od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Srpen v roce 2012
  • Zobrazuji 208 zaznamu.
  • 1.8.2012 08:44monika
    Kačí, tak jak? Myslíme na vás všichni
    1.8.2012 09:14OL
    bohužel,cesta k ch.,vedla oklikou...........kdyby sem se já s ní seznámila rovnou,ušetřilo mně to velkého trápení,je s podivem že tam,na péči, byli všichni neschopní d.,ale ona jediná která umí léčit moje psouny ne.jestli to nebude tím že moji psouni nemarodí z banalitama--------ted konečně káčin psoun je v rukou,do kterych patřil rovnou
    - - - - -
    co já vím,kryšpínova majiteka jak sem ji tam potkala,si ch. našla na vet. péči.říkala mi to.a ch. kryšpínovi vyléčila zápal plic.u jiného d. by bylo po něm
    1.8.2012 09:24Jitka
    kačí držíme s psouny pěstičky a hned písni co a jak
    - - - - -
    moni-přejeme já emi i frenky tvému oskárkovi vše nejlepší k svátku :o) doufám,že něco dostane i když teď zlobí :o)
    1.8.2012 09:38monika
    Jitko, Frenky, Emi, díky...Oskar zcela jistě dostane...Za uši :))))
    1.8.2012 12:55OL
    a jitko,dalas mu ten klásek?co on na něj.
    - - - - -
    já léčím parazity.dnes mají lekvar naposled.včera se matýsek tak intenzivně bránil,i když byl zabalený že mi lekvar skončil v obličeji,vůbec to bylo nejhorší co kdy.sem namočila smetáček na bobky do kbelíku se silným roztokem sava.i nepoužívanou klec sem umyla.nevím kde by ještě mohli být
    1.8.2012 16:05Kačí
    Tak jsme se vrátili z Prahy paní doktorka je úžasná, nejdřív nás spražila proč jsme si ji vůbec brali :), když viděla moje slzaví oči tak nasadila jinou notu.Hlavně prý zverimex neměl nikdy takového psounka prodat. Nebo si ho měli léčit sami.Na to prý oni staví, že když se do zvířátka člověk zamiluje pryč už ho nedá.Neví jestli se z toho maličká dostane , ale pokusí se. Předešlá léčba byla samo.zbytečná a ještě víc jí ubližovala.Takže nasadila antibiotika, něco na vyčištění jater a recovery,probio.Prý musíme nejdřív srovnat trávení. Budeme teď každý den vážit.Jestli vůbec roste. Věk nebyla schopná určit, že je to prý jako u lidí :). Poradila nám, že máme žádat kompenzaci ve zverimexu a proplacení veterinářů, nemáte s tím někdo zkušenosti? Mám strach, že mi řeknou ať ji vrátim.
    - - - - -
    Jedeme až za 12dní znova na antibiotika, tak moc děkuji Alešovi za nabídku, určitě jsem ji v případě kratšího termínu chtěla přijmout.
    1.8.2012 16:16Ales
    Kačí...to je moco dobře, že jste sem jeli. Budu si moc přát, aby to všechno dobře dopadlo a malinká se uzdravila a dělala vám jen samou radost....dávej průběžně zprávy, jak to probíhá...a máte jet ještě na kontrolu?
    - - - - -
    aha...tak než jsme napsal, tak jsi mi odpověděla:)
    1.8.2012 16:21Tarsier
    Uf, tak držím dál palce, paní doktorka ví, co dělá a já věřím, že z toho Lili dostane :). V tom zverimexu bych to určitě zkusila. Jestli máš někoho, kdo dokáže udělat pořádný virvál (já bych sebou třeba vzala ségru :)), tak ho vezmi sebou a stojte si za svým. Rozhodně máš na proplacení veterinárů nárok.
    1.8.2012 16:56Mišel
    Kačí: To jsem moc ráda, že se na ni podívala, budu pevně doufat, že se maličká uzdraví!!!
    Jinak paní doktorka Chylíková umí pěkně spražit, že:-D? Jsem to také zažila, když jsem tam přišla s maličkou potkanicí, kterou jsem si vzala ze zverimexu, přesto že jsem ji viděla párkrát kýchnout, ale moc sem na to nedbala....nejprve jsme šli také ke špatnému vet. a co nám dal bylo zcela k ničemu....tak jsem dostala rovnou za uši při příchodu:-D ale v té době už jsem si ji zamilovala, tak jsme ji společnými silami vyléčili:))) a ted je stále zdravá a čiperná, jako bude určitě tvá maličká psounička;-)
    - - - - -
    Jinak já bych v tom zverimexu dokázala udělat virvál:-D jsem kliďas, takže když už mě někdo naštve, tak to pak stojí za to (zvlášt co se týká zvířátek!), lepší mě nenaštvat:-D Tak jim to tam nandejte, jestliže jste v právu!!! :)
    1.8.2012 17:08Lucies
    Kačí, věřím tomu, že když to malá zvládla doteď, tak teď už to zvládne. Jste obě bojovnice :) já bych taky šla udělat bugr do zverimexu, ale nejdřív se zkus poptat v právní poradně, ať víš, co si můžeš čekat, jaká jsou Tvá práva a jak se bránit. Protože je možné, že řeknou, žes ji mohla reklamovat a ne léčit. Jak tady někdo psal - hrají na city a řeknou. V tom případě jim zkus třeba pohrozit, že to dáš do televize, pošleš na ně třeba Státní veterinární správu nebo něco podobného. Hlavně se nedej. Držím palce malé, ať se uzdraví a Tobě, ať se zadaří boj v obchodě. To bylo ve Zvěrokruhu?
    1.8.2012 17:56OL
    hlavně by patřilo napráskat tomu chovateli,co ji tam dal.dále byla chyba vet.,že se pustil do léčení když o tom neměl páru.já by sem mu zavolala a tak hnusně ponadávala že by v životě psouna nechtěl vidět.proč se sral do léčení a rovnou psouna nevypakoval k psounímu doktorovi?taky,za to můžeš ty,káčí co jsi ho tam tahala.já sem jednou napsala že psouni patří jedině do rukou chylíkové.protože,co já sem měla za patálie,to tady nikdo.a at si laskavě vet. experimentuje sám na sobě,a ne na takém drobečkovi.to byl problém(ty veterináři se znají)zvednout telefon a poslat ho k normálnímu d.???sem tu psala,paní z hlodavcem,d. rovnou vypakoval za chylíkovou.
    - - - - -
    a vůbec.mně se,co sem na trhu viděla ty mimča na prodej,zdají moc malá.ideální je podle mne,jak už větší matýsek přišel do zveráku.ani ve zveráku sem takové miminečka neviděla.takové mimčo má být u psounky
    - - - - -
    a neměla by nějaká´´SPRÁVA´´ řešit to veterinářovo´´léčení´´???já myslím že toho psounka zdevastovali nevhodným léčením
    1.8.2012 18:01monika
    Ahoj Kačí,
    Reklamaci na zvíře můžeš uplatnit do 6 týdnů od pořízení:

    http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/spotrebitel/49856-kupujete-zvire-mate-stejna-prava-jako-u-jineho-zbozi/

    Měli by ti být ochotni proplatit léčebné výlohy nebo dát slevu na Lilinku (sleva by podle mě měla odpovídat výši nákladů na léčbu...cestovní výlohy ze Sokolova do Prahy ti však nejspíš neuznají, ale klidně bych to zmínila.... Pokud by ti to na krámu odmítli, požaduj vedoucí té pobočky a žádej je o písemné vyjádření, proč ti to a to neuznali. Pak bych šla za právníkem.
    Nicméně v článku píšou o slevě na zvíře, či proplacení výloh...Nikoliv o tom, že zvíře musíš vrátit...
    Obrň se velkou dávkou síly, možná tě pošlou do hajzlu, ale nenech si to líbit. JSI V PRÁVU.

    Jinak zase v jiném článku píšou, že vracet ji nemusíte, ale že ta léčba je považována za náklad nutný k uplatnění reklamace. Tudíž by neměl být problém s jejich proplacením...

    http://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/reklamace/8340-odstoupeni-od-kupni-smlouvy-na-zvire.html

    Zlom vaz, hlavní je, aby Lilinka se z toho dostala...ale s tim uplatněním reklamace neotálej - máš nárok pouze do 6 týdnů od dne převzetí
    1.8.2012 18:14Markéta
    S veterinářem, který "léčil" úplně naslepo mám bohužel taky zkušenost a v našem případě jsem kvůli němu přišla o vysoce březí skinny samičku :-(( Takže držím Lilince palečky!
    1.8.2012 18:21monika
    Pokusila jsem se do sekce ,,ostatní" vložit rady pro uplatnění reklamace na zvířata. Kdyby někdo z vás měl další poznatky k tomuto tématu, případně poopravil něco z toho, co jsem tam napsala, dejte mi prosím info! Díky ;-)
    - - - - -
    Jo a Kačí...toho předchozího veterináře bych zřejmě zkusila požádat o vrácení peněz a doporučila bych mu, aby psouny už neléčil, když o nich nic neví. A s takovým přístupem by asi neměl vůbec léčit... :( Bohužel ze všech stran slýchám, že takových veterinářů - lam je spousta i pokud jde i méně neznámá zvířata :(
    - - - - -
    K vážení každý den - prudký nárust asi v prvních dnech nezaznamenáte, ale hlavně ať malinká baští, podsouvejte jí krmení pořád...já věřím, že se z toho dostane! Piš nám, jak jí chutná a jestli baští a jak jí podáváte ty léky...Myslíme na vás a moc se těšíme, až bude malá zdravá a vložíš nám sem spoustu fotek obrovské psounky s krásnými očíčky a zdravým kožíškem!!! ;-)
    1.8.2012 18:21Markéta
    My jsme dnes byli u řeky, Ballíska jsme vzali do přepravky s sebou, hned, jak jsem mu otevřela, začal zvědavě šmejdit po okolí, lákaly ho hlavně vysoké trávy a křoví :-) Mám na něj takové dlouhé vodítko, tak se to všude zamotávalo :-) Najednou se Bally vydal k řece, trošku očichal hladinu a najednou hups - a už plaval! No koukali jsme na něj jako blázni všichni! :-)) Hned jsem si Moni vzpomněla na tebe, jak ti skočila do řeky Boženka! Ale já jsem měla myšáka na vodítku, navíc si udělal jen takový půlkruh a hned zase plaval ke mně :-) Ovšem jak vylezl z vody, začal se bahnit na břehu, hrabat do hlíny a válet se, takže z něj za chvilku byla taková mokro-bahnitá zmoklá krysička :-)) Tak pak šel do řeky ještě jednou, aby se okoupal, a hned do přepravky usušit do ručníků. Teď už spokojeně spinká tady u mě na gauči, dobrodruh! :-)
    1.8.2012 18:25monika
    :DDDD Markét, a že to bylo boží, viď? :DDDD
    Tak já za chvíli zabalim Oskara vemu ho asi taky ven....Boženka byla včera s přítelem, tak Oskara vemu já dnes :))
    - - - - -
    PS - slovo krysička používáme na psouny taky :DDDD
    1.8.2012 18:33OL
    ale právě......to byl takový problém obvolat pár kolegů,a psounka nasměrovat???já ani nevidím problém v tom zveráku,ale v tom že jí ubližoval,přece nemůže léčit když neví jak.a chudák ch. ho zas dostala do ruky v zbědovaném stavu.snad to experimentování přežije.-------moniko,teda toto,stát se to mně,by u ´´doporučování´´nezůstalo.o prachy nejde.ztratil člověk víc,než za nějakého nemožného v.---a vůbec......ten psounek měl štěstí,že sem káča chodí a dostala ho do rukou ch.
    1.8.2012 18:43monika
    OL, no jo no, souhlasím s tebou....ale co my tady zmůžeme? Vždycky se najdou lidi, kteří svojí práci dělají špatně...neplatí jen o zvířecích doktorech, ale bohužel uplně o všech zaměstnáních (i o lidských doktorech :(
    Snad se Chylíková nevydá nikam do ciziny a bude tu pro naše psouny navěky...
    1.8.2012 21:06OL
    prý se nikam nechystá.......,na jiném zaměstnání tak moc nezáleží,no co tak má člověk třeba křivou zed,o lidských špatných nevím.já by sem jednoduše toho psouna,v jeho zájmu,aby byl zdravý,vypakovala.
    2.8.2012 06:55monika
    OL, to buď ráda o lidských špatných...Pár známých v nemocnicích mám a občas s brekem vyprávějí...A my psouňaři se nasíráme kvůli špatné léčbě zvířátek, ale ono je to mnohem horší, když jde o lidi a situace je ještě zoufalejší :(

    Tak jsem včera přeci jen vyvenčila venku Oskara, když měl svátek, vzala jsem ho proběhnout, i když mě zlobí. Ale doma si nechal nandat vodítko, tak jsme šli. Vypadal venku spokojeně :) Šli jsme po 7, když už nebyl hic. Krásně sme si to užili.
    2.8.2012 21:41Markéta
    Ballísek se rozhodl, že jsem jeho samička! :-) Už nějakou dobu dělá to, že přijde k mé ruce, začne ji jemně okusovat, pak mi na ni naleze a jako by se s ní miloval! :-) Ale vždy jen chviličku, žádný "výsledek" to nemá :-D Máte s tím někdo zkušenost? Taky je teď pořádně vypelichaný - na bříškumá úplnou mapu a přední pacičky má jako oškubané kuře :-))
    3.8.2012 05:17OL
    když sou v posteli pod přikrývkou,nufkají,markéta tomu říká okusování,všichni tři,a proto že spávají přilepení k nohám,tak do nohou,a když jsou spolu,okusují,vypadá to jak kdyby si vybírali blechy sebe navzájem.je to nádherné pozorovat jak se mají rádi.rorhodně toto balísek nebude dělat nějakému....morčeti.podle mne je to psouní projev lásky,vděčnosti já si myslím že se stou rukou balísek mazlí.rozhodně to nemá nic s erotikou.bohužel,tady lidi myslí jen na sebe co je jim pohodlné,bez absolutního ohledu na psouna a jeho citové potřeby.já to na mých vidím jak jsou spolu rádi,a nikdy by jsem nechovala psouna samého
    3.8.2012 10:33monika
    Markét, výsledkem myslíš to, že zatím nečekáš psouňátka? :DDDD
    Ferda se každé jaro snažil kopulovat s mojí rukou :) Vždy mě u toho ještě kousal, ale tak něžně, něco mezi lochtáním a hranicí bolestí. Oskar to nedělá, ten je rád, když mě může sežrat doopravdy. Ačkoliv bych řekla, že včera a předevčírem byl trochu mírnější bez náznaků náladovosti. Nicméně přítel už zlomil hůl a ani se k němu nepřibližuje :( Čímž teda situaci nepomáhá...
    - - - - -
    OL, kdybych myslela na Oskara víc než na sebe, asi bych dala Boženku pryč. Všude spolu psouni tak spokojení nejsou :(
    3.8.2012 12:31OL
    jako že oskar není božence rád?to je divné ,nejenom tihle,spolu byli moc rádi-až bude matýsek nedobrý taky je pobije.bývali s olinou v pokoji,olina celou zimu hybernovala v kožce,a když někdo šel do pokoje,máme tam věci ve skříních které se málo používají,matýsek se rozčílil a zato zbil olinu.ta se jen otočila na záda a packama se bránila.když tam nikdo nechodil,byl klid,jen matýsek nás chodil postrašit
    3.8.2012 19:49Markéta
    Moni, tím výsledkem jsem myslela, že mi tu ruku s prominutím nepostříká! :-D Já si taky nejsem jistá, jak by Balča přijal dalšího psouna.. On je celou dobu zvyklý být jako psoun sám, mít svoji pozornost a svůj klídeček, myš jak Boženka by ho asi rozhodila podobně, jak zlobivá Boženka Oskara..
    3.8.2012 21:22OL
    já nevím.....i prodavačka byla ráda že matýsek nebude sám.oni se normálně honí.jako hrají na chytku.jen laura s matýskem.olina to nechápe.a mně přijde že je s nima větší sranda,než kdyby byli sami.
    3.8.2012 22:27Kačí
    Moc Vám všem děkuji za rady a pomoc, Lilinka umřela. Bolí mě z toho srdíčko, ale snad jsme jí dali na těch pár týdnů domov a lásku co jsme jen mohli.:( Moc děkuju
    3.8.2012 22:40Markéta
    Kačí, hrozně mě to mrzí :-((
    3.8.2012 22:58monika
    Kačí, je mi to moc líto :(
    3.8.2012 23:16Ales
    Kačí....toho jsme se strašně bal a je mi to moc líto:((((
    3.8.2012 23:47tarsier
    Kačí, to mě moc mrzí, bojovali jste :((
    4.8.2012 11:50Jitka
    kačí mrzí nás to i s myšma :o/ je to škoda,že se lili nepodařilo zachránit :o/
    4.8.2012 12:55Lucies
    Kačí, moc mě to mrzí, pořád jsem věřila, že to zvládne. Nech si napsat zprávu od veterinářky a vymáhej po zverimexu peníze.
    4.8.2012 14:58Mišel
    Kačí: Mooc nás to i s mými zvířátky mrzí:-((...aspoň, že posledních pár dní měla dokonalou péči a cítila spoustu lásky, to se moc cení...neklaď si to za vinu, ty za to nemůžeš, už jen z toho důvodu, že se psounky dle všeho nemáš zkušenosti a tyto cenné zkušenosti musíš sama někde nasbírat....úplně tě chápu...bohužel mojí nezkušeností zaplatil život můj nejmilejší potkánek a opravdu člověk to nechce a v danou chvíli dělá vše, co umí a co neumí se hold musí naučit časem....DĚLALA JSI PRO NI VŠE, CO BYLO V TVÝCH SILÁCH, CO BY PRO LILINKU ANI JINÝ ČLOVĚK TŘEBA NEUDĚLAL!!! BYLY JSTE HOLKY STATEČNÉ!
    4.8.2012 17:02Larka
    Kačí- je mi moc líto, že to Lilinka nezvládla, všichni jsme doufali, že se z toho vylíže :(
    4.8.2012 17:54OL
    já sem zkušenosti s vet. neměla a přes mou snahu zajistit mi schopného vet,mi tady,ty lidi co sem chodí posílali za vet.,kteří jsou k ničemu,nepomohli,jen mi udělali zle.mecera,král,a moniko,když si to tak pečlivě vypsala,laskavě napiš,co prováděl mecera mému dandovi.valil do něj ten lék,už nevím,za1400naprosto k ničemu.prý to na tyhle´´potvůrky nezabírá.léčil plísen v nose a on měl nemocné srdíčko.
    - - - - -
    a můj názor je,kdyby byla nějak víc nemocná by si ji nekoupila.zverák za to nemůže.kdyby jí poskytla adekvátní vet. péči,ten psounek tady byl.káčí nechtěla poradit.doktory si vybrala sama!!!to přece ...... napadne že s takovímto zvířátkem nemůže jít kamkoli.a ještě jsem jí doporučila at krmí.to i když byl zdevastovaný by ho drželo při životě.mne to napadlo že aleš krmil.jinak by mne to netrklo
    4.8.2012 20:05monika
    OL, přestaň se tu prosím do Kačí obouvat...ničemu to nepomůže
    4.8.2012 21:14Markéta
    OL: Přestaň se zase laskavě do Kačí navážet! Mě už ty tvoje výlevy tady vážně nebaví! Všichni jsou tu slušní, chápaví, snaží se pomoct, jen ty máš pořád potřebu někomu nadávat! Kačí dělala, co mohla a co uznala za vhodné. A zverák za to může každopádně. Brát takové zvířátko od chovatele je prachsprostá vypočítavost a touha vydělat! Pokud Kačí neměla bližší zkušenosti s psouny, nemohla vědět, že psouní mimi má při koupi vypadat jinak. A i kdyby věděla - ty sama pořád do všech hustíš, ať zachraňují psouníky ze zveráků, a tuto malou chudinku bys tam nechala chcípnout?? Já fakt nevím, co máš OL za mindrák, ale běž si ho laskavě léčit jinam!
    - - - - -
    Kačí: Máš můj obdiv za svoji snahu Lilince pomoct, udělala jsi pro ni víc, než by udělala spousta lidí. Tomu zveráku to nedaruj a peníze vymáhej! Držím palce!
    4.8.2012 21:36Tarsier
    Pro Kačí: K OL jsem se nikdy nevyjadřovala, protože za ty dva roky, co sem chodím, jsem pochopila, že to nemá smysl. A pokud sem Kačí přijdeš a budeš její výlevy číst, tak to hoď za hlavu! Udělala jsi pro Lili všechno, co bylo v tvých silách a nemáš si vůbec co vyčítat.
    5.8.2012 06:00OL
    nevím,proč se za pravdu na mne zlobíte.kdyby si psouna koupil někdo,kdo by zašel k normálnímu d.,tady ještě byl.zverák by,rozhodně,at se vám to líbí nebo ne neodkoupil zdevastovaného psouna.to z něj udělali ty odborníci,ke kterým ho tahala!!!chtěla tady radu,když sem jí napsala kam má jít,tak si odborníka našla sama,a nechala do něj narvat ty injekce.předtím,zas že byla u nějaké d.,a nemyslím že když je psounek nemocný je vhodné střídat v.a mně,se i ty psounata co sem viděla v h.,zdála malá.nevím jak má psouně k prodeji vypadat,a lili se mi zdála stejná jako ti v holešovicích.velká hlava,žádné tělo.a markéto,typřesně víš,jak má mimčo vypadat?myslím že si mimčo v životě nevidělaa z fotky to těžko posoudíš..já prve v h.,a o takové psouně by jsem se bála starat.má to někdo holt smůlu že se dostane kam nemá
    5.8.2012 09:01monika
    OL, uvědom si, že ten, kdo nemá se psouny zkušenosti, neví, co je a co není normální vet. Člověk, jako třeba já, předpokládá, že když vet nějaké zvíře léčit neumí, tak to řekne. To žese tenhle úsudek neshoduje s realitou je věc, na kterou doplácíme všichni. Je ale dost možné, že psouník byl prostě špatný od narození a stejně tak, jako nějaké procento mláďat uhyne v přírodě, stalo se tak i s Lilinkou. Nevíme, v jakém stavu ho prodal chovatel, ani nevíme, co se Lilince během života přihodilo. Je dost možné, že byla odepsaná už když se narodila. Kačí se snažila. To, že kus své práce posral veterinář, je politováníhodné. Bohužel tim život Lilince nikdo nezachrání a kdo ví, jestli by žila i kdyby se dostala dříve k Chylíkové.
    Kačí, ozvi se nám, jak ti to ve zveráku dopadlo. Taky by mě zajímalo - budeš shánět novou psounku?
    5.8.2012 10:52Larka
    Kačí- když naše Pišta přestala žrát, taky jsem prvně jeli k vetovi co je blíž, naštěstí vet. uznala, že s psouny nemá zkušenosti a směrovala nás na Brno k d.Jeklovi. I tak to bylo s Pištinou dost nahnuté a i d.Jekl jí dal napřed lék (sumetrolin) po kterém se zhoršila a až po druhých atb. se začala zlepšovat a žrát - nebo spíš neplivat co se jí snažíme narvat do tlamičky stříkačkou. A to byla proti vaší Lili obr,že měla relativně z čeho brát a hubnout.
    Ber to , že se měla u vás určitě lépe než sama ve zveráku a taky nás zajímá, jestli vás tato zkušenost neodradí a půjdete do nového psounka?
    5.8.2012 12:16Kačí
    Moc Vám všem děkuju za podporu, z OL si nic nedělám, život mě naučil, že nejsou jen hodní a milí lidé.Takže jsem se takové lidi jako je OL naučila ignorovat. Sama moc dobře vím jak jsem se jí ze všech sil snažila pomoc. Paní Dr.Chylíková mě na to připravila, že to nemusí dopadnout dobře. Sice příprava moc nezabrala bolí to stejně, jsem určitě rozhodnutá si ještě pořídit Psouní holčičku, ve zverimexu mi bez jediného slova vrátili peníze.Dožadovala jsem se tel.kontaktu s dodávajícím chovatelem, což jejich vedoucí odmítla.Prodavačka řekla, že takhle maličké jim dodali jen dva,že vypadali jinak než ty co jim běžně vozí.Ale ony za to nemůžou prodávájí co mají. Měli tam, už jiného psounka, který evidentně vypadal uplně jinka naž naše Lilinka byl min.2,5větší měl krásnou srst.Přemlouvali mě ať si ho vezmu, že tan je určitě v pořádku,ale bolest po mojem mimi je pořád moc velká.Až se rozhodnu pořídit jiného psounka, určitě se na Vás obrátím o radu koho kontaktovat.
    5.8.2012 12:26Markyy
    Kačí je mi to ľúto.

    Nedá sa mi prihlásiť pod svojím menom :(

    Marky
    5.8.2012 16:47Markéta
    Kačí: Jsem ráda, že to s vrácením peněz dopadlo dobře a že jsi rozhodnutá si pořídit za čas nové psouňátko, držím palce, ať to příště dobře dopadne!
    - - - - -
    OL: Já jsem nikde nenapsala, že vím, jak má psouní mimčo vypadat, nebo snad jo??
    5.8.2012 17:06monika
    Marky, nastavila jsem ti teď heslo ,,Marky" tak si ho dyžtak změň...napsala bych ti to do zprávy, ale nemám ti ji jak napsat, když se nemůžeš přihlásit....kdyby byl problém, dej mi vědět
    5.8.2012 18:13Marky
    Monika ďakujem, už som to zmenil. Divné ale prečo mi nefungovalo staré
    6.8.2012 11:21OL
    no -nenapsala,ale´´že káča nemohla vědět že psounek má vypadat jinak¨¨tam padlo.podle fotky byla stejná.jako ti v holešovicích.já by sem se o drobečka bála starat.a vím o tom něco.ještě jedna věc.koupila si psouna,že se jí´´zrovna líbil´´a měla v peněžence sedm litrů.aniž předpokládala že může onemocnět.láska a kecy jsou tady k ničemu.ale s takovýmto živočichem,uvažující člověk nevleze k vet. kterého má po ruce.------------jeden příklad:v papouščích stránkách byl dotaz.člověk co přišel k velkým penězům si koupil kakady palmové.a ptal se,čím je krmit.jako složení stravy a tak.někdo mu odepsal,at začne od andulek.já sem káči radila at ho krmí.to už byl pro ni problém.psounkovi zdevastovaném po průjmu by to jistě bodlo.a drželo by ho to při životě.dobře si káčo,udělala že jsi mne ignorovala.výsledek stál za to.dopadl jako ti zabavení kakaduové.´´taky to s nimi mysleli dobře´´já si tady nebudu mazat med kolem pusy,za pravdu se každý sere.
    - - - - -
    jo a že nějaká káča o mně napsala že sem zlá je mi jedno.ale nevím,jestli zlý člověk zachranuje zakrveného holuba de s ním k d. a posílá sms na zvířátka v zoo
    - - - - -
    tak sem četla v těch jiných stránkách,sem se tam dočetla že vet. konstatovala že jí bylo 17dnů.no a ch. to nepoznala.evidentně si vyhledala samé odborníky
    6.8.2012 20:44Kačí
    Vážená OL, mám doma dalších šest zvířat které jsem si vypiplala ,až na želvu , které se chtěli zbavit a nevěděli co s ní tak je u mne. Takže mi opravdu nikdo nemusí říkat , že mám krmit věřte, že žádné z nich neztrádá. Člověk, který upřímně a rád pomáhá se tím nechlubí. Tímto má konverzace s vámi končí , škoda písmen.
    6.8.2012 22:04Markéta
    Kačí: Vyjadřuji svoji plnou podporu!
    7.8.2012 09:32OL
    a krmilas ho???já sem myslela ze stříkačky.......ale to ti asi nedocvaklo.......
    7.8.2012 09:47Ales
    OL...prosim, nech uz to byt...uz se tim, ze se to bude rozebirat, nic nezmeni....diky A
    7.8.2012 16:17Markéta
    Ježišmarjá, ona si nedá pokoj! Může mi někdo objektivně zdůvodnit, proč tady ještě OL nemá zakázaný přístup??
    7.8.2012 17:04OL
    moni,odpověz markétě.za co???,vykecává o nějaké´´lásce´´a chtěla by sem vidět,když má ještě 6zvířat,jak se mu bude věnovat.jen by sem ráda kdyby lidem psouni zbytečně nechcípali.ty vet. co mu vybrala ho vyloženě odpravili.ty se markéto podívej na sebe.moji psouni si od smutku neuližují.nevím jestli je b. dobře ze smečkou morčat.no co mu zbývá.....ty si ta pravá co sekáči zastává.taky mi zbytečně chcípli 2psouni,ale jen díky tomu kam ste mě poslali.at se káča laskavě stará o zvířata,se kterými to umí a psouny at nechá schopným chovatelům
    7.8.2012 17:08monika
    Já se asi na odpovědi napřed vyspim :)
    7.8.2012 17:19Tarsier
    Mám dojem, že po přečtení příspěvků OL si tu musí většina z nás připadat jako nezodpovědní blbci. Zvlášť my, co máme jen jednoho psouna a necpeme ho ořechy a masem. A já si furt říkám "nečti její příspěvky, nečti její příspěvky nebo se zblázníš. Ale je to marný, je to marný, je to marný" :D
    7.8.2012 17:36Ales
    Tarsier....:))))))))
    7.8.2012 18:24Markéta
    OL: Za to, že tady nikomu nic pozitivního nepřinášíš.
    - - - - -
    OL: Jenom tady šíříš svůj negativizmus a otřesnou gramatiku.
    7.8.2012 19:09Mišel
    jak zastavit krvácení?
    - - - - -
    asi mi nic nového neporadíte ale mám tu spoustu krve tak jsem trochu nervozní
    - - - - -
    ztratili jsme drápek a moc to krvácí připadá mi že 2x více než jindy
    - - - - -
    tak hlava sice nervozní ale zachována v klidu....z nejhoršího jsme venku...takže opeět nvykrvácíme, ale dnes už to vypadalo fakt nebezpečně....první kaluž krve mě značně vyděsila
    - - - - -
    ale Boženka je zlatíčko, pomáhala si mýt packu
    7.8.2012 19:17Jitka
    mišel-příště bych asi navštívila nejbližšího veta.ten to bezpečně zastaví

    jinak něco pozitivního ju :o) dneska mi frenky uštědřil k narozkám ten nejkrásnější dárek a udělal mi takovou radost .o) doteď sem to zkusila jen asi dvakrát či třikrát a když sem viděla,že to prostě neprojde tak sem to vzdala.dneska mi to ale nedalo a nevím proč sem to znovu zkusila.frenky dostal kšíry a úplně bez problémů si je za granulky nechal dát a ani mu nevadili a úplně v poho.ještě bych to chtěla otestovat na emi,třeba to vyjímečně projde.taky zkoušky nedopadly podle mých představ.vložím pak fota
    7.8.2012 19:28Mišel
    Jitka: jjj ale víš, když koukáš na to, jak ti zvíře krvácí, tak se musíš rozhodnout bud to jestli se to pokusíš zastavit nebo jestli pojedeš k vet. u kterého nebudeš dřív jak za 30min.....já se rozhodnut vždycky až v té chvíle a zvolila jsem zastavit krvácení než se potátec k vet. a koukat jak mi vykrvácí zvíře....samozřejmě kdyby to nebyl jen drápek hned mažu....ale v tu chvíli se musíš rozhodnout
    - - - - -
    samozřejmě kdyby to nepřestávalo taky mažu....ale kapičky krve se pomalu zmenšovaly a my s Boženkou se dost snažily to zastavit....zpočátku jsem chtěla hned jet k vet. ale pak jsem myslela jak se zbalit na busy na čas než tam dojedu..když se jedná o krev jde někdy fakt o čas.....vím,ale nemohla bych se koukat jak pořád krvácí a já nic nedělám
    - - - - -
    Ted už je Boženka v klidu v přepravce separovaná:) hlavně aby nic moc nedělala, aby se nám to nerozteklo:) tomu vždy říkám zkouška paniky
    - - - - -
    A taky si hned ted musím dát telefon na vet. Chylíkovou do mobilu!!!!
    7.8.2012 19:37Markéta
    Mišel: Když se Ballískovi vytrhl drápek, taky bylo dost krve. Dala jsem ho hned do vany a sprchovala mu to studentou vodou. Jak to trošku přestalo, dala jsem mu na to desinfekci a pak už to bylo ok.
    7.8.2012 19:44Mišel
    Markéta: To zní dost dobře....to není vůbec špatný nápad, děkuju za radu do případné budoucnosti;-)
    Já jsem měla dezinfekci s hadry a potírala jsem ji to a mačkala....a chci se zeptat, může pak psoun normálně do svého domku? Jsem zvyklá, když bylo něco potkanům, že byli v čistém prostředí, ale Boženka má dost velkou klec....a paní vet. vlastně říkala tak týden v čistém....Ballísek byl pak taky v čistém?
    7.8.2012 19:53Ales
    Jak jsme tu tak četl zase tu slovní prestrelku, tak me to fakt mrzí...místo toho, abychom se navzájem podpořili, kdyz se někomu něco přihodi, tak je to naopak...a ted to myslím adresne, ze OL... Mne se to taky čte těžko, ze někomu umřel posunek, užil jsem si s tím taky svoje, tak vim, ze je z toho cloveku smutno a stát se to proste muže. Stava se to i u lidi, ze přes všechnu snahu mu doktoři nedokážou pomoci. Nemá vůbec zádný smysl cokoliv takto vyčítat. Tak opět prosím OL...nebuď tak kategoricka a zkus se vzít do situace toho druhého, ze mu to, co tu píšeš, udělá jeste těžší hlavu nez ma...díky A
    7.8.2012 20:25Jitka
    mišel po pravdě sem ti to poradila a ještě se mi to nestalo-zatím (klepu na dřevo) no já tím myslela, kdyby to nepřestávalo.monča taky myslím jednou musela na vet to zastavit.jinak asi bych se taky snažila doma to zastavit,ale asi bych neděděla jak nejrychleji.musím mrknout do nemocí jestli tam něco není a taky je dobré vědět co poradila markétka

    jinak jako bonus: emilka byla v kšírách taky a úplná pohodička.taky se chovala jako nic - hurá :o)
    - - - - -
    mišel cituji od moni jak sem si myslela ze sekce nemoci:
    Ulomené nebo urvané drápky - velmi krvácí (viz fotka naší koupelny, když si Boženka urvala hned dva drápky najednou). Nástrahy číhají všude, urvala si je o nevinně vypadající poličku - na fotce v tomtéž albu.
    Můžete ošetřit betadinem. Pokud nepomůže, jeďte ihned na veterinu. Boženka dostala vakcínu na srážlivost krve.
    Rovněž dostala obvaz, který samozřejmě sundala za pár minut. Psounům pokusy o sádru a dlahu moc nefungují.

    Krvácení - pokud se váš psounek poraní, můžete ošetřit desinfekcí betadine (používá se i pro lidi). Pokud krvácení neustane, ihned k vetovi. Při velké ztrátě krve jde mnohdy o čas, pokud máte oblíbeného veta daleko, ošetřit drápek nebo drobné poranění (případně píchnout injekci na srážlivost krve) by měl být schopen kterýkoliv nejbližší lékař.
    - - - - -
    moni-ještě,že máme :o) jak tu zrovna nikdo není tak i tvé sekce pomohou a poradí :o)
    7.8.2012 20:26Matylda
    Mišel - při takovýchto úrazech mám odzkoušený Traumacel P. Je to prášek na zastavení krvácení z povrchových ran u lidí ale u psounků, králíků i pejsků se osvědčil. (Dělají ho i jako spray, ale ten jsem nezkoušela. Většina mých zvířat se sprayů bála.) Trochu pášku jsem si nasypala do dlaně, zraněnou pacičku připlácla do toho prášku a pak už jsem pacienta jen drbala a drbala (aby byl v klidu) a vetšinou to během 2 - 3 minut přestalo. Dělají něco podobného přímo pro zvířata s názvem Blood Stop, ale ten jsem nezkoušela.
    Božence přeji brzké uzdravení.
    7.8.2012 20:34Jitka
    možná by to chtělo dát ty osvědčené přípravky zas do sekce
    7.8.2012 20:54Markéta
    Mišel: Jj, dala jsem ho pak k němu do klece - musela jsem, protože si to udělal těsně, než jsem odcházela do práce... Já na desinfeksci používám Dettol - je to neštípavá desinfekce pro děti.
    - - - - -
    Jituš, Ballísek měl období, kdy is kšírky vůbec nechtěl nechávat nasadit, ale potom pochopil, že se mu venku nic nestane, že tam vždycky má s sebou přepravku na schování a hlavně, že se pak vždycky jde zpět domů, tak teď už mu to nevadí :-) Jak on vždycky nadšeně hýká, když přijdeme z venku domů! :-)
    7.8.2012 21:33Mišel
    Myslíte, že Boženku mohu dát normálně do jejého sena? Nebo radši vše vyčistit a dát do čistého?
    7.8.2012 21:57Matylda
    Mišel - jestli to tam nemá moc začůraný (a jak tě znám, tak nemá ) a pokud už jí pacička vůbec nekrvácí, tak může jít klidně do svého. Ale kdyby se ti zítra zdálo, že jí to otéká, zajdi na veterinu. Pro jistotu.
    Já jsem, i když se mi zdálo vše v pořádku, z preventivních důvodů ještě pár dní po nehodě zvířátkům koupala tlapku ve slabém roztoku hypermanganu. Nikdy nenastaly žádné komplikace. Tak Tobě i Božence přeji, aby to bylo taky tak.
    8.8.2012 06:38monika
    Matyldo, Markét, díky za tipy, oba snad co nejdřív doplním....
    8.8.2012 09:07Jindra
    Mišel: u nás používáme betadyne, to je de-facto jodová tinktura. Pomáhá to asi podobně jako traumacel.
    8.8.2012 18:07Mišel
    Matylda: Děkuji, pacička nám neotéká, ale bohužel nám dnes ráno začala krvácet, sice jen 3 malé kapičky krve v kuchyni, zbytek Boža asi uhnala jazýčkem, ale to ji stejně dám přes den do přepravky, aby se jí tam nedostala nějaká infekce....nebo ji asi vyčistím klec, do příštích dnů to bude jednodušší a já budu mít klid na duši;-) tak jdu rychle na to, než půjdu do práce:-D
    V roztoku betadinu koupu packu pořád;-)
    - - - - -
    VŠEM MOC DĚKUJI ZA RADY!!! Zapíšu si to za uši, nebo spíš někam do poznámek:-D, a příště snad už nebude sebemenší panika, i když pochybuju:-D Boža je expert na poranění i když malinká...a mám suvenýr ,nejdelší drápek ze zadní packy:))
    - - - - -
    Tak ještě tu máme s Boženkou asi jeden menší problém....na zadní pacce se ji včera urval ten prostřední drápek a jeden vedle vypadá dost nahnutě....jako že je načatý a že dřív nebo pozdě se také utrhne...jako bychom toho neměly dost...neví někdo co s tím? Počkat až se odlomí? Třeba se jí mezitím začne pod ním tvořit nový...
    - - - - -
    aha...už se nám začíná odlamovat...super...jdu hlídat s dezinfekcí a ošetřovat už předem
    - - - - -
    Tak jsem Božu zavřela dom a skočím tady vedle do lékárny pro ten Traumacel P, co zastavuje krvácení, musíme být přeci vybavení, když víme, co bude následovat...myslím, že v kleci se jí to neodlomí, to zas až šikovně skočí...
    8.8.2012 21:10Larka
    matylda - máte pěkné fotky - i klec :-) , taky jsem chtěla dát jméno Matylda, ale neprošlo :-D
    - - - - -
    tarsier: :-D
    - - - - -
    Pišta pelichá a dost značně, akorát mne udivuje, že někteří psouni mají uplně vypelichaná místa, ale Pišta je jak pes, všude jsou po ní chlupy ale jinak holá místa nemá - což jsem teda ráda
    9.8.2012 06:18monika
    Mišel, víš aspoň, kde a proč se jí drápky ulomily? Abys tomu mohla nějk pro příště zabránit?
    Boženka si je vylomila na takový dírkatý poličce, tak jsme poličku zadělali tak, aby tam žádný dírky nebyly (přikryli jsme ji linem)
    9.8.2012 17:10Nazgul
    Právě jsem se vrátil z výletu. Někdo (asi Zorro) vylomil příčku z klece a všichni tři utekli. Zatím jsem našel akorát Beátu. A teď mě omluvte, jdu to uklízet. Vidím to tak na tři dny.
    - - - - -
    Tak už jsem našel všechny tři psouny. Přičemž "našel" neznamená "odchytil", Beáta je někde za skříní.
    - - - - -
    Mám jí, potvoru.
    - - - - -
    Nevíte o někom, kdo by vyrobil nová dvířka ke kleci? Dal jsem to svařit, ale oni tu šprusli prostě přetrhnou vedví. Zn. spěchá.
    9.8.2012 21:31Markéta
    http://zvirata.hyperinzerce.cz/exoti/inzerat/6198967-mladata-psouna-prerioveho-nabidka-praha/
    9.8.2012 22:00Larka
    nazgul - ten postupný popis nemá chybu :-D
    9.8.2012 22:02Mišel
    Moni: Jjj to vím, má takovou zakulacenou střechu klece a výjimečně tam nebyla její deka, jsem ji na chvíli položila Božence na postel a v tu ránu si šla skočit....normálně tam slézá tak 1000x, ale jindy tam je deka, tak nemá možnost se zaháknout...hned využila příležitosti...
    - - - - -
    Jinak už máme i ten druhý drápek pryč...koupila jsem ten Traumacel a dnes když jsem si Boženku pustila, tak vyskočí na postel a já ji koukám, jak to vypadá a hle drápek už je pryč:-D tak jsem to vydezinfikovala a trochu posypala tím přáškem, ale jinak nikde nic neteklo:-O...tak aspon taaak :)
    10.8.2012 00:04Nazgul
    Připravil jsem si takovou malou anketu, co s mladými výtržníky: http://vsevjednom.cz/ank/30098
    10.8.2012 06:38monika
    Nazgule, díky za tvůj humor...zase se tu řechtam nahlas :)
    Už jsem zahlasovala :)
    10.8.2012 09:23Lucies
    Nazgule, ber to tak, že tvoji potvoráci nás všechny na tomto fóru (kromě Tebe) chtějí pobavit a očividně se jim to daří. Takže i já hlasuju pro milost :D Možná jako další možnost v anketě bys mohl přidat "poslat na brigádu do dolů".
    10.8.2012 23:11Nazgul
    Možná bych je mohl poslat na brigádu do tunelu Blanka. Ale obávám se, že by se nakonec propadla celá Stromovka.

    A navíc by přehryzali všechny kabely.
    - - - - -
    Abyste věděli, o čem se hlasuje:
    http://www.flickr.com/photos/nazgul03/7755065964/in/photostream/
    http://www.flickr.com/photos/nazgul03/7755064438/in/photostream/
    11.8.2012 08:57Larka
    nazgul - šikovná partička :-D i když takto to vypadá spíš jen na úklid, nebo i něco prokousli , rozkousli ap?
    - - - - -
    hele, objevila jsem další fotky a pokud máš doma koberec bez viditelnýho psouního vzorku , knížky ve spodní poličce bez úpravy vazby a dokonce taburet, tak nevím nač si stěžuješ, protože máš asi velice hodné psouny :-))))))
    ta prosklená stěna je úžasná
    - - - - -
    chápu , že je to foceno před úprkem, ale ty knížky dole mě dostaly, Piština je asi náruživý čtenář
    11.8.2012 10:02Nazgul
    Ty fotky, co myslíš, jsou od rodičů. Tam psouni moc nebývají, jen když je potřebuju na pár dní pohlídat. A knížky jsou okousané, ne že ne. Mimo záběr je rozkousaná pohovka, díra v přehozu přes postel, a vyšroubované šrouby z prahu u dveří (no fakt, Kajča se naučil šroubovat)
    11.8.2012 10:25Larka
    Nazgul -já už si říkala , jestli nemáš jen plyšáky :-D
    11.8.2012 11:52monika
    Ahoj lidi.
    Včera jsme zase zažili něco, na co budeme asi vzpomínat dlouho.
    Na travnatém paloučku, který je obklopený lesem, jsme včera venčili myši. Chodíme tam relativně často, protože to tam máme nejblíž a nechodí tam žádný lidi. Akorát vloni jsme tam našli ježka :)

    No ale včera...Přítel hlídal Boženku navolno, držela se u deky a přenosky. Já hlídala Oskara na vodítku a šla s nim na procházku po pěšince směrem od deky pryč k lesu.
    Takže přítel ležel na dece, směrem ke mě se pásla Boženka pár metrů od něj, asi 30 metrů od nich jsem byla já a na vodítku Oskara. Když jsem se otočila, abych viděla, jestli přítel dobře hlídá Boženku, na cestičce, po které jsme šli na mě zíralo nějaký zvíře (od nás tak 10 metrů). To zvíře bylo mezi mnou a Boženkou, zíralo ale na mě a Oskara. Bylo v trávě a já viděla jen hlavu a ten lovecký výraz. Asi 2-3 vteřiny jsem přemýšlela, jestli to je kočka, nebo pes, a když to furt čumělo, volala jsem na přítele, ať rychle chyti a uklidí Boženku a ukázala jsem mu to zvíře. On to viděl líp a křičel, že to je liška, ať vemu do náručí Oskara. Zatímco jsem vzala Oskara a on chytil Boženku, liška nakonec utekla. Ale jsem si jistá, že včera chtěla ulovit psouna. Objevila se na stezce jen pár metrů od nás, jen pár vteřin potom, co jsme tim místem prošli. Asi musela mít velkej hlad, když přišla tak blízko k lidem. Fakt hustý. Sem už venčit nikdy nepůjdeme. Možná dělám příliš katastrofické závěry, ale myslím, že chtěla Oskara ulovit a možná by to zkusila, i když jsem byla od něj jen dva metry. Jinak si její dlouhé zírání a to, jak blízko přišla, neumím vysvětlit.
    Dnes v noci se mi zdálo o liškách, co chtějí ulovit naše psouny...Fakt velký zážitek...
    Když si vemu, kolikrát jsme na tomhe paloučku Ferdu i tyhle psouny venčili navolno a byli mnohdy od nás i daleko dál, než včera, není mi z toho vůbec dobře....
    11.8.2012 12:04Nazgul
    Já kdysi udělal na chatě na zahradě ohrádku, nahoru jsem dal pletivo, a pásl jsem tam morče. Vždycky se do pěti minut objevilo na obloze káně a vydrželo kroužit nad ohrádkou klidně celé dopoledne.
    11.8.2012 12:09monika
    Nazgule, vím, že se o těch dravých ptácích už diskutovalo, tak na ně dávám bacha. Ale o tom, že máme lišku 5 minut pěšky od baráku, jsem do včera nevěděla. Říkám si, jakou měl Jindra kliku, že se mu psoun venku toulal 14 dní a nic se mu nestalo...
    11.8.2012 12:51Mišel
    Fakt hustý zážitek:)
    Jinak ta liška dokud neměla hlad, neměla nejspíš ani důvod se přiblížit tak blízko a dle mě zvíře, kterého by sis ty nevšimla, tak klidně zaútočí i když si byla 2m...je to celkem daleko, by zakousla a bylo by to raz dva...se zakousnutím mám nemalé zkušenosti bohužel...někde se něco prokousne, vevnitř se protrhnou vnitřní orgány a jsou to vteřiny....takže jste měli pekelné štěstí, že sis té lišky všimla Moni :))
    To jsem ráda, že to všichni přežili ve zdraví a takováto zvířátka můžete potkak klidně i jinde...
    11.8.2012 14:37monika
    Já nevím, mě přijde, že lišky jsou tak plachá zvířata, že mi přijde neuvěřitelný, že jsme ji potkali odpoledne a ještě tak blízko. Ten pohled snad nezapomenu...Tím jak zírala za tou trávou si na 100 % procent nejsem jistá, jestli to byla liška (přítel ji viděl z druhý strany a jistý si je), ale když jsem pak přes tu trávu zahlídla ten hustý ocas a tu chůzi, fakt mi to na psa ani kočku nehraje...já viděla dobře jen ty oči a uši a dost velkou hlavu. Ale přítel má uplně jasno. Ale byl to fakt kousek. Mohla by si i vybrat, jestli sežere Oskara, nebo Boženku, ale sledovala Oskara. Ale furt nevím,jestli by zaútočila, kdybych si nevšimla. Nikdy jsem neslyšela o lišce, co by zaútočila na zvíře jen pár metrů od člověka a ještě za bílého dne. ALe fatk to byl teda adrenalin, kam se hrabe plavání Boženky v řece :)
    11.8.2012 17:36Tarsier
    Moni, ty máš zážitky :). Ještěže jste si jí včas všimli, Oskar by asi neměl šanci. Koukám, že venčení psounů není žádná hračka, hlídat psouny, všechny světové strany a pro jistotu ještě oblohu...
    11.8.2012 18:18Mišel
    Pravda, bůh ví, co by se stalo a možná radši ani nedomýšlet, ne každá myšlenka by končila dobrým koncem:) hlavně je je Oskárek i Boženka v pořádku:)
    - - - - -
    Taky vám psouni dělají takové zvláštní gesto - něco jako když pes zavyje? Postaví se na zadní udělá hauuu a hlavičku vystrčí směrem nahoru?
    Možná je to známé a normální, ale já o tom zatím nečetla:-D....zdá se mi, že to někdy udělá, když se lekne a nebo jako by mi odpovídala...v posledních dnech to udělala celkem často....asi předevčírem když jsem 2x zakašlala, tak jako by se lekla a vždy zavyla nebo občas když hlasitě kýchnu a dnes dokonce jsem zívala trochu nahlas a Boženka se asi trošku lekla či mi odpovídala, těžko říci:))
    Dřív jsem se na oplátku lekla já jejího zavytí, ale dnes mi to začíná připadat celkem roztomilé:)
    11.8.2012 18:52Tarsier
    Mišel - a nezní to spíš než hauuu jako ííííí když zvedá hlavu a ááááá když jde dolů? Ruprt (a stejně dřív i Prďák) tímhle ííáá reagují na různé zvuky - kýchnutí, zatáhnutí záclony, někdy jako pozdrav, když přijdeme domů. Ale ta škála Ruprtových zvuků je poměrně široká, tohle je jen jeden z mnoha.
    11.8.2012 19:07Mišel
    Tarsier: To je klidně možné jako ííáá:-D to v tu chvíli moc nestíhám hodnotit :-D, ale ted jsem Boženku přemistovala a něco jsem ji vysvětlovala a udělala to 3x jako by mi odpovídala na to, co jí říkám :-D fakt roztomilé:)))
    11.8.2012 19:20Larka
    Mišel- u nás tomu říkáme hýkání a Pišta nás tím hlavně zdraví - po návratu z dovolené na nás hýkala asi minutu v kuse :-D
    - - - - -
    monika- teda máte zážitky
    nám přišla liška až na zahradu a vydávila kačeny, pak ji chytil soused do pasti, ale to bylo v noci, ve dne je divné , že by šla tak blízko k lidem, se říká, že pokud jde k lidem má vzteklinu, nebo asi fakt velký hlad...
    11.8.2012 19:39Tarsier
    Larka - my tomu hýkání zase říkáme kejhání :D. To zní trošku jinak než ííááá a používá to jako projev radosti hlavně při ranním puštění z klece a drbání. Občas mu to počítám a rekord je 26x za sebou :D. Postupně to kejhání lehce slábne a pak přechází to takového pobrumlávání :). Ten náš prevít je děsně ukecanej. Pak má ještě takový slepičí kdákání, to zas když je rozčílenej.
    11.8.2012 19:51Larka
    Tarsier- nejvíc dokáže Pištinu vyprovokovat syn, když ji mává nad čumákem piškotem nebo pastou, to je nepříčetná a vřeští na celý barák, jinak má takový mončičáčí pištění a zatím jen jednou jsme zažili,když chřestila
    no a pak to spokojené chroupání, když s náma chrní v posteli :-D
    11.8.2012 21:08Markéta
    Mišel: Ballísek hýká v podstatě denně - vždy, když přijdeme z práce domů, nás tak vítá, taky to dělá, když přítel kašle :-) Je zajímavé, že já můžu kašlat, jak chci, a mně neodpoví :-))
    - - - - -
    Taky to dělá, když se mu povede zalézt do skříně - je to takové radostné vítězné hlášení :-)
    - - - - -
    Tarsier: Tak slepičí kdákání máme taky :-) Však kolikrát myšákovi říkáme "ty slepico jedna" :-)
    11.8.2012 22:12Mišel
    No Boženka mě zatím tím teda nezdraví, ale třeba to přijde a bude hýkat i na pozdrav:-D

    Larka: Co myslíš tím, když chřeštila?

    My spokojenému chroupání říkáme zase chroustání:-D a dělá to i potkanice:)) zrovna ted :-D

    Markéta: To radostné vítězné hlášení o tom, že je Ballísek ve skříni, mě tedy dost pobavilo :-D

    Zrovna jsem ukecala Boženku, aby šla taky spát:-D bolí mě dnes hlava a tady u dědy máme mříže, tak se v tom vyžívá a mě to fakt bere:-D...tak jsem na ni zkusila nejprve naštvaný tón hlasu a když už nic nezabíralo tak jako to dělám normálně doma, tak jsem ji poprosila, aby šla taky spinkat a nečekaně to zase zabralo:-D jako by naznačovala, naštvaný tón ne, prosící případně zoufalý to už ano :-D zajímavé, že když ji vždy požádám, aby šla spinkat případně ji vysvětlím, že dnes byla skoro celý den puštěná a že ji pustím zase přeci ráno, že se nemusí bát, tak to na ni zabírá:-D by mě z toho fakt švihlo:)
    11.8.2012 22:55Nazgul
    To dvojslabičné uuííí - uu na zadních je zvuk, kterým psouni oznamují zbytku kolonie, že je vzduch čistý. Kdo to slyší, tak to zopakuje, aby se to dostalo ke všem. Proto takhle psouni reagují na podobné zvuky, např. kýchnutí, zakašlání, vrznutí dveří a saxofonové sólo Vratislava Brabence.

    V zajetí ten zvuk z nějakého důvodu také vydávájí, když chtějí dát najevo radost.

    To platí pro všechny psouny kromě Beáty. Ta ten zvuk vydává při jakékoliv příležitosti, a dost často také, když žádná příležitost není. Jak dnes psala Matka (dal jsem k ní psouny na pár dní, než opravím klec) - "Beáta je ukecaná jak obecní rozhlas v Jihlávce".
    12.8.2012 09:23Mišel
    Nazgul: Jeee děkuji za vysvětlení...to jsem ráda, že to je i radostný zvuk :) Koukám, že Beáta je pěkná drbna od narození :-D
    12.8.2012 11:43Jitka
    tak třeba se hýkání u psounů nekoná.dělali to oba do března.hlavně frenky.ten jel jak pila,hlavně když šel spinkat a protože mají hnízdo pod poličkou tak se při každém výskotu praštil hlavičkou do té poličky :oDD pak to přestal dělat a teď po dlouhé době to udělal před dvěmi dny mě v rukách ráno. Emi štěkala na reakci kýchání smrkání a pak když hýkal frenky.teď taky nic.sem tam to uplně minimálně udělá a to se i někdy leknu protože to nečekám-mám doma nehýkací myši a přitom je to tak roztomilé :o/
    - - - - -
    jinak sice se to psounů netýká,ale je to pěkné:
    http://aktualne.centrum.cz/zpravy/kuriozity/clanek.phtml?id=754168#utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_term=position-17
    12.8.2012 12:18Mišel
    Tak jsem dopoledne zase mluvila na Boženku a 2x zahýkala...pěknoučké:-[[[
    12.8.2012 12:57Larka
    Mišel- chřestění je výstražné,takové jakoby cvakaní
    zatím pravé výhružné chřestění jsem viděla a slyšela jen u samců v ZOO a loni se o to pokusila i Pišta, i když to neznělo tak hlasitě jak v té ZOO, ale byla naježená a šel z ní i strach
    12.8.2012 13:22Lucies
    Monika...Tvoji psouni na moje nervy :D Ještě, že to dobře dopadlo :)

    Jitka...Hezkej článek :)

    Mišel...K tomu hýkaní už se tady všichni rozepsali dostatečně :) Mně ještě takhle reagovaly psounky na cinknutí mikrovlnky. Jo a ten mončičák, jak někdo psal, je výstražné štěko-pískání, že se blíží nebezpečí. To jsem si teď v pátek vyslechla doma od Vendy, která je v říji a pištěla tak dlouho, dokud jsem jí nezmizela z očí. Ale už se zase začíná zklidňovat.
    12.8.2012 13:55monika
    Přidala jsem aktuální fotky z přátelství mě a Oskara aneb ,,Přátelství až na kost". Už je v kleci a bude v kleci. Ještě, že ruka byla moje a ne přítelova. To by asi nebyl psoun se zelím, ani s šípkovou omáčkou, ale psoun pro lišku. Protože omilostnění nepřichází v úvahu

    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=552
    - - - - -
    Boženka asi prožívá muj smutek a tulí se a žehlí za Oskara
    - - - - -
    Bylo to bez varování, žádný cvakání zubama, nic. Prostě RAF
    12.8.2012 17:01Markéta
    Moni, bolí mě to, jen tu tvoji ruku vidím :-(
    - - - - -
    ZOO na balkóně :-)
    https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=27288
    12.8.2012 17:16Tarsier
    moni, jestli už to zas začíná, tak to přeju pevný nervy a pevnou kůži. Je to teda prevít :(
    Markét, ta zoo nemá chybu, chci je všechny :D
    12.8.2012 18:57Markéta
    Tarsier: No, všechny nedám, ale někteří k mání ještě jsou :-)
    12.8.2012 19:44Tarsier
    Markéto - přítel by mě hnal a našeho psa by z toho asi už trefilo, Ruprt mu ke štěstí stačí :D
    12.8.2012 19:56Markéta
    Tarsier: :-))
    12.8.2012 23:13monika
    Markét, vyměním hrošíka za psouna prériového...to bolí, že asi neusnu :( Strašně to nateklo, že tou pravou nemůžu ani psát na pc, protože nemůžu hýbat prstama. Bolí to snad čim dál víc. taková relativně malá ranka a člověka to pekelně potrápí
    13.8.2012 10:27Jitka
    tak jak to moni dneska vypadá s tvou rukou??mě pokousal frenky ve čt a i v pátek.vždy když šel do klece.jako by mi říkal já tam jako ještě nechci.v sobotu už sem jej tam dávala v rukavicích a udělala sem dobře.vyjel po té rukavici.včera už byl zase v poho.no každopádně se mu tedy podařil 2x zásah do pravé ruky a podruhé už ani nechtěl pustit.podle tvé fotky je to moje kousnutí o 50% menšího rozsahu a bolesti,ale taky nic moc příjemné a taky ještě pobolívává.pak sem vložím foto.
    já sice s říjí nemám ještě zkušenost,ale u mě bych ji zatím netipovala.spíš byl naštvaný,že jde do klece a zkusil se mi pomstít za to :oD
    13.8.2012 10:39Lucies
    Markéto, nádhera :)
    13.8.2012 10:52monika
    Jitko, na to, že je to ranka jen necelé 2 cm a hluboká tak půl, bolí to celý ten hřbet ruky jak čert. Ještě, že mě kousnul takhle nahoře a ne třeba do bříška nebo zkrz nehet nebo do nějaké šlachy...říkám si, jak jsem naštěstí dobře dopadla a jsem mu vděčná, že mě kousnul tam, kam kousnul, když už teda musel. V noci jsem se vzbudila asi 20 x bolestí, takže jsem dnes velmi svěží. Když třeba zapomenu a dám ruku svisle podél těla, tak se ten otok pod tím překrví a bolí to ještě víc á proklínám toho zmetka. Záprstní kůstky ani moje žíly nejsou na ruce pod otokem ani vidět. Většina lidí by asi řekla, že je to malé bebíčko a mohlo být hůř. Ale tím, že to bylo asi až na kost, tak o tom vim pořád. Ale jakýsi hojivý proces tam asi probíhá, tak to snad bude OK ;-)

    Akorát co bude s tou krysou, to nevím. V kleci zatím známky agrese nevykazuje. Ale za 14 dní jedem pryč, chtěli jsme vzít na dovču obě myši a takhle teda nevím, co bude.
    Taky máme v září dvě cizí myši hlídat 17 dní a se samcem v říji se mi teda do toho vůbec nechce.
    - - - - -
    PS jestli myslíš, že Oskar chtěl včera pustit, (aby ti nebylo líto, že ten tvůj tě pustit nechtěl) jsi na omylu :DD Pustil mě až když jsem ho levou rukou pěkně chytla zakůži na hřbetě a zmáčkla do bolesti. když o těch akcích s nim přemýšlim, fakt si připadam jako nějaký nesvéprávný praštěný člověk, co dá za takový zvíře 7 litrů :(

    Včera jsme byli odpoledne v kauflandu a během 5 minut jsme potkali tři různé lidi, jak si v náručí nesli hodného psíčka a s přtelem jsme se shodli, že příště už to psouni fakt asi nebudou
    13.8.2012 12:59Jitka
    moni já to mám 1,5 na délku a to druhé hryznutí tak půl cm ale zase hlubší :o) no každopádně tě fakt lituju.ne že bych ti to přála,ale sem zvědavá jestli se u tebe bude opakovat loňský rok.určitě sis včera říkala jak tě hryzl, že ho ta liška neodnesla co? já jim vždycky říkám jak mě serou (hlavně frenky,emi ,,jen,, rumplováním),že je pustím na dvorek.tam je asi tak 6 stálých koček :oDD jako ven z klece nechce, se rozhodla mě dva dny terorizovat hryzáním mříží až má líca olýsané :oDD no vypadá jak nastěnka :oDD
    13.8.2012 13:13monika
    Ne, to jsem si neřikala, jsem ráda, že ho neodnesla. Ale nevím, jestli mam na další teror náladu
    13.8.2012 15:25Larka
    monika - na tvoje fotky se dívám, když mě napadne myšlenka na dalšího psouna :-D

    tak snad to bude letos jen ojedinělá epizoda, držím pěsti a brzo se dej dokupy
    13.8.2012 15:37monika
    Larka, ono bude dobře, takhle to vypadalo, když říje skončila minule :)
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=591

    Jinak jsem zjistila, že mám oteklé i prsty, prstýnek, který normálně klouže, mi nejde dolů a ni když jsem namydlená mýdlem
    13.8.2012 18:17Nazgul
    Zdá se, že jde říje i na Zora. Právě mi volala matka v šoku, že ji bezdůvodně brutálně pokousal. Prý z ní leje krev. Teď Zoro lítá po pokoji a jakmile matka vejde, Zoro začne cvakat zubama a útočit.

    A že ho prej tedy nebude hlídat. No to je hezký, já odjíždím na dovolenou.
    - - - - -
    Tak jsem dorazil na místo. Na říji to nevypadá, Zoro je normálně v klidu a nechá se drbat. Ovšem matka se dost bojí. Těžko soudit, proč na ní zaútočil.

    Nemohl by je někdo na pár dní pohlídat? Recipročně můžu jindy hlídat já.
    13.8.2012 19:21Markéta
    No nevím nevím Moni, mám trošku obavu, že by Oskařisko napřed zakouslo mě a pak i Ballíska! :-)
    - - - - -
    Lucies: Kuji :-)
    - - - - -
    Moni, abys v tom neměla zánět.. :-( Vystříkala sis to pořádně desinfekcí?
    13.8.2012 21:03monika
    No Markét, moc pořádně asi ne :( Celá ta ruka k zápěstí je zarudlá a bolí pořád...nicméně sem sundala náplast a už se udělal strup, tak ho nechci strhávat a znova desinfikovat, ten zánět snad opadne ledem
    13.8.2012 21:12Mišel
    Nazgul: Četla jsem, že máš 3 psouny:-D....co obnáší jejich hlídání:)? Kdyžtak mám voný plac a zbrusu novou kroužkovou zbroj proti žralokům;-)
    13.8.2012 21:32Larka
    nazgul - jednoho bych zkusila, ale 3 ..... :-))
    já už má po dovolené, to by bylo asi náročnější , i když by si asi vystačili sami , jen jestli by se vlezli do klece :-D
    - - - - -
    teda moni, tak tady řešíme jak dezinfikovat psouní tlapky a ty si odbydeš svoji ruku :-O
    tak se zkus vydezinfikovat zevnitř :-D
    13.8.2012 22:08Nazgul
    Klec mám. Nemám sice auto, ale do taxíku by se vešla. Anebo by stačilo pohlídat jen Zora, ale bez klece, tu bych musel nechat na Josého a Beátu.
    - - - - -
    Ne na Josého, na Kajču.

    Pořád mám tendenci říkat Kajčovi José, a Beátě Sáro :-/
    14.8.2012 06:25monika
    Nevíte někdo, jak to probíhá, když přijdete s nateklým kousancem na chirurgii? Ošetří vás, nebo vás ošetří a nutí vyšetřit i psouna na nějaké nemoci? To poslední, co bych chtěla, je Oskara vozit po vyšetřeních, jelikož momentálně bych ho nedokázala ani zpacifikovat. Večer jsem ledovala, ale otok mi přijde stejný. Navíc ve čtvrtek máme s kapelou vcelku prestižní koncert a zatím netuším, jak a co na klávesy zahraju
    14.8.2012 08:37Nazgul
    Nevím. Vím jen, že psouni údajně nepřenášejí vzteklinu, tudíž není třeba je na vztekline testovat.
    14.8.2012 09:58Ales
    No kdyz jsem tam byl s kousancem na pohotovosti ja, tak to neresili, vycistili mi to a dali jen lehkou naplast a to bylo vsechno....spis to nechali otevrene, aby to dychalo a hojilo se...
    14.8.2012 15:36Káčula
    Moniko, v Třeboni na chirurgii vzteklinu neřešili, jen píchli tetanovku a zabalili do višňáku. A počítám, že se ještě tak dvě hodiny řehtali :)
    14.8.2012 16:13Tarsier
    Mně kdysi volal táta na dovolenou, že po něm doktorka chce potvrzení, že je psoun očkovaný proti vzteklině. Tak jsem mu řekla, aby jí vyřídil, že je to blbost, že hlodavci vzteklinu nepřenáší. Přelumočil jí to a pak už dala pokoj :)
    14.8.2012 18:26monika
    Tak nejen Oskar se tváří jako že je podzim...Boženka mazlenka se během 10 minut změnila v neskutečně hysterickou protivku a začla stavět
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=632

    Chce si to odnést za Oskarem do jeho hnízda do koupelny, ale tam uklízet seno nehodlám
    15.8.2012 08:53Lucies
    Moni, tak jim dej ty ubrousky, budou si je tam nosit místo sena. Ty se uklízí mnohem líp :)
    15.8.2012 09:54monika
    Dnes jsem spala jako dřevo až do půl 7, ruka se zmenšuje :D
    Tabi, ledovala jsem a večeřela brambory :D
    15.8.2012 12:31Tabi
    monika
    přišla jsem se extra podívat :D, tak hlavně když oplaskává ;), držte se ;)
    15.8.2012 22:18Nazgul
    Umí váš psoun šroubovat? Ne? Můj jo. Kajčovi se nějak zalíbily (nebo znelíbily?) šrouby na prahu.

    Následující fotky nebyly nijak aranžované.
    http://www.flickr.com/photos/nazgul03/7790564086/in/photostream/
    Detail:
    http://www.flickr.com/photos/nazgul03/7790563534/in/photostream/
    16.8.2012 12:56monika
    Nazgule :D

    Myslím, že demontáž šroubů na prahu je první krok k plánovanému přestěhování brlohu do místnosti za dveřmi :DDD
    Jak dlouho to takhle Kajča šrouboval?

    My doma asi šrouby nikde nemáme a nevím, jestli by naše psouny zajímaly. Ale myslím, že by Boženka i Ferda šroubovat uměli, kdyby chtěli. Mám pocit, že Ferda kdysi něco rozšrouboval, ale nemůžu si vzpomenout co. Myslím ale, že to byla západka klece, která byla ze dvou dílů. Oskar tak chytrý asi není.
    Co se týká jejich IQ - Boženka i dříve Ferda si stěhovali věci z místa na místo cíleně, aby pak po těch věcech mohli vyšplhat na jiné místo (nejlépe ke žrádlu). Prostě si udělají zvýšené místo tam, kde potřebují. Což je podle mě jasný důkaz plánování budoucnosti. I třeba to, jak zaleze do nějakého úkrytu a čeká, aby Oskarovi mohla skočit na záda až Oskar půjde kolem.

    Oba ví, kde mám pro ně žrádlo, ale nemůžou na něj (na polici nad klecí). Police je hladká, takže z klece na ní vylézt nedokáží, i když to pořád zkouší. Z lavice je to k polici nad klecí přes metr, tak tam nedoskočí. Ale stačí, abych dřepla ke kleci a zametala a Boženka rychle skočí na lavici, z lavice mě na záda a z mých zad se sápe na polici nad klecí. Oskara tohle ani nenapadne, ten takový plánovač není.

    A ještě něco:
    Nechceš dávat radši psouní fotky do alb sem? Už se dají taky nahrávat několik fotek najednou :)
    Lépe se tam i píšou popisky a dobře se to i maže oproti dřívějšku.
    --
    Já včera dala Božence ty papírové ubrousky, ale moc jí nezajímaly, včera ani nenosila po bytě seno. Ale ono to asi ještě přijde. Oskar se snažil sundat utěrku a ručníky z věšáku a všechno, co najde cestou z klece do koupelny si nosí do svýho brlohu, aby ho měl co největší a mohl mě tam co nejvíc pokousat. Když chodím z práce, otevřu klec, Oskar kolem mě jenom proběhne, ani se nesnažím o nějaké sbližování, mírně načepýřen odchází do koupelny. Tam ho zavřu a uklízím ho do klece až když jdu spát a to tak, že v rukavicích vemu celý jeho brloh - škopek plný hadrů - a přenesu až ke kleci. V kleci už na něj vždycky čeká natrhaná čerstvá travička a zelenina a jak po několika hodinách bez jídla to jídlo cítí, více, než o sežrání mě se o zajímá o to jídlo a do klece sám vleze, tak po mě ani nevystartuje.
    Kdyby to takhle bylo celou zimu, byla bych spokojená. Sice to zvíře teď není zrovna radost, ale žít se s tím zatím dá, což se tedy v zimě nedalo vůbec. V kleci taky zatím neútočí, když mě před ní vidí. Když se potkáme v kuchyni, radši jde rychle do koupelny. Přítel ani já teď odpoledne do koupelny nechodíme, když je tam myš. V koupelně bezpečně není. Tam je pravděpodobnost útoku tak 90 procent.
    Ale jinak to fakt zatím ujde, běsnící monstrum z něj zatím není. Kéž by už hůř nebylo.

    Dnes už moje ruka vypadá skoro uplně normálně. Včera jsem z ní vymačkala snad malého panáka čehosi zeleno-žlutého a velmi smradlavého a dnes jsem celkem fit.
    - - - - -
    Nazgule, velmi mě pobavil i tvůj přehledný graf ,,peklo na zemi" :DDD
    Podobné zažívám denně i v práci :)
    16.8.2012 22:02Markéta
    Moni, mám to chápat tak, že se s přítelem až do příštího léta nebudete koupat, protože koupelnu okupuje zlý myšák Oskar? :-D
    - - - - -
    Ballísek taky někdy vykazuje tak vysokou hodnotu IQ, až mě to udivuje - například: Na regálu na třetí polici od spodu mám otevřený box, v boxu krabičku s červy pro ježky a těm červům jsem před nedávnem dala pár kočičích granulí /ty Bally miluje, ale na 100% neviděl, že je těm červům dávám/. Předevčírem jsem přišla na chodbu a koukám jako blázen - Bally sedí v tom boxu u misky s červy a vybírá mezi nimi opatrně, aby ho nekousli, granulky! No to jsem nechápala! Pro představu, jak se tam asi dostal: Musel vylézt na box, co stojí na zemi, z něj na akvárko, z akvárka na box, co je na akvárku, z toho boxu na poličku regálu, a z té poličky dovnitř boxu, kde je krabička s červy. Přitom koliktát musel balancovat na třebas pět centimetrů široké hraně, aby se dotal dál.. No, nevěřila bych, kdybych neviděla!
    - - - - -
    Jinak náš šikovný myšáček v poslední době, když musíme být přes den déle pryč, bývá volně po bytě, aby nemusel být zavřený v kleci. Obvykle přijdeme a spinká si v ložnici ve skříni v mých svetrech. Dnes při našem příchodu stál na parapetu v obýváku a hlídkoval z okna :-) Zlatíčko je to, dnes jen vyházel trošku hlíny z jednoho květináče, jinak nic neudělá :-)
    17.8.2012 09:12monika
    Markét, vy máte zlatíčko...to je dobře, že může být díky tomu navolno a hlavně - že máte uzpůsobený byt...naši by se jistě bez dozoru zabili, hlavně teda Boženka

    Oskar je v koupelně jenom odpoledne, já ho tam pouštím po příchodu a zavírám, když jdu spát. Takže se s přítelem myjeme v jinou dobu :) Ale když tam je, tak tam vážně nechodíme. vždycky zpozorní, otevře oči dokořán a sleduje každý náíš krok, při pobytu déle, než 5 vteřin už vstává a startuje po nás...


    Včera večer jsem zjistila, že Oskar má obrovské klíště na v podpaží přední packy. I přes 10 minutové úsilí se nám ho s přítelem nepodařilo vyndat i když Oskar kupodivu celkem spolupracoval (nějak se nám podařilo ho držet na zádech a hladit) ale ta svině byla tak přisátá, že když jsme s nim točili, Oskara to asi pěkně bolelo, protože mu to uplně rvalo kůži. Ale po 10 minutách už Oskar vypadal, že nás pěkně zřídí. Klíště jsem zakapala olejem (vím, že se to nemá, ale funguje to) a pustila ho do brlohu, ať se klíště oblbne a chtěla to zkusit za chvíli. Jenže když sjem pro Oskara přišla za 10 minut, už mě chtěl zase sežrat, takže jsem ho jen přenesla i se škopkem do klece a rychle zavřela. Dnes budeme pokus večer opakovat, jestli to nezabereme, budeme muset s takovou blbostí k vetovi nebo nevim...
    17.8.2012 12:39Simča
    Moniko, vidím, že si pěkně užíváte.
    Nás piškotka v červenci během říje také naháněla po bytě :c) Ale musím říct, že její štípání se vydržet dá. Silnější ponožky a být stále ve střehu...kdo si pozor nedá má procvaklý prst. Tentokrát to byl můj, v listopadu to odnesl manžel. Snad bude chvilku klid!!!
    Jinak my na klíště používáme eletrikářského krokodýlka. Mám praxi ještě od psa. Prostě se přicvakne na klíště a zatočí...nikdy jsem žádné takto nepřetrhla a je to hned.
    Myslím, že v zooprodejnách se prodává něco podobného.
    Přeji klidnou domácnost a mazlivé psouníky!
    17.8.2012 12:41monika
    Simčo, ani ho to nerozmačkne? Ani když je to macek?
    17.8.2012 12:46Simča
    Moni, já takhle vyndavala i velké a vše O.K. A to i sobě :c)
    - - - - -
    Ten krokodýlek ho sevře(tlak zas není tak velký), nesmí se za něj tahat, ale hezky nechat u kůže a zatočit.
    17.8.2012 18:45monika
    Já to zkoušela pinzetou, ale zároveň točit a držet secvaklou mi nešlo, drželo se tak pevně, že jsem měla pocit, že ho přetrhnu. Za život jsem vyndala ze zvířat i lidí nejmíň 100 klíšťat, ale včera sem ho prostě vyndat nedokázala.
    Taky jsem si vzpomněla, že jsem je psovi kdysi vyndavala skřipcem na záclony :) funguje jako krokodýl a půjde to líp, než pinzetou :) (krokodýly doma nevedeme, ale skřipce ano, příště po něm sáhnu :D)
    - - - - -
    Tak klíště kdesi vypadlo, už ho nemá.
    17.8.2012 21:12Markéta
    Moni, my právě byt vůbec uzpůsobený nemáme! Ale trošku jsem ho přechválila, dnes překousl lanko od žaluzií, to by mě zajímalo, jak toto spravíme..
    - - - - -
    Tak já teda klíště umím vyndat jen pinzetou, ničím jiným mi to nejde. K mému velkému nadšení to téměř dělat nemusím, není tahat komu.
    17.8.2012 21:58OL
    dnes jsme zažili se synem největší hrůzu co vůbec kdy.jsme jeli,je to asi týden na louku k šeberáku,a zapoměli sme odbočit,a že to na benzínce spravíme a za benzínkou sme zahlédli nádhernou louku tak jsme tam zustali.a začali tam jezdit.olinka objevila cestičku a pole.za3dny si vyhloubili asi metr a pul noru,napravo slepou,rovně obrovskou ložnici.dnes sme přijeli,nora zničená,pole zorané.přemýšleli jsme co budeme dělat.psouni to sami vyřešili,začali si hloubit nory.hloubili velice rychle.sem tam poběhali,ale naštěstí se vraceli k základně,byli bez kšíru bylo to jako pytel blech.syn hlídal noru s matýskem.nějak se to sesypalo,začali sme panikařit,sise sem ještě neslyšela o zasypaném psounovi,ale co kdyby....syn běžel na benzínku tam prý žádné nářadí neměli.sme tam hrabali rukama,šíleli sme,vyčítali si že sme je vubec brali ven,jisti že matýska už neuvidíme,nebo že ho vyhrabeme udušeného.toto trvalo tak 45min.,no matýsek se vynořil s hromádkou hlíny mezi očima.uplně v klidu.jsem z této akce zestárla nejmín o 10let
    18.8.2012 07:50monika
    Ještě, že to dobře dopadlo!!! Taky bych zpanikařila...My už těch panik při venčení zažili tolik...
    Psi, kůň, liška, několik ztraceních psounů, mnohdy i na několik minut neznámo jakým směrem, podhrabání kamsi, někdy asi projdu archív diskuze, založím psounům vlastní stránky a sepíšu (nebo zkopíruju) paměti, spoustu věcí už člověk časem zapomíná

    Markét - nemáte uzpůsobený byt? A to si fakt troufnete nechat ho puštěného, když nejste doma? Opravdu nemáš strach, že o něj zbytečně přijdete? Já vím, že on je plyšový, ale za těch málo procent, že se něco může stát, by mi ta jeho svoboda asi nestála. Nemůže odnikud spadnout nebo na sebe něco shodit? Kabely máte taky z jeho dosahu? pokud je navolno sám a dlouho, husím krkům bych nevěřila na 100 %....

    Včera jsem vyndala Oskara z klece, leželi na mě s Boženkou oba asi půl hodiny a mazlili se. Pak ho Boženka začla zlobit (z ničeho nic ho kousla, chtěla si zase hrát) a další díra v mém těle byla málem zase na světě.
    Z mazla se stal v mžiku naježený protiva a musela jsem ho rychle nechat jít do koupelny a zavřít dveře, než mě pokouše. V koupelně pak zase hlídal. Není to lehký, ale jsem ráda, že se s nim dá zatím vyjít, i když zrovna sympaťák není. Kéž by to nebylo horší. Ale spíš si myslím, že na běsnění ještě dojde
    18.8.2012 14:29OL
    a jak pořád chodíme ven,jsou vyřízení,nic neničí,já sem zhubla 4kila,nikdo a nic by mne nedonutilo hýbat se,ale lítat za psounama mi nevadí.od moniky by vznikla hezká knížka.a boženka normálně oskara kousne?
    18.8.2012 22:13Markéta
    Monika: Teď mě tady asi všichni sežerete, ale já nemám kabely ani z dosahu ani v husích krcích. Od doby, co máme Ballču, což je rok, jsme udělali v bytě jednu jedinou úpravu - dali destičky dospod gauče, aby pod něj nemohl lézt a hlodat to tam, jinak fakt nic. (Nechci vidět ty reakce, až jsem zítra přijdu.. Dobře mi tak, neměla jsem se přiznávat! :-) )
    19.8.2012 18:54OL
    tak ty kabely rychle obal dokud není pozdě!!!--------se zas chystáme ven.se mi vůbec nechce.ale oni tak rádi
    - - - - -
    mně je zas tak z lidí zle.....byli jsme 3hodky na tom poli,pokračovali v hloubení tunelu,sme se vrátili k autu,parkovali sme za benzínkou u kontejneru a na okně veká cedule:soukromý pozemek ne veřejné parkoviště příště odtah!!!každý je tak pro nic opatrný--porozhlédnu se tam blízko po nějakém místečku,ted je beztak auto týden pryč,tam je to super,nemusím za nima lítat jen hlídáme aby neutekli
    19.8.2012 20:55Markéta
    OL: Ballyho kabely absolutně nezajímají.
    20.8.2012 06:40monika
    Markét,
    To, že ho absolutně nezajímalí neznamená, že do nich nemůže nikdy kousnout, až ho nebudete hlídat....když muj přítel pouští psouny, nehlídá je a má okna dokořán a řekne mi,, nikdy do toho okna nelezou", vylítla bych z kůže. Protože psounů, co do něj nikdy nelezli a vyzkočili z něj pak někdy, bylo taky hafo...a o kabelech ani nemluvě.
    Ale je to samozřejmě jen a jen vaše věc.
    20.8.2012 11:49OL
    matýska taky kabely nezajímají.ale rozhodně by jsem ho s neobalenými nenechala.
    21.8.2012 12:32Jitka
    cituji z fb:
    Anna Hudcová
    Chtěla jsem se zeptat jestli někdo nemá záje koupit 2-letou psounici (cena 2000-3000Kč), kamarádka se stěhuje a nemůže si ji vzít sebou. Je velmi chytrá, ale potřebuje hodně času než si zvykne a vychová se do nějakého režimu, protože bývala sama doma. Nevadila by jí společnost, doma měli i psa a vše bylo v pořádku.
    - - - - -
    moni co ruka?
    21.8.2012 14:06monika
    Jitko, díky za optání, zanícený to už není, tak je to dobrý. Ale je to docela hluboký a rozlejzá se to do šířky, takže tam malá vzpomínka bude navěky :)
    22.8.2012 23:04Ales
    Mám jeden dotaz do fóra....našel jsme hodně velkou ohradku jako venkovní výběh...vzdálenost drátu je 3,5 cm....proleze tím Psoun? Co myslíte?:)
    23.8.2012 05:49OL
    je mi z toho inzerátu hodně smutno.zas chudák psounek co sloužil jako dekorace.a tady by se někdo nenašel?
    23.8.2012 09:05monika
    Ahoj Aleši,
    Já myslim, že záleží, jak který psoun. Nám jednou v noci ježek prolezl asi 5 cm škvírou (udělali jsme bariéru, ale uplně nedoléhala ke zdi) a narozdíl od psouna měl bodliny. Navíc, netuším jak, dokázal svoje výkaly nanést na zeď asi do 30 cm výšky. (netuším, jestli přestěhoval nábytek, po kterém vylezl a pak zase zpět, nebo jestli to tam nanášel třeba čumákem, nebo použil nějaké jiné pomůcky). Ráno byl na svém místě (takže se škvírou systematicky zase zpět protáhl a dělal, jako že v kuchyni nikdy nebyl. Jediný důkaz byla ta matlanina na zdi a asi dvě bodliny, které v kuchyni zapomněl.
    Zvířata dokážou strašně moc :)

    Psounů je taky dost a tipla bych, že se protáhnout můžou. U Oskara by mi to přišlo vzhledem k těžkotonážním proporcím nepravděpodobný, ale myslím, že Boženka by se protáhnout asi dokázala. Ne asi, spíš zcela jistě. Ale Bubajda s Žandou jsou spíš větší, viď? Tak to zkus, dej jim ven z té ohrady krmení a uvidíš, jestli za žrádlem dokážou vylézt. Já bych se bála, že 3,5 cm jim stačit může. Mě párkrát takhle utekla i morčata, když jsem si řikala, že takovou malou škvírkou se protáhnotu nemůžou.
    23.8.2012 09:56Jindra
    Aleš: jestli je to oko 3,5 x 3,5cm, tak to prolezou jen ti menší. U nás když měřím kudy projdou, tak mám limit 3cm. Ale na druhou stranu - nezapomeň, že psouni dokážou šplhat a podhrabat se. Pokud to teda chceš jen jako ohrádku u které budeš sedět a číst si, tak to bude celkem v pohodě, na eskapády a zmenšováníse potřebujou dost času.
    A pokud se ukáže že projdou, tak to doplníš o králíkové pletivo a bude.

    Máme doma lazara - Luna dostala bronchytýdu tak tu chodí, kašle a smrká.
    23.8.2012 10:10Jitka
    ol-já nad ním uvažovala,ale než se mi kočka ozvala tak byl pryč.podařilo se jí ho prodat paní co už psounka má
    23.8.2012 19:33Ales
    Dekuji za narozy:)...taky jsem si rikal, ze kdyztak koupim kus kralicoho pletiva a omotam to jeste tim. Myslel jsme to tak, ze bych si dal stul na chalupe ven, udelal jim tam vybeh a u toho pracoval, takze by byli porad pod dohledem:)
    23.8.2012 21:00Markéta
    Moni, ježci jsou hrozně vynalézaví, hbití, prolezou a vylezou úplně všude, mohla bych povídat! :-) Bodliny ničemu nevadí, ty položí na záda a jsou jak tanci :-D
    24.8.2012 14:20monika
    Aleši, myslím, že když budeš hlídat, je to v pohodě.
    Já jsem před několika měsíci našla někde na netu krátké video malého mláďátka psouněte v bytě. Psala jsem na kontaktní e-mail dotazy, jestli ho odchovali v bytě, nebo venku, jaké měl podmínky a tak. Přišla mi včera tahle odpověď:
    ----
    Dobrý den,
    malý psounek sem nám narodil v bytě - čikynek a zuzanka měli jen klec se senem - na balkoně. Každý den jsme je nechávali volně běhat po bytě. Ale to skončilo vždy tak,že vyskočili do postele,zachumlali se do peřin a spali:D:D. Malá se narodila , když psounečkům bylo 8 let, takže v poslední chvíli...Maminka po porodu úplně pohubla a oslepla,tak jsme ji museli nechat utratit. tatínek s nížil ještě další rok a půl.
    Vůbec nic speciálního neměli. jen kamarády:D - pejsky. papilona a fenečku něm.trp.špice.
    Pokud budete chtít něco víc,rád zodpovím. malé jsme koupili samečka v pardubicích. včera ve 4 letech umřel na rakovinu....Takže máme ubrečený týden..
    ---------
    Mláďátko v 8 letech, to mě docela dostalo. Jejich sameček se dožil 9,5. Ještě jsem dnes pánovi psala, že je mi to líto a několik otázek, tak uvidíme, jestli si najde čas na odpovědi
    - - - - -
    Ahojte, tak mi pán ještě odepsal:

    Naše Zuzanka se narodila v dubnu. Na balkoně byli psounci celoročně - měli jsme zasklenou lodžii a v zimě neustále otevřeny dveře do obývacího pokoje , takže teplota tam byla stále nad nulou. Ale v mrazech okolo nuly , na což si krásně zvykli . Měli dostatek sena a vždy se tulili k sobě.
    Psounům dáváme semínka pro hlodavce, jednou týdně celou slunečnici , občas nějakou granulky pro činčily.
    Jinak zeleninu - mrkev, okurek, salát , jablka,pampelišku - celou i s kořeny a květy, tvrdý chleba a rohlíky , občas,ale velmi málo , oříšky a piškoty.
    Taky mají strašně rádi třešně , švestky a ostatní ovoce.
    Čikynka , který nám umřel,jsme koupili před dvěma lety - měl údajně 3 roky. Byl hodný, mazlivý,ale letos na jaře se mu objevil velikánský nádor na zadní nožičce. Veterinář mu to odoperoval , ale řekl, že byla zasáhlá i kost. Po operaci byl v pohodě - běhal po zahradě, normálně jedl. A najednou z ničeho nic mu na té noze něco prasklo, během dvou dnů pohubl úplně na kost a veterinář ho musel utratit. Rakovina.
    Nejhorší na tom bylo, že ho u veterináře byla utratit naše dcera, k vůliu které jsme psouny před10 lety po prvé koupili a byli vlastně její. Psouni byli akorát u nás, protože máme rodinný domek a máme pro zvířátka místo a hlavně na ně čas. Máme ještě tři pejsky , dcera má jednoho,a když lítá do Norska,tak je u nás i ten její.
    Nějaké fotky jsou tady - jsou tam i fotky psounečků ještě z doby,kdy jsme bydleli na činžáku a kdy se narodila malá Zuzka.
    http://ujosatan.rajce.idnes.cz/zvirata/
    Psouni i s malou jsou tady - http://ujosatan.rajce.idnes.cz/psounecci
    Jinak naše starší dcera má taky zvířátka. Ale trošku větší :D - http://ranc-ocov.webnode.cz/
    24.8.2012 21:52tarsier
    Teda to koukám jako blázen - mimčo v osmi letech, to je jak kdyby u lidí porodila důchodkyně :)
    24.8.2012 22:30Mia
    Ako Jindra pisal, Luna ma bronchitidu. Bola som s nou u Chylikovej a dostala antibiotika.
    Ked uz som navstivila taku odbornicku, poradila som sa aj o jej drapkoch. Luna ich nemala u predch.majitelky kratene, su velmi dlhe az sa pretacaju a nemoze dobre chodit. Ja psounom normalne drapky striham, ale jej som sa to fakt bala, lebo ma to "zive" zarastene riadne daleko.

    Chylikova skonstatovala, ze ked sa drapky nestrihaju stale viac sa takto predlzuju. Ze sa to proste musi poriadne zakratit, bohuzial aj za cenu krvacania. Poradila vatovu tycinku (na usi) namocit vodou a obalit v zrnieckach hypermanganu. To im potom prilozit na zastavenie krvacania.
    Mozno sa to niekomu bude hodit.
    24.8.2012 22:40Ales
    Mia...tak hlavně, ať se malinká uzdraví:)...Chylíková je fanj, ne? Já tam byl v uterý s Bubajdou, měl pořád smradlavý průjem...tak dostal par injekcí a něco jako infuzi, probiotika do vody na pití a nějaké kapičky na doma. Probrali jsme stravu a dosavadní vyhodili a ted jsou na seně, vodě a granulích od versele laga...a bobky jsou po dvou dnech jedna báseň:)))
    25.8.2012 06:30monika
    Aleši a jaké to krmení? Koukala jsem, že versele má spoustu druhů (pro křečky, morčata, potkany, činčily, burunduky...).
    A co trávu? Ta se psounům dávat nemá?

    Mia, neumím si představit, že bych střihla zvíře do živého...to je teda něco.
    A jak to tedy máte vyřešené s Lunou? Chylíková je ostříhala a ošetřila? Nebo nekrvácely? Nebo drápky budete řešit, až vyléčíte bronchitidu?
    25.8.2012 12:58Mia
    moniko, Chylikova nestrihala. Dala jej nejake lieky injekciou, tak som ju uz nechcela viac trapit. Strihat budeme doma, az bude zdrava a naberiem odvahu.

    Alesi, tiez ma zaujima ta strava. Ake Versele konkretne poradila? A seno doporucila nejake specialne? Lebo nasi ho este nikdy nejedli
    25.8.2012 20:55Markéta
    V Olomouci v Olympii mají psouní páreček :-) Prý jsou asi půl roku staří, jeden prcek je světlejší a druhý tmavší. Cena 6990 Kč.
    26.8.2012 09:57Jitka
    u nás je taky páreček,prý si samičku objednala nějaká ženská a pak chtěla ještě samce a ani pro jednoho si už nepřišla.taky půl roční
    26.8.2012 15:09Larka
    Aleši tyto? tento druh nám doporučoval Jakl, do té doby Pištajednodruhové nechtěla, ale tyto baští a jsme taky spokojení, je to pro ně lepší, že nevybírá jen to co jim chutná
    - - - - -
    versele laga - cuni complete (chtěla jsem vložit, ale asi sem obrázky nejdou)
    26.8.2012 23:48Ales
    Larka...jeslti je Cuni činčila, tak se to přesně tak jmenuje:)
    27.8.2012 06:03monika
    Tak to jsem ráda, že činčila...přesně ty činčilí jsem koupila včera. Obě myši to jí, i když furt hledají zrní a radši by si dali to. Ale mají smůlu. Jestli je pro ně Versela nejlepší, budou jíst to :) Hlavně, že to jí :)
    27.8.2012 08:10Jitka
    já kupuju toto:http://krmivo-hlodavci.heureka.cz/versele-laga-chinchilla-complete-500-g/,
    toto http://krmivo-hlodavci.heureka.cz/versele-laga-chinchilla-nature-2-5-kg/ a toto http://krmivo-hlodavci.heureka.cz/versele-laga-chinchilla-nature-re-balance-700-g/
    jako pamlsek dávám to co je u toho prvního odkazu a při venčení dostávají ještě tyhle granule.jsou dietní a bez cukru a barviv a jsou jednodruhové: https://obchod.kralici.cz/p1565-supreme-petfoods-supreme-science-selective-cincila.aspx
    27.8.2012 13:07OL
    moji jedí pro burunduky.z toho nic nevyberou,nenechají zbytky.dlouho na chodově v petku nebyli,sem koupila ve štěrboholích v tom obřím zveráku pro burunduky od darvina,a pak sem v tom malém hned naproti sparu,objevila obrovský výběr od v.l. tak sem koupila jen váleček na mlsání,a ještě tyčinky od v.l. v tom velkém zveráku měli krmivo,kvalitní od beaphar,ale neviděla jsem dovnitř,krmivo se mi líbilo,ale co kdyby tam byli ty zelené válečky.tak sem vybrala od darvina.nechcete ho tady někdo,kdo nemá mlsné psouny otestovat?koupila sem jen od beaphar75g. balíček na mlsání za 49k. a ten jim chutná.sem si taky prohlížela krmení od jr farm,skoro 100 korun za nějaké slisované seno.....
    27.8.2012 21:24Mišel
    Ahojky,
    dotaz: máte nějaké finty na nandávání kšírek psounovi? Chystám se to vyzkoušet na svoji Boženku, ale je to občas takový mrzout, že jen pomyšlení mě dost děsí:-D avšak o to více ráda bych ji brala ven, aby si také užila a proběhla se:)
    - - - - -
    Také váš psoun chtěl někdy hladit nohou? Je to pěkný záhul pro nervové dráhy ovládající nohu a pro svaly :-D ruce ji jsou asi málo:-D
    28.8.2012 05:46monika
    Mišel, v kombinaci s krmením nandáme kšírky i naší megazlobivé mrzoutské Božence....a to už je co říci...dej jí jídlo a kšírky všelijak provlíkej pod bradou a mezi packy a snad se ti to podaří :)
    28.8.2012 09:08Lucies
    Ahoj, já kupuju to samý, co Jitka. Jen to první krmení jim moc nejede :) Ale když mají jen to, tak to sežerou. Takže je dobrý to nemíchat s těma dalšíma, protože pak si vybírají.
    28.8.2012 09:34Mišel
    Děkuju za radu Moni;-), snad se povede:-D
    Jinak zrovna přemýšlím, proč jsem Boženku tak trápila při stříhání drápků, když ted ležela, tak bych jí bývala 1 odstřihla, kdyby ty štípačky pořádně štípaly:-D asi tak 1-2 cm od hlavy a Boženka nic:-D je pravda , že je zvyklá, že ji všude morduju a šahám ji normálně na packy a různě jí zkoumám drápky, takže ji to nepřijde asi nijak nebezpečné, když ji přitom nedržím:)
    28.8.2012 10:25Jindra
    Mišel: nevím jaké máš zdrhače, ale v praxi je mnohem lepší vzít s sebou domeček nebo přepravku ve které jsou zvyklí bejt a postavit je v ní na louku, oni se k ní vracej a chodí v kroužku okolo. Kšírky je akorát dráždí.
    28.8.2012 13:48Ales
    Tak zatim muzu rict, ze mezery mezi drazy 3,5 cm se zdaji byt dostatecne male na to, aby jimi neprolezli:)...postavil jsem jim vybeh na zahrade do polostinu, vzal si sem praci a po ocku je pritom hlidam. Zanda totiz zacina hrabat:))
    28.8.2012 13:58Jitka
    já jim kšírky zkoušela nezčetněkrát v prvopočátku a nevyšlo to a to prý ve zveráku emi zvyklá na ně byla a frenkymu to taky prý parkrát dali, i když pak mi řekly,že jej nepoštěli bo furt zdrhal :o) no teď sem to zkusila na počátku srpna zas a úplně v klidu a bez problémů,zas to chci zkusit až mi dojdou ještě druhé objednané a pak je v tom nechám co budou pobíhat po bytě a třeba bych i zkusila venek.pokud dostanu někdy odvahu :o/ moji přepravku přímo nesnášejí.jak je v ní emi zavřená tak nedělá nic jiného než jí ničí, aby se dostala ven, a to ji sem tam použiju když je čistím a nebo jdem k vetovi s drápkama
    jinak asi si na mě museli zvyknout, aby si ty kšíry nechali ode mě dát tipuju a normálně v klidu sem je zabavila granulkama.to oni mají okno :oD
    28.8.2012 15:10tarsier
    Aleši, možná mi něco uniklo - ty už máš psouny natrvalo? Nebo tak zodpovědně a pečlivě hlídáš? :)
    28.8.2012 15:35Lucies
    tarsier, napadlo mě to stejný :D
    28.8.2012 15:54Ales
    :)))...jen je hlidam na 3 tydny, tak jsme jin koupil velky vybeh a tento tyden jsme na chalupe:)
    28.8.2012 16:14tarsier
    Sakra, já si u tebe snad objednám hlídání :)). Ale to by pak Ruprt nechtěl domů :D
    28.8.2012 16:57Larka
    Mišel - drbání nohou taky známe :-DDDD
    a nejlepší je když mi to pak ona oplácí ( když v posteli dusá a upravuje peřinu, dám pod peřinu nohu a ona mi ji pak škrabká :-)
    28.8.2012 17:29Mišel
    Jindra: Děkuju. Přepravku jí určitě vezmu s sebou, s tím i počítám:) jestli je Boženka zdrhač nebo nic moc, opravdu netuším, takže prý poznáme:-D;-)
    - - - - -
    Larka: Upravování peřiny moc dobře známe:-D já říkám že: ,,Boženka pracuje,,...a že pracuje často:-D pak zřízená se nechá ještě navíc drbat za to jak řádně pracovala:-D
    28.8.2012 18:20Nazgul
    Dnes jsem dal kastrovat Zora. Původně jsme se tak dohodli s předchozím majitelem, který tvrdil, že když má Zoro říji, tak je nezvladatelný. Pak jsem si říkal, že to možná ani nebude potřeba, protože byl Zoro hodný. Ale když před dvěma týdny dvakrát bezdůvodně brutálně napadl matku, která ho hlídala, podepsal si rozsudek. Snad ho to zklidní.
    28.8.2012 21:19Markéta
    K těm krmivům - já jsem teď zjistila, že to krmení, co jsem Ballískovi celou dobu od JR Farm kupovala, už neprodávají (bylo to pro sysly a burunduky). Oni teď mají nový web anbio.cz a mají tam pozměněnou nabídku, už je tam jen čistě burundučí nebo čistě veverčí krmivo, no a pak samozřejmě pro činčily - co byste mysleli, že bude pro psouny nejlepší? Ptala jsem se přímo na jejich mailu a paní mi nebyla schopná odpovědět, ale napsala, že zkusí od výrobce sehnat přímo psouní krmivo.
    - - - - -
    Jindra: Tak to bych měla po psounovi! Zkusila jsem ho pustit z vodítka jedinkát a málem jej zajelo auto, když zdrhal (a mě taky, když jsem ho uprostřed silnice naháněla)..
    28.8.2012 22:32anhelli
    Marketa:
    A co srovnat to psouni krmivo od JR Farmu, co se slozeni a jakostnich znaku tyce, s temi ostatnimi?
    - - - - -
    Nazgul:
    Tak to jsem zvedava, jestli to pomuze. Urcite pak napis.
    28.8.2012 22:55Markéta
    No, což o to, to já bych si srovnala, ale:
    1. psouní krmení teď na JR Farmu nemají
    2. mohla bych srovnat to burundučí, veverčí a činčilí, ale nevím, jaký podíl živin má správné krmení pro psouna obsahovat..
    3. až na JR Farmu bude přímo psouní krmení, tak vezmu určitě to, protože předpokládám, že výrobce ví, co má psouní krmení obsahovat, a pak už nebudu muset nic srovnávat..
    Čili šlo mi o to, jaké krmení mu dávat v mezidobí, než bude na JR Farmu přímo psouní směs.
    28.8.2012 23:09OL
    já sem to psouní viděla,mají ho v tom obřím zveráku,ale moji by ho nejedli.samá zelená granule.a kdosi ho tu měl.ale taky psounum nejelo.markéto,kup mu od v.l. pro burunduky a uvidíš jak bude štastný.
    29.8.2012 08:59Lucies
    Markéto, kdysi tady někdo psal o psouním krmivu od JR Farm, ale prý fakt nezabodovalo, jak píše OL.
    29.8.2012 12:09Nazgul
    Zkušenosti s psouním krmivem JR Farm to mělo více lidí. A všichni stejné - psounům to nechutná. Takže za sebe doporučuju nebrat! Já ho nakonec použil jako podestýlku.
    - - - - -
    A jinak Zoro už je po operaci. Zvládá to dobře. Kousnul mě dvakrát, ale nemyslel to vážně.

    Domluvil jsem se s doktorkou, že až bude v narkóze, tak mu zrentgenuje zanícený malíček, který už týden léčíme antibiotiky, a zánět ne a ne ustoupit. Ovšem vzala to docela hopem - konec malíčku byl prý tak poškozený, že nechtěl zachránit, takže mu museli celý článek amputovat. Za to teda píšu doktorce malé mínus, chápu, že nebyla jiná možnost (jinak by mu to odumřelo a napadlo to i zdravou část), ale asi bych raději takový zásah předem schválil.

    No ale naštěstí to je jen malý kousek a Zora to nijak neomezuje.
    29.8.2012 18:08Dalibor
    Dobrý večer, je tu nějaký chovatel psounů? Rád bych se podíval na malé psouny, na starší psouny atd.. a tak poznal psouny lépe. Moc je obdivuju a po maturitě kupuju :)
    29.8.2012 19:04Jitka
    na těhle stránkách jsou samí chovatelé psounů .oDD mrkni do alb :o) a pokud si chceš psounka pořídit pročti si co jde a pokud budeš chtít něco vědět tak hledej odpovědi tady nebo na fb :o)
    29.8.2012 19:14OL
    a odkud jsi??jestli od prahy,mužeš se ke mně podívat.
    30.8.2012 11:54psouni
    Vážení chovatelé pridejte se k jedinečnému nově vznikajícímu projektu "Klub chovatelů psounů"
    více info na
    psouni@email.cz
    30.8.2012 20:38Mišel
    Vážení, tak jsme dnes opravdu odštíply drápek při ležení, jen co si lehla, jsem vzala štípačky a bylo to a 2.drápek byl téměř jen ty štípačky zase selhaly :-D ale tak to už nemusím Boženku trápit držením:))
    30.8.2012 23:29Nazgul
    psouni: A proč?
    31.8.2012 08:57john
    Zdravím.
    Mám takovej malej dotaz, přes 14 dní mam psouníka. Všechno v pohodě, mazlí se, spí v posteli, už i ven na vodítku jsem hodostal, vše v pohodě. Ale jak jsem koukal k vám do alb, jak furt něco koušou a řádí, to mi nedělá. Jako kdyby se chtěl jenom mazlit, ale hrát ne, zkoušel jsem mu dát roličku toaleťáku, kapesníky, krabici atd. a prostě nic. jak to děláte, že ti vaši zlobí a hrajou si? Mu to snad budu muset ukázat:D
    31.8.2012 12:32Jana
    john: Dočkej času, však on ti ukáže, co v něm vězí ;o)
    31.8.2012 12:33Janka
    john: původní vzkaz je ode mně, nešlo se mi přihlásit
    31.8.2012 15:35Nazgul
    Tak jsem po třech týdnech dostal nová dvířka, takže se psouni mohli nastěhovat zpět do staré klece. Přišel jsem za dvě hodiny, vylomená příčka, která ta dvířka držela, psouni venku. A Beáta mi odpojila internet.

    Nemáte někdo recept na šípkovou omáčku?
    31.8.2012 16:49OL
    laura se včera zadrhla drápkem za lištu,nevím jak se jí to povedlo,ale myslím si že to bylo tam.protože tam bylo nejvíc krve.sem slyšela v pokoji hrozné naříkání,laura celá zapatlaná od krve.nevím jak se takový drápek ošetřuje,jen sem to polila alfadinem.dnes sem ji viděla za celou dobu co je u mne prve pít.myslela jsem že moji psouni nepijí.možná je to tím že mají misku s vodou v pokoji kam moc nechodím.nebo ted neměli nic s obsahem vody.----------u mne už byli technici z upc 2x.museli natáhnout kabel po celém bytě a ten jeden strašně nadával.ale ten hodný říkal že to zvířata,papouši a ruzná havět lidem běžně dělají
    31.8.2012 17:37žaneta
    Ahoj,mám psounka Tobinka,malinké zlatíčko..je mu asi půl roku..ted ale když ho pustím mě i přítele kouše,vztekle trhá koberec a nechce si nechat říct..nepotkali jste se s tím už někdo? díky..Žanet
    31.8.2012 21:58Markéta
    OL: Utržené drápky se tu řešily teď nedávno.
    - - - - -
    Nazgul: :-)))
    31.8.2012 23:19Nazgul
    žaneta: psouna musíš vychovat, to není morče.