od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Srpen v roce 2013
  • Zobrazuji 214 zaznamu.
  • 1.8.2013 10:44Rezek
    Prosím, poraďte mi: máme doma myši. ne jako mazlíčky, ale ty šedé, co se u nás ubytovaly samy.
    Jak je pochytat, aby zůstaly živé, a mohla jsem je vypustit někde ven? Existuje nějaká past, které ji nezabije? Dík za odpověďs Rezek
    1.8.2013 10:51Bettyz
    Rezek: existují pasti, které chytají myšky v celku, tzv. živochytky. Ale co dělá Váš kocour, to má být hlavně jeho práce =)
    2.8.2013 08:29Rezek
    Betty z
    dík
    Rezeček? vyhřívá se na sluníčku. Myš někdy chytí, ale fakt zřídkakdy. Dovnitř ho nepouštíme, to by dopadlo! On ani dovnitř nechce, akorát někdy, když chce jíst. Když mamka vylila omylem mlíko, zvali jsme Rezka, aby "uklidil" ale nezájem.

    Ale teď jsem si vzpoměla : Mám křečka, a toho někdy zvedám, když vleze do nádoby s koupacím ískem, i s nádobou. Asi sestrojím něco podobného, nahodím tam kus jídla a budu hlídat. Ona tam jednou určitě vleze.

    Ale mám dotaz : co tam dát, aby tam vlezla, co mají myšky rády?
    - - - - -
    jo, a zkusila jsem mu ukázat mého křečka, ani se nehnul.
    - - - - -
    myslím Rezkovi
    2.8.2013 10:24Tinne
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=1879 Brisa Family Geluze
    2.8.2013 11:13Rezek
    tinne pěkné ♥
    2.8.2013 11:44Ann
    Larry: s mláďaty moc zkušenosti nemám, ale myslím, že po porodu a starání se o mláďátka je prostě vyčerpaná a unavená. Doufám, že se časem srovná a bude ok.
    2.8.2013 12:41Tinne
    http://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=30449 moje soukromá zoo
    2.8.2013 22:24Karca
    Larry: no takhle ze slov tezko popisovat.. Samice muze byt jen unavena, ale pokud dycha hodne tezko a je vycerpana bude mit vliv zrejme i to vedro.. Pripadne dehydratace muze vest ke smrti samice nebo zabijeni mladat.. Potazmo obojiho.
    3.8.2013 16:33senega
    Radostně hlásím, že nám porodla výherkyně výstavy v Kopřivnici - Beatrice od Mettler (sh pew) a má krásných minimálně 12 kousků, je to histerka, tak jí tam nehrabu, ale jsem moooc zvědavá na miminka, jak se vyvrbí :)
    3.8.2013 19:28Sorka
    Kdy bude nejaka vystava at vim jake plany si delat? Sice v polovine zazi napr. budu na breclavsku, ale co dal :)
    - - - - -
    zari*
    4.8.2013 15:14mellinka
    Prosím o radu !!! Koupila jsem si 2 zlaté křečky prodavač mě ujišťoval že jsou to samice dnes ráno jsem našla mláďátka nevím co dělat jetsli je rozdělit nebo ne vypadaá to že se ta druhá o ní stará a že jí pomáhá furt leží u ní Bohužeol jedno malé mláďátko leží na druhém konci a ani jedna si ho nevšímá jvypadá to že má něco z nožičkou má jí celou černou ale je živé je nějaká naděje když ho vyndám a budu se o něho starat že přežuje?
    4.8.2013 16:53Sorka
    mellinka:
    1) zlati krecci se chovaji kazdy kazdy zvlast mam dojem
    2) samici jsi si mohla koupit uz nakrytou, to neni nic neobvykleho
    3) kdyz ho vyndas a budes se o nej starat sama, tak 100% neprezije a podle tvych informaci to vypada, ze bude mit nejakou vadu, zvirata se o mlade s vadou nestaraji, v lepsim pripade je rovnou sezerou
    4) krecci dizkuze je tu
    http://www.kralici.cz/krecci/diskuze.asp
    - - - - -
    mellinka: Tak ano, zlati krecci jsou samotari, cize jsi udelala uz jen chybu tim, ze sis koupila dva s tim, ze je budes mit spolecne. Coz me nabada k tomu, ze sis k chovu vubec nic neprecetla co...
    4.8.2013 18:50Rezek
    sorka

    přesně.
    4.8.2013 19:26Misi
    Zdravím, chtěla jsem se optat.. Budu si pořizovat úplně poprvé myš...No vlastně myšáka.. =) A tak sem se chtěla zeptat jestli je pravda, že jeden sameček snáší mnohem lépe samotu, než samička? Pak jsem se chtěla zeptat na přepravku, co musí obsahovat a jestli je vhodné myš převážet kupříkladu tak 4 hodiny? Dále by mě zajímalo jestli se může myška koupat, jestli vůbec umí plavat, a treba i jen v nějaké malé mystičce? (omlouvám se, jestli jsou mé dotazy hloupé). A pokud bych potom v budoucnu chtěla mít malé, tak jak bych vlastně musela postupovat, když bych třeba k ročníu samečkovi chtěla dát dospělou samičku? Předem děkuji za odpovědi.. =)
    4.8.2013 19:37Miróš
    ahoj, je to pravda. do přepravky dat něco podestýlky, něco případně k hnízdění/zahrabání a dužnatou ovocninu či zeleninu jako zdroj tekutin, pak jsou i 4 hodiny cesty zvládnutelný. Koupání myši určitě NE, myši vodu nesnášej (narozdil od potkana). Pokud mladé, tak je třeba si uvědomit, že nebudou jedno nebo dvě. Člověk by měl vědět kam s něma. Co k čemu dat pro rozmnožení ti poradí zdejší odborné odchovkyně, třeba senega, myším rozumí nejlépe.
    4.8.2013 19:55Misi
    Aha, děkuji. Takže není třeba, abych nějak vymýšlela způsob, jak do přepravky dát vodu, aby se nerozlila.. stačí třeba okurka, nebo meloun?
    4.8.2013 20:02Tinne
    Misi-okurka nebo meloun bude stačit
    4.8.2013 20:45Sorka
    Miros: to jestli potkan vodu miluje nebo ne je individualni, moji dva potkani samci se vody vyslovene boji
    - - - - -
    takze koupani u nich nepripada v uvahu
    5.8.2013 09:13Rezek
    misi
    hlavně si někde přečti, co myška může jíst.
    5.8.2013 11:17Karca
    Misi: nutno taky hledet na vek samice... Prvni kryti by melo nyt mezi 3-6 mesicem nejlepe.
    5.8.2013 11:34Toni
    no ja bych jako mnozeni zatim neresil, kdyz tu svou prvni mysicku este ani nema...
    5.8.2013 12:09Karca
    No, ja taky ne.. Ale kdyz uz se ptala.. ;)
    5.8.2013 12:11Misi
    Nbojte vše jsem si prečetla a vše mám nastudovaný a ptám se jen tak orientačně, samozdřejmě, že po nějakým tom roce se můžu rozhodnout úplně jinak, ale kdyby přeci jen bych chtěla mít mladý, tak já kupříkladu vím, že po prvním nakrytí musím dát samce pryč, aby samici nenakryl znovu a když to porodí taky musí být pryč, aby je samice z nervozity nesežrala, ale třeba nevím jak ani poznat jestli už je nakryta a když chci mláďata jen jednou to abych toho samce už k ni nikdy nedávala, nebo jak? =)
    5.8.2013 12:12Spajk
    Ahojky, nevíte jestli jsou nějaké CHS v okolí zlínského kraje, nejlépe v něm ? Rozmyslela jsem se že kdybych si už pořizovala myšku tak jedině s CHS .
    5.8.2013 15:46Sorka
    Mam samici s pomerne divnymi projevy. VYchovala 8 mladych, starala se o ne spolecne s tetkou, ale nedavno jsem si vsimla ze ma uplne propadle boky a pater jde hladce nahmatat ale pritom bricho ma krasne kulate, jako kdyby byla prave nazrana. Jelikoz se starala i tetka tak vylucuji to, ze by byla unavena i to, ze by mela nedostatek zradla, tetka je vyborne kondici a o 3 tydenni prcky se ted stara sama. Matku jsem oddelila... Prckove si od matky holt uz predcasne necucnou, ale jinak zrali i pili a jsou taky v dobre kondici. Matka naopak, prestoze pije i zere, se mi zda ze nezere nijak zvlast hodne pri predstave: Kdyz dam plnou misku zradla ostatnim, do druheho dne je prazdna, pulka vysypana okolo a druhy den je to sezrane komplet. Ona to tam ma plny uz treti den a jeste na tom spi. Dostala ovoce s vitaminy. Ale uz me nenapada co by... A prijde mi to ted docela divne, ze by to bylo z vycerpani a unavy.
    - - - - -
    Nenapada nekoho co by to mohlo byt? Nebo se nesetkal se s necim takovym?
    5.8.2013 15:52Semiš myš
    Sorka: muze ji byt cokoliv. Metabolicky problem, infekce... Zkusila bych antibiotika, ale jestli nezere, je to spatne.
    5.8.2013 16:07Sorka
    Zrala jen aby se nereklo no, jinak vubec.
    5.8.2013 17:35Toni
    to je unava zivotem
    5.8.2013 18:34Sorka
    Toni: ani ne v roce zivota s prvnim vrhem, jo jasne... :D
    - - - - -
    trololo
    5.8.2013 22:29Karca
    Spajk: ja jsem z Vyskova.. Uplne nejbliz to neni, ale ani zavratne daleko... cca 60km od Zlina. Urcite by se to pripadne nejak dalo ;)
    5.8.2013 22:58senega
    Spajk: Jsem z Brna a so Zlína mám občas cestu :)
    Stránky:
    http://chs-senega.webnode.cz/vrhy-mysky-k-prodeji/aktualni-vrhy-mysky-k-prodeji/

    Nejsou tedy nejaktuálnější, jelikož mám dost práce, ale stačí se ozvat na mail a poptat se:)
    6.8.2013 14:01Sorka
    Semiš myš: tak vypada to, ze je plna vody. Je kost a kuze ale bricho k prasknuti. Se me tam ptali dokonce kdy ceka mlady... Dostala atb s nejakou latkou na odvodneni, pry vic udelat nejde..? A sanci ma minimalni :/
    - - - - -
    Pitvu mam slibenou, kdyz uz nic, tak budu alespon vedet presne co ji bylo :(
    6.8.2013 18:13Toni
    podvyživený děti v africe jsou taky kost a kůže a přeci maj bříška nafouklý.... tady ale nedostatek krmiva a bílkovin nehrozí... spíš je tělíčko neumí zpracovat. odhlědneme-li od možnosti střevních parazitů, může za tím klidně být jaterní/ledvinné selhání anebo prostě chybně nastavená imunitní reakce ve stěně střeva. ať se to zdá jakkoli paradoxní, i myšíčka může mít celiakii. ještě než tu pitvu, zkusil bych tekutu stravu, případně bezlepkovou dietu...
    6.8.2013 18:21Sorka
    Toni: a bezlepkovou smes pro mysi koupim kde? Rikam, ze zere, ale malo, jestli to bude strava tekuta nebo ne je uz irelavatni, stejne to nesezere. Kor pokud je plna vody.
    6.8.2013 18:49Toni
    to věru netuším, potřeba vzít něco "[lickýho]". i když ve stadiu co píšeš... ach jo, je to blbý když myšíčka strádá a nejde jí nijak pomoc
    7.8.2013 16:43Karca
    Máte někdo zkušenosti s prvním krytím v cca 10 měsících u zdravé vitální samice? Měla sem teď fofry a nějak to uteklo.. a bum, hranice se mi posunula. :/

    Díky za jakékoliv nápady. Přemýšlím, že nakryji současně dvě, abych kdyžtak měla záložnou kojnou. Ale prioritně mi jde o zdraví samice.
    7.8.2013 17:13Happy mouse
    Karča:
    SEMIŠ MYŠ 3.6.2012
    Jinak hlásím narození nového vrhu. Zůstávají zatím jen dvě miminka z původních 3 z pátku (narodilo se jich možná více, matka měla bříško docela velké). Je to 10ti měsíční prvorodička. Držte nám palce, aby ti dva už vydrželi...
    7.8.2013 18:52Sorka
    Tak prdelka to nedala :/ Ale zanechala po sobe 8 deticek. Vzhledem k situaci si budu nechavat nejake prdelky navic nez jsem mela v planu.

    Jeji prvni a posledni vrh
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=1876 Nebyl ji ani rok :/
    7.8.2013 21:25Karca
    :/ No, to teda nevím..
    7.8.2013 22:09senega
    Kryju i 10ti měsíčbí samice v dobré kondici a vždy bez problémů. Pokud neprojevuje známky stáří, bude mít tetičku, mělo by to být v pohodě, ale je to samozřejmě větší riziko, než u 5ti měsíční myšky..
    7.8.2013 22:38Semiš myš
    Karca: z prvního vrhu, kterého se týkala ta zpráva, nakonec nezbylo nic, ale samice byla úplně v pohodě a nyní má již nová krásná zdravá mláďata a kondičně vypadá skvěle. Vrh byl hodně početný, tentokrát s jiným samcem, pár mimin se sice ztratilo, ale zbytek prosperuje. A myslím si, že matka zvládne určitě bez problémů ještě jeden vrh, než půjde do důchodu :-) Otázka je, jestli ho zvládnu já...
    8.8.2013 08:10Larry
    Dobry den , nakonec umřela matka mláďat , zemřela včera večer .
    Mláďatům je 15. Dní a nekteré uz vidi , podle inernetu jdu koupit mléko pro koťata nebo kozí a udržují je v teple , což díky počasí není ani těžké , pomalu přijímají potravu proto včera dostala píškoty namočene v mlece . Kdyby někdo měl nejaké rady k dokrmeni budu rada .

    Druhý dotaz je > ona s nima v akváriu byla ještě jedna samice tato samice se o ne starala , ale po úmrtí druhé po nich dupe , zahrabava je a potom si jde lehnout jinam nebo například každé mládě nechá ležet jinde . Potom jsem mláďata oddělila kvůli krmeni a chci se zeptat jestli ji mám k nim vrátit nebo ne , kdyz se o ne nestará ? Děkuji
    8.8.2013 08:30J.H.
    Mám velkou prosbu k majitelce ChS Senega- ozvěte se mi prosím na mail, chtěla bych si od Vás vzít myšky. Děkuju předem. deltorasim@seznam.cz
    8.8.2013 21:48Sorka
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=1876
    pohlavi urceno, uz se menit nebude :)
    8.8.2013 22:00Karca
    senega,, semis: diky za info :)
    8.8.2013 22:07senega
    JH - dnes odepíšu, dělám 16h denně a nestíhám absolutně nic, moc se omlouvám :)
    9.8.2013 22:14iwanhoe
    2 moje myšky se mi zdají fakt hubený, dneska jsem všechny 3 zvážila a mají:
    Is: 39g
    Hap: 40g
    Anat: 46g
    jak je nechat nabrat? Jídlo mají non-stop a nepřijde mi, že by Anat nějak vyjídala všechno nebo bránila misku...
    - - - - -
    nebo je ta váha OK?
    9.8.2013 22:44Toni
    to je váha víc než OK :)
    9.8.2013 23:36Karca
    Iwanhoe: to zalezi na celkovem dojmu mysky, jak je velika, typove jak je.. Ale dokud nevypada nemocne a nema propadle boky, tak myslim ze vychrtla nebude:)
    10.8.2013 06:54iwanhoe
    jde mi hlavně o Is, je pořád jakoby nahrbená, hubeňounká, ale normálně aktivní.. možná to taky umocňuje to, že je jako světlá, Hap je černá, ale nevypadá tak hrozně... no a Anat (černá tan), to je pro změnu koule. Možná to bude typem, první 2 jsou ze stejný chovky, jsou to skoro sestry a třetí je odjinud...
    10.8.2013 10:51Toni
    zestihluje prave cerna, ne bila... 39-40g je ale v pohode... u krmnych by to uz aj tak byla jumbo myska...:P
    10.8.2013 13:59senega
    Tak máme první miminka minimyšek afrických :) 3 kousky :)
    JH - mám rozepsaný mail, odešlu snad odpoledne.
    10.8.2013 14:56Karca
    Senega - gratulace.. Pak hod fotky:)
    10.8.2013 14:58Myšky
    senega--juuu gratulkaaa,kdybych měla prázdnej box či akvárko tak neodolám :))
    10.8.2013 16:48Sorka
    Ja o vsechny minimysky prisla :/
    10.8.2013 17:47senega
    jakto???
    11.8.2013 11:21Misi
    Zdravím, prosím vás, neměl by někdo právě mláďata myšek k odběru v okolí Ústí nad Labem?Nejlépe v barvě colorpoint beige, nebo blue a shs, ale jsem už tak zoufalá, že asi přijmu jakou koliv... =( Byla bych vám strašně vděčná.
    E-mail:
    Lucka.Jasanska@centrum.cz
    11.8.2013 13:44Happy mouse
    Misi: Myslím si, že je dost neseriózní napsat o myš, pak se neozvat, následně zase naslibovat, že si ji zřejmě vezmete a pak si zase hledat novou. Ale to je samozřejmě Vaše věc.
    11.8.2013 16:36Misi
    Ne víte, já jen hledám více možností, abych si pak vybrala tu, která pro mě bude nejednodušší. Ale omlouvám se jestli jsem vás tím nějak urazila, ale vy nejste pro mě zrovna ideální možnost, jelikož jste z Brna, ale kdyby jste byla má poslední možnost, tak by se to možná nějak zařídilo.
    11.8.2013 16:41Jolik
    Ajky všem prosím o radu dnes jsem při čištění zjistila že se Emilce něco udělala asi v děloze a vyhřezlo to ven, Je jí 1,5 a nikdy neměla mláďata. Může mi někdo poradit co s tím? Děkuji http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=1881
    11.8.2013 16:55Happy mouse
    Neurazila a to, že bych vám dopravu zařídila, jsem taky předeslala. Samozřejmě máte právo volby si myšku vybrat odkudkoli, to já respektuji, koneckonců jste se ozvala vy nám, ne naopak. Problém je pouze v tom, že něco několikrát naslibujete a pak to nedodržíte. Říkám to tady jen proto, že ostatní holky by pak mohly mít podobně nemilou zkušenost. Toť vše. Dál bych to tady nerozebírala.
    11.8.2013 16:56Sorka
    Misi: ja jsem z usti n/l ale po precteni tohoto mi prijdete jako velmi neseriozni clovek a ja nemam zajem umistovat me odchovy takovym to lidem.
    11.8.2013 16:57Happy mouse
    jolik: já bych šla určitě k veterináři...
    11.8.2013 21:00Sorka
    Nové fotografie http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=1876
    - - - - -
    starší samci
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=1837
    - - - - -
    Tento týden mohu dovést do Prahy!
    - - - - -
    vrh E si pobude tak 14 dní ještě doma.
    - - - - -
    Je tu nekdo kdo me strucne vysvetli co musim poslat abych mohla uchovnit vrh? ja to z tech stav nechapu xD
    - - - - -
    stanov*
    11.8.2013 21:13Toni
    sorka: já bych potřeboval tak vyvedenou cbp samici, jak máš hned na prvnim obrázku ty dva samce.. nemáš tam nějaké podpultové přebytky...? ;)
    11.8.2013 21:34Sorka
    Toni: cbp samici nemam a co myslis temi podpultovemi prebytky, to fakt nevim .)
    11.8.2013 23:15-jill-
    chtěla bych se zeptat,kolik ovoce a zeleniny svým myškám dáváte..plus jestli jim dáváte ještě něco jiného,krom klasického krmení ze zverimexu.. děkuji.. :))
    12.8.2013 19:57Fil
    Dobrý den, pořidily jsme se ženou dceři..Takovou tu malou bílou myš....ale dali jsme jí do klece, který maj mezery 1cm, někde jsou i lehce roztáhlé. No prostě znáte ženy, manželka hysterčí že myš uteče, škvírama. Tak mě donutila se zeptat někde, jestli jo nebo ne. Teď sedí u klece a hlídá jestli neutíká...
    12.8.2013 20:04Happy mouse
    Fil: pokud se jedná o klasickou malou bílou laboratorní myšku ze zverimexu, tak je to možné... obecně je ten 1 cm už dost na hraně...
    12.8.2013 21:12Sorka
    Fil: doporucuje se vybirat klec, ktera ma max 7mm mezery, ono ty klece, ktere maji 1cm mnohdy nejsou moc dobre svarene a nekde jsou ty mezery vetsi, hlavne po stranach. Ja mam dospele 2 holky v kleci s 1cm mezerami, ale tam, kde je mezera vetsi, tak bylo vice nez nutne ty mezery zalatovat dratkem. Ten ohebny dratek se da bezne koupit, sehnala jsem ho tenkrat v Globusu. Ale pokud je klec nova a prodavac vam ji doporucil jako vhodnou, tak bych ji sla reklamovat, takova klec neni pro mysi vubec vhodna! At si pan prodavac rika co chce... A vymenit tu klec bud za klec, ktera ma 5mm-7mm mezery a nebo plastovy box. Ale i tam je treba peclive vybirat tak, aby nemela myska hned tehdence to okusovat.
    - - - - -
    Nutno podotknout, ze mlade mysi z toho klidne utect mohou, plati, ze kam se vejde hlava, tam se vejde i telo a to znamena, ze zdrhne :)
    - - - - -
    Koukam, ze na netu nektere e-shopy vubec nepisou roztec tech kleci, pritom to je jeden z nejdulezitejsich udaju...
    - - - - -
    Take nedoporucuju kupovat klece s dratenymi patry, zviratum se mohou na nohou vytvorit otlaky a pokud vite jak se chodi dobre vam pokud mate puchyre, tak to nedoprejete ani svym mazlickum :)
    12.8.2013 21:23Fil
    No, tak to ste neměli psát to se žena zcvokne...nevim o jaký druh se tedy jedná...Ale koupili sme to od kamarádky...Ona je teda koupili ze zverimexu a přemnožili se jí.
    12.8.2013 21:24Navel
    Fil: dejte klec i s myškou na noc do vany, pokud máte - kdyby utekla, tak jí snadno odchytíte. Pokud je to mládě, tak 1 cm je dost - hlavně u dvířek bývají větší mezery.
    12.8.2013 21:40Fil
    sorka, no klec je stará po papouškovy..jinak to teda zadratuju, to mame doma.
    12.8.2013 22:10Marky
    Fil: poridte ji dve, jedna bude smutna.
    12.8.2013 22:14Sorka
    Fil: njn ono v tom zverimexu je 1cm bezne, ale s mensi rozteci se shani uz tezko. A pokud je mys samice, tak samice se chovaji minimalne po dvou, jinak stradaji. Samec muze byt sam, ale jeho pach o dost vyraznejsi jak pach od dvou samic...
    12.8.2013 22:52senega
    Sorka: u nás teda smrdí málokterý samec výrazně více, než dvě samice... jeden samec si myslím, že není cítit skoro vůbec, pokud se dobře čistí, případně neochcává mříže... Naopak nejvíc smrdí jedna samička, co má problém s ledvinami/cukrovku nevím přesně a vypije denně sama celou napaječku a pak stejně tolik vyčůrá...
    Zdravé zvíře téměř nesmrdí :)
    - - - - -
    Jinak až někdo bude chtít zase tvrdit, že chce k sobě dva samečky, protože to tak má prý spousta lidí --- dva bratři, 2měsíce staří (takže defacto miminka). Byli spolu od malička, nikdy žádný problém, jeden den se trochu proháněli a jeden skončil s malinkým škrábanečkem, druhý den box zacákaný od krve a během cca 10ti minut, se stalo to co je vidět na fotce. Kdybych nebyla zrovna doma, možná by to dopadlo nohem hůř.
    Samec má takto dodělaná celá záda, břicho i ocas. V průběhu hojení mu slezla celá srst, kůže vypadá skoro jako popálená, jak má všude jizvy. Mažeme mastičkou, jelikož je kůže tak křehká, že mu všude praská v jizvách.

    Takže prosím, až si někdo bude chtít vymrčovat dva samce, zkuste si uvědomit, jak to může dopadnout.. Samečci se opravdu berou po jednom, když chcete víc myšek, vemte si holčičky... Samci spolu můžou vydržet 2, 3 měsíce bez problému a ze dne na den, může být zle, musí se s tím prostě počítat a ne pak psát smutně na diskuzi, ze dva samečci co se měli tak rádi se perou a vy nemáte další box a nemůžete je rozdělit...
    Třeba to aspon někoho odradí...

    Foto po umytí krve a zaschnutí stroupků, předtím to byla jen krvavá kulička..
    http://img.kralici.com/mysky/alba/08d065c4896510c80258.jpg
    12.8.2013 23:20Sorka
    senega: me smrdi samci tim jak si hodne znackuji uzemi :) a kazdy jinak, to je pravda, nektery temer vubec, jiny vice, ale ja uz to ani nevnimam, nicmene navsteva ano :D
    -----
    Ale to jim nevymluvis, vidi to ve zverimexech! Malo kdo si uvedomi, ze to nechovaji tak ja kby meli.
    Chudak malej :/
    13.8.2013 09:50Zlatickovee
    ahoj :) dneska jsem kontrolovala kluky a mají holé místa na kůži bez chlupů jeden více a druhej zatím jenom řídký chlupy. Pozorovala jsem je nedrbou se nějak závratně. Jenom se společně pořád čistěj. Nevíte čím to může být a jak je toho zbavit ?
    13.8.2013 11:38Semiš myš
    celkem slušní samci na prodej, kdyby měl někdo zájem - http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=618
    13.8.2013 15:12Misi
    Zdravím, tak už mám konečně doma svého úplně nového myšáka a mám tolik dotazů, že ani nevím kde začít.
    Tak třeba, že hned co jsem ho dala do klece, tak na všechno začal lést a jíst z misky, ale napáječky se bůch ví proč ještě nedotkl, dokonce bych řekla, že se jí bojí a mám o něj strach, aby nebyl dehydrovaný .. =(

    Dále mě trápí, že má myšák nějaké červené parazity, zajímá mě jestli jsou přenosní na člověka a jestli mu mohou nějak vážně ublížit a jak se jich zbavím. (A ano vím, že je na vině to, že mám myšáka ze zverimexu, prosím nesuď te mě.. =( Také mi ta prodavačka, co mi ho dávala říkala, že má malé parazity, ale že to prej takové myši normálně mývaj, že se s tím musím smířit.)

    Předem děkuji za odpověď.
    13.8.2013 15:26Sorka
    Misi: Delas si z nas legraci? Komu jeste hodlas psat? Uz si vystridala Senegu, me i Happy mouse.

    1) nemela sis porizovat mys, kdyz o ni a jeji chovu nic nevis
    2) nemela sis porizovat mys ze zverimexu
    3) ti paraziti jsou vsenky, a to mysi rozhodne normalne nevymaji... bez s ni k veterinarovi at ti da stronghold nebo ivomec
    - - - - -
    4) nikdy never prodavacum ve zverimexu -_-
    - - - - -
    Nechtela si cekat az mysak dospeje, vykaslala jsi se i na to, ze ti Happy mouse nabidla prepravu, udelala si si svoje, ta kse pak nediv, ze na tebe ma kazdej pifku a ze jsi si domu pritahla nemocne zvire, u ktere te ta lecba ted vyjde na uplne stejne penize jako jeden ten mysak, ktereho jsi si zamluvila snad uplne u vsech.
    - - - - -
    nemivaji*
    13.8.2013 15:44Zlatickovee
    Sorka: Dobře ty :)
    13.8.2013 16:10Ajťák
    Hej tak jí už nechte ne? Vždyť jen potřebovala pomoct s chovem, je fuk co udělala...Máte být snad profesionální ne? Od vás bych si teda radši žádné zvíře nebral.
    13.8.2013 16:17Zlatickovee
    Ajťák: s chovem? trošku silný slovo ne ? :D
    - - - - -
    a Sorka řekla co s ní má dělat, takže :-*
    13.8.2013 16:40Sorka
    Ajtak: kdyz nevis oc se jedna, nekomentuj. To je dobra rada.
    - - - - -
    Udelala si co chtela, ma co chtela, odpovedi dostala a krome toho me fuk co lidi udelaji teda rozhodne neni. Pro svoje zvirata chci to nejlepsi a ne nekoho, kdo si neni schopen ani nastudovat zakladni veci o chovu. Tom use rika profesionalita
    - - - - -
    Udelala si co chtela, ma co chtela, odpovedi dostala a krome toho me fuk co lidi udelaji teda rozhodne neni. Pro svoje zvirata chci to nejlepsi a jeji otazky vzbuzuji udiv a krouceni hlavou nejen u me, ale i u ostatnich.
    - - - - -
    Ajtak: pokud si pritel tak pak je veskera rec s tebou zbytecna.
    - - - - -
    ps: blbne me mys, t ak sry ze je to tam 2x...
    - - - - -
    Ajtak: myslis si ze je profesionalni si nejdriv zvire poridit a pak se ptat jak se o nej vlastne starat? Asi moc ne vid.
    13.8.2013 16:51Ann
    huráááá podařilo se mi pro myšáka zkonstruovat další dvě prolézačky, bohužel jen jedna se mu zalíbila s tou druhou si zatím moc neví rady :-/
    13.8.2013 16:57Ajťák
    Sorka - jen bych očekával trochu lepší přístup když se jen slušně zeptala na radu ohledně nějakého problému
    13.8.2013 17:01Zlatickovee
    Ajťák: a nemyslíš že i ona měla mít lepší přístup jak se říka: "jak ty na mě, tak já na tebe "
    13.8.2013 17:02Ajťák
    Nevím co se mezi vámi dělo, ale myslím si že byste se jako dospělí lidé(zřejmě) mohli nějak domluvit ne ?
    13.8.2013 17:031
    alert("!");
    13.8.2013 17:07Misi
    Ajťák má pravdu, sice jsem udělala chybu, ale omluvila jsem se, nechtěla jsem dělat problémy, jen si pořídit nového mazlíčka a vy mi to tady úplně celé kazíte..Nemluvě o tom, že jsi mi neodpověděla na vše a kvůli tomu menšímu nedorozumění se sem radši budu bát vůbec něco napsat, aby jste mě neseřvali. A nemáš pravdu, přečetla jsem si toho hodně a možná nejsem expert, jako vy všichni tady, ale vím co s mou myší je aspoň ohledně těch parazitů, jen jsem myslela, že tu budu mít přátelskou diskuzi, kde každý pošle třeba odkazy na nějaké dobré, levné prostředky, kterými bych se těch parazitů zbavila.
    13.8.2013 17:22Zlatickovee
    Mis:i pokud by jsis toho přečetla dost tak si nevezmeš domů myš s parazitama,ale omlátíš to tý prodavačce o hlavu
    13.8.2013 17:26Misi
    A to je ten rozdíl, ale ne v chovu, ale v povaze..Takováhle já nejsem..Vím, že bych měla, ale nedokážu prostě říct "Tak tohle si nechte du jinam.."
    A ta myš přece nemůže za to, že vyrostla v tom zveráku a že se o ní blbě starali, to já teď přece můžu změnit ne? Nekupuju si přece shnilý jablko který vyhodím, ale živého tvora o kterého se musím a budu pečlivě starat.
    13.8.2013 17:30Zlatickovee
    Misi: tak oc řešíš vem jí k veterináři nikdo ti stejně nic víc neporadí
    - - - - -
    Misi: a myslím že v tom co jsi udělala tě omluva hned tak nezachrání
    13.8.2013 17:35Misi
    Mno ale já jsem právě četla, že k veterináři, když je to v horším stavu, že by se nejprve mělo zkusit koupit určitý prostředek a pokud to nezmizí ani pak, tak až pak jít kdyžtak k veterináři...Problém je, že nevím jestli se to dá sehnat jen na netu(páč tam už jsem to viděla, ale poměrně drahé), nebo jestli to prodávaj i běžně ve zverimexech...
    - - - - -
    No dobrá, však mi dotyční lidé nemusejí odpouštět, ani mi nemusejí odpovídat a pomáhat, ale jsou tu přece i jiní chovatelé, kteří by mi třeba chtěli pomoct, ale ani se to nedozvím...Když tu mám očividný zákaz vstupu.. =(
    13.8.2013 17:36senega
    Misi: těch myší jsou ve zverimexech a velkochovech miliony a miliony, zachráníš je všechny? Když nedokážeš odolat, proč sis nevzala všechny zvířata z toho zverimexu? všechny si přece zaslouží dobrý život.
    To by asi nešlo co? Přijde mi, že podle inzerátů, kde si rychle sháněla myš, si prostě jenom nedokázala chvíli počkat, než se zajistí doprava třeba z té Moravy a honem honem si musela nějakou myš mít, takže si zbytečně zbrklá a ted to prezentuješ jako vrchol soucítění se zvířaty...
    Kdyby sis přečetla aspon něco málo, všude se píše, že myš ze zveráku je totállní kravina, navíc pokud už ti nějaké myšky byly nabídnuty z chovky, přijde mi docela i sobecké vzít si kvůli své nedočkavosti myš ze zveráku...

    Nechtěla jsem to komntovat vůbec, ale docela mně štve, jak tu ze sebe děláš chudinku, na kterou jsou všichni ostatní hrozně zlí. Nebyli by... Stačilo by kdyby si byla rozumná, počkala si na zvíře z nějaké chovatelské stanice a hned by se k tobě chovali všichni líp...

    K těm otázkám, paraziti jedině k veterináři - levný výrobek, který zabere.. to je děsnej požadavek, máš myš ze zveráče, tak se smiř s tím, že za ni o to víc budeš muset platit a vzhledem k tomu, že myška je malý tvor, tak ji paraziti dokážou zabít i během 3 dnů, pokud se moc přemnoží, takže to opět ukazuje na toho veterináře, kde měla být hned potom, co sis ji přivezla ze zverimexu, což by ses tay dočetla, kdyby ses informovala dstatečně včas, než sis něco rychle dotáhla domů...

    Další věc, nacpat myš do nějaké klece po papouchovi nebo nevím po čem, s mezerama 1cm, asi si opět špatně četla, všude se píše, že je max 7mm a ano, musela bys asi investovat do nové klece, ale s tím se hold musí počítat. v kleci s 1cm roztěčí mám výstavní dspělé samce, kteří jsou minimálně 2x takoví, než myš ze zverimexu...

    Tak a ted zkus ještě napsat, že nechápeš, proč jsou na tebe všichni tak "naštvaní"...
    absolutně všechno je špatně, je to jako by sis nečetla naprosto nic, popadla první myš, co na tebe koukla a ted se s tím najednou hrdinsky snažila vypořádat, jako by si ji našla někde na ulici a nebyla to tvoje vlastní volba..
    13.8.2013 17:37Zlatickovee
    Misi: to říkáš ty
    13.8.2013 17:38senega
    Nevíš o myších ani prd a chceš nějaký zdravotní problém řešit sama doma? Bože je to živý tvor, jak ty poznáš, kdy už to je opravdu špatný? až bude ležet natažená v rohu klece?
    A že je to drahý, to prostě tak je.. levný sajrajty ti ji zabijou, cos čekala u myšky ze zverimexu?
    Dáváš tomu čím dál větší korunu popravdě...
    13.8.2013 17:48Misi
    Senega: Nemyslela jsem to jako hrdinský kousek, jen jsem se chtěla bránit, protože nechápu, proč jste všichni tak zaujátí proti myším ze zverimexu, podle mě jako malý jste s něma určitě začínaly a třeba to nebylo lehký, ale asi ani né tak hrozný.
    A ano máš pravdu, byla jsem nedočkavá..Je to vada v mé povaze a já to uznávám, ale chyby mají všichni..proč já za tu svou musím platit takhle draze?
    A neříkám, že nechápu proč jsou naštvaní, jen říkám, že nechápu proč to pokračuje..omluvila jsem se a pouze žádám o stejná pravidla,jako tu mají všichni ostatní...Spoustu lidí se tu zeptá na blbé dotazy, protože jsou málo informovaní, ale od toho tu ta diskuze je ne?Abychom se mohli informovat dál.
    Ale víte co, udělám vám tu laskavost a už jsem psát nebudu, nebudu tím rozčilovat ani sebe, ani vás , páč mi to příjde zbytečné.
    Takže vám děkuji za veškeré informace, co jste mi poskytnuly.
    13.8.2013 17:52senega
    Ale tady jde o to, že ty máš tu možnost, mít myš od chovatele a vykašlala ses na ni. Když něko začínal s myškama třeba 10 let zpět, tak jinou možnost než zverimex prostě neměl.
    Potom následují dotazy typu na levný přípravek proti parazitům a spol.
    A základ je informovat se před pořízením živého tvora a když už ti tu dáme radu, aby sis pořídila myšku od chovatele a ty druhý den dojdeš a máš myš ze zverimexu... CO ti na tohl má člověk říct? Proč by se měl člověk snažit radit, když rady očividně ignoruješ?
    13.8.2013 19:26Sorka
    Misi: jako popravde, pokud nemas penize na veterinare, tak si neporizuj prosim te zvire zadny...

    Ja jsem minuly tyden vyplazla u veta uz 500,- a bohuzel to vysledky zrejme neprinese, byla bys i ty ochotna toto zaplatit? Soudim, ze ne.

    senega: uz nema, mela tu moznost, dokonce si ji mohla vyzvednou v jednom pripade i osobne.
    - - - - -
    PS: po tech 500,- jsem to prestala pocitat, mysule me stala nejake 200,- a ostatni potkys, ktery se teda drzi, ale jelikoz mu selhavaji ledviny a neudrzi v sobe vodu zvazuju zitrejsi uspani, protoze tento problem je nelecitelny :/
    - - - - -
    .. a on by se akorat trapil
    13.8.2013 19:51Ann
    Sorka: to je mi líto, ať se myška drží

    Misi: tak už konec hádky: Prostě jsi udělala nespočet chyb a napravíš je jen procházkou na veterinu. Budeš ochotná zaplatit jakoukoli částku za uzdravení myši, znovu si nastuduješ jak se o ni starat a další zvíře si pořiď až potom, co budeš vědět vše o něm a budeš ochotná udělat pro něj VŠE, ale ÚPLNĚ VŠE!
    13.8.2013 20:22Sorka
    Ann: a pokud je to samice, tak to aby sla koupit jeste druhou xD
    - - - - -
    Jinak Diky, myska uz to ma za sebou, ale potkys bojuje, i kdyz sanci nema ani 5%
    13.8.2013 20:42Toni
    chovatelé myší existovali mnohem dříve než před desíti léty...
    13.8.2013 20:46senega
    Toni: tady se někdo chytá každé věty koukám...
    Chtěla sem ukázat to, že dneska ti jsou schopní lidi doručit myš z chovky až do domu. před desíti lety sis tolik vybírat nemohl a musel si s nároky jít hodně nízko, když si vůbec nějakou chovku našel, mohla mít mimina až za dlouho, pokud vůbec... A taky beru v potaz stav v ČR, dovoluji si říct, že tady před 10ti lety byl chov hoodně v plenkách, oproti jiným státům třeba..
    13.8.2013 21:19Sorka
    Myslim, ze tu chov v CR tu existuje +- 8-9 let a navic tech stanic je tu hrozne malo narozdil od zahranici, takze asi tak. A myslim chov jako chov, ne chov jakoze si poridim zvire ze zveraku a budu se o nej starat nebo mnozim k vedeckym ucelum. Koneckoncu diky vede a radnemu slechteni tu mame tolik variant
    14.8.2013 08:54Bettyz
    Toni: chovatelé existovali, ale oficiálně se nesdružovali a za mě, první myši jsem si pořídila ze zverimexu v roce 2004 a když se mi v roce 2005/6 podařil import astrexů od chovatelky ze severních Čech byla jsem šťastná jak sáňky v létě ;) Bylo prostě těžší sehnat na někoho kontakt, zjistit co má a v jakém stavu.
    Takže má senega pravdu, opravdu to nebylo jak teď: ťuk, ťuk do klávesnice, áá chci tady tu myš co mám od sebe do 20 km, nebo sice je vzdálená 300km ale ťuk, ťuk za měsíc jedou hned 2 lidi co by mi ji dovezli.
    14.8.2013 23:03Toni
    děkuju za osvětu :-) já sem to nemyslel zle, při pročtení včerejšího vlákna jsem si jen s nadsázkou (v dobrém) řikal, co bylo dřiv, jestli myš nebo senega. já jsem choval myši ještě za komunistů. nebyly tu dostupné ty genetické variety jak známe dnes, hlavně sdružovat se nebylo moc možný tak jako dneska, import z ciziny rovnou zapomenout. jsem rád za to, že to je dneska tak jak to je a že jsou lidé jako jste například vy tři předchozí.

    a když koukám na stránky stejnojmenné chovné stanice, skoro bych řek, že prvně byla senega a ta udělala myš. :-) dokážeš spočítat, kolik myšek ti prošlo rukama...?
    14.8.2013 23:17senega
    Toni: vyznívá mi to tak všelijak, tak se to budu snažit nebrat ve zlém :)
    Upřímně ne, nedokážu to spočítat, bylo by to šílený číslo :) Sem blázen do genetiky a tím to všechno začalo, respektive chovat sem vůbec nechtěla, ale když se mi prokousala samice k samci a narodil se mi tak barevný neplánovaný vrh, tak to ve mně zapálilo jiskřičku chovu ;)

    Bohužel aktuálně nějak ztrácím smysl, proč chovat... nemám téměř komu předávat ty vypiplané linie, vše jde na mazlíky a to ještě horko těžko a přijde mi, že chovám už jen sama pro sebe...
    15.8.2013 01:36Sorka
    senega: to jsme dve
    15.8.2013 07:43Zlatickovee
    najít normálního veterináře pro myšky je horší jak najít zubaře pro člověka.
    15.8.2013 12:06Toni
    zaráží mě, že myši chová tak málo lidí, takovy milý zvířátka to jsou
    15.8.2013 12:31Zlatickovee
    Toni: myslím ,že za to může hlavně to že "smrděj" a lidi už to mají zaražený v hlavě a berou to jako pravidlo. Tchýně mi za ně strašně nadává ,ale mě voněj :)
    15.8.2013 15:48GerbilGirl
    Ahoj nevíte prosím... Jednou jsem si donesla myšku ( mastomyš ) ze zverimexu, ale po 20 dnech mi umřela... Nevíte prosím co se mu stalo ? Každý den jsem mu dávala jídlo, nebyl ani moc tlustý ani moc hubený, mazlila jsem se s ním... Do dneška na mojeho malého Kukiška vzpomínám ="(
    15.8.2013 18:58mysule
    ahoj,chtěla bych se zeptat zda bude nějaka vystavy myši,mam zajem tam prodavat pasti na myšky
    15.8.2013 20:13Toni
    proč doprdele pasti..? proč na vystavě...? to si snad děláš legraci

    Zlatickovee: též mám ten dojem, myška sama o sobě přece vůbec nesmrdí, smrdí až myšina od určitý koncentrace, neřekl bych, že je to výrazně horší než u jiných zvířat..
    15.8.2013 20:24Zlatickovee
    Toni: mysule neřeš je ot jenom někdo kdo se mstí a všichní víme kdo to je :)
    15.8.2013 21:03Sorka
    Toni: to je to same jak s fretkama, ta sama o sobe taky nesmrdi, max ma spec. pach. To co smrdi je pach ze zlaz, ktere obcas potrebuje, jak to jen rict, procistit, a tak se rika, ze pusuji, ale to jde hned vyvetrat..
    - - - - -
    Drive se pachove zlazy operativne odstranovali u veterinare, ale dnes a jiz nejaky ten rok, je tento akt bran jako tyrani zvirete a je to zakazane. Veterinar, ktery tedy tento krok udela se dopousti tresniho cinnu a majitel, ktery to zvireti odoperovat necha zorvna tak...
    - - - - -
    y*
    - - - - -
    mysule: urcite bude a jestli dojdes, budes vrele privitana :)
    15.8.2013 21:10Zlatickovee
    každý zvíře má svůj pach a komu se to nelíbí tak tomu se člověk jenom pousměje :D
    15.8.2013 21:19Semiš myš
    senega: já jsem nad tímhle teď také hodně přemýšlela... Je nás stále málo a většina z nás si chová sama pro sebe, protože se každý zaměřuje na něco jiného. Je nás ještě pořád dost málo, na to jak rychle se myšky dokáží množit...
    15.8.2013 22:37senega
    Semiška: jenže co s tím? Seknout? Je to sobecký a egoistický asi, ale přijde mi škoda zahodit kvalitní myši, se kterýma sem se trápila, který sem chovala, "vylepšovala" linie k lepšímu, selektovla stavbu, barvičky a to všechno kolem...
    15.8.2013 22:54m-ira
    Ale taky pribyvaji odberatele,jak vy rikate mazlickari,ja treba zacl s mysima pred trema mesicema a su z nich uplne vytrslej, novy rozmer zivota. :) Sice si jelimani okolo tukaj na celo a maj blby kecy,ale ja su rad,ze ty mysi mam. A verim,ze takovych je nas vice. Kdybyste vy nebyly,neni inspiraca a vlastne ani zdroj mysi pro nas. Tak trochu povzbuzeni! Urcite se nevyprdnout na mysi!
    15.8.2013 23:02Bettyz
    senega, Semiška - já už jsme přešla do ,,mazlíkářů" a budu tedy odběratelem od Vás =))
    u Vás dvou by byla vážně škoda, kdyby jste s tím sekly, ale chápu Vás, je to demotivující, když se člověk může postavit na hlavu a stejně pěkné zvířata zůstávají doma
    16.8.2013 00:05Sorka
    Ja mam vsechny mysi od Senegy a nemam je k pomalu s cim krizit... Mam tu chovne ted 3 samice a 4 samce + odchovy, pekny mysaci ale vsechno je to pribuzny...
    - - - - -
    pekni
    16.8.2013 10:27Zlatickovee
    už jste někdy přišli k veterináři a on vám řekl ,že nemá cenu léčit myš že by jí rovnou usmrtil ? Docela jsem čuměla.
    16.8.2013 11:07GerbilGirl
    Ahoj nevíte prosím... Jednou jsem si donesla myšku ( mastomyš ) ze zverimexu, ale po 20 dnech mi umřela... Nevíte prosím co se mu stalo ? Každý den jsem mu dávala jídlo, nebyl ani moc tlustý ani moc hubený, mazlila jsem se s ním... Do dneška na mojeho malého Kukiška vzpomínám ="(
    16.8.2013 11:19Bettyz
    Gerbil: tp může být cokoliv, takhle hádat z patra vážně nejde, to pak jedině na pitvu zjistit aspoň, který orgán byl nejvíce zasažen a z toho odvozovat co se mohlo stát, ale tipnout co se tehdy stalo nejde. A na pitvu se musí co nejdřív, po více než 1 dni už taky nejde příliš zjistit příčina.
    - - - - -
    Zlatickovee: s tím jsem se nesetkala.. že by se mu nechtělo ,,ztrácet čas myší"?
    16.8.2013 11:24GerbilGirl
    Bettyz - aha děkuji moc... =) Teď už mu nepomůže nikdo =´(
    16.8.2013 12:31Rezek
    zlatickovee
    no to je vážně pěkný. až on bude jednou nemocný, co když se doktorovi nebude chtít ztrácet čas veterinářem....

    veternář by měl pomoct každému zvířeti u kterého to ještě jde, né se vymlouvat, že to nemá cenu.. (-_-) .

    já bych mu řekla : tak v tom případě adios amigos, jdu k některému vašemu kolegovi, určitě bude milejší než vy. a už nikdy bych k němu s žádným zvířetem nešla.
    16.8.2013 13:27mysule
    tak každy se musi něčim živit
    16.8.2013 15:02m-ira
    u mysule bych odhadoval ze ji zivi KRMNE MYSI
    16.8.2013 17:28Zlatickovee
    Rezek:Bettyz: prostě suverén řekl že myš nemá cenu léčit at jsi jdu koupit novou. Tak jsem ho seřvala na 3doby aby to slyšeli všichni okolo v čekárně.
    16.8.2013 17:30Sorka
    takhle drzyho veta jsem jeste nepotkala
    16.8.2013 17:30Zlatickovee
    Sorka: asi nová rasa :D
    16.8.2013 18:31mysule
    nevim no platit několik stovek za lečbu,to je lepši koupit za 20novou,ale pokud někdo ma nazbt pěněz...
    16.8.2013 18:45Sorka
    mysule: bez si trolovat jinam, nikdo tu na tebe neni zvedavy
    - - - - -
    Nicmene ja za 20cku mysi nemam, nevim jak ty. A i kdyby jo, tak ty jakozto majitel si povinnen ze zakona se o zvire starat, postarat a pripadne ho lecit. Paklize to neudelas, dopoustis se tresneho cinnu tyrani zvirate. Jeste nejaka stupidni pripominka?
    16.8.2013 20:18Semiš myš
    Zlatickovee: záleží, jakým způsobem to veterinář podal. Pokud Ti nejprve alespoň rámcově vysvětlil možnosti léčby a diagnostiky a pak dodal svůj názor, s ohledem na prognózu, jeho možnosti léčby a také cenu léčby, tak pak je to v pořádku. Jinak by to bylo dosti neprofesionální.
    - - - - -
    senega: skončit s chovem úplně nechci, zatím, ale naprosto pro mě ztratil význam registrovaný chov. Lidi PP neocení, jestli tak jeden člověk z X...
    16.8.2013 21:50Zlatickovee
    Semiš: ne ,nic ani jsme mu nestihla říct co má myšák za problém.V okamžiku kdy jsem mu ho ukázala pronestu tu větu že to nemá cenu.
    - - - - -
    mysule: můj myšák sice stál 20kč, ale to je přece jedno jsem schopná za ní zaplatit kolik budu moci pokud jí to pomůže.
    16.8.2013 22:19Semiš myš
    jZlatickovee: jistě, tak to má být.
    17.8.2013 07:48Anetka
    Narodila se nám tricolorní myšata bohužel z příbuzného krytí - matka a syn.. Kdo by měl zájem, cena bude jen symbolická. Je jich zatím 11, stavebně nic moc, barevně by měli být hezcí.
    17.8.2013 08:13m-ira
    Anetka: matka a syn a mlady, marandjosef, to je jak u jedne nasi nejmenovane statem hajene zatim este mensiny kikanske...
    17.8.2013 08:49Anetka
    m-ira - Co naděláš, někdy si prostě k sobě cestu najdou.. ;) Nebylo to cílené a myši si (bohužel) na rodinu nehrají..
    17.8.2013 16:46K.
    Dobrý den,doma máme malé myšky,je jim měsíc takže jsou poměrně malé a mám je v této kleci: Klec Rody Box Teddy Labyrint 43 x 28 x 39 cm modrá mám docela strach aby mi neprolezly mřížkami,jsou dost velké nebo je mám dát do jiné klece? Mezi mřížkami je cca 11mm.
    Děkuji :)
    17.8.2013 18:39Sorka
    K. pro mysky, jedno jake velikosti se doporucuje roztec mrizi 7mm. Takze ano, male mysky 1cm+ rozteci mohou prolezt celkem snadno. Kam se vejde hlava, tam se protahnou cele. Jinak pokud jsou mesic stare, oddeluji se samci od samic. To uz neni doporucujici, to se delat ma.
    18.8.2013 18:50senega
    Holky druhý vrh minimyšek na světě :) tentokrát klasická forma s modrým genem.
    A mám i fotku jedné modré samičky ze staršího vrhu, prcků je tedy aktuálně 3 modří z toho minimálně jedno samička a 2-3 klasika :)
    Kdo by chtěl, budou k prodeji...

    http://img.kralici.com/mysky/alba/08d06a5ae02c10c80258.jpg
    19.8.2013 17:20Y
    Zdravím. Nějakou chvíli pomrkávám po myších jako mazlíčcích a v podstatě jediné, co mě ještě nutí přemýšlet a bezhlavě nenakupovat je otázka zápachu. Bydlíme v malém bytě, takže není kam utéct. Jsem si vědoma, že každému byl nadělen nějaký tělesný pach, a že když se nečistí, tak smrdí úplně všechno (včetně rybiček). Ale jak je to s myšmi? Mám se připravit na častější čištění, nebo se bude po celém bytě linout pach myšiny, i kdybych se na hlavu postavila? (Ještě je asi vhodné uvézt, že bych chtěla pouze samičky na mazlíka.)
    19.8.2013 19:03m-ira
    Y: vemu myšičku, očuchám, cejtim myšičku... ale určitě né smrad! myšička nesmrdí, smrdí to po čase, když něco pogecuje, ale tomu se dá vcelku jednoduše čelit včasným vykydáním myšária. myšíčky určitě doporučuju, dobry zviře jako. moje očekávání zdaleka předčilo. v myších jede slušně např. Happy Mouse, má pěknej výběr :-)
    19.8.2013 19:40Y
    Díky. A ještě jednou díky za tip, kde se podívat po případných mazlech.
    Samo sebou předpokládám, že když budu očuchávat přímo myš, cpát jí nos až do kožichu, tak něco ucítím. Jen mě zviklaly všude uváděné poznámky o zápachu. To jednoho nahlodá, když o něm čte v každé knize, na každém blbém blogu.
    19.8.2013 20:15Tinne
    Y-myšky samy o sobě nesmrdí.Ten typický zápach-myšina je moč.U samečků je výraznější,neboť si značkují své území a když cítí v blízkosti samičku.Samečci se chovají samostatně a když necítí v blízkosti samičku,tak si označí území a nic víc.Když vyčistíš ubikaci,tak si ji znovu označí.Samičky je mít alespoň po dvou,takže čistit tak po třech dnech
    - - - - -
    jinak samozřejmě ze zverimexu myšky nějakých pár hodin páchnout budou,neboť jsou myšky namačkané v malém terárku,čistí to jen když už je puch nesnesitelný.
    19.8.2013 20:59Sorka
    ja cistim podle zapachu, resp v letnich mesicich, kdy byvaji nesnesitelna vedra jako letos, to cistim casto, i 4x do tydne. Potkanum zase davam pryc veskerou latku jako jsou hamaky, protoze to je pokazde hned citit k dyz se do te latky vychcijou z lenosti sejit par pater dolu.. :D
    - - - - -
    Ale spis to tak cistim samcum, kdybych mela jen samice, tak to tak casto cistit nemusim. Ale ja mam samice i samce a pomerne blizko u sebe ;)
    - - - - -
    Jinak prckove uz celkem dost vyrostli, nechala jsem je jen o tyden navic doma a jak je rozdil videt :) Jsou pripraveni jit do noveho domova. Tu jednu black samici s natrzenym ouskem prodavam za symbolickou cenu. (za symbolickou proto, protoze lide radi slysi na slovo zdarma a jsou schopni si to poridit i kdyz nemuzou)

    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=1876
    - - - - -
    Jinak je spise vhodna jako mazlik, do chovu podle me neni uplne idealni barvy - svetla cerna + rezave chloupky na bocich, ale krome toho stabebne dobra a charakter taky supr, ostatne jako jeji sourozenci :)
    - - - - -
    Zkusim jinak dodat nove fotky co nejdriv, tyhle prestoze jsou par dni stare uz moc neodpovidaji xD
    19.8.2013 23:14Anetka
    Tak mimin je nakonec 15 :) Docela slušná nadílka... Uvidíme jak se udrží, zatím to vypadá dobře, už se vybravují :)
    20.8.2013 22:07Anne
    Dobrý večer, neznáte v Brně nějakou dobrou veterinu pro myšky?
    20.8.2013 22:13senega
    Anne: VFU, lepší nenajdeš široko daleko..
    20.8.2013 22:15Anne
    senega - Děkuji za odpověď, tak zkusíme :)
    20.8.2013 23:05J.H.
    Ahoj, prosím senego, ozvi se mi na mail. deltorasim@seznam.cz Omlouvám se,že pořád otravuju, taky pracuju na směny a mám málo času... děkuju
    21.8.2013 20:00Anetka
    Tak myšáci vypadají víc než slušně, mám z toho radost! Může z tricolorů vylézt capped?
    21.8.2013 20:23Semiš myš
    Anetka: může, asi tak jako z broken markedů, záleží, jak jsou rozložené znaky.
    Těším se na foto! Možná bych si něco vzala, pokud budou k světu :)
    21.8.2013 23:24Sorka
    existuje neco jako slehly fuzz? mam fuzz a ti maji vskutku zvlastni srst...
    22.8.2013 08:54Tinne
    holky,můžou ve volné přírodě přežít a rozmnožit se mastomyšky?Kamarádka byla u známého na statku a říkala že tam pobíhají myši menší než potkan a větší než myš.Jsou prý drzí a lidí se nebojí.Možná že tam někdo mastomyše vypustil
    22.8.2013 10:17Semiš myš
    Tinne: může to být myšice, ty u nás taky máme, mají velké oči a jsou o něco větší než myši a jsou velice drzé.
    22.8.2013 10:27Tinne
    Semiš myš-díky,na myšici jsem si nevzpoměla
    22.8.2013 11:05Olaf
    prezije, do podzima....
    22.8.2013 20:18Happy mouse
    vím, že se tu někdo zmiňoval, že lepí silikonem pletivo k víkům od SAMEL z Ikey - o jaký silikon se přesně jednalo? my jsme to nějakým silikonem zkoušeli, ale celkem bezúspěšně...
    22.8.2013 22:00Semiš myš
    Happy mouse: tavnou pistolí.
    23.8.2013 11:46Anetka
    Narodilo se nám 6 miminek z Holandského spojení. Očekáváme super exteriér.
    http://malinkatestesti.wordpress.com/vrhy/
    - - - - -
    Fotky vrhu B - http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=1883
    Přijímám rezervace.
    23.8.2013 13:39trupka
    ahoj ve spolek :-)
    chtěla jsem se na Vás obrátit jako na profíky... koupila jsem si ve zverimexu dvě malé myšky, ta menší po dni umřela (před dvěma dny), byla velmi malá, nechtěla jsem, aby ji snědl had, i když vypadala nemocně... zbyl mi jeden chlapeček a nevím, zda k němu mám pořídit dalšího, aby se neprali, když se neznají od mala... vím, že holky se snesou, kluci taky? můžete mi poradit, prosím? (dříve jsem měla myšky, vždy jednu a nosila je s sebou všude, ale teď mám více zvířátek a všechny je s sebou brát nemohu, tak aby nebyl sám v kleci, když jsme třeba v práci :-( )
    za případné odpovědi velký dík!
    23.8.2013 13:42Happy mouse
    trupka: žádného samečka nekupuj, prali by se a mohlo by to zbytečně skončit špatně... Samci se chovají zásadně odděleně. Sameček si vystačí v pohodě sám na rozdíl od samiček. Radši mu do klece dej více hraček, ať se líp zabaví :)
    23.8.2013 14:05trupka
    díky Happy mouse!
    24.8.2013 11:28Denisa
    Ahoj,
    poradíte mi prosím, jak a čím krmit/vykrmit malé týdenní myšky, když přišly o mámu?
    Předem všem moc děkuji za rady! :)
    - - - - -
    mohla bych je krmit "borisovkou"?
    24.8.2013 13:24Happy mouse
    Denisa: Zachránit týdenní mláďata je prakticky nemožné.. Pokud neseženeš náhradní kojící matku, tak to s největší pravděpodobností nepřežijí. Ale pokud se o to chceš pokusit, tak se malé myšky dokrmují sušeným kočičím mlékem, ale musí se krmit prakticky co 2 hodiny, masírovat bříška, čistit je, udržovat v teple...
    24.8.2013 14:10Denisa
    Happy mouse:
    děkuji za radu, pokusím se je udržet na živu.
    26.8.2013 08:29Navel
    Snaha udržet holátka naživu bez náhradní maminy = prodlužování jejich trápení. Sehnat kojící samičku myši podle mě není zas takový problém.
    27.8.2013 10:41Teo
    Ahoj holky,
    tak máme v paneláku myš :D myslim jinou, než ty naše chlupatý potvory. Přivezli jsme jí asi v seně a teď se jí snažim odchytit, ale je to boj. Nemáte nějaké rady ?
    27.8.2013 12:44Krasotinka
    teo-:D držím pěsti při chytání :)
    27.8.2013 23:45urgona
    Holky, mám tu myšáka přes 2 roky. Myslíte, že už je opravdu sterilní?
    Napadlo mě dát k němu tak nějak na dožití myšuli, aby nebyl sám. Aby byla nejnižší šance omylu, dala bych k němu žluťandu, která je celkem obézní, takže i u ní by měly být velké obtíže s nějakým zabřeznutím i u mladého samce.
    Co si o tom myslíte?
    28.8.2013 09:07Semiš myš
    urgona: starý myšák nemusí být neplodný. To poznáš, až k němu nějakou myš přidáš :)
    28.8.2013 09:51m-ira
    aby nemel chute "dedek" a neklepla ho pepka pri tem... :)
    28.8.2013 10:26urgona
    m-ira : nad tím jsem taky přemýšlela :D
    - - - - -
    Semiška: na jednu stranu se toho bojím. Protože ironie : starý + obézní = vitální mimina :D
    28.8.2013 18:22Jiřinka
    Pochopím když tohle dělají kluci ale u holek se mi to hnusí...

    http://zvirata.bazos.cz/inzerat/25738198/Laboratorni-mysi.php
    28.8.2013 19:13Tinne
    Jiřinka-i hadi musí jíst
    28.8.2013 21:37Krasotinka
    jiřinka-božee..fuj..to je nechutný!!!
    28.8.2013 22:05urgona
    Je mi to takhle milejší, než dávat živé myši, spíš by mě zajímalo, zda to mají myšky rychle za sebou, než v tom pytlíku skončí. Ale raději tuto debatu nerozebírejme
    29.8.2013 16:02Ann
    Jiřinka: také se mi to dost hnusí, chudinky malé
    Krasotinka: to je jasné, ale i přes tento fakt je to děsné (pravda je to stokrát jepší, než zvíře zabít kvůli hezké kožešině :-( to je opravdu příšerné)
    Urgona: já doufám, že je to moc nebolí...
    29.8.2013 16:05Happy mouse
    Máme právě k odběru miminka z vrhu G - volní jsou samci blue burmese a jedna samička sbp, kdyby někdo měl zájem :)

    http://happy-mouse.webnode.cz/vrhy/vrh-g/
    30.8.2013 00:44Karca
    Ahoj holky,
    Dlouho jsem sem nepachla:D co noveho?

    Shanim tradicne dobre astrexy, a sh tany, popr selfy nejlepe bez point genu.. Ale to bCh asi chtela moc :D
    30.8.2013 03:24Sorka
    to bys chtela :))
    - - - - -
    Nejaka zprava o vystavach? nevim co nakryt a co ne, nemam tolik zvirat, tak kdyz je nakreju tak mam uzavrenou cestu na vystavu :<
    - - - - -
    Happy Mouse: mas k tomu full rodokmeny nekde? Ja mam od Senegy vsechny mysi, tak aby to nebylo pribuzne :D
    - - - - -
    nevim proc, ale ty nove stanovy mi prijdou zbytecne slozite
    30.8.2013 14:33Karca
    Sorka: co konkretne ti prijde slozite?
    - - - - -
    Jinak hlásím konečně krytí vrhu G - dlouho srstí astrexové se satin genem, možná satin?, barvy black a dál si nejsem moc jistá - mohly by být stone(nebo sepia), možná i falešní foxi(aat B* D* cch/c P*), motají se tam jak D tak P geny, možnost je i B - takže se uvidí. :D

    Bohužel jsem přišla o nejlepšího samce - Ethyl Alcohol :( takže budu muset improvizovat s jeho bráchou, škoda Ethyl měl super srst i stavbu.
    30.8.2013 16:11Sorka
    Karca: ja jsem nerikala ze mi neco prijde slozite
    - - - - -
    ... jen lidi co chova je malo a o to mene tech kteri se venuji astrexu nebo tanu ;p
    - - - - -
    hmm polaci mi chvali mysky, to me prekvapuje
    30.8.2013 17:08Karca
    "nevim proc, ale ty nove stanovy mi prijdou zbytecne slozite" :D Přiznej se, máš dvojníka nebo schizofrenii?:D
    - - - - -
    Jo, to vím ale za zeptání nic nedám:D.. já bych brala i čokoládu nebo black samici popř s pp tj. dove, champ v sh, klidně sh fuzz, ale nechci v tom point geny nebo alespoň ne takové ty kazibarvy:D.. ale poslední rok je těžké sehnat cokoliv bez C genů a vlastně cokoliv co není point nebo splashed, tri :D
    30.8.2013 17:32Sorka
    Karca: jo to je reakce na toto, ja myslela na neco jineho XD

    no to ve 4 rano jsem se pidila po tom jak registrovat vrh a jak mysaka a nejak jsem to nepochopila asi spravne nebot prislo mi hrozne nelogicke, aby kazdy nove registrovany jedinec byl s vyhradou a pak sje mse sama sebe musela ptat proc neni na PP vyznacena chovnost, kdyz registracni cislo nevypovida nic o tom jak mys standardu odpovida ci nikoliv
    - - - - -
    black samici tu mam, dokonce zdarma nebot ma natrzeny ousko ze sarvatky, ale musim uznat ze jeji sestra kt si nechavam je daleko lepsi.. :) Ale bohuzel, ja chovam "pointaky" :)

    Divne, me prijde hrozne tezke sehnat pointaky bez splashed/tri genu :)
    - - - - -
    Pro ostatni, vybarvili se samicky, takze fuzzinky jsou shsfz colorpoint blue
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=1876

    O vikendu zkusim nafotit novy fotky.
    - - - - -
    Blue self samce jsem ochotna vymenit za jineho blue samce, kvuli nepribuznosti, ale jinak zustane doma.
    30.8.2013 17:43Karca
    Nechci teď kecat, ale podle mě myši, bez registrací nemají žádnou chovnost. Je tedy na chovateli, co a jak si udělá a jak moc je zodpovědný. Myslím, že pro chov jako takový je to ztrátové na kvalitě. Přece jen na registraci ti poví, co má myš za klady a co za zápory a nebo jakou do chovu nepouštět. Nicméně, je pravda, že osobní registrace brzdí celkový chov a nutí nás reg chovatele k VP vrhům, což je taky blbé.
    Prostě máš teď volnou ruku a výsledky tvého umu se ukážou až na výstavě, případně na tvých jedincích. :D:)
    - - - - -
    No.. vidíš.. :D.. Mě by shfuzz nevadila, ucho bych neřešila. Ale genotyp a fenotyp už jo:D..

    Pro mě je problém už dostávat ty cčka z astrexů. To už relativně zatím neřeším. A nějak jsem se smířila, že v začátcích budu přivírat oči. Ale do tanů je tahat nechci.
    30.8.2013 18:03Sorka
    Karca: to je jasne ze mysi co nemaji cislo nemaji chovnost, ale ja tu ted mam samce, s regitrovanymi rodici, ale ne vrhem jako takovym. Potrebuji ho registrovat, potrebuji ho nutne na chov, ale ja jsem nasla jen registrace mysi s vyhradou, ale uz jsem nenasla to, zda vsechny mysi bez cisla budou s vyhradou, proc a na jak dlouho. Pokud mys vypada sebelepe a sebevhodne tak proc by mela byt s vyhradou naporad? Ja jsem to pochopila ze kazda mys bez cisla se registruje jako s vyhradou, ale registracni cislo nevypovi nic o tom jaka ta mys je, jen to ze nejaka mys ma nejake cislo. Chovnost mi v papirech samosebou chybi, je tam jen to pouhe cislo.

    A pro cloveka, ktery ma mysi vic si nedokazu predstavit, kolik tech mysi s vyhradou pak ma z nedostatku casu a pak to jeste vsechno nahlasovat pokazde, kdyz chce kryt.
    - - - - -
    Na presne zneni rodokmenu vrhu E se musis juknout na stranky, si to moc nepamatuju, ale rodice vrhu byla black samice se ssp, takze asi bohuzel no :)
    - - - - -
    Jeste clovek, co se neucastni vystav nijak nepozna zda jeho mys je kvalitni nebo ne a proc? Protoze ma nejake cislo a je s vyhradou jen proto, protoze nema cas nebo nekdo neregistroval vrh? Trosku hloupe. Ja beru "s vyhradou" jako neco mene nez mysi s chovnosti I. a II., neco co jen tak tak ten standard splnuje, ale neni uplne na odpis. Kdyz pak budou mysi s vyhradou ale jinak by dostali I. jak to z toho cisla poznam? Nijak.
    - - - - -
    Reg. cislo a chovnost jsou proste 2 odlisne veci. Jedna vypovida o tom, ze je myska registrovana a je tedy mozno na ni odchovavat, ale druha vec vypovida o tom, jak kvalitni jedinec to je. Reg. cislo muze dostat online, ale chovnost nikoliv. Chovnost pro me byla vypovidajici hodnota. Sorry, ale vazne mi to chybi.
    - - - - -
    Jeste jedna vec, mozna jsem slepa, ale nenasla jsem popisek cim se rozumi mys vyhradou, za jakych okolnosti je status pridelen, proc a na jak dlouho.
    30.8.2013 18:03Karca
    Pokud vím, tak když nemáš registrovanou myš a chceš s ní chovat musíš s ní na klasickou fyzickou registraci, kdy ji Lenka nebo Katka prohlídnou a zaregistrují. nejsem si úplně jistá, ale myslím, že pokud má rodokmen a je normálně v pořádku barevně atd. Tak nebude výhradová, ale normálně chovná. Ale nicméně napiš Lence, ta ti to řekne přesně.. :)

    Holt, když chceš chovat, oficiálně musíš mít v pořádku i papíry. To je v každém chovu. Ať u myšek, psů nebo koní... dokumentace je důležitá. A zas tolik času to poslání rodokmenu ke schválení nezabere. V tomhle je ten nový systém o to snažší a rychlejší.
    30.8.2013 18:05Sorka
    Tak pro me to problem neni, ja vrh registrovat budu, ten se registruje do 3 mesicu, ale mam tu problem s registraci jednotlivce a to neni muj odchov. A takovych pripadu bude vice si myslim, uz ted me jen napadaji mysky od Senegy.. :)
    30.8.2013 18:06Karca
    O těch výhradách moc nevím, co mluvíš.. :D Myslím, že nic takového ve stanovách není, že je každá myš V. Jinak mazlíčkáři v podstatě nikdy neměli na dokladech, chovnost myši... takže to se jim nic nestane. Pokud tedy nekoupili registrovanou myš. A upřímně zatím se mě žádný z mazlíčkářů neptal, jakou chovnost by jejich myš měla.. :D
    30.8.2013 18:08Sorka
    Karca: no ale tam se pise jen o registraci vrhu a mysi s vyhradou prave :D Proto mi to nejde na rozum, to by pak kazda nova myska bez cisla byla s vyhradou..? :D
    - - - - -
    Tak mazlickarum je jedno co maji za chovnost, ale me o to jedno neni :D
    30.8.2013 18:09Karca
    Sorka: Jak píšu, u takových jedinců musíš na fyzickou registraci. Kde ti podle mého názoru posuzovatel myš zaregistruje úplně bez nějakých omezení, má-li rodokmen a je-li standardní. Nevidím důvod, aby byla ch V.
    30.8.2013 18:11Sorka
    KArca: no to by pak mohl byt jeste vetsi problem xD Potrebuju nakryt samice tak do 2 mesicu max a zadna vystava v dohledu :D
    30.8.2013 18:13Karca
    Tyjo, ja na ty stanovy snad kouknu.. pořádně nevím, kde je problém.. :D

    Jo, s tím se počítalo od začátku. Jak jsem psala osobní registrace byly pro kvalitu chovu nejlepší, ale nejsme v takovém stavu, abychom zvládali osobní registrace a zároveň chov. Zbytečně to zdržovalo. Protože málokomu se chce přes půl republiky na registraci.. tak holt se bez toho musíme obejít. Třeba se někdy povede a budeme schopní zvládat registrace i chov bez omezení.
    - - - - -
    Tak to hodně štěstí, ale těma fyz. registracema jsem si na 99% jistá:D... myslím, že an podzim je Havl. brod.
    30.8.2013 18:16Happy mouse
    S Mettlerkou jsme se o tom bavili. Podle toho co nám bylo řečeno, jsme pochopili, tak se bude dělat pouze chovný s výhradou. Počká až jedinci s chovný I. a II. dožijí a pak bude status pouze chovný. Fyzické registrace jako takové se zrušily z důvodů tlaku některých CHS.
    30.8.2013 18:25Karca
    HM: Jojo, ale pokud do chovu neseš novou myš, která nemá registrační číslo, tak musíš podstoupit klasickou fyzickou registraci. Takhle mi to tedy bylo řečeno na poslední výstavě v Kopřivnici.
    30.8.2013 18:32Sorka
    toho statusu se docela obavam, vsude to totiz znamena, ze mys neni vhodna ani na I. ani na II chovnost, jen dostala nejakou vyjimku vpusteni do chovu, protoze napr. nese dobre geny, znaky, barvu atd
    30.8.2013 18:33Happy mouse
    Nemusíš, jsem si na 100% jistá. Teď se to hodně změnilo, je to novinka z července. Přímo jsem se o tom bavila s Mettlerkou, už byla naplánovaná cesta k nám, aby mi myšky uchovnila (valnou většinu mám bez registračního čísla), pak se to ale zrušilo s tím, že fyzické registrace už nebudou vůbec a ty pošleš pouze to vyplněné PP s výhradou. Bavily jsme se právě o nevýhodách na které tady poukazuje i Sorka...
    30.8.2013 18:39Karca
    Aha, tak to je pro mě novinka. Tož to se mi teda fakt nelíbí. :D To už je v podstatě stejný jako chov s VP, děláš si kompletně co chceš a nikdo tě nehlídá.. :P
    30.8.2013 18:43Sorka
    Tak me napadlo, ze by mohly byt registrace online, myska by ziskala status "registrovana" (napriklad) a vse by probihalo jako je ted ve stanovach, ale chovnost by byla fyzicka, pak by myska ziskala status "registrovana s chovnosti" (treba). Zkratka ten status "s vyhradou" by zanikl po uchovneni.
    30.8.2013 18:48Karca
    A jak to chceš provádět?:D Natáčet myšku přes skype ?:D.. Stejně tam prd uvidíš, nenahmatáš zálomek, můžeš zamaskovat nedostatky, neuvidí se zrzavý chloupky, může klamat barvou...
    30.8.2013 18:56Sorka
    oprava: Zkratka ten status "s vyhradou" BY MOHL zaniknout po uchovneni. Nikdo nerikal, ze i po uchovneni myska nebude splnovat pravidla pro mysky s vyhradou.

    Do doby, nez by byla myska uchovnena na, podle HM, status "chovny" (nebo chovna I. II. nebo s vyhradou), by registrace a vse okolo bylo dle stanov, prakticky by se tam nic nemuselo nijak zmenit, jen by byl pridan odstavec navic.
    - - - - -
    KArca: "chovnost by byla fyzicka" :)
    - - - - -
    uz ale by ty registrace fyzicke nebyly jako drive, chovnost i registrace samotne probily nejcasteji na vystavach. Jen minimalne to bylo jinak, pokud by clovek neakceptoval proplaceni cestovneho v plne vysi, tedy 100% nakladu posuzovateli, tak bych to tak nechala.
    - - - - -
    jelikoz registracni cislo i chovnost jsou odlisne veci, muze se uchovneni zpoplatnit na 10kc jako tomu bylo drive. Jelikoz by to bylo na vystave a mysky jiz reg. cislo mely, tak i presto by vse probihalo rychleji.

    myskam, ktere by uchovneny nebyly, by zustal status s vyhradou a reg. cislem, jako je tomu ted
    - - - - -
    Ale je to jen muj napad, tezko rict jak by to fungovalo v praxi.
    30.8.2013 19:11Happy mouse
    Taky bychom se přikláněli k tomu, aby chovnost I. a II. byly ponechány a přišlo mi, že Lenka se s tím, jak by to teď mělo být, také příliš neztotožňuje. Ale to by bylo zřejmě na delší diskuzi, protože názory jednotlivých členů na tuto otázku se dost liší.
    30.8.2013 19:59Sorka
    HM: no pokud toto bylo pod natlakem nekterych tak by nemeli co rict, protoze jak rikam, nezmenilo by se vubec nic z toho co tam, jen by se pridal odstavec, kde ve zkratce bude o tom, kdy, za jakych podminek atd zanika status "chovny s vyhradou" pro jedince s reg. cislem a udeluje se chovnost I. II. s vyhradou. Na sve si tak prijdou obe strany kdyz to tak reknu a me osobne se to libi vice.
    30.8.2013 20:23Karca
    Videla bych to naprojednani na klubovce:)
    30.8.2013 21:27Sorka
    Tak urcite by to mohl byt jeden z nametu k projednani, pripadne osvetleni :) na foru bylo ze bude klubocka v srpnu, ale to padlo, dalsi je tam vystava v zari, ale ta asi taky nebude, tak ze by byla posledni vystava do konce roku? Myslela jsem ze bude v Brne vanocni a H. Brode. :/
    30.8.2013 22:41Karca
    Brno asi nebude.. To nema kdo udelat. Co vim mela byt v havl brode klubovka na podzim a pak Vanocni setkani v havlbrode..:) nevim, co tedy nakonec bude a co ne.
    30.8.2013 23:08Sorka
    Na oboji bych asi stejne nemela, budu rada kdyz splasim finance i na tu jednu :D Spis ale nevim co a zda nakryvat, protoze pak mam cestu na vystavu zavrenou automaticky.
    31.8.2013 15:40m-ira
    nabízím k prodeji myšárium německé provenience vylepšené zásahem moravských rukou... kuknite do inzerce... ;)