od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Srpen v roce 2010
  • Zobrazuji 240 zaznamu.
  • 1.8.2010 22:53OL
    a v letnanech další.mimina.to je teda fakt moc psounu.....
    2.8.2010 15:13kajman
    Ahoj, máme doma čtyři dni samičku psouna od pana Šimona, ale během dvou dnů rapidně zhubla a má takové nekoordynované pohyby, zesláblost...potravu a vodu má stále přístupnou...a často vyskakuje do výšky a štěkne při tom..neví někdo, co se může dít?
    2.8.2010 16:24Marťas
    kajman - zkusili jste ji utáhnout třeba na nutridrink pokud nepije zkuzte třeba kousek melouna /nějaký hodně sladký kousek/ , pokud je zesláblá, chtělo by to nějakou kalorickou bombu - třeba pastu calopet, ˇjukni na starší příspěvky a určitě najdeš inspiraci
    je možné, že je vystresovaná, jak změnila prostředí, může být i maličká, kolik že jí je měsíců?
    zkusila bych třeba i piškot, chce to zkoušet určitě se na něco chytne..
    2.8.2010 17:04Tabi
    kajman
    a jaké má bobky? to vyskakování, nezdraví vás jen? jak píše Marťas, možná je moc malá a špatně snáší změnu, nechá se pohladit? Možná by ji takové "náhradní mámino šmudlání" udělalo dobře
    2.8.2010 20:39kajman
    ahoj, je asi dvouměsíční, pohladit se nechá, za rukou jde, ale něco se v ní děje....zkrátka během dvou dnů zhubla, bobíky tam nějaké má, ty ovšem jsou řekl bych ok, suché,,,,to vyskakování se štěknutím je takové jakoby zofalé a nedopadne bezpečně pevně na nohy, ale třeba zabráborá při tom dopadu....kolik by takový psounek měl za ten den zhruba skonzumovat potravy??
    2.8.2010 20:47Marťas
    kajman: pokud je dvouměsíční, tak to je strašně maličká, myslím, že ji vzali brzo od mámy,měli by se prodávat kolem 4 až 6 měsíců, zkoušel jsi nějaký ten nutridrink, pastu nebo melouna,je třeba do ní něco dostat, našim se vařila i ovesnou kaši - tekutější, co se týče štěknutí, myslím si, že je ráda, že vás vidí, ale je asi moc slabá, aby se udržela na nožkách,
    mají rádi zelený salát, okurku, mrkev, lusky a hlavně seno / i když ne všichni/
    - - - - -
    je třeba se s ní hodně mazlit, usne ti třeba i na ruce
    2.8.2010 21:22Ales
    kajman...a odkud jsi? že bych se na malikou třeba přijel podívat...takhle se to strašně špatně hodnotí...Aleš
    2.8.2010 21:33Marťas
    Aleš: ahoj, koupil jsi psounky z Intersparu?
    - - - - -
    A co Adélka, jak se jí daří?
    2.8.2010 21:38Ales
    Marťas...zatím ne:(...už jsem se mazlil i se psounkama na Flóře...sameček děsnej mazlík, dával mi pusinky:)...holčička se trochu bála, ale to by se poddalo:)...zatím trochu narážím na odpor doma:((((
    - - - - -
    Marťas...Adélka se ti má tak pořád nějak stejně...není to ani lepší ani horší...tak si tu tak spolu vegetíme, krmíme a mazlíme se:)
    2.8.2010 21:56kajman
    Aleš..jsem z Pacova- 30km od Humpolce a nebo od Tábora....klíďo přijeď, uvidíš kajmany, kosmany a podobnou havěť, jsem chovatel, mám dost zkušeností, ale na psouna jsem nějak krátkej, nechci mu ublížit už, tím, abych mu nepředkládal něco, co by mu mohlo ještě uškodit. Šimon tam má teď ještě pár mláďat, ale jsou okolo tří měsíců a má je normálně na prodej. Melouna jsem zkusil, je pravda, že po něm skočil a schutí ho do sebe nacpal...že by mohl být dehydrovaný?? vodu má jak v misce tak i v napáječce...
    2.8.2010 22:02Marťas
    Aleš: Adélce pořád držíme palce...
    a ti bobci v Hostivaři, ty jsi taky choval?
    já doma dost narazila...a proto je mi to tak líto, že ji nemůžu dát domov/ i když jsem slevila z hlíny , stejně to neprošlo...
    - - - - -
    kajman: naše Peťulka, když jsme si ji přivezli,tak úplně přestala pít, doháněli jsem to právě melounem, štávou z mrkve nebo okurky, melouna může ve velkým, to jí neuškodí, opravdu může být dehydrovaná, pokud nepije, venku je horko
    vždycky jí dej čerstvý kousek, ne studený, a až ho zdlábne, tak ji dej další, nenechávej jí ho tam třeba přes noc
    2.8.2010 22:19Ales
    Marťas...ty jsem taky choval...sameček bude trochu raubíř:)...ale taky se pak mazlil...holčička byla trochu plašší, ale pak se taky přitulila:)...já na ně pořád myslím a je mi jich tam líto...nejradši bych je vykoupil všechny...:(
    - - - - -
    Kajman...no tak to se možná o přijedu podívat na tu havěť:)...ona možná neumí pít z misky nebo uz pítka, tak to musíš dohnat vodnatou stravou, jako je třeba meloun nebo kousek okurky...nebo i trochu čerstvé trávy...a hlavně mazlit a mazlit, ať si zvykne a ona se ti odmění:)
    2.8.2010 22:23Marťas
    kajman: Nutridrink i pastu Calo pet doporučují i veterináři, našim jsem to Nutridrink i naředila trochu vodou, aby měli tekutiny/tak 1X polévková lžíce za týden/
    - - - - -
    Aleš: tak to jsme na tom stejně, kdybych mohla, koupila bych je všechny, stále mi moc chybí...
    2.8.2010 22:30Ales
    jj, Nutridrink taky...u nás se ujal jen s jahodovou příchutí a vlákninou:)

    Marťas...já musím pořád myslet na Báďu, jak byl u nás jen tak krátce...to byl tak hodnej myšák, že už sand žádnej jinej nebude. Dostával modrý z nebe a strašně rád se mazlil a kdykoliv jsem ho vzbudil, tak se tlemil od ucha k uchu:)...strašně se o po něm pořád stýská...:(((
    2.8.2010 22:34Marťas
    Aleš: u nás byl takovej Čipánek, ten se povedl jak nikdo z ostatních, když spal tak byl úplně tuhej, že jsi si s ním mohl dělat co chtěl a když jsem na něj promluvila, přesně jak říkáš se usmíval i ze spaní, taky nemůžů zapomenout...ale každý byl ohromný a neměnila bych..
    2.8.2010 23:06Ales
    Marťas...to je hrozný, jak si na ně člověk zvykne...já mám skoro pocit, že je to nějaký druh závislosti...jak je teď Adélka sama, tak mám výčitky vždy, když ji nechám doma samotnou:(
    2.8.2010 23:57kajman
    tak klucí díky, vyzkouším co půjde, snad se to zlepší...je fajn, že tu máte zájem komunikovat..
    3.8.2010 00:34Ales
    Kajman...tady se komunikuje čile:)...jo a Marťas je holka:)))
    3.8.2010 01:03Dominiminika
    Ahoj, psouny jsem viděla ve zverimexu a vůbec jsem netušila, že jsou nějak rozšířenější..Jestli budete mít někdo chvilku na zodpovězení pár dotazů, budu ráda. :) Dají se psouni vychovat třeba jako psi? Nebo je to něco mezi psem a potkanem..? Zajímalo by mě, jestli jsou třeba i agresivní, plachý.. nebo naopak spíš mazliví.. koukala jsem, že se z nich může stát taky pěkná demolící četa...dělají to všichni, že koušou vše, na co přijdou a proběhnutí po pokoji znamená smířit se s přetvoření pokoje na kůlničku na dříví...? A víte o nějaké chs psounů? :) Díky a psounům zdar ;)
    3.8.2010 06:14Marťas
    Domini....: pročti si starší příspěvky....
    kajman: tak co ta tvoje myška, je to lepší?
    Ales: snad se ledy pohnout a čumáčkové budou sestřičku Adélku držím palce
    3.8.2010 12:04Marky
    No už mám konečne doma foťák, tak som znovu nafotil klietku. Je v podstate skoro taká istá ako vyrába pán Roder
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=431
    3.8.2010 12:11arturek2
    Absolutn nestiham, dvojcata mi davaji zabrat ale obcas nakukuju a divim se Alesi, ze ty mysky jeste nemas doma :D
    3.8.2010 14:23Dominiminika
    Marťas: právě proto jsem chtěla, jestli by měl někdo čas a neřekl mi to vlastníma slovama a z vlastních zkušeností všechno najednou.. ;) ale jinak pročítám a pomalu, ale jistě začínám dostávat odpovědi na moje otázky...
    3.8.2010 21:49Marťas
    Marky: moc pěkné bydlení, ale na můj vkus je tam pro Georga málo sena...
    3.8.2010 22:53Marky
    Marťas, ešte dorobím poschodia, je to zatiaľ len provizórne.
    - - - - -
    Marťas mám rád aj cudzie nápady, vieš poradiť, čo mu tam ešte chýba okrem dákeho lezenia?
    4.8.2010 11:01Saninka
    Tak jsem na prijmu :)))) podlouhy odmlce:D

    Domi: je to tezky...nedoporucuju psouny moc lidem... spousta z nich s nima neumi a pak koncej kde koncej... bud zpatky nebo jsem se setkali i s tim ze je vyhodili... takze byli v utulku
    i kdyz jsem mela ty nejkrasnejsi zkusenosti... prijdou mi jako Bulterieri hlavou... a jestli nemas buliky v oblibe tak na ne zapomen:D tot asi vse... cvicit muzes kazdy zvire kdyz mas nadani:D je to hlodavec:D a taky se tak bude chovat...jde neco omezit ale ne vse a ne vzdycky kor kdyz ma notorickyho demolitionmana a je to jeho prvni psoun
    - - - - -
    Ach jio:( vzdycky si vzpomenu na my prvni prdisky:( a rikam si proc:( kdyz byly tak hodnounci:(
    - - - - -
    * pardon me
    4.8.2010 15:25lucies
    Ahoj,
    tak v Brně v Tescu už není ani jeden psoun - toho druhýho jsem si v patek odnesla domů :) Je strašně moc umazlená:) Snese se dobře jak se syslem tak s Meggy, takže doma máme pěkně veselo :))
    4.8.2010 17:17Marky
    Lucies pofoť a pridaj na web. Neviem sa dočkať :)
    4.8.2010 17:48Marťas
    Dominiminika: je toho na čtení dost, co, myslím, že si určitě nějakou představu uděláš a pokud ti nebude něco jasné, předhoď nám otázku a on se určitě někdo chytne a odpoví ti
    - jenom si je třeba uvědomit,že chování psouna je náročné, je to zvířátko, se kterýmu je třeba se hodně věnovat, je závislý na mazlení, chování a když se mu dostatečně věnuješ, stokrát ti to vrátí, mám pocit, že v dnešní modě je pro spousta lidiček móda pořídit si psouna, ale je fakt třeba si uvědomit, že je potřeba se mu opravdu věnovat...

    Marky:ahoj, musím se přiznat, že jsem tohle nikdy nějak moc nemusela řešit, naši bobci měli velkou klec s půl metrákem hlíny a písku, hodně sena v ležení nějaké kmeny na hlodání a jednou za 3 až 4 dny dostávali velké smrkové , borovicové a jedlové větve na okusování a to bylo opravdu něco , všichni čtyři se do toho vždy pustili dokaď ty větve neoholili, jedinej Čipánek ty "jehličky" chroupal...
    - - - - -
    lucies: taky se těším
    4.8.2010 18:56Cidik
    Dneska jsme byli v Metropoli Zličín a v Pet Centru mají dva super psounky. Jsou ještě malí, a hrozně roztomilí. Váleli se tam v seně a drželi si v packách granule. Stojí 7500,-
    4.8.2010 19:50Mia
    lucies: to je parada, verim, ze Meggy novu spolocnost urcite oceni. Uz ma nejake meno?
    uz sa vsetci tesime na fotky
    4.8.2010 20:07Marky
    Marťas náš Georgo je podivín. Donesiem mu púpavu alebo trávu, maximálne si s ňou len vystelie pelech. Jedine čo urobil včera pokrok, že mu chutí surová kukurica. Ináč len v kuse je kadejaké semiačka a vo svojom pelechu rád žuje seno. Na ohlodávanie na neho najviac zaberajú kadejaké tvrdené sépiové kosti. Dreva mal v klietke dosť, ale moc ho nelákalo. Je neskutočne fajnový na jedlo. Chcem mu aspoň urobiť dajaké poschodie z dreva a ešte mu tam aj dajaké drievka nahádžem. Dúfam mu konečne zachutí aj dačo iné :)
    Melón, paradajka. broskyňa a podobné veci u neho úspech nemajú :)
    - - - - -
    Dominiminika: jasné isto Ti odpovieme na otázky, ja tu pozerám často na stránku :)
    4.8.2010 20:56Marťas
    Marky:každý psounek je jiný, naši milovali čerstvý jetel, listy pampelišky i samotný květ pampelišky,nebo květy sedmikrásky a různé druhy trávy, Čipánek se Sárou se mohli utlouct po zeleném lusku/hrášek/ a Peťulka se Samčou ho nejedli
    kukuřiči a melouń milovali všichni i mrkev, okurku,jablko, někteří hrušku mandle a kešu oříšky
    chce to opravdu zkoušet a zkoušet
    ve zverimexu jsem ji kupovala na zavěšení takové tyčky na jídlo s růźnou příchutí - Čipánek se Sárou to milovali a sežrali by to na posezení a Peťulka to jen ohlodávala a pouštěla to na zem a Samča si občas kousnul ´, je to jak s lidmi, jsme různí a máme různé chutě
    4.8.2010 20:59Linda
    Dobrý den, měla bych zájem pořídit si psouna, nemohl by mi někdo dát kontakt na nějakého chovatele, nejlépe blízko prahy? Prosím piště na e-mail: krecek90@seznam.cz
    4.8.2010 23:53Dominiminika
    Jj děkuju vám :) Na psouny jsem právě narazila náhodou.. ve zverimexu, pak tady na různých diskuzích, je to zajímavý zvíře, ale asi bych si do něj zatím netroufla. Chovám potkany a věřím že péče o psouna není jen tak. Jsou hodně líbiví, proto je pak asi neštěstí když si je pořídí někdo, kdo o nich téměř nic neví...
    5.8.2010 08:29Lucies
    Ahoj, fotky už jsem přihodila :) : https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=433
    Mia: Zatím jí říkám Mimi, ale asi jí to zůstane, i když vyroste :)
    5.8.2010 11:28Ales
    Lucies...tak je kráááásná:)...jen jak koukam a tu fotku u okna a zdá se mi, že je tam jen síť proti hmyzu...to bych moc nedělal, to je pro psouna otázka několika vteřin udělat si díru...
    5.8.2010 11:28Marky
    Dominiminika ja som na psouna narazil náhodou na internete a hneď na prvý pohľad sme sa do seba zamilovali :)
    5.8.2010 12:08OL
    jo.paní ve zverimexu utekl oknem a nenašli ho
    - - - - -
    dominiko,pošli mi fotky potkanu ty mně zajímají nejsou ...... jako morčata a králíci kdysi jsem je chovala a kdyby u mně nebydleli 4psouni tak by to byli potkani a odkud seš,nechceš se přijet podívat,každý je měl prve,třeba marky a jaký je chovatel a psounek se má u něj dobře,no a já jsem si ho pořídila právě proto že je ¨¨líbivý¨¨absolutně nic netušíc o jeho povaze a taky ne o tom jak mně každý samec bude 5měsícu v roce prohánět po bytě a nemít v hlavě nic jiného než pokousat
    5.8.2010 13:11Lucies
    Ales... Jo, máš pravdu - je to síť psoti hmyzu:) Problém je, že se naučila lézt na okno mezi stěnou a radiátorem, takže jí v tom asi nezabráním. Ale jakmile slyším, že se tam škrábe, tak ji hlídám :)
    A co Adélka? Jak je na na tom?
    5.8.2010 14:00OL
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=419
    5.8.2010 14:32Marky
    OL pekné fotečky. U Vás vládne poriadna anarchia :)
    5.8.2010 14:53OL
    naruby teprve se my negramoti učíme a nějak náhodou se to povedlo jinak tu byli dávno
    5.8.2010 14:56Mia
    Alesi, tiez mame siete na oknach. Zofina po nich raz vyliezla riadne vysoko, to je pravda.
    U nas u okna hliadkuje hlavne Nufko. Uz to skusal aj hrabat, ale siet este drzi. Tiez sa divim
    5.8.2010 15:18Marky
    http://www.facebook.com/photo.php?pid=31243402&l=739a38e9a3&id=1064550882
    5.8.2010 21:45Marťas
    OL:krásná demoliční četa, mají byt pro sebe?naši takhle nijak výrazně nedemolovali, asi to bylo tím, že v kleci se pořádně vyřádili na dřevě a větvích a když byli puštění, tak se občas do něčeho zakousli/záclona, koberec, nohy u stolu, ale stačilo na ně zvýšit hlas a nebo tlesknout a většinou toho nechali....
    Marky: krásné "zívánkování"
    Lucies: Mimi je nádherná...
    mimochodem dnes jsem se byla opět podívat na bobky v intersparu v Hostivaři, pořád tam jsou...
    samička má tendenci kousat, sameček se akorát choval a byl docela v klidu, jsou boží...
    - - - - -
    doma to vypadá, že je opravdu už nikdy neprotlačím..ach jo..
    5.8.2010 23:23Dominiminika
    Marky: to věřím :) neni to asi těžký zamilovat si takovýho na první pohled plyšáka :)

    OL:Jj.. jsou dost inteligentní a člověk se s nima nikdy nenudí. :) Občas žasnu nad tim co jak zase vymysleli.. jsou hodně přátelští, proto jsem jim tolik propadla :) Nějaké fotky jsou tady:
    http://dominiminika.rajce.idnes.cz/ Mám dvě holky normální velikosti a jednu minipotkanku, která pořád vypadá jak mimčo.. Kdybych doma neměla takovou zoo(potkani + dva pejskové), asi bych se dokopala o psounech nastudovat všechno možný i nemožný a pořídila bych si ho. Co mě právě zarazilo bylo to, že jsou v jistém období agresivnější, jak to třeba řešíš?
    - - - - -
    ..tak jsem se sem zaregistrovala, sice žádnýho psouna nevlastním, ale obdivovatel se tady snad taky počítá :)
    5.8.2010 23:40Marky
    Dominiminika pekné fotky :)
    6.8.2010 00:00Dominiminika
    Marky: děkuju :) holkám to vyřídim :o)
    6.8.2010 00:31kajman
    Ahoj Marťas a Aleši - no tak ta naše malá je pořád taková pohublá, ale meloun a hrozny jí šmakujou, díky tomu pak spásá trochu sena, taky tvrdý rohlík...ale vody se nedotkne. Co dělat, aby trochu nabrala na váze, je fakt pohublá a to se vše stalo během dvou dnů, co jsme si ji přivezli domů, možná, že za to může právě to, že se nenapila a dehydrovala?? A to štěkání s výskokem...myslíš, že dává o sobě vědět??...raďte, dcera je z toho celá smutná...dám vám sem nějaké fotečky mých krokoušů a kosmanů :))
    6.8.2010 00:51Ales
    kajman...štěkáním o sobě dává rozhodně vědět a i tak vás vítá, když přijdete domů...naši taky občas štěkají při určitém zvuku, který jim asi něco připomíná....jestlí baští hrozno a melouna, tak to je celkem fajn...když naši nechtěli pořádně jíst, tak jsem jim každý den dělal "švědský" talíř...tam měli všechnu možnou zeleninu, ovoce, pak taky tvrdý rohlík nebo tvrdý chleba nebo i trochu vařených těstovin a pak jsme koukal, co jim nejvíc jede a to jsme jim pak dával...ale bacha, po pár dnech se jim chuť měni, takže menu se muselo obměňovat, takže jsem vynýšlel nové kombinace:)...někdy chutnala meruňka nebo kousek broskve, může se dát i pár granulí pro hafany...rozhodně to chce se jí i hodně věnovat, mazlit se a nabízet něco dobrého, aby se cítila spokojená a nebyla smutná...a pak, si myslím, že se pustí i do jídla...a zkusili jste Nutridrink z lékárny? Jahodovou příchuť s vlákninou?
    - - - - -
    a pak taky Calopet, co je pro psy a kočky, to je taky celkem kalorické a většinou jim to chutná...pak je ještě pasta pro hlodavce od Gimbornu, kterou prodávají v Pet Centrech...
    6.8.2010 06:50Marťas
    kajman: ahoj, jak říká Aleš, musíš zkoušet nabízet a pamatovat si co jí jede...pošli nějakou její fotečku a hlavně mazlit a mazlit....
    6.8.2010 08:45Jindra
    kajman: co se týká štěkání, tak to je vyjádření pozitivní. V přírodě se tím označuje "nebezpečí pominulo", doma to používají spíš na uvítanou a tak. Každopádně to neznamená nic špatného, špatné zvuky jsou krátké a úsečné pípání a nebo chřestění zubama.
    6.8.2010 09:12Saninka
    tak jsem nauploudovala nějaké fotky:) doufám že se budou líbit:))) https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=437
    6.8.2010 09:29Marky
    Saninka pekné fotečky :)
    6.8.2010 10:07Saninka
    Marky: no jsou foceny z mobilu... a vetsinou ji nestiam upravit:D aby chvili postala:D tak je to trosku narocny:D
    - - - - -
    dekuju:)
    6.8.2010 11:44lucies
    Saninka: Hezký fotečky :)

    Jinak - holkám dávám, kromě sena a podestýlky, papírový ubrousky - staví si z toho hnízdo. Ještě do toho zapletou seno a dřevěnou vlnu.
    6.8.2010 12:51Saninka
    Luci: u nas dostava noviny:D a aby se zabbavila natrha si je sama... jenze jich nikdy nema dost:D asi byla v minulym zivote sberatelka...:))
    6.8.2010 13:08lucies
    Saninka: Já jsem je viděla na té fotce, proto mě napadlo to sem napsat :) Já jim hodím většinou celou ruličku papírových ručníků a taky se tím zabaví na dlouho. Jen bych se trochu bála u těch novin kvůli tiskařské barvě, aby to časem nezpůsobilo zdravotní problémy.
    6.8.2010 14:30Saninka
    luci: ted uz se davno netiskne tema nebezpecnejma:) co nedavam jsou y leskly casaky...jinak jsem ji je driv vyskkladavala a ani si jich nevsimala...ale tedka... jak ji zacina 5mesic magori:D vsechny cupuje...coz je ok:D ale pak rve a kouse kdyz ji je chci vymenit:D bych ji prerazila:D se s ni neda ani mazlit... jen kdyz usne tak je pak jako driv ale odpoledne ... na ni clovek muze sahnout jen na 2minuty:D... ze v tom nejsem sama:D a je to normalni:D
    6.8.2010 14:55Lucies
    Saninka: No, malá si těch ubrousků zatím nevšímá, ale to přijde :) Míša i Meggy je trhají jak o život :) Když ještě žila Fabi a já jsem holkám čistila, tak vždycky jedna z nich stála v kleci v pelíšku a hlídala, abych jim to neukradla :D Ale i když jsem to všechno vyházela, tak se nevztekala. Jen se urazila... Ale myslím, že když Sysinka pochopí, že zase dostane další várku, tak se časem zklidní :) Jedině, že by byla naštvaná, že si nevážíš její náročné práce a klidně to vyhodíš :D Prostě má teď období, že zkouší kdo z koho.... ;)
    6.8.2010 16:00Marky
    Dnes sa mi podarilo konečne odfotiť Georga ako spí na chrbte. Doteraz sa vždy zobudil, už len keď som sa približoval. Ale teraz spal ako zarezaný :)

    http://www.facebook.com/album.php?aid=2060176&id=1064550882&l=e90d54b23c
    6.8.2010 17:08OL
    lauře se udělala lysina vzala jsem ji rovnou s dandou k doktorovi má v kožichu plísen a je pravděpodobné že se nakazí všichni.neví jestli si to přinesla nebo to chytila u mně.má na to šampon každé 2dny je vykoupu kromně dandy.setkal se stím vubec někdo ?
    6.8.2010 17:12Marky
    A kde má tú lysinu?
    6.8.2010 19:00Saninka
    Luci: asi jo:D asi zkousi ale teda nevim:D zatim nikdy neprokousla ja se nenecham to jsem jij kousla jednou ja kdyz uz to bolelo moc:D ale je trosku histerictejsi no...uz od ty doby co sem ji dostala:D

    Marky: krásnejj nufik:)))
    6.8.2010 21:24Bombera
    Tak jsem se stal stastnym majitelem psounky Kiki.V nedeli jsem ji dovezl od pana Simona.Byla ze vsech nejmensi tak jsem si ji vybral.Co mi trochu vrta halvou porad se drbe na kozisku na dvou mistech kde tim padem ma min srsti.Nemate s tim nekdo zkusenosti jestli treba nema nejakou plisen jak se tady pise nize.Trpi psoun treba na nejake parazity v kozisku?Asi bude jistejsi zajit za veterinarem aby na to mrkl.Pokud mate nekdo nejaky postreh budu rad
    7.8.2010 16:35OL
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=419
    - - - - -
    ted mi to teprve docvaklo až když sem nad tím přemýšlela.když sem je přivezla pořád se drbaly.pán měl psa tak sem logicky hledala blechy.žádné sem nenašla srst byla v pořádku,tak mně to nenapadlo.koupu i chudáka olinu.každé 2dny.
    7.8.2010 20:11Dominiminika
    Dneska jsem dva psouny viděla ve zverimexu... Fakt kouzelný zvířata, jeden tam spinkal, druhej panáčkoval, koukal co se kde děje.. Kdyby to šlo, vykoupila bych celej zverimex(kromě hadů).. Člověku je jich líto, zároveň jsou tak šíleně roztomilí.. :)
    7.8.2010 21:14Jindra
    Bombera: Kožní choroby jsou u nich běžné. Teda běžné pokud mají nějakou pohnutou minulost. Pokud jsou doma v čisté kleci a nechytí zrovna blechu od psa, tak jsou v pohodě. U pana Šimona se dá trochu předpokládat, že jeho minulost zahrnuje transport v malé škatuli na velkou vzdálenost a ve větší skupině. Takže začni tím, že si koupíš šampon pro hlodavce a Kiki v něm vykoupeš, pokud se to nezlepší, tak ve středu vyhledej veterináře. (bude chtít kousek srsti, trus a pokud se ti povede sebrat moč, tak bude rád)
    - - - - -
    kajman: vlastně mne napadá, že když byla Žofi nemocná s ledvinama, tak taky o mnoho víc a častěji štěkala. A taky hubla a nejedla. Dej si pozor, jestli se ti do ní podaří dostat trochu nějaké vody - třeba hrozny, nebo meloun.
    - - - - -
    Dneska jsem šel v OBI a v oddělení koberců jsem se zeútal, co se stane s rourou když se prodá celej koberec. A pani mi řekla, že se vyhodí. A tak jsem jí o jednu poprosil a dal jsem jí do klece. Takže naši draci měli hezké odpoledne a celej půlden na ní pracovali. Zdá se, že roura je pro ně opravdu atraktivní záležitost. Takže až půjdete kolem prodeje koberců, tak se určitě zastavte :o)
    Tady jsou nějaké fotečky:
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=438
    7.8.2010 22:44Saninka
    Jindra: luxusní...šikula:) mě by se nenapadlo zeptat:D
    7.8.2010 23:38Nazgul
    Marťas: Na to pozor. Kukuřice je bohatá na cukry, hrušky jakbysmet. Nepochybně to psounům chutná, ale dával bych to maximálně jako pamlsek, jinak riskuješ problémy. I oříšky bych vysloveně šetřil.
    - - - - -
    Lucies: mezi zdí a radiátorem mi Sára šplhala na okno taky. Dal jsem jí tam hladkou poličku, a do té se nedají zatnout drápky, takže se nahoru nedostane. Neměla radost :)
    7.8.2010 23:43Saninka
    nevim jestli je to aktualni... http://zvirata.hyperinzerce.cz/zvirata/inzerat/3603986-psoun-preriovy-nabidka-kladno/#fotoinzerce3603986
    - - - - -
    je to je zas to kladno:D:D:D tak asi niic....
    7.8.2010 23:44Nazgul
    Jinak jsem koukal, že po letech mají psouny v Pet Centru v Parku Hostivař, za 7490. Snad se k nïm budou chovat lépe, než před lety.

    Dost dlouho jsem je pozoroval, jak jsou malí a čiperní. Moji psouni jsou už důchodci a na fyzickou aktivitu už je neužije.
    7.8.2010 23:50Dominiminika
    Jindra: Ty jo, fakt dobrej nápad.. :) Možná udělám otravnýho zákazníka a poprosim o něco podobnýho... Ikdyž u mejch potkanů budu mít dost do zásoby :D
    - - - - -
    Nazgul: Na ty dva jsem dneska právě taky koukala... jak se k nim chovali před lety?
    Právě jak jsou malincí, hned to lákalo plno dětí a jak bylo vidět, i rodiče byli ze psounů nadšeni...jsem zvědavá jak dlouho tam mimísci budou...
    8.8.2010 13:14Nazgul
    Dominiminika: No ze začátku tam měli pár psounů ve velkým výběhu, to bylo fajn, ale pak je všechny prodali, a nechali jednoho chudáčka v malý klícce v rohu. Byl tam sám, v kleci skoro nic neměl, a měl po celém těle velké lysiny. Chodíval jsem ho tam pravidelně drbat, byl vděčný, jakmile jsem dorazil do obchodu, hned se hnal ke mřížím a nastavoval břicho.
    - - - - -
    Právě koukám na Josého, jak se před "zimou" vyspravil. Moji psouni mají roční cyklus nějak posunutý, v srpnových vedrech jim naroste zimní srst, zakulatí se a v září začnou pospávat. Naproti tomu v prosinci se jejich aktivita zvýší a v lednu, když je největší kosa, jim začne růst krátká srst.

    Je fajn vidět Josého pěkně oplácaného, když válčil s těmi infekcemi zubu a s nádorem štítné žlázy, býval dost pohublý.
    8.8.2010 14:01Martas
    Nazgul: to je jasny,ze to nedostavali ve velkem,ale nasi psounici proti ten vasim dost pracovali na budovani nory.meli pul metraku hliny a kazdou chvili norovali
    8.8.2010 17:29Bombera
    To Jindra :Díky moc zítra sampon koupím a zkusím to.Jinak Kiki je strašná stavitelka cokoliv co najde tak hned nese do svyho pelisku který si udělala.I kdyz ji mám u sebe neda ji to a zkouší si odnyst tričko v kterym jsem zrovna oblecenej:-)Taky porad chrni, možna je to tím počasím :-)
    8.8.2010 18:43Anonym
    já myslím že ořechy mužou kolik chtějí.chup se jimi živí neustále a má pěkných sedm let.danda je za zdravých času taky miloval.olina a laura na ně nebyli naučené tak si jich vyloženě zobnou.byli naučené na obyčejné vojtěškové granule a to jen někdy.žádné mlsnoty nic.je fakt že se olinka pěkně zvětšila,laura si udržuje sportovní postavu a jídlo ji zajímá pramálo.mně se líbí větší psouni,s nemocným dandou mám tři vychrtliny
    8.8.2010 18:44O+L
    to já OL
    8.8.2010 19:55Dominiminika
    Nazgul: jo tak :( nj, tak snad se nakonec dostal do dobrejch rukou... Jinak zverimex, kterej se mi vcelku líbí, je u Europarku, větší chovatelské potřeby... samozřejmě že v žádnym zveráči se nebudou mít tak skvěle jako u znalejšího chovatele, ale tady mi přijde, že se aspoň snažej udělat jim dobrý podmínky..
    8.8.2010 22:43Anonym
    Dobrý večer, ráda bych se zeptala jestli může být psoun v jednom výběhu s morčetem. Předem děkuji za odpověd.
    9.8.2010 09:32monika
    Myslím, že by mu psoun dával pěknou čočku.
    9.8.2010 09:58lucies
    Saninka: Snad to přejde, až pochopí, že jí to vztekání nepomůže. Mimi se začíná taky vztekat - hlavně, když ji chci sundat z okna :) Ale taky zatím neprokousne. Je schopná z toho okna koukat hodně dlouho. Zatím se teda nepokouší síť prokousnout - jen po ní občas leze nahoru. Jakmile se objeví první pokus o likvidaci, tak bude koukat přes zavřený okno :) A ubrousky už začala taky nosit. Akorát, že se rozhodla, že je nebude nosit do klece, ale na záchod. Tam se jí očividně moc líbí a asi tam chce bydlet :) Jinak Meggy už z ní tolik nadšená není, protože Mimi ji pořád prohání a to už tu dámu v letech fakt nebaví... Zatím je spolu pouštím jen po bytě a Mimi bydlí pořád se syslem Míšou.

    Snad se všichni ti mrňousci ze zverimexů dostanou do dobrých rukou....
    9.8.2010 12:59Psounek
    Mám zájem o koupi mláděte psouna prériového, prosím nabídněte. Nabídky prosím zasílejte na email lenka.dvorjancanska@seznam.cz nebo tel. 776225050, 739359922.

    Děkuji
    9.8.2010 13:26Jindra
    lucies: to je jasné, u nás je to taky oblíbená místnost. Teda u nás je to až prádelna, která je "za záchodem". Podívej se do alba jaké tam mají luxusní bydlení s prodlouženou "verandou"
    9.8.2010 15:32lucies
    Jindra: Hezký fotečky :) Ta kobercová trubka je moc dobrej nápad :)
    9.8.2010 18:03Bombera
    mate nekdo zksuenosti s kouanim?Mam Kiki tyde a mam strach kdyz ji budu "nasilim" koupat protoze se ji to moc nelibi ze pak bude mit strach.Porad se drbe takze je to nutny.Nasilim myslim jen podrzrt i kdyz chce ven aby to nekdo nepochopil spatne:-)
    9.8.2010 20:11Saninka
    Bombera: vlazna voda, treba sprchou od zadku moc ne pres hlavu tam opatrne at nema pocit ze se topi...jinak ja taky koupu... pak poradne vysusit:)
    9.8.2010 20:22Marky
    Ja Georga nekúpem, keď začne smrdieť vymením mu seno a zas krásne vodia.
    Dnes nás Georgo vystrašil, ako lozil po klietke zachytil si necheť na zadnej labke a odtrhol sa mu. Strašne veľa krvy sa mu z toho valilo, rýchlo som taxíkom utekal na veterinu, ale tam mu to už netieklo a pani veterinárka hovorila, že nemá význam mu nič na to dávať.
    Už je ale v poriadku, v poobede si prerábal domček, potom dlho spal a akurát teraz začal pokračovať v prerábaní :)
    Ja Georga do WC nepúšťam, lebo raz nám tak zdrhol do šachty a bol problém ho od tiaľ dostať
    9.8.2010 21:37Bombera
    to Saninka:No akorat mam strach protoze neni jeste poradne zvykla na ruce ze kdyz ji budu nasilim koupat ze pak bude mit strach.Mam ji tyden.

    to Marky.Kiki si taky nutrhla nehet presne jak pises.Chvili to krvacelo ale potom uz to bylo dobry.
    9.8.2010 23:47Nazgul
    OL: Z několika zdrojů jsem slyšel, že ani vojtěška není pro psouny dobrá.
    - - - - -
    ad koupání: Čas od času psouny vykoupu, když začínají zapáchat. Normálně je dám do vany, opláchnu teplou vodou (šampón nepoužívám) a osuším ručníkem. Vůbec se jim to nelíbí, navíc José zjistil, že když se začne prát se sprchovou hlavicí, může tak na oplátku vykoupat páníčka a občas se o to pokouší :)
    10.8.2010 08:31Mia
    Bombera: mysim, ze rozhodne by si ju mala vykupat. Musis trochu zabojovat, u nas som casto ja mokrejsia ako oni.
    Je to bleskovka: osprchujem, nasamponujem, nechtami vmasirujem rychlo to sprchou zas oplachnem. Urobia pri tom spustu bobkov, lebo sa boja, toho sa nelakaj. Ak maju zachod, do ktoreho sa chodi, ten doporucujem zavriet, inak sa v nom hned vyvala.
    10.8.2010 23:36kajman
    Ahoj, tak ta naše holka je stále moc pohublá, všeho jen trošku zobne, nutridrink taky trochu a meloun a víno snad jen na řízeň a teď do toho druhý den průjem a zapáchá, co dělat, co jí dát, než přijde na řadu veterina???????? dík...............
    11.8.2010 01:42Ales
    kajman...nic...hned jděte na veterinu...vůbec to neodkládejte, s tím průjmem to není v pořádku...
    11.8.2010 06:16monika
    Ahoj,

    Rozhodla jsem se vám tu popsat, jak jsem se snažila získat informace jak vzít psouna sebou na leteckou dovolenou do Bulharska.
    1. Kontaktovala jsem veterináře. Řekl, že pas Ferda nepotřebuje. Ale ohledně jeho vstupu do Bulharska, že neví a že mám pro jistotu kontaktovat ambasádu.
    2. Na ambasádě mi řekli, že podmínky pro vstup do Bulh. jsou stejné, jako ve zbytku EU a ať kontaktuju veterináře, že ten jistě ví. Konkrétního mi nic neřekli, asi se tím nechtěli zabývat.
    3. Zpátky veterináři. Ten řek, že pokud je to stejné, jako v ČR, tak žádné papíry nepotřebuje, ale pro jistotu ať se spojím z Aerolinkou. Jenže letíme v září a pokyny zatím nemam.
    4. Volala jse do CK. Ti mi řekli, že nejspíš poletíme s ČSA, ať se zeptám tam, že dopravu zvířat na letecké dovolené CK standartně nezařizuje, takže ty podmínky neznají.
    5. Informace z infolinky ČSA a webových stránek: pokud by CK měla letadlo pronajaté, podmínky vstupu zvířete na palubu určí CK (tzn, můžou možná psouna na palubu povolit). Pokud by se ale jednalo o pravidelný let ČSA, dle podmínek ČSA na palubě smí být pouze pes, kočka, nebo činčila. Údajně to je standartní bezpečnostní opatření kvůli alergiím pasažérů atd... Ostatní zvířata musí cestovat v zavazadlovém prostoru. Objednat takovou dopravu ale nelze u ČSA, ale u firmy Animal transport, ta jim to prý všechno zprostředkuje.
    6. Pán z animal transport byl velmi sympatický (Pavel) a ochotný. Ujišťoval mě, že doprava zvířat v zavazadlovém prostoru je bezpečná, že je to odhlučněné a pro to zajištěné a že téměř v každém letadle cestují takto nějaká zvířata. Zjišťoval všechny formality a podmínky přepravy v zavazadlovém prostoru do Burgasu a zpět. Na základě mojí poptávky mailem mi za půl dne zavovolal s dotazem, jestli je přeprava Ferdy na naší dovču opravdu nutná. To nevěštilo nic dobrého. Tak jsem řekla, že nutná samozřejmě není, ale že už je starší a že nechceme, aby byl u cizích bez nás opuštěný. Nicméně asi jinou možnost nemáme :(
    No a řekl mi, že by to stálo něco přes 11 000 Kč!!!! Myslela jsem že mě trefí šlak, protože tolik nás stojí dovolená celá pro osobu. Myslela jsem, že doprava Ferdy v zavazadlovém prostoru bude stát jako normální přeprava nějakého balíku. Jenže oni si řekli takovou cenu. To mi přijde dost nehorázné. Prý to je tím, že se nejedná o kočku nebo psa, ale o ,,neběžné zvíře".

    :-(
    11.8.2010 06:41Marky
    Monika svet je postavený poriadne na hlavu. A to som si myslel, že len Slovensko je banánová republika :)
    11.8.2010 09:10Jindra
    monika: nic proti, ale nevyplatí se pro tento případ uplatit veterináře, aby vystavil očkovací průkaz pro "činčilu prérijní"?
    11.8.2010 11:17monika
    Děkuji za konstruktitní nápad, ale riskoval bys, že na zpáteční cestě někdo prokoukne, že to činčila není a zkejsneš v Bulharsku? :)
    Myslím, že personál je na posouzení psa, kočky i činčily proškolen...ačkoliv možná by to skutečně prošlo...bohužel strach bych měla asi příliš velký.
    Nevíte, jestli se činčily očkují? V rámci dopravy má totiž aerolinka údajně právo zvíře otestovat, jestli má dané protilátky (nevím, jestli odběrem krve, slin, či jak takové ,,testování probíhá).
    V takovém případě nevím...
    Možná by ale opravdu stálo za to vydávat ho za činčilu a vzít ho do letadla...jenže fakt se bojím, jestli by to v praxi prošlo, co myslíte?
    11.8.2010 11:32Mia
    monika: ale ked zoberies Ferdov nazov z krajiny povodu, je to "prairie dog", teda doslovne pes preriovy. Proti tomu nemozu namietat.
    Ak chces, mam kolegu bulhara, moze ti to potom prelozit :-)
    11.8.2010 12:50monika
    Mia: tak tenhle nápad je ještě lepší :))))
    - - - - -
    Teď mi došlo, že vlastne pes se musí očkovat a čipovat....to by si prověřili a to by byl problém....
    11.8.2010 14:31Tabi
    monika
    já nevím,Moni, možná bych u sedmiletého psounka, což bohužel už není žádný mladík, zvážila i tu cestu letadlem, přeci jen nevíš, jak Ti na tu změnu tlaku bude reagovat, pohlídat Ti ho nemá kdo?
    11.8.2010 14:33Jindra
    monika: naše Žofinda má čip
    11.8.2010 15:07Saninka
    Kajman: Kokcidioza.... nevim jak se to jmenuje je to prasek kterej jim davas do vody aby to pily..ja jim to pak musela davat strikackou

    doprcic ze sem na to neprisla driv....jsem blba
    - - - - -
    tabi: oni dostanou prášek na uklidnění či spaní takže by to neměl být takový stres
    - - - - -
    Kajman... zabere to do dvou dnu.. a veterinař ti to napise... jakmile sem pak mela takovejhle problem... tak sem to dala abylo to ok... je to antibiotikum takze myslim ze po tydnu musis vysadit a davat mlecny vyrobky.... ale sup let pro ten prasek... kdyz sem si to kupovala ja byl to stribrnej pytlik se zlutym napisem...
    11.8.2010 15:20Tabi
    Saninka
    já bych s tím uspáváním moc neexperimentovala :)

    Jindra
    vy jste pokrokoví :)

    kajman
    tak co, byli jste na vetce?

    Bomber
    a co zkusit místo šamponu sprej - kamarádka používá na králíky a morčátka bio kill s oranžovou nálepkou od veta, ale určitě bych se ještě na vetce poptala

    Jindra
    prima nápad, asi taky podniknem útok na nějaký kobercový obchod :)

    Marky
    super klec a boží myška na zádech :D já taky pár takových ulovila ;)
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=427&page=2 poslední 2

    Lucies
    gratuluji k přírustku :)

    Saninka
    pěkné fotečky :o)

    Dominika
    vítej mezi nás, co není, může být ;)

    uf, snad jsem na nikoho nezapomněla :D
    vlastně jo
    Aleš
    co Adélka? jak se vám daří?

    u nás byla v sobotu zase rvačka, bála jsem se, že budu muset holky rozdělit, ale vypadá to, že to snad přešlo http://www.youtube.com/watch?v=xxUTgT-Qxfc
    11.8.2010 15:43monika
    Tabi, si skvělá, jak si odepsala všem :)
    Ohledně cestování - taky jsem řešila tes stres pro něj a tak. Mě příjde, že Ferdovi je cestování uplně jedno, když je s páníkama. Na klíně mi odcestoval do Chorvatska, během dvou dní do Budapešti a zpět, cestujem z Plzně na lipno atd... je to spokojený tulík a nezdá se mi, že by to na něj nějak špatně působilo. Myslím, že cestování mu nevadí. Tlak v letadle je věc jiná. Můj děda na následky špatných tlaků v letadle kdysi zemřel na dovolené v Rusku...tekla mu krev z uší a za dva dny...
    Hlídání - zatim jsem to nezkoušela. Ještě stále zvažuju, jestli ho nechat doma a někoho k nám posílat, nebo jestli ho odvézt nějakým plzeňským přátelům, či zda požádat nějaké zdejší chovatele, co by ho dokázali i pomazlit a nechat proběhnout. Je fakt zlatíčko. Pořád přemýšlím, jak mu ublížit co nejméně. Myslím, že doma by to pro něj bylo nejlepší. Ale zase nevím, koho na návštěvy otravovat každý den, všichni nejbližší bydlí dál, či jsou pracovně, či jinak vytíženi. Přeci jen, je už starší, kdyby se mu něco stalo (byť třeba žalem...:-(

    Jindra: proč má čip? Psouni ho prý nepotřebují, tak bych jim ho dobrovolně nedávala...
    11.8.2010 16:14Tabi
    monika
    kdepak, jen jednou za čas doháním vše ;)

    jj, šlo mi právě o letadlo, někdo to zvládá dobře, někdo špatně, myslím, že jsem relativně zdravý člověk, ale při letu mi můžou upadnout uši a explodovat nohy :), taky ten věk, já bych asi zvážila nechat ho doma nebo u někoho, ale chápu, že s hlídáním to není jednoduché, držím palce, ať to vyřešíte tak, abyste si dovču v klidu užili :)
    11.8.2010 17:18lucies
    Tabi...Děkuju:) Já jen zírám, jak všem zvládáš odpovědět :)
    Rvačka občas musí být :D

    Jinak Biokill chci taky vyzkoušet - jen ve vetšině obchodů mají jen ten na prostředí, tak musím shánět. Chci to použít jako prevenci - malá se taky občas drbe...

    Jindra...Byla jsem v Brenu a neuspěla jsem :( Prý mají málo... Tak musím zkoušet jinde...
    - - - - -
    Nemáte někdo zkušenost i s Arpalitem? Měla by tam být stejná účinná látka jako u Biokillu a navíc další látka, která má likvidovat i vývojová stádia.
    11.8.2010 17:41kajman
    naveterinu jsem dorazil, bohužel dovča, dnes ovšem prdelka suchá, ztratil se zápach, bobika jsem ještě neviděl...jinak dnes do sebe dostala docela aspoň nějaký Nutridrink- jahoda, to jí zdá se chutná, uvidím.....asi potřebuje každý den se pořádně proběhnout ve volném prostoru, to je v poho...jak se dá do klece, štěká a štěká, když dam dáš ruku, je to jak magnet, chce vzít a ven...
    11.8.2010 19:22Marky
    Kajman dúfam už zlé skončilo a mrňús bude v poriadku. Držíme palce
    12.8.2010 00:43kajman
    taky doufám.....díky
    12.8.2010 13:42Tabi
    kajman
    tak jak dneska? ono by se dal použít i ČÁRKL (aktivované dřevěné uhlí), ale pokud jsou tam delší dobu problémy, možná bych zkusila radši tu vetku, ale snad už je to za vámi :)

    lucies
    minule jsme holky musely "rozesadit" ;), skončilo to prokousaným kožichem a ukouslým uchem :)
    ten Arpalit netuším
    13.8.2010 13:19miska
    Prodám Psouna
    (Petr, 6. 8. 2010 13:44)

    Prodám samičku Psouna Prériového starou 3 měsíce za 4000kč, samička nás stála původně 6000kč. Je milá, zvyklá na ruku, nekouše. Bohužel jí nemohu věnovat dostatek času který opravdu potřebuje. Jsem od Kladna. Tel: 737487890 Email:
    OGGY-@seznam.cz
    13.8.2010 23:04Anonym
    Ahoj, mám dotazy a dotazy: opravdu spoustu věcí psouni rozkoušou? Nebo když je hlídáte, tak je to v poho a dá se naučit, co kousat a co ne? Opravdu musí každý den běhat? A dají se přenést v takové té tašce na malý psy, třeba deset minut? Mám kancelář, kde by mohla psounice běhat. Já bych totiž psouna moc chtěla, už jí máme vybranou, teda já, ale můj muž s tím kategoricky nesouhlasí, tak abych neměla doma asi sto let průšvih, že je to nevychvatelný atd, vždyť to možná znáte, poraďte mi, mám koupit, nebo ne? Samička je stará pět měsíců, vím, že moc nemá ráda kšíry ( zkoušeli to ve zverimexu, netvářila se.....), fakt tak koušou? Nebo jenom, když je úplně naštvete? Já jenom, aby když jí jemně odsunu od předmětu hryzání, tak aby mě nerafla? Kdokoli odepíše, budu ráda.... Jana
    13.8.2010 23:36Dominiminika
    Ahoj,
    dneska mi to zase nedalo a když jsem procházela kolem zverimexu, šla jsem se mrknout na zvířata.. Co mě udivilo byla veliká cedule s nápisem "Novinka! ..Psoun.." takže jsem hned pádila hledat psouna, našla jsem dvě kuličky v terárku, lidí tam bylo..až fronta, aby se na psouníky podívali :D Tak kdybyste někdo někdy šel v Praze kolem Paláce Flora, psouníci se dostali už i tam.. Přijde mi to teď jěko nějakej trend nebo co, možná jsem si toho jen dřív nevšímala... ale nemít doma už tak menší zoo a nestát jeden prcek přes 7000,-, už bych je měla doma :)
    14.8.2010 12:14remcik
    Ahoj,

    prosím o radu. Minulý týden jsme si pořídili páreček psounků. Jsou v kleci a když jsme doma tak je co nejvíc pouštíme ven. Snažíme se je naučit co kousat a co ne. Sameček je učenlivý a už si začíná uvědomovat, že něco nesmí. Samička se od začátku bála, ale ted už si trochu zvykla a začla běhat po místnosti a nechává s ehladit na bříšku a tak. Za prvé ale vůbec nechce pochopit, že nemá okusovat křeslo a nesutále se k němu vrací a škube za něj. Nepomáhá tleskání, odsunování, ani přesměrování na něco jiného, protože se vždycky vrátí. I jsme ji zkoušeli lehce klepnout tužkou. Za druhé pak občas bobkuje a čůrá kudy zrovna jde.
    Chápu, že to chce asi trpělivost, ale je nám divné že Samuel to pochopil hned a až na nějaký vyjíměčný bobek nic. Prosím o radu jak postupovat při výchově k hygieně. Jsou to sice divoká zvířata, ale když se všude píše, že jsou psouni čistotní a jeden takový opravdu je, tak bych tak chtěla vychovat i druhého. Hlavně když je to potřeba udělat dokud jsou malí. Díky za rady.
    14.8.2010 16:53Marky
    To anonym: Keď na psouna dávaš pozor, moc toho nemá ako poničiť. Ale keď ho necháš len tak, rád sa pobaví so všetkým :)))
    14.8.2010 21:28Anonym
    To Marky: děkuji moc za odpověď, zkusím ještě manžela ukecat.... Jinak jsem byla dneska na Zličíně, byli tam také psouni, ale i velmi nepříjemná prodavačka, která mi stroze, aniž bych se ptala vysvětlila, že psouni musí být venku, s dvoumetrovým výkopem vybetonovaným, nad tím písek, aby mohli norovat a že v zimě je neuvidíme, ani nenastydnou, protože jsou zanorovaní. Možná i jo, ale nemyslím si, že chování prodavačky bylo příjemné a že mít psouna se dá i v bytě, pokud se mu dostečně věnuješ.
    No, prostě to vypadalo, jako by je nechtěla prodat, prostě nepříjemná. Tak jsem se chtěla jen podělit o negativní zážitek s paní prodavačkou. Všem milovníkům psounků dobrou. Jana
    15.8.2010 09:31Jindra
    anonym: a na přenášení si v pohodě zvyknou. Jenom až si budeš kupovat tu přenosku, tak nekupuj tu hezkou hadrovou, v tej vydrží pár minut a pak je děravá. Kup takovou, která je hodně pevná a je na ní hodně věcí železnejch.
    Jo a v kanceláři a doma se nejprve podívej, jestli ani jedinej drát neni na dosah od podlahy. Všechny dráty musejí bejt v plastovejch trubkách nebo lištách nebo tak. Je to pro ně jako magnet.

    remcik: Tejden je opravdu hodně málo, normální doba na učení je tak kolem 3 měsíců.
    15.8.2010 15:00Nazgul
    remcik: S mými psouny byl obrovský boj, než jsem jim vysvětlil, co nesmí.

    Oni to teda pochopili brzo, ale neřídili se tím. Jako efektivní trest používám vytahání za kůži na zátylku - je jim to velmi nepříjemné, ale nelze jim tím nějak ublížit.

    José byl takto vytahaný někdy i 20x za večer, než pochopil, že já nikdy neustoupím a postel se hryzat nebude, ani kdyby se postavil na hlavu. Ani kdyby to zkusil 1000x.
    15.8.2010 18:49kajman
    Ahoj všichni, naše sisi ztrácí nad ocáskem a na prstíkách srst, co s tím? Jinak jí stále jen v malé míře, stále dávám nutridrink, je pohublá, ale na váze zdá se neubírá. Nevím co sní, aby se normálně rozežrala, předkládám jí co buď, ale jen zobne, voda jí vůbec nezajímá, tak jen z ovoce. Jak se vypustí do bytu, je šťastná, jak se dá do klece , tak přesně naopak. Kolik by měl mladý psounek za den sníst, když vezmu třeba krajíček tvrdýho chleba, nebo z hrstky sena??
    15.8.2010 21:01Jindra
    kajman: sena kolik chce, toho potřebuje k životu spoustu, to jim neomezuj. V normálním stavu jí tak lžíci semínek za den (takové ty kompletní strava pro hlodavce nebo tak něco). ovoce jak se ti povede. Co se týká vody, tak pokud mají čerstvé (trávu, ovoce, zeleninu) tak vody moc nepotřebujou. Pokud chodí ven na sluníčko, tak to musíš hlídat.

    Ona nebude chtít bejt v kleci pokud je někdo v bytě. Psounek je tvor společenskej a bude ti raději chodit kolem nohou než aby byl zavřenej v kleci. Na druhou stranu odpor ke kleci bejt nesmí. Má to bejt místo, které považuje za domek a pokud se bojí, tak se tam skovávat. Jestli se jí tam nelíbí, tak jí něco schází. Třeba se jí nedaří si udělat nikde hnízdo, nabídni jí nějakej domeček, nebo bedničku. Taky asi bude potřebovat něco na "hraní", třeba nějaké dřevo, nebo papír na cupování.

    Jestli k jídlu přiběhne a po prvním soustu se zarazí, tak to je většinou problém se zoubkama. Na to se mi velice osvědčila metoda mvdr Mecery - opravovat rychle kleštičkama. Ale pokud jsi to nikdy nedělal, tak raději na veterině.
    Jestli někde ztrácí srst, tak to je taky na veterinu.
    Odkud jsi? Někde od Jihlavy?
    16.8.2010 16:01O+L
    siska s tou srstí i s tím že málo baští měla být dávno u doktora.já lauru s plísní koupu každé tři dny a min. pět minut musí být naložená v šamponu ¨¨Medivet¨¨.v letnanech se oba psounci prodali,taky o nich mají napsány hovadiny.prej se mají vykastrovat,to psala nějaká chytrá prodavačka asi jako na zličíně.koupil si ho někdo co psouna má a pořád spí v posteli a včera prodali posledního.hodným lidem prý počítají s tím že bude devastovat.že se mám přijít podívat zase dostanou mimina.----odcházela jsem s brekem nějak mně přepadla lítost kvuli dandovi,bere troje léky,pořád krmím,se mu to zhoršilo,daří se mi ho držet na stejné váze,ale když to d. nevzdává já to nevzdám určitě
    16.8.2010 22:15kajman
    Ahoj, tak se mi zdá, že se jí třošíčku zakulatilo bříško....měla by mít okolo 3 měsíců, možná více, tak to povídal p.Šimon...nyní váží 250g, jak to vidíte?
    O+L: co máš za problém s dandim? kolik váží?
    - - - - -
    jak se tu nechá prosím vytvořit album...?
    16.8.2010 23:39Marky
    Kajman ak chceš vytvoriť album najprv sa tu musíš regnúť a potom Ti Tabi udelí práva na pridávanie fotiek.
    Stále si nebol u zverolekára? Neriskuj jej so životom :(((
    17.8.2010 00:12Ales
    Kajman...souhlasím s Markym...k vetovi byste měli zajít co nejdříve...a hlavně k nějakému, co už o psounkách něco ví, aby si na ní nezkoušel svoji dovednost...ono je to se psounky po mých zkušenostech tak, že se dlouho nic neděje a nevypadá to nijak vážně...no a pak je už najednou pozdě a je zle...oni totiž nijak moc nedávají najevo, že je jim špatně...
    17.8.2010 09:30Marky
    Pre Aleša: Ahoj, akurát som pozeral inzeráty na iFauna a je tam aj inzerát tej dotyčnej, od ktorej mám Georga. Ale dnes na ICQ nebola, takže neviem či ešte dáke samičky má. Inzerát podala 14.8. a cenu píše dohodou.
    - - - - -
    Skúsil som jej napísať maila, dúfam sa ozve :)
    - - - - -
    Aleš ak do 13:30 sa napojíš na net ozvi sa mi prosím Ťa cez skype :) Mám novinky :)
    17.8.2010 09:59Tabi
    kajman
    zaregistruj se a hoď fotečky celé zoo :)
    našla jsem fotky Rozárky ve 3m
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=66 ,měla jednou tolik, když odpočtu ten salát ;), přidávám se ke klukům, zkuste radši vetku

    remcik
    máš povolená alba, těšíme se na fotky ;)
    já jsem tak důsledná jako Nazgul nebyla, takže naše veverky jsou malá demoliční četa :)

    O+L
    držíme Dandovi palce
    17.8.2010 14:28kajman
    no siska měří, když je natažená do 20 cm...váha 250g, jinak když přesrsťuje, nedochází k vypadávání srsti?? na těch holých místech začíná mít jemnou ale zdá se novou srst,,,vezmu jí na veterinu do Tábora, tam jsou zkušenější, tady by to bylo opravdu na pokusy....napište mi když tak nějaký vyzkoušený mastičky, vitaminy či koupele...zkrátka, co mohu vyzkoušet a neublížit...začala lépe žrát...
    - - - - -
    ještě jsem nepřišel na to, jak dát fotky a videika
    17.8.2010 14:57Tabi
    kajman
    musel jsi se registrovat, do té doby Ti je nemůžu povolit :), už je to hotovo, odhlaš se a přihlaš a hned první chlívek vedle přezdívky bude Alba ;), ale bohužel jen fotečky, videa řešíme přes vlastní stránky nebo youtube :)

    to je dobře, že se začala cpát, asi je jí líp, na tu srst můžeš zkusit mořskou řasu, biotin - dobrá moje zkušenost s těmito bonbonky
    http://img.kralici.cz/psouni/alba/08c93b4b662910a001e0.jpg , vitamínovou pastu - mám zase zkušenost s touto: http://krmivo-a-vitaminy-pro-kocky.heureka.cz/paste-duo-active-cat-100g/obchody-pobliz/ nebo http://www.zoohit.cz/shop/kocky/snacky_svacinky/pasty/vitaminove/122036 a dívala jsem se, že tahle je i nějaká extra http://www.zoohit.cz/shop/kocky/snacky_svacinky/pasty/vitaminove/122035 tak i to by šlo, ale je toho plno, to je jen můj tip :)
    17.8.2010 15:08O+L
    kajman-už se to táhne dlouho...moc jsem toho napsala......za zdravých času vážil ke dvum kilum,byl to nádherný psoun ted má kilo.----mám normálně výčitky,jsem chudákovi mecerovi nadala a on dělal co mohl.už třetí měsíc bere antibiotika-měl pět druhu injekce i tablety a nikam to nevede.aleši pořád krmíš a co adélka....
    17.8.2010 18:25Ales
    O+L...my jsme na tom pořád stejně...není to lepší...několikrát denně krmíme a snažíme se držet aspň trochu stejnou váhu, ale je to boj....Adélka je tak droboučká a samá kost...navíc si tu ránu u tlamičky vždy, když se to zdá lepší, rozdrbe a jedeme nanovo...zašít to taky asi není ono, aspoň se jí tam takhle zase něco nezapouzdří...navíc mi doktor řekl, že kdyby ji v tomhle stahu zase uspal, už by se nemusela probudit...a tak nevím, jeslti malou vlastně netrápím...nevím, co mám dělat...když ona je taková statečná a všechny ty pohromy posledního půl roku snáší. přijde mi, že je tu s námo ráda a že to nezdává, už se naučila v určité hodiny přijít, zaškrabat na nohu, že už je čas na stříkačky s jídlem, běhěm dne se tu se válí se Sárou na pelechu v obýváku, kde pracuji a večer se obě přeusunou do postele:)...včera jsem přišel domu a obě jsem je načapal nahoře na posteli, jak se tulí a Adélka byla opět celá mokrá, jak ji Sára myla:)...takže mám takové smíšené pocity...jednou se mi zdá, že je to lepší a pak zase horší a že ji možná trápím....fakt nevím:(
    18.8.2010 08:09Saninka
    http://zvirata.bazos.cz/inzerat/6908389/Prodam-Psouna-holcicku.php

    kuk nekdo od nas???
    - - - - -
    Kajman: mela jsme to samé... nezrala... zrala... vypadalo to jako ze se vylepsuje...Jolly mi hned volala ze je to kokcidioza nejspis... uz kvuli tem bobkum... a ze i kdyby tak jen preventivne jim mam dat ten prasek rospustenej ve vode... stalo me to asi 20...mimochodem..na to ti to zvire nenadale umre...takze jestli se v tom chces placat tak s eplacej jestli ne sup neco delat... jinak kokcidioza( jsou to koky premnozeny v travici trubici... furt se mnozej az nakonec to zvire umre na netrveni...bolesti a dalsi veci...)
    - - - - -
    *nahle
    - - - - -
    Tabi: krasny fotky:-)))
    - - - - -
    Ales: neboj netrapis... kdybys ji trapil... tak to tak dlouho nevydrzi... ona chce jen je asi smutna a trosku se ji hnoji zdravicko....vydrzte... snad to bude dobry...drzim palecky
    - - - - -
    ol... jinak kilo je okej nasi mele 1200 a byli zdravoucky... psoun nema mit 2 a víc kilo to jsou vyjimky ktery nejsou tlusty...
    18.8.2010 12:43O+L
    jo ale víš přece,danda je velký,je samá kost.aleši,já jsem psychicky vyřízená,mám přesně co ty.není to na umření ani na žití.ráno když sem ho krmila se dávil nemohl polykat,ted kucká a hýká a je vyloženě štastný že je na světě,olinu prohání,mně vyhnal taky,nemuže jíst asi ho to bolí.kroužil kolem dobrot vyloženě měl chut a nevzal si.šrot sem mu na kávomlýnku udělala a nic.tot sem krmila ve dvě,vrátila se pozdě večer,oči zavřené spal přesto vyloženě hltal takový měl hlad--on tak čekal......aleši to máme teda nadělení---v edenu ty mimča prodali mají další tak se prodávají dobře škoda že sem ty lidi nechodí
    18.8.2010 17:01Nazgul
    Tabi: S tou vitamínovou pastou opatrně. Sám jsem ji kdysi doporučoval, psounům velice chutná. Ovšem taky je v ní strašně moc cukru. Veterinářka říkala, ať už to psounům nedávám.
    19.8.2010 09:43O+L
    včera jsem se byla mrknout v letnanech na ty nové mimča.v misce absolutně nic,jako vždy,i u těch minulých jsem pokaždé viděla prázdno když sem se zeptala prý¨¨to snědli a aby nebyli tlustí-¨¨myslela jsem že miminka rostou a ne tloustnou,napáječka vysoko a zavěšená nahoře tak ,aby balancovali na střeše budky,ne nad ní ale pěkně bokem-ach bože,já byjsem ty .....nafleku vyházela.-mám dojem že ten z inzerátu je ten zletnan prodaný v neděli,nějaká holka ukecávala rodiče,a tak to pak vypadá....
    19.8.2010 10:36Pepe
    spadají psouni pod cites?
    19.8.2010 11:08monika
    O+L - co takhle napsat vedoucímu prodejny? Jistě někde na webu najdeš kontakt.
    Pepe - pokud vím, tak nespadají, alespoň my ho tam neevidujeme :)
    19.8.2010 15:08Tabi
    Aleš, O+L
    nemáte to lehké, ale určitě jsou čumáčci rádi, že jim pomáháte bojovat, držte se
    19.8.2010 15:40Jindra
    pepe, monika: přesněji řečeno černoocasí psouni (Cynomys ludovicianus), které tady chováme tak nespadají pod cites. Ale třeba psoun prériový mexický (Cynomis mexicanus) spadá pod cites knihu 1 (http://www.cites.org/eng/app/appendices.shtml)
    Ale to je jen tak na okraj.
    19.8.2010 15:49O+L
    měli štěstí že mám ukradnutý mobil jinak sem někam volala,eurotel asistent by mi poradili -minule sem to měla nafotit,sme si teda s prodavačkou nadali prý se mám starat o svoje šla něco řešit asi k vedoucí pujdu se mrknout jestli se něco změnilo a jestli ne určitě to tak nenechám.teda až tam pujdu jestli mně rovnou nevyrazí.prodavačka ve spektrumu v pruhonicich psouny měla tak se k nim chovají moc hezky-teda i jinde nikde jim není co vytýkat.a je ještě ten chudák v plzni
    19.8.2010 16:09Ales
    no musím říci, že jsem byl před časem taky v Letňanech a byla tam jedna prodavačka, které jsem se na psounky ptal a ta byl atak protivná, že bych jí s chutí dal facana, aby se probrala...takže pokud O+L narazila na tu samou, tak byl konflikt na světě...já jsem takovej splachovací trouba, co si myslí něco o skotu a odejde vnitřně nasranej a pak se nafukuje v autě:)...což asi nedude případ o+L, tam to šacuji na trochu otevřenější povahu:)
    19.8.2010 20:03Marťas
    ahojky, měla jsem dovču a dneska jsem se konečna dostala na Floru juknout na psounky, fotky nic moc, foceno mobilem, ale psounci jsou krásní. Slečna je línější a sameček je dost akční, krásně jsem si pokecala se dvěma zaměstnanci, vyzvídala jsem jestli se s nimi mazlí a tak, řekla bych, že je mají rádi....
    a tady jsou:
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=440
    19.8.2010 20:49Ales
    Marťas...já tam byl dneska taky:)))...koukali jsme na sebe a povídali si:)))...a Sára kňučela a chtěla, aby šli ven:)...když jsem tam byl já, tak kluk chrněl a holka na něj tak dlouho skákala a tahala ho za kožich. až se naštval a pěkně ji prohnal a zpucoval:)))
    19.8.2010 21:09Marťas
    Ales: tak já jsem měla přesně obrázek opačný, kluk holčině nedal pokoj a dost ostře po sobě vyjížděli, zítra bych se chtěla podívat na ty v Intersparu Hostivař, jestli tam ještě jsou, ty mě vzali hodně za srdíčko.....
    - - - - -
    hlavně sameček, strašně mě připomíná našeho Čipánka
    - - - - -
    ty chlapy....
    - - - - -
    pardon nějak mě to ujelo : takže ti chlapi
    19.8.2010 21:40Dominiminika
    Na psouny na Floře a v Parku Hostivař jsem se byla taky před pár dny podívat.. Jsou roztomilí, bohužel velký lákadlo pro ukvapený prodej...
    20.8.2010 08:47lucies
    Ahoj, tak Mimi už týden bydlí s Meggy. Ale od té doby se Mimi nechce kamarádit se syslindou.... Takže to dopadlo tak, že ještě přikupuju syslíka :D
    Jinak syslindě už začíná zarůstat bříško - po pár návštěvách veteriny - dovezla jsem si ji tenkrát s úplně holým bříškem...

    Ales, O+L ... přeju vám i vašim miláčkům hodně sil
    - - - - -
    Jo a v Brně v Kr. Poli mají zase další dva psouny. Fakt je jich letos nějak moc. Nová generace... :)
    20.8.2010 09:16miska
    Lucies: jj taky na ne porad chodime koukat :) Tu mladsi psounecku mas z Krpole? Jinak nas Mates ma nejakou predcasnou riji, uz to trva mesic. Predevcirem mi prokousl nohu tak pajdam jak blb, protoze to dost boli. Je to zakerna obluda, prisel, chtel drbat a pak zniceho nic raf. No ted na me dela oci z klece, ze chce ven, ale jakmile se ke kleci jen priblizim tak ho popadne amok
    20.8.2010 09:46Lucies
    miska... jj, Mimi je z Kr. Pole. Původně jsem se tam šla jen podívat, ale když jsem viděla, jak je tam sama... A ještě se tam zrovna seběhlo několik uječených děcek, tak jsem si říkala, že ji tam přece nemůžu nechat... No a když mně ji dala prodavačka do ruky, tak bylo rozhodnuto... Je fakt, že tam jsou prodavačky hodný a ochotný.
    Ale abych tě uklidnila - u mě se taky holky tvářily vždycky jako kamošky a pak nečekaně kously :D Mimi teda zatím jen občas zapiští, když se jí neco nelíbí, ale zatím ještě pořádně nekousla.
    20.8.2010 09:55miska
    Ja mam holky hodny, ta mladsi kouse vsechno co jde, ale co se tyce me tak jen zlehka, nevim jestli to ma jako zabavu nebo proc to dela, ale ze by kously poradne tak to ne. Na to je expert jen nas Mates, uz jsem mu vyhrozovala at se zklidni nebo ho daruju a pujdu si pro toho samecka z Krpole, ale nejak to na nem nezanechalo zadny nasledky :D
    20.8.2010 10:19Lucies
    No mně Fabi občas kousla prvních pár měsíců - tak jsem jí začala vyhrožovat, že koupím hada a byl klid :D (jasně, že bych to neudělala, ale to ona nevěděla :D ) Ale Meggy jsem si dovezla starší, takže ta prostě občas kousla. A po tom, co umřela Fabi, tak se snažila kousat o to víc - každý ráno vylezla z pelechu a cvakala zubama. Ale teď, když má u sebe Mimi, tak vypadá, že se zklidnila.
    20.8.2010 15:31Tabi
    Marťas
    to jsou čumáčci, ještě že to mám z ruky :D

    Nazgul
    díky, ještě teda doberem co máme a příště zase tu druhou
    20.8.2010 16:11Marťas
    Tabi: mrňouskové jsou fakt úžasní, máš to sice dost z ruky, ale takový bobky máš doma dva
    u nás panuje taková divná nálada, já bych moc chtěla a manžel je zásadně proti - neřešitelná situace....teď když je všude tolik mrňousků, tak šíleně trpím...
    20.8.2010 16:24Tabi
    Marťas
    držím palce, ať manžu nějak přesvědčíš :))
    20.8.2010 16:40Marťas
    Tabi: bohužel vím na 100% že nebudou, o to více mě to štve a nemohu se smířit...
    20.8.2010 18:35Ales
    Martas...tak to jsme na tom tak trochu podobne:(
    20.8.2010 20:01Kajman
    Ahojky, tak jsem byl se siskou na veterině ohledně té srsti, seškrábli jí vzorek od kůže kvůli parazitům, nic tam nenašli, dali nějakou vodičku, která se aplikuje do kůže mezi lopatky, to se prý vstřebá do kůže a mělo by to zničit všechny případné parazity....pak to mám aplikovat ještě jednou za 3 týdny...dále roboran pro barevné králíky...je tam dostatek vitamínu ve prospěch kůže a srsti...ale drbe se, tak že si ty lisiny v srsti zřejmě dělá sama tím drbáním.. snad se to zlepší. docela se začíná trošku kulatit, dvakrát denně dostane drochu nutridrinku, fakt jí chutná a teď hlavně okoštovala takový granule specielní pro kosmany, a těmi se přímo cpe, chutnají ji....ovšem nevím do jaké míry jí to mohu dávat, obsahují dost procen masa, což psouni zřejmě nepotřebují...
    - - - - -
    Aleš, Marťas, Tabi, co myslíte?
    20.8.2010 20:49Dominiminika
    Dneska jsem se koukala do Parku Hostivař na malinký psouny.. :) Spinkali tam v seně a v misce měli několik granulek.. přestože asi ne úplně ideální podmínky, zdálo se, že jsou poměrně spokojení.... zase na druhou stranu, co jim zbejvá... ale jak tu někdo psal, že tam byli v šílenejch podmínkách, tak dneska se mi to zdálo více méně lepší...tak že by se lidi ve zveráči nad sebou trochu zamysleli..?
    20.8.2010 21:37Marťas
    Kajman:naše Peťulka se taky hodně drbala,taky jsme absolvovali seškrab a nic nenašli, dostali jsme na potírání salicylový líh na potírání, ale zlepšilo se to málo, nedrbala se sice moc, ale když to srovnám s ostatními, ty se podrbali minimálně...takže těžko říci, uvidíš jestli se to zlepší s tím co jsi dostal..

    a co siska ještě dlabe?už začala s čerstvou trávou, jetelem či saláty, je to zvlášní první psounci měli rádi ledový salát a ti druzí o něj vůbec nestáli, zato milovali římský salát a nebo baby salát..
    prostě ty chutě jsou ruzné..hlavně aby měla dost sena, naši ho měli sušené domácí a moc jim šmakovalo...

    Ales: u nás moc manželská tolerance nefunguje...
    já to mám jasně daný, buď on nebo psouni.....to je teda dilema ??!!
    s těmi granulemi bych to nepřeháněla
    21.8.2010 09:48Jindra
    kajman: granule s masem ve větší míře mohou podporovat zácpu. Normálně se to kompenzuje zeleninou a sušeným ovocem.
    Rozbor trusu na kokcidie ti udělali?
    21.8.2010 14:42Saninka
    jindra: ja to s tema kokcidiema... rikam furt... nevim... me to stalo fakt malo a do ě tydnu mi zase zrali jak zjednany...ja nevim...komu neni rady tomu neni pomci... jinak chapu... obesla jsem s tim 3 doktory vsichni mi rikali at je jen krmim ale antikokcidika nebo jak se tomu rika mi doporucila jen Jolly diky bohu za ni
    21.8.2010 18:48Marky
    Dnes som natočil Georgovu najobľúbenejšiu činnsoť. Keď sa mi chce schovať skočí za posteľ a potom takto od tiaľ vychádza :)

    http://www.youtube.com/watch?v=b_BaC4cTibs
    21.8.2010 18:52Marťas
    Marky: ahojky, krásný video, Georgo se musí hodně snažit, aby se odtamtud dostal...ale je to pašák...
    21.8.2010 18:55Marky
    Marťas mne to pripadá, ako keby si tam chodil vybíjať nadbytočnú energiu :) Keby ho to nebavilo, neskákal by tam stále
    21.8.2010 19:04Marťas
    Marky:je to bobek, viď, člověk se na ně nemůže ani zlobit když něco provedou...
    22.8.2010 15:54OL
    ale to bylo v letnanech ne v hostivaři,od té doby jsem tam nebyla.a vám aleši a marti se divím že se necháte vydírat.přece mi nebude někdo diktovat co budu chovat.byli by to tvoji psouni co ti má do toho remcat.já by jsem rozhodně s někým takovým nebyla a řekla by jsem mu at vypadne.co má říkat ten muj chudák,proto že je málo doma danda si myslí že do bytu nepatří a nemá v hlavě nic jiného než ho vyhnat.nohy má samej bolák-několikrát mu visel na noze,a přesto ho má rád a že ho kouše mu říkᨨkrokodýlek¨¨--- tehdá -jsem přijela vyřízená z černáku od mecery byla středa v sobotu měl byt uspaný,mně ještě ten den hnal na bílou horu za d.chylíkovou.-dnes mu přivezl spoustu přesnídávek,--prostě milé.
    23.8.2010 08:39lucies
    Tak v sobotu přibyl syslindě kamarád, tak teď už jsou všichni spokojení :)

    Ales, Marťas... Co třeba vymyslet nějaký kompromis? Nebop tahejte svoje polovičky dívat se na mimina tak dlouho, dokud nepovolí :) A při každé možné příležitosti toto téma nadhazovat. Nebo třeba jestli náhodou nemáte třeba narozeniny, tak si je od někoho nechat dát jako dárek? Dárky se přece nevrací...
    - - - - -
    Marky...Hezký video :)
    23.8.2010 11:04monika
    OL: ohledně Aleše a Marti
    Sice je hezké, že si umíš prosadit svou, ale dovolím si polemizovat.
    Myslíš, že to je nějaké vydírání? Přece s novým členem do rodiny by měla souhlasit celá rodina. A ne jenom část....taková zvířata pak často končí v útulkách a na ifaounách. Já to mám podobné. Taky chci psa a přítel je proti. Má své důvody a ty musím respektovat. Psi línají, čurají, ničí věci, mají průjem, blejou...atd...totéž psouni. Když se zamyslím, proč chci takového devastátora do nově vybaveného bytu, tak si maximálně odpovím, ,,protože jsem blázen". Psouni taky mají vliv na chod rodiny a bytu né zrovna malý. Někomu třeba tyhle věci nevadí a tak má celý zvěřinec. Někdo je holt na čistotu, klid, atd. náchylnější
    Tak jaképak vydírání. Přece to není o diktátu, ale o respektu, ne?
    Přece žádní lidé nejsou stejný a nechtějí totéž. Pořídíš si 5 dětí, když manžel souhlasí s jedním?
    Tak je to přeci i se zvířaty.
    23.8.2010 12:31OL
    si nic neprosazuju.my je naštěstí milujeme všichni.ale kdyby jsem si měla vybrat já,tak by to byli psouni.třeba...nechali svítit v kuchyni kde mají jídlo,aby na něj viděli.přitom misku najdou i ve tmě.a já schytala že se celou noc svítí.se přivezlo krabicové víno,chup je ¨¨otevřel¨¨teda asi osm krabic a mně vyčítali že ¨¨musí pít víno po chupovi¨¨---máš pravdu,nám zdevastovaný byt nevadí,sedaček a matrací je spousta ale ty hryzouni jsou jedni.----danda včera odešel.........
    23.8.2010 13:16Marťas
    OL: Dandy je mi to líto....upřímnou soustrast...
    23.8.2010 13:18miska
    OL: to me mrzi, snad je mu ted lip
    23.8.2010 13:46Ales
    OL...to je mi moc líto...dělala jsi, co jsi mohla..teď se potká se všema myšákama, co jsme kdo měli a bude mu dobře...
    23.8.2010 14:06lucies
    OL... I ode mě přijmi upřímnou soustrast :(
    23.8.2010 14:24Mia
    OL: to ma strasne mrzi. Danda bojoval co sa dalo, bohuzial bol to nerovny boj
    23.8.2010 15:01OL
    a pořád hýkal i když byl nemocny a rekord 14 krát za sebou když sem ho přivezla od doktora otevřela přenosku tak byl rád že je doma a kontroloval jestli je vše na svém místě.zkolaboval mi u krmení.nos měl plný žlutých hustých hlenu.nic si nevyčítám jen to že možná bylo rozhodující že ho d. nedostala do rukou ze začátku,byla tehdá v zahraničí.22.srpna mi tehdá umřela kulička.umřel 23.30--podivné --prý si takový člověk jako já nemá nic pořizovat -uplně mně to zničilo
    23.8.2010 16:27Tabi
    OL
    to je mi líto ...

    lucies
    gratulace k přírůstku :)

    Marky
    to je sportovec ;))

    Kajman
    mi holky žraly sem tam granule taky, ale spíš, že si je ukořistily z misky od psů, vyloženě jsem je tím nekrmila, ideál to asi není, ale sem tam snad zvládne, je super, že trochu přibírá :)
    máš název těch antiparazitik mezi lopatky? je fajn, že odběrem nic nenašli, ale možná přeléčení pomůže, ještě mě napadlo, co používáš za podestýlku?
    ještě mě napadl pangamin (bifi plus), jíme ho doma všichni :), je tam spousta Bčka, pupalka, kromě účinku na kůži by to mohlo mít vliv i na chuť k jídlu :)
    23.8.2010 16:57Marky
    No Kiwi je už nová obyvateľka našej svorky. Tu je video z prvého rande :)
    http://www.youtube.com/watch?v=ATkqYoDdcwU
    23.8.2010 17:10arturek2
    Marky, tak Georgo má už manželku? Je moc krásná :)

    OL- je mi moc líto Dandy ale holka s Tebou bych žít nechtěla ;)

    Aleši a Marti, třeba se vám nějakým způsobem povede přemluvit polovičky, držím palce :)
    23.8.2010 17:11Káčula
    Kiwi je kočka, Georgovi se očividně líbí :)
    23.8.2010 17:17Tabi
    Marky
    boží video! :))) koukám, to je láska na první pohled :)))
    23.8.2010 17:36Marky
    No zatiaľ to má ale jednu veľkú nevýhodu. Kiwi je moc maličká a z novej klietky sa dostane cez oká na klietke. Takže zatiaľ je každý vo svojej klietke, kým Kiwi trošku nenarastie :)
    A za Kiwi vďačím Alešovi, znovu mi veľmi pomohol :)
    23.8.2010 20:20Marťas
    Marky: no to je nádhera, krásná dvojka....
    arturek2: zrovna jsme dorazili z Hostivaře, jukali jsme na psouňátka, taťulda byl s námi, dcera taky do něho hučela, ale je neoblomný, obávám se, že svůj postoj nezmění...
    23.8.2010 20:23Marky
    OL: je mi ľúto čo sa stalo
    23.8.2010 21:19Mia
    Georgo ju moze volat "moja tretinka", je oproti nemu taka malinka.
    Aka je sirka ok na novej klietke? Musis ju riadne krmit, aby rychlo narastla. Ale len ju! :-)
    24.8.2010 00:03Ales
    Marky...ještě nějaké video, prosíííím:)))
    24.8.2010 08:35lucies
    Marky... To je paráda :)
    24.8.2010 15:39Marky
    Mia: klietka má oká veľké 4cm. Dnes bola Kiwi na návšteve v Georgovej búdke. Najprv sa bozkali, ale Kiwi neobsedí a Georgovi sa chcelo driemať, tak si ju prestal všímať. Tak Kiwi začala pišťať a potom urazene opustila klietku. Kiwi chutí všetko, ale Georgo je stále fajnovka. Obom som dal aj šalát aj dáke drobné zrno, ale Georgo sa vrhol len sa suchú stravu. Kiwi začala šalátom a potom sa doladovala semienkami. Ja už neviem prečo je Georgo tak prieberčivý a nechce ani trávu ani šaláty a ani iné ovocie. Do všetkého zobne raz a kašle na to :(
    - - - - -
    Georgo sami ale zdá byť prítulnejší od kedy tu je Kiwi. Normálne často príde na zavolanie, donedávna sa hral na hluchého :)
    24.8.2010 18:44Marťas
    Marky: myslím si, Georgo trošku žárlí, vem si, že byl více jak 8 měsíců jedináček...dokud byl sám, tak se nechal přemlouvat, ale teď se už se musí dělit...
    - - - - -
    a je dobře,že Kiwi dobře dlabe, brzo Georgeho dožene...je to ženská, bude se kulatit...
    ty Marky, jak jsi přišel na jméno Kiwi?
    24.8.2010 19:57Marky
    Marťas: Dlho som rozmýšľal aké meno. Chcel som dačo z prírody :) Nakoniec sa výber zúžil na 3 mená: Vanilka, Kiwi a Kvapôčka :) A dajak to ostalo pri Kiwi :)
    No Georgo možno žiarli, ale je prítulnejší. Kiwi má asi tiež rád, lebo žena ho ráno načapala ako kukal na Kiwi, keď spala. Asi sám vie, že je to ešte bábo, preto ju berie s rezervou. Dnes pri Televíznych novinách zaspali obaja krpci pri mne :)
    Tu je foto:
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=441
    24.8.2010 20:34Marťas
    Marky: krásný fotky....je vidět, že si to všichni užíváte...
    24.8.2010 20:36Marky
    Marťas: Skoro všetci. Žienka je tehotná, tak sa teraz od malých stráni. Už to má aj tak dosť rizikové. Ale potom sa to dúfam ešte viac zlepší a budeme jedna veľká smečka :)
    24.8.2010 20:40Marťas
    Marky: tak to moc gratuluji, kdypak to maličký čekáte...
    24.8.2010 20:49Marky
    16.11.2010. Za chvíľu :) Dúfam malá bude zdravá a nebude alergická na srsť. Ťažko by som sa lúčil s krpcami :(
    - - - - -
    A čo meno Kiwi sa ti nepáči? :)
    24.8.2010 21:21OL
    určitě je nej hezčí z těch tří.vybral jsi dobře.kdosi tady má jméno¨¨loužička¨¨¨----fakt nemožné.-a nechutné
    24.8.2010 21:22Marťas
    Marky: tak to je fakt za chviličku, už víte, že budete mít holčičku? a jméno už také máte. jsem zvědavá, omlouvám se
    Kiwi není špatné jméno, jenom dost nezvyklé dát ho prckovi, hned si to spojím s pochutinou kiwi,
    každý se musí nějak jmenovat a je to Vaše volba, jak říkám je to nezvyklé, ale líbí se mi, i V
    - - - - -
    i Vanilka by se mi líbila....ať ti přínáší jenom a jenom radost...
    24.8.2010 21:43Marky
    Marťas, áno má to byť dievča, aspoň tak tvrdil doktor na sone :) Kľudne sa pýtaj, ja nemám tajnosti :)
    Kiwi aj preto, že aj kiwi je chlpaté a tiež je to taká gulička :)
    24.8.2010 21:57Marťas
    Marky: já mám taky holčinu, ale je už trochu větší, sladkých 18...
    jinak Marky co nejdříve zase přidej nějaké video těch Tvých lumpíku, moc hezky se na to kouká...George mi moc připomíná Čipánka...
    - - - - -
    zatím dobrou, ráno brzo vstávám...ahojky
    25.8.2010 10:38miska
    Marky ja myslim, ze Kiwi je super, kdyby to napadlo me tak bych Kiwi taky pouzila :)
    25.8.2010 11:09Tabi
    Marky
    fotky super, já nevím, kde u nás udělali soudruzi z NDR chybu, u nás je to furt v poklusu o takovém spaní si můžu nechát zdát :)
    jméno je super, moc se mi líbí :)
    25.8.2010 11:13Káčula
    Kiwi je super jméno ;)
    25.8.2010 13:15monika
    Taky se mi kiwi líbí
    25.8.2010 16:18arturek2
    Mě se kiwi moc líbí, fakt originální jméno :)

    Jinak Mary já když byla těhotná, tak sem si řikala po porodu to bude lepší, ale prd, ta péče o dítě /v mém případě o 2/ je tak šílená, že je mi těch zvířat fakt líto... Doufám, že u vás tobude lepší a přeju hodně štěstí :)
    - - - - -
    samozřejmě myslim MARKY...
    25.8.2010 17:00Marky
    No dúfam to všetko zvládneme a bude čas aj na svište aj na bábo :)

    tu sú moje všetky videá, keď bude dačo nové ohlásim sa :)
    http://www.youtube.com/user/Marky491980
    25.8.2010 21:20Dominiminika
    Marky: to video nemá chybu :) ...skvělý seznamování ;D..aneb rande :))
    26.8.2010 09:37Tabi
    Marky
    paráda, hoď si to do infa k přezdívce, nebudou to muset hledat, až se budou chtít kouknout ;)
    26.8.2010 23:54Saninka
    Ahooooj :))) jak se mate? dlouho jsem tu nebyla...zkousky:/

    Marky: vynikajici video...:D Pupik to delal taky:D zkoukla jsem vsechny tvoje a jsou proste takovy jaky jsou prdisci:)))

    A&M: myslim si ze jestli jste je meli:( a vase polovicky je ted nechteji maji duvod... rozumim tomu ac zvirata miluju chce to cas treba se casem uvoli k alternative at uz mensiho sysma treba:D kterej je psounikovi podobnej:)) myslim si ze by LIDI nemeli soudit protoze nezname okolnosti a dalsi veci...

    z domova: Sysinka je teda hodnejsi:D ale sili po cemkoliv co muze narvat do drzky:D a je to mekky tak ze v tom muze spat:D takze se mi snazi servat tricka:D a kdyz teda ne ve jak kdybych ji vrazdila:D vam to nekdy nahraju az u toho nekdo bude:D nevim co s ni:D


    ad. ke zbytku se nebudu asi vyjadrovat protoze bych se akorat nastvala a nekoho urazila... mozna je to i lepsi:D:D:D pro nektere tady
    27.8.2010 17:53Marky
    Aleš tu máš to ďalšie video, čo sa u nás udialo za dva dni :))
    - - - - -
    http://www.youtube.com/watch?v=AnplCyX7J20
    27.8.2010 20:34Mia
    Nemate niekto skusenosti so "sebaposkodzovanim" psounov?
    Nas Nufi si dnes, k nasej hroze, odhryzol kusok chvosta (ocasu)!! Len taky maly kusok, hlavne srst, ale aj tak 1cm tkaniva. Nezda sa, zeby ho nieco bolelo, trochu mu z toho kvapkala krv, ale inak sa spraval uplne ako predtym.
    Je pravda, ze sa mi zda v poslednych dnoch nejaky nesvoj. Uz od siedmej mi zaspava v naruci a rano sa nemoze prebudit. A v poslednom case je uplne posadnuty jedlom, zeby to bolo nieco psychicke? Myslite, ze je to mozne?
    27.8.2010 21:54Marťas
    Marky: no to je boží...trošku, ne docela dost ti závidím...je to krása...
    Mia: ahoj, nikdy jsme takový problém neměli..fakt nevím..
    - - - - -
    Ales: Kiwi je ta samička z Flory?
    27.8.2010 22:28Ales
    Martas...neeee, ta je id chovatelky od Loun. Proc? Uz tam maji jen kluka???:(
    Marky...na video musim zapnout pocitac. Nejak se mi to na founu nechce rozbehnout:(
    - - - - -
    Marky....ty jsou tak nadherny:))))
    29.8.2010 10:29Nazgul
    Mia: Začínající podzim. Dělá si tukové zásoby na zimu, a pospává. U nás je tohle každý rok.
    30.8.2010 11:55Tabi
    Mia
    to okusování nevím, nemůže být z něčeho deprimovaný? A koukala jsi na ten ocásek, jestli tam nemá něco proč by si ho hlodal? ale spaní a jídlo může být jak píše Nazgul, u nás je spavec Rozárka, čím starší, tím větší, ale Julča toho nepospí moc ani přes zimu, asi aby jí něco neuniklo ;)

    Marky
    to je boží!!! a jak krásně Kiwi hýká :))))
    30.8.2010 14:21Lucies
    V noci ze soboty na neděli umřela Meggy. V sobotu jsem s ním byla na veterině - vypadalo to na zkažený zub. Doktor jí ho vytrhnul, dal analgetika, antibiotika, výživný roztok, ale stejně o pár hodin později zemřela. Pitva ukázala, že hlavní problém byl zhoubný nádor jater a ty zuby to jen urychlily :(
    30.8.2010 15:02miska
    Lucies: :(
    30.8.2010 15:02monika
    :-( ať to přebolí.
    30.8.2010 15:06Marky
    Lucies úprimnú sústrasť :(
    30.8.2010 15:26Ales
    Lucies...je mi to moc líto...:(((
    30.8.2010 16:30Tabi
    Lucies
    to je moc smutné ...
    30.8.2010 16:37Matylda
    Lucies.... :((( Držím palce aby to brzo přebolelo.
    30.8.2010 19:26riko
    Dobry den, chtel bych si poridit psouna a nejdriv bych se vas chtel zeptat jak je to s agresivitou psouna v riji? Jsou agresivni obe pohlavi? A da se to vyresit kastraci? A jsou vubec psouni vhodni jako domaci mazlici? Na internetu je dost info o psounech, ale rad bych slysel nazory lidi co maji psouny doma. Moc dekuji za kazdou radu a zkusenost.
    31.8.2010 06:19monika
    riko: jestli jsou vhodni jako domácí mazlíčci - to je věc, na kterou si po 7 letech chovu jednoznačně neumím odpovědět.
    lidi, co mají psouny ti tu nejspíš napíší, že psouni jsou mazlíčci, že je milují. Když má psoun dost velkou klec, může být i spokojený. Někteř blázni tady věnovali psounům třeba celou místnost v bytě, navozili jim do místnosti hlínu, aby si mohli dělat tunely a podobně a psouni se pak mají třeba i senzačně :) Takovému psounu závidím luxus, jaký mu páníčci dopřejou a je dobře, že mezi námi takoví jsou, když už většina z nás nemůže psounům dopřát normální venkovní ubytování. Osobně mám pocit, že psoun do klece moc nepatří (alespoň ten náš ji nikdy nepřijal) a většinu dne tráví spíš mimo klec. Ale je pravda, že při výrobě klece jsme byli velmi limitovaný tím, že máme malinký byt. řekli jsme si, že klec je nouzovka, a že psoun bude bydlet spíš v našem bytě. Což je ve výsledku pravda. Když ho zavřem, pokud se mu zrovna nechce spát, je to problém. Ale hodně by nejspíš tomuto problému pomohlo, když by měl větší klec.
    Ale máme to štěstí, že je furt někdo doma a může být většinu dne na volno, takže je to Ok. Ve výsledku my nechováme psouna v kleci, ale psoun bydlí v našem bytě, opužívá náš nábytek a tak :)
    Většina psounů jsou demoliční čety, ačkoliv někteří psychicky silní chovatelé je dokážou vychovat,či ničení věcí odnaučit. (myslím, že jsou to spíš výjímky). Podle mě jsou časově velmi nároční. Osobně myslím, že mít jednoho psouna, je mnohem víc náročné, než mít třeba psa. Psa člověk čapne a když jede do lesa na procházku, nebo na výlet, pes může taky. S psounem je to složitější. Venčit se dá, ale né, když se chce člověk třeba projít nebo někam dostat.
    Je časově náročný, ale osobně je to pro mě velmi příjemně strávený čas. Není to jen zvíře, je to miláček. Když miláčka ale na půl dne někdy zavřu, protože jedu třeba na nákup, a pak třeba do kina, mám výčitky a pospíchám domů. Kromě toho, že je to miláček, je to velké omezení. Někdy jsme třeba na návštěvě a nemůžem se nikdy zdržet, protože tušíme, že ta krysa doma zuří a chce se dostat z klece....
    Vše má své pro i proti. Psounova povaha je velmi společenská. Svou smečku prostě miluje a od určitého času sám vyhledává a je mu s lidmi dobře. Ale myslím, že do bytu spíš možná nepatří.
    Ačkoliv když mu dá člověk dostatek prostoru a opravdu velkou klec, třeba nakonec do toho bytu možná i trošku patří.
    S agresivitou jsme problémy téměř nikdy neměli. Akorát vůči cizím lidem, vůči cizím lidem jsou agresivní asi uplně všichni psouni. Osobně s kastrací velmi nesouhlasím, přijde mi to jako zbytečný zásah. Hlavně myslím, že čím se psounům lidi více věnují, tím větší je psoun mazlíček a hormonální změny s ním tolik nemávají. Ale možná budou lidi oponovat, protože je tu řada chovatelů, co se psounům věnují, ale agresivní jsou stejně.
    Já bych nekastrovala. Myslím, že když si člověk pořizuje zvíře, má to zvíře respektovat takové, jaké je a né si ho ,,upravovat" kastrací. Pokud to člověku nevyhovuje, má raději šáhnout po jiném zvířecím společníkovi. To je můj názor, kterému jistě taky bude a může hodně lidí oponovat.
    Když jsme si pořídili Ferdu, počítali jsme s tím, že pár měsíců v roce to bude agresivní poděs. Ale předem jsme byli rozhodnutý, že na kudlu by jsme ho nikdy neposlali, že prostě musíme zatnout zuby. Není kastrovaný a myslím, že těžko bychom našli mezi psouny větší zlatíčko a mazlíka. Nějaký incidenty jsme kdysi měli (spočítali bychom je na jedné ruce), ale to byly spíš takové zkraty, nikdy dlouhodobá agrese vůči páníkům a žádné hlubší zranění. Ale i s tím je nutno počítat, ačkoliv u nás k tomu nedošlo.
    31.8.2010 06:59Marťas
    Lucies: moc mě to mrzí..upřímnou soustrast...
    31.8.2010 07:02Marky
    Monika pekne napísané, máš plno energie za rána :)
    31.8.2010 07:51lucies
    Ahoj, díky všem. Ještě chci dodat, že v sobotu byl na brněnské veterině doktor Hauptman a musím říct, že jeho přístup byl výborný. A věřím tomu, že kdyby to byly jen ty zuby, tak by Meggy z toho dostal. Ale přírodě bohužel neporučíme:(

    monika: Krásně a výstižně napsané :)
    31.8.2010 11:35monika
    Lucies, Marťas, díky, ale myslím, že riko čekal nějakou diskuzi :) Nejen můj monolog :)) Tak taky něco přihoďte :)))
    31.8.2010 11:42miska
    riko: muj prvni samecek nikdy agresivni nebyl. Myslim, ze to bylo zpusobeno urcite tim, ze jsme ho meli samotneho. Muj druhy samecek je mazlik, ale jakmile u nej prijde rije (letos o par mesicu driv) tak je to agresivni bestie, ktere se bojim strcit ruku do klece, abych mu do misky mohla dat papani. Takze letos uz prokousnuta noha...trva to od konce cervna a bohuzel to vypada, ze to jeste nejaky ten mesic trvat bude. Presto bych ho nikdy vykastrovat nedala, nehlede na to, ze uz ma 3 roky a je na kastraci pozde a vet mi rikal, ze je u techto zvirat i vysoka umrtnost pri kastraci.
    - - - - -
    Jinak toho druheho mame jeste se 2 samickami
    31.8.2010 12:05Marky
    Prepáčte, že otravujem, ale poprosil by som Vás o hlasy. Georgo súťaží o naj domáci miláčik :)
    http://lepsiebyvanie.centrum.sk/nasi-milacikovia/694267/naj-domaci-milacik-1172:-georgio
    31.8.2010 12:44OL
    já sem na tom byla nejhur.mně mlátil v kuse 5měsícu,vyhnal až na chodbu a dělal to i ten minulý.chodila jsem na a.kurz s paní co její psoun mlátil návštěvy nechala ho kvuli tomu vykastrovat a beztak to nepomohlo.pořid rovnou 2.1by bylo smutno.------lucy mrzí mně to,byla jsi na něj moc hodná,to bylo bezva jak si mu pořídila toho kamoše.já se stím nějak nemužu srovnat.
    31.8.2010 13:41arturek2
    Marky, dala jsem Georgovi hlas:) Jen mě překvapil popis: "svišť prériový" tak se jim řiká na slovensku?

    Lucies, je mi to moc líto, drž se!

    Riko, každý psoun je úplně jiný, třeba ten můj je magor, začně nás nenávidět v říjnu a nesmim na něj šáhnout do března. Kdežto samička je milionová a po celý rok naprosto v pohodě. Stejně jako Monika i po letech nejsem schopná říct, jestli to jsou domácí mazlíčci. Jsou to úžasný vychytralý zvířata, který umí nádherně ukázat svojí lásku k pánovi, naproti tomu je tady bohužel ta říje.Kastrace je podle mě krajní řešení a opravdu bych jí nedoporučovala, proto pokud nejste ochotní přijmout občas agresivní zvíře, chce to jiný výběr zvířete :)
    31.8.2010 14:00Marky
    Arturek ďakujeme. Áno po slovensky je to taký preklad, väčšina ľudí si podľa toho názvu myslí, že je zákonom chránený, lebo tie v Tatrách sú chránené :)
    No mňa tento rok čaká s Georgom prvá zima. Georgova srsť zhuňatela - vyzerá dva krát tak tučný :) a celé dni prespí. Zato Kiwi je ako nekonečná baterka, celý deň je hore a aj v noci drží stráž a na každý pohyb a buchot sa preberie :)
    S Georgom sa majú radi, v klietke mu Kiwi nevadí, ale zo svojho domčeka ju vyhadzuje, asi sa mu nechce tlačiť :)
    31.8.2010 15:12lucies
    monika... Myslím, že jsi to vystihla naprosto přesně.:). Navíc já mám zkušenosti jenom s holkama:)

    OL... Já jsem teď ráda, že jsem malou koupila. Pomáhá mi se z toho dostat. Sice jsem přemýšlela, že k ní pořídím ještě parťáka, ale nemám teď na to náladu. Navíc se malá zase kamarádí se syslama, tak zatím je v pohodě. Uvidím, jak si s něma bude rozumět, jak vyroste. Navíc si myslím, že si teď lidi nakoupí psouny, když jsou tak snadno k mání a během chvilky se jich budou zbavovat. Takže je pak budeme zachraňovat...
    Přeju Ti, aby jsi se z toho co nejdřív dostala...
    31.8.2010 15:23Marky
    Jedna otázka na vás. Ako naučím Kiwi na pítko? Zrejme nevie na čo to je, skúšal som jej ho aj dávať do papuľky a kvapkal vodu, ale asi nepochopila, na čo je :)
    31.8.2010 15:25miska
    Lucies: no to jo, od nejakych lidi uz jsou i 2 nabidky na http://www.psouni.estranky.cz/ na druhou stranu ti co jsou ted v Krpoli jsou zlati.... :)
    31.8.2010 15:28Ales
    Marky...tak od nás tam máte taky hlas:)
    31.8.2010 16:43lucies
    Marky...Mně taky malá pije z misky, připadá mně, že se jí to líbí víc :)

    miska...A bude jich víc. Chudáci malí...V tom Krpoli jsou zlatíčka, ale už ne tak jako ti první (moje Mimi :) ).
    31.8.2010 18:10OL
    já teda asi zachráním toho chudáka z plzně.ted nemužu olina má něco s dýcháním d.mi to zakázala má lekvar do pusy.by jsem si nic nepřinesla ale když tam chudák žije už tak dlouho.....nemám vubec chut co jsme prožili to zažil jenom aleš.ale je mi ho líto.a prý je obří a mně se obři líbí.už jsme zvyklí že nás přes zimu terorizoval.
    31.8.2010 18:44Marťas
    Marky: tak jeden hlas pro Georgeho, zítra můžeme zase, nebo ne?
    - - - - -
    Co se týče pítka, zavěs ho,a buď se chytí a pokud ne, měj v kleci i misku s vodou, třeba když uvidí Georga, tak to zkusí taky
    - - - - -
    Monika: moc krásně napsaný....se vším souhlasím, kastraci bych absolutně zakázala, Čipánek nás taky teroriizoval někdy tři někdy čtyři až pět měsíců, ale jinak byl největší mazel na světě/jenom pro nás/, ostatní co nepatřili do stálé smečky, tak by bych schopný sežrat za živa.
    Prožili jsme spolu krásných osm let, moc mi zpříjemnil život /noční spánek ve spacáku.../a nejenom on. A opravdu je třeba se jim maximálně věnovat, věnovanou lásku několikanásobně vrací.....
    31.8.2010 19:16Marky
    Marťas neviem ako je to s tým hlasovaním, či sa dá na jedno meno len raz, alebo každý deň. Ale ja t tiež pre istotu zajtra skúsim :)
    31.8.2010 19:50Marťas
    Marky: taky to vyzkouším, třeba to vyjde....Georgo vyhraje, je nádhernej..
    31.8.2010 20:13radus
    Formulář pro prohlasování Georgovi není nijak zabezpečený, poslala jsem dva hlasy za sebou z jedné IP a prošlo to.
    31.8.2010 20:18Marťas
    radus:super, díky za info