od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Leden v roce 2006
  • Zobrazuji 126 zaznamu.
  • 1.1.2006 13:22Tedítko
    Natálie: Tedík má asi rok, když jsem ho kupovala, tak měl prý 9 měsíců, ale možná je starší. Je to náš miláček. Myslím, že teď asi nijak přítulný nebude, protože je v říji a pořád jen spí. mám takový pocit, že na jaře bude úplně jiný. Ale i teď, když se zrovna probudí, tak mi dá pusinku a jde se projít:-) Dneska nemám moc času, jen jsem se chtěla zeptat, jestli míváte nějaký sraz psounků, že bych tam třeba mohla přijet a poučit se od psouních problémech:-) Tak se měj hezky a všechno nejlepší v novém roce:-) pa pa, Irča
    2.1.2006 11:31Tabi
    Všem ještě jednou šťastný a veselý (nejen) 2006 ! :o)))

    Tedítko
    Ahoj Irči, já Ti psala maila, ale nějak se nám to zaseklo .o). Máš povolená alba a chat, stačí se odhlásit a přihlásit :o).
    Tedik je sluníčko, už jsem na něj na psoun.com koukala :o). Naše holky štěkají maximálně na sebe, když se pošťuchují, na nás někdy ijájí :o). S tou kuchyní : budeš muset hlídat a zamezit všechny nebezpečné vstupy – nás se taky návštěvy ptají, proč máme prkýnko na krájení za pračkou místo na lince :-D. Ale holky se prohánějí i po stole, nenechávám tam nic k jídlu a křehké věci :o).
    Holky jsou naučené na zamlaskání, to dostanou vždycky nějakou dobrůtku:o), zkus třeba jogurtové bonbónky pro králíky nebo ty od Gimpetu s řasou (bude to mít i na kožíšek) nebo oříšky, ale je fakt, že Roza má zimní útlum a taky ji to někdy přijde zbytečně moc energie :o).
    Je dobře, že jsi mu ukázala, kdo u Vás velí .o), já si s tím v té naší smečce kolikrát nejsem jistá :-DDD.

    Natálie
    :-D dvakrát vymalovat a zasádrovat okousanou ze´d :-D, no, ale stálo to za to, viď? :-D
    Já ty naše bestie pouštím taky do obyváku, ale moc se tam neohřejí, za chvilku už mě nebaví co půlminuty mlátit do sedačky, ať ji přestanou hryzat, tak zase mažou do svého pokojíčku .o).
    Julča je čím dál oprsklejší, když jsem ji zahradila přístup za kachláky, tak se vydala testovat celý byt a našla další v obyváku :) je strašně nadšená - já už méně .o)
    2.1.2006 21:52Natálie
    Ahoj, taky přeju všem ještě jednou vše nej do Nového roku...

    Tabi: my jsme tu zeď dvakrát vymalovali a já musela příteli slíbit, že už jí Kvído neokouše. A dneska, když jsem nebyla doma, si přítel Kvída na chvíli vyndal a ta myš drzá tam kousla znova. No pravda je, že tam udělala jen takovou malinkou dírku, ale už to prostě zase ohryzal. Tak jsem ráda, že to neudělal, když byl venku se mnou aby to nebyla moje vina :) Opravdu ti závidim, že máš na ty rychlý syslíky zvláštní místnost, protože náš byt se pomalu ale jistě mění na myší hnízdo. Jinak jsem konečně o svátcích vyfotila ty věci, co Kvídouš zklikvidoval, tak to dám během pár dní sem, aby ses pokochala :)

    Tedítko: Kvído taky hodně spí, ale zdaleka ne furt. Je sice ospalejší, ale zlobí furt stejně. Akorát se naučil, že si každý ráno vleze ke mě do postele, strčí si hlavičku na můj polštář, přitulí se ke mě a tak na hodinku usne, to se mi líbí. Je to mazlíček. A je Tedík taky zlej na cizí lidi? Nebo je snáší dobře?
    3.1.2006 07:44Tedítko
    Ahojky všichni:-)
    No, Tedík mi teda návštěvy ještě neohlodal, spíš se jich bojí, nebo si to aspon myslím. Má svůj mazlící koutek a když příjde návštěva, tak se tam posadí a čeká, co bude. Ale nedívá se okolo, jako vždycky, prostě přetrpí to hlazení:-) Teda z mého otce má pořádnou pifku, jakmile ho vidí, tak zdrhá co nejdál a po pravdě řečeno, tatka dělá to samé:-) Oni se teda zrovna moc nemusí. Teda, můj otec se nemusí s žádným mým zvířátkem, je to bručoun:-( Ale stejně si myslím, že je to jen dočasné, přece jenom si asi nezvykl na nový domov, v tom zverimexu byl docela dlouho, takže mu to bude trvat nejspíš déle. Jinak jsem si ted Tedíka naučila aspon trochu poslouchat. Beru si ho večer do postele a naučila jsem ho, že nesmí pryč. Ovšem na polštáři se mnou nespí, a mrzí mě to, zaleze si pod peřinu, nebo oddělá kousek matrace a spí na dřevě, ale včera mi přišel dát pusinku a šel zase spinkat:-) Je to zajímavé, sledovat, jak se pomalu otrkává. Úplně mě to fascinuje, morče si zvyklo asi za týden a teď se ode mě nehne, činčily jsou prostě činčily, ty se nepříjdou pomazlit ani náhodou, jen pokud mám něco na zub:-)

    Taky se na vás dívá to psounisko těma psíma očkama, když ho zavřete? Včera se mi chtělo až brečet. Zvykl si spinkat v posteli a když jsem ho strčila do klece, tak se posadil k šprušlím a vypadal jako odsouzenec na doživotí. Nechala bych si ho v posteli, ale bojím se, že se přesune a já ho zalehnu. Spíte někdo s psounkem?

    A co ten srazík? Stýkáte se někdy?
    Myslím, že jsem se zase trochu rozepsala, ale konečně jsem našla lidičky se stejnou krevní skupinou. Opravdu mě nebaví každému vysvětlovat, že psounek opravdu není malinký pejsek:-)
    Tak pa, pa, mějte se zatím hezky:-)
    3.1.2006 12:21Keilie
    Ahojky všichni, já a můj přítel si chceme v budoucnu pořídit psounka. Podle toho, co jsem tady od vás četla jsem přesvědčená, že je to moc milé zvířátko :-) Ale bohužel když jsem se ptala ve zverimexu, tak mi prodavač řekl, že teď není vůbec k dostání... Takže mě to docela mrzelo... Jestli byste byli tak hodní, nenapsali byste mi kde by se dal sehnat? Nespěchá to, ale moc by mě to potěšilo! Mockrát vám děkuju a zatím ahoj !!!!!!!!!!!
    3.1.2006 14:55vegous
    keilie - vydž do jara určitě budou někde psouňátka...
    3.1.2006 21:12atenaz
    Pokud by nevadil dospělák mrkni na inzerci psouních stránek www.psoun.com já jsem si tam pořídila oba své miláčky také dospělé a sjem velmi spokojena.Začátky byly horší samec byl strašně bojácný,ale moc hodný a samiška ta byla obrovská mazlivka.Je pravda,že jsem sháněla dlouho a pak jsem je oba koupila během týdne a jsme velcí kamarádi.Pokud chceš mládě budeš si muset počkat na jaro.Tak držim palečky ať najdeš toho pravého psouního přítele a budeš se moc radovat z tohoto úžasného kamaráda,tak jako mi.
    - - - - -
    Mám takový menší problém,mí psouni Dag a Kikina jsou opravdu supr,ale moc si jich neužiju,z ničeho nic začali být aktivní v noci či velmi brzy ráno,když každý normální člověk ještě spí.A naopak přes den zas spí oni a nejsou k probuzení,okolní svět je nezajímá.Nevíte někdo jak to napravit?Moc děkuju,už bych se zas totiž ráda v klidu vyspala!!!:-)
    3.1.2006 22:03tanisek
    ahojka lidi a psouní potěšení.
    Dneska Boženka byla na operaci. Vyndavali jí nádorek z krku. - Během dvou třech měsíců (po mém porodu) ji vyrostl a zvětšil se do velikosti psouní lebky. A protože se zvětšoval takhle rychle, tak jsem musela rychle rozhodnout. Bylo to hrozně moc těžký, ale jsem moc ráda, že jsem jí svěřila do rukou tak pečlivé lékařce. Teď nás čeká přetrpět osm, deset dní se stehy, antibiotiky a nadrženým Tanýskem :-) a bude všechno v pohodě. Pokud rozbor nádoru nebude negativní. Tak ještě nějaké to psouní štěstíčko a budu moc spokojená. Mimochodem. Pokud všechno dobře dopadne slíbila jsem, že daruju krev, takže co mi paní doktorka zachránila Božku, tak já snad dopomůžu zachránit někoho jiného ;-)
    4.1.2006 09:51Tabi
    tanisek
    chjo:(, moooooooooc držíme palečky! **********************
    Posíláme Božence spoustu zdravíčka :o))))))!

    atenaz
    já jsem tvrďák, já každé ráno tahám myši z pelechu i když chrní, pokřikuju, že pak budou přes den naštvané v kleci, tak ať se mažou proběhnout .o), Roza se dneska hrabala z pelechu snad 10 minut .o)

    Keilie
    jak psaly holky, buď vydrž do jara na mláďátka (v Odkazech je kontakt na chovnou stanici) nebo koukej po inzerátech a vem si staršího psounka :), atenaz i Tedítko Ti potvrdí, že i starší psounek může být mazlík :o)

    Tedítko
    Tedíka v posteli Ti závidím, já bych taky mohla vzít holky do postele, jen se obávám, že bychom se ráno neměli čím přikrýt a spali na „ementálu“ .o))

    Srazili jsme se už párkrát, jednou tuším v Plzni? dvakrát v Praze, možná ještě někdy :o).

    Natálie
    to Ti věřím :o), já to měla opačně, holky byly celý měsíc s Honzíkem a v klídku a když jsem přijela z lázní, tak (radostí, samozřejmě .o) rozkousaly sedačku, jsem myslela, že mě picne :o)
    supr, fotečky ukaž :) a nezáviď, ty malé bestijky se stejně rozlezou po celém bytě a myší hnízdo máme všude .o))
    - - - - -
    http://linux.ifauna.cz/inzerce/?rubrika=11&m=782&page=1
    Prodám samici psouna prériového raději do chovu,protože občas kouše.Jsou ji 3roky.mob.724 65 55 02
    Keilie
    jukej i na ifaunu, taky tam jsou občas inzeráty :)
    4.1.2006 16:00Natálie
    Tanisek: taky moc držím palce ať to dopadne s Boženkou dobře. Tak snad když už je po operaci, bude to všechno lepší. Ať je na ní nadržený Tanýsek hodný :) A kdo jí operoval?

    Radostí rozkousaly sedačku, to je dobrý :) Já mám pocit, že Kvído kousá všechno z čistý radosti. A největší radost má, když z toho něco lítí nebo se to drolí nebo má prostě pocit, že to prochází likvidačním procesem :)
    - - - - -
    ten druhý odstavec byl směřován na Tabi :)
    4.1.2006 16:10Tedítko
    Ahojky, taky přejeme Božence ať se rychle uzdraví, moc a moc ji pozdravujeme. Určitě to bude dobre, taky jsem byla na operaci, ale s morčátkem, mělo nádor a pak se dožilo sedmi let:-)

    Tabi: No, ten můj rošťák takové věci nedělá, naštěstí, teď zrovna spinká v postýlce:-) Tak co kdybychom na jaře zorganizovali další srazík?
    4.1.2006 16:21Natálie
    Tedítko: ty jo, tvůj psounek takhle přes den zaleze do postele a spí? To je teda dobrej. To Kvído je jak neřízená střela a dokud se mu únavou nepodlamujou nohy, tak přes den neusne ;)
    5.1.2006 08:16Tedítko
    Jo, jo, naivně jsem si myslela, že spinká-usilovně pracoval na ničení mého prostěradla:-) uspěl, je tam díra, že jí můžu prostrčit ruku:-)
    - - - - -
    Teda., ale pak fakt spinkal a já s ním:-)
    5.1.2006 09:25atenaz
    Před chvilí se stalo něco,co mě dost rozhodilo.Sedím v klídku u PC a čtu si maily,Kikina s Dagem běhají po bytě,pes na ně jen kouká.Nejednou začal šíleně kňourat,tak tam letím co se děje,a vidím jak se s Dagem perou,teda spíš Dag se pral s Woodym a ten bolestí jen kńoural.Lekla jsem se,Na Daga jsem zařvala,tak psa pustil a ten běžel vylekaný ke mě.Dag jen zle cvakal zubama.Nestačila jsem se divit,z toho vystrašeného klučiny zuřící psoun.Jsem z toho v šoku.Jen se modlím,aby se to nestávalo častěji.Bylo to hrozné,takhle hryzat do mě tak nevim ...!Pokud ale i u nás nastalo toto psouní nepříjemné období tak doufám,že to všichni přežijeme ve zdraví a co nejdříve to bude za námi.
    5.1.2006 10:02Tabi
    Natálie
    jistě, jsou to sluníčka, všechny ty legrácky dělají nám pro radost! :-DDD

    viď, Tedítko :-DDDD
    jasně, zkusíme to nějak vymyslet .o)

    atenaz
    možná si bránil Kikinku, v každém případě přeji, aby to byla jen tahle výjimka ***
    5.1.2006 11:25atenaz
    Tabi
    no už to na psa zkusil znova,ale ztihla jsem je oddělit.Na mě naštěstí neutočí tak nevim jak si to vysvětlit.Asi opravdu brání Kikinu.Chudák Woody to ale nechápe,že kamarád je na něj zlej a je z toho trochu vyjukanej.Budu je teď muset hlídat,nerada bych,aby si ublížili.
    5.1.2006 12:19Natálie
    atenaz: na tebe útočit nemusí, náš Kvído je takhle zlej na našeho psa vždycky a na mě je hodnej furt. Taky si dřív hráli a jeden den se to obrátilo a Kvído začal do psa kousat, cvakat zubama a nesnášet ho. Nevim proč, ale určitě to nebylo zimnim obdobim, protože to bylo v létě. Já naštěstí mám toho pejska u našich, kam jezdím výjimečně, takže se vidí málokdy a to je ještě odděluju. Tak ti přeju, ať to Daga přejde, jinak byste to doma měli asi veselý. Ale třeba je to opravdu jen chvilkový. Uvidíš.
    5.1.2006 12:31atenaz
    Natálie
    Tak to jsi mě moc nepotěšila,to by bylo špatné,doufám,že to Daga přejde,jinak nevim.Furt je hlídat a bát se aby se k sobě nedostali se mi teda moc nechce.Takhle si běhali a neotravovala jsem je,když jsme se chtěli mazlit zavolala jsem na ně a když měli náladu přiběhli a nechali se drbat.Když se jim nechtělo běhali si dál.Pes je velký mazel a když se mu nevěnuju žárlí,začne kňourat a vynucovat si pozornost.Takže abych ho např.zavřela do jiného pokoje než kde budou běhat psouni,by asi nesnesl.Asi my nezbyde nic jiného než doufat,že to přejde a zkoušet je zas postupně nechávat spolu.Jen se teď trochu bojím aby nakonec nezaútočil i na mě.To by nejspíš bolelo :-) A nechci to ani zkoušet!!!!!!
    5.1.2006 12:43Natálie
    atenaz: no u nás to nakonec vypadá tak, že když je nechám puštěný oba, tak pes se začne schovávat, leze pod topení a pod postel a všude kde se dá, tím sysel pochopí, že má navrch a chodí ho otravovat. Někdy si ho vůbec nevšímá a někdy ho chce kousat a cvaká na něj. Pomáhá, když na něj zařvu ať toho nechá, to se odklidí kousek dál, ale není to na dlouho. Zkus ho prostě vždycky okřiknout a uvidíš. Na tebe by snad útočit neměl, ale dej si pozor, když už je rozzuřenej. Mě Kvído nikdy nekousnul sám od sebe, ale dvakrát mě hodně kousnul, když byl rozzuřenej na někoho jinýho a já ho chtěla odtrhnout. Jednou když kousal do nohy kamarádku a jednou když kousal psa. Protože on když je v rauši a cvaká a kouše, tak si ani neuvědomí, do koho se zahryzne. Tenkrát kousnul hodně do mě, ale hned si uvědomil, že jsem to já a ne pes, takže mě pustil, začal se kolem mě motat a olizovat mě, mě tekla hrozně krev a na něm bylo vidět, že ho to mrzí. Tak bacha, když se něco bude dít, tak je to lepší asi v rukavicích. Uvidíš. Hlídej je a třeba to Daga přejde a nebo ho to přestane bavit.
    5.1.2006 12:55atenaz
    Natálie
    Jo taky jsem ho pořdáně okřikla a hned jsem ho zavřela zptky do klece.Psa mi bylo opravdu líto,nechápal co se děje.Teď leží pořád vedle klece a kouká na ně.To je Dag v klidu a je zas kamarád,ale jak je volně,je jak vyměněnej.Nevim,možná jim pes vlezl do klece,občas to dělal,ale nikdy to nevadilo.Já tam přiběhla když už ho Dag kousal,pes naříkal a snažil se ho setřást.Ještě že je to takové hodné trdlo a taky nedostal vztek,to už by bylo opravdu zlé.Teď jsem je zas pustila a psa mám na posteli.Zatím šmejdí a nic se neděje,tak uvidíme.třeba to byla od Daga jen výhružka co si Woody nemá dovolovat.
    5.1.2006 13:12Tabi
    atenaz
    no, u nás je to taky, jen zatím ne tak divoké, Kryštof sice někdy s Rozou vyvádí, ale většinou chce mít svůj klid a někde chrní, když to Roza zmerčí jde cíleně otravovat, obchází ho kolem a když se ji to podaří, tak ho kousne, Kryštof je hysterka, takže hned vyskočí jak čertík z krabičky a je schopný ji kousnout. Většinou je hlídám a na Rozu pokřikuju, ale někdy už toho mám plné zuby a nechám je, ať si to řeší jen spolu a doufám, že ji Kryštof nechytí, jen seřve, jinak by to mohlo být zlé.
    držím palce, ať se Dagíček uklidní :)
    5.1.2006 13:19Gump
    U nás doma je také veselo, stejně jako před rokem... 12. prosince 2004 vystartoval Čipery na mýho bráchu a pokousal ho fakt ošklivě, pak o něco později zaútočil na mě a roztrhal mi nárt, psal jsem to tady. Tentokrát to na Čiperyho přišlo přesně 30. prosince. Ráno přišel k posteli a hned bylo jasný, že je zle. Ocas naježenej, že by se daly spočítat jednotlivý chlupy, a hlavně to výhrůžný cvakání zubama. Ten zvuk je podobnej chřestýši a znamená, že skončila legrace. Mám psouny dva, vedle toho blázna ještě Bekynu, ale ta je v pohodě, i když přes rok není takový mazel jako Čipery. Ovšem na něho (je mu ke třem rokům, stejně jako Beky) když to přijde, stojí to, bohužel za to. Největším problémem totiž je, že to ani ne kilový zvíře útočí, nemá z ničeho respekt. A druhý problém je, že mám psouny od začátku puštěné navolno, jen když vím, že má přijít návštěva (už nechodí), zavírám je do jedné místnosti. Pelech si psouni udělali pod vanou, natahali tam hadrů a papírů a hoblin, že se vana málem zvedla. No zkrátka mám problém, když je musím nahnat do té jedné místnosti, protože to je o mé zdraví. Psoun zuří a útoční, takže asi vypadám jako blázen, ale kolikrát se doma pohybuju po židlích a ještě mám vysoké kožené boty a dvoje tepláky. Teď nevím, jestli mám udělat :o) nebo :o( Stejně má někdy psoun navrch, jako o víkendu, kdy mi hnusně prokousl, vlastně skalpoval, ukazováček na levé ruce přes dvoje rukavice. Vím, že v březnu bude po všem a Čipery se znovu bude dospávat se mnou v posteli, ale momentálně je to neuvěřitelně bestiální zvíře a to myslím naprosto vážně, takže apel na vás všechny, především asi na atenaz, která má psouny první zimu, jestli se nepletu - rukavice a smeták do pohotovostní polohy a oči na sťopkách, protože k maléru není daleko. Věřte mi.
    Ať se vám všem podobné situace vyhýbají...
    5.1.2006 13:27Natálie
    atenaz: tak hlavně že je pejsek v klidu a nechce to Dagovi oplácet, to by bylo horší. Náš pes je taky takovej flegmouš, ze začátku jsem se bála, aby neublížil Kvídovi, ale teď už vím, že je to spíš naopak. Tak uvidíš za pár dní, třeba byl sysel opravdu jen naštvanej. Napiš pak, jak to vypadá.
    - - - - -
    Tabi: poslala jsem ti na mail fotky "upraveného bytu" od psouna ;)
    5.1.2006 13:38atenaz
    Kikinka ta je naprosto v pohodě,buď běhá a nebo se mazlíme.Dag ten se moc mazlit nenechá jen trochu pohladit.Je ještě stle bázlivý,i když se to od té doby co ho mam dost zlepšilo.Na mě neútočí.Když udělám prudký pohyb okamžitě maže do klece.Mě se bojí takže na něj musím pomalu jinak hned peláší do klece.Vlastně i když pes běží nebo si hrajem Dag se kryje.Přiblíží se k němu jen když v klidu leží.Proto mě tak překvapilo,že ho napadl.Bylo to hned vedle klece,tak si možná bránil svůj domav a manželku,protože pak když běhali v jiném pokoji psa si nevšímali,ale je pravda,že jsem Woodyho nenechala,aby se k Dagovi přiblížil nějak moc.Mam strach aby ho nekousl,nerada bych lítala se psem někde po veterinářích na šití.Je to škoda,že psouni mají akovéto období a tak velké zuby :-),jinak by byly dokonalí.No ale všechno a všichni mají své mínus!!! :-D
    5.1.2006 13:55Tedítko
    Jo, jo, pro radost, ovšem prostěradlo mi žrát nemusel:-) Tolik radosti asi nepřežiju:-)
    5.1.2006 14:11Tabi
    Gump
    koukám, že máš doma občas veselo .o), návštěvy (už nechodí), židle, kožené boty a dvoje tepláky mě dostaly :-DDDD, promiň .o).
    Jsi hodný, že jsi to napsal, už je to v důležitých příspěvcích, stejně jako bych chtěla udělat ta demoliční a úrazová alba, prostě aby budoucí majitelé aspoň tušili, co všechno může nastat .o) a stávající se potěšili, že v tom nejsou sami :o)
    Jsi asi jediný, koho znám, kdo má puštěné psouny na volno, jak to funguje? Teda kromě těch židlí, bot a tepláků .o)

    Natálie
    už jsem Ti odepsala :o)

    Tedítko
    vydrž, bude hůř a dej tomu nebožákovi aspoň občas nažrat, at se nemusí cpát prostěradlem .o))
    5.1.2006 14:35Natálie
    Jo, Tedítko, vydrž, jak ti píše Tabi, protože opravdu bude hůř. Například já už žádný prostěradlo "v celku" nemám, prokousal snad všechny. Tak jsem nakoupila nitě různých barev a zašívám. Ale novou metodou je každej den ráno sundat prostěradlo z postele i s dekama a dát tam syslovy ty "jeho", který může kousat. On si v nich hraje a je klid.

    Gump: taky mě ty tvoje tepláky a boty pobavily, i když chápu, že moc zábavný to neni, když se musíš navlíkat do brnění před sysly. Já mám doma taky kluka, nekastrovanýho, a zatím je hodnej. Ale trnu hrůzou a doufám, že na mě takhle nevyjede. Viděla jsem párkrát jeho záchvaty vzteku když chtěl sežrat návštěvy a nechtěla bych v tu chvíli stát vedle něj. Je mi jasný, že když už v tom vzteku je, tak ho nezkrotí nikdo. Ale píšeš, že je problém je i zahnat do domku, když ti má přijít návštěva. To tě neposlechnou ani když na ně zařveš, nebo je něčím plácneš? To je totiž jediný, co zabírá na mojeho psouna když má ten svůj záchvat vzteku. Začnu hrozně řvát, on se lekne a nechá toho :)
    5.1.2006 14:44Gump
    Když jsem přivezl Čiperyho, hned první den jsem mu otevřel klec a on vyhopkal, lezl po mě a omrknul nové teritorium. Nic nekousal, kabely muc nic neříkaly (a nic neříkají doteď), přišlo skutečně jen na drobné škody. Nebylo ho třeba zavírat, byl bytu neškodný. Za rok jsem k Čiperymu přidal Bekynu a měl jsem dilema - ona totiž byla pravý opak a takřka jediným jejím zájmem je všechno zničit. Takže co udělat? Zavřít je oba do klece a pokoušet, že se na volnost zvyklý Čipery zblázní? Nabo je nechat volné oba? Neměl jsem to srdce a zvolil jsem druhou možnost. Měl jsem období, kdy se mi smáli v baumaxu - když za dva týdny třikrát kupuješ přívodní hadici do pračky, jednou odpadní a pak pravidelně izolační pásky, protože odpadní hadici přece stačí jen zabalit, neb v ní není tlak (rada instalatérů), smála by ses taky. Psouni mají štěstí, že plánuju dát byt dohromady. Mám 4+1, ale nechci ho renovovat po částech, takže šetřím a pak chci vše udělat rychle a komplet. Takže do té doby mi řádění psounů, tedy Bekyny, nevadí. V momentě, kdy dám byt do stavu, v jakém ho chci mít, budou mít psouni smůlu a zbyde jim jediná místnost. Navíc jim plánuju udělat pořádný bejvák, klec, která bude spíše kusem nábytku. Snad bych ti i mohl poslat něco do demoličního alba, ale nových fotek už moc nebude - už je vše zlikvidované :o) Třeba z gauče v obýváku zbyla jen dřevěná konstrukce, kamarád se smál, že mu to připomíná spáleniště :o)
    Jinak ještě jedna zajímavost, pokud jde o Bekynu a její hryzání - dostala se přes zábranu a překousla el. kabel do televize - rána, pojistky cvakly, Beky skočila zpět, naštěstí jí elektrika jen lehce ožehla fousky - mám na fotu. Stejný kabel leží na zemi a není v elektrice - nezájem. Zastrčíš ho do zásuvky - Beky jde do práce. Ty potvůrky musí cítit, že je ten kabel pod proudem, el.magnetické pole. To jsou mystéria...
    - - - - -
    Natálie: Můžeš křičet, můžeš ho plácnout, výsledek 0. Doráží pořád. To je velikej problém - vystartuje po mě a když se mu to povede, zakousne se. Pleskneš ho, že ho odhodíš, ale on okamžitě skočí zpět. Takže ti v takových blbých situacích nezbyde nic jiného než ho chytit (v každé místnosti mám přes zimu rukavice) a chvíli ho držet, vydržet další kousání a odhodit ho za nějaké dveře a ty pak rychle zavřít. Nejelegantnější řešení je zaměstnat ho třeba smetákem a chytit ho za ocas - to funguje stoprocentně, protože on nemá takovou sílu, aby se dokázal zvednout a ohnout až ke svému ocasu. Takhle zpacifikovat psouna je jediná možnost, ale ne vždy se povede. Ty povory jsou neuvěřitelně rychlý...
    5.1.2006 16:14Tabi
    Gump
    Psouní majitelé jsou zlatou žílou pro obchodníky s nábytkem, jeho nahraditelnými částmi a oblečením :o).
    Jasně že to cítí, mají rádi adrenalinové sporty a kábel bez proudu je naprostá nuda!
    Fotky sem, beru všechno :o))).
    Já Ti nevím, jak to tak čtu, asi zůstanu u toho zažitého stylu – psouni v kleci :o), ale máš můj hluboký obdiv :o).
    5.1.2006 20:07atenaz
    To je zvláštní,například Dag ten se nábytku ani ničeho jiného ani nevšimne,vše jen očichává.Zato naše Kikča,tu nezájímá nábytek,ani prostěradlo atd,ale strašně jí fascinuje linoleum.S čím mám ale teď problém je noční klid.Prospí celý den a ať dělám co dělm nejsou k probuzení a když se to přece jen povede je to jen na chvilku a hned jak mohou zase utečou do klece a chrní dál.Zato velmi brzy ráno,když má každý ještě "půlnoc" se probudí a dělají neskutečný kravál.Nedá se to vydržet!Poradíte někdo?
    6.1.2006 07:44Kožót
    anetaz: Moc Ti neporadím, ale dělají to schválně, to je jisté ;-)
    8.1.2006 10:24Tedítko
    Ahojky:-)
    Atenaz: Jo, můj Tedík to dělá taky, přes den spinká a v noci řádí, naučil se to teď, poslední dobou. Probudí se jen, pokud slyší vysavač, hrozně se ho bojí, vždycky vykulí oči a kouká, co se to děje:-) Já si myslím, že to je teď tou zimou, večer se jde napapat a zase spinká:-)

    Tabi: No, už bych mu mohla dát napapat, že? :-)

    Všem: No, to je neuvěřitelné, mám toho mojeho trdlíka zatím v přenosce (velké) a na tu nedá dopustit, pořád si hlídá, co se s ní děje. Teď, co si zvykl spát pod mojí peřinou, snaží se z ní dostat
    a přišel na to, že zavírání je na plastové kolíčky, takže kolíčky jsou z jeho strany rozežrány:-) Ale jinak ta přenoska vypadala bytelně:-) Pokaždé, když příjdu domů, čekám doma spoušť, ale zatím se nekoná. Musím vám oznámit, že Tedítko je nejhodnější na světě, od té doby, co mi udělal díru do prostěradla a dostal po čumáku, už nerozhryzal vůbec nic:-) Dneska dostal chudáček nechtěně po zadku, protože si pod peřinu donesl piškotek a spokojeně si papkal, jenže já, zlá panička, jsem si myslela, že zase něco hlodá, vtrhla jsem mu do hnízděčka a klepla jsem prstem přes jeho zadek:-( Pak jsem si teprve uvědomila, že vlastně nic neudělal. Tvářil se strašně dotčeně:-) Piškotu se pak ani nedotkl! Vzala jsem ho do náruče, začal kňučet, jako by doopravdy brečel. přiznám se, málem jsem brečela taky:-(

    Gumpe, tak to ti fakt nezávidím. Asi bych na to neměla nervy a prostě ho nechala do jara v kleci

    Pa, pa Irča
    - - - - -
    Ahojky, chtěla jsem se zeptat, jestli máte taky takový problém jako já. Můj psounek má už od té doby, co jsem ho koupila mezi předníma nožkama asi 1x1 cm lysinku, nezvětšuje se, ale už mě to začíná trápit, neviděla jsem ho, jestli si to vykusuje. Můžete mi, prosím, napsat, co mu na to mám dát? Jinak hezký den,
    Irča
    9.1.2006 08:12Kožót
    Ahoj Irčo, zkus dávat Tedíkovi jednu, dvě tyto tabletky za den. Za pár týdnů by se mu měla kvalita srsti zlepšit. A navíc, přestože jsou kočičí, ty tablety psounům chutnají.
    9.1.2006 11:17Natálie
    Tedítko: ty tabletky co ti doporučoval Kožót dávám Kvídovi taky, moc mu na vypadávání pomáhaji, akorát teď má olysanej zadek už dlouho a nechce mu to zmizet, ale to časem taky zaroste. Dávám mu k tomu ještě různý multivitamíny pro zvířata a má po tom hezky lesklou srst.

    Jinak si myslím, že bys měla psounkovi co nejdřív pořídit nějakej domek, protože přenoska je pro něj opravdu malá, neměl by tam delší dobu bydlet. Navíc ty kolíčky ti opravdu časem zlikviduje, Kvídovi stačí jedna hodinová cesta autem a jsou okousaný :) Je to jen plast a to neni pro psouny žádnej problém ;)

    A s tím plácnutím si nedělej starosti. To, že ho klepneš prstem přes zadek mu určitě žádnou újmu nezpůsobí a vsadim se, že to jeho kňučení nebyl pláč :)) Ale jestli ti po tom jednom klepnutí přes čumák neokusuje už nic v bytě, tak ti závidím, to Kvída můžu klepat kam chci bude ohryzávat dál.
    10.1.2006 09:54Tedítko
    Natálie : Ahojky, jo, jo, pořídím mu klec, ale zatím vybíráme a čekáme až se přestěhujem, protože můj tatka si myslí, že ho jen hlídám kámošce, takže by ho to trklo. Mám doma zvěřinec a tatka furt řve, že je kolem nich furt bordel:-( Takže ještě musíme vydržet. Ale jinak tu přenosku Tedík miluje, jakmile je venku a já ji zvedám a přenáším někam jinam, hned přiběhne a kouká se, co to s ní jako dělám:-) To je jediný způsob, jak ho přivolat:-)
    10.1.2006 10:09Natálie
    Tedítko: tak to taťka asi bude koukat, až zjistí, že je tvůj :)

    Mě dneska Kvído přišel v noci navštívit do postele. Nějak se vyškrábal z domku, na noc mu to nezavírám a přišel asi v jednu v noci ke mě, začal do mě šťouchat čumákem a packama. Tak jsem ho pochovala, chtěla ho odnýst, ale on si rychle zalezl pod deku, přitulil se a dělal, že spí. Bylo mi ho líto, tak jsem ho tam nechala. Měl úplně ledový tlapky (asi nespal a hrabal v písku) a furt si je u mě ohříval, až jsem usnula taky. Spal až do rána u mě a kupodivu sem ho nezalehla, protože jak jsem se vrtěla a otáčela, tak se vrtěl i on. Zato ráno nechtěl vůbec vstát, odkryla jsem ho a on furt ležel se zavřenejma očima. Tak jsem ho tahala za packy a on nic, jen mžoural. Byl srandovní. Z postele jsem ho dostala až když jsem zachrastila zrním, na to on slyší :)
    10.1.2006 10:24Tabi
    Natálie
    CHJO :o(((, to je nespravedlivé, já chci taky psouna do postele a aby se tulil a spal :o(
    ani nevíš, jak Ti to závidím :o)

    Tedítko
    kvůli plácnutí nebreč, pamatuj – ŠKODA RÁNY, KTERÁ PADNE VEDLE ! .o))))
    s tou lysinkou si nelam hlavu, zkus ty tabletky nebo nějakou pastu pro kočky, ale pozoruj, jestli si to neškube.
    Klícku pak velkou a bytelnou .o).

    atenaz
    dneska ráno jsem si na Tebe vzpomněla, když Roza nechtěla z pelechu :o), tahala jsem ji na drbání, na bonbónek a asi po 15-ti minutách jsem ji vytáhla na sušený banán .o). Neměla jsem moc odvahu ji vytáhnout přímo, páč bylo vidět, že jediným jejím zájmem je spaní a bude ho bránit „zuby - nehty „ .o) .

    Když už jsme u zubů, tak mě Julča minulý týden rafla. Dávala jsem jim zrní, ona už se těšila, ale já ji chtěla ještě pochovat :o). Bylo to vskutku veselé, já díru v ruce, Julča v „kravatě“ a štěkala – to jsem snad poprvé slyšela psouna štěkat. Když už jsem po pěti minutách měla strach, že ji klepne pepka, tak jsem upustila od rozhodnutí ji nechat, až přestane, vyčíhla jsem si okamžik, kdy se musela nadechnout a se slovy „tak vidíš, že to jde“ jsem ji vítězně šupla do klece .o). Myslím, že pak tajně volala spolek pro ochranu zvířat :o)) a já si uvědomila, že to naše miminko má docela ostré a dlouhé zuby .o).

    A když říkám miminko .o), musím pochválit Rozárku, která je čím dál větší mazlík a už se nechala položit na „miminko“ a drbat na bříšku – ještě mi předníma pacičkama tlačila prsty, kde ji mám drbat :) sluníčko :).

    Taky jsem zkusila Honzíkovu metodu zavírání holek – ráno jim nasypu peletky a zrní, vyženu Rozu zpod skříně, zaplácám rukama a naháním ji ke kleci :-D zatím to fungovalo, jen Roza je pak tak naštvaná, že zaleze do bývalé ložnice nyní wc a tam trucuje, nevezme si ani bonbónek, který ji cpu do čumáku .o), ale je v kleci, to je hlavní .o). Na Julču ani plácat nemusím, to je žrout , takže už čeká na Rozu u misky :o).

    no, koukám, že nejsem moc upovídaná :-DDDD
    10.1.2006 11:23Tedítko
    No, tatku asi trefí šlak:-) Brácha teď simuluje, že je nemocný, takže za to můžou zase moje zvířata. Přítel je ale hodný, skoro všechny zvířátka mi financoval on:-) Je to zlatíčko. Teď jsem viděla e zverimexu tarbíka, je úžasný, ale teď musím být chvilku hodná, musím postupně:-) Až budu pracovat, tak si koupím koně.

    Jo, jezdím na tábory s dětma, myslíte, že tam můžu vzít tedíka? Cizí nekouše, ale jestli sřeba nebude ve stresu. Normálně tam berou fretky a psy, tak uvažuju, že bych ho tam vzala.
    10.1.2006 13:05Natálie
    Tedítko: to opravdu těžko radit, když Tedíka neznáme. Ale psouni jsou dost nevyzpytatelní a asi bych se bála, že by ty děti mohl pokousat, kdyby ho škádlily. Navíc jak píšeš, hodně lidí by pro něj byl možná stres, Kvído to snáší špatně. Buď se hrozně bojí a klepe se, nebo naopak začne útočit. Taky jde o to, jak moc by s ním ty děti přišly do styku..

    Tabi: musíš je to naučit pravidelným trénováním :) Já jsem lenoch a furt někde ležim a pospávám, tak je Kvído asi po mě, haha. On už je naučenej, že když zvednu deku, tak se jde spát. Lehne si způsobně vedle mě, přitulí se, opře si o mě packy aby byl zapřenej a okamžitě usíná. Ale v noci vždycky chodil do svýho domku. Dneska to byla výjimka. Spalo se s ním celkem dobře, ale često mě budil, protože se mu asi něco zdálo ve snu a on cvakal zubama, trochu pískal, pak zase hrabal packama jak když kope noru, no prostě furt něco :)

    Jo a s tím miminkem, jak píšeš, že se Rozárka nechala drbat na bříšku...to dělá Kvído poslední dobou furt a přítel vždycky říká, že už má zase vzteklinu :) Protože on se fakt chová jak nepříčetnej, chce drbat, šťouchá do nás packou, vystrkuje bříško a zavírá oči, vypadá jak blázen. Nikdy jsem neviděla hlodavce, kterej by se takhle mazlil.
    10.1.2006 13:21Tabi
    Tedítko
    tarbík je úžasný na pozorování, ale není to mazlík, ať pak nejsi zklamaná :o), ale toho koně Ti schvaluju .o))))))
    myslím, že když ho budeš zvykat, že občas někam cestuje a nebude zvyklý jen na svůj pokoj, tak by to neměl být problém, jen zvaž, jestli bys ho neměla naočkovat, kdyby nááááhodou někoho rafl .o), ale k dětem bych ho asi moc nepouštěla, nikdy nevíš .o)

    Natálka
    Tak to nevím, kdyby byly holky po mně, tak z pelechu ani nevstanou .o))). Ne, vůbec by u mě neusly, to že zůstala Roza 5 minut na zádech, ale stále ve střehu, byl vrchol mého 17-ti měsíčního chočení .o), asi půjdu někam do kurzu, jak krotit a uspávat psouny .o))
    Chjo, pohlazení Kvíďáčkovi, mazlíčkovi .o))))!
    10.1.2006 18:39Natálie
    Tabi: tak to je zajímavý, myslela jsem, že kluci-psouni budou menší mazlíci než holky. To Kvído je buď hyperaktivní, skáče a zlobí, nebo je naopak hrozně umazlenej, furt se po nás válí a chce drbat. Asi by sis měla na mazlení pořdit ještě jednoho kluka :) Ale pravda je, že to Kvído nedělal od mala, taky sem si ho musela trochu vytrénovat, aby se chodil mazlït. Když byl menší, byl jak magor, vůbec se nezastavil, furt jen běhal a chtěl si hrát. Tak já pohladím Kvíďáčka a ty pohlaď holčičky nemazlivky :)))
    11.1.2006 08:43Tabi
    Natálie
    to by Ti Kožót mohl povídat, jaký byl Kožótek mazlík :o)). Nene, něco u je u nás špatně, ale hlavně když jsou holky spokojené .o)

    Dělali jsme ráno měsíční vážení, takže to vypadá asi takto:
    Julča 898g
    Roza 1040g - ale nejsem si jistá, jestli zase nešvindlovala s ocáskem .o)
    11.1.2006 11:15Natálie
    Tabi: já jsem vážila Kvída dneska. Vždycky mi to s ním moc nešlo, protože mám takovou tu plochou kuchyňskou váhu a on z ní vždycky slízal a dával dolů nohy, prostě to šlo blbě. Dneska jsem na něj vymyslela past ;) Dala sem na tu váhu velkou mísu, do ní pár tabletek pro kočky na kožich, Kvído tam skočil dobrovolně a hezky stál :) Tak má 1024g, skoro stejně jako minulej měsíc. A neměřila si někdy Rozu nebo Julču? Jak jsou dlouhý? Já měřila Kvída dneska, protože mě to zajímalo a když se postaví na zadní a natáhne se, tak má myslim cca 35cm ;)
    11.1.2006 14:27Tabi
    Natálie
    Roza se mnou teď moc nekomunikuje, bojí se, že ji něco dám a šoupnu do klícky .o), ale na váhu si nakonec způsobně stoupla, jen jsem se ještě snažila fotit, tak jsem v té chvilce nezaregistrovala, jestli nešvindluje .o))
    Naposledy jsem Rozu měřila tady :-DDDD
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=66
    Holčičky nemazlivky jsem ráno pohladila :o), Julča se mi nasáčkovala do klína, žrala mi z ruky a opírala se mi o druhou ruku jako v křesílku :-)), Rozu ještě v kleci, pak už se nenechala .o)
    Zdravíme chlapáka Kvíďáka :)
    11.1.2006 18:19Tedítko
    Ahojky, jak se máme? Panička Tedíka, tedy já,vypadá, jako by byla doma byta jako žito:-) jsem samá jizva, připadám si jak hrabě de Pejrak:-) Jakmile se mojemu miláčkovi něco nelíbí, začne škrábat a to dost drsně, všichni se mě ptají, jestli náhodou nemám kočičku:-)
    11.1.2006 22:22Neferure
    Ahoj, zdravím všechny. Tak si tu pročítám vaše příspěvky o Vaších psouncích.
    Já mám toho svýho teprve chvíli, bývalí majitelé na něj neměli čas, tak se rozhodli ho darovat někomu, kdo s ním bude častěji. Teo je strašný zlatíčko (sice jsem musela z pokoje odstěhovat všechen nábytek a mám tam teď pouze jednu skříň, postel a noční stolek:-) ), mám ho skoro celý den puštěnýho a v noci se mnou spí v posteli, občas se sice probudí to když se mu chce na záchod (chodí pouze do klece na misku s kočkolitem), ale jinak mám většinou co dělat, abych ho ráno probudila.
    Nikdy si na mně nic nedovolil, můžu s ním dělat cokoli (možná proto, že je vykastrovanej), ale sestře prokousl ruku (těsně vedle tepny, která ji koukala z rány ven, má tam jizvu, která vypadá, jak kdyby se snažila podřezat). Ségra se ho snaží všelijak uplácet dobrotama a na zavolání k ní Teo vždycky příjde a když nic nedostane, tak se vzteká a chce ji zase kousnout (ale jen u mě v pokoji, kde si to hlídá).
    Teď se dokonce naučil vylízt po holý stěně nahoru k oknu na parapet, zatím jsem nezjistila jak (ví, že tam nesmí, tak tam leze jen když je v pokoji sám), ale není nic z čeho by tam mohl vyskočit a ten parapet je asi 1 m vysoko, prostě záhada.
    12.1.2006 09:30Tabi
    Neferure
    vítej mezi psouní blázínky .o))))
    Teošek je zlatíčko, teda až na tu ségru .o)). Já bych i věřila, že může vyskočit, naší Roze chybí k doskočení na parapet 5-10 cm, ale pochybuju, že má na packách přísavky, aby se udržel a vyškrábal .o), musíš ho tajně sledovat .o)))
    Máš povolená alba i chat, tak doufám, že ho brzy uvidíme .o).

    holky, jestli mě budete tím spaním s psounky provokovat, tak Vás fakt kousnu :o))!
    12.1.2006 11:30Tedítko
    Neferure: Ahojky, taky tě vítám:-) Jsem tdy taky jen 14 dní, ale teda pokecala jsem si perfektně.
    Tak hodně štěstíčka a nekousavého psounka:-) Pa pa, Irča a Tedík a Adélka a Korynka a Míšánek a Vikinka:-) Uf, to je fuška:-)
    12.1.2006 11:45Natálie
    Tabi: (upozornění: následující text je určen k provokaci Tabi) ... tak náš Kvído si na spaní u mě tak zvyknul, že už teď nechce spát u sebe v domku. Každej večer ho kolem 9-10h zavřu do pelechu a ještě si dělám nějaký svoje věci a tak kolem 12-1h v noci chodím spát. Kvído do tý doby sedí v pelíšku a spí v sedě! Nelehne si, nezahrabe se, drží prostě stráž. Když vidí, že rozestýlám postel a jdu si lehnout, tak se okamžitě zahákne drápkem za víko co má na terárku, nohama ho posune a vyleze (umí to už dlouho, ale takhle rychle až teď :). No a nakráčí ke mě do postele, rychle zaleze pod peřinu, přimáčkne se a dělá že spí. Ne, že by se mi ta jeho přítulnost nelíbila, ale fakt bych se asi líp vyspala sama. Přece jen mít myš pořád pod hlavou neni až tak ideální. Jenže je mi líto ho šoupnout zpátky do domku.

    Tedítko: Já taky dost často vypadám, jako kdybych se doma řezala do ruky nožem a navíc měla deset koček. Kvído mě sice nedrápe když něco chce, ale často si s ním hraju a peru se s ním, on se snaží jen tak trochu mě kousat a chytat drápkama, ale i to "trochu" je na mých rukách hodně znát :)

    Neferure: chudák tvoje ségra :) Ale z vlastní zkuešenosti vím, že na vlastním území se psoun bude s "cizíma" lidma prát do nekonečna, takže uplácení je asi zbytečný. Aspoň u nás to tak je. Kvído si klidně od někoho dobrotu vezme, v klidu jí sní a pak tomu člověku prokousne nohu, aby si jako nemyslel, že ho má rád :) Tak bacha, ať to příště není u tvý ségry do tepny.... Ale jinak máš teda hodňoučkýho psounka, to si na tebe tak rychle zvyknul? Nebál se?
    12.1.2006 12:15Neferure
    Natalie- zvyknul si skoro hned, co jsem si ho přivezla, tak jsem ho nechala jeden den odpočinout a zvyknout si, dva dny jsem ho brala pro jistotu jen v rukavicích a po týdnu už chodil na zavolání a i na zahradě když jsem ho pustila, tak nikam neutekl, i se psem se snáší výborně (ale nepustí ho ke mně do pokoje, je docela sranda pozorovat jak 40kg německej ovčák couvá před kilovym psounem :-) ). Jednou jsem ho brala do školy (potřebovala jsem ho na pár dnů pohlídat od kamarádky) a i tam běhal po lavicích a nechal se hladit od cizích lidí úplně v pohodě.
    12.1.2006 12:30Natálie
    Neferure: Jo? Tak to je fakt hodnej. Já Kvída moc mezi lidi neberu, když je mezi hodně lidma, tak se bojí. Ale jinak mě taky docela poslouchá. Ale jak píšeš s tou zahradou - že neuteče - tak to já se furt bojím. Myslim, že by mi sám od sebe neutekl. Ale když ho mám na zahradě na kšírkách, tak občas projede kolem třeba auto nebo někde něco bouchne, on se lekne a okamžitě začně zdrhat, je mu jedno kam. Tak se bojim, aby se takhle nelekl a neutekl mi někam k sousedům a neschoval se tam. Proto ho mám radši na kšírách,ale ráda bych ho v létě pouštěla bez nich. Teo se takhle neleká?
    12.1.2006 13:18Tabi
    Natálie
    počkej, až přijedu do Prahy, budeš mě mít někde zakouslou :o)- !!! Můžeš pak na pohotovosti říct, že Tě na psouním srazu pokousala Tabi .o)))
    12.1.2006 14:53Neferure
    Natalie: mě se na tu zahradu hluk moc nedostane a ještě ji mám ze tří stran neprůchodnou a tu jednu volnou stranu hlídám (já teda píšu zahrada, ale ona je to spíš taková hodně malá zahrádečka ;-) ). Zatím jsem si nevšimla, že by se nějak lekl, to jen když za nim vyběhne Vašek (pes) a chce si s ním hrát, tak se nejdřív snaží schovat, ale když zjistí, že je to jen Váša, tak je v pohodě.
    12.1.2006 16:28tanisek
    Boženka má rakovinu slinné žlázy. Jsem z toho vyřízená. Snad jí to vyoperovali ještě před metastázama :.-(
    12.1.2006 18:37Natálie
    Tanisek: to je mi moc líto :(( A jak budete teď postupovat? Je možné, aby se z toho vyléčila? Že po té operaci ta rakovina už nebude postupovat? Budu vám moc držet palce, chápu, že je to moc těžký. Tak se držte a napiš, jak to vypadá.
    13.1.2006 08:22Kožót
    Ahoj, člověk si jednou vyjede do Ostravy za Julčou a Rózkou (za Tabi ne) a tady se zatím tak přispívalo.

    Zdravíme Boženku a držíme palce.

    K tomu lezení, Kačenka nevyleze po holé stěně, to ne, ale stačí jí, aby třeba mezi radiátorem nebo skříní a stěnou byla mezera tak akorát na ni a ještě malý kousak navíc a touhle škvírou je schopná vyšplhat kamkoli.

    Taky jsem Kačence koupil směs pro hlodavce Light, bylo tam na psáno "pro hlodavce se sklonem k tloustnutí", což na Kačku přesně sedí. Po třech dnech krmení mi vysvětlila, jak se to s tou směsí má - vylomila misku z úchytu a následně tak třetinu mystičky změnila v plastové třísky.
    13.1.2006 08:28Tanisek
    Natálie
    léčba je možná jedině operativně a to taky nejde pořád. Ozařování nejde (jako u člověka), takže zbývá jenom kontrolovat, sledovat a začít věřit alespoň v jednoho boha :-/
    13.1.2006 10:17vegous
    tabi: povol mi prosím alba a pod
    13.1.2006 10:25Kožót
    vegous: musíš se zaregistrovat, bez toho to nepůjde...
    13.1.2006 11:46atenaz
    Tak jsem si tak pročítala jak s některými spinkají psouni v postýlkách a nedalo mi,abych to nezkusila taky.K mému překvapení Kikinka okamžitě zaujala místo co nejvíc u mně,stočila se do klubíčka a chrněla.Dag chvilku váhal,pak hupl za náma,ale začal šmejdit všude možně a najednou byl za postelí.Ohromně se mu tam líbilo a tak byla fuška ho dostat ven.Nakonec jsem ho nalákala na pamlsek a mezi postel a zed jsem nacpala malinkaté polštářky.Nejspíš ho to naštvalo a uraženě odešel spát do klece.Kikča,ta byla u mě zpokojená,ale bála jsem se,že bych jí v noci mohla zalehnout a tak jsem ji raději odnesla do klece.Běžela se přitulit k Dagovi a spokojeně spali dál!A k tomu šplhání,Dag se takhle po zdi pokouší vyšplhat v chodbě na věšák s kabáty,naštěstí že nemá ty přísavky.Umí ale dobře skákat,takže i tak se dostane skoro všude.Naštěstí vše jen očichává a zkoumá a nic neničí.Uf,aspoň že to.
    13.1.2006 14:02Gump
    Zdravím vás všechny po návštěvě chirurgické ambulance a s několika stehy... Po kalhotách a svetru na mě Čipery vyskočil, netrvalo to déle než půl vteřiny, a zahryzl se mi do spodního rtu a škubal a škubal. Čekáte od toho bestiálního blázna cokoliv, ale tohle byl šok. Prognóza doktora - mělo by to být bez následků, v pondělí kontrola.
    tanisek: hodně štěstí, je to ošklivá zpráva
    13.1.2006 14:54Natálie
    Gump: no, tohle taky neni moc dobrá zpráva. Tak přece tě ta malá bestie dostala a ještě takhle blbě. Jsou rychlý, no. Ale do rtu to zrovna muselo dost bolet. Chudáku, nosíš kvůli němu kožený boty a dvoje tepláky a nakonec dostaneš zásah na opačnou stranu.
    13.1.2006 21:42Tabi
    Kožót
    malé bestie ještě dneska vzpomínají s bříškem nacpaným bonbónky na strejdu .o)))

    Tanisek
    to je mi líto, moc držíme Božence palečky, což čítá asi 20 kousků, tak snad to pomůže!!!!

    atenaz
    taky si koleduješ .o)))))))

    Gump
    panečku, to zamrzí, kromě toho, že to musí kurňa bolet :((( přeji brzké zahojení !!
    jsem drsňák, takže kdybys chtěl přidat svůj díl do Alba úrazů .........

    vegous
    jak pravil Kožót .... :o)
    15.1.2006 21:05Tedítko
    Ahojky, taky moc a moc přejeme Božence, aby se uzdravila. Když jsem to četla, tak se mi chtělo brečet.

    Tabi, asi mě taky kousneš, ale dneska jsem s Tedítkem spinkali odpoledne spolu, no paráda:-) Přitulil se a spokojeně chrapinkal:-) Kdy si dáme teda to kafco? Kdy máš čas? Nasbirej fotečky:-) A na jaře můžeme seznámit ty naše rošťáky, co ty na to?
    Je tu ještě někdo z Ostravy?
    - - - - -
    Natálie, kde jsi vzala tu veverku? Je to mazlík? Asi ne, že?
    15.1.2006 21:14atenaz
    Tanisek
    Taky držíme všechny palečky a prejeme moc moc štěstí.Myslíme na vás a věříme,že vše dobře dopadne!!!Pa
    - - - - -
    Tabi
    Určitě to taky nějak vymyslíš a budete spinkat společně!
    16.1.2006 11:17Tabi
    Tedítko
    jako bys byla zakousnutá .o)
    z Ovy nevím, ale z Havířova je Ali a na psoun.com Kačka, tak něco určitě vymyslíme :o)
    o fotky se neboj, když jukneš do infa, stále vedu :-DDD

    atenaz
    tak Ti nevím, naše zlatíčka byla o víkendu tak roztomilá, že byla včera dána do dražby, ale nikdo je nechtěl, tak jsme si je nechali :-DD, ještě jsem uvažovala, že bych je dala zadarmo do otroctví, ale obávám se, že by svého otrokáře přivedly za čas v okovech .o))))

    Natálie
    asi půjdeme taky do písku, už nevím, čím ty nezbednice zabavit, aby nám aspoň kousek zdí a dveří v pokojíčku zůstalo .o))) Dáš mi nějaké info, prosím :o).
    1) jak velké akvárko ….
    2) jaký písek a kolik ho máte …
    3) a na co dát bacha (kromě těch dvou .o) …
    koukala jsem do archívu i Tvého alba, ale neodhadnu to .o)
    17.1.2006 10:01Tabi
    lednové albíčko na sebe nenechalo dlouho čekat .o) https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=174
    17.1.2006 21:10atenaz
    Tabi
    Určitě,otrokři by se naztačili divit!Dag s Kikinou sice nemají zájem o běhní mimo klec,ale když projdu kolem nich vyvádí a cpou se mezi žbrdlinky a chtějí pohladit,ale nějaké velké mazlení je očividně vůbec nezajímá.Naštěstí nejsou nějak moc protivní,ale i tak už se hrozně těším na jaro :-D
    - - - - -
    Moc hezké fotky :-)
    - - - - -
    Chtěla bych se zeptat,zda má někdo zkušenosti s odchovem mláďat,je to v zajetí vůbec možné?
    18.1.2006 08:49miska
    Ahoj, mohl by jste mi nekdo poradit jak u psouna poznat zanet mocovich cest? Jak popr. probiha vysetreni a leceni? Dekuji
    18.1.2006 09:08Tabi
    miska
    nejlíp Ti poradí asi Kožót, já bych se zkusila zeptat, jestli by případně nemohl lichořeřišnici - působí jako antibiotikum hlavně na močové cesty, držím palečky, aby to nic nebylo ***

    atenaz
    děkujem :o), já ráno nemohla dostat Rozu z klece, jen ležela a nechala se drbat a slastně přivírala očička a nastavovala, kde je to nejlepší :o)
    tady máš odkaz na pavysova miminka - Kožótova Katka, je jedním z nich :o)
    http://www.psoun.com/chov/chov.htm
    18.1.2006 09:17Tabi
    Chci Vás poprosit, nemáte někdo náhodou tip na dobré pítko? Ty malé bestijky vždycky vytáhnou tu trubičku a nalijou si všechno do klece, o každodenním odmotávání drátku, který ho drží nemluvě .o).

    A máte někdo doma květiny v takových těch kuličkách? (keramzit, seramis)
    https://www.kralici.cz/psouni/img/alba/155/361509-schranka01_b.jpg chtěla bych doma kvítka do toho přesadit, ale ne všechna můžu dát z dosahu veverek a nerada bych je tím přiotrávila, tak jestli někdo nemáte zkušenost.
    18.1.2006 09:30Kožót
    miska: Kožótek měl zánět močáku chronický, vždy po vyléčení se mu časem vrátil. Nakonec mu selhaly ledviny. Poznáš to snadno, podle krve v moči. Až půjdeš k veterináři (doporučuji Krále), zkus mu rovnou přinést vzorek té moči. Kóža vždy dostal depotní penicilin a do týdne, čtrnácti dnů byl zase na chvíli ok.

    Tabi: tip mám, mrknu na net, jestli někde není vidět, jinak ho vyfotím a pošlu
    18.1.2006 10:09miska
    Kozot: ja jsem z Brna, mluvila sem uz s panem doktorem Jeklem jenze ma dovolenou a je misto nej zastup, toho doktora neznam tak sem zvedava, mam pocit, ze v moci krev byla, pokud to byla krev.... ale jak s tim vzorkem teda nevim, tobe se to povedlo jak?? :) mam z toho strasnej strach, Samik je jinak zdravej, doma mam klec u topeni tak nevim jak se mohl nachladit. A ten penicilin se aplikoval jak?
    18.1.2006 10:32Kožót
    miska: Kožótek měl dvě místa, kam chodil čůrat. Do klece a do sprchového koutu, ale tam se dostal jen výjimečně, protože jsme ho zavírali. Když bylo potřeba získat jeho moč, tak jsme ten kout jednoduše nezavřeli a za chvilku v něm byla loužička a tu jsme natáhli do injelční stříkačky. Jestli je Samík zvyklý chodit jen do klece, tak si nemáš šanci. Rozhodně trvej na injekční aplikaci antibiotik a aby byla depotní, ať nemusíš na veterinu lítat na injekce každý den. Někteří veterináři se snaží aplikovat antibiotika v roztoku nebo tabletách a nutí páníčky, aby tím psouny krmili. Což není právě jednoduché ani u mazlíčků. Jinak Kožótek byl na pohled také v pohodě, jen ta krev v moči a víc se věnoval těm záležitostem tam dole, asi ho to svědilo.
    18.1.2006 10:47miska
    Asi bych taky dala prednost injekcim, mam cukrovku takze bych mu to dokazala pichat sama. No doufam, ze to bude dobry. Samik je zvyklej chodit vetsinou do klece, ale ted pocurkava vsude mozne
    18.1.2006 11:08Kožót
    miska: tak to je jasný zánět močáku. My pak zkoušeli také nová antibiotika, co se musela píchat každý den a také jsme to zvládli doma. Pro Kóžu to bylo méně stresující, než mu páčit zobák a něco mu tam kapat. Stejně to vždy vyplivl.
    18.1.2006 12:11atenaz
    Ješte bych se s vámi ráda poradila,co všechno,kromně sena mohu dát psouníkům do klece a hlavně do domečku.Všechno seno mi totiž nanosí na jednu hromadu a ve zbytku klece nemají skoro nic.Co je nejlepší dávat na psouní toaletu?Měla jsem pro ty lumpy krásný dřevěný domeček,ale udělali z něho třísky,tak teď nemají mic!Může mi někdo doporučit třeba nějaký druh dřeva,který jin třeba nechutná a vydrží?Nebo je to bez šance?Z čeho kdyžtak boudičku mám udělat?Jak by měla být správně zařízená taková psouní klec?
    - - - - -
    Taky by mě zajímalo,zda jsou nejaké psouní srazy a jak probíhají?Jesi jsou chodíte někdo?
    18.1.2006 12:20miska
    tak doufam, ze to do rana vydrzi
    18.1.2006 12:24Tabi
    atenaz
    holky mají sice domeček, ale zabydlely se nově pod kořenem ve vatelínu :o), na dno jim můžeš nasypat podestýlku, mi se nejvíc osvědčila
    tato, protože se jim nedrží na kožichu a nevynášejí ji z klece. Holky wc nemají, takže jim tu podestýlku smíchám se Zverlitem nebo nějakou drtí (kvůli sání). Buď ráda, že hlodají budku, nechají na pokoji nábytek .o), my holkám cpeme pořád něco, ale ony stejně neraději skříňe a zeď .o)

    zatím nikdo nic nenaplánoval .o)
    - - - - -
    miska
    zítra tam už Jekl je? držíme palečky ***
    18.1.2006 13:08atenaz
    Tabi
    Jenže kde to seženu,nechce se mi to objednávat z netu,je to zbytečně na delší dobu a nikde ve zverimexu jsem to neviděla.No ale asi mi nic nezbyde,zkusím to.Také jsem slišela,že se jim může dávat seno smíchané s hoblinami,je to pravda?Nebo prý i kus nějakého vhodného hadru!
    18.1.2006 13:16miska
    Tabi: ani zitra ne, az od pondelka. Jdu tam az zitra, protoze sem si vsimla az dnes rano, ze se asi neco deje tak sem si rikala, ze na nej vecer mrknu abych si byla jista. Skoda, ze sem si ho nevzala do prace, zasla bych tam hned, jen doufam, ze ten zastup uz nekdy videl psouna
    - - - - -
    Tabi: stejne se v praci celej den nemuzu na nic soustredit jak na nej myslim, sama sem mela zanet mocaku, uz pokrocilej tak vim jaky je to peklo. Chce se mi z toho uplne brecet, uplne ho vidim jak ted kouka smutne z klece a ceka kdy se vratim
    18.1.2006 13:54Natálie
    Tabi: tak k tomu písku...
    1) jak velké akvárko …. my máme 1x2x1 - jeden metr široké a vysoké a necelé dva metry dlouhé. Myslím, že by mohlo být i menší, Kvído tam má hodně místa, rozdělili jsme ho na polovinu, v jedné má písek na norování a ve druhé má podestýlku, seno a domeček na spaní.
    2) jaký písek a kolik ho máte … kup si říční písek. Je méně prašný než normální písek a pro zvířata doma vhodnější. My jsme ho kupovali ve skladech s pískem, byl tam levný a hlavně ti tam můžou dát písek, který nepřišel do styku se zvířetem (kvůli nemocem a tak), takže nedoporučuju brát ten písek někde venku. Koupili jsme ho metrák a celej mu ho tam nasypali. Je to tak akorát.
    3) a na co dát bacha (kromě těch dvou .o) … bacha na to, aby holky do toho písku netahaly seno, protože to by tam pak mohlo začít plesnivět. Ten písek je vlhkej, my ho furt různě obracíme, ale ještě úplně neproschnul. Je to dobrý na norování (líp to drží) a taky se z toho nepráší, ale na druhou stranu se tam nesmí dostat nic, co by mohlo plesnivět. Kvídouš tam občas tahá větve nebo jiný věci, tak mu to pak večer vždycky vyndám. Výhoda je, že se tam naučil dělat do jednoho růžku bobky a jinam je nedělá. Takže párkrát za týden tu hromádku vyberu lopatkou a má tam čisto. A pokud byste to dělali jako my - rozpůlili to terárko a do jedné části dali písek, tak je třeba dát pozor, aby to půlící sklo bylo opravdu pevně přilepené (my jsme to lepili nějakým speciálním silikonovým lepidlem - mohla bych zjistit název), protože ten písek je těžký a hodně na to sklo tlačí, tak aby to neprasklo.
    - - - - -
    atenaz: já jsem dřív dávala podestýlku, kterou linkovala Tabi. Ale od té doby, co má Kvído veliké terárko jsme usoudili, že to nemá cenu - jsou to poměrně malá balení a muselo by se toho dát hrozně moc a bylo by to zbytečně drahé. Ale podestýlka je to bezesporu super. Takže teď si kupuju pytle s pilinama, pak je u našich na zahradě prosiju velkým sítem (člověk by ani neřekl, kolik je v tom prachu, neni dobrý to tam psounům nechávat, maji pak plný čumáky bordelu) a dám jim to na dno. Na to dávám seno a občas přihodím ještě takový kostičky pro hady, dávala sem na to odkaz taky Tabi, vypadá to jako dřevěný kostičky a Kvído si v tom rád noruje, tak mu toho dávám jen na vrch dvě balení, aby měl pocit, že tam má různorodý materiály ;) Na senu má domek ze dřeva - přítel mu ho vykutal z kmene stromu a pak tam má naházený různý hadry a v těch často leží přes den nebo si z nich něco staví. Dávám mu jen ty hadry, který nepouští moc chlupy.
    18.1.2006 14:10Tabi
    Natálie
    jsi zlatíčko, už to tisknu a doma to proberem .o)
    nene, holky zůstanou v kleci, pískové akvárko bude jako třešnička při pouštění .o)

    miska
    já Ti to věřím :(, ale smutkem mu stejně nepomůžeš, hlavu vzhůru, bude líp /*
    uvidíš jak zítra, ale někdo říkal, že tam byl nějaký vet, se kterým byl snad ještě spokojenější než s Jeklem, teda u psounka, jen si nemůžu vzpomenout, kdo mi to říkal …
    jsem otravná s bylinkami, ale nedám na ně dopustit :), tak se zkus zeptat na tu lichořeřišnici, zelenou bys ji asi teď nesehnala, ale jsou i kapky, třeba by to pak bylo vhodné i jako prevence
    nekouká, spinká, neboj ****

    atenaz
    no, chvilku to trvá, ale já jsem s tím fakt spokojená :)
    seno s hoblinami určitě, jen jim ty hobliny visí na kožíšku a spolehlivě se roznášejí po bytě :o)
    vhodný hadr - vím jak jsem u první psounky hledala speciální látku, kterou všude uváděli (řekla bych ale, že to byl český vatelín .o) a dneska se dámy neptají, jestli mohou to froté, bavlněné či jiné prostěradlo nacpat do chřtánku :o) a případné chloupky z látky lépe stráví s nějakou pastou pro kočky na trávení.
    18.1.2006 14:26miska
    Tabi: myslis, ze to sezenu ve zveraku? jeden mam cestou domu tak bych se poptala. To je silenej nazev :)
    18.1.2006 14:36Tabi
    zverák asi ne, je to normální bylinka - kvítko, pěstuje se to za oknem :o)
    Lichořeřišnice kapky - mají výrazné dezinfekční účinky, zvyšují odolnost proti zánětům, zejména močových cest -
    3. řada obrázku zespod
    18.1.2006 15:18miska
    Tabi: jj díky, uz sem koukala na net, zkusim jeste vecer nejakou lekarnu, treba budu mit stesti
    18.1.2006 15:23Tabi
    miska
    držím Samíkovi palečky :o)
    18.1.2006 16:13Kožót
    Tabi: Kačenka používá tuto napáječku. Je s ní spokojená ona i já. Je potřeba dát pozor na to, aby to byla skutečně tahle napáječka. Lze sehnat i její výrazně lacinější napodobeninu od nějaké polské firmy (Tatrapet? nebo tak nějak), kde je hrozně tuhá pružina v tom ventilu a psoun nemá šanci ji čumákem stlačit a napít se.
    18.1.2006 17:48atenaz
    Tabi
    A kde je vatelín k sehnání,vůbec nemám tušení?!
    - - - - -
    Natálie
    mám je taky v dost velké kleci,po fretce.Takže máme také velkou spotřebu podestýlky a tak právě sháním tu nejlevnější,ale vhodnou variantu.
    18.1.2006 17:51Natálie
    Tabi: ještě mě napadá, že musíte mít vršek toho akvárka otevřený, aby to větralo, jinak tam bude z toho písku hodně vlhko. A pokud to chcete jen jako zábavu, když jsou holky puštěné, tak nevím, jestli nebudeš zklamaná. Kvído nenoruje nikdy, když je puštěnej venku. Pořád bych řekla, že je pro něj zábavnější ničit náš byt a okusovat nábytek...noruje jen když je zavřenej a nemá co dělat. Takže třeba to holky bude bavit, ale třeba je na to nenalákáte a v čase, kdy jsou puštěné, půjdou stejně hoblovat skříně :)
    18.1.2006 17:53atenaz
    Kožót
    Musím říct,že jsem takovouto napaječku měla,také jsem byla velmi spokojená do té doby než začala vždy celá vytékat do klece našich miláčků.To maderní zavírání to nějak nevidrželo a vždy povolilo a byla potopa.Nemůžu ale říci,zda to nebyla právě ta napodobenina,ale byla dost drahá,byla jsem z toho zklamaná.Možná jsem jen měla smůlu a stane se to u 1 z 1000,nevím :-)
    19.1.2006 09:37Tabi
    Natálie
    tak to jsi mě výýýýrazně potěšila :-DDD, je mi to jasné - ani si toho nevšimnou .o), no, uvidíme, přesto díky :))))

    atenaz
    v látkách, cpe se to do polštářů, kdysi do oteplovaček :o) a co já vím :o), tuším, že metr stál 50,-Kč
    no, snad si nekoupím to 2. pítko z dalšího 1000 .o))

    Kožót
    díky moc, juknu ve zveráku, jinak ji objednám :o))))
    "tuto" probereme později .o)
    19.1.2006 10:39atenaz
    Tabi
    Dík,hned ho jdu koupit,protože se chystáme na velký úklid psouního bytečku a chceme také nějaké úpravy.No to víš,chtějí se začít zařizovat pro společný život,tak proč jim to nedopřát.Pak už budem jen doufat,ža se objeví i nějací ti potomci a psouní rodinka se nám rozroste.
    19.1.2006 15:41Tabi
    atenaz
    tak to se těšíme na malé syslíky .o)))
    19.1.2006 20:51Tanisek
    ahojka tak nám nastává pářicí období. Dneska není s Tanýskama k vydržení :-/ takže jsou oddělení a oba si stěžují :-)
    20.1.2006 08:14atenaz
    Tabi
    Jo,bylo by to fajn.Jenže je to prý málopravděpodobné.No co,budu alespoň doufat a uvidíme.Bylo by to nejdřív stejně asi až příští rok,protože Dag je ještě mladý,pokud mi tedy řekli správný věk.Třeba bude překvapení :-)
    20.1.2006 09:52Tabi
    atenaz
    jasně, tatínek od Julči, Kajči i Kvída byl taky mladý .o), jeden nikdy neví :o))

    Tanisek
    pevné nervy .o) !!!!
    - - - - -
    miska
    co Samík? ****
    20.1.2006 11:12miska
    Tabi: tak Samik je pry v poradku, ma pry jen zvysenej obsah barviva v moci, kdyz sem se ptala z ceho tak rikal, ze je v riji tak asi hormony...a ucurava pry proto, ze si znackuje uzemi, ale mam ho 4 roky, v riji neni poprve a tohle se mi nestavalo. No hlavne, ze je v poradku, nicmene mu zjistil, ze ma hodne spatny zoubky, dost jich ma vypadanych :( nechapu z ceho, zadny sladkosti nedostava a protoze dost tloustne tak mu vetsinou davam jen lisovany granule.... No tohle vsechno me stalo 2200,- tusila sem, ze to bude palka, ale ze az takova. Meli tam zrovna jednoho psounka, majitele sem jeli az ze Slovenska, umiral tam na selhani ledvin, bylo mi ho tak strasne lito
    20.1.2006 11:24Tabi
    miska
    supr! to je dobře :o) /*/*/*/*, ty zoubky může mít dány dispozičně, ale snad to nebude tak zlé :o)
    panečku, to je pálka!!!! a měla jsi teda z toho aspoň pocit, že psounkům rozumí?
    já vím, to byla asi Petka, četla jsem to na psoun com :(, to je mi líto
    20.1.2006 11:41miska
    No rikal, ze ty zoubky ma spatny, ale porad si rikam zlaty zoubky, prinejhorsim mu budu delat kasicky :) A nakonec prijel na chvilku pan doktor Jekl, pry se o nej postaral on a pak doktor Haupman mi uz jen ukazal RTG a vystavil ucet :)
    20.1.2006 11:49Tabi
    jasně :o), tak to je fajn, teda nemyslím ten účet .o)
    tak ať už je jen dobře *** :o)
    20.1.2006 12:09miska
    Odted bude jako v bavlnce :)
    20.1.2006 15:33Kožót
    miska: tak hurá, ale je to sakra pálka, nebyl to nějakej Dr. Motl, dřív dělal v Průhonicích. To by mi docela sedělo, těžký prachy za nic. Mně Kožótek umřel na selhání ledvin v náručí. Nic moc. No, doufám, že Samík je opravdu zdravý.
    22.1.2006 10:41Mettler
    Ahojky,
    zdravím všechny super lidičiky a jejich zvířátka. Chtěla bych vás poprosit o radu. V září jsem dostala k narozeninám údajně veverky, ale nakonec se z toho vyklubal sysel Richardsonův. Někde jsem četla, že ho tady taky někdo má, ale bylo to už před dlouhou dobou. Tak pěkně prosíííííím kdo chováte toto zvířatko jestli byste mi mohli dát pár dobrých rad. Můj e-mail je
    Mettler@seznam.cz V zajímavostech jsem si sice přečetla hezký článek o tomto druhu, ale je to všechno hrozně obecné, já bych si představovala rady přímo ze života. jestli chcete vidět ty moje dva zázraky Čipa a Dejlu tak mrkněte na www.mettlerveverky.wz.cz (veverky se to jmenuje, protože to měli být veverky, zatím jsou tam jen fotky, ale časem bych tam chtěla udělat taky takovouhle super stránku, tak bych byla také ráda kdyby správce pomohl) Stašně mockrráát děkuji
    22.1.2006 19:28Vinny
    Zdravím vespolek, už přes půl roku uvažujeme o koupi psouna, nakonec sme se rozhodli si ho pořídit,uvítala bych rady ohledně chovu popřípadě kde by se dal takový psounek sehnat,nejraději na ICQ. Děkuji
    23.1.2006 15:54Natálie
    Ahoj, mohl byste mi někdo napsat, jak dlouho je váš psoun bez chlupů na jednom místě, když začne měnit srst? Někdy před cca 4 měsíci Kvídovi vypadaly chlupy na zadku, ten flíček se ještě dost rozšiřoval, teď tam nemá chlupy vůbec. Ale připadá mi, že to trvá moc dlouho, jindy mu narostou brzo nový. Dávám mu ty tablety s řasou, ale nepomáhá to. Někde jsem četla, že chlupy můžou vypadat i kvůli parazitům, tak mám strach, jestli jen mění srst a nebo jestli s ním mám zajít k doktorovi. Co myslíte? Díky
    23.1.2006 16:36Kožót
    Natálie: vypadá to, že Kvído zimní chlupy vynechal a nechá si narůst až ty letní...
    Kožótek měl lysinu také přes celou svoji první zimu, nemyslím, že je to parazit.
    23.1.2006 16:42Natálie
    Kožót: tak to si mě trochu uklidnil, děkuju :) Mě by to ani nenapadlo, ale na jednom opravdu malém místě mi připadá, jako by neměl ani ty drobounké chloupky, které normálně má, když mu vapadají ty dlouhé (jestli víš jak to myslím). Proto jsem si říkala, jestli to je normální. No uvidíme teda na jaře.
    24.1.2006 11:12Tedítko
    čauky Tabi, tak co, kdy zajdem na to kafčo? Je tu ještě někdo blízko Ostravy?
    24.1.2006 13:08Tabi
    Natálie
    já myslím, že parazity bys poznala, prostě mu jen chybí sluníčko :o), vydrž, za chvilku bude jaro a bude zase chlupáč .o)))

    Tedítko
    napsala jsem Ti maila :o)
    25.1.2006 10:41Kožót
    Dělají tohle vaši psounci?
    25.1.2006 10:47Tabi
    Kožót
    jistě, naše holky tak tráví většinu večerů :-DDD
    25.1.2006 11:07Ali
    Kožót
    to nemá chybu :o))))) naši teda zatím nečtou a taky hlavně nedostávají do tlapek žádný tisk. Ale zrovna včera mě napadlo, že naší nejstarší činčile už bude sedm let, takže bych měla zajít do papírnictví koupit písmenka a začít s výukou :o)
    25.1.2006 11:09Luciper.ka
    To není běžné? Jsem překvapená! :)))
    25.1.2006 11:43Natálie
    Kožót: Náš Kvído dneska ráno na tu fotku koukal se mnou a říkal, že The Guardian nikdy číst nebude, že to je blbost, radši si čte v časopise Přestavujeme byt ;)

    Tabi: tak snad jo, počkám na sluníčko a jestli mu ty chlupy nevyrostou, tak mu tam nějaký našiju :) Koupim hnědou vlnu a bude to...
    25.1.2006 12:32Tabi
    Natálie
    úplně jsem si Kvída představila, na sobě měl montérky (páč kdo je připraven, není zaskočen .o) a v každé kapse založené kladívko, špachtličku, hlavně dlátko, pilku a jiné :o))))
    ... moc držím palce Kvídovi, aby mu ty chlupy dorostly :-DDDDDD
    25.1.2006 12:42Kožót
    Natálie: Odborníkem na úpravy a opravy bytu a vybavení se Kačenka stala praxí, prý, v Přestavujeme byt se nic nového nedozví.
    25.1.2006 13:04Natálie
    Tabi: jojo, to sis ho představila dobře. Jen si zapomněla napsat, že má na hlavě malinkou helmičku! A dlátko nepotřebuje, má jich pár v tlamě :)

    Kožót: no to jo, Katka, to už je stará opravářka. To Kvído začínal jako amatér. Než začal ten časopis pravidelně odebírat, tak dělal jen takový lehčí práce, jako hoblování omítky nebo pilování skříní, ale od doby, kdy se pravidelně vzdělává a čte, už umí kousky v různých oborech, jako např. elektrikářské - zajímají ho hodně kabely, nebo řezbářské - do nábytku nám vyřezává různé ornamenty a obrazce. A ještě všechno zadarmo!
    25.1.2006 13:41Tabi
    Natálie
    koukám, že na to jde Kvído předpisově :o)) s dlátky jsem zapomněla, že je Kvído teprv ve vývinu a nemá je ještě vyndávací .o))

    Luciperka
    ahojki, Tebe jsem už dlouho neviděla :o) a změnila jsi konec přezdívky .o)
    co psounek, nebude? :o) myslím, že by sis takové Ferdy Mravence neměla nechat ujít .o))
    30.1.2006 10:52Tedítko
    Ahojky, jak se máme?
    30.1.2006 19:14Mettler
    Halooooooooooo, to se tu nenajde žádný chovatel sysla Richardsonového?!
    - - - - -
    Tak jsem to po úporném přečtení celého archívu diskusí našla. Tak je to slešna, která má přezdívku LIZA a příspěvek je z 12.7. 2005. Kdo má kontakt na LIZU, tak ho strašně moc prosííííím kdyby mi ho dal (samozřejmě jen se souhlasem LIZI). Nebo pokud to tady LIZA uvidí, tak strašně moc prosííím. Také jsem dostala párek syslů Richardsonových a chtěla bych požádat o rady.
    30.1.2006 22:43Liza
    Mettler:ahojky,moc ráda bych Ti poradila,ale ještě pořád svého syslíka nemám:-(nějak se mi to pak zkomplikovalo,ale určitě bude,tak budu ráda,když mi napíšeš Ty a budeme si spát:))moc ráda!!!Jinak pokusím se najít články,které jsme měla o nich:)
    30.1.2006 22:46Liza
    to jsem byla já:)
    - - - - -
    koukni od zajímavostí,je tam něco o syslíkách:)
    31.1.2006 10:17Tabi
    Mettler
    dala jsem do Zajímavostí / i Odkazů 2 odkazy na německé stránky, jeden obecné info o syslu richardson, ten druhý je na syslí diskuzi, snad Ti to pomůže :).
    31.1.2006 10:30Tabi
    Všem
    jsem spíše němčinář, takže pokud budete mít někdo zajímavý odkaz v angličtině, sem s ním .o)
    31.1.2006 16:42Mettler
    Předem chci poděkovat Tabi za ochotu a pomoc.
    LIZO až si budeš svého syslíka pořizovat, tak si dávej velký pozor! Já jsem se při jeho koupi strašně moc spálila, když mi dáš mejlík, tak ti to vysvětlím. Můj mejl je
    Mettler@seznam.cz, ale jentak rychle ti neodpovím, protože dneska na týden odjíždím. Pokud bys chtěla vidět ta moje zlatíčka tak koukni na http://www.mettlerveverky.wz.cz
    Zatím jsou, tam jenom 4 staré fotky, ale časem se to rozroste