od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Březen v roce 2011
  • Zobrazuji 135 zaznamu.
  • 1.3.2011 08:35monika
    Natálie,
    Bude to znít možná praštěně, ale co se domluvit s Alešem? bude ti je chodit mazlit, když mu budeš důvěřovat a dáš mu klíče :)

    Možná by to bylo řešení i Alešovo domácích neshod :))) By měl ,,napůl svoje" psouny ubytované u tebe :)))

    Co Aleši? :) Nevím, jak daleko od sebe bydlíte...

    Možná je to blbost, ale možná by jste si oba trošku vypomohli, když Alešovi jeho přítelkyně psouníky nechce dovolit.
    Pokud se nepletu, oba jste z Prahy...tak pokud ne vyloženě každý z jiného konce, třeba by to nějak trochu šlo? :)
    1.3.2011 11:07Natálie
    Děkuju vám všem za reakce. Trochu jste mě uklidnili, že by to šlo i když na ně budu mít času méně. Pravda je, že když jsou dva, tak se zabaví lépe. Spíš se bojím, že i když je pustím proběhnout, tak si moc nezaběhají, protože mám opravdu malý byt, takže v té jedné místnosti to žádné terno nebude. Teď měli svojí místnost + běhali po celém bytě, když jsme byli doma. Když si je nechám, tak přijdu domů večer (nejspíš už budou spát) a občas je pustím o víkendech, když nebudu v práci a to budou běhat po té jedné místnosti.

    Kdybych věděla, že je někdo bude mít rád, bude je mazlit a bude se jim věnovat, tak asi zatnu zuby a dám mu je, protože by mi sice hrozně chyběli, ale řekla bych si, že se budou mít lépe. Ale musel by to být člověk, který psouny už někdy měl (Kvído je v zimě vzteklouš a tak je třeba s ním zacházet opatrně), musel by si je vzít oba a musel by počítat, že to s nimi nebude lehké, protože jsou přeci jen už starší (6 a 5) a mají svojí hlavu. No je to prostě těžký.

    Monika, Aleš: já jsem pro, jestli Aleš touží po psounkách a chtěl by přijít na mazlení, nemám s tím problém :) Nejsem věčně doma, možná by byli rádi. Ale Kvído je občas takovej ostřejší. Ale po kratším vyjednávání s pastou pro hlodavce v ruce se dá mazlit i on :) Bydlím na Letné.

    Nemáte prosím někdo email na Jolly? Zkusím se ještě poradit s ní a uvidím. V současné době se kloním k tomu si je nechat i za těchto podmínek, pokud se nenajde někdo ideální, komu bych je svěřila s pocitem, že se u něj budou mít lépe než u mě.
    1.3.2011 11:56Simča
    Natálie,
    my máme psounku teprve dva měsíce a dosud mě nenapadlo,že by mohla strádat, když má na vyběhání "pouze 25m2" a to se jí tam motáme ještě 3lidi :c). Celý byt máme 39m2 (WC + dětský pokoj má zakázáné-hračky by to nepřežily).
    1.3.2011 12:03Natálie
    Simča: máš pravdu. Ale já myslím hlavně na tu četnost pouštění, než na ten prostor. To asi hlavní problém není. I když jsou ted zvyklí na větší výběh, takže nad tím taky uvažuji, ale trápí mě to vlastně nejméně.
    1.3.2011 12:20Radka
    Natalie - ja jsem tohle taky resila ( rozchod s pritelem + dlouho v praci), nakonec me premluvili nasi, at je dam k nim na zahradu .. bydleli tam 3 roky a ja to k nim mela daleko, takze jsem je prisla pomazlit jen obcas a nasi je tak maximalne nakrmili, ale myslim, ze tam spolu byli stastny ( vybeh tak 3x2 metry) .. tim chci rict, ze kdyz jsou dva, tak je asi jedno, ze na ne nebudes mit tolik casu a taky tim, ze jsou starsi, tak toho vic prospi ... ja uz bych to podruhe neudelala, uz bych si je nechala ...
    a taky je dobre, ze se ted stehujes, protoze Kvido nebude mit svoje teritorium a tim si lepe zvykne treba prave na Alese, kdyby je chtel chodit mazlit ( muj Fidak byl hrozne na svoje teritorium, ale kdyz jsem ho ted na posledni mesice vzala domu a novemu priteli, tak byl moc hodny a kousat nechtel) ..
    no preju Ti, at to vyresis k oboustrane spokojenosti :-)
    1.3.2011 13:23Natálie
    Radko, díky! Možná máš s tím teritoriem pravdu. Kvído je právě dost nerví na cizí chlapy a tak se bojím, jestli s ním nový přítel bude vycházet. A on se toho z mého vyprávění bojí taky :) Ale zároveň mi řekl, že si je mám klidně nechat, že to s nimi zvládneme, takže mě podporuje. Asi je fakt, že když půjde na jiné místo a od začátku se občas s přítelem uvidí, tak si na sebe zvyknou.

    Jinak moji rodiče mají také rodinný dům se zahradou. Jak jste jim tam ten výběh udělali, aby se nepodhrabali? Možná na léto by to tam měli fajn.
    - - - - -
    Radko, ještě mě napadá, když byli dva, co se pak stalo, když jeden umřel? Jestli tedy nejsou ještě oba naživu. Dost se bojím, co by bylo s Agátkou, až Kvído nebude a já jí nepořídím kámoše.
    1.3.2011 13:34Radka
    Natalie - Betynka umrela v listopadu ( zrejme starim, kupovala jsem ji strasi), Fidaka jsem si okamzite vzala domu a poridila mu malou psounku ( to mu bylo 5,5 roku) moc nadseny z toho nebyl, byl to starsi pan co rad spal a ona byla rampejznice silena :-), ale treba to bylo tou nemoci .. bohuzel Fidatko umrel 2.1.2011 na plicni nador ..... je to tezka otazka jestli ke staremu psounkovi porizovat maleho, uz to tady taky nekdo resil ...nevim ?? ted mame doma asi 10ti mesicni holku a desim se leta, protoze nebudu mit tolik casu se ji venovat, tak pomalu premyslim jeste o jednom, ze bych je na leto dala k nasim a na zimu si je brala domu, ale asi to necham az jak to bude v tom lete opravdu vypadat ...
    .. aby se ti nepodhrabali, tak by bylo dobre zakopat do zeme nejakou plastovou vanu (bazen - dle velikosti vybehu), videla jsem to u jednoho chovatele a moooc se mi to libilo ... ja jsem u nasich obsadila stary sklenik, zastresila aby tam nebylo moc vedro a kdyz bylo nejvetsi parno, tak jsem jim tam pustila vetrak ..
    1.3.2011 13:57Natálie
    Radka: s tím mladým psounem ke staršímu máš asi pravdu. Kvído si na Agátu zvykal celkem dlouho a to jsou jen rok od sebe. Ona po něm furt skákala a chtěla si hrát a kousala ho a zlobila a jeho to otravovalo a furt jí odháněl. Pak to bylo fajn a teď někdy pozoruju, že on jak je starší, tak chce ležet a spát a ona různě štrachá a ruší ho a on jí třeba za trest vyžene z domku a štěká na ní. Ale to se spíš tak škádlí. Jinak se maji rádi. Furt se různě pusinkujou :)

    S tím výběhem je to fajn nápad. Možná bych jim to udělala na chalupě, kde přes léto budeme s přítelem. Protože pokud si je nechám, aspoň bych jim to vynahradila přes léto, kdy mám toho času trochu víc. Ale taky ne moc :/
    3.3.2011 19:16Larka
    ahoj, hlásím pokroky, tento týden jakž takž spíme celou noc, včera jsme byli poprvé venku - ale byl to boj, navlíkání kšírů nebude oblíbená činnost ...
    dcera měla u nás holky ze školy a jedna jí strčila v nestřežené chvíli kousek koláče, sice jsem jí ho vytrhla z tlapek, ale něco zblajzla , tak mám obavy aby se nenafoukla, nebo něco :-(
    4.3.2011 12:15radus
    Upozorňuji na inzerát https://www.kralici.cz/psouni/inzerce.asp?app=0 . Kontaktovala mě paní Hrabošová, která daruje mládě psouna. Nemůže se z časových důvodů o samečka starat a chtěla by ho co nejdříve umístit u nového chovatele.
    4.3.2011 13:12standa
    Já se snažím od 10 h se jí dovolat,ale boužel je tam pořád hlasová schránka :-(
    4.3.2011 16:34Tabi
    Natálie
    poslala jsem Ti ty kontakty na Jolly ;)
    4.3.2011 17:47Romeo
    Tak psounek zadarmo už jede do Karlovek Varů
    4.3.2011 18:44Marky
    Romeo si chcel aj samču? :)
    4.3.2011 19:11Romeo
    Ano..protože tenhle Piškot je tak nudnej nehraje si nemazlí se vůbec nic jen se tak prochází a žere nic jiného,když ho vemeš do ruky tak se tak vrtí že ho musíš položit....tak si myslím když mu seženu kamaráda tak se třeba změní
    - - - - -
    MaRKY:::
    4.3.2011 21:06OL
    kamoše mu doporučuju,psounek nemá být žádný sám.já to mám taky tak.matýsek o mně nestojí.ale mám z něj radost.jak pořád hýká,panáčkuje,a vadí mi že nechce chodit po bytě.hlídá si svuj pokoj a nanejvýš chodbu před pokojem.asi4krát narychlo omrkl obývák,ale to proto že hledal olinu,ta chrápala u mně a asi mu bylo smutno.co psoun to radost.a zkus ho odnést a mazlit v posteli.já ty 2 mám vymazlené ale v ruce je nemývám.leží někde a škrabkám pacičky,kytečku a tak.no vlastně s matesem ted nejde komunikovat,už 5měsícu má to chřestící období.
    4.3.2011 23:33Ales
    Romeo...to vis, kazdej psounek je jinej:)...on si treba zacne hrat, az bude jaro...a kamoska mu urcite udela radost:)...malinkej neni nudnej, jen proste jinej, ma jinou povahu...ale to se muze casem zmenit, az se poradne zabydli:)
    5.3.2011 11:59OL
    jo.laura byla pěkně dlouho protivná.sem na ni byla naštvaná.a jaký postelák se z ní vyklubal.ona normálně v noci se stěhuje.tam pospí,pak se zase přestěhuje,kvuli ní nikde nezavíráme,normálně se jde vyčurat a zas přijde s mokrým zadkem.žádné zvíře by nám nedělalo takovou radost.mně jiní hlodavci kromně potkánku přijdou primitivní.ještě by mně zajímalo jak se dá vymazlit činčila
    6.3.2011 09:07Simča
    Tak jsem tu naši holku přechválila... Tento víkend zvládla asi vše co za dva měsíce vzorného chování zameškala. Nejprve krapet upravila záclonu..pak mi prohlodala prostěradlo..nakonec i polštář s novým povlečením, vždy stačla maličká chvilka a Piši zobla sem a zobla tam:) Teď ji naháním po pokoji,protože zkouší odolnost koberce. Jinak odhlodala kus dveří a futra! Nožičku od nočního stolku. Je to super..vůbec netíhám.
    6.3.2011 10:26Ales
    Jak tu pred casem probehla diskuze na tema behatko...tak na tomhle videu je videt jedno, co vypada pro psouny dost velky a otevreny:)...asi bude vyrabene:)...mimochodem i to video je bozi:)))

    http://www.youtube.com/watch?v=wW8S-iS4qo8&feature=youtube_gdata_player
    7.3.2011 16:01Romeo
    nikde nikdo....to se u vcás nic neděje?
    7.3.2011 16:07Ales
    Romeo...už jsme se chtěl taky zeptat:)))
    7.3.2011 18:14Romeo
    normálně tu chcíp pes
    7.3.2011 18:32Jindra
    prériovej?
    Dneska tu měla Mirka na návštěvě pojišťovací agentku. Ňufík vycítil příleřitost a usadil se jí na klíně a ta koukala když tam seděl a odmítal se odstěhovat a dožadoval se drbání.
    7.3.2011 21:04Larka
    Pišta začíná nějak smrdět :-) předpokládám že ty 3 žlázky u zadečku jsou pachové akorát jsem nezjistila kdy je používá a vlastně proč - jak tchoř na odstrašení nebo na "vítání" ?
    zvykla si potvůrka chodit čůrat v kuchyni za radiátor - dala jsem misku s pískem ,ale tam se uvelebila ke spaní a v pokoji chodí za postel, takže vytíráme a vytíráme,
    v kleci má taky záchůdek , ale chodí na na škubací polštář
    7.3.2011 21:07OL
    teda to je nespravedlnost.mates je už pět měsícu nedobrý jak čert a jindra si klidně mazlí nufa.a nuf v zimě nekouše??jak to že já vždy narazím na takového obranáře.
    7.3.2011 21:09Jindra
    Larka: ono je to trochu obráceně - začne někam chodit na záchod, tak tam dej kočkolit.
    Jo a pachové žlázy jsi určila správně, používá je jako tchoř pro odstrašení.
    7.3.2011 21:12Larka
    no tak to nás už asi má plný zuby :-)))
    jejich používání jsme "pocítili " až teď poslední 3 dny

    no právě chodila za radiátor, tak jsem šupla misku a začala chodit vedle...
    no a za postelí je jen taková mezírka, to nevím co tam vpasuju

    kočkolit bych zkusit mohla, zatím jsme měli jen písek nebo drť
    8.3.2011 05:46monika
    Aleš, Romeo:
    U nás nic novýho, dopoledne mazlíme páníky, pak koušeme a ničíme koberce a upravujeme byt podle svejch představ - prostě zlobíme páníky, v koupelně čůráme kde se nesmí, odpoledne si chodíme lehnout do pračky a na páníky kašlem, abychom mohli zlobit v noci... :)
    Jinak teda změna je u druhýho páníka. Zdá se, že už konečně Oskarovi ,,odpustil", že to není Ferdík a nějak to přijmul. Nebo spíš teda odpustil nám, že jsme Ferdíka tak rychle nahradili.
    9.3.2011 08:59monika
    Čau lidi,
    Zajímalo by mě, kolik lidí by mělo zájem udělat na jaře nějakej psouní srazík.
    Až bude teplo - tipuji tak duben, květen, nějaké odpoledne v sobotu nebo neděli. Udělalo by se to někde v přírodě, mezi Prahou a Plzní.
    Kandidáti na venkovní setkání jsme zatím 3 - Radka a její Barča, my a náš Oskar, Aleš (zatím bez psounků).
    Představa je udělat to někde v přírodě, napadl mě hrad Točník, pod Točníkem je myslím fotbalové hřiště, psouníci tam možná můžou běhat. A myslím, že je tam i posezení pro lidi.
    Až něco konkrétního s Radkou a Alešem domluvíme, dáme to sem.
    Ale předběžně by mě zajímalo, jaký by byl zájem a kolik psouníků by se možná dostavilo...
    Představa megasrazíku s mnoha psouny je velmi zajímavá - vždycky jsem chtěla vidět hodně psounů pohromadě.:) Ale když se nás sejde psouníků třeba jen 5, taky to bude jistě zážitek :)
    9.3.2011 09:19Marky
    monika škoda že ste všetci tak ďaleko, ja by som sa veľmi rád osobne s každým stretol :)
    9.3.2011 10:29Simča
    Monika,
    určitě to není špatný nápad :c). Pokud nám do toho něco nevleze,tak s Piškotkou můžete na srazu počítat.
    9.3.2011 12:39Lucies
    Monika...Praha je pro mě docela daleko, ale třeba se nám podaří podobnou akci provést i v Brně :) Jen si nejsem jistá, jestli by ty moje magorky venku nezdrhly...
    9.3.2011 13:05Romeo
    Brno je ky moc daleko....dejte mi adresy a zkusím najít nejaký střed pro všecky nějakej střed
    9.3.2011 13:37miska
    Souhlas s Lucies se vsim, taky jsme z Brna a Praha-Plzen je dost z ruky :) A nevim jestli bych je vsechny po sraziku pak posbirala :)
    9.3.2011 14:08Marky
    Mne by vyhovovala ešte ako tak severná morava :) Dakde v okolí Ostravy
    9.3.2011 16:22Romeo
    to se nedá......vše je to také rozházené
    9.3.2011 18:47OL
    ti moji by se v přenosce pozabíjeli a kšíry nesnáší.strašně v ní mlátí,chtějí pryč.matýsek se ani nehne.je strachy uplně paralyzovaný.tak tak to zvládneme na bílou horu.
    9.3.2011 19:54Larka
    pro nás leda Brno a okolí, ale nevím , nevím zatím jsme byli venku jen 2x , lítá jak pominutá a já za ní vlaju na vodítku a navíc se jí povedlo 2x si ho sundat - dostat ji do kšírů je boj na půl hodiny
    neumím si ji zatím nějak představit volně venku...

    nemáte někdo zkušenost s takovým tím pružným síťovaným postrojkem? ty kšíry má buď utažený moc a piští nebo málo a sundá je

    jo a naučila se tak dlouho rumplovat s dvířkama od klece až je vyviklá a odhákne zavírání, takže dnes lítala volně po pokoji, když byla sama doma, ale nic nezničila, chrápala za postelí :-)
    9.3.2011 23:27Marky
    Larka sieťový postroj mám doma, klasické kšírky bola záležitosť na pár sekúnd a bol z toho vyzlečený. Sieťový postroj sa im nikdy nepodarilo dať dole, ale skúšal som to zatiaľ len doma :)
    10.3.2011 07:55monika
    Včera myšák poprvé pozdravil páníky, když se vrátili za nim domů :)
    11.3.2011 08:39OL
    se mi stalo něco zajímavého.laura spala se mnou,šla sem do kuchyně,a proto že tam bydlí chup kterého bije musíme pečlivě zavírat aby nebyl masakr.takže za mnou nemohla a normálně na mně čekala na chodbě.v noci.ted sem šla na net,ona taky.vždy sedí u nohou ted skočila na židli a musím ji držet v náručí.ona se ode mně nehne.a taky si nenechá nic líbit.sem si nechtěně na ni lehla mně jemně kousla.jak sem tady kdysi ošklivě psala o morčatech a králících,takový vztah se s nimi nedá navazat.
    11.3.2011 08:47monika
    OL - Ferda byl taková doprovodná myš poslední dva roky života. Nehnul se od nás. Když jsme byli doma, byl s námi 24 hodin. Když jsme ho nechali v posteli, přišel za námi na záchod, do kuchyně, na gauč. Byl strašný zlatíčko. Nechtěl nic jinýho, než mazlit.
    11.3.2011 12:57OL
    zítra se všemi mažu k doktorovi.chodili sme na injekce,ani ten nový šampon nezabral.je mi jich líto,máme nejlepší d. ,po každém koupání peru hnízdo,a nemužem se toho zbavit.myslím že to chytily z hnusu v kleci.jak sme koupili tu klec,s o-l.bylo tam něco hrozného.pán jim jen přihazoval seno,zespodu hromada bobku smíchaná s kukuřičným stelivem.mamku z toho málem trefil šlak jak to viděla---prostě to těmi šampony udržuju,už měli tři druhy,ale neléčí.sem zvědavá jak si d.poradí ted
    11.3.2011 12:58Jindra
    Mirka takhle se Žofindou provozovala zimní tréning. Žofinda za ní běhala, tak spolu běhali po obejváku a chodbě to bylo dost legrační. Dneska už je na to moc líná jen si sedne a počká.
    11.3.2011 16:21Natálie
    Tabi: za kontakt na Jolly děkuji. Ozvu se jí a poradím se i s ní. Musím to bohužel řešit co nejdříve, protože už brzy je musím vzít buď k sobě a nebo najít někoho, kdo by myšky chtěl. Je to zapeklitý :(
    12.3.2011 20:10MÁJA
    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, co známená, když můj psoun (Koudy:-) nějak začína blobnout třeba buší hlavou do postele jak rocker, schazuje věci co sou na posteli apod? :D Předem díky za odpověď;-)
    12.3.2011 20:42Jindra
    Mája: pokud myslíš třeba to co předvídí Žofinka tady http://www.fucik.name/Zofka/ na druhém videu, nebo dál na videích "stavba kopečku", tak to znamená, že se rozhodl si někde vybudovat rozhlednu a stěhuje si materiál a udusává terén aby byla rozhledna dost pevná. Bušení nosem se obecně používá k upevňování hlíny, ale v obejváku asi hlínu nemáte a tak to provozuje jinde.
    13.3.2011 00:53Romeo
    SUPER :)) http://www.youtube.com/watch?v=u4f_-nVS9N0&feature=related
    13.3.2011 08:44Simča
    Zdravím, tak Piškotka se nám pěkně převléká..svrchní chloupky odložila a teď tu běhá jen v šedém plyšovém pyžámku:c) Jsem zvědavá jak rychle opět zaroste.
    Jinak si vyrazila přední zoubek :c( hupla z krabice na plovoučku a přistála na čumáčku, druhý den byl zoubek fuč, ale asi jí to nevadí..baští tvrdý chlebík a ani nemrkne.
    Asi vám chce také něco napsat..snaží se mi rozebrat klávesnici.
    13.3.2011 09:05MÁJA
    Jindra: Díky moc, jinak úžasná videa:-)
    14.3.2011 05:49monika
    V sobotu byl Oskar prvně venku, byl teda pěkně vyplašenej, takže to zrovna idilka nebyla.
    Taky si furt sundaval vodítko. Má nějak jinou anatomii, než měl ferdík, takže mu nějak nedrží, nebo ho škrtí...kompromis zatím nenalezen, takže to měl spíš volný a sem tam se z toho vyvlík. Byli jsme venku asi hodinu.
    První fotky zde. Nejsou nic moc, ale co se dá dělat (ty barvičky se mi nějak nepovedly, příště zkusíme jiný režim)

    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=491
    14.3.2011 15:54miska
    Ahoj, jak dlouho meli vasi samci to jejich agresivni obdobi? Me uz to prestava bavit, u toho naseho, uz to trva od cervna s mensima prestavkama. Ja uz fakt nevim co s nim mam delat, holkam dela neustale zle a to co predvadi vuci nam uz fakt neni normalni. Uz ani nedokazu spocitat kolikrat se na me zniceho nic vrhl a ja jen tak tak stihla uhnout. Kdyz ho dame bokem tak tak vyvadi, ze mam strach, ze si v te kleci neco udela. O tom, ze se nevyspime ani nemluvim. Vzdycky jsem byla naprosto proti kastraci, ale uz mi dochazi trpelivost a zacinam nad tim dost vazne uvazovat
    - - - - -
    Myslim jak dlouho vkuse, protoze 3/4 roku asi normalni neni, ale treba me nekdo vyvede z omylu
    14.3.2011 16:50Larka
    monika - to jsem ráda, že nejsme sami - stejný problém, buď je jí to velký, nebo piští, že asi škrtí, připadne mi hned tlustá, hned rozpláclá...
    kšíry nandáváme půl hodiny a ze sebe je má do 30 sekund - stačí nemít napnuté vodítko
    - - - - -
    minulý týden to bylo paráda, v noci spala a ve dne si hrála pod skříní nebo za radiátorem, kde škubala krabice nebo ručník ,sem tam přiběhla se nechat podrbat, idylka...
    bohužel v sobotu objevila, že se dají kousat dveře, takže jakmile je puštěná v kuchyni, okamžitě bere roha ke dveřím a jen odháníme , po chvli začne zuřit, jde do klece a tak furt dokola

    když ji pustím v pokoji, tak jen zaleze za postel a chrápe - což nechci, pak nespí v noci

    a hrozně se jí líbí u radiátoru, nemůže z toho tepla, třeba pelichat? pořád se nahřívá u trubek a ty stopnout nemůžu
    14.3.2011 18:31OL
    muj chup bydlí u trubek celou zimu.odjakživa.------miško,nic si z toho nedělej.mates chřestí od září.bez přestávky.my jsme si na nedobré psouny zvykli.a co kdyby ti umřel.---danda chřestil taky pul roku.o to víc sem se těšila na mazlení s ním.a před tím ten taky tak.jen jindra má nějakého hodného.když se jelo do plzně pro matesa,se počítalo s tím,že obsadí byt-on obsadil jen jejich pokoj a chodbu před ním,a bylo jasné že budem pokousaní.ale on kousne jen jako křeček,já sem si myslela že neumí a ten muj si zase myslí že umí kousnout ale nechce.i když skončí v noze,žádná hruza.psouní samci jsou obranáři,a i když je to k zlosti,člověk by je mněl pochopit
    14.3.2011 20:37miska
    OL ja to zvire miluju, ale uz opravdu nevime co dal. Ja vim, ze umi byt i mazilek, ale toto trva uz opravdu hodne dlouho. Kdyby se aspon snesl s holkama, ale on jim opravdu dela zle, protoze ony se proste parit nechteji. V sobotu jsem zjistila, ze ma Barunka ukousnutou asi tretinu ocasku. Nevim kdo ji to udelal, ale sama si to urcite neudelala. S nima byt nemuze a kdyz ho dame do jine klece tak si ani zdaleka neumis predstavit co vyvadi, amok je slaby slovo a kdyz se jeste par dni nevyspis, protoze v noci dela strasnej bordel tak je to fakt na palici
    15.3.2011 05:55monika
    miska - moc vám nezávidim, číst takový věci mi zahání myšlenku na psounici...tahle agrese, co jsem tak četla, je většinou spojená s tím, když má člověk psounů víc.
    My měli Ferdíka samotného a byl to fakt mazlíček...hryznul nás všehovšudy asi jen třikrát a navíc to bylo jen trošku, spíš pro výstrahu, žádné takové to vyloženě hodně agresivní kousnutí.
    Doufám, že až Oskar doroste, nebude takovej rapl.
    Jinak teda zmetek to je. Jakmile otevřu dveře do pokoje, hned skáče na postel a značkuje....to je vteřina....takže pereme skoro každý den :(
    Přemýšlím, že bych ho tak na týden nechala v kleci, aby pochopil, že jeho je jenom klec a ne celej byt, protože čůrá všude :( Jenže nějak na to nemam srdce...sice je mazlík, ale v tom ničení a čůrání je to docela nesnesitelnej psoun :(
    15.3.2011 06:58miska
    Ja si myslim, ze kdyz je samec sam tak tohle agresivni obdobi nema urcite. Protoze jeste pred Matyskem a spol. jsem mela samotneho samce, udajne odchyceneho primo z prirody, kterej byl dost divokej, ale nikdy ne agresivni, bylo jedno jestli bylo jaro nebo leto, byl furt stejne mazlivej. A dokud jsme meli Matyska samotnyho tak byl taky v klidu. Az kdyz jsme mu privezli holky tak to zaclo
    15.3.2011 09:55Radka
    ahoj vsichni, chtela bych se s vama tak nejak polorozloucit :-( ... po dlouhem dlouhem zvazovani vsech pro a proti jsem se nakonec rozhodla Barcu darovat Romeovi :-) ..vcera jsem mu napsala a on si pro ni hned prijel ..nerikam, ze to neboli a ze mi nechybi, ale to jak ji Laura porad kousala a i to, ze nam nakonec vysla koupe male lodicky a leto tudiz dubeme travit prevazne venku rozhodlo....Barunko, moc ti preju at jsi v novem domove stastna a netrap moc Piskotka II ! .. mejte se a diky za vsechno
    15.3.2011 10:17Tabi
    Radka
    nesmutni, určitě bude Barušce u Romea dobře :), Ty se měj taky moc krásně a někdy se na nás přijď mrknout ;)
    - - - - -
    miska
    já jsem sice taky proti kastraci, ale pokud by to bylo dál neúnosné a nechtěla bys Matýska dát jinam, tak bych to asi zvážila, držím palce, ať je líp
    15.3.2011 13:34miska
    Tabi jinam ho nechci dat v zadnym pripade! No rikala jsem si, ze dnes zavolam na veterinu a poptam se co si o tom veterinar mysli, ale nemam ani odvahu tam zavolat. Meli by jsme jit uz na kazdorocni preventivku, ale bojim se, ze by pan doktor prisel o prsty :)
    15.3.2011 14:52Tabi
    miska
    Nazgul má Josého taky kastrovaného a spokojeně užívá života, ... doufám, že i bez Sárky to teď zvládá dobře ..., tak uvidíš, dej pak vědět, koli prstů vetovi zbylo :P
    15.3.2011 16:35Lucies
    miska...Neboj, sama víš, že na veterině ti dobře poradí a jestli se na kastraci dohodnete, tak tam bude v nejlepších rukách :) Rozhodně ti tuhle situaci nezávidím :( Ale kdyžtak řekni Matýskovi, ať ty vety nekouše, ještě je budeme potřebovat :D

    Radka...to je škoda :( Ale u Romea jí bude určitě fajn :)
    15.3.2011 17:08miska
    Lucies: Ja mu to klidne reknu, ale vis kde me momentalne ma... :)
    15.3.2011 18:06Lucies
    miska :D
    15.3.2011 19:12OL
    to sem zvědavá kdy piškot začne romea mlátit
    15.3.2011 20:00Larka
    monika
    značkováním myslíš to čurání všude předpokládám, Pišta to teda dělá taky a na to jak sem četla, že psouni nesmrdí (a víceméně kvůli močení a smrádku z něj jsme nechtěli chovat vakoveverky) tak mne tím čuráním docela štve, to buruduk chodil jen na jedno místečko, ale ten zase teda nebyl mazel, ta příšera pak přiběhne a člověk jí všechno odpustí..
    a taky mne překvapuje jak moc mokrou má potom prdelku :-)
    16.3.2011 14:36Romeo
    Tak vás všecí zdravím...asi jste slyšely co s e událo...Radka mi dala do svěření svého milačka...tak mám plné ruce práce....tak já zase jdu pak pošlu foto...já si jdu hrát pa
    16.3.2011 16:12Marky
    Romeo a nie že niekoho pokúšeš :)
    - - - - -
    V poslednej dobe mám dajak menej času aj sem nakúkať :( Od zajtra bude mať ale konečne voľno. Známemu som dal vyrobiť druhé podlažie pre krpcov, tak som veľmi zvedavý ako to potom bude vyzerať a čo na to povedia svištíky :)
    16.3.2011 18:41Romeo
    Marky...už jsem pokousanej....pošli foto pak
    17.3.2011 11:38Simča
    Mám dotaz: 1) Za jak dlouho vyroste vyražený zoubek ? Piškotce vypadl v sobotu, myslela jsem, že jí vypadne i druhý, ale ten drží... Spokojeně chroupe tvrdý chlebík a trhá koberec :c( i krabice.
    2) Kolik toho vaši psounci zbaští za den? Piškota se pořád tváří, že ji trápím hlady a stále je při chuti :c)Když jdem jíst, tak musí do klece...jinak nedá pokoj a šplhá po nás na stůl. Sena má dle libosti, každý den dostane asi pol.lžíci granulí pro činčily, kousek tvrdého chleba, zbaští půlku jablíčka(zelené jí nejedou), mrkvičku (musí být sladká), 3x týdně pár moučných červů, jinak dle stavu ledničky..salát,petržel,okurku. Petrželku na okně mě zlikvidovala za 3dny, teď chodí na pažitku ta jí tak nejede :c) Hubená není, pěkně nám od ledna vyrostla.
    3) Za jak dlouho opět bude chlupatá? Od chvíle kdy k nám dorazila postupně líná. Nejdřív hlava a přední tlapky..ty už krásně zarostly. Teď máme zbytek svrchních chlupů dole a běhá jen v šedavé podsadě i ten ocásek máme poloviční. Manžel ji nazval čínským naháčem :c)
    17.3.2011 12:27monika
    Ahoj Simčo,
    1. týden
    2. sena dost, zrní tak 2-3 polévkové lžíze za den + tvrdé pečivo, + třeba 2 cm mrkve, nebo nějaké zeleniny.
    Půl jablíčka na posezení co zbaští ta vaše mi přijde moc...v přírodě se k ovoci psouni moc nedostanou, tak bych to nepřeháněla, i když jim šmakuje...
    Všichni varujou před obezitou, tak mu nedáváme co hrdlo řáčí, ale spíš aby se hrdlo neurazilo a stejně ho máme docela vypasenýho.
    3. My koupili myš v lednu, to byl ještě chlupatej, ale den ode dne měl větší a větší lysinky na bokách.
    Ca před 10 dny uplně náhle začal chlupatět a teď už je normálně zarostlej, byl to hroznej fofr, i když dlouho před tim se nic nedělo, jen měl tu podsadu...pak už to bylo během týdne. Každý den měl chlupy delší a delší.
    Vlastně to trvalo přes dva měsíce.
    17.3.2011 14:59Jindra
    jejka, tolik jídla ti naši dva mají na dva dni. Oni nemají konec a v domácnosti často umírají na obezitu. Je docela dobré jí naučit na nšjakej denní režim. Docela dobré je, že třeba vědí, že pokud jsou na zemi pod stolem, tak něco možná dostanou, ale pokud jsou na člověku na klíně, tak nedostanou určitě nic. Sleduj jim hmotnost - něco málo přez kilo je v pořádku, 1,3 už je skoro moc.
    Co se týká zoubků, tak za 3 dni už mají v puse takovej malej pahýlek, do tejdne je zoubek použitelnej. Trochu sleduj, jestli jí spodní zoubky nepřerůstají (pak má v horní dásni otlačené a podrážděné místo)
    A zarůstání - oni zarůstají jen na jaře - to znamená teď někdy se musí začít objevovat nová srst - jde to po nich jako vlna od čumáku k ocásku. Na fotkách se zdá v poho. Je potřeba jim dávat nějaké tabletky pro podporu zasrsťování - takové zeleno bílé pro kočky, narůžovělé pro hlodavce, nebo mořskou řasu z prodejen zdravé výživy.
    Pokud nezačne zarůstat třeba do konce měsíce, tak je to na návštěvu u veterináře (vemte si na cestu s sebou nějaké čerstvé bobky)
    17.3.2011 16:05OL
    psounek určitě umře na něco jiného než na obezitu..moji jedí kolik chtějí a nikdy tlustí nebyli.teda olina má 1,25.---danda měl 1,35 ale když je robustní postavy je to v pořádku.chup byl za zdravých čas 800g,byl drobounký.i moje d. říkala-to je jako člověk.není hubený je jen štíhlý.také kecy kolik má vážit je nesmysl.-a ten hnus zelený pro činčily by jsem jim nedávala.ty moje tím předešlý majitel krmil a nemužou je ani cítit.kup jim krmení pro veverky-versele laga.v životě sem nějaké tablety nedávala a srst měli perfektní.
    17.3.2011 17:03Simča
    Děkuji za rady a porady. Pro jistotu trochu omezíme ovoce.., ale granulky pro činčily jí jedou,tak zatím měnit nebudem. Piškotka u nás vyrostla a má necelý 1kg,tak to snad je na miss.
    Dnes zoubek vykouknul,tak zas bude fešanda.
    Šoupla jsem sem pár nových fotek
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?7
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?8
    17.3.2011 19:53Romeo
    Já myslel , že psouni mají jen zimní náladu...jarní nálada je teda mnohem horší.....mají psouni nějakou jarní náladu?nikde jsem s e to nedočetl!!!
    18.3.2011 06:51Lucies
    Romeo...Já jsem to u předchozích psounek nezažila, ale tyhle dvě, když jsou puštěný, tak se každou chvíli nahaní a rvou. Ale vypadá to teda spíš jako hra - žádná krev a po "útoku" se zase k sobě vrací. Z postele si udělaly arénu a navzájem se z ní snaží shodit dolů. Takto vypadá jarní naláda u nás :D Jinak gratuluju k přírůstku, Radka má jistotu, že je prcek v dobrých rukách :)

    Simča...Já si myslím, že OL má pravdu v tom, že málokterý psoun umřel na obezitu. Naopak, když pak bojují s nějakou nemocí, tak je páníček vděčný za každou trošku žrádla, co do něj dostane. Tím nechci zase říct, aby se překrmovali :) Taková zlatá střední cesta - ale hlavně jim dávat kvalitní žrádlo. Já kromě sena dávám versele-lagu pro činčily. Oni si z toho vybetou stejně jen něco málo, co jim chutná. Jedna holka váží sotva 900g a druhá necelých 1200g.
    18.3.2011 09:11Tabi
    Simča
    boží fotky, hlavně ta s tou pastou, vážně vydřička ;)))
    18.3.2011 18:47OL
    i když jim koupím to co dáváš ty lucy,pro činčily nenechají zbytky,to krmení je luxusní,chutná jim.jen pro potkany jim moc nejelo,bylo moc drobné.moji nejedí ty zelené kulaté hnusy.sem pánovi tehdá vzala vzorek versele laga a prý to ¨¨neviděl¨¨já si myslím že že na nich šetřil.už těch hnusu mají na celý život odjezeno.sem to hodila holubum na balkon ani ti to nejedli
    18.3.2011 21:13Romeo
    Ol jaké jídlo?
    19.3.2011 14:54Larka
    Romeo - stačí dočíst příspěvky o krmení :-)
    co přírůstek? budou fotky?
    19.3.2011 16:21OL
    no přece sem radila simči at mu koupí to čím krmí lucy a já a nechce.já jen aby ho netrápila těma zelenýma granulema.oni když nemají jiné je jedí protože jim nic jiného nezbude.fakt jsou pro psouny nejlepší.předtím sem kupovala ¨¨sluis¨¨ale zmizelo z trhu.---rada romeovi-prodává se v pet centrech,já mám oblíbený malý zverimex v štěrboholích naproti sparu,a hlavně tam mají velký výběr mlsnot.
    19.3.2011 17:13Simča
    OL
    Já se jiným granulkám nebráním. Jen dokrmím ty co máme. Na versele-laga jsem se byla mrknout na netu i v obchodě a nebráním se vyzkoušet něco jiného :c)
    19.3.2011 19:00Marky
    Ja im kupujem krmivo pre vtáky, iné nechcú :)
    20.3.2011 21:19OL
    to proto že má moc semínek.ty kupuju zvlášt.jako pro velké papoušky že.moji mají pořád na talířku dýnové a slunečnici.
    - - - - -
    se něco děje asi brzy budu mít hodného matýska.sem jim čistila budku,tak se venku suší,a matýsek sám spinkal na dece v domečku pro kočky se nechal hladit,aniž by vystartoval,evidentně se mu to líbilo až sem odešla se zvedl a šel zachřestit na chodbu,aby sem si nemyslela že nehlídá.jé,já se na něho a na mazlení s ním tak těším......je správný a sem ráda že ho mám----mecera byl v pořadu¨¨máte mn쨨on má normálně pumu.
    21.3.2011 08:05Lucies
    OL...Věřím tomu, že kdybych jim nic jinýho nedala, tak to nakonec taky zbaští všechno :D Ty dýňový a slunečnicový semínka jim k tomu dávám taky a ještě přidám ovesný vločky. Ale to, jak jsou tythle dvě vybíravý, jsem ještě nezažila. Ovoce a zelenina je absolutně nezajímá, radši si dají seno a taky je často vidím žmoulat tu dřevěnou vlnu. Už aby zase byly melouny, to je tak jediný, co si z čerstvých věcí dají. To Otík sní úplně všechno. Ještě jsem slyšela, že by se jim neměl dávat Darwin - takový ty speciál směsi - prý si na to rychle zvyknou a pak už nechcou nic jinýho :D

    Marky...Aby jim nenarostly křídla :D
    21.3.2011 09:34Tarsier
    Lucies: Markyho psouni pijou Redbul? :D
    21.3.2011 10:46Lucies
    Tarsier...:D
    22.3.2011 14:02monika
    Zdravíme všechny.
    Oskar s námi už bydlí ca 11 týdnů. Ten náš pochcánek nám dává pěkně zabrat...v sobotu jsem vytírala asi 3 x a ten puch ne a ne dolů...držel se v koupelně snad ještě v pondělí :(
    Už spí jen v kleci a dost jsme mu museli omezit pohyb. Dokud se nenaučí dodržovat nějaké zásady čistotnosti, tak bude muset být přes noc v kleci, protože ráno po něm uklízim i 3 louže a třeba 40 bobků...to mi teda vůbec nepřijde normální...doufám, že není nějak nemocnej...Asi ho vemem na nějakou preventivní prohlídku k vetovi, až bude tepleji a spojíme s nějakým venčením.
    Jinak teda vypadá spokojeně. Je strašně ukníkanej, pořád kníká. Ferdík kníkal jen když jsme třeba přišli domů. Tenhle kníká tak 30 x denně :)) Je to celkem vtipnej psounek. A když nesedíme s ním na zemi, pořád se všelijak vnucuje a natahuje pro mazlení :) Tak abychom ho mazlili, chodí po zadních, aby na nás dosáhnul :) Pak nastaví krček a stojí na špičkách a nechává se drbat.
    Mazel teda strašnej :) Ale pochcánek pohužel taky :(
    Tak se tu zase mějte!
    22.3.2011 15:13Tarsier
    Monika,
    asi je to nějaký ukníkaný a umazlený ročník, protože náš Ruprt je myslím přibližně stejně starý jako Oskar a taky kníká a hýká skoro pořád. Hlavně ráno nebo při přichodu z práce, to hýkne třeba dvacetkrát za sebou. Prďák vždycky jednou pozdravil a dost. A drbání vyžaduje asi tak 16 hodin denně :))
    22.3.2011 19:42Romeo
    Zdravím Tak to Barča od Radky tu pustíš ven a nemůžeš nic ta pořád ječí jak blázen a když chceš na ni šáhnout tak se ožene , ale jak nevíte nějakou taktiku jak jí toho zbavit?
    - - - - -
    Bojuju sní teda tvrdě
    23.3.2011 11:34monika
    Možná se bojí, chovala se Barča takhle i u Radky?
    23.3.2011 13:36Romeo
    Jasné chovala
    23.3.2011 14:58Ales
    Romeo..no ona jestli ji u Radky "terorizovala" ta její kámoška fenka, tak to má pořád v sobě zakódované a bude jí to chvíli trvat, než na to zapomene a přestane se bát a bránit...ted to bude chtít hlavně pomalu a jemně, aby věděla, že u tebe jí nic nehrozí...
    23.3.2011 20:06OL
    teda chudák psounek.já sem potkala loni pani,že má psounku a prý jí nic nehlodá že když chce tak ji pes odežene.chudáci psounci.místo aby měli psouního kamaráda tak jim nějaký psisko nafá za prdelí a klepou se strachy aby je náhodou nesežral.tehdá v letnanech si nějaká kráva koupila psouna a za 3dny tady byl inzerát na prodej že se nesnáší se psem.je mi z toho zle.jak to čtu tak pobyt u romea je pro ni vysvobození ze šikany
    23.3.2011 20:34Ales
    Já to s tím terorizováním nemyslel zas tak zle:)...proto jsem to dával do úvozovek:)...určitě se u Radky neměla špatně, když jsme viděl ty fotky, jak se k sobě holky tulily:)...ale jen, že tu ostražitost a obranářství může mít z toho...nebo to je třeba taky z toho, že je malinký v novém prostředí:)
    23.3.2011 22:29Tabi
    OL
    já myslím, že to je nesmysl, u nás obě psounky terorizují psy, nemají žádný problém poslat je do bažin, případně utéct, tak v klídku s tvrzením kdo se jak kde měl a pasování lidí do zvířecí podoby!!!
    pořád je lepší si uvědomit, že to nejde a něco s tím udělat než si nechat zvíře za každou cenu jen proto, že jsem si ho jednou koupila ..
    a když se koukneš na fotky od Radky, tak tam jde vidět, že si holky neměly co vyčítat a divočily spolu, naše Sanka se s Rozkou taky nemazala a byly jak dvouvaječná dvojčata

    Romeo
    vydrž, ona se zklidní a zvykne si, můj oblíbený recept je jídlo, víš přeci "kudy prochází láska" ;)
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=469 šikana jen pro otrlé :)))
    24.3.2011 11:29OL
    psounek má mít kamaráda psounka,to mi nikdo nevyvrátí.a té holce ho koupili rodiče že se jí psounek líbil.a bylo mi ho líto.musela počítat s tím že ho pes nesnese.u tebe je to něco jiného máš2 kámošky.ten psisko co si pořídil pán taky o-l šikanoval.se ho bály.fakt.nikdy je nepustil společně.aby je nesnědl.tak co si teda mám myslet.
    - - - - -
    jo a radka kdesi psala že ho¨¨laura pořád kousala¨¨tak nevím proč mně napadáte
    24.3.2011 16:47Tabi
    OL
    dvě myšky máme až když byl Rozárce rok, do té doby byla sama myš a dva psi, bulinka ve svých nejlepších letech, takže jsem čekala, kdy to neubrzdí a Rozu rozmajzne nebo kdy nestihne Roza utéct a bude zašlápnuta :D, ale tak nějak jsem to po prvních dnech přestala řešit, asi by mě z toho kleplo, musely si to holky uspořádat samy. Když to přišlo na kokra, tak Rozu vozil po zádech po parketách a hráli na pejska a převlečenou kočičku :D, ovšem Roza zase kokra napadala ze zálohy, protože se jí líbilo, když se lekl a bulinu kousala a fackovala. Nějak jsem nikdy neřešila, kdo koho šikanuje, oni si to srovnali sami a nemyslím, že by komukoliv z nich bylo u nás špatně.
    tak vidíš, nám se taky mohlo stát, že psi a veverky spolu nebudou vycházet, pak bychom to taky museli nějak řešit, ale naštěstí to klaplo, jsme zase u toho, že než by je měl doma zavřené, tak se teď mají báječně u Tebe :)
    psala :), já taky píšu, že se naše holky (pes a psoun) navzájem ohlodávaly, někdy mi sice zatrnulo, ale většinou jsem jen do prostoru zařvala, že je srovnám všechny a byla ráda, že se aspoň unavily ;), nikdo Tě nenapadá, ty vykřičníky byly za tu "Milku" ;)
    25.3.2011 13:53Simča
    Piškotka je u nás čtvrt roku. Myslím, že si nás už ochočila a vychovala :c). Ráno se jde pomazlit do mé postele,pak ji přebírá dcera. Po lehké snídani a krátkém demolování krabic se přesune do koupelny a z proutěného koše sleduje, co to proboha děláme v té sprše. Pak můžu zamést bobky a vytřít loužičku z předsíně...zkontroluje si to. Mimochodem, přenesený záchod s kočkolitem ignoruje. Pak hupne do klece a my můžem do práce.
    Odpoledne dcera hlásí příchod domů a místo úkolů se kočkují(psounují) a drbou.
    Můj příchod je vítán a jde se drbat a mlsat. Ono mi to nedá.. Nejnovější naše hra je na žužlání mého prostěradla. Piši žužlá a já jí vynadám..Piši vletí pod stolek div se nepřerazí a pozoruje mě..když se otočím,tak šup na postel..já zařvu atd. Prý bezva zábava :c),jen to prostěradlo je krapet na odpis.
    Nejlepší je příchod manžela, který si Piši vlastně pořídil. Piši přiběhne..zvedne tlapky,ale když se manžel ohne,že ji pohladí tak prskne a sekne tlapkou. Pokud si ji zvedne,tak ho kousne a piští a prská.. Nějak si nepadli do oka. Jen, když nikdo jiný není doma,tak ho vezme na milost a nechá se mazlit.
    Když Piši něco vyvádí a manžel jí nadává, tak si z něj nic nedělá a ignoruje ho. Já na ni zavolám a ona miloučce přiběhne a kouká co,že se to jako děje, že on tak vřeští :c) Je to komické!!!
    Máme doma korelu,ze začátku to vypadalo, že se holky moc nemusí. Korela se Piši bála a trucovala,že se s ní mazlíme. Piši za ní lítala po bytě a honila ji. Teď jsou celkem kámošky, obě běhají po koberci a hledají drobečky. Pokud najdou něco společně,tak Piši na Adélku dupne a ta to raději pustí. Občas je přistihnu,jak korela oždibuje Piši a ta drží! Zkusím to nafotit.
    Jejda nějak jsem se rozepsala...
    Jo a kožíšek už máme nový! :c)
    25.3.2011 16:05Tabi
    Simča
    tak tomu říkám pohodka! :))) a koukám, že si vás Piši pořádně ochočila :D
    na fotku s papouchem se těším ;)

    já ráno pustila holky, dala jim hrabací krabici s ručníky, za chvilku přijdu a vidím, jak si Julča táhne krabici se žrádlem blíž, pak se pomalu narve do půl těla dovnitř a vybírá nejlepší kousky :D, za nějakou chvíli už bylo víko odkolopené a Julča tam seděla a furt se cpala :D
    25.3.2011 19:50Sarka
    Ahojte,potrebovala bych poradit.Dostala jsem od manzela psounka.je mu uz asi pul roku a porad ho mazlim,zatim ale jen rukpu v kleci,ale tam je mazel obrovskej.kdyz ho chci vzit ven,jde mi do rukou,ale nechce zustat u me a mazlit se.za kazdou cenu chce na zem.ja nekde cetla,ze ho nemam poustet,dokud nebude hodnej na rukach.tak nevim,on tak moc chce ven :-) nechci ho pak ale chytat nasilim a vystresovat ho.on uz teda pustenej parkrat byl a pro pomazleni si na chvilku prisel.myslite,ze ho mam zacit poustet?a jak docilim,aby chodil curat do klece?na plovoucce ty louzicky nejsou moc dobry a fakt to smrdi i po vytreni,to me stve.vsude psali,jak jsou cistotny a zatim se ten muj tak nechova...taky bych ho potrebovala trosku umyt,protoze je to smradousek.Jinak me teda opravdu prekvapil,jak moc vyhledava mazleni :-) poradite mi nejake ochocovaci triky?diky
    25.3.2011 20:30Jindra
    Sarka: Psouníci jsou mimo jiné mimořádně zvědaví, takže on bude chtít pokaždé na zem, aby si prohlédl co nového. Za "svoje" bude považovat tak 100m kolečko kolem klece (to v podstatě znamená, že pokud nemáš zahradu tak celej byt)
    Teritorium si potřebuje označkovat, rozhodně první tejden co chodí ven z klece tak není šance s tím něco dělat. Vlastně s tím není šance nic dělat ani potom. Většinou se prostě sám rozhodne kam bude chodit na záchod. U nás Ňufík chodí pokaždé do klece, ale Žofi očekává, že jí v pravidelnejch intervalech někdo posadí na písek a pokud ne, tak udělá louži vedle písku.

    Mno a až dostane nějakej režim v tom kde bydlí a jak často je puštěnej, tak bude chodit na záchod i na mazlení.
    26.3.2011 15:59Lenka
    ahoj, prosím, měli jste všichni mazlivý psounky hned po přinesení domů?ten můj se mazlí,jen když prostrčim ruku do klece, když je puštěnej,tak ho zajímá všechno,jen ne já ...:-( myslíte,že se to změní?dík
    26.3.2011 17:37Romeo
    Lenka.....to je normální.nech ho běhat a on přijde sám na drbání...takhle si myslí že ho zase zavřeš do klece...To mám ted problem s Barčou...ta ví normálně ta to vycejtí že jde do klece a je zle...zdrha škrábe kouše to je peklo , Tedji nechám tak 5 dní zavřenou aby byla vděčna za to že je venku zkusím to...
    26.3.2011 20:43Larka
    Romeo : no jo, ale aby to nemělo opačnej efekt a nemyslela si pak , že každý zavření je 5 dní samotky ...
    - - - - -
    a co fotky, pořád koukám, jestli nemáš nové album s Barčou?
    27.3.2011 09:15Romeo
    hm tak nevím nechat ji puštěnou a pak ji chytit ,,,myslíš že by to bylo lepší?
    27.3.2011 15:10Iva
    Dívala jsem se na fotky psounů všude různě, viděla jsem psouny na kšírách ale psouny na volno, třeba v lese? Jde vůbec ochočit tohle zvířátko tak, aby neuteklo do volné přírody? Máme králíka a ten neutíká ale u psounů nevím, moc se mi tohle zvířátko líbí:)
    27.3.2011 17:49Lůca
    ahojky všem, chovala jsem syslíka R. a v listopadu nám odešel do nebíčka :((( přemýšlím o psounkovi,ale nevím kde a kdy ho pořídit. Nejraději bych ho pořídila od nějakého chovatele,než ze zverimexu. V těch se sice v poslední době objevují,ale zdá se mi,že to nejsou úplá mláďátka,ale tak roční boubeláci :) .Mohl byste mi prosím někdo poradit? a dá se na mláďátku psouníka rozpoznat zda to je pohodář,nemo vzteklounek? Díky
    27.3.2011 20:22Romeo
    Lůca.....Jestli je to pohodář nebo vzteklounek tak to asi nepoznáš,,musíš si ho vychovat podle svého gusta,,,,chovatele bych ti doporučil slečnu ze Slaného ta má se dá říci pohodový psouníky...i když já mám od pana Šimona a ten je že o něm ani nevíš....super....
    27.3.2011 23:40Nazgul
    Každý psoun je jiný... José se prvních pár měsíců nechtěl mazlit vůbec, zatímco Sára byla přítulná od prvního dne.
    28.3.2011 06:37Martina
    Dobrý den, asi to tu už bylo, chtěla bych psouna nechat vykastrovat aby tolik nezlobil nekousal apod. když se to vlastně na dost stránkách doporučuje...Ráda bych znala i Váš názor, co na to říkáte? Předem díky Martina:)
    28.3.2011 07:15monika
    Martino,
    My měli NEkastrovaného, byl zlatíčko. Máme další NEkastrovaného. Zatím je mladej, ale je to taky mazlivé zlatíčko. Nevím, co bude, až dospěje. Samozřejmě je divoch a do nábytku kouše. LIdi zatim ne, ale určitě začne. Ale to je prostě psoun.
    Možná jsem staromódní, ale myslím, že když někomu nevyhovuje psouní povaha, má to třešit pořízením jiného zvířete a ne kastrací. To můj názor. Podle mě každá operace je riziková a může přinést komplikace. Nechat zvíře operovat bych nenechala. Určitě ne proto, aby ,,nezlobil".
    Ten náš samozřejmě zlobí a někdy mám chuť mu jí vrazit :) Teda každej den několikrát mám chuť mu jí vrazit :)))) Ale psoun je divnoký zvíře. Když si ho někdo pořídí domů, má přizpůsobit svůj život tomu zvířeti. A ne umělým zásahem přizpůsobovat chování zvířete svému požadavku.
    Pořídila sis psouna, respektuj psouna. Navíc se s věkem zklidné i nekastrovaný psoun. Chvíli to potrvá, ale zklidní se.
    Za mě - KASTRACE NE.

    Iva - záleží na terénu.
    Pokud najdeš velkou rovnou louku, kde budeš venčit každej slunečnej den od jara do podzimu, někde, kde je klid, nerušej auta, motorky, psi atd... tak ze začátku na kšírkách, možná tak za 2-3 roky zjistíš, že už je nepotřebuje, protože to tam zná a drží se u tebe na jednom místě.
    Ale ze začátku jsou kšírky lepší.
    My máme mladýho, minulý týden byl venku podruhé (bez kšírek, protože tomuhle nějak nedrží :(), ale šli jsme za 20 minut domů, protože furt utíkal.
    Oni mají ve zvyku zkoumat a pak se vracet na místo, odkud vyběhli (například přenoska u člověka). Takže se většinou za chvíli vrátí sami do přenosky.
    Ale je to o nervy, když jsou v okolí třeba psi, místa, kde by se mohl zranit, nebo místa, kde by vám mohl zmizet z očí (křoví, kanály, podhrabat se někam atd.).
    My chodili na velkou louku a bylo to časem supr i bez kšír.
    Jenže tuhle louku vloni zastavěli a teď máme smůlu. Teda hlavně myšák má smůlu. CHodit do parku, kde jsou lidi, psi a křoví, moc nejde.
    Nejlepší je prostě louka někde v přírodě a nikde nic. To pak klidně i bez kšírků. Hlavně bacha na skály, srázy atd....Musí to být někde, kde není způsob, jak by se mohl psouník zranit.
    28.3.2011 14:01miska
    Martino Monika to napsala moc hezky. Kastrace ne a pokud se nedokazes smirit s tim, ze ma psoun takovou povahu jakou ma a chces jen mazlivy zvire, tak ho dej radeji nekomu jinemu a porid si kralika, ten te tak zlobit nebude. To by me zajimalo na jakych strankach se to doporucuje, to snad ani nemohl napsat zadnej chovatel
    - - - - -
    Mimochodem ja tady nedavno resila kastraci, protoze to co predvadel nas samecek uz bylo neunosny a to mluvim o agresi ne o tom, ze by jen zlobil. Ale nakonec jsem ani nevolala na veterinu. Neudelala bych mu to a nechci mu to udelat, presto, ze mi za posledni rok uz po 3 prokousl nejakou cast tela. Miluju to zvire takovy jaky je a chci ho mit komplet, zadnyho eunucha :D
    28.3.2011 18:42ol
    jo,bezva,ten muj matesovi rekl,že kdyby nehlídal by sme ho odvezli do plzně......
    28.3.2011 22:12Lůca
    Romeo.... děkuji... mohla bych tě poprosit o nějaké kontakty na pana Šimona a i na slečnu ze Slaného :)
    29.3.2011 08:49Simča
    miska
    Musím se zastat lidí co tápou ohledně kastrace.. My když donesli domů psouna a hledali informace, tak na mě z internetu také odevšad vykouklo,že nejlépe je nechat samečka kastrovat..pokud ho nechceš do chovu. Nakonec se z naší kuličky vyklubala holčička a bylo :)
    http://www.ireceptar.cz/zvirata/drobni-savci/psoun-mily-kamarad-i-utocny-divoch/ tam se odvolávají na pí.Králíčkovou ze ZOO Ohrada v Hluboké nad Vltavou, http://www.zoopraha.cz/cs/napiste-nam/poradna-pro-chovatele/psoun-preriovy , http://www.psouni.estranky.cz/clanky/sezonni-zmeny-chovani.html ,http://zena-in.cz/clanek/neobvykly-mazlicek-psoun/kategorie/zviratka , http://www.ifauna.cz/clanek/kozesinova-zvirata/psoun-preriovy/1480 tady to přímo dotyčný doporučuje a uvádí i kontakt na veterinu !!!
    29.3.2011 10:09monika
    Simča,
    Možná všechno odvolám, až na našeho nového Oskara přijde první říje a třeba bude zle :)
    Ale za celý život Ferdíka mě ani jednou nenapadlo ho nechat kastrovat. Taky mu párkrát přeskočilo a rafnul nás, ale to bych spočítala na jedné ruce. Ferda byl naopak snad ještě víc tulivý v zimě, protože neměl takovou náladu řádit a šmejdit a ničit a víc se mazlil v zimě.
    Oskar, kterýho máme teď, je ještě tak 5 x víc mazlivej, než byl Ferdík. Ještě není dospělej a může se mu povaha samozřejmě změnit. Takových už tu bylo.
    Myslím, že ta agrese asi často souvisí s přítomnou samičkou, ale věřim i tomu, že souvisí i s tim časem, kolik člověk psounovi dá. Tím, že přítel je přes den s psounem vesměs doma (zatímco většina lidí přes den pracuje) myslím, že prostě má k nám tak silné pouto, že bude mazlík pořád. Nebo aspoň doufám.

    Případy, kdy zvířata zemřou při kastraci nebo na následky, jsou známé i mezi chovateli psounů.
    Pořád trochu myslím, že agrese, je kromě hormonálních změn, způsobena možná i nedostatkem péče.
    Když nemá samičku a má jen mě a páníčka, který se mu strašně moc věnují, tak snad agresivní nebude. Nemá důvod. A už jsem slyšela i o několika chovatelích, co měli psounků víc a taky agresivní nebyli. Teda myslím agresi k páníčkům. Pokud vím, na návštěvy útočí všichni dospělí psouni i psounice. I vykastrovaní. Nebo ne?

    Jinak hláška v jednom z článků - že potřebuje psoun běhat aspoň hodinu na volno. U nás odhaduji, že psoun je na volno nejmíň 5 hodin denně a přijde mi, že je mu to stejně málo a mám výčitky, že ho vůbec zavíráme.
    Rovněž další informace v článkách mi nepřijdou uplně správný.
    Například, že se většinou dožíjí víc, než 8 let. Slyšela jsem o 10 letých. Ale rozhodně se nejedná o většinu. Co tu pozoruji, většinou naopak odchází dříve, než v 8 letech. 7 rok byl vloni pro hodně psounků na tomhle webu poslední. Například náš veteriář řekl, že 10 letých psounů je procentuelně asi jako 100 letých lidí. Ani 80 se většina lidí nedožije. Totéž většina psounů 8 let.
    Dále informace o dovozu - taky není aktuální. Pokud se něco nezměnilo, mám za to, že z USA se psouni nesmí dovážet už několik let.
    Já vím, že hodně webů o kastracíi píše a doporučuje. Taky se nedivím, že se tu lidi ptají. A je určitě moc dobře, že se ptají. Proto sem přeci všichni chodíme :)

    Určitě čim víc názorů, tim spíš se dá udělat nějakej objektivnější závěr.
    Jeden psouní život a tvor by se jistě v mém případě nedal nazvat bohatými zkušenostmi k dělání závěrů o kastraci. Minimálně ale dokazuje, že není nutná v každém případě.

    Až někdy pojedeme kolem našeho veterináře, zeptám se ho taky na názor.
    Protože to je člověk, kterýho si moc vážím a přijde mi v mnoha směrech moc rozumnej. Stará se o psounky pro změnu v Plzeňské zoo a třeba dá svými zkušenostmi mému pohledu jiný směr.

    Zatím teda: Monika, miska, Ales - proti kastraci.
    Co ostatní?
    29.3.2011 10:48Simča
    Monika
    Děkuji za reakci. Souhlasím s tebou, že je nejlepší získat více informací ...né vše musí být pravda. Já mezi vás přišla, protože vy psounky chováte a máte tudíž osobní zkušenosti.
    Nejsem zastáncem operativních zákroků na zvířatech(pokud jim nezachrání zrovna život). Asi by mě také zajímal názor veterinářů, jen nevím jak často kastrují zrovna psounky, u psů a koček se to bere jako běžný zákrok, který má samozřejmě svá rizika(statistiky úmrtnosti po kastraci, ale asi nevedou).
    Já zatím doma poznávám svou tryskomyš a snažím se pochopit její chování...Né vždy se schodneme, ale zatím je to super potvůrka.
    29.3.2011 14:05OL
    jak sem si stěžovala že mates nechce chodit po bytě,už to neplatí,a neplatí ani to že bude hodný.onmi celou noc chřestil upostele a nad ránem unavený usnul na holé zemi pak sem o něj zakopla a vystrkala ho do jeho pokoje.je to nepohodlné nemužou být otevřeny dveře ol nemužou chodit do pokoje jak chtějí,protože nás chodí bít.naštěstí nevyskočí na postel......až mně někdy přepadne......už sem to zažila,s kuličkou......si spím a zapomněla sem si zavřít,a mně přepadl a zakousl se mi do obličeje,-málokdo poznal že to jsou zuby......------a simčo,málokdo se tady pochlubí že mu psounek umřel.......třeba sem přestal chodit ten co choval krokodýly
    29.3.2011 16:25Romeo
    Lidičky....Ta Barča co mám od Radunky ta je ostrá...podle mě si nemůže zvyknout a ten člověk ji schází.asi hodně...už mě 5x rafla a to ne že málo jen jsem jí chtěl dát do klece....že sme šly spát...no fakt ostrý...u Radky bylo milejší teda....snad to ale zvládnu
    29.3.2011 18:09OL
    já myslím že je taková proto že jí potrvá než pochopí že nejsi ten psisko co ji kousal.po mné se žádný neoháněl a ještě holka.....vždy,kromně matesa ten je ze zveráku sem měla psouny po někom a okamžitě mně měli rádi,jen laura mi asi týden nevěřila.-je taková....nedávno sem jí šlápla na nohu a pul dne na mně prskala,to brala jako velkou křivdu
    29.3.2011 21:01Káčula
    já jsem taky proti kastraci, nenechala bych kastrovat nic, nebo bych si nepořídila nic, co se kastrovat doporučuje (kočka) - důvod asi nedokážu úplně vysvětlit, ale přijde mi to jako ubližování zvířeti pro moje vlastní pohodlí
    30.3.2011 07:25OL
    laura mi málem umřela.navečer měla v bobkách nitě.později večer se začala svíjet a hekat av noci vykadila hromadu nití,že pojedem na pohotovost do libuše ale vzhledem k tomu co se mi veterináři naprováděli za lumpárny sem nejela a počkám na moji.snědla kus ponožky mělo to barvu jako ponožka co v ní byla díra
    30.3.2011 10:50Mia
    Romeo: nasa psounice je od chovatela a podla toho sa spravala ked sme si ju priviezli. Bola divoka a bala sa ludi. Hned z prichodu sa mi zahrizla do ruky a potom sa tak bala v klietke, ze sme ju 3 dni tajne pozorovali spoza gauca. Ked sa nieco pohla, hned bola v domceku. Potom si na nas postupne zvykla.
    Neporilo sa mi ale docielit, aby po otvoreni najprv zotrvala v mojich rukach az potom sla na zem behat. V piatok bude mat 5 rokov
    30.3.2011 15:07vegous
    monika: jednoznačně proti kastraci...
    30.3.2011 18:11Marťas
    Martina: jsem také proti kastraci, pokud již v tuto chvíli uvažuješ o kastraci, psounka si ani nepořizuj....
    30.3.2011 20:35Romeo
    když mají psouni tu svojí náladu když není kastrovaný tak to není tak strašný ty nálady podle mě si tioho ani člověk nevšimne.....já jsem proti kastraciiii......vem si kdyby tvého chlapa někdo vykastroval :-))
    - - - - -
    tak tedy nějaké ty fotky s Barčou

    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=494
    30.3.2011 23:19Nazgul
    Já měl kastrované oba psouny. Pokud vím, jsou nekastrovaní psouni na podzim agresivní. Kastrací jsem těmto problémům předešel.
    31.3.2011 07:43Ales
    Badik nebyl kastrovany, koulicky tahal v zime po zemi:))... a byl to mazel nejvetsi:)
    31.3.2011 15:36Romeo
    Ta Barča 2 dny úplně super a dnes najednou zas po mne vyjela jak blázen ještě že jsem ucuknul jinak bych mě asi po prstu....ta má teda nálady...opět zničeho nic...šel jsem kní že ji podrbu , otevřela hubu a šup...
    31.3.2011 15:39beranek
    Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, jestli jsou psouni mazlíčci? Jsou třeba jako morčátko, že se nechají pochovat a nepokoušou, neutečou? Nebo jsou rychlí a jen otevřete klec, tak je v čudu.
    31.3.2011 16:21Romeo
    jsou rychlý jako blesk....miloučký taky jak si je vychováš....je to 1000 krát lepší a zábavnější než morče
    31.3.2011 16:26beranek
    Děkuji.
    31.3.2011 16:48Marťas
    Čipánek také nebyl kastrovaný, kouličky jak píše Aleš také tahal v zimě po zemi a sežral by nás za živa - délka čtyři měsíce a čím byl starší, tím se doba zkracovala, jinak to byl největší mazel, kterého znám, Samča také nebyl kastrovaný a celou zimu se také mazlil....co psoun to jiná osobnost...