od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Červenec v roce 2010
  • Zobrazuji 104 zaznamu.
  • 1.7.2010 00:22Katka Arwen
    Info pro všechny IP adresa ze které psala Luisinka a dnes nově také nick EMO girl- byla pro vstup na tyto stránky zablokována. Prosím Vás o dodržování pravidel, neslušné výrazy ani používání více přezdívek v diskuzi není a nebude ani nadále adminy trpěno. Rovněž prosím stávající slušné uživatele, aby na provokace nereagovali. Děkuji Katka Arwen
    2.7.2010 08:21Kája67
    Ahoj...Meggie je zase divná, včera ještě kousala ruličko, koupala se a hrabala v msice písku a dneska ráno stála na domečku, v očíčkách práznej výraz a měla je dost přivřený, jendo jakoby ještě červenější...tak jí celej den vžycky tak po dvou po třech hodinách pouštím, ale ona chvilku běhá, pak se zastaví hrozně rychle jí tluče srdíčko, najenou prostě jenom stojí a pomalu jí klesá hlavička k zemi, jakoby na ní byla moc těžká, ale pak se zase vzpamatuje trochu a běží ál a za chvilku to samý :(((...Za celej den nic nesnědla, pořád jenom leží, trochu se napila když sem jí dala, ale jinak nic :(( Já se o ní vážně moc bojím, nevím co mám dělat, teˇuž v omečku prostě jenom tak ležela, s hlavikčou na straně, ale kyž sem se jí dotkla, zas se na chvilku zvela a koukala co se děje. Když sem tu už řív psala, že měla tokové strnulé stavy, a vzalají k veterináři, oktorka na nic nepřišla, ale řekla, že je v epresi ze stráty té kamarákdky, ale může mít pořá stres ze stracení kamaráky i po tak dlouhé době? Lisinka umřela asi před dvěma měsíci...
    - - - - -
    A nebo nevíte jak jí prostě nějak povzbuit, nebo já vážně nevím :( Nechce jíst, běhat...:(...Nebo nemůže to být i z něčeho jiného než ze stresu? Třeba z horka nebo hluku z otevřeného okna nebo tak?...Ale včera byla ještě v pohodě, dva dny jsem jí nepouštěla, protože sjem neměla čas, jiny sice taky byla méňě akčnější když jsem jí víc dní za sebou nepustila, ale ne až takhle :(
    - - - - -
    Tak dneska ráno zemřela :´´(((...hrozně rychle ýchala a pak začala po kleci běžet jako splašená, ztrácela rovnováhu pak si zalezla do domečku a ... napadá mě, že možná mohla mít nějakou mozkovou poruchu něco s rovnováhou, nebo třeba nějaký nádor v hlavě? Když Lisa měla nádor a pravděpodobně byly ze stejného vrhu...jestli neměli špatnou genetiku? :(((
    2.7.2010 11:16Bodlinka
    Kaja: Je mi moc lito, ze ti piskomilka zemrela. Ted uz je ji urcite lip a je zase se svou kamaradkou. Asi je videt, ze to povidani o umrti ze stezku nejsou uplne zcestne. Verim, ze je to dost mozne. Tak tez uz je to dobry..
    - - - - -
    Omlouvam se, prepis, "ze stesku"...
    2.7.2010 11:28Marky
    Kaja: Tak to je mi moc líto:(. Upřímnou soustrast. Ztráta kamaráda (spolubydlící) je pro toho druhého asi velká rána :(. Podle toho co jsi psala jí bylo asi pořád smutno, tak aspoň budou v nebíčku teď spolu holky
    2.7.2010 13:08Vamina
    Kája: Bohužel exostují věci mezi nebem a zemí, které asi nepochopíme... možná už třeba nechtěla žít... stává se to u hodně druhů zvířat, dokonce i u potkanů...
    2.7.2010 14:49Kája67
    Ona už jeden takový stav měla, ale pak se z toho dostala, ještě ve středu večer vypadala celkem normálně, hrabala v písku, očíčka měla normální, ...ale hned ze dne na den se takhle změnila...možná měla i nějakou poruchu, protože ze stezku přece by nemohla ztrácet rovnováhu a tak ne? Ale nejsem doktor, vážně nevim :(. Teď užs e s Lisinkou určitě potkali v nebíčku a není sama...
    2.7.2010 14:50Katka Arwen
    Kája: moc mě to mrzí, už je jí dobře-((((. A ty se drž
    2.7.2010 14:51Kája67
    * Ale ten stav byl už dřív a doktorka si s tím nevěděla rady, řekla že to bude nejspíš z té deprese že ztratila kamarádku, ale teď to bylo horší :(
    - - - - -
    Katka: Děkuju...
    3.7.2010 00:06ADA
    Ahoj,jmenuju se ADÉLA a máme 15 pískomilů.Ráda bych se podělila o pár rad a drbů.Jinak mám strašně ráda zvířata a máme jich doma dost.Chtěla bych si u nás v domečku udělat takový KLUB, který by se jmenoval KLUB KVĚTINKA a pomáhal by zvířatům.Hodně si kupuju knížky o zvířatech i když hodně !některé z nich nemám.
    3.7.2010 11:12Katka Arwen
    Ahoj Ado vítám tě tady a prosím tě o registraci a přečtení pravidel. S pozdravem Administrátor diskuze Katka Arwen
    3.7.2010 15:37ADA
    AHOJ NAŠE JŮLINKA- MATKA STAVÝ NOVÉ OBYDLÍ PROTOŽE MAJÍ HNÍZDO ZASE ZBOURANÉ .I KDYŽ UŽ MÁME PÍSKOMILY VYROSTLÉ STEJNĚ SE O NĚ POŘÁT STARÁ JAKO KDYBY BYLI MALÍ.NAŠI KLUCI SE POŘÁT PEROU-ALE ZE SRANDY.VŽDYCKY K OCINKOVI PŘIBĚHNOU A PLÁCNOU HO PO HLAVĚ.
    - - - - -
    KONEČNĚ DOBRÁ ZPRÁVA,ZÍTRA NAŠIM PÍSKOMILŮM PŘIVEZEME TERÁRKO.PROTOŽE TO NEBYLO OFICIÁLNĚ POTVRZENO ,TAK MÁM Z TOHO RADOST.CHTĚLA SEM SE VÁS ZEPTAT KOLIKRÁT JE POUŠTÍTE NA VOLNO,MY JE TOTIŽ POUŠTÍME JAK TO ČAS DOVOLÍ PROTOŽE MÁME I KOČKY.ALE VĚŘILI BY JSTE ŽE MOJE KOČKA NEMÁ RÁDA NEŠE PÍSKOMILY?
    - - - - -
    Kája67:CHTĚLA JSEM SE TĚ ZEPTAT JESTLI BUDEŠ CHTÍT MÍT JEŠTĚ NĚJAKÉHO PÍSKOMILA NEBO JINÉHO HLODAVCE.JEMITO LÍTO CO SE TI STALO MNĚ SE TO TAKY STALO A BYLO TO HROZNÉ.UPŘÍMNOU SOUSTRAST.
    3.7.2010 17:59bibe
    Ada: poprosim te nepouzivat capslock, jinak budou tve prispevky mazany.
    3.7.2010 22:40Kája67
    ADA: No mám dva morčáky a dva křečky, další zvířátka neplánuju, asi mi totiž začíná alergie, ne přímo na zvířata, ale spíš na tu jejich podestálku a tak. Až pak v buoucnu možná pejska.
    - - - - -
    Ahoj, ještě dotaz, sem se to asi moc nehodí, ale nevíte jestli křečkům dorůstají zuby? Koukala sem totiž a jedna moje křečanda má půlku jednoho zoubku ulomenýho...tak kdyby něko věděl, předem díky
    3.7.2010 22:50Bodlinka
    Kája67: Krecek je hlodavec, takze mu zuby urcite dorustaji. Pokud ma ulomeny zub, tak je akorat problem, ze se nebude obrusovat ten protejsi, dokud nedoroste. Takze ji kontroluj, aby ji neprerostl a neprekazel. Pak ti ho veterinar zastrihne. (My uz to zname a zastihavame i doma, ale chce to zkusenosti.)
    4.7.2010 00:22Kája67
    Bodlinka: Zatím papá normálně, děkuju moc.
    4.7.2010 06:22ADA
    Ahoj,prominte že jsem neměla včera moc čas.A co se týče toho ulomeného zoubku u tvé křečandy, tak má Bodlina pravdu.Ocinek si taky jednou zlomil zoubek ,tak jsem ho pořát nutila aby otevřel pusinku i když to nemá rád. Ale zoubek nepřerostl což je dobré,zato jsem moc ráda. Kája67: Já mám taky dost zvířat. U tatínka tři psy,jednu kočku,hada a chovné myši.No a u mamky:králíka,patnáct pískomilů,jednoho křečka,ještěra,kotě , kočku i když je zase těhotná a kocoura.
    6.7.2010 11:35Kája67
    ADA: Ok, děkuju za radu
    6.7.2010 17:47ADA
    Kája67:Nemáš zač,včera nám už přivezli terárko ,tak jsme už pískomily zabydlely.
    10.7.2010 15:14FialkaLona
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=330
    10.7.2010 20:50ADA
    Ahoj,jak se máš Kájo67:Pískomilové už si zvikli na terárko a mají se dobře.Jak se daří křečaňdě?
    11.7.2010 11:35FialkaLona
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=331
    11.7.2010 12:22Bodlinka
    Fialka: Teda krasny bydleni :-). A to tam mas takovou bandu, to jsou ty holky zase spolu, co s nimi byly ty problemy, nebo tam mas jeste dalsi bandu?
    12.7.2010 17:53Wew
    Bílej se Zrzavym
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=332
    13.7.2010 14:18Marky
    Dotázek ohledně drobného hmyzu? Našla jsem v seně takové miniaturní bílé potvůrky mají snad ani nee 1mm , seno jsem kupovala tento týden a chtěla jsem ho otevřít ale narazila jsem na tyto potvůrky, je jich tam docela dost. Je to prostě bílá tečka která se pohybuje :). Nevíte někdo o co se jedná? A mám seno vyhodit, nebo ty potvůrky pískáčům nijak neublíží? Nebo se to dá nějak vyhubit?
    13.7.2010 16:06bibe
    Já osobně bych jakékoli seno, které nesplňuje kvalitu a něco po něm leze vyhodila. A pokud je nerozdělané, šla bych ho reklamovat do obchodu. Bílá tečka může být mnohověcí a na určení se zkoumají pod mikroskopem.
    13.7.2010 17:03Marky
    Bibe: Je to škoda, rozdělané ještě není, viděla jsem to přes obal. Ale reklamovat nevím no mám ho objednané tady z obchodu králici :). Takže bych to musela posílat do Pardubic... Škoda
    13.7.2010 17:16Katka Arwen
    Marky: tak napiš aspoň na přezdívko Ucho007 ať si všecko seno skontroluje je to majitel shopu i celého tohodle webu, ušetříš tím nepříjemnosti alespoň dalším nakupujícím
    13.7.2010 20:18Marky
    No já si myslím že jsou to takové ty mršky, které žijí v seně a asi to bude i z toho tepla, bude to v každém čerstvém senně.
    13.7.2010 21:27Katka Arwen
    Marky a proč se nás vlastně ptáš když ti to příjde normální ;-D ? V obchodech čerstvé seno nenajdeš nechává se dva měsíce odležet to zaprvé a za druhé žádné potvory v baleném v obchodech prodávaném seně nejsou rozhodně normální a pískáčům bych to nedávala. Jestli se ty potvory tím senem živí a množí se tam tak to bude plné jejich trusu minimálně- blee.
    - - - - -
    To je jako tvrdit že když je venku vlhko, je normální plíseň a proto můžu zaplísněné žrádlo zvířeti dát, a né že se tím bude někdo řídit- to je vtip dámy a pánové ;-DD

    Co se týče tvého popisu mohlo by jít o svilušky ( http://orchidej.wz.cz/foto/coccoidae.jpg ale můžou vypadat různě) a ty by mohli pískáče pořádně doštípat. Jinak bílé je kde co takže by to bylo potřeba opravdu určit odborně podle vzhledu pod mikroskopem.
    13.7.2010 21:28ADA
    Ahoj pořídila jsem si blog ,ohledně zvířat. Sice tam jsou zatím jenom obrázky ale stejně bych vás tam ráda všechny pozvala.Jmenuje se ANIMALSPLANET25 a je na vebové stránce pod jménem: www.blog.cz Ráda bych věděla jestli se vám aspoň trochu líbí nebo co tam mám změnit a ještě přidat. Zatím ahoj.
    14.7.2010 12:33Marky
    Tak já to napsala tak že to bude mít asi ve všech senech.. Pač kdyby jsi to seno vzala do ruky a jen se na něj mrkla tak nic nevidíš.. já to akorát zkoumala dopodrobna pač jsem si kupovala s bylinkama seno tak jsem se dívala co tam je za byliny, a když jsem to zkoumala podrobně a zblízka tak jsem viděla tečky které se hýbaly. Ptala jsem se jestli se s tím už někdo nesetkal, nemusíš se hned čertit:P.
    14.7.2010 12:58Katka Arwen
    Já se nečertím to nemám zapotřebí ;-). Určitě napiš tomu Uchovi bude moc aspoň celou dodávku vrátit dodavateli. Já to fakt pochopila tak že myslíš všechna sena všeobecně ;-DD
    Jinak různé brebery se v senu občas uhnízdí s tím se běžně setkávám, ale seno kontroluju vždy už v obchodě, taky k němu čichám jestli není plesnivé, takže pokud je vadné ani ho neberu a zda konkrétní verbeš může škodit či ne ani nezjišťuju.
    14.7.2010 17:29Marky
    ee myslela jsem ty jeho sena co má na skladě ;). No já ho zkontrolovat nemohla v obchodě že :).
    Mě jen zajímalo jestli tu někdo nebude vědět co to může být za breberky atd.
    15.7.2010 17:12Yeayer555
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=313
    15.7.2010 18:31Katka Arwen
    Yeayer555: moc pěkné album ;-)
    15.7.2010 20:20Yeayer555
    Dík
    16.7.2010 01:11Kája67
    Yeayer555: Pěkný :) O kamarádovi si neuvažovala? :) Nebo jak je ten tvůj starý?
    - - - - -
    ADA: Koukala jsem na ten tvůj blog. U pískomila máš moje fotky a fotky dalších uživatelek, nevím jestli to ostatním vaí, ale moje fotky nikam nezveřejňuj a už vůbec ne bez zeptání. Předem íky za smazání...
    16.7.2010 03:41Fiška
    Kája: To je kluk, yeayer.
    - - - - -
    Jinak, jaká je adresa na ten její blog?
    16.7.2010 08:13FialkaLona
    Fiška: ADA - 13.7.2010 21:28
    Ahoj pořídila jsem si blog ,ohledně zvířat. Sice tam jsou zatím jenom obrázky ale stejně bych vás tam ráda všechny pozvala.Jmenuje se ANIMALSPLANET25 a je na vebové stránce pod jménem: www.blog.cz Ráda bych věděla jestli se vám aspoň trochu líbí nebo co tam mám změnit a ještě přidat. Zatím ahoj.
    16.7.2010 11:28Kája67
    Fiška: Počkej na co mi odpovíáš?....jinak ta adresa je www.ANIMALSPLANET25.blog.cz
    - - - - -
    Fiška: Ale už sem uživatelce ADA psala a všechny fotky uživatelek smazala.
    16.7.2010 12:34FialkaLona
    Kája67: Fiška říká,že Yeayer555 je kluk. (.....Kája67 - dnes 01:11
    Yeayer555: Pěkný :) O kamarádovi si neuvažovala?)
    16.7.2010 13:59Kája67
    FialkaLona: Jo takhle, tak to jo, to se omlouvám
    16.7.2010 16:45dac
    prosim moc poradte mi .Mam samce a samicku celou dobu 2 mesice se snaseli uplne v pohode a najednou jsem dneska rano zjistil ze jsou od krve a samecek ma nakouslej ocas .Prvne jsem si myslel ze je to kvuli tomu jestli nemaji mlady ,ale nemaji ani samicka neni nafoukla :(
    16.7.2010 17:20ADA
    Ahoj dac: Jestli je sameček od krve tak ho musíš dát co nejrychleji do náhradní klece.Mě se to osobně nestalo ale jestli je to vážné musíš stím něco dělat.Skus zítra samičku vzít, jestli tě také napande, tak sní dojdi na veterinuTřeba je čerstvě těhotná tak bříško nemusí být vidět, protože každý pískomil se chová jinak při těhotenství,pak ji mohli rupnout sním nervi tak ho napadla.Ale stejně ji skus vzít co nejdřív na veterinu.AHOJ
    17.7.2010 00:37Kája67
    dac: Prvně je hlavně rozděl, ať si neublíží ještě víc
    18.7.2010 10:32ADA
    Ahoj dac:Jak pak se má sameček a samička?
    18.7.2010 17:24pitbull
    ahoj,omlouvám se že vás takhle všechny přepadávám,ale chtěla sem se pochlubit svoji novou dračicí:-) http://www.magnums.estranky.cz/clanky/nasi-piskomilove.html
    18.7.2010 17:38Katka Arwen
    Vítám tě Petro máš krásnou pískomilku ;-)
    18.7.2010 17:41pitbull
    děkuji.i když nějak si nejsem jistá jestli jsem ten jeji znak nazvala dobře.ale snad ano.má totiž ještě bílé bříško(i když ne celé)a bílé ťapky:-)
    18.7.2010 22:02ADA
    Ahoj pitbull:opravdu máš moc krásného pískomila.Jmenuje se opravdu Dračice nebo ji tak říkáš jen přezdívkou?
    18.7.2010 22:03pitbull
    ada:jen ji tak říkám.. jmenuje se Ginger.. takové drsné jméno:-)
    18.7.2010 22:09ADA
    pitbull:To máš pravdu je drsné.A má partnera nebo nějakého člena rodiny?
    18.7.2010 22:20pitbull
    ada:no stálého manžela uz jsme ji vybrali.vlastního můj přítel.fotku jestě nemám.ale musim ho co nejdřív vyfotit,protože to vypadá že už Ginger březí a podle rodičů Stuarta to budou strakatá miminka:-)
    19.7.2010 21:03ADA
    pitbull:To se budete mít když budete mít mladý .Hlavně když to budou strakáči.
    20.7.2010 10:39Kája67
    Ahoj holky, zase o dotaz ohledně křečků, omlouvám se, ale já doufám, že byste mi mohli poradit,. Jak jsem tu psala s tou křečandou s tím zlomeným zoubkem, tak včera jsem jí na tvářičce objevila lysinku, nebo spíš pod tvářičkou, tak centimetr širokou a dlouhou, ale nemá to zarudlý, ani paraziti, nic, prostě jen lysinka. Ptala sjem se na křeččím fóru a tam je napadlo jestli to není od kousání mříží, co ymslíte vy? Raějí s ní dneska skočím na veterinu, ale oufám že to nebude vážné, protože v ponělí odjížíme na dovolenou k moři na 11 dní a křečky dávám ke známé.
    20.7.2010 12:48ADA
    Ahoj Kájo67: teť jsem zjistila že to křečanda nemá od mříží z klece.Nechci tě strašit ale je příznak nějaké nemoci. Když mi dáš trochu čas tak možná zjistím jaké.Ahoj a pozdravuj křečandu.
    - - - - -
    Kájo67. Tak beru zpět co jsem napsala.Opravdu to může mít odřené od klece a nebo příznak stáří.Ale jestli si to bude pořád drbat tak tam může mít roztoče.
    - - - - -
    Ahoj
    21.7.2010 12:51Kája67
    ADA: No ale ona to nemá že by jí to třeba stářím pelíchalo nebo tak, všude má normálně chloupky, jenom prostě flíček bez nich a má tom normálně růžovou kůžičku. Odřené to taky nevypadá, vážně nevím, večer s ní pak zajdu na veterinu.
    - - - - -
    Ale nejspíš to bude vážně asi ořené z té klece...doufám, večer dám vědět jak to dopadlo.
    - - - - -
    Tak tu lysinku má jenom z kousání mříží :)
    22.7.2010 18:03Kat
    Chtěla bych se vás zeptat, zda je lepší chovat dva samečky nebo dvě samičky? Všude píšou něco jiného, v literatuře je, že dvě samičky se začnou v dospělosti prát a jinde je to naopak.
    Jakou s tím máte zkušenost?
    Předem děkuji za odpověď.
    22.7.2010 18:45ADA
    Ahoj Kat:My máme doma dohromady 15 PÍSKOMILŮ, z toho 5 samců a 10 samiček.My snima žádný problémy stímhle nemáme ale může to být tím že pochází z jedné rodiny.Naše samička porodila celkem13 dětiček takže je to zatím dobré-myslím chování.A jestli se rozhodneš pro samičky nebo samce musíš rozhodnout ty.Ale dávej pozor jestli chceš chovat dva pískomily stéjného pohlaví dbej na to aby byly sourozenci,nemusí se vždy schodnout.
    22.7.2010 20:24Kája67
    Kat: Jojo, ADA má pravdu, nejlépe se ti snesou dvě sestry nebo dva bráchové ;)
    22.7.2010 22:56Rua
    KAT - já chovám pískomily dva roky, mám spolu jak příbuzné, tak nepříbuzné páry, osvědčilo se mi seznamování pískomilů ve zvykací kleci, která je předělená pletivem. Po třech týdnech až měsíci, si na sebe zvyknou a pak už spolu vychází dobře, dle mých zkušeností bez ohledu na příbuznost nebo pohlaví.
    22.7.2010 23:26ADA
    Rua:My když jsme poprvé dali nepříbuzné páry aby si na sebe zvikly tak se strašně pokousaly.U každého pískomila je to prostě jinak, protože neodhadneš jestli samička dospívá dříve nebo třeba ta druhá.Proto je bezpečnější chovat pískomily z jednoho vrhu.Ty už jsou na sebe od malička zviklý.
    - - - - -
    A ještě jsem nenapsala že se můžou dokonce mezi sebou zabít.Ale záleží jak na to půjdeš a i oni se budou chovat.
    23.7.2010 10:20Katka Arwen
    Co se týče seznamování, možnosti jak seznámit pískomily jsou podrobně popsány v rubrice FAQ.

    pitbull: jak si prosímtě došla na to, že by se ti z těch zvířat co máš doma mohli narodit ty barvy co máš na stránkách?
    23.7.2010 12:13Marky
    Katka: Já už to s Pitbulem řeším v soukromých zprávách tu genetiku:).
    23.7.2010 13:09Katka Arwen
    ok ;-) mě to jen zajímalo jestli ví od těch dvou zvířat třeba rodiče a má to spočítané, že by to tak mohlo vyjít nebo to prostě jen tak střelila
    23.7.2010 13:50Marky
    Katka: nene asi nerozumí genetice :).
    25.7.2010 10:17Jarka
    Ahoj,co je lepší mít? 2samičky nebo 2samce?Děkuji
    25.7.2010 10:41bibe
    Jarka: je to uplně jedno, oba se mohou během života poprat, oba jsou stejně mazliví. Pokud jsou u sebe od malička a sourozenci, pak je naprosto jedno, jestli jsou to samice či samci.
    25.7.2010 11:25ADA
    Jarka: Ano bibe má pravdu je to jedno.
    26.7.2010 15:30Tynka
    Zdravím. Včéra jsem si koupila 2krásné mláďata a chtěla jsem se zeptat jestli vám taky když byli malý přes den jenom skoro spaly?Jedinak jsou zabydlený v akvárium mám udělaný plexi sklem různý stůpačky a prolejzačky ale nějak mi zatím nahoru nechodí.Tak si nevím rady. Děkuji
    26.7.2010 16:41šnura
    Ahoj Tynka:měli jsme 13mladích a taky pořát spaly, a nechtěli nikam líst.A ještě je máme.
    26.7.2010 18:06ADA
    Ahoj Tynka:je to normální že spějí ,musí spát hlavně když jsou mladí.A neboj se brzo budou líst a šplhat .
    26.7.2010 20:50Fiška
    Tynka: Měla by sis o pískomilech něco přečíst, abys zjistila, že jsou to hlavně noční zvířátka ;)
    26.7.2010 22:05Rua
    Fiška - pískomilové nejsou noční zvířatka, patří mezi živočichy tzv. polyfázické, což zanmená, že se u nich střídá krátké období činnosti s krátkým obdobím spánku, a to jak ve dne, tak v noci. V praxi to vypadá tak, že pískomil zhruba dvě až tři hodiny spí a pak je dvě až tři hodiny aktivní a tak pořád dokola, ať už ve dne nebo v noci. Tak si o nich taky něco přečti, než buděš někomu radit ;)
    26.7.2010 22:12Marky
    Fiška: teď s tebou musím nesouhlasit;) je to tak nějak jak píše Rua, jsou stejně aktivní jak ráno tak odpoledne tak i v noci :) střídá se jim to např: hodinu spí hodinu jsou vzhůru :) ale je to spíš o minutách jak kdy ;) . Nejvíce jsou aktivní když mají vyměněnou podestýlku a předělanou ubikaci pak jsou vzhůru déle a zkoumají nové věci ;)
    26.7.2010 22:36Fiška
    Když jsem začínala s chovem, tak "žili" hlavně v noci, když si je člověk převychová, věnuje se jim přes den, aby více spali v noci, pak si přes den hrají a jsou vzhůru. Toť můj názor.
    - - - - -
    Hlavně nechápu, proč je tu každej tak útočný. Pak si všichni stěžujte, že tady každej proti sobě mele. Každej se máme něco učit, to, že já řekla svůj názor, neznamená, že se nechci přiučit novince. Chtělo by to trošku lidskosti, dámy.
    - - - - -
    Dříve to tu bylo fakt lepší.. škoda..
    26.7.2010 22:54šnura
    Fiška:promin ale tet musim opravdu souhlasit s Marky,má naprostou pravdu kdyby to nenapsal Marky tak to napíšu já ,to jsou přesně moje slova!
    - - - - -
    Ahoj všichni,chtěla jsem vás pozvat do mého bloku animalsplanety.Adresa je www.blog.cz.Jestli budete chtít, můžete napsat komentáře jestli se vám na mím bloku líbilo a nebo ne.Budu se těšit na nové komentáře.A jestli budete chtít můžete mi tam napsat náké nové nápady a já je tam dám.Už se těším na nové nápady a komentáře!
    26.7.2010 23:10Fiška
    šnura: V čem s holkama nesouhlasim??
    26.7.2010 23:30ADA
    Fiška:máš naprostou pravdu ale někdo si to uvědomí až když to je napsaný.Každý se chová jinak a když si psala o pískomilech tak si určitě myslela na to že máš správnou odpověd a že si jednička .Jo ijá si tak někdy připadám ale neřekla bych že máš pravdu stím že to tady je horší.Jsme prostě holky a každá má jiný názor zak to tu prostě chodí.AHOJ.
    27.7.2010 07:38Rua
    Fiška - myslím, že ani jeden z nás to nemyslel útočně. To, že pískomilové jsou polyfázičtí rozhodně není novinka, mají to tak už od přírody. Máš právo na svůj názor, ale chceš-li se něco přiučit, tak je rozhodně lepší přiznat chybu, než obhajovat svůj nesprávný názor. I to přispívá k vyšší úrovni diskuze.
    Pokud tvoji pískomilové spí ve dne a jsou aktivní v noci a máš to podložené pozorováním, že tomu tak skutečně je, tak mě napadá, že by se mohlo jednat o nějakou poruchu biorytmu, ale zatím jsem se s ničím takovým nesetkal ani osobně ani v literatuře.
    Taky nejsem vševědoucí a nestydím se to říct. A pro pořádek - já nejsem holka ;)
    27.7.2010 08:25Lenka
    Rua, Fiška - Moji pískáči střídali fáze čilosti a pospávání také v průběhu celého dne, ale v noci to prostě bylo víc slyšet - takže to může člověku připadat, že pískáči jsou aktivní hlavně v noci. I když ta míra aktivity ve dne a v noci může být docela podobná.
    27.7.2010 09:37Fiška
    Rua: Promiň, novinka, když se tu objeví kluk.
    Však taky neobhajuju svůj názor, jen ho říkám, páč u nás to tak prostě je. Samozřejmě, že žijou i ve dne, ale aktivnější jsou prostě v noci. A ve chvíli, kdy vědi, že maj dostat jídlo.
    27.7.2010 09:53Katka Arwen
    Fiška nepsalas že to je tak u vás, psala si ,,Měla by sis o pískomilech něco přečíst, abys zjistila, že jsou to hlavně noční zvířátka ;)" a na to všichni reagovali a ty ses hned zlobila, že na tebe někdo útočí a že to tu bývalo lepší -))).....nikdo na tebe neútočil, spíš by sis měla přebrat, že takhle reaguješ vždycky teda obvykle odpovídám já a Bibe - tak jsme my ty zlé, teď došel Petr a tak to schytal on....
    27.7.2010 09:54Rua
    Fiška - taky jsem aktivnější, když se jedná o jídlo...:)

    PROSBA na chovatele a námět pro adminy - můžete sem dát prosím odkazy na zahraniční kluby chovatelů pískomilů? přijde mi zbytečné trávit mládí skenováním netu, když už to mnozí udělali přede mnou
    27.7.2010 10:02Katka Arwen
    Nicméně netřeba se hádát v některých knížkách je skutečně napsáno že sou to noční zvířata, ale my tady už známe hrubé chyby v některých našich knížkách-(( Pískáči jsou zvířátka střídající období spánku a klidu, není však vyjímkou, že se přizpůsobí z různých důvodů jinému režimu.
    U nás na katedře je akvárko kde pískáči taky spíš řádí v noci, je to tím, že jsou plaší a přes den za plného ruchu raději nevylízají. Moji kluci měli zas víc dení aktivitu neb sem je přes den neustále otravovala a tak si žít ve dne prostě postupně zvykli.
    - - - - -
    Rua: koukni na stránky Bodlinky
    http://www.bodlinka.wbs.cz
    - má to tam pěkně naházené ( ten odkaz už sem ti poslala)
    - - - - -
    jinak co se týče námětu pro Adminy - je pravda že shromáždění odkazů taky čeká na zpracování a vložení na stránky -my teď trochu trpíme časovým presem,tedy kdyby se toho chtěl někdo ujmout a dát to dohromady budu ráda když se mi ozve ;-)
    27.7.2010 10:42Rua
    Katka Arwen - díky, mrknu na to, btw. mail mi přišel, odpovím večer, teď jsem v práci
    29.7.2010 13:27KRISTÝNA
    Ahojkiy. Chtěla jsem se zeptat, mám dva týdny 3 pískomily ( samičky ) a jsou docela plaché. Na internetu jsem četla že jí moučné červy. Já jim je skoušela dát ale oni mi je nežraly takže sem je musela vyhodit. Nebo mi taky třeba nejí ovoce(jablko) nebo zeleninu a to jakoukoliv. Nejsou nemocní ? Dále jsem se chtěla zeptat, májí takové hnědé oči, ale jakmile se k nim přiblížím tak jim zčervenají, řím to je ? Děkuji předem za odpověď .
    29.7.2010 14:05Katka Arwen
    Kristýna:Možná jen nejsou od chovatele zvyklí, určitě bych jim alespoň ovoce k dispozici nechávala, časem na to třeba dojdou, že je to k jídlu.
    Co se týče plachosti nezbude než být trpělivá a pomaloučku polehoučku ochočovat a zvykat. A co se týče očiček nepíšeš jakou mají barvu, můžou mít oči rubínové které se zdálky zdají jako černé, ale když člověk dojde blíž je vidět červený nádech.
    29.7.2010 16:51Tynka
    Tak už se mi maličký rozdováděly až s toho nemůžu spát :D už mi začaly slečny papat i sýrek a jiné potraviny tak jsem znich nadčená :))
    29.7.2010 18:37Rua
    KRISTÝNA - co se týče moučných červů - pozoroval jsem jak u pískomilů, tak u křečků dost individuální chutě - jedni by se po tom utloukli a jiní nad nimi ohrnuli nos, takže ti tvoji patří asi k té druhé skupině. Ono i u lidí každý nemá rád třeba rajskou. Můžeš zkusit třeba cvrčky nebo sarančata.
    29.7.2010 19:41Lenka
    Kristýna - Já jsem jim nikdy nedala červy, cvrčky ani sarančata a žili šťastně, spokojeně a dlouho. Takže pokud jedí normální směs určenou pro pískomily, tak asi není potřeba jim přidávat živé "maso", pokud ho nechtějí.
    29.7.2010 19:46KRISTÝNA
    Katka Arwen : děkuji mockrát tak já jim to ovoce nechám. Skusím a kdyžtak za dva dny uvidím :). To je asi pravda s těma očima. Jenom se mi to zdálo divné. Rua : Dobře já jim to dávat nebudu ale já jsem jim dala tři ty červy a pak jsem vytahovala jenom dva, (jednoho musely sníst) jelikož jsou tak stejní nerozpoznám je iod sebe tak nevím, která je jí a která ne. Nemáte něaký typ jak bych je od sebe rozeznala? Prodavačka v obchodě mi řekla že je mám označit trochu fixem. Jenže z toho mám trochu strach, aby nedostaly něakou otravu. Aby si to neolízaly a neotrávily se. Mockrát děkuju :)
    29.7.2010 20:05Rua
    komu by se chtělo v říjnu do holandska, tak se zde koná 17.10. výstava drobných hlodavců, včetně pískomilů, výstava je otevřená i pro ne-členy, zvířata budou posouzena dle holandských standardů, vítěz bude oceněn ;)
    Více viz info na
    http://www.klubmorcat.cz/terminy-vystav/strana-2.html
    30.7.2010 00:17Fiška
    Rua: Pojedeš?
    30.7.2010 10:07Katka Arwen
    Pro méně zdatné ,,hledače" stránky holandského klubu: http://www.duinstreek.com
    - - - - -
    Myslím, že by na této výstavě mohli uspět naši chovatelé rexů - nezapomeňte, že jinde ve světě pořádně nejsou.
    30.7.2010 11:02Marky
    k výstavě je ale třeba aby mělo zvíře PP a bylo registrované ne? Ptám se jelikož pro pískomily to ještě není možné;). Tak jestli by v tom Holansku ty zvířata přijali bez papíru na výstavu :)
    - - - - -
    moc tomu nerozumím ale píši tu že to bude klubová výstava
    http://www.duinstreek.com/Evenementen.htm
    30.7.2010 12:47Katka Arwen
    V propozicích mi to připadá nejasné (tedy to s tím PP, ale v klubu bít nemustíte to je dané), muselo by se napsat někomu z klubu (ostatně morčatáři maji taky stndart A B C a do Cčka můžou i zvířata bez PP takže záleží jak to mají přesně dáno)
    Ale podle toho - No breeders card or membership of de Duinstreek needed, anyone can participate!
    bych usuzovala že PP není třeba
    - - - - -
    Marky: Klubová výstava znamená že ji pořádá konkrétní klub a že je to pod jeho záštitou nikoliv, že se nesmí zůčastnit nikdo mimo klub či z jiných zemí a klubů
    30.7.2010 12:59Marky
    To by se asi muselo napsat přímo do toho Holandského klubu.
    - - - - -
    a našla jsem si i jejich standard a jaké barevné variety se tam vystavují.
    Agouti, DEH, Lilac, Nutmeg, Black, Polární liška, Burmes, Siames. A ještě 3 barvy to už si nepamatuji, ale myslím že u nás moc nejsou. A myslím že se nevystavují znakatá zvířata, pač o tom jsem tam nic nenašla.
    30.7.2010 13:21Katka Arwen
    To sem taky myslela napsat na Holandský klub ;-)
    30.7.2010 13:41Marky
    :)
    A napíšeš ty? nebo mi pomůžeš něco sesmolit :). Tomu zas úplně tak moc nerozumím tak aby to mělo hlavu a patu :).
    30.7.2010 13:44Katka Arwen
    Otázka je jestli pojedeš, aby mělo význam něco smolit a otravovat je, jestli jo pročetla bych to pořádně a třeba i něco sesmolila -))
    30.7.2010 14:21Marky
    No přemýšlím o tom :), byl by to dobrý výlet ;). Ale jsou pro a proti :), Takže nemohu říci teď na 100% že bych jela :O
    - - - - -
    Tady na ukázku naše nová pískomilka ;). Nebo nová, doma už jí máme skoro 2 měsíce.

    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=333
    30.7.2010 18:42Rua
    Fiška - jel bych, ale vzhledem k tomu, že to není zrovna levná záležitost (jen benzín by vyšel na cca 5tis. kč, je to přece jen 1100km tam a 1100km zpátky...), tak by se to dalo zrealizovat pouze při vetším počtu cestujících - když se najde dost vážných zájemců, tak proč ne, v dnešní době GPS to není zas takový problém
    Pokud bych na to byl sám, tak bohužel ne, nejsem milionář...:(
    30.7.2010 18:55Katka Arwen
    Člověk nemusí být hned milionář jen se stačí zeptat a zajímat se psala jsem to už Marky, morčatáři jezdí na zahraniční výstavy pravidelně stačí je jen zkontaktovat, určitě někde místečko v autě bude - stačí jen napsat na morčecí diskuzi tady na králících nebo napsat přímo do CHS Jizerka či Andymár, myslím že tady budou vědět kdo jede jestli nepojedou sami ;-)