1.9.2009 23:26Rathill
Tady se to foteškama jen hemží, je to krása :)
Beris - Přináším zprávu z krapet jiného soudku, extra pro Mirku - Berisku. Dneska odpoledne Zaafarani porodila jedenáct potkánků. Vše zatím v pohodě a doufám, že i bude :) Otcem je Bebešin Isaac Newton. Je to pořádný macek, Zaafinku zase vyzdvihuje pěkný rex. Je to náš první potkanní vrh, navíc dlouho očekávaný, tak jsem se nechala krapet unést :)
- - - - -
Jinak myšáci se vybarvují pomalu, ale jistě. Vypadá to na 5 redů, 2 blue a 2 by měli být lilac nebo chocolate podle propočtů :) Ještě jim ale neroste srst, soudím podle pigmentu. Čerňásek tam nakonec není ani jeden. Od každé barvičky nejspíš obě pohlaví, no uvidíme :)
3.9.2009 08:20Mettler
Yennifera: Jani to bude možná ten problém, myšák z Tebe cítí strach. Je třeba sebrat veškerou odvahu, rychle chnapnout a píchnout a rychle pustit. čím víc budeš otálet a čím víc se budeš bát, tím méně bude myška za této situace zvládnutelná,,, Případně pokud můžeš tak využij něčí ruce (myslím, aby jsi si přizvala další osobu, která bude držet).
Přeji hodně štěstí.
Pointy se začínají vybarvovat zhruba v jednom měsící, ale plně vybarvené bývají kolem 7 měsíce života.
3.9.2009 17:39dragonniese
ochranáři rodiče chovají myšky, že mohou s jistotou říct, jak se samice zachová? samozřejmě tu je malá pravděpodobnost, že by se to stalo, ale ve velkochovech samice nedělají rozdíly mezi svými a cizími, protože jich tam víc má jedno hnízdo a střídají se na něm...
4.9.2009 22:19Alena
Jani: nejlepší je podávání injekčně do kožní řasy. Některé myšky vodu s lékem odmítají pít a léčení tudíž nemá smysl. Mně se na radu Berisky a Aciáška výborně osvědčil Tylosin ( Tylan 200) . Podává se 0,02 ml. Při každodenní aplikaci se stav brzy zlepšil, ale podávala jsem ho pro jistotu po dobu 14 až 21 dní
- - - - -
např perorální podávání Enrofloxacinu je úplně k ničemu. Myšky z toho cítí, jak jsem se od vetoše dozvěděla, lihové fixy a vůbec to nepijí. Byly to pro mně vyhozené peníze. Naopak s Tylosinem jsem úplně spokojená. Může se dávat i mladým a kojícím zvířatům, je těžké ho předávkovat a výborně zabírá nejen u myší, ale jak jsem minulý týden vyzkoušela i u koček
5.9.2009 18:45Alena
Jani: heřmánkový čaj by pomohl, pokud by se jednalo o nachlazení. Pokud jde o infekci Mycoplasmou nebo Pasteurelou, je nejlepší Tylosin. Taky jsem se injekční aplikaci vyhýbala, ale je to opravdu to nejlepší, co můžeš udělat. Tylosin jsem podávala stříkačkou do pusy a výsledky byly všelijaké, po podkožním podávání se začala rychle zlepšovat. Uvidíš, jak se bude její stav vyvíjet. Kdyby se to nezlepšilo, řekni veterináři přímo o Tylan 200. Většina z nás to takhle dělá, protože zkušenosti s myšma má jen málokterý veterinář.
5.9.2009 23:01Aisha
Adush: tohle mi napsala Alena když jsem se tu ptala na složení směsi pro myši: Aisha - myslím si, že jednotlivé složky krmné směsi jsi vybrala dobře. Záleží ale na jejich poměru. Více můžeš dát ječmene a ovsa, které mají nižší energetickou hodnotu, ale více vlákniny. Opak je u prosa a kukuřice, které dodávají energii. Hrách je výborný pro dodání bílkovin. Opatrně se slunečnicí, která obsahuje hodně tuků a slojí za tloustnutím myšek a na len. Ten má sice výborné dietetické vlastnosti a je vhodný pro březí a kojící zvířata, ale obsahuje i glykosid linamarin, ze kterého se v trávicím ústrojí tvoří kyanovodík. Ve velkém množství také působí projímavě. Do tvé směsi bych ještě přidala vojtěškové granule a granule pro kočky, protože obsahují živočišné bílkoviny. Podle mých zkušeností je většina komerčně vyráběných směsí nutricky nevyvážená. Vypadají sice velmi dobře a myškám chutnají, ale obsahují hodně slunečnice a energeticky bohatých složek.
6.9.2009 00:41Beris
co se týče granulek, dávám je i ostatním myškám, nejen dietářům :-) chutnají všem, ale některé myšky si prostě musí zvyknout. Hlavně krmít tedy směsí zrní kterou si sama míchám, ale "dietáře" mám skutečně jen na granulích (Biostan, Velaz, nebo stejné granule od Prestige) a to dokonce i jen v mizivém množství - na 1 red samce 1 granule na den) + nějaká ta zeleninka, ale bacha na tus vysokým obsahem sacharidů. Někomu to může přijít málo, ale stačí to aby byl myšák v optimální kondici a když už musím "utahovat opasky", tak u granulí mám alespon jistotu, že myšulák v tom málu do sebe dostane vše co potřebuje v optimálním poměru :o)
- - - - -
Adush: len je lepší před podáním spařit horkou vodou :o) a podat jen občas. Moc rády mají šlem, který vznikne z vody a spařeného lnu, ten také obsahuje mnoho cenných látek. Mno a jestli jsi mlsný jazýček, tak s tím myškám budeš možná pomáhat, protože spařený chutná jako vlašské ořechy :-) jako děti jsme ho chodili ujídat konům :o))))
6.9.2009 18:51Fiška
Alena: No, už je má pod sebou všechny, začla i trošku stavět hnízdo, tak se možná vzpamatovává.. třeba toho na ní bylo moc, po prvý, tak se nechtěla starat nebo tak, nevim.. Zatim je má pod sebou, tak uvidíme.
7.9.2009 16:21Fiška
Tak poslušně hlásím, že samička si pár miminek dala k obědu a večeří a snídani a bůh ví kdy.. pár jich zmizlo, dvě jsem našla mrtvé.. takže jich je teď sedm a mají napapaná bříška.. Tak snad už jich víc nezmizí. Večer si je totiž nahrabala všechny pod sebe, udělala pěkný hnízdo, tak jsem si říkala, že to bude ok.. No, tak prostě, asi jí dobře nekrmim :D ne, chápu, stává se to často..
7.9.2009 16:52Rathill
Ještě k těm mrňousům - samička může nést c, cˇh eventuelně cˇch. Sameček c, cˇh nebo cˇe. Jestli nekecám, tak blue burmese možný není, protože jinak by se mi tam nevyskytli ti světloučcí. Je tam hodně možností, vynechat můžu akorát cc a nevím, jak je to se siamáky a himalájci, protože sice mají mít P-, ale zase se píše, že jejich oči jsou red. Moji malí jsou černoocí, takže mi zbývá jen možnost beb nebo bew. Ujasněte mi, jak je to s tou barvou očí, když je velké Péčko a přesto oči červené. Ti světlí nejsou ani čistě bílí, mají jemný béžovooranžový nádech, ale jen nepatrně.
- - - - -
Fiška - třeba by je holka neukojila, tak je připravila o trápení hlady tím, že je snědla a tím aspoň získá živiny pro ty ostatní.
- - - - -
Jinak jsem sehnala granule podobné těm Biostan M., jsou od firmy Prestige - Duo Rat and Mouse, snad to je obdobné. Mělo by to být kompletní krmivo ve válečcích. Zkusím dávat fawnům a uvidím, jestli krapet shodí.
- - - - -
Ještě dotaz - chová tu někdo bodlinaté myšky? Sháním pěkného kluka :)
7.9.2009 20:24Rathill
Sorka - jj, to by taky mohlo vyjít, no uvidíme. Spíš mi fakt nesedí ti aguťáci, prostě to nechápu. Casiopea je čistá aa, tak jak může být zastoupeno obojí.
- - - - -
Jaňule - hihi, to jsou všichni prckové, čekám teď několik vrhů a byt ne a ne se nafouknout :))) Děkuju.
8.9.2009 09:28Michstr
Rathill - pokud je to "červená" barva z Německa, tak je to úplně jasné, že tam jsou aguťáčci. Tam i ze dvou stejných "červených" vznikali "červení" a agouti, nic jiného. Marion mi říkala, že je to proto, že jde o recesivní červenou....to mi ale u nás v ČR mnoho chovatelů vymlouvalo, že to není pravda, nevím, ale agouti jsem ve vrzích měla vždycky...i ze spojení dvou "červených", kteří také měly třeba po tři generace jen "červené" předky...
M.
8.9.2009 17:19Rathill
dragonniese - To sice jooo, ale podle rodokmenu má samec Aˇy/a, což je podle mě blbost. No a u té záhadné šedomodré....tam zas nemá být cˇch/cˇch :))) A kdyby, nenarodili by se ti světlí, protože oba rodiče mají velké C :))) Je to síla, co? Dokonce mi včera v noci matka jednoho malého brutálně napadla a chystala se mu ukousnout dvě nožičky. Zasáhla jsem včas, nasypala jí různé dobrůtky, aby se zabavila a nezbývalo, než ho asi po hodině vrátit do hnízda. Zabralo to, tak doufám, že se to už nestane. Malý má pohmožděné obě nožky, ouško a bříško, ale cape.
- - - - -
Sorka - uvidíme, mohl by to být blue aguťáček, nevím, asi to chce čas, přeci jen se mi aguti mimča rodí poprvé, tak nemám s čím srovnávat krom fotek, které jsou zkreslené.
- - - - -
Fialka - u nás bude asi nová barva....... pojmenuju ji bluesilveragouti :)))))))))
8.9.2009 21:21Fiška
Sorka: Tak normálně chodí, teda po těch třech, žere..
Utekla, nevim co se stalo, když jsme jí našla t mi sice utíkala, ale ne tak dobře, páč měla něco s nohou, takže asi nalezla na jiný klece a zvířata jí ěnco udělala.. bych se fakt picla..
je to ještě k tomu mamina :( mám fakt smůlu..
12.9.2009 13:45Fiška
Tak se vám jdu pochlubit mym druhym vrhem.. jsem neznalec, takže s barvičakama si určitě pujdu pro rady :D
Miminek je dohromady 10, 7 černých, dva šedí, jeden nesjpíš bílej..
Fotky:
https://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=611Černí jsou jasný, teď jen zda budou mít tan znaky, to ještě nvim.
Šedí a bílej, to už budu prosit o rady :) vim, je ještě brzo, taky přidju později :)) jen chci ukázat..
- - - - -Je to teda jeden ze dvou vrhů, který se mi narodili, ale tamti vypadaj všicky bílí, tak s těma přidju dyštak později :))))
14.9.2009 00:09Rathill
Sorka - jj, vypadá tak, ale když ji srovnám s dospělými silver aguti, tak vidím malinko teplý nádech. Navíc i tak mám prostě moc malých céček - oba rodiče mají C + jedno z možných malých c ... a barvy prcků vypadají na BEW, BEB a teď zase silver agouti :))))) Jak je toto možné ?! :)))
- - - - -
Sorka - tam to chce prostudovat několik generací, třeba záhadně najdeš právě ta zmíněná malá céčka taky :) Já je objevila, jen jich je víc, než by mělo být reálné. Pošli mi rodokmeny obou, pohraju si s tím.
- - - - -
dragonniese - hihi, už jsem reagovala na Sorku
cˇch cˇch = silver agouti
cˇe c = beb
cc Pp = bew
a rodiče C? + C?
14.9.2009 12:54Semiš myš
Rathill: BEB, BEW, PEW apod. můžou být taky red s nějakou kombinací na céčku, nemusí mít jen ten genotyp jak píšeš (např. Ay c*h/c*h je bílá s červenýma očima, Ay c*ch/c*ch je krémová, Ay c*e/c*e je BEW a různé kombinace budou asi něco mezi tím...). A silver aguti podle mě taky může mít i jinou kombinaci céček než c*ch. Navíc pokud ten odstín není úplně standardní, myslím si že je to pravděpodobné...
15.9.2009 21:24Sorka
a co je samice a co samec? koukam na stranky a tam nic :D
- - - - -
aciasek: ucast minimalne stejne, jenze ja to chtela spojit s potkanama. Navic je pronajate cele vystaviste, kde maji byt kocky, ptaci, terarijni zvirata atp. Nerikej mi ze to vyjde draze nez v lounech kde sme meli jeden placek. Cim vic lidi, tim mene by to melo stat ne?:D
- - - - -
navic tam je kazdorocne velka ucast lidi, vsak nejvetsi vystaviste na severu cech :D
16.9.2009 09:22Mettler
Fiška: Fešáci, škoda Harlekýna, byl moc hezký. Máš podezdření na co umřel? V jeho linii se mi zatím žádná degenerativní onemocnění neobjevila, ale přeci jen z chovatelského hlediska by mne to zajímalo :-)
Sorka: Uspořádat výstavu skutečně není taková sranda jak si každý myslí.
A kord pokud se jedná o takovouto akci kde je jasné, že nájemné a náklady spojené s realizací budou skutečně vysoké. Samotné myšky, nemají šanci.
Radím tento postup:
Kontaktovat pana inženýra Jursíka a zeptat se do jaké míry počítají s účastí naší odbornosti (myšek).
Dále dopručuji kontaktovat člověka, který zařizuje výstavu morčat a připojit se k této expozici.
Jinak jen tak stručně co je potřeba:
Velmi záleží na tom o jakou výstavu se jedná, někde je třeba žádat na krajské vet.správě o povolení svozu zvířat, dále je třeba zajistit vet.přejímku (tedy veterináře, který ji udělá), posuzovatele a pomocný personál (v jedné osobě to skutečně zvládnout nejde).
Co se týče do nákladý: pronájem místnosti, podestýlka, žřádlo, voda, ocenění, diplomy, propagace, posuzovací lístky, výstavní katalog, nemluvě o provolaném kreditu. posuzovačné, zajištění dopravy, pronájem stolů, regálů, boxů, napáječek (v případě, že to vše nevlastníš doma a nebo to výstava zdarma nabízí, což u takto vysoké výstavy silně pochybuji). To je jenom stručný přehled je toho samozřejmě víc.
Organizace: Je třeba nad tím strávit dost času, dost zařizování, telefonování, dohadování.
Musíš si obhlédnout prostory předem, před výstavou zajistit rozmístění stolů, regálů, podestlat, během výstavy zajisti hladký chod, řešit vzniklé problémy (vždy se nějaký najde), po zkončení výstavy zajisti úklid, sklidit stoly, regály atd a zase je odvést na původní místo.
Nemluvě o hledání sponzoringu (bez něj je to nuda), dále výběr a objednání ocenění, návrh desingu výstavy a následná realizace (diplomy, katalog, kokardy) s tím samozřejmě spojený tisk.
Pokud vypadne nějaký článek ihned ho zajistit atd.
No a je toho samozřejmě víc. V případě, že má někdo zájem nějakou výstavu uspořádat a neví si rady, tak mi může napsat, samozřejmě poradím.
Jinak tedy dalším dost důležitým aspektem je výběr termínu, vzhledem k tomu, že je to již konec října, tak musí být prostory vytápěné a bez průvanu, což u velkých hal asi těžko najdete.
19.9.2009 11:18Anetka
Zverimex nedá vyšší cenu - proč taky..? Prodej zvířat ho mimojiné živí a radši prodá, než aby ta myš zůstala. Krom toho, když zůstane, skončí jako porodní bába, nebo dobitej samec. Ještě jsem neviděla, že by zveráč měl rozdělené myšky podle pohlaví...
- - - - -
Je to smutný, že lidi o tom neví. Chtělo by to media.. My jsme byli už v Mezi námi zvířaty, ale na to moc lidí nekouká, to chce třeba ZPRÁVY, NEBO TAK NĚCO.
tŘEBA BY JE TO ZAUJALO.
19.9.2009 11:31Bettyz
Anetka: vse zalezi na domluve. Sve prvni odchovy jsem davala do zverimexu a oni je prodavali za 10,- , takze bylo jasne jak vetsinou skoncili a ja z toho pak byla nestastna.
Posledni dobou se mi dari ta vec, ze samecky, ktere mi zustanou doma davam do zverimexu, kde je prodavaji od 30,- do 50,- . Maji vlastni ubikaci, a dost mista. Vedle nich se tlaci v preplnenem boxu stado albinu, kteri stoji 17,-... Jen jednou jsem si mysaka brala zpatky domu, ze se dlouho nemohl prodat. Nikdo nebrani hadarovi koupit si moje mysky (mimochodem k nim slecna prodavacka davala i jejich PP), ale kdyz uz, tak at priplati, preci jen nase mysky jsou krmeny jinak nez granulemi a vodou a venujeme se jim. A lidi co je chteji na mazlika to snad chapou, ze kupuji mys s papirem, ktera cenove odpovida kreckovi zlatemu, a ne krmivu pro hada.
19.9.2009 12:21Yennifera
Bettyz: Napsala jsi to přesně:) Já teď oslovila jedny chovatelské potřeby, které vůbec zvířata nevedou. Když jsem jim ukázala myšky a hlavně jak jsou krásné a umazlené, tak byla majitelka nadšená. Udělala jsem to stejně jako ty. Dva samečky jsem k ní tento týden dala i s ubikaci. Uvidíme jak lidi zaujmou a až po prodeji mi dá penízky. Prostě ,lepší, zvířata budu nechávat spíš mezi nás do chovu a zbylé kluky a nebo např. nestandardy budu nechávat jí tam. Cenu jsme dali taky víš, aby hadaři chodili jinam :) A podařilo se mi jí tam už dát i terárko s agamkama. Ona tam začíná, tak ji aspoň podpořím :)
20.9.2009 17:24Enkeli26
Agoj,
V blízkém budoucnu bych si ráda pořídila myšáka, tudíž zatím zjišťuju informace. Myslíte, že by tahle klec :
http://img.kralici.cz/morcata/alba/08cc081946371064012c.jpg?a320 s rozmery cca. 25*40, Výška v nejvyžším bodě 20cm byla dobra? S tím, že bych mříže propletla včelařským (0,3) drátem, aby neprolezla... Což mi připomíná - Dokáže to myš roztáhnout / prohlodat? Mam tu v zaloze jeste jednu, vetsi klec, ale nevim kolik ma roztec mrizy...
Dalsi dotaz je ohledne porizeni. Kolik tak muze stat mysak (Samecek) z Chs (Staci mi na mazlicka, chci ho zdraveho, proto Chs) ?
- - - - -Klec by byla samozrejme vevnitr uzpusobena mysi, tudiz nejake zavesene trubicky od toaletniho papiru apod.
A mimoto - Nemáte někdo odkaz na kvalitní webovky? Google sice použít umím, ale ráda bych nějaké kvalitní, kterým se dá věřit...
21.9.2009 10:20Mettler
Aisha: Hold s tím musíš počítat. Bud oželíš pár myšek a nebo se v nich utopíš.
Nejlepší je si vše naplánovat s dostatečnými odstupy (i když je jasné, že né vždy a vše naplánovat jde). A nepořizovat si příliš mnoho myšek, tím se Ti zároven nestane, že by nějaká přestárla na první vrh.
Také mám doma myšky, které potřebuji krýt, ale zároven mám doma ještě 4 myšky z předchozích vrhů, tudíž jsem oželila krytí samic do doby než zbylé myšky prodám (nebo alespon samce). Už ted vím, že nebudu moci jednu samici kvůli tomu vůbec krýt. Ale je to lepší, než si potom rvát vlasy - kam s myškama.
21.9.2009 10:45Anetka
Ahoj,
prosím o rozeslání:
Daruji zachráněné králice z pokusů,
jedná se o dvě hodné králice, Eliška bílá s šedivými fleky´, Tonička bílá s černými fleky,
3,5 až 4kg, narozené listopad 08, očkované, přeléčené proti kokcidióze,
Králice byly využívány pro praktickou výuku studentů,
v rámci předmětu Vet. farmakologie na Veterinární a farmaceutické univerzitě v Brně.
Nejsou vhodná pro potravinové využití a pro zkrmení jiným zvířatům.
Holčiny jsou v dobré fyzické a psychické kondici, vhodné pro chovné a zájmové účely. Nyní chované venku.
kontakt: 739 236 310
Díky,
S pozdravem Hanka Vachalcová
Prosím, je to akutní, díky..
21.9.2009 14:57Mettler
Všem: Dnešním dnem zkončila 3-týdenní karanténa myšáků, které jsem přivezla z Polska.
Nabízím tedy tyto samce Vám chovatelům do chovu.
Jedná se o : Otello Auricula - short hair satin blue ,narozený 10.6.2009
Merlin Auricula - short hair satin himalayan, narozený 1.6.2009
Dynamimaus Good Luck Gino - short hair satin siamese seal point narozený 15.6.2009
Jsou to mladí a pěkní samci, vzhledem k importu a dobrým rodokmenům dostanou přednost zájemci z aktivních chovů (myslím si, že je škoda pořídit si tyto samce na mazlíčka).
Zájemci pište na
Mettler@seznam.cz , v případě zájmu pošlu fotografii, info a rodokmen
k nahlédnutí.
21.9.2009 19:05Lenka
Ahoj všichni, jen tu chci říct, jaký jsou lidi zlý a tchýně obzvlášť.
Nechala jsem svému příteli myšky na starosti a když jsem se po týdnu vrátila zůstali mi jen oči pro pláč. Matka mého přítele otevřela všechny boxy a pustila na moje myšky kočku, dovedete si představit jak to dopadlo. Přez 30myšek včetně mládat a kojících matek je mrtvých nebo sežraných. Jako naschvál to odnesly ty nejlepší kusy, registrované, výstavní do kterých jsem vkládala své naděje :(
Když se přítel vrátil z práce, řekla mu, že nezavřel okno, že se tam dostala kočka, ale ukažte mi Micinu která si otevře box aby se dostala na myš!
Dalo by se říct, že začínám s chovem zase od začátku a hlavně scháním pořádnej zámek na dveře.
Kdyby jste někdo měl, mám zájem o rozetky, na barvě a srsti tolik nezáleží.
21.9.2009 20:47SpeedyGon
Leni,to je mi strašně líto...vím,jak jsou lidi zlí. Jedna baba ze sousedství se mě ptala,jestli ještě chovám ty myši.ˇŘekla jsem,že je. A ona na to(jsem těhotná,mimi bude v listopadu):Vyhoďte to!! A já se jí ptala,proč jako? A ona,ať to teda prodám, že budu mít problémy ohledně hygieny....mě pěkně nas... Ale to, co Tobě udělala tchýně je nelidské, neodpustitelné!!! Sice mám spoustu myšek, ale nejsem registrovaná a myšky jsou na mazlíky....nebyly to všechno plánované vrhy
- - - - -
to je hnus...fakt...přítel mi sice někdy myšk vyčítá....říká,že je vypustí...ale často si s nima vykládá,dává jim pamlsky...
21.9.2009 22:46dragonniese
Leni moc mě to mrzí...já bych na ni řvala tak, že by měla ostudu deset kilometrů okolo...nicméně pokud jde o mě - tohle je jeden z důvodů, proč už dva roky nejezdím na dovolenou...po zkušenosti, že hlídč dal myšky ve skleněných terárkách do koupelny na kachličky bez deky - kterou jsem mu přivezla, aby na ní ty myšky byly - odnesly to dva vrhy - resp samice potratily, protože jsem si mohla vybrat, zda mi potratí po atb nebo umřou samy...táta kroutí hlavou, že jsem jako jeho bába, co měla hospodářství - taky kvuli zvířatům nikdy nikam nejezdila...taky nikdy nenašla nikoho dostatečně zodpovědného na obstarání...a plně ji chápu...
22.9.2009 13:11SpeedyGon
Přesně tak, taky bych věřila tomu, že se při takovéto stížnosti setkám s opovržením. Ne každý má takový vztah k myškám, jako my(a nejen k myškám)...Na činčilí diskuzi jsem četla, že když holčina došla se svojí činčilkou k veterináři a řekla mu o zdravotním problému, tak jí odpověděl: PRAŠŤTE S TOU MYŠÍ(ano vet použil opravdu označení myš!!!) O ZEM! Takový veterinář nemá ve svém oboru co dělat!! Já bych na něj podala stížnost! Takovýmu blbci by měli odebrat licenci! Je tu přeci od toho, aby pomáhal, popř. aby nás odeslal ke kolegovi, který se tím daným zvířátkem zabývá, pokud on ne(můj strýc vet se např. bojí veškerých plazů, tudíž je neléčí...)
22.9.2009 13:21Lenka
Díky všem za psychyckou podporu, pro tu babu jsou to jen odporný myši, havět co na baráku nemá co dělat :(
Finanční stráta to sice je nemalá, ale spíš je to ujma psychycká. Když se snažíte piplat ty malý tvorečky, máte radost jak rostou a plánujete jim budoucnost a pak konec, tak to člověka dostane :(
Zustali mi jen dva vrhy, jeden spíš mazlíkový, ale dvě mládata jsou tam pěkný a druhý banded, dám fotky, kdyby měl někdo zájem vyměním myšulky za novou krev.
Jsem kousek od Brna a mám spousty prázdných boxů, kdo jste z okolí prosím nabídněte myšky, at mám zase radost :) můj chovatelský záměr byl chovat rozetky všech barev, děkuji moc všem
22.9.2009 13:48Percy
lenka nezbyva nez drzet palce a hlavne se nenechat zlomit.
ja mam tedy stesti, ze moje tchyne sice podobnou havet nemusi, ale bere to snadhledem je to tvuj konicek, tak si ho hlavne uzivej.
Ale souhlasim s drago, radsi nebudu jezdit na dovolenou, protoze bych trnula hruzou co by se jim mohlo stat a spolehliveho cloveka, aby pohledal.
A tu tvoji tchyni Lenko, tu bych nejradsi nakopala. Jak by se libilo ji kdyby nekdo na jeji zvire neco pustil? Asi moc ne.
22.9.2009 14:06Aisha
nj asi se jí to dokáže jen těžko :( vím, že to jsou pro policajty "jen myši" ale spíš jde o tu hodnotu, která není malá a ta by se měla uhradit, i když je fakt že nejhorší je ta psychická ujma :(
Lenka: já jsem sice až z Prahy a nechovám rozetky, ale kdybys chtěla nějakou z mých myšek k odběru, tak napiš, nic za ní nebudu chtít
22.9.2009 14:53Mettler
Aisha: Policie se škodou zabívá v případě, že tato škoda přesáhla 20 000Kč a nejedná se o trestný čin, ale pouze o nejnižší možný přestupek,,, tudíž pokuta cca max do 3 000Kč s tím, že se jedná o poškození cizí věci (ano, zvířata jsou brána jako věc).
23.9.2009 09:53Rathill
Juj, chvilku tu nejsem a čtu takovou tragédii. Leni, fandím ti. Sice se mi nic takového nestalo a doufám, že nestane, ale pár rádoby přátel jsem chovem myšek a zvlášť potkanů ztratila. Na druhou stranu aspoň vím, jak si určití lidé cení přátelství :( Je to neomluvitelná sprosťárna a stoprocentně naschvál a zkouška, kdo z koho. Naneštěstí šlo o zvířata a ne o např. vyhozenej nábytek. Ach jo :(
- - - - -
Enkeli26 - jedna nebo dvě.....o jakém prostoru je tu řeč? Tam už není skoro žádný rozdíl. Jestli chceš pro myšky to nejlepší, máš tři možnosti:
1) dvě samičky společně
2) samečka
3) žádnou myš
23.9.2009 19:26Percy
Rathill no na me to zkousely hlavne babicky ohledne potkanu. Jedna se prorekla, ze jestli chci, aby ke me chodila na navstevu, tak to musi vsechno pryc. Moje odpoved: doufam, ze sis to minule dobre prohledla, protoze jsi u me byla naposled. Ten vyraz nikdy nezapomenu. Ja takove slusne decko a dala jsem prednost te haveti pred vlastni babickou. Inu, kdyz chtela davat ultimata... Navic to byl muj byt a tam si budu delat co chci.
23.9.2009 22:59Rathill
Percy - Vidím, že na tom budeme stejně, jen s tím rozdílem, že u nás se nejedná o babičku, ale taky je to v rodině. Víš, mrzí mě, že mám v podsatě nůž na krku ve stylu "buď myši nebo já". A vzápětí reakce "myši pro tebe znamenají víc, než rodina". Není to tak, zkrátka nevidím důvod, proč nemít oboje. Nesnáším ultimáta a znám se, že jakmile jsem někam tímto stylem dotlačená, zatvrdím se a v horším případě začnu kopat kolem sebe. Neumím si představit život bez zvířat, vím, že to jde, jenže pro mě by to bylo chudý a nic špatnýho na tom není.
- - - - -Sorka - já dneska hledala Růžovku (to je naše užovka). Dcerka jí otevřela terárko, prý aby se prošla, když chudinka nemá nožičky :)))))))))))) Byla ve skříňce na DVDčkách. Aspoň jsem to hledání spojila s úklidem.
- - - - -Jinak mimča E, F a G se fotila -
http://www.rathill.estranky.cz/clanky/mysky/mysatka-k-odberu24.9.2009 12:27Percy
Rathill prave, že taky nemám ráda, když mě někdo k něčemu tlačí, protože pak reaguju stejně jako ty. Proto taky říkám nepolevit, i když je to těžké. Dneska si mi už nikdo netroufne říct, že by něco ze zvířat mělo jít pryč. Samozřejmě je kolem nich práce a stojí to peníze, ale je to moje volba a měli by to respektovat. Takže myšky a potkani u mě budou dál :o))
25.9.2009 19:44Rathill
Anetka - koukni sem, je to sice potkanní stránka, ale způsob zapisování do tabulky tam máš hezky vysvětlený -
http://potkanci.cz/genetika/?co-se-narodi-,20
- - - - -Udělala bych si nejdřív barvy a pak teprve zbytek (srst, znaky atd.) Postupuj podle tabulky.
1) Ay A ??????? P- x at a B- C- D- pp
(Neznám gen. kód yellow, proto ty otazníky)
2) sasa x sasa je jasné, tam ti zase vyjde jen sasa, takže všichni saténoví
3) rstrst x RstRst nebo rstrst x Rstrst
= Rstrst (nese gen) = Rstrst (nese gen) a rstrst (rozeta)
4) banded wshwsh není, podle mě Wbd, důležitější je ale to velké W, je dominantní, takže
wbdwbd x WbdWbd wbdwbd x Wbdwbd
= Wbdwbd (banded) nebo = Wbdwbd (banded) a wbdwbd (bez znaku)
25.9.2009 21:22SpeedyGon
no, mně Adélka dovolila nahlédnout už 2h po porodu. Záleží to na důvěře myšky k Tobě. Ale je lepší ji nejdřív nechat odpočinout a postarat se o miminka. Podívej se třeba ráno, pokud nevydržíš. Já už teď většinou pár dní počkám a potom jen zkontroluji, zda tam není nějaké miminko mrtvé, zda jsou všichni v pořádku,atd...Na miminka sahat nedoporučuji delší dobu, aby maminka nebyla nervózní-může miminka sežrat nebo o ně přestat pečovat, když ji nenecháš v klidu.
25.9.2009 21:42SpeedyGon
Pokud myška měla nějakou kamarádku, zkus ji k ní dát,ale hlídej to. V případě problémů ale myšku dej zase pryč, aby neublížila miminkům nebo mamince.
- - - - -
Ale nutné to není. Je pravda,že při větším množství miminek je fajn, že má pomocnici. I myší maminky bývají pěkně grogy. Adélka třeba u prvních miminek vyšplhala na takový malý kmínek a tam ležela totálně vyflusnutá. Měla 10 myšátek, ale zvládla to na jedničku. A u dalšího, stejně početného vrhu, taky.
- - - - -
V případě,že je maminka unavená a chce odpočívat, nebo si jen odskočí napapat či napít se, tak ji druhá myška vystřídá v zahřívání myšátek.
25.9.2009 22:12Sorka
SpeedyGon: si pis, udelala hop hop a byla fuc, obdobi skakani je naprdku :/
Nicca: me dovoli samice nahlednout do hnizka hned, obvykle se narodi prez noc a rano me probudi piskani, takze mrknu hned...
Co se tyce kamosky, tak bych k ni ted, kdyz koji rozhodne nikoho noveho nedavala, ze stresu muze pozrat mladata a kdyz to neudela matka, udela to ta druha. Takze ne, nedavat. Navic, az je odstavi, si muzes nechat s ni jeji dceru a budou dve, pripadne vic, to uz je na tobe.
SpeedyGon: me zvladla samice odkojit vsech 15 mladat, pravda, ze tem mensim, nejslabsim sme s mamkou trosku pomahali, ale co ztraceli u mamy, nabrali na zrni, prezila mi vsechna
26.9.2009 09:53Nicca
Ahoj,tak jsem se dnes ráno podívala na miminka-je jich 9!-a mamča se o ně krásně starala. Ale pak jsem jí tam musela vlézt znovu,protože se jedno malé zamotalo venku do vaty,tak jsem mu z ní pomohla. Ale maminka teď běhá bláznivě po akvárku a snaží se utéct,jak ti sice dělávala obvykle, ale neměla by být u miminek???:((
- - - - -
Hele jak dlouho mohou být miminka bez zahřívání matky?Už je to aspoň 5 minut, co si na mimča ani nevzpomněla:((( No a co mám dělat v případě, že se o ně zkrátka nepostará? Jiná samice mi tu ani nekojí ani nerodí,je šance je odchovat sama??
26.9.2009 10:35SpeedyGon
Maminku hlídej, podle mě se uklidní. Ona si potřebuje taky odpočinout-právě teď by se hodila pomocnice, která by ji střídala. Mně se nestalo, že by maminka při odchodu od miminek pelíšek důkladně neutěsnila, aby bylo miminkům teplo. Dělávala to hlavně Adélka, ta byla pečlivá. Ale pokud by se o ně nestarala, odchovat je nemáš bez náhradní maminky šanci. Leda by byl poblíž někdo s kojící maminkou, ke které byste mimi dali. Držím pěsti, ať Ti to dobře dopadne.
26.9.2009 11:41Rathill
Anetka - tomu nerozumím. Každý písmenko musíš mít dvakrát, tzn. že není možný, aby myš měla Ay, A a ještě at. Pošli mi emailem ještě jednou ty informace a zkusím ti vytvořit nějakou tabulku a postup. Standard zatím nemám, jestli tam máš zapsaný kód pro yellow, napiš mi ho, prosím.
26.9.2009 12:41Aty
Ahoj! Nejsem sice žádná velká chovatelka myšek - před asi měsícem jsem si pořídila ze zverimexu samečka obyčejné bílé myšky. Je úžasnej, ochočenej, zkouším ho učit různý kousky... Ale dostalo mě, co jsem se dozvěděla včera na biologii... V rámci praktik si budeme muset koupit každej jednu myšku a potom ji pitvat. Je mi z toho strašně zle a nedokážu si to představit. Ovšemže, ten den určitě do školy za žádnou cenu nepůjdu, ale je mi strašně líto těch ostatních. Připadá mi to hrozně nefér! Nejhorší je, že spolužáci se jen smějou a už se na to těší. Poradíte, co bych mohla udělat? :(
26.9.2009 15:44dragonniese
my jsme taky pitvali, ale cvičící vždy zvíře usmrtil předem - a ne, že bychom si je sháněli sami...a samozřejmě mohli jsme odmítnout...možná vám to přijde morbidní, ale já si myš a potkana odpitvala jak na střední tak na vejšce - abych porozuměla, jak to v nich leží a běží...a musim říct, že znalosti anatomie a fyziologie mi v chovu značně pomáhají...
26.9.2009 18:47Nicca
určitě chápu,že se ty znalosti musely někde vzít...když ještě nevěděli,jak taková myš zevnitř vypadá. Ovšem takový pokus stačí udělat několikrát ne?Dnes už existují interaktivní programy,ve kterých se dá vše naučit... U veterinářů je to něco jiného, ale aby se to někdo učil na střední ekonomický nebo na gympl,to je hovadina a maření sice malého,ale i tak významného života..
26.9.2009 18:50dragonniese
Nicca nikdy neuděláš virtuálně to, co může stvořit život...navíc - existují statistiky, které uvádí, že jak nastoupí čerství doktoři do nemocnic, zvýší se úmrtnost pacientů...proč? protože nemají praxi...všude, kde se pracuje s živými, musíš dělat i s mrtvými...knihy ti neřeknou všechno, z obrázku nepochopíš, jak to funguje...
27.9.2009 17:51Sorka
je nejak mozne, aby mi ve spojeni ssp/ssp vylezli dove mysata? protoze to tak vypada, vylezla jen pewka a sedivky s red ockama
- - - - -
az budu doma, zkusim to nejak nafotit
- - - - -
tak to je dobry, mama mi volala, ze doma visi dopis, ze ten, kdo ma na svedomi ty mosi ve sklepe, to ma do zitra vystehovat nebo 29 zavolaji deratizery a do druzby.. tak si tak rikam, kam tech 50mysi nastehuju do doby nez to prestehuju zase do toho sklepa =)) Ale ze dali brzo vedet.. a hlavne vze si po tom roce vubec vsimli :))
- - - - -
jeste by me zajimalo jak se tam chtej dostat, fabku sme menili, klice mam jen ja a ja i je beru sebou
28.9.2009 08:31Alena
Rathill: jak to myslíš? Tobě je klidně dovezu (smajlík). Jak jsem ale zjistila, lidé si myšky klidně zarezervují a pak abych já vymyslela transport. Vůbec mě nenapadlo, že to takhle funguje. Myšky, které mám ve svém chovu jsem si vždy u prodejců vyzvedávala sama nebo si zaplatila kurýra. Prostě pokud je chci, tak pro to musím něco udělat. Přece nebudu extra jezdit s celou rodinou (5 lidí) do Prahy, ikdyž tam nemám zrovna cestu. Do Brna je klidně doveze manžel, který tam jezdí 1 za měsíc do školy.
28.9.2009 10:59Alena
Sorka: vyjdu ráda všem vstříc, pokud je to v mých možnostech. Ale nezlob se na mě, je přece záležitostí každého kupujícího, aby si nejprve rozmyslel, jak myšku k sobě dostane a ne, jak se mi teď stalo, že má slečna u mě zamluvené měsíc 2 myšky a pak mi napíše, "jak to uděláme? a řešení je na mně. Myšky jsem mohla dvakrát do Prahy dovést a ona neměla čas a ani si nenašla někoho, kdy by si je vyzvedl. Tohle mě tak rozzlobilo, že jsem si řekla, že ze sebe nebudu dělat pitomce. Pokud cestu do Prahy nebo někam jinam mám, tak je samozřejmě dovezu
- - - - -
Aciášek: na výstavě jsme byli bohužel jen dvě. Vyhodnocovali se jen dvě kategorie a to mladé a dospěné myšky. Obsadili jsme všech 6 míst. Největší radost mi udělal můj odchov shs cinnamon tan Bingo, který byl nejlepší mladá myš a Where I am - extreme black, která byla nejlepší dospělou myší, oba s 30 body. Škoda, že nebylo víc vystavovatelů. Jinak výstava byla moc pěkná
28.9.2009 16:45Anetka
Alena: Řešení nebylo na tobě, řešení si navrhla jen jedno a to mě bohužel nevyhovovalo.Bohužel svůj pracovní plán nemohu řídit podle myšek a sobota 11 hodin večer mi prostě nevyhovovala (Kdyby to bylo dřív, jak si mě poprvé informovala, tak by to možné bylo) a neděli jsem měla plnou.
Myšky se přece dají poslat kurýrem..? Nebo spousta lidí jezdí Jihlavu - Prahu, třeba tak, jak jsem to udělala s yennifer. Mám i kamarádku, která studuje veterinu v Brně a mohla by mi je dovézt, ale bohužel ty zavoláš a řekneš že ten a ten den jedeš do Prahy a to já třeba prostě nemůžu.. Řešení by bylo x, ale museli bysme se na něm domluvit a nedávat ultimáta.
- - - - -
Aisha-> Takhle to dělá každý, ale někdy se datum cesty prostě neshoduje s časovými možnostmi kupujícího, jako se to stalo teď..
28.9.2009 17:04Alena
Anetko: myšky máš u mě rezervované už dlouhou dobu. Mohla jsi vymyslet jakékoli řešení. Brno ani jiné město jsi jako místo odběru nenavrhla. Po době jsi dala sem inzerát, jestli ti je někdo nevyzvedne v Rychnově. Když se nikdo neozval, zase jsi se odmlčela a přišla zpráva: jak to uděláme. Do Prahy jsme jeli jednou, vím, že to bylo poprvé narychlo a neklaplo to. Tuším, že ve čtvrtek jsem ti volala, že bych poslala myšky po tchýni a můžeš si je vyzvednout v sobotu večer nebo v neděli. Neděli jsi hned zamítla, že jsi v práci a sobota večer je dobrá kdykoli. V sobotu odpoledne mi přišla na mobil zpráva, že v sobotu večer jsi v práci a tak se ti nakonec nehodil žádný termín. A to jsem říkala, jestli by nemohl myšky vyzvednout někdo jiný. Navrhla jsem ti, aby sis pro myšky dojela do Jihlavy, jako jsem jela já pro ty od tebe do Prahy, ale to se ti nelíbilo. V sobotu večer jsem ještě předávala myšky Rathill a taky se mi svěřila, že u ní máš rezervace a že neví, jak to bude s transportem, protože pořád nemáš čas. Nezlob se na mě, ale všichni chodí do práce. Já jsem doma se 3 dětma a opravdu jsem vytížená. Manžel, který mě vozí, chodí do práce na 12h a vždycky si najdeme čas. Jde o to, jestli ty myšky doopravdy chceš. Rezervace jsem už zrušila, protože chci, aby se myšky dostali jen tam, kde o ně stojí a kde jsou ochodni pro to něco udělat. Jsem zvědavá, jak by jsi chodila třeba k vetošovi, když nemáš čas a chodíš do práce.... Mimochodem o kurýrovi nepadlo ani slovo. Kurýrem samozřejmě posílám
- - - - -
vůbec jsem tě nechtěla jmenovat, jen jsem to uvedla, aby zájemci nejdřív řešili transport a pak rezervace
28.9.2009 18:55Anetka
Alena : Ok, Rathill jsem psala, odezva žádná...
Do Jihlavy si pro myši opravdu nepojedu, já pochybuju že tys jela do Prahy je kvůli myškám ode mne, ale to je jedno. Kdyby si mě informovala, že posíláš kurýrem, nebylo by co řešit..
Čas jsem neměla jen dva termíny, které ty si navrhla.. Opravdu v 11 a pozdějš v noci si pro myši někam jezdit nemůžu kor, když jsem v práci..
No nevadí.. Tak to je vyřešené... Nevadilo by mi, kdybys mě jmenovala, ráda si to veřejně vyřeším, protože jednostranná verze vždycky zní na jednu stranu hůř, že...
- - - - -
P.s. Nenavrhla, protože my jsme se na žádném odběru ani nedomlouvali, vždycky si mi zavolala a jen mě informovala, kdy jedeš do Prahy..
28.9.2009 19:34Alena
Anetka: a neměla jsi se ty domlouvat se mnou na odběru a nemohla jsi se zeptat, jestli neposílám kurýrem? Byli to přece myšky pro tebe. Do Prahy jsem jela tenkrát skutečně jen pro tvoje myšky. Fialka, která si brala také myšku z tohohle vrhu mi hned napsala, že si je vyzvedne Percy v Rychnově a i ostatní zájemci se hned ptají na transport. Tys to vůbec neřešila, jenom jsi hledala kdyby náhodou.....až já pojedu do Prahy. Na sobotu večer jsem se tě ptala a uváděla jsem, že to bude pozdě v noci a ty jsi odvětila, že to nevadí, hlavně že to nebude v neděli. O 21h nepadlo ani slovo. Přesný čas jsem nevěděla, protože jsem neuměla odhadnout v kolik se vrátíme z Rychnova. A neříkej mi, že jsi si nemohla sehnat jediného člověka, který by myšky vyzvedl v neděli v botanické ve Troji, což jsem ti také nabízela. Spíš mi to přijde, že jsi pohodlná. Vždycky, když mám zájem o myšky a mám rezervace, nemůžu se jich dočkat. Klidně se zeptej Mettlerky, že jí od 3. týdne uháním, kdy si pro ně můžu přijet. Udělám cokoli, naplánuju někam cestu, ukecám manžela - nevyhnu se řečem, že zase někam jedeme kvůli myším, sbalím děti a vyrazíme. Podle mě to prostě u nadšeného chovatele takhle má být.
Omlouvám se všem, že tyhle problémy řešíme takhle veřejně, ale budiž to pro ostatní ponaučení.
- - - - -
o mojí vášni pro myšky snad hovoří i to, že jsem pro ně jela do Wroclawi a "zásobovala" zájemce z Vyškova, Brna, Hodonína, Havlíčkova Brodu, Prahy, Mostu a další. A to si ještě musel manžel brát dovolenou....
28.9.2009 19:48Sorka
co bych dala za to bydlet ve meste, kde nekdo taky chova mysky jako ja :)
Dle meho nabizi praha spoustu vyhod, vedle nevyhod, je tam spousta lidi, kteri by sem tam urcite meli cas na pohlidani, vyzvednuti mysek.. vsech zviratek. Ja jsem v usti jedina, moc moznosti nemam, snad jen ten kuryr a moznost dojizdeni do prahy. Navic ani nemuzu pres svou zalibi sehnat v praze bydleni...
28.9.2009 20:11Yennifera
Ahojte, řeším stejný problém. Tady nikoho kdo by se chovem myšek zabýval vůbec nemám :( Jak by bylo fajn tu někoho v okolí mít. A to se už nebavím o tom, že dovážet myšky ze všech koutů republiky. Ještě že mám hodného cestovatel známého, který mi myšky převeze, odveze, či pár dní kolem předání i pohlídá. Díky tomu mám jak myšky od Alči z Jihlavy a pražačky zase myšky ode mě :D Anetka zase naopak kdysi vyřešila převoz její myšky ke mě, za co jsu jí taky moc vděčná. A tobě Ali nemá ani cenu děkovat za ty naše poláky (to bych se ti musela uděkovat). Jsem z nich naprosto nadšená! A holky se o mimča krásně starají. Snad se brzo začnou vybarvovat a objeví se i červené :)
28.9.2009 21:07SpeedyGon
Já byla neskutečně vděčná holkám, které se postaraly o dopravu mých myšek. Já si taky neměla možnost myšky jet někam vyzvednout. A bohužel ani nikomu myšku dovézt nemohu. Mrzí mě to, ale je to tak. Ale na čem trvám je, že když už někdo myšku chce, tak musí mít pořádnou přepravku. Zajistit si převoz už je na dotyčné osobě. Ale když mi někdo řekne, že si myšku vyzvedne kamarád s přepravkou a onou přepravkou je dvoulitrová petka!!! To už je moc. A to se mi fakt stalo. Kluk řekl, že má na myšku pet flašku a vytáhl ji pomačkanou z pod bundy. Já raději myšku předala v plastové krabičce na salát, která byla i vystlaná. Myšky jsou pro mě mojí velkou zálibou, mazlím se s nimi, jak jen to jde, prožívám jejich zdraví, radosti a problémy. A u některých myšek se kladný přístup opravdu vyplatí, že se odvděčí...
28.9.2009 21:14Alena
Jani, budu. Dík. Těším se, jaké barvy ti vylezou. Já tam mám podle odhadu black tany, chocolate tany nebo sably a 4 jsou světlouncí s černýma očima, takže že by? Chocolate tan a chocolate sable holky jich mají dohromady 11 a half extreme blacku je 8. Jsem na ně zvědavá. Acira je stavebně nádherná - má mega uši a je celkově velká a samec je taky velký. Jen, jak to bude s prostříbřením - to je u nich metla a fakt mě to dost štve
- - - - -
Simčo: mně taky třeba myšky od Berisky vyzvedla Mettlerka. Původně jsem se pro ně chystala jet do Prahy sama, ale Lenka se nabídla a holky to domluvili mezi sebou. Jsem jim moc vděčná a vůbec obě jsou pokladi, protože Mirka mi zase dovezla myšky od Míši Š. Je to všechno o domluvě, ale primárně by se o přepravu měl zajímat kupující.
28.9.2009 21:33Sorka
Alena: no proto ja se pokazdy ptam, co za moznosti prepravy kdo ma.
Ja bych si nejradsi tu burmku vzala, ale prislo mi to v blbym obdobi, musim hodne mysek vyhazet, protoze me vystehovala jedna baba (stezovala si a zavidela, ze tam mame hafo veci a ona nic). Planovala jsem to postupne, no ted je mam chudaky na balkone a musim je donest nekam driv nez zacnou mrazy, zaroven si tu udelat misto v pokoji, protoze me vystehovali na rychlo a ja nemam kam honem vsechno dat, v pokoji mam taky mysky ted. Necham si jen neco, tj asi 4 samce a 6 samic
- - - - -
navic nemam moznost jine prepravy nez kuryrem a ja se tesila na ty extremaky :)
- - - - -
aneb ze ja to okno do klepa vubec otvirala :/
28.9.2009 21:51Michstr
Alena/Anetka - tak já tohle zkusím aplikovat třeba u Německých chovatelů, co? Si zvířata zamluvím a po čase se optám, jak že to prodávající hodlá ke mě dopravit.... Myslím si, že tímto stylem by ČR nikdy nepoznala třeba Myšky ořechové, které jsem za šílené peníze dovezla z Berlína...ano, měla jsem dovolenou, zaplatila celou nádrž nafty, uprosila kamarádku, co mluví velmi dobře německy a jely jsme...ale ta radost, když byly doma!!! Mimo jiné se mi rozmnožily jen dvakrát a žádné z nich jsem neprodala....ale jak říkám, radost...
M.
M.
28.9.2009 22:19Sorka
Navel: tak to je, jen ja mam moznost nekam dojet protoze tam treba jezdim casto a nekdo to ma stejne, vetsina prave jezdi do te prahy, tam moznost mam, tak ja je tam dovezu ale po praze at si cestuje cestujici. I kdyz treba ted sem vezla potkanku na kryti a chovatelka byla tak hodna, ze si ji prevzala na nadrazi a odvezla k sobe domu a to i kdyz sem si ji dnes brala zpet. Chce pak prijet podivat na prcky, ja se pujdu podivat nekdy k ni, no proste bez problemu. Asi je to fakt o domluve
- - - - -
Ali: tak je fajn, to uz tu budu mit snad vsechno zarizene :)
Paradoxne neresim do ceho co dat ale kam co dat, ironie :)
28.9.2009 22:28dragonniese
je to hlavně o domluvě...já jezdím brno a tudíž věčně ověšená přepravkama a protože jezdím tím samým vlakem, personál už mě zná a hned - a co dneska vezeté, a mužu se podívát? XD mě třeba nedělá problém si pro zvíře zajet, před prázdninama to bylon docela hektický, protože jeden víkend jsem byla v brně, následující středu v perdubkách a ve čt v plzni XD a nejlepší byl výlet praha-plzeň-cheb-ústí n/L...osm hodin na cestách...
28.9.2009 23:36Rathill
Alča - :) Myslela jsem to krapet jinak, ale každopádně s tebou souhlasím. Nejhorší je, že někteří by nejradši myšku až do domu :(
Jinak jsem dneska registrovala zbylé dvě potkanní holky a setkávám se s velkým problémem - najít pro fuzzinku vhodného "nápadníka".
- - - - -
Co se týká dopravy a zamluvení myšek zkráceně. Každý máme svůj osobní život a ne vždy se nám to "hodí", ale pokud se rozhodnu pro koupi zvířete, musím počítat s tím, že si ho dojedu vyzvednout. Pokud už toto je pro někoho neřešitelný problém, ať všechno zodpovědně uváží, protože udělat si čas na cestu je jen prvním krůčkem. Následují každodenní povinnosti a to nemluvím o návštěvách veterináře atd. A když si zarezervuju myšku a následně si rezervaci rozmyslím, oznámím to co nejdřív chovateli (hlavu mi neutrhne), aby ji mohl nabídnout dál a nedělám "mrtvého brouka". Takové jednání mě dokáže neuvěřitelně naštvat. U štěňátek už jsem tento problém vyřešila výběrem zálohy a funguje to. Toto ale není možné požadovat v chovu myšek.
- - - - -
CottonCup - nevím, co bylo na fotce, ale hned jak jsem si myšule donesla dom, jsi mi e-mailem přislíbila neúplný rodokmen. Měla jsem vydržet, ale od té doby i přes moje prosby nic. Mám po jedné tvé samičce mimča a žádný podklad k vytvoření VPček. Nechci se tu hádat, jen v klidu vyřešit problém a už nevím, kam se na tebe obrátit.
29.9.2009 07:49Anetka
Rathill-> V zájmu chovatelů myšek je přeci se rzumně dohodnout, ale bohužel, když jedna strana komunikuje jen omezeně, moc se to nedá.. Tobě jsem taky psala, jak by se to dalo udělat s tím odběrem, odpověd žádná, tak to je potom těžké se na něčem domlouvat.
Tady tohle se mi opravdu nelíbí, přece na prodeji myšek a rozšíření chovy by měli mít zájem obě strany, né jen kupující.. Já si také jezdím pro myšky k chovatelům, ale pokud je to v mých možnostech, na Moravu se opravdu nedostanui nemám finance se tam jen tak dopravit.. Každopádně je mnohem více způsobů. Katka tam studuje, mohla by být tak ochotná a myšky převzít a já bych si pro ně dojela k ní domů, což mám asi 100 km z chaty, ale chce to komunikaci..
- - - - -
Rathill-> Nedomlouvali my jsme se náhodou na tom Ládví 3.10..? Tak proč ty potom říkáš, že nevíš, jak si myšky převezmu..?
29.9.2009 08:12Alena
Anetka: ano, sjezd na Jihlavu je na 112km.
Jinak já mám s Rathill zkušenosti zatím jen jako s odběratelem a jsou to ty nejlepší. Vždycky si přijela ke mně domů krátce potom, co jsem řekla, že jsou myšky k odběru. A patří mezi lidi, kterým naprosto důvěřuju, co se týče péče o myšky a vím, že se myšky u ní mají suprově
29.9.2009 17:38Lůca
Ahoj, je tu nějaký expert co by mi poradil zda je lepší potkan nebo myš? Jake má kdo výhody atd... Díky
- - - - -
Díky moc za odpovědi. Vím že jsou potkani chytřejši a že se asi lépe ochoči ale mám problém s mamkou. Ta potkana nechce kvůli jejím zubům a také prý zapáchají...Měli jsme už hrozně zvířat kočku, psa, králíka, morčata, želvu, papuška...ale myš ani potkana ještě ne proto nevím co mám od nich očekávat i kdyz jsem uz zjistila tolik informací...
29.9.2009 19:28Sorka
Ja mam oboje :)
- - - - -
Fuj, cely odpoledne zabity cistenim a to mam jen pulku.
Takhle, rozdil mezi myskama a potkanama nevidim, zapachu moc ne, ono 2 potkani nebo 2 mysky.. kdyz se cisti minimalne jednou tydne, tak to neni problem. Pokud budou potkani i tak smrdet, tak to bude spis tim, ze budou nacichle hadry, hamaky apod. To ale snad neni problem prat casteji, ne?:)
30.9.2009 17:32Rathill
Yenni - rostou jako z vody. Líbí se mi, jak je vidět ten pokrok - sotva rozlepí oči, stanou se z nich skutečný myšky. Do té doby bych je přirovnala spíš k housenkám :) Holky už lítají, brzy oddělím maminy, ať mají konečně klid, protože jim nasypu krmení, maličký dám doprostřed, aby si mohli vybrat dobrotu a výsledek je, že maminy žerou jak o život a mladý mají přicuclý ze všech stran :)
30.9.2009 22:28Mettler
Aisha: Akce byly letos kompletně po celé ČR (Rychnov n/K, Příbor, Brno, Praha, Louny, Vysočina)
- - - - -Jsi již plnoletá, tak nevidím důvod proč se nemůžeš sbalit a jet sama. Také jezdím sama,,, prostě sbalím myši do tašky, sednu na vlak a jedu. Cenově je vlak velmi dostupný a co se týče převozu velkých zavazadel také pohodlný.
A nebo se můžeš přeci domluvit s dalšími chovateli. Je nás tady na diskusi požehnaně. Vše je to o domluvě a tom chtít pro to něco udělat.
- - - - -Hezký příběh, ale nevidím důvod proč z toho dělat celosvětovou senzaci.
Vsadím se, že většina z nás by mohla vykládat kuriozity o našich myškách :-D
http://www.novinky.cz/koktejl/180335-udatna-mys-zahnala-kocku-na-utek.html