od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Září v roce 2010
  • Zobrazuji 160 zaznamu.
  • 1.9.2010 10:26MarLen
    Marky - to som ja anonym som z Komárna ale fakt tu je problém získať pieskomila, chcem ho lebo nieje ako škrečok že celý deň spí, mala som aj morča ale to sa ma bálo a nevedela som ho skrotiť stále predo mnou utekalo, a tak chcem pieskomila nieje ani nočný ani denný tiež nieje drahý a mám pre neho dobrú poschodovú klietku má len jednu chybu neviem ho zohnať na inzerci sú ale 300 km odomna a poslať sa samozrejme nedá.Dokonca aj v Bratislave nieje také isté že ho budú mať.......
    1.9.2010 14:55Marky
    MarLen - Tak jsem se dívala na mapu kde je Komárno, ale našlo mi to jen Komárno v České republice, u Zlína :). Ale to asi nebude ono že? :). No ještě další věc, pískomily jedině po dvou, samotnému by bylo smutno. Vždy po dvou, tyto zvířata;).
    1.9.2010 17:42MarLen
    Marky - ano dvoch by som chcela a Komárno je na juhozápade Slovenska http://www.karpaty.net/mapy/slovensko.jpg dole
    - - - - -
    a prečo sa pýtaš ????
    1.9.2010 18:14Kája67
    MatLen: No poku chceš ještě něco méně bojácného a něco víc na mazlení než morče, tak to pískomil rozhodně není, sou to skvělá zvřátka na pozorování, ale mazlit se s nimi nedá a bojí se mnohem víc než morčata. Morčata chovám a vůbec nemám problém s ochočením nebo že by se mě báli, to spíš ty pískomilové jsou plaší.
    1.9.2010 18:47Marky
    Kája: tak to pak záleží asi na povaze,nebo nevím co máš za pískomily :D. Já tedy bojácné pískáče nemám ani jednoho :p, nikdo se nebojí ruky když ji strčím do ubikace, jsou spíše zvědaví :o. Pískomil není plaché zvíře je více zvědavé proto nikdy nebude v koutě ustrašeně koukat :O
    - - - - -
    MarLen- jejda tak to je hodně na blbém místě:/. Myslím že v Bratislavě by určitě měli ve zverimexu pískomila. Ale myslím že bez cestování to asi nepůjde, jestli v Komárnu bo okolí nemají nikde pískomily, tak se asi budeš muset vypravit někam dál. Chtěla jsem ti dát odkaz na bazos.sk ale koukala jsem že jsi tam už byla a zanechala poptávku :D. Tak už nevím jak poradit :(.
    1.9.2010 19:02MarLen
    Marky - Ďakujem za snahu ale aj ja som pozerala , no uvidím
    1.9.2010 19:20Kája67
    Marky: Měla jsem pískomilky, už nemám a moje holky byli taky skvělý, ty se vůbec nebáli, Sami mi vlezly na ruku a všechno, jen říkám, že morče je mnohem přítulnější a dá se lépe ochočit. Od MarLen to znělo že právě morče jí připadalo bojácné a nepřítulné tak že si chce poříídit pískomily že v tom budou lepší.
    1.9.2010 19:42Marky
    Kaja- Tak tojo:). To pískomil není na mazlení no:).
    1.9.2010 20:01Kája67
    Marky: Právě jsem to pochopila tak, že chce ještě něco lépe ochočitelnějšího a více na mazlení než morče, což pískomil určitě není, ty jsou spíš na pozorování a tak :)
    1.9.2010 20:10Anonym
    je pravda že piskomila mužu živit nej ze "zbytku" a vydrzi dele nez kdyz ji budu krmit směsmi obilí
    ???
    me to vrtá hlavou rodiče řikaj ze jo ja si myslim ze zrni dostavat musej kvuli vitaminum..
    a rikal mi to i "chovatel" od ktereho mam piskomilky
    1.9.2010 20:52Kája67
    Anonym: To rozhodně pravda není, to jsem niky neslyšela, že by pískomil měl ostávat zbytky, pro pískomila je nejlepší strava krmná směs určená speciálně pro pískomily, seno, ovoce a zelenina kterou můžou, tvrý usušený chléb an obrušování zoubků a tak, zbytky rozhodně ne.
    2.9.2010 06:57Anonym
    Kája67: diky taky si to myslim ale byla jsem trochu mimo kdyz mi nekolik lidi rikalo ze se ma krmit jen zbytky jidla a je to pro nej lepsi
    2.9.2010 12:01Kája67
    Anonym: Není zač...zbytky rozhoně ne..
    2.9.2010 12:12MarLen
    Marky - raz som v Bratislave nevedela zohnať ani morča, obyčajné , krátkosrsté.....a chcem sa ťa ešte spýtať či môžu pieskomily takú trávu vypestovanú zo pšenice?, moje morčatá a degu to mali radi
    2.9.2010 14:59bibe
    Marlen: ano travu ze psenice můžou a budou ji mít pravděpodobně hodně rádi, aspoň mým vždy chutnala.
    2.9.2010 15:24Marky
    MarLen: Tak to je divné , na tak velké město že by ve zverimexu nic neměli :/. Ano mohou, jak už píše bibe;), naši pískouši ji také milují.
    3.9.2010 19:08MarLen
    Marky - tak nakoniec som zohnala dve samičky a musela som cestovať len 30 km neviem kolko stoja v Čechách ale u nás stáli v prepočte 100 kč , sú to mláďatká ale neviem odhadnúť presný vek zajtra ich nafotím
    3.9.2010 22:35Marky
    MarLen - tak to je super;), moc gratluluji, a těším se na fotečky. Tak to je paráda že jen 30km to jde.U nás ve zverimexu 110kč. U chovatelů i dražší ale to je podle barvy.
    4.9.2010 19:51Šárka
    pískouši jsou nejlepší!!! :-D
    5.9.2010 08:12ADA
    Šárka:Souhlasím!
    5.9.2010 11:39MarLen
    tu sú fotky, no musím povedať, že vôbec sa nefotia ľahko https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?3589
    - - - - -
    a to aj vaše pieskomily tak pískajú v noci ???
    7.9.2010 00:20Kája67
    MarLen: No mě občas holčičky pískali, tak jemně, že se třeba praly nebo tak, ale ne zas tak často...
    7.9.2010 18:26zuza
    to som ja anonym som z Komárna ale fakt tu je problém získať pieskomila, chcem ho lebo nieje ako škrečok že celý deň spí, mala som aj morča ale to sa ma bálo a nevedela som ho skrotiť stále predo mnou utekalo, a tak chcem pieskomila nieje ani nočný ani denný tiež nieje drahý a mám pre neho dobrú poschodovú klietku má len jednu chybu neviem ho zohnať na inzerci sú ale 300 km odomna a poslať sa samozrejme nedá.Dokonca aj v Bratislave nieje také isté že ho budú mať.......
    - - - - -
    je sory ja sem si to skopirovala a proste sory ale porat nwm jmeno pro pískomilka ktereha mame doma
    8.9.2010 09:27Draculcavia
    ti moji raubíři už zase škrabkají na sklo :-D teda jedna samička, ostatní chrní v pelíšku
    8.9.2010 12:59MarLen
    zuza - tiež si z KN a nevieš zohnať pieskomila ???
    9.9.2010 09:14ADA
    Ahojda,můj pískomil -holčička má oči větší než ostatní ona je měla takový vždycky větší i když byla mládě.Myslíte že to má nemoc nebo snad dědičnost???
    9.9.2010 11:10bibe
    Ada: nemoc to neni.
    9.9.2010 15:26Marky
    ADA: mě by zajímalo jak vypadá :), mohla by jsi udělat fotku?
    9.9.2010 15:42Draculcavia
    ADA - to mě taky :-)
    9.9.2010 17:54MarLen
    mám ešte pár otázok ohladne pieskomilov
    keď som dala mojim pieskomilom piesok pre činčily tak.......sa tam len poprechádzali a potom tomu nevenovali pozornosť to tak má byť ?
    a ešte , že nepapajú nič iné len zrno nechutí im ani zelenina ani ovocie ani tá vypestovaná pšenica len to očuchajú a idú preč tak im mám dávať len zrno ??
    9.9.2010 19:07Kája67
    MarLen: To je divné, moje pískomilky měli ovoce a zeleniku rádi, zrní asi víc, ale papali i ovoce a zeleninu...Tak poku to nebudou jíst dál, tak jim alespoň kupuj to krmení určené pro pískomilyk, tam mají všechny potřebné vitamíny a živiny adávej jim i seno a třeba usušený chleba atd.....A ten písek je taky zvláštní, ěm se holky v něm vždycky koupali...
    9.9.2010 19:30Marky
    MarLen- na písek oni přijdou;), ale v písku nejsou třeba 5 minut, hopknou do něj vyrochní se a jdou pryč;). Jinak k tomu jídlu každý pískomil nemá rád všechno ovce a zeleninu;), každému chutná něco jiného jsou vybíravý. Kdyžtak mrkni na mé stránky na krmení tam se můžeš inspirovat.
    9.9.2010 21:06MarLen
    Marky - dobrá stránka, Enigma a Benjamin sú krásny párik majú takú nádhernú srsť aj ja mám podobnú varietu dúfam že keď moja vyrastie bude taká pekná a budem skúšať čo im bude chutiť vlastne to aj chápem tiež som vyberavá čo sa týka jedla
    9.9.2010 21:22Marky
    MarLen - děkuji:). JJ jsou vybíravý, každý má i jinou povahu ;),když se zadíváš pořádně tak každý má i jiný kukuč a hlavu ;).
    10.9.2010 14:09Lenka
    MarLen - Někdy stačí dopřát tomu čas. Moji pískáči o některé věci zpočátku neměli zájem a za pár týdnů už z nich byli nadšení, prostě jim trvalo, než se osmělili a prozkoumali to. Problém je spíš nevzdat to a dát jim příležitost si na to pomalu zvykat. Na něco si tak zvyknou. Na všechno asi ne.
    12.9.2010 09:22Martafon12
    ahoj,chci se zeptat jsem začátečník chovem pískomilů a nevím jak by měli mít velký prostor a co smí nesmí prosím
    12.9.2010 11:24bes
    Ahojky, jinak hlasím, že mám od včera 7 pískomilků z útulku. Později dám jejich fotečky, ale jsou nádherní a ač dle fota vypadali na starší kousky, jsou to cca 2 měsíční mimča. :o)
    12.9.2010 12:03Marky
    Martafon12: doporučuji si přečíst tady napískomilech všechny sekce (krmení,ubytování atd..) a nebo si pořídit knihu - Můj pískomil a já či jinou o pískomilech ;). Toto by měl každý začátečník podstoupit;), pač tady na stránkách kdyby jsme měli všem začátečníkům psát základní věci tak se upíšeme na několik hodin:o.
    12.9.2010 21:08Martafon12
    chici se ještě prosím zeptat jestli se třeba pořádají i výstavy pískomilů
    12.9.2010 22:18ADA
    MARTAFON12:AHOJ,ty máš už taky pískomily?Ale upozornuji že budou útočit (možná)na morčata.
    12.9.2010 23:11Draculcavia
    ADA - ne možná, ale určitě, jsou to dost teritoriální tvorečkové :)
    13.9.2010 06:51Martafon12
    já je mám zvlášt a nevím proč bych je měl pouštet spolu akorát se bojím toho jak mě kousou
    13.9.2010 10:00ADA
    Jo já vím jsou teritoriální.Měli jsme králíčka a otec-Ocásek na něj útočil nebo taky matka Jůlinka.A koušou všichni pískomilové.Tak si dej pozor-Martafon12 protože nesnáší neznámé pachy.A určitě si kup knížky o pískomilech.Budeš je potřebovat.
    - - - - -
    A jak jsem se ptala na ty velká očička ,tak na fotce to není vidět, je sice vidět že je má větší ale musí se na ně podívat z blýzka.
    13.9.2010 12:59Marky
    Martafon- v ČR se výstavy pískomilů nepořádají.
    13.9.2010 17:27Kája67
    No mě holky nejdřív na morčátko neútočili, jenom po něm lezli :D a trochu na do něj žďochali, ale když byly starší už na ně útočili, tak už jsem je radši k sobě nedávala :D
    14.9.2010 10:10ADA
    Kája67:Přesně Nelušce to taky dělali žduchali do ní a ona povyskakovala.Pak různě pištěla atd....
    Oni jí totiž štouchali do zadečku a ono se jí to nelíbilo.
    14.9.2010 21:36piskomilci
    Kája - jj, je to lepší je oddělit, morče není dobrý kamarád :-D
    15.9.2010 13:31Martafon12
    Ahoj mám ještě jeden dotaz který jsem níkde nenalezl,jaký písek by měli mít pískomilové aby mohli norovat,děkuji
    15.9.2010 14:04ADA
    Martafon12:Skusila bych normální těžený ,ten jsme taky skoušeli. Nebo pro činčili.Ale skus se zeptat ve zverimexu,to bude nejlepší.......
    - - - - -
    Jo a ještě něco jednou jsem koupila asi 1l písku pro pískomily -jakobi na srst vyšlo to asi na leden kus---159kč A když jich máme tolik.....Tak jsme to používali jenom na koupání .
    15.9.2010 16:17piskomilci
    Martafon12 - já používám pro činčily :-)
    15.9.2010 17:02Martafon12
    jo to tam mají na koupáí ale když jim tam chci dát třeba 30cm tak to bych se možná nedoplatil
    15.9.2010 18:39Marky
    Na jukanou VRH F

    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=339
    15.9.2010 18:45vilik2204
    Marky: Krásný miminka můžeš být na ně pyšná :-)
    15.9.2010 23:47piskomilci
    Marky - jsou úžasní :-) ať se jim daří
    16.9.2010 14:09Ivka
    ahojky nechteli by ste nekdo mali piskomili?mam jich pet. prosim vemte si je nechci aby skoncili u hadu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sou zdarma samozrejmě
    - - - - -
    jinak mam inzerat i na bazos na v drobnych savcich. sou tam i jeich foto. malich i rodicu
    16.9.2010 15:50Zoli
    jak moc se dá pískomil ochočit? chtěla bych mazlíčka který by v klidu vydržel na ruce a tak.. dříve jsem jednoho měla a ten mi klidně i usnul na klíně ale bojim se jestli to nebyla jen vyjimka..
    16.9.2010 16:02Marky
    Zoli: tak na to co ty požaduješ není pískomil vhodné zvíře;)
    16.9.2010 17:54Martafon12
    Hoj,můžu dát pískoušům na hrabání normální písek jak je třeba na pískovištích.
    děkuji
    16.9.2010 19:20Ivka
    ja bych rekla ze s piskoviste asi ne....
    16.9.2010 20:04Martafon12
    to vím že ne zpískovište ale myslím takoví písek
    16.9.2010 20:19Kája67
    Ivka: Tak dej inzerát i sem a když si je někdo nebude chtít vzít, tak třeba do zverimexu nebo do útulku ne? Proč bys je hned dávala hadům?
    16.9.2010 20:21Ivka
    ja je nebudu davat hadum ale pride nekdo do zverexu vazme si je da je hadum....... a utulek tady nemame.
    16.9.2010 21:00Marky
    tak jasny když je nabízí člověk zadarmo, tak si je vezme kdokoliv:P, třeba i člověk jako svačinku pro hada :O
    16.9.2010 21:31Ivka
    martafon12: ja myslim ze ne ,ale to ti asi reknou skušenější. ja použivam pisek pro činčili
    16.9.2010 22:24ADA
    Zoli:Ano není vhodný pískomil na klín nebo tak.Ale mám Ocáska a toho můžu pusinkovat pořád ale samozřejmě je to pískomil a je i divoký.
    17.9.2010 08:33bibe
    marfon : ne pro pískomily nepatří žlutý písek.
    17.9.2010 17:40Ivka
    muzu dat k sobe do klece (jako na furt) 2 mladata z jinyho vrhu? myslim jeko ze jeden je o měsíc starší.
    - - - - -
    jo a moje piskomili samicka ma hnedo-cerny ritni otvor, nema nakou nemoc? u ocasu nic nema
    18.9.2010 11:14ADA
    Ivka:Jestli se snesou tak můžeš ale skus nejdříve seznamovací techniku.A nevím co je samičce.Ale vem jí k vetovi......
    18.9.2010 14:10Martafon12
    Chci se opět zeptat jaký písek jim mám dát do akvárka aby mhli norovat někdo mi napsla že ne písek jako jsou na pískovištích
    18.9.2010 14:12Ivka
    tohle je moje 1. album...https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=340
    - - - - -
    ja osobne pouzivam pisek pro cincili... zeptej se ve zverexu...
    18.9.2010 14:13Martafon12
    něco takového jako má ted ivka v albu mají a jaký písek jim tam mám dát kdybycg jim tam dal pro činčili tak bych se nedoplatil
    18.9.2010 14:43ADA
    Martafon12:My jsme dávali normální těžený ale záleží na výběru.
    18.9.2010 16:30Elanor
    Ahoj, chtěla jsem se zeptat jestli náhodou nevíte co je mému pískomilovi.(Případně jaké s tím onemocněním máte zkušenosti.) Můj pískomil Metoděj má zakalené obě oči, ztratily černou barvu a jsou teď hnědo červené. Má je hodně vyvalené, lepí se mu na ně i piliny Netuším jestli ještě vidí, myslím že ano ale hodně špatně. To všechno se mu stalo přes noc, včera večer jsme se na něj díval, a říkala se že má trochu více vyvalené oči, myslela jsem si že se mi to zdá...
    Žije společně v akváriu s jiným pískomilem, a ten žádné problémy nemá... V Pondělí půjdu se zvířátkem k veterináři, do to doby, nevíte někdo co mám dělat??
    18.9.2010 18:10bibe
    Eleanor: můžeš mu je zkusit otírat opthalmem (vodou), ale stoprocentně to chce veterináře a co nejdříve. pravděpodobně to bude bakteriání zánět, na který musí dostat antibiotika.
    18.9.2010 20:02sandy
    mam takovej stupidní dotaz. pořizuju si ted pískomily a chtěla bych se zeptat jestli jim neděla problem vyšplhat se když jim třeba kolotoč nebo domeček zavěsim vejš v kleci? a je pro ně vhodný plastový domeček když budou mít k dispozici dřevo a tvrdé pečivo na hryzání? mam zkušenosti jen s potkany tak se raději ptám protože přece jen každý zvíře je jiný:))
    18.9.2010 20:39piskomilci
    sandy - plast bych jim nedávala, koušou všechno a to by nebylo pro ně vůbec dobré
    18.9.2010 21:33ADA
    Elanor:ANO CHCE TO VETERINÁŘE .Moje pískomilka má taky vyvalené oči než ostatní, taky jsem se tu již ptala ale ona to má již od dětství ,tak to může bít třeba genetika nebo tak......
    - - - - -
    sandy:Ahoj,my jsme taky dávali pískomilům plast a okousali ho .Takže lepší je dřevo.Jo a pískomilové dokážou skočit kolem 1/2m.Takže bych si starost nedělala.
    - - - - -
    sandy:Máš pravdu každé zvíře je odlišné.
    18.9.2010 22:16sandy
    děkuji za názory.. tak radši pořídim ten dřevěný:) a mam zkusit zavěsit do klece nějaký kus látky jako hamak nebo to ani nemá cenu když všechno rozkoušou?:D
    19.9.2010 01:35piskomilci
    sandy - udělají si z té látky vystýlku pelíšku :-)
    19.9.2010 09:41ADA
    sandy:piskomilci má pravdu,všechno rozkoušou.Měli jsme závěsnou houpačku a už není....Já jsem jim dělala takové hračky.Do látky jsem zabalila krmení a tu pak zašila- omotala provázkem senem atd.....
    19.9.2010 09:42MarLen
    v ktorej izbe máte vašich pieskomilov ?? ja ich mám v izbe kde spím a už tri dni mi obaja hryzú mreže je to nepríjemné čo by sa s tým dalo robiť ?????
    19.9.2010 10:26Šárka
    dneska se mi narodilo 12 malích pískomilu !! juchůů
    19.9.2010 16:20Terkina
    Šárka : 12? V jednom vrhu nebo od více samiček?
    - - - - -
    Dneska jsem se rozhodla rozdělit klec a dát holky vedle sebe. Přemýšlím totiž, proč poslední dobou obě pořád koušou mříže. Někdy u toho i usnou, dělají to prostě pořád. Někdy už ani nekoušou, jen tam tak stojí a žužlají to. Tak jsem přemýšlela, že to bude asi v psychice, akorát jsem nevěděla co s tím. Dneska jsem je čistila a zkusila jsem dát Růženku ke kleci Mercinky, jak se na sebe budou tvářit a dost mě překvapily. Žádné zběsilé pištění a hrabání, jen se očichávaly, až po chvíli začala Merci jako že bránit teritorium. Tak jsem si dnes odpoledne s taťkou sedla ke kleci a vymysleli jsme rozdělení. Jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet :) Moc velkou šanci tomu nedávám, když už jsou jim oběma dva roky a bylo to neúspěšné už když byly mladinké, ale třeba jim to prospěje, když budou mít spolu kontakt každý den, byť jen přes mříže... Co myslíte?
    20.9.2010 12:23ivka
    ja bych taky rekla ze je jich nak moc...
    20.9.2010 16:26Marky
    VRH F fotky - 15 dní
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=343
    20.9.2010 18:36vilik2204
    Tak má holčena štěstí já měla ve vrhu 10 miminek.
    20.9.2010 19:15Terkina
    vilik : hezké :-D já měla nejméně jedno a nejvíc pět :)
    20.9.2010 20:47Ivka
    ja mela taky nejmin jednoho nejvic pet.
    - - - - -
    na mim novim albu najdete hezky domecky tak se muzete mrknout...
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=344
    20.9.2010 22:11piskomilci
    Šárka - woow, 12, to je super :-D to je dost
    21.9.2010 08:24vilik2204
    Terkina u mě je rituál 8 miminek :-) V každém vrhu.U mladé samice
    21.9.2010 17:14piskomilci
    už se těším na své prcky :-) zatím je Sonja jen připuštená, ale určitě z toho něco bude, protože Arnold je akční :-D
    21.9.2010 17:42Šárka
    ale nevim co s nema budu delat
    21.9.2010 18:04Marky
    Šarka: nu tak tuhle otázku jsi si měla položit asi dřív:o nemyslíš...
    21.9.2010 20:36piskomilci
    Šárka - no to sis měla promyslet....
    22.9.2010 14:47Terkina
    Šárka : hledat hodné páníčky. Nic jiného teď dělat nemůžeš.
    22.9.2010 18:06Šárka
    2 panicky sm sehnala a zbitek asi dam do zmerimexu ale ja si nake necham a rozdelim je aby sem nemnela mlade
    22.9.2010 18:21Kája67
    Šárka: Tak heldej ještě dál hodné páníčky, snad je udáš ;)
    22.9.2010 20:43Ivka
    tak to vipadá že moji malí budou všichni černo-hnědí...
    22.9.2010 21:23Terkina
    Tak jsem holky prohlížela a Merci má kousanec na boku a Růženka má pokousanou zadní nohu, asi nějak prstíky... má takový dlouhý drápek na jedné noze... myslíte, že jí to můžu sama ustřihnout (když mi někdo pomůže)? A čím? Abych ji to nestřihla moc...
    Myslíte, že to má cenu, ta rozdělená klec? Už se zas přes ty mříže perou tak já nevím no... :-/ Aby si nějak neublížily nebo něco...
    - - - - -
    óóu, Růžence chybí kousek ocásku, tak to se na to můžu vy... :( ach jo já myslela že jim to pomůže a ony se tak zřídí... mám jí tu tlapičku a ocásek nechat tak nebo nějak ošetřit? Nekrvácí to... Tak asi nic... Musím pro potvrzení na výstavu pro potkánky tak ji asi radši vezmu taky co? Merci je v pohodě ta má jen jeden malý kousanec.
    22.9.2010 22:30bibe
    Terkina: pokud jsou na tom takhle, tak bych je nechala kazdou zit zvlast. Jinak vem ji k vet at se na to podiva. A veme ti zrovna i ty drapky.
    23.9.2010 20:03Terkina
    bibe : děkuju moc :) Na veterinu jsem ji teda vzala, dostala jsem mastičku, s kterou budu potírat ocásek a pacičku nejméně deset dnů ráno a večer. A límeček... chuďátko... ale hned s ním začala vesele trhat papíry tak dobré. Akorát spát se jí bude asi truchu blbě, ale už to vyřešila vždycky si na něco položí hlavičku... Tak snad nebudou žádné komplikace...
    24.9.2010 13:42Luciáš
    Dobrý den,
    Mám jednu starou samičku Skrvnku. A ta se mi před ňákou dobou poprala. A chybí jí ret? nevím jak to popsat. Prostě jí skou vidět nemá tlamičku. Nějakou dobu to měla namodralé a teď se jí to trochu spravilo. Ale od té doby mě začala kousat může to být tím že jí to bolí? Měla bych jí vzít k veterináři?
    - - - - -
    Jsou jí vidět zuby.
    24.9.2010 14:14petula
    koupila jsem si před dvouma dnima ppiskomila je to asi sameček bylo mi řečeno že by bylo lepši kdyby byli aspon dva ale někde jsem četla že pokud by ten druhej byl z jineho vrhu pozabíjeli by se.tak nevím mam co nejdřiv schanět druheho nebo se na to vykašlat.poradi někdo kdo ma třeba skušenost děkuji za jajoukoli radu.petra
    24.9.2010 14:38Terkina
    Luciáš : jak dlouho to je? Jestli už to má zahojené tak s tím veterinář už nic moc neudělá. Jestli ne, taky by bylo lepší za ním zajít... Těžko říct proč kouše, může ji to bolet nebo se může bát...
    - - - - -
    petula : pískomilové se dají seznámit většinou jen pokud jsou malincí, pak už často bývají problémy (ne vždy ale většinou ano) takže záleží kolik tomu tvému je. Pročti si FAQ
    https://www.kralici.cz/piskomilove/pages.asp?f=faq a kdybys ještě něco potřebovala nebo nechápala tak klidně ještě písni ;)
    24.9.2010 14:48petula
    no to pravě nevím zapoměla jsem se zeptat....ale je ještě malej,zatim ma tak velikost ani ne křečka:Dno hold jsem skleroza co se nezeptala a byla cela unešena že si ho koupila.
    24.9.2010 14:56Terkina
    petula : kdyžtak se k nám zaregistruj, můžeš si udělat alba :) Jestli nevíš stopro pohlaví tak ti můžem poradit když hodíš fotku. A jinak jestli je ještě malý, tak by bylo dobré pořídit mu kamaráda, neměli jich tam v tom zverimexu víc? Když ho máš jen dva dny a je ještě malý tak by se to mohlo vydařit. Riziko se zvyšuje s věkem. V tom FAQ to všechno je a jsou tam i různé zkušenosti chovatelů a tak...
    - - - - -
    pohlaví
    http://www.gerbils.co.uk/gerbils/gender.htm
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=24
    24.9.2010 15:52Anny
    Mám Pískomilího samečka. Má zlomený osas u kořene ,ale rodiče nechocou abych platila za zákrok.Může žít i se zlomeným ocasem? A nebudou ho ostatní napadat?
    24.9.2010 15:57Terkina
    Anny : bohužel jestli ho má zlomený u kořene, tak je nutné aby ho veterinář prohlídl a řekl co s tím, možná bude nutný i ten zákrok. Já byla zrovna včera u veterináře taky s ocáskem, Růženka má strženou špičku (kůži) a má tam kousek kosti. Dostala jsem mastičku a límeček. U kořene je to horší. Jestli s ním nepůjdete k veterináři, riskujete jeho život. Má ho úplně pryč a krvácí to nebo je jen křivý?
    24.9.2010 16:03Anny
    Mám mu to něčím ovázat (dlahu)? Co bych pro něj mohla udělat?
    - - - - -
    Je dost skřivený ale není to otevřené. Je jakoby ohnutý na stranu.
    - - - - -
    Mohl mu to udelat jeho brácha s kterým je v teráriu? Já jsem je ted delší dobu vůbec do ruky nebrala všimla jsem si toho před chvilkou.
    24.9.2010 16:11Terkina
    Anny : tak pokud to nemá otevřené tak by snad amputace nebyla nutná, ale nejsem si jistá, nejsem veterinář. Jestli by bylo dobré to něčím ovázat taky bohužel netuším, ale zatím bych to radši nechala tak, mohlo by ho to bolet. Uvidíme jestli neodpoví někdo zkušenější nebo třeba bibe, ta studuje veterinu. Opravdu nejlepší by ale bylo aby se na něho kouknul nějaký dobrý veterinář. Já včera platila za vyšetření, mastičku a límeček asi 200kč to není tak strašné. A člověk s tím musí počítat, že se může zvířátku něco stát a že bude potřebovat veterináře.
    - - - - -
    Anny : no možná že mohl, ale nedokážu si moc představit jak, pochopila bych kdyby to měl hodně pokousané ale jestli to má uzavřené... nebo si ho třeba skřípl pod něčím, třeba pod domečkem nebo tak.
    24.9.2010 16:16Anny
    Terkino moc ti děkuju. Byla jsem dost vyděšená když jsem si toho všimla. Ale ještě neco mám. Dnes k mým dvoum klukům (Bleskovi to je ten s tím ocáskem a Hromovi) přidám nové 4 klučiny chovatelka ,která mi je dá říká že mladí kluci se k sobě dají dát bez problémů. Ale nebudou na něho útočit kvůli tomu ocásků?
    24.9.2010 16:23Terkina
    album Růženky https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=346
    24.9.2010 16:26Fiška
    Terkina: Díky pro představu s límečkem. Opravdu mě to fascinuje..
    24.9.2010 16:28Terkina
    Anny : kvůli zlomenému ocásku by myslím nemuseli. To spíš kdyby měl nějakou nemoc. Kolik jim je? Spíš bych se trochu bála, jestli nebudou současní kluci bránit území a neublíží těm menším. Ale pokud jsou mladí tak to možná bude v pohodě. Kdyby sis chtěla přečíst něco o seznamování tak FAQ tam jsou různé zkušenosti chovatelek... https://www.kralici.cz/piskomilove/pages.asp?f=faq
    já už musím končit, jedeme pryč, tak se všichni mějte :)
    - - - - -
    Fiška : no mě to překvapilo že jsou takové malinké límečky a hlavně že si to ten pískomil nesundá :) Ten větší sice sundala hned ale ten menší je jí akorát. Doktor říkal - no, chtělo by to udělat z něčeho límeček, aby si to nelízala... a sestřička přišla s těma malinkýma límečkama a doktor na to - no my jsme boží, že to máme! :-D
    Tak já už fakt letím, ahoj :)
    24.9.2010 16:30Anny
    Chudák Růženka. To se mi ještě nestalo.
    24.9.2010 16:35Fiška
    Terkina: Se nedivim, že to řekl. Protože tohle už je fakt vysloveně "hustý" :)
    Moji by si to nejspíš sundali.. Blbé ej, že s tim nemůžou být s jinýma pískoušema, páč by mu to kousali. A nemohli by ležet nejspíš ve skupince.
    24.9.2010 18:08Kája67
    Luciáš: Já bych asi radši k veterináři zašla...papá s tím normálně?
    petula: Já být tebou koupím kamaráda, ať není sám, jestli ho máš jen dva dny, mohli by se skamarádit ;)
    Anny: Já bych asi radši k veterináří stjně zašla, je dobře že to není otevřené, ale nevím, třeba mu na to něco dá, nebo jestli to nějak sroste samo...vážně nevím. Veterinář bude vědět víc. Nebo počkej až ti tu odpoví někdo zkušenější jak říká Terkina.
    24.9.2010 20:15kaka
    co když dam k samečkovi(asi teda) dvě samičky????
    24.9.2010 20:16petula
    pravě že v tom zverimexu byl poslední jinak bych hned vzala dva
    24.9.2010 20:18Fiška
    kaka: Nejdřív si zjisti, zda je to fakt sameček a pak přemýšlej o tom, co k němu přidáš.
    Pak přemýšlej o tom, co budeš dělat každý dva měsíce s narozenýma miminkama.
    - - - - -
    petula: Pískomilové si zvykají rychle na samotu, zda se mu budeš často věnovat, tak už mu kamaráda nepořizuj. Zda víš, že péče nebude až tak velká, zkus pořídit jinde, třeba od chovatelek jiného, mladého pískomila (nejlépe stejného pohlaví), přečti si seznamování pískomilů a zkus mu kamaráda přidat.
    24.9.2010 20:34piskomilci
    Ahoj, mám takový dotaz, kupovala jsem si samičku Dark Eyed Honey. Jak jsem si ji přinesla domů, tak byla béžová a na čumáčku byla černější, tak jsem jí začala říkat Šmudlinka, ale teď po týdnu začala línat a najednou vypadá jako aguti, akorát za krkem a na zadečku je pořád DEH a má černý (či tmavě hnědý čumák), tmavší, než co mají aguťáci, co mám... Co to má být??? Jaká barevná varianta z toho bude? jsem celkem z toho zmatená... děkuji za odpovědi
    24.9.2010 20:52Fiška
    piskomilci: Napadá mě nutmeg.
    Ale kdybys vážně chtěla, na netu toho je dost.
    I na webech, které mají tady chovatelky, jsou různé barvy, dle oho bys to mohla poznat.
    24.9.2010 21:41Kája67
    petula: Aha, no tak zkus jinde ve zverimexu nebo od chovatele, nebo tady mrkni do inzerce...ale co nejdříve, aby se seznámili ještě mladí. A kamarád je fakt lepší než kdyby byl sám ;)
    24.9.2010 22:26piskomilci
    Fiška - tyjo, máš pravdu, na netu jsem našla tohle a to se mi přesně s ní stalo :-) je pěkný nutmeg - http://www.gerbilsite.com/Nutmeg.html
    25.9.2010 06:15Fiška
    piskomilci: No, tak vidíš ;)
    25.9.2010 08:27piskomilci
    Fiška - díky :-) věděla jsem pouze o línání světlých, ale ne o této variantě.
    25.9.2010 10:49Fiška
    piskomilci: Taky jsem se učila a zjišťovala postupně.. Je víc variant barevných pískomilů, než si myslíš :)
    25.9.2010 15:34Anny
    petulo ja zrovna udavam jednoha samecka černé barvy.
    - - - - -
    jednoho
    25.9.2010 19:25bibe
    Vítám nové příchozí a poprosím je o registraci, jinak budou muset být jejich příspěvky mazány.
    25.9.2010 21:34mimina
    Zdravim všechny chovatelé pískáčku ,mám dvě holčičky odkojené injekční stříkačkou jsou užasný , někde jsem četla že se mají nechat proběhnout po pokoji ale bojím se abych je pak chytla jsou to tryskomyšky pouštíte je někdo ?Díky za odpověd.
    25.9.2010 22:32Kája67
    mimina: Já měla takovou velkou krabici, stěhovali jsme se totiž a takových velkých krabic jsme měli hodně. Takže byla asi 30 cm vysoká a 1mx1m přibližně, možná trochu menší, dala jsem tam holkám ruličky od toaletního papíru i nějaké větší co mi dko dal, nějaké klacíky, seno, toaletní papír, schovala sem jim tam oříšky a různé krmení, další menší krabice měli jako schovky a tak. holkám se to hrozně líbilo i když z toho dokázali vyskočit, musela jsem je tam hlídta a pak když už byly ochočenější sem je v pohodě pouštěla po pokoji a pak se dali krásně chytit. Jen zajisti aby narozkousali dráty a třeba ucpi škvíry za skříni, protože by se jim pak odtamtaď nechtělo ven a to je pak hrozný dostat je zpoza skříně. To sjem třeba v jednu v noci číhala s ruličkou s oříškem vedle skříně a Meggie ne a ne vylézt :)
    26.9.2010 11:03Ivka
    ahojky muzu si vzit do ruky moje malí, je jim 11 dni?
    26.9.2010 13:00Marky
    Ivka: 11 ti deni už by jsi mohla, ale max na minutku, rychle chladnou když jsou mimo hnízdo. Ale dávej pozor aby ti nevyskočili z ruky.. pač se budou určitě bát tak měj ruku nad hoblinami.
    26.9.2010 13:31Ivka
    marky: dík
    26.9.2010 20:45Terkina
    Ahojky... prosím máte zkušenosti se svrabem u pískomilů? Dostali ho moje potkaní holky, takže potřebuju všechny přeléčit, i pískomily (radši), ale nevím, jestli můžu dát pískomilům taky stronghold jako potkanům a nevím kolik... potkanům se dává jedna kapka za krk a pískomil je o dost menší, tak abych ho nepředávkovala... můžu normálně jednu kapku?
    26.9.2010 20:55bibe
    Terkina: pravděpodobně aplikovat stronghold jde, jen opravdu ta dávka je počítána na váhu potkanů. Proto bych zkusil dát opravdu velmi velmi malou kapku. A nejprve u jednoho než všem najednou. Jinak pískomily nežli svrab tíží spíše trudníci, ale samozřejmně jej mohou dostat přenosme z jiných zvířat, takže určitě tvé obavy jsou na místě.
    26.9.2010 21:17Fiška
    Tak já mám zkušenosti se všenkama.. a to je zvíře, které opravdu nikomu do domu nepřeju. Protože to opravdu odnese celý dům..
    27.9.2010 18:53Terkina
    bibe : ok, děkuju moc :)

    Fiška : tak tohle je zatím takový první problém který mám s hlodavcema co se týče parazitů, jinak jsem žádné jiné breberky apod. doma ještě neměla... a doufám že zas mít delší dobu nebudu, protože jak se to teď tak sesbíralo, pokousaná Růženka, výstava a svrab... tak jsem úplně bez peněz...
    27.9.2010 21:21Martafon12
    Ahoj,co si myslíte o směsi na dělání nor,rašelina písek a hoblinová sláma
    28.9.2010 13:56Fiška
    Terkina: Já to znám, neboj.
    28.9.2010 15:07petula
    nevite někdo kdo by daroval nebo prodal piskačka samečka?jsem z Pardubickeho kraje a ještě jedna otazka dnes jsem přisla domu a zjistila jsem že muj mrnousek ma odřenej čumaček a vubec nechapu od čeho.
    28.9.2010 17:06Luciáš
    Petulo ja bych ho darovala ,ale musela bys si pro něj přijet do Brna. Ale nesmělo by ti vadit ,že má zlomenej ocásek (u kořene). Mám ho zvlášt a nevím kdo by ho chtel. Kvůli tomu ocásku. Ještě jsem nestihla s ním jít na veterinu. Je černý s bílým znakem na tlamičce. Chces ho?
    - - - - -
    kontakt:
    lucidvorka@seznam.cz
    28.9.2010 17:21Van225van
    no dojet do Brna by nebyl zase takovej problem.Nemaš aspon nějakou fotečku vadi v něčem ten ocasek jak to vypada?a proč ho ma zlomenej?je stli maš tak pošli na petrakolou@centrum.cz mrknu se a domluvime se
    28.9.2010 17:25Martafon12
    odpovíte mě prosím
    28.9.2010 17:54Luciáš
    napíši vám emajl
    - - - - -
    Martafone 12 Tu směs neznám.
    - - - - -
    Van225van nejdou mi odeslat fotky. Skusím to po jedné.
    - - - - -
    Nejde mi poslat mejl moc se omlouvám mám pomalej internet.
    - - - - -
    Už se to konečně povedlo máte to ve schránce!
    28.9.2010 18:29Kája67
    petula: Je možné že to má i odřené od mříží klece jak je kouše, moji křečci to mají taky a i u veta mi řekli že to bue od toho nejspíš, protože to nemá jako do krve odřené spíš prostě lysinku má na čumáčku
    Martafone12: Ta směs je určená pro želvy a plazy a tak, pískomilům bych jí nedávala. Ty budou rádi když si budou stavt tunely a pelíšky z toaleťáku, sena, třeba takových těch dřevěných vřeten, papírových utěrek a tak ;)
    28.9.2010 18:44Luciáš
    Van225van budes teda toho samecka chtit?
    28.9.2010 18:50Van225van
    mam ho v akvarku o to divnějši mi to je...nechapu to.:(
    - - - - -
    Luciaš:přečetla jsem si že s tim ocaskem se každopadně musi k veterinařovi...a ře se pak busi naučit bejt bez něho.
    28.9.2010 18:55Luciáš
    takže ho nechces?
    28.9.2010 19:40Ivka
    ahojky , nemate nekdo v albu pískomila barvy nugát???
    28.9.2010 20:48Martafon12
    Luciáš já jsem to viděl v knížce písek rašelina a slaměný hobliny
    28.9.2010 21:35Terkina
    Martafon12 : já s tím teda osobní zkušenost nemám, ale myslím že papír je stejně nejlepší... pískomily hrozně baví trhat nejrůznější papíry a není s tím nejspíš ani taková práce při čištění jako s tou směsí.
    28.9.2010 21:58bibe
    Poprosím Luciáška a Van aby si svůj soukromý hovor vedli přes zprávy. Děkuji admin
    29.9.2010 17:09Luciáš
    Omlouvám se.
    29.9.2010 17:49Ivka
    teda nutget
    29.9.2010 18:20Fiška
    Ivka: Nemyslíš nutmeg?
    29.9.2010 18:59Marky
    Fotečky miminek z Vrhu G
    Jen tak na jukanou;).
    + 2 volné samičky z Vrhu F k zamluvení.
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=347
    29.9.2010 20:53Ivka
    fiška: jo... ty barvi moc neznam,taky sem nejdřív napsala nugát.............................. sem blbka....
    29.9.2010 21:00Fiška
    Ivka: Od toho je internet, i tady webky chovatelek, kde ty barvy máš. Jen hledat, abys nebyla blbka, za kterou se považuješ ;)
    29.9.2010 21:03Ivka
    ok...