od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Květen v roce 2008
  • Zobrazuji 155 zaznamu.
  • 1.5.2008 09:13Katka Arwen
    Lili nám zachvilku uzavře druhou soutěž a já se ptám jestli bych těl někdo novou v pořadí už třetí vyhlasit místo mě a Bibe (jinak ji klidně hodíme my ;-))
    - - - - -
    Jinak Hanísek zatím vypadá v pohodě tak snad bude vše ok
    1.5.2008 10:25Lili
    Takže soutěž je ukončena a já vás prosím o pomoc při vyhlašování,tak prosím dejte hlas pro vás nejlepší básničce,díky:)
    1.5.2008 13:08bibe
    Soutěž: všechny příspěvky jsou moc krasné já bych něco takového nedokáala i když jsem to zkoušela. Ale nejvíc se mi líbila Katka Arwen.
    1.5.2008 13:10Sophie
    Lili: Jasně díkes.
    Jinak hlásím, že už jsme skoro úplně vyléčení, ještě o víkendu na kontrolu a brzy už snad pořídíme nového kamaráda:)
    1.5.2008 15:23bes
    Sophie...to jsem mooooc ráda, že jste to zvládli
    jinak soutěž - Katka Arwen
    1.5.2008 17:35Lili
    Takže zatím dva body pro Katku Arwen:)
    Dnes jsem připravila výhru,tak je už ve stádiu dokončování,ještě mi chybí schody a je to:)
    2.5.2008 13:20Yasmine
    soutěž-Katka arwen :)
    2.5.2008 14:58Lili
    Připomínám,že se hlasuje dnes celý den a zítra hned vyhlásim vítěze:)Jinak děkuju za hlasování.
    2.5.2008 18:08bibe
    Lili: mozná bych nechala hlasování ještě chvilku, většina může být na prodlouženém víkendu.
    2.5.2008 20:44Lili
    bibe: myslíš to dobře,ale vzhledem k tomu,že jsou v soutěži tři básničky,tak to vidim teda max.do pondělka:)Což se mi hodí,protože jedu zítra na celý den pryč...
    2.5.2008 20:48bibe
    Je pravda ze jej jich malo ale i pisemnych prispevku nebylo vice:D no jako ja bych vymyslela tak jeden vers a to bych musela myslet cely den:) nemam o basnicke strevo a proto obdvuji ze holky dokazaly tak krasne basnicky a tech nasich potvurkach.
    2.5.2008 21:15Lili
    Máš pravdu,jsou úplně skvělé:)mají taky můj obdiv:))
    3.5.2008 00:30Frca
    Ahoj Bibi.
    Máš moc krásné stránky s vyčerpávajícími informacemi. Ale přes to si nejsem jistá co se nám stalo. Měli jsme pískomila Mykyho a po 2 letech jsme se dozvěděli, že by neměl být sám. Vzali jsme ho tedy do zveráku abychom mu koupili druhého do páru. Tam jsme zjistili, že je to vlastně holka. Pořídili jsme jí tedy Taťku. Myky ho kupodivu přijala do svého příbytku bez jakýhkoli rozepší. Žili spolu ještě půl roku než Myky umřela. Pořídili jsme tedy Taťkovi Mamku. Mamka s Taťkou spolu ale nějak nechtěli kamarádit. Hrozně se porvali. Dali jsme je každého zvlášt a po týdnu to zkusili znova, ale již jsme nedávali Mamku do Taťkova bydliště, ale obráceně. Bylo to velké zbližování, trvalo půl dne a večer už spali spolu v hnízdečku. Pak se jim narodilo 7 miminek. Byla krásná a maličkatá a tak to taky zůstalo. Mamka byla po týdnu na umření, přišla o mléko a miminka nám postupně všechna umřela hlady. Zjistili jsme, že Taťka Mamku zřejmě natolik vyčerpával, že to nemohla zvládnout. Pak jsme jednou jeli naší Adélce (pavouček) koupit cvrčka a z terária na mě koukal černý pískomilek, krásný mladý, prostě mě dostal a druhý den jsme se pro něho museli vrátit. Protože to byl sameček, nepřipadalo v úvahu jej dát k Mamce a Taťkovi a zůstal bydlet zvlášt. Dostal příznačné jméno Korálek. Aby mu nebylo smutno, sháněli jsme mu holčičku. Sehnali jsme béžovou Pišotku. Pišotka a Korálek se spolu nekamarádili stejně jako Mamka s Taťkou. Praktikovali jsme již vyzkoušenou metodu, ta zabrala sice po delší době než u 1. páru, ale žijí spolu. Budou to 4 týdny, to se Mamce a Ťaťkovi v neděli dopoledne narodila miminka. Mamka byla jako koule, čekali jsme to každou chvilku. Byla vidět 3 mimča v hnízdě. Velikánským překvapením bylo, když se v pondělí ráno u Pišotky a Korálka objevila miminka také a to v počtu 5-ti. V úterý jsme ale museli oba tatínky vystěhovat. Jeden chtěl pracovat na další populaci tak urputně, že Mamku nechtěl pustit ani na hnízdo a druhý zase ukradl dvě miminka, odnesl si je do svého hnízdečka a jal se je zblajznout. Tak jsou teď oba na samotce. Miminka krásně vyrostla, těch 5 krásně baští samo, dupou na mě a dělají mrtvé když se k nim přiblížím na delší dobu. Běhají v kole, lezou do všech 3 pater klece a jsou úžasná. Z těch 3 se vyklubalo nejprve 6 a teď už 7 skotačících myšek. Celý týden ode dne kdy koukají krásně pobíhají a poskakují po terárku. Máme krásné fotečky. Jenže dnes mou radost zkalila nešťastná událost. Dvě z těch 7-mi miminek jsou menší a mají znovu zalepená očička. Od rána je kontroluji a je to horší a horší. Obvolala jsem veterináře, chovatele a nic moc mi nepomohli. Došlo to docela daleko. Jedno z těch 2 mláďátek mělo pohublý zadeček, zalepená očička, pak už téměř nechodilo, skoro se nehýbalo a teď když se s obrovskou námahou pohupováním dostalo na druhou stranu terárka, Mamka ho shodila na záda, nedokázalo se dostat zpět na nožičky. Vlastně ty zadní nožičky tak nějak tahalo za sebou, jakoby docházelo k pomalému postupnému ochrnutí zadní poloviny tělíčka. Hrozně dýchalo a tak se jakoby trošku třáslo, kolébalo se a nikdo mi neporadil co s ním. Nakonec když už nemohlo dál, jsme ho museli utratit. Je i hrozně smutno a zle, ale ještě se moc bojím co to vlastně tomu miminku bylo. Ještě předevčírem začínalo samo jíst a teď tohle. Mám strach aby to nebylo něco nakažlivého a nepostihlo to i zbytek rodinky. Bibi nevíš co by to mohlo být? Jdu si léčit žal. Třeba najdu zítra odpověď. Doufám, že to byla záležitost jen jedince. A to 2. divné miminko je jen menší než ostatní protože to tak holt bývá. Uf to je asi dlouhý že? Tak dobrou. Jsem ráda, že jsem se mohla tak nějak vypovídat. Díky Frča
    stulikova.veronika@centrum.cz
    3.5.2008 09:09bibe
    Frca: Opradu vyčerpávající popis, ale i přesto nevím, co by to mohlo být. Ještě by mě zajímalo, co si představit pod pojmem zalepená očka. Jestli se mu neotevřela a nebo byla zalepena nějakým výtokem nebo hnisem. V případě, že by to byl hnis, může se jednat o napadení nějakým virem nebo bakteriemi. Něco, co by napadlo i nervovou soustavu a současně dýchací systém. Taky je docela možné, že dýchalo špatně kvůli odumírání svalů. Ráda bych ti řekla co to může být, ale opravdu netuší a jestlito nechytne zbytek taky nevím. Ještě je důležité čím je třeba podestýláš a jestli náhodou nedošlo k nějakému úrazu a s tím hubeným zadečkem si to taky neumím představit. Jedíné co mě napadlo bylo propadlé břicho a nebo, že mu opravdu dosluhovaly svaly. Jenže pak by mě neseděli ty zalepené oči.
    3.5.2008 15:59Katka Arwen
    Frca: jestli sem to dobře pochopila s popisu zhoršení u mimi nastalo během jednoho dne bez předchozího jakého koliv varování. Nebo obě ty miminka byla od začátku slabší a až pak došlo k zalepení očiček ze dne na den (nebo postupně?) a tentýž den jedno z mláďat zhublo ještě výrazněji až umřelo. Nebo to byl delší čas? Má to mládě co ještě žije stále zalepené oči?
    3.5.2008 21:56Frca
    Katka Arwen a Bibe: to miminko jsme utratili my, hrozně se trápilo. Zhoršilo se takhle za den a půl. Před tím bylo super, běhalo, bylo z prvních co začalo jíst. Ta zalepená očička nejsou ani hnisavá, ani žádný jiný výtok tam není. Miminka už viděla, ale pak se očička zase zavřela. Spíše to vypadá jako by je nezvládlo to mládě otevřít nebo tak něco. Ráno vypadalo to včerejší maličké lépe. Běhalo a maličko pootevřelo očička, pilo vodu a dokonce vylezlo nahoru na domek. Jenže teď už je to asi špatný. To 2. včerejší už se taky nehýbalo, sedělo v koutě, bylo ještě menší než včera. Původně-před onemocněním- menší nebylo, možná jen o maličko než ta ostatní, jak to ve vrhu mláďat bývá, ale teď je během těch 2 dnů asi polovičníjak ta ostatní. Tak divně sebou škubá, hluboce dýchá a dech má jen asi 30 za minutu. Manžel ho už utratil, je mi z toho hrozně.Nejhorší je, že to postupuje. Přibyla další 2 docela velká pěkná miminka se stejnými příznaky. Zatím běhají, ale už mají přivřená očička, to jedno dokonce jedno zavřené úplně a taky při tom běhání často tak divně zavrávorají, jakoby ztrácela koordinaci. Ta 2 nová nakažená začínají také hrozně hluboce dýchat, mají dech 50 za minutu a když nejsou v hnízdě- jakoby ho nemohla nalézt, sedí někde v koutku a tak se jakoby pohupují, pokyvují. Očka mají zavřená a většinou je neotevřou ani když vyjdou kousek dopředu hledat to hnízdo. Otevřou je jen na škvírky ve chvíli, kdy je vzbudí pohyb těch ostatních a ta kolem tak moc běhají, až je vyburcují také k činnosti. Pak začnou chvíli taky pobíhat, jen ne tak dlouho a tak rychle jako ta ostatní. Pak se unaví a upadnou do té samé apatie. Mamka si jich vůbec nevšímá. Jen do nich strčí nebo po nich přeběhne. Jsem zoufalá. Mám je dát stranou? Veterinář asi nepomůže. Včera jsem mluvila s jednou co se specializuje na hlodavce, říkala že s tím asi nic neudělám, že je to spíše chovatelská otázka, jako že se mám zeptat spíš chovatelů. Dnes ráno jsem mluvila s chovatelkou, ta mi moc nepomohla, ještě se s tím nesetkala. Co dál? Máte někdo nápad? Ta 3 vypadají v pohodě. Když tam ta 2 nechám, můžou umřít všechna, chytit to od nich pokud to ještě namají. Zítra jim budou 4 týdny. Když ta 2 odstavím stranou, budou schopna žrát? Mamka je stejně asi nekrmí, tak nějak na ně prdí. Nepodchladí se když nebudou s ostatními? Ach jo, všude hledám, proseděla jsem hodiny hledáním na netu, nenašla jsem nic. Snad jen ta nemoc co je tady na stránkách, co postihuje miminka a odstavčata. Ztráta koordinace by tam byla. Taky to jedno mělo včera vlhké hovínko, tak možný průjem? Jinak nikde žádné kakaání není, ani vodnaté, ani jiné řidké či vlhké, jen mamčino velká hovínka a pár mini bobečků celkem normálních. Kdyby to bylo tohle, má některé šanci? Jo a ještě k té podloži. Kupujeme hobliny a seno, hrozně rádi se v tom hrabou. Hobliny máme ty bezprachové, občas manžel koupí nějaké voňavé, k tomu jim dávám čisté kapesníky na stavbu hnízda. Jo a úraz tedy můžeme vyloučit. Ach jo. Písněte mi někdo, je mi hrozně smutno....ouzko. Nejstrašnější je ta bezmoc a nejistota.
    3.5.2008 22:11bibe
    Frca: No nevim, je to mozne ale zas ze by to zrovna byla tyzzerova choroba se mi nejak nezda. To by ten prujem opravdu byl. Ale je docela mozne ze je to jina bakterie ze stejne celedi. No pokud maji mit uz 4 tydny tak je oddel od matky. Myslim ze uz nepiji a nekteri uz tak mlade nosi do zveraku. a co jeste udelej. Pokud je moznost dej matku nebo vsechny kdo byli ve stejnem akvariu nebo kde mas soucasne s nimi nekam jinam a to misto poradne zdezinfikuj.
    Nevim jestli je pro mladata nejaka sance pokud to chytili. Zkus jim davat jak vodu, tak ovocny caj slazeny glukopurem. Ale pokud se jim tezko dycha tak jedine co me napadlo je ze to zasahuje nervovy system a to tak ze postupne odumira inervace svalu.
    Je mi to desne lito. Ale nevi co ti poradit. Bohuzel mladatka asi nepreziji. A k te podestylce, nedavej vonave piliny. Pro zvirata to nema zadny efekt. spis jim to muze skodit protoze piskomilove maji dost vyvinuty cich.
    3.5.2008 22:22Katka Arwen
    Frca: je mi to moc líto -(
    3.5.2008 22:35bibe
    Frca: tak jsme ti na anglickych strankach nasla co to je a tady ti posilam prelozeny uryvek.
    Takze jedna se o postizeni dychaciho aparatu a postihuje mladata kolem tri tydnu.
    Charakteristicke je: Zavrene oci, srst muze byt takova zjezena ci nafoukla. charakteristicke je ze kdyz dychaji tak vydavaji zvuk jako clik clikc. A ze kdyz jsou v ruce jsou min pohyblivy a celkove ze jsou apatictejsi.
    no z nejvetsi pravdepodobnosti je to z borovicove podestylky (no jednoduse pine beeding). a nebo z prasne podestylky. Muze to byt taky z mlika kdy je od stare nebo nemocne matky a nema tolik obranych latek. a proto jsou vice napadnutelni protoze nemaji dobrou imunitu.
    Lecba: Na americkych strankach pouzivaji ornacykliny. Jsou to ATB z rady cyklinu. Proste tohle by mel vedet tvuj veterinar. Jsou to atb pouzivajici se na respiratorni a travici infekce u ptaku. Al epozor muzou byt dost drahe a nemusi se u nas delat jsou to prece jen cizojazycne stranky. Radi dat ji infralampu ale tak aby si mohli vybrat a vyrobit "domaci mleko" v podstate se u hlodavcu dava kocici mleko ktere pripravis dle navodu. ale ze by prezili pres ATB je sance nulova. a nejlepsi prevenci je najit co to mohlo zpusobit a vyhnout se tomu. To jsou asi jedine rady co ti v tomhle mohou poskytnout. Ale pokud muzes zajdi ihned za vet i klidne jinym a chtej atb pokud to pro tebe mnebude nejak premrstene. U potkanu se atb na dychcku pouzivaji: Enroxil, Baytril a Borgal, hlavne nechtej kde co a hlavne aby byli nejlepe cyklinove (vet by mel vedet pokud nevi jdi jinam).drzim pesti
    jinak je to z tehle stranek http://www.thegerbils.com/health.htm jen prelozeno zhruba.
    3.5.2008 22:48bes
    to je smutný moc smutný co tu čtu....poslední dobou je tu máloco veselé :o(( Je mi to moc líto Frco....držím pěsti. Oddělit je už klidně můžeš, od 3 týdnů už jedí i normální, ve 4 týdnech už mamku opravdu nepotřebují. Nevím jinak co řít, je mě to moc moc líto :o((
    3.5.2008 23:07Frca
    Bibe: Děkuji, jsi zlatá. Nevím jestli to budou ty hobliny. Sáček od nich už nemáme, netuším z jakého stromu byly. Kupujeme bezprachové, prach vyrobila leda mamina okusováním dřeva. koupila jsem jim takový kmínek s dírkama, hodně si v něm hrajou ale to je spíš z listnáče. A Mamka není až tak stará. Máme ji necelý rok a byla mladá když jsme ji donesli. Ježiši jestli jsme něco zanedbali tak si to neodpustím. Mám tu takový ty granule jako podestýlku. Mám to vyměnit za ty hobliny co tam mají? Včera jsme to terárko vyčistili, všechno jsme umyli a dali tam čistou podlož. Tak když se jedno nakazí chytnou to ta další od něj? Nebo to je zase něco špatně v tom co mají v terárku a každé onemocnělo od toho zvlášť? Koukla bych na ty anglické stránky, jenže neumím ani píp, tak mi to moc nepomůže. Myslíš že když dáme antibiotika až zítra nebude pozdě?Manžel po tom usmrcení mláďátka vyžahl lahev vína a máme 2 děti, nemůžu teď nikam jet. Máme šanci že to ta další 3 nechytnou? Jak jim ta ATB dám když teď nejedí a vypadá to že ani nepijou? A ještě když to chytla ta další 2 myslíš že to hrozí i těm zbylým 3? Bože proč já nemůžu mít nic normálně.
    3.5.2008 23:30Katka Arwen
    Frca:hlavně se netrap a zbytečně nestresuj. Není to o tom, že by jste něco zanedbali nikdo nemůže vědět všechno a informací k pískáčum je málo- takže to rozhodně není tvoje chyba. Jako podestýlku dej jen toaletní papír dospělí si ho naškubou a v době karantény je to nejsterylnější a nejpohodlnější co jim můžeš poskytnout
    - - - - -
    Kdyby onemocněli další může to být i přesto že už všechno odstraníš de o to že jestli to mají z mlíčka mají to už bohužel v sobě (a roční maminka už je u pískomilů stará maminka) a jestli to mají s podestýlky tak tomu byli vystaveni taky všichni stejně dlouho záleží jestli ti ostatní nemají třeba lepší imunitu. S podewstýlkou je to u nás vůbec těžké z jakých stromů podestílka je se většinou u nás moc neuvádí, to že voňavá podestýlka je nevhodná ví málokdo a o bezprašnosti a prašnosti se také mluví těžko neb to že je to na některých hoblinách napsané vůbec neznamená že to tak je to spíš člověk pozná citem které hobliny jsou na první pohled dobré
    - - - - -
    co se týče atb je lepší když se začnou podávat co nejdřív, ale jelikož sama vím jak je u nás na středně velkém městě(hodonín) a i ve velkém(Ostrava) těžké sehnat v noci a ještě navíc o víkendu veta, nešdá se snad ani dělat nic jiného než počkat do zítřka
    - - - - -
    napiš odkud si mohli bychom ti poradit kde zajít, to kočičí sušené mlého mají vetšinou ve zverexech ale i u veterináře a když nic jiného tak v netových obchodech
    4.5.2008 09:42bibe
    Frca: opravdu si nic nevyctej, nemuzes za to a dle toho co pises se o ne staras opravdu krasne. Atb je opravdu nejlepsi podavat hned. Ale u piskacku to bude problem zalezi v cem ti je da, pokud to budou tablety je dobre to ropustit ve vode v malem mnozstvi bud jim to nasilim podat pomoci injekcni strikacky (bez jehly) ale vim jak se tezko drzi a nebo kapky se davaji na nejake jidlo. Hlavne i kdyby nc nechteli zkus to kocicii mliko a taky strikackou. Ale zas davej pozor aby polykali a ne tak velkym nasilim. JAk pise katka opravdu je nejlepsi ted podestlat toal. papirem. A ostatni to bohuzel mohou i chytit problem je ze na tech strankach nepsali jestli jeto jen nejaka alergie nebo je to nejaka bakterie coz je velka skoda, protoze pak se nevi jak se tomu branit. Ale vzhledem k tomu ze pouzivaji atb bych tipla ze je to bakterie a mam i par tipu.
    Jeste vim ze je to trochu morbidni pokud mate fotak bych te prosila aby jsi mi mladata s priznaky vyfotografovala jestli teda maji neco co je extra vyditelneho a tak. A zaslala na majl co je tu uveden. Dekuji moc.
    4.5.2008 10:45Frca
    Viditelné to není. Jen to rozčepíření, očička a apatie. Jinak vlastně vypadají jako když spí a hluboce oddychují. Jdu zavolat na veterinu jestli mají ta atb a to mléko.
    4.5.2008 10:49bibe
    Frca: a kdyby to slo vyfotit i to rozcepireni mohla by jsi? zas nechci aby je to nejak rusilo, ale chtela bych to z duvodu toho, aby dalsi vedeli jak to vypada kdyby je to take postihlo. Drzim moc pesti at to zvladnou.
    4.5.2008 11:01Frca
    Tak jsem se tam dovolala, pan doktor říkal ať přijedeme, že pokud nejedí, ať je vezmu sebou a zkusí jim dát injekci, ale ˇvzhledem k tomu jak dýchají špatně, že tam už je pneumonie a nemám od těch antibiotik čekat zázraky. No tak to zkusíme. Za to nic nedám.
    - - - - -
    Bibe: Zkusila jsem udělat fotky, ale teď zrovna tak rozčepýřená nejsou. Ale koukám jak za tu noc ubyla obě na váze. Úplně první příznak byla ta očička. Nejsou tak vypouklá jako je obvykle mají, jakoby se přivřou. A když je mládě v klidu, dýchá pomalu a hluboce a je to opravdu výrazné, je to hodně vidět, mládě se celé nadzvihuje s každým nádechem a je velice lehké spočítat jejich počet do minuty. Fotky pošlu, jen je stáhnu do compu.
    4.5.2008 11:01Katka Arwen
    Tak ty atb by se podle mě měli dát ještě těm zbývajícím zdravím, než začnou taky blbě dýchat, písnu Bibe ať sem kukne až dojde s pejskem z venku
    4.5.2008 11:07bibe
    Frca: Diky za fotky. No ma pravdu pokud uz je pneumonie hodne rozjeta tak se zazraky nedaji cekat, ale da se to i zkusit a tem zbyvajicim bych je urcte nasadila. I pokud nemaji tak viditelne priznaky jak ti dva. Jo injekci na povzbuzeni at jim da to bude potreba a taky nejakou vyzivujici pastu jestli ma. Vim ze se dela pro psy po operacich ale nevim jak funguje na hlodavce. Kdyby jsi mela icq tak me je 345208949
    4.5.2008 12:33Lili
    Vůbec nevím,co bych měla napsat,abych tě Frčo alespoň trochu povzbudila...čtu to tady a nechce se mi tomu věřit,že by se něco takovéhlo mohlo stát...Poslední dobou,jak píše bes to je nějaké špatné,žádné veselé zprávy,tak jen držim palce ze všech sil,ať to zvládneš psychicky a miminka fyzicky...hodně štěstí!
    - - - - -
    Sophie a jak jste na tom Vy??
    4.5.2008 12:35bibe
    tak abych vas vsechyn aspon trochu potesila tak mam pro vas veselejsi zpravu. dneska mi dosel email od pani z klubu morcat takze se zacina uz intenzivneji pracovat na standartu a barvach. Proto bych chtela i vsechny poprosit aby mi premerili sve piskatka co to jen jde a taky zaslalali vahy. dekuji
    4.5.2008 12:40Lili
    bibe,nemám ještě svojí kuchyň,natož digi váhu,známá co jí má,nechce slyšet absolutně nic o tom,že bych v její jak říká "krásné nové digi váze vážila nějakou krysu",ale slibuju,že hned jak si jí pořídim,tak pošlu snad i počet chlupů:))))
    4.5.2008 14:16bibe
    Tak zas to neni tak dulezite, ale aby se zas nevytvoril standart kde budou na vahu podvyziveni a nebo obezni chce to takovy zdravy stred:)
    4.5.2008 16:58bes
    Frco....je vidět, že jsi udělala, co se dalo.....tak držím moc pěsti, ať se jich aspoň pár zachrání.
    Měli jsme miminka 7x...a o všechna ta poslední jsme taky přišli. Jedno bylo hrozně maličký....oproti ostatním, asi umřelo samo. Druhý den jsem našla zbývajících 5 miminek mrtvých...asi je zabila máma....možná neměla mlíko, nebo už na ně prostě nestačila..... Je to v tom jejich životě hodně složitý a je toho spousta, čemu nerozumíme... Tak držím moooooooooooooooc pěsti
    5.5.2008 14:26Lili
    bibe: řekla bych,že holčičky nejsou žádný extrém,jak viděla i bes,tak Joe je jen o něco hubenější,než Mambice.taky bych ráda věděla kolik váží,ale musím si počkat:(
    - - - - -
    Jinak myslím,že nikdo jiný do soutěže hlasovat nebude,takže spravedlivě vyhlašuji vítěze básničkovské soutěže na téma "Můj pískomil" a stává se jím tramtadadááááá: Katka Arwen! Gratuluju
    5.5.2008 18:32Bloom
    Ted mě napadlo něco děsivého, četla jsem si příběh Frci a pamatuju
    si že moje kamarádka která odjela do Brna má chovnou stanici a
    měla nějákej podobnej problém byl to nějáký mor a časem jí to zabilo všechny pískáče, musela se
    zbytku vzdát a nechat je utratit, začalo to malou pískomilkou která měla 4 mládatka a jedno
    z nich mělo stejné problémy přesně jak říkala Frca a umřelo uběhlo několik měsíců a všechna
    další źvířatka(a byla to chovná staanice celkem něják 30-45 pískomilů) začalo mít také takové problémy, všechna se musela utratit. Ale neví se jak se to přenášelo protože ten jeden pískomil
    byl v jedné kleci s maminkou a sourozenci a jinak ty mládatka byli samé holčičky a žily s maminkou v jedné kleci a každý pískomil měl svou partičku a klec, takže se vážně neví jak to přenosili, možná to neni ono ale je to hodně podobný.
    5.5.2008 18:34bes
    Katko gratuluju k výhře
    5.5.2008 20:32Frca
    Bloom: Brrrrrrrr nestraš. Už jsem se s tím tak nějak vyrovnala. Včera jsem odstranila jedno mrtvé mládě dnes druhé, antibiotika nechtěli, vpravit se to do nich nedá. Vlastně to druhé pár kapiček polklo večer a ráno, ale stejně odpoledne umřelo. Ta zbylá jsou od mamaky zvlášt aby jim nepila ta atb a dnes vylezla poprvé odpoledne na voňavou pochoutku. Půl hodiny jsem je pozorovala a chytala a matlala jim ta atb na tlamičky. Teď tam děsně skotačej a vypadaj skvěle. Mám hroznou radost že jedí a hrajou si. Právě skoumají toaletní rouru. Jo a ta dobrůtka? Plátky kokosu. Normálně se o něj prali. Zatím papa
    5.5.2008 21:35bes
    Frco to zní mooooc dobře....mám radost :o))
    5.5.2008 22:13Frca
    Bes: To já taky. Doufám že to není jen klid před bouří. Ale když jedí a hrají si, mohlo by to vyjít...
    6.5.2008 11:37bibe
    Bloom: no mor bych to nenazyvala, spis ze to bylo napadaene a nechtelo se jim to lecit. Nejde takhle srovnavat, moznosti je moc a bez vysetreni nikdo nepozna co to je.
    6.5.2008 14:25Frca
    Ahoj všichni, vypadá to zatím slibně. Hrají si, jedí a pijou. První příznak načepýření a hluboký dech taky pominuly. Očička zalepená nemají, tak snad to bude o.k. Musím říct, že jsou teď super. Nebojí se ruky, dají se vzít, lezou po mně, takže se mi bude pak s nima po té piplačce fakt těžko loučit. Ach jo....
    6.5.2008 14:55Petul
    ahojky, dlouho sem se tu neukázala, tak to napravuji ....

    Frco držíme palečky, ať se co nejdřív z toho malý dostanou a snad už to bude jen lepší a lepší .... bylo to moc smutný, co sem tu četla :O(

    jinak Katko gratuluji k vyhrané soutěži ;-)

    Bibe, hned jak mamka odjede :O) svoje pískáčky ti zvážim a pak ti pošlu vyhodnocení :O)
    teď je máti doma, a ta by mě zabila a nebo dostala infarkt kdyby zjistila, že jí ty krysyčky vážim v kuchyni :O)))))))))))
    - - - - -
    moje pískajda ( máma ) má voškubaný chlupy na jedný straně jako u pohlavních orgánů a má je i mokrý .... všimla sem si toho předevčírem ... jinak na kůži nebo tak nic nemá akorát to má mokrý jako vypadá to voslintaný :O)
    6.5.2008 19:58bibe
    Pokud je to ta po porodu a mas ji se sameckem tak asi slo o pareni a pokud neni tak je moznost ze se jednalo o nejake hormonalni zmeny. kdyztak ji pozoruj a kdyby se to zitra nezmenilo dej vedet.
    6.5.2008 20:28Petul
    jj je to ta mamina ....se samečkem už není, oddělovala sem je spolu s mladejma .... takže je v kleci jen s dvouma dceruškama .....
    7.5.2008 15:04bibe
    aha tak budem doufat ze se jen nekde namocila nebo se olizovala v tomhle pripade doporucuji pozorovat jak moc ppije jak ji a podobne.
    - - - - -
    Ahoj Petul, podivej se jestli nahodou nema zdureny mocovy mechyr a rodidla. prevrat si ji a poradne si to prohledni.
    7.5.2008 15:10Frca
    Ahoj všichni, asi jsme to zvládli, jsme lepší a lepší. Ještě jsem přemýšlela jestli to není opravdu z toho mléka. Dala bych Taťku zpátky k Mamce. Jenže on ji zase nakryje že? Tak přemýšlím, jestli jim nemám dávat do vody vitamíny aby bylo to mléko kvalitnější. Jo a asi jim dám místo hoblin ty granule, miminkům to neva, tak velkým by taky nemělo ne? Je pravda že hrozně rádi hrabou ty hobliny a tohle asi hrabyt nepůjde, ale co se dá dělat. Nebo alespoň před narozením mladých bych to vyměnila za ty granule, kvůli tomu prachu a té borovici. Nechci nic zanedbat. Už se těším až ještě trošku vyrostou prdelky. Víte co je nejdivnější? Když se těch 7 miminek narodilo, skoro 2 týdny jsem žila v domění, že máme 3, protože do hnízda nebylo vidět a o těch dalších 4 jsem nevěděla. Nakonec máme opravdu 3. Docela mě to překvapilo, jako bych to tušila už dávno. Tak zatím papa
    7.5.2008 20:09bibe
    Frca: otazkou je jestli to neni i z tech granuli. Popravde jednou jsme je mela a neprisli mi moc kvalitni. No a vitaminy do vody ti moc na mleko nepomuzou. Proste muze mit v sobe neco co predava a bylo to bakterialniho puvodu, takze pokud ma v sobe bakterii tak ji prenese zase dal. Na to vitaminy nepomahaji a kdyz ji tam otce das samozrejme ze ji okamzite nakryje.
    8.5.2008 07:02Nindae
    Ahojky,
    Frca: jsem rada ze ten 'horor' ma tak dobre vyusteni.
    Jinak jsem klukum nasadila redukcni dietu, jsou hrozne tlusti, a i kdzy dostavaji pouze zrni a neco cerstveho, nechteji yhubnout. Bojim se, aby je nepotkal infarkt...
    Bibe: urcite ti je zvazim - hlavne tz me dve obezity ;-]
    8.5.2008 07:32bibe
    Nindae: je pravdou, ze tluste myšk se doživají menšího věku, nějací američtí vědci prej zase něco zjistili. Ale nevím zda se ti to povede. Já krmm všechny stejně a opravdu Hoš připomínají mini potkana. Takže otákzkou je jestli tak nemajívypadat. Dokonce jsme si myslele že i Bubla je obézní, ale tu už předčili.Ale jestli se ti to podaří nějakým nenásilným zpsobem bez hladovění tak dej vědět:)
    8.5.2008 13:15Frca
    Obezita to asi nebude. Ti samci jsou fakt větší. Tím že máme 2 páry, mohu to potvrdit. Ten náš Korálek je hrozně velkej a taky mohudnej, nejen zadní běhy, ale i ty přední má namáklý. Běhá totiž v kole jak o závod. Spíš se bojím aby ho z toho nekleplo, páč pak pije jak o závod a je selej uřícenej. Kolo mu ale pryč dát nemůžu, byl by nešťastněj. Hrozně ho to baví.

    Jinak Bibe, není nějaká antikoncepce? Dali jsme je dnes k sobě. Sbližování po 4 týdnech probíhá dobře. K nakrytí hned nedojde, musejí se seznámit a to bude tak týden, s tím už zkušenost máme. Ale musím říct, že vypadali oba samotní hrozně smutně, teď jsou veselí a hrozně moc pracujou, všechno přehrabávají a Mamka Taťku ožužlává na krku a na oušku. Jsou fakt srandovní.
    8.5.2008 14:05Katka Arwen
    Frca: obávám se že můžem být rádi že je antikoncepce pro lidi
    8.5.2008 14:39bibe
    No bohuzel jedina antikoncepce co u nich je tak je trvala a to kastrace, ale NEDOPORUCUJI. protoze je to VELmi RISKANTNi a nemusi prezit. Takze bohuzel.
    Tak to je supr ze je z nej takovy sportovec:) to moji nejak koleckum neholduji a neholdovali i kdyz jsme to zkousela byla to jen vec na hlodani.
    8.5.2008 19:38bes
    jsem taky moc ráda, že to Frco dopadlo docela dobře....
    Antikoncepce? hihi jo to by bylo fajn. Bohužel.... ale fakt nedávej samečka kastrovat, já jsem takhle o něj přišla :o(( mrzí mě to do dneška, byl nádherný a hrozně moc fajn.....
    10.5.2008 10:50bibe
    Petul: co samicka porad ma mokro? divala jsi se zespodu jestli neni nejak napuchla poprpade nema dookola hnis? pokud ano zajdi k vetereninari. Pravdepodobne to bude zanet a bude se lecit atb. Teda jen pokud je tam kousek hnisu a napuchnuti. Kdyztak mi napis na soukrome zpravy:)
    10.5.2008 13:53bes
    Ahojky, kdyby jste měl někdo zájem o mimča pískomilátek....včera jsem tady byla ve zverexu a mají malinkatá a opravdu nádherná....většina béžových občas šmrncnutých s bílou. Když jsem tam byla nedávno, někdo jim tam chtěl pískomily nechat, ale měli jich dost. Tak říkal, že si je tam jen ponechá do zítřka, že si musí něco zařídit a samo se už neukázal. Od nich jsou ta mimča. Nevím, je to fajn zverimex....myslím, že se tam nemají špatně....a určitě to dělají s láskou. Je to tedy spíš prodejna krmiv....chovatelských potřeb, mají tam i zvířátka (potkany, činčily, králíky, morčata, křečky, naše miláčky, rybičky, pavouky, a občas ptáčky) a přes dvorek prodávají zahrádkářské potřeby. Jmenuje se to Vlasta (Tábor).....
    11.5.2008 18:59bibe
    Ahoj všichni tak jsem se divala do přezdívek, že máme nové příchozí. Chtěla bych je poprosit aby si vytvořili album jako představení o sobě viz jak máme většina. Je to album které je pojmenováno stejně jako přezdívka. Takže budeme velmi rádi, když se o vás dozvíme více. Kdo by z nových nevěděl jak stačí napsat do soukromých zpráv.
    11.5.2008 20:14kiki
    ahoj mam dva pískomili Ufinku a cipísko myslíte že to sou dobry jmena
    12.5.2008 17:18bibe
    Tak aby tech nemoci co se ted na nas vali nebylo malo Bubla ma urogenitalni zanet. Takze jsme ted na antibiotikach a doufame ze zaberou. Jinak i pres tento problem je cila a stale zrava.
    12.5.2008 20:12bes
    bibe čéče to je smůla...co se to děje :o((
    Jinak mám vás moc pozdravovat od Lily...mají nějaký problém s netem, ale koncem týdne se sem snad už dostane a moc se na všechny těší....
    13.5.2008 09:16Katka Arwen
    kiki:jj jsou to moc hezká jména, kdyžtak se u nás zaregistruj a o svých pískáčích nám něco napiš
    - - - - -
    A kukněte na nové album Hanýska jenž je momentálně sólo a čeká na kamaráda-))
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=121
    13.5.2008 12:24bibe
    Katka arwen: opravdu moc hezke fotky roste z nej dokonaly fesaaak
    13.5.2008 15:34Ančík
    ččččččččččaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    13.5.2008 16:09Katka Arwen
    ahoj ančíku-)) nechceš nám o sobě a o svých pískáčích radši něco napsat než tu jen tak pokřikovat?
    13.5.2008 16:14bes
    Katko :o))))))
    - - - - -
    Hanýsek je pěknej....opravdu fešák....skoro na ženění :o))
    14.5.2008 21:01Nindae
    Bibe: Dieta možná zabrala, vzpadají hubeněji (možná to je pouze můj vsugerovaný názor), zato celý den tráví u dvířek klíckz a toužebně čekají na nějakou zeleninu, bo si myslí, že se slituji a dám jim více, než pár přidělených slunečnic. A myslím že z uraženosti začali hlodat i mříže...tak nevím, nevím, jestli je to to pravé ořechové :-D
    15.5.2008 08:33bes
    Jééé Nindae netrap je čumáčky hlady.... Mám 10 holčiček, 8 je normálních, pouštím je proběhnout ven, další dvě pouštím minimálně...hodně koušou. A ty jsou také obézní, asi je to v pohybu. Ale ve zverimexech, když je nechcete nebo nemůžete pouštět doma navolno, prodávají takové průhledné koule na běhání. Pískomil se tam zavře a jak chodí, tak se koule kutálí, má aspoň nějaký pohyb. Už je tam nedávám, ale třeba Betynce se to líbilo...Benovi ne...
    15.5.2008 13:49Lady
    Dobrý den,

    mám 2 pískomilky, chtěla bych se tu registrovat, ale nevím kde... poradí mi někdo??
    - - - - -
    Haló?
    - - - - -
    A taky je to bezplatné?
    - - - - -
    Aha, mno, ak jsem na to přišla..:D
    - - - - -
    Mám problém, asi ten samý jako Nindae. Pískomiklka Mekáček je moc baculatá... Nejde mi ani tak o krásu, spíš o zdraví... Neví někdo co s tím??
    - - - - -
    Nechápu, proč neodepisujete. Možná mi odepíšete teda zítra, papa!
    15.5.2008 14:37Petul
    ahooojky, zdravím vás zase po dlouhé době, nějak pořád někde poletuju :O)))
    jak se mají vaší drobečkové ? moji prťátka rostou a rostou....

    jinak velký samičce to zmizelo, měla to zase v normě, nikde nič..... no a dneska se jí to tak objevilo znova, no vypadá to jako kdyby jak čůrá jí ta moč zůstala na chlupech - oblepila chlupy .... no kakže s ní budu muset skočit k vetovi ....
    jinak papká normálka, pije, spinká všechno ouky ....
    15.5.2008 14:39Nindae
    Bes: já je hlady netrápím, to ne, mají všeho dostatek, jen jsem omezila tučnou stravu...(tzn. semínka), pouštím je alespoň obden na velkou okružní jízdu po kuchyni, ale Štófy se mi opravdu nelíbí, je hrozně línej, a nejradši sedí v koutě a kouká. Kouli máme, kluci jí nesnášej.
    15.5.2008 17:15Lady
    Nindae: Já tě chápu, jak jsem již psala, naši pískomilové, hlavně Mekáček, trpí obezitou taky, mno já taky nwm, jak to dál řešit...
    15.5.2008 18:01bes
    zdravím Lady
    no nevím....mám obézní jen ty dvě...jinak jsou holčičky v pohodě :o)) snad vám poradí bibe, ale asi se s tím moc dělat nedá, bude to jako u lidí..taky jsem tlustá noooo...ach jo
    15.5.2008 18:24bibe
    Lady: zdravím tě mezi námi, ano registrace je bezplatná. Je možné že ti někdo hned neodpoví protože tu většinou nejsme. Ale obyčejně večer sem někdo koukne a odpoví na dotazy. Povolím ti album, aby jsi nam mohla i ukazat fotky svých pískáčků.
    15.5.2008 18:52Lady
    bes: Já to chápu... Njn, ale u lidí to bývá jednodušší, mají na výběr více jídla než pískomilové a u pískomilů nepoznáte, jestli je to, co jedí dietní... Mno, těžko říci...
    - - - - -
    bibe: Album?? Mno to je super!! Těším se moc, ale připravte se, Mekáček je vážně obezní, Kentucky o něco míň..:D Mno, tak já je zkusím ještě víc nafotit:D;D
    - - - - -
    Jinak za uvítání a všecko moc díky, brzo Vám fotečky ukážu ;D
    - - - - -
    Mno, tak jsem je teda šla nakrmit, snažila jsem se aby to bylo dietní, mno tak uvidíme :D
    15.5.2008 19:52bibe
    Neblaznite s dietama. Proste bych jen omezila prisun pamlsku nic vic. Krmivo jim normalne nechtejte. Nechci tu plasit ale i dieta pokud neni rizena odborne muze mnohem vice uskodit nez obezita.
    16.5.2008 00:06Lady
    To je zase fakt...
    16.5.2008 11:19Lili
    Tak vás tady po dlouhé době zdravím,bohužel ještě nepíšu z domova,ale z práce,on-line bych měla být do neděle,takže jsem dám fotečky z výhrou pro Katku Arwen.
    Jinak tu vítám nové členy:)
    U Mambo a Joe neni nic nového,jsou pořád stejně aktivní (stále hlavně v noci) a možná k nim přibude psí kamarád:)
    16.5.2008 16:10Lady
    Lili: Nechci být chytrá, ale my máme Zlatého retrívra, je s PP a je hrozně hodnej, pískomilům ještě nikdy neublížil. Mno, takže pokud by jsi chtěla hodnéh, středně velkého a krásnýho pejska, mno tak to bude ten pravý... Mno, ale je to na Tobě, pokud by jsi chtěla spíš ,,prcka" tak je fajn třeba Toy pudl...

    Jak chceš. Ahoj XD!
    - - - - -
    Aaaah... Mno tak vážení, právě jsem po 1,3 roce zjistila z lilina album, že moje údajně pískáčky, jsou nakonec pískáčci. Njn, ty prodavačky...
    - - - - -
    Chtěla bych se na něco zeptat. Dají se pískáčci dokupovat? Ty Liliny reágovali dobře na bělocha...
    - - - - -
    Neví někdo, jak si mám udělat album pro písáčky???
    16.5.2008 21:57bibe
    kliknes zalozit album a postupujes dle navodu.
    17.5.2008 11:27Katka Arwen
    Lady, vítám tě tady. Jak udělat alba je napsáno mimo jiné i v pravidlech diskuze jenž by si měl každý kdo tu s náma chce být přečíst
    - - - - -
    Lady:pískačí se dokupovat (přidávat k sobě moc nedají) to Lilino album si špatně pochopila pokud vím Běloch musel nakonec z domu neb se prali (nebo to bylo jinak?....kdyžtak mě opravte). Hodně lidí tady má skušenost jak je to s přidáváním pískomilu těžký. Já jsem teď taky jednu pořídila a to sem si najivně myslela, že vše proběhne v pohodě-(((
    17.5.2008 16:01Lady
    Bibe: Díky :D
    Katka Arwen: Jj, pravidla jsem si četla, ale nějak jsem to nepochopila... Vážně? Mno ale vždyť se nějak zvlášť neprali. A taky se říká o samečkách, že se budou prát, ale není to pravda... Ale děkuju za radu :D!! Ahoj!
    17.5.2008 17:38bibe
    Lady: nejd eo to nijak zvlast ale ze se perou a piskomil se umi i zabit takze pridavat bez jakykoliv zkusenosti rozhodne NE. A kdyz tak to delat sblizovaci metodou, ale pokud mas uz dva stare tak je k nemu pridas jeste hur.
    17.5.2008 18:54Lady
    bibe: Ani nwš jak jsem TI vděčná za radu!! Mno tak mý pískomilové nejsou až tak starý, ale je jim už asi rok, ale vím že je to už moc...
    Pap..!
    17.5.2008 22:25Katka Arwen
    CHtěla bych poprosit (vyzvat) všechny co tu nějakým způsobem dávali dohromady dva (a více) pískomilů stejného nebo různého pohlaví jestli by mi na email nebo do sz napsali jak to probíhalo. Dala bych to tady pak celé jako články od jednotlivých autorů se shrnutím o seznamování. Uveďte prosím stáří k sobě přidávaných pískomilů, jak dlouho byli bez kamaráda, postup jaký jste zvolili a jeho úspěšnost- Díky moc
    - - - - -
    Jinak Hanysovi jsem v pátek dovezla kamaráda, je malušenký moc krásný a hodňoučky dostal jméno Hami (jako od mámy). Ku vší smůle se mi ho hned v pátek podařilo zmračit :,,-(. Přidala sem totiž Hamiho hned k Hanymu- po předchozí skušenosti s Hopíkem kterého Hanys bez problémů vzal jsem je dala dohromady a myslela že bude ok- ovšem chyba Hanys se do malého pustil a buď o klec nebo mu to udělal Hanys bůh ví, si něco udělal s nožičkou. Po tom co byl Hami den u Bibe aby byl pod dohledem a ošetřen je spátky u nás jenže v rozdělené kleci. Doufám, že se mi je podaří dát dohromady, pískomilové jsou opravdu nejproblematyčtější zvířata co sem měla-)))
    18.5.2008 13:15Lady
    Katka Arwen:Ahoj,

    promiň, nějak jsem to nepochopila, jako že jsme je dali do hromady jako dospělí, anebo úplně na začátku? Jako, já bych se přihlásila, jenom jsem se chtěla zeptat... Dík...

    Bůh ví je s velkým B, ale jinak vždyť jsi jinak psala že k sobě nemáme pískomili přidávat, tak já nwm, jestli jsem to špatně pochopila... Ale nemyslím to ve zlém...

    Díky předem za odpověďXD
    18.5.2008 13:48bibe
    Lady: katka dala dohromady dva mlade a ti se porvali taky dokonale i kdyz se rika ze u mimin do tri mesicu je to v poradku. Nema se pridavat mezi dospele a kor pokud jsou dva. ti uz maji svuj rad zabehly.
    18.5.2008 16:51Katka Arwen
    Lady:co se týče boha dělám spoustu chyb protože čeština skutečně není můj kobyl ;-D a protože zprávy většinou píšu v rychlíku a nedávám si pozor- na to tu mám Bibe jako korektora (a v boha nevěřim taky bych ho stejně psala s malým-)) Navíc upozorňovat na chyby má smysl jen pokud napíšeš do SokromýchZpráv adminovi- jedině ten má právo a možnost chyby v rozhovoru opravovat, SZ navíc zbytečně nehltí diskuzi
    Co se týče mé prosby myslím, že ostatní to pochopili - tak prosím příště takové dotazy spíše do SZ. Je to jak píše Bibe přidávat k sobě dospělé je téměř beznadějné a zbytečné (přesto s tím mají někteří lidé zkušenosti a já je uvítám když mi i o tomto napíšou).
    V seznamování pískomilů je problém ( to je myslím všobecně známá pravda), tvrdí se tak jak píše Bibe, že skamarádění do tří měsíců není problém- tohle se ukazuje jako né na sto procent pravda, taky mi psala holčina že k sobě bez problémů přidala dospěláky- já jen potřebuji zjistit co je pravda a co je spíš jen vyjímka z pravidla. Když mi každý napíše a ze čtyř zkušenosti budou tři špatné přitom ta jedna bez problémů bude ve velmi mladém věku- lze z toho ledacos vyvodit. Je to alespoň trochu srozumitelné?
    19.5.2008 09:05chovatel
    zdravím! moje pískomilka pořád sleži na třeše..a nejdříve jsme si myslela že je třeba ta střecha vyhřátá a proto se na ní rozvaluje..a le není tomu tak! ptostě tam tak leží..a častzo! ji ak je v pho! mají ted mimi a je jich 6 takže je možný že se tam s tatkou mačkají aoja jsme ven ale nechápu proč nejde ven ten tatka protože ona ještě občas kojí! jinak je v pohodě veselá a papá! nevíte čím by to mohlo být???
    19.5.2008 16:14bibe
    muze to byt ze je ji tam horko chladi se a nebo je ji tam prijemneji. Proste se vyhriva taky netravis den na stejnem miste a mas sve oblibena mista.
    19.5.2008 16:16bes
    měla jsem taky mimi...a vím, že když se mamka toulala, taťka byl u nich a zahříval je....
    19.5.2008 19:15Yasmine
    po dlouhé době z5, a se střechou-to je normální...
    k mým holkám-Anger je divoká-stále, jako dřív, ale Amy pořád polehává...už asi 2 měsíce...taky se jim zhoršila srst-dala jsem lněné semínko na obnovu kvality-ale jen trochu...na Amy asi leze stáří...
    19.5.2008 19:44pískomil1
    já je mám moc moc ráda,jsou roztomilí,hezký,docela i mazaný...........atd
    19.5.2008 19:56Katka Arwen
    Yasmine: nevím to jistě ale lněné semínko by se mělo dávat převařené jinak je jedovaté ale jak říkám nejsem si tímhle infem jistá
    19.5.2008 20:02bibe
    Ano Katko mas pravdu, seminko se musi davat prevarene jinak obsahuje nebezpecne kyanidy a u tak maleho zvirete je to hodne nebezpecne. A ten podporny efekt ma jen uvarene, protoze diky otmu uvareni se uvolni slizove latky, kvuli kterym se vlastne dava.
    19.5.2008 20:16Katka Arwen
    piskomil1: tak se zaregistruj přečti si pravidla a něco nám o sobě napiš
    - - - - -
    Jinak ve svém nastavení vidím, že je tu spoustu nových zaregistrovaných uživatelů. Prosím přidejte se mezi nás. Představte se, napište příspěvek, požádejte o alba, my co tu chodíme dlouho už toho nemáme tolik k ukázání vesměs se známe a rádi bychom vás poznali
    19.5.2008 21:57Frca
    Ahojky, tak jsem se sem teď nedostala, měli jsme problémy z jiného soudku k řešení a to ohledně přírůstku v rodině a kojení.

    Jinak k tomu co tu řešíte. Obezita u pískáčů asi opravdu bude způsobená nedostatkem pohybu. Řeším to jednoduše. Dám jim seno, roury od toaleťáku, klacíky, více hoblin a oni pak pořád hrozně pracujou, míň spinkaj a hrozně zhubnou. Zkoušeli jsme i kolo, ale to je individuální u každého jedince, z 5-ti dospělých to bavilo jen jednoho a ten je pěkně namakaný. Z miminek v kole běhají 4 z 5-ti, což je docela dost.

    Další je to přidávání jedinců k sobě. Mám z tím docela dobrou zkušenost, odśvědčila se mi jedna technika která platí na pár samce a samičky, ale nevím jak by to fungovalo na stejné pohlaví.
    Určitě to písnu Katce Arwen do SZ aby to mohla analizovat.

    Dále k té srsti. Semínka jsme nezkoušeli, ale zkuste větší misku s pískem pro činčily. Vždycky jim to tam na chvíli dám, hrozně rádi se v tom rochňají, ale je nutné to zase za chvíli - až se dokoupou - vyndat z obydlí ven, bo oni to pak pokaždé zahází hoblinama a ještě navíc to otočí dnem vzhůru. Ale srst pak mají hebounkou a lesklou.

    Jinak mám úžasný fotky těch 3 mimineček co jsme vypiplali. Už jsou týden staré, tak teď už jsou prdelinky větší, ale nějak je sem přidám jestli se mi to podaří.

    A Mamka s Taťkou už zase bydlí spolu, chvilku se zase sbližovali, ale v pohodě. Žádné rvačky. Horší bude asi Korálek s Pišotkou. Korálek je děsně teritoriální.

    Tak zatím papa
    19.5.2008 22:26Katka Arwen
    Ahoj Frco díky za info k obezitě a to o přidávání klidně pošli ono i závěr o přidávání kluků a holek se hodí, písek na srst považuju u pískomilů za samozřejmost-)). Ty si dala Taťku s Mamkou zas dorhromady nemáš strach, že bude zas problém s mimima? Jinak kdyby ti to s albama nešlo tak klidně písni ráda poradím na foto mimi už se moc moc těšíme
    19.5.2008 23:08Frca
    Katko dala, byli hrozně smutní. Protože byl ten problém s mimima a dostali ta ATB, nemohla být s mamkou aby jim ta ATB nepila. Takže teď už nemůže být s miminkama aby nebyla sama, už je nepozná. No a Mamka i Taťka jen tak polehávali a byli hrozně smutní. Hned jak se zase sblížili, děsně ožili. Pořizovala jsem je k sobě proto, aby byli šťastní, ne kvůli miminkům. Risknu to. Třeba to tentokrát vyjde.
    Jo a něco jsem zjistila. Hobliny které manžel přidal do terárka když už mimča byla měla nějakou parfemaci. Taky tam měla Mamka na hryzání borovicový kmínek a jak to rozkousala, byl z toho takový prášek. Bibe psala že to je z borovice nebo prašných hoblin, tak doufám že to bylo toto.
    A když by se to zase objevilo, vím jak to začíná a veterinář už taky ví co s tím. Tak uvidíme. Budu pak průběžně informovat.
    - - - - -
    Fotky v albu přidány, tak zatím papa
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=125
    21.5.2008 08:26Katka Arwen
    Tak přes ten šílený výstup Hanyse potm co sem donesla domů Hamiho už kluci bydlí spolu a vypadá to, že jsou v pohodě. Aby jste si škvrně mohli prohlédnout a pochválit jak jim to se zlaťoučkým Hanysem dohromady sluší můžete kuknout tady na album https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?HaH ;-)
    - - - - -
    Frca: Tak snad budou další mimi v pořádku a nic jim nebude, děkuji za psaní o seznamování ;-)
    21.5.2008 09:57bibe
    Katka: tem to velmi slusi jsou to vazne fesaci, jak psala bes na zeneni:D
    21.5.2008 10:28Katka Arwen
    Bibe: dej pokoj s ženěním ;-D babu neuvidí na to ať klíďo zapomenou, já bych měla fóbii mimina někomu rozdávat ze strachu aby se o ně dobře staral a pak bych jich měla doma padesát a zežrali by mi barák-)))
    21.5.2008 10:29bes
    jsou héééézký miláčci...jak u Frci...tak u Katky... :o))
    - - - - -
    no padesát...to zase není až tolik...Katko...si to promysli...hihihihihihi
    21.5.2008 12:49bibe
    Frca: supr alba, jeste by jsi mohla tam o sobe neco vyplnit jak mame vsichni ostatni a pak vzdy to album nebo sps adresu na nej zkopiruj jak to udelala Katka at se pokochaji vsichni i bez hledani a vi zrovna o kterem albu mluvis
    21.5.2008 22:07Frca
    Tak jooooo pro všechny moje nová albíčka https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=124
    - - - - -
    a zvířátka chlupatá https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=125
    - - - - -
    Něco o sobě písnu jindy, teď mám ještě hromadu žehlení a jdu věšet záclony.

    Jo a je mi trochu ouzko. V pátek si pro malé pískáčky přijede chovatelka. To je smutný. Hlavně ti 3 vypiplaní Ferdásci. Jenže manžel nechce ani slyšet. Zvířátek je tu prý až dost. Ach jooooooooo
    22.5.2008 15:43Lady
    Tak mezi vás po delší době zavítávám XD N jasně Katko, věř si čemu chceš, každej má na to právo... asi... Mno, tak kdyby mi konkrétně někdo něco chtěl, budu ráda ;)
    22.5.2008 17:47Yasmine
    katy: co jsem se dočetla, tak je jedovaté ve větším množství...stejně jsem převařila-a holkám se kožíšek už spravil :)
    22.5.2008 20:43Sophie
    Ahojky všichni, tak už jsme se vyléčili a po komplikovaném a zdlouhavém čekání na partnera, jsme se dočkali - tedy Klárka samozřejmě. Je to strakatec - nevím jak jinak to nazvat,se žlutou čepičkou na hlavě a jmenuje se Samuel:)
    22.5.2008 20:53piskomil
    zdar vsichni muzu se zeptat co pije piskomil a nebo vubec nepije
    - - - - -
    je tu nekdo
    22.5.2008 21:01Sophie
    pije klasickou vodu, nejlépe převařenou ale studenou
    - - - - -
    myslím tedy ne horkou
    22.5.2008 21:15bibe
    Piskomil: piskomil potrebuje vodu k zivotu, stejne tak jako kazde zvire a je to obycejna voda, ktera je pitna.
    - - - - -
    Yasmine: nevim kde jsi to cetla ale kyanidy jsou i v malem mnozstvi a obzvlaste na vahu piskomila je to hodne. vzdy se musi varit.
    23.5.2008 07:49Yasmine
    bibe: ještě že jsem to uvařila!

    a pro všechny: prosím o radu. Amy dnes ráno začala téct krev z nosíka. Vypadá to, že už neteče a že to Amynce nevadí při dýchání. Ale chtěla bych se zeptat proč se to může stát a jestli není lepší jít za vetem... Vážně je poslední dobou nějaká divná a stará není, má něco kolem 1 roku, možná 1 rok a půl-přesně nevím. Asi radši stejně půjdu za vet.
    23.5.2008 08:21bibe
    A neni to jen zaspineni kolem nosu cervene barvy? pokud jo tak je to jen pigment z harderovi zlazy a je to naprosto normalni a krev to vubec neni. A chci jese opravit piskomil co ma rok uz se pocita mezi stare.
    23.5.2008 11:26Katka Arwen
    Sophie: gratuluju doufám, že brzo hodíš fotečky-))

    Piskomil:je zbytečné se ptát jestli tu někdo je tady to nefunguje jako chat ale spíš jako nástěnka kde se nechávají vzkazy dočíst se o tom můžeš v Nápovědě a v Pravidlech diskuze. Budem rádi když se zaregistruješ přidáš k nám a napíšeš něco o svých pískáčích. S vodou je to tak jak říkají holky, brzo snad na tohle téma přidáme článek do FAQ

    Yasmine:nejlepší je ji pozorovat vydělas někdy porifin u tvých potkyšů? Je to dost podobné hodně lidí když to vidí prvně myslí že to je krev, jen ten co s tím má již skušenost to na první pohled pozná. Tak ji pozoruj jestli je to jen jakoby umazané a zaschlé. A nebo jestli to furt teče (třeba i v delším časovém intervalu) jakože to vypadá furt čerstvé.

    A s tím stářím s tím už sem se taky setkala několikrát, že mi lidi řekli - já k němu přidám druhého nebo to nebude nemoc ze stáří ona/on ještě není stará/starý. Jenže když vezmete, že by se ten pískomil dožil dvou let, nedejbože míň (samozřejmě že sou i pískáči co se dožili třeba šesti, ale jsou to spíš vyjímky) tak rok života je půl života v háji a rok a něco je v podstatě důchodce. Takže různé problémy z opotřebení organismu se mohou dostavit už v roce přesto, že my si říkáme, že to naše zvíře je teprv mimi co sme si nedávno donesli z obchodu.
    - - - - -
    A ještě nezapomeňte hlasovat pro pískomilí článeček!
    http://clanky.planetazvirat.cz/08004-piskomil-mongolsky-1.html#
    23.5.2008 13:06Yasmine
    Katka: nic jako porfyrin to není, to jsem zkoumala. Taky jsem srovnávala s Anger...
    - - - - -
    Bibe: já ji počítám do zlatý střední věk :))
    23.5.2008 13:11Katka Arwen
    Yasmine:hm tak to bych pak asi kdyby to bylo delší dobu na tu vetku asi zašla. Si z Brna tak můžeš skusit VFU, ale teda abych pravdu řekla v poslední době tak nějak pochybuju, že kromě Bibe jenž to má jako hobby někdo na vetce řeší pískáče. Skus to pohledat na zahraničních stránkách, třeba se něčeho dopátráš
    23.5.2008 13:28Yasmine
    Katka: Díky. Uvidím, jestli krev poteče ještě jednou, potom jdu 100% za veterinářem a teď ještě zkusím najít info.
    23.5.2008 13:39Katka Arwen
    Yasmin: Není za co děkovat stejně sem ti moc nepomohla budu držet pěsti ať je vše v pořádku
    23.5.2008 17:40bes
    njn Betynce je cca rok a půl...a taky jí říkám ty naše zasloužilá matko...občas babičko... a Kiki na tom bude podobně.... :o))
    24.5.2008 07:49Andy
    Caute nevadi kdyz maji moji piskomilove pisek na koupani pro cincili ? Na obalu bylo ze je to pro cincili a je to na to aby meli hebky kozisek?
    24.5.2008 08:31bibe
    Andy: pisek pro piskomily se nedela pouziva se pro cincily.,
    24.5.2008 15:34Lady
    bibe: Ale u nás se dělá jen pro činčili..! Žel, prostě žijem v zapadákově..:(
    24.5.2008 18:42bes
    Lady však oni se pískláčci koupou v písku pro činčily....jsi bibe nepochopila co? :o))
    24.5.2008 18:59Lady
    bes: J, sry máš pravdu nepochopila:o)
    25.5.2008 10:36Yasmine
    http://www.savic.be/DetAnimal.asp?group=Small%20Animal&fam=Other%20cages&product=Habitat tady jsem našla skvělou klec přímo stvořenou pro pískomili
    25.5.2008 15:19Andy
    Ne pochopila jsem to bes
    25.5.2008 17:08hani
    Ahojte, jsem tu u vas poprve, ale to myslim neva ... jedna z nasich piskomilek nedavno nejak zacala pomaleji zrat a nekouse uz rolicky ani vetvicky, napadlo me, ze ma neco se zuby a ono ano. Vypada to, ze ji asi prerostly spodni rezaky, dnes zacala otevirat tlamicku aporad si do ni strka packy ... jsem uz obednani na stredu na veterinu, mam o ni ale docela strach. Podotykam, ze ji budou uz 4 roky a pred rokem prodelala nejspis nejakou mozkovou prihodu a od te doby je postizena - mirne naklonena na jednu stranu, takze se ji hur panackuje, presto ale cely rok zije plnohodnotne ... tim spis, kdyz ji do zivota davaj impuls jeji dve mlady kamaradky. A ted k dotazu, myslite, ze ji na veterine daji do narkozy? Vim, ze je to riziko (uz jsme se s tim smirili), ale asi mensi, nez kdyby ji neco se zuby chteli delat "zaziva", protoze od te prihody je vice nachylna na stres atd., tak jestli jste se s tim nekdo setkal, tak prosim o radu ...
    25.5.2008 19:19bibe
    Hani: nereknu ti zcela jestli pujde do narkozy nebo ne, asi to zalezi na veterinari. Ovsem kdybych ten zakrok mela delat ja tak ji uspim, ale jen inhalacne a zoubky ucvaknu. Obycejne to neni zas tak drasticka metoda, aspon to vsude pisi, sama osobne s tim nemam zkusenosti. Budu drzet moc pesti at se to povede, a taky te mezi nami vitam. Budu jedine rada a ostatni take kdyz se zaregistrujes a neco nam o sobe povis a i o svych piskomilkach. treba jake maji barvy a tak. Jinak vek je velmi uctihodny a obdivuhodny. drzte se
    25.5.2008 19:34Anonym
    Ahoj ,

    potřeboval bych poradit ohledně pískomilů. Máme dvě samičky, které jsou na sebe zvyklé a rok spolu dobře vycházejí. Od minulého týdne je jedna samice hodně agresivní a druhou neustále napadá. Do této chvíle bylo vše OK. Prostředí a ostatní věci se neměnily. Nevím zda to přisoudit třeba období páření. Prosím jestli jste někdo měl podobnou zkušenost, tak vás požádám o radu, jaké řešení zabralo.

    Moc děkuji
    Míval
    25.5.2008 20:41koyska
    g
    - - - - -
    Anonym - Míval
    Ahoj mám párek mongolských pískomilů a v loni v létě měli poprvé mladé.Tři samečky jsem si nechala a žili spolu.Moje kamarádka měla o ty dva zájem a tak jsem jí je dla.Dobře spolu vycházeli i přes to,že kluci se mezi sebou rvou.Možná to bylo vlivem bratrství.A já jsem si toho třetího nechala.Ale nakonecmě kámoška přesvědčila a dala jsem jí ho a tak měla tři brášky.Vše bylo v pořádku,ale asi po dvou týdnech je ten třetí pískomil zčal napadat a rval se s nimi až do krve.On nebyl zraněný,ale ti dva ano.Kamarádka mi ho proto vrátila.Mohu ti jen doporučit:odděl je každou zvlášť tak na dva týdny a pak je k sobě zkus opět dát,ale kontroluj je aby si neublížili.Nebo je někomu dej(ale věřím,že to nechceš),anebo je spolu nech a uvidíš co bude dál.Spíše doporučuji ať je na nějakou dobu oddělíš,protože se můžou velmi ošklivě poranit a to být tebou bych neriskovala.
    Doufám,že moje rady ti alespoň trochu poradili.Mám stejnou zkušenot,ale se samečky.
    Tak se měj a hodně štěstí.
    A prosím pokud máš zájem,napiš mi na e-mail
    koyska.zuzu@seznam.cz jak to dopadlo.Ahoj Zuzka.
    25.5.2008 21:13bes
    Anonym....nevím, čím to je, ale už se mě to stalo také, měla jsem 3 holky pohromadě (máma + 2 dcery) - asi po 2 měsících společného soužítí dcery mámu hrozně pokousaly... dala jsem jí raději pryč, dostávala ze s toho také pomalu 2 měsíce a následky má dodnes - na pokousaných místech jí už nenarostla srst....takže bych oddělila
    25.5.2008 21:58bibe
    anonym: me se stalo presne co ty pises. Prali se spolu od urcite doby jen tak mirne takove sestreske hadky. Ale po pul roce zhruba nastal boj tzv. na zivot a na smrt kdy jedna vysla dost skarede pokousana a to bylo stesti ze zrovna byli doma rodice a oddelili je. Je tu i moznost, ze ani jedna nechtela ustoupit dominantnosti. A proto se servali a dokonce je tu i moznost rije. Takze ty moje dve jsou od sebe oddeleny, zkusila jsme je dat do nezname mistnosti, ale i tam se na sebe po chvilce vrhly. Ted planuji prehradit velke akvarium pletivem a postupne je zkouset davat k sobe. Pokud to nepujde, tak je aspon necham zpoza pletivo at na sebe vidi. ale pokud se ti kousou uz do krve tak je dej od sebe a po case to pomalu zkousej pres pletivo je znova seznamovat nebo v cizi mistnosti.
    - - - - -
    Jeste bych chtěla poprosit nove prichozi aby se zaregistrovali. Registrace vas nic nestoji, naopak se s nami a my s vami blize seznamime. A budete mit moznost nam prezentovat sve zviratka v albech.
    26.5.2008 07:49Mývalovi
    Všem co jste nám odepsali, děkujeme za užitečné rady, zkusíme je dát od sebe alespoň na těch 14 dní. Jen mam strach aby si pak na sebe neodvykli uplně. A jeste mě napadla jedna věc: Co koupit další samičku...nebo samečka...? Ale to je asi hodně riskantní. Ještě jednou díky.
    26.5.2008 08:18bibe
    Mývalovi: tak to je ještě horší možnost koupit něco jineho. Poku dse perou tak nemaji mezi sebou něco uspořádané a četla jsem, že samičky se poperou od puberty celkem běžně, že prostě některé spolu nemvychází a samčka ne. Protože by se ti pořád množili takže to neni řešení.
    26.5.2008 11:32Mývalovi
    No to mas asi pravdu taky jsem o tom přemyšlela, že je to asi nesmysl. Už jsou od sebe, naštěstí máme tak řešenou klec, že je to možné a i na sebe viděj, akorát nemaji tolik místa
    26.5.2008 16:35koyska
    je tu někdo kdo doma chová párek pískomilů mongolských a měl nebo má mladé? můžeme pokecat o nich pište ahoj
    26.5.2008 17:40Marťa
    Mám 6 3.týdenních mláďat - hezké barvy: zlaté,kouřové,stříbrné,aguti a černé. Pár dospělých se stará společně o mladé.Obávám se ale že samička je zase březí. Může být nakryta hned po porodu. Rozdělovat je nechci aby se pak neprali.Takže kdo by měl zájem - jsem z Havířova.
    26.5.2008 17:47bibe
    Marťa: tohle patri do inzeratu. Ale pokud jenerozdelis budes to mit porad dokola. Samicka je nakryta ihned po narozeni mladat.
    Koyska: pokud si chces jen povidat tak od toho slouzi chat a taky pokud si tu chces povidat zaregistruj se.
    28.5.2008 10:32Hani
    Tak jsme uz s Myskou doma, ted spinka. Nakonec se ji nic se zoubkama nedelalo. Doktorka ji prohlidla, to byla taky hruza, musela jsem ji drzet = pevne za kuzi na zadech, aby ji mohla strcit do papulky takovy koukatko s lampickou a vatovou tycinku, protoze se musela podivat i na zadni zoubky a na dasne as pak ji jeste prohmatavala okoli hlavicky, krk a brisko, ale byl to mazec ... na tri pokusy, pokazdy se mi vykroutila a jeste na me tema velkyma ocima koukala, co ji to jako delam :), ale ma silnej korinek, zadnej sok se nedostavil (snad to jeste neprijde). Kazdopadne ma levy horni rezak delsi nez pravy o kousek a malinko sikmo, takze nejaky ulomeni apod. asi probehlo, ale nebylo to podle doktorky v takovem stavu, aby se nutne musela davat do narkozy a stipat zoubky. Spis podle ni pujde jeste o jine problemy, zazivaci, nebo nejaky zanet v tlamicce, ma pry totiz hodne zarudlou dasen kolem zadnich zubu, tak mozna ji kvuli tomu nejde poradne kousat atd. Dostali jsme laktobacily v prasku, musi to denne vypit, protoze ma moc maly bobecky a ne moc hezky (narozdil od jejich "spolubydlicich" z akvarka) a poradne musi jist, takze zacneme delat i kasicky. No a denne ji musime vazit. Pokud by pry zacla rapidne hubnout, tak musime prijit znovu a pujde do narkozy (samozrejme riziko je tu v jejim veku velke, ale nechceme, aby umrela hlady),aby se ji upravily ty zuby a pripadne se zjistilo, jestli neni problem jinde. Takze asi tak, zatim ...
    - - - - -
    A jeste me tak napadlo, vsimla jsem si na nekterych vasich fotkach krasnych hoblin. Kde je proboha berete :), ja kdyz koupim hobliny a to se snazim vybirat ty, co vypadaj nejvetsi, tak stejne je z toho do par dnu prasna pilinova podestylka, staci, aby v tom holky parkrat zahrabaly ...
    28.5.2008 10:38Katka Arwen
    Hani: taky tě tady ještě dodatečně vítám a doufám, že tvoje myšutka bude v pořádku. Jde vidět, že máte docela dobrého veterináře tak vám snad pomůže. Já pro Hobliny chodím do zverimexu do města je pravda že zverex vedle nás prodává spíš piliny taky se mě moc nezdáli když sem je prvně koupila berou je od nějakého truhláře- tak už je tam nekupuju.
    - - - - -
    jinak bych všechny co mi ještě nenapsali o seznamování svých pískomilů poprosila aby mi to poslali tady na SZ
    28.5.2008 10:51bibe
    Hani: tak tomoc drzim pesti at se to zlepsi a bude zase supr mysutka. Jinak pro hobliny taky chodim do zveraku, ale je rpavdou ze je dodava jako kdyby maloobchodnik takze jsou velke. Ve velych zverakach jsme se taky setkala s dost prasnyma co je jen drt. I kdyz v posledni dobe davam radsi skratovany papir a kousek hoblin. Mysiska to maji radsi a dokonce kdyz byly jen hobliny Mia si roztahla kapesnik a polozila se na papirovy kapesnik.
    28.5.2008 12:48veveruska95
    ahoj muže mne někdo poradit?????? před 3 dny se nám narodilo 6 pískomilů a nevíme vůbec nic jak máme samici krmit a jestli má dostavat nějaké zvláštní krmeni a ještě jena otazka můžeme sahat do akvárka ?????
    28.5.2008 13:38koyska
    Jaké žrádlo doporučujete z MINISHOPU pro 1-1,5 letého pískomila ?(pískomili)?
    A jaké žrádlo z MINISHOPU pro samičku asi 1,2 roku,která má mladé?
    Prosím pište na soukromou zprávu nebo sem.
    28.5.2008 14:19bibe
    Veveruska95: nepotrebuje zadnou jinsi stravu, do akvarka prvni tydny nesahej respektive aspon ne prvni tyden. Hlavne aby v horkach mela dostatek vody a dostatek stravy.
    Koyska: pro piskomili je specialni krmeni Xtravital a nebo prestige.
    28.5.2008 22:31Lady
    veveruska95: Vítám Tě tu! Ano, jak říká, respektive píše bibe, první týdny je lepší do akvária nebo klece nesahat. Pokud se ti narodili před třemi týdny, to se mi zdá nejsrandovnější období :) Jsou hrozně roztomilý :-) Já osobně zkušeností moc nemám, ale ráda čtu a taky jsem viděla některá alba :)

    Tak ahoj a ať se ti tu líbí a s pískáčkama se vešde :-)

    Lady
    - - - - -
    koyska: Ale pískáčkům stačí obyčejné žrádlo pro hlodavce... Snědí co jim chutná. Teda našim pískáčkům více chutná žrádlo pro hlodavce a specialní žrádlo ro ně jim ani nechutná :D :D :D
    - - - - -
    Lady
    - - - - -
    ps. Omlouvám se za chyby...
    29.5.2008 08:30bes
    také zdravím nově příchozí
    Hani tak snad to bude dobré, i takhle je to myslím, úctyhodný věk :o))
    veverusko...na mimča nesahej tak první týden....potom si ruce vyválej v pilinách a na chvilinku to můžeš zkusit...také asi záleží, jakou důvěru k Tobě má mamča
    - piliny občas kupuju a nebo je mám od známého truhláře...pěkně veliké...čisté, ale vždy jim tam přidávám papír (toaleťák, kapesníček, kuch. utěrku), pak skoro každý den ruličku, tak 2x týdně seno...a oni si z toho nějaký ten pelíšek vytvoří
    - krmím krmivem pro malé hlodavce, někdy kupovaným v marketech, častěji ale váženým ve zverimexu, přidávám do toho granulovanou vojtěšku a ještě třeba kilo lepšejšího pro morčata, nebo se sušeným ovocem a tak....promíchám...a je to...něco jedí, něco ne, záleží na každé z nich
    29.5.2008 13:32Petul
    vím, že to sem nepatří, ale budu se stěhovat, a nebudu si moct nechat všechny pískáče, dávám pryč holčiny, chci aby se dostali někam, kde bude o ně dobře postaráno ....
    http://www.aukro.cz/item371983283_piskomili_holcicky.html
    tady je mám na aukru na aukci za 1,- můžou bejt vaše ..... do novýho domova půjdou s menší klecí 45x27, kde mají svůj domeček, pítko, apod ......
    kdybyste o někom věděli, nebo se jich chtěli ujmout písněte mi mejla petruska.k@seznam.cz
    a děkuju že mi to tu necháte .........
    29.5.2008 17:42bibe
    Petul: jasne ze ti to tu nechame, to je mi lito ze si je nemuzes nechat vsechny. snad se dostanou do dobrych rukou.
    29.5.2008 22:47Petul
    bibe díky ;-)
    30.5.2008 07:59Yasmine
    Petul: Tak to je mi hrozně líto... já si boužel další myšky vzít nemůžu... :(
    30.5.2008 12:17Lady
    Petul: Jé, to je škoda :( A to by fakt nešlo, že by jste si je vzali? Mno, u nás to taky nejde... Žel...
    30.5.2008 13:08bes
    Petul hmmmm to je škoda :o((....my už nemůžeme...už jich máme moc.....
    31.5.2008 15:38Nefertity
    Chtěla bych upozornit na čerstvě zaktualizované jsem srovnání 56 e-shopů se sortimentem pro hlodavce - cenové, podle možnosti osobního odběru, možnosti dodání zdarma atd.
    http://jitka.czweb.org/eshopy2.html
    Podívejte se, najděte si pro Vás nejvhodnější e-shop, piště mi připomínky, nápady na vylepšení.. A pokud si dáte stránky do odkazů, budu jen ráda.. stálo mě to dost práce, tak ať se to dostane k co nejvíce lidem.. věřím, že Vám to může pomoct ušetřit dost peněz.. rozdíly bývají v desítkách korun i u zboží do 100Kč..
    Případně se můžete podívat i na část stránek věnovanou mým potkanům :)
    31.5.2008 18:47Katka Arwen
    Kukněte na nové foto kluků https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=127 , jsou hezky spolu, mají se rádi a Hamánek už má nožičku co mu Hanys shmoždil uplně v pořádku. V Ostravě mi dali trochu zabrat neb maminčin Hamánek začal kousat (nelíbylo se mu že ho vytahuju z jejich krabice na hraní) a aby to ho nebylo málo začal kousat i Hanys, aby bránil Hamina (když se mu prej nelíbí že ho beru tak ať ho nechám). Dostali vyhubováno oba a teď už je to snad ok.
    - - - - -
    Petul: to mě mrzí, snad najdeš hodné páníčky chce to hodně inzerovat všude kde se dá
    - - - - -
    Nefertity: děkujem za odkaz-) takový se hodí
    - - - - -
    a pro nově příchozí: všechny vás tu vítám, některým jsem již povolila alba ti si už můžou udělat svůj alba profil a taky přihodit fotky svých pískáčů, ty na které sem zapoměla s povolením těm se omlouvám stačí napsat vzkazík a vše bude zařízeno. Jak dělat alba a jak o ně žádat včetně toho jak má vypadat alba profil najdete v pravidlech diskuze
    31.5.2008 19:12Lady
    Katka Arwen: Tak to je dobře, že už se snesli :))
    - - - - -
    Počkej, tys ho dokupovala? Tak pak by jsme možná mohli i my...
    31.5.2008 19:29bibe
    Lady: ano katka dokupovala, ale k mladeti. Takze je to rozdil. Kdyby jsi si precetla seznamovani tak se dozvis ze vekove jsou od sebe max mesic.
    31.5.2008 19:56Katka Arwen
    Lady:U dokupování Hamiho k Hanýskovi to bylo tak že Hanys je mlaďounký těsně přes tři měsíce a vždycky měl vedle sebe kamaráda nejdřív Mini(tu sem ale dala Nindae neboť jsem původně myslela že Hanys je holka a po zjištění že jsou kluka holka jsem je okamžitě rozdělila) a jak odešla Mini koupila sem asi za dva nebo tři týdny Hopíka.
    Hopíka Hanys přijal uplně suprově a bez problémů byl ještě vlastně mimino (bylo mu právě tolik v kolika se pískomilci posílají z domu), s Hopíkem byly stejně staří a nejspíš mu i chyběla Mininka.Jenže Hopík umřel- byl zřejmě nemocný už když jsem ho donesla. Něco přes týden dva po Hopíkově smrti sem pořídila miminko Hamiho.
    mylně jsem se domnívala že když byl Hanys bez kamaráda sotva dva týdny a toho předtím přijal bez problému bude tomu tak i nyní. Jenže chyba kluci se servali a Hanys Hamimu zlomil nohu. Následovalo seznamování, že se dali nakonec dohromady vděčím nejspíš tomu že Hami je dost podřízený takže se Hanysovi podvolil a dává mu to furt najevo aby ho Hanys nebil (což Hanys už naštěstí nedělá) a rovněž tomu že Hanys je mladý a s nějakým kámošem byl skoro vždy.
    Dokupovat ke tvým dvěma starším hochům kamaráda nedoporučuju jsou už ve ,,spolku" a tak by nově příchozí asi pěkně zřezali. Seznamování by bylo nejspíš zdlouhavé a musela bys počítat i s variantou, že je dohromady nikdy nedáš a v tom případě je podle mě lepší pořídit si zrovna dva pískáče do nové klece zvlášť. jinak o seznamování se snažím zpracovat článek tady vedle v liště ve FAQ. Klidně si ho přečti a přeptej se co ti není k seznamování ještě jasné a co bys chtěla vědět- ten článek ještě není dodělaný a dopsaný- ale můžeš teda být recenzent který mi poskytne cené info o tom co ještě spravit ;-)
    - - - - -
    omluvte prosím hrubky v mých slohovkách-))