od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Duben v roce 2008
  • Zobrazuji 174 zaznamu.
  • 1.4.2008 09:54Cekyceky
    Ahoj všem, jelikož jsem se dostala do finančních a prostorových potíží , musím zrušit chov. Prosím všechny, kdo chovají myšky nebo by měli zájem o již registrované myšky vhodně do chovu napište mi prosím soukromou zprávu...Opravdu si je nemohu nechat...je mi to strašně líto.. zde jsou fotky našich myšech v sekci naše zvířátka www.abigeil.wz.cz
    1.4.2008 11:23Mettler
    Stále máme doma klučíky z vrhu R. Jsou hodní a pěkní. Kdyby měl někdo zájem mohu mu sestavit i nepříbuzný chovný pár.
    https://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=165
    Jinak stále platí má nabídka převozu myšek.
    2.4.2008 11:27Michstr
    Chtěla bych se optat, jak je to s označením a rozpoznáváním myšek. Momentálně mám doma pět chovných siamských samic, které od sebe nemohu rozeznat. Uvažovala jsem o registraci myšek, ale zajímalo by mě, jak se řeší to rozpoznání. Jak poznám Adélku od Amálky, když jsou to dvě stejné myšky - ještě k tomu sestry, tzn. jsou i stejně veliké.
    A jak to pak poznáte na výstavě, že je to Adélka a né Amálka?
    Mám takto shodných myšek více i v dalších barvách, jak se to řeší u myšek?
    U pejsků a koček jsou čipy, nebo tetování, u králíků je také tetování a u myšek?
    Laboratoře označují některé své myšky tak, že procvakávají uši, to je ale na výstavě diskriminační...
    Nebo bych si mohla registrovat vždy jen jednu myšku od každé barvy a na výstavy brát vždy tu v nejlepší kondici a vydávat ji za tu registrovanou?... to se mi nějak nezdá...

    M.
    2.4.2008 13:18Cidik
    Pája - já byl na sonografii s Pariskou (morče) a poprvé jsem platil 300,- Kč a podruhé 250,- (a čeká dvojčátka - možná trojčátka)
    2.4.2008 13:49Mettler
    Michstr: V současné době je v jednání na UOK označování hlodavců potažmo i myšek. Např. u morčat se to řešilo již mnohokrát. Čipy jsou drahé a putují v těle, tudíž nebezpečné. Plomby do uší jsou již od roku 2005 nepovinné, protože trhaly morčatům uši a ztrácely se, potažmo z toho byly různé záněty a těžké zdravotní obtíže.
    U myší se spekulovalo o kroužcích na nožičky, ale vzhledem k myší povaze by musely být kovové, aby si je myšky nerozkousaly. Ale je to pro myši příliš velké riziko, protože se mohu někde zachytit a nožku si snadno zlomit, poranit. Dále by opět docházelo k zánětů, které by způsobovaly infekce z kroužků a odřených míst. O tetování není řeč. Nenajde se člověk, který by Ti otetoval myš a čipy jsou pro myši příliš malé. Procvakávání uší je pravěký nástroj označování, který se v dnešní době v chovech využívá max. u prasat. Vzhledem k tomu, že myška v uchu nemá chrupavku tak by stejně procvakávání nemělo smysl. Protože procvaknuté ucho by se natrhlo a změnilo polohu procvaknutí, tudíž žádný účinek, pouze zbytečné trápení a hyzdění myší. Myší domimantou jsou uši :)
    První rok registrací byl volnější, aby se vytvořila určitá základna a musím uznat, že v současné době si myšky, které jsem registrovala poznám a zatím ještě pamatuji. Věřím, že v tomto roce tomu tak již nebude.
    Proto v brzké době bude v žádání na UOK návrh na ,,registrační fotodokumentace,,. Posuzovatelé by dostali služební fotoaparát a při registraci by myšku vyfotili podle modelu zootechnické fotografie (podle danných podmínek např: profil, bříško, atd,,,). Tato fotodokumentace by se přiložila k PP a majitel by k výstavě tuto dokumentaci předložil spolu s myškou.
    Jinak si myslím, že v současné době jsou v chovu rozumní a uvážliví lidé a tudíž by zbytečně nepodváděli.
    Dále si myslím, že s námi jako s organizátory je rozumná řeč a pokud mi někdo před výstavou řekne, že mu myška onemocněla, či má jiný důvod proč ji nevzít tak jsem mu vždy vyhověla a mohl vzít myšku náhradní (samozřejmostí je domluva, registrace,podmínky atdd).
    3.4.2008 09:29Michstr
    Mettler: Já jsem to nemyslela jen ohledně podvodů, ale i pro sebe. Když mám spolu teď momentálně 5 samic - sester, jsou fakt k nepoznání, tak mě zajímalo, jak to poznávají jiní, já ty myšky od sebe prostě nerozeznám....musela bych si je nějak označit, ale jak?
    Je to vrh již třetí generace, kde spojuji pouze siamky, takže jsou skutečně nerozeznatelné....
    Stalo se mi to teď i u chocolate myšek, mám čtyři sestry a prostě je od sebe nerozeznám.

    To označování těmi procvaknutými dírami na uších se v laborkách stále praktikuje, ovšem pro výstavní myši je to nepřípustné, to uznávám.

    M.
    3.4.2008 11:49Lulu džeky
    Ludia ako už niektorý vedia mám spolu dvoch myšacích samčekov cez deň spolu normálne behajú a večer sa vždy aspoň raz pobijú čo sa týka utržených rán žiadne niesu ale bojím sa že by to mohlo mať psychické následky je to možné mám ich nejak oddeliť?
    3.4.2008 16:55Navel
    Michstr: tak jedině chovat každou v jiné kleci, nebo barva no
    4.4.2008 00:12Mettler
    Michsr: Vzhledem k tomu, že chovám vrhy siamáků tak s tímto již zkušenosti mám. Popravdě řečeno já v těch myších vidím obrovské rozdíly. Jedna je o trošku menčí, či má jinak stavěné tělíčko. Nebo má jinak rozsáhlé znaky. Např u siamáků se to velmi dobře rozpoznává podle rozsahu znaků na tlapkách a čumáku. Jinak tedy vzhledem do budoucnu kvůli odchovu spíše doporučuji chovné skupinky namíchat. Nejlépe mít u sebe takové samice, které dávají naprosto odlišná mláďata. Třeba siamáky + agouti atd,,,, Protože potom, když kryješ více samic ve skupině tak nemáš šanci (tedy téměř) rozpoznat od které samice zrovna je tohle mládě. Tedy za předpokladu, že samice vrhly téměř ve stejném čase. Což v registrovaném chovu nemůžeš dopustit, musíš mít přehled o rodičích a sourozencích.
    Jinak styl rozpoznávání se tu už také řešil. Můžeš koupit potravinářské barvivo a samice si označit, ale je to pouze krátkodobá varianta, vzhledem k tomu, že si myši značku olýžou. Další variantou je prostě si myšky pořádně prohlédnout zapsat si odlišné znaky, případně pořídit fotodokumentaci.
    4.4.2008 13:02Pája
    Michstr: Já teda nemá siamáčky, ale když jsem měla albínky, tak nikdo nemohl pochopit, jak je rozenám...A já to neuměla vysvětlit...Prostě každá byla jiná :)
    4.4.2008 14:13Cekyceky
    8. box ( plexisklo) 60cm dlouhý, 40cm vysoký a 30cm hluboký...v polovině přepažený, cena 150
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=4324

    za předchozí zprávu se omlouvám....chyba
    4.4.2008 15:12CottonCup
    K tomu rozeznávání a nerozesnávání jedinců v té amé varietě asi jen toto:
    čím je chov dokonalejší a chovatel si lépe splňuje svůj chov. záměr v typu
    odchovávaných zvířat, tím by měl dospívat (ideálně) ke stejnějším zvířatů.
    Tj. neměly by se objevovat příliš velké odchylky (resp. čím dál menší, čím je chov na vyšší úrovni)
    jak ve stavbě těla, tak ve znacích či zbarvení. To pochopitelně je a, logické, b, záměrné.
    Samozřejmě pokud pracujete jen s nějakou max. 2 - 3 generací, tak si ještě vrh siamáků celkem rozeznáte. Pokud pracujete dál, 5, 6 , 7..10 generace bude prostě už hodně vytříděná a (daří-li se)
    podstatně dokonalejší;o) Takže je celkem jasné, že kdo má NĚJAKÉ dvě myšky prostě je n tak, tak i když má vrh deseti PEWek, každá bude jinak dlouhá, krátká, ušatá, okatá, malej ocas, silněj ocas..
    ale když se s tím někdo piplá jako Michstr X generací a vybírá si, pak jasněže potomstvo už je ze selektovaného zdroje několikrát a na exterieru se to projevit musí. Však, dámy a pánové:o))), o to snad jde..
    4.4.2008 16:01Michstr
    Pája - já bych to možná taky zvládla, kdybych měla třeba jen deset myšek a mohla je dlouho pozorovat, jak se chovají, kvalitněji porovnávat jejich znaky atd...ale mám myšek trochu více, tak se to stává o dost složitější.

    Mettler - pokud bude čas, mohu na burzu přivézt dané myšky, klidně i kvalitní foťák a můžeme odzkoušet, jestli to funguje. Sama jsem zvědavá.

    M.
    4.4.2008 19:37dragonniese
    dámy a pánové, právě zakládám stránky své chs, takže kdo by měl zájem o umístění odkazu na své stránky, ať mi písně do soukromých zpráv url a město či okres, ve které působí...mileráda vás zveřejním ;-)
    5.4.2008 12:48Pája
    Dragonniese: No já sice nejsem ještě oficiální chs, ale byla bych ráda, kdyby sis dala můj banner na svoje stránky :) Takže pokud chceš, tak můj je tady http://morce-mys.blog.cz/0803/muj-banner-pridejte-si-ho
    5.4.2008 13:11Cidik
    Ahojda! Můj vrh "A" už jsou velcí buřtíci - a chtějí do světa - jukněte. Sice nemají ocásky, ale mohl bych jim třeba přivázat na chloupky na zadečku kousek vlny :) http://www.cidik.websnadno.cz/Prodavame__Darujeme.html
    5.4.2008 14:46Lulu džeky
    ktoré z vašich chovných staníc sa špecializujú na dove tan a siamské sfarbenie?
    5.4.2008 18:41Mettler
    Lulu džeky: Myslím si, že můžu říct, že se na siamské zbarvení specializuji já a dove tan chová hodně lidí, ale především asi CHS Marshal´s.
    5.4.2008 19:12dragonniese
    Cidik ten strakatej klučík je náááádhernej....fňuk...a já ho nemám kam dát...
    5.4.2008 21:03mysák
    myši jsou skvělí
    5.4.2008 21:39Ave
    Prosím poraďte, pořídili jsme novou myšku a zřejmě má blechy či jiné parazity (malé pohybující se body v kožíšku). Čím ošetřit? Díky.
    5.4.2008 21:45myšák
    Mám chovnou skupinu 3 myšky a samečka. Poradí mi někdo co dělat, když mi skoro všechny myšata myšky potrhají. Teď jsem zkusila dát pryč samečka a stejně mláďata nevydržela. Už je to má druhá chovná skupina myšek a předtím mi to nedělali. Krmím směs pro hlodavce, psí granule a pro zpestření moučné červy , mrkev nebo jinou zeleninu.
    5.4.2008 22:11Pája
    Myšák: A když máte mladé, máte samice pohromadě? Možná by mohlo samici s mláďaty oddělit od všech. Nebo snad mláďata zabíjí jejich matka?
    - - - - -
    Ave: Nejlepší bude zajít k vetovi. Ten poradí co a jak a případně napíše něco na léčbu ;)
    5.4.2008 22:31Suli
    Ave: u veta mi myšku zabili. Dali jí ňákou kapku a asi ji předávkovali? nejvíc se mi osvětšil bio kill, dá se objednat v lékárně.
    5.4.2008 23:20Pája
    Suli: Ale když Ave zase přesně neví to myška má?
    6.4.2008 11:31CottonCup
    Ad. myšák: na zeleninu se vykašli, v potravě je asi nerovnováha, jinak normálně myšky mladý nežerou. To, že tvá nabídka vypadá "pestře", nemusí vůbec znamenat, že je správná a vyvážená. Mě se v chovu skutečně osvědčilo, že to bývá nedostatky ve výživě. Zázraky dokáže dělat sojový lecitin, ale lepší je ty samice co mladé zabíjejí prostě vyřadit z chovu, nebo jim mláďata sebrat po porodu ihned a strčit náhradní kojné.

    Samici před porodem odděl, máš největší šance, že tak něco zůstane naživu - rozhodně to minimalizuje ztráty. Je dobré zvýšit nabídku vápníku a kalcia březím a kojícím samicím, já to řeším Hillskami a kašičkami (obilnými, s lněným semínkem a tak), kam přimíchám roboran, nebo plastin.
    - - - - -
    áále, :o)) píšu rychleji naž myslím, mělo tam být "zvýšit nabídku BÍLKOVIN a kalcia". Ty bílkoviny = hills granulky pro koťata, a kalcium bývá v těm vit./min. směsích - odzkoušený několik let nejen na myších mám právě ROBORAN a Plastin.
    - - - - -
    P.S. je jasný, že na samici je to úžasný výkon. Když si vezmete, že v těle vytvoří nějakých 10 - 14 mláďat (jak koule před..), a pak o ně pečuje, kojí je, jak rychle ta mláďata přibývají na váze a vyvíjí se.. a to všechno z jejího mléka a tepla. Březí a kojící samice má obrovský výdej, musí toho tím pádem dostatečné množství taky dostat;o)
    6.4.2008 13:39Lulu džeky
    Mettler: mala by som záujem o siamskú samičku ak by bolo možné son saténovou srsťou plánujete niečo také?
    6.4.2008 13:44Mettler
    Lulu džeky: teď mám ještě poslední volnou dlouhosrstou siamskou samičku z vrhu R narozenou 12.2.2008. Jinak tedy v saténu toho moc nemám, spíše se měřím na lh a lha, ale vzhledem k tomu, že teď mám saténový chovný pár tak rozhodně saténová mimča budou. Ale k odběru zhruba tak za 2 měsíce. (zatím teprve kryji samici)
    6.4.2008 14:04Lulu džeky
    a bol by možný odber v brne ?
    6.4.2008 15:21Michstr
    Lulu džeky - mám nyní k nabídnutí krásné mladé saténové siamské samice, bez PP, perfektní v barvě za 1OO,-/ks. Ovšem to Brno je problém, jsem z druhého konce republiky.... Nejblíž Brnu budu 19. dubna v Praze - Ládví (ale chápu, že je to taky dost daleko)... M.
    6.4.2008 17:46myšák
    CottonCup: Díky za rady. Já krmím jako dřív a to se mi to nestávalo, ale ten roboran zkusím. Teď mám jednu samičku těsně před porodem, tek jí ještě dnes oddělím. Doufám že ji budu moci pak vrátit zpět a že jí něco neudělají. Tak jsem zvědavá jak to dopadne.
    6.4.2008 19:29CottonCup
    Myšák: to je určitě dobrý nápad, udělej to tak jak říkáš:o) samičku oddělit, namíchat je do krmení roboran (nejlíp do kašičky) a když přidáš nějaké bílkoviny ještě navíc, mělo by to dobře dopadnout. Držím palečky.
    6.4.2008 20:25Mettler
    Lulu džeky: Pro mě není Brno problém. Případně pokud si vybereš myšku od Mischr tak mohu převoz zajistit :-) (myslím převoz z Prahy do Brna)
    6.4.2008 20:45Charmed
    včera jsem si přivezla krásné myšky z Polska a dnes k nim přibyla ještě jedna samička Cosmo z CHS Beautiful Mouse. Dnes jsem je všechny nafotila. Můžete se podívat zde: http://bluemoon.wu.cz/novinky.htm
    6.4.2008 22:28Michstr
    Charmed - Tedy ty modré myšky od Natálie jsou nádherné!!!!!!!!!!!!!! Moc gratuluji!!!
    Zato ta čokoládová rozeta je pravý opak ... to mi k Natálii vůbec nejde, ani ta barva!!!
    Jinak je vidět stále ten propastný rozdíl mezi myškami s označením Dynamimaus a jinými (tedy kromě těch rozet, ale podle toho, co už jsem měla šanci vidět, budou rozety velmi slabá stránka CHS Dynamimaus)
    Ale celkově gratuluji a budu netrpělivě čekat na odchov!!!

    Taky jsem studovala Vaše stránky a přišlo mi to jako docela černý humor, ta pitevní zpráva ve které stojí, cituji: ".....majitelka sl. Jáčková, která měla oči slepené hnisem, byla apatická ale jinak nevykazovala žádné klinické příznaky." ...sice smutné, ale pěkně napsané

    Ať se už jen daří!!! M.
    6.4.2008 22:53Eukanuba
    Ahoj, chci se zeptat jestli se mysky taky ockujou??? dik m.
    6.4.2008 23:17dragonniese
    tak dneska jsem převzala myší holčičky od chs Abigeil, převoz dopadl dobře, po příjezdu byly samičky i sedm miminek naprosto v pořádku. Ubytovány začaly šmejdit, jen mamina zalezla a z domečku se ozývalo mlaskání a hádavý pískot ;-) ještě jsem je teď fotila, ale špatné světlo, neni toho na fotkách moc vidět...pro příště se polepšíme ;-) budeme fotit ve dne...mišinky jsou miliónový, spapaly cornflaky, co si vzaly z ruky a šlo se spát...
    6.4.2008 23:44Pája
    Michstr: No u této pitevní zprávy jsem se taky trochu pozastavila a musela si celý začátek přečíst ještě jednou, abych to správně pochopila...
    7.4.2008 06:04CottonCup
    Michstr: ..a jak tak na to koukám, blue burmese by fakt mohla být blue burmese, tentokrát;o) Hurá geny!!

    Charmed: zamlouvám si mláďátka!!! Na pohlaví nesejde:o) Gratulace k super výběru. Odkud jsi?
    7.4.2008 09:29Charmed
    Michstr: Jojo, pitevní zpráva nebyla moc dobře napsaná, ale zasahovat se mi do toho nechtělo.

    Cotton Cup: Jsem z Turnova. Krýt začneme za týden, max. za 14 dní. Záleží na tom, jak si myšky zvyknou doma.
    7.4.2008 15:04Pája
    Charmed: A které myšky budeš krýt?
    7.4.2008 15:20Charmed
    Pája: všechno bude na stránkách, možná to tam dám ještě dneska. Jinak během týdne. Já se ještě musím 100% rozmyslet, kým vlastně začnu :)
    - - - - -
    Pája: Ale samička bude Jizrael, jen ještě nevím, kterého samce k ní dám.
    7.4.2008 16:17Pája
    Charmed: Tak to už jsem zvědavá, pro koho se rozhodneš :) Každopádně Jizrael je vážně krasavice, takže mimča budou určo nádherná :)
    7.4.2008 19:33dragonniese
    https://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?mimi tady jsou prdelky malilinkatý ;-)
    7.4.2008 20:51CottonCup
    Charmed: hurá:o) Doufám, že budeš krýt ty úžasné blue burmese, já se na ně tááááááák těším:o)
    7.4.2008 21:21Mettler
    Všem: 19.4.2008 jedu trasu Brno-Praha. Nabízím převezení myšek (klidně i jiných hlodavců). Nutné je mě včas kontaktovat!!!
    Dále jsou možné v Praze v Ládví registrace myšek
    7.4.2008 22:00Bettyz
    ahojky, mam dotaz.
    Mate nekdo zkusenosti s temito boxy:
    http://img.kralici.cz/mysky/alba/08ca671197ea10af01e0.jpg?a320
    at uz se jedna o boxy firmy Critter Tail ci prave od Habitrailu. Oni sice vsude pisou na internetovych obchodech, ze tomu hlodavec nemuze nic udelat, ale zname obchodniky i milacky hlodavce. Nemuzou to preci jen prohryzat? A co vybaveni uvnitr boxu, ktere je v cene (treba na obrazku ta plastova prolizacka vpravo) neni nebezpecne, stane-li se pro hlodavce hrackou zvykaci?
    Uvazuju o koupi boxu od Habitrailu,ale nerada bych ho za 4 mesice videla deravy jako emental, takze se ptam na vase zkusenosti.
    8.4.2008 00:08Lulu džeky
    Michstr: máš aj foto na stránkach som nič nenašla. kamarát chodí pracovať do Brna tak pre to Brno ak by si teda súhlasila že by myšku prevzal tak musím ešte zistiť či pôjde na Slovensko toho 19.4 ak by to dátumovo sadlo kúpila by som ju.
    - - - - -
    Mettler: ty teda momentálne nemáš dove tan chcela by som aj takú ak by to dátumovo sadlo a bol by možný prevoz.
    8.4.2008 10:14Beris
    Bettyz: klícku od Habitrailu mám a nemůžu si stěžovat, naprosto mi vyhovuje, máme ji už asi 6 let, vystřídali se v ní křečci, myšky,... a stále je funkční a nezničená, jediné tedy co vzalo za své je to plastové zavírání, to ale vůbec nevadí, protože klec jde zavřít a otevřít i bez něj a drží :-) Šprycle jsou od sebe rovnoměrně daleko a jsou pevné, takže nehrozí jejich roztažení. V kleci máme stále zachovalé i doplnky :o)
    8.4.2008 10:28dragonniese
    https://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=206 nové album, snad lepší fotky
    8.4.2008 10:45Bettyz
    Beris: tak to je bezva a kolik jsi v ni tak mela mysek? Ja bych do ni chtela dat 3-4 samic a ta klec ma 35-40 cm na delku, tak doufam ze budou mit dost mista.
    Jinak diky za prispevek ohlede kladne zkusenosti, protoze na kreckach mi byla recena zkusenost, ze pro 1 dzungaraka je ten box maly. Coz me tedy zarazilo, preci jen dzungarak a myska jsou podobne velci.
    8.4.2008 15:54CottonCup
    v Praze v Ládví registrace myšek - no to je super:o))))))))
    8.4.2008 16:43Denkee
    Ahojky chtěla jsem se zeptat...oni jsou i myšky s pp nebo jak to je?
    8.4.2008 17:06Pája
    Denkee: Ano...Opravdu existují myšky s PP...A v naší republice jsou opravdu dobré Chovatelské stanice :)
    8.4.2008 23:05Beris
    Bettyz: já v ní měla nacpáno 5 odstavených kluků a celkem si tam pobyli, než se umístili. Nezdálo se, že by nějak strádali, jako vybavení měli domeček, od Ondráška prolézačky z ruliček od toal. papíru, kolotoč (součást klece) a byli spokojení i v dobré kondici...je tedy fakt, že Ondrášek myšky dost často tahá a mazlí :-) a ti šmudlové strašně rádi spali v těch obloučkách vyslepující otvory na nastavení průlezů :-)
    9.4.2008 08:38alli
    Chtela bych se zeptat za jak dlouho po poslání prihlasky chs by mi melo prijit nejake potvrzeni o tom ze mi chs schvalili? diky za odpoved.
    9.4.2008 10:53Mettler
    alli: Schvalování CHS dělá jedna milá paní ve volném čase, tudíž to nějaký ten čas trvá. Schválenou CHS máš většinou brzo (cca do 14 dní) pak čekáš již jenom na poslání členského průkazu, které trvá o chloupek déle. Ale odedne schválení již funguješ jako CHS a nemusíš mít v ruce ještě členský průkaz.
    Jinak také záleží na tom kdy přídou peníze ze zaplacení členských příspěvků a jednorázového zápisného, protože dokud od Tebe nepřídou peníze, tak se čeká se schválení.
    9.4.2008 13:37Cidik
    Bettyz - Já jsem ti odpověděl na křečkách - ale ještě ti to sem skopíruji - já mám tyhle boxy Safari. http://img.kralici.cz/morcata/alba/08ca3464e8b410adc1e0.jpg?a320 http://img.kralici.cz/morcata/alba/08c9da00bb7a10a001e0.jpg?a320 . Měl jsem v něm dva Roboráčky a jednoho džunga. Řekl bych že džungaráček je maximální velikost vhodná pro tento box. Nic většího se tam nenacpe. Hlavně ten co ukazuješ je "Junior" a ten je ještě menší. A má užší trubičky - max pro roboráky a myši. Mně to teda nikdy neprokousali, akorát ten robo kluk neustále čůral do těch trubek a to je teda úža čistit (jdou sice rozdělit podélně na půl, ale i tak hrůza). To máš na myšky??? No pokud myši nerozkoušou ten Samla box z ikei (křečci jo) tak by neměli ani tohle. :)
    11.4.2008 17:41Pája
    Mettler: Hele mě normálně naběhly tvoje stránky 8-/ Ono už ti to fachá???
    13.4.2008 12:30dragonniese
    chjo...včera mě opustil poslední ze čtyř zverimexových myšáků....usnul a už se neprobudil...
    Miminka se mají k světu ;-) ještě jsou volní klučíci...
    13.4.2008 12:46Pája
    Dragonniese: A už máš web? To s myšáčkem mě mrzí :(
    13.4.2008 14:31Mettler
    Tak já se také pochlubím s miminky. Představuji Vám vrh T https://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=207

    Pája: Ano, web již fakčí, ale hodně věcí v něm je chybových (asi jak se přerušilo spojení)
    13.4.2008 14:44Navel
    Mettler: no ti jsou :) nádherní
    13.4.2008 16:25Beata
    Mettler:Gratuluji k miminkám jsou nadherná
    13.4.2008 20:42Bettyz
    Mettler: ti jsou moc roztomilí a kraaasniii =) gratulace, Petr se vyznamenal a Dziurka pochopitelne taky
    13.4.2008 20:43myšák
    CottonCup - tak jsem ty březí samičky dala každou extra a najednou mladé neroztrhaly. Jsem jen zvědavá jak se budou chovat až je dám potom k sobě, aby se jim nestýskalo, jestli se nebudou rvát.
    13.4.2008 23:15dragonniese
    Pája ještě není spuštěn, nějak mi to pořád blbne...tu nefunguje tohle tlačítko, tu zase není obrázek...chjo...
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?vrhA nové fotky
    - - - - -
    dále sháním samce shsa self v barvách Red, Fawn nebo Yelow vhodný k registraci
    14.4.2008 09:10Michstr
    dragonniese - Má myšátko "dove" červené oči? Pokud ne, tak je to lh s a silver agouti, vzhledem k tomu, že obě myšky mají kořeny v mém chovu a s touto barvou jsem si také dlouho nevěděla rady, tak jsem to ověřovala genetikou a v nesaténu je to jasná silver agouti, ta lesklá kudrnatá srst dost zkresluje... Jinak gratuluji ke krásným myšátkům a přeji, ať se daří! M.
    14.4.2008 17:56CottonCup
    Myšák: tak to ráda slyším. Až ty mláďata odstavíš, tak teprve přidej ty matky k sobě, teda pokud chceš, nebo z prostorových důvodů budeš tak potřebovat.. do nového čistého, aby si to ani jedna nenárokovala. Neměly by si nic udělat, ni piščet.
    14.4.2008 21:43dragonniese
    Michstr děkuju moc, s touhle barvou jsem se teda natrápila :-) ještě dotaz - z těch ostatních je ještě něco satén?
    14.4.2008 21:56Mettler
    dragonniese, Mischr: Popravdě řečeno mě to jako silver vůbec nepříde (tedy jestli myslíme to samé mimino v albu). Sama mám ve svém vrhu teď tu samou barvu (myslím, fotky přeci jenom dost zkreslují) a v žádném případě to silver není.
    14.4.2008 22:33dragonniese
    Mettler a co tedy?
    - - - - -
    dále Asayake - mužu o ní napsat capped nebo variegated? má hlavu capped, ale další flíčky na těle a kořeni ocasu
    - - - - -
    a má tu samou barvu jako Asseisha (jméno tyran se k ní teda hodí - s těmahle problémama) co mám asi napsat do registrace vrhu, no nevíte :-(
    - - - - -
    a červený oči nemá ani jedno mimino...
    - - - - -
    nemůže to být blue? mě teda napadla jako první, když jsem ji viděla...
    15.4.2008 09:49Katka
    dragonniese: Do agouti asi nebede, že? Aspoň ať v tom máme jasno...
    Pak možná - colourpoint beige (ale to by se museli udělat znaky na nose, ocase packách - prostě jako u siama) a pak co prostě béžová? Také jsem měla docela tmavá béžová mimina... (viz
    http://www.zupatizh.wz.cz/vzpominame.html samec Goliáš)
    15.4.2008 11:52Michstr
    Mettler/Katka/dragonniese - zkuste si vyprodukovat stejná mláďata bez saténu...a záhy objevíte zkrytý tyking (to béžová přeci nemá...). Musím ale poznamenat, že píši za své myšky, které na fotce vypadají stejně, miminko, o kterém mluvíme může býti i jiné, jen dove asi ne...
    S barvičkama je to dost těžké, někdy je to otázka několika vrhů, než se skutečně potvrdí správnost určené barvy...
    Mettler/Katka - Myslím, že s určením tykingu jste měli problém i u původem mého samce Camerona - CHS Marshal´s. Takže bych s výrokem, že "máte jasno", byla trošičku opatrnější...
    Ale každého věc...

    Ať se daří a myším miminkům zvlášť! M.
    15.4.2008 20:56dragonniese
    Katka béžová teda fakt není - je to stříbrná barva, ještě se schválně kouknu na ten ticking...je to o stupeň tmavší než perla a o stupeň světlejší než blue...a myslím, že když obě myšky pocházejí od Michstr ví to nejlíp, co to je, když už totéž řešila...
    16.4.2008 02:03CottonCup
    NOVÍ SAMCI:
    http://cottoncup.wz.cz/samci/michboy.htm
    http://cottoncup.wz.cz/samci/soy.htm
    http://cottoncup.wz.cz/samci/samsung.htm

    Samice přidám, až se k tomu zase někdy dostanu.
    Gaia má 5 (?) čerstvých mláďat s Borůvkáčem od Michstr;o)
    Povedla se mi lhs astrex rozeta, samice, velká:o)) asi beige, či co.
    16.4.2008 09:19Michstr
    CottonCup - MICHBoy tak to je super jméno, to mě fakt dostalo!!!
    Přeji, ať se dále jen a jen daří !!!
    16.4.2008 11:55Anonym
    Dobrý den, poradíte mi prosím někdo, kde se dají sehnat tento nebo příští týden dvě samičky. V lokalitě severních Čech, případně 23.04. v Praze? Zatím se mi vůbec nedaří. Matysek.cerny@seznam.cz nebo 777560551 děkuji moooc Marcela
    16.4.2008 18:39lili
    Ahoj , prosim poraďte co mam dělat když moje myška, ma každý den oči zalepene něčim červeným ??? muže to byt něco vážného ?????????? Děkuji moc se o ni bojim.
    16.4.2008 19:29dragonniese
    lili je to porfyrin - asi má očičko podrážděné - jemně ho umyj odličovacím tamponem s vodou nebo ophtalmoseptonexem...
    16.4.2008 20:52Týna14
    Ahoj chtěla bych si pořídit dvě myšky,kluka a holku. Kdybych chtěla aby měly mláďata s pp,museli by byt oba dva rodiče s pp? a to bych si musela založit CHS?
    16.4.2008 20:54dragonniese
    Týna ano, musíš si zaregistrovat chovnou stanici, zaregistrovat oba rodiče, pak zaregistrovat vrh a pak budeš mít vrh s PP
    16.4.2008 20:58Týna14
    Aha a to PP mi potom pošlou nebo jak?
    16.4.2008 22:14Semiš myš
    Týna: Podívej se sem, takhle nějak to funguje: http://www.klubmorcat.cz/content/blogcategory/50/136/
    Na stránkách najdeš i potřebné formuláře a další informace...
    17.4.2008 11:30Katka
    dragonsie, Michstr: Pokud se našel ticking, tak potom asi není co řešit i když pak je ještě hodně podobná blue agouti. Nikdo neřekl, že máme jasno!!!
    17.4.2008 14:30Michstr
    Katka/dragonniese: Tak jsem hledala a hledala a srovnávala a to bude nejspíš to pravé: BLUE AGOUTI...
    17.4.2008 14:34Týna14
    Michstr: Dobrý den,vy jedete v sobotu do Prahy? měla bych zájem o myšky...
    17.4.2008 18:43dragonniese
    Michstr, Katka: já ještě počkám, až poporostou...zjišťovat ticking, to bych musela vytrhnout pár chloupků, je moc živá ;-) znáte to a já se bojim, že se nedopatřením něco stane...
    napíšu tam tedy Blue aguti - na tom jste se celkem shodly - já od začátku řikala, že to je modrý ;-)
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?vrhA ještě volná mláďata
    17.4.2008 19:58Michstr
    Týna14: ano, budu 19. dubna v Praze - Ládví od cca 8:30 do 11:00 hodin. Myšky budu mít s sebou. M.

    Dradonniese - Až myška povyroste, bude to vidět lépe a nemusíš chloupky ani trhat, stačí do nich fouknout a dobře a z blízka se podívat... Já jsem ty moje myšky znovu studovala a všechny tyto myšky z mého chovu stejné barvy ticking skutečně mají... M.
    17.4.2008 20:44Lulu džeky
    prosím vás kde by som našla rozpísané krezby a farby myšiak nejaký zoznam najlepšie aj s foto
    17.4.2008 22:28dragonniese
    Lulu podívej se tady do historie, byl tu odkaz
    18.4.2008 14:10Pája
    Lulu džeky: http://www.mouseworld.estranky.cz/stranka/standard-mus-musculus Tady má Mettler rozepsané všechny barvičky atd. :)
    18.4.2008 15:46Lulu džeky
    Pája: dakujem krásne pomohla si mi
    19.4.2008 17:47hanulik
    kolik tak váží myška a kolika let se dožívá diky
    19.4.2008 17:59dragonniese
    hanulik podívej se tady do záložek nahoře, je tam všechno napsáno
    19.4.2008 19:02Pája
    Hanulik: Váží od 30 do 60 gramů a dožívají se od 1,5 do 3 let...Ale jsou to jen průměry...Myška se může dožít víc i mín ;)
    20.4.2008 16:59Navel
    tak kdo jste si co dovezl z Burzy? :)
    20.4.2008 18:14Cidik
    Ach jo - Navel mě předběhla...... :(
    Tak povídejte, co měli na burze zajímavého???
    20.4.2008 19:56dragonniese
    no, já viděla nějaký nunu myšky, nějaký křendy, pak se mi udělalo špatně, tak jsem po deseti minutách musela odejít...:-(
    21.4.2008 01:52CottonCup
    Ahojky, tak já mám z burzy nové lhsa samečky do chovu od Míši - děkuju!!! :o)
    http://cottoncup.wz.cz/samci/bumblebear.htm
    http://cottoncup.wz.cz/samci/creme.htm

    Na webík jsem přidala konečně taky jednu ze svých samic, tahle je sh lilac banded:
    http://cottoncup.wz.cz/samice/2008_minonka.htm

    A máme nový vrh rozeta x rozeta s pěti lhsa rozetovými mláďaty - E2
    http://cottoncup.wz.cz/vrhy/vrh_e2.htm

    Více zase někdy příště..
    pá:o) a myšám zdar!
    21.4.2008 08:03Cidik
    dragonniese - jojo on je na té burze hrozný vzduch - dusno a smrad - já to tam taky nemusím....
    21.4.2008 21:59Audi
    Ahoj muze mit barevna myska mimca s bilim mysakem? myslim jako tim laboratornim je v tom nejaky rozdil?
    21.4.2008 22:55Mettler
    Audi: Barevná myška neznačí žádné plemeno. Jsou laboratorní myši, které mají různé barvy a různé druhy srstí např. bílá s červenýma očima, nebo černá, flekatá a ec.
    Jinak tedy, ano samozřejmě spolu mít mimča můžou.
    22.4.2008 12:08Týna14
    Můžu se zeptat co znamená genoví nunu?? :-O
    22.4.2008 13:11Cidik
    Týna14 - když je zvířátko "genové", tak to znamená že v sobě nese geny pro tu barvu nebo typ. Tudíž nunu myška je holá (bez srsti) a genová nunu myška je normálně chlupatá ale má v sobě geny pro "holouška" takže i dvě genové (chlupaté) nunu myšky můžou mít bezsrstá miminka. A naopak nunu myškám se narodí chlupaté miminko - tudíž genové nunu.
    22.4.2008 13:17Týna14
    Cidik: jo aha... dekuju
    22.4.2008 16:44CottonCup
    Cidik: šíříš pěkné hlouposti :o)) máš k tomu důvod?

    Takže ještě jednou a správě, od někoho, kdo tomu věnoval trochu více času:

    bezsrsté nunu = homozygoti = obě kopie alely na příslušném lokusu
    2 BEZSRSTÉ NUNU = VŽDY 100% BEZSRSTÝCH MLÁĎAT! ;o)))

    "genové nunu" = nesprávný a zavádějící laický název pro heterozygoty této mutace
    = na příslušném lokusu jen JEDNA mutační alela pro tuto "nunu" vlohu.
    Jejichž postižení je mírné a srst stále mají.

    dva heterozygoti (tedy dva "genoví" nunu) nakrytí dohromady dají toto potomstvo:
    25% NUNU HOMOZYGOTNÍ (nahatí)
    50% heterozygoti ("genovi nunu", mající srst, nesou jednu mutační alelu)
    25% úplně obyčejné myši

    Doporučené krytí rpo tuto mutaci (nununkám chyní brzlík, tj. skoro vůbec nemají imunitní systém):
    samec nunu homozygot (nahatý) X samice heterozygotní ("genová")
    = 50% heterozygotů + 50% nunu
    To proto, že nunu samice obvykle mají problém odkojit mláďata (ne(do)vivinuté mléčné žlázy).

    ;o)
    22.4.2008 20:57Alexandria
    zajtra majú našu myšičku Darjeeling operovať :( má nádor asi o veľkosti 5 mm... uspať ju majú s utĺmovacou injekciou, pretože anestetiká sa vraj pichajú do bruška a veterinár jej nechce robiť zásah injekciou do bruška... strašne sa o ňu bojím... myslíte si, že to zvládne?
    22.4.2008 21:13Navel
    alexandria: anestetika do břicha? jaká proboha? s žádnou takovou jsem se ještě nesetkala. Do operace tak malého tvora bych šla pouze s inhalační anestezií, jinak si myslím že to je hooodně riskantní..
    22.4.2008 21:26Alexandria
    Navel: keď on inhalačnú anestézu ani nespomenul a teraz neviem čo a ako a tiež sa veľmi bojím, jedna myška nám už na nádor umrela :(
    - - - - -
    takže asi nepracuje s inhalačnou anestézou :(
    22.4.2008 21:27Mettler
    Alexandria: Možná by bylo lepší nechat myšku bez trápení dožít v pohodě domova. Dát jí co nejvíce lásky a zpříjemnit ji žití co nejvíce to jde.
    Do takovéto operace bych také nešla. Jak je myška stará?
    22.4.2008 21:36Alexandria
    Mettler: má 1 rok... a neviem, chcem jej pomôcť ale strašne sa o ňu bojím :(
    - - - - -
    vyskúšam sa ho opýtať na inhalačnú anestézu? čo mám robiť :(
    22.4.2008 21:40Navel
    alexandria: než injekční anestezii to bych jí radši nechala v klidu dožít.. s nádorem může žít spokojeně ještě řadu dlouhých měsíců ...
    22.4.2008 21:49Alexandria
    navel: tak on jej neplánuje dať injekciu s anestetikami ale útlmovaciu injekciu...
    - - - - -
    ja sa ani tak nebojím tej operácie ale ako hovoríte tej injekcie, že jej zle vyráta dávku alebo čo :(
    - - - - -
    lebo ona to ešte nemá veľké
    - - - - -
    bože :´( keby ste vedeli ako strasne sa citim, tak bezmocne :( neviem co robit
    - - - - -
    operacia ju moze zachranit ale aj zabit... a zas nador z nej bude pomaly vysavat energiu do zivota
    - - - - -
    a zas pri operacii ju mozem zajtra stratit a pri nadore by tu s nami este bola...
    - - - - -
    čo mám robiť :(
    22.4.2008 23:06Mettler
    Alexandria: Nechala bych ji dožít a do žádné operace, injekce atd,,, bych se nepouštěla.
    Již jsem párkrát u myšek nádor (cystu, atd,,,) měla. A nikdy jsem to operací neřešila. Myšku jsem bedlivě sledovala a dokud byla čilá, jedla a pila tak jsem ji nechávala být. Její spolubydlící se o ní starali a myslím si, že byla spokojená.
    Jakmile bych vypozorovala nějaké špatný náznak (myška nejí, nehýbá se, očividně jí není dobře, něco jí bolí,,,,) tak bych ji nechala utratit.
    Myslím si, že takováto operace u myšky je více záchrana pro majitele než pro samotnou myšku. Jenom, abychom si dokázali, "že jsme pro ni něco udělali". Myslím si, že mnohem více uděláme, když ji zpříjemníme zbytek života (ať už kratšího či sebedelšího) tím, že se o ni vzorně postaráme, bude mít dostatek dobrůtek, které miluje a své smečky.
    Nemyslím si, že by si přála trápení s operací, pooperační péčí atd,,,
    S tím je spousta starostí. Hlídání stehů, protože si je myška vyškube. Hladovění před operací, různé diety a vše možné. Nevíš co jí veterinář naordinuje,, bude s tím více bolesti než užitku.
    A pokud je to ten veterinář, který Ti tenkrát zvrzal tu plíseň u toho myšáka, tak takovému bych myšku tedy nesvěřila. Beztak si to na ní chce jenom vyzkoušet.
    22.4.2008 23:21Alexandria
    asi máš pravdu... ako ja už som predtým ako si toto napísala rozmýšľala, že ju asi nechám tak... so svojou najlepšou kamarátkou aby boli spolu, aby v tom nebola sama niekde oddelená v tej pooperačnej starostlivosti, teda ak by to vôbec prežila... nechcem riskovať jej život len preto, že hop alebo trop... a nádory môžu aj nanovo dorásť tak či by to nebolo aj len zbytočné... zajtra som s ňou mala ísť, ale pôjdem sama a poviem, že nenechám ju operovať ale nechám to na matku prírodu
    23.4.2008 09:53Michstr
    S tímto naprosto souhlasím:!!! "Myslím si, že takováto operace u myšky je více záchrana pro majitele než pro samotnou myšku. Jenom, abychom si dokázali, "že jsme pro ni něco udělali"."

    Nemocné myšky se operují a jinak bolestivě trápí a zdravé pěkné mladé myšky se zkrmují hadům, protože si je nikdo nevezme, kvůli tomu, že má doma dost starých a nemocných....to je taky jeden fakt...
    23.4.2008 10:22Alexandria
    Michstr: boze zas zo mna nerobte nejaku samolubu osobu, ktora pozera na seba, v prvom rade pozeram na nu... chcem jej pomoct a nie si nieco dokazovat tak tu stale nehovorte o tom akoby som si chcela nieco dokazat
    23.4.2008 14:28CottonCup
    Michstr, Alexandria..

    no jak píše Míša, tak tak.. 200-300 pew odstrávčat na skrmení skončí za jeden večer jako večeře pro "pár" hadů, na druhou stranu je někdo ochoten vydávat peníze - sumu v hodnotě tohoto krmení - za jedninou myškterá, a buďme k sobě upřímní, je stará a už to má spočítaný. Ne že bych chtěla nějak moralizovat, nebo z toho cokoli vyvodit, prostě to tak je.. sama vždycky trochu stejně váhám, když obměňuju starké samice mladými, obvykle někdy v roce, ale prostě je to třeba. Roční zvíéřata a starší už moc perspektivní nebývají. S ohledem na to, jak rychle jde chov dopředu, většinou tu je už druhá generace, o tolik lepší k zařazení.. jeden si nemůže nechat všechno.

    Tak hlavu vzhůru..
    23.4.2008 17:02Alexandria
    Cotton: ale ja som nereagovala na to...
    23.4.2008 17:28Mettler
    Alexandria: V žádném případě si nemyslím, že by jsi byla samolibá osoba! Mluvila jsem tak nějak všeobecně.
    Jsem naprosto přesvědčená, že jsi se rozhodla správně, nechat myšku dožít v klidu a teple domova!

    Mischr, CottonCup:
    To o tom zkrmování a vyřazování.
    Nesouhlasím s touto myšlenkou. Pokud mám to zvíře skutečně ráda a je to můj mazlíček a udělal v mém chovu velký kus práce (protože já na jeho práci můžu stavět) tak se mu neodvděčím tím, že ho dám zkrmit či utratit. Ale odměním mu to péčí a láskou a pohodou.
    Sama mám v současné době doma většinu zvířat starých a již do dalšího chovu nepoužitelných, ale zůstanou u mě na dožití a budu se jim věnovat, protože si velmi vážím jejich přínosu. A samozřejmě citová stránka v tom také hraje roli.
    Je pravdě, že "zabírají" místo, ale raději počkám až jim příroda vezme život a pak si pořídím nějakého dalšího myšáka atd,,,,
    23.4.2008 17:52Lulu džeky
    úplne súhlasím s Mettler neviem si predstaviť ako by som robila miesto mladším. Ja svoje myšky milujem a nedokázala by som to.
    23.4.2008 18:42Alexandria
    Mettler: Ďakujem, aj ja dúfam, že som sa rozhodla správne... mám ju rada a v živote by som jej nechcela nijako ublížiť... necháme to teda na matku prírodu nech si to zariadi ako sama plánuje...
    23.4.2008 19:35CottonCup
    Mettler: jojo, je to obdivuhodné, jak se chovatel s láskou dokáže dívat, jak se jeho milovaný mazlíček několik měsíců trápí v čím dál horších bolestech a utrpení. Není nad ten hřejivý pocit, sledovat chřadnoucí zvířátko, např. sžírané rakovinou:o))) mmmmmmmm, ááách.... hodně to napovídá o charakteru takového chovatele.
    - - - - -
    p.s. příroda by je nechala žít jen pár měsíců, tj. ani ne ten rok, co je nechávám já. Predátoři snadno najdou a dostanou přestárlou či nemocnou myš, to mi věř:o)) takže vykládat tady něco o přírodě je tak trochu lhaní si do kapsy. Nebuďme pokrytci.;o)
    23.4.2008 20:02Lulu džeky
    To že sú staršie neznamená že sú choré a trápia sa keby bolo na tebe tak by na svete nebol žiadny starý človek alebo čo? Ved na čo deti už mať nebude, tak si nezaslúži dožiť svoj život však? Nevravím tu o chorích myškách, čo podla mna každý chovatel spozná, ked mu myška ochorie. Áno vtedy je lepšia volba utratenie, ale určite nie had. Kto má zvieratá rád má k nim aj úctu a nie povedať máš rok zomrieš. Prepáč ale musela som sa na tvoj príspevok vyjadriť, možno som divná ja ale svoje zvieratá na smrť neodsudzujem.
    23.4.2008 20:22CottonCup
    Lulu džeky,
    kolikpak ti je, holčičko, že mi tu povídáš o věcech jako je život qa smrt.?
    Srovnávat lidskou bytost se zvířetem už vůbec nejde. Ad. forma utracení
    - jestlipak víš, jaký je doporučený způsob pro utracení myší? UDUŠENÍM.
    Zabití hadem je proti tomu podstatně rychlejší. Takže tak, lulej si nesmysly jinde.
    - - - - -
    + ještě mi vysvětli, jak osobně hodláš obhájit + zachránit ty stovky mladých a zdravých myšek, které jsou denně zkrmeny. Předveď se.
    23.4.2008 20:35Lulu džeky
    Prepáč a ty si čo za chovnú stanicu ked nemáš za ciel zdravé a dokonalejšie mládatá ale potravu pre svoje gekóny. Čo sa týka veku mám len o 3 roky menej vtom to asi nebude. Skôr by som povedala že mám svoje zvieratá natolko rada že im nediktujem ako dlho budú žiť. Už som pár krát videla zviera, ktoré bolo hodené k hadovi a nepripadalo mi to ako sa chovalo, myslím tým trasenie a učupenie v rohu kým čaká na smrť humánnejšie. Som si istá že tak ako sa dajú utratit potkany, tak sa to dá aj s myškou, ale o tom sa s tebou baviť nebudem ty máš iné ciele.
    23.4.2008 20:48CottonCup
    Lulu, :o)) no jo, tady nejde o diskusi, ale o boj s předsudky. Úsudek lze vyvrátit, předsudek nikoli, známá to věc. Ty pojedeš prostě zcela slepě to svoje "MILUJI ZVÍŘÍTKA A NIKDY NEDOPUSTÍM, ABY BYLA USMRCENA" a dál už prostě nevidíš, viď? To je strašně krátkozraké.

    Celé zemědělství je založené na plánovaném chovu - a s tím souvisí i vyřazování + porážky zvířat,
    stejně tak jako likvidace nadpočetných kusů. A MÝLÍŠ SE OBROVSKY, když tvrdíš, že chov perfektních zvířat je nelsučitelný právě s jejich vyřazováním, protože je to PŘESNĚ NAOPAK. Právě proto, abys měla perfektní zvířata, jich musíš, matematicky vzato, NEJMÉNĚ NADPOLOVIČNÍ VĚTŠINU VYŘADIT. Dokážeš to vůbec pochopit? :o))

    Jinak myš to má u hada skutečně okamžitě za sebou, pokud chovatel ví co krmí, čím krmí atd., větš. je to zlomek sekundy. Pokud to má někdo jinak, enní to můžná úplně správně. Pokud nemá had hlad, myš tam obvykle jen hloupě leze, vůbec si neuvědomuje, že tam had je. Nevykládej pohádky. Mám to doma, vím o čem mluvím.

    Takže
    a, není možné nechávat všechna zvířata, protože chov je nutné posouvat dopředu
    b, je humánní utrácet přestárlé a trpící kusy
    c, existuje využití hlodavců, coby krmení, pro jiná zvířata, predátory
    d, tyto tři body nejsou v rozporu
    23.4.2008 20:49Lulu džeky
    taký je život aj oni musia niečo jesť ale nie moje myšky ktoré mám rada. Na to sú zverimexi tam sa chovajú krmné myšky ale nečakala by som to od chovnej stanice.
    23.4.2008 20:54CottonCup
    p.s. láska je slepá. Ale většinou jde jen o jednostranné lpění - tvůj případ.
    - - - - -
    Milá Lulu, ale NIDKO ti ty tvoje přece nebere:o))))) bože můj, právě jsem si poprskala klávesnici smíchy:o))))) ! tak to je, vážení, gól. "Na to sů zverimexi, atm sa choavjů krmné myšky" :o)))
    to je dobrý:o)) No, myšky se choavjí většinou u chovatelů na toto zaměřených a pak na farmách různ= velikosti a rozsahu. Ve "zverimexách" teda málokdy. O CO JE LEPŠÍ JEDNA MYŠ NEŽ DRUHÁ?
    Jak můžeš vůbec tvrdit, že teda jo, že ty "zverimexové" ať si hadi sežerou, ale ty "moje jsou lepší".
    Je to jen o tom, že na těch svých lpíš, vymýšlíš si k nim pohádky o tom, že jsou jiné, úžasné, možná mají duši, to ty zverimexové ne, viď? Pokrytectví:o)) Vždy a všude..
    23.4.2008 20:57justyn
    Ahojky chtěla bych se zeptat jak se dá správně ochočit laboratorní myška ??? mam jednu a nekouše nic ae bojí se když ji chci vzít poradíte mi?
    23.4.2008 21:07Lulu džeky
    Dušu majú všetky ja mám dve myšky zo zverimexu a nepovišujem ich nad ostatné, ale väčšie množstvo hadiarov si chodí potravu kupovať tam. No chovné stanice neodchovávajú odchovi ako krmné ani ich časť. Myslím tie ozajstné chovné stanice opak tvojej.
    23.4.2008 21:08Navel
    CottonCup : ano všichni víme že tvůj přístup k chovu je někde trošku jinde. Tobě nevadí hodit vysloužilou myš hadovi, někomu ano. Nemusíš tady na ostatní promlouvat z jakýchsi výšin.. Tvůj přístup k chovu není jedinou správnou cestou jak si zřejmě myslíš
    23.4.2008 21:31CottonCup
    Lulu: No vida, polovinu už jsi zvládla. A te´d: máš vůbec představu o množství odchovů / velikosti poptávky u rpůměrné "stanice", která se skutečně zabývá odchovem a vývojem myšek, tj. ve smyslupném množství? NEVÍŠ, BOHUŽEL, SHOLA NIC. Ten nepoměr je totiž pořádný. A pokud udáš 1-2 myšky z vrhu, je to úspěch. 2-3 zamluvené "napevno" někdo odmítne z "urgentních rodinných či finančních důvodu" tad. Prostě není možné necháavt si všechno. NAVÍC POLOVINA ODCHOVU JE PODPRŮMĚRNÁ. Odchovávat kvalitní zvířata znamená selektovat do chovu vyjímečné jedince, NE NECHÁVAT VŠECHNY, PRTOŽE JE LULU TÁÁÁK MILUJE;o) Co s těmi, které nikdo nechce do chovu ani na mazlíka? Poptávka po krmení je rovněž slušná..
    - - - - -
    Navel: já bych spíš použila slovo OPTIMÁLNÍ vzhledem k situaci;o) a za tím si stojím.
    - - - - -
    Myslím, že celý ten nepoměr je v nabídce / poptávce.

    1. máme chovatelský záměr a snažíme se dosáhnout nějakého cíle = chovem

    2. je příliš malá chovatelská základna a ta, která je, ve většině případů vůbec nesleduje chovatelské cíle, nýbrž jsou to mazlíko-stanice (nechci se nikoho dotknout, každému dle chuti, nálady, prostředkům možností a prostoru..) = Jedná se o jakéci (volné) uskupení držitelů myší, ve stylu "mám doma myš a mám ji rád, ach mám rád tu svou malou myš. Má očička, ocásek a jmenuje se Křemílek". Přeháním, je to nadsázka, ale mnohdy je to taky čistě tak:o)) Všechno je sice ve vývoji, ale myslím, že tohle většinu chovatelů kteří by od toho čekali trochu víc stejně odradí.

    3. ZÁZEMÍ. Osobně nevidím žádné výhody v tom patřit do "klubu v tomto směru", protože mi to nic nenabízí a nijak mě to nemotivuje. S lepší podporou by tu bylo také více lepších (profesionálních) chovatelů.. jenže takhle o to nikdo moc nestojí:-( to je škoda, ale všichni víme z čeho bič neupleteš.. však lze chovat s mnohem větším oceněním jiná zvířata, že. Těm kteří se v tomto směru snaží: klobouk dolů. Je to běh na dlouhou trať s nejistým výsledkem.

    4 = ve výsledku: pokud chcete odchovávat skutečně kvalitní zvířata, jedete v tom na vlastní pěst.
    V ČR není ani zázemí, ani dostatek chovatelů pro výměny chovných zvířat. Budu teď přes specialistku par excelence (ne přes myšky, dělá jiné hlodavce) exportovat do Dánska a uvidím, jestli se povede něco importovat z USA. Když ne, třeba bude další příleživost..;o) tohle hobby může nad vodou (a myšky při životě) držet jen velká porce nadšení. Já ji mám.
    23.4.2008 21:34Navel
    CottonCup: jsi sobec... nebereš vůbec ohledy na pocity ostatních lidí - vysmát se někomu že má své zvíře rád je s prominutím debilovina, nebereš ani ohledy na svoje zvířata .. no co nehodí se ti do krámu tak ho hodíš hadovi - proč? abys měla úžasné a dle tvého názoru dokonalé myši o půl roku dřív? ... když pak stejně o ně není zájem a jdou hadovi jako jejich vysloužilí rodiče.. to je docela smutný, teda aspon mě to přide smutný. Bereš zvířata jako nástroj k dosažní svých vlastních zájmů. Nemáš k nim žádný vztah.. nebo se pletu? máš svoje oblíbence? ty nedokonalejší z nejdokonalejších? Mě by nikdy nenapadlo dát zvíře nevhodné do chovu pryč - jednou jsem si ho pořídila, mám k němu nějaký vztah a to že se mi nehodí do krámu na tom nic nemění . Zvíře má takovou cenu jakou mu přidělí jeho majitel. Pro tebe jsou všechny myše krmivo. Je to tvůj názor a nikdo ti ho nebere, ale prosím nesměj se a nepovyšuj se nad ty co to cítí jinak
    23.4.2008 21:42CottonCup
    Navel: nauč se čít, takže ještě jednou a popořádku - otevři oči, odroluj, čti..
    - - - - -
    (Uvidíš, že si dost vymyšlíš)
    23.4.2008 21:43Lulu džeky
    Navel: dakujem
    justyn: trpezlivosť, hraj sa s nou každý deň. Pomaličky ju skúšaj podoberať rukou, nejaký čas to potrvá, ale mne to pomohlo. Ona sa prestane báť a bude sa ti dať krásne podobrať na ruku a nebude od teba utekať.
    23.4.2008 21:53Mettler
    CottonCup: Klidně vyjádři svůj názor, ale prosila bych Tě jako administrátor této sekce, aby jsi nikoho neurážela! Nikdo neuráží Tebe, tak nechápu jaký máš důvod urážet Ty ostatní!?
    Pokud jsi tak vyspělý člověk jak o sobě tvrdíš, tak si myslím, že by jsi se bez urážek měla hravě obejít.
    23.4.2008 22:07Alexandria
    CottonCup: bohužiaľ, súhlasím s Navel... a čo mám čítať? ty sa nauč písať, lebo to čo píšeš každému výjde len a len rovnako... pochybujem že máš tie zvieratá rada... a nechápem prečo tu každému vnucuješ svoj názor... každý kto s tebou nesúhlasí hneď ho vysmeješ... čo tak trošku pokory a vedieť prijať aj názor iných a nepresadzovať a netlačiť tu svoj názor aj "cez mrtvoly"? prečo si si vlastne založila chovateľskú stanicu keď tu presadzuješ aj chov myšiek pre hady? mala si ostať pri neoficiálnom chove a pre mňa za mňa množ si koľko chceš ale to sem, na túto diskusiu pre MILOVNÍKOV myšiek bohužiaľ nepatrí
    - - - - -
    a už mi aj lezie na nervy ako z každého robíš debila za to že je mladší ako ty... čo už ideš do dôchodku, že sa tu tak povyšuješ nad ostatných?
    - - - - -
    a nechápem, prečo sa vysmievaš za to, že má niekto rád svoje zvieratá... čo je na tom hanby? ja si myslím, že nič...
    - - - - -
    nechápem, načo tu vlastne chodíš, keď nedokážeš nikoho názor akceptovať ale stále musíš nejako argumentovať... miestami mi to pripadá, že čakáš kým ti každý nedá za pravdu... no smola pretože NEDÁ...
    23.4.2008 22:12dragonniese
    CottonCup nejsi na špatné adrese? nebo ve špatném státě? nebo špatné planetě? co to tu meleš o chovatelské základně...nejspíš si neuvědomuješ že myš není kráva...hadi taky musí jíst, to ano, ale my přece neodchováváme myšky s PP pro hady...když máš potíže udat mláďata, tak neochovávej ve velkém, nejsi totiž pak nic jiného než množitelka...
    23.4.2008 22:15CottonCup
    Alexandria: s touhle emocionální logikou na mě nechoď:o)) mám praxi.

    Jo, ušlo mi, že to je diskuse výhradně pro milovníky myšek, ne pro chovatele. Ono je obtížné, když vám sem někdo vleze a ukáže vám trochu reality, co? No tak to hezky spolkněte, takhle to na světě chodí;o) J=, já jsem ráda, že jsem vás zas trochu nakopla z těch vašich růžových obláčků. Aspoň jeden dobrý zkutek denně. TĚŠTE SE PŘÍŠTĚ, MUHEHEHEHE:O))

    p.s. Však je to jednoduché: slečna Lulu nejdřív povídá, že svoje myšky miluje, ALE TY ZVERIMEXOVÉ AŤ SI HADI SEŽEROU. Pak z ní vypadne, že ty své má právě ze zverimexu.. atd., v tomto duchu celý dialog. Jedna nesrovnalost za druhou.

    Chovu myší zdar!
    - - - - -
    Dragg.: PP na současné úrovni nic u myšek neznamená. Kdo chce odchovávat kvalitně potřebuje dobrou základnu. Tu myší vytvoří snadno, tu chovatelskou ne. Chybí kvalitní lidi. Obvykle se věnují chovu něčeho jiného;o)
    23.4.2008 22:20Alexandria
    jo jasne zabudla som pani dochodkyna je uz taka stara ze nikto nerozmysla lepsie ako ona... uz ma nebavi pocuvat ako niekto vnucuje niekomu svoj nazor a berie mysi ako vec a nie ako zivu bytost... jedine co neznasam je ked niekto vnucuje tomu druhemu svoj nazor bez toho aby akceptoval aj nazor toho druheho... lutujem tvoje mysky, neberies ich ako radost ale ako obchod a to ma mrzi... chovas od toho aby si z toho nieco mala a urcite to v tvojom pripade nejde o radost ale o kseft... ved cim lepsie mladata tym vacsiu taxu mozes dat no nie? a co ta ked sa nevydaria a nezadaju tak co tak sup hadom nie? ved mys je zviera bez mozgu, bez duse... mysli si co chces mne je to fuk... ja uz tvoje prispevky nemienim citat lebo su same len "bla bla bla bla bla"
    - - - - -
    viem ze aj hady musia nieco jest a to neodsudzujem ale strasne sa mi nepaci tvoj pristup k tomu vsetkemu
    23.4.2008 22:21dragonniese
    CottonCup pro mě jsou kvalitní myšky ty, které jsou zdravé, krásné, žijí dlouho a kvalitně...mě totiž těší pozorovat jejich život, spokojený život bez stresu a vyčerpání...jen se zeptám, při tvém odvrhování "špatných" zvířat - jaká je návratnost investicí?
    23.4.2008 22:21Alexandria
    sak co sak aj tak tu stale budes ty ta najmudrejsia s najvacsou pravdou no nie :)
    23.4.2008 22:24CottonCup
    Alex: Pravda, však mám prý i svatozář:o))
    Ale co, už jsem se dlouho tak nepobavila, jak teď tady:o)
    Děsně mě baví vykopávat lidi z jejich konceptů.
    23.4.2008 22:26Alexandria
    podľa mňa sila človeka spočíva v tom v tomto prípade, že keď nám zvieratko niečo dá, tak my sa mu aspoň odvďačíme tým, že ho necháme vkľude dožiť a nie keď nám už sú "k ničomu" tak ich pošleme na smrť... o čom to je? to zviera sa snaží človeku vyhovieť ako najlepšie vie a ty mu za to dávaš smrť... mláďa sa narodí a nemôže za to, že ty si sa postarala o to aby sa narodilo... a čo urobíš? keď sa ti nepáči tak šup hadom... skvelý prístup
    23.4.2008 22:26dragonniese
    Cotton ne, tady se pouze ztrapňuješ a myslim, že jsi ztratila hodně ze své pověsti...
    23.4.2008 22:27CottonCup
    Drag: myšky obvykle daruji;o) není lepší investice, než pocit z dobře vykonaného nápadu / + radosti někoho, kdo myš dostal. Uč se;o)
    - - - - -
    (p.s. já už si to můžu dovolit, heč;o)
    23.4.2008 22:30dragonniese
    Cotton komu?někomu, kdo ji špatně nakreje a zprzní tak tvoje suprčupr geny?nebo snad je dáváš mazlíčkářům?tedy těm, kterými opovrhuješ...
    - - - - -
    a já si snad nemužu dovolit myšky darovat? cena je proto, aby odlišila krmení od mazlíka - myšky za stovku jsou přeci jen trochu drahý hadí oběd...
    23.4.2008 22:32Lulu džeky
    CottonCup: k tvojej narážke na mna a na moje myšky zo zverimexu sa už vyjadrovať nebudem tebe niečo hovoriť je nemožné aj tak vidíš len to svoje. Však slečna ktorá má vo všetkom pravdu ale uvedom si tvoju pravdu ti nikto neberie. Len máme proste iný názor.
    23.4.2008 22:33Mettler
    Pokud se chcete takto hádat tak poďte na chat! Nezahlcujte zbytečně urážkami tuto diskusi!
    23.4.2008 22:35dragonniese
    Mettler ano, ať přijde...
    24.4.2008 10:48Utahraptor
    OZNÁMENÍ:
    Uzávěrka druhého čísla letošního Zpravodaje je 31.5.2008. Pokud chcete přispět nějakým článkem, pošlete ho do tohoto data na adresu
    utahraptor@seznam.cz
    24.4.2008 12:34Lulu džeky
    justyn: trpezlivosť, hraj sa s nou každý deň. Pomaličky ju skúšaj podoberať rukou, nejaký čas to potrvá, ale mne to pomohlo. Ona sa prestane báť a bude sa ti dať krásne podobrať na ruku a nebude od teba utekať.
    24.4.2008 18:58Cidik
    Cotton - ale dyť jsem to napsal dobře - tkzv "genový nunu" je vlastně chlupatá nunu myška... :O
    25.4.2008 00:38CottonCup
    Máme nové fotky a vrh E2 je rozebraný;o))
    http://cottoncup.wz.cz/novinky.htm
    25.4.2008 19:16Camilla
    Ahojky, nevíte prosím někdo, čím by se (a jestli vůbec) teoreticky dalo uměle odchovat malé myšátko (staré cca 5 dní ?)
    26.4.2008 14:17Semiš myš
    Camilla: Já s tím nemám žádné zkušenosti, ale někde jsem četla, že se myši dají krmit kočičím mlékem (kravským rozhodně ne). Byl to anglický web, adresu si už nepamatuju. Jestli je to reálné, netuším...
    26.4.2008 14:53CottonCup
    Mettler: tak jsem na to při smažení řízků přišla:
    ZA KAŽDÉHO AŤ MLUVÍ JEHO VÝSLEDKY :o)

    (p.s. kde je kdo máte? Moje jsou na webu.)

    Semiš + Camilla: malá naděje na úspěch,
    ... nejlépe podstrčit jiné samici.
    Tuhle se to povedlo i u křečků (Syráci šli pod Campbelly, klobouk dolů), viz.:
    http://www.rikyhamstery.com/czech/celek/kreccinaprodej.htm

    Návod na umělý odchov potkáněte (u myšek možná podobné) zde:
    http://www.theblackhole.estranky.cz/clanky/rozmnozovani-potkanu/umely-odchov-mladat
    27.4.2008 10:01Pája

    Přidala jsem na své stránky do rubriky Recenze → Vybavení nové fotky mnou vyrobených věcí =) Tak pokud se vám bude chtít, podívejte se
    http://www.morce-mys.blog.cz
    27.4.2008 10:32Cidik
    To nemáte něco nového - třeba fotky odchovů, nové barvy, webovky.... atd - co by urychleně ukončilo tuto diskuzi?
    - - - - -
    Tak jukněte na moje stránky, třeba se tím tady ta atmosféra sklidní :)))
    http://www.cidik.websnadno.cz/Odchovy_a_plany.html
    27.4.2008 16:53michalka
    ja chci mys kolik stoji korun
    27.4.2008 18:14Cidik
    michalka - obyč ve zverexu 10-15 Kč Chovný s PP se můžou vyšplhat až na 150,- i víc....
    - - - - -
    mnoooohem víc :)
    27.4.2008 20:55Lulu džeky
    chcem sa opýtať pšikací nemoc sa prejavuje kašlaním myšky?
    28.4.2008 21:00Mettler
    Všem: Příspěvky nejsou smazány, pouze nejsou vidět. Pokud by měl někdo velký zájem mohu mu diskusi za poslední dva dny poskytnout.
    Pája, Cidik: Omlouvám se za drobné pozměnění Vašich přispěvků, ale bylo mi líto, aby nebyly zveřejněny Vaše odkazy, které se netýkaly problematického tématu.
    28.4.2008 21:41Cidik
    Já chtěl ještě k "tématu" připsat, aby jste se nad sebou trochu zamysleli.... Chov myší není moc rozšířený a když se nyní snaží vzrůstat a Mettler se snaží myšky prosadit v klubu a nacpat je do výstav atd atd, tak se tady tři "velký" chovatelky rozhádají a zase to sráží dolů. Buďte rádi že Vám sem chodí noví "začínající" chovatelé, kteří mají o myšky a chov zájem - nejenom po Hobby stránce - a nestojí o to jak si tady jedna "množitelka" vylejvá moudrost světa a druhé se to hodí do krámu, tak jí leze do ...píp....! Máte tu radit a nabízet myšky ....
    28.4.2008 21:43Semiš myš
    mé nové stránky - pořád na nich pracuji, ale to nejdůležitější už funguje :-) http://www.semisovamys.estranky.cz/
    Taky mám konečně fotky vrhu F, tak se můžete podívat - v sekci Aktuální vrhy...
    28.4.2008 22:19Lulu džeky
    Semiš myš: bože tie sú nádherné gratulujem
    - - - - -
    ak sa nám podarilo pripustenie saténovej siamky k dove tan samčekovi tak prídem aj ja s takými drobnými zlatíčkami. Držte palce, aby sa podarilo.
    - - - - -
    a ozaj toto sú moje nové myšky:
    https://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=211
    29.4.2008 18:38Cidik
    Ve Zvěrokruhu ve Šťerboholích mají SUPER barevné strakaté myšky!!! Byla bílá a na jednom předním oku měla černý kolečko - jako mají třeba Jack Russel Teriéři. Mají jich tam asi dvacet různoflekatých ale tahle byla úplně boží - vypadala jako malej pejsek!
    29.4.2008 22:04dragonniese
    tak dneska jsem měla fakt dobrej zážitek, vyčistila jsem holkám terko, dala jsem je zpátky a najednou koukám, Anička jen sedí se zavřenýma očima a slabě dýchá...vzala jsem ji do ruky - nic, obrátila jsem ji na zádíčka a zatahala za tlapky - nic, vyděsila jsem se, co se děje, dala jsem ji zpátky a pozorovala, za pět minut, kdy vůbec nic nedělala a ostatní do ní mohly šťouchat jak chtěly, se najednou probrala a jakoby nic začala šmejdit a šla se najíst...fakt dobrý...:-)
    29.4.2008 22:11Mettler
    Tak jsem nafotila miminka z vrhu T, pěkně nám rostou https://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=207&page=2
    Dále jenom taková pidi fotečka vrhu U (bylo 13 mladých, teď jich máme už "jenom" 10, samička jedno černooké a dvě světlooké sbaštila, takhle má každé mláďě alespoň vlastní struk :-))
    https://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=210

    A ještě jsem chtěla upozornit, že na pěkném finském webu (myslím si, že nám všem velmi dobře známém) jsou aktualizace tak mrkněte, docela to stojí zato.
    http://www.hiiret.fi/eng/breeding/varieties/index.html
    29.4.2008 22:50Lulu džeky
    Mettler: nádherné mýšatká rastú do krási
    30.4.2008 13:21Cidik
    dragonniese - já mám podobné zážitky s křečky. Oni někdy tam silně spí, že jsou úplně ochablý a vypadají jako by umřeli. A najednou sebou cuknou, vzbudí se a jsou úplně normální :)))
    30.4.2008 13:36Lulu džeky
    Cidik: Tá myška musela byť úplne nádherná, keby to bolo na slovensku utekám si ju kúpiť.