od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Květen v roce 2017
  • Zobrazuji 129 zaznamu.
  • 2.5.2017 00:47Karca
    okameh - Ahoj, vítám tě.. ze zvědavosti jsem skoukla tvoje stránky a dovolím si malou poznámku :) Myška Patronus of Little Buddy je na 90% dove tan :) Má sice zřejmě značný bílý znaky na hlavě a nohách, což je dnes bohužel běžná fenotypová vada u dove, ale když jí prohrábneš srst, tak předpokládám, že chlup je vesměs jednobarevný. Ono u téhle myšky jde vidět, že je šedivá, takže o tom dove moc nepochybuji. Nicméně silver je napohled (zvrchu) bílá a když rozhrábneš srst má tmavou modrou podsadu.

    Tohohle špatného určování jsem si všimla už dříve u více CHS. Například v Polsku takto blbě často označovali špatný dove(chápejte hoodně světlé vyblité dove) za silver a dělali tak "neselfařům" zmatky. To jen tak pro zajímavost a zamyšlení chovatelům, kterým se ve vrhu narodí šedé/šedobílé/světle divné myši a neví, jak je označit. :)
    - - - - -
    Jinak jsem docela mimo ohledně diskuze kolem nového klubu. Bohužel časově je to se mnou poslední roky katastrofa. Stejně jak senega čas na vedení klubu ani jiné pravidelné a časté aktivity bohužel nemám. Co se týče posuzování/focení a možná bych i zvládla přiložit ruku k dílu v organizaci nějaké výstavy do budoucna. Z CZMC mám v podstatě vstupní zkoušku posuzovatele úspěšně za sebou pod vedením Mettler. Nicméně vyloženě k titulu posuzovatele jsem se bohužel vzhledem k tehdy upadajícímu počtu výstav/času a možností nedostala. Pár výstav jsem taky poslušně přihlížela pod ruky posuzovatelům, byla jsem na výstavě ve Švédsku(to ale mělo spíše účinek zvýšení pyšnosti na český chov :D než nějaká nové poznatky). Takže kdyby bylo třeba, klidně bych se někde dotestovala nebo tak, ale to spíš kdyby bylo fakt potřeba víc posuzovatelů, jinak to mileráda přenechám Magdě. :D Reálně si myslím, že jsem teď schopná na nějaké úrovni posoudit selfy, tany, astrexy.. méně pak aguti. Zbytek jde mimo mě a vím jen pár základních fenotypových problémů. Takže teoreticky bych mohla třeba jen jiným pomoct ze začátku v těchhle zbarveních, varietách, které zřejmě chovatelé pointedů, markedů apod tolik neovládají. :)
    2.5.2017 11:12okameh
    Karca: dekuji :) nemůžu sem nahrát fotku, ale ona má tu podsadu šedou-modrou :) možná není úplně dokonalě zbarvěna, ale je to tak. Navíc jeji matka byla blue tan, otec fawn, a ve vrhu se objevily silvery, jeden blue kluk a 3 red s modrým zesvětlením(jedná černooká a pák dvě červenooké)
    Jo, mohla bych sdělit odkaz :)
    http://www.imgup.cz/image/LGkx
    - - - - -
    Teda neříkám, že to je silver a konec, ale vypadá na to. Světlou dove tanku jsem měla(bohužel zemřela na nádor), a měla trošku jiný odstín srsti
    2.5.2017 12:36Raven
    okameh - Můžu se stavit na ni kouknout a řeknu ti :) Ale fakt to vypadá na dove.

    Karca - Díky moc. Nakonec se to nějak vymyslí. Jen mě to štve po té organizační stránce, protože pak budu sedět a plánovat výstavu nebo tak něco a padnu na tom, že to nikdo neposoudí :D. Jinak co se toho Švédska týče se vůbec nedivim :D Viděl sem něco málo v zahraničí a bohatě stačilo :D
    2.5.2017 13:26okameh
    Raven: teď na ni zase koukám a vidím nějaký odstín.. Chudinka Pata nechápe co se děje. Ano, podsada není úplně modrá, spíše holubí šedá. Ale to, že je dove by mě nenapadlo.. Barva je docela delikátní. Takže děkuji ti, Karco :D
    Raven: chceš přijet na návštěvu? :D pejskové budou mít radost :D
    2.5.2017 13:41Karca
    Klidne muze mit podsadu tmavsi barvy nez vrch.. to je zase vada barvy - laicky receno pomoucneni. Silver je fakt bila mys s vylozene midrou podsadou. Dove po fawn a blue neni nemozny. Staci, aby oba rodice nesli pp(v tom to pripade blue, fawn je pp). :)
    - - - - -
    Raven - Hele pokud prvne udelame nejakou neofiko, muzem tam posoudit ve vice lidech, kazdy "sve barvy" a postupne odkoukat od ostatnich, co a jak. Ale byla by potreba velka varka vystavenych mysi. :D
    2.5.2017 13:42Raven
    okameh - Klidně, až se uklidní ten bordel tady :D Spousta myší navíc, moje zvířata mě brzo sní žárlivostí a k tomu ta nekonečná škola :D
    - - - - -
    Karca - Taky sem si říkal no.. :D Improvizace je moje oblíbený slovo :D
    2.5.2017 14:00okameh
    Karca: jsem věděla, že myš není moc vhodná na chov, ale ona to rozhodla jinak 😅 Jj, matka má dd Pp, a táta Dd pp, takže řekneme, že žádný silver se tam nevyštěpil, všechny ty byly špatný dove. Ještě jednou chci tě poděkovat 😸 Na webu to taky opravím
    Raven: hehe, škola, zvířata, práce.. No, to je dospělost 😩
    2.5.2017 20:25Karca
    Pokud si si jistá, že otec nese dčko, tak pak tam klidně nějaký silver být může, ale tahle bude dove. :) Není zač, s tímhle má problém více lidí a nedivím se, pokud nikdy v ruce nedrželi dove a silver. :)
    3.5.2017 01:55okameh
    Karca: to jo, jednou jsem měla black/dove vrh a dove myšky byly hoooodně tmavší než tato, v podstatě měly barvičku skoro jako na fotkách na finských stránkách :) tady jsem to porovnala: http://www.imgup.cz/image/LG1S
    3.5.2017 11:38Karca
    Nojo, jenze to je ten problem, ze si spousta chovatelu, co selfy nema osahane, nachovane, nastudovane, mysli, ze jde o svetlost/tmavost. Rozdil silver/dove je jiny. A svetla dove rozhodne neni silver :) Uz mi rukama proslo tolik dove mysi, ze bych klidne mohla udelat hodinovou prednasku o vadach a rozdilech v barve. :D Kdyz o tom tak premyslim, dove je asi nejcastejsi zbarveni, co se mi dostane pod ruku. :D :)
    3.5.2017 12:51Raven
    Karca - To neříkej před tafi :D
    3.5.2017 13:04okameh
    Karca: já chápu, že rozdíl je především v genetice 😅 Dove je zesvětlená black myš, silver-zesvětlená blue. Ale konkrétně v tom vrhu se mohla rovnou objevit dove a silver mláďata :D a vzhledem k tomu, že všechna byla velmi světla jsem se rozhodla, že jde o silver. Protože jsem viděla "normální" dove a trošku zesvětlený, ale tyhle potvůrky byly naprosto blond :D
    3.5.2017 14:39Karca
    Raven - vo konkretne? :D

    Okameh - no prave, o intenzite barvy vubec nejde. Kdybys drzela v ruce obe zbarveni, zjistit, ze poznat je od sebe je jednoduche i po fenotypive strance. Silver je proste bila mys se syte midrou podsadou. Rozdil je patrny i u spatne barevnych mysi. :) Horsi je pak poznat lavender mys aa bb dd pp. To je teprv zkouska ohnem :D
    3.5.2017 15:19Raven
    Karca - Že ti prochází dove rukama často :D
    3.5.2017 15:33Karca
    Aha, jakoze shani dove, jo? Vzdyt to je jedno z nejlip vyrobitelnejch barev :D
    3.5.2017 17:44Raven
    Karca - To už jí vysvětluju nějakej pátek :D
    3.5.2017 17:47okameh
    Karca: haha, ten lavender a lilac mám v plánech :D až budou k dispozici pěkné selfove, no. Ale takové pastelové barvičky mám hrozně ráda :3
    3.5.2017 18:23trishland
    Raven, Karca: Ale když nejsou ani žádní genoví Pp nebo barvy, ze kterých by se dove dalo vykřesat, tak je veškerá "výroba" houby platná :D ... ale nebudu si stěžovat - teď už se urodila všude pěkná hromada. :)
    3.5.2017 19:39Raven
    trish - u black selfů je obrovská pravděpodobnost Pp, protože vypadávají jako *odpad* (omlouvám se za to slovo) skoro ze všech níže zmíněných variet. Respektive ze všech selfů v podstatě. Sám sem měl i v minulosti několik black x black vrhů (po všem možném jen ne pp) a dováků bylo jak naděláno :D Viz můj vrh A (pew (ssp linie) x blue (po BEW a blue ag. tušim) a 60%vrhu dove :D http://chs-reliants.webnode.cz/vrhy/odchovy/a-s-vp/
    3.5.2017 22:28Karca
    Zajímavý, to mě teda Pp nikdy nechybělo :D

    okameh - No lavender není ve výsledku nic extra divně bílá špinavá myš :D

    Raven . beztak ten pew rodič byl falešnej pew(c?/c? p/p)! :D Vo tom bych mohla mluvit hodinu taky :D
    4.5.2017 02:11Raven
    Karca - Na to sázím. Protože jinak se to ani s tím VP vysvětlit nedá :D Ale i tak, to pčko se vždycky někde najde prostě. Kdyby se takhle dobře hledali bčka a c-indexy, byl by svět krásnej! O:)
    4.5.2017 07:15Karca
    Kdyby se takhle dobře zbavovalao cček :D byl by svět překrásnej :D
    6.5.2017 07:45MurineWildBlood
    Přemýšleli jste nad tím, že by jste odváděli daně za myšky ? :D Jen mě to tak napadlo tak jak to máte ostatní :D
    6.5.2017 13:50Beranek
    MurineWildBlood - Pokud prodáš myšáky za víc než 30 000 kč, tak musí podat daňové přiznání a tento příjem zdanit. Pokud však nemáš jiné příjmy, vyjde ti daň 0 kč, protože uplatníš slevu na poplatníka. Ale i v tomhle případě to daňové přiznání podat musíš. Info je od profesionála, mám doma účetní :)
    6.5.2017 16:34Raven
    Chci vidět člověka co prodá myši za víc než 30 000. Nebo radši nechci...? :D Ta myšlenka je děsivá. Ale otázka daní je na místě. Už to řeším kvůli klubu. To bude tááááákovej o*eb... :D
    6.5.2017 18:31trishland
    Myši za 30 000,- ... to musí být pořádná kopice. :) Toho člověka vidět tedy asi nechci, ale takové množství myší pohromadě jo. :D

    Náhodou chov myší je do daní "k nezaplacení". Vzhledem k tomu, jak suprová prodělečná činnost to je (alespoň v mém případě, když jim pořád vymýšlím nějaká vylepšení bydlení), tak si díky nim může člověk zase nějaké to množství položek z celkového výdělku odečíst, když už to přiznání stejně musí podávat. :D
    6.5.2017 21:09Raven
    Když jsme u toho.. Budu pro klub zřizovat transparentní účet. Respektive přijde mi to na místě. Nevíte jestli jsou tam nějaké podmínky navíc? Koukal sem u Fio a vypadá to docela dobře. Ale zkušenost nemám :/ Protože jinak by jsme asi (?) museli mít podnikatelskej a ten snad nikdo nemá zdarma :D
    7.5.2017 10:45Mafiamouse
    30 000 xD no tak podle propočtů za první rok chovu bych myši za takovou částku měla prodat cca za pět a půl roku, pokud vše zůstane tak jak bylo první rok :D neexistuje něco jako antiziskovka?
    7.5.2017 15:02Raven
    Jestli jo tak to založim. Už sem 3 roky ve ztrátě :D
    8.5.2017 22:02Tereza

    Zdravím,
    omlouvám se za předčasně odeslaný a nedopsaný příspěvek a prosím admina o jeho smazání:-) Ještě jednou tedy.... Chtěla jsem se zeptat, jestli je možné chovat větší skupinu myšek dohromady. Mám terárko po želvě 120*60cm a uvažuji o pořízení barevně různorodé skupiny samiček bez odchovů. Dříve jsem myšky chovala i odchovávala a nyní mám chovku na potkany, takže úplně bez zkušeností nejsem. Tenkrát se mi skupina holek dost řezala a kamarádka tvrdí, že to mohlo být tím, že jich bylo hodně (10) a že je lepší je chovat tak po pěti. Prý mi to tady všichni potvrdíte :-D Platí to i pro takto velký prostor? Co myslíte? Bylo by lepší je tam přidávat postupně, ať mají věkový rozestup, nebo naopak? Představuji si, že bych jich tam měla tak 10 - 15 a už úplně vidím, jak by jim takové terárko šlo krásně zařídit různýma schovkama a prolézačkama:-) A ještě jeden dotaz...neuvažovali jste o založení skupiny třeba na FB? Musela jsem kvůli tomu zapínat PC, přez mobil je to peklo, okno s textem mi zakrylo tlačítko odeslat, nepřišla jsem na to, jak to udělat... Dík moc za odpovědi :-)
    8.5.2017 22:37Anex
    Dobrý den,
    líbila by se mi představa mít nějakou chs za pár let, tak bych na vás tady měla menší prosbu. Odkud jste se učili jak je to s genetikou a tak? Ráda bych se to pomalu začala učit. Na internetu jsou často nepravdivé informace u mnoha věcí, tak bych byla ráda za nějaké zdroje, kterým se dá věřit :)
    8.5.2017 23:07trishland
    Tereza: Na velikostně "normální" bydlení je menší počet lepší, ale těch 120 cm by určitě mělo stačit, aby skupina holek nedělala scény kvůli malému prostoru. Ale samozřejmě platí, že čím více jich je, tím jsou k sobě méně milé a více "se potřebují o všem hádat". Také záleží, na jaké povahy natrefíš. Moje holky i s mláďaty jsou přes den na cca nějakých 200 X 60 cm s přístupem do svých boxů a zatím ani jedna rvačka. Ale zase na noc jde každá hezky k sobě, kde jsou po menších skupinkách a kde mají od ostatních klid. Každopádně pokud to uskutečníš, tak dej vědět, jak to dopadlo. :)

    Anex: Základní info můžeš najít tady přes odkazy. Zkus začít třeba zde:
    http://www.tricolormice.estranky.cz/clanky/genetika-zakladnich-barev/zakladni-barvy.html
    Jestli si poradíš s angličtinou, tak finský klub má skvěle zpracované informace o jednotlivých genech i konkrétních barvách: http://hiiret.fi (momentálně mi jejich stránky sice nenačítají, ale to může být chvilkový výpadek nebo chyba mého připojení). Také by tu měl být odkaz na "genovou kalkulačku", kdybys nevěděla, jak nazvat nějakou varietu, ale u ní nefunguje v genu A žlutá barva.
    8.5.2017 23:14Raven
    Tereza - Nemyslím si, že by v tom měl být problém. Vždy je to o povaze zvířat. Nicméně z jejich přirozenosti /a mých zkušeností/,... čím větší je skupina, tím méně se mi holky rvali. Trvá sice déle zvykání si a ustálení změn v hierarchii, ale pak už problémy nastávají zřídka kdy.

    Anex - Genetiky je plný internet. Tady v sekci odkazy najdeš nějaké weby, kde je to dobře popsané. Hiiret dlouhodobě nefunguje. Mají problémy se servery.

    Trish - Nefunguje tam, protože kalkulačka je modifikovaná pro více druhů zvířat a toto je jen nastavení pro myši. Proto je to tak "okleštěná" verze. Indexy jsou trochu na nic... :/
    8.5.2017 23:23Tafi
    Tereza - holky mívám i ve větším počtu, několik generací a nikdy nebyl žádný problém. Je pravda, jak píše Raven, že v těch větších skupinkách je více klidu. Mám tu momentálně jednu skupinky o třech samicích a stále se dohadují a perou a skupinku o 11 myších neuslyšíš dělat binčus.
    8.5.2017 23:25trishland
    Rav: Náhodou asi netušíš, jak moc "dlouhodobě" Hiiret nepůjde, co? :/ Ráno mi to ještě načítalo.
    8.5.2017 23:25Mafiamouse
    Tereza upřímně mě vždy fungovalo čím víc holek tím větší klid :D ale vždy jsem dosáhla max 6-8 samiček v boxu, protože tak velké prostory nemám, naopak 2-4 samičky se klidně můžou řezat každý den, zvlášť pokud tam máš prostě povahu xD pokud se sejdou dvě holky pitbullky tak je možné že si to budou vyříkávat den co den kvůli každé prkotině, ale to budou dělat ať už jich je 10 nebo jsou 2 :) vždy ale když dávám samičku na mazlíka upřednostňuji když se holčička dostane do větší skupiny, právě kvůli tomu, že s tím mám mnohem lepší zkušenost i z hlediska psychiky myšek :)

    Anex - nejlepší je přečíst si základy a potom to řešit s některým s chovatelů, ono i když máš genetiku naučenou křížem krážem, vždy se najde něco co tě naprosto překvapí a rozhodí a jediné co ti zbývá je brečet některému z chovatelů na pomyslném rameni, že si z nás ty potvůrky zase střílejí :D (a nebo jsem zoufalec jenom já no :D :D )
    9.5.2017 07:43Denipeni
    Tereza: u mě taky funuje vetší skupina v pohodě. Záleží i na povaze, samozřejmě, ale ve větších prostorech to funguje dobře :) Na tu velikost je 10-15 holčiček na pohodu, vzhledem k tomu, že jim tam plánuješ spoustu zábavy, bude to fajn :)

    Anex: souhlas s Mafii, základ je teorie (hiiret.fi jsou super, snad se brzy rozjedou) - koukni do sekce s odkazy - a pokud neco nebude pochopitelne, klidne se na nekoho z nas obrat ;) Klidne i osobni setkani, podle toho, odkud jsi :)
    9.5.2017 07:57trishland
    Hiiret už zase fungují :)
    9.5.2017 15:04Raven
    trish - čas od času to běží, blbne to už pár měsíců cca.. :D

    mafi - nejsi, brečí u mě všichni a já taky brečim :D
    9.5.2017 17:50mishka
    ahoj. Přineska jsem si novou myšku kluka ze zevrimexu a potřebovala bych poradit. Vyčetla jsem tady že krom základní směsky se zrním a ostatními věcmi je dobré dávat i nějaké živočišné věci a tak jsem mu koupila i tošku granulí pro psi. Vím že má být převaha rostlinného jídla nad živočišným, ale nevím jak často mu mám ty granule dávat a kolik. Jsou takové úplně malinké. budu ráda když mi poradíte. díky.
    9.5.2017 18:08Mafiamouse
    mishka- moje myšky mají třeba granulky v mističce každý den :)
    9.5.2017 18:34Raven
    mishka - Na jednoho myšáka bohatě stačí 2-3 kousky denně. Většinou stejně nesní ani půlku.
    9.5.2017 18:49trishland
    mishka: Kolik přesně živočišné složky ti řeknou asi spíš zkušenější - já myslím, že dávám s mými "3x týdně jednu živočišnou svačinu" v podstatě více, než bych měla. Někde jsem četla, že stačí 1x týdně, ale také asi dost záleží na zátěži - jak je myšáček aktivní, jestli ještě roste a v případě samiček rozhoduje samozřejmě o zvýšení příjmu i březost / laktace. Jen prosím, prosím, prosím nedávej ty granule. Není to nic zdravého, naopak je to celé směs chemických (pardon za ten výraz, ale to opravdu jinak nazvat nelze) sr*ček. Existuje mnoho daleko vhodnějších zdrojů, kterými můžeš do myšky nějakou živočišnou potravu dostat.

    Klasické granule jsou vyráběné při teplotě cca 350 stupňů po dobu několika hodin tak, že ze všech vstupních surovin nezbyde nic jiného než přepálené denaturované bílkoviny + "prázdná plnidla" z příloh, která dávají objem + hromada popela. Jakožto náhrada tohoto tepelného znehodnocení, to celé je pak nadopované umělými vitamíny a dalšími látkami, které nejsou přírodního původu, nejsou plně vstřebatelné a jejich zpracování, respektive nutné vyloučení větší části z nich, je pro organismus neskutečná zátěž. Pak existují ještě i za studena lisované granule, ale to vyjde nastejno, protože u nich se sice teplotou nezničí suroviny napsané na obalu jakožto složení, ale je zase potřeba je zakonzervovat tak, aby v podstatě to syrové maso mělo při jakékoliv teplotě trvanlivost alespoň rok - no a to je pořádný objem látek, které následně s krmivem jdou do těla. Mimochodem zde ještě mluvím o těch nejkvalitnějších a v podstatě i nejdražších granulích - běžné supermarketovky obsahují kromě velkého množství soli a jiných nevhodných složek doopravdy zdraví nebezpečné přídavky s tím, že "pravé" maso v nich není žádné - když budu optimista a přeženu to číslo hodně nahoru, tak cca 10% složení je odpad z kožešinového průmyslu, který se tam přikládá jakožto ta živočišná složka. Další věcí je, že žádné granule na světě nemají nijak závazně garantované složení tzv. "vhodné pro lidskou spotřebu". Maximálně některé (opět samozřejmě ty lepší) si nechávají dělat testy s certifikací tzv. "nezávadných surovin" - to znamená, že maso neobsahuje žádné zdraví nebezpečné choroby, ale nevylučuje to jiné "téměř nepoživatelné" látky ... zjednodušeně něco ve stylu: kráva onemocní, ale je požadováno, aby porodila ještě nějaká telata, tak je ošetřena "poměrně drsnými" antibiotiky a po splnění "povinnosti" použita pro výrobu granulí, jelikož s léčivem v těle nebo nějakou jinou zdravotní komplikací ji nelze poslat na jatka - no a do granulí samozřejmě putují i tyto chemikálie, která mají zvířata v těle. A jelikož i vhodná antibiotika dokáží naše myšky poměrně oslabit, tak je asi jasné, co s nimi udělají ty v nepřiměřeném množství a v "opravdu necitlivé" kvalitě jejich působnosti. Jinak krom léčiv se do granulí dostávají i nemocná zvířata, která jsou zpracovávána komplet celá i s různými nádory, zhnisanými, zanícenými ránami, parazity a podobně. ... Do uvádění dalších věcích souvisejících s výrobou se mi už fakt nechce (i tak jsem toho napsala nějak moc), ale každopádně mi věřte, že celý ten krásný hnědý (nebo ideálně ještě na žluto / červeno / zeleno obarvený) keksík je vážně něco odporného. Nevím, jestli jste někdy někdo byl v blízkosti továrny, kde se tohle vyrábí, ale věřte mi, že ten smrad zkaženého masa spolu s čpějícími otevřenými chemikáliemi je něco nesnesitelného. Vliv na zdraví a dlouhodobé následky na generacích v případě cílové skupiny (psů) tady rozebírat nehodlám, ale jejich prakticky ocelové trávení je s malou myškou naprosto nesrovnatelné. Mimochodem právě na laboratorních myších se dělají ve velkém pokusy, jak pravidelné podávání psích granulí, keksíků, pamlsků a kdoví čeho ještě ovlivňuje jejich vitalitu a imunitu a výsledky (minimálně v podobě zvýšeného výskytu nádorů, srdečních problémů, alergií, poruch trávení ...) jsou dobře viditelné už od 3. generace a svojí častostí až přímo děsivé.
    9.5.2017 19:26okameh
    Trishland: a co bys mohla doporučit jako vhodný zdroj živočišných bílkovin? Já normálně dávám granule pro koťata, ale je to jen část jídelníčku. Většinou se snažím podat nízkotučný tvaroh a jogurt, cvrčky, bílek vajíčka, krevety(jen zřídka, radši to sním sama :D) nebo vařené/sušené maso(taky pro kočky)
    9.5.2017 19:54trishland
    okameh: Oni toho myšky tolik nesní - většinou není problém jim nechat trošku masa zvlášť, když už ho člověk vaří. Samozřejmě potom ten hmyz, vajíčka, jogurty ... já mám přístup čas od času i k domácím sýrům, ale to je stejné jako ty mořské plody - o to se mi dělit nechce. :D Když dělám želé, tak dostanou i kousek aspiku, moc jim chutná kuřecí vývar, hlodají si sépiové kosti a pesani jim občas přinesou i normální kost a tak trošku ohoblují i tu. :)
    9.5.2017 20:39okameh
    Trishland: achjo, kdybych měla pouze myši.. :D kus masa psům, kus fretce a nemám co papat :D ale žele je moc pěkný nápad, díky!
    9.5.2017 21:25trishland
    okameh: Takhle nějak dopadla moje dnešní snídaně. Vločky snědli myši, jogurt psi, o ovoce se podělili a na mě nezbylo nic :) Ale já už se přistihla, že i nakupuji podle toho, jestli bude jídlo použitelné na pamlsky nebo ne. :D
    Jo a jinak myšky mi samotnou želatinu moc nejedí, takže jim ji nezalévám normální vodou, ale takovým "vývarem" z ovesných vloček.
    9.5.2017 22:00okameh
    Trishland-takhle to děla asi každý kdo miluje zvířátka :D každé ráno si na snídani vařím ovesnou kaši(určitě bez soli a cukru) a půlku prostě nechávám pro ocasky :) aha, tak to zkusím, ještě mi napadá naředit kuřecí vývar vodou(aby nebyl tak "těžký" pro játra) a tímto zalit želatinu
    9.5.2017 22:29trishland
    okameh: Jestli ti to první neukradne nějaký pesan nebo fretka, tak samozřejmě jde i vývar. Ale u nás se o něj v normální i želatinové podobě hlásí plno zájemců a na myšky by asi nezbylo. :D
    9.5.2017 23:22Raven
    Přečíst si tohle po tom co jsem si vytáhl papouška z kafe.. :D Zábavné. Za mě určitě chrupavky a odřezky z masa. Ideální věc, já to nejim a zvířata jo!
    10.5.2017 11:13mishka
    trishland - díky. Mamka ani psům nechce dávat žádné granule. Jenom u myšek jsem četla na všech stránkách o myškách že granule nebo směsky už s upravovaným masem a o normálním jídle ne a tak jsem ani nevěděla jestli to můžou. Koupila jsem alespoň ND v tom vzorečkovém sáčku. Ale teď už určitě bude myšák dostávat od psů BARF v bezmasový a vařený den a možná ještě jeden další. Mohl by i ten tvrdší sýr od vetamixu?
    - - - - -
    Jo a když máme doma doplňky stravy pro psi tak by to bylo zdravé i pro myšáka nebo by to bylo jedno kdyby to jedl a nebo by mu to uškodilo?Většina je od canvit jednom jeden druh a pak další jednodruhový ale ty nevím kde je mamka objednala.
    10.5.2017 13:02trishland
    Raven: Mi povídej. Když jsem ti minule psala, jestli myši mohou máslo, tak se mi ten můj šílenec natáhl jak dlouhý, tak široký na chleba a nadšeně ho lízal - vůbec jsem mu ho nemohla z paciček sebrat, jak mu máslo chutnalo. :D

    mishka: Sice si budu nadávat, že jsem tohle napsala, ale alespoň že N&D. :) Vetamixový sýr samozřejmě v pohodě. Jen já dávám raději normální domácí neslaný nebo mozzarellu, protože od Vetamixu jsem ten tvrdý měla asi jednou a jinak mi vždycky přijde taková tak kaše, kterou jsem ráda, když vymačkám do misek psům - ještě abych se v tom patlala a nechávala něco myškám. :D

    Co se týká doplňků, tak pokud jsou to jednodruhovky, tak mají asi stejný účinek jako na psy - u většiny je stejně psáno, že jsou použitelné pro všechna zvířata, popř. i pro člověka a kolikrát jsou i v míchaných směsích pro hlodavce přisypané přímo ty "původně vyráběné pro psy a kočky". Asi nejčastěji dávám pivovarské kvasnice, konopnou vlákninu a potom tedy řasy - z nich chlorella a spirulina klidně v neomezeném množství a kelp v menším, protože to obsahuje hodně solí ... ale zjistila jsem, že myšky si sami řeknou, kolik toho chtějí - když jim ji nebudeš "schovávat" a "lepit k lepšímu jídlu", ale necháš je, ať ochutnají, tak zdlábnou pár zrníček a stačí jim to. Já jim už nic jiného ze psích doplňků nedávám, ale lze i GMS, hydrolyzovaný kolagen (ty se dají brát rovnou jako další živočišná složka krmení), skořápky, korály, schidigeru, šípky, psyllium ... nevím teď z hlavy, co ještě všechno se vyrábí, ale prostě ten Canvit a cdVet v rámci jednodruhovek má použitelný pro myši celý sortiment.
    14.5.2017 21:59Mafiamouse
    Zpráva dne! Dnes při krmení jsem zjistila, že importovaná polská holčička na samotce je kulatá jako balon. Bohužel po rozhovoru s chovatelkou z Polska mi bylo zděleno, že jí den před tím k samicím dala holka na výpomoc samce. Takže teď máme doma kinder vajíčko které nikdo nečekal! Miminka budou v krásné výstavní stavbě a nejspíše budou černá. Nejspíše budou i kudrnatá. :)
    15.5.2017 17:37Blacky
    Dobry den,
    chcela by som sa opytat, ci sa Vam uz niekedy stalo ze sa vam myska "nafukla"? Moja Lilly bola dva dni taka nafuknuta ze sa ledva hybala, tak som myslela, ze nieco pojedla, sme jej masirovali brusko a nutili sa hybat. Preslo to ale aj tak ma niekedy vacsie brusko, mozu to byt vnutorne parazity? Jedlo dostava teraz vyslovene len tvrde, semienka, oriesky...druha myska je ok. Na odcervenie chodite k veterinatovi a co vam da a ako to poda? Mne vet jednu mysku zabil ako jej daval taku pastu na odcervenie :( :( tak vaham teraz ist k nemu. Da sa to aj inou formou? Dakujem za Vase nazory vopred.
    15.5.2017 22:11trishland
    Blacky: Není možné, aby čekala myšátka? ... ať už od předchozího majitele / chovatele nebo díky druhé myšce, respektive druhému myšákovi? :) Nebo pak mě také napadlo, že může mít příliš zeleniny nebo něčeho, co hodně nadýmá.

    Každopádně odčervení je první věc, co teď můžeš udělat. Nejde jim dát běžné aniparazitní prostředky - většina (zejména ty pro psy a kočky) nemají tak široké zacílení, aby pomohli u spektra "myších červíků" a jsou příliš silné ... pro hlodavce kolikrát až smrtelné. Ověřené jsou Metrozol (tím bych začala) nebo Stronghold.
    16.5.2017 13:42Dadli11
    Ahoj :)
    Přidala jsem dnešní fotky:
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=2057
    Každopádně jednu musím přidat ještě takhle, protože to jak se nám Angienka vybarvila nemá chybu. Chudinka vtipná :D http://img.kralici.com/mysky/alba/08d49c60e6e910e10258.jpg (-> trishland - ta se ti tedy povedla)

    Jinak vše při starém, černá Artemis naprostá panikářka a stresařka. V boxu ale samozřejmě nejdůležitější panička, kterou musí Angie poslouchat na slovo. Angie neskutečná zvědavka a no prostě je vtipná :D :) jsou to lásky.
    16.5.2017 14:13trishland
    Dadli11: Ta hezky ztmavla. Jen ten čumáček má po tatínkovi celý oranžový. :D
    Její ségra Alfa, co u mě zůstala, je pořád světlejší, ale vypadá, že také bude mít do budoucna hořejšek normálně černý.
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=2058

    Ona většina těch černých ve vrhu byla plašící. Asi je ti větší oranžoví utiskovali. :D
    16.5.2017 14:34Dadli11
    trishland - no ta je obrovská :O
    16.5.2017 16:00trishland
    Dadli11: Já vím. Hlavně do šířky. :D Taková buchtička. :)
    Má hroznou chuť k jídlu a její maximální aktivita, ke které ji donutím, je, že na mě vyleze a usne mi za trikem.
    17.5.2017 10:49Blacky
    trishland: dakujem za odpoved, Myska mysatka nema urcite, uz vyse roka ju mame a je s druhou samickou aj ked by som to brala celkom :) Ani ta zelenina asi nebude problem, davam im naozaj v malom mnozstve ale teda skusim sa pytat na ten Metrozol, obavam ze moj veterinar pouziva prave antiparazitak pre psy a macky. Momentalne je myska ok, tak som rada ale preventivne asi skocim k vetovi ak sa to zase zhorsi, bedlivo pozorujem!

    Nech sa dari s vasimi myskami, velmi pekne fotky! :)
    18.5.2017 17:48kiki&kikina
    Ahojky.Jsou stránky czmc.cz ještě funkční?Přijde mi že aktualizované nejsou. :(
    18.5.2017 19:50Raven
    kiki&kikina - Web ani klub nefungují. Založení nového klubu je plánované cca na podzim. :)
    19.5.2017 09:34Dadli11
    Achjo. Jedna myška mi pořád hrozně pšíká, tak jsem si řikala, že to bude z těch hoblin. Minulé myšce to taky vadilo, tak jsem jim dávala asan a to nepšíkala vůbec, později jsem se vrátila k hoblinám a vše bylo už v pořádku. Tak jsem tedy teď také koupila asan, ale myška pšíká pořád. Už teda nevím :O Co myslíte? Jde to nějak vyřešit? Je mi jí fakt líto, musí z toho být vyřízená.
    19.5.2017 14:17Denipeni
    Dadli11: Muze mit horsi imunitu, zkus ji dat do pitka echinaceu, nejaky pruduskovy cajik. Muzes ji doprat i cerstve bylinky - pampelisky, sedmikrasky (moje je miluji, davam jim obcas na prevenci). Pokud to nezabere, pak zajit k veterinari a bude nutne preleceni atb pripadne. Ale driv zkus prirodni lecbu, atb jsou pro mysku taky zahul..
    19.5.2017 14:37Dadli11
    Denipeni - Děkuju za radu! Přírodní léčba zní líp, určitě s tím hned začnu.
    19.5.2017 15:20Raven
    Dadli11 - Asan nedoporučuji. Zkus raději změnit značku hoblin /ať co nejméně práší/. Asan hodně vysušuje kůži a pro myšky neni příliš vhodný.
    Jinak vzhledem k počasí atd. se přikláním k Denče. S větší pravděpodobností to bude třeba nachlazení. Přecitlivělost na podestýlku by se projevila téměř okamžitě.
    A pak je tu znova to počasí. Hobliny v suchém prostředí daleko více práší a to může dráždit dýchací cesty a vysvětlilo by to, proč to před tím nevadilo :)
    19.5.2017 16:41Beranek
    Dadli11 - Pokud ti nebude vadit, že jsou hrubé - moc velké kusy hoblin, tak naprosto bezprašné jsou hobliny zn. Profibed. Taky jsem je chvíli pod myši dávala, ale jsou trošku dražší.
    19.5.2017 20:50Denipeni
    Konečně jsem přidala nové fotky myšáků :) můžete se pokochat :D
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=2050 - Ičko
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=2059 - Jéčko
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=2060 - Káčko
    21.5.2017 18:24Dadli11
    Raven - To že se nemá používat Asan už mi tu psáno bylo, ale s kýmkoliv mluvím berou to jako normální, vhodnou podestýlku. Hlavně jsem se ptala už v x zverimexech a všude řeknou to co si myslím i já. Hobliny budou prostě prášit vždycky. V těch prostě prach je. Když jsem asana používala jeden čas i u minulých myšek, žádných vyschlých paciček/kůže jsem si nevšimla.
    Každopádně provádím tedy to co poradila Denipi, tak snad to pomůže! :)

    Beranek - určitě se na to podívám, děkuju.
    21.5.2017 20:30Mafiamouse
    :D ve zveráčích nepoznají samce od samice a ještě vám řeknou že samci mohou být pohormadě, tam bych se šla určitě zeptat...


    Jinak na vědomost se dává že kudrnatý vrh se nám narodil :D máme tam black astrex kluky a cpb astrex kluky (asi kluky, jsou ještě malinkatí). Tak jsem zvědavá na svoje první zmuchlané hadříky :3
    22.5.2017 10:31Dadli11
    Mafiamouse - v Písku máme poměrně kvalitní zverimex, kde jsou všichni zaměstnanci sami chovatelé. Takže já bych se tam klidně zeptat šla :)
    22.5.2017 13:50trishland
    Dadli11: Ono také záleží "chovatelé čeho". Čistě jen myškař asi neporadí nic zázračného někomu, kdo má králíky nebo třeba želvy a naopak. ;)
    22.5.2017 13:54Anetqua
    Ahoj, plánuji comeback (CHS Malinkaté štěstí)...
    Jak to teď u vás funguje? Jaká je krev? Jsou v plánu nějaké importy? Spolupracujete pořád s potkanáři?
    Díky.
    22.5.2017 13:59trishland
    Jinak já jsem měla s tím pšíkáním teď najednou to samé - tři holky na mě s příchodem sluníčka začaly prskat jako o život. Dostaly místo pilin zbytek štěpů a přes noc všechno to frkání přestalo. Tak všechny zverimexové podestýlky letěly a teď čekám, až přijdou TierWohl od JRS - to by mělo být něco jako ten Profibed, jak psala Beranek, tak uvidíme, jestli to bude sedět. :/
    22.5.2017 14:22Mafiamouse
    Používám Rasco hobliny už dva roky a nikdy se mi to nestalo :) problém jsem měla jen s asanem na tom mi během pár dní začaly sýpat dvě holčinky a potom jsem si v jednom rychle koupeném balíčku ze zverimxu něčeho neznačkového dotáhla nějaké potvory :D ale musím zaklepat s Rascem se mi to nestlao nikdy ačkoliv to určitě nejsou ty nejvíc top hobliny co existují.
    22.5.2017 15:21Beranek
    trishland - Za tu dobu 10 let co hlodavce chovám jsem vystřídala hodně značek podestýlek - Happy Horse, Allspan, Profibed, slaměnou podestýlku Limara, hobliny Limara, TierWohl... atd. Ale TierWohl se mi zdál asi nejhorší, nejprašnější. Taky je důležité, jaké jsi vzala. Je jich více druhů. Pak napiš, jak se ti zdají.
    22.5.2017 15:42Raven
    Anetqua - Vítej zpět. Spolupráce neexistuje, na klubu se pracuje, import proběhl, krev není... Aktivní chovy najdeš tam kde vždy. Je to bída ale děláme co můžeme.
    22.5.2017 17:27trishland
    Beranek: Jo, jo. V sobotu, až to načnu, napíšu "recenzi". :D Vzala jsem Classic (takové ty lupínky, ne granule) - viděla jsem to dříve koní a přišlo mi to fajn, ale až teď mě na základě jednoho potkaního fora napadlo to šoupnout i pod myšky.
    23.5.2017 04:43Raven
    Vrrrrr Admin blok <:3
    Hele princezny..
    Sem si všiml, že některé z vás mají na webu různé články, recenze, doporučení a tak.. Kdyby jste se chtěli podělit se širší veřejností, rád dám váš odkaz sem do některé z rubrik. Přeci jen admin je taky jenom člověk /Kecám. Čert. Nikdy totiž nespí!! mueheheh / a prostory téhle parodie na web z roku vem mě z boku nejsou úplně vyhovující pro tvorbu složitějších rozcestníků. Mohli bychom tedy takto "společně" rozšířit obsah webu a zase si tím škrtnout pár těch "stupidnějších" dotazů co tak nerad zodpovídám. :D Jo a taky vám trochu zvednout návštěvnost a společenskou reputaci... :D
    23.5.2017 09:12Mafiamouse
    Raven :D když on to nikdo nečte a stejně se tě bude ptát :D tak třeba od každého druhého zájmce slyším tohle: "chtěli bychom si rezervovat samičku, pokud mohou být spolu tak bychom vzali i dvě..." ale vlastně já nemám žádné recenze ani doporučení na stránkách tak se není čemu divit a jdu zase zalézt :D (PS: web z roku vem mě zboku mě zabil :D :D )
    24.5.2017 13:13mishka
    Ahojky.Můj myšáček pořád pšíká.Dávala jsem mu ecinaceu změnila jsem podestýlku ale nelepší se to a pšíká pořád a možná ještě víc. Je mi ho hrozně líto.Co mám dělat?
    24.5.2017 13:49senega
    mishka - zajít za veterinářem pro antibiotika, pokud se to po echinacei do pár dní nezlepšilo, dokonce zhoršilo je třeba nasadit účinnější léčbu a to co nejdříve...
    24.5.2017 15:50okameh
    Senega - teď taky mám několik pčikajících myší a nám vet doporučil pokračovat s echi, průduškovým čajem, vitaminy a navíc dělat myškam inhalace s heřmankem/echi/slanou vodou. Je otázka jestli to pšíkání dáno nějakou bakterií nebo virem-pochopitelně že když je to viróza, tak atb nebudou moc účinná..
    24.5.2017 17:45mishka
    Podle veterinář nepšíká ale frká a nemá cenu to léčit antibiotiky a´t dávám kdyžtak jenom ty věci na imunitu.Prý ať ji u sebe nechám pšíkavou že mu tohle prý kdysi říkala nějaká chovatelka myší že s tím bude žít normálně dlouho a nebo ať ji dám hadovi a pořídím si jinou že prý ty ze zverimaxu jsou nemocné skoro vždycky. Hrozně mě zklamal že tohle prohlásil. :((((
    24.5.2017 18:29trishland
    mishka: Zklamat by tě měl ten zverimex, ne veterinář - ten jen konstatoval situaci a za stav myšky on nemůže. Uvědom si, že ty zverimexandy, které si tam koupíš, jsou z největší části chovány doopravdy jako krmení = po mnoho generací nevhodná strava, nedostatečný prostor, míchání samců dohromady, neustále rodící samice, žádná socializace ... to se na nich nějak musí podepsat ať už zdravotně, tak psychicky. Jinak souhlasím s okameh a tím vetem, že nemá cenu do myšky rvát atb, když to může být virové a stejně neléčitelné (což vrkání na rozdíl od pšíkání bývá), aby ji to ještě více odrovnalo. Pokud máš jen jednu myšku a nehrozí ti tak nakažení ostatních, tak ji nech v klidu dožít ... a nebo si potom fakt pořiď takovou, se kterou budeš mít více radostí než starostí ... stanice teď mají miminek docela dost - třeba z Denimous jsou myšky úplně úžasně vymazlené a kamarádské.
    - - - - -
    Jinak proti zverimexovým nic nemám ... nechci, aby to vypadalo, že jo - můžou být taky v pohodě a naopak ty ze stanic mohou být nemocné ... ale jen ta pravděpodobnost je větší. A pak ještě to, že za každou tou zverimexandou stojí X generací myšek v zoufalých podmínkách. A pak ještě to, že samotná "dlouhodobá existence u někoho doma" (jak stres, tak nemoci) je pro tu konkrétní myšku asi utrpením ... no, takže asi spíš proti zverimexovým něco mám ... už to tak vypadá.
    - - - - -
    Já fakt neumím psát krátké příspěvky. :D
    25.5.2017 11:53Mafiamouse
    Náš nečekaný K vrh :) fotky samostaných miminek po víkendu až se pořádně zavlní :))

    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?a=2061
    25.5.2017 16:27Beranek
    Trish - No já nevím. Měla jsem hodně myší z chs a taky většina mi ani né v roce dostala nádory, na které mi brzy odešli. Někteří se nedožily 1 roku. Myška ze zverimexu tu byla 1,5 roku a odešla pravděpodobně stářím. Nikdy žádný nádor, rakovina nebo jiná nemoc. Myši z chs jsou už asi moc přešlechtěné. Opravdu jsem tu měla asi tak 10 myší z chs s nádory. Smutné...
    Taky je důležité, jak se zverimex ke zvířatům staví. V našem litovelském malinkém soukromém zverimexu (U šneka) vždycky březí samice před porodem oddělují do jiné ubikace, ať v klidu odchovají svoje mladé. Taky jsou vždy nakrmení a vyčistění. Od nich jsem taky měla moji Hašlerku, (kterou se dožila 1,5 let). Myšku ze zverimexu za mě klidně, ale pořádně si zverimex vybírat a hledět na to, jak se ke zvířatům chovají, jaké mají podmínky, zdravotní stav...
    - - - - -
    Není zverimex jako zverimex. Někdy se najdou tací, kteří to taky dělají srdíčkem a o ty zvířátka jim jde. Nemůžete házet všechny o jednoho pytle.
    Ještě podotknu, že u žádných jiných zvířat co jsem měla/mám jsem nikdy nezažila, takový globální problém s nádory a rakovinou :(
    25.5.2017 18:35senega
    Beranek - musíš si uvědomit k čemu ty myši byly před xxx lety původně určené.. Ne nadarmo se jim říká laboratorní myš, veškeré linie jsou vyšlechtěných myší v laboratořích, zkoumaly se na nich léky, různé typy radiací (viz vznik saténové srsti) a co hlavně? rakovina.. S jejich rychlým reprodukčním cyklem, dobrou množivostí, nenáročností na prostor to byly nejpoužívanější zvířata na výzkum rakoviny... téměř všechny mutace mají nějaký původ v laboratořích - u myší, které byly nadopované po x generací rakovinotvornými látkami...
    Takže to není jenom o tom, že se najednou začnou objevovat nádory a lidi je mají i u myší z chovek, protože je chovky asi přešlechťují, ty myšky to mají v sobě obecně.. V chovkách se tomu člověk snaží vyvarovat, to ano, ale nejsme bohové ani genetičtí inženýři, tohle chovatel nevymítí... Chovatel se snaží o to, aby by myši netrpěly jinýma nemocema, neměly oslabenou imunitu, neměly dědičné nemoci kterým se lze vyhnout (když křížíš sourozence a rodiče vzrůstá riziko recesivně přenášených nemocí, genů, které je způsobují), chovatel volí pečlivě nepříbuznost, nechová na liniích, které trpěly nějakým jasným neduhem - brzké nádory (do roku věku), slabá imunita, psychycké poruchy, obezita, cukrovka, neurologické obtíže, nekříží barvy, které jsou v tomhle náchylnější typu špatné linie redů, cappedů a podobně... Navíc ne za všechny nádory ti může chovatel, není to jen geneticky daná nemoc, nejen u lidí je prokázané, že na to má vliv i prostředí, rizikové faktory - krmení, pohyb. Můžou být dvě myši se stejnou predispozicí k nádorům, jedna krmená tak jak má a dožije se dvou let s nádory třeba vůbec nebo až ke konci věku, druhá z nich může být krmená rádoby vhodnýma směskama ze zveráče, nebude mít dost pohybu, bude třeba i vystresovaná a v roce bum nádory jeden za druhým a o dva měsíce později třeba umře...
    Ve zverimexu je to tomu člověku fuk, jestli je myš ze sourozeneckého krytí po dvacet minulých generací nebo jak to tam je... a ano, můžeš mít myše ze zverimexu, která je naprosto zdravá nebo se na ní nic neprojeví a přesně ta třeba pochází z vrhu, kde polovina myšat chcípla protože byla slabší, měla v háji imunitu, takže to co ty vidíš, je ta silná super zdravá myška, která nemá nádor, nepšiká a je to vlastně naprosto boží, protože nevidíš to z čeho je.. To že u chovatele se myš která je neduživá narodí v jednom ze sta případů a ve velkochovech jsou to dvě ze tří.. ono to je totiž fuk, jestli ta myš přežije měsíc nebo dva roky, jsou na zkrm, ve zveráči se to otáčí, stačí, když přežije cestu a pár dní tam... A když je nějakej vrh jo špatnej, tak se zamrazí, prodají se jako holata, jako mrtvý krmení... Velkochov si využití vždycky najde.

    A jo, taky znám pet shopy, kde to dělají se srdíčkem, ale ani jeden nebere od velkochovů, znám třeba chovatelskou stanici křečků syrských u nás v brně, ta má soukromý obchod se zvířaty, prodává tam svoje odchovy, nebere od množek a to mi přijde jako fajn, super, jak píšeš dělá to se srdíčkem, ale někdo kdo bere od velkochovů, nezajímá ho co s čím je spářený a prodává to na mazlíky má podle mně klapky na očích...

    No.. očividně i já mám problém s dlouhými příspěvky :D

    Jo a ještě se tu zminovaly antibiotika... Můj názor je takový, že občas antibiotika jsou nezbytná věc... Neříkám, at každý nasadí atb po dvou pšiknutích, ale pokud nezabere přírodní léčba u myší si troufnu říct do týdne - na tak rychlý metabolismus je i ten týden poměrně hodně, nezabere výměna podestýlky, případně eliminace stresu, tak atb nasazuju... proč? jednak protože včas podchycená nemoc se dá takhle hezky vyřešit bez trvalých následků, jednak je možnost, že se uleví i té myši, nebudme sobci, pokud nám 14 dní myš chrčí a nemůže dýchat, nezabírají čajíčky a echinacea tak odhodím svůj předsudek že atb je nejhorší věc na světě a té myšce zkusím ulevit přece... pokud se dobře zvolí atb, léčba se doplnuje probiotiky a podobně, tak to na té myši nemusí zanechat absolutně žádný následky a máme doma prostě zdravou spokojenou myš... a jo, já tohle raději udělám, než to nezkusit a mít doma doživotně chroptící zvíře.. u některých to samozřejmě nemusí zabrat, není to všelék, potom bych řešila stěry a kultivaci o jakej sajrajt se to vlastně jedná, pokud se nic nenajde tak ano, může to být chronické, ale znám takových případů fakt poměrně málo...

    K těm veterinářům, málokterý veterinář, který běžně myši nedělá pozná, jestli myš pšiká nebo frká, když frká může mít zahleněný dutiny (na to by ale podpora imunity typu echi měla zabrat, případně třeba ta změna podestýlky), může mít zápal plic, cokoli a na to většinou antibiotika zaberou, pokud se podají včas, tak dlouho jak mají a v účinném množství, pokud se dávkování a doba podělá, tak se může vytvořit rezistence, ale není to chyba antibiotika, ale chyba v podávání.
    Neberte to jako že jsem milovník antibiotik a že tím řeším všechno, sama si sakra rozmyslím, jestli nějaké myšce atb dát, ale v některých případech to jinak nejde...

    Tak sem si tu hezky vyflusla svoje možná kontroverzní názory, tak snad tím nikoho nepohorším, nebude to bráno jako rýpání, ale čistě jako přihození názoru do debaty...
    - - - - -
    jestli najdete nějaké hrubky, tak předem pardon :D aneb zkouškový v plným proudu, snažím se to napsat rychle abych neprokrastinovala moc dlouho a najednou je z toho takovej sloh, kterej se ani mně nechce znova číst :D
    25.5.2017 18:42trishland
    Beranek: Jo, jo. Říkám, že existují i výjimky - zdravé myšky ze zverimexu i nemocné ze stanice. Když máš štěstí na solidní obchod, je to super. U soukromníka, kterému je jedno, kolik držením živých zvířat v obchodě prodělává, to jde, ale nedovedu si představit, že by běžný zaměstnanec-prodavač při prvním problému (třeba jak psala Mishka to pšíkání) myšky odděloval každou zvlášť a tahal je po veterinářích. To by mu asi moc dlouho neprošlo. A ono vlastně ani moc nejde o ty podmínky v obchodě, jako o to, jaký "materiál" se tam dostává. Jestli si majitel obchodu zodpovědně chová sám a pak si "své výtvory" prodává, tak to máme něco jako "chovatelskou stanici s výdejnám místem". Jestli bere od někoho, kdo se potřebuje "zbavit přebytků", tak máme jádro problému. Docela mě odradila situace chovaných podmínek "krmných myší", co jsem viděla na burze s tím, že "co se neprodá na místě, poputuje ihned do obchodu".
    Další věcí je, že když jsem pořizovala první myšky, tak mi většina stanic či inzerantů, kteří kdysi nabízeli mojí sháněnou barvu, odpověděla (když tedy vůbec odpověděla), že už nechovají a světe div se, více jak půlka z důvodu, že si zanesli do chovu nějakou nemoc od zverimexandy - takže to je takový můj strašák. Ale samozřejmě nepopírám, že situace chovu v rámci stanic katastrofální je. Svoje první myšky vezu dnes večer k veterináři, protože jsou na tom s imunitou opravdu mizerně a evidentně i hodně trpí ... jsou ze stanice, která byla i dříve registrována a jak to dopadá ... kdybych předtím, než jsem si je pořídila nedala na to, že mi jednou neodpověděla a otravovala bych tě pořádně, tak jsem možná dneska mohla mít bezproblémové sable a to klidně i po předcích ze zverimexu.
    25.5.2017 18:45Beranek
    Toto jsem si myslela, že mi někdo napíše. Že je to z krmení, bydlení... Tak bohužel od naší samičky měla nádor i její matka v chs, chovatelka mi to pak napsala, prý byla její matka ze zverimexu. Nejhorší na tom je, že už i její potomci, které jsem si po ní nechala do jednoho mají nádory mléčným žláz, stejně jako babička i jejich mamina. Takže je smutné, že někdo si pustí do chovu myš ze zverimexu, která tu rakovinu měla :(
    25.5.2017 18:46trishland
    senega: Jsem si chtěla stěžovat, že zase píši moc dlouhý příspěvek, ale na tebe nemám. Už ráno jsem si všimla, že píšeš jak turbo. :D Já bych se s takovým odstavcem vzhledem k mojí klávesnici a mému prstokladu patlala půl roku. No nic, jdu číst. :)
    25.5.2017 18:55Beranek
    trish - Nerozumím. Vy jste měla myši ode mě? Nebo z jaké chs, prosím?
    Máme v Litovli dva majitele tří zverimexů. Jeden majitel má dva. Jeden nakupuje zvířata ve velkém na burze v Přerově a druhý to právě dělá srdíčkem, takže tam chodím ráda. A to ať už se jen podívat na zvířátka, nebo pro nějaké pamlsky pro zvěřinec. Každý má určitě nějakou špatnou zkušenost se zverimexi, ale pokud narazíte na opravdu solidní, tak není problém si od nich koupit i zdravé zvíře.
    25.5.2017 19:03senega
    Beranek: taky jsem psala, že to není jen z krmení a ostatních vlivů :) Ten dědičný předpoklad je nesmazatelný, ale taky jsem vysvětlila proč to tak je...
    A ano, existují i chovatelé, kteří jsou nezodpovědní a plácají páté přes deváte jen aby měli miminka, tomu se bohužel nevyhneme... Další stránkou je to, že chovatel v tom může být poměrně nevinně, matka mohla mít nádor ve dvou letech, kdy na ní už byly vrhy odchovány a dost pravděpodobně i na jejich potomcích, dneska má každá druhá myš (samice) na sklonku života třeba nějakou bulku, nerostoucí, zapouzdřenou, tukovou, to k myšímů stáří dost často patří a to chovateli nelze mít za zlé. Sama jsem měla nádorek třeba i u samce - po roce a půl se mi udělala tuková bulka nad zadní nohou a žil s tím dalšího půl roku a není to nic, kvůli čemu bych ho vyřazovala z chovu nebo dokonce celou jeho linii... Ale pokud je to jak píšeš, babička měla nádor, matka, všichni potomci do jednoho a nějak relativně brzo, tak je to na facku, to ano..
    Ale i já jsem si do chovu pustila zverimexáky... nějakých 5 let zpět jsem chtěla začít chovat banded znak, u nás je nikdo nechoval, v blízkém zahraničí taky ne, takže základ byl ze zverimexu... Jedna samice byla základ mé banded linie a nějaké tři čtyři generace jsem si nechávala zvířata do chovu jen já, zbytek vrhů šel na mazlíky, nejsnáze se takhle zajistí, že pokud nemáš linii prozkoumanou, nevíš co čekat, že pokud se třeba v 8-9 měsících, kdy už jsou třeba dva vrhy na světě mamině něco objeví, tak tu linii včas stopneš a třeba na ní přestaneš chovat.. blbý pak je, když jsou lidi nezodpovědný a mazlíčkář si řekne, že proč nějaký miminka nemít a rup, je na světě další potomek třeba z vadné linie, kterou chovatel sice zastavil, ale tenhle člověk ne, další zvíře u kterýho ten člověk nezná historii, když se nějakej problém objeví, tak to raději chovateli nenapíše, protože co kdyby zjistil, že na nich množil, ikdyž měli být na mazlíka a tak dál a tak dál...
    25.5.2017 19:04Mafiamouse
    Senega sakryš jako kdo to má číst? Ty chceš abych tu zkoušku v úterý neudělala asi :D Mám chuť se ke všemu vyjádřit, ale asi si to nechám na jindy :)
    tak jen ohledně nádorů, "nádory" v těle vznikají během celého života jak u myší lidí atd, záleží potom na imunitě daného jedince, jak si s nima popere :D jak říká náš děkan na patofyziologii "Ano dříve nebylo tolik nádorů a srdečních selhání, ale to bylo protože že člověk se jich nestačil dožít." Nechci tím omlouvat, to že myšky mají nádory ale myš v roce (kor pokud je to samice po odchovu) je naprosto dokonalý jedinec pro nádor (z mnoha důvodů co už zde vypsala Senega + třeba další věci ohledně hormonů), je to neskutečně smutná věc, ale je to život. Osobně mám rakovinu jen v jediné linii (a to až projevení v roce a čtvrt života první malé nádroky) a to je křížená linie polská + zverimexka, bohužel nešťastné spojení co se týče nádorovosti, na druhou stranu tato linie má neuvěřitelnou imunitu, zatím jsem od nikoho neslyšela že by po této linii měli myšáci pšikání, chrčení, atb atd. a tomu jsem ráda :) nedá se všechno hned vychytat hned ale opravdu si myslím že srovnávat myšky z chs a zverimexky je jako srovnávat meruňku kterou si utrhneš na své zahradě a cosi dovezeného přes půl světa nezdravého :D (a teď jdu něco sníst bo mám očividně hlad)
    25.5.2017 19:05trishland
    Beranek: Sory, to jen taková moje poznámka. Sháněla jsem sabláky, první na které jsem po dlouhé době narazila, že je někdo ještě chová, byli z barevnamyska.wbs.cz, komunikace nefungovala a tak jsem našla moje nynější ... jsou ze stanice a hrůza hrůzoucí.

    Samozřejmě existují i kvalitní obchody. U nás byl před časem poslední takový zrušeny (tedy spíš prodej živých zvířat v něm) ... majiteli už došli nervy s pár hroznými případy, jako když si někdo koupi křečka a večer ho po cestě domů nalezne prodavač o ulici dále rozšlápnutého. :(
    25.5.2017 19:09senega
    Někdy se stane i to, že jsou dvě naprosto zdravý zvířata i jejich předci a spojením se prostě něco "pos..." pamatuju si takhle x let zpět na vrh od La Souris, kdy měla úžasný zvířata, celomodrej vrh, zdravý rodiče, super.. a celej vrh byl totálně pošahanej... Měla jsem od ní Helene.. neuvěřitelná obrovská krásná myš - ona i všichni sourozenci jako by měli o kolečko navíc, hysterie, panika, ruka se k nim nedala strčit, pištěly, vřískaly, prostě psycho myši... To pak je třeba chovatel za blbce, co to má za mimina, na čem že to proboha množil a přitom rodiče úplně v pohodě, jen prostě vadnej vrh :D Ale to je spíš taková perlička :D
    - - - - -
    Mafi, Trish, všichni vlastně.. :D sorry, já prostě hozně rychle píšu a dala sem si energeták abych se pěkně učila, tak to ted asi hrnu sem no :D
    - - - - -
    Mafi - ty máš zkoušku až v úterý! já mám dvě zítra!! :D
    25.5.2017 19:11Beranek
    trishland - Tak to je strašné! Chudák majitel toho zverimexu. To bych asi nepřežila...
    Tak to je mi líto. A z které chs jste myšky brala?
    25.5.2017 19:13Mafiamouse
    :D :D ta příhoda mi teď připomněla toho spl burmesáka co mi lítá v osmi dnech po kleci jak šílenej :D
    joo energeťáček, jeden už mám v sobě a přemýšlím že si do billy ještě zaběhnu pro monstra protože mám pocit, že mi za chvilku trefí u těch rovnic :D
    noo až až! ale to je jediná šance jinak pápá třeťáku a ahoj zpátky druháku :D
    25.5.2017 19:18trishland
    Beranek: To já také ne. Ani se mu nedivím, že na další prodej (a někdy i chov) už neměl sílu.

    Nechci nikoho pomlouvat. Byly to třeba jen dva vadné vrhy, u kterých se tohle děje. Píši ti zprávu.
    - - - - -
    Jen taková technická poznámka. Sežere nás zlý admin za zaplňování fora a nebo nás pochválí za aktivitu? :D
    25.5.2017 19:19Mafiamouse
    Trish :D ten teď řeší šestiletou myš ten je mimo vesmír :D :D
    25.5.2017 19:20trishland
    Mafiamouse: Cože?? :D :O
    25.5.2017 19:21senega
    jestli dostanu sprda za takovou krásnou slohovku, tak už nikdy nic psát nebudu :D
    25.5.2017 19:21Mafiamouse
    Trish já taky nevím kde ten matroš bere, ale třeba nám to řekne :D
    25.5.2017 19:24trishland
    Mafiamouse: Jsem zvědavá. :) Něco jako papouška v kafi ještě pochopím ... ale tohle? :D
    25.5.2017 19:26Mafiamouse
    Trish a tos tu ještě nebyla když jsme s adminem odchovávaly hypogrify :D to nějaká šestiletá myš je úplný nic xD
    25.5.2017 22:00trishland
    Ach jo. Mně už z těch myší vážně hrabe - sedí mi myšák na rameni, je docela v klidu a ani nijak necestuje a najednou slyším, že v něm divě cvaká. Poslouchám to pár minut, úplně vyděšená, co to zase může být. Když ho dám do ruky a přiložím ho k uchu, tak není slyšet nic, když ho mám na rameni, tak to začne nanovo ... on mi ten pitomec začal chroupat vlasy. :D
    25.5.2017 22:10Mafiamouse
    Něco zajímavého na večer :)
    http://www.sciencemag.org/news/2017/05/sperm-frozen-space-produce-healthy-mouse-pups
    25.5.2017 22:38trishland
    Mafia: Super, takže když náhodou budeme dělat import z Marsu, tak se nemusíme bát neplodnosti. :D
    To je dneska čím dál tím lepší ... kam se hrabou nějací hypogrifové. XD
    26.5.2017 08:20Raven
    A co to jako je? :D
    Sem měl jednou práci a po noci bez spánku tu mám tohle louskat? :D
    Jinak CHVÁLÍM aktivitu.. Když už tu ten dotaz padl.

    Co se té šestiletí myši týče. Na FB se v zahraniční skupině slečna zmínila, že má myš starší 5ti let. Když sem se jí chystal sprdnout v komentáři, narazil sem na odkaz na nějakej vědeckej portál a k psaní komentáře sem se už nedostal. Nemyslím si, že slečna psala pravdu v příspěvku. Nicméně v tom článku bylo, že bylo u myší v laboratořích v rámci nějakejch výzkumů dosaženo věku přes 6 let... Nevím co je na tom pravdy, ale vzhledem k tomu, že se dneska můžou vrtat člověku v hlavě při plnym vědomí, by mě to nepřekvapilo :D

    PS: Dneska mi končí ty 2 týdny volna.. Hádejte kolik sem udělal práce :D
    - - - - -
    Poznámka k tomu zdravotnímu stavu... Teď sme na to s Kačkou narazili..
    Ono by bylo vhodnější se podívat celkově na předky toho zvířete, než mazat máslo na hlavu jednoho chovatele. Jsou myši u kterých je pravděpodobnost nádorovosti i trojnásobná než u ostatních. Nemůžu mířit nikam jinam než do Polska. Ano, prasáčtí chovatelé jsou všude, ale tam jich je jak nas*áno s prominutím. Stačil stav v jakém poslali myši při posledním importu.
    Takže pokud máte myš od chovatele a oba její rodiče jsou čistokrevní /třeba/ poláci, pak se není čemu divit. Neříkám, že jsou takový všichni. Ale pokud se podíváte na vrhy po Robertovi (Pepko kdo neví) tak 90% umře přímo na nádor a kolikrát jim je sotva rok. A polovina myší v Polsku je více či méně příbuzná na jeho.
    Díky tomu jak Lucka rozpustila chov a jak s myškama cestuju mi rukama prošla těch Pepkovic zrůdiček spousta a díky tomu sem si udělal moc hezký obrázek.

    Ono neni nic jednoduššího než naimportovat 30 myší, naplácat je na sebe a čekat co bude. Z toho co sem vysledoval za uplynulé roky... Půlka chovatelů neví co je to karanténa. Že je riziko u importů větší jim bylo asi taky jedno. By se na to pak fakt jeden vy...
    26.5.2017 11:28trishland
    Raven: Samozřejmě nic neházím na hlavu jednoho chovatele. Ani si nemyslím, že by za to mohla přímo konečná chovatelka - jen se jí asi sešla blbá kombinace. Ale někde ten začátek být musí a přímo na Pepko (nebo jiné "zamořené chovy") bych to také nesváděla ... sice to pochází od nich, ale rozšíření těch genů do českého chovu způsobují místní lidé, nikoliv ti zahraniční. Když sem přijedou nějací "exoti" a zapojí se hned v první, druhé generaci do celé populace (viz nynější import z PL), tak se průser očekávat dá. Pak jsou nakřížení ve více jak půlce rodokmenů všech myší tady a v případě problému to už nikdo vyřazovat celé nebude, protože by tu ani nic nezbylo. To jsem spíše pro to "naimportovat 30 myší, naplácat je na sebe a čekat co bude" ... když z toho nebude nic špatného a popřípadě bude přes několik generací vycházet celkové zlepšení, tak se to všechno dá zapojit do zbytku chovu / když bude problém, těch 30 naplácaných myší a jejich mimin si dožije svůj život a nikomu tím neuškodí.
    - - - - -
    PS: Asi by se náhodou ta laboratoř o dlouhověké myšky podělit nechtěla, co? :D
    26.5.2017 19:03senega
    Nepotřebuje někdo něco někam převézt? :D jedu:
    sobota 27.5 Brno-Ostrava-Český těšín
    neděle 28.5 Český Těšín-Brno-Praha a Praha-Brno
    můžu převézt nějakou drobotinu...
    26.5.2017 19:46Raven
    senega - Jednosměrnou letenku na Mars bys neměla? Potřebuju dlouhou dovolenou :D
    27.5.2017 11:42trishland
    Beranek (nebo s kým se tady ty piliny řešily): Tak TierWohl Classic mi nepráší na rozdíl od Limary, Maliny a Rasca vůbec, což jsem ráda, protože jinak fakt nevím, co bych s takovým mega balením dělala. :) Kupodivu po nich nepšíkám ani já, takže myšky si nemají na co stěžovat už vůbec. Jen dost voní dřevem, tak uvidíme, jestli to nebude myšáky hodně svádět ke značkování.
    27.5.2017 13:45Beranek
    Tak to je dobře. Asi jsem měla jiný druh TierWohlu. Je jich více druhů a už si přesně nepamatuji, který to byl. Tak hlavně, že jsou bezprašné a myškám vyhovují :)
    - - - - -
    Raven - Tak to jsem nevěděla, že jsou takové problémy s polskými myškami.
    senega - Právě že. Kdyby to aspoň chovatelka napsala na svůj web, že její myš po které odjeli potomci umřela na nádor a byla ze zverimexu. Upozornila by tak ty budoucí majitele-chovatele, že jí nemají zařazovat do chovu. Bohužel jak jsem tak koukala, její bráška jel o jiné chs, která nevědomky jeho potomky prodávala i do chs. A takto se ty nádory a rakovina bohužel předává dál a dál v dalších chs... Samozřejmě z toho neobviňuji chovatelku, vím, že jsou tam různé faktory, které toto můžou taky ovlivnit. Co mě ale mrzelo nejvíce, je ten fakt, že to nikde nezveřejnila, nikde a nikomu nenapsala. Já tak teď mám doma po ní 4 její dcerky (mají rok a 4 měsíce) a musím se dívat, jak žijí s nádory a pomalu ztrácejí chuť do života. A tak ráda bych jim pomohla, ale naši veterináři nejsou specialisté a operaci by nezvládli, nemají na to ani vybavení :(
    27.5.2017 22:44Mafiamouse
    Přidány fotečky vlnísků :D
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?mode=edit&uid=637&id=2061
    - - - - -
    aháá tak já už jsem neschopná i kopírovat adresu odkazu :D no tak to jo
    http://www.kralici.cz/mysky/alba.asp?mode=edit&uid=637&id=2061
    29.5.2017 21:19mishka
    Tak segra dneska rano když jsem byla ve škole dala mého nemocného myšáčka svému přítelovi pro hada. :´(Já jí fakt nesnášim. Vůbec nevěřim že mi pořídí jiného zdravého jak slibuje a rodiče se mnou nikam do chovky nepojedou. :-C
    30.5.2017 13:38Brambi
    Už jsem v koncích! :D
    Prosím, prosím, zoufale, doporučíte mi nějaké vhodné napáječky do boxů?
    Koupila jsem si nedávno 10kousků napáječek, nadšeně jsem vyhodila staré, okousané a do boxů dala nové, druhý den voda v napáječce netknutá v každém boxu, tak koukám co se děje a ani jedna napáječke prostě neteče..... Koupila jsem další, super napáječky, už od známe firmy, aby teda tekly a ano, tečou, ale blbka jsem se nekoukla, že nemají očko na zavěšení, tak jsem teda vzala alespoň tu spodní část napáječky, že ji dám na ty starší, bohužel, kapou... Nejlépe, jestli mi doporučíte odkaz, kde mi přijdou do zítřka.
    30.5.2017 17:06Raven
    Brambi - Tak to nechápu co s nima děláš :D Já měl třeba tyhle https://napajecky.heureka.cz/jk-animals-plastova-napajecka-125-ml/
    30.5.2017 18:08Denipeni
    Brambi: já jsem spokojená s těmito http://hlodavci.zviratadoma.cz/vybaveni-kleci/napajecky/trixie-napajecka-250ml/ (nebo menší variací). A tenhle obchod v rámci Ostravy šlape neskutečně dobře (vozí zdarma až domů ještě ten den), ale nevím jak s posíláním :)

    Mishka: a odkud jsi? Třeba máš chovatele někde poblíž ;) Sestra je evidentně velmi citlivá duše :/
    - - - - -
    Brambi: ještě technická poznámka.. já mám napáječky z boxu venku a dovnitř vede jen kovová část, tak mi nevadí, že jsou z "měkčího" plastu, vevnitř v boxu nemám odzkoušené, jak dlouho odolají okusu ;)
    30.5.2017 18:34trishland
    Mafiamouse: A dvakrát za sebou špatný odkaz. :D

    Brambi, Raven: Také mám s napaječkami samé problémy. Těm JK Animals dám poslední šanci a pak už zůstanu jen u mističek a pítek.

    mishka: Nemá tvoje ségra náhodou blue merle štěně australské ovčáka?
    30.5.2017 21:57Brambi
    Raven - nevím, co se stalo :D
    Deni - hele, já je má? asi hodný. :D Nijak mi napáječky neničí, občas u prťat je nějaká ta rýha, ale jinak v pohodě. :)
    - - - - -
    Mrknu na odkazy a snad už nebudou potřeba další. :D Teď mám hromadu napáječek k prdu. :D
    - - - - -
    Jinak, tohle jsou ty napáječky, co prostě netečou, ani když do toho ťukám prstem jak o život... :/
    http://www.sleviste.cz/exit/item-click/iid/707269873/cid/3585/cp/search-ap/ctype/normal/
    A to vypadaly tak pěkně :( :D :D
    31.5.2017 06:41Raven
    Nechápu :D všichni brečí s napáječkama a já nikdy neměl problém. Max mi nějaká potvora okousala spodek :D Zkusil bych sehnat, pokud to je fakt krize, ty skleněný flašky co používají velkochovy. Myslím, že originálně se prodávají k T3 / T4 bednám.
    31.5.2017 07:06Mafiamouse
    Trish - já to vzdávám, jsem úplně blbá asi :D no nevadí, tak kopírováním odkazů se živit nesmím *poznamenáno*

    Raven - já mám s napáječkami jediný problém, ty které chci mi postupně skoro všude zrušily a jiné do fauňáků nedám taže v půlce boxů mám skleničku na házení hoblin do ní :D
    31.5.2017 10:25Brambi
    Raven - No, mám naštěstí doma zásobu skleněnek, tak snad jim ta gumička pár dní vydrží,než dojdou normální napáječky. :D
    31.5.2017 15:38Raven
    Skleněnky se dají poměrně snadno přidělat i drátem. Jen musíte udělat očko kolem spodku :)
    31.5.2017 19:52mishka
    Denipeni -Mě se líbí vaše trojbarevné myšky ale to mám hrozně daleko.Já bydlím v Českých Budějovicích.Ségra má ráda jenom svoje zvířata a na ostatní ohled nebere:(
    Trishland -Jo ségra má teď nově malýho Oxíčka.vy se znáte?
    31.5.2017 20:16trishland
    mishka: Jo, jo. Známe. První den, co mi tvoje sestra napochodovala na cvičák, tam prodala úspěšně tři králíky a druhý den ti u mě zamluvila tricolorní rozetové miminko z aktuálně probíhajícího krytí. Jo a mimochodem víš o tom, že jsem tak trošku sousedky? :)
    - - - - -
    Jinak mně někdo přitáhnout domů nakaženého hlodavce a ještě ho ubytovat vedle těch mých, tak ani nečekám, až bude škola a až had vyhladoví a první letí z okna ta osoba, co to udělala a myš hned v závěsu za ní (zní to drsně ale v klidu - mám okna hned u země :D ).
    31.5.2017 21:04mishka
    Jeee.to mi ani segra neřekla.To je super že bydlime vedle sebe a už vim i kde.Alespoň vim kam budu chodit pro rady :-)
    31.5.2017 21:10trishland
    mishka: Moc se neraduj. Budu chodit myšáčka kontrolovat. :D ... a prý i k vám vodit Trishe, aby unavil Oxinku a pitbullky ... i když to asi tvojí sestře tak snadno neprojde - on se na psy vykašle a bude olizovat myšáka. :P
    - - - - -
    PS. Snad ten myšák neměl být překvapení, které jsem teď zkazila. XD