od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Listopad v roce 2007
  • Zobrazuji 178 zaznamu.
  • 1.11.2007 12:51Ann
    Da se spat v pokoji, kdebydli myska, nebo bude delat poradny ramus? :) A jak snasi cestovani? Radej nechat dva dny samotnou, nebo vest s sebou?
    1.11.2007 15:44Mettler
    CottonCup: V předešlém příspěvku mi nešlo o oficiální stránku, ale o etickou.
    Já samozřejmě vím, že někdy se příbuzensky křížit musí. Již několikrát jsem to zde říkala, že to neodsuzuji, pokud se to dělá s rozmyslem, je to ohlášeno budoucím majitelům atd,,,
    Vždy't sami moc dobře víte, že můj vrh G byl z příbuzenského krytí, což jsem nikde netajila. A mám po tomto vrhu krásnou holčičku.
    Ale všeho moc škodí,,,, protože přeci jenom křížit v 5 generacích 3X z obou stran sourozence se sourozencem je skutečně i na mě moc!

    Mischr: Hm,,,, to by bylo super :))))) Jen do toho,,,, já Ti 200 myšek klidně zaregistruji,,, a pokud příde Helena, tak vám zaregistruji klidně pětikilčo,,, a pokud se domluvíte a budete skutečně chtít zaregistrovat takové velké množství myšek, tak k Vám přijedu až před barák (jak jsem tu tuhle o tom vedli sáhodlouhou debatu).
    Já to obstarat schopna jsem a plně věřím tomu, že Kateřina také!!!

    A pokud bychom to nestačili, tak zaúkolujeme dalšího adepta na posuzování a registrování a správce atd,,,,, čekající adepty již máme!
    Já v tom nevidím vůbec žádný problém :))))

    Anecola: No, pokud je myška nahrbená, tak je většinou nemocná, může mít křivici páteře, může mít infekci,,, ale je dost možné, že se jenom špatně vyspala,,, takhle na dálku se dá jen těžko radit.
    A tím, že spís s síti,,, to jsem nepochopila,,, pokud jsi měla na mysli, že spí v nějaké síti,,, což si dost dobře nedokáži představit, tak je možné, že by z toho mohla mít nějaký úraz,,, i když je to nepravděpodobné, protože myšky jsou velmi mrtštná zvířátka.

    Claire: Je to moc krásné,,, velmi dobrý nápad, jsi šikovná,,, mě se líbí ten druhý obrázek více

    jaja: myslím si, že pokud se mrkneš do inzerce, tak že najdeš spoustu myšek,, a ptát se na myšku, která bude na jaře, je skutečně hodně brzy,,, myšky se rodí pomalu každý měsíc, takže myslím, že je z čeho vybírat.
    Pokud jsi z Prahy, tak se můžeš příjít mrknout na výstavu, která bude o víkendu 17.-18.11. v Muzeu dětské kresby vedle Václavského náměstí.
    Cestování myšky snášejí dobře, pokud jsou zdravé a dobře rostlé,,, samozřejmě také záleží na více faktorech.
    1.11.2007 16:17Pája
    Claire: Mě se líbí to druhý :)))
    1.11.2007 18:10Alexandria
    Claire: ucho myšky z prvého obrázka a oko potkana z druhého ;)
    1.11.2007 19:22Navel
    poslední dobou mě pořád někdo píše že shání nunu myši.. jak to ted vypadá s chovem? kdo všechno je odchováváte?
    1.11.2007 21:38Katka
    Musím se pochlubit: ve vrhu "O" mám konečně cappeda jakého bych chtěla (barva asi žlutá nebo fawn/argente)!!! Ještě nemám fotečky, ale budou! A banded jsou tam také krásní!
    1.11.2007 22:21Bettyz
    Navel: a ty teda nemas jo;) ja jsem jedna z tech co se ptaji a shaneji=(( ale nespecham, dam prednost tem, co zkusi pocet nunu mysek zvysit. Ach jo..je jich uz tak malo..=,( Sehnat jednoho je problem..a sehnat chovny par..nadlidsky vykon!
    - - - - -
    Katka: gratulace, těším se na fotečky=)
    2.11.2007 09:11Claire
    Moc děkuji za názory:-) já teda zadělám do druhého obr ouško myšky z prvního obr
    2.11.2007 17:45Navel
    Bettyz : no já myšky už vůbec.. ale v práci je máme docela často.. nununy
    2.11.2007 17:59Žolina
    ahojky...chci se zeptat jestli není nějaká CHS myšek v libereckym kraji?
    3.11.2007 00:17Bettyz
    Navel: jeee.. casto rikas? nunu mysaky? ze si se nepochlubila driv;) dej prosim vedet,az budete nejake mit, myslim ze nejsem jedina, kdo by mel zajem..
    - - - - -
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=103
    kdo myslíte že by měl být otcem vrhu ,,J"? já jsem pro Ikarose, už měl 2 měsíce (ano, chov je od 3.měsíce,ale když má myšák 9 týdnů, tak do chovu mu to snad stačí) , jenže mě trápí, že ho stejně musím prodat.. Neni to ,,zneužít a zbavit se", nechci jen, aby Hooneyna povaha a vlastnosti ostatních předků zděděné touto 5. generací odešli úplně pryč.
    3.11.2007 12:26Navel
    Bettyz: my je objednáváme když je potřebujeme, nechováme
    3.11.2007 12:31Bettyz
    Navel: a od koho?=0 shanim samicku nunu mysky-chtela bych ji koupit tak v unoru
    - - - - -
    i ted bych ji chtela,ale nemam penize=/
    3.11.2007 13:05Katka
    Všem: Můžete se podívat na nové fotečky vrhu "O" - jsem na ně moc pyšná, povedli se! http://www.zupatizh.wz.cz/vrhy.html
    3.11.2007 16:46Navel
    Bettyz: z Anlabu je bereme
    3.11.2007 18:52blackwolf
    Katka: Jsou nááádherný:)))
    3.11.2007 19:44Katka
    blackwolf: Díky, Danilka s Augustem jsou skvělý pár! Oba nesou strašně moc genů, co se k sobě hodí a pak jsou z toho takováto nádherná miminka...
    4.11.2007 10:34Adam
    Katka: krásná miminka :)
    4.11.2007 10:37jackie
    Katka:moc pěkný taky se těším na sví.
    4.11.2007 10:40Adam
    ahojte, lidičky je možný aby mí samci mohli být neplodní když prodělali tzv. "vrkání"? nevím čím to je ale Dark od Katky mi nezabřezla, a nezabřezly ani samice kamarádky...měla jich asi 7... díky za odpovědi... samci byli u samic vždy přes týden a vypadalo to že jsou vždy připuštěny úspěšně...tak nevím...
    4.11.2007 11:06Katka
    Adam: A jak jsou staří? Dark už je taky docela hodně na první mladé, ale zabřeznout by měla...
    4.11.2007 12:43Anča
    Ahojky. Normálně se zabývám chovem potkanů, ale začala jsem chovat i myšky, ale pouze pro radost. Takže jsem jich pár nakoupila ve zverimexu.....jak některý satin, tak některý argente, cinnamon, light mock chocolate a od jedný broken marked se mi narodila miminka, která jsou dokonce long hair. Akorát problém je v tom, že některé zverimexačky mi začaly kýchat a hubnout. Nevím jak je to u myšek s léčením těchto chorob. Mám nemocné samozřejmě izolované od zdravých, ale děsím se toho, protože k veterináři jdu až zítra a nevím jak je ošetřit, aby víc nezeslábly (ta argente již zemřela =((( ), jinak zkoušela jsem dávat kapičku echinacey, ale zlepšení nevidím. A nevíte co by to mohlo být? Jaké další nemoce myšky mají? Sice jsou potkanům podobní, ale uvnitř fungují už asi trochu jinak.
    4.11.2007 13:02Adam
    Katka: jsou to sourozenci Tvýho Augusta :)
    4.11.2007 13:09Mettler
    Anča: Když v včas zasáhneš tak se to obtížně léčit dá,,, ale není to nijak velká sranda.
    Nejlepší bude, když zajdeš k vet. ten Ti asi stejnak předpíše ATB,,, hlavně skutečně zvířata izolovat!
    4.11.2007 13:36Anča
    Oki. Chodím k doktzorce Chylíkové, tak snad mi pomůže to nějak zvládnout. Jinak mám podezření, že to ani není tak ze zverimexu, jako že se nám doma ochladilo=občas nám netopí jak maj.Dávám jim malou lahvičku zavřenou s teplou vodou ke který si mohou lehnout a tu echinaceu, ale jak říkám, jsou daleko choulostivější, než potkánci.
    4.11.2007 13:39Navel
    Anča: to vypadá na virozu.. dej pozor, většina myších nemocí je přenosná na potkany. Pokud s nima přišli do styku, mohou být ted přenašeči. Určitě to chce co nejdřív na veterinu, kor jestli už nějaké zvíře uhynulo. Nojo zveráky :(
    4.11.2007 15:10Anča
    Navel: Mezi potkany a myškami si vždy umeju ruce, myšky teď nemazlim, abych to na oblečení nepřenesla na potky, navíc myšky jsou od potkyšů dost vzdálený, i když pouze na druhé straně pokoje a taky mám dojem, že je to virového původu. Akorát od té doby, co ty myšky mám, tak je s nima furt něco.....říkám si zda to má vůbec smysl......jedna ze zverexu měla svrab a byla v tom zverexu se zdravejma, takže to už mohli mít všichni, jen to nebylo patrné, takže jsem je první dny přelečovala Ivomecem, malinkatou kapičkou za hlavičku. Toho se zbavili a teď tohle. Navíc se bojím o satin samečka Casanovu, kterej vrká nejdýl. Cca 3 dny a to jsem mu to prostředí vylepšila tak, aby měl teplíčko, aby měl vitamíny + echinaceu. Jsem z těch myšek na nervy a navíc dvě zdravé samičky, které mi porodily se přestaly starat o miminka již ten den a nevím proč. U potkýsků jsem tohle ještě nezažila. Samozřejmě všechna umřela, ale jedna samička se ujala toho maličkého posledního, který přežil, tak snad ho odchová. =/
    4.11.2007 15:17Navel
    anča: jestli vrká 3 dny tak už měl dávno dostat atb... a pokud jsou v jedný místnosti s potkanama, tak je dost pravděpodobný že to chytnou taky
    4.11.2007 15:20Anča
    Navel: Začal vrkat v pátek a to jsem mu nasadila tu echinaceu......jinak potkani mi nevrkaj a to ani jeden, maj lepší imunitu, než ty myšky za prvé a za druhé myšky mám v odvětraných akváriích, takže ta pravděpodobnost je minimální.
    4.11.2007 15:50Navel
    Anča: myslím že za nějakých 5 let společného chovu myší a potkanů v jedné místnosti mám bohaté zkušenosti :) To že zatím nevrkají neznemaná nic. Může se to projevit až v oslabení organismu.. třeba až se o něco ochladí, až budou mít ve skupině nějakou šarvátku, při březosti...
    Jak začne myš nebo potkan vrkat.. a jsou úhyny.. není echinacea na místě.. echinacea je při pšikání. Na vrkání většinou nezabere nic jinýho než atb.. a zde skutečně rozhoduje čas.. jinak to přejde do chronického nebo to končí smrtí.
    4.11.2007 16:08Anča
    Navel: Však s nima zejtra jdu na veterinu. Ale taky si nemyslim, že hned při sebemenšim příznaku onemocnění by se jim měla dávat hned antibiotika. Pak se divíme, že přestávaj na zvířata fungovat.
    4.11.2007 16:14Navel
    Anča: no atb nejsou moc dobrý, to bez debaty.. ale když bych se měla rozmýšlet mezi atb a zachráněním života ...
    4.11.2007 16:41Anča
    Navel: Jasný. Však já jim je upírat nebudu, když je potřebujou. =o? Jen vysvětluju proč jsem s nim nešla hned. Netušila jsem, že to tu jednu maličkou skolí. =(
    5.11.2007 18:16Navel
    Anča: tak co ti vet dal?
    6.11.2007 21:22Jana
    Ještě jednou všem děkuju za zkušenosti a za zájem. Nechodím tak často na internet, takže jsem si zalistovala archivem. Říkám si, že je tu naší myši samotné přece jen smutno apořídila bych k ní ještě jednu, ale dospělou. Nevíte o nějaké rozumné myšce na dožití?
    - - - - -
    Ještě k atb - česnek je přírodní antibiotikum. Zabírá vám u myší? Aspoň česneková nať, protože česnek sám je asi moc ostrej a nehryzali by ho. Vím z venkova, že rejskové umí vyhryzat cibuli. Staletí laboratorních chovů ale jistě mění i přirozené vlastnosti myšek.
    7.11.2007 14:11tereza
    ahoj, chci se zeptat, dají se snadno sehnat myšky BEW nebo modré variegated?
    7.11.2007 16:29Týnuška
    Můj myšák se poslední dobou hodně drbe, nevíte čím to může být?Myslíte že s ním mám jít k vetovi?Ještě jsem s myškou u veta nebyla ..Zatím to naštěstí nebylo potřeba..
    7.11.2007 17:31Beris
    Naše myšátka vyrostla do krásy a mají na webu nové aktuální fotky, kdo chce může juknout, případně si vybrat :o) už jich moc nezbývá :o) http://www.marshals.estranky.cz/clanky/vrhy/aktualni-vrhy
    7.11.2007 17:51Cekyceky
    ahojky...právě začínám s chovem hlodavců a mám již zkušenosti s potkany...ráda bych se věnovala i myškám ale pouze jako mazlíky, ne na chov...dají se snadno ochočit?
    7.11.2007 19:42Mettler
    Jana: Já myslím, že by nebyl problém k samičce pořídit mláďě,,, tedy teď jsem zapoměla odkud jsi, ale kdyby jsi se stavila v Praze na výstavě tak věřím, že tam by jsi nějakou vhodnou myšku našla,,, takové trošku odrostlejší mládě,,,měsíc a půl staré třeba, nejlépe po polských rodičích, aby si na něj tamta tolik nedovolovala.
    Jinak k tomu česneku, tedy fakt nevím,, nejsem si jistá, že by myškám šmakoval :))

    Tereza: Myslím si, že není takový problém sehnat bílou myšku s černýma očkama a nebo flekačku,,, zrovínka BEW ,má teď Katka

    Týnuška: Příčinou drbání je nejčastěji parazit, většinou svrab,,, a ještě lepší je zasáhnout dříve než si to rozdrápe do krve,,, skus nasadit Arpalit a nebo pokud je to již vážnější tak jdi k veterinkáři

    Cekyceky: Ano, ,myška se dá velmi snadno ochočit
    7.11.2007 20:40Týnuška
    Arpalit?A dke ho seženu/jak se podává?Vůbec se v tomhle nevyznám..
    7.11.2007 21:39Mettler
    Týnuška: Je to tuším necelý týden co se to zde velmi podrobně probíralo, pokud dáš v pravo dole do vyhledávače Arpalit, tak Ti to naše sáhodlouhé diskuse určitě vyhledá.
    Jinak je to přípravek proti parazitům, pokud není kůže rozškrábaná do krve tak účinkuje dobře, na drobné hlodavce je dobrý v rozprašovači a nebo v pěně.
    Koupit ho můžeš ve zverimexu, stojí cca 80 kč
    Dodrž návod a opatrně s tím, je to jed!!!
    - - - - -
    Tak už máme konečně popisy k mimískům,,, mrkejte a zamlouvejte
    vrh K
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=87
    vrh M http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=86
    Miminka jsou již k odběru
    8.11.2007 08:46Týnuška
    Mettler → Děkuji, podívám se :)
    8.11.2007 14:28winie
    ahojky,mozem sa spytat,moze mysicky spolunazivat spolu???samicky alebo samcekovia v skupine??alebo mysky musia byt chovane jednotlivo?
    8.11.2007 15:50Anča
    Navel: Dostali jsme antibiotika nějaký, to jim dávám na noc do vody a k tomu vitamin C a přes den do vody, jsou na hadrech, aby jim nic nedráždilo dýchací cesty a vypadaj už líp.
    9.11.2007 12:56Lenca
    Ahojky, měla jsem možnost vyfotit si kostru myšky, tak jsem dám odkaz na fotky, je to pro představu, jak je to křehké zvířatko, když porovnáte některé kosti s těma špendlíkama..doufám, že to není nevhodné, je to opravdu pro nastínění myší anatomie.
    http://medvidci.ic.cz/g/mysky/myska.jpg
    http://medvidci.ic.cz/g/mysky/myska2.jpg
    9.11.2007 13:52Mettler
    Lenca: Myslím si, že to určitě není nevhodné, je to dobrý nápad.
    A kdepak jsi přišla k takové podívané? Mohu tyto dvě fotografie uveřejnit na svých stránkách? Připravuji článek o myší anatomii, takže by se mi tam taková fotečka hodila.
    Samozřejmě Tě uvedu jako autora fotografie.
    9.11.2007 14:28jackie
    chtěla jsem se zeptat kdy myšky rodí ráno nebo k večeru.děkuji já jen že čekám každým dnem malí.děkuji
    9.11.2007 14:47Lenca
    Mettler: Tak to jsem ráda, mě to přišlo docela zajímavé. Narazila jsem na to ve škole v jedné učebně, jen tak to tam máme položené, nevím, jak k tomu přišlo oni, ale je to katedra biologie, maj tam toho hodně, ale tohle mě zaujalo..fotky určitě použij ! Jen škoda, že nejsou lepší, ale fotila jsem to večer..

    Jackie: To je těžký, uvádí se že většinou v noci, ale mě rodily myšky v časech kolem třetí v noci, ráno kolem osmé, odpoledne kolem čtvrté a večer kolem deváté..myslím, že to nejde říct přesně :)
    9.11.2007 16:03jackie
    Lenca:dík
    - - - - -
    náký foto
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=105
    9.11.2007 18:16Týnuška
    Lenca : Je to zajmavý :)
    Všem : Můžu se zeptat, co by jste doporučovali spíš, akvárko, nebo terárko?A myslíte že když budou myšky dělat v noci randál, že to aspoň trochu utlumí ? Protože mám myšáka v kleci a v noci mě budí a chtěla bych si koupit víc myšek a musím je mít v pokoji tak mě právě napadlo že by to mohlo být lepší..Jo a ještě jeden dotaz, chtěla bych myšky chovat, ne ve velkým,, jen tak, kolik by jste doporučovali pro začátek samečků a samiček? Možná je to blbej dotaz, ale tak... :)
    9.11.2007 21:46Adam
    Týnuška: hoj, mezi klasickým akváriem a teráriem co mám já není moc rozdíl... je to jen akvárko naplněné pilinama tže to vyjde vlastně skoro nastejno...opravdové terárium vyjde na docela hodně financí (kvůli větrání, posuvným sklům, otevíracím dvířkům atd...)tže je to vcelku jedno...pro myšky bohatě postačí nejlevnější akvárium nebo terko, účel splní úplně stejně. A pokud se myšky budou nudit tak kraválu rozhodně nezabráníš... ty moje třískají s miskama a napaječkama o sklo a je to o nervy... Akorát na návštěvu Bohnic pokud člověk vstává brzo... :)
    9.11.2007 22:10Mettler
    Týnuška: Mezi akváriem a teráriem je rozdíl v tloušce stěn a v lepení,,, akvárium je vyráběné pro rybičky, tudíž má silnější sklo, tudíž je dražší,,, terárium má tlouštku skel mnohem menší tudíž také levnější.
    Jinak tedy já mám myšek hodně, všechny je mám u sebe v pokojíčku a nezdá se mi, že by dělali zas až tak velký randál.
    Kluky mám v klecích a holky v akvárkách,, mají tam hodně větviček z ovocných stromů, ruliček a provazů.
    Jediné co večer slyším je jak chroupou žrádlo a lozí, ale není to na blázinec, to tedy rozhodně ne (a to mám skutečně lehké spaní).
    Jestli jsi úplný začátečník, tak Ti do začátku doporučuji dvě samičky a jednoho samečka + 2 akvária, terári či klece.
    Až příde čas, tak nakryješ jednu samičku tím, že ji přihodíš k samcovi a pak ji zase vrátíš ke spolubydlící,,, až se Ti narodí mimča a bez problémů je udáš, budeš mít již zkušenosti, tak můžeš skusit nakrýt druhou samičku, pokud to bude opět OK, tak klidně obě samičky najednou,,, jistě si necháš nějaké miminko z prvního a druhého vrhu (doporučuji samičky) tak k nim přikoupíš nepříbuznou krev, nějakého samečka od jiného chovatele a pak již budeš natolik zkušená, že budeš vědět co můžeš a nemůžeš :))))
    10.11.2007 12:08Týnuška
    Děkuju moc za hodně obsáhlé odpovědi, já se kouknu u nás ve zverimexu co tam mají a za kolik.. :)
    - - - - -
    A pokud já vim tak akvárka nemají "stropy", co se tam dává aby myšky neutekly?
    - - - - -
    Mettler → Koukala jsem na fotky tvojich myšek, máš krásný Siamáčky..Ty jsem vždycky chtěla :) Snad se mi poštěstí :)
    10.11.2007 13:32Mettler
    Týnuška: Není podmínkou, že terárium je kryté a akvárium není,,,,
    Já to řeším tak, že stluču rám a natáhnu na něj pletivo,,, jestli to z toho bude poznat, tak můžeš mrknout sem:
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=40
    Mrkni na ten čtvrtý obrázek, je to tam pěkně vidět
    10.11.2007 13:37Týnuška
    Mettlerka → Nom, práce pro kutily..U mě trochu nemožné xD Kdyby se ti naskytlo časem nějaké přebytečné akvárko, určitě řekni :)
    11.11.2007 18:55Petra123
    Mam taky takovej dotaz. mam doma mysaka, jsou mu asi dva mesice. zacal ted trochu piskat a kdyz jedl, tak jakoby skytal, ale bez zvuku. proste sebou tak hazel trochu dopredu. Nevite co by to mohlo byt? To piskani a skubani sbou. Diky moc za odpovedi.
    11.11.2007 21:02Semiš myš
    Ahojky, nenašel by se prosím prosím někdo, kdo pojede 17. do Prahy a mohl by mi odtamtud přivézt jednu myšku do Brna nebo do Ostravy? Jestli je tu někdo takový, ozvěte se mi prosím na mail... Díky moc! semisova.mys@seznam.cz
    12.11.2007 17:51jackie
    dne 12.11.se mi narodili mimča.tak aš trochu povirostou dám foto
    12.11.2007 18:17Marci
    Když si kamarádka chce koupit myšku ale neví kde protože ve zvěrimexech.no....prostě když se myšky kupujou ve zvěrimexech nevíme čícm to je ale většinou pak stějně umřou. Nevíte kde jinde by ještě mohla sehnat myšky?
    12.11.2007 19:24Claire
    Tak už jsem se k tomu konečně dokopala =o)
    http://img.kralici.cz/mysky/alba/08c9f378846e105581db.jpg
    předělané logo
    12.11.2007 19:48Mettler
    jackie: Tak to moc gratuluji
    Claire: Moc pěkné, jsi šikulka

    Marci: Tak skus nějakou myšku od chovatelů, třeba na tomt foru,,, inzerce je plná krásných myšátek,,
    12.11.2007 23:13jackie
    Mettler:dík sna budou zdraví jejich asi osum ale nejsem si jistá
    13.11.2007 18:03Týnuška
    Tak, koupila jsme ten Arpalit (či jak se to jmenuje) máme pěnu tak jsem jí na něj hned napatlala..Snad to pomůže..Teď se se mnou nebaví chudák :)
    14.11.2007 13:49PIPI
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=3793
    14.11.2007 21:22Cekyceky
    Ahojky, tak jsem si dneska převzala svoje první myšky..jsou super!!!
    15.11.2007 09:12Týnuška
    Cekyceky → Doufám že brzo hodíš fotky :)
    15.11.2007 10:25Cekyceky
    Týnuška: určo, pokusím se dneska..jen mám dotaz..když jsou dvě úplně stejný, jak mám poznat která se jak jmenuje podle PP?
    15.11.2007 20:03Mettler
    Cekyceky: Nějak nevím jak to myslíš?
    Jako, že máš dvě myšky stejné variety a máš k nim dvoje PP (předpokládám, že jsou ze stejného vrhu), no pokud jsou stejného pohlaví :)))) Tak jestli Ti chovatel-ka nedal-a instrukce, která myška je která, tak si to prostě urči sama,,, pokud jsou podle PP stejné (tím myslím rodiče, rodokmen, chovatel atd,,,)
    - - - - -
    Všem, kteří se příjdou o víkendu podívat do Prahy na Speciální výstavu přeji mnoho zábavy a hlavně dobrou cestu jak do Prahy tak domů (venku to klouže, buďte opatrní :))))
    A samozřejmě přeji našim vystavovatelům a jejich myškám hodně štětíčka, přičemž chci upozornit, že myška velmi, velmi snadno PROCHLADNE!!!! Takže své myší miláčky pořádně zabezpečte (zabalte do deky, vystelte přepravku, nejlépe si ji vemte na klín (tedy pokud zrovna neřídíte :)))))


    Ještě dnes budu k zastižení na emailu a ICQ,,,, od zítřka do neděle pouze přes mobil.
    15.11.2007 22:12Lucie
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat na názor zkušených chovatelů. Mám myši bodlinaté a jedné z nich se mezi čenichem a levým okem udělala jakási boule. Vypadá to dost hrozivě a upřímně se bojím toho, co by mohlo být příčinou. Víte prosím někdo o co by se mohlo jednat? Děkuji.
    16.11.2007 11:36PIPI
    prosim nema někdo cestu s ostravy do prahy??potřebovala bych převest klec vejde se do taška
    16.11.2007 21:09jackie
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=105 náký fotky miminek
    17.11.2007 09:19Pája
    Chtěla bych všem co jedou na výstavu nebo vystavují popřát hodně zdaru...A doufám, že přivezete nějaké fotky...Moc jsem se tam těšila, bohužel naši naplánovali stěhování pokoje... :(
    17.11.2007 12:08Týnuška
    Mettler → Nom, tak očividně Arpalit moc nepomáhá..Zatím ho měl teda jednou, no ale dneska jsem mu čistila klec a koukám, ňákých místech je rozdrbanej do krve :´(
    17.11.2007 13:24Bettyz
    Přeji ať se výstava vydaří, bude hojná návštěvnost, lidem se myšáci budou líbit a počet milovníků myšek se rozroste=)
    je mi tak líto,že já výstavu neuvidím=(( ale snad příště..
    17.11.2007 15:51Cidik
    Ahoj! Máte někdo fotky myšek z výstavy na Staromáku?
    18.11.2007 07:25Kirsha
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=3810 tady pár fotek z výstavy, ale samí potkánci, dneska budu fotit i myše :o))))))))))
    18.11.2007 12:40CottonCup
    Kirscha: PARÁDNÍ REPORTÁŽ!!! Moc děkuji!:o)

    Přidala jsem profily "nových" myší a myšánků.. další přidám postupně:
    samci:
    http://cottoncup.wz.cz/samci.htm
    samice: http://cottoncup.wz.cz/samice.htm

    (p.s. konečně mám velkou astrexovatou samici (Me Rex Cot)!! Po 2 letech neúspěchů mi nakonec hezká "vylezla" z "rozetkového projektu" (leč ten je stále v plenkách). Legrace, ne?)
    18.11.2007 16:59jackie
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=105 jak malí rostou
    19.11.2007 09:37Michstr
    CottonCup: Ahojky, ta astrexová samice je moc pěkná, u rozetky je to jasný....
    Teď jsem to já (znalec genetiky k pohledání) objevila taky, že když nakryji short hair samici rozetou, nevniknou mi v první generaci žádné rozety (to jsem tušila), ale objevují se mi tam astrexové (to mě překvapilo). Resp. nevím, zda se jedná přímo o astrexe, nebo o špatné, drobné a nevýrazné rozety....
    19.11.2007 13:28CottonCup
    Michstr: nenene:o) to bude určitě zvlášť. Rozetky jsou podle všeho skutečně trecesivní, tj, pro objevení se je nutný homozygot (obě alely), takže nejlíp krýt dvě rozety na sebe, tam by to mělo být 100%. Rozetka exterierová s heterozygotem na rozetku by měla dát 50% rozetek a 50% heterozygotů.. teda statisticky. Astrexové jsou tam (teda to je můj dohad) prostě jen přimíchaní navíc.
    Mám teď vrh ze spojení té astrexové samice se samcem dlouhosrstým (Mars). Nevyšla ani jedna rozetka (asi jeden z rodičů nebude het, ale jisté to není, to chce další vrh), zato vyšli (všichni saténoví) DLOUHOSRSTÍ, DLOUHOSRSTÁ REX, krátkosrstí. Přitom astrex nejsou rodiče, nebyli prarodiče, ani prapra (je to v mém chovu, tak mám přehled). Prostě jen štěstí, že tam ty alely zůstávají (skryté - v heteráčcích), a sem tam se to dobře nakombinuje a sejdou se tam ty alely obě- HUPS a je tam kudrnatý mládě.
    :o)
    19.11.2007 15:11Michstr
    CottonCup: Když mě překvapilo to, že mám z vrhu: sh x lh abyssinian = VŠECH 5 mláďat s "pocuchanou" srstí (vypadá to jako astrex)... Ale jde ještě o malá miminka, třeba až odrostou, tak to na nich nepůjde vidět vůbec... Mám nakryté i jiné sh samice, tak uvidím, co z toho bude, je to docela zajímavé právě z toho důvodu, že i když znáš rodiče a prarodiče, tak se tam stejně může skrývat ještě něco po praprarodičích, co překvapí...
    - - - - -
    Něco z mého chovu siamských myšek -
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=106
    - - - - -
    CottonCup: U siamek se mi fleky (marked, nebo variagated) objevují taky - tedy pouze jako chyby v siamském zabarvení - tzn. pouze bílé fleky různého typu - marked, variagated, spotted... Jde ale určitě o nestandardní zbarvení, takže do chovu asi nic moc...
    19.11.2007 16:40Navel
    když jste u těch siamáků.. ty variegated siamky jsem u myšek měla taky a dost špatně se toho pak zbavuje, takže do chovu fakt nic moc :( u potkyšů je to totéž.. siamák může být hooded, bareback.. cokoliv ze znaků v podstatě
    19.11.2007 18:04CottonCup
    Michstr: to je fakt, je to kupodivu dost často, že siamka se narodí béžovobílo strakatá a posléze se objeví pointy a tělo zesvětlá. Ale u varriegatů mi to vytvořilo TENTOKRÁT ALE dost zvláštní přechod. Stadnard to určo nebude, potvzuji, dobře se to přenáší dál..ale mě se tááááák líbí:o)) Pro mě to soukromě standard bude. ten efekt je tak krásný, že odmítám považovat takové myšky za gen. odpad. Stejně je všechno ve vývoji, rozetky jsou taky NESTANDARD!!!

    Rozhodla jsem se, že se pokusím vyvinout nové plemeno, které by neslo typické znaky, právě z té linie po gertimay, ale chci to zavést do extrému. Nadchla jsem se pro to, docela, takže mám na zábavu pro mě na pár let vystaráno. Vlastně mám teď 4 generaci.. tohle se mi na chovu líbí stejně ze všeho nejvíc. Ten postup v čase. Tyhle chci statné a velké, dlouhosrsté saténové, s nízkým širokým profilem, se štětičkami za ušima, "kalhotkama", a velkýma ouškama.. je to jen popis, uvidíme naživo za pár generací..
    19.11.2007 18:57Kirsha
    http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=3819 Tak tady fotky z druhého dne výstavy, je tam i pár myšek. Doplním:o))))) a prosím prosím opravte mě pokud jsem se spletla s popisem myšek, jsem laik, spolupracoval se mnou výstavní katalog:o)
    19.11.2007 19:00CottonCup
    Kirscha: myšky - fotky?? Kdepak jsou:o)? prosíme přidat!!!
    - - - - -
    Michstr: krásný saténový lh siámeček na té 3 fotce!!! Budou takoví i k odběru?
    19.11.2007 20:24Kirsha
    CottonCup: jj, tři tam jsou:o)
    19.11.2007 21:10CottonCup
    Kiescha: jo ahá! nahatky:o)
    19.11.2007 21:14Cekyceky
    ahojky tak abych se taky pochlubila:))..tady jsou moje stránky.. ještě tam není všechno a omlouvám se pokud něco nepůjde...čekám na schválení chs :) http://www.abigeil.wz.cz/strana1.html
    20.11.2007 14:08Michstr
    CottonCup: Jo, jo, vím, že rozety jsou také mimo standard (tedy podle nějakých těch finských stránek - nějaký náš český "certifikovaný" standard nemám, ale tuším, že už byl asi vydán).
    Jinak u těch siamáků toho mám teď dost, takže ti kliďánko nechám co budeš chtít. (pokud budeš 01.12. zase v Ládví, tak není žádný problém, protože tam ty myšky budu mít k prodeji - písnu ti ještě na mail).
    - - - - -
    CottonCup: A s tím šlechtěním ti jedině fandím, je to dobré i kvůli prověření znalostí z genetiky a odborník přes myší genetiku z kruhu našich chovatelů by se hodil myslím všem. Takže do toho, pokud budeš potřebovat nějaký gen. materiál ode mě, který by se ti hodil, tak písni, něco dovalím....
    - - - - -
    Cekyceky: Pěkné stránky!
    Jinak ta agouti tan myška není agouti tan, ale sable. Tuším, že agouti myška ani nemůže mít tan, stejně jako fawn nebo argente... Je mi záhadou, kdo tuto kombinaci v označení vymyslel a navíc, pokud má PP, tak to ještě někdo musel schválit...
    Pokud se pletu, tak mě prosím opravte, aspoň se něco naučím!
    - - - - -
    Beris/Cekyceky: Mirko, určitě máš pravdu, nebyla jsem si v tom jistá! Agouti tan myšku jsem totiž ještě neviděla, ani na fotce, takže jsem usuzovala pouze z domněnky...
    Takže oprava: Agouti sice může mít tan, ale ta na stránkách abigeil není tan...mně se jeví jako sable... Omluvám se prosím za pochybnost o tom, kdo kontroluje zápisy do PP!!!
    20.11.2007 14:33Katka
    Michstr: Standard už má druhé vydání! Když si o něj řekneš, pošleme ti ho!

    Agouti tan existuje, také jsem ji měla ve vrhu a myslím, že ani z genetického hlediska to není problém! Proč by nemohla myška nést A at?
    A podle fotky to spíš vypadá na Agouti tan s horším přechodem, všechno taky nemusí být sable...
    Jinak to, že má myška PP znamená, že má registrované rodiče. Pokud by se chovatel spletl tak to poznáme až u registrace. Když zapisuji vrh, tak se dívám jen na to, jestli je ta barvička možná, ale fotografie mláďat k dispozici nemám a ani není v mých silách kontrolovat každé mimino! Od toho je registrace!
    - - - - -
    Cekyceky: Strašně moc díky za pomoc na výstavě! A gratuluji ke stránkám!
    20.11.2007 16:40Michstr
    Katka: Ano, ano, je to tak! Moc děkuji, zase jsem chytřejší!!
    Taky se omlouvám za to blbé rejpnutí do PP (ruce mi při psaní předběhly mozek....).
    O standard si určitě napíšu, je to přes ty oficiální stránky?
    Ještě jednou prosím o omluvu, chtěla jsem být chytrá, ale nevyšlo to....

    Jinak bych měla ještě jeden dotaz na námět jedné myškařky:
    Může být myška v barvě himalayan s černýma očkama? Podotýkám, že myška je ve skutečnosti opravdu v těle sněhobílá s pointy... Chovatelka v Německu mi řekla, že ano a takovou myšku mi prodala, ovšem narazily jsme na to, že to tak možná "genotypově" není možné...

    Jejda, jak já v tom plavu, prosím POMÓÓÓC!!!
    - - - - -
    Cekyceky: Tak možná je s tou myškou všechno jinak, možná je to skutečně agouti tan unstandard, prosím o prominutí né připomínky!!!
    Nic to ale nemění na tom, že ty stránky jsou fakt povedený!
    20.11.2007 16:45Navel
    Michstr:
    siamese
    Eyes any colour: Body colour medium beige. Shadings: Gradually shaded over saddle and hind quarters, merging gradually with body colour and being darkest at tail root as seen in the Siamese cat. The belly should be as near as possible in colour and shadings. Points: Seal and points shall be present in muzzle, ears, feet, tail and tail root. There should not be a definite or distinct line of demarcation but rather a harmonious balance between body colour, shadings and points. There should not be any blotches, streaks or white hairs. For the Blue Point Siamese: Eye Black. Body colour silvery blue (bluer the better) White belly to be penalised. Points: medium slate blue (as in the normal blue standard and points shall be present in muzzle, ears, feet tail and tail root.
    20.11.2007 16:55Michstr
    Katka/Beris/Cekyceky: Ano, agouti tan má dokonce i Lenča ve svém internetovém standardu, teď to vidím, jsem pako...

    Navel:
    Zjistím, co nám to píšou (neumím bohužel moc anglicky) a snad se tedy dozvím, co to tam za ty černooké myšky mám.... Každopádně děkuji!!!
    20.11.2007 17:00Navel
    michstr: první věta: oči jakékoliv barvy...
    20.11.2007 19:31Cekyceky
    Michstr: ahojky...nic se neděje..já teprve začínám a vážně neim...je to tak v PP tak jsem tomu věřila:)

    Katka: není za co:-*
    jinak děkuji, jsem ráda že se stránky líbí:)
    20.11.2007 19:38Michstr
    Navel: Tak už rozumím a děkuji!
    Já jsem z těch finských stránek vyčetla právě u siamek a himalájek jen červené oči. Černé pouze u colorpoint beige...tak proto se ptám.
    Myslíte, že i u označení himalayan můžou býti i černé oči? Je to z gen. hlediska možné, nebo se jedná o velice světlou siamku?

    Díky moc!
    M.

    Díky moc!
    - - - - -
    Cekyceky: Stránky super, jen tak dál! Zase jedny, na které budu pravidelně jukat, hlavně na odchovy!!!
    20.11.2007 19:42Cekyceky
    Michstr: a co tedy ta myška je? :))v pp je to takhle...první odchov myšek plánuji na leden 2008...a taky plánuji pořídit nového samečka, ale to nejdříve musím sehnat akvárko:)
    20.11.2007 21:36Bettyz
    Katka: dotaz- registrace mladat probehne jedine, pokud jsou registrovani oba rodice? nebo staci jeden? mam asik nakrytou Ikeu!!=) ale ona byla tloustik i predtim,tak nevim nevim
    21.11.2007 08:30Katka
    Cekyceky: Neplaš - kouknem na ni při registraci, ale vypadá opravdu na agouti tan.

    Bettyz: Registrace mláďat je jen když máš registrované oba rodiče!

    Michstr: A colourpoint beige to být tedy nemůže?
    21.11.2007 09:48Michstr
    Katka: Asi ano, akorát ta béžová je pak hodně světlá, téměř bílá už teď a to je myškám nějakých 25 dní. Po pravdě řečeno jsem velice odolná na ty barvy, dodneška nějak nerozeznám ssp od himi a od cpb, tak se omlouvám! Šlo mi jen o to, abych někde neuváděla naprosté bludy...

    Cekyceky: Katka má pravdu, na registraci to určí nejlépe, až myšku uvidí. Mně osobně se myška jeví jako sable (svědčí mi o tom pozvolný přechod barvy břicha v barvu zad), pokud to není sable, tak to může být i ta agouti tan, ovšem se špatným tanem. Ale soudím to pouze z té fotky a ta může klamat....
    21.11.2007 13:11jackie
    potřebovala bych poradit kde najdu náke stranky abych poznala samce a samci u malích.dík
    - - - - -
    nové fotky vrhu A
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=105
    21.11.2007 19:39Mettler
    Kirsha: Fotky se povedly, akorád tedy,,, myšáček první je skutečně dove tan,,, jinak ten další je červený a ufounek se jmenuje Leontýnka od Mettler - hairless s pigmentem :)))))))))))

    CekyCeky: Strašně moc děkujeme za pomoc při výstavě,,, byla jsi moc hodná a šikovná!!!
    Jinak doufám, že baráček a sousedi jsou již OK,,,, kdyby jsi nějak potřebovala pomoci,,, stačí morální podpora :)))) tak jsem zde :-D
    Stránečky jsou moc, moc podařené,,, panečku to je rychlovka

    Michstr: Asi zasáhnu již do řešenéhé téma, ale teprve teď jsem se dostala k PC,,,,
    V prvé řadě chci říct, že myšky jsou moc pěkné,,, ale v druhé jsem hned jakmile jsem si to prohlížela chtěla namítnout, že tam máš špatný popis,,,
    himalájská s černýma očima,,,, nevím odkud vzala Hanka ten anglický text (Hani prosím dodej zdroj), ale himalájská myška může být pouze s červenýma očkama,,,,
    Typovala bych to spíše na světlého ssp,,,
    Skusím se po tom porozhlédnout, ale viděla jsem již hodně myších webů a himalájce s černýma očkama jsem tedy ještě nepotkala,,,

    jackie: odpověď na mejlíku
    - - - - -
    hasicak: Alba jsem Ti povolila, odhlaš se a opět přihlaš,,,, napravo od Tvého nicku se Ti objeví ikonka Alba
    21.11.2007 20:29Cekyceky
    Mettler: ale....není za co ...baví mě pomáhat:)
    sousedi už jsou ok..teda ok, zvládají to. Jinak pořád čekám až mi schválí chs a pak budu registrovat a pak bych chtěla první mimi od myšek:)
    21.11.2007 21:23hasicak
    Ahoj. Já už tedy myšky nemám, přeorientoval jsem se na džungaráky a morčata, ale máte-li chuť, můžete kouknout do mého alba na moje - v současné době již bohužel umřelé - tři myšky.
    21.11.2007 22:02Midaela
    Ahoj, http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=3840
    tady je pár fotek z výstavy.Omlouvám se za kvalitu fotek.
    22.11.2007 15:19Bettyz
    ahojky, jezdite tady nekdo trasu Brno-Praha?
    22.11.2007 15:57Mettler
    Bettyz: Lepší by bylo rovnou uvést důvod Zuzko nemyslíš? Myslím, že hodně lidí jezdí tuto trasu,,, pokud chceš převést myšáčka či jinak skladné zvířátko tak se Ti jistě někdo nabídne,,,
    22.11.2007 19:01Bettyz
    Mettler: nuze dobra, mozna budu potrebovat prevezt mysaka do Prahy, tak se ptam,jestli by nebyl nekdo ochotny a tuto cestu v nejblizsi dobe (pristi, nebo az ten dalsi tyden) nema
    22.11.2007 19:09jackie
    Metller:nemáš náký fotky pohlaví mišek malích protože mi připadá že mám pouze kluky ale nejsem si jistá.Děkuji
    23.11.2007 23:56Michstr
    Mettler: Leni, díky, právě proto jsem se na to tady ptala, už jsem to opravila...
    V Německu mi obě chovatelky, co od nich myšky mám, řekli, že siamky a himalájky mohou mít obojí oči, proto jsem z toho soudila, u tebe ve standardu jsem kromě cpb nic s možností černých očí nenašla a na těch finských stránkách taky ne, tak jsem z toho byla celá zmatená...ale je pravda, že z barev jsem celá vedle do teď, což mě více než štve...
    Třeba stále mi není úplně jasné, jaký je rozdíl mezi cpb a siamkou s černýma očima... Nebo jde jen o geny? Dle vzhledu se to nepozná?
    24.11.2007 10:50Katka
    Michstr: Problém je v tom, že cpb a ssp je si i geneticky strašně podobné... Jde tam v obojím o c geny... Když jsme dávali dohromydy genetiku, vyšlo nám ce ch a siam má chch, pokud se nepletu a pak když jsem dala svoji cpb samici s béžový samcem, vyšla mi 2 mláďata - béžový samec a albín samec... Bude to asi ještě trochu komplikovanější!
    24.11.2007 13:19Cidik
    Ahoj! Udělal jsem nové odkazy na moje alba - kdo chcete - jukněte - http://www.cidik.websnadno.cz/index.php?menu=3&podmenu=18&flash=
    24.11.2007 13:56Katka
    Tak jsem trochu konečně aktualizovala... Nová mimi http://www.zupatizh.wz.cz/vrhy.html, výstava Praha http://www.zupatizh.wz.cz/vystavy.html a různě další jiné aktualizace...
    24.11.2007 16:11jackie
    chci se zeptat jesli je to dobře popsný prtože mám první vrh a ještě se v tom nevyznám
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=105
    24.11.2007 17:51Mettler
    Michstr: Jak říká Káťa, rozhodně to bude složitější,,, gentické základy tam jsou hrozně podobné,,, ono z laitského hlediska by ten rozdíl měl být právě v těch očích,,, tím mám na myslí,,, že pokud má tmavá očka tak je to cpb a pokud červená tak je to ssp,,,
    Velmi často je i cpb takové více tmavší (méně světlá) a má méně výraznější znaky což je způsobeno tím tmavším podkladem,,, ale stejně tak snadno se najde světlý cpb s výraznými znaky.
    Napadlo mě tedy,,, ale pozor,,, neříkám, že to tak je pouze spekuluji!!! Říkala jsi, že Ti to říkali v Německu,,, sice neznám přesně znění německéno standardu, ale při hledání genetiky jsem si všimla, že němci mají ssp s černýma a červenýma očima ale vůbec nemají cpb, přičemž u ssp s černýma očima mají napsanou genetiku našeho cpb,,,,
    Takže já si myslím, že je to takto,,, to je tedy můj názor :)))
    - - - - -
    Jinak jsem se tedy dívala po definici rozetek,,,, takže našla jsem, že genetický přenos není zatím znám, protože není znám počet chromosomů,,, a že se jedná především o spontánní mutaci z britských liniových chovů.
    Pokud chcete i tu definici tak mi to sem písněte a já Vám ji přeložím,,, (nebo pokud chcete i zdroj tak Vám ho samozřejmě dodám,,,jde o německé webovky)
    24.11.2007 17:54jana
    metltler:chci ti podekovat za rady ohledně chovu nunu bylo to poučné,kdyby ses dozvědela o nějakem samečkovi dej prosím vědet Jana
    24.11.2007 21:07Katka
    jackie: samička 1 by mohla být variegated ale na čokoládu mi to tolik nesedí... samice 2 asi není čokoláda banded - jaké má oči? samice 3 bude čoko, samice 4 asi spíš čoko banded, samec 5 satin čoko, samec 6 čoko banded. Jestli je samec 7 albín, musí mít černé oči... Moc krásný vrh!!!
    24.11.2007 21:28Pája
    jackie: Vážně moc krásný vrh Jackie :) 1 samička variegated to asi je, ale nevim jestli čokoláda, 2 samice určitě není čokoláda ale banded asi jo,možná fawn? 3samice je čokoládová u 4 samice s tebou souhlasím 5 samec čokoládový a Katka má pravdu...Vypadá satim, 6 samec banded čokoládový....Tahkle to vydím já... ;) Ale s barvičkama teprve začínám :)
    25.11.2007 10:33Žolina
    ahojky...jak velké mají být rozestupy mezi mřížemi klece pro myšky?...má doma jednu klícku po džungarákovi a když jsem jí kupovala tak říkali že z ní neproleze ani myš ale já nevim
    25.11.2007 11:40Bettyz
    Vrh J.. asik je vazne na ceste, Ikea uz ma pupek plnejsi =)
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=110
    25.11.2007 11:48Pája
    Žolina: Nejvíc 0,7cm....ale lepší by bylo kdyby to bylo míň...Myška je obratnější nez křeček ;)
    - - - - -
    Bettyz: Tak to se moc těším, až uvidím, jaké barvičky vzniknou :) Mohlo by to být zajímavé :)
    25.11.2007 13:09Mettler
    Jani: Není zač, také jsem s Tebou ráda mluvila,,, sama sháním po všech čertech a nic nemohu najít,, ale snad se zadaří.

    Bettyz: Tak to Ikeice gratuluji a Tobě samozřejmě také,,, snad vše proběhne OK

    Žolina: Mám doma i klícku, která má rozestupy přes jeden cm,,, tuším 1,3cm,,, ale mám v ní dospělé a velké samce,,, ono snad ani není moc problému ve vzdálenosti těch mřížek, jako spíše v tom, že nějaká může být odtáhnutá (skřivená, poškozená) o něco více a šup,, myška je najednou ta tam,,, na dospělou a vzrostlou myšku můžu klidně klícku dopořučit,,, ale dokud je to mládě, tak je lepší spíš nějaké akvárku či boxík,,, alespoň se v tuto dobu dorží karanténa (pokud chováš více myšek) a zároveň si myšku i lépe ochočíč,, a jakmile je dospělá tak šup do klícky.
    Jinak je pravda, že literatura píše všemožné velikosti, já bych tak nějak věřila té variantě 0,6 cm
    25.11.2007 14:08Pája
    CottonCup: Chtěla jsem se zeptat, jestli budeš dávat na net fotky nynějších vrhů? :)
    - - - - -
    Katka: Ahojky...Koukala jsem na tvoje vrhy a chtěla jsem se zeptat...Začínám se totiž učit barvičky a chtěla jsem se zeptat...U Pošuka a Palečka máš jako zbarvení blue agouti...Ale na fotce vypadá Pošuk o hodně tmavší...Jak si tedy poznala, že jsou oba blue agouti? Díky moc za odpověď :)))
    25.11.2007 14:15Katka
    Pája: Jde o to, že jsem to fotila večer za tmy s bleskem... palaček se velmi nepovedl a zatím jsem ho nepřefocovala znovu... Oba jsou stejní, co se týče barvy, ale foťák mne zradil...
    25.11.2007 15:06Pája
    Katka: Tak to jo...Děkuju moc :)
    - - - - -
    Tak jsem se konečně dokopala, abych dala do svých alb myšičky albínky, které jsem dřív měla :)
    25.11.2007 15:14jackie
    Katka:dík je to můj první tak se vtom moc neviznám ještě
    - - - - -
    Katka:albín má mít červený oči ne.
    - - - - -
    uš začínají vidět tak pak nafotím a pak mi poradíte že děkuji
    25.11.2007 15:28Pája
    Katka: Jo a přeju všechno nejlepší k dnešnímu svátku :)
    25.11.2007 19:13Žolina
    Pája,Mettler:díks za odpovědi...ještě jsem to neměřila ale odhaduju tak 0,6cm...včera jsem si ji přinesla a zatim ji mam v boxu..až vyroste tak jí asi teda šoupnu do tý klícky
    25.11.2007 21:38Claire
    Jen taková rychlovka na pokoukání;) Polské myšky
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=112
    25.11.2007 21:41Bettyz
    Claire: kraaasnii =P
    25.11.2007 23:34Sunnie
    Ahojky, můžete mi prosím říct, jak dlouho po úspěšném páření mají myšky miminka? (myslím obyčejné bílé myšky, ale to bude u všech stejný, co?) A kolik jich bývá?
    26.11.2007 00:13Mettler
    Sunnie: A není docela už pozdě se teprve po úspěšném páření na takovouto věc ptát?
    Myšky pokud zabřezne tak porodí do tří týdnů od páření a může mít klidně i 15 mladých.
    26.11.2007 00:14Mettler
    Tak jsem nato konečně sedla,,, tady máte zhodnocení výstavy se spoustou fotografií http://www.musmusculus.estranky.cz/stranka/1_specialni-vystava-v-praze

    a kdyby Vám to náhodou nestačilo tak tady je ještě album s veškerými fotografiemi http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=113
    26.11.2007 01:30Beris
    ke zkouknutí a případné rezervaci jsou u nás na webu k vidění poslední myšáci k odběru a nový aktuální vrh: http://www.marshals.estranky.cz/clanky/vrhy/aktualni-vrhy
    Mettler: zhodnocení výstavy je super!!
    - - - - -
    ... a ještě se musím pochlubit naší burmesačkou Darcy :o)) http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=114
    26.11.2007 10:42Michstr
    Claire: To jsou myšky z Dynamimaus? Dle vzhledu soudím, že ne...
    26.11.2007 12:23jackie
    může mít i albín černý oči děkuji
    - - - - -
    nevíte kolik se tet platí na registraci chs děkuji
    26.11.2007 13:08Sunnie
    Mettler: Asi to blbě vyznělo. Já ještě nemám po úspěšném páření, ptala jsem se opravdu předem. Moje myšky se ještě nepářely:o)
    26.11.2007 13:58Katka
    jackie: Platí se jen členské příspěvky, najdeš na stránkách klubu - http://www.klubmorcat.cz
    26.11.2007 14:01Cidik
    jackie - pokud je to stejné jako u morčat (což asi je vzhledem ke stejný organizaci) http://www.klubmorcat.cz/ , tak se registrace CHS neplatí. Jen musíš být členkou klubu - kde se platí roční příspěvek. (byl i se zasíláním katalogu za 400,- na rok - třeba bude od ledna změna). A registrace zvířátek a vystavení PP je za 50,- kč (30 plus 20).
    26.11.2007 14:49Claire
    Michstr: Dle vzhledu? Jak si to mám vyložit?
    26.11.2007 15:02Michstr
    Claire: Nijak zle jsem to nemyslela, jen si myslím, že myšky od Natálie (pokud ještě ke všemu pochází z jejich odchovů, né z importů) vypadají jinak (záměrně píši jinak, což nemusí znamenat lépe!!!). Zajímá mě tedy (pouze osobně), zda se jedná o původem její myšky nebo ne, nic jiného...
    26.11.2007 15:17Claire
    Michstr: Původem mají také její myšky (ať míň či víc), ale jinak jsou z chs Czeczuga, Mohanah a Glodar.
    26.11.2007 15:57Michstr
    Claire: Děkuji! Jo, jo, právě proto jsem zase psala i opak, že i Natálie občas nabízí prvotní odchovy po importech a ty mohou být také jiné, než jsou pak její typické myšky. Jenom jsem si tak zkoušela, zda ty její myšky fakt tak nějak aspoň +/- poznám...samozřejmě ne jednotlivé kusy, ale takhle v celku...
    Díky a chovu zdar!!!
    26.11.2007 16:09Bettyz
    Tak vrh J už je na světě!! 11 malych prtat, všichni černé kukadla=))
    26.11.2007 17:06Pája
    Bettyz: Moooc gratuluju! Ať jsou všichni mimísci plni síly a ať se jim daří :)
    26.11.2007 18:17jackie
    Bettyz:gratuluju
    26.11.2007 20:18Mettler
    Sunnie: Skutečně to divně vyznělo,,,,

    Bettyz: Tak to moc gratuluji a ještě více Ikee,,,

    Všem: Mám na Vás technický dotaz. Když se mrknete na zhodnocení výstavy,,, zobrazují se Vám tam obrázky??? Dělala jsem se s tím do dlouha do večera a ještě ráno to fungovalo, ale teď nato koukám a je to celé rozrachané a neuplné :(((((((
    26.11.2007 20:25Pája
    Mettler: Mě to funguje normálně ;)
    26.11.2007 20:27Mettler
    Pája: aha,,, tak fajn,,, prosím Vás ostatní také o připojení odpovědi,, pokud to někomu nefunguje, abych to co nejdříve opravila.
    Mě to totiž nefakčí,,,
    26.11.2007 20:44Fany
    mě to taky funguje
    26.11.2007 21:05CottonCup
    Máme ve vrhu Z http://cottoncup.wz.cz/img/fotogalerie/200711/02/11.jpg
    3 mimísky astrex:o) Celý vrh je zde: http://cottoncup.wz.cz/vrhy/vrh_z.htm
    Longhair astrex, vrh Y, zde: http://cottoncup.wz.cz/img/fotogalerie/200711/02/07.jpg

    K odběru 75% polská krev myšky vrhu A2 - blue a blue banded samice: http://cottoncup.wz.cz/vrhy/vrh_a2.htm .. a dvě další ze stejného spojení.
    - - - - -
    Pája: tak tady jsou;o)
    26.11.2007 22:01Bettyz
    jmenem Ikusky dekuji za gratulace, mimca jsou celkem mala,ale snad to dorostou
    Mettler: me se to rovnez zobrazuje normal
    27.11.2007 15:29Pája
    CottonCup: :))) Miminka jsou vážně moc krásní! Rozplývám se tady =D
    27.11.2007 19:28Bejli
    Ahoj. Jenom jsem se chtěla zeptat, kolik má vážit dospělá samička. Díky
    27.11.2007 21:11Bettyz
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=110
    fotecky z dneska.. nevim,myslim ze Ikuska nekoji tak jak by mela, ale doufam ze se to jeste spravi, protoze nejak neverim, ze nahradni mama by byla reseni (nemusi zvladnout peci o svoje + 11mysat, IKea ji muze sikanovat.. ), dneska uz to vypadalo nadejne, lezela na nich pulhodiny =))
    28.11.2007 10:01Katka
    Všem: V neděli 2.12. se koná schůze Klubu morčat v Praze, pokud můžete tak přiďte a pokud byste měli ještě zájem registrovat, sejdeteme se tam!
    28.11.2007 11:59Beris
    Katka: já tam budu, tak sebou vezmu 1-2 myšky k registraci .o)
    Miminka z našeho vrhu E mají na webu první fotky a jsou tam i saténci :o)
    http://www.marshals.estranky.cz/clanky/vrhy/aktualni-vrhy
    28.11.2007 13:27Mettler
    Všem: Takže do konce roku nás již nečeká žádná výstava ani expozice (případně nějaká expozice, která by byla narychlo oznámená).
    Všem, kteří se jakkoliv podíleli na všech akcích konanných v tomto roce, a myslím si, že jich nebylo zrovna málo (expozice: Propet 2007, Kroměříž - ukázkový výklad pro děti,Bohdalov a dále výstavy: Rychnov nad Kněžnou a Praha), mockrát děkujeme.
    A pevně věřím, že Vaše přízeň pro myšky bude jen a jen stoupat.

    Čímž bych Vás chtěla navnadit na již 3.konanou výstavu myšek, která bude probíhat 16.2.2008 v Rychnově nad Kněžnou.
    Všichni jste srdečně zváni,,, bližší informace se zveřejní zhruba po Novém roce,,,
    28.11.2007 16:17cekyceky
    Mettler :
    29.11.2007 07:41Cekyceky
    Ahojky, tak bych vám chtěla oznámit, že od 9.11.2007 mám svojí chs Abigeil:)) http://abigeil.wz.cz
    Bohužel mám rozbité pc takže se zde budu ukazovat ne moc často...za tři týdny by to mělo být v pořádku.

    Mettler: mám špatnou zprávu...včera jsem našla v akvárku mrtvou Mácičku...vůbec nevim co se stalo ale když jsem je tak pozorovala napadlo mě, že si něco udělala když se snažila dostat do šlapátka..Kopretinka tam nikoho nechce pouštět a když se tam některá z myšek pokusí dostat dost jí to roztočené bouchne...myslím si , že něco podobného se stalo Mácičce...je mi z toho hrozně...tady je můj tel. jelikož na pc tedka nějakou dobu nebudu 776 614 348..mrzí mě to:(
    - - - - -
    Katka: Ahojky , jelikož už jsem chs tak bych toho 2.12 přišla a zaregistrovali by jsme ty moje myšky?chtěla bych jich zaregistrovat 7... a taky rozluštit záhadu Angel..jestli je tedy agouti tan nebo ne:))
    29.11.2007 15:35Mettler
    Cekyceky> K CHS Ti gratuluji,,, a Macicky je mi mocinky lito,,,,, nevim, ale tim slapatkem mas nejspis na mysli behaci kolecko,,, mozna by bylo dobre jim ho nedavat,, mysky jsou z nej akorad zpitomele,,,
    Rada Te na schuzi uvidim, mysky Ti zaregistrujeme a o Macicce pokecame.
    Jinak tedy zbyle dve holciny jsou OK?
    29.11.2007 17:24Katka
    Cekyceky: Přijď!!!
    29.11.2007 21:07Claire
    Nevíte něco k té schůzi? Nemohu najít datum a čas konání, průběh..nic. Děkuji
    29.11.2007 21:15Navel
    Claire: http://potkani.phorum.cz/viewtopic.php?id=10
    29.11.2007 21:25Claire
    Jé, děkuji moc Navel=o)
    29.11.2007 23:18adél
    mettler: koukala jsem na výsledky výstavy, nějak mi to při předávání cen na výstavě nedošlo, ale teď koukám že nejlepší myš výstavy se stala hairless myška. Můj názor je takový že by neměly být v tomto ocenění zahrnovány dohromady osrstěné a bezsrsté myšky. Jde o to že se hodnotí barva, jak hodnotíte u hairless myši barvu, dáváte plný počet bodů? Pokud ano, tak pak je logické, že výsledek celkového hodnocení je tímto zkreslený. U potkanů se fuzz taky hodnotí zvlášť, protože barvu prostě posoudit nejde když tam žádná srst není. Osrstěné myšky jsou pak tímto dost znevýhodněné. Můj názor je že by měli být hodnoceny samostatně, vždyť ocenění pro nejlepší hairless myš tam bylo taky, ne?
    30.11.2007 07:51Michstr
    Adél/Mettler - cha cha... Český rozhodčí píská zápas Čechy x Rusko, kdo myslíte, že vyhraje?
    30.11.2007 11:52CottonCup
    Tak, a jsme u toho:o)) LOL

    Adél, ta poznámka není tak docela od věci. Je ve skutečnosti velice oprávněná.
    Ano, i já mám za to, že je nutné myšky hodnotit ve třídách, podle srsti:

    1. long hair (lh) zvlášť
    2. long hair satin (lhs) zvlášť (jak chcete srovnnávat lh a lhs???)
    3. sh
    4. shs
    5. short hair astrex (sha)
    6. short hair satin astrex (shsa)
    7. long hair astrex (lha)
    8. long hair satin astrex (lhsa)
    9. sh abyssinian (shy - zařadit!:o)))
    10. shs abyssinian (shsy - zařadit!:o)))
    11. sh astrex abyssinian (shay)
    12. sh satin astrex abyssinian (shsay)
    13. lh astrex abyssinian (lhay)
    14. lhs astrex abyssinian (lhsay)
    15. nunu (n)

    ... tak co, zapoměla jsem na něco? :o)))
    Rozetku s nahaticí fakt porovnávat nejde.
    Sphynx se s Mainskou mývalí taky neporovnává.. heh.
    - - - - -
    .. druhá věc je samozřejmě ta, že není možné, aby posuzovatel posuzoval svoje vlastní myšky!!!
    s Ttím jděte fakt do háje. Sekce myší je pro srandu králíkům. :o)))
    30.11.2007 15:14Cekyceky
    ahojky, mám dotaz...Můžu vzít myšku na registraci, když má trošku vykousané chloupky? nebude to vadit?
    30.11.2007 16:41Navel
    no u potkanů se fuzzíci taky vyhlašují zvlášt.. je to právě proto že nejlze pořádně posoudit barvu a mnohdy ani znaky
    30.11.2007 18:03Katka
    CottonCup: Tvoje poznámka je sice oprávněná ale jen polovičatá!!!
    Asi jste nepochopili systém výstavy - posoudit kvalitu myši a porovnat ji tak s ostatními!
    Tato výstava byla specifická, protože jsme měli první vystavenou nunu myšku. Byla to myš obrovských kvalit a nebyla hodnocena tak, jak se možná domníváte a to - plný počet za barvu - vždyť by to bylo nelogické! U myšky nebyla kategorie barva vůbec braná v úvahu, ale body se jí přidaly jinde!
    A teď smysl výstavy - MYŠKY POROVNAT A PODLE POČTU BODŮ VYBRAT TU, KTERÁ JE NEJLEPŠÍ PO VŠECH SMĚRECH a přitom vybírat ze VŠECH ZÚČASTNĚNÝCH MYŠEK!
    Co se týče třeba výstav psů nebo koček, tam se naháči také nehodnotí zvlášť při vyhlašování toho absolutně nejlepšího! A nemyslete, že jsme toto rozhodnutí učinili jen tak - přemýsleli jsme o tom rozhodně dlouho!
    Dále - navrhla jsi určité třídy pro myšky, podle nichž by se měli posuzovat. Již na první výstavu jsme měli přichystáno asi 18 cen pro různé třídy podle barev a kvality srsti, ale byli jsme upozorněny na to, že se počítá 1 cena na 8 přihlášených myšek. V Rychnově jsme počítali tak s 50 a přihlásilo se 35. A do Prahy dojelo 25myšek - jak z toho můžeme dělat kategorie?
    Až bude vystavovat více lidí - což se může týkat i tebe nebo Míši Š., můžeme myšky takto dělit a udělovat ocenení! Ale jak můžeme udělat ocenění z kategorie, kde je jedna nebo 2 myšky - to je přeci směšné!
    Takže apeluji na všechny, chcete-li více ocenění, přihlašujte myšky na výstavy! Další je v Ryhnově nad Kněžnou v únoru!
    30.11.2007 18:15adél
    k posuzování: mě nejde o to aby bylo co nejvíce kategorií, a mraky cen a já nevím co ještě, tak jsem to přeci vůbec nemyslela, ale ruku na srdce, pokud by ta nunu myška měla srst ale měla by mizernou barvu, vyhrála by taky? A nechte prosím už toho věčného srovnávání se psíma výstavama, jinak se posuzujou psi, jinak kočky, koně, krávy a já nevím co ještě, tak proč by se měli myši posuzovat jako psi.
    30.11.2007 21:03Katka
    adél: a proč je teda srovnáváte s potkanama? není to podobné jako se psi? u nunu myšky se neposuzuje barva, ale pružnost a charakter kůže, ochlupení atd. a zahrnout do celkového hodnocení v boji o nejlepší myš výstavy se musí - jak bys pak vysvětlila, že celkový vítěz není celkový ale jen z vybraných skupin myšek?
    - - - - -
    adél: při posuzování nejde jen o barvu! jde o stavbu těla, hlavu, ocas, srst a další faktory, ale to určitě víš! nám jde o to, že prostě v boji o nejlepší myš výstavy se může účastnit každá přihlášená myšky na výstavě! ale jinak májí bezsrsté zvláštní kategorii a nebojují ani v kategorii dospělí ani mladí!
    - - - - -
    CottonCup: Co myslíš tím zařadit u abyssianianů?
    30.11.2007 21:30Bettyz
    Hooney umrela..videt jak umira na rukou, najednou, znicehonic.. na druhe strane fotky s mysatky, Hooney jim hodne obetovala http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=115
    - - - - -
    mysatka maji 4 dny, doufam ze najdu mezi nimi krasnou holcinu co ponese jmeno ,,Hooney"
    30.11.2007 22:12adél
    Aha, a proč teda nejsou zařazeny do kategorie mladí a dospělý? Jak pak vysvětlíš že nejlepší třeba mladá myš není vybraná ze všech mladých ale jen z těch chlupatých? Není to náhodou to samé, ono si to potom trochu protiřečí, ne? Na výstavě jsem neměla žádnou myš, takže mi vůbec nejde o to aby vyhrála nějaká konkrétní ale jde mi o princip. Já si prostě myslím že by se neměli hodnotit společně . Hlavně proto že se u nich v podstatě jak jsi napsala hodnotí rozdílné parametry. Ale jen můj názor, nenutím nikoho aby ho sdílel, nunu myšek je u nás tak málo že to stejně nemá smysl nějak řešit :-)
    30.11.2007 22:21Katka
    adél: já si vůbec nemyslím, že bys to říkala, kvůli této výstavě!
    jde jen o to, že Nejlepší myš výstavy se prostě vybere ze všech, už nevím, co bych k tomu dodala... Nunu je taky myš! Rozety až jednou budou ve standardu také nebudeme vyřazovat z boje o nejlepší myš výstavy...
    Přeji dobrou noc!
    30.11.2007 23:12Mettler
    Bezsrstá myška vyhrála, proto, protože dosáhla nejvíce bodů ze všech 24 zúčastněných myšek.
    Ono jak je to logické název Nejlepší myš výstavy,,, nejspíš chce, aby vyhrál ten nejlepší s nejvíce body.
    Vím o co tady jde,,,, a poněvadž už mne nebaví neustále dusno,,, tak řeknu to, co se tu nebude líbit.
    Ano, vyhrála moje myš,,, stejně tak jako vyhrálo hodně mých myší v Rychnově. Takže,,, na Rychnov jsem od Vás chovatelů měla příslíbeno přes 40 myšek!!!! Nakonec jste přihlásili 10 myšek,,, a teď trošku o organizaci výstavy,,,, organizátoři (já s Katkou) mají za úkol nejen výstavu vést a dát ji nějaký tvar a komunikovat s nejhlavnějším organizátorem výstavy, ale zároveň musejí dostát svým slibům a plánům, na kterých výstavu stavějí.
    To, že jste se na nás vyprdli a my jsme musely sebrat veškeré myši, které jsme doma měly (což dalo ve výsledku 25 myší,,, tudíž se v Rychnově mohlo vystavit 35 myší) a narychlo je vystavit, aby zůstaly všechny poháry a výstava se nemusela zrušit, to už nikdo nevidí.
    A, že nás to stálo hodně peněz a úsílí,,, to už také nikdo nevidí.
    A je pochopitelné, že v tak velkém počtu myšek, prostě nějaká vyhrát musela... Takže to je první věc,,,
    A ta druhá,,, my s Káťo chováme myšky nejdéle z Vás,,, převažujeme Vás skoro o rok!!! Což jak všichni jistě víme, v chovu myší znamená velmi, velmi, velmi mnoho!!! Náš chov je prostě na trošku jinačí úrovni,,, neříkám, že na lepší,,,či nejlepší,,, to rozhodně ne!!!
    Tak a teď ještě trošku ke stanovám klubu. Posuzovatel, aby mohl posuzovat, tak musí vystavovat!!! Což v našem případě,,, kdy já a Katka zastáváme úplně všechny funkce, které v jiných odděleních (morčata, potkani,,,,) zastává desítka lidí,,,, tudíž mi musíme vystavovat na výstavách, které sami organizujeme, protože jinak bychom nemohli posuzovat,,, čímž byste Vy nemohli vystavovat!!!!

    Tak a teď zpět ke Speciálce,,,,
    Výčet od Heleny, typu lh a lhs, sh a shs,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Takže menší statistika,,,, na výstavu byla příhlášena jedna lh myš, která se ve výsledku ani nedostavila,,,,hm,,,, sakryš,,, takových probenděných pohárů,,,,hm,,,,
    A samozřejmě jak Katka věcně říkala,,,, my jsme omezovány financemi od klubu, které jsou rozpočítány na příhlášené myšky,,,

    Tak a teď nunu myš,,, proč přirovnáváme k psům, morčatům, potkanům atd,,,???? Protože je to naprosto normální a super způsob jak někomu něco vysvětlit,,, prostě to přirovnat k notoricky známe věci.
    U myší se nedějí takové věci typu,,, nemáš srst, tak dostáváš plný počet,,, ne, nedělá se to.
    Nunu myš nemá srst, ale má kůži, na které se toho dá posoudit velmi mnoho (kolikrát mnohem více než na srsti a barvě),,, a proto je její posuzovací lístek drobet odlišný,,, místo kolonek za srst a barvu,,, má spojenou kolonku za kůži, ve které se hodnotí od 0-14 bodů (barva 10+srst 4), ve výsledku tudíž stejný počet bodů jako osrstěná myš, s naprosto stejnou váhou a naprosto stejným posuzováním (když pomineme fakt, že je holá).

    Je pravda, že chovám nunu myšky jenom já, ano,,, ale snažím se a dělám vše proto, aby jich bylo více a mohlo je chovat více chovatelů,,, není to snadné a stojí značné úsílí a značné finance,,,,
    Nemusela být vůbec žádná hairless myš na výstavě, ale to tam pak ani nemusela být žádná jiná myš,,, nevidím důvod, proč by moje myši, nemohli být vystavovány jen proto, protože jsou moje a nikdo jiný je nemá.
    Pokud by na té výstavě nebyly, tak by se nikdo nedozvěděl, že vůbec nějaká taková myš existuje a je vůbec možné ji chovat.

    Sečteno a podtrhnuto,,,,, každá myš má možnost vyhrát ve své kategorii,,, prozatím, kdy máme přihlášeno žalostně málo myšek, se musíme spokojit se základním rozřazováním typu mladí, dospělí, barva, sympatie,,, a nakonec ten naprostý vítěz, kde jsou seskupeny všechny kategorie.
    Teď by mě velmi zajímalo proč se nebouříte předtím, že v celkovém vítězi jsou dohromady junioři a dospělí?
    A pak jak tady zaznělo, že není možné posuzovat lh a sh a lhs a shs,,,,atd,,,, dohromady,,, přičemž, ale mi to dohromady neposuzujeme!!! Bereme každou myšku zvlášť podle pořadí v katalogu,,, prohlížime ji a posuzujeme podle okamžitého stavu, ve kterém se nachází na výstavě. Když jsou všechny myšky odposuzovány tak se vezme jejich součet bodů a jejich výstavní třída a body rozhodnout vše sami,,, (případně následující rozstřel při shodě bodů),,,,