od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Květen v roce 2005
  • Zobrazuji 74 zaznamu.
  • 2.5.2005 09:32Bobas
    Tanisek
    tak já začínám 17TT a TP 18.10.
    Mám smutnou zprávu, Bobík o víkendu byl zase venku a v nestřežené chvilce přiběhl s krvavou nožičkou, moc zle to nevypadala, tak jsem ho dala do pelíšku a počkala do rána. No a ráno chudáček nemohl se vůbec postavit, ale na tu druhou, zdravou. Tak jsme ho vzali k MUDr. v Kladně, kde teda zjistila, že nožička je zlomená a že se máme obrátit na MUDr.Krále, protože to vypadá na operaci. Jdu k němu ale až dneska odpoleden, dřív to nevyřídí. Slyšela jsem o něm, že je to kvalita, tak snad to dopadne dobře. Chudáček malej, je mi ho tak líto. V práci to asi nevydržím. TAk mi držte palce.
    2.5.2005 10:37Kožót
    Zdravím všechny, tak mám týden nového psounka, tedy psounici. Jmenuje se Katka a mám ji od rodiny, kde se na ni po čase objevila alrgie. Katka byla na svou smečku hodně fixovaná a seznamování a sbližování se mnou se neobešlo bez krveprolití (mé krve). Teď je již vše ok a vytváříme novou smečku.

    O víkendu jsme byli venčit, fotky jsou zde
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=118. Katka byla hrozně zmožená a ještě v kšírkách to zalomila do klece na spaní. Hledám také někoho z Kladna na případné společné venčení.

    Bobáš: Držím palce, Král je fakt dobrej. Mrzí mne, že po přestěhování na Kladno se mi trochu vzdálil. Kde je na Kladně psouní doktor?
    2.5.2005 11:09Bobas
    Kožót
    krásný fotečky. mám jich spoustu digi fotáku, ale nemohu po přestěhování najít kabel a stáhnout si je do PC. Bydlíme ve Stehelčevsi, je to asi 6km od Kladna. Jeli jsme tam nablint, MUDr. je sice moc hodná, ale nemá rentgen a nic moc neporadila a přesměrovala mě hned na Krále. Určitě je u nás možnost, máme velkou zahradu, ikdyž ještě neni dodělaná, chybí nám chodníčky, veranda a taky plot. Také musím dokoupit kšírky, ale klidně se můžeme dohodnout, a.e teď nevím, jak to bude vypadat, tak bych spíš uvítala návštěvu než procházku. Uvidíme jak dopadnu, hned dám zítra vědět.
    2.5.2005 11:25monika
    Kožót: Po týdnu už ti dovolí hladit jí bříško? To si dobře teda zvykla! Je hezoučká
    2.5.2005 14:07Kožót
    Bobáš: Vyvenčit Katku u Vás na zahradě rád přijedu. Jak Kladno a okolí neznám, tak jsem měl problém najít nějakou pěknou, klidnou louku. Nakonec jsem našel jednu u Lidic, kde nebyli lidé, auta kolem jezdila minimálně a byla plná čerstvých pampelišek a jetele. To se Katce moc líbilo. Problém byl jen s tím, že nad náma přelétala letadla startující z Ruzyně, takže co chvíli předvedla úprk před nalétávajícím dravcem do přepravky.

    Monika: taky mě ten rychlý pokrok překvapil, hned první den (neděle) mi dost potrhala dlaň, takže jsem ani nevěřil, že sbližování bude snadné. Hned druhý den jsem si byl koupit svářečské rukavice a za jejich pomoci jsme se již během pondělka docela sblížili. V úterý jsem jí ještě moc nevěřil, tak jsem si s ní hrál v rukavicích a od středy jsem již bez rukavic, drbat se nechá všude i nasazení kšírek je bez problémů. O víkendu se mnou už spala i v posteli.
    2.5.2005 20:49Bohuš
    monika:
    já už jsem tu dlouho nebyla, tak reaguju trochu pozdě :)
    mě si doopravdy fotit nemusela :) - nejsem fotogenická :)

    nechcete v pátek vyrazit ven? Dneska jsme byli venku a super. Já se opalovala a četla jsem si a Bublinka běhala okolo. Občas jsem na ni zavolala, jelikož tráva na poli vyrostla a Bubla v ní není vidět, a ona poslušně přiběhla - sluníčko :)
    3.5.2005 07:18monika
    Bohuš, v pátek by jsme venčit asi mohli. Napíšu ti sms v pátek dopoledne, když budu mít čas. Možná napíšu i ségře, ať se přijde podívat. z fotek Tě vůbec nemohla poznat!
    My byli včera taky venku, taky myš nebyl vidět v trávě, narozdíl od Bubliny zlobil a neposlouchal a my zrovna neměli vodítku, tak jsem se včera docela prošla!
    3.5.2005 15:13monika
    Bohuš: Tak v pátek jsem pryč
    4.5.2005 21:36Bohuš
    monika:
    Bubla šíleně zlobí doma. Už má letní sídlo na balkoně, je to s ní k nevydržení...
    5.5.2005 14:27monika
    Lidi, nejsem si jistá, ale myslím, že jsem včera v upoutávce na páteční pořad na nově Víkend zahlédla psouny. Tématem je věrnost zvířat, nevím jistě, zda jsem neměla halušky, ale dyžtak se koukejte v pátek večer na Víkend (myslím, že to začíná asi v 9.
    Jestli tam budou, bude to fajn.

    Bohuš: F. taky zlobí, tak ho taky zlobíme a snažíme se ho unavovat.
    Naštěstí se mu zlobivé nálady střídají s hodnými a ospalými, takže někdy o něm ani nevíme.
    5.5.2005 15:00Tanisek
    moniko ano máš pravdu jsou tam dva peroucí se psouni, právě jsem Vám to přišla říct :-)
    9.5.2005 16:56zzaza
    POMOZTE MI RADOU PROSÍM!!!NÁŠ PSOUNEK MĚL DNESKA VELKÉ KŘEČE [x]

    Prosím VŠECHNY náš psounek 3roky Béda,měl dneska křeče.Běhal vesele,najednou silně natáhl přední ťapku,jako by se mil,ale natahoval ji v křeči,pak se rozplácl na zem,pak se uplně skorutil do klubíčka,měl u toho takové škubavé křeče,byl uplně ticho.Pak chtěl jako by jít,jenže se teměř plazil,naráz si přední nohy uplně protáhl do stran.Začala jsem ho hladit,ale po každém doteku k hlavě sebou šíleně škubl!!!Jako by reflexem či bolestí netuším,vzala jsem si hnedka rukavice,protože jsem mu vůbec nevěřila,ale neohnal se.Pak se srovnal,přední nohy natažené do předu přez hlavu.Přenesla jsem ho do klece,to byl uplně natažený jako by zthutl,vubec se neprohnul.Pak asi po 3minutách se snažil zahrabat do hluboké podestílky,to mu moc nešlo,spíš se vplazil do sena.No a asi po 10 minutách už reagoval na naše hlasy štěkal,usnul,po 15minutách už hrabal a byl uplně v pohodě!!!Pak byl jako by se nic nestalo..nechápu to.Jedině mne napadá že by měl psoun epilepsii??Řikám si neměla bych mu tetka podávat zvýšenné množství vitaminu b jako to je u lidi?Béčko je přece na svaly ne?Tolik mne to vyděsilo,děti vykulený a já málem bez dechu..když s ním hnedka pojedu na veterinu řikám si,že veterináři tady u nás -TRUTNOV,s nimi nemají skušenosti a moc toho nevědí.Teťka na mne zvědavě kouká z klece a vypadá uplně zdravě.Dodržuji do detailu veškerou dobrou péči,takže v tomto chyba nebude určitě..BUDU VDĚČNÁ ZA JAKOU KOLIV RADU.VŠEM MOC DĚKUJI PŘEDEM HLAVNĚ ZA MILÁČKA BÉDU!!!hezký den všem...
    9.5.2005 19:33MMMoni
    zzaza:
    tvuj problem vypada velice vazne, bohuzel s timto zkusenosti nemam. Jedine co ti v tuto chvili mohu poradit zkusit zavolat panu MVDr. Kralovi z prazske zoo, ktery se specializuje na psounky jako jeden z mala. Kontakt najdes zde na strankach v sekci "veterinarni pece". Presne mu popis, co se tvemu psounkovi stalo a on ti poradi co s nim. Nicmene ja bych to jen tak neprehlizela a rozhodne ho ted bedlive sledujte. Nic vic poradit bohuzel neumim :(

    Vsem:
    ta reportaz v patek na nove byla ale blbost a psouni se tam objevili na tri vteriny :))

    Bohus:
    kdyby jste nekdy meli cestu kolem nas, stavte se, dam Vam domaci seno pro Bublinku! ;) a pozdravuj ji ode me! ;)
    10.5.2005 09:26Tabi
    zzaza
    nečekej na ohlasy z diskuze, popadni Béďu a zkus některého z těch veterinářů! Moc Vám držím palce, aby to nebylo nic vážného ***

    Kožot
    no jo, Katka :o))))) v posteli :o)))))) krásná divoška ! .o))
    10.5.2005 09:42Tabi
    Rozárka dnes slaví své 1. narozeniny!!!! :o)))))))
    Gratulace a květinové dary přijímá na svém osobním mailu:
    rozarka@psoun.com
    Fotky a pár slov o naší malé rebelce později, nějak nestihám :o(
    Všem zdravé a pohodové miláčky :))
    10.5.2005 10:19Káčula
    Gratulujeme Rozárce k významnému životnímu jubileu :-)
    Na mail jí pošlu banánový dort :-)
    10.5.2005 10:25Tanisek
    zzazza
    netuším co by to mohlo být. Já bych volala doktora.
    10.5.2005 11:20Tabi
    http://linux.ifauna.cz/inzerce/?rubrika=11
    SYSEL PÁSKOVANÝ ROČNÍ SAMEC PRODÁM, IHNED DO CHOVU PĚKNÝ CENA 3500,- TEL: 603 47 68 87
    někdo ho tu myslím sháněl :o)
    10.5.2005 20:14Bohuš
    Tabi
    My s Bublí se též připojujeme...
    11.5.2005 09:03Tabi
    Bohuš+Bublí
    srdečně děkujeme .))

    Káčula
    Roza děkuje a vzkazuje, že není lakomá, takže Ti kousek dortu nechá a v nejbližší době přiveze :))
    11.5.2005 09:23Tabi
    http://linux.ifauna.cz/inzerce/?rubrika=11
    Psoun prériový Psoun prériový-prodám dvouměsíční psouňata odstavená 10.5.05.Jen Vážným zájemcům.Ihned k odběru.Tel.737162071

    Paní Keltnerovou si dovolím doporučit :o))
    11.5.2005 12:16ZZAZA..A BÉDA
    Podařilo se mi spojit se s doktorem Malotou.Jeho názor je tento:mohlo dojít k toxikaci z nenatrávené zeleniny,kterou měl v kleci přez noc.Tím se mohly uvolnit toxíny,které působí otravu hlavně v části mozku.Nebo je tu druhá možnost že by to byla forma epilepsie.Poradil tablety tiamin,čtvrtku rozpustit do napaječky,dle netu je to forma vitaminu B1-uvidíme,jak se to bude vyvíjet,pokud se to zopakuje,bude nutné vyšetření krve.DĚKUJU NEBÝT VAŠICH RAD ani bych nevěděla,komu zavolat.ZE SRDCE DÍKY DÍKY A DÍKY.Hezký den všem psouním frajerům i slečnám přeje ZUZKA a BÉDA.
    11.5.2005 12:43Tabi
    ZZAZA a Béďa
    držíme moc palečky, aby už bylo jen dobře!!!!! :o)
    - - - - -
    http://linux.ifauna.cz/inzerce/?rubrika=10
    Párek psounů prériových prodám - stáří 2,5 roku cena za pár 7000,-Kč - jenom celý pár.Tel.: 777 183 184.

    dneska jsem Colombo .o)
    11.5.2005 20:31Bohuš
    monika
    nechcete se jít někdy vyvenčit?

    tabi
    Kdy rozšíříš stavy české policie :)
    12.5.2005 11:03Tabi
    Bohuš
    málem jsem rozšířila stavy psounků v naší domácnosti, ale snad jsem to ustála .o)))
    Prožívat tou samou pubertu (nebo horší) ještě jednou bych asi už nedala .o)
    Ale paní Keltnerová říkala, že jsou tak rozkošní, že je musí dát co nejdřív pryč, jinak si je nechá :))) chjo, už aby toho posledního kluka taky zadala nebo se neudržím .o))
    13.5.2005 08:34Tabi
    Rozárčino prozatimní narozeninové album :o)
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=121
    13.5.2005 09:45Natálie
    Tabi: Tak toho posledního kluka od paní Keltnerové mám od včerejška já. Je nádhernej, takový malinký miminko, ale zatím ze mě nijak nadšenej neni :) Když ho vezmu do ruky tak ani nekouše, ale schová si hlavu pod rukáv a jenom leží. Tak ho hladím a pak ho dám vždycky zpátky, protože když ho dávám do klece, vypadá, že je nejšťastnější. Ale vůbec ode mě nechce žrát z ruky a v kleci se jídla taky ani nedotkl. Je to normální? Má tam seno a mám pocit, že ho žere, ale nevím....
    13.5.2005 09:56Tabi
    Natálie
    Naty, Ty lumpíku, šmárja, smím Ti závidět? ok, závidíííííííííííííííííííííííím :o)))))
    Ne, mooooooooooc Ti to přeju *****:)))!
    Neboj, musí se rozkoukat - Roza s námi první den vůbec nemluvila, zato následujícíhc pár dní nás hezky ohlodala :o), tak buď ráda, že nekouše . Nech ho malinko rozkoukat a uvidíš, jak Ti pak bude papat z ruky, já te´d dávám Rozce kousky piškotu a ona mi pokaždé kontroluje ruce, jestli tam nějaký nemám :o)
    Seno asi papá, nevím, co Ti doporučila paní Keltnerová, jestli už může nějaké zelené granulky a zeleninu a ovoce, ale pokud má seno, nic nezkazíš a když bude mít hlad, určitě ho sežere .o))
    Jůůůůůůůůůůůůůů a jak se vlastně jmenuje???? A fotečky - máš??? To mi nedělej, dneska se mnou zase nebude řeč :)))))))
    Tak hlavně a´t je zdravý a spolu Vám to moc hezky klape ! /*/*/*
    13.5.2005 10:39MMMoni
    Tabi:
    i my prejem vse neeeeeeeeej!!! :) je to zulvicka ;) krasna ... a nezbedna :)

    zazza:
    nemas zac a povolila jsem ti vytvaret alba, takze jestli mas nake fotky sveho psounika, tak sem s nimi :) staci se jen odhlasit a znovu prihlasit :)
    13.5.2005 10:44Natálie
    Tabi : Díky, závidět mi ho teda můžeš. Máš to dovolený :) Já jsem ho první den radši nechala, dneska ho jen tak občas hladím. Nechá se, ale je vidět, že o mě nějak nestojí, zatim. A za jak dlouho už se vás Roza nebála, když jste si jí přivezli?
    P.Keltnerová říkala-granulky pro hlodavce, zeleninu taky... ale zatim se na to nijak netváří, že mu to dávám. Jo, jmenuje se Qído...zatim. Ale u mě je docela možný, že mu za chvíli začnu říkat jinak a zvyknu si na to, takže už se tak jmenovat nebude :) Fotky zatím nemám. Nechci ho chudáka plašit. Až to půjde, vyfotím ho.
    13.5.2005 11:41Tabi
    MMM
    díky a máš recht .o))) je to malý hádek ***

    Natálie
    uf, díííky :)))
    Nevadí, že nestojí, to přijde neboj, pokud ho to vyloženě nestresuje, tak hlaď, drbej, nos, tul, mazli, prostě co nejvíc ho měj u sebe, uvidíš, že se Ti to pak miliónkrát vrátí :o)))

    No, já asi nejsem ta pravá, páč u nás Rozka sice "obživla" hned druhý den, ale okamžitě se rozhodla pro svého miláčka - bulteriérku Sanku a tak už to zůstalo .o) Ale pokud Ti doma neběhá jiné zvířátko než přítel .o) a občas se tam proskočí Šupík, tak věřím, že během pár dní, kdy se mu budeš opravdu INTENZIVNĚ věnovat, Tě odmění velkou psouní láskou ****
    moc na Vás budu myslet a těšit se na fotečky malého (zatím) Qíďáčka ***
    13.5.2005 16:23Kožót
    Natálie: Tabi má pravdu, buď furt s ním, ať Tě cítí a zvykne si na Tebe. Lásku psouna si musíš zasloužit. Taky trochu nezapomeň na výchovu ;-) Držím Vám palce.
    15.5.2005 19:23Natálie
    Ahoj, tak sbližování s Kvídoušem už je o moc lepší. Sice má pořád tendenci schovávat si hlavičku kamkoliv kde neni vidět a nechat se při tom drbat, ale dneska už se proskakoval po posteli, stavěl se na zadní a všecno si prohlížel. Hraje si s náma a nechá se drbat na bříšku, takže to je od pátku pokrok. Ale na zemi se mu chodit nechce, to se začne klepat strachy. Takže je pořád v posteli a já s ním. Ne, že by mi to vadilo, aspoň mám důvod lenošit :) Taky si ode mě bere jídlo z ruky a vrtí furt ocáskem. Je to fakt krásný miminko. Nemůžu se na něj vynadívat :) S tou výchovou zatím nevím, on nedělá nic, co by neměl, tak čekám, kdy to začne zkoušet...

    Ještě by mě zajímalo, jak to máte s kastrací. Mě p.Keltnerová říkala, že se vykrastroval musí holky i kluci, že je to s nima jinak k nevydržení a že to jinak nejde. Ale mě to připadá divný. U holek uplně a u kluků...vždyť vy tady někdo taky máte nevykrastrovaný kluky, ne? Mohli byste mi někdo napsat, jestli jste kastrovali nebo ne a když ne, jak zvládáte taková ty psouní období? Mě se psouna kastrovat nechce, pokud to nebude opravdu nutné. Takže první rok to dělat určitě nebudu, ale stejně mě zajímá, co si myslíte... tak díky a všichni se mějte fajn.
    15.5.2005 19:53Tanisek
    Kastrování
    myslím, že tohle doporučují lidé, kteří se chovem psounů živí, tak aby neměli konkurenci a mohli stále psounky udávat :-)
    A taky to píšou lidi, kteří mají smůlu a špatně si psounka vychovali, no děvčata a chlapci, nemám pravdu? :-)
    15.5.2005 20:04Natálie
    Tanisek : no já nevím, jestli to říkají ti lidi proto, aby mohli dobře psounky udávat. Oni se těm lidem narodili letos i loni psouni jen dva (aspoň to říkali) a zájemců měli myslím dost. Jenže i mě to připadá dost padlý na hlavu, kastrovat zvíře jen tak pro nic za nic. Dokonce i kdyby měl být těch pár měsíců protivnej (nemyslím tím roztrhat mě na kusy :), tak bych to s ním zvládla radši bez kastrace. A ty máš psouna kluka i holku, viď? Jak se chová, na přelomu podzima a zimy...nebo kdy to je? Mohla bys mi říct, jak to zvládáte?
    16.5.2005 07:53Kožót
    Natálie: Kožótek nebyl kastrovaný a v zimě byl snad ještě větší zlatíčko než přes léto. Jedině se mu přes zimu zvětšila varlata, občas až do neuvěřitelné velikosti a volně ležící kusy látky se snažil zatáhnout do domečku, aby mohl vylepšit hnízdo. Nemyslím, že je kastrace nutná.
    16.5.2005 09:10Natálie
    Kožót: díky, to mě potěšilo. Taky si myslím, že to není vždy nutné. Tak snad se tomu vyhnu taky.
    16.5.2005 09:29Tanisek
    Natálie
    Tanísek je taky mnohem větší mazel a to i přesto, že má Boženku. Božka je trošku v nepohodě, ale to je spíš kolem těch pár dní páření. Ve dni páření je to strašné! Vzhledem k tomu, že je to jeden den, jde to. Bohužel jak jsem psala letos to byli dni dva s přestávkou asi týden 14 dní, to si nepamatuju přesně. Ale Božka je někdy mimoň i přez rok :-)
    16.5.2005 14:04Tabi
    Natálie
    jůůůů, to je supr, neboj, on vystrčí růžky a ukáže Ti jak umí psounovsky zlobit .o))
    jen ho mazli pořádně hrozně moc !!!!!! :o))

    zastala bych se paní Keltnerové, která se o svá zvířátka moc hezky stará (mají mimo jiné i útočiště pro problémové psounky) a myslím, že to je spíš z pozice toho, že se obává, že by případnou agresi majitelé nezvládli a dali psounka pryč, protože si budoucí páničky svých miminek pečlivě vybírá (Naty .o)

    ale taky bych nenechávala kastrovat,pokud problém nastane, budeš ho řešit, ale budem Ti držet všichni palce, abys měla takového mazlíka jako byl Kožotek :)))
    16.5.2005 19:11Natálie
    Tanisek : u vás je to koukám skoro jako kdyby byl Tanísek holka a Boženka kluk? :)

    Tabi: to já věřím, že zlobit začne. Má k tomu předpoklady...ze včerejška na dnešek mu úplně přeskočilo. Z vystrašenýho miminka je to neúnavnej sysel :) Hlavu si už neschovává ani náhodou. Naopak celej den pořád běhá, všechno si prohlíží a chce si hrát. Takže mě už od 8h ráno okusuje, leze po mě, šplhá po záclonách (a vůbec má tendence vyšplhat co nejvýš to jde a rozhlížet se - to psouni dělají normálně?), skáče z postele dolů na hlavu a pak zas leze zpátky. Já jen kontroluju, jeslti ještě žije :) Mazlit se s ním nedá, nevydrží minutu v klidu. Akorát jednou za čas přiběhne, lehne si na záda a chce drbat na bříšku. A taky mě překvapilo, že nespí jinak, než na zádech. Lehne si, napne packy nahoru a spí...to je takový srandovní.
    Jinak s tou p.Keltnerovou máš pravdu, taky bych řekla, že se o svoje zvířátka hezky stará a nechová je pro peníze...s tou kastrací mi to připadalo divný, ale od toho mám svojí hlavu, abych si to rozmyslela sama. Je to její názor.
    16.5.2005 23:16matrix
    můj psoun byl krásně ochočený a mazlivý, a najednou byl od podzimu nezvladatelný - trvalo to 3 měsíce! Na všechny vyloženě útočil. Proto si myslím, že s tou kastrací je to hrozně individuální, a majitel si musí vybrat, jestli je větší trápení psounka, když se na něho tři měsíce nesmí šahat a je zavřený v kleci, nebo se nechá vykastrovat a je pak z něho domácí mazlíček, který neohrožuje okolí. Nelituji ani trochu že jsem nechal psounka vykastrovat, protože teď se zdá mnohem hravější, a nevzteká se. Předtím vyloženě zuřil a všechny nesnášel. Pokud se mu změnila povaha, tak jenom k lepšímu, je zvědavý, hravý, přítulný, a hlavně, nikomu se už nesnaží překousnout tepnu a vazy. Bylo by lepší, kdyby se dalo kastraci vyhnout, ale v tomhle případě by to bylo za cenu trápení vzteklého psounka. Jak nekastrovanému psounovi vysvětlíte, že v okolí není žádná samice? Není to taky trápení zvířete? Neodsuzujte, když někdo psouna kastruje, protože každý psoun je jiný.
    - - - - -
    a další důvod ke kastraci, jak jsem slyšel, pokud se psounovi příliš zvětší varlata, tak je větší riziko zánětů, stagnace moči, trpí ledviny.. samozřejmě, je to jenom riziko, a nemusí se nic stát
    17.5.2005 09:21Kožót
    matrix: mám pocit, že tu žádný odsudek na páníčky, kteří nechali psounka vykastrovat nezazněl. Souhlasím s Tebou, že každý psounek je jiný a u některých jedinců asi není jiné cesty.

    Natálie: Katka se také snaží vyšplhat co nejvýš, aby měla rozhled. Problém trochu je, že největší rozhledna jsem já, takže když narazí na část těla, která není pokrytá látkou, dost to bolí. Katka spí také ráda na zádech a na rozdíl od lidí při tom nechrápe ;-)
    17.5.2005 10:45Tanisek
    Natálie
    tady je vidět, že co psoun, to osobnost.

    matrix
    To je dobře, že už máš hodného psounka, mimoch. napadlo Tě, co bys dělal, kdyby byl pořád agresivní? (neber to, prosím ve zlém)
    A kde jsi četl, o tom zadržování moči? Já o tom ještě neslyšela. Hoď mi, prosím tohle info. Zajímá mě to :-)

    Možná mi ještě někdo potvrdí, že během říje nekastrovaní psounci samci více značkují a čůrají, tohohle se u Tanýska nebojím. Ten se nežinýruje :-)
    17.5.2005 11:15Natálie
    Ještě jsem si vzpomněla na jednu věc, na kterou jsem se chtěla zeptat. Už asi třikrát se mi stalo, že Kvído vylezl někam hodně nahoru, odkud jsem ho chtěla sundat, ale když jsem ho vzala do ruky, tak začal strašně pískat a vztekat se, drápal a dost mě kousal. Nechá toho, až když ho pustím. Normálně ho do ruky brát můžu, ale když ho chci odněkud sundat nebo ho nechci někam pustit, začně takhle vyvádět. Poprvé jsem se toho docela lekla a dala jsem ho uklidnit do klece, podruhý už jsem se sice nelekla, ale tohle by si přece dovolovat asi neměl, ne? Zvlášť, když je takhle malej. Dost to bolí a kdyby se do mě takhle pustil v dospělosti, asi by to bolelo leště víc :) Jenže nevím, co mám dělat, když to udělá. Dělal to váš psoun taky?
    17.5.2005 11:55Kožót
    Natálie: pokud začne takhle vyvádět, nepouštěj ho na zem. Spojí si to - kousnu ji, pustí mě. Zavři ho do klece dokud se nezklidní nebo lépe, pokud to lze vydržet, drž ho v rukou dokud se nezklidní. Je důležité, aby byl vychováván hned takhle od mala. Zvládneš-li to teď, v dospělosti se do Tebe nepustí.
    17.5.2005 12:02Tabi
    matrix
    takhle je to asi nejlepší, nechat to na přírodě, ale pokud to nejde, určitě kastraci nezavrhovat .o)
    nemáš nějaké fotečky Tvého psounka? a jak se jmenuje?

    Natálie
    no, to jsou ty růžky :o))) ne, prostě mu bráníš v něčem, co se mu asi mooooc líbí, tak se vzetká - dej mu na zadek a nech ho proletět - že ho Roza vítá v leteckém klubu psounů :)))
    Asi bych ale na začátek nespojovala ruku s trestem, takže se přimlouvám, za osvědčenou plácačku na mouchy a spíš "vykrákat" za kožich s důrazným NENENE .o) - vždycky se musím smát, když takhle Roze hubuju, páč tím, jak ji držím za kožich se ji odhalí zuby a vypadá, že z toho má strašnou bžundu, a že se na mě schválně zubí stylem: ..stejně mě to nebolelo ... .o))

    a s tím lozením jsou to agenti - čím výš a nebezpečněji, tím líp - Roza ještě s oblibou skáče ze sedačky proti zdi - asi doufá, že se z ní stane Spidermanka a bude pěhat i po zdech .o)

    Musím se pochlubit, včera jsme vzali Rozárku na první výlet do přírody!!! :o) Nasazovaní kšírů bylo sice velmi akční, páč jsem byla příšerně nervózní, ale nakonec se vše povedlo a už si to Roza frčela v přepravce na hukvaldský kopec - to jsem ještě naivně doufala, že ho vyběhnem všichni - Roza vyběhla, ale se mnou - začala nekoordinovaně pobíhat sem a tam, takže Honzík popadl psy a šli na kopec a já tam dělala divadlo okolním chalupám, když jsem pobíhala 2m vlevo, pak prudce doprava, 10m zpět a tak dokolečka :))).
    Ale myslím, že se jí to líbilo, pozorovala a srdíčko ji tlouklo vzrušením :o))
    Bohužel nemám fotky, protože mě Honzík odrazoval, že prchající myš, se špatně fotí .o)) ale už víme, že se příště vrátíme zase všichni, takže foto bude .o)
    17.5.2005 18:27Natálie
    Kožót, Tabi :
    díky za rady. Zkouším to, ale zatím bez úspěchu. On se takhle vzteká ať ho chci sundat nebo přednad odkudkoliv. Jenže jakmile ho vezmu do ruky, začne takhle ječet a kousat. V ruce se udržet nedá, hrozně kouše, tak leda v rukavicích. Ale i když ho držím v ruce, on se nezklidní. Je schopnej ječet a kousat třeba 10 minut. Pomůže jen dát ho do klece, to zmlkne hned, ale taky chce hned zpatky, smutně na mě kouká a škemrá. Tak ho tam vždycky nechám, pak ho vyndám, on je hodnej, nechá se hladit a hraje si, ale jakmile dojde na ten samej problém, vzteká se stejně jako předtím. Jen doufám, že když ho budu důsledně dávat do klece pokaždý, někdo ho to přejde. Plácačku jsem ještě nezkoušela, ale mám pocit, že kdybych ho měla pokaždý plácnout, tak ho uplácám na placku :)
    18.5.2005 09:02Káčula
    Natálko, já ty svoje mrchy chytám za volnou kůži na krku, když zlobí :-) Mají ten mláděcí reflex, tak ztuhnou a neškrábou, ale moc příjemné jim to není, takže vědí, že udělaly něco špatně.
    18.5.2005 10:15Tabi
    Natálie
    klídek, to je běh na dlouhou trať .o) !!!
    Já si zrovinka dneska ráno říkala, jak se ta naše Rozárka změnila v mazlíčka, když se mi choulila po vytažení v náručí....no a za pár minut už byla malým aviatikem a letěla do klece :-DDD, předpokládám, že tam uraženě sedí ještě teď :o))!
    Já nejdřív vyhrožuju, pak plácačkuju a pak už je letecký den .o) neboj, Ti malí hádci se uplácat nedají .o))) a kdyby jo, tak jim to neuškodí .o)) DRŽ SE!!! :))
    18.5.2005 12:32Bobas
    Ahoj, všechny Vás po delší době zdravím.
    Moc jsem se Vašim přísěvkům nasmála a jsem ráda, že nejsem jediná, která má vzteklého psounka.
    Natálko: Bobáš byl tak do dvou let strašněj mazel, ikdyž asi po roce začal všechny, kdo k nám přišli na návštěvu kousat, ale na nás byl jak mílius. V předchozím bytě jsem ho nechávali dost volně, ale teď co jsme se přestěhovali do baráčku, tak má útlum.
    Začala jsem ho pouštět na zahradu, volně, což se mi nevyplatilo, protože si chudák zlomil nožku. 14 dní jsme chodili na injekce, neboť byl dost hroznej vztekloun a nenechal si od pana MVDr. Krále nechat ošetřit, všechno ze sebe strhal... Ven jsme ho z klece teď moc nepuštěli, hodně jsem ho mazlila v ruce, stejně byl pak po injekci u vytržení a raději si zalezl do boudy. To cestování s ním byla taky pěkná hrůza, nemám přepravku, tak jsem ho vozila v kyblíku::-((((( Teď už zase řádí a čím dál víc je vzteklejší, přesně jak píšete. TAky u nás byli létací dny, ale teď nemůžu, takže ho zavřu a domlouvám mu v kleci, což samožřejmě nemá žádné účinky...
    Jinak jsem si koupila kšíry, jak jste tady uváděli, ale moc radost z nich nemá. Rozčiluje se, vrčí a má tendenci bojovat.
    18.5.2005 20:15MMMoni
    Natalie:
    tak prubezne ctu tvoje problemy se zlobenim psounka, jestli mohu poradit, tak delej to, co delala ja s Cipem. A to predem upozornuji, ze to byl dokonale nezvladatelny starsi psoun, ktery chtel vsechno sezrat, jen kdyz neco proslo kolem jeho klece! :) seznamovani bylo zdlouhave, asi mesic jen pres mrize klece, tise jsem sedela a mluvila na nej. Pak mi dovolil ho pohladit, ale az po mesici! driv jsem se neodvazila, bala jsem se tech jeho silnych zoubecku! :) no a pak zacala vychova, kdyz chtel ven, tak nejdriv musel ke me do klina, pomazlit a pak mohl behat. Kdyz udelal cokoliv, co se mi nelibilo, at uz me chtel kousnout nebo chtel cokoliv likvidovat, chytla jsem ho za koren ocasku (grif chyceni casem nacvicis jako ja) a vzdycky letel hned do klece. Nechala jsem ho tam pul dne. Byla jsem vazne dusledna (ono mi nic jineho nezbyvalo, nechtela-li jsem byti sezrana), takze tam letel i nekolikrat denne :) no a asi po pulrocni tvrde vychove jsme byli veeeelci kamaradi a muzu rict, ze uz vubec nic nenici a pamatuje si to stale, i kdyz je v novem domove. A diky teto vychove je ted porad na volno. Bydli v jednom pokojiku spolecne s morcatky a kdyz jsou doma panicci, tak tam maji i pejska (pudla) a s tim taky kamaradi :) a je to mazlicek velikej a hrozne hodnej, ktery nic nenici :) tot me zkusenosti, pa :)
    19.5.2005 10:39Tabi
    http://linux.ifauna.cz/inzerce/?rubrika=11
    Psoun prerijní letošní mláďata z vlastního odchovu,k odběru začátek června.Pro více informací mailujte nebo volejte po 19h na telefon 604268031 .
    Odpovědět: odpovědět E-mail: beayles@tiscali.cz

    - - - - -
    jen tak úúúúplně mimochodem.....můžete mi říct, jaké máte zkušenosti se začleněním druhého psounka do rodiny? ..... .o)))
    19.5.2005 19:40matrix
    Kožóte, máš pravdu, napsal jsem to spíš jako reakci na diskusi o psounech na jiném serveru. Když jsem surfoval dál, dostal jsem se na tyhle stránky.
    Tanisek - četl jsem to v knize o psounech, kterou jsem měl pujčenou, byla v angličtině. Na internetu jsem ale našel tohle:
    http://wildjupiter.com/q22.htm
    Kdyby psoun zůstal agresivní i po kastraci, což je dost nepravděpodobné, asi bych ho musel chodit navštěvovat do ZOO. Lepší než ho držet v kleci.. V ZOO by měl ale spoustu příbuzných, a možná by mu tu agresivitu vymluvili.
    Tabi - určitě psounka nafotím, zatím nemam čím. Psoun se jmenuje Kuster, a teď mi říká, že se to píše s "C" ;)
    - - - - -
    Tanisek: myslím, že stagnace moči je možná, i když psoun často čůrá, stejně jako se projevuje hypertrofie prostaty u lidí, i když to se nedá srovnávat ;) No mně se zdá, že psoun močí strašně málo, možná proto, že ma bentonitovou podestýlku, a není to vidět a cítit. Ale naštěstí vodu pije :)
    19.5.2005 21:23Natálie
    Tak díky všem za rady...tak se mi zdá, že to Kvíďák pochopil. Ty dva dny co kousal jsem ho po každym vzteklení chytla do rukou, nepouštěla, trochu s nim hrůzostrašně třásla a domlouvala mu a pak ho dala tak na hodinu do klece. A furt dokola až do večera. Pak z toho chudák únavou usnul, druhej den to bylo to samý a dnes ráno se vzbudil jak největší mazlíček. Celej den je se mnou a nevzteká se vůbec, ať ho zvedám jak chci a odháním odkudkoliv. Tak nevím, jestli to na mě jen nehraje, ale jestli ne, tak je to hodnej syslíček :) Uvidíme....
    19.5.2005 23:24matrix
    Natálie, jsi skvělá krotitelka, a jen přeji, ať má Kvído respekt napořád, a nezačne v pubertě blbnout jak můj Kuster
    20.5.2005 10:05Tabi
    Natálie
    Supr! Jen se nenech ukolébat a vydrž .o) !!! A co fotečky? Ukaž, prosím, budu se u nich rozplývat :))
    - - - - -
    matrix
    *C*uster!!! .o))) Ty ho vůbec neposloucháš .o)))
    23.5.2005 11:30Natálie
    Tabi: já fotky ještě nemám. Vyfotím ho o víkendu a pak sem něco dám. Já mám foťák u našich a chystám se tam v pátek, takže to do teď nešlo.
    Jinak Kvído už zase občas zlobí, ale rozhodně míň. Občas se přijde nechat podrbat a pohladit, ale jinak pořád běhá, někam se zavrtává a někam leze. Kupodivu zatím nic neokusuje, takže jsem ráda. Kouše mi akorát do povlečení, ale pořád lepší, než do kabelů :) Furt má ale tendenci se ohnat a kousnout, když ho chci chytit do ruky a zabránit mu v nějakym zlobení. Už u toho naštěstí tak strašně nepíská. Tak ho vždycky chytim, dám do klece a pak na něj koukám a je mi ho líto, jak tam stojí na zadních a v tlapce má kus sena a vypadá jak nějakej umučenej vězeň :) Takže ho vždycky zase brzo pustim. Ale i tak je to pro něj myslim trest, tak doufám, že se to udnaučí úplně.
    24.5.2005 08:37Tabi
    Natálie
    nevadí, já si počkám a pak se kochnu .o)
    Neboj, pokud budeš důsledná, uvidíš, že se Ti to vyplatí, u nás to sice byl běh na dlouhou trať, ale taky si začínám uvědomovat vliv plácačky na Rozárčině prdýlce .o)
    Jestli se dá odnaučit úplně, to nevím - je to přeci jen hlodavec, ale určitě se dají minimalizovat škody .o) DRŽ SE! :))
    24.5.2005 09:49Natálie
    Tabi: Jo, já myslim, že některý věci už dělá míň, takže odnaučit to asi jde. Jen to teda vůbec neni mazlivý zvířátko :) Mám známou a ta si vzala dvouletýho psouna a od prvního týdne to byl mazel. Furt jí ležel na klíně. Ale to bylo asi tím, že už byl starší, nebo ten můj je divnej :) Mazlili se vaši psounci, když byli malí, nebo taky jen lítali, skákali a tak? Ten můj se nezastaví ani na minutu, drbat se dá tak 10 minut denně celkem, jinak vůbec. Ne, že by mi to zatím vadilo, ale kdyby měl takhle vyvádět celej život, tak asi umřu na vyčerpání :)
    24.5.2005 14:24Tabi
    Natálie
    kllídek, takhle jsem zoufala taky !!!! a to ještě nedávno .o)
    myslím, že psouní mimina jsou sice k sežrání, ale to někdy bohužel doslova :)) nevím, jak na tom byli ostatní s malými psounky, ale po zkušenostech s Rozárkou bych řekla, že pokud si vezmeš staršího psounka, přeskočíš bláznivé dětství a divokou pubertu a máš (většinou) "hotového" mazlíčka :).
    Divnej není, je mladý a tak zkoumá a zkouší, musíš vydržet, není to lehké a není to na chvilku (teda u nás to trvalo rok), ale pak se snad z neřízené střely stane mazlivý psounek a Ty budeš nevěřícně vzpomínat, jak jsi mu kolikrát "balila kufry" .o)
    Klidně mi písni, můžem si vyměňovat hrůzostrašné historky po mailu .o)
    24.5.2005 14:30Natálie
    Tabi: tak to jsem ráda, že to dělaji i ostatní psouni :) Budu teda čekat až ho to někdy omrzí. Říkám si, že ani nechápu, kde tolik energie bere. Od rána skáče až do večera a chodí spát až když jdeme my, to je tak okolo 23-24h. Takže mi připadá, jak kdyby měl v sobě baterky, nebo co...kdoví, co mi to prodali :)) Na mil napíšu, hrůzostrašné historky mi začínají přibývat, takže to nebude problém :)
    26.5.2005 08:28Pipinka
    Tabi: :(((( - jak se má Rozárka ;)
    26.5.2005 18:43Daw
    Ahojky všichníííí.... no MMMoni má úplnou pravdu.. ČIp je úplně boží.. teoreticky pokud nezlobí, je pořád na volno.. usíná semnou v posteli a panička nás pak od sebe když už nevíme čí sme odděluje.. :o) jen ten pes není pudl (tfuj) ale německý střední špic :o) Čip zlobí jen zřídka, většinou kvůli jídlu - má dokonalý čich a jíst před ním se nedá.. jakmile jde o jídlo, tak nezná bratra a letí za ocásek směr jeho kutloch.. moc dobře si uvědomuje, že je zle a raději se de zababušit do pelíšku.. pak po chvíli vykoukne jak vyměněnej a je zase mazel.. takovej malej restart psounka :-D je miláček, sice jsem ho už jednou setřepával z palce, ale miluju ho moc moc.. omluvil se mi pak svým: ňah, ňah, ňah - mimochodem to dělá pokaždé, jakmile nás vidí :o)
    27.5.2005 11:12Tabi
    Všem na vědomost se dává, že Ruprt https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=33 tatínkem se stává!!!!!!
    Teda už se stal .o), má sedmerčata!!!!!!!!! :o))) Jsem "skoro" babička :o)))
    Včera volal pan Špaňhel, že pošle i nějaké fotky, tak je tu pak hned nalepím!!! :o)))
    A prej že jsou psounci pohlavně dospělí ve dvou letech - oba rodiče mají rok!!! :o)
    27.5.2005 14:17Luciperka
    Tatínkovi Ruprtovi a samozřejmě i mamince gratuluji k potomkům! Přeji zdravíčko a hodně lidské lásky. :o)))) Jupííííí bude se slavit!
    27.5.2005 15:53Tabi
    Luciperka
    děkujem a vyřídíme .o)))
    30.5.2005 08:34Káčula
    Zdravím všechny - nedá mi, abych se s vámi nepodělila o jednu radostnou novinu :-) Jeden z Ruprtových synků se připojil do naší psouní rodiny :-) Takže teď kromě psounek Bedřich a Arnošta máme ještě psouna Karolínu :-)Holky jsme kupovali s přesvědčením, že to jsou samečci, tak doufám, že do třetice to konečně vyšlo - proto to dívčí jméno :-) Fotky dodám snad v průběhu dne :-)
    - - - - -
    Seznamování se stávající smečkou se neobešlo bez drobného incidentu - Arňa malého krapíček ožužlala - ale Bedině se nový přírůstek moc líbí, nechala si po sobě šlapat, vyjekla, až když se jí mládenec zakousl do "prsa", v domnění, že musí mít taky trochu mléka :-)
    30.5.2005 08:57Tabi
    Zdravím všechny - a taky mi to nedá, abych Vám nesdělila další radostnou novinu, že jsme s Káčulkou rodina - jedna Ruprtova dceruška je právoplatným členem naší psounopsíčlověčoryboželví smečky!! Tak už máme doma všechno po dvou :o))))! Kupodivu jméno zatím nemáme, ne tom se bude pracovat dnes. Pár fotek jsem udělala, takže přilípnu .o)

    U nás byla taky malá chumlanice :o), ale spíš než ve zlém, chtěla Rozárka rychle "rozbalit" ten dáreček, co jsme ji přivezli, takže teď se holky oňuchávají jen přes moje prsty - již označkované :))) Bála jsem se, že problémy bude dělat naše torpédo, ale zatím je to nedůvěra ze strany pidimiminka :o(.
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=124 tak tady je náš pidiminipsouní ufounek :o))))
    30.5.2005 12:43MMMoni
    Tabi:
    jeeeeeee, tak to je boziiiiii! ;) gratulujem! ;)
    - - - - -
    Tabi:
    takova byla moje prvni psounka Kulicka .... byla boziii, hrozne mazliva a hrozne hodna i pritel ji miloval a hrozne plakal, kdyz nam umrela ... tak hlavne hooooooodne zdravicka a stesticka!!! ;) jezis ... ja ci takyyyyyyy! chjo :)
    30.5.2005 13:09Tabi
    Káčulovic Karolína https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=127 (než se Káčulce podaří tam ty fotky natlačit .o)

    MMMoni
    moc děkujem, doufám, že bude mít Rozárka radost a holky budou časem nerozlučná dvojka - čekám něco jako Rychlou rotu :o))))
    30.5.2005 13:35Bobas
    Tabi: Káčula: jééééééééééé, to je krása, k sežránííííííííííííííííííííííííííí.
    Jak je to vůbec s nabídkou? Chtěla bych pro Bobíka taky kamaráda. Stává se teď z něj větší mazel, vůbec nechce být venku a pořád jen hladit a hladit.
    30.5.2005 13:47Tabi
    Bobas
    :o)))))) mno, moc toho masíčka na nich zatím není, ale bude .o)))
    Tihle špunti byli asi velmi nečekaní - narodili se ročním rodičům, ale asi to bude skvělou péči pana Špaňhela :o) já tam bohužel nebyla, ale sestřenka popisovala jeho systém klecí a prolízaček jako psouní ráj :o))))) a nakonec jich nebylo 7, ale 8. - toho nalezence máme my :o)))))...ža by osud? ... .o)
    Chovná stanice paní Keltnerové měla letos tuším jen dvě miminka (jedno ma Natálka :o) a loni snad taky jen 3.
    Jůůů, já musím Rozárku taky pochválit, sice sem tam taky něco zničí, ale celkově se zklidnila a víc se mazlí a teď když mám malou na rukou, tak se od nás nechce ani hnout a chce si ji pomazlit taky, jen trochu divoce, takže musíme pomalinku .o)
    30.5.2005 18:35Natálie
    Tabi : no tak to teda koukám, ty jsi ten nápor psouních miminek opravdu nevydržela :)) Ale je krásný. To by se Kvídovi líbilo, mít doma takovou malou holčičku na hraní :) Tak gratuluju a napiš, až jí vymyslíte jméno. Jsem zvědavá :)
    31.5.2005 12:22Tabi
    Natálie
    :o)))) píšu Ti maila .o) jméno zatím nevíme, adepti jsou Julie, Cecilka, Amálka .o)))
    Jen jsem na mrtvici z toho, že váží jen 140g!!!!!!!!!! Z ruky si vzala zatím jen bonbonek, ale Roze vysála klícku .o))) a dneska ráno cpala meloun, že měla boule za ušima :o)) jen jsem ji nestihla vyfotit :o( koukám na ni pořád v němém úžasu ****
    jo, asi to fakt bude ženská, je příšerně ukecaná :))))
    - - - - -
    dodala jsem tam ještě pár foteček drobka v Rozárčině kleci :o)
    kvalita nevalná, ale polepším se :o)