od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Leden v roce 2008
  • Zobrazuji 149 zaznamu.
  • 1.1.2008 09:43Kostička
    Všem přejeme do nového roku 2008 hodně štěstí, lásky a hlavně zdraví
    1.1.2008 14:13bibe
    Všem přeji krásný nový rok a doufám, že nám v něm připude dalších pár členů pískomilí spolčenosti.
    1.1.2008 15:28BETY
    jak snesli vaši pískouši silvestr?moji ho prospali a nejvili žádný zájem o rachejtle
    1.1.2008 16:22Bloom
    BETY:Tak Val nejevila o to žádný zájem,ale chtěla se proběhnout po stole a tak jsem jí pustila a ta si čmuchala knížky o králících,hopsala sem a tam a jedla semínka.Jednou se ale lekla jinak dobrý :o)
    1.1.2008 18:33Kostička
    Bety-Snášeli ho úplně v pohodě, spali nebo lítali v klecích.
    1.1.2008 21:08Lili
    Jakpak jste prožili Silvestra?Dnes jsem poprvé pustila Mambo s Joe po pokoji:)Barikády teda všude,trvalo mi tak 20 minut,než jsem to všude zakryla a udělala jim bezpečno:) Mám 3 nové fotky: https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=8
    Taky jsem přidala poslední dvě fotky mumínků( https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=15 )Jinak se mají dobře,takže se mi ulevilo.
    2.1.2008 11:38bes
    Lili fotky jsou úchvatný :o))
    2.1.2008 11:49Bloom
    Lili:Tak to já jí stavím výběh z knížek :o)A ty fotky jsou supa :o)
    2.1.2008 14:02Pechy
    Ahoj.
    Mám prosbu, včera kamarádce umřel pískomil a zbyl samotný kluk, cca 2 letý. Jak byste se zachovali, neb ho nechtějí nechat samotného. Nebude problém v pořízení dalšího kamaráda..případně dvou, nebo kamarádek (budou se ještě množit?). Předem díky, v pískomilech se fakt moc nevyznám :)
    2.1.2008 15:16Kostička
    Pechy-Je možné, že by sameček mladého samečka přijal, ale taky ho přijmout nemusí. Nejlepší by bylo pořídit rovnou 2 prcky, s tím, že kdyby je nesnesl budou mít vlastní klec. Samičky ne, měli by potom pravděpodobně pořád miminka
    - - - - -
    Pechy-Ty samečky nejlépe co nejmladší, po odstavu. U starších už je to riziko.
    2.1.2008 15:19Pechy
    Kostička: takže dvouletý sameček je ještě v klidu plodný? Kolika se vlastně tak dožívají? No je jasný, že by to byli prckové, že dospělýho určitě ne. Já normál chovám potkany, tak jestli je to jako u nich, tak pak v poho.
    Díky za info
    2.1.2008 16:28bibe
    Pechy: tak u piskomilu to vubec neni jak u potkanu. Tady nejde o to,ze starem supnes mladeho piskomila a je vse vyreseno. Tady ho musis navykat a to dost dlouho a da to dost prace a nemusi ti ho vubec prijmout. Piskomil se doziva veku 3-6 let, ale zalezi na vyzive na prostoru a na chovu jak dlouho prezije a taky na genetice. Takze kdyz mu porizovat noveho tak neni vubec jistota jestli ho prijme. A taky zas by se potykala s probleme az umre tenhle co s tim malym. Jo samecci jsou plodni stejne jako u lidi i sedmedasilety chlap muze oplodnit. Rozdil je u samicek.
    2.1.2008 17:46Kostička
    Pechy-Sameček je stále plodný. Jak říkám pořídit 2 a mít pro ně připravenou vlastní klec. Po dobu kolem týdnu je klidně dvakrát denně v kleci vyměňuj(prcky do klece dvoletého samečka a naopak) a pak je zkusit pustit na neutrálním prostředí. Pokud se nebudou prát můžete je dát do jedné klece, ale je třeba je ještě kontrolovat, aby si něco neudělali.
    3.1.2008 19:34bes
    Ahojky, chtěla jsem se vás zeptat, jestli nemáte podobné zkušenosti... mám takové dvě problematické pískomilky, jedna se narodila v září, celou dobu byla u nás, druhá je taky naše, ale koncem června jsme ji dali s ostatními mimči do zverimexu, v říjnu jsem zjistila, že už je tam sama jediná a bylo mě jí líto a vzali jsme si ji zpátky. Chvilku trvalo, než se sžily holky dohromady, ale povedlo se. Ještě s nima byla v kleci jejich máma Bety, to už jsem vám psala, že jí zničeho nic po 2 měsících společného pobytu v kleci pokousaly, tak jsem jí dala pryč. Poslední dobou se mě zdají holky dost agresivní...mají tendenci kousat, když je vracím po běhání do klece, když k nim za jakýmkoliv důvodem strčím ruku do klece /většinou dát papání/, musím dát velký pozor, aby mě nekously..už se mě to stalo.... Nevíte, proč se mohly takhle divně změnit? Nemáte některá zkušenost? dík b.
    3.1.2008 21:11Katka Arwen
    a nešahalas předtím na tu jejich mámu?
    3.1.2008 21:21bes
    Katko někdy možná ano, ale pokaždé to určitě není....
    3.1.2008 21:31Lili
    bes možná cítí konkurenci(a že jich je:)) a bojí se,že půjdou pryč...
    4.1.2008 10:24Bloom
    Já mám zase otázku:
    Dávam Val písek do klece a dneska když jsem čistila důkladně klec tak jsem zjistila že v celé kleci nejsou žádné bobky-jsou jen v písečku.Nekoupe se v tom prý je to pro ně životně důležité.Tak teda nevim co dělat mám jim to takhle nechat?
    4.1.2008 10:36bibe
    Bloom: no zivotne dulezite to neni. A to nemuzes vedet jestli se v nem nekoupe jsou to jen vteriny kdy se vyvali a je naprosto normalni ze to pak pouziva jako zachod. Proto je dobre ji to casto menit at ho ma cisty. Pisek ma proto aby mela krasnou srst.
    4.1.2008 12:26Bloom
    bibe:jo díky jen abych věděla,no čistím jí to pomalu denně :o)
    - - - - -
    Založila jsem si definitivní album :
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=40
    Dneska jsem pustila Val po pokoji a položila jsem jeden ručník do jejího oblíbenýho
    rohu a ona když potřebovala na WC tak tam šla!:o)!Když jsem jí měla novou tak jsem
    jí učila chodit na WC a kámoška řikala že to nemá cenu,a helejme se :o)
    - - - - -
    Já mám takovou prozbičku,jak to vypadá v klecích vašich pískomilů?
    Co tam máte za vybavení?Máte třeba i nějáké fotičky?
    4.1.2008 13:05Lili
    Bloom četla jsem v knížce,že samičky jsou víc čistotné než kluci,ty se chodí do písečku jen vyválet a kadí skoro všude,ale holčičky se nejdřív vykoupou a pak si tam udělají svou potřebu.Několikrát sem je pozorovala a vyválení v písečku opravdu trvá jen několik vteřin jak píše bibe.

    Jinak my klec nemáme,bydlí v akvárku a mají tam domeček se zábradlím,spoustu kravinek a mňamek na okusování,patrové pískoviště a spoustu pilin:)
    4.1.2008 13:13Bloom
    Lili:hihi našla jsem si fotky tvýho vybavení :o)
    4.1.2008 13:37Lili
    Ty jo holky,pořád jsem ty moje brebery nezvážila(nemám digi váhu),a trochu se toho i bojim,protože určitě zjistim jaký mám tlusťošky...Oproti bes mám tyranosaury!
    4.1.2008 14:13Bloom
    Lili:No moje val je asi obezní :o)Jdu jí zvážit
    - - - - -
    Tak já jí zvážila/bylo to teda MASO/celkem: 0,2 kg
    4.1.2008 14:43bibe
    Bloom: jako 200g ciste vahy? tak to ji mas vazne obezni to je pravda.
    4.1.2008 15:34maky
    Bloom: jaká je přesnost vážení váhy? 200 g se mi na pískomila dost nezdá.
    4.1.2008 16:43bes
    Také jsem zjistila, že holky nezvážím, protože nemám digi váhu a tahle mě váží cca na 2,5 g...asi by to moc přesné nebylo...tak nevím nevím. No 200 g...to se mě taky nezdá tedy :o)) Ben měl 112 g a to říkaly veterinářky, že je ho kusanec, že je velký :o))
    4.1.2008 16:57Lili
    To je fakt moc...
    Teď jsme nechali holky běhat po pokoji a pozorovali je,a Joe běhala Mambo za zadečkem a to doslova,jakoby byla sameček a chtěla jí obskočit,je to u pískomilů normální?Úplně jí zvedala zadní nožičky a čmuchala...dělají to i Vaše holčičky?Jinak jsou opravdu šťastné,když mohou běhat:)
    - - - - -
    Hihi,teď mě Mambo rozesmála:)dupe na mě z písečku prej jak je možný,že jsme ji zavřeli:)
    4.1.2008 17:23Bloom
    Já jsem to trochu zblbla mno :o)
    No byla ve sklepe a ted už vím důvod a taky to nebyla digiváha takže to bylo
    dost těžké :o):o)
    - - - - -
    Lili:Když jsem měla ještě Stellu ta s Val to teda nedělala :o)
    Kámoška si koupila dně holky a tak i pohlaví souhlasilo,jenže
    jednou jsme zjistili že zkáče po další a byl to kluk.Tak nevim
    radši pořádně prozkoumej pohlaví :o)
    Jinak zítra jdem do zveráče babička mi dala k Vánocům 500 kč
    teda spíš Valentínce,takže jsem jí slíbila že Val koupim hračky a pamlsky :o)
    4.1.2008 17:37bibe
    Lili: je to naprosto normalni projev dominance. Delaji to skoro porad a je to vyraz toho, ze jedna z nich je zrovna v riji:)
    4.1.2008 17:58Nindae
    Ahoj, chtěla bych se s vámi, dá se říci více zkušenými poradit. Mám dva kluky, je jim jeden a půl roku, a celý svůj život žijí spolu, jsou to bráchové, a asi po půl roce byli odstaveni.
    Jenže teď, to je ten problém, asi týden neuvěřitelně zlobí, a pořád se spolu perou a o všechno soupeří, když jsou zavření, dělají neuvěřitelný rámus, a tak buď u nich někdo musí jen tak být, anebo si dokonce vynucují drbání, a tak.
    Zajímalo by mě, jestli mohu tomu jejich praní zabránit, někdy to vypadá až nebezpečně!
    Díky moc!
    4.1.2008 18:03bes
    Lili to dělají moje holčičky taky....naštěstí mě to bibe taky vysvětlila :o))
    - - - - -
    Nindae....to nevím co bych poradila
    4.1.2008 18:53Kostička
    Nindae-Pokud by ta agrasivita k sobě trvala dlouho, nebo by došlo až na pokousání do krve, tak je od sebe rozděl. Mám 2 samičky sestry, byly spolu přes půl roku, a potom najednou začala jedna samička tu druhou prohánět a kousat(až do krve), prostě se spolu nesnesou, a to jsou sestry.
    4.1.2008 19:08bibe
    Nindae: vitej mezi nami. No popravde nevim co myslis tim po pul roce odstaveni. Trochu to vice popis, ale souhlasim s Kostickou pozoruj jak moc se kousou a jestli je to do krve radsi oddel. Nechci strasit ale slysela jsme i pripad, kdy se po dvou letech navzajem zakousli a to zily spolu celou dobu. Taky jak velky maji prostor kolik jidla a tak mozna se jim to zda malo tak souperi je toho hodne a takto tezko poradit. Ale kdyz to jeste detailneji popises tak zkusime tady urco neco vymyslet. Treba jak vypada to rvani jestli se jen prohani a nebo se kousou a jeden pisti ci tak. Mam taky dva kuky za par mesicu jim bude rok co jsou u me. Jsou na sebe trochu agresivnejsi ale pak se navzajem cisti a pecuji si navzajem o srst a podobne.
    4.1.2008 21:33Laky
    Ahoj, chtěla jsem se zeptat, jestli je u pískomilů běžné, že se v pohodě dají chovat a jsou klidní.
    4.1.2008 22:14bibe
    Laky: ne neni to pravda. Tohle jde delat s potkany. Piskomilove jsou stale malo ochocitelni . Daji se drzet na ruce a v klidu pohladit, ale porad maji zdrhaci instinkt
    5.1.2008 09:13Kostička
    Laky-Běžné to určitě není. Pískomil není jako morče, potkan...Chovat se nenechají, možná tak leda trošku pohladit(ale to jak u kterých) a klidní nejsou vůbec
    5.1.2008 11:26bes
    Na ochočování a hlazení sice pískomilové nejsou, ale jinak jsou to úžásná živá zvířátka
    5.1.2008 14:53Nindae
    Díky za rady,
    zatím to do krve není, jejich chování je hodně proměnlivé. Ale perou se pořád. Někdy méně, někdy více.
    Tím odstavením po půl roce myslím, že žili dohromady před tím asi ještě se čtrnácti jedinci, tak jsem si myslela, že by si mohli jít vzájemě na nervy...po roce :-D
    prostoru mají dost, klec mají velko ještě alespoň pro další tři a pohybu taky, každý den běhají i mimo.
    Nevím, budu je ještě muset nějaký ten čas sledovat. Možná mezi nimi chybí ty holky.
    5.1.2008 17:44bibe
    Nindae: tak to pochybuji ze by jim chybeli dalsi, to by zadelalo na dalsi rvacku. No tak asi si vyrizuji jen nejake ucty a pokud je to promenlive a ejstli pozorujes peci o srst navzajem tak je vse v poradku a nevzrusovala bych se tim.
    5.1.2008 19:52Laky
    Bibe, Kostička: Díky moc, už jsem se lekla, že je to mnou. Fakt dík =)
    5.1.2008 20:33samoma
    je pravda, že když j pískomil ve skupině, tak je přítulnější? někde jsem to četla. já mám doma jednu černou, tak je teda divoká, ale nechávám ji.. vždycky jí nějak předělám terárko, aby si mohla pěkně hrabat a dělat cestičky.. mám i potkany, takže rozdíl opravdu vidím..
    5.1.2008 21:21bibe
    Tak ono nejde tak o skupinu jak o to ze tak ma nekoho sveho druhu. Myslim, ze zpritulnit se da i jeden. U dvou je to treba tak, ze Bublina byla divoka ze zveraku a Pistucha od majitelky. Byla ochocenejsi ale Bubla ji strhla, takze jsou obe stejne divoke. Jde jen o to, ze piskomilove nejsou mazlicci jako treba morce nebo potkan, který dojde na zavolání. Proste je to o case, ktery se mu venuje a taky o povaze, kterou zdedil.
    5.1.2008 23:04Lili
    Zdravím nově registrované:)
    Ohledně ochočování a přítulnosti pískomilů mám z dnešního dne hezkej zážitek.Dnes je to po 4. co jsme je pustili pobíhat po pokoji,byly opět velmi vyplašené a se snahou zdrhnout,sedla jsem si k nim na zem.trvalo půl hodiny než se ke mně odvážily přijít,ale právě odvážná Mambo za mnou přišla,vylezla po mně očichala si mě a utekla,když přišla asi po páté,tak mi vyšplhala na koleno,sedla si a rozhlížela se kolem a už u mě zůstala.Byl to opravdu krásnej pocit,že mi aspoň trochu věří(nebo doufá,že dostane semínko:)).Zato Joe mě má totálně v ... :(
    - - - - -
    Takže si myslím,že se pískomilové mohou stát ochočinější,ale nikdy nebudou tak přítulní jako potkani se kterýma se mohlo chodit v rukávu nebo v kapuci a neutekli.
    5.1.2008 23:21BETY
    ach jo tak moje pískomilka je poprvé těhotná mám ted ještě u jiné samice mimi ale půjdou tento týden pryč.tak si představte že ted sní na co příjde!moje druhá samice to nedělala je to normalni?
    5.1.2008 23:27bes
    Bety to je normální, jako je každý člověk jiný, tak je jiný i pískomil. Navíc když je těhulka, tak toho sní víc a pak je to v pořádku
    Lili jo je to moc hezký, když si za Tebou přijdou....mě to dělá Betynka (ta pokousaná) a Gini...ta béžovka.. Občas si kleknu na zem i když jsou puštěné další a protože jsou zvědavky, tak přijdou zkoumat taky co to tam leží :o)) Ale ty dvě za mnou vyšplhají na křeslo nebo gauč a jak říkáš...vlezou na mě koukají, co se kde děje
    5.1.2008 23:36BETY
    no tak to jsem ráda ale oni říkají že ji máme zajistit dostatek jídla(zeleniny,ovoce,směsky,sena..)ale zase že se nesmí překrmovat tak nevím kolik ji mám dát(u té první samice to skoro nebylo poznat měla 3 mimi) ale tadle se ani nemůže podrbat nohou jaké má bříško! tak kolik ji mam davat?
    5.1.2008 23:43Lili
    bes byl to fakt krásnej pocit,připadala jsem si důležitě:)
    - - - - -
    BETY: já u Mambo ani nepoznala,že byla těhotná,mají stálej přísun potravy,takže jim přidávám jen semínko za odměnu.Ovoce ani zeleninu mi nepapají.Být tebou nechala bych jí taky stálý přísun potravy,ať se napapá kdy potřebuje:)
    5.1.2008 23:55BETY
    takže dávat jí jako když nebyla těhotna? protože ona to christiankovi všechno sni a pak ho musim krmit z ruky! mi zeleninku papají a mají rádi okurky a mrkev...takže myslíš že bych mohla dávat na co má chut? protože ona se nepřejídá v tom je ta vyhoda...ale už se na ty mimča moc těším... ale budu muset christoše hlídat at mu něci nechá(taky se to ty malé bude přece starat ne:-))
    5.1.2008 23:57bes
    Bety naprosto souhlasím s Lili, dej jí potravy třeba i víc, ona si vezme, co bude potřebovat. Tahle může mít miminek i podstatně víc, my jich většinou měli sedm. Proto asi ten větší hlad a větší bříško
    Lili jo je to nádherný, je vidět, že to zvířátko nějakou tu důvěru mít musí, protože jinak by určitě nepřišlo
    6.1.2008 00:02Lili
    BETY ona si poradí a christianek taky,neboj,on sám jí bude vše nosit(jako to dělala Joe u Mambo)

    bes úplně mi to vzalo dech.Jak je potom chytáš?Mám problémy s Joe,čekám a čekám jestli příde a vždy semnou vyšplouchne...
    6.1.2008 00:27bes
    Lili no někteří jedinci jdou zpátky do klece sami (ale to je vyjímka), některé do ruky a v případě nouze mě slouží vršek od klece...mám jeden, který takhle používám
    6.1.2008 10:25BETY
    tak je to tady ! jak jsem vám včera řekla že sofi je těhotná a jak ji krmit..tak dnes v noci porodila! šikulka hned prvorodička a máme 6 miminek,jsou zdravá a daří se jim dobře! šla jsem se na ni v noci kouknout a ko nevidím. břicho pryč a s domečku se ozývalo pískání! ach jsem mooooc ráda.
    6.1.2008 11:39Lili
    BETY gratuluju:)Tak ať se jim daří!
    - - - - -
    bes já právě vůbec nevim jak s tou Joe,abych jí neplašila...na semínko jí nalákám,ale ne na jedno...
    6.1.2008 11:55BETY
    lili
    díky ted to zase bude fofr ale jsem zvědava jakou budou mít barvu tatka je nutmeg a mamka polar fox a alžíran takže vypada jak shimmel..
    6.1.2008 11:55Kostička
    BETY-Také gratuluji k miminkům
    6.1.2008 14:34twin
    Chtěla bych se zeptat. Za posledních 14 dní můj pískomil hodně zhubnul. Vždy to byla taková malá koulička. Už ho mám 2 roky a už je pomalejší. Je to stářím? Dneska jsem mu vytáhla z ocásku něco jako niť a na konci ocásku má díru. Je to nějaký parazit? Jinak žere normálně a hodně pije. Můžete mi pomoci? Předem děkuji
    6.1.2008 14:38Kostička
    twin-To že hubne podle mě stářím nebude, starší pískomilové mají spíše tendenci k tloustnutí, navíc když už je pomalejší. A s tím ocáskem nevím. Zkus zavolat na veterinu(nejlépe specializovanou na drobná zvířata) a poradit se s nima.
    6.1.2008 15:01Lili
    twin: to si vůbec nedokážu představit co tim ocáskem myslíš...určitě zavolej na veterinu,jak píše Kostička.Jednou měla moje pískomilka bobečky spojené na provázku,ale nejspíš jen snědla kousek z hnízdní vaty.
    6.1.2008 16:07BETY
    twin
    souhlasím zajdi na vceterinu a oni ti řeknou co to je a s tim ocaskem, nedovedu si to představit ale vetovi to řekni a jestli pije až moc tak mu to taky řekni( to taky není u pískáčů dobře) protože u jiných savsu je že když jsou starší a hubnou,více pijí tak je to problem s ledvinami...nevím třeba to nic není a je to součást životního období..ale ta veterinu určo zajdi a skuz ho pozorovat i jak se chová(jesti je bázlivější,agresivní nebo vylekaný) protože on se tě na to bude irčo ptát
    6.1.2008 16:36bibe
    Twin: nevim co myslis vytahnout z ocasku. Ale nejlepsi ho bude odnet k veterinari. Nic jineho ti tady neporadime. Pokud by to byl parazit tak ho netahas z ocasu ale z konecniku. Ale na veterine ti povi vic a taky by bylo dobre donest to co jsi vytahla pokud jsi to uz nezahodila.
    6.1.2008 18:24Kostička
    twin-Pokud by pil o hodně více než obvykle, tak to bude znamenat začátek nějaké nemoci nebo zranění
    6.1.2008 18:48Lili
    Snažila jsem se najít něco o vytažení provázku z ocásku a narazila jsem na spoustu nemocí a parazitů,ale nic nebylo tomuhle podobné...až s nim zajdeš twin k veterinářovi,tak prosím napiš co to bylo,díky
    6.1.2008 22:29bes
    také blahopřeju k mimčům, je moc hezký je vidět vyrůstat
    7.1.2008 16:55Nindae
    Co si myslíte o tom dávat pískoušům bílej jogurt, četla jsem to v jednom takovym návodu jak je správně chovat, už je to dýl. Také jsem to zkoušela, ale nechtějí (teda né že bych se jim divila) ;-D
    7.1.2008 17:00Kostička
    Nindae-Taky jsem pískomilům zkoušela dát bílý jogurt a ani se ho nedotkli.
    7.1.2008 17:43bes
    Nindae...no někomu jogurt jedí, mě ovšem ne, pravda zkoušela jsem to asi dvakrát a ani se nedotkli... i tak si myslím, že jim nic nechybí a pokud se týká nedostatku vápníku - máme okousané zdi :o))
    7.1.2008 19:24Lili
    Taky se přidávám k nejezení bílého jogurtu...mně k tomu jen čuchly,ofrněly se,že to neni semínko a šly si do domečku...bylo to v době kdy nyla Mambo těhule.
    7.1.2008 19:45bibe
    Ono bily jogurt, cervi a podobne veci jsou v navodech. Jo neuskodi jim to je to bilkovina a lepsi davat neslazene jogurty. Ale kazdy piskomil je svuj. Nektery ji piskoty jiny ne, nektery ji ovoce jiny ne. A uprimne me taky neji jogurty ani cervi a dari se jim dobre. A bilkoviny se doplnuji krmivem urcenym pro ne. Takze bych si s tim nelamala hlavu. Kdyz to nechce tak proste nechce. My taky prece nejime spoustu veci, co maji byt pro nas zdrave:)))
    7.1.2008 20:13maky
    Pískomilové nemají moc velkou potřebu bílkovin (dospělý pískomil cca. 12% ideálně), narozdíl třeba od křečků, takže mouční červi atd. stačí skutečně jenom jako pamlsek.
    Mojim také jogurt nejel...
    7.1.2008 21:07Nindae
    Nejhorší to bylo před rokem, když sem kluky čerstvě přinesla a oni nechtěli skoro nic co bylo v návodu, kromě slunečnic, které jim jedou pořád... byla jsem z toho dost vystrašená...ale pak se nějak pekonali a od té doby mi zdařile tloustnou ;-) Ale zatím je ta tloušťka v mezích, i když je fakt, že když jsem se byla kouknout po bílém ve zveráči, byli chudinky úplně vychrtlý.
    8.1.2008 12:52BETY
    moji taky nejí jogurt ale jí hmyz a taky když zrovna žádní není(zimni období) tak mám odskoušený plátek sýry (tvddého) a mají ho nejdadši oschly až polo ztvrdly to jim mooooc chutná...
    takže jestli chcete tak to skuste(fakt to jí)
    9.1.2008 20:43Lili
    Když jsme u té stravy...co takhle brokolice? Papají to vaši mazlíčci? Mně totiž kromě krmiva určený pro pískáče a tvrdýho chleba opravdu nechtějí nic (jako zeleninu) Samozřejmě jsem zkoušela metodu jako: "budeš tady dokud to nesníš" ,ale neberou mě vážně:))
    9.1.2008 20:50Kostička
    Lili-Tak brokolici jsem jim dát ještě nezkoušela. Ani mrkev nechcou? U nás teda mrkev fakt jede
    9.1.2008 21:19bes
    moje holčičky taky mrkev neuchvátila....tak nevím...spíš okurka, rajče, jablíčko, hroznové víno (to mají ale teď smůlu a já taky - miluju ho)
    - - - - -
    Kostičko tu mrkev v celku? na kousky? strouhanou?
    9.1.2008 21:20Lili
    Já zkoušela i finty jako až to spapáš dostaneš semínko,ale mají svojí hlavu,takže si prej můžu...:)
    Já právě nevim jestli můžu brokolici vůbec zkusit...
    9.1.2008 21:22bes
    Lili jojo slunečnici by mohli pořád...ale mají smůlu
    9.1.2008 21:26Lili
    To máš pravdu,ale zajímavý je,že jak jsou ty semínka rovnou v balení,a já jim je vlastně nasypu(dřív sem je vybírala,abych je mohla krmit z ruky) do "krmítka",tak odtamtud je nevyberou,takže je vždy vyndám a krmim je takhle:)
    9.1.2008 21:46maky
    Mojim také chutnala cuketa :)
    10.1.2008 10:05bibe
    Jo ovoce a zelenina je fajn kdyz ji papaji, ale jak pisu kazdy piskomil je jiny a i kdyz v navodech pisou spoustu veci tak pravda je proste jina. Moje holky odmitaji zeleninu a mimina se ji ani nedotknou. A kluci ji zboznuji. Jen kdyz jim ji budete davat dejte si pozor na kedluben toho jen male mnozstvi. Muze zpusobit poruseni cervenych krvinek.
    10.1.2008 15:26Kostička
    bes-Mrkev dávám vcelku.
    10.1.2008 15:26Lili
    A co ta brokolice?
    10.1.2008 17:25bibe
    no nevim o tom jsme nic neslysela ze by to daval a kdyz to nechteji tak jim to nedavej. Nepotrebuji zas tolik vitaminu pokud maji kvalitni krmivo.
    10.1.2008 17:58Kostička
    bes-Jednou jsem jim dala i nastrouhanou mrkev a tu taky jedli.
    11.1.2008 08:08bes
    Kostičko díky...zkusím to, ale nevím nevím.... ale nevypadají holky špatně i bez mrkve :o))
    12.1.2008 19:53Lce
    Moji pískomilové furt a furt nemají mládata a ja bych je chtěla mam samičku i samečka nevíte proč??
    12.1.2008 20:19Kostička
    Lce- Je to určitě páreček? A jak dlouho jsou spolu? Možná jenom nemají produktivní období.
    14.1.2008 16:11Lili
    Ahoijte,tak už se tolik nebojím...nechala jsem dnes poprve behat holčičky po ložnici bez zábran,takže tu kolem mě lítaj jak splašný,jsou strašně důležitý:)
    14.1.2008 18:31bes
    Lce no možná mimča mít nemůžou...bylo by to u hlodavců asi neobvyklé, ale myslím, že stát se může všechno...
    Lili jojo moc se jim to potvůrkám líbí
    16.1.2008 12:32pajuška01
    Včera jsem dostala piskomila.Je celý černý a jmenuje se miki!!!!!!!!
    je strašně hezounký miloučký!!!!!!
    16.1.2008 14:19Nindae
    ještě k tomu jídlu, o kterém se tu rozhořela taková debata, někde jsem četla, že určitá zelenina nebo ovoce, co my jíme, může být pro pískouše jedovatá.
    Lili: to ti závidím, když kluky pustím bez zábran, zalezou za skříň a pak nastává půlhodinové lákání na dobrůdky, než si vůbec dají říct. ;-)
    16.1.2008 19:57bes
    pajuško 01 tak si ho hezky užij....škoda, že máš jen jednoho, asi mu bude smutno.....
    19.1.2008 19:31TomB
    Ahoj, potřeboval bych poradit.
    5.1. se mi narodily 3 prckové, bohužel s jedním se něco stalo a dnes už vím asi co.
    Dnes poprvé zbylý dva vylezli ven a bohužel jednoho z nich po chvíli vlastní rodiče sežrali.
    Můžete mi někdo vysvětlit toto chování?
    20.1.2008 10:05Katka Arwen
    Někteří hlodavci v případě že vidí, že jsou jejich mláďata v ohrožení raději je sežerou. Nehledejte v tom ovšem nic zlého nebo hnusného je to celkem logický a účinný mechanizmus. Hlodavci se vesměs celkem snadno množí a mají také hodně predátorů. Je výhodnější mláďe sníst a využít ho jako zdroj energie pro založení nového hnízda než ho obětotvat predátorovi.- ovšem tohle je jen jeden z příkladů možných důvodů
    - - - - -
    Nindae: určitě by se nějaká zelenina a ovoce co my si v pohodě dáme a pískáči ji nemohou najde - třeba takové avokádo je jedovaté. A co se týče mého osobního názoru- nedávám zvířatům nic co pro ně v přírodě není běžné. Naco cpát pískáče pomerančema, kiwim, banány atd atd když by se s ním v přírodě nikdy nesetkali, pokud člověk krmí plnohodnotným krmivem určeným právě pro pískáče a občas jim trochu spestří život není dle mého co řešit. Prostě když si nejsem jistá jestli je to jedovaté neni je to vhodné neni tak to nedám je pořád dost věcí co jim dát lze-))
    21.1.2008 18:06Nefertity
    Udělala jsem seznam eshopů zaměřených i na hlodavce - na http://jitka.czweb.org/eshopy2.html najdete momentálně již přes 40 eshopů, už z toho vylezlo dost zajímavých dat, nejen rozdíly cen několik desítek korun, ale věřím, že si každý může najít obchod, který mu bude vyhovovat - ať podle místa bydliště nebo podle dodacích podmínek - spousta eshopů nabízí dodání zdarma při větší objednávce (přesné podmínky uvedené), či v místě jejich provozovny.
    Takže stačí si dát trochu práce, zakoukat se do tabulek a snad přijdete na něco zajímavého :)

    Vybrané výrobky na srovnání cen jsou sice především pro potkany, ale přesto věřím, že i Vám by tento seznam mohl pomoci najít výhodnější místo pro nákup:)
    23.1.2008 20:14Andrejík
    Nws kolik pískomilů může být v takowé menší kleci??Mám tam 1,ale četla sem že když je sám je mu tak nějak smutno..Tak bych mu chtěla pořídit partnera/ku,aby meli malinky..Samozdrejme ze kdyby tech malinkych bylo hodne a ta mala klec by nevystacila tak bych koupila novou...ale jinak se teda ptám jestli muzou být teda v takové mensi kleci 2 pískomilové...Napište PLS co nejdřív :)
    23.1.2008 20:30bibe
    Andrejik: No zaprve nepises jak moc je klec velka. No a navic pokud uz je postarsi tak k ni jen tak tezko das dalsiho piskomila chce to cas a zkusenosti a taky si spocitej kolik by tech mladych bylo za rok a pak to neni kam davat. takze je to uplne zbytecne. Spis kdyztak bych volila stejne pohlavi.
    23.1.2008 22:07bes
    Andrejik...jo bibe má naprostou pravdu, pozor na to, mají miminka á 1,5 měsíce a zájem je o ně mizivý - i zadarmo. Tak to promysli a i z vlastní zkušenosti můžu říct, že skamarádění pískomilů je docela složité a dá to dost zabrat...
    23.1.2008 23:19petul
    chci se zeptat, mám pískomila klučíka mám ho od října, zvyknul by si ještě na dalšího klučína, kdybych mu pořídila? potomstvo nechci :-) díky za radu váhala sem o pořízení dvou, a teď toho lituju a nevim jestli není pozdě....
    24.1.2008 09:17bibe
    Petul: No u kluků už je asi pozdě možná by se to dalo, ale chce to na hodně dlouhou dobu pomocí sbližování, rozdělené klece či akvária tak aby na sebe nemohli (pozor pískomil přeleze a přeskočí skoro vše takže opravdu důkladná barikáda). Takže by se muselo počítat i s možnstí že se to nikdy nepovede, kluci jsou trochu dominantnější. Ale záleží na povaze každého pískomila. Některý mlže být agresivní ať už samička nebo sameček a jinému to může být jedno že mu někdo chodí po akvárku a vklidu jí.
    24.1.2008 13:00petul
    tak díky bibe za radu....
    - - - - -
    taky vám miláčkové všechno rozkoušou? já mám pocit, že si rozhlodá celou klec....a to tam má spoustu věcí na hlodání.....koupila sem nádhernej boxík takovej ten plastovej nahoře klec.....s domečkem a veškerým vybavením a do dvou měsíců to zlykvydoval a jediný co zbylo je dřevěná houpačka i kolotoč co tam měl vožral :-( , a která je taky na půl vohlodaná.....
    klec tu nahoře taky nahlodal vždycky si tam vyleze a hlodá....už nevim co na něj asi mu chutná plast :-(
    24.1.2008 16:39bes
    petul oni fakt koušou všechno a bylo by lepší pořídit mu domeček né z plastu, ale ze dřeva. Sice to ožere taky, ale plast by pro něj mohl být nebezpečný. A musíš počítat s tím, že jen u jednoho domečku a atd. atd. nezůstane :o)) milujou roličky od toaleťáků a tak...
    24.1.2008 18:34Petul
    bes: jj je to potvůrka :-) sem taky říkal, že nechápu proč ty boxy dělaj s plastovema domkama a vybavením :-/
    no teď mu budu objednávat domeček tak sem zvědavá :-)
    24.1.2008 19:05BETY
    ach musím sre pochlubit že můj chov jde podle plánu...7 miminek mi postupně otevírá oči..a další samice je asi zase těhotná......no taky se tak radujete vy co máte pár když se vám marodí mimi?
    24.1.2008 19:54Lili
    Ahoite,tak veškerá katastrofa způsobená mou neopatrností je zažehnána:)Nedávno mi překously kabel od netu a aby toho nebylo málo i od myši,ale už je vše na svém místě,tak už jsem opět zapojená v diskuzi:)
    Mambo s Joe se mají k světu a musím říct,že od té doby,co je nechávám běhat,tak jsou pak v "zajetí" akvárka hodní a skoro nekoušou domeček(samozřejmě jen v noci,když usnu)ale jinak o nich skoro nevim,až je někdy budím,abych je mohla vidět:)a trochu se s nima pomuchlovat:)
    24.1.2008 22:40bibe
    Tak jsme právě četla inzerát na fauně, kde někdo daruje pískomily v černé barvě a snaží se je udat s tím jak je to vzácná barva. A taky píše, že mu je ve zverácích odmítli páč mají plno a nebo nejdou na odbyt. No prostě tohle je menší onfo pro ty kdo plánují mít miminka bez rozmyslu. Je vážně lepší si pořádně prvn promyslet jestli je bude kam dávat a taky že se noží dost rychle. Je krásné mít miminka, ale ještě hezčí je když najdou domov a ne zverimex.
    24.1.2008 22:41Petul
    jak ste se vlastně dostaly poprvý k pískomilovi? a nebo se rozhodly je doma chovat?
    já co mám toho pískomilka tak to je můj první a zamilovala sem si ho na první pohled....je sladkej...
    já na něj natrefila, když sem šla pro mýho zajucha pro žrádýlko a když sem tam t pískáče uviděla byla to láska na první pohled :O)))))))
    25.1.2008 12:40Kostička
    Petul-Mě se pískomilové zalíbili ve zverimexu, tak jsme si pro ně asi za týden jeli
    25.1.2008 13:42bes
    bibe...jsi mě rozesmála s tou černou barvou u pískomilků :o))
    Petul šla jsem s dcerkou a její kamarádkou do zveráku pro křečka pro tu kamarádku - a domů jsme odcházeli - ona s křečkem, my s pískomilem - taky láska na první pohled ...
    25.1.2008 18:20Nindae
    Petul...u mě to bylo tak, že moje známá nechtěla pískomily ani vidět a rozdávala je na potkání, byla už hodně zoufalá a mláďátka se snažila udat už u na sžrání :-(, tak jsem si řekla, že dva zachráním a nikdy jsem nelitovala. :-)
    26.1.2008 20:56Petul
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=41

    tak tohle je můj myšáček
    26.1.2008 22:24Lili
    Petul krásnej myšáček:) Já jsem si šla původně do zveráku pro rybičku,abych nebyla tak "sama",no a jak říkáte láska na první pohled:)

    Chtěla jsem se zeptat...mají i Vaši pískáči něco jako zazimování?Holky jsou už týden mrtvý,ožijou jen semínkem a ruličkou...jsou strašně hodný,až podezřele:)Ale nemocný nejsou.Nebo si prostě jen zvykly?
    27.1.2008 10:08bibe
    Petul: Máš vážně hezkého myšáčka.
    Lili: no zazimování ani ne spíš žijou v noci a tobě příjde, že jsou přes den hodné. Moji jsou taky přes den jen v klubíčku a spí ale pak jsou zas dny kdy řádí ve dne a já se konečně v noci vyspím. Ono šest pískomil přece jen udělá větší kravál a ještě když se v ohlodávání střídají.
    27.1.2008 11:16BETY
    já jsem se jjedno krásné sobotní ráno probudila a jeli jsme do supermarketu pro krmivo...v autě mě napadlo že bych najednou chtěla křečka..a tak jsem se ve zverimexu dívala na polomrtvé,vypelichané křečky..když vtom jsem viděla ty velké pískolilí oči jak na mě koukají a tak jsem se rozhodla že místo křečka si vezmu pískomila..no a pak jsem se dozvěděla že mají rádi společnost auž to šlo ráz naráz!
    mám 4 pískomili a zak řečka které jsem předtím chovala bych toto zvíře nikdy neviměnila....
    27.1.2008 12:31Petul
    tak nějak, ten můj pískáček je taky přez den hodněj sem tam vyleze z hnízdečka kde celej den chrupká a v noci řádí :O)))
    no já sem se rozhodla, že to prubnu a pořídím si další pískáčky, aby nebyl chudínek sám.....a měl nějaký kámoše....
    tak když to vyjde v tejdnu si pro ně pojedu, tak držte palečky ať se brzo skámošej a mohli bejt spolu všichni :O)
    27.1.2008 17:06Lili
    Petul,snad se ti to brzy povede...držim palce:)

    Už jsem v noci vychytala jejich kousací hodiny...je to skoro pravidelné,jen někdy v rozmezí 30 minut.Po dvanácté v noci je první kolo a ve čtyři druhé:)Takže prča,už si říkám:néé,to už jsou čtyří ráno?
    27.1.2008 17:37bibe
    Petul ale pozor neber tak aby byly v lichem poctu. Nevim co je na tom pravdy ale prej toho co je mimo dvojici vystrkuji a utiskuji. a opravdu jdi an to pomalu ona jejich rvacka neni sranda.
    27.1.2008 18:10bes
    rvačky pískomilů jsou hrozné...dokáží si hodně ublížit...ba se i zabít a pokousat i páníčka (a to né málo, krev už crčela mnohokrát), tak opravdu pozor na to
    27.1.2008 19:56Lili
    Asi by se k němu měl koupit malinkej,aby se myšáček ze stejně velkýho pískáče moc nevystrašil...
    27.1.2008 20:30bibe
    Lili: maly to zas ne protoze velky bude mit na vrh oni to neberou jako miminko.
    27.1.2008 22:40Popito
    ahoj,lidicky,uz jsem tu hodne a hodne dlouho nebyl a vidim,ze se to tu opravdu rozjelo :-)
    28.1.2008 11:34Petul
    bibe - no to mě nenapadlo s tím lichým počtem, ale já budu mít sudej..... :O)

    no a sou oba upně stejně staří takže to snad bude v poho :O)
    28.1.2008 16:57Nindae
    Tak jak jsem psala, že se kluci perou, už jsem přišla na to proč, nebo spíš na něco, co to zmírnilo. Už nějakou dobu dávám klukům všechno v sudém počtu,a jejich pranice skoro ustaly. Uvidíme dál, možná to tím není, ale strašně rádi se perou o jednu, nebo i o tři věci... bůh ví proč...:-)
    28.1.2008 19:55bibe
    jj tak to je jedna moznost, ovsem musim rict, ze me se mia s megy zacli rvat a nevim duvod. Normalne spolu existovali a veci davam uz od zacatku v sudem takze je mi zahadou proc kdyz maji vse. No uvidim snad je to jen puberta kdy si to musi vyrikat.
    - - - - -
    Nindae: musím pochválit album krásné fotky když založíš album hoď jsem odkaz aby o tom ostatní věděli a mohli se také podívat
    28.1.2008 22:07Petul
    nindae - jéé krásný.....taky budu mít černýho a ještě mám světloukýho :O)
    28.1.2008 22:18Nindae
    Tak tedy odkaz, ale nedejte se zmást, ty fotky jsou asi půl, až rok staré, teď mám pocit, že mám místo pískomilů, teda hlavně Štófyho kuličku na nožičkách. :)

    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=43
    - - - - -
    Ještě jsem si teď vzpomněla,:), kamarádka má asi 8 pískomilů, ale už je nechce, a když říkám nechce, myslím tím, že se o ně nechce už vůbec starat, bohužel ti chudinkové si myslím, že trpí, ale jsou už dost staří, okolo roku a půl, a proto je nikdo nechce, neznáte nikoho v okolí Prahy, kdo by je chtěl? samozřejmě, že né všechny najednou...a bohužel navíc ani moc nejsou zvyklí na lidský hlas, a vůbec na přítomnost člověka.:(
    28.1.2008 22:47bibe
    Nindae: zkus kdyztak dat za ni inzerat a nebo at si ho da ona na faunu ze je daruje nekdo si je urco vezme, kdybych doma nemela uz sest pod podminkou tak se jich klidne ujmu. Proste at to zkusi dat pres inzerat a nekdo se urco ozve.
    29.1.2008 08:37bes
    Nindae to je smutný, když někdo nechce zvířátko.... vzala jsem si takhle také 2 holčičky, ale už máme pískomilek sedm..takže už nepřibírám... chudáci, přeju jim, aby někde domov našli a dožili v klidu a spokojenosti
    29.1.2008 09:08Petul
    tak přehu hodně štěstí Nindae, ať se vám je podaří udat do dobrých rukou.....

    já si jedu pro svýho druhýho drobečka ve čtvrtek, už se těším...... :O)))
    29.1.2008 17:00Nefertity
    Proběhla další aktualizace Srovnání eshopů, rozdíly jsou celkem markantní - například XtraVital 2,5 kg seženete od 187Kč do 221,60Kč .. to je krmivo pro potkany, ale je na tom zřetelně vidět to rozpětí cen..
    http://jitka.czweb.org/eshopy2.html

    Pro větší objednávky doporučuju pozornost k dolní tabulce - podmínky dodání zdarma - někde dokonce už při objednávce nad 800Kč.
    - - - - -
    Momentálně už 46 eshopů, tak věřím, že si každý najde ten pro něj nejvýhodnější.

    Za připomínky budu ráda:)
    29.1.2008 17:03Lili
    S tim praním u pískomilů...no u mě jsou holky v akvárku úplně v pohodě,jsou hodní a tulí se k sobě,nejdou od sebe ani na píď,ale jak je pustim,tak se na sebe vrhnou takovym způsobem,že mám strach,že si něco udělají,jedna na druhou dupe,a dělají něco jako řeckořímský zápasy:)Pak je šoupnu zpátky do pelechu a jsou jako hrdličky:)

    Jinak se taky přidávám k popřání štěstí při hledání nových majitelů...
    29.1.2008 17:53BETY
    28 se mi narodilo 7 krásných miminek...jsem moc ráda ale věděla jsem že jetěhulka tak mě tomoc nepřekvapilo..ale mám i jiný vrh a tam jich mám taky 7 tam mám takovou malou školku..ale ti starší mají 23dnů...ale jsem mooc štastná
    29.1.2008 20:29Lili
    bety,tak to s Mambo a Joe gratulujeme:)
    30.1.2008 16:29Bloom
    Ahojky lidi,hlásím se po dlouhé době,měla jsem hroudu testů,
    kvůli uzavření známek :oP
    ALe už mám na delší domu větší klid,vrátila jsem se ze školy,
    Val spinkjá a tak reději sem u PC,ale už jí slyším jak dupe.
    Tak já už du,jen jsem vás chtěla všechny moc moc zdravit :o)
    a vaše pískáče!!:o)
    30.1.2008 22:55Nindae
    Myslíte, že bych mohla dát své pískomily se dvěma holkama dohromady, doma to bylo po válečné poradě dovoleno, ale nevím jak by reagovali kluci...sami sice vždycky nebyli...ale nevím jak dlouhou mají paměť, jestli vůbec nějakou. ;-)
    Ale je fakt, že klícku mám malou...40x30 - tak tedey nevím...
    31.1.2008 09:26bibe
    Nindae: tak to rozhodne ne. Za prve je ta klec opravdu mala a i dva by si zaslouzili vetsi. Za druhe uz jsme tu stokrat probirali seznamovani cizich piskomilu a taky to chces mlade? Vzdyt se budou porad mnozit a co potom s tim? Inzeraty jsou ted pne piskomilu a spousta lidi nevi ted co s nimi. Je hezke mit jeden dva vrhy ale chce je to taky nekam davat. Nebo by ti nevadilo je davat hadovi?
    31.1.2008 10:22Petul
    achoojíík....
    tak si dneska jedu v půl pátý pro toho pískáčka....černýho klučinu, tak sem navečír hodim fotečku :O)

    no nindae myslim, že bude lepší, když si holčičky pořídíš extra do jiné klícky....jinak jak psala bibe budeš mít doma furt mladý....
    31.1.2008 14:15Kostička
    Nindae-Nech je tak jak jsou. Spolu je nedávej, holky by pořád měly mimče a ty bys je neměla kam dávát. Nehledě na to, že by se ti nemuseli snést a ta klec je opravdu malá.
    31.1.2008 16:52bes
    Nindae naprosto souhlasím s tady uvedenými radami....měli jsme mimča á 1,5 měsice (jeden kluk, jedna holka) a domov se jim hledal opravdu, opravdu velice těžko i zadarmo...pořádně si to rozmysli a radši si nech jen kluky a nebo holčičky zvlášť
    31.1.2008 19:12Lili
    No,to je opravdu malá klícka...Uvažovala bych o větší jen pro ty dvě současné...Vim,že je to nákladný,ale občas se najde i v inzercích dobrá cena...přemýšlej o tom:)
    Včera jsem měla návštěvu v době,kdy Mambo s joe pobíhaly po pokoji,návštěva nadšená,nemohla z nich spustit oči a uvažuje o koupi pískáčů pro sebe:)A taky je vůbec neznala,viděla je u mě poprvé...
    31.1.2008 19:24Petul
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=44

    tak to je on :O)

    jenom jedna fotečka je to ďábel a furt pobíhá.......takže vyfotit ho je nadlidský výkon....
    - - - - -
    tak sem je seznámila, a v poho, tak sem je dala do jedný klece spolu, kterou ani jeden nezná sou spolu už 2 hodiny a v poho, nezvali se jenom vočmuchávali tak je pozoruju jak se k sobě chovaj a snad to bude v pohodě......
    mylsíte že je pak může nechat spolu přez noc? ( já chodim spát okolo jedný, tak když se do tý doby nepobijou...) co myslíte?
    31.1.2008 19:47Kostička
    Petul- Je krásný. Pokud se nepobijou, tak je spolu nechat klidně můžeš.
    31.1.2008 20:13bibe
    Petul: ano je supr. Pokud si uz ted nic poudelali a jsou oba v novem a do te jedne hodiny nezpozorujes nic co by mohlo zavanet rvackou tak je to v poradku a gratuluji ze ti to vyslo tak lehce a v pohode se snesli.
    31.1.2008 20:21Petul
    týýý jo holky tak to sem ráda, no zatim se jen tak čumákujou, jo starší do něj jednou šťouchnul ( je mezi nima rozdíl měsíc ) trochu ho obtěžuje doráží, ale žádná "velká" bitka nebyla ( musim zaťukat ) tak snad to bude dobrý....

    no každopádně druhou klec kde pak budou na stálo du vyčistit pořádně aby se tam necejtil :O) a nenárokoval si to tam....
    31.1.2008 20:40bibe
    Petul: no a jeste k te kleci poradne bych ji nechala vyvetrat po cisteni a taky poradne vycistila a vyvetrala misky a vybaveni z nej jde taky citit.
    31.1.2008 20:43Petul
    jj bibe, je mi to jasný, už se na to pracuje :O)
    31.1.2008 20:49Lili
    Petul,tak to máš štěstí,mně se to nepovedlo,ale taky je pravda,že jsem koupila většího,než byl ten můj a pěkně mi ho tenkrtát zřídil:(
    Tak gratuluju a ať se jim daří!
    31.1.2008 21:02Petul
    lili díky .....

    no teď sem jim dala papku každej je na jedný straně a baštěj

    dcerka z něj byla vyplesklá....jéééééééééé mišííííííííí ..... furt za nima chodí a kouká na ně ....
    31.1.2008 21:13Nindae
    Díky, za rady...bohuzel vetsi klec nemam kam dat, ale poustim je pravidelne behat, a tu klec maji pres den spojenou s dalsi, ve ktere je jen pisek. Asi je nedam k sobe...mate pravdu :-)
    Had...fuj...to bych se musela...ty jejich velky nevinny ocicka by mi to nedovolily.

    petul: je krasnej...moc