od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Duben v roce 2004
  • Zobrazuji 132 zaznamu.
  • 1.4.2004 14:13MMMoni
    Balu:
    ja mam od zitra dovcu, tak kdyz budete mit cestu kolem, tak mi zavolej a stavte se pro to seno, ju? :) papa a hezkej vikend vsem ....
    4.4.2004 22:53Kačka
    Ahoj,jsem tady poprvé a ráda bych získala pár informací o chovu psounků-přímo od nadšených páníčků těhletěch úžasnejch zvířátek :)
    Už před rokem jsem je objevila a zamilovala se,ale skoro nic jsem o nich nevěděla a navíc jsem chtěla mládě,tak jsem si radši počkala.Doufám,že ho seženu,nejlépe přímo od chovatele,za rozumnou cenu. Neznáte prosím někoho(kromě Pavys),kdo má nebo bude mít mláďata k prodeji?

    Základní věci o psounech prériových jsem si už přečetla,ale zajímala by mě spousta dalších,které nikde nepíšou.Třeba,jak snáší změnu prostředí,cestování,jiná domácí zvířata ,cizí lidi nebo lidi v rodině,které moc často nevídá,jestli je citlivý na teplotu,jestli ho můžu brát ven a za jakého počasí,zda se může nakazit třeba chřipkou.A jestli je to opravdu tak se sezónními změnami chování u obou pohlaví,a jestli to neprobíhá u samiček mírněji (chtěla bych totiž psouní holčičku,pokud to bude možné).
    Doufám,že vás moc neotravuju a těším se na všechny odpovědi.
    5.4.2004 08:54Káčula
    Kačka: Na pár otázek vím odpověď, tak píšu :-) Necestujeme daleko, ale tak jednou měsíčně jezdíme na víkendy k rodině, cca 2 hodinky autem. Beďa je v pohodě, cestu autem prospí, u příbuzných bydlí ve své kleci, takže žádná drastická změna. Dokonce si po pár návštěvách zvykla na "cizího" dalmatina, nemůže ji vyvést z míry. Zato dalmatin ji chce i po roce návštěv pokaždé sežrat :-) Když jezdíme na dovolenou, dáváme ji na hlídání k sestře. Zatím tam byla třikrát, čtyřikrát, ale za ty návštěvy si na ně zvykla, pak nám připadá chvíli smutná, že musí být zase s námi a ne s nimi. Normální návštěvy, které přijdou k nám domů, bez milosti kouše :-) Ven ji bereme v létě, v zimě, jen ne do deště, aby se neumáčela - nemá v lásce vodu a my ostatně taky nechceme zmoknout :-) Na sněhu se jí moc líbilo, dá se hrabat, ale měli jsme strach, že nastydne, takže jsme s ní nechodili ven nadlouho. Máme ji rok, v zimě byla stejná jako na podzim a v létě, ale ještě je to mladice, tak nás nějaké nálady zřejmě čekají až příští rok.
    5.4.2004 10:05MMMoni
    Kacka:
    Ahoj Kacko, tady se urcite muzes dozvedet spoustu informaci. Urcite bych ti doporucila procist take archiv diskuze, je tam take dost povidani o psouncich. Ale abych zodpovedela tve dotazy ... tedy, aspon se pokusim :)

    Ano, mlade psouna se da poridit primo od chovatele v CR. Jednim takovym chovatelem je jeden pan z Kralup nad Vltavou, ted si ale presne nevzpomenu, jak se jmenuje, to by mela vedet Tabi, jede si tam k nemu take pro mladatko. Cena se pohybuje od 2000 do 3 200 Kc. Zalezi jak ktery chovatel. Ale myslim, ze casem pujde cena psounku dolu. Ve zveracich stoji az kolem 5 000 Kc, coz je uz docela palka.

    Kdyz si clovek kupuje psounka, mel by asi vedet par informaci predem. Rozhodne nekupovat mala a slaba zvirata, i kdyby Vam chovatel rikal, ze je dobre a zdrave. Dobre je si vyzadat od chovatele veterinarni potvrzeni o zdravotnim stavu zvirete, vyvarujete se tim moznym problemum. Kupovat jen cila a silna zvirata. Neni dobre, kdyz se zvire krci samo v rohu ubikace, je apaticke. Musi mit cistou analni oblast. Neprerostle zoubky, zdatny chovatel by Vam to mel umet ukazat, i kdyz to muze byt u psounka problem, navic, kdy je neochoceny :) Pokud se hlasove projevuje, vyhruzne steka, je to podle meho jen dobre :) aspon vite, ze jde o silne a zdrave zvire. A pri placeni si vyzadejte doklad o zaplaceni. To je kvuli tomu, kdyby byl nejaky problem se zviratkem, aby jste meli doklad v ruce, ze jste ho zakoupili tam a tam a muzete pak zadat nahradu skody.

    Co se tyka zmena prostredi ... pokud je psounek se svou milovanou osobou, tak by to melo byt v pohode. Ale jsou i psounci, kteri zmeny nemaji radi. Nejradeji jsou v pokojiku u sve klece. POkud je nutne se psounkem vycestovat, urcite je dobre vozit sebou jeho klec ci ubikaci, na kterou je zvykly, aby mel pocit bezpeci.

    Cestovani by take nemel byt problem, je dobre ho dat do mensi prepravky, treba prepravka pro kocky ci kralicky. Dat mu tam trochu sena, kousek jablicka .... nebo pokud je dostatecne ochoceny, muzete ho mit v aute treba na ksirkach a mit ho u sebe v kline.

    Co se tyce jinych domacich zvirat ... tam je to dost rozlisne, nekteri se snesou i s obrovskym pejskem, nekteri nesnesou ani krecka :) to zalezi na povaze psounka, da se to jen vypozorovat. Treba ten nas chvili kamaradil i s morcatama, kralikama, potkanama .... ale jen do ty doby, nez mu vlezou na jeho uzemi, pak umi i osklive napadnout zvire a pokousat. Moji dva kralicci uz maji dve trzne rany na hlavicce. Pokazde jen tesne minul ocicko ...

    Cizi lidi snasi celkem spatne .... ale opet zalezi na povaze psounka, treba psounek od Kozota je snasenlivy a nevadi mu nikdo, pokud je tam jeho panicek. Za to muj Cipan nenavidi nikoho ciziho, nejradeji by je sezral :) meho pritele pravidelne napada a snazi se ho kousnout :) naopak Bublinka je v pohode, je spis bazliva, ale uz se otrkava :) obecne se rika, ze psoun je lepsi hlidac nez pes :) psa lze oblbnout nejakou dobrotou a pusti vas, ale psouna neukecate, ani kdyby jste mu daval vsechno zradlo sveta :) jak jste cizi, nemate tam co delat :)

    Na teploty jsou psounci dle meho citlivi dost. Nemaji radi zimu, jak je zima, tak se zachumlaj do hader a spej. Aspon ti moji jo :) To pak s nimi neni zadna rec, ale jakmile je teploucko, tak hrozne ozivaji :) tech 23 az 25 stupnu je optimalni teplota.

    Brat ven psounka lze, na tzv. ksirkach treba pro kocky nebo pro kraliky co se prodavaji, velikost chce vyzkouset, jejich cena se pohybuje kolem 250 Kc. Nejlepsi jsou ty s takovyma prezkama, z jinych se radi vyvlekaji :) POkud mate psounka dostatecne ochoceneho a vzajemne si verite, lze ho poustet i volne, pokud mate jistotu, ze vam neutece. ale z pocatku doporucuju ty ksirky a zkouset to nejdriv doma ... ne kazdy psounek ksirky miluje :) nekteri z nich sili a nechteji je, ale trenovanim si zvyknou.

    Samozrejme, ze psounci se mohou nakazit. Kdyz jste nemocna, je lepsi se vyvarovat kontaktu se psounkem, jen v nejnutnejsich pripadech. Muze z toho mit zapal plic, ktery se u psounku leci hrozne spatne, ale take nemusi. Opet je to dano jedincem.

    Co se tyce sezonnimi zmenami chovani .... myslim, ze u obou pohlavi je to stejne .... nelze rict, kteri jsou na to lepsi ci horsi ... samci kousou, samice stavej hnizdo a jsou take nevrle ... na nekterych to ale ani nejde poznat .... ja se neustale opakuji, ale opet je to dano povahou kazdeho jedince. Pry nekdy pomuze kastrace, ale ja tomu moc neverim. Myslim, ze to obdobi lze dobre prezit i bez kastrace. Ostatni take urcite napisou sve zkusenosti ... navic kastrace je u psounku nebezpecna a kdyz se neodhadne spravne obdobi, muze psounek i umrit ....

    Kdyby te jeste neco zajimalo, klidne se ptej ...
    - - - - -
    Balu:
    jakto, ze jsi se o vikendu neozvala? Ja te v sobotu ci v patek cekala a ono nic :)
    5.4.2004 14:41Matu
    MMMoni
    Ahoj, můžeš mi prosím zpřístupnit alba. Dík
    5.4.2004 15:00MMMoni
    Matu:
    vitam te u nas v diskuzi :) alba mas povolena i chat :) jen se odhlas a znovu prihlas ;) pak se ti to objevi :)
    5.4.2004 16:53pavys
    Ahoj všem,
    tak jsme tu znovu po týdnu - psounkům jsou čtyři ( týdny :-)), mají se čile k světu a už jen čekají až poprvé otevřou oči . . . to bude náš konec :-( . Už teď jsou nebezpečně rychlí. Tak se koukněte na
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=24 nebo na http://psouni.wz.cz/ ( tady jsou veškeré fotky a video ). PS : Otázka pro majitele psouních kluků - má Váš psounek na bříšku struky ? U Míšáka jsme žádné neobjevili, ale on se teď moc prohlížet nenechá :-)))
    5.4.2004 18:57Kožót
    Ti pavysovi malí kožóti jsou super. Obavy z jejich prohlédnutí jsou namístě, už teď se tváří jako rošťáci.

    Vítám Matyldu mezi "registrované" psounky ;-)
    6.4.2004 09:17MMMoni
    Pavys:
    ja se na ne nemohu vynadivat :) jsou proste uzasna, nadherna, krasna ... tututu ;) uplne jako nase Bubla, kdyz jsme si ji privezli, jen o neco vetsi a uz koukajici samozrejme :)
    6.4.2004 09:31Káčula
    Pavys: No to už jsou fešáci :-) Nad poslední fotkou se tady všichni rozplýváme a šišláme :-) Fascinuje mne, že pořád nevidí. 4 týdny - to je celkem dlouho. Ale nevím, jak dlouho to trvá jiným zvířatům. ALe i tak to jsou kulíšci :-)
    6.4.2004 10:32Matu
    Pavys:
    mláďátka jsou nádherný - skoro by se dalo říct, že jim rošťárna kouká z očí (kdyby je něměli ještě zavřený).

    Všem: Chtěla bych pořídit Matyldě psouního kámoše, pošlete mi prosím někdo kontakt na nějaké chovatele. Matyldu jsem kupovala ve zverimexu za necelé 4000,- (což pro mě byla docela darda) Předem dík
    6.4.2004 11:04MMMoni
    ahoj vsem, tak mam opet reportaz z pondelniho vecera z naseho zoo koutku :) jednu z hlavnich roli hral i nas udatnej Cip! ;)
    https://www.kralici.cz/alba.asp?a=874
    6.4.2004 11:11Káčula
    Moni: Zookoutek mě nadchl :-) Kde se vás tam tolik vzalo? :-) Taky jsem ráda, že jsem viděla, že psouni rozloží svýma zubama i plastové dno :-)
    6.4.2004 11:17MMMoni
    Kacula:
    no nas je tolik odjakziva :) a to tam jeste nebyli videt vsichni :) kdyz se podivas do mych alb, tak bys tam mela najit vic zviratek :) a taky alba na kralicich a na morcatech :) vsude mam neco :) jj, plastove dno pro nej neni zadnej problem :)
    6.4.2004 11:18pavys
    Jen pro vaší představu,
    okamžitě po vyndání z hnízda ( ve výběhu se nikam jinam nedostanou - máma :-)) se rozprchnou do všech stran ( rychlost narůstá každým dnem ) a máme o práci postaráno . . . :-) A včera večer jsme jednoho nachytali při okusování domečku - po rodičích - uz aby byli pryč . . . :-)))
    6.4.2004 11:20Káčula
    Někdo v rodině je veterinář? Přijde mi to jako malá zoologická :-)
    - - - - -
    Pavys: Jak to mluvíš o těch roztomiloučkých tvorečcích? :-) Jak se ti pak po nich bude stýskat .-)
    6.4.2004 11:27MMMoni
    Kacula:
    nene :) ale nebylo by to veru spatne ;) budu muset sehnat nakyho rodinnyho veterinare ;-))
    6.4.2004 11:30Káčula
    MMMoni: Jestli jsi svobodná, tak o jednom způsobu získání veterináře do rodiny bych věděla :-) Ale neznám žádného mladého a pohledného veterináře :-)
    Kdo si všechna ta zvířata vydupal a vybrečel? Naši mámu jsme 15 let lámali na křečka :-)
    6.4.2004 11:57MMMoni
    Kacula:
    nene, bydlim s pritelem, se kterym jsme spolecne koupili baracek, kde ted bydlime ;) a mame se moc radi :) a ta zviratka si nikdo nevydupal a ani nevybrecel, nektera mi privezli lidi, co se jich potrebovali ruzne zbavit, atd. Nektera jsem si koupila, jinym jsem pomohla najit novy domov ;) a Cipa jsem se ujala po te, co jeho majitelka onemocnela tezkou alergii a uz se dal o neho nemohla starat.
    6.4.2004 12:49Káčula
    MMMoni: To tě obdivuju. Takové množství zviřátek je určitě i časově náročné na péči :-)
    6.4.2004 18:56pavys
    Taj jeden špunt už má pootevřená očíčka ( dneska je to 30 dní od narození ). Jo a dali jsme jim nášup ( mléko z napáječky ) - jaké máte zkušenosti s dokrmováním mláďat ( morčat, králíků . . . a vím já co všechno chováte :-)). . . . a koukali jste už někdo tomu samečkovi na břicho ? Díky za odpovědi a zatím . . .
    7.4.2004 08:04MMMoni
    Pavys:
    z dokrmovanim u kotat ci kraliku se doporucuje podavat treba celozrnnou kasicku ... dodava energii a vitaminy ... normalni kravske mleko se nedoporucuje, protoze obsahuje laktozu, ktera muze miminkum ublizit. Mohou mit boleni briska, prujem, atd. U psounu mi take jeden doktor doporucil tuto celozrnnou kasicku, co se prodava pro deti. Mela jsem malinkeho a slabeho psounka, ktery nechtel sam papat, proto jsem musela prikrmovat. Ale pokud je mama dostatecne krmi, myslim, ze neni duvod proc je dokrmovat ... takze s tim mlekem opatrne .. leda, ze by bylo kozi ... coz nepredpokladam ...
    7.4.2004 12:27Kožót
    pavys: hele, Kóža na bříšku struky nemá, Tvůj Míšák ano?
    7.4.2004 12:52pavys
    Právě, že Míšák taky ne . . . a ti malí všichni ano . . . tak uvažujeme, jestli to nejsou samičky ?
    7.4.2004 13:16Káčula
    Prohlédli jste Míšáka s Kóžou pořádně? :-) U ostatních zvířat je samci většinou mají, ale ne tak nápadné. Na těch malinkejch miminkách psounů to musí být jako pěst na oko :-) Taky bych doporučovala se přeptat ve zverimexech, tam mají s mláďaty zkušenosti, třeba je na to jiný fígl :-)
    - - - - -
    Beďulu jsme zkoumali asi půl roku, než jsme zjistili, kdy ty struky má :-) Kdo by je čekal v podpaždí a u zadních nožiček :-)
    7.4.2004 14:17Matu
    Ahoj,
    konečně se mi podařilo dát fotky do alba tak jestli chcete ...
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=27
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=26
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=28
    7.4.2004 14:39Luciperka
    Matu, Matylda je úžasná. I ostatní psounci co tu jsou vyfocený. Prosím, poraďte mi kde najdu pořádnýho chovatele, který má nebo bude mít mláďátka. Nikde nemůžu někoho najít. Díky, díky!
    7.4.2004 14:53pavys
    Luciperka :
    Nic neslibuju, ale napiš . . .
    pavys@seznam.cz . . .
    7.4.2004 14:56MMMoni
    Matu:
    no teda, to je primo psouni princezna ;) je fakt nadherna :) a jak spinka, to je proste boooziii :)

    Luciperka:
    jeden chovatel je z kralup nad vltavou ... zapatrej v archivu, Tabi se tu tusim zminovala, taky na jednoho psounka ceka ...

    Pavys:
    Struky? Cip je ma taky, ale hrozne malilinkate ... myslim, ze na urceni pohlavi je zatim casu dost :)
    7.4.2004 15:06Luciperka
    MMMoni - díky ...... jdu hledat
    7.4.2004 17:35Tabi
    Luciperka:
    Ahojki, tady máš kontakt a jestli můžeš na chat, tak tě tam počkám.
    Karel Kaprál +420 606 147 242
    - - - - -
    Luciperka:
    Ješte Ti dám mail, protože je snad ještě tento týden ve Francii :
    k.kapral@seznam.cz
    7.4.2004 18:18Tanisek
    pavys
    když jsou malí, tak tam mají náznaky, které jim časem mizí. Tanda to měl kolem toho jednoho roku ještě dost zřetelné zvláště při přelínání.
    7.4.2004 19:51pavys
    Díky všem za odpovědi - a přejeme hezký večer :-)
    7.4.2004 20:41Kožót
    Jojo, Matylda je moc pěkná, viděl jsem jí na vlastní oči. A je pravda, že svoji rouru si brání. Kóžu do ní nechtěla za žádnou cenu pustit, jen jednou jedinkrát byla pomalejší a Kóža si tou rourou mohl jednou jedinkrát prolézt :-)
    8.4.2004 08:01Luciperka
    Tabi:
    jsi zlatíčko. Moc, moc Ti děkuju za ten kontakt!!! Ještě se tu určitě stavím, ale nevím kdy. Dám vědět. Pááá
    8.4.2004 18:42Tanisek
    Tak konečně máme na netu nějaké fotografie. Po opravdu dlouhé době
    http://www.volny.cz/tanisek/tanda.htm
    - - - - -
    pavys
    teď koukám Vy také máte Agapornise?Jakýpak? My jsme měli Fišeráky..
    8.4.2004 20:28pavys
    Tanisek :
    Fotky jsou moc pěkné - i když Boženka nám připomíná Míšáka - rozměry :-) určitě je to samička ? :-))). A agapornise máme škraboškové, ale dlouho je mít nebudeme - oni nám totiž v létě uletí . . .
    9.4.2004 09:03MMMoni
    Vsem:
    Vim, ze to sem nepatri, ale chci se zeptat ... nechtel by nekdo z Vas piskomilka? jejich fotecky jsou na
    http://monika.dathen.com v sekci "piskomil mongolsky" ... mam 4 miminka, narodila se 2. 3. 2004 a pak mam jednoho kluka, ktery se narodil 14. 1. 2004. Piskomilci jsou krasne zbarveni - cerny, cernobily, hnedobily a hnedy aguti. Byla bych rada, aby se dostaly do dobrych rukou a vim, ze tady jsou sami hodni lide. Blizsi informace o chovu piskomilku se take doctete na mem webu, pripadne poradim. Jsou nenarocni, mili a vubec nesmrdi!!! Cistit hobliny staci jednou za mesic.
    9.4.2004 10:28Matu
    Tanisek:
    Tanýskové jsou úžasný. Hlavně jaký dělají krásný ksichtíky.
    Chtěla bych se zeptat jak probíhá koupel? S Matyldou je to vždy boj.
    9.4.2004 16:00MMMoni
    Krasne velikonoce preji vsem :)
    9.4.2004 19:17Tanisek
    Matu
    Pokud nejsou hodně ale opravdu hodně špinaví, tak je nekoupej, oni si poradí sami a nejsou tak stresovaní. Já jsem koupala Tanýska jednou když mi spadl do těsta a Boženku, když skočila do zeleného smradlavého rybníka. Ani jednomu se to nelíbí. Už to dělat nebudu, pokud nezačnu péct a pokud nebudou skákat střemhlav do smradlavých louží.
    - - - - -
    pavys
    Boženka je fakt holka a z jejích rozměrů mam takový strach, že jsem jí přestala krmit - už asi dvakrát, ale nevydržela jsem to. Teď začínám potřetí a bude jíst jenom seno (snad).
    - - - - -
    MMMoni
    Pískomila fakt už ne, díky. Myslím, že dva psouni páníčkovi stačí.
    - - - - -
    pavys
    Jsou to taky grázlíci, kteří od rána do večera křičí a když nekřičí, tak zrovna něco ničí? Nám zdemolovali obrazy, garnyže, záclony no uf...
    - - - - -
    pavys
    Ale zase jsou dobří na výcvik budoucím chovatelům psounů, až na to, že Agapornisové zničí vše od podlahy po strop a psouni jenom do třiceti centimetrů nad zem.
    9.4.2004 20:48pavys
    Teď m,ám šanci ( jsem tu sám ) - agapornisáci - ten křik se nedá vydržet . . . určitě nám uletí :-))).
    Jo a všichni tři psounci už otevřeli očíčka - děsím se toho co přijde . . .
    - - - - -
    Zítra snad bude další video . . . jestli je stihneme natočit :-)
    10.4.2004 12:46Balů
    Hledám hlídání pro svého psounka od 21 - 30.května. Nemáte někdo čas v tomto termínu?
    - - - - -
    MMMoni omlouvám se že jsem nezavolala, ale načtípla jsem si ruku a pak mi to úplně vypadlo.
    10.4.2004 17:32guma
    Kde bych si mohl koupit psouna prériového.
    10.4.2004 20:48Tanisek
    Balů - asi nejste z Plzně a okolí, co?
    - - - - -
    Pokud jste nebo pojedete kolem, stavte se...
    10.4.2004 23:44Balů
    Tanisek:
    Bydlim v Praze,ale to je do Plzně kousek :))
    11.4.2004 12:01pavys
    Ahoj všem,
    psouňata jsou plná sil zese o týden starší
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=30 a na http://psouni.wz.cz/ je i video. Tak hezké Velikonoce :-).
    12.4.2004 10:35Tanisek
    Balů
    Tak jestli chcete, rádi Ti pohlídáme psounky. Bydlíme 12Km od Plzně. Kdyžtak dej vědět adresu, pošlu telefon, nebo mi sem hoďte Váš.
    12.4.2004 22:16Balů
    Tak to bude bezva. Moje tel číslo a e-mail je pod jménem. svobodovagabriela@post.cz. Podrobnosti ti pak řeknu.
    13.4.2004 10:53Káčula
    Už je mi skoro trapně, jak se pořád opakuju, ale miminka jsou bezvadná :-) Jsem hrozně vděčná za foto a video dokumentaci.
    Ke koupeli mám taky poznámku. Beďu koupeme, akorát když se zasviní venku, nebo když je taková celá už zašlá :-) Vychází to maximálně na 2x v měsíci, častěji v létě, v zimě výjimečně. Nadšená z toho není, ale postupem času už to bere méně a méně tragicky. Musím jí spíš drbat na zádech a na břiše, než nějak systemyticky mýt, ale je znát, že jí to prospěje. Má úplně nadýchaný kožich :-)
    13.4.2004 11:29MMMoni
    no ja ted zvazuji, zda ty moje breberky vykoupat :) Cipanek by to uz urcite potreboval ;) hlavne i kvuli parazitum .. koupila jsem antiparazitalni sampon pro pejsky ... stal cca 75 Kc ;) nevim nevim, jak se na koupel bude Cip tvarit, natoz Bubla, ale zkusim to, uz se k tomu premlouvam hodne dlouho, pac se bojim jejich reakce :)
    13.4.2004 15:50Anonym
    MMMoni
    a proč je koupeš? Proč nepoužiješ sprej? Nebo veterinář dává kapku mezi lopatky. Pokud Ti jde jenom o parazity.
    13.4.2004 15:51Tanisek
    MMMoni
    to jsem psala já. Je to příjemnější než koupání a Frontline je bezpečný i pro hlodavce.
    - - - - -
    ...prej... asi tak jako ten šamponsi myslím.
    13.4.2004 16:15MMMoni
    Tanisek:
    ece sem nekoupala, rikam, ze se mi do toho moc nechce :) ale Venni rikala, ze to take tak delala. Ja si prave nejsem jista, zda ty ruzne spreje jsou pro ne bezpecne. Cetla jsem, ze je to pro ne jedovate a nebezpecne. Ten sampon mi prijde sice horsi v tom, ze je budu trapit ve vode, ale zase ty latky jsou pro psouny prijatelnejsi a neohrozi je to zrejme tolik .. nevim, jen dedukuji ... co myslis ty? o tom olejicku jsem slysela a zitra tam jedu, tak se o tom poinformuju, chci ho pro kocku a psa kvuliva klistatum ...
    13.4.2004 16:26Tanisek
    MMMoni
    holka zlatá, kdo ví? Já si teď překládala, že nejen že po každém venčení se má psoun prohlížet od blech, ale pokud nějakou blechu uvidíte (což se určitě nějaká blbá blecha vidět nechá...), tak se mají použít spreje na kočky, fretky a ptáky. Prý jsou pro psouny bezpečné. My jsme odblešovali kočky vždy frontlinem, který nám veterinářka kapla i na zádíčka a nic se nestalo ( to byla speciální kožní veterinářka).
    Myslím, že pokud se na ně ty látky dostanou, tak tam zůstanou jak u šamponu, tak u spreje.
    Asi by bylo nebezpečné, pokud by se mu dostali do tlamičky a očí.
    Jo a když to ty Americký trubky píšou ( zdravotní část tam píšou veterináři a mají asi se psounama víc zkušeností než naši), tak to asi tak bude. Víš většinu toho co jsem si odtud přeložila mám ověřenou a teď se dozvídám, jenom potvrzení mých zkušeností. Zkus se zeptat veterináře, ale já bych raději stříkala a kapala, než koupala.
    - - - - -
    ta veterinářka ho kapla psounovi na záda - kočku jsme stříkali
    13.4.2004 20:07Balů
    Spreje jsou pro psouny opravdu nebezpečné.!!! Můžou i umřít!!! Záleží jak je psoun odolný (to mi řekl veterinář). Nejlepší co může být je pudr. Osobně mi na psouna vždycky pomohl HERBA MAX- Ekologický pudr pro psy a kočky.
    Mé kamarádce na sprej proti blechám psounek umřel.
    14.4.2004 08:05MMMoni
    no to je tedy dilema ... a ted babo rad! ;) jeden mluvi tak a druhy tak :) ach jo :) ale myslim, ze ta olejova kapicka mezi lopatky neublizi ... psounek se k ni nedostane, tudiz si to nemuze olizat a breberky v srsti to odstrani ... takze jdu do toho ... jeste to zkonzultuju s veterinarem :)
    14.4.2004 12:27Tanisek
    Balů
    A copato bylo za sprej? A umřel určitě kvůli té aplikaci? A ještě jedna otázka... jaký veterinář?
    Protože jeden veterinář řekl, že psoun má mít teplotu 39°C a já jsem četla v doporučeném textu pro veterináře, že psoun má běžně 98-99°F, což jsem spočítala na 29.7 °C.
    - - - - -
    ..oni si ti doktoři taky nejsou příliš jistí, řekla bych. A článek, který jsem našla na netu je povolený a doporučený pro rozmnožování veterinářům.

    Myslíte, že když ten text nabídnu doktorům po Plzni, že mě nevyhodí?
    14.4.2004 12:56MMMoni
    Tanisek:
    :))) no nevim, zkus to a uvidis ... rozhodne pokud bude prinosem, tak by to meli jen ocenit ;) preci jen .. psounci se ted zacinaji velice rozmahat ... a bude s nimi na veteriny chodit kde kdo ... takze nake aspon zakladni informace by mit meli ...
    14.4.2004 16:05tanisek
    Tam
    - - - - -
    jsou dobrý věci i dávkování léčiv, popis potíží a podobně.
    15.4.2004 06:54MMMoni
    Tanisek:
    no tak vidis :) to je dobry .. tak ja vcera byla na veterine, koupila jsem olejicek Frontline pro kocky, jedna ampule me stala 90 Kc a kapla jsem kapku obema psounkum mezi lopatky ... kockam se ta ampule nakape prej cela ... a vydrzi to cca na tri mesice :) tak jsem tim pokapala i morcata a kraliky ;) tak su zvedava :) Snad je dneska nenajdu kopytkama nahore :))) preji vsem krasny den :)
    15.4.2004 11:45Tanisek
    MMMoni A co Ti řekl veterinář?
    15.4.2004 12:24MMMoni
    Tanisek:
    rikal, ze je to rozhodne setrnejsi zpusob, nez kterekoliv spreje ... ze Frontline olej se nedostava komplet do kuze, ale jde vylozene po tech parazitech ... takze nemuze nijak ublizit ....
    15.4.2004 12:39Káčula
    Pavysi, omlouvám se, ale půjčila jsem si bez dovolení jednu fotku tvých psouních miminek a plácla jsem ji na svou školní stránku, kterou jsem byla nucena vytvořit za domácí úkol. Vydávám ji za mladou fotku naší Bediny :-) Doufám, že ti to nevadí, jinak tam samozřejmě připíšu nějaký dodatek. A za rok mi tu stránku beztak smažou.
    15.4.2004 13:35pavys
    Káčula
    To je "neštěstí" :-))) Hlavně aby se stránka líbila ! Ahoj
    15.4.2004 15:54Káčula
    No jen abys mě jednou nežaloval o vysoké odstupné za porušení autorských práv :-)))
    - - - - -
    Odškodné, pochopitelně :-)
    - - - - -
    Jo a když už jsem tady - zkoušeli jste někdo někdy nasadit vypasenějšímu psounovi dietu? Já nevím, co vynechat z jídelníčku a co ne. Bedina hrozně žere suchý chleba, po kterém je podle mě taky trochu vypasená, ale mám strach, že když jí ho seberu, nebude mít o co brousit zuby. Jinak totiž sem tam hlodne do dřevěného domku, ale klacky na hlodání jí nechávají úplně chladnou.
    - - - - -
    A Pavysi, co proti mně máš, že jsi mi zamítnul navázat komunikaci po ICQ? :-)
    Ale vysvětlila jsem to tady.
    15.4.2004 16:22MMMoni
    Kacula:
    pokud chces dietu, tak jen o sene a vode :) a zrni podavat jen to nekaloricke :) to se osvedcilo me ... ten tyden dva to vydrzi i bez brouseni zoubku :) sem tam akorat aby nerekl, ze ho trapis hlady mu dat treba jen listek kedlubnu, ale malinkej kousek, spis jako laskominu :) jinak jen seno a trocha zrni ... zadne ovoce, zadny chleba .... zadne pamlsky .... nic :) mozna bych zkusila podavat trosku vitaminu bud do vody nebo do ty trosky zrni :)
    15.4.2004 21:24tanisek
    Kačula
    My teď trápíme Božku hlady. Nasadila jsem mrkev a seno. Dneska dostala pro spestření kousek jablíčka.
    - - - - -
    A chleba bych psounkům nedávala bych vůbec. Nech je brousit o klacek, ne? Nějaké polínko nebo tak. Ten chleba raději zruš navždycky. Jo a zrní nekrmím vůbec. A s vitamíny nesouhlasím.
    - - - - -
    Psouni mají zimní období bez krmení a zpracujou až třetinu svojí váhy. Jejich organismus je na to připravený a trpět nebude. Při naší - "velmi přísné dietě" krmíme jen senem a vodou. A trpím při ní víc já než psoun, protože Tanýska hubeňoura krmím zvlášť a Boženka jenom slintá chudinka.
    - - - - -
    MMMoni
    Já vím, že to jablko je špatný, ale mě jí bylo fakt už líto - tři dny je jenom na senu a jablíčka byl jen kousíček..... Jo jsem zlej slaboch a příště jí ho nedam!
    16.4.2004 08:04MMMoni
    Tanisek:
    :))) no jablicko je jedno z nejkalorictejsich ovoci :) kdyz uz, tak jak rikam, radsi listek toho kedlubnu :) spis nejakou zeleninku nez ovoce, kdyz uz se na ne nemuzete divat :) delas to preci kvuli ni, obezita u psounu neni zdrava a rozhodne ji tim neprospejes ... jinak jsem dala na tebe a zadne vitaminy nyni nepodavam. Psouni jsou stale opelichani, zvlastne Bubla, ma cele brisko hole :) tak jsem zvedava, jestli jim ta srst vubec zaroste :) nemuzu totiz sehnat tu vitaminovou pastu nikde :)

    Co se tyce zrni .... ja bych ho uplne nevynechala, protoze je prirozenym zdrojem vitaminu, mineralu a vsech tech veci :) me se osvedcila smes pro krecky od firmy Apetit. To je v dobe diety ... jinak ho micham s trochou ovesnych a psenicnych vlocek .... ale opravdu jen trosicku .. trosky granuli s kokcidiostatiky (granule pro kraliky, nikoliv vsak krmne) a sem tam pridam lnene seminko na srst :)
    16.4.2004 10:59Bobáš
    Před časem jsem psala o Bobovi a jeho pelicháním. Byla mi doporučena pasta nebo tabletky s mořskou řasou. Vitamínovou pastu jsem nemohla vůbec sehnat, tak jsem koupila ty tabletky. Ale s velkou lítostí to Bobáš odmítl. Tak jsem je uložila a pátrala dál po pastě. Až jsem jí konečně sehnala v takovým malinkým obchůdku v Praze Libni. Četla jsem, že to jediné psouni žerou. Tak jsem se dala na zkoušení, ale opět žádná sláva, očichal a zhnuseně odešel. Znovu jsem zkusila tabletku a s podivem jí sežral. Tak mu teď dávám jednu ráno a pak ještě jednu večer. A včera jen tak pro zkoušku jsem vyndala pastu z lednice a přímo dala do tlamičky a najednou se po tom může utlouct. Tak teď nevím, co dávat. Zatím žádnou změnu nepozoruji, ale nehorší se to.
    MMMoni:
    Jestli jseš z Prahy, tak si zajeď do Libně pro tu pastu. Dostaneš se tam tramvají z Palmovky a stanice je Bulovka.
    16.4.2004 12:50MMMoni
    Bobas:
    no vidis, to je skvely :) dej tomu cas tak tyden az dva a uvidis to zlepseni :)

    Jinak dik za tip, ale je to pro me prilis daleko ... nemam cas tam jezdit .. ale kdyz bude cas, urcite tam rada zajedu, dik :) ono sehnat tuto pastu je fakt kumst :)) ale uvazuji, ze si ji objednam pres net ;) je tam i levnejsi ....
    17.4.2004 16:17miska
    Ahoj vsichni, chtela bych se zeptat jestli nechavate zkracovat zoubky psounkum u veterinare a pokud ano na kolik vas to prijde? Ja byla v patek se Samem a nechala tam 300kc jen za zkraceni zoubku coz se mi zda trosku prehnany
    18.4.2004 08:45Balů
    MMMoni tak pak napiš jak to dopadlo. On mi řikal, že se psounům prostě nemohou dávat přípravky, které nejsou tzv. přírodní. Prý to psounek špatně nese a některý může i umřít. Já ani neprotestovala, protože pudr není drahý, pomáhá a psounek i voní.
    Máte problémy s první trávou? Já ano. jednou jsem svého psouna přiotrávila první trávou.
    18.4.2004 12:59Tanisek
    miska
    Nezkracujeme, psounci si je brousí sami
    19.4.2004 13:14MMMoni
    Balu:
    Jak to dopadlo? no normalne ... psounek je ziv a zdrav :) a rekla bych, ze se i prestal drbat, coz je pro me dulezite :) ani bublince to neublizilo, takze si myslim, ze je to ok :)

    Prvni trava?
    ani mi nemluv ... Cip z ni mel asi 4 dny supr prujem, chudatko moje ... ale ted, kdyz spapa travu, tak uz je to ok :) s prvni travou je treba opatrne ... take jsem to treba nevedela ... :)
    - - - - -
    Pavys:
    kdepak mame dalsi fotecky?? ;)
    19.4.2004 17:07Balů
    MMMoni: Tak to je dobře.
    19.4.2004 19:28pavys
    Ahoj všem,
    po šesti týdnech jsme byli nuceni přistoupit k zásadnímu opatření. Betynka začala výrazně hubnout, chřadnout ( evidentně utahaná ) a neustále utíkat od těch tří " pometel " - raději spala " jen tak " ne druhé straně výběhu než s nimi . . . a tak jsme je oddělili ( nebojte, daří se jim dobře ). Už druhý den jsou mláďata sama a bez problémů žerou. Dneska jsme je na zkoušku dali k rodičům - já se jen divím, že je nezabijou - všichni tři si vyberou oběť ( tátu nebo mámu ) a hromadným útokem ho napadnou - staří jenom utíkají :-) Počítáme ještě tak týden nebo dva a půjdou . . .
    21.4.2004 09:48Tabi
    Pavys:
    Držíme Betynce palečky, aby ji bylo líp! Určitě je to jen unava maminy na mateřské dovolené :o)))
    21.4.2004 12:45Káčula
    Tak mi připadá, že Bedina teď na jaře tlostne i z vody :-) Asi jí budu muset příští zimu regulerně vyhladovět, aby to měla jako v přírodě. Ale teď na jaře jí narostl překrásný kožich :-) Možná je to jen opticky tím kožichem :-)
    S kousáním klacků je to bledé - cokoliv, co je určeno pro ní na kousání, ji nezajímá, ale nábytek by nám s radostí rozložila.
    21.4.2004 19:52Kety
    Já bych si chtěla pořídit psouní holčičku,ale rodiče mi to nechcou dovolit.Za kolik by jste to malé psouně prodali?a kde bydlíte?Prosím odepište
    - - - - -
    A jak staré ty psouní holčičky máte?Odepište
    21.4.2004 20:09pavys
    Kety :
    Ahoj, předpokládám, že ten dotaz patří nám ( snad ) :-). Bohužel tě musíme zklamat, ale bohužel dodnes si nejsme jisti, že se jedná o holčičky a hlavně už náme všechny psounky zamluvené ( vč. toho třetího o kterém stále "špekulujeme", zda si ho nechat nebo ne ). Každopádně asi není dobré koupit psouna a pak řešit jestli bude moci zůstat - takový tvoreček by měl přijít do láskyplného a připraveného prostředí ( doufám, že se mnou všichni souhlasí ) - tak si to prosím ještě rozmysli ( je to závazek na pěkných pár let ). Jinak přeju pěkný večer . . . .
    22.4.2004 10:13Kety
    Ahoj pavys děkuju ti za odpověď.Chtěla bych se zeptat a zjistit pár informací o psounech přímo od chovatele.Je lepší chovat jednoho nebo více psounů?Jestli je psoun opravdu tak agresivní od podzimu do jara, že jsou na něj potřeba rukavice?Jestli se může chovat v kleci na fretky?A jestli musí mít denně vycházky z klece?
    - - - - -
    Prosím odepis děkuju
    22.4.2004 10:37pavys
    Ahoj,
    ono to s polu trošičku souvisí - pokud máš psouna jednoho tak je samozřejmě lepší se mu věnovat co nejvíce, aby se zabavil - asi každý živočich žijící uzavřený v nějakém malém prostoru časem otupí - a pokud je sám tak je to o to horší. Takže pokud na psounka nebudeš mít čas vysloveně každý den tak je určitě lepší aby byli dva. Co se týče té agresivity - tak podle toho co tu občas čtu asi hodně záleží na ochočení a povaze psouna - zřejmě se někteří zvládnout dají bez obav z pokousání, ale třeba ten náš ne :-)). A k té kleci - nevím jak je veliká a bytelná ( hlodat umí velice dobře ! ), takže ti nedokážu jednoznačně odpovědět. Každopádně čím větší a bytelnější tím lépe pro něho resp. i pro vás . . .
    Ale ke všem těm dotazům by se mohli vyjádřit i ostatní účastníci diskuze - každý má trošičku jiné zkušenosti a názory - musíš číst mezi řádky a vybrat si to pravé :-)
    Tak zatím
    - - - - -
    samozřejmě SPOLU :-)
    22.4.2004 13:10MMMoni
    ahoj vsem ... tak jsem zjistila, proc Cip se prestaal od jiste doby zajimat o Bublinku ... ona to totiz neni zrejme Bublinka, ale Bublinak :) Mate nakej tip, jak rozeznat pohlavi? u Cipa je to zrejme, ale ja nevim jak to vypada u holky :) mam pocit, ze to maj stejny, oba maj takovou koulicku, pak otvor s pachnoucimi cerviky, ktery vysouvaj a ritni otvor ;) jenze je fakt, ze Bublinka tolik nesmrdi, kdyz se ji neco nelibi nebo neco ... to Cip smrdi okamzite, kdyz vystrkuje cervy :) a Bublinu jsem je nikdy snad vystrkovat jeste nevidela ... tak co radite? :)
    22.4.2004 14:34Kety
    Cau pavys promiň, že tě zase otravuju ,ale v čem chováš ty svho psouna?V terárku,kleci nebo kde ?Prosim napiš
    22.4.2004 15:54Matu
    MMMoni:
    ahoj, někde jsem na to narazila, bohužel už si nevzpomenu kde. Zkusím zapátrat. Každopádně jediný rozdíl byl ve vzdálenosti "kouličky" od červíků :-)
    - - - - -
    MMMoni:

    http://www.psoun.com/otazky1.htm
    22.4.2004 16:31MMMoni
    Matu:
    jo, dik .. ja to hledala, ale nemohla jsem to najit :) hodna ... v tom pripade se obavam jeste vic, ze Bublinka ja Bublinak ... ach jo :(((( ja ho nechci dat pryc :( leda, ze by bydlel s nama v byte, aby se vzajemne nevideli ... ale kdyz ja nechci, aby byli sami ... tzn. koupit dalsi dve samicky ;((( na coz nemam .... sakra!!!!
    22.4.2004 22:01Tanisek
    MMMoni taky je tu řešení, že bys je nechala kastrovat, to se pak dva samci snesou. Vím že je to drastické, ale bez starostí.
    - - - - -
    Kety pokud nebudeš mít na svého psouna čas alespoň dvě hodiny deně, nemá cenu si pořizovat ani jednoho, natož dva, potom Tě ani jeden nebude respektovat! Já jsem díky psounovi udělala čistku mezi "přáteli". Všichni, kdo byli ochotni akceptovat, že mám mimčo, které buď chodí všude se mnou, nebo nikam na víkend nejedu, zůstali. Ostatní padli. Velmi jsem omezila svůj osobní život a myslím, že oba moji mazlíci jsou slušně vychovaní.
    - - - - -
    Moji dobří přátelé mají Tanýska rádi, přestože je kolikrát kousl. Pochopili totiž důvod, proč se tak stalo. A těchto lidí si opravdu vážím, protože si dokáží uvědomit, že chyba byla na jejich straně a že psoun byl vystrašený z jejich chování.
    Tihle lidé překousli ohlodaný nábytek, když nám Tanýsek v noci utekl z přepravky.
    Jinak psoun nemá problém prokousnout těžkou koženou pracovní rukavici když má amok.
    A vycházky samosebou potřebuje, jak napsal Pavys psoun otupí a nejen to, bude Tě považovat za nepřítele, který mu brání v něčem, co je pro něj zajímavé (objevování) a důležité (pohyb). A když psoun začne někoho nemít rád, tak to bolí.
    tanýsek, který se mnou měnil partnery a bydliště je ode mne neodlučitelný. Nikdo si mě nedokáže představit bez něj. Jednou jsem ho nechala samotného doma a pro oba to zřejmě byla muka. Já jsem netušila, co s ním je a on ležel v místě, kde jsem ho opustila. S Boženkou tak úzký vztah nemám, protože jsem ji pořídila k Tandovi, ale přesto, že jí hodně často "hrabe", má mě za vůdce skupiny a nechá si ode mně všechno líbit.
    - - - - -
    Pokud budeš psouna opečovávat, chránit a dávat mu všelijak najevo svou láskü, vrátí se Ti to milionkrát! Pokud ho zanedbáš, vrátí se Ti to ještě vícekrát!

    Jo a asi tu budou pořeklepy, protože díky drbání psounů ve svcém klíně píšu jednou rukou.
    23.4.2004 05:09pavys
    Kety:
    my máme psouny ve výběhu - něco jako velká klec asi 140x80x50. Mám dojem, že je někdy i vyfocený - možná tady v albech nebo na
    http://psouni.wz.cz/.

    Všem Betynka dneska ráno umřela :-(((
    23.4.2004 07:48Kožót
    pavys: docela šok po ránu. Myslíme na Vás.
    23.4.2004 08:03pavys
    Kožót:
    Vzalo to rychlý konec. Je to hnus. Každopádně díky.
    23.4.2004 08:58Matu
    pavys:
    je mi to moc líto
    23.4.2004 09:31Kety
    Ahoj pavys to je mi vážně moc líto.Měj se hezky.
    23.4.2004 09:34Bobáš
    pavys:
    taky je mi to moc líto. A byli jste s ni u doktora? To si asi určitě teď jednoho prcka necháte.
    23.4.2004 11:51pavys
    U doktora jsme nebyli. Jak jsem psal tak pohubla, stranila se mladých ( ale to dělal i Míša - jsou hrozně neposední a pořád po nich lezou ), ale viděli jsme jí žrát tak jsme to přičítali únavě. Ještě předevčírem kojila, ale včera večer už ležela jako v komatu - jen dýchala. A po půl pátý ráno . . . :-(((
    24.4.2004 13:42Tanisek
    pavys
    líto, líto, líto! :´-(
    24.4.2004 15:42Tabi
    pavys:
    To je nám moc moc líto. Držte se a s námi si starost nedělejte !
    26.4.2004 08:10MMMoni
    Pavys:
    Je mi moc moc lito, ze Vam Betynka umrela! Moc me to mrzi ... Kez by tak zviratka umela mluvit, aby nam rekla, co je boli ci trapi ... :((((

    Jinak jsem Vam chtela jen napsat, ze Bublinka je preci jen holcicka. Po mem blizsim zkoumani jsem se v tom utvrdila :) dokonce je od nedele opet na par dni ubytovana u CIpa ;) sama si k nemu vlezla. Jsem zvedava, jak dlouho jim to zase vydrzi :) uz mi prijdou jak manzele, co se pohadaj, manzelka se na par dni odstehuje a pak se zase vrati, pac zjisti, ze ten jeji je stejne nejlepsi a jedinecny ;)))) Tak trosku veselejsi story po te smutne zpravicce :(
    26.4.2004 09:38Tabi
    Ahoj lidičky, děláme poslední přípravy před příchodem psouní slečinky a potřebovala bych poradit ohledně klece. Už sice máme metrovou krychli, ale předešlá psounka ji prokousala pletivo, takže se musí znova obalit. Než se do toho pustíme, chceme ještě koupit nějakou klec a tak bych Vás poprosila o zkušenosti, jestli bude lepší vyšší nebo delší. Naše Tina strašně ráda šplhala a "visela" co nevýš, co Ti vaši lumpíci :o) ?
    26.4.2004 10:02pavys
    Všem moc děkujeme. Je to moc smutný, ale nedá se nic dělat. Jinak všichni ostatní jsou naprosto v pořádku. Mladí už tento týden půjdou do nových domovů - čekání si zkracují trápením táty nebo demolováním druhé klece ve které tráví čím dál víc času ve "vyhnanství" - přeci jenom máme Míšáka rádi :-))) - oni mu nedají minutu pokoj.
    - - - - -
    Tabi:
    nám se vysoká ( první ) klec moc neosvědčila, ale zase je dobrá kvůli místu. V současném výběhu mají pěkný prostor pro pohyb a myslím, že je to lepší. Když chtějí do výšky tak vždycky něco najdou :-).
    26.4.2004 10:23Káčula
    Betynky je mi moc líto ;-( Myslíš, že jí tak mohly vyčerpat mláďata?
    Tabi: Já také hlasuju pro nízkou klec. Bedina jako malá šplhala po stěnách a padala dolů a vyvrkla si nožičku. Do teď ji má méně ohebnou než tu druhou, přestože na rentgenu se nic závadného nezjistilo. A ve větší se může alespoň jakž takž proběhnout.
    26.4.2004 11:16Hippodamus
    Ahoj, tak jsem zašla do společenství psounů, i když jsem tu vlastně nikdy nebyla,protože stíhám chodit tak max. na králíky, abych Vám napsala příšernou věc a taky vlastně varování!...
    Musim Vám napsat událost(až teď, nešlo to hned...), snad nejhorší na světě, stala se minulou středu a týká se Bey, mé milované psounky...ani nevim, jak mám začít...teď jsem byla nemocná, asi 14 dní, a měla jsem na zvířata moře času, bylo to bezva, no a Beu jsem každý den dala do klece(né do té její velké, ale do takové té menší, cestovní, ) na balkon, tak na hodinku, aby se nadýchala čerstvého vzduchu a byla trochu na sluníčku, trochu ve stínu, klec byla dobře zavřená, nahoře na karabinu,v životě jí neotevřela, nikde nerozkousaná...no a tu středu jsem jí dala na balkon zase...asi tak za půl hodiny někdo bláznivě zvonil na dolní domovní zvonek, byla to sousedka, zved tel. brácha a řiká mi:že prej spadla Bea dolu, na ulici, (ze 3 patra!!!)Že si sousedka myslela, že je to moje zvíře, protože věděla že jsem do nich blázen, tak zazvonila na nás...
    Byla jsem jak smyslů zbavená, nic jsem nevnímala, nic, jen jsem běžela dolů, s botama i kabátem, našel jí pán, co má vedle v domě starožitnosti, dal jí do košíčku, když jsem přišla, seděla tam, krev jí trochu tekla z pusinky a ze zadečku, opravdu tady nemá cenu popisovat, jak mi bylo,a hlavně!!!jak bylo jí......
    vzala jsem jí, byla jsem nepříčetná, hysterická, Bea mi věrně ležela pod kabátem, moc se nehýbala,ale tak se na mě dívala...pán co šel kolem, řekl, že mě i tu sousedku, která má naštěstí ráda zvířata,vezme auta a odvez mě na veterinu, blízko našeho domu, kterou ta sousedka doporučovala jako dobrou (já jinak chodim se zvířatama na vzdálenější vet.) byla jsem mimo a jen brečela...vysadili mě a odjeli, sousedka mi půjčila 1000Kč, jenže já jsem zjistila, že v týhle ordinaci otvírají až za hod. a půl, tak jsem šla do nejbližší o které jsem věděla k doktorce Rýdlový, jak byla v pořadu Miláčci, jenže tý nevěřim, ale co jsem měla dělat?V čekárně jsem tak bulela, neměla jsem kapesník, posmrkávala jsem jak nikdy a Bea ležela, jen občas se snažila přesunout, jak otevřeli dveře ordinace vlítla jsem tam, samozřejmě za nevole ostatních lidí, co tam byli předemnou...neveděli co s ní, mladá doktorka jí píchla 3 injekce a řekli, ať jí dám domů, do klidu...tu krev asi čůrala, nevědělo se, jestli má prasklej močák, nebo vlastně co, snad nic zlomeného neměla...domu jsme jeli busem, furt jsem brečela...nudle mi tekli fakt snad všude...
    - - - - -
    ....doma spala v pelíšku, jídla ani vody se ani nedotkla, jen se tak divně převalovala, v pozicích divných pro psouna, zjevně si chtěla ulevit od bolesti, já jsem byla nepříčetná...večer jsem měla na vet. zavolat, jak jí je v šest jsem volala, Bea už byla divná, pomalá, hlavičku, tu její nádhernou psouní hlavičku si opírala o seno...na tý vet. mě dali číslo,na vet. spešl na exotická zvířata, ten už tam samozřejmě nebyl, sestra mi řekl, že pro mě nemůže nic udělat...teď jsem neveděla co dělat!!!A tak jsem si řekla, že
    pojedu na starou známou Palmovku, kliniku, kde mi už hodně pomohli, třeba i s želvou(zvířetem celkem neobvyklím, stejně jako psounek)...jela jsem tam tramvají, smutná jak noc...řekli, že se pro tyhla malý zvířata už nedá moc dělat...nechali si jí tam, naštěstí, já bych se nemohla doma dívat na to, jak umírá...že prej mám ráno zavolat...jela jsem domu, nemůžu, nedokážu popsat, jak mi bylo, uplně se mi chtělo zvracet...celou noc jsem nespala, převalovala se a brečela,šla jsem se do kostela s Hippem(mým psem) za Beu pomodlit...furt jsem si řikala, jaká jsem kráva neskutečná, jak jsem jí mohla na ten balkon dávat, prostě si tu klec záhadně otevřela, psouni...šplhači...tak jsem se bála rána a toho telefonátu...uplně jsem z toho měla horečku, bylo mi příšerně, ale měla jsem pykat víc za to, jakou blbost jsem udělala...nemohla jsem spát furt jsem prosila Hippa a králíky a tak, aby na Beu mysleli...pořád jsem se modlila, k ránu jsem jen odpočítávala hodiny a bála se toho okamžiku zavolání...tak se mi třásli ruce...a řekli mi, že Bea ráno umřela................................................................................................................................................................................................................................................já vlastně už nevim, co mám teď psát, to zoufalství je neskutečný, já kráva debilní, jsem to zvíře připravila o takovejch 8 let života!!!!Tohle si nikdy nepřestanu vyčítat, takovýto vrátit čas....kdyby umřela přirozeně, je to tragédie, neskutečná, ale tohle je horší, kór když za to nepřímo můžu...ona byla tak úžasná,jedinečná, jak jí člověk za těch třičtvrtě roku poznal.......ostatně co bych vám vyprávěla, vždyť znáte psounky!Co je to za zvíře...
    Nenávidim se, furt myslim na to, jak jsem si s ní ještě v úterý dopoledne hrála...jak vrtěla ocáskem, jak hajala v tom pelíšku, kterej si vytvořila a jedla tima ručičkama to seno, jak u mě spinkala v náručí, ťapkala pacinkama po obličeji...Nenávidim se za to, proč jsem jí na ten balkon dávala....
    Ve středu odpoledne jsem jak mátoha, jela na veterinu pro přepravku, ještě tam bylo to jablíčko a ta vůně psouna...mé Beušky.Ještě před tím jsem obvolala všechny zveráče, nikde holku neměli, budou až mláďata, třeba za rok...Když jsem se vracela z tý veteriny koupila jsem na Letenskym náměstí psouna nového, já bez něj už neumim žít...nevim, nevim, jestli je to sobeckost, takhle zahnat ten žal, ani nevim, jestli si ještě tohle úžasný a milovaný zvíře zasloužim...ale já jsem to jinak nedokázala.Je to kluk a jmenuje se Bou, ne, podobnost jména není čistě náhodná...
    Asi ho nechám tak v roce vykastrovat...a je stejně starej jako Bea, je to její brácha...
    To je konec příběhu, fakt nechutnýho příběhu, za kterej se nesnášim a tak příšerně se mi stýská po Bee, jsem zoufalá, už nikdy to nebude takový, protože každý zvíře je jiný a Bea byla jedinečná.Mě se po ní tak hrozně stejská, já jí chci mít zase tady!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jak musela trpět hroznou bolestí, kvůli mě..........................mě se tak stejská!!!A nevim, jestli to někdy přejde...,............................................................................................................................................................................................................................................................................................................. A když hladim fakt skvělího Boa, tak jen a jen myslim na beu...
    26.4.2004 11:32MMMoni
    Hipp:
    zdravim te a je mi lito, zes k nam zavitala v tak smutny veci ... jenze, takovy veci se proste stavaji a nema smysl se za to obvinovat. Stalo se a stat se to muze komukoliv z nas ... nicmene vim, jak ti je, protoze i ja ztratila jednu psouni holcicku Kulicku. Nejuzasnejsi stvoreni na svete. Umirala mi primo v naruci, ale byla nemocna, doktori zanedbali leceni, nebylo ji uz pomoci. Zemrela pri prevozu na veterinu. Dlouhe dva mesice semnou nebyla rec, byla jsem vecne smutna. Ani pritel se na me uz nemohl divat a rozhodl se jet semnou pro psounku novou. Jenze ... dalsi psounka uz nikdy nebude takova jako Kulicka ... ale mam ji stejne rada, ted mam i psouniho kluka Cipa, ktery je take veliky mazel a jsem za ne moc rada. Ale na Kulicku presto nikdy nezapomenu. Udelala jsi dobre, ze sis hned poridila psounka noveho, vubec to neni zadne sobectvi. Clovek se chybama uci neustale a jak rikam, stat se to mohlo komukoliv z nas, tak nesmutni a drz se! Preji hodne sil, ale Bou ti tu bolest pomuze prekonat ... Vim, ze zviratka se u tebe maji vytecne, proto jsem i za tebe rada, ze mas Boa :) ale dekujem za zkusenost a snad si i ostatni daji pro priste pozor ...
    26.4.2004 11:34Tabi
    Hippodamus:
    Bey je mi moc moc líto a Ty si nic nevyčítej, udělala jsi všechno, co jsi pro ni považovala za nejlepší. Holt to jsou lumpíci šikovní a člověk jen kouká, co všechno zvládnou, aby si mohli trochu zalumpačit. Je dobře, že sis koupila Boa, on Tobě pomůže alespoň trochu od smutku a Ty jemu k k krásnému životu plnému lásky a péče. Hlavně si už nic nevyčítej, Beince to nepomůže a Bou ze smutné a uplakané paničky taky nebude mít radost. Držím palečky, aby smutek rychle odešel a Bouovi spoustu zdravíčka!
    26.4.2004 12:01Hippodamus
    díky holky.......fakt jsem ráda, že mám Boa..., je to skvělí...ale vlastně mu furt řikám Beo...ahoj, doufám, že zas někdy zajdu:-)
    26.4.2004 12:13pavys
    Káčula:
    Nemůžeme říct co přesně se stalo, ale myslíme si, že to souvisí s těmi mláďaty. Je fakt, že ti lumpíci jim nedají chvíli pokoj - pořád po nich lezou, dožadují se pozornosti a když spí tak se v podstatě neustále min jeden vrtí - a spí samozřejmě v teple pod někým ze starých . . . Proto jsme je i poprvé dali pryč, když jsme si všimli, že je Betynka nějak hubenější a utahanější. Pak byla dva dny stejná a my si mysleli jestli naopak nebude smutná, že jsme jí je vzali . . . jak to máme vědět. Jak psala MMMoni - do hlavy jim nevidíš. No tak jsme jí je vrátili . . . a druhý den večer jí našli v podstatě v komatu - vůbec na nic nereagovala - jen dýchala a očíčka zvrácená :-(. Vzali jsme si jí na noc k sobě zahřát ( byla dost studená ). Kolem čtvrté otevřela očíčka a trošku se vzepřela packama . . . bohužel to bylo to poslední co udělala. Po půl páté ráno umřela. Je to fakt hnus, když je člověk u toho.
    - - - - -
    . . . ale už tu toho smutku bylo dost ! Nacháme toho, ne ?!
    26.4.2004 12:56Tabi
    Ahoj lidičky, teď mi pan Kaprál napsal, že zatím nemá mláďata k odběru, snad koncem května. Já se asi zblázním :O( Pavys-ku, to si neber osobně, jen ať Vám dělá mláďátko tolik radosti jako Betynka :o)! Kdyby ta cena u paní Keltnerové v Kolíně byla aspoň o trochu nižší, už bych vyjela a stanovala před zahradou, dokud si jednu psounku neodvleču.. :o) Ach jo, přeji všem zvířátkům hodně zdaru.
    26.4.2004 13:26MMMoni
    jj, dost uz bylo smutku ... pro osvezeni .... mrknete na muj web na denicek krecku ;) mam tam hezky fotky :) snad se budou take libit :) http://monika.dathen.com
    26.4.2004 14:26Tabi
    MMMoni:
    Ahojki, křečky jsem zkontrolovala, pěkná úroda :o) Gratuluji Bublince k jejímu pohlaví :o), je fajn, že nemusíš dávat nikoho pryč. Pozdravuj manželský pár a průběžně informuj o jejich "rodinné situaci" :o)
    26.4.2004 15:52MMMoni
    Tabi:
    jo dik :) jasne, ze budu :)
    26.4.2004 17:56Balů
    Můžete mi prosím dát tel. na nějakého dobrého veterináře?
    Hippodamus:
    Přestaň se trápit (Stalo se). Bohužel se to nedá vrátit. Trochu jen nesohlasím s tou kastrací. Proč ho chceš nechat kastrovat? Je třeba pravda, že psoun je v zimě agresivnější (na cizí), ale to přece není důvod. Já si myslím, že si to člověk v žádném případě nemá nijak ulehčovat. Ber ho takového jaký je.
    Můj psounek je v zimě agresivnější a nemůžu ho nikam dát hlídat (teoreticky), ale to není důvod ke kastraci.
    27.4.2004 07:52MMMoni
    Veterináři:
    Zde se snažím zaměřit na vhodné veterináře, kteří psounkům rozumí po
    celé republice, protože z vlastní zkušenosti vím, že ne všichni
    veterináři psouníkům a jejich zdraví rozumí. Jakákoliv jejich
    nevědomost či nedostatečná zkušenost může být pro psounka nebezpečná.
    Proto bych uvítala každý spolehlivý a ověřený kontakt na dobrého
    veterináře v jakémkoliv okresu, městečku či vesničce.

    Praha:
    p. MVDr. Král - pečuje o psouníky v pražské zoo, odborník přes psouny
    Kontakty:
    ordinace v Pražské zoo: 296 112 111 (po-čt od 8:00 - 14:00)
    ordinace v Břežanech: 241 910 622 (čt-ne 16:00 - 19:30)
    ordinace v Praze - Dejvicích: 233 326 022 (po-st od 17:30 - 19:30)
    v naléhavých případech číslo na mobil: 603 266 017

    Brno:
    p. MVDr. Jekl - specialista na drobné savce, zkušenosti i se psouny
    Kontakty:
    ordinace v areálu Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně v
    ulici Palackého 1/3: 541 562 382 - pro plazy a drobná zvířata (po-pá
    ambulance od 8:00 - 12:00 a od 13:00 - 15:00)

    Plzeň:
    p. MVDr. Engelthaler - taktéž doporučován jako specialista
    Kontakty:
    ordinace v ulici Dolní Bělá 82: 373 394 361 (út-pá od 17:30 -
    19:30)

    Ústí nad Orlicí:
    p. MVDr. Jaroslav Pirkl - zkušenosti ze psouny
    Kontakty:
    ordinace v ul. Ježková 1073: 465 524 559 (po-pá od 15:00 - 18:00)
    v případech nouze volat na mobil: 602 431 141

    Kladno:
    pí. MVDr. Alena Prokešová - zkušenosti ze psouny
    Kontakty:
    ordinace v ul. Zd. Petříka 2273: 312 247 592 (po-pá od 8:00 - 12:00,
    13:00 - 20:00 ; so od 9:00 - 13:00 ; ne od 14:00 - 19:00)

    Brzy snad budou i v sekci veterinarni pece ...
    - - - - -
    Sama jsem tyto doktory obvolavala a ptala se jich, zda psounky znaji a maji s nimi zkusenosti ...
    27.4.2004 08:34tanisek
    MMMoni
    Dolní Bělá je název vesnice ve které pan doktor ordinuje
    27.4.2004 08:35Tabi
    MMMoni:
    veterináři - šikulka :o)) !
    27.4.2004 11:32Káčula
    Co je to "tarbík"?
    - - - - -
    Ožili vaši psouni teď na jaře? Bedina totiž prospí snad 20 hodina denně. Ale jinak vypadá zdravě, hlad má jako vlk.
    27.4.2004 17:44Balů
    MMMoni díky. Jáký je Mvdr. Král? Chodí tam někdo? Já byla u 2veterinářů a zatím tim moc. Připadalo mi že to dělají formou pokusů a omylů
    28.4.2004 07:48Kožót
    Balů: Dr. Král je v pohodě. Chodíme tam a Kóžovi vždy pomohl. Jen chci varovat před Dr. Motlem z Průhonic, toho zajímaj nejvíc penize (a ne malé), které po "zákroku" vyinkasuje. Já jen, že když už tu nějaké veterináře doporučujeme, tak bych navrhoval i některé veřejně pranýřovat :-)
    28.4.2004 08:04MMMoni
    Balů:
    ano, pan doktor Kral je jeden z nejvetsich odborniku v cele CR. Studoval psouny nekde v americe, ma s nimi bohate zkusenosti i diky psounum v prazske zoo, atd. Sice jeho sluzby stoji velke penize, ale urcite se to vyplati. Oproti doktorovi Motlovi z pruhonic to jsou smesne penize ...

    Kozot:
    ano, i ja mela z Motlem spatne zkusenosti ... psala jsem to i na psounich strankach ... proto ho take nedoporucuji ve svem seznamu doktoru pro psouny ...

    Pripravuji i sekci "vhodne vyrobky pro psouny" ... tzn. vhodne krmne smesi, vitaminy, pochoutky, atd. Proste vse, co je volne dostupne v prodejnach ... kdyby jste meli nejaky napad, zkuste ten ci onen vyrobek vyfotit a poslat mi fotku :) ja mam take v planu znasilnit par zveraku a nafotit tam par veci :) take chci pripravit sekci o vhodnych podestylkach :)
    28.4.2004 09:11Kožót
    MMMoni: já vím, psala, my také, ale myslím, že zmínit Motla v negativní smyslu má cenu i tady. A "honoráře" Krále proti Motlovi jsou opravdu směšné.
    28.4.2004 12:41pavys
    Ahoj všem,
    udělali jsme asi poslední fotky všech tří psounků -
    http://psouni.wz.cz/ . Zítra už jeden pojede pryč . . .
    28.4.2004 12:56Tabi
    pavys:
    Stehuje/ - jí se daleko, nebo je budete vídat?
    - - - - -
    pavys:
    a fotečky jsou jako vždy skvělé! :o)
    28.4.2004 13:27pavys
    Tabi:
    zřejmě je uvidíme jenom na internetu - pokud je majitelé "zveřejní" :-)
    28.4.2004 13:30Káčula
    Pavys: A dáváš je známým, nebo cizím na inzerát?
    28.4.2004 13:33pavys
    Káčula:
    ty lidi znám jenom po nakontaktováí přes inzerát. Ale věřím, že budou dobří a hodní.
    - - - - -
    . . . nakontaktování . . . :-)
    28.4.2004 13:38Tabi
    pavys:
    držím palečky, aby se měli moc moc fajn!
    28.4.2004 13:39Káčula
    Pavys: Neplánuješ kontrolní návštěvy? :-) Jsou to skoro tvoje děti :-)
    28.4.2004 13:49pavys
    Káčula:
    Ne to opravdu neplánujeme :-). Jednou jsme se rozhodli těm lidem věřit tak se tak taky musíme chovat. Samozřejmě je, když bude příležitost rádi uvidíme, ale víc dělat nemůžeme a ani nechceme. Předpokládám, že si je oba berou po zralé úvaze a s chutí se o ně láskyplně starat.
    28.4.2004 14:11Káčula
    Pavys: Takže třetího prcka si necháváte, nebo si někdo bere rovnou dva?
    28.4.2004 14:33pavys
    Káčula:
    Jednoho si necháme. Nechceme, aby byl Míšák sám a snad se nám nebude tak stýskat.
    29.4.2004 10:37Hippodamus
    Balů:S tou kastrací jsem napsala proto, že mám, ani nevím proč, pořád zafixovaný, že jsou kluci trochu problémovější než holky...ale teď, když už jsem Boa poznala alespoň trochu, se mi zdá, světě div se,že je ještě větší mazlíček než Bea!!Ten chce furt, furt, furt , furt drbat, už ani nechce běhat po místnosti...Takže asi ano, necháme přírodu přírodou...
    30.4.2004 15:44Tabi
    MMMoni:
    držím na pondělí palečky!
    30.4.2004 20:57Balů
    Mám doma nového drobečka od pavys :). První den trošku stávkoval (nechtěl papat, průjem), ale dnes začínáme být konečně kamarádi. Zatim jsem ho nedala k Balů, protože chci aby si první zvykl na nás. Balů viděla jen přes klec, ale zdravili se cca 20minut. Pak si dávali pusinky a okusovali se . Já ani nečekala, že bude tak malinká (vejde se do dlaně).