od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Únor v roce 2011
  • Zobrazuji 169 zaznamu.
  • 1.2.2011 09:57Sizej
    Monty582: Mám 2 nové pískomili od neděle a měla jsem stejný problém jako ty. O napáječce věděli, ale nepili z ní. Přišla jsem na to, že když jsem jim na jejím okraji udělala kapku, tak jí slíznou a pak pijí. Chce to je na ni naučit. První už pochopil a chodí se napít sám. Druhý to zatím bez tohoto taháku nezvládá. Uvidíme. Snad brzo pochopí. ;o)
    1.2.2011 12:30Monty582
    Sizej- to jsem udělal, ale dneska jsem viděl, že té vody asi o 1cm ubylo.
    1.2.2011 13:54Marky
    Monty: nebo oni pijí ;), ale určitě je nesleduješ 24h denně ;)
    1.2.2011 15:29Klárča
    Mám takový dojem že můj pískomilek se chce napít a neví jak se to asi dělá nebo něco takovýho... A v tý napáječce nic neubilo myslíte že to je normální??
    1.2.2011 16:11Marky
    Klárča: zkus mu dát misku s vodou
    2.2.2011 16:17Anonym
    Ahoj toto se sice netýká pískomilů, ale chci se zeptat eznáte někdo nějakou chs nebo chovatele, co chová pestrušky písečné? Děkuji za odpovědi
    2.2.2011 19:09Dubínek
    anonym - pestrušku mají třeba tady www.goniatit.cz
    2.2.2011 19:25Monty582
    Prosím, nemáte někdo nějakou fotku, kde se rozpozná pohlaví pískomilů?
    2.2.2011 20:07Marky
    Monty: https://www.kralici.cz/piskomilove/pages.asp?f=rozmnozovani dole příloha fotografií.
    - - - - -
    Copak? Pochybuješ že máš 4 samečky? :)
    - - - - -
    Jinak pokud máš minimálně 2 měsíční pískomily tak by jsi to měl lehce poznat ;), samečkům jdou vidět varlata a mají pohlavní otvory od sebe dál než samičky.
    - - - - -
    Anonym: zkus napsat této paní : pedruna@seznam. cz
    Jinak stačí jen pořádně a pár minut hledayt na netu a určitě toho najdeš více ;)
    2.2.2011 21:13Dubínek
    Ahoj, chtěla jsem se zeptat, jestli někdo z vás kupuje pro pískomily krmivo: X-traVital pro pískomily. A jestli jo, jaké máte s tím zkušenosti. Díky
    2.2.2011 22:07Marky
    Dubínek: kdyz se mrknes na mé stránky na krmení: http://www.marky-fauna.wbs.cz/Nase-krmeni.html
    Mám tam i krmení X-TraVital ale koupila jsem ho jednou na zkoušku a abych pravdu řekla moc mě neoslovilo mělo více těch tvrdých semletých granulků než všeho ostatního, jestli ti nejde o peníze tak na fotce to krmení pod fotkou X-TraVital to zelené je lepší ;).
    2.2.2011 22:55Monty582
    Marky- ano začínám pochybovat :D Fakt, lepší je jakékoliv zvíře od chovatele. Ale vrátit je už nechci. Jo a dnes jsem jim dal jména tak, aby měl každý v jednom měsící svátek a narození jim budu počítat datum, kdy jsem si je pořídil.
    2.2.2011 22:59Marky
    Monty: ajej, a pomohly ti ty fotky? Máš tedy všechny samečky nebo ne? Hezké
    3.2.2011 12:07Monty582
    Tak mám 3 samce a jendu samičku
    - - - - -
    Takže jména jsem vybral tak, aby každý měsíc měl jeden pískomil svátek.
    Hugo, Kvido, Norbert a Aneta.
    3.2.2011 13:02Majda
    Abby se včera povedlo utéct z výběhu a spadla ze schodů. Pár vteřin kdy jsem se víc věnovala práci, jí připravilo o život. Těžko popsat jak strašně mě to mrzí. Byla to jen chvilinka, jak jsem si všimla, že to kolem mě nešustí začla jsem jí hledat, ale to už ležela na posledním sochdě - ještě teplá a měkká. Proč se nedá vrátit čas? Proč je to tak definitivní? po tom co jsme oběhali veterináře a konečně jsem byla šťastná, že je zdravá to skončí takhle.
    3.2.2011 13:45Marky
    Monty: Takže ti radím, dokud je ta samička ještě mladá sežeň jí kamarádku a odděl ji od těch samečků.. Nebudu tu vypisovat vše co mám na jazyku, ale hlavní důvod je aby jsi je hned oddělil je ta epilepsie, myslím že jsem ti o ní stačila napsat dost aby jsi pochopil, že by nebylo dobré aby se s tou samičkou ti samečci pářili.
    - - - - -
    Pokud máš tedy možnost mít ještě jedno terárium.. Pokud né další dobrá rada vrať ji do zverimexu, nebo dej někomu kdo by o ni měl zájem atd atd. Když ji máš jen pár dní.
    - - - - -
    Majda: Nevím co ti na to mám napsat :(, upřímnou soustrast.. ale je to hodně smutnéé, nechci být zlá, ale tady to je lidská chyba která nejde vzít z5. Je mi to moc líto.
    3.2.2011 15:28Monty582
    Marky- Mám, ale je malé a nízké. :-(
    3.2.2011 16:35Marky
    Monty: budeš to muset nějak vyřešit nu.. Ale nechat to tak nemůžeš..
    3.2.2011 17:16Majda
    Marky: já vím o to víc to bolí
    3.2.2011 17:52Marky
    Majda: Je to hrozny :(, ale vím jaké to je jednou mi spadl můj pískomil z ruky asi z necelého metru a taky jsem z toho byla dlouho špatná.. naštěstí se mu nic nestalo.
    - - - - -
    Bylo to ještě neochočené mládě a chtěla jsem fotit a nebyla jsem ještě tak obratná pač jsem s pískomily zrovna začínala.. a zrovna to byl takový šok pro mě..
    - - - - -
    takže ti rozumím
    3.2.2011 18:04Luciáš
    Mě se to taky stalo a bylo to mláďátko sestřička od mého černého Bleska. Vzala jsem si ji do ruky a ona jak byla malá a čilá tak mi přeběhla prěs ruku a spadla. Nepřežilo mi. :(
    Je mi líto vašeho Pískomilka.
    3.2.2011 20:59Monty582
    Marky- řeknu tě dobrou zprávu, taťka před chvílí přijel z práce a řekl, že jeho kolega hledná pískomila, křečka či morče pro svojí neteř. Tak jsem taťkovi řekl, že bych mu dal tu samičku.
    Taťka to sice příjmul, ale zeptal se mě, jestli bych mu nechtěl dát dva samce a nechat si jeden pár.
    Já mu řekl, že by samička umřela vyčerpáním. Ale že bych sehnal druhé akvárko a tam mít dva samce a v tom jednom, bych měl dvě samičky. A třeba jednou za dlouhý čas, bych je připustil. Ale spíš mu dám tu samičku. Co myslíš? :-)
    3.2.2011 21:47Marky
    Monty: určitě se přikláním k té možnosti mu dát samičku.. Opravdu se do páření nepouštěj, za prvé měl by jsi tam tu epilepsii, za druhé to jsou nejspíše všechno sourozenci a za třetí nemáš dost zkušeností;). a správný chov není jen tak ledajaký ;). Takže mu dej určitě tu samičku a nejlépe k ní sežeňte ještě jednu aby nebyla sama.
    - - - - -
    Jinak je to dobrá zpráva.
    3.2.2011 22:02Monty582
    Marky- děkuji, tak teda samičku :-) Ale řeknu ti, že mi bude po ní smutno
    3.2.2011 22:35Marky
    To věřím, lehce se na ně člověk upne.
    4.2.2011 12:28Sizej
    Chtěla bych se zeptat, zda se dá písek pro pískomili zpětně nějak vyčistit, nebo jim ho vždy měníte za nový.
    4.2.2011 13:41Marky
    Sizej: Pokud v něm jsou jen bobky či podestýlka vždy to jde vybrat ;). Ale pokud do něj čůrají musí se vyhodit.
    - - - - -
    Tak to tedy dělám já..
    4.2.2011 15:37Sizej
    Marky: ok, díky
    5.2.2011 15:07simmm
    Snesli by se 2 džungáraci s jedním pískomilem v jedné kleci?
    5.2.2011 15:44bibe
    simm: ne nesnesli
    5.2.2011 16:41Marky
    simmi: rozhodně ne :), pískomil se snese jen s jiným pískomilem a i to je někdy problém :O.
    6.2.2011 11:59simmm
    Dobře, díky
    6.2.2011 13:29LOLA
    co mám dělat s pískomilkou která tedkom začala po mladých kousat?
    6.2.2011 14:11Dubinek
    Lola - A jak jsou mláďátka staré? Jsou to ještě mimi? Pokud jsou mimi, asi má pískomilka málo bílkovin - moučné červy, kobylky, cvrčci.
    6.2.2011 16:48Marky
    Lola: může být více možností, jednou z nich je ta co píše Dubínek, pískomilka strádá bílkoviny a čerstvě narozená mláďata jsou pro ni velkým příjmem bílkovin. Ale obvykle ser to stává při několikátém vrhu, než po prvním. Tak nevím jestli je to její první vrh? Další možností je stres, pokud je samička stresovaná od jiných pískomilů či od člověka a nemá klid tak je také může zabít. Jinak mě napadá ještě jedna věc, že samička cítí s miminky něco špatně (třeba že nejsou zdravotně v pořádku).
    - - - - -
    Nejlepší ráda je zajistit jí teď co nejvíce klidu a dát jí třeba toho červíka ale dej jí ho z pinzety přímo do pacek, nikdy je nesmíš dát volně do ubikace. Nebo zkus trošku jogurtu na lžičku či kousíček plát. sýru.
    7.2.2011 15:31Monty582
    Kdybych hodil pískomilům cvrčky do akvárka, tak chytli by si je sami? Nebo je mám podávat jím do pacek pinzetou?
    7.2.2011 16:43bibe
    Monty: prvně jim jednoho dva podej na pinzetě, ať víš, jestli to vůbec budou jíst a taky přiměřenou velikost.
    7.2.2011 18:07Anonym
    Dobrý den,chtěla bych se zeptat,máme už 2roky dvě samičky,jedna měla před časem takovej stroupek u ouška,ale mazala jsem to a zmizelo to,ale ted měla to ouško hnisaví,v pátek sem jí to otřela a ona si to už vyčistila,ale padá na tu stranu,dnes byla cela od krve a ani pořádně nechodila,doktorka jí dala 3injekce,antibiotika a ted furt spí,stratila dost krve,bojím se jí dát k té druhé,že jí nenechá odpočinout,ale ta nechce být sama a řádí v kleci,nemáte někdo zkušenost,jestli od sebe nebo je nechat spolu,moooc děkuju Katka
    7.2.2011 18:54Monty582
    bibe- A dokážou to chytnou?
    7.2.2011 18:59Marky
    Anonym: Pískomilky mi je moc líto. Těžko říci, ale od sebe je moc dlouho nechat nemůžeš pač by si za pár dní od sebe odvykly a už by jsi je nikdy nemusela skamarádit. Nejlepší by bylo je dát do terárka či akvárka a rozdělit ho pletivem na dvě části a do každé dát jednu aby se pořád cítili a neodvykli si na svoje pachy.
    - - - - -
    Cítily a neodvykly si*
    7.2.2011 19:05bibe
    Monty: pokud je malý a budou ho jíst pak ho chytí, ale pokud jej nechtějí tak si nechci představit, jak ho tam budeš lovit.
    7.2.2011 20:49risa12345
    dobrí den ,ctel bich se zeptet na šok pískomil
    -má zavřené oči z očí kouká něco černého
    -nehíbe se
    -dýchá
    -je nějaký měký
    -co dělat ?
    7.2.2011 21:07Marky
    risa: Bude to buď epilepsie nebo jen ztuhlost, což je ze strachu. Záleží jestli sebou cuká, škube a mrká očima, nebo se jen nehýbe.
    7.2.2011 22:16ivka
    já bych řekla že je asi v nějakém šoku z něčeho. nespadl předtím např. ze stolu?
    7.2.2011 22:29risa12345
    možná chováme ho ve škole takže pád je možný.
    jinak sebou cuká,škube očima nemrká má je zalepené
    7.2.2011 22:35Marky
    Risa: Může to být ta epilepsie.. A Ve škole může být hodně stresovaný a předpokládám že je sám.. Kolik mu je let? a Má černé nebo ruby oči?
    - - - - -
    Zalepené oči mívají starší jedinci s ruby očima
    7.2.2011 22:56piskomilci
    :( šmarja, chudák
    8.2.2011 08:32Anonym
    Tak celou noc dobrý a ráno jí zas s nosu nebo tlamičky tekla krev,uplně jí zacpala nosánek a chrčela,ale ted zas lepší,už jí neteče,dala jsem je k sobě,mám strach aby se pak neprali,ale ta nemocná spí a zdravá přes ní lítá,jeno očko má zalepený a druhý černý,ale je taková malátná padá na stranu,co mám dělat?mám ji nechat dát injekci aby usnula,nebo se to může spravit.
    8.2.2011 10:49Majda
    Anonym- Já jsem kdysi našla na ulici bílou myšku, měla vyrážku na půlce hlavy. Taky jsem to mazala mastí od veterináře a zahojilo se to, ale pár dní po té ležela mrtvá, z ucha a oka jí tekl hnis. Takže se jí to taky zahojilo napovrch, ale hnisalo dovnitř. Myslim si, že je to pro ně asi hrozný. Ale opravdu netušim jestli jí nemůžou vyléčit ty antibiotika. To padání na stranu a krvácení z nosu a od oka jsem zas zažila s potkankou, postupně ochrnula. Bylo to několik týdnů. Občas se to lepšilo, začla zas trochu lézt, pak znova krev a jen ležela na boku. Odnesla jsem jí uspat, když jí přerostly zuby protože nedokázala nic kousat. Ty zuby jí pak řezaly do tlamičky. Veterinář říkal, že asi ani moc nevnímá. Je hrozný o rozhodnout o něčí smrti, ale někdy je vysvobozením. Uvidíte jak to bude dál. Přála bych vám i jí, aby se uzdravila.
    8.2.2011 14:57Monty582
    Ahoj, nevíte jaký druh písku mohu dát piskáčům do akvárka?
    8.2.2011 15:08bary
    Pro Monty582-Jedině písek pro činčily
    8.2.2011 17:24risa12345
    špatná zpráva pískomil umřel .je to asi kvůli zánetu popral se ve čtvrtek s jiným pískomilem až na krev .
    8.2.2011 17:50Sarulinda
    Ahoj, mému pískomilovi se někdy udělá v oku něco jako ospalky. Ale je to takové načervenalé. Co to je ? Je to vážné ? Jak to léčit ?
    8.2.2011 19:05Anonym
    Majda-máš pravdu,rozhodnout o něčí smrti je hrozný,nechala jsem jí uspat,nechtěla jsem aby trpěla a umírala pomalu,ale stále se ptám,jestli to není moje vina,kdyby jsme sehnali specialistu nezachránil by ji?!je mi to hrozně líto.co bude stou druhou,neumře steskem?já už jinou nechci,je to moc těžký,přijít o ně.Nečekala jsem,že to bude tak rychlé v pátek hnis a v pondělí krev.
    Sarulinda-Taky měla jako červené ospalky u jednoho očička,radši bych sní šla na veterinu,ale měla to asi k tomu oušku co ji krvácelo.
    8.2.2011 19:21bibe
    Sarulinda: pravděpodobně se jedná o porfin, který vzniká ve stresu. Dopřej pískomilovi více klidu.
    - - - - -
    Anonym: pokud má už těžký zánět nebo nádor v uchu, tak ji nikdo nezachrání a je to zbytečné utrácení peněz, pokud je v tak vážném stavu. Druhá může a nemusí umřít steskem, u každého je to jiné. Některý pískomil přežije svého druha/partnera i o rok.
    8.2.2011 19:52LOLA
    Dubínek, Marky Naše pískomilka má první vrh miminka jsou stará měsíc No a nemocní asi nebudou když byli malincí tak sme našli jedno mimo hnízdo mrtvé
    8.2.2011 20:16Monty582
    bary- děkuji :-)
    - - - - -
    a mohl bych jim dát exotický (jemný) písek pro ještěrky?
    8.2.2011 20:46Marky
    Lola: tak to bylo těma bílkovinama nejspíš. Ale Teď üž jim nic nedělá ne? Už jsou moc velcí. A mělo by být vše oki.
    8.2.2011 21:58pippo spark
    ty jo. Dneska naši pískáči měli pěknou stresovku. Chodili oba jak roboti, oba dupali. Nejlíp jim bylo, když si zalezli spolu pod střechu, to byl klid. Když vylezli, bylo to otřesný. Za chvíli tam zalezli znova a usnuli. Naštěstí se z toho oba vyspali, ale v takovýmhle stavu a oba najednou - to nás překvapilo.
    Sem tam se stane, že se jeden lekne a uteče se schovat. Třikrát si dubne a pohoda. Ale tohle ...
    8.2.2011 22:07Majda
    anonym - Mrzí mě to. upřímnou soustrast. Je to vždycky smutný. Ale léčit si jí nechala, zkusili jste to. Udělala jsi co jsi mohla.
    10.2.2011 13:40Luciáš
    Ahoj Blesk je nemocnej. Ale už je to s ním lepší. řeknu vám jeden zázrak hodně mu pomohla vařená pohanka kterou jsem mu podávala stříkačkou bez jehly. Takovou tou plastovou. :) Tak snad bude v pohodě.
    10.2.2011 14:45piskomilci
    Luciáš - a v čem pomáhá pohanka? Má nějaké vitamíny?
    11.2.2011 13:33Luciáš
    To já přesně nevím na veterině mi řekli že mu mám koupit nějaké bylinky ale já jsem měla doma pohanku. Řekli mi že umře a teď je uplně normální. Aji ted ,když je zdravý tak mu ta kaše pohanková hrozně chutná. :)
    11.2.2011 21:12Sizej
    Je možné, že se mláďata pískomilů v době růstu ještě vybarvují? Na 8 týdnech jsem si koupila zlatého a od hlavičky se začíná zbarvovat do hnědé barvy.
    11.2.2011 21:18Marky
    Sizej: určitě, pískomilové se přebarvují cca rok ;). Máš nejspíše barvu Nutmeg
    12.2.2011 10:56Sizej
    Marty: Zatím je ještě více podobná Dark-Eyed Honey, ale uvidíme jak se vybarví.;o) Jaké barvy jsou vlastně u pískomilů vzácné a málo se objevují?
    12.2.2011 11:14Marky
    Sizej: Tak objevují se ale né u nás ;), v jiných zemích ano. Pár vzácnějších barviček najdeš u mě, ale já mám dovezeny geny z Polska u nás bych je nesehnala. Nebudu je tu všechny vypisovat ale jsou to pískomilové především s recesivními geny (malými písmeny) a to s : gg, c(chm/h)c(chm/h)
    - - - - -
    Sizej: Nutmeg je jako miminko skoro totožný jako DeH ale poznáš to pač má takovou agresivnější oranžovou a nemá bílé bříško ;). Takže pokud nemá bílé bříško je to nutmeg.
    12.2.2011 11:41Sizej
    Marky: Má bílé bříško, je to tedy Dehtík :)). Těmi geny se musím ještě nějak prokousat. Koukala jsem na ten zahraniční web a tam je to popsané do hloubky. Calipso je krásný. Hodně štěstí v dalším chovu. :))
    12.2.2011 14:24Marky
    Sizej: :) i Dehtík bude o hodně tmavší než byl jako miminko ;) rodí se takový tmavě žlutí až světle oranžový a v dospělosto jsou tmavě oranžový je to taková zvláštní barva ;). Děkuji ;)
    12.2.2011 23:45Borys
    Dobrý den, když by byla jedna samička těhotná a byla by v jedné kleci se samcem, který jí nakryl, tak neublížil by samec miminům? A co když by byla samice, její mimina a samec v kleci, který jí nakryl a ještě druhý samec, který jí nenakryl, tak ublížil by miminům ten samec který jí nenakryl?
    13.2.2011 17:17Marky
    Borys: Ve většině případech se sameček o miminka stará, ale určitě se vyskytují i případy kdy je samec agresivní atpod. Ale spíš bych řešila jestli chci toho samečka neboli oba samečky stále nechávat se samičkou.. Může jí hned po porodu znovu nakrýt.. Tím pádem by byla za 3 týdny další miminka a samičky by se neodpočinula. Hrozí i nakrytí té maminky (pokud je to starší pískomil jak rok a čtvrt , už nemůže mít miminka, mohlo by to pro ni být hodně těžké a nějak jí to ublížit)
    13.2.2011 19:29Borys
    Ona má půl roku
    13.2.2011 20:12Marky
    Borys: Doufám že jsi si z toho textu něco vzal..
    13.2.2011 20:38Salg
    "Marky - dnes 20:12 NEW
    Borys: Doufám že jsi si z toho textu něco vzal.."

    Marky - Doufám že tím obsahem textu bylo Borysovi něco dáno. :-D
    13.2.2011 21:39Borys
    Já co nejdříve oddělím samičku od samců, samičku dám do jedné klece a koupím ji kamarádku a ty dva kluky dám do druhé klece. Co říkáš? :-)
    - - - - -
    Salg- to jsem nepochopil
    13.2.2011 21:42Salg
    Borys - ale když je samec při mláďatech tak mláďata rostou rychleji, zdravější a méně náchylná. Navíc je to v jejích přirozenosti být se samcem se kterým samice tvoří pár.
    13.2.2011 22:13Marky
    Borys: Nejlepší by bylo nechat jí s dcerkou .
    13.2.2011 22:29Majda
    Borys- já mam pískomily chvíli, ale před seznamováním semiček tě už můžu varovat! snažila jsem se se dvěma 7-8týdeníma seznámit malou 6ti týdení a bylo to strašný. Všechny čtyři jsme z toho byly neštastný a ve stresu. :) Ne fakt to byl děs, rvaly se i přes mříže. Musela mezi mřížema být mezera, když mezi nima byla jen jedna mříž do pár sekund tekla krev a musela jsem to dát zas od sebe. Pak mi ta osamocená boužel utekla z výběhu a spadla ze schodů. Takže nevim jestli by se seznámení někdy povedlo. Ale myslím, že spíš ne a bylo to i pro ně hrozný. Jinak kamarád má páreček pískomilů - od nich mam ty dvě ségry, je jim přes tři měsíce a ty jejich rodiče pořád nemaj další mladý. Takže to asi nemusí být takový fofr. Ale taky je pravda, že asi může.
    13.2.2011 23:07montey
    Majda: seznamování malých pískomilů většinou není takový problém jako seznamovat starší jedince (i to se ale může podařit). Záleží přímo na tom samotném pískomilovi, zda mu bude jeho budoucí kamarád "vonět" či ne. Ale jinak máš pravdu, seznamování je u těchto tvorečků opravdu náročné a ne vždy se podaří
    14.2.2011 12:08Marky
    Majda: Je to o povaze (mluvím k tomu páření).
    - - - - -
    A hlavně na samci jak je sexuálně aktivní.
    14.2.2011 14:23gam
    chtěl bych radu,vybral jsem si pískomili a nevím jestli jim mám koupit akvárko nebo klec.Nemáte zkušenost jestli jsou lepší dva kluci nebo dvě holky
    14.2.2011 16:16Marky
    gam: lepší jsou akvárka a terária, ale pokud se ti líbí víc klece a nevadí ti větší investice tak jsou dobré i akvaklece (akvárko a klec v jednom). Obojí jsou dobré ;) je to na tobě.
    14.2.2011 17:00piskomilci
    Všem přeji krásného Valentýna :-)
    www.piskomilci.ic.cz
    - - - - -
    http://piskomilci.ic.cz/
    14.2.2011 18:32Monty582
    Ahoj, nemá vliv navoněná podestýlka na piskáče?
    14.2.2011 18:46Marky
    Monty: jakou navoněnou myslíš? jako kupovanou např. s příchutí citrusu? A jaký vliv myslíš? :) . Jinak s tím nemám zkušenosti.. nikdy bych pro ně nic voňavého nekoupila :O
    14.2.2011 19:25Monty582
    Prodávají ve zver. podestýlky pro hlodavce, třeba které voní pomerančově, jablkově, citrusově atd.... A jestli to nemá vliv na dýchací orgány
    14.2.2011 19:25gam
    a mám koupit 2 kluky nebo 2 holky?
    14.2.2011 19:27montey
    gam: to záleží na "vkusu" každého...takže je to úplně na tobě
    14.2.2011 19:37bary
    monty:já bych jim tu voňavou podestýlku nedávala.Nejlepší by byly piliny a seno.
    A hlavně jim nedávej barevné ubrousky.Prý jim to nějak škodí.
    14.2.2011 19:41Monty582
    bary- děkuju a mohu jim dát třeba krabyčku ad čaje? Která je potisknutá?
    14.2.2011 19:55Marky
    Monty: Jak jsem psala já bych to nekoupila ;), ale když to prodávají tak by to měli mít otestované..
    - - - - -
    Ano tvrdý papír můžeš
    - - - - -
    ale krabičky bez folie
    - - - - -
    gam: ano buď dva samečky nebo dvě samičky
    14.2.2011 20:09Majda
    Monty582: Já bych potisklý radši nedávala, všechno hned koušou, aby se ti neotrávili. Mam pro ně krabičky ve výběhu, kde do nich jen lezou, ale kdyby je měli v kleci hned to rozkoušou na malý kousky. Měli teď karton od vajíček lehce nazelenalý a zdaj se mi ňáký načepířený, tak jsem to radši posbírala a vyhodila. Slyšela jsem jak někomu chcíplo morče, protože ho nechal okusovat noviny.
    14.2.2011 20:32montey
    já dávám jen ruličky od toaleťáku, plata od vajíček (která ale nejsou potištěná a ani nijak barevná) a tvrdý karton ale také bez potisku
    14.2.2011 20:38Dubinek
    Monty582 - Ohledně navoněných hoblin - taky je nepoužívám. Jsou dražší. Pískomilové mají citlivý čich. Navzájem se poznávají po čichu. Tak bych jim to nenarušovala nějakou vůní, nevím jestli by jim to bylo příjemné. Jestli to škodí, to nevím. Doufám, že ne.
    14.2.2011 20:38Marky
    Majda: Opravdu tvrdé krabičky nevadí ;) toho se nemusí nikdo bát. Např., od čaje, Granka, rýže apod. Karton od vajíčka by také neměl moc vadit pokud se do něj to vajíčko nevylilo apod. A noviny jsou jedovaté :) to ví snad každý nemůžeš na to položit ani nějaké jídlo ;).
    15.2.2011 00:36Monty582
    Dubínek- děkuji :-)
    Majda- děkuji, zůstanu u pilin :-)
    Marky- Já jim třeba zahrabu ruličku do pilin, a oni si k ní vyhrabou noru a prolízají tím, třeba prolízají tam a žpet, čtvr hodiny. :D Ale jinak děkuji za radu :-)
    15.2.2011 13:55Cinny
    Potřebovala bych poradit, co se týče koupě pískomilů.
    Sice nejsem žádný začátečník, ale svého prvního a prozatím posledního pískomila jsem zachránila ze spárů nějakých... ehm... dětí, které mi ho prodaly za tři stovky. Nejvíc mě šokovalo, že tomu, jak ho týrají, přihlíželo několik matek a žádná jim nic neřekla!
    Byl to dospělý samec a přidružení nějakého jiného nepřicházelo v úvahu. Byl alergický na pohybování se čehokoli v jeho území. Na mě si sice zvykl, ale jinak...
    Proto se záležitost s druhým pískomilem uzavřela a náš "jedináček" se dožil čtyř let, než nám přirozenou cestou odešel navždy.
    Už je to nějaká doba a mě se začalo stýskat po těhle "ocasatcích". V knížce o pískomilech, kterou mám doma, jsem se dočetla, že nejlépe dva samce, protože ve stáří dochází mezi samicemi k potyčkám, tady je to přesně naopak a já teď nevím co je "lepší".
    A pak ještě... chtěla bych pískomili ze zverimexu, když ve zveráku na sebe nijak útočili, mohli by po přinesení domů začít a nebo budou i nadále nekonfliktní, přestože nejsou pokrevní sourozenci - omlouvám se za to, že otravuju, ale právě z toho, že by mohla "téct krev" mám největší obavy.
    15.2.2011 14:18Marky
    Cinny: Nejdříve bych tě poprosila o registraci ;). A nejlépe bych ti doporučila koupit si pískomily od chovatele. Je docela jedno jestli dvě samičky nebo dva samečky u obou je nějaké to procento že v dospělosti by mohly mít nějaké potyčky či neshody. Nejlepší si vzít dva sourozence, tam je ta pravděpodobnost potyček trošku menší.
    15.2.2011 14:38bibe
    Cinny: já jsem měla všechny pískomili ze zverimexu až na jednoho a teď jednoho a nikdy nebyl žádný problém. Až na jeden, kdy se mi pobily holky, ale bylo to tím, že obě umřely velmi brzy a navíc sami byly zachráněny ze zverimexu, protožře je tam škubal dospělý samec. Takže jak dospěli pustily se do sebe. Ale je lepší koupit oba dva hned. Měla jsme jak kluky a holky a rozdíl v nich nebyl až teda na zápach, kdy samci jsou cítit více než samice (moč).
    15.2.2011 17:30bary
    Ahoj potřebovala bych poradit můžu dát pískomilům vařenou bramboru???
    15.2.2011 17:34Marky
    Bary: můžeš ale nesolenou a v malilinkatém množství
    - - - - -
    ani jim to nemusí chutnat ;)
    15.2.2011 18:27bary
    marky:děkuju
    15.2.2011 20:17pippo spark
    tak po 3 měsících máme konečně jasno, kterej je kluk a která holka. Samozřejmě nám to řekl chlap ze zverimexu špatně :-D "On" se dotírá, "ona" nechce. Je to docle sranda pozorovat, jak se panáček marně snaží. Chudák se z toho udupe. Bude ho někdy chtít? Na mladý se těšíme...
    15.2.2011 20:48Marky
    pippo: Určitě povolí ;).
    17.2.2011 12:45JENNY - Cinny
    mam skusenost aj so samickami a teraz mame samcekov najskor sme kupili 2 samicky asi pre 6,5 rokmi tie boli super az do konca ich zivota
    starsia Juddy bola sice alergicka na hobliny tak sme ich vynechali a nevadilo to ani jej spolubyvajucej davali sme im viac sena a kuchynskych papierovych utierok s nimi sa najlepsie zabavali na hlodanie im davame mineralny kamen ten kupujeme
    1 tyzden po kupe samiciek sa zapacila este jedna samicka tak sme ju kupili s tym ze nie su tie dve spolu dlho ale chyba lavky ta starsia skocili kozmiclou rychlostou po novej a nova skoro prisla o nohu boli sme u veterinara a ten chcel nozicku amputovat lebo drzala len na kozke ale dcera nedovoli tak sme ju doniesli naspat a dali do samostatneho akvarka tej sme davali aj vonave hobliny
    nozicka sa zahojila tak ze sa stala z nej skokanka rekorderka to bolo radosti dozili sa vsetky tri vyse 5 rokov mozno 6 lebo neboli mladata a my sme ich mali 5 rokov a 5 mesiacov
    teraz mame samcekov su to teda poriadni vituzy ale jeden uz druhy den ma akesi prizmurene ocka ale papa beha lezie a skace ako keby sanic nedialo a tak hladam co by to mohol mat nema ziadne mokvanie len trochu viac mocu sme zbadali prave na tych utierkach no nikde nic otom nie je
    bobky maju presne podla "predpisu"

    a este tie potlacene a farebne kartoniky by som im nedavala predsa obsahuju sajrajty z tlaciarne
    takze dve samicky nie su problem nase velmi dobre vychadzali spolu len nepustia potom uz ziadneho jedinca medzi seba aspon u nas to bolo tak
    17.2.2011 18:16Klárča
    Ahoj chtěla bych mojemu pískomilkovi udělat radost ale přemýšlím co bych mohla teď udělat .. nevíte co byhc mohla teď udělat?! Děkuji.
    18.2.2011 21:39Dubínek
    Klárča - Ahoj, co bych poradila? No našim pískáčům se líbí pobíhání po válendě, rozkousávání tvrdého papíru, klacíky z ovocných stromů, písek na koupání,nějaká dobrůtka - každý z nich má jinou - červíček, cvrčíček, sušený banán, jabko, suchý chlebík a tak.
    20.2.2011 16:38Monty582
    Ahoj, jak mám postit piskáče ven? pomalu i v akvárku je nachytnu a to kdyby mi utekli do nějaké škvirky, tak to je konec, nevíte jak? :D
    20.2.2011 16:57Dubinek
    Monty582 - ahoj. já je pouštím na válendě a hlídám, aby neskákali dolů. Skočili mi akorát malé mimi - nepoznají vzdálenost a pak už jen velcí odvážlivci. Jinak neskáčou. Opřu o válendu polštář a oni běhají pod něj a zase ven. Tak je mám pod dohledem. Na zem je vůbec nedávám, snadno pak na ně šlápneš - naše smutná zkušenost.
    20.2.2011 17:20Marky
    Monty: Ano třeba tak jak píše Dubínek, nebo si pořídit ohrádku s menšími mezírkami mezi šprušlemi nebo si ji vyrobit jako my ;).
    21.2.2011 00:25Majda
    Monty:Já je poušti v malé místnosti, kde je jen stůl a židle. Přístupy jinám jim můžeš zabezpečit, ale jsou strašně šikovní a skoro všechno zdolají a opravdu špatně odhadují vzdálenosti a hloubku - zas má smutná zkušenost.
    - - - - -
    ještě k ohrádce - ty moje potvůrky umějí vyskočit asi půl metru, zkákali takhle do poloviny matrace kterou měli zabaspečený výběh, tam se přichytili a zbytek vylezli. Takže už mají výběh zkrácený za zavřenými dveřmi. ohrádka by asi tedy měla také být dost vysoká.
    21.2.2011 10:55Marky
    Majda: V té ohrádce si vyhrají tak cca půl až třičtvrtě hodiny, záleží na povaze až poté začnou skákat a hledat cestu ven ;), takhle je to tedy aspoň u nás. Jinak pokud ti to dělají po chvilce tak stačí jen obměnit vnitřek výběhu, trošku jim to přestavět něco ubrat něco přidat atd. ;) aby to měli nové a měli zase co objevovat. Nebaví je stále to stejné :). A ikdyž to nepomůže stačí dát nějakou síťku přes vršek ;).
    21.2.2011 18:56Monty582
    Děkuji vše, právě je chci přes den unavit, protože s něma večer to je k nevydržení :D
    Mám ohrádku, kterou sem si sám vyrobil, pro morčata, je s plovoucí podlahy, ale je jen vysoká cca 26-30 cm
    - - - - -
    Jo a myslítě, že kdyby byl potkan s piskáčem od narození (holátka), tak by si na sebe zvikla?
    Vím, že jejich rodiče né, ale ty holátka.
    21.2.2011 19:03Marky
    Monty: ježišmane :D, pískomil se nesnese ani nesmí! být s jiným druhem zvířete než pískomile a i to je někdy problém že se nesnesou..
    - - - - -
    než pískomilem*
    21.2.2011 19:12Monty582
    Marky- to jsem se jen tak ptal, jako jestli by se spolu dali (zesocializovat) :D
    A teda, ty máš nějkou vlastí postavenou ohrádku? A jestli jo, máš v ní nějaké prolízačky?
    21.2.2011 19:33Marky
    Monty: omlouvám se za to ježiš ale byl to pro mě šok :), chtěla jsem zabránit katastrofě.
    21.2.2011 19:39Monty582
    Marky- to je v poho, jsou i horší věci :D Jak teda máš tu ohrádku? :D :D A jakou máš v ohradě výbavu? :D :D .D
    21.2.2011 19:42Marky
    JJ ze sololitu a pletiva. Samozřejmě že v ní mám hračky ;), holí prostor by asi nebyl nijak zajímavý.
    Koupila jsem speciálně do výběhu dva dvoupatrové domečky, květináč , trubky, ruličky od toaleťáku, vyrobenou prolejzačku ze sololitu a dřeva
    - - - - -
    a pak to různě obměňovat a měnit aby to pro ně nebyl stereotyp
    21.2.2011 20:05Marky
    Pak sem dám kdyžtak fotky
    21.2.2011 21:05Monty582
    Marky- jé děkuji, doufám, že ti nebude vadit, kdybych si mohl udělat inspiraci? :D
    22.2.2011 12:28Marky
    Monty: Proč by mi to mělo vadit;). Vím že několik lidí se již inspirovalo našemi ubikacemi, tak proč né i ohrádkou ;).
    22.2.2011 17:54Monty582
    Děkuji :D
    22.2.2011 18:01Luciáš
    Ahoj už jsem se zmiňovala o tom ,že se Blesk vyléčíl. Ale teď má za hlavyčkou vypadanou srst a na kůži má takovou stroupkatou vyrážku. Myslím ,že se mu vyrazila ta nemoc ,kterou měl. Čím mu to můžu namazat?
    Předem děkuji za rady.
    22.2.2011 18:04Monty582
    Prosím, vím, že jsem se ptal, kam mohu dát piskáče aby se proběhly, ale když ještě namám výběh, tak mohu je dát do vany s ucpaným odtokem. A nebo spíš je mohu dát do celé koupelny, ale nevím, jak je mám chytnout v akvárku, a potom jak bych je měl chytnout spátky.
    22.2.2011 18:09Marky
    Monty: do vany bych je nedávala ;). Postupem času se je naučíš brát do ruky. Ze začátku asi za kořen ocasu a druhou rukou pak přidržet tělíčko. Po pár měsících se je naučíš chytat už normálně.
    22.2.2011 19:11bibe
    Ničím to sama nemaž a běž s tím za veterinářem. Samotné mazání může víc ublížit než pomoct. Je potřeba udělat parazitologické, bakteriologické a plísňové vyšetření.
    22.2.2011 19:27Luciáš
    bibe: Moc di děkuji za odpověď.
    22.2.2011 21:22Sabulkaa
    ahoj četla jsem si tu články o pískomilech zítra si totiž donesu domů..a říkal jsem mamce že jeden pískomil není moc vhodný že je lepší mět 2 ale mamka říkala žže n= že si zvykne ale já se bojím aby nebyl mrzutý atd... takže vážně newím..prosím odpovězte co nejdřív potřebuji to vědět =)
    22.2.2011 21:37montey
    Sabulkaa: jeden pískomil není vhodný - bude mu smutno! Prostě 2 nebo snad raději žádného..
    22.2.2011 21:53Marky
    Sab: určitě dva
    - - - - -
    pískomil není samotář křeček, musíš to mamce vysvětlit a objasnit. Myslí to totiž tak že ti jeden stačí ;).
    23.2.2011 17:54Sabulkaa
    Markya Montey ..děkuji..vzala jsem si samičku a samečka..jsou to sourozenci..tajže jsou na sebe zvyklí..ještě se chci zeptat když je samička bílo.černá a sameček bílo-šedý je možnost že by měly bílo-šedo-černé mládata?? =)
    23.2.2011 18:27montey
    Sabulkaa: není vhodné pářit sourozence..a určitě ne dva jedince s bílými znaky :( a bílo-šedo-černá miminka určitě nebudou, to tě musím zklamat..
    23.2.2011 18:29Sabulkaa
    Montey-a proč to není vhodné?????
    a to stěmi bílými znaky??? to nechápu..
    23.2.2011 19:25montey
    Sab: to je v genetice - dva pískomilové s bílými znaky by se množit neměli (mohou mít různé vady, nemoci..)
    23.2.2011 19:35Marky
    Sabulka: Panebože... ze dne na den vše úplně obráceně? Proč jsi si vzala jiná pohlaví? Chov pískomilů není jednoduchý, tak, aby se dělal správně.. a Určitě k tomu potřebuje člověk mnoho zkušeností.. Samozřejmě není to úplně vhodné pářit sourozence když k tomu nemá člověk pádný důvod.. Představ si že by jsi měla děti se svým bratrem:o.
    Dva znakatí pískomilové se ,,nesmí´´! pářit, je to kvůli zdraví. Miminka umírají v brzkém věku a mohou být nemocné.
    Nejsem sice zvěrolékař ani laborat, ale myslím že by to bylo hodně špatné ke všemu když jsou ještě sourozenci.. Určitě ti dám nejlepší radu z celého dne, nech si jednoho pískomila , buď samičku nebo toho samečka a druhého vrať do zverimexu. Do 14ti dnů ti ho mohou vzít ještě z5. A buď si nech tedy jednoho a věnuj se mu každý den aby nestrádal.. A nebo mu pořiď kamaráda stejného pohlaví..
    - - - - -
    Nevím jestli to tu na diskuzi někde je psáno, nejradši bych to napsala . Člověk který si chce pořídit pískomila určitě na začátek jen na mazlíčky a až tyto tvorečky bude mít nějaký ten měsíc a mít o něm vše nastudováno pak poté popřemýšlet za jakým účelem bych chtěl tyto zvířátka množit a zdali na to mám dostaek místa a financí a hlavně zkušeností ;).
    - - - - -
    Buď si z toho něco vem a udělej správnou věc, nebo tu o tom prosímtě nepiš.. Nechci tu takové věty číst.. Pač tu byli podobní lidi a až ty zvířata měla doma tak se tu začali ptá na základní věci které měli vědět už před koupí!
    Nechápu takové lidi a dělá se mi z toho špatně.
    Pak na tom strádají a trpí ta nebohá zvířata.
    23.2.2011 19:38montey
    Marky: souhlasím
    23.2.2011 19:40Marky
    Ještě mě napadá tolik otázek které bych ti teď v afektu napsala ale myslím že by to nemělo ani smysl..

    Ale jednu otázku si neodpustím. Co by jsi s těmi miminky dělala a co by jsi dělala kdyby se ti narodila mrtvá a měla jsi ty tělíčka sbírat z akvária.. A koukat se na neštastnou samičku která by mohla umřít na (teď to napíši asi nesprávně ) ztvrdlé nebo nevím mléko které by ji miminka neodsála..
    - - - - -
    Je tolik tolik tooolik věcí co musí člověk vědět než začne nejen chovat ale mít doma jakékoliv zvíře.. Vždy je potřeba o tom hodně nastudovat
    23.2.2011 20:16Sabulkaa
    Děkuju za odpověď MArky..ale musím říct že tys taky s pískomilama začínala a tot jsem nevěděla což je asi jediné žě se nesmí pářit bratr a sestra a kvůli bílým flíčkům taky ne..Poslední otázka prosím nepište mi sem komenty tipu:že bych to měla vědět atd...ale jenom optání:2 holčičky se nekoušou?nebo nemohli by se sestry zabít?
    23.2.2011 20:26Marky
    Sabulka: Ano začínala :), ale před koupí jsem si pořídila 2 knížky o pískomilech a asi 3 měsíce o nich četla co se dalo ;). Pískomilové jsou sice složití a nějaké procento je úplně u všech že budou mít po čase neshody, ale když jsou ti prcci spolu od mala a jen dva je to menší riziko. Určitě i menší riziko když jsou dva prcci sourozenci, ale když člověk nemá na výběr a chce tohoto tvorečka tak si nechej toho jednoho a sežeň mu druhého kamaráda někde jinde, ale co nejrychleji dokud je to ještě miminko. Seznamování je cca do 10 týdnu bez problému. Dospělí jedinci se hůře seznamují.
    23.2.2011 20:44Sabulkaa
    děkuju za radu..měla jsem je vzíté ze školy -máme tam kroužek leguánek,a učitel mi je dal jako vhodný chov.V příštím leguánku samečka vrátím a vyměním ho za samičku k té mojí .Snad už to bude vše jak má být.=)
    23.2.2011 21:51Katka Arwen
    Vítám tě u nás, prosím tě o registraci a pro více informací nastudování tady těch stránek, pokud to s pískátky myslíš opravdu vážně- a já věřím že pro ně určitě chceš jen to nejlepší.
    Učitele bys měla odkázat na tyto stránky aby si o pískomilech taky něco přečetl a dověděl, podle toho že ti dal pár soudím, že o chovu a vedení dětí k zodpovědnosti toho moc neví má asi radši plazy viď?
    24.2.2011 13:34bibe
    Milí chovatelé pískáčů, měla bych na vás prosbu. Většina z vás má zde svá osobní alba a chtěla bych poprosit o svolení použití pěkných a tématicky zajímavých fotek pro výzdobu těchto stránek, konkrétně doplnění pár fotek do textů.
    Prosím své odpovědi piště do SZ (kladné a zvláště ty záporné, kdo nechce uveřejňovat své fotografie).
    Děkuji Bibe
    24.2.2011 15:50Majda
    Musím se zastat Sabulky. Celé to nebylo rozumné, ale přijde mi Marky, že se do ní moc pouštíš. Chybu tu udělal především učitel z kroužku a je pochopitelné, že žák učteli důvěřuje. A to o křížení pískoušů se znaky v normálních knížkách o chovu pískomilů neni. Nebo třeba v Encyklopedii králíků a hlodavců se zmiňují o tom, že mívají míň mláďat, protože ňáká embria tělo samičky zlikviduje před narozením. A je to psáno v uplně jiné části než věnované pískomilům. Neni myslim teda tak divný, že to každý neví.
    24.2.2011 15:53Sabulkaa
    Majda-Děkuju za zastání..
    Katka Arwen-no tak plazy má asi radši =)
    24.2.2011 15:55Majda
    Sabulkaa: Než budeš ty samičky seznamovat přečti si o tom víc tady v FAQ. Já seznamovala ještě mláďátka a stejně to vůbec nešlo. Kdybych nebyla od sud upozorněná a opatrná určitě by se zabila. Tím tě nechci uplně strašit, nemusí to tak být vždycky. Přeju hodně štěstí!
    24.2.2011 16:28Sabulkaa
    Děkuju..no doufám že ne..PS:jak se mám dostat na fotogalerii ??
    24.2.2011 16:35bibe
    SAbulka: vice funkci se ti otevre po registraci o kterou te katkaarwen slušně požádala.
    24.2.2011 16:42Majda
    bibe - mohla bych si tu také zřídit fotoalbum? Kdyby jsi pak ňáké mé fotky použila budu jen ráda.
    24.2.2011 16:47Sabulkaa
    Majda-už jsem se zaregistrovalla
    Bibe-můžu si založit taky to fotoalbum?
    24.2.2011 18:25bibe
    fotoalbum si může zařídit každý, musí však ctít jeho pravidla a samozřejmně prvně si o ně musí napsat, že je chce zřídit. Jinak stačí přes soukromé zprávy.
    24.2.2011 18:27montey
    Majda: já se musím zastat Marky... nejde jen o to, že se nemají množit dva jedinci se znaky. Myslím, že jí spíše šlo o to, že si nezkušený člověk, který (jak se zdá), nemá o pískomilech moc informací, hned do začátku pořídí pár...a je jedno, zda mu je dal učitel či ne. Ona by snad mohla vědět, zda o nich ví tolik, aby je mohla chovat či množit..
    Toť je k diskuzi...
    24.2.2011 18:33Sabulkaa
    Montey:Tak myslela jsem že tohle je diskuze..a né že když se na něco zeptám tak se do mě hned každý pustí..tohle v knížkách ani na internetu není!!!
    24.2.2011 18:36montey
    Sab: pokud vím, nikdo se do tebe nepustil...jen ti byly uděleny rady
    24.2.2011 18:40Sabulkaa
    Montey: rady tipu :paneboýe ze dne na den? atd...
    24.2.2011 18:43montey
    Sab: a myslíš, že když si o pískomilech nic nevěděla, že je rozumné, si ihned pořídit pár s tím, že je budeš množit? Nemyslím to samozřejmě zle...ale přece proto, že se mi líbí třeba kůň, tak si hned nepořídím pár a nebudu mít hříbata...
    Jde o to, kolik informací o těch zvířátkách máš a kolik víš o nich a o jejich chovu...to si musíš nejprve zjistit a teprve potom se máš rozhodnout, co dál...
    24.2.2011 19:58bibe
    Tak sice se do diskuzi už moc nezapojuji, ale tohle mi prostě nedá, abych to nekomentovala.
    V tomhle nejde o to, koho se chci nebo nechci zastat. Ale Marky měla pravdu a´t se to Sabulkaa líbí nebo ne. A je to tu neustále dokola. Někdo udělá chybu, protože si chce akutně pořídit zvířátko, aniž by si o tom něco přečetl, zjistí, že je lepší mít dva a šup a rovnou na miminka. aniž by si o tom něco více nastudoval a přečetl. A vymlouvá se na to, že v knížkách nic takového není. jasně chybu zde udělal i učitel, ale také rodiče, kteří by u nezletilého dítěte měli dbát na chov, nehledě na to, že dle zákona se dítěti zvíře nemá prodat ani darovat. Ale to je věc jiná.
    Zpět ke knihám. Je jasné, že detailní informace se těžko dovíme z literatur typu já a můj pískomilek a podobných. Stačí se podívat na obrázky šťastných dětí dřímajících v rukou zvíře a musí být každému jasné, komu je kniha určena. Pokud chce člověk chovat, měl by pátrat v jiných literaturách a bohužel pro nás platí zahraničních. Stejně tak encyklopedie hlodavců, je sice pěkná kniha se spoustou infa o daném druhu, ale pokud se podíváte, kolik toho autorka vydala a o kolika zvířatech píše. Musí být každému jasné, že o hlubším chovu toho vědět moc nemůže, protože by měla doma obří zoologickou zahradu.
    Takže závěrem chci říct, že se Marky vůbec nedivím, že takhle reagovala a je mi jasné, že je uplně ve stejné situaci, jako jsem bývala já, když jsem chtěla někomu pomoci a hned to bylo jak jsem zlá a že na někoho hned útočím i přesto, že to tak vůbec nebylo. Stejně tak se teď sabulkaa cití ukřivděna, že ji Marky vynadala. Ale je to tu opravdu pořád dokola. A bohužel nevěřím, že tomu bude jinak. Protože spousta lidí si prvně pořídí zvíře a pak si zjišťuje vše o něm.
    25.2.2011 13:43Katka Arwen
    Myslím, že není třeba se o tomto dohadovat neboť si pomatuju jak i na jiné sme se zlobili a i oni na nás, že chcou chovat a několikrát je upozorňovali, že to není žádná legrace-)))) A teď sou z některých dobří chovatelé a jiní s chovem skončili.
    Ti co to myslí vážně si to zjistí dopředu no a ti co k pískáčům přišli jak slepí k houslím si na to dojdou sami, bohužel často na úkor zvířat.

    Sabulku chválím, neb udělala první krok- našla si jakš takš odbornou diskuzi a stránky s infem- což vidím jako první krok a znamení, že to se svými chráněnci myslí dobře.
    Proto se Sabulko nenech nějakou ostřejší odpovědí zastrašit si na dobré cestě- právě mi tady bychom měli těm s méně zkušeným poradit, tak na to ostatní myslete, když sem někdo mladší příjde a rodiče, učitel a knížky na které sme ve stejném věku spoléhali uplně stejně, selžou.

    Knížky Já a pískomil a jiné jsou alespoň základním infem a jako takové mají jistě své opodstatnění, pokud se chce člověk zvířatům věnovat hlouběji, například je chovat, je pak na místě hledat info jinde.
    Co se týče problematyky křížení znaků, knížky vyšly v době kdy se u nás dali vesměs sehnat jen aguťáci nad tím je potřeba taky podumat-)))
    26.2.2011 18:00Majda
    Tak už mám pár fotek v albu. Tak kdyby jste měli chuť koukněte se.
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=361
    26.2.2011 18:21Dubínek
    Majda - jsou moc pěkné, mám ráda šedé pískáče :-) Mám taky jednoho, je ze všech největší.
    26.2.2011 18:23Klárča
    Můžu se zeptat?!! Jijou pískomilové normální piškoty(dětské)??
    26.2.2011 18:29Majda
    Dubínek - děkuju. Já si je vůbec nevybírala. Ségřin kluk přišel, že je jejich pískouška těhotná, jestli bych si od nic nevzala. A jsem za to moc ráda. Měla jsem různý hlodavce, ale pískoušci mě fakt překvapili, jak jsou akční, ochočený až drzí. :) A taky mi příjdou ty moje slečny krásný!
    26.2.2011 19:01Marky
    Klárča: piškoty pro pískomily nejsou vhodné. Raději jim dopřej jablko či mrkvičku, když pro ně chceš něco dobrého ;)
    26.2.2011 21:13Dubínek
    Klárča - to je fakt, že nejsou piškoty pro pískomily vhodné, jsou hodně sladké a kalorické. Ale jestli chceš vědět jestli je jí, tak jí. Našim jsem občas dala a jedli je. Tak snad jen velmi zřídka jako dobrotku.
    26.2.2011 21:28bibe
    Klára: piškoty dětské můžou, ale jen kousek a jako příležitostní odměnu. Někteří piškoty doslova milují, ale je nutno počítat, že jsou dost kalorické a s vysokým obsahem cukru. Jako pamlsek lze použít i psí sušenky.
    28.2.2011 09:29piskomilci
    piškoty bych vůbec nedávala, nejsou vhodné ani pro děti... lepší je jim dát třeba corn flakesy
    28.2.2011 19:38Honey & Viki
    Ahoj, chtěla bych se zeptat - dneska jsem si dovezla dvě osmitýdenní pískomilčí holky :). Přečetla jsem toho o nich dost, mají výběh, klec, akvárko i různé hračky. Chci se zeptat jak se dají ochočit. Jako jak postupovat a tak :) Děkuji za odpověď.
    28.2.2011 21:19piskomilci
    Honey & Viki - http://piskomilci.ic.cz/ochoc.html
    28.2.2011 21:48Marky
    Honey a Viki: ochočování je dobře popsáno v knížkách o pískomilech ;). Jinak určitě je dobré první týden kdy si pískomily donesete domů nechat je v klidu si zvyknout na svůj nový domov.
    Jinka postupem času si pískomilové navyknou na svého pána, pač ho každý den vidí u své ubikace a každý den ho ten neznámý obr krmí ;). Poté je dobré dávat ruce do ubikací pískomilové ji očuchají a postupoem času si na opakovatelné dávání ruky do jejich doupěte zvyknou, obvzláště zvědaví jedinci začnou po druhé návštěvě ruky , na ruku skákat a lézt. Po tomto kroku je dobré zkoušet dávat z ruky pamlsky napřů slunčenici. Až dosáhnete bodu kdy si zvíře vezme z ruky pamlsek poté následuje další krok, kdy pískomil vleze na ruku ;).
    Existuje hodně různých povah pískomilů kteří jsou ochočeni do jiných mír. Někteří se dají ochočit jen nato aby si vzali pamlskek z ruky ale na ruku pokaždé nevlezou. Někteří se nechají pohladit, někdo vleze na ruku bez váhání pokaždé. Ale najdou se i typy kteří vylezou z dlaně až na rameno, ale je to opravdu zřídka. Pískomil se nikdy neochočí natolik aby ho mohl člověk dlachnit v ruce několik minut jako morče ;).
    Pískomil je stvoření spíše na pozorování ale né na mazlení ;).
    28.2.2011 23:13Salg
    četl jsem si dřívější příspěvky a narazil jsem na to že se nesmí křížit pískomily s bílými znaky kde jste na to narazily rád bych si o tom přečetl více.