1.3.2013 11:51 Dubínek
pikolo: myslíš ten první? Já používám raději průhledné, abych na ně viděla a oni, aby taky viděli, je to pěknější, a taky mám širší a delší. Výška je výdoná na to, aby si mohli dělat tunely a hrabat. Nebo myslíš až ten další? s modrým spodkem? Pokud tam jsou výstupky a otvory na pítko a tak - je pro pískouše snadné se zaháčit zubkama a hryzat. Klidně ti vyhryžou díru, když plast není hladký, Ale néé všichni. Někteří to ale dokáží - podle zkušenosti jiných chovatelů :-D
1.3.2013 14:01 lavacca
pikolo: tak mě třeba spodky od klecí nekousal žádný pískáč. Jednou se mi do ucha u boxu pustila 1 pískomilka (ostatních cca 30, co jí prošlo nic, až ona ho "kapku" upravila (rozuměj asi 15x5 cm díra. :D) ale vtipné bylo, že to měla mladé a neodešla..prostě si jen udělala díru na koukání. :D Asi nejlepší je kombinace akvárko + nahoru klec, aby mohli šplhat, apod. či vysoké akvárko, kam se patro přilepí, apod. :)
2.3.2013 10:32 zuzka
Tak jsem zase na začátku,protoože akvárko co jsem měla slíbené pro nového kyjochvostíka je prasklé,takže ho nechci,aby se neporanil.Tak koupím novou ubikaci.Psala jsem paní chovatelce,v čem je zvyklý bydlet,tak odle toho se zařím.Mě by se nejlíp líbila vysoká klec pro ptkany a dát jí do nízkého baxu,kam by lítali hobliny.Potom se mi líbí ten bílí box,co je tu v sekci ubytování,ale z předešlé diskuse si nejsem jistá.Ale uvidím co mi písne paní chovatelka.
2.3.2013 17:35 Dubínek
Piskomilci ova: na inzerátu jsou bewíci. Ta paní, či slečka si na podzim brala ode mě Celii - silver schimmel(BEW?) Rex a bernardetu - taky rex, a dva kluky - nutmeg a honey. Tak si myslím, že matka je Celie a jeden z kluků. Ikdyž je nebrala na chov, zřejmě si to rozmyslela, jak to vetšinou bývá. Je škoda mimi Sorky: furt se na její mimi těšííííííííím lavacca: cítím s tebou :-( montey: takže to Uni nechala na sobotu :-D- - - - - Akorát s cenou za BEW, kterou máme přes dvě stovky se můžeme jít klouzat, když paní je dává za 70Kč :-(
2.3.2013 18:14 lavacca
montey: držím palečky, aby bylo vše ok. piskomilci ova: tak snad už to bude lepší. :) Dubínek: Díky. Jinak k inzerátu - vzhledem k počtu 6 holek a 4 kluci to vidím na to, že je k chovu rozdělila na dvojice oboje....- - - - - jinak je otázkou, zda je fakt dává všechny za 70,- (i když to by asi psala do inzerátu nějaké to rozpětí cen, že?)
5.3.2013 12:40 Dubínek
Piskomilci ova: taky to moc nechápu, ve zveráku, kde jsem dnes byla mají pohomadě 5 dospělých pískomilů, jedna březí a pár samců - malé akvárko. A nikdo pohryzaný, žádné bitky. Takže taky tomu nerozumím. napadá mě jedině, že by tak žili celý život, zvyklí na stádo a stres (ve zveráku), jinak to nechápu
5.3.2013 13:32 lavacca
hele a nemůžou to být všechno sourozenci? myslím, zda není i samec příbuzný...třeba to tak sourozenci neberou, že má ségra s bráchou mladý...- - - - - jinak jsem někde četla, že čím větší prostor, tím mají potřebu se právě na druhé vytahovat, apod. vlastně si tak chtějí zvětšit svoje vlastní teritorium uprostřed větší ubikace...a že když jsou v menší, je to klidnější... tak nevim.
5.3.2013 14:18 Ziidgaa
mně to přijde logické podle života v přírodě, tam mají hodně prostoru, členité domovy a taky hodně práce aby se udrželi naživu, takže v umělých podmínkách je to holt asi zkreslené - takže moje teorie co nejvíc prostoru může naopak vzbuzovat pocit, že mají být více teritoriální, jak to tady zaznělo... no prostě bydlet ve skříni nebo bydlet v zemi je dost jiné, takže se asi i jinak chovají =) Taky jsem neměla odchovy současně, pokud bylo více samic na jednoho samce, tak současně mladé neměly
5.3.2013 15:37 Marky
montey: jee 6 miminek :) moc gratululujiii, určitě tam bude taky dost barviček. Jsem ráda že se tak hezky zadařilo, ať krásně prospívají. Jaká je Una maminka? Pepa: samička zatím stále zůstává u nás. (do měsíce bude vrh kde je možná tato barevná varianta - pokud by byl zájem). Jinak Renesme byla týden v menší ubikaci ( v takovém napůl box napůl klícka ) měla jsem ji v ubikaci kde holky bydlí. Po 3 dnech jsem ji pustila a za pár hodin začal kolotoč znovu - prohánění Trishy. Po týdnu už je to zase v pořádku ;) - snad to taky tak dlouho zůstane :o). Mám z toho velikou radost. Jinak prcííci nám krásně rostou a prospívají, už jsem viděla u dvou burmesíků pootevřené kukadlo ;). Myslím, že máme březí už i Hermii - zdá se že první páření se povedlo :o), má zatím malinké bříško tak uvidíme jak poroste dále :). Jde na nás asi všechny jaro, sluníčko je opravdu fajn.
5.3.2013 15:40 Marky
Porty: dovolím zveřejnit i můj web a nabídnout miminka ;). Zatím volný siamese sameček a další vrh snad do měsíce/dvou. (tzn řada CP a LT CP) + Miminka od Hermi a Tibbyho tzn DEH, LT DEH, Honey Cream, Nutmeg, LT Nutmeg a možná Schimml a Champagne. + určitě dodat že všechna mimi ponesou ee(f). ;) . Za jak dlouho, že to bude mít Connie vrh? Mám oblíbenou jednu chs z Fr. ale tam budou miminka tak za měsíc/dva..
5.3.2013 20:57 lavacca
jj, je to hnus - kéž by to šlo nějak odstranit....je mi jí hrozně líto v tu chvíli. :( doufala jsem, že když už jí je nějakých 18 týdnů a měla jen 1x záchvat, že už to bude ok. a teď zas tohle. :/ jj, vymyslím jí něco nižšího, ať to případně není takový pád..dneska dostala krabici na demolici, tak s chutí kousala i s maminou. :)
6.3.2013 08:54 lavacca
porty: jj, je to dost blbý. :/ jak takhle začnou padat na bok, je to ta těžká forma a bohužel moc dlouho nevydrží. :( Když mají jen tu lehkou - tj. že se "seknou" a dávají chvíli ouška dozadu, tak to i odezní a pohoda. Ale tohle se bohužel na 99% bude zhoršovat až ji taky budeme muset nechat uspat. :( Zvlášť u ní mě to hrozně mrzí, je to fakt zlatíčko... :( a proč by je dle tebe dělala?- - - - - jinak jsem momentálně zjistila, že bych potřebovala sehnat grey agouti samečka. Beze znaků a podmínka jsou, aby měl PP a nebyl příbuzný na Dorku a Poducha (protože si po nich chci nechat dceru), tj, vlastně Vektor a Perla + Junior Gerbil´s Dream a Insomnia Animila. Klidně bych brala z ČR či PL, pokud byste o nějakém věděli (či plánovali spojení) a ideálně tak věk 6-8/10 týdnů, aby šel dát zatím do větší skupinky kluků. :)
6.3.2013 09:01 Ziidgaa
tak mi zemřela Leia... její bráška je úplně OKi, ale ona moc nerostla a dnes prostě konec - přitom jedla, pila, skotačila, jen holt jaksi neprospívala růstem =( no - to znamená, že pro miláčka (stal se jím rychle - je úžasný) Black collared Bonda z nchs Orbitka hledám (nepříbuznou =) nevěstu, může být i mladší (Bond počká, je to chlap), i třeba maličko odrostená (ale ne přerostená - aby mohla do chovu) - každopádně mám v plánu miminka zdravá a milá (po Bondíkovi) jako nositele nějakých zajímavých genů pro chov, tedy ideálně máte-li CP/LCP se sadou ee a/nebo gg (asi se teď oprostím od pp - červených očiček). Napíšu i do inzerce, ale přece jen ať tady můžeme diskutovat, pokud by měl někdo třeba i jen radu kde takovou slečinku sehnat (že by třeba ten zmiňovaný import za dva měsíce? Bylo by možné se u těch chovatelů poptat, nebo mám se u nich zeptat já? (popř. kteří to jsou?)
6.3.2013 09:22 Ziidgaa
jo no... už mi pro něj zemřela jedna (to ještě byla miminko, takže jsem se jí ani nedočkala) a teď už jsem ji i měla doma a zase zemřela... chudák chlapík, on je fakt miloučký, tak určitě bude i skvělý táta, jen potřebuje tu nevěstu... Ale ještě je to mlaďoch, tak to nespěchá, bude se teď muset na čas skamarádit s klukama (ještě že mám ten geniální separátor, tak už nehrozí (doufám) žádné okousané ocásky a nosíky)
6.3.2013 10:27 Dubínek
ziidgaa: jeje, to je mi líto, taková mlaďuška :-/. sice budu mít cp/lcp samičky, ale od rodičů, od kterých už máš potomka od nás. lavacca: to video je teda síla, alespoň mám představu, jak to vypadá , díky
6.3.2013 10:37 lavacca
Ziidgaa: momentálně seznamuji 2 páry, ale u jednoho je 100% Pp (tam je možné Gg či gg), u druhého je to PP/Pp (gg bude mít mimčo 100%)... jinak čekáme LCP/CP barvičky - slate, silver nutmeg + slate,nutmeg, silver nutmeg, agouti, black (takže burmese a siamese), DEH, grey agouti. bude záležet, co Dorka ponese. :)
6.3.2013 10:40 Pískáči Porty
lavacca: no nejjcasteji to byva porucha s mozkem no...- - - - - jinak jo? tak to pak muze i od Connie a Konga mimco no..takze nejvice bude asik grejiku ale i silver nutmeg, polar fox a CP/LCP (spis vypada ze LCP) jsou mozne a samozrejme rex a znaky no..- - - - - je tam vic moznosti ale z hlav si to ted nepamatuju vsecko..urco i REW, Ivory Cream, yellow Fox, PEW...
6.3.2013 12:05 Ziidgaa
ano, lavacca píše správně, Bond je z téhle linie... úplně ideální by byla CP/LCP Polar Fox nebo CP/LCP Silver Nutmeg (pro více recesivních genů), ale i ee či gg zesvětlená řada by mi vyhovovala nechám se překvapit co bude mít kdo za miminka (jo a hlavně teda ne rex...)- - - - - červenoočka bych se možná raději vzdala (trochu na mě spadl splín, že mi pro něj dvě holky červenoočky umřely), lépe tedy PP, resp. Pp (to mi nevadí), ale raději tedy ne klasické červenooké pp
6.3.2013 12:27 lavacca
Ziidgaa: no, vzhledem k tomu, že jsou oba jeho rodiče můj odchov, tak to vím 100% no. :D :) jo, tak to by pak neměl být problém, pokud Pp neva. :) pp čekám max. od Vilíka, pokud nese Pp, ale tam budou dětičky "obyčejné" barvy. :) Ne, CP/LCP, takže to odpadá. No, polar fox taky připadá v úvahu...uvidíme, co se teda Dorce povede, protože u ní je možných těch kombinací teda hafooo. :D- - - - - montey: až tak? :D tak mě max. prvnička šťouchala do prstu, ať hodím zpátečku, ale že by mě kousla či stiskla zuby, tak to se mi teda ještě nestalo.
6.3.2013 12:34 Ziidgaa
jo, budu ráda jakmile se vám někomu objeví samička ne-rex (ideálně ne znaky - Bond je totiž collared) s požadovaným genotypem, určitě mi dejte vědět, věřím, že doprava se dá už potom podle možností domluvit Bond půjde zatím na seznamku ke klukům (i když nejdřív radši chvilku karanténa - co kdyby), takže smutnit sám nebude, ale čím dřív se mu nějaká nevěsta narodí, tím bude určitě radši =)
6.3.2013 16:01 Ziidgaa
Marky - Leia byla ta mladičká REW, jak jsme před časem řešili, jestli REW či PEW
- - - - - a ano, aby byli krásní černoušci, případně strakáčči, ale se zajímavými geny i pro zájemce dále do chovu (a jak doufám i s parádní povahou po Bondíkovi + to, že předci od Bonda nejsou očividně napojení na klan Tank a spol., takže i trochu čerstvé krve =)
- - - - - JONÁŠ - na ten box leda nasadit ještě klecovou nádstavbu... ale jestli ještě nebylo dokonáno, tak je nejlepší promyslet rovnou a koupit pořádný pískomilí hrad, je-li možno :-D
- - - - - na zahnání chmur jsem vyfotila zase Adelle, má už 31 dní, je někomu z vás krapet jasnější co by teda mohla být zač? viz alba:
https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=647 (poslední čtyři fotky jsou nejnovější)
- - - - - pořád Adelle srovnávám s Louisem (LCP Slate), zdá se mi na něj čím dál víc podobná... i když je pořád ještě maličko tmavší
- - - - - Loius zde:
http://piskomil.euweb.cz/chovni/Louis.jpg - - - - - *Louis =)
7.3.2013 09:23 lavacca
já bych ideálně Uno vyndala do nějakýho kyblíčku ven a děti jí jakoby "promíchala" Tj. bych dala ty od Teri doprostřed, aby je ty Uniny děti hřály. :) A pak ji tam zas šoupnout zpět. Aby tě zas nepokousala, jak bys jí tam lezla.- - - - - snad se zadaří. :) já měla sto chutí dát to mimčo od Agutinky k Sally, ale přijde mi, že teď má nějak málo mlíčka, tak jsem zas nechtěla ohrozit Pinďu no.. :/
7.3.2013 12:32 montey
lavacca - doufám, že jí to vydrží :) A dokonce snad i Tiff vypadá březí..ale nemá velké bříško. O víkendu to budou 3 týdny od krytí, tak se ukáže :) Konečně doufám, že odchová nějaká mimča :) Měli by to být LTDEH, Nutmeg, BEW, LTCP Nutmeg a Himíci :)
7.3.2013 12:47 Dubínek
montey: už to sleduji od ránas napětím, jak to dopadne . Vždycky mě zajímalo, jak to udělat, aby si samička nevšimla, že má o pár miminek navíc. Takže je super, že je to na dobré cestě- - - - - jonáš: normálně doma v krabičce plastové s dírkama - jedí vločky, piškoty , rohlík. Pokud ti uteče - tak jedině tak, že vysypeš nechtěně krabičku, jinak ti neutečou. Bacha ale, dokáží prokousat igelitový sáček. Když ti však nějaký uteče, v 60% umře, ale zbytek, když najde potravu, tak se pak zakuklí a vylíhne se ti brouk :-D hihi. A pak doma sbíráš brouky (jako já jednou :-D)
7.3.2013 13:04 Marky
montey: ježiš to je zpráv :o valím oči. Tak to budeš tedy šťastný človíček když je odchová Unička i ty cizí :o. Mě se to nepodařilo bohužel :/. Jednou jsem dávala jedno mimčo od jiné samičky do hnízdě k druhé, chvíli ho v hnízdě nechala ale pak začala čuchat a všimnla si že něco nesedí.. přehazovala celé hnízdo všechno lítalo až toho ,,vetřelce´´ našla a hnedka ho zlikvidovala :/. Určitě to bylo cizím pachem.. ale hrál tam roli i věkový rozdíl miminek.. přidané miminko mělo jeden den a ostaní už kolem 9téhu dnu+. Budu tedy držet pěstičky aby vše vyšlo. U té Uničky to chování není sice hezké, ale bude to opravdu velký stres a hormony. Nežije i poprvé sama? Já být sama a poprvé odchovávat kupu dětí tak jsem asi na prášky :). Ale taková dračice kousavá by být nemusela :o. No až budou děti větší a lozit po ubikaci mělo by to být lepší, těch prvních 10dní si je hlídají hodně. Focení z ubikace bych raději nechala si taky na 14+dní.- - - - - Však není kam spěchat , když tak hezky prospívají je to super ;). Mám radost.
7.3.2013 21:06 Dubínek
Piskomilci ova: jj, to je přesně ono, na Honey cream jsou světlí. Takže mám pocit, že to je silver numeg, nebo silver schimmel light alespoň- - - - - Porty: Goplana má ef,g. a Méďa taky ef,g,a. Takže tak nějak :-D doufám
9.3.2013 17:19 Piskomilci ova
samička je určo lcp :D pinky nese ch a táta cp slate willam a je asi o dva odstíny tmavší :) kdyby se mi neporvaly daly bych pro příklad všechny slate co mám do kupy jeskyňka (sp slate), drak (lt. slate/dilute), wiliama (cp slate) a nejsvětlejší samičku (lcp slate) Laru- poslední tři v přímé linii děd, otec, dcera bacha porty své postižení si vynahrazuje rozumem :D taky jsem si to myslela ale doma mi nahromadila na jedné straně piliny domek atd. a už běhala po poličce štěstí že jsem doma :D
11.3.2013 12:54 lavacca
Marky: dle tebe je teda Xenonek jaká barva? :) LCP slate? jako světlý je, chi ho nafoti vedle Sally. :)
jinak jo, seznámení bylo rychlé. Ono se na sebe tvářili jen první večer trochu divně, ale pak už k sobě chodili na návštěvy a nikdy krom písknutí nic nebylo. :) Až se divím, jak je Cirra hodňoučká, když je to dcera Sally. :D Jinak Dorka s Poduchem jsou na tom hůř - už se mi docela chytili(teda ne do krve), Dorka před ní bu'd utíká a piští nebo stojí v rohu a dupe na něj. :( no, snad se brzy zadaří. :)
Co jsem zapomněla napsat - Vilík od soboty bydlí se Šedivkou a já doufám, že nese Pp a udělají mi spolu lilac kluka se znaky(ten by zůstal doma). :) ale už vidím tu ironii, že ponese PP, když bych spíš chtěla Pp. :D A nebo bude lilac beze znaků nebo holka. :D
- - - - - jinak co se týče toho inzerátu - Oříšek má Cch a Pp a přesto jednu dobu byl hodně tmavý. :)
http://uzviratek.rajce.idnes.cz/kluci/#P1210247.jpg . a pak začal světlat...a to už měl cca 1 rok. :)
11.3.2013 13:12 lavacca
Marky: jo, takhle. :D no, Dd by nést měl. :) tak je to možný i takhle no...tak se uvidí dle dětiček.:) i když to jen to Dd vlastně...i kdyby byl jen LT slate, tak může dát s Cirrou i CP mimča (ona sama nese Ccb). :D sakra, tam to bude asi ještě hooodně veselý. jo, to je fakt no... Teri má vlastně taky 1 zesvětlovák, tak by případně muselo být CP/LCP děcko no... jj, snad ji chytneme...on se teda právě Poduch už snažil na Dorku skákat a ona před ní téměř hystericky začala zdrhat a pištět, že to teda neeeee. :o tak nevím, zda prostě říji neměla nebo je jako prvnička z toho vyklepnutá... no, tak rodiče mají P* oba, ne? a měli spolu sice jen černoočka, ale tak že jeden nese Pp se tam nevylučuje. :)
11.3.2013 13:38 Dubínek
Marky, lavacca: čtu a vyčkávám :-D, taky jsem nevěděla jistě, co je Terri, a přišlo mi divné, jako že by byl Xenon jenom Lt state, když je tak světlý, ale jsem ráda, když zůstane CP Slate :-D
11.3.2013 15:28 lavacca
Marky: a mě to bylo divný. :D ok, tak aspoň že zůstává Xenonek CP slatíkem. :) tak já Dorku s Poduchem do ničeho netlačím, i když by se teda hodilo, aby zabřezla +- stejně jak Cirra a šlo pak míma kombinovat...ale tak, uvidíme...snad se trefí s ní aspoň Šedivka. :) jj, to zas jo no..tak on i černobílý by s Vilíkem nebyl špatný. :) ale liláček by mě potěšil ještě víc, to jsou zlatíčka. :) hrozně lituju, že se nepovedl nějaký odchovat po Maxíkovi. :( jj, pracuju na tom...už jsem měla jméno i vymyšlené (viděla jsem ho na nějakém webu) a nenapsala jsem si ho a teď nemůžu přijít na to, kde jsem ho viděla. :/ ale polepším se. :)- - - - - tak procházím jména na celysvet.cz a Břetík mě teda rozsekal. :D- - - - - tak to vyhrál Bubu - domácky Bubík (sic to není to, co jsem tehdy našla), ale měli jsme dřív kocoura tohodle jména a pořád se mi líbí. Byl teda celý černý s bílou skvrnkou na hrudi, ale byl to miláček. Což malý burmík určo taky bude. :) tak to bude i hezké, že od tebe budu mít Vilíka a- - - - - a Bubíka. :)
11.3.2013 15:54 lavacca
Dubínek: páni, pěkné. :) kde se ten dilute vrh narodil? to byli oba rodiče dilute, že jsou samý dilutíci? :)- - - - - jinak jsem tak přemýšlela, že je to docela zajímavé - když dá člověk 2 znakáče k sobě, tak je tak půlka mláďat "čistá", půlka má "obyč". znaky. Ani ne nějaké větší...a když dá 1 znakáče + 1 carrier tak mu "vyapdnou" rovnou EW. To je docela hustý. :)
11.3.2013 16:09 Ziidgaa
hmm... protože holt fungují jinak... ono to není vždycky takové jednoduché... někdy se to sčítá (délka uší u králíků), jindy to zase funguje úplně jinak (to např. ty poměry strakaté u pískáčů) ono prostě Spsp a Sls jsou úplně jiné věci, my to vnímáme jen jako barvy, ale ono to může být ještě komplikovanější (např. i tím, že SlsSls má tu letální vadu a pod., takže to není jen "jiná barva", mění je to i vevnitř)- - - - - obdobně SpSp - také letální vada, ale očividně jiná, protože takové mláďata se ani nezvládnou nenarodit
11.3.2013 20:15 lavacca
miluju sveho piskomila ferdu: pokud ta "čárka" není nijak vystouplá, apod. tak můžeš být v klidu. Ta žlázka se věkem zvýrazňuje, ale kdžy už, dělá problémy až kolem 2,5-3 let. U mladých pískomilů se to objevuje jen výjimečně. :)- - - - - Ziidgaa: jj, je mi to jasný, že to bude fungovat jinak, ale je to zajímavé. :)
12.3.2013 19:00 Ziidgaa
Porty - jo, každá jsme to vzaly z jiného konce, Ty správně, já blbě :-D, takže beru zpět, jako bych žádný komentář nepsala... Dubínek - ano, vím, sestra Holly (trochu jsem to nejdřív nepochopila s tím tátou) - Holly teda plašanda není, tak třeba se Horalka ještě spraví. Nicméně jak tady bylo řečeno, že obě sestřičky u Tebe i u Marky jsou už "v tom" či "po tom", tak Holly zatím žije s Elyem vcelku cudný život - dala jsem je k sobě hned od začátku, i když je Ely o fous starší, tak ne o moc, tak jsem si říkala, že snad na mimča nezadělají zbytečně brzo - a každopádně zatím na ní ještě nevidím nic
12.3.2013 21:34 Dubínek
montey: moc krásná miminka, paráda. Já je mám teď také doma, tak vím jací pěkňoučcí jsou. Kasjopea má burmesíka, dvě siamačky, cp agoutičku a dva bělochy. A Čokoláda má 4 holky - burmesku, burmesku se znaky, dvě siamky se znaky :-D
12.3.2013 21:41 Piskomilci ova
tak jsem měla dobrou náladu a zase mi ji jeden blb zkazil. email: 18:54-dobrý večer, měl bych zájem o nějaké holdavce- nepodepsáno nic ale mám dobrou náladu tak odepíšu- 19:53 dobrý večer, máte nějakou představu? pár, samece, samice, barvy? máme tři vrhy a azilové. 21:15 bohužel než mi došla vaše odpověď stačil jsem se za ten dlouhý čas spojit i sejít s někým kdo reaguje rychleji a tudíž i koupit čtyři pískomily někde jinde. ?????? jak a kdy to už se nedozvím ale dokáže mě to pekelně rozčílit- ne to že koupil ty zvířata ale tohle jednání to si myslí lidi že žiju jen emailem? už tak odpovídám v 95% z mobilu
12.3.2013 22:08 Ziidgaa
Pískomilci ova - Tak to je síla... stává se mi to u doučování (chápu, že jim hoří za patama a někdy holt ani tu hodinu nepočkají, resp. ozve se někdo rychlejší), ale u zvířátek bych nečekala takový fofr se sháněním. I když, dávat pískomila někomu, kdo chce koupit "nějaké hlodavce", nevím... Tos musela mít jo dobrou náladu, nevím co bych odepsala, ale asi by se mi do toho (vůbec odepisování) radši ani nechtělo =)
13.3.2013 09:21 lavacca
Piskomilci oba: já už na takový maily nereaguju. Jinak jeho odpověď mě etda dostala - prej za dlouhý čas. Jako to fakt myslí, že je chovatel přilepený k PC? :o no, možná dobře, že je už sehnal někde jinde..kdoví, co je to za chlapa. :/ Natuška00: byla se samečkem? některé prvničky jsou z toho dost vyjukané, že pořádně mláďata nezahřívají, apod. Já pokud můžu, nechávám samičku na 1.vrh vždy se samečkem, aby ji pomohl. :) Ale už jsem měla i pár vrhů bez samečka a holky to taky zvládaly. Zajímavostí taky bylo, že když měla samička samečka, tak na děti docela kašlala a chodila fakt jen kojit, kdežto jak byla pak sama, byla u nich 99% dne. :) I s jídlem kolikrát odběhla do hnízda, aby mimča nebyla sama. Otázkou je, zda třeba neměla i málo mléka, apod.. i to se stane. Zkusila bych ještě 1 vrh a pokud to zas dopadne takto, už bych jí nepřipouštěla. Je faktem, že některé samičky prostě mateřské vlohy tak vyvinuté nemají.
13.3.2013 20:17 lavacca
Porty: no, podezřele mu tmavnou záda i ocásek. :o a přitom je zas na bříšku světlý(ale ne úplně zářivě bílý, jak bývají DEHtíci)...a zesvětlovák má jeho táta, tak by to mohlo i být...no, jsem zvědavá, jak poroste, co z něj bude. :D- - - - - hm, i když jak tak koukám na fotky Daisy (DEH), tak taky tmavla...no, uvidíme. ale trochu sem se u něj zasekla. :D
14.3.2013 09:37 Dubínek
montey: to je skvělé. Kéž to Tiff zvládne konečně. A burmík se znaky od Terinky - to je paráda. Moc ti děkuju za povzbuzení ohledně adoptování miminek, jak jsi tu psala. Udělala jsem to včera úplně stejně jako ty. Dříve jsem neměla odvahu, když po jednom pokusu to dopadlo špatně. Včera se Lamii narodilo 5 miminek. A zase neměla mléko:-/, Povzbuzena tvým činem, jsem dala včera ráno tři mimi Nině(jedno mini mimi ale umřelo, že bylo slabé). Tak, že jsem Ninu vyndala na 10 minut a mimi dala doprostřed hnízda. A žijí, má 4 svoje a dvě adoptované, snad to dobře dopadne. A včera večer - zbylé dvě - stále jsem doufala, že se Lamia rozkojí - ale nee, jsem dala Čokoládě, zase stejnou metodou. Mimi byly už za celý den slabé, takže jsem nedoufala že to zvládnou a taky že 4 miminka Čokolády mají už 7 dní. Nevím jak ty zbylé dvě dopadnou, ale dnes ráno žila a byla v hnízdě. Takže je Nina ani Čokoláda nezakously. Jsem moc ráda. Snad alespoň některá miminka od Lamii přežijí.
14.3.2013 11:06 montey
Dubínek - tak to je opravdu úžasné :) sem ráda, že se ty adoptivní samičky dokáží takhle postarat o jiná miminka. Určitě to prcci zvládnou- - - - - Já sem taky ráda, že sem se odvážila a udělala to. Ono, vlastně sem ani neměla moc na výběr, protože po předchozích zkušenostech si myslím, že by mimča Terinka stejně neodchovala. Celá ta akce se vyplatila - máme burmíka se znakama a k tomu všemu je to slečna :)
14.3.2013 22:34 lavacca
tak zas bylo ráno veselo - přišla jsem a zůstala jsem čučet na otevřená dvířka v seznamovačce - Poduch a Dorka. Tak letím, co oni na sebe - Poduch doma v pelechu, celý rozespalý na mě kouká a Dorka si lítá po pokoji. Úleva, že si nic neudělali (jinak na sebe docela vyjížděli) a dám je teď večer k sobě a chvíli si tam spolu běhají zatímco já krmím a pak jdu, že je oddělím a ona mu začne pucovat kožíšek za uchem, že on až "odpadává" a šup, on vleze do pelechu, ona za ním a že jdou spát. :o No, už jsem je tak nechala...a dle jeho čištění se na intimních partiích mám pocit, že to svoje kámošení stvrdili i mimčama. :D
15.3.2013 08:01 lavacca
Porty: jako zajímavostí je, že se mi to stává u těch párů, kde je to seznamování problematičtější. :D ale ráno jsem tam byla, koukali na mě spokojeně z hnízda (Poduch teda dělá úžasně velké lóže - tak 20x 15 cm. :D), takže super. :)- - - - - jinak je zajímavý, že se mi za cca 1 rok, co používám seznamovačku ta dvířka nikdy neotevřela...a zrovna u Poducha s Dorkou jo. No, ještě že tak..a ne třeba u 2 kluků, co se nemusí. :o
15.3.2013 11:30 lavacca
no, ono když nezavřu, tak se to samo vyklopí. :) takže jsem to musela zavřít blbě a jak Dorka skákala na dvířka (a že to ona ráda. :D, ale nekouše pletivo, jen si tam tak visí a kouká, když chodím okolo), tak to povolilo...mám tam "otočný" zavírání, ale dřív se mi to nestalo no.. :) ale tak, dopadlo to naštětsí dobře, což je fajn. :)- - - - - Jinak 12.3. měl Poduch už 1 rok, takže myslím, že můžeme s klidným svědomím potvrdit, že opravdu nese eef, jelikož vůbec od minulého focení netmavl.- - - - - jinak dneska nebo zítra snad zas nafotím pořádně pískáče, jak rostou, apod. :)
15.3.2013 19:52 lavacca
ty jo, to je vám rozdíl v těch dětech - moji 3 kluci (Noel, Nelson a Ozzy) hezky zůstanou na ruce a nechají si dát pusinku, apod. a ten spotted kluk je takovej rozskákanej. :o nepřidržovat ho u kořene ocásku, tak normálně hnedka skáče pryč..se asi bojí, že ho zakousnu nebo co. :o To Noel si to vysloveně užívá, má úžasnou povahu. :) Je to teď takovej můj ťuťánek. :)- - - - - jinak už bydlí s Ozzym spolu, ze začátku teda spottík dělal trochu "scény", že s ním nebude. :D
16.3.2013 15:52 Ziidgaa
Porty - jasnačka, mají tam víc soukromí, to se jim to pak míň leká, když se to tváří víc jako doupě, bez průhledných stěn =) GerbilGirl - jak která samice - každá dovolí jinak, ale obecně netuším, kromě březnového vrhu jsem už mimina neměla dobré dva roky =)
18.3.2013 14:51 lavacca
ziidgaa: tak jaká je pravděpodobnost nějakých zajímavějších barev, když zadavatelka evidentně ani neví, co je máma za barvu (když píše "maminka viz foto, otec černý")? :) jako neříkám, že se tam nějaké nemůže vyskytnout, ale spíš bych tipla, že ne... kdyby ji měla od chovatele zajímavějších barev, tak jí 100% řekl jaké je matka barvy.
18.3.2013 15:36 lavacca
Ziidgaa: no, mě to zas tak do podrobna nezajímá..jen mě tam zaujalo to "miminka pískomilů v atraktivní barvě". To byla spíš narážka na to, že my bereme aktraktivní barvy gg, efef řadu, apod. a někdo bere jako atraktivní i "obyčejný" black či nutmeg. :) jinak Noel má už obrovské kolo na těch zádech. :D a je fakt takovej...divnej. :D Fakt ho vidím na LT nutmeg... což zas na druhou stranu mě ten LT těší. :) i když jsem chtěla teda víc klasického DEH, ale co člově nadělá no. :)- - - - - Porty. jj, to je fakt. já byla na jaře 2011 u vytržení, že mám z 2 "obyčejných" goldne agouti - goldíky, ale i black, lilac a argente golden! teď se tomu teda už směju, když vím, kolik těch barev je. :)
18.3.2013 20:52 Sizej
Chtěla bych vás požádat o radu. Mám dva roky starou samičku a v posledním měsíci jsem si všimla, že je méně aktivnější než dříve. Žrala a pila ale zcela normálně. Od pátku se to ale víc a víc zhoršuje. V pátek ještě žrala, ale pohybovala se jen zřídka. Dnes už je situace taková, že si z ruky nevezme, zrychleně dýchá a je stále na stejném místě. Teplota kožíšku mi přijde nižší než obvykle. Nejeví známky žádného zranění ani viditelné nemoci. Začínám si o ní dělat opravdu starosti. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Mohlo by to být věkem, nebo spíše nemocí? Moc děkuji
18.3.2013 21:22 Ziidgaa
Sizej - ať je to čím je to, nevypadá to dobře, tohle by měl okamžitě řešit veterinář- - - - - mně když umírali pískomilové stářím (a to běžně přes tři roky, několikrát i přes čtyři roky), tak jsem běžně nepozorovala takové náhlí příznaky - sice ano, zhubli, byli víc ospalí, ale ne aby se jim najednou tolik přitížilo - prostě byli nějaký čas "staříčci" a pak se některý den neprobudili, ale tohle, co tady čtu, je spíš akutní stav něčeho nedobrého- - - - - *náhlé
19.3.2013 08:05 zuzka
Tak můj kyjochvostík Míša ,mi dělá jen samou radost.První den jsem měla starost,že nebaští zeleninu,protože je to pro něho zdroj vody.Ale nyní už se otrkal a baští rajčata i okurky.Já jsem si ho první den předcházela a k normální směsce a zelanince jsem dávala jako úplatek červíky.Když dojedl,servírovala jsem další.Včera měl už jen jednu dávku,tak zelenina přišla vhod. Box Rody,pro morčata naprosto vyhovuje a hodně využívá běhací kolečko a dřevěný domek,ve kterém spí. I když není ochočený,nechá se hladit na hlavičce.Je super.
19.3.2013 10:32 Dubínek
Zuzka: takže ten chovatel, od kterého ho máš, taky neměl napáječky? Plast by něměl hryzat nikdo :-), myslím papír - ruličky od záchoďáku, karbičky od čaje a tak O mongolských se také píše, že nemusí tekutou vodu, jen v ovoci a zelenině, ale všichni chovatelé co znám mají napáječky
19.3.2013 10:56 Ziidgaa
no právě, to je zajímavé, že někteří se mi na vodu vrhají, jiní ne (jak jsem psala, dávám občas v misečkách), sousedka co má mimina ode mě říká, že pijí pořád jak duhy obě její holky. Takže je to prostě jedinec od jedince. V začátcích, před mnoha lety, jsem nedávala vodu vůbec (tehdá bylo málo knih a informací a převažovalo nepodávat vodu vůbec) a taky žili dobře a dlouze. Takže mám zkušenosti opravdu různé. Když mi přijedou noví, tak jim dávám vodu častěji, tak jak byli zvyklí, ale je poznat, že obvykle brzo najedou na můj způsob a na vodu se pak ani tolik nevrhají. Dokonce ani ve vedrech to není 100%, že by se po vodě utloukli. Někteří ano, někteří ne. Někdy nemají zájem vůbec, čuchnou a jdou pryč, přestože jim vodu dám opravdu až po pár dnech.- - - - - btw - nedávat vodu vůbec znamenalo opravdu jen výjimečně přilepšení - tak jednou do měsíce a jinak dostávali zeleninu nebo ovoce (ale taky v nijak významném množství - rozhodně ne každý den). A vyváděli mladé a žili dlouho (3 a více let).
19.3.2013 10:59 lavacca
no, je fakt, že já mám napáječky hlavně u párů, kde jsou mimina.Jinak jsem je měla a voda prostě neubývala... dávám obden ovoce/zeleninu a vždy jim kouske zůstane, tak mylsim, že jim to asi stačí, když k tomu nepijí...
19.3.2013 11:35 zuzka
DUBÍNEK-paní chovatelka neměla napáječku.Bral si vodu ze zeleniny.Já jsem také příjemně překvapená,že ehkyže plast.Jen abych to nezakřikla ,ale snad ne.Když si vzpomenu,že jsem chtěla koupit asi tak tunové akvárko,aby se neprokousal,tak mám radost,že se rozbilo a boxík na morčata je skvělý.Hned tukám na dřevo,abych doma nenašla kopičku z plastu.- - - - - Vyšel mi maglajs ve slovech,má tam být NEHRYŽE
19.3.2013 11:58 Ziidgaa
tak snad obecně nikdy není inbreeding dobrý - tohle mě také docela překvapuje, že to někoho zaráží, proč by neměl mít mimina brácha se ségrou... ještě by to možná mohl omlouvat věk přispěvatele, ale opravdu i u zvířat to platí jako u lidí - nebudu mít mimina s blízkým příbuzným přece :-O- - - - - Natuška11 -> pokud by to přece jen byli brácha se sestrou (což doporučuju zjistit co nejdříve), pak sežeň ještě každému kamaráda stejného pohlaví, nebo se poptej kamarádů, kdo by si vzal jednoho (a k němu samozřejmě si sehnat kamaráda) a Ty si pak seženeš jednoho k tomu, co by sis nechala
19.3.2013 12:26 Ziidgaa
lavacca - aspoň, že když si je berou, tak jim to můžeš vysvětlit a navrhnout jim nepříbuzné, nebo radši stejné pohlaví - a vůbec, kdyby po mně někdo chtěl bráchu a sestru, tak bych se asi ptala. Teď jsem si třeba dovezla taky bráchu a sestru, ale každý měl už svého nápadníka u mě čekajícícho =)
19.3.2013 20:38 Barboramai
Ahoj, poprali se mi piskousove, volal mi pritel, ze mu trci zadni kost, pry zlomena neni, je proste bez kuze, piskomil pry jinak vypada v poradku. Bohuzel jsem ve skole, vic mi pritel popsat nedokazal. Veterinar vsak v nasem meste ted neni, bude az rano, a dalsi veterinari jsou az 50 km daleko. Myslite, ze je mozne, aby to do rana nez prijede lekar vydrzel?
19.3.2013 21:42 lavacca
montey: no, tos mi moc nepomohla. :D je blbý, že může nést zesvělovák po tátovi, takže to může být i LT nutmeg no..jinak nenést zesvětlovák, tak 100% vím, že je to DEH...ale takhle z něj mám teda kapku pomotanou hlavičku...ale co, hlavní je, že je zdravej a mazlík. :) však ono to nějak s tou barvou dopadne. :)
21.3.2013 10:58 Piskomilci ova
ahoj chtěla jsem se zeptat neslyšel někdo o českém chovateli pískoušků v zahraničí? spadl mi notebook a kontroluju jestly mám vše a jak si tak prohlížím genové stromy často narážím na chovatele Pískomil (zasahuje do pl, nl, ch) v zajimavých genech hlavně gg,dd a dark line. Pochybuju že by se schovával v čechách ale vše je možné :D
22.3.2013 14:08 montey
Dubínek - hrozně mě to štve...to je asi nějaký začarovaný akvárko nebo co :( ale mají chut k jídlu, když sem je trochu probrala, tak doufám
- - - - - Dala sem jim zpátku vatu z kyblíčku, ve kterém přijely. Tak si tam snad udělají teplo, dostaly i flašku s teplou vodou
- - - - - Tak to vypadá, že je to lepší. Holky nejspíš jen prochladly nebo nevím..po zahřátí zase běhají a jsou akční. Dala jsem je rovnou k Terince - jsou spolu už déle přes pletivo. A Teri je přijala a už spolu dlabou. Tak jsem ráda. Dostaly tam láhev s teplou vodou a zase tu vatu
- - - - - Miminka od Tiff mají 9 dní a jsou na Tiff hrdá, že je zvládla odchovat :)
https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=658 Barvy jsou už jasně vidět, kromě BEW samičky budou na prodej :)
22.3.2013 19:46 Ziidgaa
kika2312 -> myš nebo pískomil - podle sympatií. Např. mně se myši velice líbí, ale nemůžu vystát myšinu. Takže jelikož pískáči se mi také velice líbí a přitom nesmrdí, tak pro mě jasná volba =) Kolečko mi věčně shazovali, převraceli, moc v něm neběhali. Ostatní mají jistě i jiné zkušenosti. Je to pískáč od pískáče. Velikostně bych řekla, že průměr kolem 19cm - měla jsem takové pro syrského křečka, to už bylo velké kolo, vlezl se tam dobře a pískáč má zhruba podobnou velikost těla.
22.3.2013 23:17 bona
Ahoj kamarádi, tak jak jsem vám tu v létě 2012 psala, že mám páreček ale nemají miminka a uznali jsme psolečně, že jsou asi neplodní, tak mi právě teď ve svém roce maminka Lentilka ukázala dvě miminka :-O :-))))) absolutně to nechápu :-) Všichni vypadají v pořádku, ukázala mi už trošku osrstěné miminko, netuším, kdy se mohly narodit. A v pelíšku jsou dvě. Mamka si taky ničeho nevšimla, protože jsou pod květináčem a květináč je ještě pod velkou krabicí z káv dolce gusta. Mám z nich obrovskou radost a ač se v barvách absolutně nevyznám, obě vypadají že se potatily a jsou DEH :-)
23.3.2013 07:03 lavacca
Marky: krásná mimča. :) držím palce, aby se mímo přesrstilo. ;) Dubínek: ten silver je kouzelnej. :) Jinak teď čtu, že Horelka má dokonce 9 miminek. Moc gratuluji. Jak se míma drží? já měla nejvíc 8 a to už u zkušenější mamky. Prvničky měly vždy max. těch 7. kika2312: Jednu dobu se mi myšky taky líbily, ale přece jen dost smrdí + mají holý ocásek (dokonce jsem si je pořídila, ale ten smrad fakt nešel :/ ). Takže za mě už jedině pískáč. :)- - - - - bona: tak to gratuluji, že jsou míma ok. ;) poprvé matkou v roc,e to měě překvapuje. :)
23.3.2013 11:49 Bona
prosím, neznáte někdo web nebo fotky, kde by byli miminka focení od narození po dejme tomu 14 dní? Toli určitě nemají, ale chtěla bych alespoŇ cca vědět, jak jsou staré :o) díky moc- - - - - Dubínek: to právě nevím, neviděla jsem nikdy úplné mimi pískomilů a když hledám na netu tak nemají popisek, jak jsou na fotce miminka staré. Ale mají jen trošku srsti, a jinak jsou ještě růžovoučké
23.3.2013 12:02 Dubínek
Bona: aha, tak za tři dny by už měly být barvičky lépe poznat. Světlejší jsou poznat přesně až později, než tmavé lavacca: jo snad jo, Horalka se vrhá na cvrčky a žere je hnedka, dříve z nich měla strach, tak asi potřebuje bílkoviny, když jí tak vysávají :-D
24.3.2013 15:42 Lulii
zdravím, mám samečky ale odděleně přes pletivo, protože dva nejstarší se nějak nesnesou (tak každý je s jedním nejmladším. Ten jeden, se kterým se ten druhý nesnese, i přes pletivo je pokusaný, tak jsem tam přidala ještě jednu řadu aby na sebe tolik čumákama nemohli... Můj dotaz směřuje k jedné z těch dvojček...Kluci spolu spinkají, dokoce se "obsakují" ale co se obskočí (někdy i z ničeho nic) se poperou, nevím jestli se mám bát ..rozdělit je, nebo nechat tak, když spolu spí...?
25.3.2013 19:41 Dubínek
Ahoj holky, taky se přidám: dnes se našim třem samičkám křečíka roborovského narodily 3 mimi. Mám doma už 9 měsíců matku s dcerkami, Slyším pšikání z domečku a tak si myslím, že je některá nachlazená, odkryju domek a ony tam tři mimina. Takový šok jsem ještě neměla. Takže jedna z dcerek je kluk :-o- - - - - Také oznamuji, že naše Smetanka - Siamese je březí, je v 25 dni. Takže to má za pár. Otcem je Olenzero - Lt nutmeg spotted rex
26.3.2013 19:53 lavacca
Klarissek: záleží na genotypu rodičů (hlavně zda nese Agouti Pp), tam by pak byla červenoočka.- - - - - pokud by nesl PP a jeden z nich měl EE, budou jen agouti. Pokud by nesl Pp může být ještě argente golden, pokud by nesl Aa, tak i black a lilac. Když budou mít oba Ee, bude tam moci být i nutmeg, atd.
26.3.2013 23:41 Ziidgaa
Ely se zlobí, že ho Holly vyhnala z hnízda, ale aspoň už to vypadá, že konečně ví, co má jako mamina dělat =) jen nevím, kolik jich nakonec je, jestli víc než dva, co jsem viděla, když ještě lítala mimo hnízdo - ale to počká, až se trochu otrká a budu jí tam moct kouknout
27.3.2013 22:20 Dubínek
lavacca: jo, CP grey agouti - ta je krásná, já mám právě CP grey agouti nebo CP Agouti od Kasjopey teďka, ale prostě nepoznám co přesně je, včer mi příjde jako CP gery agouti a ráno zas jako agouti :-D Křečíci byli foceni včera - to je druhý den po nalezení, a už jim roste srst, to je rychlost, prý už ve 14 dnech vidí a zkoušejí pevnou stravu
27.3.2013 22:30 lavacca
Dubínek: no, u mě to bude taky mooc veselé, tím, že ji může vycházet taky obojí. :D vůbec bude sranda s určováním pak asi i u Cirry. :) Já zas měla podobný problém u polar fox /silver nutmeg v H vrhu od Sally a Exíka, jak jsem měla tyhle barvy poprvé no. :) jj, u křečků je to hodně rychlé. Dřív jsme chovali syrské (ty "pomerančové"), takže zkušeností dosti i od nich. :)
28.3.2013 09:56 lavacca
Porty: u mě teda je spíš výjimkou, že se "nafoukne" holka celá. Teď to udělala Dorka, i když ona je odmala pěkný kusanec. :) Je moc hezky mohutná, takže to teď rostoucím bříškem ještě víc podtrhla. :) jj, u Cirry to bude hooodně vtipné. Já doudám, že bude dilute slate collared holka, aby zůstala doma. :)
28.3.2013 10:15 Dubínek
Zuzka: no abych pravdu řekla, tak toto, že si zahrabou písek hoblinami, dělají všichni mí pískáci. Když jim to dám, tak se někteří hned okoupou a pohrabou v tom a a za hodku je to zahrabané hoblinami nebo to začne fungovat jako záchůdek. Abys asi dosáhla toho, že to nebude zahrabané - musel by nemít hobliny, ale jen písek v ubikačce.
28.3.2013 12:12 lavacca
Zuzka: přesně tak, jak píše Dubínek, pokud chceš, aby to vydrželo, musel by mít např. vyhraněné patro s pískem, apod. Mně se osvědčilo udělat v akvárku předěl vyšším dřevem, odkud to do podestýlky nenahážou. Ale zas je tam potíž s tím, že do něj začnou chodit na záchod... a to je většinou i víc cítit. Natuška: málokterý pískomil ti sám vleze po takhle krátké době do ruky. musíme je prostě chytit z boku, dát pod ně ruku a zvednout si je sama.
28.3.2013 16:12 Dubínek
lakas1234: aha, tak to poznáš až kolem 8-10 dne, co je za pohlaví. Snad se ti podaří spojit dva samečky a jedním, ale také se to nemusí podařit. Dá se to vyřešit i tak, že bude sameček chvíli sám, než zjistíš pohlaví mimi a pak když bude to kluk, tak v jeho 6 týdnech ho seznámíš s tatou. Nebo to bude samička a zůstane s mámou. Otce buď pak začneš seznamovat s těmi druhými, hnebo mu pořídíš nového malého samečka. Ale samička bude už možná znovu nakrytá
28.3.2013 19:50 lavacca
Lukas1234: Měla jsem tu azyláčky, kteří byli kastrovaní (já osobně bych to u pískomila nikdy neudělala právě pro velmi časté problémy s narkózou, kdy to pískáček nezvládne a už se neprobudí). Bylo to 5 kluků - jeden byl vykastrován špatný (měl 1 varle), ostatní byli vykastrováni dobře, ale - většina z nich byla k ostatním pískomilům (hlavně klukům) velmi agresivní. Navíc jak je oddělíš, tak ho mamka s dětmi na 99% nepřijme zpět...a pokud bys ho chtěl dát pak k těm starším klukům, nevezmou ho mezi sebe. Ty kastráti jsou prostě vůči klukům dost agresivní, u mě jak měl možnost jít byť jen přes pletivo k nekastrovanému klukovi, začal se chovat jak "magor" a snažil se to pletivo přervat a pískomila zakousnout.. :/ Dva jsem udala na mazla, 1 si bohužel špatně zlomil nohu v kolotoči, který si přivezli z původního domova (takže se nechal uspat), 1 nejstaršího mám doma se samicí v "důchodu" a posledního jsem si chtěla též nechat, ale jakmile jsem otevřela ubikaci, že je jdu nakrmit, apod. tak prostě letěl ven a šel se rvát přes pletivo. Bylo to už fakt vyčerpávající ho pořád hlídat, aby náhodou nevyletěl a nešel někoho otravovat, takže šel nakonec ke kamarádce i se samičkou v "důchodu", kde jsou jediní pískomilové v domácnosti a prý je hodný. Zvlášť pokud máš možnost mu nechat doma kluka či ho jen oddělit pletivem, do kastrace bych prostě nešla. Je to zbytečný risk. Navíc spousta veterinářů by do toho ani nešla (většina je zaměřená na psy a kočky, apod. a hlodavce řeší málokdo).
28.3.2013 20:01 lavacca
Lukas1234: Já být tebou, tak oddělím toho samečka se samičkou tak za cca 3 týdny (ještě před dalším porodem), nechám je přes pletivo, aby kdyby byl kluk z 2.vrhu mohl být pak dál s tátou. A prostě je tak už nechala. Mámě nechat dceru, tátu nechat se synem. Pokud nemáš možnost pořídit další ubikaci, tak bych je nechala takto přes pletivo. Pokud máš, bylo by to ještě lepší řešení.
29.3.2013 16:16 didlinka115
tak sameček je vykastrovaný, už běhá se samičkou,ale nevím jestli ho mám pustit k mláděti? už sním byl a staral se o něj,ale otázka co ted po kastraci, se samičkou vychází dobře, Nemáte někdo zkušenosti nebo rady prosíím
30.3.2013 10:19 Eliška31
Dobrý den, mám dotaz ohledně pískomilů mongolských. Před nedávnem jsme si pořídili 2 pískomily a chybně nám bylo řečeno, že jsou to samci. Jak jsme ale před 26 dny zjistili, tak se jedná o samice a samičku. Kopulovali snad celý odpoledne :-) .Spočítali jsme si, kdy očekávat vrh, narodily se 2 mláďata 28.3. Zároveň jsme ale před týdnem museli celou ubykaci vyčistit, protože se nám po kleci rozmnožili malé chodící tečky, které ale nevypadají jako blechy, jsou to černé 1 mm velké tečky. Chovatel v místním krámě nám řekl, ať ubykaci pořádně vyčistíme, ale Biokill a jiné antiparazitické přípravky nám na tak drobné hlodavce nedoporučuje, aby je to nezabilo. Ubykaci jsme vyčistili, ale nezdálo se nám to a bohužel jsme 2 dny po porodu zjistili, že jsou v ubykaci stále, samozřejmě že parazité přežili na rodičích. Teď se bojíme cokoliv s ubykací dělat, aby samička mladé nesežrala, jsou nádherní!!!! Ale také nechceme mít parazity nadále na pískmilech, prosím, co byste nám doporučili teď dělat?????? Koupit arpalit, dát ho do písku a čekat? V ubykaci jich je málo, museli jsme je cíleně hledat a těch pár co jsme našli, jsme rozmáčkli, nechceme moc manipulovat s mláďaty.... Předem děkuji za jakoukoliv odpověď!!!
30.3.2013 11:06 bibe
Eliška: S mláďaty to bude jiná kapitola, aby se vám nemnožili, ale mnohem důležitější jsou teď paraziti. Problém je v čerstvýh mláďatech. Vždy tu je riziko, že dojde k intoxikaci, protože dané výrobky jsou určeny primárně na psy a nebo kočky. Zde bduete muset dávat velmi malé dávky, pokud máte strach, raději navštivte veterinárního lékaře. Do písku arpalit nedávejte. aplikuje s ena zvíře, v tomhle případě nejlépe pomocí ruky v rukavici, a musíte zabránit olizování nebo čištěni srstí. dále ve stejný den bude potřeba pořádně vydrhnout ubikaci a klidně vystříkat biokillem, ten se na prostředí stále vyrábí, možná by váš vet. lékař mohl mít ještě i biokill na zvířata nebo i jiný přípravek, který nelze sehnat ve zverimexech. Pokud máte doma i jiné zvířata, krom pískomilů, je nutno zkontrolovat i je, zvláště pokud by to byli například ptáci. Pokud se ale počty parazitů začnou zvyšovat, je nutno (bohužel i vzhledme k mláďatům) zakročit co nejdřív, pokud je to to co myslím, pak sajou krev a velký počet by mohl usmrtit všechny. Pokud máte o ně obavu a sami si nejste jistí, raději, než domácí léčbu bych vám navrhla najít si vet. lékaře s odborností na exoty a drobné savce. On vám dávku aplikuje a navrhne nejvhodnější přípravek.
30.3.2013 15:47 Eliška31
Ahoj, tak jsme po velkém zákroku :) Můžu se zeptat bibe, co myslíš, že to je? Minulý týden toho měli plný domeček, všimli jsme si toho, protože veškerou výstelku a papírové kapesníčky vynosili ven a že jich tam měli kupu. Nejdřív jsme mysleli, že si jenom z nudy přestavujou hnízdo, nebo se připravují na mladý, ale druhý den jsme vyprázdněný domeček nadzvedli a málem mě omejvali.Vvšechno jsme vydrhli, kromě pískoušů a vše znovu vyměnili. Dnes jsme ale pár teček našli ve výstelce, takže jsme se opravdu hodně lekli, už jsme nechtěli mít toho plný výběh. Nakonec jsme koupili arpalit vzhledem k mrńouskům, asi je trochu šetrnější než ten biokill, dospělce jsem tím potřela v rukavicích a malé vatičkou trochu přes hřbet jak jste poradili, vše vydrhli savem a nastříkali arpalitem, vyměnili podestýlku a dali hromadu sena a do misky písek .... teď si to zase chudinky musí celé postavit, snad mladé nezakousne a bude se o ně dál starat, i když jsou trošičku od arpalitu. Plán máme zatím takový, že pokud za 2 dny zase objevíme nějaké tečky, tak to celé provedeme znovu, vzhledem k víkendu nemáme možnost zajít za vet.lékařem, pokud se budou dále objevovat tečky, tak ho ale vyhledáme...... opravdu to nebyli ani milimetr velcí paraziti, snad to není svrab.... no a jestli tuhle pohromu přečkáme ve zdraví, tak si ty mladé stejně němůžeme nechat, nemáme na ně dostatečně velké prostory, nemáte někdo do budoucna zájem o 2 nové přírůstky, jsou to bobánci ? :) Taky jsem si všimla, že tu někdo řešil kastraci, to jsem teda ani nemyslela, že něco takového u pískouší dělají !!! :)- - - - - ještě by mě zajímalo, jak jim mám zabránit v olizování a mytí. Naši pískoušové nejsou moc lidumilní, rozhodně mi neběhají po ruce, max. si z ní vezmou jídlo, dál jsme se ve výcviku nedostali :) Jo vlastně mě jednou kousnul, když už jsem v ruce neměla žádné jídlo :-D Takže je ani moc nechytáme, jen se na ně koukáme jak si tam přehrabují a čekáme co nového vymyslí, nejsou tedy zvyklí na dotyk a nošení a chování a kdybych jim ted začala bránit nějakým stylem v olizování, asi bych je tak vystrašila, že nakonec by mláďata zabili..... doufám, že se nepřiotráví :(
30.3.2013 16:05 Eliška31
No to mi ani neříkej ... zase si v něm staví hnízdo pro mladý, tak to prostě musí nějak přečkat, otestujeme jestli tohle vyjde a když ne, tak jim tam zase nahážeme kapesníky. Nám totiž přišlo, že se jim to rozmnožilo v domečku právě s kapesníkama, postavili si na misce písku hnízdo z kapesníků, tak jsme jim na to dali domeček a po cca.3 tejdnech se objevili paraziti..... nevím jak dlouho trvá, než se ze sena vyklubou, ale dáváme jim to samé senu, zatím máme teprve první pytel a ten jim dáváme už 2 měsíce.....ach jo.... no snad tam nebudou... :-/
30.3.2013 17:10 bibe
Eliška: teoreticky by se mohlo jednat o čmelíkovce, ale je to jen teoreticky a na dálku říct něco s jistotou nelze. Jak píše porty, seno a nic co bylo koupeno ve stejném zverimexu, bycch jim nedávala (hobliny atd) protože hrozí, že paraziti jsou i tam. a co se týče kastrace, neni to běžná praxe a nedělá se to často jako u koček a psů, ale někteří veterináři jsou ochotni ji udělat, ale ovšem u samců. U samic je to náročnější a také více riskantní.
30.3.2013 18:24 Ziidgaa
opravdu ale nevím, co by je rušilo - pískomilárna je v koutu pokoje, nikdo nechodí kolem, pokud nejde vyloženě za pískomily - krmení a pod. A v pískomilárně je chová kdekdo, takže nepředpokládám, že by jim vadili okolní pískáči (i když na sebe nevidí, určitě se slyší a asi i cítí). Nikdo jim tam nesahá, přítel je jen chodil krmit, jinak hlásil jen co bylo vidět skrz mříže. A dnes jsem po odběhnutí samice viděla jen jednoho mrňouse v udupaném hnízdečku, pochybuju, že zbylí ještě někde budou, bylo jim tam vidět uplně hezky a uprostřed holt jen ten jeden boban... No, uvidíme, jak to teď bude s Alizee a jejím druhým vrhem, třeba se mi to u těchto holek zrovna jen tak blbě sešlo.
30.3.2013 18:32 Ziidgaa
ne, to nemám =) mám teda ještě králíka, ale ten běhá jen po zemi a v nejnižšších ubikacích zatím ani žádné pískáče nemám... takže mohl by je leknout, když proběhne kolem, ale jak říkám, nikdo v těch dolních není jo, mohlo by se stát, že se ještě najde, ale jestli jo, tak si radši počkám, určitě jí tam nechci hrabkat a rušit ji, takže uvidíme za pár dní
30.3.2013 18:38 Dubínek
Ziidgaa: nemyslím, že by jim vadilo, že je kolem hramada pískomilů a ani pohyb kolem pískomilárny. Já má pískáče v chodbě všechny u sebe, třískají, hrabají, pískají a žádné samičce to nevadí když má mladé. A mám tři děti, které furt kolem ubikaček běhají a dělají rámus - někdy je musím krotit :-) - to samičkám taky nevadí. Dokonce pár beden přenáším 2x denně z pokoje do pokoje - kvůli místa a to ikdyž mají novorozené miminka, tak to zvládají. Co jsem si všimla že jim vadí, je to když se na ně koukám z venčí a nehýbu se, jen je pozoruji - to se jim nelíbí, ale když chodím kolem, vysávám a tak, tak je jim to jedno. Nemám psa a ni kočku. Prvničky mi odchovaly vždy - kromě Smetanky - mrtvé mimi, Lamii - ta vůbec - nemá mléko a jednou Mamka - první vrh. Párkrát jsme měli o 1 mimi míň. Ale asi je to od samičky k samičce, záleží na ní. Vím že s tím měla i problém Montey. Fakt nevím. třeba jsou ty dvě mimča někde schované
30.3.2013 19:17 Ziidgaa
no, co jsem viděla pak to jedno i vyvalené z hnízda, tak mělo bíle bříško plné mlíčka, takže jestli neměla mlíčko pro ty ostatní, pro tohle rozhodně má dost... no, šak uvidíme - jestli se teda ještě někde neobjeví (i když to si nemyslím) a jak bude pokračovat výchova tohoto + co se teď vyvrbí u Alizee
30.3.2013 20:50 lavacca
Ziidgaa: Zatím se mi stalo, že samička přišla o 1 mimčo, které bylo slabší...a teda u Sally mojí blbostí, díky jsem ji vyčistila asi 11 dní po porodu a ona ze stresu 2 mimča odklidila. :/ Ale jinak - ťuk ťuk - mi i prvničky až na výjimku toho slabšího mláděte od porodu vychovaly vše všechna. A to jsem měla u prvniček asi 3x 7 mladých, u ostatních běžně 4-6. Jinak já je mám v jiném pokoji právě z důvodu, že máme doma psa i kočky, tak aby měli klid. Teď tam teda bydlí ještě andulky a ač jsou teda ukecaný, pískáčům nijak nevadí. Hafina se mnou jde tak 3x za měsíc krmit - vždy si sedne k 1 ubikaci a čučí do ní. A pískáči čučí na ní. :) A i kdžy tam jsou kolikrát mláďata, tak jim to nějak neva...
31.3.2013 22:33 lavacca
holky díky, mám z nich hroznou radost. :) A jsou fakt krásně znakatí, s Daisy měl Denny méně znakaté...a teď 4 a plně. A 2 kluci s více bílého na zádíčkách..prostě nadšení. :) mám podezření, že to předává z části i Sally, jelikož i Cirra je teď docela dost bílá na zádíčkách. :)- - - - - Porty: jj, u holek jsem hodně napnutá. :) U Dorky to čekám cca kolem 10.dubna, u Cirry by to mohlo být možná i dříve..uvidíme no. :) Už aby byli na světě a hlavně v pořádku. :)