od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Červen v roce 2010
  • Zobrazuji 137 zaznamu.
  • 1.6.2010 11:58Lenka
    lulisek555 - Pokud to nejsou ze stejného vrhu, nebo se neviděli déle než pár dní, tak je úplně jedno, že mají stejné rodiče - pokud tedy nejsou opačného pohlaví a nechceš od nich mladé, to by nebylo moc dobré. Pokud tím, že je ten druhý "menší", myslíš, že je to ještě mládě, tak může být určitá naděje, že ho Tvůj pískáč přijme. Pokud jsou dospělí, tak bude záležet spíš na jejich povahách - určitě je dobré počítat s variantou, že se prát budou navzdory všem Tvým pokusům skamarádit je, abys pak nebyl zaskočený.
    1.6.2010 13:48Lulisek555
    díky za rady. včera mi přinesla to mládě pískomila nejdříve si z tou mojí větší pískomilkou poštuchovaly a praly, ale ted jí přijmula i do domečku takže spolu spinkají.

    Vamina: to je dobrý já taky jezdím na koni mám 20 koní 4 falabelky 10 arabských plnokrevníků a 6 poníků
    1.6.2010 13:55Vamina
    Lulisek: To je dobré no, a kdepak je máš? Ono tady u nás těch arabů zrovna moc není a většinu lidí co je mají znám.
    1.6.2010 14:11Lulisek555
    já bydlím na slovensku
    - - - - -
    ted se mazlim s pískomilem
    - - - - -
    hlavně já si kupuju araby třeba v německu v česku prostě skoro všude jedneho sem koupila v irsku
    1.6.2010 14:13Vamina
    lulisek: A proč sis tedy dala jako bydliště "praha-košíře"? Registrovala ses včera, tak to asi nebude zapomenutá aktualizace?
    - - - - -
    A stránky máš?
    1.6.2010 14:17Lulisek555
    sem byla včera u bráchy v praze tak sem si to založila tam jako aktualní město
    - - - - -
    stránky mám to je můj blog ale chci mít taky takový stránky
    http://lulisek555.blog.cz/
    1.6.2010 14:19Vamina
    lulisek: Taky dobrý no. A tos mu jen tak vlezla na počítač a šla si založit profil na pískouše nebo co? :D
    1.6.2010 16:53Lulisek555
    jj on mi to dovolil protože šel do hospody ! xD
    - - - - -
    v pátek slavil 18 let
    - - - - -
    za 2 měsíce bude mít svadbu!!
    - - - - -
    chci se ještě zeptat hrozně moc bich chtěla dávat články,fotky na tuhle stránku mohla bich?
    - - - - -
    nevíte jak mám přimět dospělou pískomilku aby si zvykla na lidi? a jak mládě pískomila mám přimět aby si zvyknul na lidi?
    1.6.2010 17:46Katka Arwen
    Lulisek555: Ahoj vítám tě tady. V první řadě bych tě jako admin poprosila o přečtení pravidel diskuze.
    Co se týče tvorby těchto stránek jsou naprogramovány v CCS jazyku. Co se týče přispívání - přispívat mohou samozřejmě všichni uživatelé, co se týče tebe konkrétně, požádala bych tě ať všechny údaje o sobě vyplníš pečlivě a pravdivě, ať víme s kým máme tu čest a nakolik ti můžem důvěřovat atd.. Smysluplné a odborné příspěvky můžeš zasílat na můj email, rovněž fotografie které by ale měly být kvalitní, ostré, pěkné a hodící se k vybranému tématu. Po vyhodnocení je na stránku přidám.
    1.6.2010 17:52Lulisek555
    Katka Arwen: ahoj všechno jsem napsala pravdivě a chci se zeptat předchvílí sem pustila dva pískomily na postel když sem se vracela tak byly na zemi já nevím jak je chytit postavila sem tam klec a nic škrábala sem a podlahu to je jenom přivolalo a já nevím jak je chyt pořád zdrhaj pod postele pod gauč do skříně a nic. můžeš mi prosím poradit?
    1.6.2010 17:57Fiška
    A cos čekala, když necháš pískomily puštěný na posteli a odejdeš? Že když zavoláš, tak přijdou jak pejsci?
    1.6.2010 18:23Lulisek555
    Fiška: :(
    - - - - -
    lidi omlouvám se omylem sem napsala že sem se narodila 30.10.2010 ale opravila sem to ještě jednu se moc omlouvám
    2.6.2010 00:16Kája67
    Lulisek555: Nalákej je na nějký oříšek nebo co mají rádi do toaletní ruličky, tu z každý strany uzavři rukou a dej i s pískomilkou do klece, když to nepůjde, tak je prostě nalákej taky na nějakou mlsku do ruky a normálně podeber a zvedni a zajisti zezhora druhou rukou ať ti neskočej dolů
    2.6.2010 14:10Andris
    Dobrý den, prosim vás jakého věku se dožívají pískomilové ? Na internrtu jsem četla, že ve volné přírodě žíjí většinou jen 1 rok. Jak je to mu v domácím chovu ? děkuji moc
    - - - - -
    Dobrý den,
    prosim vás je pískomil dobré zvířátko k mazlení ? děkuji moc
    2.6.2010 14:22Lulisek555
    Andris:ahoj v jedné knížce o pískomilech psaly 2-3 roky
    - - - - -
    Kája67:chytla sem je nejdřív sem chytla to mládě a dala jí do klece a za ní potom přišla ta velká.
    jinak dík
    2.6.2010 14:39bibe
    Andris: ne piskomil neni zvire na mazleni, je na divani ma svou povahu neni topotkan ani morce.
    2.6.2010 15:08Lulisek555
    bibe: můžu taky odpovídat že
    2.6.2010 15:27Kája67
    Andris: No já četla, že kolem 3 let, při velmi dobré péči prý až 6 let. Jinak na mazlení moc nejsou, spíš sou srandovní a je pěkné je pozorovat jak se krmí, běhají, hrajou si spolu a tak :) Jestli hceš zvířátko na mazlení doporučuju morčátka, to sou neuvěřitelní mazlové ;))
    2.6.2010 15:41Lulisek555
    já jak mám to mládě pískomila (čiperka), tak sem si ho vzala na asi 10 min na hraní(na prolejzačky pro pískomily) když sem čiperku vrátila do klece tak ta její starší sestra(pískolka) na ní hned skočila až čiperka zakníkala a takhle to je vždycky když si jí vezmu na prolezačky nevíte čím to může být?
    2.6.2010 15:43Vamina
    Lulisek555: Psala jsi, že jí máš krátkou dobu, v tomhle případě bych je nechala aby si na sebe delší dobu zvykly, tedy nevyndavala bych je jednotlivě alespoň než budou společně žít tak 3 týdny a déle.
    2.6.2010 16:32Lulisek555
    Vamina :díky a myslíš že můžou mít kolečko na běhání? v jednom zverimexu mi řekli že kolečko nesměj mít a v kížzce zase že jo tak co je pravda
    2.6.2010 16:53Vamina
    Lulisek: Pokud je to takové to přidělávací na mříže, takové to plastové pro křečky, tak klidně. Ale u těch kovových stojících na zemi bych se bála. I když většinou to snášejí dobře a nehody se stávají málokdy.
    2.6.2010 16:58Lulisek555
    Vamina : jj díky.
    se máš že můžeš mít mladý mě to máma zakazuje prej že nechce mít mladý že bych je neměla kam dát tak jí přemlouvám přemlouvám a nic :( snad až mi bude 18 let si pořídím kluky a holky :)
    2.6.2010 17:03Vamina
    Lulisek: Je to odpovědnost mít miminka, zvláště u pískomilů, to musí být člověk připravený si je i nechat, protože na odbyt moc nejdou. Takže je dobře, že to mamka bere takhle. ;)
    2.6.2010 17:09Lulisek555
    Vamina: :(
    - - - - -
    Vamina: a když chceš psát do taovýdlech stránek musíš se přihlásit nebo mít nějaký program
    2.6.2010 17:47Katka Arwen
    Lulisek555: jestli myslíš přispívání do jednotlivých rubrik, tak k tomu je potřeba být administrátor. ten pak přístup k úpravě tohoto webu má
    - - - - -
    Otázky (jako je tato) netýkající se přímo pískomilů piš prosím přes soukromé zprávy. děkuji
    3.6.2010 18:31Lulisek555
    jo!! dneska sem byla v utulku pro hlodavce a vzala sem si 4 křečky džungarský( dva samečky a dvě samičky) a 5 pískomilů (3 holky a 2 kluci) juchů!! mamka to dovolila!! jupí! takže zachvílu budou mladý!!
    3.6.2010 19:17Fiška
    Chudáci.
    3.6.2010 19:20Kája67
    Lulisek555: To sis na sebe vzala teda dost velkou zodpovědnost...proč sis nepořídila jen jednoho samečka a nedala je k holkácm když tak moc chceš miminka? A proč k tomu ještě křečky? Jestli budeš mít miminka bude to veliká zodpovědnost a starost a k tomu ještě křečky a když sis koupial tolik pískomilů, víš kolik budeš mít miminek? A víš o tom všechno? Jak a kdy rozdělit pohlaví, kdy oddělit samce a tak? A to si všechyn mladý chceš nechat?
    3.6.2010 20:00vilik2204
    Malá holka co si nepřečetla nic o pískomilech a strašně ráda by měla miminka.Jak dojemné.Hele Lulísku přemýšlíš někdy?Měla bys,protože pískomilové nejsou panenky na hraní,ale živí tvorové!
    A to nemluvím o rozmnožování.Každý mladý a zdravý pískomil má průměrně 6-8 mláďat a už vidím jak je udáš někomu když máš tolik samic tak si spočítej dohromady kolik jich bude.A chudák tvoje mamka až jí to bude lítat po baráku.Máš dostatek klecí?Kdyby se náhodou neudali?Máš dostatek financí a času a trpělivosti?Věřím,že jako 11 letá holka nemáš zkušenosti na to,abys měla mladý.Zajímalo by mě jak máš velký akvárka a co jim dáváš atd,jestli je nebereš jako panenku Barbie
    - - - - -
    Tohle je velká zodpovědnost a já jsem taky udělal plno chyb,ale snažíme se na těchto stránkách společně s holkama poradit a aby holčičky jako jsi ty nedělali stejné chyby co jsem třeba udělala já.
    3.6.2010 20:22Lulisek555
    vilik2204:mám propojovací system takže by to mělo stačit šest velkých klecí propojených a kdyby něco my sme bohatí můžem si dovolit cokoliv
    - - - - -
    Kája67: radí mi jedna holka co má dohromady 40 pískomilů
    3.6.2010 20:32Vamina
    Lulisek: To je asi taková holka jako ty že máš doma 10 arabů. :))) Jako nezlob se na mě, ale aspoň si přestaň vymýšlet ptákoviny. Kdyby tady byla taková chovatelka, a dobrá, jak ty říkáš, tak bychom jí určitě znali, jelikož každý alespoň trochu solidní chovatel udává miminka lidem, tudíž inzeruje na internetu. Takže můžeš nám tu osvětlit o koho se jedná? :)))
    3.6.2010 20:38vilik2204
    Lulisek:já ti to neberu klidně byť Dcera presidenta mě je to šumák.Mě jde o ty chudáčky pískomily.Zajímalo by mě čím je krmíš jak mícháš potravu a s čím.CO je nejvhodnější co mají nejradši atd.Pochybuju,že o svách pískomilech něco víš a že je studuješ.
    - - - - -
    Lulisek:KDyby něco poznám bohatý rozmazlený holčičky a víš jak?KAždá malá holka jezdí na koni a učí se,ale kdybys byla bohata tak by ti koupila maminka koupila poníka nemyslíš?A kdyby něco když se zase tak bohatá tak si nebudeš brát pískomili z ůtulku když máš tolik peněz ne?
    - - - - -
    PS:poznala jsem to stvích stránek,že jezdíš na koních
    3.6.2010 21:00Kája67
    Lilisek555: 4O pískomilů? Tak to hodně pochybuju že někdo má. Jestli to co napsala že sis pořídila je pravda, tak si kup knížku o pískomilech, tady si to všechno přečti a rozhodně nemůžeš mít kluky i holky v jendom propojovacím systému dohromady, jinak bdueš mít miminka úplně pořád...budeš to muset rodělit na kluky a holky...
    3.6.2010 22:29Fiška
    Kája: Proč o tom pochybuješ? Já jich mám 37 :D
    3.6.2010 22:31Kája67
    Fiška? 37? :-OOOOO :D týo :D jak tpo zvládáš? :D
    3.6.2010 23:34Fiška
    Kája: V pohodě :) sice to nestíhám denně každého zvlášť mazlit, ale problém to není. Počítám teda do toho i miminka, která jsou nabízena :) jinak jich je asi o 15 míň..
    3.6.2010 23:41Kája67
    Fiška: tktj :) Za oni když je máš takhle po skupinkách, tk se zabavěj sami a asi se s nima nemusíš mazlit ani každý den ne? :)
    4.6.2010 09:49Vamina
    Fiška: No jo, ale tebe přece známe. Viz to co jsem psala já ve svém příspěvku. :D Hele a prosím tě, neradíš teda nějakému Lulískovi? :D

    Jinak to že má někdo 37 pískomilů, tomu se divíte, ale tomu že mám 27 potkanů, pískomily, koně, psy a fretku, tomu se nediví nikdo, ani tomu jak to zvládám.hihi :D
    4.6.2010 12:19marky
    Tady jde ale o to, že ten člověk si pořídil něco o čem vůbec nic neví.. A klade tady na diskuzy ty základní otázky co by měl vědět před koupí takového zvířátka.. a ještě k tomu když chce množit! Já nemám slov. Rozčilovat se tu nebudu :), ale chudáci ty samičky.. které budou utrápené.. No nic neřešíím :)
    4.6.2010 12:20vilik2204
    Vamina:Já měla doma koňa to vííš pak 2 fretky,psa,kočku do toho 8 pískomilů a 10 potkánů.Králíka,křečka..Teď už to nemám měla jsem to s přítelem..:-)
    Miluju zvířátka...
    4.6.2010 14:06Vamina
    vilik: O to nejde, ale že je tady úplně údiv nad tím, že má fiška X pískomilů. :))
    4.6.2010 14:45Kája67
    Vamina: Jé tak to sjem nevěděla :) taky pořádnej zvěřinec, obdiv že to zvládáte :) Já mám 2 morčáky, 2 křečky ateď už bohužel en jednu pískomilku a stačí mi to :D :))))
    4.6.2010 15:20Fiška
    X pískomilů a 15 druhů dalších zvířat.. jsme blázni.
    4.6.2010 16:09Bodlinka
    Ahoj Holky! Tak at se pobaviem dal :-). My mame doma 27 piskomilu, maximalni pocet jsme meli 37 piskomilu a 1 morce. Ale do budoucna vice neplanujeme. Jinak jsem na netu nasla taky holku, co ma doma 40 piskomilu. Na takovy pocet se rozumnozi celkem snadno, takze neni problem tento pocet mit. Jak se o takovou bandu starat, to uz je jiny a velky problem, ale zvladnout se to da.
    Lulisek: Je super, ze mas propojene soustavy kleci, to se piskomilum urcite hodne libi. Ale jinak s velkym poctem piskomilu vznika dost starosti, takze se urcite snaz zjistit o nich co nejvic a klidne se ptej. Zatim drzim palce, at se ti piskomilove moc nehadaji.
    4.6.2010 16:13Lenka
    Já nemám momentálně tolik času a prostoru na zvířata, ale v dětství jsme jich doma měli také dost. Jen si myslím, že je rozdíl, jestli si pískomilí farmu (tedy spoustu pískáčů, které rozmnožuje) zařídí člověk jedenáctiletý, nebo už někdo starší. Mám trochu obavu, že jedenáctiletého taková zábava může přestat za pár měsíců zajímat a pak je otázka, co s takovou spoustou zvířat. Zvládnout fůru zvířat je určitě možné bez jejich trápení, ale chce to vědět, že se jim člověk vydrží věnovat řadu let. V jedenácti se může snadno stát, že si brzo najde koníčky, které ho budou bavit víc.
    4.6.2010 17:24Lulisek555
    Bodlinka: díky hlavně já na ně mam hodně času teda když nejsem u koní
    4.6.2010 20:34Kája67
    Bodlinka: A jak to máš třeba s dovolenými nebo když někam jedeš? Někde jsem četla, že pískouši se dají předzásobit až na týden, ale já je doma nechávala max. na víkend, s tím že sjem jeli v pátek pryč a v neděli sjem se vraceli, kdykoli jsme jeli na delší dobu pryč, brala sjem je s sebou a když sjem jeli an dovolenou, chdoial mi je krmit kamarádka...
    5.6.2010 15:20Jakub V
    Ahoj,

    Když už jsme u těch počtů tak já mám 24 pískomilů včetně 12 mláďat a bohatě mi to stačí :)

    5.6.2010 15:32Bodlinka
    Kája: Já je nechám osamotě maximálně 4 dny. Žrádlo jim vydrží, voda jakž takž (podle počasí), akorát je kolem nich bordel. Možná by to zvládli i na delší dobu.
    Pokud potřebuju někam jet na delší dobu, tak mám tu výhodu, že se o můj chov stará celá rodina, takže se na hlídání většinou někdo najde. Občas jsem si musela domluvit nějakou kamarádku na hlídání, ale teď už to moc nedělám. V tomhle počtu vzniká dost starostí, které nezkušený člověk bude těžko řešit. Ta zkušenost je potřeba.
    5.6.2010 20:26Kája67
    Bodlinka: My nijak moc nejezdíme, právě jenom na víkendy, ale teď jedemem celá rodinka do chrovatska na konci července, a asi budu msjuet zařídit ut kámošku...křečky vždycky šoupne ke známej, morčáky k babičce, ale tý pískoušky (teď už bohužel jen meggie:( ) se mi enchce moc tahat.
    5.6.2010 21:27Vamina
    Tak máme 9 miminek. :D Tolik bych jich opravdu nečekala. :)))
    5.6.2010 21:29Kája67
    Vamina: Jééé :) Gratuluju :)
    5.6.2010 21:31vilik2204
    Vamina:Ještě jednou gatulujůůůů:-*
    6.6.2010 17:54Ný x)
    Já sem si dneska pořídila pískomila Valentýnku..
    6.6.2010 19:57Kája67
    Ný x): Jen jednoho? pískoušové se nemají chovat samy, jsou to společenská zvířátka a pořídit si máš vždy nejméně jednu ;) Být tebou pořídím jí ješt kámšoku ;)
    7.6.2010 07:07Katka Arwen
    Lulisek555 pár dní sem tu nebyla a nestačím se divit. Tvůj krok mi nepřipadá moc zodpovědný, dokonce spíš nezodpovědný a dokážu si představit jak to dopadne. Taky vidím, že na našich radách ti moc nesejde, když poradíme nekupuj pár tak si projistotu pořídíš párů hned několik? No chudáci zvířata...
    7.6.2010 11:11Marky
    Vamina: To je pěkný počet tedy:D. Antička šikula mamča že to zvládla :), a bude zvládat.. až budou větší a budou jí otravovat a zlobit to ji lituji :D.
    7.6.2010 14:20Ný x)
    Kája67: To sem chtěla, ale tam měli jen jednu holku a jinak samé kluky ..x( a dva kluci by se zase sežrali a dvě holky spolu se nemusej mít rádi tak sem si radši vzala jen jednoho x)
    7.6.2010 14:34Marky
    dobrá úvaha tedy... :O
    7.6.2010 14:39Bodlinka
    N7 x): Piskomilove mohou byt po dvou jak kluci, tak holky. Neni problem mit tedy dve holcicky, nebo dva chlapecky. Nemusela ses bat si je vzit. Jsou kamaradi vsichni.
    7.6.2010 15:23Lenka
    Bodlinka - no, nemusí to být pravidlem. Dozvěděla jsem se od jedné chovatelky, že dokonce i sourozenci pískomilové se znepřátelili. To, že většinou to vychází a pískáči spolu vycházejí dobře, neznamená, že to je stoprocentní jistota - a pak to chce druhé terárium, na což je dobré být připraven.
    7.6.2010 16:32Ný x)
    Bodlinka = Já vím ,ale mé kámošky pískomilové se poprali a umřeli :( a take bych nechtěla aby se mi to stalo-.... Lenka= Máš pravdu x)
    7.6.2010 18:09Bodlinka
    Lenka, Nýx): A ti co se poprali byli po dvou, nebo jich bylo ve skupine vice? Vim, ze se nekdy ve skupine poperou, nam se prali holky i kluci, ale to byly vetsi skupiny nez dva. A furt je lepsi riziko, ze se nebudou mit radi, nez aby museli byt sami. To ze se nepohodnou neni pravidlo, jen se to obcas stava, to jo.
    7.6.2010 19:06Ný x)
    Bodlinka = V tom už máš zase opravdu pravdu ty xD...
    7.6.2010 19:28bibe
    Ný x): prosim o registraci a precteni pravidel diskuze
    8.6.2010 14:25Lulisek555
    takhle pozoruju pískomily a zjistila sem že asi 4 samičky budou mít mladý.
    moc se těším
    8.6.2010 15:18Katka Arwen
    Lulisek 555: místo těšení by bylo vhodné začít jim shánět nový domov, zajímalo by mě co s těma mimčama budeš dělat když jich každá samice bude mít třeba šest. Najít hodné dobré majitele kteří tvá krásná vypiplaná miminka nedají hadovy bude docela problém kor když těch miminek budeš mít třeba 24. To přeju hodně zdaru
    8.6.2010 18:46Lulisek555
    už mám zájemce z vesnice hlavně moji bratránci chtějí 4 pískomili a moje nevlastní sourozenci a sestřenice potom ještě chtějí moje kámošky takže to bude v poho hlavně jedna moje nevlastí sestřenka chce tu jedu maminku takže je o to postaráno
    8.6.2010 19:02Katka Arwen
    Tak je hlavně pak rozděl na kluky a holky (respektive samice s mláďty a samce), hned po porodu samec samice hned znovu nakryje tak ať jich pak doma nemáš sto...nebyla bys první ani poslední , věř mi.
    8.6.2010 19:04Lulisek555
    jj už se na to chystám
    8.6.2010 22:27Bodlinka
    Lulisek: A to vsechny ty udajne tehotne samicky bydli spolecne? To bych se divila, mohli by se v takovem priprade pozabijet, ale to uz by bylo ted po vsem, vyciti ktera je tehotna ;).
    9.6.2010 12:53vilik2204
    Lulisek:nezodpovědnost!
    9.6.2010 14:10FialkaLona
    Ahojik, můžou čerstvý a sušený šípek?
    9.6.2010 14:11Katka Arwen
    v šípku jsou třísloviny - nepodávat ve velkém množství!
    9.6.2010 14:20FialkaLona
    Děkuju, myslela jsem to jako pamlsek :o)
    9.6.2010 14:25Katka Arwen
    Co mě zaujalo: Spořič obrazovky -pískomilové http://www.aukro.cz/item1067638039_klec_monitor.html
    9.6.2010 14:57FialkaLona
    Jo, to jsem taky viděla :o) Já mu napsala, to je fakt originální :o)))
    9.6.2010 15:01Katka Arwen
    já takhle kdysi když sem byla ještě malá měla morče, udělal mi to ta´tka ze super starého monitoru-))) Tak sem si pěkně zavzpomínala ;-D
    9.6.2010 18:28Kája67
    Ný x): Tak podle mě by se nepoprali ani dva kluci ani dvě holky, kdyby byly spolu od začátku, to se stane jen málokdy, takže si kldiěn mohla koupit dva ;) Ještě teď být tebou pořídím kámošku, nemáš jí samotnou ještě moc dlouho...
    - - - - -
    Katka Arwen: Jé, to je hodně zajímavý :)
    10.6.2010 15:58Lulisek555
    nn těhotný samičky sem oddělia od sebe koupila sem další klece takže je to v poho maj tam hodně jídla takže třeba jim dám jablko kousek banánu a chci se zeptat můžu jim dávat bílej jogurt?
    10.6.2010 16:58Katka Arwen
    takže teď máš 4 klece v každé po jedné samici???? a jednu klec se dvěma samci a jednou samicí?
    - - - - -
    bílý jogurt můžou ale v malém množství
    10.6.2010 18:07Bodlinka
    Lulisek: Kdyztak ty samicky, pokud si myslis, ze jsou opravdu tehotne, tak kazde dej samecka, aby ji pomahal s detmi.. ale asi je blby riziko, ze se budou mnozit dal. Ale pokud by se ti holky snesli spolu, ta je dej spolecne. Idealni je se snazit udrzet co nejmene skupin, delit je jen pokud je to opravdu nutne.
    10.6.2010 19:00Lulisek555
    bodlinka:jj dík

    katka arwen: jj dík
    10.6.2010 19:34Kája67
    Lulisek555: Fakt by to chtělo sehnat co nejvíc klecí, abys pak mohla oddělit....a jinak dkyž jim tam takhle dáváš to ovoce, tak ho třeba nakrájej na tolik kousků kolik máš pískomilek,a by se nepraly ;)
    12.6.2010 14:03FialkaLona
    PROSÍM, proč nemůžou být pískáčci spolu?? Před týdnem jsem dala ke čtyřem 3měsíčním holkám 6ti týdenní čtyři holky. Byli v klidu, ale včera jim (těm menším) ukousaly ocásky až k zadečku. PROBOHA PROČ??? Měla jsem takovou představu, že je budu mít všechny ve velké voliéře s větvema, kolotočema, kokosama a schovkama ve velké hromadě hoblin, ale tenhle masakr se mi fakt nelíbí. Co mám udělat? Vždyť v přírodě také žijí pospolu a ne každý o samotě, nebo ne?
    12.6.2010 14:31Bodlinka
    Fialka: Ahoj! Moc me mrzi, ze se ti to prihodilo. Jeste se mi to nestalo, ale mam z domova zkusenost, ze se mi ve velkem skupine spis snazi kluci nez holky. Ale nase holky se zacali prat az kdyz byly trochu starsi.. Proc tyto veci delaji, si myslim nikdo netusi. Proste se nemaji radi. Takze bych je rozdelila.. Mozna to dela jen jedna, tak oddelit utocnici. A je skoda, ze se ty maly nechali, ze neutekli. Je dobry mit v ubykaci dost moznosti na schovani se.
    V prirode samozrejme bydli piskomilove ve velkych rodinnych skupinach. Ale je to rozdil, protoze kdykoli mohou prostor ci skupinu opustit, kdyz je treba. Nam z klece odejit nemuzou, takze musime sami poznat, kdy maji problem, abychom je mohli vysvobodit.
    - - - - -
    S velkymi skupinami piskomilu tu ma zkusenosti malo lidi..
    12.6.2010 14:32FialkaLona
    Njn, já je hned včera oddělila, v kleci mají dřevěný zavěšený domek, dole papírovou ruli od koberce, květináč s pískem, kokos, ruličky od toaleťáku taky každou chvilku dodávám, pak tam ještě mají i krabici od papírových kapesníků a větvičky. Schovat by se kam měli, ale ona ta potvora pořád běhala za nima, takže jim to nepomohlo. Je mi jich strašně líto!
    12.6.2010 14:42Vamina
    FialkaLona: Ono je to trošku jinak.... V přírodě jsou přirozeně skupiny, kolonie pískomilů. Ovšem když se setkají dvě takové cizí skupiny a nerespektují navzájem území těch druhých, dojde i zde k potyčce, ovšem mají možnost se stáhnout - tak to chodí u většiny zvířat. Proto bych viděla spíše problém v tom, že tříměsíční holky mají svou skupinu a hierarchii, takže berou ty mladší jako konkurenci a vetřelce, snaží se je vyhnat ze svého. Zvláště pokud se mladší dostaly do ubikace těch starších.
    - - - - -
    Jiné je to v případě postupného seznamování, kdy může dojít k projevu vzájemné tolerance obou skupin.
    12.6.2010 14:55Bodlinka
    Fialka: Pokud je uz davno prohanela, tak je jasne, ze je tam nechtela. Pak jsi asi nemela cekat, nez to zaslo takhle daleko. Hlavni ale je, ze to vsechny prezily, mohlo to byt i horsi.
    - - - - -
    U me slo o pripad potycek, kdy je to dlouhodobe harmonicka skupina a najednou jim neco preskoci v hlave. To uz chapeme opravdu spatne. Ale myslime si, ze je to hlavne nervozitou, ze maji kolem sebe jine skupiny piskomilu.
    Fialka: U tebe to asi bude jeste v ramci seznamovaciho procesu. Divim se, ze se to projevuje az po tydnu. Mozna to jen bylo hodne skryte, tak sis toho poradne nevsimla. Ale vidim to tak, ze budes mit z teto velke skupiny, dve mensi. Dal uz to snad bude v poradku. Drzim palce.
    12.6.2010 15:05FialkaLona
    Týden byli v klidu, spali spolu v budce nebo ve vytvořeném hnízdečku, až včera jsem slyšela jemné pískání a zjistila, že jim ukusuje ocásky u kořene. Právě že mne to vyděsilo, vždyť týden se snášely a najednou tohle. Právě že předtím žádné potyčky nebyli,jinak bych je rozdělila okamžitě. :o( Koukám na ně několikrát denně a chodím neustále kolem nich. Není problém je mít všechny zvlášť, ale myslím, že je to škoda, chtěla jsem je mít ve velké voliéře jako kolonii v přírodě, zařídit jim co nejpřirozenější prostředí..
    12.6.2010 15:08Bodlinka
    Fialka: Plne te chapu... Taky bych si nevedela rady. Ale asi je jen tak nepochopime a musime respektovat jejich prani (pokud ho pozname). Takze.. no, co se da delat, asi to budou dve skupinky po 4 holkach. A snad spolu budou spokojeny aspon tak.
    12.6.2010 16:30L.u.c.k.a.
    Ahojky, máte někdo zkušenosti s bydlením pískomilů na balkóně? Je uzavřený, jen zasklení je otevřené, je tam asi 30 stupňů, ale zase tam cirkuluje vzduch... Nevíte, zda tam můžu pískáčky nechat? Jestli to pro ně není lepší než doma? Mám velkou klec a byli by samozřejmě ve stínu. Děkuju za odpovědi...
    12.6.2010 18:58vilik2204
    Lucka:z mého pohledu je to blbost kdyby bylo tak 19 stupňů tak ok,ale ty by jsi vydržela celý dny na slunku při 30 stupních a to je dusno a nedá se dejchat.
    12.6.2010 20:07Bodlinka
    Lucka: V tomhle pocasi, kdy jsou nadmerna vedra, tak by tam urcite byt nemeli. Ale kdyz je normalne, tak by to tam mohlo byt fajn, to jo. Jen poradne zabezpecit, aby ti neutekli a tak. Aby si neublizili.
    12.6.2010 23:15bibe
    Lucka: rozhodně pískomil v tak vysokých teplotách nemá co dělat, spíše jim vyhovují teploty do 20 stupňů a takhle u takhle hraničních hrozí přehřátí organismu ( a nestačí cirkulující vzduch). takže je přestěhovat někam do chladnějších míst.
    13.6.2010 19:47L.u.c.k.a.
    Moc všem děkuju za odpovědi, teď se trochu ochladilo, takže se chystám je dát ven, ale jakmile bude horko, spolehněte se, že je venku nenechám ;-)
    A nebojte, neutečou, plánuju dát pod klec akvárko a ten balkon je zasklený (vespod uzavřený), takže je tam plánuju i vypouštět na proběhnutí...
    14.6.2010 10:00Vamina
    Lucka: Já osobně naopak dávám pískomily (úplně ven, mají zastřešeno) a potkany (do boxu místo koně, který je 24/7 venku) na léto ven, aby nebyli v příšerných teplotách co máme kolikrát tady nahoře (cca 30-38°), do terárka dávám směs hoblin, písku a hlíny - oni si udělají hluboké nory a schovají se jako v přírodě, aby jim nebylo horko, stejně jako zima, terárko má rozměry 50x100x50, nahoře je mezera asi jen 15 cm k záklopu. Na balkon kde je takové horko bych je rozhodně nedávala.
    14.6.2010 13:15Lulisek555
    ahoj chci se ještě zeptat moje babička mi přivezla třešně myslíte že můžu jednu dát pískomilům?
    14.6.2010 13:51Bodlinka
    Lulisek: Jasne ze muzes :-). Jen at se tim neprezerou, ale jinak si daji urcite radi. Uvidis ;).
    14.6.2010 15:31Lulisek555
    Bodlinka:dík
    15.6.2010 11:04Cobra9197
    Ahoj, mám takový problém a proto vám píšu o radu, mám doma pískomily konkrétně 2 samice, krásně se snášejí a mají kolem roku, ted v létě musím odjet na měsíc do německa kvůli práci a tak se chci zeptat jestli je lepší aby zvířátka jeli na výlet nebo by se mi o ně měl někdo radši postarat. Dík :-)
    15.6.2010 11:07bibe
    Cobra: pískomilovi je to v podstatě jedno, pokud je někdo zopodvědný, kdo se o n bude opravdu starat a nenechá je týden čučet o hladu a bez vody a bez povšimnutí, pak je lepší, aby se o ně někdo staral. Pokud však nikdo takový nebude, tak je klidně vem sebou. Pískomil cestu tam i zpět v přepravce zvládne a pak je dáš na místě zase do jejich klícky, kde budou mít pohodlí. Takže když po cestě dostanou napít a budou mimo dosah zářivého slunce, tzn. nenechávat v rozpáleném autě pak je vše ok.
    15.6.2010 11:28Cobra9197
    To bibe: dekuju za odpoved, tak to je určitě čeká výlet mazlíky :-) pořád lepší když budou se mnou než s mýma kamarádama :-D nikde sem na internetu tuhle radu nenašel tak sem rád že sem to konečně rozhřešil :-)
    15.6.2010 13:36Lenka
    Cobra9197 - Nevím, jestli je to tak jednoznačné. Moji pískáči byli nešťastní z jakéhokoliv přesunu či stěhování, bylo vidět, že vždycky potřebují několik dní na aklimatizaci. Kdežto když jsem se domluvila s kamarádkou, že je dvakrát týdně navštíví a dá jim, co potřebují, tak jsem mohla na měsíc v pohodě odjet a vítali mně vcelku klidní pískáči, jen chvíli trvalo, než si zas zvykli na hlazení a podobné věci. Ověřila jsem si to takhle několikrát.
    15.6.2010 15:19Katka Arwen
    já zas své pískáče pravidelně táhala tam a sem, byly na to zvyklí-))) nějak je to nerozhazovalo. záleží opravdu nejvíc na osobě co by se o ně měla případně starat jestli je spolehlivá a neohrozí je nějak...podle toho bych se rohodla
    16.6.2010 21:31FialkaLona
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=329 něco málo na rychlo, ať to nemám stále prázdné, fotky jsou krátce po stěhování, teď to u nás vypadá trošku jinak, ale to až příště :)
    17.6.2010 16:20Terkina
    Ahojky, tak jsem měla dneska skvělý budíček... Mamka přiletí v 6:45 do pokoje a bafne na mě - Terezo, jeden pískomil utekl!!
    Vyskočím, jdu se kouknout - fakt, dvířka otevřená, Růženka nikde. Mamka odchází do obyváku a po chvíli volá - Teri, pozor, jde za tebou! Kouknu se, Růženka cupitá přes chodbu, tak natáhnu ruku, chvíli čekám, Růženka přijde... šup a už je v kleci. Hezké :-D
    Už vám taky někdy utekli pískomilové? Mě se tohle stalo už po několikáté, ale vždycky jsem je úplně v pohodě zase chytla. Jednou když utekla mimina co měla pět týdnů a uspořádala si na chodbě takové menší klokaní závody, tak to bylo trošku divočejší, ale jinak v pohodě. V tomhle mi teda přijdou pískomilové zlatí, jako třeba když poslouchám příhody od křečků... Ti to mají někdy docela na dlouho no.
    17.6.2010 16:55brco
    Ahojte,
    chcel by som sa spýtať na občas divné chovanie samičky.Keď ju vytiahnem z akvarka,tak behá ako každý pískač,ale po chvíli akoby dostala nejaký šok alebo čo a robí sekavé pohyby,dokonca sa niekedy "zabalí" do klba a vôbec nebehá a nehýbe sa.V tom čase sa s ňou dá robiť čokoľvek lebo vôbec na nič nereaguje.Dnes mi to spravila znova a čo som si všimol,tak má problém zo zadnými nohami.
    Po chvíli(cca 5min.) sa dá akoby do normálu a funguje ďalej.Je to vyvolané tým,že som ju vybral z "doupěte" a dostala nejaký šok?Alebo je chorá?Ostatné sú v pohode...vďaka
    17.6.2010 20:36Lenka
    Terkina, Fialka - To je krása, že máte pískáče tak naučené, že je můžete pustit ven či vzít do ruky a oni neutečou. Já jsem v takovém případě musela pískáče lákat ke druhému pískáči a tam ho polapit, protože ti moji nebyli naučení nechat se běžně nosit. Já jsem s ochočováním skončila v té míře, že se v teráriu pískáč dá pohladit (když má chuť), bere si jídlo z ruky, ještě tak na ruku v teráriu vyskočí a prozkoumá ji, když tam volně leží. Jak moc úsilí stojí naučit pískáče držet se člověka mimo terárium?
    18.6.2010 11:12bibe
    brco:muze mit sok nebo nejaky jiny problem, to lze tezko rict pokud je nervoveho puvodu
    18.6.2010 16:55brco
    vďaka za odpovede.
    Čo sa týka ochočenia,nejako to ani neskúšam,ale občas ich všetkých (15) vyhodím von,na posteľ a odtiaľ poskáču na zem a sa roztrúsia po celej izbe.Pokiaľ všetko dôkladne preskúmajú a za skriňami utrú prach :)) ,tak sa znova vrátia na posteľ a čakajú kedy ich hodíme naspäť do akvarka.
    Čo je zaujímavosťou nikde nie sú zanechané bobky ani mláčky.Akurát najstaršia samica má možnosť pohybu po celom byte,s čiastočnou kontrolou lebo už sa raz pustila do káblov :))
    Inak veeeľmo zlaté stvorenia.Zdravím Vás všetkých
    20.6.2010 21:35Terkina
    Lenka : abych pravdu řekla, tak moji pískomilové moc na ruku taky nejdou. Dají se pohladit stejně jako tvoji - když mají chuť. Na ruce moc dlouho nevydrží, nebo spíš to s něma nevydržím já - obě holky se naučily štípat, nebolí to, ale je to nepříjemné. Zvykly si, že když začnou štípat, tak je vrátím do klece. Jsou vyčůrané :-D
    Ale vždycky když mi pískomil utekl, tak přišel k ruce v pohodě. Asi to bude tím, že jsou takoví zvědaví. I mamka dokázala v pohodě chytit pískomila, když jsem třeba nebyla doma.
    - - - - -
    brco : tak to je skvělý zvyk :) My máme příliš lákavou patrovou postel, pod kterou je plno krabicí a hraček, takže bych musela asi čekat hodně dlouho, než by to tam zas všechno holky prozkoumaly a vylezly... to tak jenom s dohledem na postel nebo na stůl. Po pokoji můžu pustit akorát potkany před krmením, pískomily těžko...
    22.6.2010 10:49Simi
    Chtěla bych se zeptat Mám pískomila asi týden a utekl mi a nevím jak ho chytit neni totiž ještě ochočený Prosim o radu..
    22.6.2010 11:01Katka Arwen
    Simi: zajdi do nějakého obchodu kde mají různé zahradní a domácí potřeby a kup pastičku na chtání živých myší (nebo lze objednat na netu viz.: http://www.farmarka.cz/past-domeckova, http://shop.zcjh.cz/shop/katalog/detailzbozi/index.html?Artikel-Nr=700044&t_Methode=Katalog&t_SearchValue=&t_TreeID=073&t_Sort=A_Bez ) , nebo nachystej krabici s otvorem tam kde pískáč je dej do ní žrádlo a toaleťák tak aby vypadala útulně a číhej až tam vleze. Ovšem jestli je vyděšený je otázka jestli kamkoliv poleze
    22.6.2010 12:27Marky
    Ta past nevypadá moc lákavě :D. Já být pískomil do ní nevlezu hh.. Já bych volila radši tu krabici.. prostě ho nalákat na jídlo, na písek na vykoupání.. a dát to do té krabice položené a číhat.. A jak ti mohl utéci ?:O
    22.6.2010 12:37Lenka
    Simi - možná za ten týden už trochu nasáklo pachem místo, které obýval. Možná, že by pro něj mohlo znamenat trochu bezpečí či být trochu známé. Pokud je to klec, možná by se k ní byl ochoten přiblížit. Možná by pomohla i trocha podestýlky z jeho hnízda. (Nejsem si jistá, uprchlého pískomila jsem chytala jen jednou.)
    22.6.2010 12:56Simi
    Lenka -Děkuji ti ale už sem jí chytla..Sice to bylo obtížné ale za ocásek sem jí rychle čapla no nic jiného mi nezbívalo ale povedlo se :) a jinak děkuji za rady
    22.6.2010 17:00vilik2204
    Ahojik stala se strašná věc,jako každý den kontroluju pískoušky,nakrmím pohraju si s něma,ale najednou vidím klacík od krve tak jsem kontrolovala zoubky jestli někomu nevypadl,že je na klacíku krev a bříška.Ale našla jsem na nejstarším jedincovi,že má na bříšku kuličku takovou vekou kuličku tekla mu z toho krev určitě,ale bobíhá a hrabe jakoby se nic nestalo.Co mám božínku dělat :-( Prosím poraďte jaké máte stím zkušenosti chudáček :-(
    - - - - -
    Zítra mám ústní zkoušky tak zde nebudu.Dneska jsem zde na skok tak prosím napište mi sem rady a já to dneska večer skouknu a zítra ráno děkuji.
    22.6.2010 17:01bibe
    vilik: pravděpodobně se jedná o změnu a zduření pachové žlázy ať už zánět nebo nádor. to lze jen podle pohledu a zkušenosti s tím. Jinak pozor na to, v momentě, kdy si to odře moc a moc to krvácí tak může i vykrvácet. Jinak nejlépe oddělat vše o co by si to mohl zranit, i když oni sami si to dost čsto koušou. Hlavně nic na to sama nepatlat a nenatírat a nelepit to.
    22.6.2010 17:05vilik2204
    bibe:je to tím,že už je starší?jak se to mohlo stát?Tolik otázek mám v hlavě :-(
    22.6.2010 17:24bibe
    vilik: je to jedna z možnosti ale je nutne se fakt zamerit na to co to je jestli zanet nebo nador. ono je v tom trocha rozdila ale i tak. proste je to vec, ktere si clvoek nevsimne casto. ma to moc piskomilu zvlaste samecci a dominantni. jak rikam proste odstranit veci, o ktere by si to mohl odirat a drazdit.
    22.6.2010 19:45vilik2204
    bibe:děkuji moc za radu.Já si myslím,že je to nádor je to kulička a já siříkala proč poslední dobou se nechtěl tlusťoch mazlit :-( A ono ho to bolelo určitě asi to tam bude mít dýl tak týden,protože mám učení hodě tak jsem se sněma pomuchlala dala krmení a bylo všechno.Věci mám pryč,všechny klacíky a hračky,ale oto víc jim tam dám podestýlky a sena ať se nenudijou.Může na to umřít?Já si myslím,že se to zvětšuje bude to to co máš v albumu v tech fotkach,vypadáto stejně :-(
    22.6.2010 20:15bibe
    vilik: ano muze na to umrit a umira se na to, prtoze to zevnitr utlacuje ostatni organy. Jinak rulicky od toaletaku mit muzou na zabavu, jen by nemel na nic skakat aby si to nepodral a neruplo mu o rychleji.
    22.6.2010 20:29vilik2204
    bibe:děkuji ruličky jim dávám a budu dávat :-) Ale hlavně aby to neotíral tu ruličku tu ostrou hranu
    - - - - -
    Za jak dlouho může umřít.Budu se mu věnovat co nejvíce ať má pěkné stáří.Jsou mu 4 roky..:-( Krásné 4 roky :-(
    22.6.2010 20:56bibe
    vilik: to zalezi jak to ma velke, jak to ma dlouho a jestli si da do toho bakterie nebo ne tim odrenim ajestli mu rupne opravde a uprimne kdykoli:( je mi to lito, ale je o tak. muze t byt dny tydny,....
    22.6.2010 21:08vilik2204
    bibe:já si myslím,že to bude týden staré je to velké přesně jak máš na fotečce jak to začalo ten nádor a budu to sledovat jestli se to větší,ale prásklé to měl tekla mu z toho krev a aji hodně :-( na to že je to malý hlodavec,ale ja to neviděla jak mu to teklo jen jsem viděla klacek od krve to se seběhlo rychle jsem jim čistila a najednou za par minut vidím klacek od krve :-( achjo :( ale tak jsou mu 4 roky stejně by umřel brzo bez náddoru nebo s ním :-(
    23.6.2010 14:42Lulisek555
    dneska ráno porodila pískolka máme 5 rotomilích mládátek
    - - - - -
    achjo! jednoho sežrala :'(
    23.6.2010 15:13Katka Arwen
    Lulisek555: jestli jedno sežrala tak se ji pokus nevyrušovat a dopřej jí nadstandartní zaopatření co se týče jídla a pohody
    23.6.2010 16:03Lulisek555
    Katka Arwen: jj otec má takovou krémovou barvu matka taky ale narodilo se mi jedno černý myslíš že je to v poho?
    23.6.2010 16:44Katka Arwen
    a co myslíš ty? Já myslím, že když chce člověk něco množit měl by si o tom nastudovat alespoň nějaké věci, aby pak tvorečkům jenž dojdou na svět umožnil ten nejlepší možný start do života. Mít zvířata které mají mladé chce především velkou zodpovědnost.
    A k tvému dotoza ano myslím že je to v poho
    24.6.2010 14:34Lulisek555
    zatím se jim daří dobře pískolka je kojí v poho nechá se, kamarádka (veterinářka) taky řekla že je to v poho tak sem jim do klece strčila rajčátko,okuru a tvrdej chleba
    25.6.2010 10:53Katka Arwen
    Pro chovatele a majitele miminek: Můžu vřele doporučit službu Zoo kurýr ( http://zoo-kuryr.cz/ ) dovezou Vám zvíře odkudkoliv kamkoliv po celé republici. Moc se to hodí pokud máte zájemce z daleka a po mimču od Vás skutečně touží - tak si dojedná a zaplatí převoz a mimčo může mít hnedle u sebe. Sama sem si teď od nich nechala přivést morčinky z Prahy do Olomouce - uplně bez problémů a za super cenu.
    Vím, že máte problém udat některé mimča tohle by mohlo pomoct ;-)
    29.6.2010 13:58Lulisek555
    už otevřeli očička :)
    29.6.2010 21:20Marky
    Lulisek: tak to gratuluji k novému druhu rychle rostoucíh pískomilů;) Blahopřeji jsi první člověk který dosáhnl rychlého vývoje;). To určitě za týden už budou jíst normální potravu nebudou pít mléko od matky ne;)
    29.6.2010 21:33Katka Arwen
    Lulisek555: A nechseš nám je vyfotit? Rádi bychom se jima pokochali
    30.6.2010 00:18Vamina
    Marky: :)))