebe nesedí, má mírný předkus... Mě snad trefí. To snad mají tím šlechtěním, jak mají ty kulatý čumáčky, nebo už fakt nevím. Doktorka už z toho taky nechápe. Ten malej je strašný posera, to jsme snad ještě neměli. Od paní má jméno Zuzínek, tak nevíme, jak to používat... Chlubínkovi jsme to zkrátili na Chlubi, ale tady nějak nevím....

    Přeju, ať se zase daří a přijde další mimčo (hlavně aby byli na skladě. My si teda počkali...!) Je to jak na běžícím páse, ten jejich život u nás, co?
    10.8.2024 11:13Tygrinka
    Bart: Nemají je zdravá, nelítají na veterinu, protože je to jen morče a na co vyhazovat peníze za myš. Morče uhyne, za rohem je pár dalších k dispozici... Když mi jeden takychovatel řekl, že v létě jim nedává moc pít, protože pak moc čůrají, málem jsem se neudržela.
    12.8.2024 17:53Ehrena
    Taky máme maroda. Naše nejstarší Sněhulka (7let a 7 měsíců) má velký zánět močového měchýře, a ke všemu v něm má zase tu neléčitelnou bakterií, co měla před dvěma lety v uchu. Nějakou, co na ni nezabírají běžná antibiotika, jen prý gentamicin, ale ten je prý pro ní v tomhle věku hodně nebezpečný na ledviny. Dostali jsme proto vyzkoušet biseptol dohromady s bofloxem, a po týdnu vypadá, že se snad pomalu lepší, měla moč samou krev a teď už vypadala na plínách poměrně dobře, na hoblinách už není vůbec nic poznat, a to měla krvavé fleky před týdnem. Co bych ale potřebovala vědět, ona má těžkou artrózu a má brát denně běžně vitamín c, může ho teď, když bere ten biseptol? Léčíme se na dálku u Valeše (jsme na chalupě, jen jsme s ní dvakrát mezitím zajeli do Prahy), a na tohle mě nenapadlo se zeptat. Co se týče léčby lidí, četla jsem na internetu, že při dobrém pitném režimu se vitamín c podávat muže, ale jak to u ní poznám, jestli má dobrý pitný režim. Celé dva týdny nám nechtěla ani jíst, takže ani nepila, jen co jsem do ní dostala stříkačkou zároveň s jídlem. Teď už začíná sama jíst, ale pít jsem ji zatím neviděla. Tak nevím, jestli ten vitamín můžu dávat, určitě by to nutně potřebovala vzhledem k tomu, že těch 14 dní ani sama nejedla, takže jen kaše.
    13.8.2024 14:18Jezzabell
    Ehrena: přísahám, že jsem na tebe vy ty naše "krušné dny"myslela, jak jsi asi na tom..
    Buď jí dopuj uročajem párkrát za den, nebo bych Valešovi na férovku zavolala, vzhledem k jejímu věku. Já biseptol s céčkem dávala normálně, Valeš mi to odkýval-ale morčák byl o víc jak půlku mladší a ve finále za týden byl bohužel uspán pro selhání jater, co nešlo nahodit..). Ale nespojovala bych to právě s tímhle.
    Počkej si, až tam bude a chtěj ho k telefonu-je to nejlepší. Posoudí ti pro a příp. proti;). A držte se!
    14.8.2024 06:23Zbyněk
    Ehrena: já bych se céčka asi nebál, i když denně by ho mít neměla, škjodí močáku také. Jestli nemůže Sumamed Forte, což by nejspíš bacila vyřešilo, tak se mi ještě osvědčila kombinace Bofloxu jednou denně 10mg a Sumetriolimu dvakrát denně 1 ml, ale vůbec jim nechutná:) Zkus jí dávat denně jednu kapku MultiC Mulgatu, to je prima vitamínek https://www.lekarna.cz/bio-weyxin-multi-c-mulgat-10ml/
    15.8.2024 15:21Smirny
    Ale ale.. co to čtu.. Chovatelé ( nikoliv množitelé) s morčaty v případě potřeby na veterinu běžně jezdí, kdyby jste věděla, kolikrát jsem již byla se samicí na císaři, když vázl porod, nikdy bych je trápit nenechala. I jim dáváme pít vodu:-D To je jedno, že víc čurají, však se jim ubikace musí čistit. Možná jste se setkala s někým, kdo není chovatel srdcem. Doufám, že píšete o chovatelích-množitelích. Jinak taky vidím, že mazlíčkáři mají poměrně problémy s morčatama ( přerostlé zuby, močové kameny..) Osobně si myslím, že je to krmením - nadbytkem vitamínů, zeleniny, granulí.. Morče potřebuje denně neomezeně seno, cca 80-100 g zeleniny a max lžíci granulí ( kojící to mají samozřejmě jinak). Tráva po navyknutí taky neomezeně. Bohužel dostávám od lidí fotky morčátek, kde vidím plné misky granulí, směsi (tím si prostě zuby neobrousí). Olizovací kolečka, spousty bylinek, nadbytek céčka. To prostě není dobře a dělají to i přes doporučení ke správnému krmení. Mám v chovu stále cca kolem 60ti morčat a nikdy jsem nebyla s morčetem na broušení zubů.. Snad se nebudete zlobit za tento příspěvek, jak to vidím za ty roky chovu já.
    15.8.2024 17:36Bart
    Smirny - my nemysleli chovatele, ale spíš někoho, kdo má prostě jen pár močat v králíkárně nebo i doma, ale zase se o ně tolik nezajímá, jako tady my.
    Souhlasím s tebou, že ty zuby budou špatnou stravou, ale někdy je to i genetika nebo prostě špatné postavení zubů od narození. No a když si zub nebo zuby vyrazí, tak si to taky rozhodí. Ale už jsem tu psala, co mám dělat, když mi nechtějí kousat nic tvrdého. Teď se nám teda podařilo, že zdolali velký kořen pampelišky (manžel pracně ze země vydoloval). Chutnal jim jak čestvý tak už i vysušený. To byl ale úspěch po tolika letech. Naše morčata prostě nikdy nechtěla kousat žádné větvičky a podobné věci. Mrkev koušou jenom když jim ji násilím držím u čumáku. Já už nevím, co jim mám nabízet. Vůbec je to nezajímá. Teď ten malý prďola, co mu bude 8 týdnů taky. První dny mrkev, petržel, řapíkatý celer... - normálně kousal, a teď to tam zas leží nedotčený. A to jsem si myslela, že to třeba toho druhýho naučí jíst a ono je to obráceně. Každou chvíli na to kousání něco kupuju a zkouším a jsou to jen vyhozený peníze. A chovatelka mi vyprávěla, jak jí morčata okusujou prkna - to jsem blázen.

    Jenom kdyby to někoho zajímalo, jak to s těmi zuby je, tak tady taková prezentace, docela poučná.
    https://doczz.cz/doc/216473/prezentace---diagnostika-a-terapie-onemocn%C4%9Bn%C3%AD-dutiny-%C3%BAstn%C3%AD-u
    - - - - -
    ještě tady:
    https://www.vet-stom.cz/cz/clanky/anatomie-histologie-zubu-morcete.html

    https://www.vetlhotka.cz/zajimave-pripady/hygiena-dutiny-ustni-a-jeji-pravidelne-vysetrovani-u-morcat-a-kraliku-196252

    kdyby někdo nevěděl, jak to v té tlamičce vypadá, tady máte možnost to vidět
    15.8.2024 18:09Jezzabell
    Bart: Vždycky jsem si říkala, jaký je asi vzorec zubů u morčete, už vím;). Ty kráso, to je něco. Hned je jeden v obraze. Aspoň je na těch fotkách hoodně dobře vidět, co je to vlastně za problém! Hustý!
    Mám co studovat!
    18.8.2024 12:42Tygrinka
    Smirny: Moje postesknutí se netýkalo poctivých chovatelů. Vůbec netvrdím, že jsou všichni takoví, ale bohužel je stále dost těch, co mají morčata v králíkarně a moc se nestarají, natož aby řešili nějakého veterináře. Ono i dost chovatelů výstavních králíků se chová dost podobně k těm zvířatům, která nemají výstavní parametry. Chov morčat v králíkárně vůbec nezavrhuji. Když mají slušného a starostlivého chovatele, určitě prospívají a mají hezký život :o)
    - - - - -
    A s tím krmením máte pravdu...
    - - - - -
    Bart: Děkujeme za osvětu :o) Moji myšáci také nic tvrdého neokusují. Kdysi jsem také vyhodila balík peněz za kousadla a vozila větvičky a nic. Hlavní je seno, zuby si brousí o sebe při žraní sena a trávy. Možná je prďolovi jen horko a celer je třeba na něj moc aromatický. Moji v tom vedru nic moc nechtějí, jen salát, mrkev trochu, papriku a meloun. Řapíkatý celer jim začal chutnat zase až teď. Přidala jsem jim vločky a dávala ráno hrst namočených Brit granulí. Stejně jen leželi na seně a čekali, až to vedro přejde. Teď pomalu zase ožívají a i víc ládují seno, které do teď jen hezky probrali a sežrali to nejlepší a na zbytku leželi...
    18.8.2024 22:53bart
    Tygrinka - no to jsem ráda, že nejsem jediná, komu ty zvířata nekoušou větvičky ap. Jenomže u nás je divný, že tu zeleninu i větvičky koušou jen na klíně z ruky (řapíkatý celer mají rádi), ale jak to mají jen tak volně, tak je to nezajímá. Stejně s tím senem, jak jsem teď zjistila - mají dva seníky v ubikaci, další ve výběhu (24 hodin se pohybují v obojím. Ubikace je propojená s výběhem - 1/3 obýváku). Sena si ale všímají, jen když jim ho dám jen tak prostě někde, to ho najednou baští jako blázni... Co to je za prdlouše, už fakt nevím. A zítra zase volám na veterinu, máme opět uražený nebo ulomený zub, tentokrát ten druhý. No to už asi nebudou věřit. ...
    19.8.2024 09:50Jezzabell
    Bart: A co se holt vyprdnout na seníky a dát jim kupu volně do klece i výběhu? Oni teda budou mít větší spotřebu, páč se v tom budou rochnit a zdupou si to pod sebe. Ale přehrabují se v tom, třeba by to pomohlo? U nás jim ve výběhu plním pod košík, má to tunel dovnitř, tam si zaleze jeden dva a zahrabe se a jede. Nebo jim tim plnim týpí, to taky mají rádi. Nebo jim s tím naplň krabici s výřezem, to je jedno. Pak tam jednoho šoupni, než pochopěj;)..
    19.8.2024 10:29Bart
    Jezzabell - právě, už tam dávám volně hromádky. Krabici s otvorem si nechám jako další variantu, až je přestanou bavit zas ty volně hozený... Za 22 let, co máme morčata, jsem teda tohle ještě neviděla. Takový problémy pořád s jídlem. I to morče bez zubů jedlo zeleninu... Hlava mi to fakt nebere. Tak si přivezu mimino, týden normálně kouše mrkev, petržel, řapík a najednou ze dne na den se toho ani nedotkne, protože vidí, že ten druhej to nejí. Ale na klíně mi to koušou z ruky oba. Když to pozoruju, tak mám pocit, že když je to volně, nejde jim to ukousnout. V ruce to držím pevně, a tak jim to kousat jde. Nebo mají ty zuby tupý, tomu by to taky odpovídalo. Na okurku a jablko jim to stačí a do toho tvrdýho, když je to volně, je nezabořej. Ale takhle mladý morčata? Ach jo.
    19.8.2024 15:42Jezzabell
    Bart: ještě mě napadá, vyzkoušet (třeba zatím jednu) jehlu na zeleninu. Zavěsí se do klece (ve starších albech to mám na fotkách, než jsme přešli na misky, až se zas budem za chvíli stěhovat, snad je najdu, někam jsem je předloni dala a nemůžu je najít-proto přešli na misky). Oni to z toho odkusují a je to zavěšené na mřížích..https://www.spokojenemorce.cz/kovovy-drzak-na-ovoce-a-zeleninu
    Páni, stávalo to 45Kč..
    19.8.2024 18:07Bart
    Jezzabell - no to je fakt ty jehly... zkusim. Před chvílí jsme se vrátili z veteriny. Tak ten zub nebyl uražený. Ten kratší byl totiž v pořádku. Problém byl s tím, co se urazil minule. Z nějakého důvodu se nebrousí s tím spodním, a tak oba proti sobě (spodní i dolní) přerostly. No, tak jsem si stěžovala, že i ten malej tu zeleninu nežere, i když ji po přivezení z Chs jedl. A je to jasný. Jedno morče se nám od druhýho postupně učí jíst špatně, a proto máme pořád dokola s těmi zuby problém. Jenomže to začalo tím, že když je morče bez zubů, tak prostě muselo jíst jinak, to prostě jinak nešlo. A jeden se pak naučil jíst taky jenom zeleninu na nudličky, a pak už nikdo větší kusy nechtěl. Všichni radši nudličky místo větších kusů. Nudičky už nedělám, co nemáme Nica a Dava, ale kusy zeleniny mi ty další stejně nechtěj. Aby snad každý jedl zvlášť a neviděli se nebo co. Ale to nejde.
    20.8.2024 09:06Tygrinka
    Bart: Zajímavé. Zkusila bych krájet mrkev, okurku, celer, atp. na větší válečky a ty rozpůlit. Paprice ukrojím prdelku, z ní udělám dva až tři díly a tyto "válečky" rozkrojím napříč na půlválečky. Kolečka nebo menší kousky se někdy myšákům s problémy se zubama špatně koušou. Větší kus si přidrží tlapkou a díky hraně se jim zuby lépe zaboří. Jablko dělám na čtvrtky a ty ještě napříč rozpůlím.
    - - - - -
    Jsou to lumpíci. Možná bych dočasně zase i přešla na nudličky, lepší než denně sedět a krmit je z ruky. Není to někdy s nimi jednoduché.
    20.8.2024 23:16Jezzabell
    Bart: Tykraso, to je extrem. Teda upřímě, mně to napadlo už na začátku, ale říkala jsem si, tohle přece není možný..Fakt by mě to nenapdalo.
    Od chvíle, co mají kluci misky místo jehel (a na jehlách vyrostly min. tři generace), a to jsem přesně tušila, se mi proměnili v bandu prasátek, jak kdo a kde a ve směs ble.
    Vyzbírávání, zbytky a bordel. Ale do těch misek - a proč to píšu - jim to celou dobu krájím jedním - max. dvěma způsoby. Proč dvěma? Přesně jsem vypozorovala, že něco zbývá a tak jsem to nakrájela JINAK. A oni to vzali, aspoň většina.Musí se u toho dělání jídla pro ně přemýšlet po jejich- jinak si nedají;)!
    Veterina je drahá!
    Takže čučím a pozoruji, jinak jsem na veterině a bezradně řeším s doktorem, kde je chyba! To je ta horší varianta.
    Ale jinak fakt dost podobný.
    DVĚ generace mi nechtěly ani cítit větve, větvičky, než mi došlo, hlavní tahouni smečky to nechtěj a mladí se to odnaučej pod tlakem velkejch! To jsem ráda, že nejsem sama, kdo na to kouká už nějakou dobu;)!!
    A už se mi stalo, že vymřela smečka a nováčci orčili nový směr-a teď mi tu hlodaj i domky z prkem, hustě a hrubě ve dvě ráno, jak bobr na dovolený, a z košíků dělaj už půl generace Hindelburg!
    Pak se v nich vyznej! Na to není pastelka.
    21.8.2024 13:54Bart
    Tygrinka, Jezzabell - no já taky myslela, že když malej bude jíst, třeba se ten druhej chytí. Přece je taky ještě "malej". Ale doktorka říkala, kdepak, malý se učí o staršího... No ale takhle rychle?
    Jo tu zeleninu přesně krájím tím způsobem, jak Tygrinka popisuje. Zkouším , co se dá. Včera jsem začala dávat i do místa, kde malej spí, aby to jako měl jenom pro sebe. Tak asi 2x kousnutý do mrkve... Musím ale říct, že najednou je mnohem větší spotřeba sena, což je zase dobře. Jsem zvědavá, co udělaj ty jehly. Už aby přišly. Aspoň bude změna.
    27.8.2024 13:24Jezzabell
    Bart: Tak co jehly?;) Jsem na tebe včera vzpomněla, Foxík seděl na domečku a najednou zvuky bobra, on hobloval střechu tak monstrozně, že doslova lítaly třísky, které ještě odtrhával:). Nikdy jsem takovej dřevorubeckej kousek doma neviděla. Občas se od někoho napříč generacema ozvalo chroupání podesty, ale ne takhle. Malý dřevorubec!
    28.8.2024 12:01Bart
    Jezzabell - jehly jsou dobrý, že se neválí jídlo po zemi, ale jinak opět okoušou jenom okurku, jablko a trochu kedlubny, když ji dám. Ale malý úspěch už se dostavil. Jak jsem jim zavedla každodenní povinou kousací půlhodinku z ruky, tak už se fakt chytili. Když dám mrkev, tak už si jí všimnou a trochu okoušou a ne už jen z ruky. Taky jsem objednala lískový větvičky posypaný mátou a ty mi taky koušou, ale ty zatím jen na klíně z ruky. Prostě denně musejí povině aspoň něco kousat. Rvu jim to sice trochu násilím, ale má to svoje výsledky. Sice malý, ale i to je myslím úspěch. Stravu jsem jim úplně změnila, všude mají něco na kousání, v misce kořeny pampelišky a echinacei ap. Okurku dostanou jen za odměnu, když si kousnou do mrkve. Zelenýho taky dávám míň, ať si víc všímají sena. Akorát si divně připadám při nákupu, že nekupuju takový množství zeleniny, co jsem byla zvyklá... Jo a jak píšeš o tom svým hlodavci, tak jsem si všimla, že ten náš malej si občas kousne do dřeva, jak z toho mají takový ty oblouky, pod který lezou a ten větší už to taky zkoušel. Ale asi to neukousnou. Ty toho Foxíka popisuješ, jako kdyby to byl osmák mý dcery. Ty jí věčně demolujou vybavení klece....
    28.8.2024 13:58Jezzabell
    Bart: Nojo, budeš morčecí kauč:), někde se to naučit musej, naštěstí jsou celkem učenlivý.
    Blahé paměti jsem za týden naučila Houmíka s Bártíkem (moje první dvojice) za týden na chození na záchod..Oni jsou fakt šikovní, když to člověk trpělivě zkouší.
    Vypadá jako stříbrný pitbul;), je to aguti, takže s protaženou hlavou, trochu jak ten pitbulík, stříbrný rozeťáček (Foxík).
    Taky mi někdy jen hoblují tyhle kulatinky..Jehly jsou fajn, že není bordel jako z n´misek. Měla jsem černého samečka, Julíska, ten v 18hod. pokaždé popadl jehlu do tlamy a začal s ní mlátit o mříže:), Carsne, gong na večeři, já vím;) .. jsem mu vždycky říkala..Ale ten měl snad v hlavě budíka..
    28.8.2024 23:12Duchna
    Ahoj,
    hodne dlouho jsem tu nebyla a potrebovala bych radu. Wolfik, 5 let a 7 mesicu prestal jist a klasika, apaticky, jen sedel, zadna aktivita. Bohuzel jsem byla na pracovnim vyjezdu, ale hned rano sla s nim dcera na veterinu. Odebrali mu krev, aby vysetrili kde co, to dali na vyber, platili jsme asi 2000.

    On vidi papriku nebo mrkev, hrne se na ni, chce jist a nemuze. Ve vysledcich krve byly lehce zvysene hodnoty na zanet, tak dr.napsala, ze pokud se zlepsi, mam si prijit pro ATB,jinak prijit i s nim. Jak vcera, tak dnes mu kontrolovali zuby, ty ma v poradku. Samozrejme dokrmujeme. Jak jsme prisli k dr.natrhala jsem mu travu a on se do ni pustil a futroval po celou dobu, co jsme cekali. Doma travu nechtel...

    Dnes ho dr.zase prohledla,nic neshledala, jen ji napadlo, ze ma hnede zoubky,nevim zda vsechny ci jen 1 nebo nektere a ze by tam mohl mit zanet a prito ho to boli.

    Jo a nebobkoval a asi ani necural, az po te teave lehce zacal a i se poradne vycural.. dostal neco na bolest a a rodixare akut kapky na zazivani a itoprid na tu peristaltiku. To mu dala a dalsi az rano. Ve 21.45 jsem mu dala rodicare a od te doby uz hodinu a pul beha po stole a zove bazalku, petrzel, pampelusky, travu,kousne do salatu...chce jist mrkev a okurku ale to mu nejde a i kdyz ji, tak pomalu. Seno asi nechce.

    Proste chce jist a nemuze. Tak se chci zeptat, jak se ty zoubky resi? Prerostle je nema, to ma v poradku.Ale tady to na to se vsim ukazuje. Potreboval by zubare 🤣🙈... nevrta se, trhat asi taky ne, tak jak se resi nejaky stomatologicky problem? Dekuji.
    29.8.2024 18:29Tygrinka
    Duchna: Za mě - přispat, rtg hlavy, řádně zkontrolovat zuby, může tam být háček nebo někde něco zaseknutého. A zrevidovat tlamu - měla jsem morče s abscesem vzadu v tlamě, asi si tam něco zapíchl. Může mít i naprasklý zub, můj myšák to měl, tu prasklou půlku mu vyndali, zabrousili, a pak byl zase ok. V tlamě toho může být, co dělá neplechu...
    30.8.2024 06:41Duchna
    Dekuji,
    dnes si jeste jde⅝me pro ATB, jsem si ted jista, ze je to problem v pusince, protoze chce jist a ji, ale mrkev, papriku, okurku neda...
    30.8.2024 08:19Zbyněk
    Duchna: také not může být klidně srdíčko, nebo plíce, voda na srdíčku. Chce jíst a neudýchá to, ale kardioí tvůj vet asi neumí? RTG hrudníku se dělal?
    30.8.2024 09:54Bart
    Duchna - opravdu to vypadá, že ho ty zuby bolí. Zkus mu na ně nehtem poklepat, jakou udělá reakci. My jsme zažili také hnědý zub, nakonec se zjistilo, že uhnil, musel pryč. Nebo vypadl sám, to už nevím. Hlavně zkus léky na bolest - ráno a večer.
    30.8.2024 13:12pink3
    Ahoj, mám 2 morčecí kluky cca 4 měsíce. Chtěla bych ještě minimálně 1 morče k nim nebo 2 zvlášt do vedlejší klece, respektive rozšířit a přepažit tu modulární C&C klec. Jaké by bylo lepší řešení? děkuji
    - - - - -
    ještě se chci zeptat pro zajímavost na chování morčat- máme různé pelíšky,tunylky, domečky... Mají vaše mořčata každý svůj prostor nebo si lezou každý všude, vyhazují se z nich a střídají je tak jak zrovna chtějí-náš případ.
    30.8.2024 15:53Jezzabell
    Duchna: a kontrolovali mu hustotu moči a moč na krev? Mně to připadá na selhání jater. Teď mi tak odešel Fíďa..
    Kapačky, pokud jsou tam na to odborníci, vyjdou první na cca 1.800,- a každá další 1.200Kč, plus léky a kapačky tak 4dny, pokud nejsou v moči ketony (to se řeší den a pokud neklesnou, je to trápení morčátka..), jinak necelý týden ráno na kapačky a večer pro morče a co dvě hodiny krmit doma do noci a od brzy ráno, aby se nezastavilo bobkování.
    Nám taky nečlral a nebobkoval..Jo a nikde nemáš jistý, že játra naskočí. Obvykle se to povede. Ale u Fíďy se mi prvně stalo, že ne. Desítka v háji a morče na prkně..
    - - - - -
    Dala bych ještě 1/2 deganu ráno a večer do tlamky (injekčně je lepší, ale ty asi nemáš doma), na rozhýbání střev, opatrně masírovat bříško. Nafouklej není? Jinak espumisan.
    A pak podle potřeby ten rozbor moči na krev a hustotu (játra, ledviny), pokud OK, RTG hlavy a těla.