od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Listopad v roce 2006
  • Zobrazuji 162 zaznamu.
  • 1.11.2006 11:24arturek2
    Midži - tak tohle hysterické štěkání znám taky, ale zažila jsem ho jen jednou a to když jsme si Timonka poprvé přiváželi od Jolly na chatu (to mu byly asi 4 měsíce), nešel zastavit,vždycky zastavil jen když se potřeboval nutně nadechnout,taky to trvalo asi 10minut, byl chudinka moc vystrašenej.Asi tam najednou měl moc lidí.Ale na druhou stranu ho zase mužu obdivovat,že to zvlád se bát jen oněch 10min a k tomu asi ještě pul dne, a pak se asi smířil,že už zustane u nás:-) Měl to těžký pendloval mezi lidma jak horkej brambor.Musím se pochlubit je pul jedenáctý a mladej ještě spí,jindy už v 9 íáuje,abych mu konečně dala snídani.Asi ho pudu vzbudit.
    - - - - -
    Vinny - už se taky těšim až Timon bude mít kamarádku a bude mít v tý kleci spřízněnou duši.S tím okřiknutím nám to moc nejde.Obvykle dělá,že ho absolutně nezajímá,že na něj mluvim,zakže musim vstát,vzít ho do ruky a říct mu do očí NE!a když ho položim tak si v klídku jde dělat to samé co předtím,tím mě vždycky tak vytočí!!! Ale někdy když je v dobrym rozmaru,tak třeba i poslechne,někdy...
    - - - - -
    Vysvětlí mi prosím někdo, co to jsou ty kuličky v puse co občas mívají psouni?Jak to vzniká a jestli je to nějak pro ně nepříjemný? Jolly řikala,že počkáme až povyroste a pak ho odčervíme, to stačí?
    1.11.2006 12:15monika
    Ta to my zname: íá, cvakot zubů a pískání (trochu jak morče), když se zraní.
    Jinak pokud jde o hlasovej projev, tak nic.
    Pokud jde o rumplovani s kleci a niceni nabytku, je to sileny.

    Arturek2:
    K ty idilce - upozornuju, ze idilka je obcas a to jen u nas na louce u baraku, tam už to zná. Kdekoliv jinde, je to standartni zlobivy zdrhaci psoun. Pod stan se s nim treba bez voditka ject neda, když běhá po kempech, zdrhá a zalejzá spícím lidem do stanu, oni se pak rozespalí diví, kde se tam vzal sysel :)
    1.11.2006 16:55Vinny
    arturek2: co veterinář to jinej názor na kuličky, tedy co vím, s tím že někomu po léčbě zmizí na dlouho a někomu se hned vrátí, jestli plkám blbosti tak mě někdo zastavte ale takhle sem to pochopila, když sem je vzala k veterináři tvrdili mi že to neni ještě zánět a léčit až kdyby se to v něj vyvrbilo a když sem po nich chtěla léčbu naordinovanou Králem (viz. archiv), tak se zhrozili proč tak drastický řešení že bych o ně mohla i přijít že to používaj jen v těch nejnutnějších případech který jsou na pokraji smrti (tak nějak to vyznělo),jinak Bou jich mívá pár plus mínus pořád stejně a Luna skoro žádný
    - - - - -
    tím bych nechtěla znevažovat p. Krále to ani náhodou, jen píšu jakou mám s tím zkušenost, zatím to holkám zdá se nevadí, takže to zatím neřeším
    - - - - -
    jinak u vás bude ten hysterickej jekot asi to co u Luny vyčítací štěkot, slyšela sem ho tenkrát když Bou Lunu napadla (útočila i skrz mříže) a natrhla jí tlamičku, no jak ta jí nadávala, vydržela to vždycky nejmíň půl hodinu, ale stejně se snažila s Bou spřátelit a naštěstí se jí to povedlo (po pár šrámech), ale na ten zvuk nezapomenu vysloveně jak když jí to vyčítá, v tu chvíli to Bou řešilätak že po ní mrskala všechno co se namanulo, nevim jestli to měl bejt způsob jak jí umlčet
    1.11.2006 19:47arturek2
    Vinny- takže jestli to chápu dobře, tak je to nevylečitelný?? Timon má těch kuliček plnou pusu, tak mě dost zaráží,že to nejde nějak odstranit.Jolly asi řekla,že pomuže odčervení ale nejsen si tim zas až tak jistá jestli to opravdu řikala :-( Už je to dlouho, zatim na něm nevidim nějaký známky,že by mu něco vadilo, ale má toho plnou pusu.Nemám teda jít k veterináři? Zatím sem totiž nepochopila co to vlastně ty kuličky jsou a co je zpusobuje...
    1.11.2006 20:18Vinny
    arturek2: odčervení? nevim no, ale zase Jolly je expert přes psouny :) (to nemyslím ironicky), myslím že víc by ti o tom mohl říct Kožót popřípadě další kteří tuto léčbu absolvovali, já jsem napsala co řekli veterináři tady u nás, prozatím to neřeším, nezdá se mi že by to psounice obtěžovali, ale taky taky jich nemaj plnou pusu, Bou tak středně spíš míň a Lna sem tam, co jsem pochopila od ostatních tak léčba zabere jak u kterého psouna, a v podstatě se pořádně neví čím to vzniká, ale třeba sem to jen špatně pochopila :)
    - - - - -
    jinak u nás mě veterináři poslali domu s tim že to nic neni ale dali mi vitamíny, ty opravdu zabrali a kuličky začli mizet, ale musela jsem toho nechat, Luna mi z nich dostala průjem a to dostávala menší dávku než udávali, bohužel i přemíra vitamínů škodí, ale jelikož tohle byl komplex vitamínů tak předpokládám že jim tedy chyběl jen některý, nebo aspoň mi to tak připadalo jinak by to asi nezabíralo, taky bych ráda věděla z čeho se to dělá třeba se dozvíme odpověď :)
    - - - - -
    zkus si pročíst archiv diskuze už se to tu několikrát probíralo
    2.11.2006 10:27arturek2
    Vinny- no právě Jolly je jedna z těch která toho o psounech ví fakt dost.
    2.11.2006 16:52Natálie
    arturek2 - odčervení s těmi kuličkami nemá nic společného, byla jsem u dvou zvěrolékařů - u Krále a u jednoho našeho rodinného známého, který má soukromou praxi mimo Prahu. Oba se shodli, že se jedná o zánět dásňových pupil, kdy se jim prostě ty dásně zanítí a naplní se tím bílým co tam jde vidět. Oba moji psounci to měli, Král jim píchnul antibiotika a už to nemají, ale nikdy jsme se tady neshodli na tom, jestli je to to jediné a nejlepší řešení - někomu veterinář řekl ať to zatím nechají,někomu dal vitaminy, Král dává rovnou antibiotika a ačkoliv by to měl být na psouny odborník, tak člověk nikdy nemůže vědět co je pro ty psouny nejlepší, každý se může splést. Rozhodně si ale myslím, že pokud toho má psounek plnou pusu (náš Kvído jí plnou měl taky) tak mu to časem může začít trochu mokvat, sama jsem to na Kvídovi viděla, ty kuličky byly časem jakoby víc rozteklý, nebo jak bych to řekla. Král mi říkal, že do takové fáze by se to nemělo nechat zajít, protože pak by ten psounek mohl mít problém se žrádlem, mohl by slintat apod., pak už je prý pozdě. Ale třeba Agátka to měla furt tak nějak stejný, aspoň mi to tak připadalo. Takže asi tak.

    Vinny: nepamatuješ si jaký vitaminy ti na to ten veterinář doporučil?
    2.11.2006 17:27Vinny
    vim že to jsou ty co od nich psounice ani morčáci nemusej ty bonbonky, Vitamin-tropfen od společnosti Trixie, ale cokoliv od této společnosti koupim tak morčáci nechtěj vůbec a psounice z "hladu", přestala jsem jim to dávat a kuličky maj pořád stejně, Bou sice jakoby občas malinko slintá ale to je závislá od žrádla co žere, jinak u obou byly kuličky ohraničený žádný "rozpatlaný", a změnu od té doby na nich nepozoruji prostě je to těch pár měsíců úplně stejné, nehorší se to ani nelepší i když luna spíš žádný nemá než má
    - - - - -
    ale jak jsem psala nežádoucí účinek byl že luna dostala průjem, i když nevím jestli to mělo souvislost s tím ale zdálo se že ano když sem je podávat přestala přestal i ten průjem, bou s tim problém neměla ale už mi ty vitamíny plivala nechtěla to (je to taková tekutina, slunečnicový semínko ji jen taktak přesvědčilo aby to sežrala, luna to žrala vcelku ochotně na čemkoliv)
    2.11.2006 20:35Hagrid
    No, myslím že se to tu propíralo už mnohokrát a mají to všichni psouni.Myslím že pokud to nějak nezlobí jako třeba hnisavé či jiné výtoky z tlamiček, tak je to asi normální jev..Ale toť jen můj názor, jelikož je mi divné aby to měli všichni psounci v republice.Antibiotika dost zatěžují u tak malých zvířátek organismus.
    - - - - -
    Ještě dodám že Danek kuličky má v ničem mu nevadí a je to stále na stejné úrovni.
    2.11.2006 21:16Vinny
    Hagrid: taky to může znamenat že v naší republice se všichni setkávají s něčím co jim to způsobuje, škoda že neznám nikoho ze zahraničí kdo by je měl...., můžou to mít např. ze zeleniny, čert ví čim všim to ošetřujou a omytí na tom asi moc nezmění
    jinak s větou "Antibiotika dost zatěžují u tak malých zvířátek organismus.
    " plně souhlasím
    3.11.2006 06:38Hagrid
    Je zvláštní že jsem si toho všimla už když byl miminko a pro kontrolu jsme mrkla i na malého Timonka (Rudíka) a ten to měl taky.Něco podobného se dělá lidským miminkům po kojení proto se jim vytírá pusinka genciáno.Taky mě to vystrašilo, ale postupem času jsem si řekla že je to asi normální protože jim to nějak neubližuje.Asi by to chtělo s konzultovat s někým v americe ,přeci jen to jsou zvířata od tam . mnohem víc by mě vyplašilo kdyby dostal rýmu a průjem,těch případů umrtí na tyto příznaky jsme tady už zaznamenaly několik.Snad se nám to všem ostatním vyhne a budeme mít ty naše kulíšky co nejdéle to k jejich věku půjde.
    3.11.2006 10:04arturek2
    Koukám,že kuličky nejsou nic divného, taky si myslim,že pokud s tím Timon nemá nějaké potíže,že antibiotika nejsou to pravé.A už jsem zase o něco chytřejší :-) Díky moc za rady.
    Hagrid: snad k nám už takový prujem nedorazí a bude vše ok.
    3.11.2006 11:15Midži
    Tak nám pěkně sněží ,přemrzlo a máme po zeleným,jestlipak ste si zaseli jako já zrní do truhlíku /jako na velikonoce/ moc nám to chutná !
    Midži za celé 3 roky v tlamičce naštěstí žádné kuličky nikdy neměl.
    3.11.2006 19:47Natálie
    Hagrid: tak kuličky všichni psounci určitě nemají, to není pravda, Kvído je něměl nikdy, objevily se mu až když je začala mít Agátka. A znám paní která má psouna který je neměl nikdy a jsou mu asi 4 roky. Náš Kvído s Agátou je nemaji od té doby kdy jsme jim to přeléčili, ale taky by mě zajímalo do jaké míry je to škodlivé a jak to nejlépe léčit - nebo ještě líp, jak tomu předejít. Ale prostě to tady zatim nikdo neví.

    Vinny: já myslim že když toho Luna a Bou maji v tlamičce tak málo tak to asi nevadí. Kvído toho měl tu pusu fakt plnou, to se mi nelíbilo. Jestli jich tam maji pár tak bych to taky nechala být. A jak se má Luna? Agáta má nějaký mazlivý období, furt po nás leze a chce hladit a drbat, nestačim na ní koukat. Bylo to na začátku takový hádě který neposedělo a teď je to umazlenej lenoch. Možná je to tou zimou. Tak Luně vyřiď, že jí ségra s plnym břichem zdraví :)
    3.11.2006 19:59Vinny
    Natálie: vyřídim, Luna je pořád divoch venku jak kdy i když občas má světlou chvilku a nechá se pomazlit, v případě nouze vydrží v náručí i deset minut :), v kleci už si drbání užívá (když se zrovna nesnaží vzít roha), to se pak navzájem zalehávaj abych nedrbala omylem tu druhou, takže se v podstatě taky zklidnila :), akorát maj trochu dietku, občas mám problém na dálku rozeznat který mam nadávat, většinou to poznám dle reakce - Bou poslechne,Luna se otočí naznačí že si můžu a pokračuje v činnosti, jinak je to hejkalka uhejkaná furt iááá a naučila to i bou takže občas je to zajímavý duo, i když Bou je spíš jak hluboká znělka na konci :)
    4.11.2006 20:14Eva
    Chtela bych se zeptat jestli nekdo necite kdepak by se dalo sehnat mladatko psounka???nejaka chovna stanice nebo tak neco???diky
    4.11.2006 20:40arturek2
    Eva: ,mládátka psounu se rodí na jaře a vyjímečně na podzim,takže to chce počkat.Pokud nechceš nějakého staršího psounka.Pokud vím,tak od Jolly by sis snad mohla objednat ale nechci mluvit za ní, jen mám sní jen ty nejlepší zkušenosti,dokáže pomoct,fakt ale chce to počkat do jara...
    4.11.2006 21:53saninka
    ahojik tak co jeste mate vrcici potvurky??:-))
    - - - - -
    kulicky v tlamicce se resili uz pred rokem a i antibiotika jste zkouseli proste je tam maj
    5.11.2006 09:03Vinny
    saninka: já musím zaklepat, vůbec nemám vrčící potvůrky právě naopak, čim dál tim mazlivější :), dokonce i návštěvy to přežívaj ve zdraví
    5.11.2006 11:05Midži
    saninka-já mám teď doma naštěstí hajáska než chřestýše.
    5.11.2006 19:26ajam
    Ahoj chtěla bych se zeptat co jí psouni jakou potřebují péči?Moc se mi líbí:-)
    5.11.2006 20:51Gump
    U nás včera první příznak zimy, snad spíš jen testování páníčkova postřehu, protože psycho Čipery normálně začíná blbnout až na konci prosince. Ovšem včera se natáhl na koberec, jak to dělá běžně, já ho hladil a hladil a pak zjistil, že postřeh je pryč, protože mi ta myš prokousla předloktí levé ruky, naprosto bez varování, a pak dělal půl dne chřestýše. Bolelo to dost :-(( Dnes v pohodě, čert aby se v nich vyznal :-)
    5.11.2006 21:01Vinny
    ajam: zkus třeba pročíst diskuzi :) a tyto stránky, možná najdeš odpověď na to co hledáš, + si projdi odkazy, potřebují hlavně pozornost a nejsou to jenom chlupatí medvídci, můžeš se zeptat gumpa :), stejně jako dokážou být milí dokážou být i velmi nebezpeční, k jídlu hlavně seno popřípadě tvrdý chléb sem tam mrkev, mají tendenci k tloustnutí (jako ty dvě koule u mě doma), čím větší výběh tim lepší, a ještě k tomu navíc v dnešní době není vůbec snadné je u nás sehnat
    5.11.2006 23:07Eva
    Arturek2: a mohl by si mi dat na ni kontakt???dekuju moc
    6.11.2006 07:45Káčula
    Gumpe, hlavně letos nebuď labuť a foť zranění do alba s kousanci - myslím, že díky tobě bude na jaře plné :-) Věřím, že taky jeden, dva kousance přidám :-)
    6.11.2006 10:39arturek2
    Eva: (jen pro pořádek,jsem holka, i když je tam ta přezdívka:-) Pokud seš u nás zaregistrovaná,tak se ti ten kontakt objeví.
    - - - - -
    Vinny: píšeš Ajamovy,že psouni mužou být taky nebezpeční, tak to mužu potvrdit.Už ted nemužu pustit nikoho cizího k Tymotymu(a to je mu 8měsícu), mysleli jsme si,že tohle příjde až tak po roce a pul,jenže on nám Timonek vyspěl trochu dřív.Zrovna v pátek se přišla na něj podívat moje máma a on jí za odměnu prokousl ruku...
    6.11.2006 13:26Gump
    Asi to vážně vypadá, že první fotky do alba zranění začnu vkládat brzy :-( Dnes nemám psouna, ale chřestýše, ale pořád jakoby se Čipery nemohl rozmyslet, čím by chtěl opravdu být víc, zda psounem nebo bestií. Jsem doma, marodím, a ráno byl šílenej, jestli jsem mu tady svojí přítomností překazil nějakej mejdan, nevím... Teď zase dobrý, dokonce se mi vydrápe do postele a zkouší mi ukrást peřinu a vzít si ji pod vanu :-) Mám dojem, že to jeho předvčerejší a dnešní běsnění nebude splašenýma hormonama, protože minulé dva roky ho to chytilo na konci prosince, teď na začátku listopadu, což jsou dva měsíce rozdílu a příroda se tak jednoduše asi oblafnout nedá... Spíš si myslím, že to souvisí s počasím, když v sobotu z okna sledoval tu metelici, sníh, déšť, mráz, tak byl prostě naštvanej jako jsou lidi a ulevil si na mojí ruce. Bezva je to totiž vidět na opačné situaci - když včera chvíli svítilo slunce, málem si na tom místě s Bekynou rozbalili deku, byli oba v sedmém nebi :-) Dle mého má tedy počasí na psouny téměř zásadní vliv...
    Rrrrrrrrrrrrrrrrrrr! všechny vás zdraví Čipery
    6.11.2006 17:20Vinny
    arturek2: to já musim zaklepat, návštěvy to schytaly jen ve chvíli kdy se mi snažily psounice zavřít :) (ale to i druhej páníček), popřípadě když bou považovaly za "pouhého" lepšího králíka, nedávná návštěva nebyla zbrklá a čekala až se zakouslá psounice pustí takže jí Bou vůbec nic neudělala, jenom jí chtěla přátelsky gribnout (milá Bou občas svou sílu narozdíl od Luny neodhadne),ale netroufla bych si moc ty dvě nechat s návštěvou o samotě,já už odhadnu kdy se Bou rozjíždí a včas jí pošlu do patřičných míst :),většina návštěv se hlavně ze strany Bou těší velké oblibě, jak příde návštěva panička většinou neexistuje a loví drbače
    Gump: no já se jenom modlim aby nebyla Luna po tatínkovi :) naštěstí to tak nevypadá, sice není velkej mazel (venku, v kleci už se předháněj), ale hlavně není vůbec agresivní, to už jí musim hodně rozčílit aby se do mě aspoň naoko zakousla :)
    7.11.2006 12:39arturek2
    Vinny: ono to vypadalo docela nevině, máma přišla,drbala,Timon se tvářil dobře a najednou se jí nemoh pustit z ruky,fakt to bylo rychlý.Nechápu proč je takovej k trochu cizím lidem,zvlášt když je to ještě moje malý miminko...
    7.11.2006 13:00Dana
    Ahoj všichni,
    u nás je zatím klid, Bára ta má určitě zimní spánek.Pořád jen spí nebo se mazlí a je strašně líná.Betka je divoch k neutahání a začíná cvakat zubama.Mě trochu ňafla, protože jsem ji přes její odpor zavřela do klece.Na návštěvy si zatím netroufly.Váha Barunky je 1100g a Betynka má 900g.
    Pozdrav všem psounařům a pohlazení jejim psouníkům
    7.11.2006 15:38Eva
    Jolly=pry mas moznost prodavat maly psounky??,psal Arturek2....ale nemuzu nide najit zadny kontakt ikdyz jsem se zaregistrovala...
    7.11.2006 15:46Vinny
    Eva: podrž myš nad přezdívkou Jolly, nebo si cvakni na obsazené přezdívky a on se ti ukáže
    7.11.2006 16:18Kožót
    Evo, fajn, zaregistrovala jsi se, ale to byl teprve krok jedna, krok dvě je ten, že nám o sobě taky napíšeš pár informací. Můžeš to udělat klikem na odkaz nastavení, který najdeš pod boxem na psaní vzkazů, pokud se řádně přihlásíš.
    7.11.2006 16:34Kožót
    A teď k těm mým psounům. Kačka je moc ospalá a Bubo je pěkně nadržený. Snaží se na ní naskakovat při každé příležitosti, ale Kačku asi bolí hlava, tak to končí tím, že Bob dostane pořádně na budku. To si pak přiběhne na Kajdu stěžovat k páníčkovi na klín. Ale co je podstatné - ani jeden z nich na mě nechřestí, nesnaží se kousnout a chovají k páníčkovi náležitý respekt. Aspoň si to myslím.
    7.11.2006 16:38Eva
    tak jsem to zdarne zvladla a nevite teda nekodo kdepak by se dal v tomhletom obdobi sehnat??
    7.11.2006 18:35Lenuli
    Ahoj všichni, poradíte mi někdo jak sehnat sysla richardsonového? Nějakého dobrého chovatele, který se malým věnuje, tak aby byli ochočení??? popřípadě odkazy na rady jak se o ně dobře starat atp...díky
    7.11.2006 19:02Vinny
    Eva: pokud chceš mládě tak to asi dost těžko, jinak dospělý psoun se sem tam objeví v inzerci
    Lenuli: koukni na www.zverokruh-shop.cz, mají tam nějakého v Brně Vaňkovka, o soukromém chovateli nevím, ale občas se najde inzerát na www.ifauna.cz, ale u toho si taky myslím že budeš mít štěstí až na jaře
    - - - - -
    Kožót: skoro bych si zamluvila kluka ale to bych tady dostala na budku :) (navíc radši dospělého psouna zlatá Bou), třeba se povedou malý, když nebude dostávat Bubo po ciferníku pořád
    - - - - -
    Lenuli: ještě poznámečka, musíš si u zvěrokruhu vyhledat psouna prériového, ale už to někdo ověřoval a je to sysel, na mojí výtku že ustavičně matou spotřebitele a zklamávají budoucí páníky psounů nijak nereagovali
    7.11.2006 19:29Lenuli
    Vinny: díky moc, o Vaňkovce vím maj tam Evičku a Adámka v neděli jsem se s nima mazlila:-) nejsem si ale jistá jestli je to dobrá volba brát si takové zvířátko, které si má na tebe zvyknou z tak frekventovaného obchodu. Mám strach jestli nebudou pokažení povahově třeba:-( Evička ta hned prchla a schovala se, adámek se sice nechal nosit a hladit. Nevím prostě. Co myslíš? Chtěla bych asi samičku...je to dobrá volba? Nebo je to u nich jedno? A je syslík jemnější zvířátko než psounek? Asi jo, že?:-). mrknu ještě na ifaunu, jinak zatím moooc díky za bleskovou odpově´d.
    7.11.2006 20:57Vinny
    Lenuli: o syslech toho moc nevím na to jsou tu povolanější, ale co jsem pochopila tak syslík má prostě jinou povahu, ale pozor na věk dožívaj snad pouze tří let, zverimexy je sice prodávaj jako zmenšeninu psouna ale tím strašně matou jedná se úplně o jiné zvíře
    7.11.2006 21:02Radka
    ahoj, tak na Fida už taky přišel podzim, dnes mě poprvé bez varování kousnul.Jinak se potácí po bytě, jak tělo bez duše, ale je mazlivější a ospalejší.Zato Betka se probudila a chce se za každou cenu dostat, za sedačku.Poslouchá jen manžela a na mě prdí, takže když jsme samy doma, tak je to boj, který vždy končí tím, že Betka za velkého vřískotu skoončí v kleci.Jinak je to taky ,mazlík umazlený.
    Lenule - já mám Fída od malička a když má ted tohle období, tak se mu klidím z cesty.Betku jsem si koupila nedavno, jako dvouletou.Byla nějaký čas ve zverimexu, protože jí tam odložila panička a musím říct, že je to takový mazlík, nikdy mě nekousla i když bývá hysterická a jsem ráda, že jsem si ji vzala. To jsou ti psouni ve zverexu od malička?
    8.11.2006 07:10monika
    Lenuli: my mame Ferdu z frekventovaneho zverimexu, kde byl zvyklej na lidi, koupili jsme ho v jeho udajnych 5i mesicich (byl z tech prodavanych psounu nejstarsi a pry nejochocenejsi), jeden den byl doma vystraseny, dalsi den uz zvedavy a nechal se uz hladit, po 14 dnech uz normalne duveroval a rozplacl se na zadech. Ale nutno podotknout, ze to byla urcite zasluha castecne vedouciho zverimexu. On se tem psounum hodne a pravidelne venoval, aby byli pratelsti a aby se nebali cloveka, aby se dobre prodavali. Takze i ve zverimexu se da urcite koupit dobre, ale bylo to diky tomu, ze se ten pan vedouci nebal kousnuti a psounky ochocoval prakticky hned potom, co je meli ve zverimexu. To uz je ale 3 roky a nas Ferda byl asi jeden z poslednich 3, ktere tam prodavali, od te doby uz tam psouny nemaji.
    Dokonce si pamatuju na nejake lidi, kteri si poridili v tomto zverimexu jednoho a za 14 dni si sli hned pro dalsiho, protoze ten prvni je tak uchvatil :)
    8.11.2006 08:40Káčula
    No, já mám dvě zkušenosti se zverimexy. Špatnou s Hornbachem (abych jim nekřivdila - je to ten kutilský obchod na Černém Mostě :-) - není to sice přímo zverimex, ale mají zvířecí sekci. Před dvěma lety jsme tam koupili Arňu - musela si tam, chudinka, užít. Byla drahá, tak se jim nepřišlo ekonomické, aby spala a nebyla vidět, takže jakmile tam po ní někdo koukal, tak ji šel někdo z prodejny děsit a budit, aby lítala po kleci a lidi jí mohli obdivovat. Bylo nám ji tak líto, že jsme si ji koupili, i když byla starší. I po těch dvou letech je to nevypočitatelné a plaché zvíře, i když už samozřejmě udělala obrovský pokrok. Bedinu jsme koupili malinkatou v maličkatém zverimexu v Nuslích (už tam není :-(), kde ji neuvěřitelně ochočili a vycvičili - v kleci nasedala to dlaní, aby mohla ven, a od prvních dní nám spala na klíně a mazlila se. Teď je jí něco přes tři, nechá se sebou dělat cokoliv, umazlila by se :-) Takže podle mě strašně záleží na personálu ve zverimexech - pokud se zvířátkům věnují, je i starší zvíře jistota :-)
    8.11.2006 10:17Hagrid
    Lenuli já jsem si vzala ze zverimexu Syslíka R. Jelikož jsem tam pracovala a starala se o něj tak skončil u mě doma.K tomu chování ti můžu říct tolik: Bibišek byl mládě bůh ví odkud, velmi kousavý a navztekaný,nikdo se neodvážil vyčistit klec dokud jsem nepřišla a nevytáhla ho.Bylo prakticky nemožné ho prodat komukoli kdo se bál nějakého kousance což je u syslů a psounů normální dokud nezačnou svému páníčkovi důvěřovat. Takže syslík asi po dvou měsících putoval se mnou domů a myslím že jsme byli oba moc šťastní ,jako by to ten malý lumpík věděl že když bude kousat potencionální zájemce, tak si ho vezmu. Byl úžasný mazlivý hravý prostě miláček.Chce to jen trošku času a nebát se ,brzy si zvykne a je to super.Tady je chová Mettler má dvě umazlené hravé kuličky tak se s ní spoj.Dnes už Syslík nežije ale stále na něj vzpomínám s láskou.Jsou poměrně chytří. A podle mě ochočený syslík nemá zas tak daleko povahově k psounkovi.
    8.11.2006 17:57Lenuli
    jéé super, jste všichni úžasní. Tolik rad a názorů.
    Hagrid: Mettler bohužel neznám, jestli na ni máš nějaký kontakt sem s ním nebo jestli se tu občas objeví snad mi odpoví taky na mé všetečné otázečky:-).
    To all: na ifaune prodává někdo mládé Syslíky Richardsonové,včera jsem mu psala sms, byl strohý na mých asi150 otázek mi poslal pouze sumu kč 1500. myslíte si, že nemám váhat a mládě si vzít? když je od malinka?nebo to spíš nepoznám kolik jim je a neudělám dobře.
    Jaké máte zkušenosti s vypouštěním z klece, nechci aby mi ožíral nábytek kousal do koberce atp. co proti tomu dělat?

    Zatím všem moc díky...
    8.11.2006 21:23Mettler
    Hagrid: Ahojky, neboj, pořád jsem koukám, jenom jsem neměla důvod reagovat, ale teď ho mám.

    Lenuli: Ahojky, jsem velmi ráda, že jsi se rozhodla pro sysla Richardsonového, doma mám dva, vzala jsem si je odrostlejší ze zapadlého ošklivého zverimexu, ale jsou naprosto úžasní, hodní, vymazlení, chytří, bystří, takhle bych mohla pokračovat do aleluja. Po pokoji je normálně pouštím, nic neničí a jsou hodní, naučila jsem si je přiběhnout na zavolání (kolikrát mi příde, že poslouchají více než náš pes). Jinak ten pán co jsi s ním mluvila je z Vysočiny??? Pokud ano, tak vím o koho se jedná.
    Klidně se ptej na cokoliv co tě napadne, velmi ráda ti poradím (samozřejmě, pokud budu znát odpověď). Jinak mám ICQ: 450-750-853 a email
    Mettler@seznam.cz
    - - - - -
    Všem: Samozřejmě také zdravím všechny psounaře a psouníky
    8.11.2006 21:43Vinny
    Mettler,Hagrid: jsem ráda že se ozvali povolanější :)
    Lenuli: jinak o tom nábytku myslím že i u syslů bude taky platit co sysel to osobnost :), a nikdo ti nezaručí jestli ten nábytek kousat budou nebo ne,jediným řešením je snažit se ho k tomu vychovat (nám se to jakž takž daří).věřím že podle toho co píše Mettler a Hagrid tak jsou na to chytří dost
    - - - - -
    Lenuli: u psounic nám hodně pomohlo vyřadit kus nábytku který okusovat mohou, ale sem tam za to dostanou na oko vynadáno aby je to nepřestalo bavit, zvlášť to platí u Luny ona to bere jako hru, takže to co zabírá u Bou (hlasitě na ní houknu) tak u Luny nezabírá ani omylem spíš naopak jí to nastartuje
    9.11.2006 11:02Midži
    Tak mi Midži upadl do spánku udělal si kokon a už druhý den spí,nechce ani žrát. Budíte je nebo necháte ? Zkoušela sem ho vyndat,ale dělá na mě kobru,/otevře tlamičku a zvedne packy/ pak se přetočil a vystrčil zadeček s červíkama na obranu a když sem ho vytáhla tak štěkal a hned zalezl.
    9.11.2006 11:27vegous
    midži... určitě ho nebuď.... nech to na něm
    9.11.2006 17:36Midži
    vegous-to se ti řekne,víš jaký je tu bez něj najednou prázdno a klid ?Asi si skáknu do zveráku pro nějakého králíčka na mazlení ! Dneska jenom párkrát zaíal když sem kýchla a hajá a hajá,hraje si na medvěda.
    9.11.2006 21:54Saninka
    Ahojik tak jedu na tyden pryc:-/ pupici:-)) jsou uplne nej nej zlaticka:-))) nekousou a nevrcej :-)) je to proste zlaticko jak pupa tak chicky tak jen pozdravujuu jolly a vas vsechny:-))))))
    9.11.2006 22:46Vinny
    tak jsem se tentokrát trochu polepšila a už jsem dala za tenhle měsíc na http://bou.abctech.info nový fotky
    10.11.2006 11:04Tabi
    Vinny
    moc hezké fotky :o) a klec je bombovní .o) podrbání oběma myškám :)
    10.11.2006 16:34Lenuli
    čau všichni:-))
    Mettler: jo jo je z Vysočiny, ty ho znáš? Co je to za chlapíka?Takže od něj nebrat jo?:-(

    Hagrid: tak to si měla štěstí, že si si ho mohla takhle "vyhlídnout" to je super.:-). A máš zkušenost s kousáním nábytku?

    Vinny: to ti dělaj doma takový čurbes?:-)) Ty jooo, to bych asi nesneslaaa. Klec je ale parádní, ale všechno to z toho padá, nebylo by lepší terárko? Nebo se maj tak královsky a mají jednu místnost jen pro sebe?:-))
    10.11.2006 18:02Vinny
    Lenuli: ne to z tý klece nepadá to dělá Bou když si myslí že má v kleci bordel tak mi ho laskavě začne házet na zem,menší zlo je nechat jí vyházet malou část kterou si pak vesele udusává, nebo můžu uklízet nonstop, jinak terárko není zrovna ideální pro chov hlodavců, takhle vše alespoň větrá, takže nesmrděj skoro vůbec (teď co maj kočičí záchod tak minimálně), jinak ta místnost neni jen jejich :), v kleci možná to neni vidět je ještě menší v akvárko do kterýho si choděj hrabat a válet se (je tam činčilí písek), jinak kdo chová doma nějaký zvířátko (který nemá pořád v kleci či akvárku) se sem tam musí obětovat na uklízení čurbesu (zrovna u psounů nevim jak tedy u ostatních to platí dvojnásob), většinou tu takovej bordel nemáme, jenom když to Bou chytí a dusá a dusá, já osobně jsem ráda když jí vidim jak jí to strašně baví a sem tam jí to toleruju (do určitých mezí a ne vždy aby si nezvykla), navíc dvoumetrový terárko by zrovna nebylo nejlevnější
    - - - - -
    jinak jako podestýlku maj výhradně jen seno takže to z tý klece opravdu nevypadává (naštěstí se mi naučili chodit na kočičí záchod)
    10.11.2006 19:32Lenuli
    Vinny: a jooo:-)) tak to joo, já jsem byla jen překvapená, jestli nadělaj takovej čurbes:-)....Já znám ústupky zvířátkům...jen nemám moc zkušenosti s hlodavcema....dělám do lovcké kynologie, takže se psama. Tam ústupků dělám jen v soužití...ale ve výchově nesmím!To bych s nima nevydržela:-). Lovečtí psi jsou nezmaři.:-)))) asi teda jako psounci:-)
    10.11.2006 21:02Vinny
    Lenuli: když to je těžké, něco na práci mít musej takže jim sem tam musim udělat ústupek :), jedním z nich bylo i křeslo který Bou už skoro úspěšně celý rozložila, třeba Lunu nejvíc ničení a dělání bordelu baví nejvíc když se k ní panička naštvaně řítí bere to vysloveně jako hru takže pokud zrovna nejde o adaptér k notebooku apod. věc je někdy úspěšnější dělat mrtvého brouka :), mám docela zkušenosti s výchovou psů,koní i např. morčat :), ale na psouny se musí úplně jinak, jsou prostě jiní ale zase za to stojí :), když se ke mě Bou řítí roztlemená a celá šťastná že mě vidí...........nevím jak ostatním ale mě psouni trošku připomínají psa s kočičí povahou :), a hlavně jsou až moc chytří
    11.11.2006 09:44arturek2
    Vinny: s tím bordelem,tak to znám, když si Timon usmyslí,že v bedýnce má toho sena moc,tak ho začne vynášet ven a nic mu v tom nezabrání.Ze začátku jsem z toho byla hotová a luxovala jsem třeba i 5x denně!Ale ted už mě ani nehne,stejnak to udělá znovu.Tchán zase ve srandě řiká,že psouni jsou převtělení lidi,že to je nemožný jak jsou chytří prý je to něco jako Pan Tříska ze želv ninju´ :-) Jinak Timon dostal prujem(z cěhož jsem samozřejmě po minulý zkušenosti byla hotová) okalžitě dostal čárkla a je to pryč!! Naštěstí.Ten Čárkl je malý zázrak.
    11.11.2006 11:57Mettler
    Lenuli: Neřekla jsem, že od něj nebrat. Jenom jsem řekla, že vím o koho jde, protože hodně často inzeruje.
    Jinak psoun a sysel jsou naprosto odlyšná zvířátka, ale skutečně! Sice si jsou vzhledově hodně podobná, ale povahou jsou úplně jiná.
    Jinak sysla bych rozhodně do akvárka nedávála! Vůbec to není vhodné. Jinak vůbec nevím co by jsi chtěla vědět, klidně se zeptej, velmi ráda ti odpovím. Klidně piš i na ICQ 450-850-753
    11.11.2006 20:12Hagrid
    Lenuli spíš si tehdy vyhlídl Bibišek mě. A pokud bych si mohla dovolit,,, budu trošku Mettler oponovat, i když ji mám zlatíčko moc ráda. Mě připadnou psouni a syslíci si podobní i v chování. Aspoń toho raráška co jsem měla a toho co mám teď.Ale je pravdou že co individum to individum.Jinak jak se vůbec všichni máte??,? Už se tu dlouho neozvala Jolly,Holka co je s tebou ? Bude muset zajet BRNO -KLADNO?
    12.11.2006 14:07Vinny
    Hagrid: :) ono asi fakt záleží na jedinci když si vemu Bou a Lunu jsou to naprosto odlišný osobnosti, vím že částečně to bude záležet na věku a na výchově ale i tak co psounice to originál
    13.11.2006 11:57Tabi
    Monika https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=268
    krásné fotečky, máš to hodit na diskuzi, já natrefila jen náhodou .o)
    moc se mi líbí: Veverka Hyde Park versus Rozpláclá myš doma na dlažkách :-D
    13.11.2006 14:09monika
    Tabi: moc děkujeme, ja myslela, že jsem sem ten odkaz už někdy hodila :)
    13.11.2006 20:43Élis
    Ahoj lidi,už od mala jsem moc chtěla psouna,ale naši říkají,že když je malý tak je sice moc milý,ale až vyroste tak začne být zákeřný a kouše a už se s tím nedá nic dělat,je to vážně pravda,anebo se tomu dá správnou péčí zabránit ? Díky za odpověď,moc mi to pomůže.
    13.11.2006 20:55Gump
    přátelé, tady pro letošek definitivně přestává legrace, sedím ve vaně a Čipery vedle ní a vzteká se a zuří tak, že má pěnu u tlamy, vrčí jak klubko chřestýšů...
    kdybych tady aspoň měl smeták, s počítačem na židli toho asi moc nezmůžu...
    pomóóóóc!!!
    13.11.2006 21:41Midži
    Gump-si ještě ve vaně? Mám volat Hasiče ? Ty asi né ,tak jednotku rychlého nasazení ?!?!
    13.11.2006 22:44Gump
    Bylo to jak z grotesky, chytil jsem Čiperyho za ocas a odnesl jsem ho do místnosti vyhrazené jenom jim, dal za dveře a rychle zavřel, ovšem zapomněl jsem, že před prokousanýma dveřma nemám betonové cihly, kterými jsem situaci vyřešil. Cihly skončily na jiných místech v bytě, různě po kabelech a za ledničkou a tak... Takže držím kliku a oddychuju, jak jsem to zvládl, a pak groteska skončila a prokousnutá levá noha mě upozornila na osudný omyl. Šup zpátky do vany, do bezpečí, ale tam to vypadalo, jako kdybych tam snad vyřídil vánočního kapra (ne, takovej já nejsem). Septonex, zastavení krvácení a pak odchyt číslo dvě, Čipery nejprve do jiné místnosti, pak cihly na své místo, pak znovu odchyt Čiperyho a konečně je po nebezpečí. Celé to vzbudilo Beky, takže tu jsem vylákal na piškot a šup, už jsou oba u sebe a nějakej čas se z místnosti nedostanou, to si měli rozmyslet dřív :)
    14.11.2006 07:58Káčula
    Gumpe, na jednu stranu mě moc mrzí, že to máš v zimě doma tak těžké, na druhou stranu mi zase vždy začínají dny z vesela, když si tady čtu tvé příspěvky. Měl bys psát méně vtipně, pokud chceš, abych tě politovala :-)))
    14.11.2006 09:20Tabi
    Gump
    já bych souhlasila s Káčulou a ještě přidala: a fotku do alba... máš? .o)
    14.11.2006 12:43monika
    Gump: Jo, fotku, fotku, fotku
    14.11.2006 15:36Élis
    Ahoj lidi,už od mala jsem moc chtěla psouna,ale naši říkají,že když je malý tak je sice moc milý,ale až vyroste tak začne být zákeřný a kouše a už se s tím nedá nic dělat,je to vážně pravda,anebo se tomu dá správnou péčí zabránit ? Díky za odpověď,moc mi to pomůže.

    PROSÍM !!!

    Poraďte mi !!!!
    - - - - -
    Poradíte mi teda,prosím
    ???
    - - - - -
    Dopředu,dík.Dík,dík,dík,dík,dík,dík,dík,dík,dík,dík,dík,dík,dík,dík,dík,dík,díky moc !!!
    14.11.2006 15:44arturek2
    Elis: Ahoj, to není pravda,je to o výchově,jak se k nim chováš.Psouni sice koušou(jsou to hlodavci:) Akorát máš pravdu v jedný věci:když jsou psouni dospělý,tak se nechovají dost přátelsky k cizím lidem,on si zvykne na svoje páníčky a je pak složitý skamarádit je s někým jiným,samozřejmě že to taky jde ale hodně pomalu.mluvím z vlastní zkušenosti,když příjde někdo na návštěvu,tak bud má nohy nahoře a nebo toho mýho lumpa zavřu.Psouni se opravdu umějí odvděčit za lásku kterou dostávají.
    14.11.2006 15:46Tabi
    Élis
    Zkus si projít zdejší Archív diskuze (dole), jaké má kdo zkušenosti. Obecně se nedá říct, že dospělý psoun je agresivní a kouše, ale ta možnost tady samozřejmě je. Když jukneš do alb A co psounka, chcete? uvidíš spoustu "veselých " obrázků, které Ti možné radosti s psounky přiblíží. Nevím, kolik je Ti let, ale možná bych s psounkem ještě počkala :).
    14.11.2006 15:49Gump
    Ahoj všichni,
    mám na vás velikou prosbu, i když zatím není aktuální. Nějak se mi letos pracovně nedaří, do toho mi teď přibyly zdravotní potíže pramenící nejspíš z nahromaděné únavy, a ve vzduchu se vznáší nabídka tohle vyřešit dočasným přemístěním do Norska, kam mě už léta láká kamarád. Správně - jenže co psouni? Neříkám, že je to tak, že jsem rozhodnutý do Norska vyrazit, ale taky je to tak, že kdybych psouny neměl, určitě bych to udělal.
    Nebyl by někdo z vás ochotný, případně nevíte o někom, kdo by se o můj vykutálený páreček mohl dočasně (řekl bych minimálně půl roku) postarat? Přes Jolly mám jeden kontakt, jenže jsem u něho spíše pesimistou, protože by psouni šli do rodiny s tříletým dítětem, a víte dobře, že přes zimu Čipery zrovna mazel není, právě naopak, takže bych někomu a nikomu nechtěl přichystat nepříjemné překvapení. Nicméně jsme to ještě nezavrhli, já mám psouny ode dneška zavřené v kleci, kde tři roky nebyli, aby si zkusili zvyknout, a první den vypadají docela spokojeně, myslel jsem, že to pro ně bude na vyrovnání mnohem těžší. Ovšem je to jen jeden den...
    Čipery je v zimě kousající bestie, to je fakt, ale taky kouše proto, že je navolno, takže kousat může. Rozhodně to není démon, který by porafal i přes mříž klece, to jsou zbytečné obavy.
    Kdybyste někdo tušil, jak mi pomoct, ozvěte se, prosím, buď tady nebo na mail
    gauche@seznam.cz nebo na mobil 602481824, řekl bych vám k tomu víc.
    Díky.
    14.11.2006 15:51Kožót
    Élis, máš nebo měla jsi nějaké zvířátko?
    14.11.2006 15:58Vinny
    arturek2,Élis: no větší část je o výchově a část podle mě záleží na osobnosti psouna, :), jako u všech zvířat, u někoho stačí málo a je z něj mazel a u někoho málo a je z něj hajzlík, jinak u nás musim zaťukat návštěvy jsou u nás něco víc než panička, u nás návštěva=drbač, ale je fakt že když to Bou přežene většinou jí můžu beztrestně do bezpečnejch mezí odkázat jen já takže nechávám návštěvy s psounicema osamotě málokdy (vyjma mého bráchy, ten sice přijede jednou za rok ale toho Bou zbožňuje,někdy mi připadá že by na ní moh dříví štípat),takže Élis odpověď - ano z větší části je to o výchově, ale nikdo ti nikdy nezaručí že psounek nebude mít tendenci kousat i při správné výchově, Bou je zlatíčko, ale už se nám stalo že po mém příteli vystartovala bez varování (prokousla mu ruku) a to ve chvíli kdy si třeba užívala od něj drbání atd. neměla prostě důvod, a občas má tendenci vracet gribání (a neodhadne sílu), Luna zase kouše ráda všemožné věci ale nikdy nás nekousla do krve i když je vysloveně vytočená, arturek2 má určitě pravdu v tom že výchovou se dá vychovat přátelský psounek ale vždycky musíš mít na paměti že se může stát úraz, proto je moc nenechávat bez dozoru s někým cizím a určitě bych je nenechávala o samotě s dětmi
    14.11.2006 16:02Élis
    Kožót,jasně že měla a pořád mám. = )
    14.11.2006 16:06Tabi
    Élis
    tady jsou ta alba :) ,nechceš nám o sobě něco napsat? jsme tady taková velká psouní rodina .o)
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=226
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=225
    14.11.2006 16:11Vinny
    Gump: no nemáš to s nim lehký, ale zase ti třeba přichystá na jaře překvápko jako minule :)
    - - - - -
    Tabi: koukám že bych ti měla poslat nové příspěvky na křeslo :) zvlášť to jak z něj odpreparovali už všechny čtyři kola, sice už sem ho chtěla dávno vyhodit ale, už takhle od Luny trpěj dveře do šatny a zeď pod topením, stačilo že sem Bou zališťovala většinu kabelů chodila jak tělo bez duše pár dní
    14.11.2006 16:18Tabi
    Vinny
    nevyhazuj, přeci jim nevezmeš takovou radost .o) určitě je tam ještě co ničit :-D
    14.11.2006 16:59arturek2
    Elis: Vinny má pravdu, u psounu se prostě kousnutí nevyhneš.Chce to se trošku obrnět,ze začátku sem se trošku bála ale ted už poznám v timonově výrazu,že ho zase něco vytočilo a v tu chvíli jde do bedýnky se uklidnit.S malým dítětem bych ho ted ještě nenechávala samotnýho protože nikdy nevíš co mu rupne v tý jeho hlavince... Když sis ted přečetla všechny ty varující věty: tak už mužu jen dodat,že na druhou stránku jsou to nskuteční mazlíkové a pro kousek podrbání by udělali cokoliv!
    - - - - -
    Vinny: někdy je lepší něco obětovat,vid? Než aby zdemolovali uplně všechno!! Třeba Timon si rozkousal svoje pul patro v bedýnce a třičtvrtě schodu k tomu a do horního patra si musí vyskočit na ten pahýlek a zbytek vyšplhat.Ale pořád lepší přidělávat schody než kupovat neustále novej nábytek do bytu.To je trošku drahý.
    14.11.2006 17:11Vinny
    arturek2: v nový kleci psounice pro jistotu už schody nemaj, nejdřív jsem jim je chtěla dodělat ale zjistila sem že je nepotřebuje ani jedna (v tý minulý je zrušili), Bou sice vypadá jak cvalík, ale je zase neuvěřitelně mrštná dřív se jen taktak vyškrábala na křeslo atd. a teď je občas horší než prcek, aspoň zavírání do klece sme s prckem vyřešili zařvu domu (zavírám je zásadně ve chvíli kdy zloběj, když zlobí jen jedna nechá se většinou druhá venku aby nebyla škodná), a vletí tam jak do krytu to nejsou naháňky jako dřív :), zajímavý je že to funguje na obě ale vždy vědí která má zapadnout,tu druhou když je hodná ale potřebuju jít pryč vemu do rukou a strčim do klece s nějakym pamlskem zdá se že se to začíná vyplácet
    14.11.2006 17:21arturek2
    Vinny: Tak to u nás praktikujeme taky.Snažim se ho dávat do bedny jen když opravdu zlobí a když jdu do práce,tak chodí do boudy vždy s pohlazením a někdy i něčím dobrým.Ale ještě to pořád nemáme vychytaný,obvykle řeknu: NE A DO BOUDY,tak to pro něj znamená zalíst si pod boudu a nevylíst dokud se panička neuklidní.
    14.11.2006 17:56Élis
    Tabi:Dík za obrázky,dost si mě postrašila,ale já se hned tak odratit nenechám.Nevím co bys o mě chtěla vědět,tak napíšu to základní a když bys chtěla vědět eště něco, tak si řekni, vyhovím.
    Takže, pro začátek-dlouhé blonďaté vlasy,zelené oči a na první pohled prostě taková obyčejná holka. Dost mě baví chovat doma různé zvířecí bestie a měli sme toho doma už opravdu hodně. x )
    Jinek buide mi teprve třináct, takže budu v psouní rodince asi nejmladší, že?No, snad se s tím nějak smířím.
    14.11.2006 18:02Lenuli
    ahooj všem:-), opět moc díky za názory a poučky. Kdyby jste někdo věděl o syslíkovi R. tak mě prosím hned kontaktujte. Mám vážný zájem.
    14.11.2006 19:00Vinny
    Élis: mohla by si třeba napsat něco do tvého profilu, přece jenom se snažíme tu každej aspoň nějaký základní informace tam dokopat :), jinak si opravdu psounka dobře rozmysli, my jsme měli doma a pořád máme různý chlupatý příšerky, ale psoun je prostě úplně něco jiného, a druhá věc pak bude vůbec psounka sehnat (o tom ti tu všichni můžou povídat....) a jeho pořizovací cena taky neni zrovna nejmenší
    - - - - -
    Lenuli: a nechceš si vzít třeba toho z Brna?
    14.11.2006 19:11Élis
    No, v jednom zverimu ve Zlíně prodávají psouny za neuvěřitelných 600,-.To mi teda příde úplně šíleně levné, tak nevím.
    14.11.2006 19:39Vinny
    Élis: hooodně bych se divila kdyby to byly psouni, tahle cena neodpovídá ani syslům, to by byli ihned pryč
    14.11.2006 19:45Midži
    Élis - nemají náhodou v tom zveráku činčily ? Cena by odpovídala?
    14.11.2006 19:47Vinny
    Élis: když za těch 600, přidáš nula vyjde ti přibližná cena psouna (většinou se pohybuje kolem 5000)
    14.11.2006 20:10Élis
    Ne,ne fakt to bylo 600,- dokonce jsem se toho prodavače ptala,jestli to je fakt psoun a správná cena a říkal že ano.
    14.11.2006 20:53Vinny
    Élis: myslím si že ti silně kecal
    - - - - -
    nebo v tom byl velký háček, taková cena neodpovídá ani divokému psounovi
    14.11.2006 20:56Élis
    No, já vím, taky mi to bylo divné, ale stejně je nejlepší psouny kupovat rovnou od chovatele.
    14.11.2006 20:59Vinny
    Élis: hele to se mi fakt nezdá nedá se z toho zverimexu získat fotka nebo něco takovýho? jinak u nás něco jako "oficiální" chovatelé psounů skoro neexistují, většina lidí je má pro radost, navíc se psouni celkem špatně rozmnožují, a pořadník na psouny u těch co se jim sem tam podaří něco odchovat je celkem dlouhý aspoň dle toho co vím
    14.11.2006 21:02Élis
    No, jo, no, ale třeba zrovna na těhhle stránkách v odkazech je zrovna odkaz na chovnou stanici psounů, takže existují i chovatelé, klidně se tam podívej.
    14.11.2006 21:06Vinny
    Élis: a ptala si se paní kolik psounků odchovala letos a loni schválně se zeptej...........
    - - - - -
    a ještě se jí nezapomeň zeptat kolik chovných párů má myslím že jí odsud Jolly hravě přetrumfne :), paní neznám, nic proti ní nemám................pročti si archiv diskuze
    14.11.2006 21:06Midži
    Elis-Vinny o odkazu jistě ví,ale zkus si tam zavolat !
    14.11.2006 21:16Vinny
    Élis: jen tak pro zajímavost pani letos prodávala psounici za 10000, pak myslím slezla až na 6000,nevím zda ji prodala............snažila sem se u ní psouně zamluvit bezúspěšně vždy mě odkázala ať se zeptám později, a myslím že naposled mláďata měla v roce 2004, ale jak říkám neznám jí nic proti ní nemám, proto bude nejlepší když si zkusíš taky nejdřív pozjistit jak to vlastně s těma "chovatelskejma" stanicema je, třeba mám jen špatné informace
    - - - - -
    já osobně mám Bou od jejích dvou let od jedné paní, a za to že mi jí prodala sem jí vděčná (po x-tém inzerátu to vyšlo),ihned jsem zrušila psouně zamluvené u jednoho pána (jen pokud by mu zbylo bez zájemců vzala bych ho), nakonec jsem ráda že mám ještě Lunu od Gumpa, Bou má aspoň kamarádku, ale sehnat psouna mě stálo opravdu dost úsilí...........,takže bejt tebou pokud opravdu silně uvažuješ o psounovi začala bych hledat a ptát se, mě to úsilí zabralo přes rok, a to jsem nakonec slevila z požadavku psouněte, nakonec sem ráda že mám i Bou je to zlatíčko
    14.11.2006 21:18Élis
    Máte pravdu, já toho o psounech vím strašně málo a vůbec nevím, jak často mají mláďata, ani jak je těžké ty mladé mít a tak, vím jenom co jsem kde slyšela a to jsou většinou jenom dohady.
    14.11.2006 21:24Vinny
    Élis: tak uděláš nejlépe když si o nich něco přečteš základní informace jsou zde a i na odkazech
    - - - - -
    mláďata mívají na jaře, jen zřídkakdy jindy, v zajetí se rozmnožují minimálně, i když Jolly vede :) a Gump na tom taky neni špatně, já jsem si bou taky koupila jako samce (řekla sem si že jeho původní majitelka to musí vědět lépe), bohužel Jolly i Kožót mi to potvrdili že to je samice, takže mám doma teď dvě holky, ale nelituju, jenom nevim kam dáme toho kluka :), ale mám je na mazlíky takže pro mě je důležitý že jsou holky spokojený, kdyby u nás nebylo psounů tak málo ani o klukovi neuvažuju, a Gump mě každou chvilku skvěle odradí :)
    - - - - -
    z toho vyplývá že z tebe nechcem dělat blbce, ale nabádáme tě k tomu aby sis nejdříve o psounech něco přečetla a zvážila zda je to opravdu zvíře pro tebe
    14.11.2006 23:07Eva
    ahojky vsem...tak ta pani o ktere tady pisete je to ta z toho kolina???tak ta mi taky rekla at si zavolam az v dubnu ale kdyby je opravdu pak mela tak si snad pise seznam ne??jinak ja uz mam zamluveno u Jolly tak doufam ze se ty psounatka mrnavy narodi...
    - - - - -
    Ali: Chci se zeptat jaky sou rozmery toho tvyho utulnyho bytecku pro ty mazliky???
    15.11.2006 19:28Ríša
    Psouni jsou senzační. A vůbec všichni podobní veverkovití. Mimochodem, naprosto neuvěřitelné fotografie divokých (a vlastně i domácích) veverek jsou na http://veveraci.bloudil.cz
    16.11.2006 09:29Tabi
    Élis
    vidím, že jsi ten popis vzala podrobně .o)
    napadlo mě, domluvit se s někým, kdo psounka má a zajít se třeba podívat na "rychlou rotu v akci", ale v Kroměříži, pokud vím, nikoho nemáme :(
    co jsi teda ještě měla za bestie? :) a co Vaši, Ti s psounkem souhlasí? pomohli by Ti s ním? jsem já to ale zvědavá ženská, viď? :)

    Lenuli
    v Ostravě je taky jeden syslík :)

    Ríša
    nejen fotky, ale i povídání je úžasné :) díky za odkaz .)
    16.11.2006 11:41Bertíček
    ahoj lidičky, jak se vede? S Bertíkem jsme po stěhování, ale ještě jedno nás čeká. Foťák mám kdo ví kde v krabici, ale nebojte, roste jak z vody;-)
    Teď jsme měli patálii s tlapičkou, ale naštěstí jsme ji zachránili. Divoch si serval tlapku až na kustku a pořád si to obnovoval, takže hrozilo, že mu ji vezmou. Tak jsme zabojovali a tlapka se zaceluje, uuuuf;-)
    Zatím na něj říje nijak nedoléhá, je sice divočejší, ale to je spíš tím, že má méně pohybu. Musíme to vydržet oba, pak už zase bude běhat o sto šest....a na jaře dostane holku, to už má slíbeno;-))))
    16.11.2006 15:05Tabi
    Bertíček
    teda Blani, koukám, že jste měli veselo, foukám na tlapičku, ať se pořádně dohojí :)** a na fotečky se těším, Bertíkovi pohlazení :o)
    16.11.2006 15:45Vinny
    Bertíček: Luna už si dvakrát ztrhla krajní drápek pokaždý na jiný pacce naštěstí jí to dorůstá (na jedný už to má úplně ok), ale až na kůstku brrrr, no snad jí to nepotká, ale je to taky divoška někdy mi připadá že od té doby co jsem psouny přestěhovala do velké klece mám z nich opice, dokonce i Bou je teď obratná jak nikdy (což dokazuje i mimo klec)
    16.11.2006 18:00Midži
    Bertíček- Ahoj ! Když byl Midži tak roční,tak jsme měli taky nemocnou pacičku,vypadalo to jak opařené,celý polštářky byli takový napuchlý a vykousal si to až na kost,ale od té doby se to už neopakovalo a také jsme to zvládli. Vůbec nevím z čeho to mohl mít.
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=270 zase stavime!Nejprve mi do kuch.linky odtahal oblečení a pak se rozhodl roztrhat krabici a odnést si jí do kokonu.
    16.11.2006 18:24Mettler
    Tabi: Panebože, to tam ten chudák syslík ještě pořád je???
    18.11.2006 11:51Mettler
    Tabi: Tak jestli tam pořád je, tak to jsi mě docela dostala. Chudáček je mi ho líto. Nevíš jestli je to samička? Že bych si pořídila dalšího....?
    20.11.2006 08:23Kožót
    Tak jsem o víkendu musel oddělit Boba od Kačky. Intenzita jeho choutek přerostla mez, kdy to bylo ještě bezpečné. Kačky se říje ještě ani nedotkla, tak Boba vždy oštěkala nebo "zboxovala". Přes víkend však Bob začal být velmi neodbytný a jeho nátlak v kleci skončil vždy drsnou rvačkou. Tak je teď na zimním bytě v záložní kleci, potkávají se s Kačkou jen při probíhání. Když jsou venku, tak se neperou, to mu Kačka vždy někam uteče.
    20.11.2006 12:45arturek2
    Tak sem se konečně polepšila a Timíka vyfotila :-)) https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=271
    20.11.2006 14:50Tabi
    Midži, arturek2
    super fotečky :) jen víc, ať se pokocháme .o)

    Mettler
    je, toho druhého prodali a tenhle je tam sám, já se tam stavím a zjistím, jestli je to kluk nebo holka .o)
    20.11.2006 15:10Tabi
    Kožót
    no koukám, že doma máte pěkný cirkus :-D. Ale jde vidět, že Katka je moderní žena a zná svou cenu :-D , jen doufám, že není moc vysoká, aby se Bubák aspoň jednou dočkal :-D
    20.11.2006 17:17Vinny
    tak se mi dneska povedlo zvážit na nové váze psounice (je ze skla to se jim na začátku nezdálo ale prcek se pak vážil jako profík, za to tam dostat Bou....), takže Luna má 0,9-1kg, Bou má 1,3-1,4, co jsem koukala na internetu hlavně na cizí stránky tak průměrná váha psounů se pohybuje kolem 0,91 - 1,4(s malejma odchylkama ale na týdle váze se aspoň pár stránek shodlo)takže doufám že jsme tak nějak v toleranci
    20.11.2006 17:22arturek2
    Tabi: já se snažila, jenže na každý druhý fotce jsem vyfotila Timíka ze zadu nebo zrovna jak se otáčel,takže to bylo totálně rozmazaný,jsem ráda alespon za tohle.Brzy přibudou další.
    - - - - -
    Vinny: My máme 800gramu,tak taky doufám,že jsme v toleranci...
    20.11.2006 17:35Mettler
    Tabi: Mockrát děkuji. To je hrozně smutný, že je tam sám. Mrkni tedy, moc prosím jestli je to klučina a nebo holčička a dej mi co nejdřív vědět.

    Mějte se hezky a posílám psounkům pohlazení
    20.11.2006 18:13Vinny
    arturek2: určitě vždyť je to mládě, já mám pocit že ty dvě tloustnou i ze vzduchu přitom je až neskutečný co se teď napracujou v kleci i venku, a stejně jsou to dvě kuličky, zase dostávaj drtek zrní protože byly schopný se porvat i o drobek na koberci
    21.11.2006 19:09Lenuli
    Tabi: v Ostravě? a kdepaaaaak?
    :-)
    22.11.2006 09:03Tabi
    Lenuli, Mettler
    je to holčička, stojí 3400,-Kč a zverimex je Hobby zoo, Purkyňova 6,
    http://hobbyzoo.2km.cz/ - pomalu se to načítá :). Kdybyste chtěly ještě něco vědět, klidně se ozvěte i na debilka :) 724 332 505 .o)
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=228 a tady je trochu rozmajznutá .o), jo a je moc čistotná, chodí na wc do jednoho rohu :o), to já si u holek můžu jen nechat zdát :-D
    22.11.2006 13:04arturek2
    Ahoj všem!! Tak to vypadá,že mám doma místo psouna sovu!!Já to nechápu,Timon ted strašně zlobí, usíná zásadně po 22hodině a to jen na 2hodiny obvykle po pulnoci začne něco v tý svý boudě přestavovat a domáhá se toho aby jsem ho vyndala a to vydrží třeba hodinu a pak pospává celý den i když se ho třeba snažim budit ale on je pak protivnej a stejnak si najde roh,kde by mohl vytuhnout.Nemaj psouni v noci spát??
    22.11.2006 16:13Vinny
    arturek2: záleží na tom jak si psoun zvykne, neni u vás důvod proč to změnil? např. Bou byla zvyklá usínat kolem 6 večer, ale vzbouzet se v 6 ráno, teď už to má tak že chodí zhruba 10 večer spát a vzbouzí se kolem 9 ráno, ale to asi proto že tak byla navyklá u předchozí majitelky,Luna automaticky přešla na režim Bou, občas maj ústřely, občas to rachtá i v noci ale ne celou noc vysloveně výstřelka sem tam
    22.11.2006 16:45Mettler
    Tabi: Dík. Jinak syslíci jsou všichni čistotní, ti moji také chodí do jednoho růžku.

    Lenuli: Tak co? Vezmeš si ji? Je mi jí hrozně moc líto, chuděrka, pokud si ji nevezmeš, tak se pokusím ukecat rodinku a asi bych si ji vzala.
    22.11.2006 17:34Lenuli
    Mettler: já ale vůbec nevím o co tu jde....jen že je sysel v ostravě a to je všechno....nemůžu o tom ani nic najít ve starších příspěvcích...tak mi to prosím napiš ještě jednou...netuším o co se jedná...díky
    - - - - -
    aa už to vidím....
    - - - - -
    tabi: ty si z Ostravy?Jak je stará nevíš?Je to moc narychlo, ale zmíním se o tom domaaaa a dám vám vědět...:-) je klááásnáá
    - - - - -
    Mettler:Proč je chuděrka? se jí něco stalo?Jako že je tam sama?:-(
    22.11.2006 18:29arturek2
    Vinny: právě,že to začal dělat z ničeho nic,ten rytmus je u nás pořád stejnej.Z toho duvodu nechápu, co se mu v tý kebuli změnilo,že mě nenechá vyspat.Kdybych měla možnost ho odstěhovat do jiný místnosti,tak by mi to bylo jedno ale takhle se nedá spát!!!Asi zkouší co jeho panička vydrží.
    22.11.2006 21:35Mettler
    Lenuli: Je to chuděrka, protože je tam dlouho a hlavně protože tam měla kamaráda a oni jí ho prodali! A teď je tam chuděrka sama samotinká. Není to narychlo, neboj, ona tam počká. Jenom prostě jestli jí ty nebudeš definitvně chtít, tak se o ní pokusím já, sice mě doma asik vyhodí, ale je mi jí hrozně líto.
    - - - - -
    Lenuli: Mrkej
    Sysel richardsonuv ,pulroční párek,jsou krotcí,cena za pár 6000,-kč,kusově á 3500,-kč.Tel:603731174
    E-mail:
    33348@seznam.cz
    Inzerát vložen: 22.11.2006 17:57:50 Kategorie: prodám Kraj: Jihomoravský
    23.11.2006 09:23Tabi
    Lenuli
    jojo, jsem z Ostravy :) stáří nevím, ale zeptám se .o)
    nechceš si dát taky něco o sobě do "vizitky" ?

    Mettler
    opatrně, z pod mostu se špatně netuje .o)
    23.11.2006 11:54Midži
    V dnešním Aha je o psounech ze ZOO jak jsou nejtvrdší spáči.
    23.11.2006 16:32Jolly
    arturek2- fotky jsou krásný. Musím říci, že to je už kus chlapa! Tu klec má fakt nádhernou. Škoda, že jí tak nemá rád! ;-) S tím přehozením biorytmů si myslím, že je to dočasný. Je to tím, že se brzo stmívá a pozdě rozednívá. Je to ještě puberťák, to už příští rok bude v pohodě...
    23.11.2006 21:21Lenuli
    Mettler...Juuu, kde si to vzala??? Dám vám vědět...řeknuu to domaaa, jU? Přítel přijede až o víkendu.takže po neděli...Díky, Díky...:-)
    24.11.2006 10:43arturek2
    Jolly: díky, díky.Já vim puberták ale je to hrozný, dneska si to dokonce načasoval na 2:30 ráno a skončil až za 2 hodiny, to se pak parádně stává do práce.Na jaře uděláme generálku klece(pokud se povede o odvezeme si od tebe tu jeho kamarádku:), tak mu jí zvěčíme a pak budou společnýma silama ničit naši píli :-))
    24.11.2006 15:20katja
    kolik stoji prosim psoun??dekuji
    24.11.2006 18:41Vinny
    katja: většinou ho seženeš kolem 5000,-, ale musíš mít notnou dávku štěstí aby si ho vůbec sehnala
    26.11.2006 07:58Jolly
    Arturek2- No jo, to záleží tam nahoře ;-)
    26.11.2006 11:09katja
    a klec ? ta se musí sama vyrobit :? a kde seženu psouna ?
    - - - - -
    promiň ale ja se hci zeptat psouna seženu za 5000 kč . ale kde? kle seženu kde ? musím si ji sama udělat??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
    - - - - -
    chyba kde seženu klec kde? musím si ji vyrobit
    26.11.2006 15:35Vinny
    katja: kde? prostě pročítat inzeráty, obvolávat zverimexy atd., ale i tak je to dost těžký nějakýho sehnat, klec čim větší tim lepší, a ani tak to neznamená že psoun se nepotřebuje proběhnout i mimo ni, takže záleží na tobě jestli si jí koupíš nebo vyrobíš
    26.11.2006 15:59Midži
    Tak sem Midžiho zvážila a má 800 g.
    27.11.2006 09:49Kožót
    Midži: A váží Ti váha dobře? Podle fotek bych řekl, že je aspoň kilový. 800g je na dospělého psouna málo, se mi tak zdá.
    27.11.2006 13:13arturek2
    Jolly: já vim, ale Ty máš ten největší potenciál pro to aby se to stalo, vždyt se u Tebe mají jako v ráji.
    27.11.2006 14:35Natálie
    Midži: mě se zdá 800g taky nějak málo, tolik má naše Agáta a to je letošní mládě a ještě je to taková hubená vyžle, vypadá spíš jako had :) A Kvído je starej rok a půl a váží kolem kila a taky bych se o něm odvažovala tvrdit, že je takovej štíhlejší :) 800g měl když mu bylo půl roku. Ale třeba má tvůj psounek nějaký lehký kosti :)

    Jinak u nás se oba psouni rozhodli že budou od rána od 5h do večera do 23h stavět domky bez přestání, takže oba dva nosí v tlamě materiál, různě ho střádaji a packama zpracovávaji do příslušných tvarů a stavěji z toho obrovský chomáče do kterejch si lezou a dělaji v nich chodbičky. Taky jsme z nich trochu na nervy protože v 5 ráno bysme rádi spali, ale musíme to vydržet. Za pár měsíců se stěhujeme a psouni budou mít svůj pokoj, tak bude ticho a psouni budou mít lepší prostor pro demolice.
    27.11.2006 14:40Midži
    Kožót -váží dobře,taky mě to překvapilo,tak sem tu asi jediná na ochránce zvířat trápím hlady myšičku! Ráno dostane pár zrníček ze směsi,seno ,slámu,trávu má co hrdlo ráčí teď místo trávy naklíčené obilí odstřihávám z truhlíku,obden mrkev nebo půl jablka denně větvičky vrby nebo z jablka,třešně... jednou za čas vřeteno nebo kolínko,oříšek a kousek tvr. chleba.Jinak běhá volně tak půl dne a ještě tak kilometrová vycházka.
    27.11.2006 15:15Natálie
    Midži: ale ty větvičky ze stromů nežere, ne? Nebo aspoň moji psouni to jen ohlodaji protože je baví to zmařit a okousat, ale nikdy jsem je neviděla že by to fakt konzumovali. Jinak nevim kolik to je podle tebe pár zrníček ze směsi, ale zní to spíš jak dieta :) A s tím obilím z truhlíku - to ho máš tolik, že je tím můžeš krmit každej den? Já jsem jim trávu i obilí vypěstovala jednou, ale ustřihla jsem jim každej den velkou hrst a měla jsem za tři dny po celym truhlíku. Roste ti to i zimě?
    27.11.2006 17:00Midži
    Natálie-větvičky ,něco sežere něco jak píšeš, nejvíc mu chutnají pupence a lístky,dělám mu jako Barborku,vrba jde skvěle,ovocný jak kdy udělá pupence,zrní mám pořád dokola 3 truhlíky na verandě přistřihnu a vyroste zas kus až to zežloutne tak dám nový,míchám oves,ječ.,pš.někdy i hrášek,proso, krmím asi taky tak hrst ustřihlýho.Nesmíš to pěstovat moc v teple. Pár zrníček je tak kávová lžička,mohla sem to napsat hned.Směs pro morčata.Když šmejdí přez den venku tak pod papouškem najde taky pár zrníček a někdy se mu povede když zapomenu uklidit granule leguánovi ukořistit i ty. Třeba má víc pohybu chodí skoro denně tak ten 1km,beru si ho sebou trénovat koně a jde na jízdárnu tam se pase a hrabe si nebo kouká z košíčku a za hodinu někdy 2 jde po svých zase domu pěkně cupitá za koníkama,samozřejmě že já jdu s ním na kšírkách,nejedu na koni že by za mnou běhal jak pes.Je na to zvyklej odmala.
    27.11.2006 17:12Vinny
    Natálie: u nás ty větvičky když dostanou tak to taky docela sežerou, okusujou to spíš morčáci ti to moc nechtěj
    27.11.2006 17:35arturek2
    Natálie:to ponocování znám, je to vážně na hlavu.To není noc, kdyby mladej něco nestavěl :-)
    - - - - -
    midži: Timon má taky 800g a je mu pul roku, to ten tvuj musí mít ksakru pohybu, když je to takový vyžle!
    27.11.2006 19:22Lenuli
    Mettler+Tabi + all....lidičkyyyyy tak já už mám syslíka domaaaa:-)) dostala jsem ho od přítele....Je to samička a říkáme ji SPARKY:-)...má už i bydlení....Takže teď bych potřebovala poradit jak na ni...jak ji ochočit...první den strašně řvala (pískala), teď už ne...nechá se pohladit drží, ale jen u sebe doma. Běda když ji vydělám....to se snaží uprchnout zpět do domečku...Poraďte...Papání přijímá z ruky v pohodě....

    Mettler: tím pádem...holčičku v Ostravě nechávám Tobě...díky za možnost
    - - - - -
    jo a chodí do jednoho místa na wc, ale občas sežere pár bobku...je to normální?

    Taky mě napadlo,jestli je to opravdu sysel, velikostí a znakama odpovídá...ale má tmavší barvu na zádech...není uplně světlá...je to v poho?
    27.11.2006 20:05Kožót
    Ti moji větvičky nežerou, odrbou z nich listí, to ano, ale do větve se nepustí a ani nemají ambice je jen tak zmařit, jak píše Natálka. Já byl zklamaný,když zemědělci sklidili z pole vše zelené. Ale nečekal jsem dlouho a už vyrašila řepka a teď z podzima dělá u země nádherné velké zelené listy, které oběma móóóc chutnají. Vypadá to skoro jako špenát. Tak doufám, že nasněží co nejpozději. Jen je trošku komplikace ta tma, když se vracím z práce, tak musím zajet až na pole a posvítit si,abych jim vybral ty nejlepší listy. Jednou jsem se málem z bahnitýho pole nedostal. Ale doporučuji, budete mít doma s tímhle zeleným úspěch.

    Lenuli: Trpělivost, otrká se. Bobky ale nežere ani Kačka a to je nějaký jedlík.
    27.11.2006 20:32Vinny
    Lenuli: no u morčáků to údajně znamená že jim něco chybí a vyvažují střevní mikloforu ale co je na tom pravdy......,
    27.11.2006 21:05Natálie
    Midži: to se teda tvůj psounek má. Je hezký že může každej den takhle běhat venku. Když běhá denně takovou dálku, to musí mít i docela svaly, ne? Já jsem loňský léto měla Kvída pořád na zahradě a on běhal furt sem a tam, naběhal taky kilometry a pak měl packy hrozně silný a svalnatý :) S tím pěstováním to musím zkusit taky a vypěstovat toho víc, syslům to hrozně chutnalo, ale bylo to hned sežraný. No a co se týče toho krmení - já dávám každýmu psounovi ráno tak jednu a půl polévkové lžíce zrní a večer něco zelenýho nebo zeleninu. Třeba dostane každej půl mrkve. Ale když ten tvůj občas sežere nějaký zbytky od papoušků a přes den si dá nějakou trávu a večer to zelený, tak je to myslim tak nastejno a lehčí je teda asi fakt proto, že tolik běhá.

    Arturek: no asi si můžeme chodit ve 4h ráno popovídat sem na psouny, protože my taky nespíme :) Tak aspoň si vždycky říkej, že nejsi sama. Ale my máme ještě velkou výhodu v tom, že naši psouni maji terárko který je z vrchu pokrytý pletivem aby jim to dobře větralo a psouni zjistitli, že když si vlezou do rohu tak můžou přes to sklo přejíždět zubama a dělat tak super zvuky. Nikomu bych nepřála to poslouchat. Je to horší zvuk než když nehtem přejedete přes tabuli nebo horší než cokoliv jinýho co znám. A Kvído si tam v 5 ráno stoupne a hraje nám hezky písničky na to sklo. To je fakt paráda.

    Kožót: kdyby jen tvoji psouni věděli co pro ně vytrpíš ve tmě a v zimě brodící se polem s řepkou :) Já tady pole nikde blízko nemám, tak pro ně zase tak netrpim. Ale nedávno jsem si řekla že jim dojdu natrhat proutky s výhonkama a nechala jsem psouny s přítelem doma. A když jsem přišla tak jsem se ho ptala kde jsou a on že jsou ve skříni a "hrajou" si tam. Je to skříň v kuchyni kde maji dole takovej domek, ale nespí tam, jen tam občas něco budujou. Tak jsem tam přišla a zjistila sem, že je přítel moc nehlídal, oni se dostali do spíže a Kvído si do toho domku odtáhnul celej květák, dvě jabka a banán (nechápu jak to tam dostal, asi to napíchl na zuby :) a shodou náhod ještě z horní police vyštrachal pytlík se slunečnicovejma semínkama kterej spadl na zem a rozsypal se - takže syslové si hráli tak, že to do sebe ládovali a když jsem jim donesla větve tak se jich ani nedotkli, protože byli narvaný jak sudi a odpotáceli se spát :) Už jim pro větve nejdu :)
    27.11.2006 21:35Mettler
    Lenuli: Kdepak, že žere bobky je naprosto normální. Dělá to většina zvířat a je to kvůli tomu, že no jak bych to řekla, no potravu co přijmuli nestrávili naplno a je jí škoda, takže jí znovu stráví tím, že sežerou bobky. Vím, je to divně řečené, ale nějak nemám slova. Ale neboj je to naprosto normální. Jinak, pokud si Spárkynka strká dobrůdky do svých torbičkách v tlamičce, tak je to rozhodně sysel. To, že má barvu tmavší, vůbec nevadí. Ona jí postupem času bude měnit, především podle věku. Moji syslíci byly ze začátku hnědí, poté zrzavý a nyní jsou stříbrní a už jdou opět do zrzavo hněda.
    Jinak k ochočení, musíte být trpělivý a příliš na ní netlačit, ale půjde to v pohodě. Musím uznat, že já jsem to udělala trošku drasticky a docela se mi to vyplatilo. Syslíky jsem dala do obývacího pokoje blízko televize na zem a oni si zvykli na šumy, kroky, hlasy atd.... Takže nebyli hned ze všeho vyděšení a snadněji se ochočili. V současné době spí i při chodu vysavače, takže si můžeš udělat obrázek, ani petardy na Silvestra jím nevadí a to jsem je měla s sebou venku v kapse.
    Pokud se na cokoliv chceš zeptat, tak mi klidně písni na ICQ 450-850-753
    A nebo se ptej zde. Měj se krásně a posílám pohlazení syslí slečně

    Všem: Posílám pohlazení také všem Vašim psounkům
    28.11.2006 15:34Midži
    Natálie-asi toho opravdu dost naběhá ,dneska si například hodil 8,5 hodinovou pracovní dobu,depiloval deku a rval si jí domu a přestýlal a udusával postel,dal si tak 2 hajací pauzy tak půlhodinový,teď jdeme na hodku ven a pak ještě trochu nabordelí a od 7 zalehne v 7 dělá budíček rumpluje s klecí.Před 14 dny si hodil dovču jak sem tady psala .Je takovej svalnatej váleček,žádný kostičky nenahmatáš.Potvora papoušek se baví tím,že když ho vidí pod klecí tak mu schválně vyhazuje nějaký to zrníčko a líbí se mu že na něj panáčkuje.
    28.11.2006 16:33Lenuli
    Mettler+Vinny: jo a víte co ještě dělá?? má různý pískoty.....jeden krátkej pískot jednorázovej a jeden je takovej pískot ale jako když se člověk směje...jako haaahahahaha v takové frekvenci myslím....a dělá to většinou když sedím za PC a ona na mě hledí z domečku,myslíte, že mi tím chce třeba zavolat nebo tak? Taky většinou když se od ní vzdálím...tak si stoupne...a hledí a běhá...a když přijdu, začne zase v klidu dělat že mě nevidí:-D

    Aaa pak se chci zeptat teda na to, když si ji vezmu do ruky a ona je u mě...jak mám udělat, aby se tak netlačila zpět do domečku....když ji dám dobrůtku vezme si to do zubu bo do žgraně a mete zpět domů:-D....

    Díky
    28.11.2006 18:42Lenuli a Sparky
    prosím o udělení alba...díky....
    29.11.2006 11:43Tabi
    Lenuli a Sparky
    nechceš si dát nějaké info ke své přezdívce ? :o) a jenom Lenuli jsi také Ty, registrovala jsi se 2x?
    29.11.2006 19:04Lenuli a Sparky
    Nějak to blbne píše mi to anonym....místo nicku
    Tabi: jojo jsem to já, registrovala jsem se jednou, včera. Psalo mi to, že tato přezdívka již existuje, proto jsem dodala i jméno svoji syslice:-). Rada bych si přidala něco o sobe, ale zatím netuším jak...pokusím se dnes přidat foto do alba...a to by mělo zatím stačit:-))))
    29.11.2006 19:18Lenuli a Sparky
    https://www.kralici.com/psouni/alba.asp?a=273 ....mrkněte na naše nové album...:-)
    29.11.2006 19:52Kožót
    Lenuli, Sparky je fešanda. Když se přihlásíš, tak pod boxem, kam píšeš vzkazy bude odkaz "nastavení". Když na něj klikneš, objeví se Ti pár okýnek, kam nám můžeš o sobě něco napsat.
    30.11.2006 10:47Tabi
    Lenuli
    Sparky je sluníčko :))

    Midži
    teda Vy jste ale akční, to by byly holky nadšené, takové procházky :))

    Naty
    zase jsem se zasmála .o), holky taky brnkají na mříže jako na harfu a Julča hrabe po tom plechovém dně pařátama, takže si nepřej slyšet ty zvuky .o)
    chápu, že pro větve se Ti už nechce :-D ale vidět Kvída nebo Agátku s napíchnutým ovocem by taky stálo za to :-D holky posílají Kvídovi hubana a Agátce taky ( ale trochu u toho skřípají zubama .o)

    Kdo si vzpomíná, jak jsem před dvěmi lety hořekovala nad divokým psounem plným energie a kousavých zubů, tak dneska je z něj chlupatá sladká kulička, které můžete nacpat prsty (většinou) beztrestně do pusy a když si sednu na zem, hupsne na mě a nechá se drbat :), je sice fakt, že když má svůj den, tak si Rozárka servítky nebere a hlodání dveří, pomoc Julči se stěnou, ze zálohy kousat Kryštofa a likvidovat psům pelechy ji jde na výtečnou .o). Julča takový mazlík asi nebude, ale přes žrádlo se občas nechá ukecat a chvilku na drbanou postojí .o), uvidíme příští podzim :).
    30.11.2006 18:09Midži
    Lenuli-to je nynaná holčička !
    Tabi- Akční ? Je to hyperaktivní závislák! Když je unavenej tak se mnou chodí pod mikinou a spí mi na břiše až mi z toho odumírá ruka chodím jak klokaní máma.
    30.11.2006 18:16Natálie
    Tabi: možná bysme mohly založit nějakou psouní kapelu. Když tvoje holky umí hrát na harfu tak můj Kvído umí hrát na buben (buben=plechová mistička v domku) a Agátka zase na housle - když hryže do skla tak to má zvuk podobný houslovému koncertu. A všichni čtyři dohromady včetně Rozky a Julčáka uměji zpívat. Takže by se to dalo nějak zpeněžit, nechala bych je živě vystupovat na Vánočních besídkách a koncertech. Bylo by to moc hezký. Popřemýšlejte o tom.

    Kvído líbá obě holky na packy a Agáta jim prý přijde drápkem vypíchnout očka, jestli ho nenechaji na pokoji a nepřestanou mu posílat hubičky :))
    30.11.2006 18:59Vinny
    no tak já se musim pochlubit s naší novou hračkou, včera holky dostali míček do kterýho se dává žrádlo (je to pro štěňata), a dneska už hráli fotbal jako profesionálky :), už mám nějaký ty fotečky a video až to nějak upravim do přijatelné podoby dám odkaz :), Luně trvalo tak cca půl hoďky než to včera pochopila, Bou tak hodinku, každá má svůj osobitej styl :)
    30.11.2006 19:35Midži
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=274
    30.11.2006 19:47Hagrid
    Lenuli Sparky je krásná syslinka,bude ti dělat radost.Posílám pohlazení.
    - - - - -
    Zdravím všechny,tak jen ve zkratce: Daneček je stále umazlený jako by nebyl ani podzim,jen začal chodit asi o hodinku později spát.Všem psounkům posílm pohlazení ,Papapa.
    30.11.2006 21:51Lenuli a Sparky
    ...tak Vám se všem tak líbí moje holčička? Nooo to mám ladooost:-)...Akorát mám obavy z její plachosti...snad se to změní...Přes víkend něco nafotím...a zase dám do alba.