od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Únor v roce 2004
  • Zobrazuji 95 zaznamu.
  • 10.2.2004 09:21MMMoni
    juuuu, to je hezky :)
    10.2.2004 15:22Petra
    Ahoj psouni!
    11.2.2004 15:11Balů
    Ahoj lidičky. Je to tu moc pěkné. Doufám, že se to tu časem rozjede.
    12.2.2004 09:44MMMoni
    Balu:
    Jsem rada, ze se ti tu libi :) urcite ano ... nejpozdeji do pristiho tydne by melo vse snad fungovat :) i alba ... :)

    Tak mam dalsi pokroky s Cipankem :) uz si name tak moc zvykl, ze mi sam skace do klina a vyzaduje ode me drbani ;) klido si leha na zadicka a spokojene u toho pochrochtava :) je to proste mazel :) uz aby sla ta alba, at sem muzu dat fotecky Cipa a Bublinky :)
    - - - - -
    Balu:
    mas uz povolena alba a chat ... chat uz funguje, ale alba jsou zatim nedodelana :) tak jen vydrzet :)
    12.2.2004 11:25Lucinka
    MMMoni:
    Ty stránky jsou pěkný...Sestřenice si bude pořizovat 2 psouníčky...Tak se těšim
    - - - - -
    Tyk..v rodině máme psounny...Jsou celý béžový a mají bílý tlapky...
    - - - - -
    tak
    12.2.2004 17:27Balů
    Ahoj MMMoni koukám, že na tebe nemám. ty máš, ale spoustu zvířátek. Můj dobeček si urval drápek. Tekla mu docela dost krev. Vyčistila jsem ránu a dala piškot. Je mu mnohem lépe a moc se nepoučil, protože zase dělá blbosti a leze mi do batohu (vždycky tam usne).
    MMMoni: Jak se chovájí k tvému NO? Můj psounek ho docela otravuje.
    - - - - -
    Jak tam mám to album vytvořit. Nějak mi to nejde
    13.2.2004 08:41MMMoni
    Balu:
    Ahoj :) alba jeste nefunguji, ale doufam, ze brzy budou :) snad do pristiho tydne to bude vsechno funkcni :) pak jeste dotahnout texty, atd :)

    Tvuj drobek je ale peknej rostak :) snad mu drapek brzy doroste :) Muj pejsek se nekamaradi s psounikama ... pred par mesici mi zakous jednu z mych kralind, tak od ty doby ho ke zviratkum radeji nepoustim ... preci jen je to velikej pes pochazejici z vlku, ma urcite pudy a instinkty a kdyz to ma pes jednou v sobe, tak nebudu radeji riskovat ... mozna, az bude starsi a klidnejsi ... ted je to pulrocni stene v nejvetsi puberte a dost zlobi :)

    Jinak Cipajs je ted moooc hodnej, i kdyz ma sve jak ja rikam "haraci" obdobi. Bublinka se pred nim utika schovavat ven z klece do maleho akvarka, ktery jsem ji tam dala jako domecek :) maji diru ve dnu od klece a tou se prodira ven :) Cipajs ji neproleze, je preci jen vetsi :) Bubla si uz prijde ke me pro pamlsek, ale pohladit se necha jen kdyz papa ... jinak ne, jinak se porad hrozne moc boji ... snad se to zlepsi :)
    - - - - -
    tak alba uz funguji :)
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=1
    Prvni album je na svete :) snad brzy pribydou dalsi ;)
    13.2.2004 09:40Hippodamus
    MMMoni:Tak už jsem tu a napadlo mě!!Třeba příští rok bych chtěla, aby měla Bea mláďátka!Jestli tvůj psoun Cipísek není vykastrovanej, tak by jsme je mohly dát spolu:-), pokud by to ovšem Bublince nevadilo!!!:-)
    13.2.2004 09:41Březinka
    No to je skvělý, že jsou tyhle stránky. psouni jsou krásní. :-))
    MMMoni chtěla jsem se zeptat, viděla jsem ve zverimexech psouny, vypadali dost agresivně.Dobývali se ven hrozným způsobem. Dá se ochočit jako králíček? Jaký je povahově?
    13.2.2004 10:00MMMoni
    Hippodamus:
    Mlady v zajeti neni bohuzel mozne odchovavat. Psouni se v zajeti nemnozi ... proste nechteji a nedaji se prinutit ... odchov lze pouze venku, kde maji svuj vybeh ... ale i to je slozitejsi, protoze psouni vyhrabuji nory do zeme i 8 metru hluboko ... a umi se podhrabat a muzou take uteci .... jeden pan venkovni vybeh vyresil tak, ze vykopak hlubokou jamu do zeme na svem pozemku, vylozil ji silnym pletivem, asi 3krat pozinkovane, proste takove, ktere neprokousou, jamu zavezl opet zeminou, prejel valcem, aby zemina drzela pohromade, kdyz budou hrabat nory ... kolem jamy nechal pletivo precuhovat, na ktere navazal dalsi a upletl z pletiva obrovskou volieru, samozrejme i z vrchu, psouni umi splhat jak jiste vis :) proste neni to legrace, tudiz snazit se o rozmnozovani psounu zacatecnikum nedoporucuji ....

    Jinak mas pravdu, ze Cip neni kastrovany a je moc hodny ...

    Brezinka:
    Jsem rada, ze se ti diskuze libi ... a souhlasim, ze psouni jsou krasna a zajimava zviratka, ale zatim se o nich moc nevi .. proto tato diskuze ;)
    Samozrejme, ze psoun se da ochocit, po ochoceni je na cloveka velmi citove zavisly. Psoun je mnohem inteligentnejsi zvire nez kralicek a take svehlavejsi ... jinak co se tyce vychovy je to velice podobne jako u kralicka, jen u psouna musis byt vic dusledna a tvrdsi, jinak ti z tveho mazlicka vyroste nezvladatelny spratek ... co se tyce psounku ve zverimexech .. byvaji agresivni, protoze se jim nikdo nevenuje a ani moc o zajem nestoji, protoze jich tam je vic ... tak nejak si vystaci ... ale kdyz je jeden ve zverimexu, byvaji mnohem klidnejsi, je jim smutno a tak jsou vdecni za kazde pohlazeni ... ale i z agresivniho psounka se da vychovat mirumilovny mazlicek ... chce to jen mit trpelivost a byt dusledny ... ja dostala Cipanka v jeho trech letech ... z pocatku byl velice agresivni, pac byl zvykly na jinou osobu, kterou miloval a najednou ji nemel ... ale pomohlo to, ze mel spolecnost Bublinky ... trvalo mu skoro tri mesice, nez si zvykl a mohla jsem ho prvne podrbat ... clovek nesmi nic uspechat a postupovat pomalu :) poridit si psouna je jako skoro poriditi si dite, kdyz se mu clovek dostatecne nevenuje a on doma nema jineho psouniho kamarada, psounek muze steskem i umrit ... je toho hodne co o nich rict, ale to bych tu byla do rana :) kdyby neco, ptej se dal :)
    - - - - -
    Holky, nechcete se zaregistrovat a napsat nam neco o svych zviratkach?? :)
    13.2.2004 10:12miska
    Ahoj MMMoni, stranky sou vazne hezky :) Taky by me zajimalo jak vytvorit album....
    13.2.2004 10:23Březinka
    MMMoni: Jsou opravdu velmi zajímavý. …
    Jak to, že jsi ho dostala ve třech letech? Majitel ho už nemohl mít?
    Naučí se chodit na záchůdek?
    Čím se živí?
    Ty máš teda doma smečku :-)
    13.2.2004 10:33MMMoni
    miska:
    zaregistruj se ... ja ti povolim alba a chat ... a pak uz to v poho najdes ... pripadne pomuze napoveda :)
    - - - - -
    miska:
    tak dej odhlasit a prihlasit a budes tam mit uz alba :)
    - - - - -
    Brezinka:
    Jeho majitelka Venni na nej dostala silnou alergii .. dlouho o ni nevedela a porad byla nemocna, az ji lekari zjistili, ze ma silnou alergii na srst, proste vsechno zvireciho .. zpusobilo ji to chronicky zanet stredniho ucha, mela proste zdravotni problemy ... hledala pro nej novy domov, ja se ho rada ujala, i kdyz to byl ten nejagresivnejsi tvor, co jsem kdy videla ;) ale dnes je to velky mazlik :) dostala jsem ho i s obrovskou kleci, ksirky a voditkem, miskama, napajeckou ... krmenim, nahradni kleci ... proste vsim ... Venni je moc hodna holka a uz se byla na Cipa i podivat ;) treba sem take zajde :)
    - - - - -
    Brezinka:
    jo jinak psounek se klido nauci chodit na zachudek, me se to teda nepodarilo, ale ja s tim ma problemy i u kralicku, asi nejsem spravny ucitel co se zachudku tyce ;)
    A cim se krmi?? :) tak to moment ... to nebudu vypisovat, to zkopnu z mych stranek :) moment ...
    13.2.2004 10:35Březinka
    MMMoni:Tak to je super, že získal takový fajn domov.
    Ještě s veeeeeeelkou sopoutou kámošů :-)) Jak se vůbec snáší s ostatními milášky? :-)
    13.2.2004 10:38MMMoni
    Brezinka:
    jinak o krmeni a vsem dalsim tu budou informace, prosim o strpeni, asi neni nutny to sem kopirovat ... dalsi informace muzete ziskat na www.psoun.com, monika.dathen.com, ...

    S ostatnimi? s kralicky celkem dobre ... i s kockou :) se psem jeste nevim a zatim to nezkousim radsi :)
    13.2.2004 11:14miska
    Tak album je hotovy :)
    13.2.2004 11:55Hippodamus
    Tak teda to s tim rozmnožovánim, to jsem vůbec neveděla!!!
    13.2.2004 12:07MMMoni
    Miska:
    Jeziskotky, ten je kraaaaaaasnej :) vic vic fotecek :) uz se moc tesim :)

    Hippodamus:
    to nic, urcite je toho vic, co nevis :)
    - - - - -
    zrovna davam dohromady kontakty na veterinare po cele CR, kteri maji zkusenosti se psouny ... muzete mi napsat kam chodite na veterinu???? dekuji! ;)
    13.2.2004 12:16Balů
    MMMoni prosím navedeš mi jak udělat to album?
    13.2.2004 12:49MMMoni
    Balu:
    jiste ;) kdyz se odhlasis a znovu prihlasis, tak se vedle tvoji prezdivky v tabulce nahore objevi ikonky s nazvem "alba", "chat", "odhlasite se", "obsazene prezdivky" .... kliknes na ikonku s nazvem "alba" .... a dal by ti mela pomoci napoveda ... je to jednoduche :) urcite na to prijdes :)
    - - - - -
    Balu:
    take moc krasne fotecky :) holky, jen jestli mohu poprosit ... kdyz udelate nejake album, hodte do diskuze na nej odkaz ... proste sem zkopirujte link na to album :) jako to mam ja, viz nize ;) je to rychlejsi a clovek nemusi aspon nikam klikat ... :) dik ...
    13.2.2004 12:50Březinka
    Miska: Pane Bože to má mít tak dlouhé drápky? :-0000
    13.2.2004 12:57Balů
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=5 = Moje pusinka.
    MMMoni: Jen mi tam nějak nešla jedna fotka. Omlouvám se za kvalitu fotek.
    - - - - -
    MMMoni: Ty prodáváš seno?
    13.2.2004 12:59Březinka
    Balů: Je krásný :-)) já ci takýýýýý :-)
    13.2.2004 13:09MMMoni
    Balu:
    jj :) prodavam ... ale jen prazakum a tem, co jsou ochotni si prijet treba k nam do Pistu ;) jinam to nerozvazim a ani neposilam ...

    Brezinka:
    Ty jsi nevedela, jak psounek vypada? :)
    13.2.2004 14:05Kožót
    Zdravím všechny, přidal jsem album s naším Kožótem
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=6
    13.2.2004 14:14Balů
    Já nechápu jak vám ten psoun vydrží v kleci s plast. dnem. MMMoni: Já bydlím v Praze. do Pistu??
    - - - - -
    Mám takovou zvláštní otázku. Smrdí Váš psoun? Můj nikdy nesmrděl, ale poslední dobou docela zapáchá.
    13.2.2004 14:25Kožót
    Balů: plast je v pohodě, on tam ještě má dřevěný domek a ten likviduje, bude bezdomovec, už to dlouho trvat nebude :-) zatím nesmrdí, není mu ještě ani rok
    13.2.2004 14:29Lucinka
    Kožót:
    No ty fotky jsou FAKT nádherňounký!!!!!!!Jak zívá...jak hajá...jak panáčkuje na židli....A mazlí se...to sem nevěděla,že psouni můžou být takový Supráčtí!!
    13.2.2004 14:34Kožót
    Lucinka: když jsme si ho pořídili, tak si zrovna Karolína hledala práci, tři týdny se mu stále věnovala, proto je teď hodňoučkej a báječnej
    13.2.2004 15:17MMMoni
    Kozot:
    Vitam te v diskuzi ;) dik za tak baaajecne fotecky :) jsou vazne supr!!!! ;)

    Balu:
    no ta nase klec dostava take zabrat ;) ale zatim drzi ;)

    a ze by smrdel?? mno ... jak kdy ... pokud smrdi tak je to tim obdobim ... proste vypousti neco jako feromony :) je to hormana ... alespon dle meho nazoru :) kdyz vystrkuje cervicky ze zadecku, tak u toho take vypousti svoje smradky :) az pomine zimni obdobi, bude to zas ok :)
    - - - - -
    JO jeste pro Balu:
    jestli jsi prazak ... tak si rekni kolik pytlu chces ... a ja ti ho privezu .. ale musis si pro nej dojet na Chodov ... je to ul. J. Ruzicky 1165 a dostanes se k nam ze stanice metra Chodov busem 177 nebo 122, vystoupis na zastavce U kunratickeho lesa, pujdes k budove s napisem Konsigna a tam je velike parkoviste z boku no a na tom me budes cekat v 16:45 ... jen napis kdy se ti to hodi?? :)
    13.2.2004 16:45Lucinka
    Všem:
    Kamoška mě řekla,ať se příjdu na psouníčky malinký podívat(Bydlí za rohem od nás)...Ti sou TÁÁÁÁK rozkošňácký........
    13.2.2004 19:42miska
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?SAM
    - - - - -
    MMMoni:
    Tak sem jich jeste 5 pridala :)
    13.2.2004 23:49Balů
    MMMoni: Ještě dám vědět, protože je dost zima. Já to mám pro psouna do venkovního výběhu. Jestli ti to teda nevadí.
    14.2.2004 11:06Lucinka
    Miska:
    No bombáááá!!!
    Ta fotka ,,Stejně tě dostanu,,je fakt jak kdyby lítal:oD,a na vodítku vypadá jak žaba!!!

    Jo...a to mají psouni tak hroně dlouhý drápky?
    Dík
    14.2.2004 12:39miska
    Lucinka:
    Vetsinou nemaji, jenze ostrihat je Samovi to je nadlidskej vykon :)
    16.2.2004 07:48Březinka
    MMMoni: Ale jó, věděla, ale ty drápy mě nějak zaskočily :-))
    16.2.2004 07:54MMMoni
    miska:
    kraaaasnyy fotecky :) dneska mam take nejake, tak hned jak se k tomu dostanu, vlozim sem dalsi album :))

    Balu:
    a proc by mi to melo vadit?? ;) dyt je jen fajn, pokud ma nekdo moznost udelat psounovi venkovni vybeh, ne? ;) osobne bych s tim radeji pockala, az se trosku otepli ... aby tam neumrzl :) ale snad vis co a jak :)
    16.2.2004 08:50Balů
    MMMoni:
    To je jasné, že tam tu pusinko nedám hned. Bude tam bydlet letos 3rok. Je sranda, když ho tam dát po zimě. Běhá sem a tam, zahrabává se a všude čuchá. Když někdo přijde na zahradu tak piští. Každý jí tam dává pampelišky a jemu se to strašně zamlouvá. Někdy to dělám tak, že ho tam nechám jen přez den, když je sluníško a pak ho vrátím domů. Můj táta ho má moc rád. Před rokem mu, ale utekl. Otevřel dveře u klece a Balů utekl. Byla to docela sranda, protože můj otec má kolem 100kg. Běhal po zahradě s bodběrákem a honil ho tam. Nakonec ho honil u sousedů a tam ho chytil. Honil ho celé dopoledne (docela dobrá odtučňovací kůra). Nyní když uteče tak se sám vrátí, protože ho to tam samotného nezajímá.
    16.2.2004 10:20MMMoni
    Balů:
    To je hezke :) Ja se v lete take chystam tem svym breberkam pripravit letni vybeh :) tak doufam, ze to vyjde ;)
    - - - - -
    tady jsou nejake fotky, kdyby to nekoho zajimalo :)
    https://www.kralici.cz/alba.asp?a=658
    https://www.kralici.cz/alba.asp?a=659
    https://www.kralici.cz/alba.asp?a=660
    https://www.kralici.cz/alba.asp?a=662
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=7
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=163

    Na komentarich se zatim pracuje ...
    16.2.2004 11:04Kožót
    MMMoni: Máš parádní zvěřinec, obdivuju Tě.
    17.2.2004 10:24MMMoni
    Kozot:
    :) dik ... ale to jeste neni vsechno :) jeste chybi pes a kocka, piskomilove, mysi a potkani ;) jo a jeste krecci :)
    - - - - -
    Mam dalsi albumik :) tentokrat pejska a cicinky ...
    https://www.kralici.cz/alba.asp?a=666

    Jinak Cip vcera dostal zaachvat udusavani hoblin v kleci ;) a vsechno musel skubat a trhat :) bublina si pro jistotu vysla na prochazku po pokojicku :) spis na navstevu ke kralickovi :) a zrala Kulisce (kralinda) seno :)

    Jakou podestylku pouzivate vy?
    17.2.2004 13:35Kožót
    K podestylce: používáme takovou tu hrubější kukuřičnou drť v kombinaci s kočkolitem. Udělal jsem v kleci z králičího pletiva rošt, pod něj dávám tak 1 cm kočkolitu, na kočkolit přijde rošt a přiměřeně kukuřičné drti, Kóža je náramně spokojen a nesmrdí. Ta kukuřice sama o sobě docela saje a co nezvláne kukuřice o to se postará kočkolit. Každý týden mu měním kukuřici, kočkolit v pohodě stačí 1x za 14 dní. Zkoušeli jsme místo kukuřice i hobliny, Kóža s námi kvůli tomu nemluvil. Jeho zvykem, když má tu kukuřici čerstvě přestlanou, je podestýlku projet a lepší kousky zdlábnout. Hobliny ho neuspokojily.
    17.2.2004 13:51MMMoni
    Kozot:
    tak to je krasa :) a nemohl bys mi tu vasi klec vyfotit? docela bych chtela videt, jak ti vypada a neprokouse to pletivo? asi ne, kdyz je vicemene pusteny, co? to me ti moji dareckove bobkuji i mimo klec bohuzel .. :( Cipa to u byvale majitelky asi nenaucili a bublina ta si chodi ven a do klece jak se ji zlibi .. je tam dira, kterou prolejza, ale az bude vetsi, tak ji neprojde ;)
    - - - - -
    Je tu take chat ... nezajdete nekdo?? :)
    - - - - -
    Jo jeste bych Vas rada vsechny vyzvala, aby jste me napsali, ke kteremu veterinarii a v jakem meste chodite ... jaky je, atd .. nebo i jine napady ... kdyz tak to poslete na
    majirosova@konsigna.cz
    17.2.2004 14:50Lucinka
    MMMoni:
    Ty fotky jsou tááák úžasný...většinou,když tam má někdo víc stránek...třeba 3 tak si prohlídnu na upoutávku těba jen jednu či dvě,ale jedna tvoje mě upoutala tak,že jsem neodolala,a prohídla všech 6..NÁDHEELNÝÝ!!!!!
    - - - - -
    Jo...mimochodem...máš stejný povlečení s mráčkama jako já:oDD
    - - - - -
    LIDIČKY,POJĎTE NĚKDO NA CHAT....DYŤ VŠE JEDE..:OD
    17.2.2004 18:10Tanisek
    No achoj tak jsem tu.... MMMoni prosím Tě kde bydlíš? A ským že Ti snese tolik zvířat doma?
    - - - - -
    Nahoře mi nefungují odkazy na chov, veterinu a tak vlastně na všechno.Je to v pořádku?Nebo mám zase jenom já chybu?
    - - - - -
    Četla jsem že Kožót má rád kukuřičnou odestýlku a že lepší kousky hned sní.... Pokud můžu se zmínit. Psouni by vůbec neměli jíst kukuřici, neboť kukuřice (jak jsem četla a později si i uvědomila praxi u našich babiček) je pro výkrm. Používá se pro prasata, krávy (siláž),slepice a tak. Je hodně výživná a psouni po ní tloustnou. Proto by se neměla používat ani kukuřičná drť. Taky jsem jí dřív používala a doporučovala, ale chybama se člověk učí. Tohle je jen doporučení.
    - - - - -
    MMMoni Ty jsi stejnej rapl jako já s focením psounů v ZOO.My máme fotky z Plzeňské a občas je to jako u tebe "hledej co je na fotce"
    18.2.2004 08:31Kožót
    Tanisek: Co doporučuješ jako podestýlku? Myslím, že je podstané oddělit dvě věci, jedna jsou ta žlutá zrníčka, která jistě velmi kalorická jsou, ty Kóža nedostává. Druhá věc je drť ze sušených zbytků kukuřičného klasu, tam to vidím na čistou vlákninu s minimální výživnou hodnotou. A pro Kožóta je zajímavá pouze v průběhu přestýlání, případně pár minut po ní. Pak Kóža tu podestýlku "zabydlí" a z potravního hlediska je už pro něj nedotknutelná. Ale nejsem rozhodně přírodovědec ani dietolog, nechám si poradit. Čerpáš z nějakého konkrétního zdroje?

    MMMoni: Náš veterinář je Dr. Král z Prahy, jsme s ním naprosto spokojeni, jak s jeho přístupem, tak s jeho ceníkem. Naprosto opačnou zkušenost jsme udělali s Dr. Motlem z Průhonic, jeho ceny jsou nehorázné a mám pochybnosti i o jeho odbornosti. Ale Tobě o Dr. Motlovi asi moc vykládat nemusím.
    18.2.2004 12:07MMMoni
    Tanisek:
    Vitam te v diskuzi, je fajn, ze jsi dorazila :) a ano, je to v poradku ;) zatim to nefunguje, webmaster nema ted moc casu, ale snad do pristiho tydne bude funkcni alespon cast odkazu, take prekladam dost textu z angliny, tak to chvili vezme, tedy ne ja, ale moje kamaradky :) jinak s tema fotkama mas pravdu :) jsou takove nic moc, ale aspon neco ;)) ja bydlim jinak v Pistech u Nymburka s pritelem v baracku :) mame je ve zvlastnim pokoji v zadni casti baraku ;)

    Kozot:
    dik moc, toho uz mam napsaneho jako prvniho v seznamu :) pridala jsem telefon, ordinacni hodiny i ulice a cisla popisne vsech jeho ordinaci :) dik moc ... jo a p. Motl neni zadny odbornik na psouny, jen to o sobe rika, ale mam pocit, ze psouny videl z jedouciho vlaku akorat ...
    - - - - -
    Tanisek:
    nastavila jsem ti prava k vytvareni alb a chatu ... kdyz tak muzes vlozit par svych fotecek :) no i vic nez par ;)
    18.2.2004 14:21miska
    MMMoni:
    My chodime k panu Dr. Jeklovi z Veterinarni kliniky v Brne, tel. na nej je 732 615 647. Je to asi jedinej doktor tady co vim, ze rozumi psounum.Ceny nemuzu porovnat, protoze chodime jen k nemu, ale rekla bych, ze je trosku drazsi. Jinak je videt, ze tem psounum rozumi, kdyz potrebuju tak poskytne informace...
    18.2.2004 17:55Tanisek
    Kožót
    Nechala jsem si poslat knihu Z Emeriky, kterou si teď snažím přeložit si. Zde je to hodně zdůrazněno - kukuřice ne! Je pravda že k plnému tématu Krmení jsem se ještě nedostala, a až se mi kniha po zapůjčení vrátí kouknu hned na to. Nejvíce se mi osvědčilo seno a sláma hlavní potrava pro psouny. Mimo jiné v tom velmi rádi hrabou a tunelujou.
    - - - - -
    MMMoni
    Taky chci bydlet v baráčku, i když nyní v třípokojovém bytě přítel chtěl vymezit jeden (největší) pokoj pro Tanýsky (všichni psouni jsou pro mě Tanýskové), ale pak se vzhledem k jeho touze po dětech rozhodl jinak. Za práva k albu děkuju, ale vzhledem k tomu, že i přítel dělá vlastní stránky, myslím, že nebude mít náladu ani čas zařizovat album ještě někde jinde. Spíš bych sem potom hodila odkaz, jestli můžu. Mám tam o mých sluníčkách i povídání.
    18.2.2004 21:35Balů
    Tanisek: Ty máš knížku o psounech? Kolik toho v ní je? Já mám kamaráda v Americe tak bych ho poprosila.
    19.2.2004 08:13MMMoni
    Tanisek:
    Jasne, ze muzes :) je fajn, ze vznika dalsi web :) je to supr :) jinak tady ti to album nemusi delat pritel :) je to naprosto jednoduchy, pouze pridavas fotky :) zkus na to aspon mrknout ;) uvidis, ze je to moc jednoduche, aspon jednu fotecku tech tvych ratolesti :) prosim prosiiiiiim, smutne koukam :))) jo a k albu se dostanes tak, ze se odhlasis a znovu prihlasis ... vedle prezdivky uvidis ikonky a hned prvni bude alba .. tak na to kliknes a dal uz to zvladnes :) jinak ta knizka je urcite skvela :) ja jsem si nechala prekladat zase informace z jednoho webu, kde nejaky americky veterinar primo popisuje problemy se psouny, infa o chovu .. proste zkusenosti z praxe :)
    19.2.2004 12:30Tanisek
    Balů Prosím Tě tahle kniha je na dobírku a stojí za houby, teda mně je teď na houby, protože tam není co akutně potřebuju. Jinak mě vyšla asi na 1000,- Kč. Paperback tam seženeš i levněji, ale tam musí být ještě větší prdlajs. Jinak je tam dost věcí o ochočování psouna a o nemocech. Nejvíc je tam věnováno kastracím, asi třetina knížky. Jinak Emeričani jsou úplní idioti, neboť neustále v jedné kapitole opakují tu jednu problematiku a několkrát tam najdeš stejné informace jen v jiné větě.
    - - - - -
    Jinak tu knihu chci nějak přeložit a dát jí k dispozici, takže nebude problém se k těmto informacím dostat, si myslím
    - - - - -
    MMMoni
    To není přímo web o psounech, co mi kluk dělá.... I když na druhou stranu.... Pojmenovala jsem po Tandovi svoji dílnu, takže je to o psounech.
    Já se na net přihlašuji lehce načerno v práci, nejde tu ani disketová jednotka ani CD, takže já sem obrázky moc nedostanu, pokusím se připojit z domova, ale tam mně k tomu zase mladej nepustí....
    19.2.2004 13:48MMMoni
    Tanisek:
    hmm :) nevadi ... tak treba nekdy ;) a jakou dilnu mas? jestli to neni tajemstvi? :) jedna moje kamaradka totiz dela pexesa ... kdyby se seslo vic fotecek, mozna by nam take mohla nake udelat :) vypada to velice pekne :)
    19.2.2004 14:07Anonym
    Zdravím všechny psouny! (a ostatní členy jejich smečky:)
    Já bohužel psouny obdivuju jen na netu (a to od té doby, co jsme šli do chovatelských potřeb a já tam uviděla PSOUNA:), přítel mi psouna nechce dovolit, neboť ze stránek Klubu psounů nabyl dojmu, že psouni jen škodí, smrdí, všechno rozkoušou a zaberou lidem i postel...ach jo. Tak jsem vás jen chtěla pozdravit, konkrétně pak Kožóta, který má moc hezký fotečky a skvělý jméno (jestli to není tajemství, jak jste na to prosím vás přišli??) Ahoj Káča
    19.2.2004 14:48Tabi
    Ahojki všem! Připojuji se k Vaší debatě zatím pouze jako chovatel-čekatelka. Po loňském úmrtí naší psouničky, netrpělivě čekáme na duben, až si pojedeme pro naši novou mazlínku. Bhužel jsme neměli udělané žádné fotky, jen půlhodinové video jak řádí s našimi pejsky (kokr, bulina), takže v dubnu se ráda podělím o fotky naší psounečky.
    MMMoni: Jsi šikulka, tyhle stránky jsou moc hezké. Snad dá tip na veterináře někdo ze severu Moravy, zatím je to všechno moc daleko.
    Káča: Zrovna včera jsem nad "Kožótem" taky přemýšlela, jakpak ke svému jménu přišel :o)
    19.2.2004 15:03MMMoni
    Kaca:
    Ahojky, je skoda, ze ti ho pritel nechce dovolit :) me ho taky nechtel, ale ja si ho vytrucovala :) nase prvni psounka nam take umrela a ver ci ne, i pritel to obrecel ... dokonce ji sam vykopal hrobecek a zakopal ji ... malem jsem se psychicky zhroutila, kdyz mi umrela v dlanich ... ale on mi moc pomohl a pak semnou jel pro novou psouni holcicku Bublinku :) pak me dovolil v poho i Cipa, pac vedel, ze psouny proste miluju a nebudu bez nich. Dokonce je povazuje za pomerne inteligentni zvirata, dokonce vic nez potkany, coz je co rict, pac o potkanech ma take jen dobre mineni :) zkus vytrvat, treba povoli :) zkus ho presvedcit, treba at nakoukne sem, ja ho presvedcim :))

    Tabi:
    Ahoj, take te vitam v nasi diskuzi ... vubec nevadi, ze zatim psounka nemas, muzes se tak aspon dozvedet vice a pripravit se na vse, co souvisi s chovem psounka :) doufam, ze webmaster techto stranek sem brzy doda sekci veterinarni pece, aby si kazdy mohl najit ve svem okoli toho sveho ... ale bohuzel zadneho ze severni moravy neznam a ani jsem nenasla nikde zadne doporuceni ... treba nekdo casem napise sve zkusenosti :) budu i ja sama rada ;) staci i jen jmeno, zbytek zjistim sama :)
    19.2.2004 15:36Tabi
    MMMoni: U nás to bylo podobně, prostě jsem jednou přišla do Zverimexu pro žrádlo pejskům a odcházela jsem s psounem a vědomím, že obě ode dneška spíme pod mostem (hlodavce můj přítel nemusí, prostě je nemá rád, když jsem v lednu přinesla domů Tarbíka, měli jsme týden tichou domácnost :o). Nakonec sám uznal, že psouni jsou inteligentní a velmi milí a Tina byla uznána právoplatným členem naší smečky. Bohužel jsem se nechala ovlivnit informací o kastraci z web stránek a tři dny po zákroku mi Tina, umřela v náručí. Vždycky jsem se smála americkým filmům, kde se snaží oživit hrdinu, bijou mu do hrudi a křičí, ať to nevzdává, ale když se Tinuška začala dusit, zkoušela jsem i umělé dýchání a křičela na ni.... Když přišel přítel domů, nechtěla jsem mu ji ani mrtvou dát. Taky mi moc pomohl a byl to on, kdo první prohlásil, že budeme mít novou Tinu. Tuhle už ale kastrovat nebudeme. Teď už ji připravujeme pokojíček, káblíky půjdou pod lišty, zatím dostane starou klec a časem jí uděláme něco většího a důmyslnějšího. Nechala jsem tenkrát sice udělat klec / dřevěná kostra,pletivo, ale ta potvůrka ho v pohodě rozkousala, ale moc se jí líbilo "viset" co nejvýš a povykovat :o), byla zlatíčko. Taky byla kouzelná, když kradla chlupáčům granule a když jsem ji vyhubovala, zvedla packy, zakřičela a mazala pryč.... zkrátka psounek :o))

    Má někdo pozitivní zkušenost s kastrací? Ne že bychom nad tím vůbec uvažovali, spíš jsem zvědavá. A dobrou výchovnou metodu na "chození na WC"? To se nám naučit nepodařilo, dokonce ješte teď jsem našla zapadlý bobek v rozkládací sedačce...
    19.2.2004 16:03MMMoni
    Tabi:
    noooo ... co se tyce kastraci ... myslim, ze je u psounu v pohode, spousta lidi s ni ma jen dobre zkusenosti, ale DULEZITOU informaci je, ze psouni se nesmi kastrovat v zimnim obdobi, kdy je je hladina jejich hormonu nejvyssi. Proto ti tvuj psounek umrel ... ja osobne jsem prisny odpurce jakychkoliv kastraci, krom u kocicek ... protoze tech je opravdu moc ... me psounice umrela, protoze byla velice malinkata a slaboucka ... vlezla se cela do dlane, tak si predstav jak byla malinkata ... navic se ji do tlamicky dostaly nejake kvasinky a p. MVDr. Motl to nejak nezvladl ... pritom lecba byla jednoducha, stejne priznaky mela i jedna psounka z diskuze na okounovi a tam to vylecili v pohode ... proto mam na nej takovy nazor jaky mam!!!

    S chozenim na wc je to asi jako u kraliku ... musis byt dusledna .. musis ho karat ihned po cinu ... kdyz vidis, ze udelal bobek, musis mu to ukazat a zavrit do klece ... fyzicke tresty NE!! zavreni do klece by mel byt dostatecnym trestem a raznym recenim "NE" a u toho ukazovat na bobek .... to same pri louzickach .... ale jsou i psouni, kteri to delaji automaticky, ze curaj a kadej jen do klece do jednoho rohu treba ... Cip treba neni takove prasatko, ten to dela do klece, ale Bublina, ta zasadne mimo :)
    19.2.2004 16:10Tabi
    MMMoni: S tím obdobím to možná nebude to pravé oříškové, kastrace proběhla v červnu, přečetla jsem všechny dostupné informace, takže jsem schválně spěchala, ať to stihneme před zimou. Tvoji psouničky je mi líto a Bublince a Cipovi, přeju jen to NEJ :o)
    19.2.2004 16:39MMMoni
    Tabi:
    aha ... no nekdo na okounovi psal, ze nechal kastrovat psouna ted nejak ... proto se ptam ... a proc tedy ta tva umrela?? jj dik, ja samozrejme vsem psounikum take preji jen to nej :) hlavne zdravicko :)
    19.2.2004 17:24Káča
    máte někdo kromě psouna i pejska? jak se snášejí? toho se totiž docela bojím - máme malou psí holku, ale obávám se, že (tedy čistě teoreticky, pokud jednou psouna budu mít:) kdyby zjistila, že PSOUN není PES, ale HLODAVEC, že by ho chtěla asi zakousnout. Huuh...snad jsem ty psy a psouny moc nepomotala:)) K.
    19.2.2004 17:56miska
    Kaca:
    Ja mam taky fenku. Kdyz jsou ti dva spolu tak na ne davam pozor, protoze ona na Samika dost zarli. Jeste se nic nestalo, ale obcas ho dost prohani. Ale to je spis vyjimka, cetla sem, ze se s pejskama spis snasi
    19.2.2004 19:30MMMoni
    Kaca:
    ja mam taky pejska .. ale k psounovi ho radeji nepoustim ... jednou mi zakousl kralici, tak to neriskuju ... zalezi asi na psovi ... jestli je snasenlivej nebo ne ... psoun se kamaradi s kazdym ... chce to zkusit .. ale opatrne ...
    20.2.2004 08:45Tabi
    MMMoni: To jsme nezjistili, pan doktor při pitvě nic nenašel
    Kača:Náš kokrouš Tinu zbožňoval, má už téměř 7 roků a vlastně nikdy nebyl na nějaké divočení, ale Tina se mu klidně zakusovala do plandajících uší, leželi spolu v pelíšku a když se Kryštof naštval, cvakal zubama, ale vždy v bezpečné vzdálenosti, u něj jsem strach neměla. Složitější to bylo s bulinou, je hodná, ale hrozně divoká, takže tam bylo dlouho seznamování přes klec. Pak mě ale přestalo bavit věčné zavírání dveří a rozdělování času mezi psouna a pejsky a riskla jsem to. Bylo to sice hodně divoké, ale nic se nestalo - ty dvě jsem ale pečlivě hlídala a fenečku stále umírňovala. Když byla Tina v kleci, tak bulina trpělivě čekala u ní a pusinkovaly se přes šprušličky :o).
    20.2.2004 09:01Balů
    Káča:
    Já je nechávám volně. Můj pes venku zakousl 2 zajíce, ale psouna bere. Je mu jasné, že mu nesmí nic dělat. Upozorňuji, ale že je nikdy nenechávám společně samotné. Zatím je to tak, že pes musí trpět skákání na hřbet, okusování přednícho nožiče, koupání v jeho misce a spaní psouna mezi jeho předníma nohama.
    20.2.2004 09:51shadowmaster
    Tabi:

    Přečetl jsem si Váš příspěvek. Sice nemám se psouny osobní zkušenosti, neboť jsem čekatelem, ale nastudoval jsem dosti materiálů, prošel dosti diskuzí, i v zahraniči, o psounech a prodiskutoval tuto problematiku v pražské ZOO.



    Chci se zeptat, jak mladý byl psounek, když byl kastrovaný?

    Je tu pár věcí, které je třeba při kastraci dodržet:


    kastrovat psounka pokud možno v prvním roce jejich života a až koncem září (jinak je prý ještě moc malý)
    svěřit psounka do odborných rukou (někteří zvěrolékaři nemají zkušenosti se psounky)
    psounci jsou vysoce citliví na správnou anestézii, takže nevhodnou dávkou anestetik nemusejí přežít (proto je důležitý odborník)



    Co se týče pražských veterinářů, pak bych se psounky nebál svěřit MVDr. Královi a MVDr. Kňákalovi. Oba mají zkušenosti se psounky z pražské ZOO. MVDr. Král spolupracuje se ZOO, MVDr. Kňákal už prý ne, ale jsou zkušení.
    20.2.2004 10:06Tabi
    Shadowmaster:
    Psounka jsme koupili v obchodě, kde neměli informace o jeho původu a věku, takže pouze odhaduji, že měla pár měsíců.
    Bohužel jsme tady na Severní Moravě žádného odborníka na psounky nezjistili. Náš pan doktor je úžasný a skvělý a naši pejsci ho zbožňují, ale s psounky zkušenosti nemá. Vůbec ho neobviňuji, protože věřím, že dělal vše, co bylo v jeho silách. Díky za kontakty, ale dalšího psounka už kastrovat určitě nebudeme.
    20.2.2004 10:09shadowmaster
    ALL: U nás ve zverimexech toho o životě psounků opravdu mnoho nevědí. Proto bych chtěl všem doporučit, než si koupíte psounka, studovat, studovat a ještě jednou studovat zahraniční zdroje.

    Rozhodně bych doporučoval klec ne kupovanou, protože rozteč klece umožňuje psounkovi hlodat na drátech klece a tím se zvyšuje možnost vzniku nádoru kořenů hlodavých zubů. Toto onemocnění je, bohužel, neléčitelné, tak proč možnost jeho vzniku neeliminovat, co říkáte.

    V zahraničí je dosti mustrů na to, jak by klec měla vypadat, a ač tam se klece prodávají za nehorázné ceny, tak u nás by stavba takové klece vyšla tak na cca 2500,- Kč. Tedy pokud pominu plexisklové boky klece, jen čistě pletivová výplň. Nezapomente také, že v místech, kdy je pletivo položené na dřevěné konstrukci, je třeba toto místo překrýt lamelou. Také pletivo bych doporučil tak cca 16mm, aby psounek neměl šanci hlodat.

    Inspiraci pro klece můžete najít třeba na
    http://www.betsycc.com

    Informace o psounech:
    Než si psounka pořídíte - http://www.rzu2u.com/pdright.htm
    Info o kastraci - http://www.rzu2u.com/pdneuter.htm
    Info pro veterináře (fyziologické údaje, anestetika, atd.) - http://www.rzu2u.com/pdvett~1.htm
    21.2.2004 17:12Tanisek
    Mohu-li doporučit výplň klecí - raději sklo, než plexisklo nebo dráty. Plexisklo psouni bez problémů za pár měsíců prostě prohlodají - vlastní zkušenost. My máme sklem a kovovými dvířky ohražený kus kuchyně (zbytek vydlaždičkován). Nemůžu si stěžovat. Letos budeme dostavovat druhé patro (můj přítel o tom ještě neví, ale já si už potají kreslím plánky).
    - - - - -
    Kastrace - knížka (která se mi stále nevrátila) obsahuje asi padesát stránek o kastraci jak u holky, tak u kluka včetně obrázků, já to pak někam vyvěsím (snad) pro toho kdo neumí anglicky).
    - - - - -
    Tabi
    Je mi moc líto Tvojí holčičky. Můj názor na čekání na duben na mladé je zbytečné. Se starším psounkem se dá sblížit do obrovského přátelství také. Tanda beze mne neudělá ani krok a já bez něj taky nee. Dokonce mě někdy před Božkou chrání.
    - - - - -
    MMMoni
    jestli teda můžu a nebude vadit, že si zde dělám mimo jiné reklamu tak
    HTTP://www.volny.cz/tanisek
    Paličkuju krajky, maluju na hedvábí a sklo. Jinak kdyby někdo měl zájem, tak podle fotky namaluju i Vašeho psounka. Moji jsou tam mezi ostatními obrázky taky.
    MMMoni jestli se to sem nehodí, tak to klidně vymaž.
    ......nenutím - chápu.....
    - - - - -
    Psouni okénka - stránka 9 a 10. asi
    23.2.2004 08:14MMMoni
    Ahoj Tanando :)
    Vubec mi to nevadi :) dyt je to hezke a je to k veci, tak co? ;) Kdyz to nekdo umi, tak je to skvely ;) jedna holka na kralicich zase udelala pexeso pro vsechny :) samo, ze s kralikama nasima :) tak proc bys ty nekomu nemohla namalovat psounka? ;) a ukazat svou praci :)

    Tak uz mam pokroky i s bublinkou :) necha se hladit, aniz by zdrhala a uz se nechala skoro i chytit :) vcera jsem mela malej ssrazik kralikaru (asi 30 lidi) a jedna holka mela sebou psounku Beu, s bublinkou byly hned obrovske kamaradky :)) bylo to fajn a Bee se pak vubec nechtelo domu :)
    23.2.2004 11:11Kožót
    Káča, Tabi: Jak Kožót ke svému jménu přišel. Žádné tajemství to není, dlouho jsme s Karolínou nevěděli jak našemu novému psounkovi říkat. Zkoušeli jsme všelijaké Šuplíky, Špendlíky, Bobky a podobně, ale nějak nám to nešlo z úst. Nejlépe se jevilo říkat mu prostě Psoune. Po pár dnech, kdy jsme si Psouna ochočili (to je sporné, spíš si ochočil on nás) kromě mazlení přišly na řadu i hry. Nejvíc Psouna bavila (stále i baví) hra na kojoty(!), spočívá v tom, že je Psounek strašen jeho přirozenými nepřáteli v podobě ruky. Psoun srandovně poskakuje, piští, ježí ocas a snaží kojota-ruku zlikvidovat, vrhá se na ni a zlehka ji zuby štípe. No a jednou, v rámci hry, na Psouna zaútočil francouský kojot (tedy kožót), no a tak jsme přišli na to, že Kožót je to pravé ořechové jméno pro našeho mazla. Kóža je svým jménem také spokojen - prostě na něj na rozdíl od jiných slyší. Tím se taky pro mě a Karolínu všichni psouni stali Kožóty, jinak o nich nemluvíme. Uf, hotovej román, zdravím všechny.
    23.2.2004 11:51m.etka
    ahoj,
    precetla jsem si co jste si psali o kastraci a Tabi, ze prisla o psounka...
    ja jsem nedavno, jak jste zminili, psala na okouna, ze jsme take prisli o psounecka. Po kastraci.

    Podle vseho co jsem kde vycetla, jsme nechali poprve Touchwooda kastrovat v prvnim roce zivota nejak na konci zari minuleho roku... lec tehdy se to nezdarilo, konkretne se lekari podarilo vyoperovat jen jedno varlatko a to druhe ze pry nebylo jeste sestouple a ze jim "uteklo" do brisni dutiny... tehdy se z toho Touchulka vylizal dobre, akorat behal par mesicu s plesatym zadeckem, ale byl v poradku... na doporuceni a vlastne domluvu s lekarem, mela byt kastrace opakovana v lednu... dodnes nechapu, proc zrovna v lednu, proc to nemohlo pockat... kazdopadne smutnym vysledkem je fakt, ze Touchulka to neprezil, ze umrel 5. den po operaci, pricemz posledni 3 dny se ho stale snazili zachranit antibiotikama a kdecim.. smutny pripad ... bohuzel jsem presvedcena ze chyba je na strane lekare, rez co mel Touchik na brisku byl v prevedeni na cloveka od prsou az k podbrisku... proc? mozna to prehnali s anestezii.. kazdopadne panu doktoru Vlckovi, z budejovicke kliniky Vltava se do budoucna vyhneme
    pres vsechno jsme se rozhodli, ze si poridime dalsiho psounka, resp. psounici. Touchulka byl fantasticky tvorecek a myslim, ze psounci jsou proste skvela zvirata... mame jeste osmaky, ale to se neda srovnat...
    hodne zdravi vsem psounkum
    23.2.2004 12:52MMMoni
    m.etka:
    ahoj, vitam te v diskuzi, kdyz se zaregistrujes, ziskas moznost vkladat sem sva alba (fotky psounku), pripadne jit na chat a pokecat s ostatnima :)

    Tveho psounka je mi velice lito, vim jak to boli, kdyz clovek ztrati milovane zviratko ... je to smutne, kdyz se clovek nemuze spolehnout na lidi, co si rikaji doktori ... ja mela podobnou zkusenost, take mi psounka umrela proto, ze doktor byl neschopnej a neznalej ... ale to jsem tady uz psala ... urcite si poridte dalsiho psounka .. drzim pesticky ...
    23.2.2004 16:00Tabi
    m.etka:
    Psounečka je mi líto, další psouničce přeji jen to NEJ!! (a té naší taky :o))

    Kožót:
    Díky za vyčerpávající odpověd :o) !
    24.2.2004 12:04Balů
    Jak vypadá tlmička vašeho psounka uvnitř? Papulka mého psounka vypadá jako plesnivá houba (má tam také žluté vlásenky, trochu to vypadá jako žluté řasy). Trochu mi to znepokojuje.
    Jinak je v pohodě, ale ta pusinka si mi nezdá.
    24.2.2004 12:21Marťa
    Nazdárek!
    Jakpak se mají psounci? Já sice žádného nechovám ,ale moc je obdivuju :) Slyšela jsem, že jsou to opravdoví hlíkači a dokáží se na člověka celkem hodně upnout :-). Jak velký prostor je na ně potřeba? Také jsem četla že se potřebují podhrabávat a tak :-).
    24.2.2004 13:29m.etka
    mmmoni a Tabi: dekuju
    trochu jsem patrala po chovnych stanicich psounku a nasla jsem jednu u Kolina, nevite nekdo jeste o nejake jine?
    24.2.2004 14:58shadowmaster
    m.etka: Od Tabi vím o jednom pánovi z Kralup nad Vltavou. Nemám teď kontakt tady s sebou v práci. Takže pokud nebude Tabi rychlejší, tak Ti jej sem večer dám ...

    Marťa: Záleží, jestli je chceš chovat doma jako mazlíčky, či na zahradě na půl divoce .....
    Doma je to klec, která by měla mít dostatečný prostor podle počtu psounků, tak minim. 100*60*60 cm. Měla by být jeho domovem a útočištěm, jinak ho můžeš doma pouštět. S podhrabáváním je to aktuální pokud je chováš venku na zahradě ve vybetonovaném "bazénku", aby mohli hrabat a přitom neměli šanci utéci.

    Jinak s tím upnutím... Psounek není tak domestikovaný, jako je pes či kočka. Každý má svoji osobnost a tak je těžké říci, jak s ním či s ní budeš vycházet. Toto je třeba brát v potaz, když si psounka pořizuješ. Může z něj být neodolatelný mazel, který bude vycházet se všemi a nechá se ochotně drbat a hladit od každého, až po psounka, se kterým mohou býti problémy. To však záleží na mnoha faktorech, jedním z nich je také výchova a taktéž i sociální interakce s člověkem - páníčkem.

    Toliko jen zběžně, pokud se budeš chtít zeptat na něco konkrétního, tak neváhej. Dozajista se tu najdou lidičkové, kteří mají svoje vlastní zkušenosti s chovem psounků. Já mám informace zatím jen z fór ze zahraničí a ze stránek majitelů psounků tamtéž. Pak také z toho, co se dalo vyčíst u nás. Praktické zkušenosti nemám, zatím ....
    24.2.2004 15:30MMMoni
    Balu:
    Vubec se tim znepokojovat nemusis ... ono ty zlute steticky, co vypadaji jako krystalky do tlamicky psounku patri .. jsou to malinkate zoubky neboli jehlicky ... pokud v ni nenajdes zluty tvarohovity fujtajbl (jak ja rikam :) a vylozene mu nesmrdi tlamicka, tak se nic nedeje ... mel by mit ruzovoucky jazycek a z tlamicky by mu melo vonet po senu nebo po papani :)

    m.etka:
    Ja osobne o zadne jine chovatelske stanici nevim, ale parkrat jsem tam psala mail a vzdycky mi celkem dobre odpovedeli, cili koupi psounku od nich bych se neobavala.

    Marta:
    Psounci jsou velmi spolecensti a kdyz nemaji v kleci zrovna dalsiho kamarada, umi se na cloveka docela upnout, tim je mysleno, ze se s nim radi mazli, nechaji se chovat a drbat (coz velmi miluji), ale jen do te doby, dokud chteji psounci :) cili bude se s tebou mazlit jen kdyz bude chtit on :) ve volne prirode ziji psouni ve velkych spolecenstvich, mestech, ktere se deli na jednotlive "rodiny". Takto pojme psounek i v zajeti tvou rodinu za sve cleny a cizi tam nepusti, pokud se tam nekdo "cizi" objevi, je docela pravdepodobne, ze ho psounek napadne a muze neznalemu cloveku zpusobit hodne bolesti, takze pozor na navstevy :) ale neni tomu tak, nekteri psounci jsou v pohode, zalezi na jednotlivci ... a jak velky prostor?? no pokud mozno, tak co nejvetsi :) vse take zalezi na vychove ... pokud se ti jej podari vychovat dobre, tak ti bude chodit na zachudek, nebude ti nic nicit a ani okusovat. V takovem pripade muze zit naprosto volne v byte jako ty, pes nebo kocka ... v opacnem pripade je dobre zakoupit co mozna nejvetsi klec, ci jine obydli, ktere ochrani vas majetek pred zoubky psounecka ;))))) tot vse v malinke zkratce, jinak chov psounu prinasi mnohem vic povinnosti a vseho kolem :)
    24.2.2004 17:04Kožót
    Zdravím všechny, probral jsem se archivem fotek Kožótka a několik vybral do dalšího alba: https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=11

    Balů: Souhlasím s MMMoni, pokud Tvému Kožótovi z tlamičky nepáchne a ani nic nevytéká, pak je v pořádku.
    25.2.2004 07:59jh
    Mate nekdo doma psouna a jste alergicky na kocky a psy? Jde to? Dik.
    25.2.2004 09:44Balů
    Já se znepokojuji, protože mu jsou skoro 3roky a todle tam nikdy nebylo. Dřív ta jeho velká papulka vypadala jinak. Dneska mu to vyčistím (to bude horor), rovnou mu i ostříhám drápky.
    25.2.2004 10:19MMMoni
    Balu:
    Jsi si tim jista? ony nekdy ty jehlicky nejsou videt a clovek si jich vzdycky opravdu nevsimne ... aby ses nesnazila odstranit neco, co tam opravdu nepatri ... pokud to nepujde lehce, urcite bych to necistila ... pokud to lehce pujde, tak jdi na veterinu ... muzou to byt kvasinky a ty se u psounu sice dost tezce leci, ale da se to vylecit ...
    - - - - -
    jh:
    ahoj, uz jsem ti odpovidala na diskuzi na www.okoun.cz ...
    25.2.2004 12:53Balů
    MMMoni: Jde to odstranit. Byl to boj, ale šlo to. Počkám jestli to tam bude znovu a pak půjdu na veterinu.
    25.2.2004 13:05MMMoni
    Balu:
    NO radila bych radeji jit na veterinu hned ... vypada to na priznaky onech zminovanych kvasinek ... neco podobneho resily holky na diskuzi na okounovi ... potiralo se to nejakym roztokem a jeste nejaka dalsi lecba k tomu byla ... zkus tam pohledat v archivu ... lecba trvala pres tri tydny .. mozna i mesic ... ale jak rikam, cim driv, tim lip ... nejlepe k p. MVDr. Kralovi ...
    - - - - -
    Kozot:
    krasne fotecky opet ;) i toho chameleona ;) jen mam pocit, ze mate spis holcicku nez chlapecka :) ale nevim jiste :)
    25.2.2004 13:10shadowmaster
    Balu: Souhlasim s MMMoni. Mozna by neskodilo vzit vzorek toho, co jsi svemu psounkovi odstranila z tlamicky, k veterinari, aby se na to mohl pripadne podivat.

    MMMoni: Co myslis?
    25.2.2004 13:29MMMoni
    Shadowmaster:
    jj, to neni spatny napad ... ale pokud to ma v tlamicce, i maly zbytek, je lepsi udelat vyter primo z tlamicky ... ale pokud to Balu odstranila vsechno, je dobre to vzit sebou ...
    25.2.2004 14:02Kožót
    MMMoni: Díky za pochvalu fotek, je to určitě chlapeček, ta fotka je už starší, ale to co Kóža občas tahá za sebou..... Zkrátka je to chlapecek :-)
    25.2.2004 14:18Marťa
    Shadowmaster, MMMoni: dík za odpověď. Bohužel psounka chovat nemůžu, už jsem zapojená do chovu morčátek :-))), které strašně mooc zbožňuju :-). Psounci sou bezvadný. Jak jsi psal ten prostor, to jsem myslela, že potřebuje víc. To není tak hrozný. Ale je to dosti :-). Jsou to skákaví tvorové? Koukám, že jsou to opravdoví hlídači :-). Musí s nima bejt sranda :).
    25.2.2004 14:57MMMoni
    Tanisek:
    mohu te poprosit, abys vyplnila o sobe nejake informace?? Treba aspon jmeno, jmeno psounka, pripadne jak je stary,atd? treba i nejaky kontakt na sebe?? je to dobre i pro ostatni uzivatele, kdyby meli nejaky problem a potrebovali by poradit hned, aby vedeli, kam se treba obratit, atd. a take je to dobre pro orientaci ... DEKUJI! ;)
    25.2.2004 15:49Tanisek
    já nevěděla, že tu něco takového je, ono to po mně zezačátku nic nechtělo, tak jsem nepátrala.
    25.2.2004 17:37m.etka
    4shadowmaster: ja mela vzdycky dojem, ze psounci by nemeli byt skakavi, ale to co na nas pochystal Touchulka, to se nedalo... nejlepsi bylo vylezt nekam na zidli, nejlepe za rohem a cihat na nahodneho nicnetusiciho kolemjdouciho, on byl spis takova poletucha :)) mel taky takovy spatny zvyk, ze se z podlahy vydrapal po cloveku az na rameno a tak se usadit, pripadne panackoval a stekal do ucha :)) Je tedy pravda, ze mu to cas od casu nevyslo, odnekud spadl a vyrazil si zuby, takze byl par dni indisponovan od hryzani a museli jsme mu vsechno krajet na nudlicky :))
    Nejsem si tedy jista, jestli mel poletuchu v genech jen Touchwood nebo se do vysek drapou i jini psounci.
    - - - - -
    teda, ta zprava mela byt spis pro Martu... pardon jsem se prekoukla..
    25.2.2004 18:23Tanisek
    m.etka
    no holka oni psouni děsně rádi někde lezou ve výškách, jenom je problém, že nemají žádný cit pro hloubku a výšku. Klidně Ti vylezou na skříň, žuchnou dolů a v lepším případě si něco zlomí. Pozor na to!
    26.2.2004 07:48MMMoni
    Tanisek:
    Tak jsem cetla, ze Bozenka je zrejme tehule, co? ;) Ja vim, ze jsi se o mimi uz jednou pokousela, vid? Dokonce Vam tehdy i pan doktor potvrdil tehotenstvi, nic nakonec z toho nebylo?? Pro tentokrat budu drzet palecky a budu na Vas moc myslet :) Doufam, ze se to povede ;) Urcite dej vedet, jak to probiha ;) jsem mooooc zvedava ... a smim-li se zeptat, proc by jste se museli na Valentyna stehovat kdyby to nevyslo? ;)))

    Jinak uz mame konecne fotecku Bublinky v hornim levem rohu :) Dekujeme Usoune :) Staci mala pripominka a vsechno jde :)

    CIp semnou vcera nejak nemluvil ... neco sezob a zavrtal se do pelisku a naprosto me ignoroval :) sem tam se presunul do rohu hlece kde soustredene stal na vsechn ctyrech a ani se nehnul ... myslite, ze by mu neco mohlo byt?? nebo proste jen nestal o mazleni???
    - - - - -
    Tanisek:
    Jo, jinak dik za ty infa k prezdivce :) jinak zobrazuje se to v bubline, kdyz najedes treba na mou prezdivku v diskuzi mysi ;)
    26.2.2004 19:22Tanisek
    MMmoni
    To jsme nebyli my. To někdo jinej. Boženka byla loni moc mladá. No oni se pářili v noci ze 14. na 15.2. Takže pokud je neodendám, tak zřejmě budou křičet znova.
    - - - - -
    Jinak díky za palečky.