od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Leden v roce 2015
  • Zobrazuji 305 zaznamu.
  • 1.1.2015 17:02Borderka
    A pokud trvá záchvat déle, dá se nějak zastavit?
    - - - - -
    A objevuje se to třeba jenom když je venku z klece, když se s její klecí něco děje (prostě při nějakém vzruchu), nebo i když je normálně v kleci? Protože pak na to nemusim vůbec přijít ne?
    - - - - -
    Čikita : já se snažim už pár měsíců spářit rex samičku, ale pořád nic. Už jsem jí i několikrát měnila partnera.
    1.1.2015 17:06Kuki
    Borderka - Objevuje se jak u koho, náš Oříšek má záchvaty jen mimo klec... Zastavit? To teda nevím jak... Jenom vždycky když se objeví hned ho dát zpátky co nejrychleji do klidu, na tmavé místečko, k bráškovi, ať má klid... Vždycky ho přiryju senem, bráška se o něj postará, Oříše se z toho vyspí a pak je zase v pohodě =)
    - - - - -
    *přikryju senem
    1.1.2015 17:30Borderka
    A jak dlouho může trvat nejdéle?
    1.1.2015 18:21Pískáči Porty
    zastavit rozhodne jen tak nejde...to musi samo..

    muze se to objevit kdekoliv...zpusobuje to stres...jakmile se zachvaty objevi poprve piskacek je jeste vice vystresovany protoze se boji dalsiho..

    kolik je te rex samicce? davej si pozor na vek!

    jinak jak dlouho trva nejdele se rict neda...nejdelsi konci smrti...vetsinou par vterin ale az nekolik minut to muze trvat..
    1.1.2015 18:22Kuki
    U našeho malého vždyckyy max. půl minuty - minutu...
    1.1.2015 22:25Borderka
    Porty : na věk si samozřejmě pozor dávám. Nechám jí ještě 2 týdny a potom jí už nechám být. Hodně sem dělala pro to abych jí měla, takže mě to dost štve, ale co můžu dělat, asi je hold neplodná.
    1.1.2015 22:35Dubínek
    Borderka: nejspíše bude neplodná, když byla už s více samci, ael nic:o
    Jinak máš na stránkách v páru pískomily oba se znaky - nemají se dávat spolu dva znakatí
    A co krmení? piškoty? kukuřičné lupínky - ty pro lidi?. Nic moc :o pro hlodavce
    1.1.2015 22:50Pískáči Porty
    piškoty můžou vklidu jen s přiměřenou mírou. sama je dávám a vím že i hromada chovatelů po evropě dává. ale dva znakati u sebe nemaji co delat..
    - - - - -
    ale zrni pro hlodavce je HLAVNI krmna soucast kterou maji dostavat pri kazdem krmeni!!! ne jednou tydne...

    Dubinek: ty kukuricne lupinky (pokud to sou ty co myslim) tak sou bezne v krmne smesce primichane...ale davat je samotne je blbost to je fakt...
    - - - - -
    jinak kdyz uz sme u te webovky tak by me zajimalo co kurnik kupujes za kockolit...kockolit se rozhodne nerozblemca naopak zachyti tekutinu a udela se kulicka ktera se jen vezme a vyhodi...
    - - - - -
    a jeste pro vsechny ohledne webovek...je ZAKAZANO kopirovat jakkekoliv informace z teto stranky!! vsude je to vyrazne napsane! nasla jsem na nekolik webovek okopirovane clanky odsud takze ti co to tam maji at to bezi okamzite smazat nebo opravit! to ze tam napisete autora je vam prd platne jelikoz tu je primo psany onen zakaz!
    1.1.2015 22:57Dubínek
    piškot jako pamlsek občas - dobrá, ale jako hlavní krmení na jeden den? lupínky v zrní pro hlodavce ok. Ale taky chudá strava na den. Jak píše Porty zrní pro hlodavce je hlavní krmná dávka každodenně.
    1.1.2015 23:09Borderka
    Dřív sem dávala zrní každý den ale pak sem na několika stránkách našla že to není vhodný a od tý doby krmim takhle.
    - - - - -
    A kde mam u sebe 2 znakatý? O tom nevim.
    1.1.2015 23:12Dubínek
    Borderka: na jakých stránkách?
    Honey cream a Nutmeg Sp jsou dva znakatí jedinci
    1.1.2015 23:15Borderka
    Už sem to opravila, měla sem to celý nějak blbě
    - - - - -
    Já vím že sou to znakatí jedinci
    - - - - -
    To už nevím, bylo to tak před půl rokem.
    2.1.2015 00:16Pískáči Porty
    upozorneni pro vsechny ohledne webovek...je ZAKAZANO kopirovat jakkekoliv informace z teto stranky!! vsude je to vyrazne napsane! nasla jsem na nekolik webovek okopirovane clanky odsud takze ti co to tam maji at to bezi okamzite smazat nebo opravit! to ze tam napisete autora je vam prd platne jelikoz tu je primo psany onen zakaz!

    dale podotykam znova pro vsechny....kdyz mate piskomila od chovatele...samozrejme rikejte si mu doma jak chcete ale na webovych strankach v rodokmenech a hlavne v chovu musi byt jejich prava jmena ktera jim byla udelena chovatelem hlavne kdyz se jedna o papirove jedince! kdyz jim ho zmenite a nikde neudate puvodni jmeno tak se jedinec a jeho linie ztraci a je pote naprosto nedohledatelna!

    a jeste jedna vec ohledne vrhu...kdyz uz davate abecedni vrhy tak musi znovu mit jmena zacinajici pismenky prislusneho poradi abecedy! tudiz vrh A ma mit potomky na pismenko A (Adam, Aneta, Alzbeta apod..) pokud chcete mit ruznopismena jmena tak to cislujte Vrh 1, 2, 3...jinak to teda fakt postrada smysl...
    2.1.2015 12:01Čikita
    Porty: to je prece samozrejmé.. Jména jim neměním a vrhy budu delat pod písmenky a pod tím písmenem budou i ta jména ;) Jo a ohledné kopírování to děla hodně lidí.. nejvíc z techto stránek (kralici.cz) Ať už jsou to pískomilové nebo morčata.. nevím co z toho ti lidé mají..
    - - - - -
    http://www.gekonciknocni.estranky.cz/clanky/piskomil-mongolsky.html tak tady je jedna z nich..
    2.1.2015 12:58Kuki
    Když už s tu mluví o tom krmění.... Zrní, mrkvičky, jablíčka... atd... to jim dávám každý den jako samozřejmost, a někdy jim tam taky přidám takové to jako nalámané piškoty, cornflaky... Strašně jim to chutná. A cca. 1 - 2x za měsíc jim něco napeču, mám ověřený recept na sušenky, a zrovna včera jsem našla takový jednoduchý recept na "křeččí pizzu", a dává se tam vlastně jenom všecko co pískomilek může, upeče se to a hotovo :)
    Jak často dáváte pískáčkům moučné červy ? Myslím těm kteří nejsou (jako samičky) ani březí ani kojící... ?
    - - - - -
    *krmení
    2.1.2015 13:29Pískáči Porty
    čikita: ja vim proto to pisu sem znovu to kopirovani protoze v kazdem clanku je dole opravdu napsan prisny zakas kopirovani

    Kuki: pridavat ano ale nesmis z toho udelat denni davku bez normalni smesky...proste zaklad je smeska kterou musi dostavat kazdy den nebo obden (kdyz jim date vetsi mnozstvi a zbyde) ne ze ji dostanou jednou tydne...

    Kuki: ja cervy nedavam vubec :D u nas vic frci varena vajicka (bilky) po tech jdou s chuti kdezto cervy vetsina ani nechce..max suseny prihodim do krmeni ty jeste jo
    2.1.2015 13:37Evik
    kuokla jsem na maggie a zjistila jsem že jí chybí kus ocasu (1 cm) a má tam jenom kost, když jsem je s amy chviku pozorovala zjistila jsem že jí to udělala ona, vzala ji za ocas a škubala jí s ním, myslíte že se snesou???
    2.1.2015 13:53Kuki
    Porty - Aha no to jo... Naši někteří se červů bojí, jiní je milujou :) A bílek jsem jim zkoušela dávat taky, ale to nechutná ani jednomu z 15 :o :D Nebo naši ještě milujou bílý jogurt, ale to dostávají jenom občas...
    Evik - Tak to nevím :o
    2.1.2015 13:58Dubínek
    Kuki: u nás když nechce ani červa či cvrčka, tak nedávám nic. Jinak se mi osvědčilo krmivo pro křečky JR farm, kde jsou sušení červi, nebo krmení, kde jsou extrudáty s bílkovinama - většinou rybama.
    Jsou u mě pískomilové, co neochutnali žádný hmyz a ok.
    2.1.2015 13:59Pískáči Porty
    Evik: ona ji s tim muze ted skubat z duvodu zarovnani...pokud se vylozene neperou tak bych byla vklidu :)

    Kuki: jo jogurt jsem nezkousela ten se k nam domu ani nedostane tak nevim :D me z +/- 30ti jedincu bilek teda vsichni :D cervy zivi jen asi 2, cervy suseny tak polovina
    2.1.2015 13:59Dubínek
    Evik: vytrvej se seznamováním přes pletivo, když jí hryže
    2.1.2015 14:03Pískáči Porty
    je fakt ze jak pise Dubinek tak jsou i ta zradla na to. ja kupuju od Versale Laga a jeste pridavam fretci granule do smesky ktere jsou dosti masite takze bilkovin maji nasi az az :)
    - - - - -
    Evik: pockat ja myslela ze holky spolu normalne bydli?? pokud sou pres pletivo tak jak pise Dubinek..
    2.1.2015 14:43Kuki
    Já kupuju většinou univerzál pro všechny hlodavce, zkoušela jsem i speciální pískáčí ale to mi nejí... A jinak sušené červy jsem nezkoušela, chodím tady v okolí do 2 zverimexů a ani v jednom jsem je neviděla, ale je fakt že jsem se neptala... Jak tam půjdu příště zkusím se poptat, nebo jim nakoupím živé :)
    Včera jsem jim dělala hračky "balónky" a "bombónky"... Udělám z fotek album a dám sem odkaz, potom určitě zkuste našim se to moc líbilo :)
    - - - - -
    Tak první album s fotkama hotové:
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=807
    2.1.2015 14:50Pískáči Porty
    Kuki: susene cervy totiz jsou v sekci krmeni pro teraristicka zviratka ne u hlodavcu :)
    2.1.2015 14:55Kuki
    Aha :D Tak to už se nedivím že jsem je nenašla...
    A tady je druhé album:
    https://www.kralici.cz/piskomilove/alba.asp?a=808

    :) Snad se bude líbit, protože naši to si to fakt zamilovali, tak jim dělám takové capiny vždycky když mám dost roliček od toaleťáku :)
    2.1.2015 15:21Evik
    když ona je Amy na Maggie hrozně agresivní a čím jsou déle přes pletivo tím je to horší
    2.1.2015 15:33Pískáči Porty
    Evik: tak je na par dnu dej kazdou zvlast na samotku.. a pak to zkus znova...oni by behem 3 dnu meli zapomenout na toho druheho..a kdyz jim das par dnu aby zjistili ze samota fakt nee tak pak by se mozna mohli lepe seznamit...a nebo jim kazde budes muset najit noveho partaka nu..
    - - - - -
    Kuki: hračky pěkné :) já jim teda z tunelů dělám bludiště nastřiháváním a vkládáním do sebe a tim pak litaj jak streleny a honi se navzajem :) pak kdyz to po par dnech trochu omrzi tak ho zacnou zprostred hryzat :D
    2.1.2015 15:42Kuki
    U nás to všechno zmizí max. do 3 minut :D
    Nedávno jsem jim dělala hamak... Kus látky, sešitý, vycpané senem aby se jim případně z vaty neudělalo špatně... Smolila jsem se s tím tak 2 hodiny, nakonec jsem jim to pověsila do terárka, za půl hodiny příjdu a oni mají látku rozcupovanou v hnízdě, seno dali na hromadu... To našve :D :D
    Aha to mě nenapadlo dělat bludiště... Taky někdy zkusím :D Děkuju (y)
    2.1.2015 15:54lavacca
    Porty: po Kangaruovi žádní potomci nemocní nebyli. ;) Měl u mě jen 2 vrhy se Cirrou, kdy jim první vrh (2 rex) odešli na průjem, se kterým jsme měla v té době problém a pak další vrh o 4 mláďatech (1x rex) vše v pohodě. Jinak do chovu nezasáhli, brali si je lidi na mazlíčky.
    2.1.2015 16:29Evik
    jo, a ještě když ji z toho ocasu trčí konec páteře, předpokládám že mám zajít k vetovi
    2.1.2015 17:36Pískáči Porty
    lavacca: rikala si ze braska od Cindy mel epilepsii...proto byla Cindy jen na mazlika dana a Cindy je dcerou Kangarua prece :)
    - - - - -
    Evik: z ocasu ji tezko trci kus patere :D to je normalni ocasni kost a tu by si mela zarovnat vklidu sama...dej tomu den dva pokud do te doby si to sama neudela tak az pak k vetovi
    2.1.2015 18:33Sonik
    Ahoj, měse narodily pískomilové malý. Co mam dělat? Nemůžu snima něco udělat dokud sou malí? Sou takový růžový. Je jich tam tak 5. Koupila sem 3 pískomily od znamyho a začali se množit. Ja nevim co s nima, bud s nima něco udelam dokud sou malí, nebo potom s nima do zverace. Poradite mi?
    - - - - -
    A mam ty malí umýt ve vodě nebo něco? Neb nemam je třeba krmit kaší? Ještě sem se na ně nedíval pořádně, ale nemají srst ani oči, ani pořádný uši :-D. Já chovala morčata a ty takhle nevypadali tak nevim. Mam doma pískáče asi měsíca ještě pořádn nevim co ajak.
    2.1.2015 19:20Čikita
    Sonik: Tak ti dám pár rad.
    1. oddělej od samicky SAMEČKA.. (pokud to nepoznáš posli fotky ,,zadečků,,)
    2. samice potrebuje klid, hodně jidla a veci na stavění hnízda.
    3. rozhodně je NEZABÍJEJ!!
    4. Na teto stránce je clanek o rozmnožování (PŘEČÍST!!)
    5. na mladata nesahat. nic s nimi nedelat.
    6. UŽ NIKDY NEDÁVEJTE SAMEČKA K SAMIČCE.. (SAMIČKÁM..)
    7. pOKUD JE TO SAMEČEK A 2 SAMIČKY DEJ SAMEČKA DO JINÉ UBIKACE A KUP MU KAMARÁDA...
    POKUD JE TO SAMIČKA A 2 SAMEČCI POČKEJ AŽ ODCHOVÁ MLADÉ JEDNU SAMIČKU U NÍ NECH A MIMINKA NEKOMU DARUJ
    8!!! POKUD SE O NĚ NECHCETE STARAT NECHCETE JIM HLEDAT NOVÉ MAJITELE, NAPIŠTE MI jinak až vyrostou mohou jít do zverimexu ale lepší je je darovat. v případě chyb či dotazů mi napište
    - - - - -
    no.. ikdyž i k samečkovi můžeš dát jednoho samečka z tech miminek ;)
    - - - - -
    Ale už je NEMNOŽ dál prosím.. udelejte to pro ty zvírata..
    2.1.2015 19:24Pískáči Porty
    ja jeste dodam radu do budoucna...ujisti se priste ze kupujes vsechny jedince stejneho pohlavi kdyz nechces potomky...
    2.1.2015 19:27Evik
    Sonik: za prvé sis měl vzít pískomily stejného pohlaví, jinak, nevím jestli z těch třech máš dvě holky a jednoho kluka nebo naopak, ale buďto si nech ty dva stejného pohlaví, a toho třetího a mláďata někomu dej (ne do zverimexu, a pokud je někomu dáš tak vždy dva najednou, nebo k druhému co mají doma!!!), nebo si kup ještě jedno akvárko/klec a rozděl jednoduše na holky a kluky, nebo si teda kup ještě jedno akvárko nebo klec a ty dvě holky/kluky nech v jednom akvárku, a k tomu jednomu vem jednoho z mláďat stejného pohlaví a dej je do druhé ubikace.
    U mláďat nech jenom mamku (jinak bys měl za měsíc další) tátu odděl, až budeš mláďata oddělovat od mamky tak minimálně v pěti týdnech!!!
    2.1.2015 19:38Pískáči Porty
    Evik: minimalne v 6ti tydnech!
    2.1.2015 19:38Čikita
    No vidíte.. na to jsem zapomněla :)
    2.1.2015 19:42Evik
    Porty: dík za opravu
    2.1.2015 19:43Čikita
    to je hrozné to množení zvířat... ať už pískomilů, morčat nebo psů a koček.. utulky jsou plné a co z toho ti lidé mají.. nic!.. A množení (nekontrolovaným tzn. nemají hlídanou chs) rozšiřují epilepsii.. bojím se že z toho množení se vyskytne další a další choroba (dědičná) a nikdy to nezkončí..

    Lituji těch pískomilků.. ale nijak jim nemohu pomoci.. pravděpodobně..
    2.1.2015 19:55Pískáči Porty
    čikita: zas nejde odsuzovat lidi u kterych se to stalo nechtene a omylem...
    2.1.2015 20:05Čikita
    Ano vím.. Ale Stava se to i neomylem.. Tohle tento případ zrovna není..
    2.1.2015 20:22lavacca
    Porty: no jo, na Cindy jsem zapomněla, že ji měl tehdy s Honey. Takže přenašečem byl.
    2.1.2015 20:37Pískáči Porty
    čikita: to jo...no toto bylo tak pul na pul..

    lavacca: njn
    2.1.2015 22:41sonik
    Ňo ale ja to nepoznam co sou holky a co kluci :-D. Ani nevim ktera to porodila tak zatim je ncham spolu at sou rodina. Ja nevedela ze to musim resit jestli sou sjny pohlavi. Rikali mi ze sou to mladatatak sem myslla ze deti se nemnozi. A jaty mlady nechtela tak nerikejte proc mnozim.
    - - - - -
    Evik : No dalsi kupovat nebudu. Mam jich uz dost :-D. Jeste by se mi to servalo. Mam je v kotci a pak mam jeste klec asi 25 cm, tak ja am hodim ty ruzovy at je ostatni nesezerou jo? A jist teda muzou jidlo jak dospeli jo?
    - - - - -
    Ale ono se to jeste moc nehejbe tak nevim nestli je nemam nakrmit rucne.
    - - - - -
    A kdybych se toho rozhodla znavit tak je lepsi utopit nebo hodit do popelnice? Kdysi se mi tohle uz premnozilo, nebo to asi byli osmaci, a nakonec sem to vypustila, ale tohle je maly a bez srsti...
    2.1.2015 22:46Marty
    sonik: Pokud jsi je nechala spolu, očekávej další vrh mláďat. Pohlaví těch dospělých poznáš jednoduše. Vezmi jedince do ruky a koukni se k ocásku. U samečka uvidíš zřetelná varlátka, kdežto u samiček ne. U mláďat, kterým se pohlavní orgány budou teprve vyvíjet, to poznáš dle vzdálenosti mezi pohlavním a řitním otvorem. Samičky je mají v těsné blízkosti, kdežto samečci je mají dál od sebe. Pokud by sis nebyla jistá, tak vyfoť a pošli sem, my ti už poradíme, nebo se koukni na stránky jiných chovatelů, například k Porty: http://portyspride.weebly.com/chov.html

    Když máš dvě ubikace, tak samečka určitě odděl od samičky a poté k němu přiděl jednoho ze synků a zbytek nabídni dál. Nejlépe je dát samečka přes pletivo, aby samičku cítil a poté lépe přijímal syna. Samozřejmě po odstavu, tj. v 6 týdnech.
    Ne, určitě je nedokrmuj, samička se o ně sama postará.

    To nemyslíš vážně tuhle otázku?! Jak to můžeš udělat tomu zvířeti, vyhodit ho, či spláchnout, nebo dokonce vypustit do přírody? Zamysli se nad sebou. Nech je odrůst a pak je třeba daruj, nejhorším případě dej do zverimxu, ale rozhodně je nevyhazuj či nepouštěj.
    2.1.2015 23:05Evik
    sonik: ale já sem to nemyslela tak že máš kupovat další
    - - - - -
    A co má znamenat ta otázka utopit nebo hodit do popelnice???!!! Tobě by to přišlo jako normální?! Jo a roozzhoodněě neodděluj od mamky, ona je snad musi kojit, ne??!!! nebo tobě snad přijde že pískomil neni savec??!!
    2.1.2015 23:26Dubínek
    sonik: přemýšlej trochu! Mládě potřebuje matku. I ty morčata, která jsi chovala se nechávají u mámy měsíc, Pískomilové po tři týdny pijí jen mateřské mléko a začínají žrát pevnou stravu poté. U matky jsou 6 týdnů.
    3.1.2015 00:01Jarče
    Propánakrále, nechápu proč si lidi pořizují nějaké zvíře, když neznají ani základní věci o jejich životě. Třeba,že malé bezbranné miminka musí mamina kojit, nebo že někdo vypustí domácí zvířátko do přírody a odsoudí ho k smrtí apod.Mi běhá mráz po zádech, když to čtu.
    3.1.2015 00:04Pískáči Porty
    sonik: od kud jsi? v tuto chvili by bylo nejlepsi kdybys nasel nekoho pobliz kdo si je vezme vsechny kdo to vi a umi s nima zachazet...tvuj pristup je tak priserny ze vubec nemas zadne zvire vlastnit! nemluve 25cm klec je malicka! ma byt minimalne dvounasobna! nemluve ze kotec je naprosto nevyhovujici! tohle neni kralik!
    3.1.2015 00:10Evik
    sonik: jak bys mohla ublížit nebo dokonce zabít malé bezbrané zvíře, a nechápu, jak s tímhle přístupem (topení pískomilů, vypouštění osmáků) vůbec nějaká zvířata máš. Kdyby nebyl na této diskuzi zákaz používání sprostých a hrubých slov, řekla bych ti co si o tobě myslím :-(
    3.1.2015 00:12Jarče
    Pískáči Porty: naprostý souhlas
    3.1.2015 00:16sonik
    Piskomili mama koji sve deti :-D? Potom je oddelim aby nemeli zase maly. Zatim se nechteli mnozit tak je to dobry. Ten bily vypaďa jako holka, a ty osstatni tmavsi bych typla na kluky podle toho jak vypadaj. Takze je mam hodit do ty maly?
    - - - - -
    A kdyz se mi to mnozi tak co mam asi delat? Budu to muset zabit hold.
    3.1.2015 00:17Jarče
    Evik: taky souhlas, se divím, že se tady k tomu vůbec někdo příznává, to patří do kategotie týrání zvířat.
    3.1.2015 00:19Pískáči Porty
    sonik: tak ted uz ses ale fakt vypatlany! co te ve skole ucili? VSICHNI SAVCI KOJI!!
    a mlady uz mas davno na ceste...rodice se spari hned po porodu znova...

    nezabijej to a daruj to nekomu!! sak se ptam od kud si?
    3.1.2015 00:20Jarče
    Sonik: Ty snad neumíš číst nebo co.Darovat a nepořizovat si žádné zvíře!!!
    3.1.2015 00:28Pískáči Porty
    sonik: nauc se cist.. vsichni ti tu pisou to same a ty to naprosto ignorujes a pokracujes v tom jak je zabijes ze to nechces! zatim se tu ukazujes s myslenkovym pochodem maleho ditete a ne rozumneho cloveka!
    3.1.2015 00:28Jarče
    Já snad jdu spát bo mě trefí šlak z přístupu některých jedinců naší společnosti k živým tvorům.
    3.1.2015 00:29Pískáči Porty
    Jarče: to mi povidej...jedna perlicka za druhou fakt uz...
    3.1.2015 00:34Jarče
    sonik: proč nechceš napsat odkud jsi, určitě by se našel někdo komu bys je mohl darovat, zvíře není věc!
    3.1.2015 00:36sonik
    Co mate na mysli? Co povidam je cista pravda a opakuji (kdyz jste studem komentar smazala) prestante se povysovat jenom proto ze mate doma mnozirnu o padesati zviratech.
    - - - - -
    Ano neni to vec tak ji nebudu rozdavat lidem ktery ani neeznam.
    3.1.2015 00:37Jarče
    Pískáči Porty: kdyby tohle byl můj potomek, seřezala bych mu zadek, že by si tejden nesedl.
    3.1.2015 00:37Pískáči Porty
    sonik: do 50ti zvirat mam velice daleko a moje zvirata jsou vsechna v perfektni kondici. ja se nepovysuji a nevim proc utocite na me kdyz ti tu drive nadavali ostatni. to ze si neschopny neni ma vina
    3.1.2015 00:41Jarče
    Ano tak je radši zabij.
    - - - - -
    Pískáči Porty: to nemá cenu, jo komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí
    3.1.2015 00:42Pískáči Porty
    Jarče: no me tu neco krapet nesedi tak se jdu na neco kouknout schvalne
    3.1.2015 00:44Marty
    sonik: ale prosím tě, nedělej ze sebe ublíženou..jednak všichni zde jsou seriózní chovatelé, včetně Porty a s množirnou nás nemůžeš srovnávat..jelikož mi dbáme na zdraví mláďat a všech jedinců co máme v chovu a rozhodně mláďata nezabíjíme, nebo nepouštíme ven..
    A jednak se ti snažíme poradit, tak nechápu proč to neakceptuješ?!
    3.1.2015 11:24Čikita
    Sonik: ahoj,jestli se tu ještě objevíš, tak napiš odkud jsi. :) pokud bydlíš blízko Brna mohu ti pomoci :) nechceme ti nadávat, věříme ti co jsi nám řekla.. ale je hodně lidí kterí množí jen tak.. tak napis pokud jsi od Brna mohu jakkoli pomoct :) když napíšete odkud jste tak muzeme pomoci. chovatelé jsou i v Praze, Ostravě.. můžeme ti pomoci najít nové majitele :)
    - - - - -
    pro ta miminka popr. jestli nechcete mít doma 2 akvária i s těmi/tím samečky(samečkem)
    - - - - -
    Sonik:poradíme pomůžeme ale ty o to musíš stát ;)
    3.1.2015 11:48Marty
    sonik: Přesně jak píše Čikita.. jsme tu od toho abychom ti poradili a pomohli. Mám dojem, že někdo se tu nabídl, že se jich klidně i ujme, pokud opravdu nestojíš o to, aby jsi je měla..nemusíš hned mláďata odsoudit k smrti..ale tu pomoc musíš sama chtít..
    3.1.2015 13:06Čikita
    Také mi hodně lidí píše že by chtěli pískomila. Klidně bych je adoptovala a našla jim nové majitele
    - - - - -
    Tak to jsem nevěděla že na světě jsou takoví lidé..
    3.1.2015 13:09Pískáči Porty
    kdo tu schanel ty rexiky?
    3.1.2015 13:32Čikita
    Já.. Proč?
    3.1.2015 14:12Pískáči Porty
    protoze mi dneska necekane porodila moje jedina rex samicka :D
    3.1.2015 17:44Čikita
    Doopravdy? To je super!!
    3.1.2015 18:18Dubínek
    Porty: Gratuluji :D
    3.1.2015 20:43Pískáči Porty
    čikita: mno uz je to tak :D a to uz sem samicku trosku odepsala jako neplodnou po poslednim porodu protoze mi potratila a to je tak pul roku zpatky skoro (tehdat v nasi casti prahy byl problem s vodou a elektrikou takze byli bez vody a dle meho kvuli tomu o prcky prisla :/) a od te doby nic tak sem si rikala ze asi uz ani nebude nic a prijdu dneska rano a hvizda mi cely atelier :D ona totiz krom Giny ktera dala 6 prcku "rupla" i Jolinar s 5ti miminky a u te vubec netusim kam ty prcky strcila v tom brisku pac mela malicky naznak ze by mozna mohla ale to sem si byla tak 5% jista :D
    3.1.2015 21:09Kuki
    Porty - Jé tak to je super =)
    Tak dneska mi utekly 2 tulimyši :o Byli jsme pryč, a mezitím mi rozkousala můj nejkrásnější deník, který jsem měla celý popsaný referáty a zajímavostmi o všech možných zvířatech (zajímá mě veterina)... Myslela jsem že je roztrhnu :´(
    - - - - -
    * rozkousaly
    4.1.2015 08:37Čikita
    Porty: To je krásné :)
    4.1.2015 12:44Pískáči Porty
    čikita: jj je fajn když překvapí :) holt příroda potřebuje čas
    - - - - -
    krom toho Amy je pekne kulata a pripravuje se na dalsi vrh a vypada ze i Saminka se zacina znovu kulatit po mensi pauzicce :)
    4.1.2015 13:29Čikita
    Porty tak držíme pěstičky a pacičky ;-)
    4.1.2015 15:09Pískáči Porty
    diky :)
    4.1.2015 17:35Evik
    Taky mám dobrou zprávu! Zkusili jsme dát Amy k Maggie a vyšlo toooo!!!! :-D
    4.1.2015 17:56Borderka
    Porty : mě se dneska konečně začala ta Rexka zakulacovat, ale jestli z toho zase nic nebude tak mám zájem.
    4.1.2015 19:05Čikita
    Porty tak držíme pěstičky a pacičky ;-)
    4.1.2015 19:21Adys
    Mám problém mám mladší sestru a 2 pískomily,před týdnem jsem byla nemocná a mamka poslala vyčistit pískomilům klec moji sestru,ta se rozhodla že je vykoupe.....(ve vodě,já je normálně koupu v písku)a menší pískomil (sameček) se od té doby chová divně nechce moc chodit,žrát ani pít zatím ho krmím a dávám mu pít z injekční stříkačky (bez jehly) ale bojím se nevíte co by to mohlo být?U veterináře jsme zatím nebyly
    4.1.2015 19:24Borderka
    Adys : Pískomil se koupat nesmí! Může to být cokoliv. Mohl nastydnout nebo se mu mohla voda dostat do uší. Co nejdřív na veterinu!
    4.1.2015 19:33Adys
    Děkuji moc za pomoc ještě jeden detail.. teď sem vyslýchala sestru a ta mi řekla že když pískomila vyndala snažil se skákat jako by vyskočit z vody i když už byl v suchu
    - - - - -
    Nevíte co by to mohlo naznačovat?
    4.1.2015 19:36Borderka
    A ty se divíš? Pískomil se koupat prostě nesmí. Je to pro ně strašně stresující a nebezpečné. Musel se strašně bát (skoro bych mohla mluvit o týrání) a ty se divíš že se snažil utéct nebo se rychle dostat pryč do bezpečí? Co nejdřív s nim běž na veterinu, tady se není o čem jinym bavit.
    - - - - -
    A když píšeš - menší pískomil (sameček), ty u něj snad máš i samičku?
    - - - - -
    A jestli je to už týden, tak je štěstí že ještě žije.
    4.1.2015 19:38Adys
    Sestra z toho má hrozný problém mamka spěchá s pískomilem na veterinu (já jsem bohužel ještě nemocná).Samičku nemám jsou to dva samci z jednoho vrhu.
    4.1.2015 19:49Borderka
    To je dobře. Pak dej vědět jak to dopadlo. A příště si je líp hlídej.
    4.1.2015 20:27Adys
    Děkuji za pomoc
    - - - - -
    PS. Odpověd dodám zítra
    5.1.2015 09:47Pískáči Porty
    No k tomu koupání, jako ono zalezi na pristupu...piskomil ne ze se nesmi koupat spis by se nemel pac se casto vody boji...ale sou doby kdy se proste vykoupat musi a clovek s tim nic nenadela...nemluve ze v jinych zemich je naprosto bezne aby se piskomil koupal a samponoval pred vystavou. ale clovek si musi uvedomit ze to neni pes nebo kocka ktere lehce uklidni..musi se pomalu...a hlavne se umyva jako male miminko...takze napustit do kybliku trochu vody tak aby mohl stat s hlavou vklidu nad vodou a pak mit jeste kyblik zvlast s teplou vodou s hrneckem kterym potom polevam piskomila ktereho ale mam zpulky na ruce abych to mela vic pod kontrolou a nepriblizuji se pokud mozno k hlave..pokud je treba na hlavu tak rukou nebo hubkou (konske hubky jsou na toto nejlepsi) a opatrne a jen na celo a mezi usi a pod bradu..ovsem nez takto naucim jedince na koupani tak je dobre pustit mensi proud ve vane s poloucpanym odtokem tak aby se okolo delala mensi louze ale ne aby sla pres celou vanu a mit jedince v te vane (nejlepsi je dat ho do suche vany a pak pomalu poustet kohoutek) a nechat ho aby sam k vode chodil..nekteri jedinci tak vklidu hned skoci a i pak v te vode radi travi cas
    - - - - -
    holky nevim kdo z vas tu psal ty webove stranky ktere meli zkopirovane info odsud, ale pro informaci tak stranky byli prave zablokovany a zruseny domenou
    5.1.2015 09:57Borderka
    Ale proste se nekoupe. Zvlast kdyz ho koupe nejake male dite a jen tak pro radost. Treba potkani byse take nemeli koupat a kdyz sem jednou byla svedkem koupani potkana (jindy naprosteho pecivala) tak mi behal mraz po zadech. A piskomilove jsou jeste mnohem citlivejsi, vnimavejsi...takze si nedovedu predstavit jaky to pro nej muselo byt.
    5.1.2015 10:05Pískáči Porty
    to ze to bylo male dite nevis..to z jakeho duvodu ho koupala taky nevis (mohla si spatne neznalecky proste vylozit to co ji bylo receno at udela) a to ze je piskomil citlivejsi nez potkan taky neni pravda...obe zviratka jsou na tom stejne v tomto..mozna spis potkan je vnimavejsi nez piskomil
    5.1.2015 10:05Borderka
    A jeste kdyz je to mladatko ("mensi piskomil")
    5.1.2015 10:09Pískáči Porty
    znova zas nemuzes vedet jak stary je..muze mu vklidu byt pul roku...piskomil dospiva az cca v roce vzrustem..
    5.1.2015 10:14Borderka
    Piskomil nebude celej den lezet na posteli a valet se nebo se urcite nenecha tak snadno nosit na rameni jako potkan. Takze kdybys koupala piskomila tak by se to na nem urcite poznamenalo vic nez na potkanovi.
    - - - - -
    Nemuzu ale usuzuju z toho co tu pise. V tom pripade to Treba taky nebyl piskomil ale krecek co se jmenuje piskomil :-D.
    5.1.2015 10:22Pískáči Porty
    mhm nemyslim...to se poznamena na vsech stejne..ale piskomil se pres to narozdil od potkana rychle prenese
    - - - - -
    kdyby to byl krecek tak pise do krecci diskuze a je dost raritni aby bydlelo vice krecku spolu jak se vetsina plemen jsou samotari
    5.1.2015 10:25Dubínek
    Porty, Borderka: myslím, že holčička prostě udělala blbost:(, snad to pískomil přežije
    5.1.2015 12:32Borderka
    Jaky byl nejvyssi pocet odchovanych mladat?
    5.1.2015 13:30Dubínek
    u mě 9, ale v zahraničí jsem viděla 11 miminek ve vrhu
    5.1.2015 15:17lavacca
    Koupání pískomila beru jako ok jedině v případě nemoci, kdy je potřeba ošetřit např. šamponem proti plísním, apod. ale jinak nee.

    Jednou mi pískomilka spadla do umyvadla -nosila jsem ji na rameni při uklízení pokoje a jak jsem šla vyprat hadr, sklouzla mi tam. Ten její úlek se ani nedá moc popsat... pak jsem ji notnou dobu sušila ručníkem a pár dní se se mnou moc nechtěla bavit... takže si nemyslím, že si to koupání pískomil užije.
    5.1.2015 15:21Pískáči Porty
    ja jsem prave videla videa kdy piskacek do vody vbehl sam dobrovolne a jeste si tam hral :D
    5.1.2015 19:07semtereska
    lavacca: Jednou mi to nedala a pískáčům sem do výběhu dala vaničku s vodou a sami se v ní koupali, lezli ven a zase dovnitř a líbilo se jim to. Kdyby tebe někdo hodil nečekaně do vody, také by ses lekla, ale dobrovolně do ní vlezeš, zkus to brát takhle :)
    5.1.2015 19:25Adys
    Tak pískomil je nakonec jenom malinko nachlazený,musíme ho držet v teple a suchu a bude v pořádku :)
    5.1.2015 20:15Čikita
    Odynokousaný co mám dělat???
    - - - - -
    ODYN je pokousaný co Mám dělat??
    5.1.2015 20:23Adys
    Čikita: Jak moc je pokousaný?Záleží na tom kde atd.
    5.1.2015 20:38Čikita
    U čumáku jedno hryznuti.. Dala jsem ho pryč od protivníka
    - - - - -
    Na některých stránkách Piši že se vypořádá Sam na některých že ne..
    - - - - -
    Při seznamovaní přes mřížku jeden kousl druhého
    5.1.2015 20:46Dubínek
    Čikita: Polij mu to betadinou, zahojí se mu to. Sprav pletivo tak, že si neublíží přes to pletivo - buď malé mžížky nebo pletivo nadvakrát aby se zmenšily oka.
    5.1.2015 21:06Borderka
    Já když sem seznamovala tak že sem dala menší klec do větší tak měla klec od sebe mřížky asi tak 7-8mm a taky se rafli do nosu. Jednomu to do druhého dne zmizelo, ale druhý tam měl velký strup že ani nemohl dejchat.
    6.1.2015 06:42Čikita
    U mne je to v pořádku.. Ani není vidět že se kousli
    6.1.2015 11:29lavacca
    semtereska: no nevim, ze začátku jsem nabízela pískáčům vodu z misky a pokaždé k ní jen přičuchli a zahrabali jí. Žádné koupání, atd. a to byla letní vedra. prostě za mě koupat pískomila nee.
    6.1.2015 14:25Pískáči Porty
    Dle meho zalezi n jedinci a koupani neodsuzuju proto
    6.1.2015 17:46Kuki
    Ahojky,
    máte někdo v mobilu staženou aplikaci "Gerbil Colour Calculator" ?
    Já jsem si ji včera stáhla, a je fajná, jenom jestli říká pravdu :/ Ale alespoň se tady naučím tu genetiku :D
    6.1.2015 18:09Čikita
    Mne nelze stáhnout..
    6.1.2015 19:07Pískáči Porty
    Kuki funguje dobre jen je stara tak chybi geny nektere
    7.1.2015 09:02Borderka
    mě nefunguje, ať zadam cokoliv tak píše 100% Agouti
    7.1.2015 09:29Pískáči Porty
    tak tam mas nekde chybu nebo se ti to nekde hryze navzajem s jinyma aplikacema ale stahla jsem ji na tablet a funguje presne tak jak ma
    7.1.2015 14:47Borderka
    Mě nefunguje ani na mobilu ani na tabletu
    7.1.2015 14:50Pískáči Porty
    hod sem fotku toho cos tam zadala a co ti vyslo prosimte...dle meho tam musis zadavat neco spatne..
    7.1.2015 16:15Rhino
    ahoj,jsou nějaké stránky pískomilího klubu?Našel jsem jen jeden ale posledni aktualizace je roku 2012.Nevíte o něm něco?
    7.1.2015 16:18lavacca
    Rhino: oficiální stránky klubu jsou zde: http://czpk.weebly.com/ ;)
    8.1.2015 12:54Borderka
    Existujou v cr Ivory cream?
    8.1.2015 13:25Pískáči Porty
    jo jsou u nas urcite..sama jsem jich par odchovala..
    - - - - -
    ale nevim jestli chces Ivory Cream kvuli vzhledu nebo genetice...on je totiz vyjimecny vpodstate jen tou genetikou jinak vypada temer identicky jako Apricot a RESN..
    8.1.2015 13:52Čikita
    Porty: Jak se mají mimča?
    - - - - -
    A jina budeme mít doma pravdepodobne CP Grey Agouti
    8.1.2015 14:03Pískáči Porty
    čikita: dobre...nejakym zazrakem se tam objevilo jeste 7me miminko :D

    od kud?
    8.1.2015 14:31Čikita
    No.. charmedka.. nejsem si tím jitá no.. její rodiče LCP Agouti a PEW.. Lina http://charmedka.webnode.cz/prodej/ má napsané LCP AGouti ale rikala mi že je to LCP/CP grey aguti
    - - - - -
    *jistá
    - - - - -
    ale možné to je..
    8.1.2015 14:34Dubínek
    Čikita: Jasně, kdy mají ve vrhu Slate, proč by nemohli mít Grey agouti :)
    8.1.2015 14:35Čikita
    Dubínek: děkuji :)
    - - - - -
    https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t34.0-12/10867013_1396697463958245_1248419198_n.jpg?oh=d40842cd86b47b76c3245099560a026b&oe=54B0FC34&__gda__=1420848805_98424d71a38328e84e729065a0d2118c
    - - - - -
    https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10877421_1396697457291579_1345843874_n.jpg?oh=503a93b9a79f415be004c01a40cea659&oe=54B0F483&__gda__=1420852471_895928ba5bb2534be058efe85e2f31db
    8.1.2015 14:58Dubínek
    Čikita: no jsou to krásná mimi :)
    Nedokážu dle fotky 100% říci. Pokud nemá hnědý ticking, ale je jen došeda, tak je to greyka
    8.1.2015 15:48Čikita
    Dubínek: děkuji :)
    8.1.2015 18:30lavacca
    Čikita: já teda na ftoce vidím spíš LCP agouti než greyíka...
    - - - - -
    *fotce
    8.1.2015 18:39Čikita
    Já sama nevím.. Chovatelka z Fancie taky napsala že LCP/CP Grey Aguti..
    8.1.2015 18:51Pískáči Porty
    mhm podle mimi fotecek to je LCP Gray Agouti :) vypada identicky jako muj Sherlock kdyz byl malicky :) LCP Agouti je totiz uplne bily kdyz je jeste maly a cerstve osrsteny (cca 10 dnu stary) a zustane bily vpodstate (ted nemluvim o tickingu)..grejik je vyrazne sedsi jako malicky a vypada chvilku dost zvlastne az vekem vyrazne zesvetla :)
    8.1.2015 19:24lavacca
    no nevim, mám tu CP agoutíky a ti jsou oproti tomuhle mláděti o dost tmavší. Na té 1.fotce vypadá téměř bílý...
    8.1.2015 19:35Pískáči Porty
    sak rikam LCP gray agouti..ten je samozrejme svetlejsi nez CP Agouti...
    8.1.2015 19:38lavacca
    já vim, ale i tak mi přijde až moc světlý
    8.1.2015 19:45Pískáči Porty
    lcp agouti je jeste svetlejsi..
    8.1.2015 21:55Kuki
    Ahoj,
    jak se u pískáčů albínů pozná že mají nějaký spotting? Nebo jde to vidět? Nemáte někdo nějakou fotku kde by to šlo vidět ?

    Děkují, Kukí :)
    8.1.2015 21:56Dubínek
    Kuki: nejde to vidět
    8.1.2015 22:04Marty
    Kuki: Na jedinci jako takovém to nepoznáš.. jediná šance, jak na znaky u bílých pískomilů přijít, je přes jejich potomstvo.. tam se ukáže, zda je znakatý, nebo ne..
    8.1.2015 22:07Dubínek
    Ano, pokud víš, že jeden z rodičů PEWíka měl znaky, tak na potomcích to jde vyzkoušet, jak píše Marty.
    Mám doma PEW se znaky - Dišon. Že má znaky jsem zjistila, až když měl dětičky s neznakatou samičkou:)
    8.1.2015 22:18Kuki
    Aha děkuju :)
    9.1.2015 10:08Adys
    Ach jo tak dneska jsme našli pískomilka v kleci,mrtvého :,( nevím co se stalo jedl pil spal dávali jsme mu medicínu :((
    9.1.2015 10:29Dubínek
    Adys: to je mi líto :( Co mu bylo?
    9.1.2015 11:01Adys
    Byl trochu nachlazený, moje malá sestra ho dala do vody když je čistila (já sem byla nemocná)
    - - - - -
    Navíc už byl chudák starší, letos 5 mu byly 4 roky jenom se bojím jak to zvládne druhý máme je jenom dvo Čingise a Chána teďka umřel Chán
    9.1.2015 11:01Dubínek
    Promiň úplně mi to vypadlo:( Tak to nezvládnul :(
    9.1.2015 11:02Adys
    *letos 5. ledna
    9.1.2015 11:02Dubínek
    To už měl opravdu hodně
    9.1.2015 11:11Adys
    To jo jenom se bojím o chudáka Čikounka jak to sám zvládne budu se mu teďka muset ultrahodně věnovat
    - - - - -
    Nemáte někdo zkušenosti jak to zvládne druhý pískomil když jeden umře? :(
    9.1.2015 11:30Dubínek
    Adys: různě. někdo umře steskem, někdo to zvládne nějakou dobu sám. Pokud chceš nadále chovat pískomily, tak mu pořiď dva brášky staré do 12 týdnů
    9.1.2015 11:36Adys
    Takže se s tím určitě nesmíří co?
    9.1.2015 11:48Dubínek
    Nevím, ale pokud žil celý život s někým, tak ne
    9.1.2015 11:48Adys
    :(
    - - - - -
    Nemůžeme mít další pískomily :( :(
    9.1.2015 12:41lavacca
    Adys: pokud už nechcete pořizovat mladé pískomily, tak ho nechat dožít samotného. I když, co mám zkušenost, většina takhle starších pískomilů uhyne steskem - většinou přestanou jíst a během pár dní odejdou. Měla jsem tu i případ, kdy jsem starší samici dala přes pletivo mladé kamarádky a stejně to vzdala. Je to dost individuální.
    9.1.2015 13:03Adys
    Děkuji vám za pomoc
    9.1.2015 19:17Kuki
    Ahojky,
    určitě to znáte když mají staří pískomilci věčně zalepené očička... =/ Mně na to pomáhá šalvějový čaj, když jim to potřu odlepí se =) Ale chci se zeptat jestli na to nemáte ještě nějaký jiný tip? Přijde mi to hodně blbé jim ty očka od sebe trhat jenom tak, když to namočím šalvějí jde to samo... =)

    Děkují, Kukí =)
    9.1.2015 21:42barboramaivaldova
    Dobrý večer, chci se jen zeptat. Bohužel se dnes nešťastnou náhodou stalo, že si můj pískomil zlomil přední nohu. Hned jsem skočila k veterináři, pískomila vyšetřil a bylo mi řečeno, že nejlepším řešením bude amputace. Myslíte, že je to opravdu nutné? Jdu k němu zítra. Je opravdu vstřícný, jednomu z mých pískomilů úspěšně odstranil nádor z pachové žlázy, řeže přerostlé zoubky apod, ale až teď mi došlo, že vlastně nebude jen pajdat, ale jak bude moci jíst ... argumentoval tím, že dávat dlahu apod, by bylo nesmyslné, na tak malou pacičku, a když ji takhle jen tak nechá, tak ji to akorat bude bolet a packa bude stejně nehybná. Máte prosím někdo nějakou zkušenost...?? Děkuji
    9.1.2015 21:54Dubínek
    Kuki: Neím, šalvěj je na kloktání ne? Lepší do oček je asi borová voda. ono se to rozmočí a odlepí, takže určitě nakapat a pak odlepovat, jak píšeš.

    barboramaivaldova: Já myslím, že pokud to neisí na kůži nebo tam v tom nemá ránu, aby mu to nehnisalo a viditelně ho to moc nebolí, tak mu to sroste samo. Mám takové zkušenosti
    9.1.2015 22:01barboramaivaldova
    Dubínek: děkuji, na přední nožku pajdá, ale zas se mi nezdá, že by jí nějak visela .. no uvidím zítra, až tam s ní půjdu :/
    9.1.2015 22:50Pískáči Porty
    barboramaivaldova: pokud nema zlomeninu dislokovanou tak se mu to uplne normalne zahoji...taky sem mela zlomenou nozku i kdyz zadni a za par tydnu zas behal jako driv..piskackum to roste rychle..rozhodne bych to nenechavala amputovat!
    10.1.2015 08:04Mandy
    barboramaivaldova: pokud by byla amputace opravdu nutna, piskomil se s tim naučí žít. Jednou jsem mela piskomila, který jeste kdyz byl slepy, prisel k predni nohu. Jako dospelj se naucil agility, behal plnou rychlosti v kolecku a nemel žádný problem. Samozrejmě je lepsi kdyz bude mit vsechny nohy, ale pokud by tk bylo nutne...ale me se zlomena nozka taky nekolikrat sama vylecila....
    10.1.2015 10:43holcicky
    barboramaivaldova,sice se to netyka piskace,ale davno meho krecka.Nedopatrenim si zlomil zadni nozku,nozka pekne srostla jen kdyz chtel vylezt vys pouzival vytah :D.Ne nedelam si srandu takhle jsme to synem nazvali.Zustal stat,my mu daly ruku na zem,vylezl si na ni a my ho dovezly na horu,az kde chtel a pak jednoduse vystoupil.
    Amputaci bych nenechala delat.
    10.1.2015 11:13Pískáči Porty
    Mandy: ono je pomerne velky rozdil s tim zit temer od narozeni a prijit o nozku uz v dospelosti....s tim se uci vyrazne hur zit...
    10.1.2015 11:49lavacca
    barboramaivaldova: pokud vysloveně nožka nevisí odděleně, tak bych mu amputovat nožku nenechávala. Taky mám zkušenost, že nožky brzy srostla sama. Navíc amputace se dá udělat i později, pokud by k hojení nedošlo a dělalo to pískáčkovi problém. Ale spíš sázím na zhojení.
    10.1.2015 12:14Adys
    Tak Čikounek to zatím zvládá v pohodě je hravý a jí tak vás budu informovat :)
    10.1.2015 17:22Jenny
    Lidi Amy trochu krvácí nožka neteče to nijak proudem ani nemá problémy s chozením ,asi se někde rejpla,myslíte že se to zatáhne nebo k veterináři?
    10.1.2015 18:00Čikita
    Podle toho jak moc je to Velka rána.. Pokud trochu odřené Dej na to betadine.. Hoji se jim to rychle
    10.1.2015 18:11Jenny
    moc velká ne myslím že se škrábla o klec nebo o kolečko,jenom o moji malou Amy mám starost umřej jí kamarád a je trochu smitná
    - - - - -
    *umřel
    smutná
    10.1.2015 19:25Čikita
    Jenny: to byli samec a samice?
    11.1.2015 20:13Jenny
    Dvě samičky
    12.1.2015 16:13Čikita
    Jenny : Dobre, až se vyléčí tak ji kup kamaradku :) bude jí tak líp..
    12.1.2015 16:30Pískáči Porty
    moment jestli ma mene jak dva roky tak staci jedna kamaradka ale pokud ma vic jak dva roky tak koupit dve miminka ve veku 6-10 tydnu! ovsem pokud je uz hodne stara tak mozna lepsi nechat dozit samotnou a pak koupit dva nove (to mluvim vek tak okolo 4 let)
    12.1.2015 18:12Čikita
    Posílám moje uplně první video jaké byli u nás pískomilí Vánoce.. (kvalita videa nic moc.. ale je to moje první no..)
    https://www.youtube.com/watch?v=rZBdQ5GWwIE
    12.1.2015 18:44Dubínek
    Čikita: moc pěkné :)
    12.1.2015 18:51Čikita
    Dubínek: Děkuji..
    13.1.2015 16:59Pískáči Porty
    Tak nam drzte palce at neskoncime na sale kvuli cisari...
    13.1.2015 17:12Čikita
    Držíme palce ja a všichni piskomilci
    13.1.2015 18:39Pískáči Porty
    uff tak diky bohu....meli jsme kliku..
    ale mimochodem az budete jednou u veta a bude nekomu tvrdit ze ultrazvuk/sono na takto malem zviratku tezko, tak je poslete do haje pac jde velice velice pekne!
    17.1.2015 14:56Kuki
    Porty - Tak to je dobře :) (y)
    A můžu se zeptat,... Určitě kupujete pískáčkům živé moučné červy, ale chci se zeptat jestli jim kupujete pokaždé nové, nebo je máte v nějaké nádobě a chováte je. Před 4 dny jsem si pro pískáčky donesla 10 moučňáků ze zverimexu, a dala je do plastov= průhledné přepravky kterou momentálně nepoužívám. Načetla jsem si co potřebujou, strouhanku, ovesné vločky, trošku rozdrcených psích granulí, seno nebo trávu, a každý den kousek zeleniny či ovoce... To všechno jsem jim dávala, měli i pokojovou teplotu jakou mají mít, i dostatek vzduchu (bez víka)... Ale stejně mi zase všichni do 2 dnů umřeli... Nevím proč, vždycky je chci chvilku nechat, protože pískáči je nesní všechny najednou, tak ať jim pak nedávám zdechliny, ale nějak se to nadaří :/ Nevíte proč? V9m že tady to není hmyzí poradna, ale týká se to vlastně i pískáčů...
    17.1.2015 14:57Pískáči Porty
    Kuki: zive cervy teda opravdu nedavam :D nejen ze mi to nikdo nechce zrat kdyz je to zive (kupuju susene a jen obcas) ale taky ze by se mi dvakrat chteli mit zive doma nekolik dnu to teda neee.. :D
    17.1.2015 15:03Kuki
    Aha :D Našim živí chutnaj, ale nesní jich najednou víc jak půl červa na jednoho :D
    Mně to ani nevadí... Nevylízá to, není to slizké, nekouše to, nesmrdí to... :D
    - - - - -
    Ooh, teď jsem se na ně dívala, prohrábla jsem to a jeden ještě žije, ale ostatní už jsou tuzí :/
    17.1.2015 17:38Pískáči Porty
    me nevadi vzhled a to, ale oni mi vecer delali takovy zvlastni zvuk (jednou jsem je koupila na zkousku a pohoreli sme :D ) a to mi dost vadi...je fakt ze cvrcci nejsou o moc lepsi..u tech teda mam strach ze by mi skakali po pokoji kdyby je nevzali :D

    tak je usus a dej jim je susene :D
    - - - - -
    ha konecne sem se dostala k dodelani chybejicich jedincu u sebe na webu :D
    17.1.2015 20:31Dubínek
    Kuki: já kupuju celou odměrku červů, ne jen 10ks, někteří uschnou, ale většina mi vydří tak týden dva.

    Porty: super, konečně budu vědět kdo je kdo :)
    17.1.2015 20:37Mardottka
    Já je normálně chovala několik týdnů. Měla jsem je i pro potkany, želvu, křečka. Jen místo sena a trávy jsem jim dala polohrubou mouku. Granule jsem neměla. Jako zeleninu nakrájené na kostičky jablko a okurku. Vždy po prvním týdnu po přineseni ze zverimexu jsem jim musela vše vyměnit, protože to začalo pomalu hnít a pak už jsem měnit nemusela. I tak jsem jich vzhledem k jejich tučnosti moc nespotřebovala. Nakonec se z nich stali larvy a vylíhli dospělí brouci. Ty už jsem pak vynášela do parku a tam vysypala. Ono už je něco sežralo :D.
    17.1.2015 21:12Pískáči Porty
    Dubínek: no jo :D premyslim co mi jeste chybi :D
    17.1.2015 21:36Kuki
    Aha... no já si jich vždycky několik donesu, a ať je dávám kamkoliv, vždycky mi do 2-3 dní umřou :/
    Zkusím to ještě nějak vychytat, snad budou jíst i ty mrtvé... :/ když tak je vyhodím ven ptákům, ti nepohrdnou :D
    17.1.2015 22:03Mardottka
    Tak ty mrtvé rychle zamraž, jinak se začnou kazit. Ale asi bych je raději rovnou vyhodila. Abys třeba neublížila ještě pískáčkům.
    18.1.2015 07:41Čikita
    Já červy nikdy nekupovala :D
    Jen bych se chtěla zeptat.. Co máte doma v lékarničce? Či jaká nemoc se uvás nejvíce vyskytuje?
    (ted nemyslím epilepsii a další genetické choroby..)
    18.1.2015 10:09Pip a Julka
    Stává se vám ,že se pískomilové kluci ,kteří spolu žili v páru ke stáru poperou do krve?Mně už u druhého páru.A to se předtím měli tak rádi,Jedni byli bratři,druzí jen stejně staří,je mi jich líto jak jsou z toho sami vyjukaní ale musela jsem je oddělit.
    18.1.2015 17:26Čikita
    Pip a Julka: Stává se to.. ale jen malo.. (alespon to co znám..)
    18.1.2015 19:38Kuki
    Pip a Julka - Jo, tohle se nim bohužel už taky stalo :(
    19.1.2015 09:35Dubínek
    Pipi a Julka: a máš doma jen tyto samce nebo máš ji jiné pískomily, např. samičky?

    Čikita: betadine, canesten mast, stříkačka - malá na krmení či dávání léků, vit C., borová voda či oftalmoseptonex, probiotika - forticoat, bio lapis, hroznový cukr-glukoza, savo :), difusil sprej, odčervovadlo-pasta..
    19.1.2015 10:16Pip a Julka
    Dubínek:jen samce
    19.1.2015 10:37Dubínek
    Pip a Julka: hm. No někdy se to stane. jak u bratrů, tak u dvou seznámených. Stává se to občas, no u tebe se to stalo dvakrát :D Je šance, že se k sobě po týdnu dvou přes pletivo, zase vrátí.
    19.1.2015 22:53Kuki
    Ahoj,
    prosím chci se zas na něco zeptat... :D
    Dneska jsem si všimla že od jedné ubikace vydávají pískomikci zvuky jako když kvíká morče... Není to takové to normální pískáčí pištění... Ti z vás kdo morčátko měli určitě ví co myslím... Akorát co to znamená u písků? Děkují, kukí :)
    19.1.2015 23:43Pískáči Porty
    Nemate nekdo k mani samicku Aa Gg a hlavne se znaky?
    20.1.2015 06:14Čikita
    Já Budu mít jen od liny ale říkala jdi že jsou příbuzní na tvoje
    20.1.2015 08:58Dubínek
    Kuki: piští, bo se něco mezi nimi děje.

    Porty: néni :(
    20.1.2015 10:12Pískáči Porty
    safra...mam tu totiz black sls rex samecka ktery se seznamuje se slate sp samickou ale ta potvurka ne a ne se seznamit...porad burcuje pletivo...a to uz je to nekolik mesicu.. uz mela dva porody takze nespecham ale zacina me to iritovat...proto premyslim o nove samicce k nemu ale musi mit Gg nebo gg ta samicka..a znaky...mno a pak teda preferuji Aa ale aa by taky slo
    20.1.2015 10:32Dubínek
    Porty: na toho jsem koukala, je úplně eňo ňuňo - prostě skvělý :)
    20.1.2015 11:00Pískáči Porty
    no doufam ze z nej dostanu stejne bozska miminka :D
    20.1.2015 11:09Dubínek
    Porty. mě včera umřel Vektor:( nečekaně náhle. Takže je Quijote sám, taky potřebuju pro něj znakatou gg samičku taky nejlépe Aa.
    20.1.2015 11:21Pískáči Porty
    Dubinek: jezis to mi je lito :( mno pro Quijota ti budu moci mozna sehnat takovou samicku... mam tu par Gina x Winter Star kde se takove miminko muze vklidu narodit..teda takto ted tam jedna takova holcicka je (Apricot Sp) ale na tu mám předběžku pro čikitu (hledá pro ni samečka tak si nejsem jistá zda to je pevná rezervace nebo předběžná) každopádně Gina má další termín za dva a pul tydne tak by se tam mohla vklidu vyklubat dalsi takova samicka a tento par je na Quijota nepribuzny pokud se nemlim..
    - - - - -
    pripadne jeste mam Jolinar x Tutti Frutti :D tam se u Tuttiho objevilo Gg :D takze atm muze byt taky Aa gg Sp samicka :D
    20.1.2015 12:00Dubínek
    Porty: jj, domluvíme se
    20.1.2015 12:33Čikita
    Porty potřebovala bych ale říkala jdi že Bude další vrh a čekám na Rex.. A jsou nepříbuzní na linu a Yupika?
    20.1.2015 13:00Pískáči Porty
    čikita: na linu prave jsou pribuzni pres jeji matku belize...jinak ano tentokrat bylo 6 hladacku tak priste by se mohla Gina vytahnout a dat 6 rexiku :D
    20.1.2015 13:16Dubínek
    Porty: škoda - Vektor je děda Giny a táta Quijota :(
    20.1.2015 13:30Pískáči Porty
    Dubinek: proto sem pak dodala Jolinar a Tutti Fruttiho :)
    - - - - -
    tam teda budou mimca CP nebo LCP akorat
    20.1.2015 13:33lavacca
    porty: to víš, s rexama je to těžší. :D Ale třeba Gina sama je ze 6 prcků, kde byli 4 rex a 2 klasiky. :)
    20.1.2015 13:40Pískáči Porty
    lavacca: ja vim schvalne sem se koukala :D ale jeste se mi nestalo ze by z takto pocetneho vrhu nebyl ani jeden rex :D
    20.1.2015 13:44Dubínek
    Porty: mi se to stalo jednou- 6 hlaďáčků a Rex mamka:)
    20.1.2015 13:53Pískáči Porty
    Dubinek: fakt? :D no aspon v tom nejsem sama :D
    20.1.2015 18:37lavacca
    ono je to většinou sranda - měla jsem vrhy, kdy byl rodič rex a všichni (3) hladcí (viz Dorky předešlý vrh C2), ale i vrh kdy 1 rodič byl znakáč a všechna mláďata (4) byla znakatá. Naopak Dorka v 1.vrhu měla všechny (4) rex. Takže někdy je to velký překvápko, co se vyvrbí. :) Ale pokud by to měla Gina jako máma, tak další vrh by mělo být hodně rexíků. :D
    - - - - -
    Jinak Denny byl fakt kofr na ty znakáče - s Dorkou měl ty 4/4 a se Šedivkou měl 6/7 mláďat se znaky. :D
    - - - - -
    blbnu, ty 4/4 měl se Sally. :) S Dorkou měl 2/4, 1/3 a pak 6/6. :D
    20.1.2015 18:59Pískáči Porty
    ja ti beru kdyz je to mensi vrh ale jich je 6 :D no doufam ze dalsi budou rexici :D vsichni chteji rexe tak at se cini holka :D
    20.1.2015 19:11lavacca
    hele, buď ráda, že je to šikulka a zvládla 6 prcků nejen porodit, ale i odchovat. ;) Rexíci budou prostě jen třešínka na dortu. ;)
    20.1.2015 19:12Čikita
    Porty: Zuzka má pravdu :D
    20.1.2015 19:19Pískáči Porty
    tak s odchovem jsem ani starosti nemela ma u sebe Winter Stara ktery uz je v tomto zabehly :) ale holt pobavila no :D
    20.1.2015 19:39Čikita
    A mám dotaz jaké zbarvení se hodí k Schimmel aby se narodila zbarvení ,,zajímavějsí,, jak black, agouti, saphirre, lilac atd...?
    20.1.2015 19:44Pískáči Porty
    čikita: dalsi schimmel :D jinak kdyz reknes schimmel...je to A* schimmel nebo aa schimmel? jinak pokud nenese zesvetlovaky, male e nebo male g tak nic "zajimavejsiho" ani nebude..
    20.1.2015 19:54Čikita
    Porty: Prominte Honey cream Schimmel genotyp: AaCc(b)ee(f)GGPP
    A jeste k Odymu aaCc(b)ee(f)GGPP
    Hodí se k nim saphirre aaCcbE-G-pp či dove aaCchE-G-pp?
    K jakému která? či jiné zbarvení?
    Podle tabulky je to zdlouhavé počítat..
    20.1.2015 20:03Pískáči Porty
    no tak z nej muzes mit black, agouti, nutmeg, deh, schimmel a to vsechno jesze v CP nebo LCP forme kdyz k nemu das dobreho partnera :) zadne cervenoocko ale necekej...

    ono takhle, nejlepsi bys mela si proste rict jake barvy chces odchovat z tech co muzou mit a podle toho urcit partnera...
    20.1.2015 20:05Čikita
    Ti cervenooci se mi libi jen kvuli genetice ;) ostatní barvy jsou nekdy hezcí.. i black je užasná...
    20.1.2015 20:25lavacca
    navíc hlavní oříšek u schimmelů je ta příbuznost mezi nimi. Většina vychází ze stejné linie, takže by bylo největší přínosem do nich vmíchat takového pískomila, kde by byla velká možnost na zachování schimmel genu a přitom co největší nepříbuznost. Což teda nevím, zda se zadaří najít, pominu-li možnost dovozu...
    - - - - -
    a toho, že bys k nim dala pískomila bez ef genu no. Takového snad až takový problém najít nebude, ale zas se nedočkáš schimmelíků no
    20.1.2015 21:50Pískáči Porty
    safra tak ted mi tak napadlo ze by me zajimalo ktery pokud nejaky z Gininych prcku podedil tatovo ef :D
    20.1.2015 22:49Kuki
    Oo jak koukám někdo tu má taky Oříška :D až na to že náš je nemocný a jméno dostal podle svojeho zbarvení (nugmet)... A jinak dneska šel brácha do Frýdy abptal se jestli mi má něco přinést, tak jsem ho poprosila o moučné červy ze zveru, a zas budu vychytávat detail jak je udržet živé :D Po cestě mi je sice napůl zmrazil, chudáky je totiž do ničeho nezabalil, jen v sáčku je nesl ty 2 km v tak 2stupních :D Ale zahrabala jsem je do ovesných vloček a všeci se probrali :D
    A jinak chutnají vašim pískům taky tvrdé, ještě neuvařené nudle? Dneska jsem je dávala červům, a jedna mi spadla k holkám a ty se o ni málem porvaly, i když měly zrní :D :o
    21.1.2015 06:13Čikita
    Zuzko moc jsi mi pomohla
    - - - - -
    Jen takového najít
    21.1.2015 13:07Pískáči Porty
    čikita: u nas krom holandanu jsou jen 3 dalsi linie z nichz 1 vpodstate uz uplne vymizela...druha se snad drzi ale uz bude ukryta v recesivnich genech potomku a prapotomku a vlastne to same i s treti linii protoze tam se to ef ukazalo pekne nenapadne u jednoho potomka...
    21.1.2015 15:08Dubínek
    Čikita. ty genotypy Odyna a Honey creama máš neúplné:), mají oba znaky Spsp a taky Odyn má G* a né GG:) a Honey cream může mít klidně Pp, bo jeho otec Kodak má P* i jeho matka:)
    - - - - -
    A Odyn má určitě ef? to nevíš, ani jeden z rodičů nemá stopro ef
    21.1.2015 18:46Čikita
    Dubínek: Takto mi to napsal chovatel Martyho bandy
    - - - - -
    Napísete mi presne ty genotypy?Odyn: Matka aaCc(b)eeGGPP Spsp
    Otec: Aac(b)c(b)DDeeGgPp
    Portugal: Matka aac(b)c(b/h)ee(f)G*PPSpsp
    otec: AaC*e(f)e(f)G*P*

    Děkuji vám
    - - - - -
    Asi nejtezší ukol hledám miminka kde v rodokmenu není!! Buzz nina a yupík (a jim příbuzní..)
    Na vse co jsem se divala má bud buzze nebo jolly (pribuzný k Yupíkovi)
    - - - - -
    V genotypech chyba napravena :) byl to omyl :)
    21.1.2015 19:23lavacca
    Čikita: tak takové mám teď akorát nabízené 2 holky. :) Viz ten jejich VP v SZ na FB. :)
    21.1.2015 23:02Dubínek
    Čikita: Odyn: aaCcbDDeeG*P*Spsp Portugal Aa - pokud je to opravdu Deh a né nutmeg, takže AaCcb - pokud je tmavý a ne světlý, jinak Cch, takže AaCcbD*eefG*P*Spsp
    22.1.2015 18:44Pískáči Porty
    safra ja vedela ze sem neco na webu zapomela :D moji milovanou Aryu jsem nejak vypustila :D holt je v nechovnych tak mi to netrklo no..tak ted uz jsme updateovany jak ma byt :D a pristi tyden (pravdepodobne v utery) budou po dlouhe dobe i zas jednotlive fotecky miminek co jsou ted
    22.1.2015 19:18Čikita
    Porty to je super
    24.1.2015 11:43ferda
    Ahoj já mám piskomila chlapecká nevíte kde bych našla stránky s pripoustenim
    24.1.2015 12:46Kuki
    Jak jako s připouštěním?
    Myslím že pískáči nejsou jako psi nebo koně, kde nabízíš veřejné připuštění, musí si na sebe zvyknout... A jinak musí být minimálně 2 takže snad nemáš jenom jednoho samečka.
    24.1.2015 13:35Čikita
    Kuki: nevím nevím.. zase provokatér.. možná se ještě vyjádří..
    nevím co tím myslel.. o.O
    24.1.2015 14:27Kuki
    To jo...
    Včera mě spolužák pěkně naštval... Prý si pořídili hada, jestli bych mu prý nemohla dát pár pískáčů jako žrádlo!! Chápu že had musí taky jíst, ale... Svoje nikdy nedám, mám je vymazlené od narození :)
    - - - - -
    Teď jsem pozorovala pískáče, a Miky spal, a nsjednou se prudce probudil ještě se zalepenýma očima a začal strašně rychle dupat nožkou - myslíte že se mu mohlo něco zdát? Neudělala jsem,žádný prudký pohyb, žádný hluk, nic co by ho mohli vypsašit...
    24.1.2015 14:37Čikita
    Kuki: To nevím.. jeste se mi to nestalo (také moc dlouho nechovám :/ )
    24.1.2015 14:40Kuki
    My máme pískáčky 3 roky, takže taky nijak moc dlouho... Ale občas se to stává i jiným, ale ten pískáček mi asi bohužel nepoví jestli se mu něco zdálo... :/ :D
    24.1.2015 14:59Čikita
    Kuki: no jo no
    25.1.2015 10:36Vaness
    Prosim existuje nějaký seznam zeleniny nebo ovoce co pískoši můžou?
    25.1.2015 10:45Pískáči Porty
    Vaness: vse co nenadyma
    - - - - -
    jo a nic co hodne obsahuje vitamin C takze citrusy..
    25.1.2015 10:58Vaness
    Diky ale stejně neviim který nadýmaj a ktery ne
    25.1.2015 11:33Pískáči Porty
    jednoduse muzes jim vklidu dat: okurku, papriku, varenou brokolici, mrkev, rajce, tresne, maliny, jahody...to sou asi tak ty zakladni bezne dostupne veci..
    25.1.2015 13:05Kuki
    Četla jsem že nadýmají např. luštěniny, hroznové víno, švěstky...
    26.1.2015 15:56elviska
    Mohou pískoši med?
    26.1.2015 16:08Pískáči Porty
    elviska: muzou ale ve smyslu ze ten med je pouzit treba jako ingredienci v susenkach nebo v tyckach na hlodani ne ze jim das med na lzicku a podas..to nee to je prilis sladke a nejen ze od toho budou jak prase a nepujde to dolu, ale hlavne by jim to pak uz mohlo uskodit
    26.1.2015 21:47elviska
    právě jsem to myslela jestli ho můžou do sušenek a pamlsků díky.
    - - - - -
    Mohou chrpu?
    27.1.2015 12:22Pískáči Porty
    elviska: květy ano
    - - - - -
    boze ja se zvencnu...me zacali vsude vyskakovat naprosto necekane geny :D u Amy se mi prave zazrakem objeivlo Dd (naprosto netuism kde ho vzala pac ho nikde v linii nema) a u Tutti Fruttiho ktery mel byt GG se objevilo Gg....no je to sranda s tou genetikou teda
    27.1.2015 12:36Dubínek
    Porty: no to je skvělé, ne?
    27.1.2015 13:32Pískáči Porty
    jo to jo ale pakt v tom ma clovek hrozny maglajz :D
    27.1.2015 13:45Dubínek
    ale zase se ti asi narodily úžasné barvy
    27.1.2015 15:47Pískáči Porty
    no u Amy a Robbieho to sou barvy ktere se mi tu rodi uz ponekolikate ale musim rict ze od Jolinar a Tuttiho je to novinka ti LCP Slatici znakati :) ale kdyz sem koukala na ty tri prcky u Amy tak mi to teda trvalo nez mi to seplo :D
    - - - - -
    ale teda nejsem si tam u Amy 100% jista se vsema barvickama...no zachvilu je pujdu fotit tak uvidime :)
    27.1.2015 18:42Čikita
    Porty to Máš veselo... :-D
    28.1.2015 12:27Pískáči Porty
    čikita: to teda mam :D

    jinak chci se zeptat, kdo mate navrtane boxy? cim jste delali tu dirku? treba na napajecku nebo tak...nejak premyslim ze musi byt jednodussi zpusob nez mam ja tak se ptam :)
    28.1.2015 12:52Dubínek
    Porty: obyčejným tenkým nožem, který má špičku úplně tenkou. kroutíma tlačíma kroutím, tak ukouším, jestli už projde písko. Musí to být natěsno
    28.1.2015 13:11Pískáči Porty
    Dubínek: já právě taky :D ale vždy mě pak hrozně bolí ruka hlavně když je ten plast silnější :D proto by mě zajímalo zda má někdo ještě jiný způsob
    28.1.2015 13:35Dubínek
    aha, no jo no. nevím, možná pidivrtačka?
    28.1.2015 13:38Pískáči Porty
    nevim to bych se asi bala ze ten box rupne..
    28.1.2015 13:42Evik
    teď koukam na Amy a má celý čumák od krve, asi ji přes pletivo škráb kocour, okolo nemá ani chlupy, asi proto, že si to pořád myje, máme jí na to dát nějakou desinfekci???
    28.1.2015 15:39Čikita
    Evik. Betadine ;-)
    28.1.2015 18:54Evik
    A nemůžu použít Dettol???
    28.1.2015 19:44Čikita
    Tak ten neznám nejlepší je betadine je šetrná a neublíží piskomilkovi ikdyz si to olize
    28.1.2015 20:05Kuki
    Evik - Dettol radši ne, štípe.
    28.1.2015 21:07Pískáči Porty
    Detton rozhodne nestipe...pouzivame ho na sebe. psi i kone takze vklidu i na piskacky...
    28.1.2015 21:41Evik
    A mám jí to dát na ten čumák odličovacím tamponem?
    28.1.2015 21:57Pískáči Porty
    Nejlepsi je tycinka do usi :)
    28.1.2015 22:12Evik
    Porty: díky ;-)
    29.1.2015 07:45Kuki
    Porty - My máme doma taky Dettol a štípe
    29.1.2015 10:13Evik
    Kuki: detoll opravdu neštípe
    - - - - -
    U Maggie jsem si všimla záchvatů, první byl když jsme Maggie dali poprvé k Amy a druhý jsem viděla teď, šla jsem zkontrolovat ten čumáček Amy, Maggie se lekla a překulila se na bok a zase zpátky, to udělala asi třikrát a zase byla v pohodě. Je jí tak 2 a půl měsíce tak doufám, že je to jen druhá forma epilepsie :-(
    29.1.2015 10:58Pískáči Porty
    Kuki: tak to mas nejaky divny...dettol prave stipat nema..
    29.1.2015 11:10Evik
    Dá se záchvatům nějak předejít?
    29.1.2015 11:14Dubínek
    Evik: jedině klidem, nestresovat - zbytečně nebrat do ruky, nevyrušovat
    29.1.2015 11:49Evik
    To jí nemám ani vypustit, aby si zaběhala?! :-(
    29.1.2015 13:13Pískáči Porty
    Evik: vydrz par tydnu....pokud ma tu slabsi verzi tak ta prejde a pak ji zas budes moci i normalne poustet
    - - - - -
    Burmese EW ♥
    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10945599_10205983069885245_2615813724272893255_n.jpg?oh=97febe1e654bc0d713126297c73fa4fc&oe=5569D319&__gda__=1433289574_7f0254570b64e2607b1d7b6679bab9c7
    - - - - -
    je skoro bily az na ten ocasek :D
    - - - - -
    jo a tento burmesacek pochazi z nasi linie!
    - - - - -
    a siamese ew taky https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10952243_10205983068845219_4731905900647372589_n.jpg?oh=820e96a011e4d05e7c6e91896e8f1b99&oe=556C669C
    29.1.2015 13:14Dubínek
    Porty, jsou nádherní. Víš co ale nechápu, jak to že jsou tak bílí. naše EW nejsou tak bílí :(
    29.1.2015 13:21Pískáči Porty
    Kim byla hodne bila...ale ono ta belost tady funguje stejne jako velikost znaku :) musis mit oba jedince kteri nesou jakoby skryte geny na velike znaky..
    29.1.2015 13:37Dubínek
    aha:)
    29.1.2015 19:22Čikita
    Porty: tak Bilou ew jsem neviděla.. Jsou krasne.. <3
    29.1.2015 19:40Pískáči Porty
    čikita oni nejsou bily :D to bily je prave ten EW znak :D jinak je to burmese a siamese
    - - - - -
    a pokud myslis jako ze jsou az tolik bily..tak ono teoreticky to ma spis negativni nez pozitivni ucinek...cim belejsi tim jsou horsi zdravotni problemy
    29.1.2015 20:08Čikita
    Porty:aha to jsem nevěděla.. Myslela jsem tím že ten bílý znak(ew) je tak velký..
    - - - - -
    *to jsem nevedela že to doprovází mnohé choroby..
    29.1.2015 20:13Pískáči Porty
    jj. zaprve hluchota, za druhe problemy s mozkem...vim o nekolika chovatelich co se zabivaji prave velikosti toho znaku a jeho prenosy a jaky to ma zdravotni efekt
    29.1.2015 20:34Čikita
    Porty: To je špatné.. No..
    29.1.2015 20:40Pískáči Porty
    njn...ale je treba se tomu venovat aby se tomu pozdeji dalo zabranit...
    30.1.2015 11:12Čikita
    Ahoj,
    Vím že asi rexik který nemá v předcích Ninu a buzze neexistuje ale ptám se neznáte někoho že by takové měl? Vím že neexistují..no..
    - - - - -
    Ale třeba..
    - - - - -
    A ještě jsem se chtěla zeptat je rozdíl mezi dovezeným pískomilem že zahraničí(v případě kdy se neznají předci) a zverimexovym pískomilem?
    30.1.2015 12:08Dubínek
    Čikite, ale existují
    - - - - -
    teď z hlavy nevím, ale po mém Uhráčovi a Olenzerovi určo nějací jsou
    30.1.2015 12:19lavacca
    Čikita: určitě jsou to potomci po Dorce Dubínek (Ginu má teď u sebe Porty), u Petry potomci po Uhráčovi a spol. Nina a Buzz byli hladcí, takže se musel rex do té linie přimíchat.
    - - - - -
    jo, pardon blbnu, Nina byla rex.
    30.1.2015 12:20Dubínek
    Lavacc: Dorka je po Perle. Nina byla Rex:) - její matka je taky Perla. Ale ještě jsou potomci po Kongovi ne?
    30.1.2015 12:41lavacca
    a jo, kdepak ta Perla vleze všude. :D
    - - - - -
    to sic jo, ale ty bych dík výskytu epilepsie v té linii radši do chovu moc nedoporučovala
    30.1.2015 14:05Čikita
    Takže jsou? Doma mám totiž všechny na Ninu a buzze příbuzné(Ázerbájdžán) tak Jordan nějakého Rexe a nebo je to jedno klidně i klasickou srst ale bez niny a spol.
    - - - - -
    Jordan=hledám (překlep)
    Yupik Sice na ne není příbuzný ale nechci aby se zase rozšířila moc yupikova linie
    30.1.2015 14:08Pískáči Porty
    po Kongovi v chovu stejnak zsutali jen hladacci

    jinak rexu je hromada...ale spis nechapu ted co zamyslis..rex je dominantni gen a muzes ho prenest kamkoliv jednoduse
    30.1.2015 14:17Čikita
    Líbí se mi Rex srst. Ale mám doma jedince příbuzné na Ninu a spol. A Rexe jsem našla jen s předky kde je Nina a buzz
    30.1.2015 14:28Pískáči Porty
    čikita: jo takhle...no tak budto pockat na import noveho rexika a nebo koukat a cekat nez se objevi potomci po Uhracovi/Olenzerovi/Ostružině...ti jsou myslim tu teď jedini nezamichani do linie Niny a Buzze...pripadne jeste Rexici z Tesina (prvni chovatel s rex srsti) by mohla mit nejake
    30.1.2015 14:40Čikita
    Ostružina měla samce disona a ten je příbuzný na Ninu a buzze.. Olenzero/Uhrac Nevím..
    - - - - -
    Když se zkříží pískomil nositel genu wavy a rex narodí se rexici a hladoucci že?
    30.1.2015 15:15Dubínek
    ČIkita: ano
    30.1.2015 15:17Čikita
    Jaky je rozdíl (vzhledově) mezi Wavy a Rex?
    30.1.2015 18:06Dubínek
    čikita: oba vypadají ve třech týdenech velmi podobně - zvlněná srst. U rexů i wavy se přesrstí kolem 5 týdne. Rex zůstane kadeřavý, načechraný, i drsný. Wavy se spíš vyrovná, je saténová, lesklá a na dotek jemná
    30.1.2015 18:46Pískáči Porty
    čikita: rexe a wavy ale dohromady rozhodne nemnoz! wavy neni ani zdaleka stabilni gen na to aby se mohl davat dokupy s jinym citlivejsim genem
    30.1.2015 18:57Čikita
    Porty: to by mé a i nenapadlo.. Dodržuji pravidla genetiky ;-)
    - - - - -
    Jen jsem si říkala jestli jde jako je třeba nchs Rexici z Těšína se zaměřit na Wavy srst.. Jde to?
    30.1.2015 19:17Pískáči Porty
    to je dobre :)
    samozrejme ze jde... ja jsem zamerena na dilute treba..rexici z tesina na rexe...vzdycky se da zamerit...ale u wavy to je jen slozitejsi no...to je jediny gen ktery uz vpodstate nemas sanci importovat a u nas ho muzes ziskat jen u Dubinka a Piskacci Ova :)
    30.1.2015 19:20Čikita
    A pro se neda importovat? V zahranici neni? Nejak se to vyresi..
    30.1.2015 19:26Pískáči Porty
    neda protoze neni...krom nas byl jen v anglii a tam uz ty linie zrusili a rozprodali prave...my jsme posledni u koho je...mozna se jeste objevi par jedincu co jsou nekde na mazlika ale jinak ne no..
    30.1.2015 19:31Čikita
    Je to skoda ale proto ho musime udrzet :) proc chovat rex ktery uz je i v hobby chovech kdyz wavy srst speje do zahuby..
    - - - - -
    Ale to neznamena ze nebudeme odchovavat rexe ci klesik srst coz je jasne :D
    30.1.2015 19:41Pískáči Porty
    ono to je slozitejsi s tim wavy...a uprime mela by ses prve poradne seznamit s genetikou a se vsim nez zacnes wavy...wavy je opravdu jen pro velmi skusene chovatele protoze tam se musi parit pribuzensky a jde o velice peclivy vyber jedincu atd...no slozite to je
    30.1.2015 19:47Čikita
    Porty:napred vse zjistim a pak zacnu chovat .. se co mi kdo rekne dodrzim
    - - - - -
    Rada se naucim nove veci a s vyberem si zezacatku necham poradit
    30.1.2015 20:54Pískáči Porty
    čikita: no jak rikam chovaji je dubinek a piskacci ova takze ve finale zalezi na nich..ale je to gen ktery je velice citlivi a fakt jen pro zkusene...byt tebou dam tomu cas a venuji se prve klasickemu chovu...chce to aby ses naucila odhadovat co se muze prenest geneticky a co ne a jak a proc atd...
    - - - - -
    ono to nejde tak ze ti to nekdo jen rekne..musis si to zjistit a vypozorovat sama