od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Říjen v roce 2013
  • Zobrazuji 103 zaznamu.
  • 1.10.2013 12:58john
    Ahoj, omlouvám, jsem, že píšu teď tak sporadicky, ale jsem teď v jednom kole :)
    Tak nevím, jestli to co mám doma je říje, nebo jestli jen nasrání, každopádně jsem tam sám, vše v pohodě, přijde někdo jiný (nemyslím návštěva, ale rodina co je se psounama každý den v kontaktu) a godric v pohodě, ale jakmile se někdo přiblíží ke kleci, nebo zavolá žanetu, tak godric vběhne do klece na patro, tam se naježí a začne štěkat kecat a prostě celkově agresivní. Jinak jsem myslel, že to nepoznám, ale žaneta se teď naučila, že v deset jde do postele pod peřinu a opře se mi o záda spí až do rána, takže ona je šťastná, že je ve větším teple, probouzí se jak sluníčko a já jsem nevyspalej, protože se v noci budim strachy, že jí zalehnu :D
    1.10.2013 15:59monika
    Johne, Godricovi je teď rok a půl viď?
    Buďte opatrný...To, že psouni v tomhle věku začnou hlídat před cizími lidmi, co doma nebydlí, je uplně normální a celkem běžný u většiny psounů.
    Ale taky je běžný, že přesně v tuhle dobu začíná i říje.
    Pokud se Godric bude agresivně projevovat vůči návštěvám, je pravděpodobné, že už to bude s ním takto pořád.
    POkud by to bylo říjí, je to jen otázka času, než může začít startovat i po vás, buďte fakt opatrní...
    Kdyby divně ztuhnul, nebo na vás vystrkoval zadek, nevěští to nic dobrýho, takže fakt bacha...
    Zvlášť když máte teď Žandu...Oskar si Boženku taky hlídá, vždycky když Boženka běhá, kamarádí se s lidma a zavřeme jí pak k němu, dá já pak vždy čočku
    1.10.2013 21:35Lucies
    Johne, to znám - Vendy vyspaná, já nevyspaná :D Ale v poslední době se naučila si vlézt v noci do klece a tulit se k Mimi, takže úspěch - půl noci i spím :D
    2.10.2013 00:15Nazgul
    Já si občas vezmu pod peřinu Zora, ale moc se nevyspím, bojím se, že me zalehne.
    - - - - -
    A navíc ho Beáta pořád hledá a dělá v kleci bordel.
    3.10.2013 12:52Vinny
    ahojte dlouho sem tu nebyla jen chci napsat, že kdyby někdo sháněl psouna mají jednoho v Jablonci nad Nisou v Intersparu ve zvěrokruhu cca 5500,-, alespoň si myslím, že je to opravdu psoun, vzhledem k tomu, že ho zlevnili tak bych řekla, že už je tam delší dobu
    3.10.2013 13:53Lucies
    Vinny, to bude psoun, mám pocit, že i v Brně ve Sparu je slevňovali
    3.10.2013 21:38Jindra
    Svačinka:
    http://img.kralici.com/psouni/alba/08d08e97c64110e18258.jpg
    4.10.2013 06:14monika
    Jindro, krásný....
    4.10.2013 09:53Tabi
    Jindra
    to je nádhera :), jen by se o mělo ukazovat i s alby Chcete psouna ? :D
    4.10.2013 19:19Gump
    Ja vas vidim... :-)
    4.10.2013 20:48Jindra
    Ještě pak máme nějaké podzimní fotky: https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=698
    5.10.2013 10:29monika
    Gumpe, tak napiš, co je nového, když nás vidíš :-) Stále na severu hladíš lišky a pozoruješ ,,verliby"? :-D
    5.10.2013 21:08OL
    jsme jeli omrknout toho krasavce do jablonce.má velice krátký ocásek.ale prý jak ho začne ježit se to srovná
    6.10.2013 19:50Lucies
    OL, co to je zač? Jak je starý? Zverák nebo se ho někdo zbavuje? Tomu věříš, že se mu ten ocas srovná? Já bych spíš řekla, že o část nějak přišel (zranění, ukousání z důvodu špatné psychiky).
    7.10.2013 14:33Likča
    Přeji hezké odpoledne. Tak brouzdám po netu a čtu o psounech a zatím uplně nevím zda pořídit či ne :-) Hlavně se bojím, že 1 bude strádat a dva jsou moc a myslím si, že když budou v páru, nebudou se chtít mazlit. Takových 8 hodin by byl doma sám, jinak plánuji, že bych ho pouštěla po bytě nebo případně ven na kšíry. Myslíte, že by si zvyknul na režim a neprotestoval by nebo opravdu pořídit radši 2?
    Každopádně úplně žasnu, že psouni s některými spí v posteli? To neutečou a nic nerozkoušou? Viděla jsem hodně odstrašujících fotek zdemolovaného bytu a tak mi nad tím zůstává rozum stát.
    Díky za info a rady :-)
    7.10.2013 21:16Markéta
    Likča: Je to hodně o štěstí. Když to dobře dopadne (jako u nás) získá člověk v psounkovi dalšího člena rodiny, který sice umí zlobit (okusuje vál na těsto, dělá díry do oblečení, občas vyhrabe nějaký květináč a převrací odpadkový koš), ale zároveň je to prvotřídní mazel, se kterým se v posteli skutečně spát dá. Náš pětiletý syn už by bez psounka neusnul. Spí spolu oba až do rána, dveře jsou pootevřené, pokud psounek v noci potřebuje čůrat, zajde si do klece a k malému do postele se pak vrátí. Do práce chodíme normálně - odchod ráno v sedm, příchod odpoledne ve čtyři. Psounek zřejmě po tu dobu spí. Přechodně jsme řešili sebepoškozování (prstík na přední tlapce), trvalo to jen několik týdnů, pak toho nechal a už měsíce se k tomu nevrací. Ochočení nebyl žádný problém, koupili jsme ho v jednom roce. Samičku k němu do páru bych neriskovala, po tom, co tu čtu, že je možné zažít od psouna v říji... Náš psoun ovem podle většiny psounařů vlastně ani psounem není, je prý plyšákem :-) Takže asi v tomto nebudu úplně směrodatná, taková Monča by spíš mohla povyprávět o riziku, které chov psouna přináší...
    8.10.2013 08:24Likča
    Markéto: No to zírám jak blázen. Prý "dojde se vyčůrat a vrátí se do postele" :D No tak to bych chtěla taky teda. To je parádní. A když jdete do práce, tak je předpokládám zavřený a není na volno ne? Aby třeba nechtěl trestat za odchod... Každý mazlíček něco zničí, ale zase bych nerada z bytu měla třísky... I pískomilové se nám pustili do zdí a do koženkových zasouvacích dvěří atd. Ale myslím že to ničení od psouna se snad dá vychovat, to i myšky už jsme to odnaučili.
    No a když se rozhodnu že psouna ano, tak samičku nebo samečka? Myslím že stejně je asi kastrace nemine, ale které pohlaví je lepší? Co já všude koukám do diskuzí tak převažujou samci a nevím jaký to má důvod, protože podle mě jsou klidnější samičky..? I když u pískomilů byl mazel jen samec.. Takže už jsem zmatená :)
    - - - - -
    Markét: A kde jste Vašeho plyšáka pořizovali? A předpokládám, že je (A už byl) vykasrovaný že?
    8.10.2013 08:27john
    ahoj, likčo. Samec bych řekl, že je mazlivější, teda co tak vidím, ne že by Žanda nebyla, teď zrovna taky spí v posteli, ale přes den si dejme tomu žije, tedy spíš pracuje, jak chce, kdežto Godric ten by se nejraděj furt nechával drbet (momentálně ale ho drbu ale spíš já, protože na ostatní členy domácnosti je teď ostřejší). A stím vychováním, něco se odnaučit dá, ale není asi tak jak myslíš. Spíš oni si vychovaj tebe a ty časem začneš být imunní a odevzdaná :D Myšky bych řekl, že nejsou tak tvdohlavé jako psoun. Jinak abysis pořídala psouna musíš splnit dvě základní podmínky pro to abys byla spokojeným chovatelem. Musíš být tak trochu šálená a bláznivá (to jsme svojím způsobem tady všichni:) ) no a ta druhá je, že musíš být flegmatik. No a pokud natrefíš na psouna jako má Monika, tak musíš být zaroveň přebornicí v řeckořímským zápasu a musíš absolvovat kurz záchranáře, hlavně se naučit zašívat rány :D
    8.10.2013 10:05Likča
    Ahoj Johne, jo to mi je jasný že si mě vychovaj podle obrazu svého a já je snad aspoň malinko :D
    A Ty ho máš vykastrovaného nebo ne? Jsem právě četla, že na muže bává samec háklivější v říji.
    To je asi fakt jak který psoun a chce to mít štěstí ...při výběru a první návštěvě nebýt zaslepená a koukat jak se chová chovatel a jak reagují na mě a tak no. Uvidíme, času ještě dost na rozhodování a nic neuspíšit. Ta Monča má asi dobrý peklo doma koukám :D
    8.10.2013 11:13Lucies
    Likčo, já mám dvě holky a před nima jsem měla taky dvě holky. Likvidátorky byly všechny. Dnes už Vendy nic neničí (nemá na to dost ostré zuby), tak aspoň si chodí na záchod po bytě (bobky všude, čurá jenom na plovoučku a když ji naštvu, tak na postel). Mimi ví, že nesmí kousat postel, ale stejně je to silnější než ona, takže chodí cupovat. Sem tam si teda obě kousnou do tv stolku (je to měkké dřevo, na to Vendy zuby ještě má :D ), když porochází kolem, tak jen tak z principu. Vendy spává v posteli, Mimi si jde sama do klece, když chce spát, ale už se taky víc válí v posteli než dřív. Takže určitě holky nejsou menší ničitelky :D Pokud chceš jednoho psouna, tak bych si klidně vzala kluka, jejich říje bývá problém hlavně, když jsou v páru (ale samozřejmě může být problém i u samotného kluka, ale není to tak časté). Většina z nás tady není zastánci kastrace, podle mě je dobrá jen v případě, že má psoun opravdu hroznou říji a zbytečně svou vlastní agresivitou ubližuje i sám sobě. Bohužel vím i o lidech, kteří u psouna říji ani nezažili a pro jistotu ho nechali vykastrovat, protože byl "zlobivý" (ona ta výchova trvá a někteří lidi nepochopí, že když za půl roku není psoun totálně vymazlený, tak že říje mu stejně nepomůže, protože to není hormonama, ale vývojem osobnosti psouna). U kastrace, stejně jako každé jinéoperace, jsou určitá rizika a mně přijde nesmysl psouna tomuto riziku vystavovat zbytečně.
    Jinak co se týče chovatele - v ČR jich moc není, jediný, kdo chová psouny ve velkém, je pan Šimon. K němu je dobré jet se zkušeným chovatelem, protože zrovna nedávno jsem viděla posuna, který měl být samička a už na první pohled z něho byl sameček. Ale samičky se prodávají dráž, že...A byl právě od tohoto chovatele. A další důležitá věc je, jestli máš v okolí veta, který rozumí psounům nebo jestli jsi ochotná s ním jet k nejbližšímu takovému vetovi (třeba i 100 km).
    Monču tady obdivujeme všcihni, jak to perfektně zvládá :)
    Jo a ty koženkové dveře - ty se psounům budou zaručeně líbit, to ti garantuju :)
    Jo a i od prvních psounek mi pár jizev na těle zůstalo :D
    - - - - -
    Mimochodem - zítra to bude rok od operace Vendy. Vzhledem k tomu, že se píše, že psouni po tomto zákroku žijí měsíce, vyjímečně roky, tak jsem neskutečně šťastná za každý den s Vendy. Je to obrovská bojeovnice. A tím chci poděkovat všem, kdo nám drží palce a myslí na nás :)
    8.10.2013 11:25john
    ne, vykastrovaný není. A buď nejsem ten správný muž, ale prostě na mě neutočí, vlastně nikdy. Řekl bych, že má ze mě respekt.
    Luci, to už je to rok, sakra to to letí. V tom případě přeji zdárné prožití i let následujících.
    A ano, také jsem již opravoval koženkové dveře :D
    8.10.2013 11:51Likča
    Lucies, jak píšeš, že chodí po bytě a dělá bobky a čůrá, tak mě napadlo, zda by i na tohle třeba nezabraly takové ty napáchnuté pleny, aby chodili na ně? Asi blbej nápad, no :) Nemám vyzkoušeno.
    Mě se taky kastrace nepozdává, ale nějak jsem nabyla dojmu, že je to lepší a jsou klidnější, ale samozřejmě nejdřív zkusím jaké to bude. Obzvášť ale pokud se rozhodnu pro dva, tak je kastrace nemice... Dva jen proto, aby se jeden sám nenudil po dobu co budeme v práci. Ale radši bych samozřejmě 1, protože míň starostí a menší klec či terárko (o kterém zatím více uvažuji). Mám jedno které je cca 70d x 30h x 50v - ale předpokládám že by to chtělo 2x větší, ikdyž do 1roku by mu stačit mohlo, ne? No pana Šimona neznám, ale asi se popídím až to bude aktuální. Nebo potom zvěrimex, ale toho se nějak nevím proč bojím. Veterinář by problém asi být nemusel, bydlím kousek od Prahy a na Stodůlkách je klinika a určitě i po Praze někde. A kdyby bylo třeba tak i 100km pojedu, to je jasné.
    To se budou líbit dveře, s tím počítám :D Ty by mi rozcupoval asi každý mazel :D
    No těžké rozhodnutí mě asi časem čeká :-) Nevím nevím. Každopádně mě to zvířátkko učarovalo, což tady u vás asi pochopení najdu :D
    - - - - -
    John: No je to asi o povaze psouna, zkusím bez kastrace a uvidíme jaké to bude. No asi je vychovaný a má respekt :) V to doufám, že se povede i nám.
    Koženkové dveře by byli ještě to nejmenší co by rozcupoval. Ty tam klidně nechám na hraní :D Ale gauč, skříně, celá kuchyňská linka a koberec.. - to by bylo horší.
    8.10.2013 12:31Tarsier
    Likčo, k té kastraci můžu přidat jednu možná trochu zvláštní zkušenost - srovnání kastrovaného a nekastrovaného psouna. Náš první psoun byl kastrovaný a přesto se vůči všem návštěvám choval jak pablb :) a snažil se je sežrat, byl hodně teritoriální. Mazlil se rád, ale nevzpomínám, že by si to sám vynucoval. V posteli spával, ale dost často se sebral a šel spát jinam. Teď máme druhého psouna, který kastrovaný není. Je to největší mazel, jakého si lze představit, okamžitě před každým hází záda, nechá se drbat od cizích, nikdy nezaútočil. Je mu něco přes tři roky, takže nepředpokádám, že by se to změnilo. V posteli spí denně a ráno odmítá vstávat, schovává se před námi pod peřinu, aby jsme ho neodnesli. Oba dva zničili zhruba stejně, ale kromě sedačky nic zásadního, nikdy neznačkoval ani jeden a bobky po bytě taky nenacházím. Přítel tvrdí, že ten druhý je hodnější, protože už máme nějaké zkušenosti s výchovou, ale spíš bych řekla, že záleží na povaze daného psouna a kastrace je na nic, máš-li ho bez samičky. Tož tak :)
    8.10.2013 12:42Likča
    Tarser, jo asi to bude spíš o povaze, před chvílí jsem to taky četla, že kastrace kolikrát nezabere a že je to jedno. No závidím, já chci taky mazla co bude spát v posteli a bude se schovávat :D
    No ráda bych aby měl rád návštevy a byl to mazel no.. Snad budu mít štěstí, pokud se rozhodnu že ano. Ale už jsem rozhodnutá že pořídíme jen jednoho. Tudíž kastrace být nemusí, když nebude ta samička k němu. Díky za příspěvek :-)
    8.10.2013 15:25Tabi
    Lucies
    tak to má Vendy vlastně první narozeniny ;), jste obě bojovnice, tak se držte a užívejte každou společnou chvilku, ať jich je co nejvíc :o)
    8.10.2013 17:22Lucies
    Tabi, no vlastně jo :D
    Johne, letí to :D
    Mně taky přijde, že tyhle dvě jsou hodnější možná právě díky zkušenostem s prvníma dvěma psounkama. Ale možná je to i proto, že tyhle dvě mám od mimina. A u Vendy hodně udělaly ty zdravotní problémy a dva měsíce u vetky, od té doby je vděčná za každé pohlazení. Holky byly od malička zvyklé na návštěvy a doteď se se všema mazlí, tak možná je to i o zvyku.
    Likčo, jen ještě zvaž jednu věc - co když nebudeš mít posteláka, ale kousavého psouna? A že kousance hodně bolí, není to jak od křečka. Jsi připravená i na toto? A co když ti zničí i sedačku, koberec, skříně...? Pokud počítáš i s tímto a přesto jsi ochotná mít psouna ráda, i když budeš trpět, tak ti v pořízení nic nebrání. Ještě vem na vědomí, že když budeš mít jen jednoho psouna, o to bude na tobě (tvé rodině) víc závislý. Takže pokud by měl bývat častěji sám doma (tím myslím třeba celý víkend jednou za měsíc a pod.), tak není rozumné si ho pořídit. Nechci tě odrazovat, jen spíš, ať si uvědomíš, jestli opravdu počítáš i s horší variantou, protože lidí, kteří si psouna pořídili a za chvíli se ho zbavovali, je hodně.
    Jinak když jsi z Prahy, tak to je dobře, vety na psouny tam máš :) A ta klec je oravdu malá. Na psouna je potřeba mít bytelnější klec. Někteří teda vydrží i v klasické - ze zveráku, ale spousta zase ne. Já mám třeba 1,5 m širokoou klec, může být i menší, ale ne moc vysoká.
    8.10.2013 19:31Markéta
    Likča: Když jdeme do práce nebo prostě kamkoliv a nejsme doma, tak je samozřejmě zavřený v kleci. Párkrát se nám stalo, že jsme ho zapomněli zavřít a nikdy nec nevyvedl, našli jsme ho buď v posteli spát anebo třeba i u něj v kleci zalezlého.
    - - - - -
    Likča: Náš Bally vykastrovaný není a ani o tom neuvažujeme, naštěstí nemáme absolutně důvod o tom přemýšlet :-) Kupovali jsme ho od jedné rodiny v Praze, psounek patřil jejich dceři, která odjížděla studovat do zahraničí a nemohla si ho vzít s sebou.
    8.10.2013 21:35monika
    Likčo, doporučuju skleněné akvárko...psouni mají údajně od okusování mříží odontomu. Neví se jistě, jestli je to od toho, ale ty mříže klece se na tom hodně prý podílejí. Čti v nemocích, o co jde...má to hodně psounů v zajetí. Na převozy odněkud někam doporučuju někde ve sklepě nechat klec, když někam s psounem pojedete, ať nemusíte tahat akvárko...

    Co se týká kastrace: za sebe doporučuju nekastrovat, záleží na povaze a to, že kastrace neřeší možnou agresi mi potvrdili i veterináři.
    A pokud jde o samičku - není žádný důvod kastrovat psouní samičky, to je naprostý zbytečný nesmysl...u samců je to mnohdy diskutabilní a každý má na to svůj názor.
    Ale samičky je naprosto zbytečné kastrovat, takže pokud si přinesete holčičku, opovaž se!!! :-D

    A myslím, že skoro každý psoun je mazel, je jedno, jestli samička, nebo sameček. Zdá se mi, že samci se vymazlí rychleji a jsou celkově línější a přítulnější, samičky jsou aktivky a tolik se nepovalují, jak ti chlapi. Samičky podle mě bývají menší čuňata a neznačkují po bytě, což se o některých samcích říci nedá. Ale říje samců, to je vážně masakr, kdo nezažil, nepochopí. Obvykle ale nezažívají lidi, kteří mají jen jednoho, takže tě to tak na 80 % nepotká...
    Ale musím potvrdit, že co psoun, to člověk :-) či jak to napsat. Každý je svůj a projevuje se po svém.
    PS nechceš se zaregistrovat? :-)
    8.10.2013 21:43monika
    Jo a co se týká soužití s naším Krakenem...už asi tři dny ani moc neprudí...jsou hodně v domečku. Dnes jsem jim dávala seno a neměla jsem ani rukavici, byl zalezlý a nestartoval. Když jsem vypadla, rychle vykouknul a všechno seno nahrabal do domečku.
    Boženku jsem neviděla dnes ani včera.
    V neděli jsem ji vyndala násilím z domečku a vzali jsme ji na výlet na louku. Sice se občerstvila travičkou, ale byla tak líná, že jí podezřívám, že by radši byla s tim Krakenem doma v kleci.
    Možná mají oba deprese, že jsme se přestěhovali. Celý minulý i předminulý týden Oskar prudil. Ale teď už mi připadá nějaký apatický. Může to být obdobím a nebo fakt mají oba deprese a nemluví s námi, že jsme je na tak dlouho odvezli. Možná pořád doufají, že se vrátí domů a možná jsou uražený. Je mi to líto, ale aspoň teď pár dní nejančil a nebušil o tu klec. Ale to je jen na pár dní. Nebude to trvat dlouho a bude jistě zase Kraken.
    9.10.2013 08:24Likča
    Ahoj Mončo, právě jsem chtěla radši skleněné terárko, aby za prvé neměl psounek lysiny na tlamičce a za druhé aby nedělal rámus. Klec mi přijde výhodná jen díky tomu že je lehčí a za druhé se líp čistí pokud je se šuplíkem. No já jsem se dočetla že by opravdu příbytek měl být na zemi a to nevím jak udělám. Zase na druhou stranu si říkám, že ven ho musíme pustit jen mi z ruky a že sám si chodit nebude, ale co když budu mít plyšáka? To by zase chtělo volnost.. Teď mám terárko na komodě a ničemu to nevadí. Komoda by šla zvednout a pod to terárko, ale to bude vypadat dost děsně, takže to musím nějak promyslet až se rozhodnu zda pořídíme :-) Příteli stačilo pár fotek a prej jsem blázen :D No asi si to dost dobře neumím představit jaké to může být, chtělo by to k někomu na návštěvu :D Nerada bych dopadla jako slečna co sem podávala inzerát, že ho nechce.
    No samičku kastrovat nebudu, to je jasné, tam není důvod a evidentně ani u samce. Takže mu ušetřím trápení a stres .. sobě smaozřejmě taky :-) Nemám to ráda, spíš jsem jen ze čtení nabyla dojmu, že je to potřeba a už jsem se s tím jakože sama vyrovnala.
    Kvůli tomu značkování jsem původně chtěla samičku, ale právě že je tak aktivní tak nevím. Ono pokud budu mít štěstí tak je to úplně jedno, hlavně ať to není tyran a je zdraví.
    No deprese to být můžou, i moji pískomilové byli vykulený když jsme se přestěhovali, ale určitě mají menší citlivost. No obdivuju Tě, musí to být dost náročné, když takhle vyvádí. Nedokážu si to fakt asi představit a asi to ani nejde, kdo nezažil, tak prostě neví. Já si to ničení srovnávám se psem, ten nám taky sežral 2 sedačky, křesla, boty atd. Ale to aby na mě mazlík staroval a viděla v očích tu "nenávist" to si představit nejde a jen můžu doufat, že to nezažiju.
    Určitě si Tvoji za pár dní na nový domov zvyknou, nemůžou být snad uražení nějak extra dlouho :-)
    Zaregiistrovat? To bych mohla :-) Jen nemám ještě psounka a kdo ví zda nakonec bude :D
    - - - - -
    Lucies: No já vím, že nemusím mít posteláka a právě pokud bude startovat tak fakt nevím zda to jde nějak odnaučit a zda se časem zkrotí, ale na druhou stranu pokud bude agresivní a bude vyvádět tak nebude moc běhat po bytě a tím pádem toho moc nezničí ne? Nejdřív si na mě bude muset nějakým způsobem zvyknout a když uvidí že ho krmím a starám se o něj tak by snad časem změknul.
    To že by byl nějak častěji doma sám, s tím nepočítám a od malička bych ho ráda naučila na rodinu, která by se o něj v případě odjezdu a dovolených postarala.
    No je to malé no, musím pořídit větší. Mylslela jsem přes celou tu komodu což je asi 140cm x 40cm a vysoké třeba 70cm a rozdělit na patra, ale to už jsem taky četla že do výšky radši moc ne. Ale tím že má být na zemi tak nevím jak to udělat :/
    - - - - -
    Markét: Koukám, že máte zlatíčko no :-) O Kastraci není důvod přemýšlet, to je pravda... No já ani nevím kde pořídit. Ale napadá mě otázka. Všichni co mají ty agresory, tak ono to není poznat když si jdete psonka prohlídnout? Mi neříkejte, že si pro něj pojedu, bude to mazel, bude hravý a evidentně šťastný a přivezu si ho domů a bude to tyran? To by snad chovatel mohl poznat jakou má povahu a jak se vyvine, ne?
    9.10.2013 09:39Lucies
    Likčo, pokud budeš mít kousavého psouna a budeš ho nechávat zavřeného, tak to bude jen horší. Bude totiž ještě psychicky strádat. To je právě to, co píšu, jestli jsi schopná si představit i tu nejhorší možnou variantu. Ono je potřeba počítat s tím, že budeš po sobě mít pár kousanců a škrábanců, protože psoun se sám nevychová. Když jsem měla první psounky, tak sice nebyly agresivní, ale sem tam si do mě bezdůvodně kously třeba během mazlení. Jedna s tím přestala, druhá ne. A věř mi, když ti spoun vidí zakousnutý v krku, není to moc příjemné...A povahu moc neodhadneš, zvlášť ne u psounů od pana Šimona, protože ti nejsou nijak moc zvyklí na kontakt s lidma. Ve zveráku jsem třeba u Vendy viděla hned, ale u málokterého psouna na první pohled poznáš, jak moc bude kousat. Takže pokud budeš chtít mít psouna zavřeného, protože bude kousat nebo něco ničit, tak si ho možná radši nepořizuj. Zvyknout si na tebe může totiž jenom tak, že se mu budeš maximálně věnovat. A na rodinu ho sice můžeš zvyknout, ale stejně za svoji smečku považuje jen členy domácnoti, a to někdy jen část z nich. Pokud člověk jede na dovolenou jednou za rok, tak se to dá, ale pokud měli bývat v cizí péči třeba každý měsíc, tak bych si to rozmyslela. A ještě k té povaze - psoun se vyvíjí a vydobývá si místo ve smečce a i když mám teď doma největší mazlíčky, tak taky měly odbobí, kdy jsme o postavení ve smečce spolu bojovaly.
    Klec nebo terárko je určitě lepší mít na zemi, aby se tam mohl psoun kdykoliv sám vrátit (je to vlastně jeho úkryt, pokud běhá po bytě). Já jsem to řešila jednoduše - dovezla jsem velko klec - vyhodila jsem skříň :)
    Jinak já už bych si dnes psouna ze zverimexu nepořídila, protože v jednom řetězci měli psouny s plísní a v druhém je zase měli v kleci pro papoušky = hrozně vysoká = nebezpečí odontomy. A vzhledem k tomu, že když se psoun na jedné prodejně dlouho neprodá, tak ho dají na jinou, tak ani nemáš šanci zjistit, v jakých podmínkách byl celou domu a odontoma se může projevit třeba až po dvou letech...Jinak samozřejmě výhodou psouna ze zveráku je, že je zvyklý na lidi a někdy se už od prodavaček dozvíš, jestli mají problém s kousáním nebo ne.
    9.10.2013 10:13Likča
    No to že budu mít kousance a škrábance tím počítám, jak jinak ho naučit, že se to nedělá a ukázat mu kdo je pán. To je jasné, že tím ho vychovám, ale zda to teda jde mě zajímá. Že když mu řeknu nesmíš nebo ho postříkám - což se podle mě víc naštve, tak zda se to zmírní, protože jestli ne tak si to opravdu nedovedu představit, že doma budu mít "kango" bez poslušnosti a možnosti nápravy :D Jo i pískomilka do mě hryže bezdůvodně během mazlení, na to už jsem zvyklá :-) Od psouna to bude 10x víc bolet no, ale snad ho to odnaučím. Snad najdu nějakého chovatele co se o ně stará a nebo ten zvěrimex, ikdyž jak píšeš o plísních tak se bojím, ale výhoda přátelštější povahy tam podle mě bude, ikdyž je fakt že nevím co má za sebou. Na andělu byl v loni jeden psounek a ten se mazlil se všema a byl úplně úžasnej a přátelskej. Takže nevěřím, že je to teď kousavá bestie, pokud teda ho nenechává páníček bez pozornosti a zábavy. Já ho nechci mít zavřeného, chci aby běhal po bytě, chodil se mnou ven a tak jak to tady má vetšina snad :-) to že něco zničí je víc než jasné, ale nechci mít z bytu uplně třísky s tím, že to tak bude prostě pořád. Takže doufám, že vychovat se časem dá..?? No na dovolenou fakt časteji nejezdím, takže v péči jiných nijak často nebude... Ano s počátečními bojemi a budováním místa ve smečce, s tím počítám. Je mi jasné že si ho nepřivezu domů a bude to největší mazel pod sluncem, ale že to bude stát usilí, nervy a obvazy, ale časem to prostě jít musí. Ten jeden pískomil se nás strašně bál, skákal v kleci salta a poškozoval se a za chvíli z něj byl největší mazel :-) Však ani pro něj by to nebylo příjemný se mnou pořád bojovat a kousat mě.
    No místo komody koupit skříně na zeď a pod ně na zem terárko no.. jasně že to půjde když budu chtít :-)
    9.10.2013 10:43john
    likčo, časem se "vychovat" dá, spíš si zvykne co nemá dělat. Já osobně jsem třeba Godricovi vysvětlil, že povlečení se nekouše, stálo mi to tedy tři sady povlečení, ale nakonec to pochopil. Ale to, že přítelkyně se nekouše když ho drbe zrovna na špatné straně než chce, to nepochopil. Jinak já bych tě nechal klidně kouknout jak se chovají psouni, ale máš to ke mně trochu z ruky, třeba se ti nabídne někdo z Prahy
    9.10.2013 11:10Tabi
    Likča
    vítej do bláznivé partičky psounařů :D
    já myslím, že na to jdeš dobře, je super, že se nejdřív ptáš a zvažuješ :)

    Lucies
    tak Vendulce všechno nej k novým narozeninám ;)
    9.10.2013 11:26Likča
    Tak povlečení je ještě v pohodě :D No uvidíme.. zatím studuju, diskutuju a ráda bych se i někdy podívala. Je to velké rozhodnutí a nechci aby to bylo bezhlavě a pak na to doplatíme obě strany. Do Rokycan bych si výlet udělat mohla je to hodinka cesty, když se nenabídne někdo z Prahy :-) Děkuju za nabídku, možná někdy využiju, ale zatím tu úplně aktuální není. Za prvé mám ještě pískomilku, za druhé stejně asi budu pořizovat na jaře a za třetí se musím sychicky připravit a počkat zda to není jen záchvěv, ikdyž trvá už dlouho. Ani pes mě zatím nepustil a chci ho asi 3 roky, jediné proč není je to, že mi to v malém bytě přijde jako týrání a když jsme v práci, tak i 8 hodin je pro psa hodně. Nehledě na to, že ho nemůžu zavřit do klece aby nedělal nepořádek bez dozoru a aby se měl kde vyvenčit. Pes v bytě je prostě týrání a i přes velkou touhu to beru s rozumem. S psounkem mi to přijde z tohoto hlediska jednodušší. Bude "doufejme" spokojeně v domečku než přijdu a bude mít volnost. V hezkém počasí ven na zahradu k příbuzným nebo třeba i na louku - kdo ví jaký bude, ale snad hned nepláchne :) Tak to, že kousne jakože takové to lehké upozornění je v pohodě, ale ruku jí za to snad neroztrhal ne.
    - - - - -
    Tabi: Děkuji za uvítání, ještě se teprve uvidí zda jsem blázen :D
    Jo, zvažovat se musí, není to věc, kterou odložím když mě nebude bavit. Nenávidím týrání zvířat a nerada bych taková byla ikdyž nevědomky a omylem - z neznalosti a unáhlenosti.
    9.10.2013 11:28Tabi
    Likča
    se psem si dovolím oponovat :), myslím, že pokud se psovi věnuješ dostatečně, když přijdeš z práce a o víkendu, má se v bytě, klidně i malém, kolikrát mnohem líp, než pes na zahradě :), dospělý pes ti většinu dne prospí, pak ho ale musíš zničit :D, ne, záleží, jakého máš psa ;), ale ,my teda měli 2x psa a 2x psounky a stále říkám, že mít psouna považuji za náročnější, než mít psa :)

    Naše Julča už asi ani neslyší, ale žere, hrabe, jen je stále míň komunikativní, což chápu, když mě nevidí, že na ni sahám nebo na ni mluvím, většinou se lekne a vyjede, už dvakrát při puštění zakousla Sanku :D, ale fakt ji fest, rafla do nohy a nechtěla pustit, když už i bulteriér kňučí, tak to asi bolelo :), bestie malá, milovaná :).
    9.10.2013 11:47Likča
    No nevím co by bylo dostatečně, ale vzhledem k tomu, že můj vysněný pes je Jackrussell tak nevím, zda bych ho po práci dokázala dostatečně utahat aby se druhý den 8h doma v bytě nenudil :D
    Je to náročnější zase v jiných ohledech určitě, ale z toho pohledu ničení z nudy a potřeby pohybu je pro mě psounek méně náročný. Těžko se psem budu blbnout 3h venku za deště a mrazu. Kdežto psounka pustím po bytě a ven jen v hezkém počasí. Možná by i pes mohl být spokojený, ale tak trochu se mi to příčí :-)

    Chudinka, to pro ní musí být asi dost nepříjemné. A jak se to stalo že nevidí? Stářím nebo nějaká nemoc? No věřím, že psounek pokouše i psa :)
    9.10.2013 11:54Lucies
    Tabi, Vendy děkuje :)
    Likčo, jak píše John - vychovat se do určité míry dá, ale není to pes. Prostě má svou hlavu. Jinak povlečení ani nepočítám :D A že už jich holky dostaly několik, co si samy zničily. Mám trochu z tvých příspěvků pocit, že pořád věříš, že ho to kousání odnaučíš. Ale co když ne? Co když si prostě občas do tebe nebo do něčeho jinýho kousne? A tím nemyslím jemné okusování, ale tohle
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=226. Pokud jsi připravená i na tohle, tak vítej v partě bláznů :D V žádným případě tě nechci odradit, jen chci, aby sis dokázala představit, co taky můžeš mít doma a jestli jsi na to připravená :) A k tomu ničení - nedávno jsem viděla, že jsou v módě děrované věci. Takže mám megamoderní vybavení bytu :)
    - - - - -
    S tím psem v bytě souhlasím s Tabi. Hodně lidí má psa na zahradě a pomalu si ho nevšimne a v bytě se psi mají často líp. A rozdíl mezi psem a psounem je ten, že psa naučíš všechno, co budeš chtít, psouna naučíš (odnaučíš) jen to, co chce on sám (takže přiběhnutí na žrádlo :D ) a taky to, že psa nemusíš hlídat, když ti běhá po bytě a ty jsi doma, zatímco psouna není dobré spouštět z očí, mají pitomý nápady a kromě zničení něčeho můžou ublížit i sobě.
    9.10.2013 12:16Likča
    Lucies: To že to není pes mi je jasné :-) No kousání ho neodnaučím úplně, když je to hlodavec a prostě miluje kousání. Jen je kousání a kousání: takové to devastování bytu jakože záměrně a ústavičně, že uvidí že mě to štve, si asi představit nedokážu. Jakože mi urve kus zdi a tak. Jo stát se to může prý během 10vteřin, asi to neohlídám, ale aby to nebylo pořád a každý den to snad ne, to se přeci musí časem změnit, protože aby to trvalo v kuse 10 let, tak na to asi nemá snad nikdo ne... :D No co říct na to poranění.. Připravená na to sice být můžu, ale jde o to jaký dojem to pak ve mě vyvolá. Když se pak psouna budu bát, což trochu asi budu, jakože kdy zase vystartuje, tak to určitě bude cítit tak aby se z něj nestal tyran. Prostě to chce pevné nervy a vytrvalost. Ale rukavice to jistí v nějakém agresivnějším období, ne? :D

    Vím, že se v bytě psi mají mnohdy lépe, ale já se na to nějak necítím, abych ho měla v bytě kort když máme fakt malý a to že bude doma bez dozoru sám bych asi nezvládla. Myslím že by se tam fakt unudil a než bych přišla z práce tak mi sežere sedačku :D Nějaký trpasličí pejsek třeba ne, ale jack je fakt aktivní. Jo nespouštět oči to už vím, fotky tady mluví za vše :D
    9.10.2013 13:06john
    ale musím říct, že i psouni mají soucit. Teď jsem byl nemocnej, tři dny jsem byl doma, spíš ležel. Tři dny byli psouni puštěný a asi poznali, že mi není dobře, tak nedělali ani bordal, prostě byli hodní a tulili se. Kdež to, když jdu někam pít, druhej den mám kocovinu, opice mi buší v hlavě a pustím psouny, tak okamžitě dělaj bordel, jako kdyby chtěli říct, jo opil jsi se blbečku, tak trp se vším všudy :D
    9.10.2013 13:19Likča
    Jo, to věřím, zvířata nejsou blbý :D
    9.10.2013 14:27Tabi
    Likča
    každý má jiný názor :), hlavně jak říkáš, je důležité, jak to cítíš :), ale my v bytě ( 1+1, pak větším) máme bulteriérku, můžu Tě ubezpečit, že byla jak králíček duracell :D a co jsme neutahali přes týden, tak jsme zvládli o víkendu :). Julča je stará (8,5), přišlo to s věkem, někdy začátkem roku zrak a teď už i sluch.

    john
    :D to jsou přesně oni, zlatíčka!! :D
    9.10.2013 14:32Likča
    Jj, co člověk to názor. Taky máme 1+1 no :-) Věřím :D :D
    Julči mi je líto, ale určitě je o ní skvěle postaráno :)
    9.10.2013 14:51Tabi
    Likča
    je to těžké, má zajištěno vše co potřebuje, ale chybí tam ta láska, ten kontakt, hladím ji, ale je sama, byla celý život zvyklá mít vedle sebe Rozu
    já po 10 letech říkám: psouna už nikdy :), byť jsou úžasní a skvělí :)
    9.10.2013 15:02Juditte
    For Likča:-)..jsem z Prahy 9..bydlim kousek za Cernakem...mame psounka,siamskeho kocoura a maleho krysaricka..tak kdyz budes se chtit prijit podivat na ten muj malej zverinec..jsi vítána:-)..ozvi se mi na mail Juditte11@seznam.cz:-)
    9.10.2013 15:02Likča
    Chápu no, mě když zůstala samotná pískomilka, tak je taky taková přešlá. Nějaké zvířátko budu chtít určitě a psouni se mi líbí už dlouho, takže rozmýšlím. Ikdyž naši mi to po jejich zkušenostech s různými zvířati rozmlouvají a je to jedno co je to za zvířátko.
    9.10.2013 15:35Tabi
    Likča
    jen se nedej :), zvířátka jsou radost, já se dneska taky těšila, když jsem nesla do čistírny dva spacáky po kočičí nehodě - 420,- :D, to bude muset Micka hodně dlouho lovit, aby si to odpracovala :D
    9.10.2013 15:41Likča
    Tabi
    Jo třeba za 10 let budu mluvit taky jinak :) Taky dobrý teda :D Kočku tady nemáš ani napsanou :) No snad to bude radost ikdyž budu vyhazovat gauč po kousíčkách :D
    9.10.2013 16:46Tabi
    už jsem to napravila ;), jasně, to je radosti, asi jako když máš nová dřevěná okna a psouní holčičky je okoštují :D bytové architektky! no nekup je :)
    9.10.2013 21:49Markéta
    Likča: My jsme to s Ballískem měli úplně super - dovezli jsme ho domů i s klecí, on zvědavě vylezl, prozkoumal byt i nás a byl zabydlenej :-) Žádný zvykání, žádný ochočování, prostě pohodička :-) Ale taky to nebyla vždycky idylka - jednu dobu mohl chodit po bytě úplně všude, pak jsem v ložnici ve spodním šuplíku našla svoje trička a halenky s dírama a počůraný, vyhodila jsem jich asi sedm... Od té doby bez dozoru do ložnice nesmí. Jo, a v poslední době má novej trik, jak upoutat pozornost - cpe se do pytle s pracím práškem, vůl jeden, už tam jednou i začal norovat, ten hňup se snad chce otrávit... :-D
    10.10.2013 07:42Likča
    Tabi: No to je radosti no :-) Hezky to ohlodaly :D

    Markéta: No to jste to měli super :-) Je jasné, že občas něco vyvede. Tak snad ten prášek nežere, ale třeba chce jenom vonět :D
    10.10.2013 14:46OL
    kdysi chup rozhlodal prášek a bylo mu velice zle.luci,ten psounek má prý rok,ve zveráku v jablonci je 2měsíce ale je fakt možné že tam z jiného doputoval.ocásek má v pořádku má tam to černé zakončení jak se patří,on ho má takový od narození.to říkal ten můj že se srovná.ty nevíš jak ho vzteklí samci dokážou zvětšit.já s tebou nesouhlasím,i když měli myslím ti zverákoví,plísen,je to patálie ale potřebují někoho kdo by to vyléčil.potřebují domov.já jsem pro zverákové psouny.a pro likču-psoun se na záchod naučit nedá jednoho mám čistotného a olina je nemrava odjakživa.matýsek přišel ze zveráku a věděl že se do postele nekálí.v neděli si ten můj balil věci,olina mu pomáhala,vlezla mu do tašky s oblečením a-vychcala se tam.lauru by toto ani nenapadlo.nevím čím to.když použije záchod,plastovou podložku v rohu,nebo noviny v kuchyni je to náhoda.psounů sem měla hodně ale takového nemravu nikdy.je to psoun flekmatik je jí to jedno
    10.10.2013 20:54Markéta
    Likča: No tak jestli mi tím chtěl dát najevo, že by chtěl víc vonět, tak jsem včera vyslyšela jeho touhy a po delší době ho zas jednou vykoupala, tak snad toho nechá :-)
    11.10.2013 08:20Likča
    OL: A psouni co dělají potřeby jen v klecy to mají v sobě? Myslela jsem, že třeba když se vykálí, já řeknu fuj a zavřu ho, tak že by to pochopil a časem přestal. Tak to chce asi teda štěstí no :-) Jenže ho mám někdy až moc, že nevím zda to vyjde v tomto případě a budu mít štěstí na psouna. To ta moje teď jediná pískomilka taky začla nějak víc značkovat a i mě počůrává. Ale myslím, že je to vzteky a myslí si že jsem je oddělila já nebo že za to snad můžu.
    No jak nad tím psounem pořád přemýšlím, tak jsem si taky řekla, že ze zvěráku bude větší šance na psouna, který je zvyklí na lidi. No uvidíme, jak se nakonec rozhodnu :-)

    Markét, v čem ho koupeš? Jaký šampón nebo mýdlo? A nevadí mu koupání?
    11.10.2013 19:53Lucies
    LLikčo, psoun není pes, takže ho prostě neanučíš poslouchat na slovo. Psouni rychle pochopí, co nesmí dělat, ale neznamená to, že s tím přestanou. Jen jsou u těch lumpačin víc ve střehu.
    12.10.2013 18:23Markéta
    Likča: No dvakrát rád to nemá, koupu opravdu vyjímečně. Teplá voda, dětský šampon, pořádně opláchnout a v ručníku vysušit :-)
    13.10.2013 17:11Simča
    Likča : naše slečna většinou potřebu dělá v kleci do růžku. Pokud, ale třeba zrovna něco noruje a cupuje (třeba krabici či svůj kmen), tak udělá bobečky i tam. Čůrá také v kleci, ale již se párkrát našla loužička i v koupelně. Naštěstí bobečky má suché a loužičky pidi.
    Pokud jde o zákazy, tak si myslím, že ví že se to či ono nemá dělat, ale o to je to větší psina! Pes zákaz pochopí a většinou respektuje. Psoun to zkouší dál.
    Jinak my máme Piškotku ze zverimexu a byla super, ale asi to nemusí být pravda vždy.
    První rok byl na škody v bytě nejhorší, časem jsme vychytali nejvíce zranitelná místa a psounka se i krapet zklidnila. Máme ji doma na volno a do klece jde jen, když odcházíme do práce. Ven s námi nejprve chodila, letos se začla strašně bát, tak ji již raději nestresujeme.
    Jinak je to úžasný mazlík a postelový povaleč, pokud někdo sedí, tak se dere na klín :c)
    Na návštěvy moc není, bojí se.
    Psoun je úžasné zvířátko, chytré, mazlivé, ale i zlostné, demolující vše a v období říje i nebezpečné (samičky mají říji jen pár dní, ale ten "její" den si vždy užijeme - manžel to odnesl prokouslou rukou a nikdo se nevyspí).
    My Piškotku nekoupeme doslova, jen ji v umyvadle důkladně vytřeme vlhkým hadříkem a pak vyfroťákujeme. Koupat jsme zkoušeli, ale byla z toho celá vyjukaná.
    Do dalšího psounka asi již nepůjdeme a vrátíme se opět k pejskovi. Piškotka snad u nás ještě bude dlouho a pak se byt opraví a zdemoluje ho štěně...říká manžel :c)
    14.10.2013 10:40Likča
    Lucies: Já vím, že ho nic nenaučím na slovo.. Vím, že to není pes.
    Markét: Si myslím, že asi žádný psoun nebude uplně milovat koupání :)
    Simča: S nějakýma škodama počítám, ale nerada bych měla fakt trhače, kterej demoluje. Ale stát se může lecos, takže si to ještě rozmyslím. Ráda bych ho měla na volno a chodila s ním ven, jako hodně lidí a samozřejmě aby se snámi válel v posteli no :-) No tak nějak jsem doufala že samočky to s tou říjí moc nemají, tak přemýšlím o jedné a časem druhou. Protože jakmile pořídíme samečka, tak samičku k němu nechci a samec nejde. Takže to asi bude jinak než jsem myslela, jestli vůbec. No ono je to asi jedno jestli psouna nebo štěně.. oba dokážou hezky demolovat :-)
    14.10.2013 15:44OL
    moji samci,žádní nehlodali.samec má jiné,důležité úkoly než nějaké primitivní hlodání.fakt,žádný nic nezničil.likčo,odkud seš,příští rok jestli budou zdraví budem chodit ven.moji mají u šeberáku min. metrový tunel
    15.10.2013 09:10Likča
    OL: No já doufám, že moji taky toho moc nezničí, ale s nějakýma škodama počítám no :-) Jen přítel se zatím moc nevyjádřil, tak uvidíme příští rok. Jsem z Mníšku pod Brdy, to je kousek od Prahy. Ráda bych s ním samozřejmě chodila ven a i cestovala, ale uvdíme jak to dopadne a jaký psounek bude :)
    15.10.2013 20:10Glam
    ahoj všem, dlouhou dobu jsem se sem nedostavila, takže nevím, zda už debaty o říjí neprobíhaly....ale prosím o pomoc...o nějakou radu, jak psychicky přežít říji. je mi z toho do breku..naše první říje-náš škubánek napadá všechny a všechno, úplně všechno rozcupuje, já nemůžu ani vkročit do místnosti, kde mají klec-vezmu za kliku a on hned skáče po dveřích-vidím ho přes sklo..na káťu je naštěstí hodný, ale my jsme z něj vyřízení.museli jsme klec zadrátovat, protože si ji sám otevřel-nejdřív jsme dali zámky, ale i přes ně se dostal ven a zničil co mohl.pomoooooc :-(
    16.10.2013 07:29monika
    Ahoj Glam, nemůžu psát, ale podívej se do archivu na moje příspěvky, především od října 2011 dál...
    U nás to taky není zrovna lehké...nejsi v tom sama. Chce to nechat je co nejvíc v klidu, hodně opatrnosti a odolné rukavice a pevné nervy... U nás se neosvědčilo krotit ho, je tak mimo, že by zaútočil na cokoliv...
    Takže hlavně ho netrestejte, vůbec za to nemůže.... Trošku se možná zmírní, dáte li od něj samičku na několik týdnů pryč do jiné klece. Je to moc těžké...
    16.10.2013 08:51Likča
    Koukám, že ta říje je fakt krušná. Mě by zajímalo kdo má takovouhle děsnou říji jen u samce samotného? A asi blbá otázka, ale proč si někdo pořizuje pár, když ví, že to bude takto probíhat? Proč nemáte jen jednoho a nebo teda samičky? Nebo ty jsou také vzteklé?
    16.10.2013 11:49john
    protože dva jsou lepší, že se věnují i sobě a i samec je zvířátko, které potřebuje rodinu a péči. Takže proto mám samce, aby měl taky společenský žívot a kámošku. :D
    16.10.2013 13:47OL
    u nás první zimu po osmi letech není samec,je to první zima po osmi!!!letech co nás nikdo neprohání a nevyhání z bytu,asi jsme úchylní nebo nevím co ale jednoduše jsme si na nedobré samce zvykli,jsme se s nima naučili žít,prostě sme ty jejich zuřící nálady brali jako nutné zlo a když nás někoho ulovil měli jsme vztek tak jedině sami na sebe že sme nedávali bacha.normálně nám pořádný samec chybí.moji mají ted pořád,hlavně laura nějaké kožní potíže,se podrbávají.ch. nemůže přijít co to je.minulý týden laura dostala pichanec na podporu štítné žlázy,ve čtvrtek jedem zas.kdyby byli zdraví už by krasavec z jablonce s miniaturním ocáskem byl u nás.vznikla tam velká hádka.ten můj vyloženě jel pro něj.sem mu nadala že ch. by to ted nedovolila---------------------john to napsal moc hezky,i ti zuřivci potřebují domov.pak na jaře přijde,a mně to vyloženě přišlo jako by říkal:mám vás moc rád a díky že ste to se mnou vydrželi..........
    16.10.2013 19:05Glam
    už aby to jaro bylo!!!je to fakt šílený, ten můj to právě chce pořád řešit tak, že chce škubískovi dávat za kožich..kvůli tomu se taky dost rafeme, protože mu nemůžu vysvětlit, že škubánek za to nemůže...tak jsme ho dostali do klece a doted je pouze v kleci, my ale přijedeme domů a je fakt, že většinu času škubánek prospí a když chvilku pobydu, tak se za chvíli probere, ale hned lomcuje s klecí...a já si teda netroufám, když je v tomhle stavu, klec otevřít....a kačenka spí teda s ním většinu času...je to normální?
    16.10.2013 20:41Gump
    jo, to je uplne normalni, nebude to trvat dele nez do února ci maximalne brezna...
    17.10.2013 01:00OL
    teda já zírám.....jak sem chodil marky,na těch druhých stránkách prodá svoje psouny.......
    17.10.2013 07:22Likča
    Vím, že je lepší chovat dva psouny, ale když to tak čtu, tak nevím, zda bych si pořídila pár. Radší bych teda dvě holky, když už dva. Leda bych měla fakt velké terárko, aby nemuseli, když takhle vyvádí, se mačkat na nějakém metu a půl a aby měli prostě svůj prostor. Ale do svého bytu tak velké jak bych si představovala nedám. Nepřijde mi to jako útěcha v říjnu si říct, že v březnu to bude dobrý :D Ale moc hezky to napsala OL, že jakoby říká, že je rád, že to vydrželi :) OL, přeju ať se Laura uzrdaví.
    17.10.2013 10:43monika
    Glam: netrestat, není to opravdu nic platné, mám to vyzkoušené, byla jsem drsná, bylo to bez výsledku, akorát jsem si vyčítala, že jsem tomu zvířeti zbytečně ubližovala, když jsem si pořád myslela, že to musí fungovat jako u psů, kdo je silnější, ten vyhraje.
    Psoun by se nechal i zabít, ale psoun v říji prostě neustoupí...Teda ten můj ne.
    Co se týká spaní a trápení v kleci. Mám z toho vnitřní boj. Ale ti moji teď stejně pořád spí. 4 dny jsem je ani neviděla (Boženku vůbec)....A když už někdo vykoukne z domečku, tak je to vždycky jen Kraken, zacvaká zubama, chce mě prohnat, tak zase beru zpátečku a necham je v klidu odpočívat. V přírodě mají taky odpočinkový režim. Dopřejte jim co nejvíc klidu. Teď bydlíme na 10 dní u našich, tak mají svojí místnost a mají klid, to je pro ně v říji v bytě podle mě nejlepší.
    Na jaře se během jednoho týdne Kraken promění a ze zlého psouna bude mazel, kterému lze věřit. Poznáš to snadno. Ale dokud nemáte praxi, nesundavejte na jaře rukavice, dokud si nejste na 100 % jistý. Ale příteli vzkazuju: NETRESTAT. OPRAVDU TO NEPOMAHA, akorat mu zbytečně budete ubližovat. Zkoušelo nás to víc a v názorech nejsme zajedno. Ale u nás - psoun dostával dost, různě jsem ho krotila, naprosto zbytečně. První zima (když je psounovi rok a půl) je nejhorší. Teď máme říji taky, ruku bych mu do klece nestrčila, ale od druhé říje se i s vyšinutými samci vyjít dá a už jsou trochu zvladatelnější.
    17.10.2013 18:45Romeo
    OL: No a co!!!! Tak at prodává , když je mít nemůže , má k tomu určitě své důvody. Tak co se o to staráš
    18.10.2013 17:16Marky
    Čaute. Dostal som echo, že sa tu spomína môj nick :-)
    Pre Georga, Kiwi a mňa som nakoniec našiel najlepšie riešenie ako sa dalo. Mám ich u jedného pána kúsok od domova, bývajú už vonku a mám k nim umožnený prístup. Som strašne rád, že sa to takto poriešilo. Bol som nútený hľadať riešenie preto, lebo doma už pomaly len prespávam a bolo mi ich strašne ľúto, že nemám na nich čas.
    A OL pozdravujem :-))
    18.10.2013 17:31OL
    MARKY,nezlob se,ale je dobře že ses ozval .no bylo mi divné že je dáváš pryč když si je měl tak rád.a dlouho jsi nepsal.já na ty stránky vůbec nechodím no vlastně tak jednou,dvakrát za rok chtěla sem poslat email michalovi a tak sem to tam našla.víš že mám psounky moc ráda a nerada by jsem aby dopadli jak arturkovi.tak mám radost že se mají dobře
    18.10.2013 18:06Glam
    monika:já se s tím taky rvu vnitřně, že jsou pořád zavření, ale jak říkám, když přijdu domů už spí-oba.ale pořád na ně myslím a fakt si to vyčítám. ted jsem přišla z práce a škubánek venku, takže okupuje kuchyn a já se tam bojím vlézt.viděla jsem přes sklo na předsíni, že jak ucítil, že se tam pohybuju, tak vyrazil proti dveřím takovou rychlostí...asi si myslel, že je prorazí a roztrhá mě na cucky :-) tohle je naše první říje, takže já doufám, že pak to bude lepší a lepší...akorát jak si psala s tim koncem říje....já mám právě obavu z toho, že to nepoznám, že mu skončila, když bude stále zavřen...
    19.10.2013 08:01monika
    Glam, toho se nemusíš bát, taky sem myslela, že tomu zvířeti nikdy neuvěřim, že to nepoznam. Ale poznáš to na 100 Procent
    20.10.2013 00:02OL
    moji si vždycky hlídali hlavně pokoj kam se na zimu odpakovali a kus chodby před ním.dál nás chodili postrašit.jako aby se o nich vědělo.já sem to,že je to přešlo poznala tak že si mne přestali všímat a nechali mne se učesat.glam doporučuju chodit s košem na prádlo a jako s obraným krunýřem odrážet útoky.u nás se toto osvědčilo.psounovi se tím neublíží a odstrká se tam kam člověk potřebuje.nemusí být zavřeni,at si chodí tam kde zrovna nejste.já nikdy nezapomenu jak sem si potřebovala přenést kávu z kuchyně vedle,a měla jsem velkou zlost,musela sem ji vypít v kuchyni protože za dveřmi na mne číhal zuřivec a trik s košem sem nemohla použít.1.koš sem si nepřipravila 2.beztak by jsem ho nemohla použít protože bysem jednou rukou s košem odrážet útok,a v jedné ruce s kafem toto nezvládla.ted je teda u nás nuda.ty dvě mají léky na podporu imunity,ch. nic jiného dělat nechce prý mám vydržet až zaberou.tento týden si můj veme auto to sem zvědavá jak se na bílou horu dostanu
    20.10.2013 09:47Glam
    OL, my mámě dvě místnosti, takže není možný, aby si chodil tam, kde zrovna nejsme a nehledě na to, že tu kuchyň neuvěřitelně zrasil....já tu místnost ani nepoznala....a předsín je samozřejmě spojuje, takže on prostě nemůže být puštěn a ještě při těch šílených záchvatech...máme je normálně u nás v obyváko-ložnici, ale v noci ted bývá docela rambajs, tak šli do kuchyně.a jinak když se teda dostane ven, tak já si ho od sebe odstrkávám koštětem...zakousne se do štětin a nechá sebou smýkat, jako by se mu to snad i líbilo..
    - - - - -
    smýkat jsem napsala blbě.prostě se nechá posouvat...
    20.10.2013 23:05Andy
    Vauuu.. tedy pročítám to tu a jen zírám:-) Moc se nám líbil psounek ve zverimexu, vypadal moc přítulně, že bych snad i dětem podlehla, když ho chtěly, ale když to tu čtu, co dokáže, tak ještě, že jsem začala o psounech hledat.. tohle bych asi nezvládala. Veliký obdiv všem, kdo to vydrží..
    21.10.2013 09:09Lucies
    Andy, jsem ráda, že jsi zodpovědná a nejdřív sis něco zjistila :) Třeba někdy časem, až děti budou dospělé, si ho samy pořídí :) Zatím bych jim pořídila třeba potkana, je to také velice inteligentní tvor a navíc mu zachráníš život před hadem :)
    21.10.2013 13:38Andy
    Lucies: no my máme doma právě 14 morčat, kočku a akvárium, takže o zvířátka nouze není. Jen jsem byla ochotná přibrat psounka.. ovšem nevěděla jsem o něm nic.. tak už vím:-))
    21.10.2013 14:49Anonym
    Andy, ja si o nich taky precetla vse mozne, videla jsem vsemozna 'strasidelna' videa a tady jsem se radila, nez jsme je poridili...takze jsem tak nejak vedela, do ceho jdeme, ale ze budeme mit takovyho blazna, to me nenapadlo ani ve snu... :-) ale uz se tesim na jaro..az se zase pomazlime..ale vy mate slusnej zverinec a k detem psouna..nevim nevim.i ja s nim mam co delat :-)
    21.10.2013 17:03Andy
    Anonym: no už jsem psounka po přečtení diskuse a shlédnutí fotek zdemolovaných bytů zavrhla:-) Jsou krásní, ale netušila jsem, co je to za břídili:-)
    21.10.2013 20:19Glam
    ted jsem objevila na youtube krásný video duet-Georgo a Kiwi od Markyho...to je tak parádně udělaný..je to sice tři roky starý, ale je to krásný, pořád na to musím koukat :-) a taky Ballyho v prádle...:-) když se nemůžu mazlit, tak to aspon takhle sleduju :-)
    21.10.2013 21:25Markéta
    Glam: No ten koš s prádlem už jsem Ballísovi zatrhla, dělal v oblečení dírky, hajzlík :-)
    - - - - -
    Teď se zase cpal do pytle s pracím práškem, já nechápu, co ho tam tak láká, asi to, že mě to vždycky zvedne z gauče... :-) V pátek nám dovezou novou pračku, oproti té staré s bočním plněním, tak jsem zvědavá, za jak dlouho se začne cpát dovnitř...
    22.10.2013 09:44OL
    potkan je super.akorát mně štve že pokrade psounům dobrůtky.hromadu ořechů odnosil pod skřín,rohlík tam odvlekl a celou misku granulek odnosil do různých skrýší.má taštičku a všude jezdí.ted šel zrovna krást a olina ho načapala a chřestí a cvaká a odřízla mu cestu ven z pokoje, potkan je chudák zalezlý pod skříní.mne mrzí že v taštičce nemůžou cestovat psouni.ty by v taštičce nevydržely ani minutu.v autě si potkan zaleze v autě pod sedadlo a spí.a ty dvě ohavy létají jak čerti.to by ani nevadilo kdyby se necpaly řidičovi pod pedály.sestřička řákala že mám ´´draky´´
    22.10.2013 10:11Lucies
    Náhodou, Vendy cestuje už jedině v tašce :) Ale uznávám, že to je asi jeden z mála psounů, který je schopný takto cestovat. V tomto albu je i v té tašce vyfocená https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=646
    22.10.2013 20:33OL
    oni vymýšlejí skopičiny i cestou z auta domů.si vyhlodaly v přenosce v boku díru,tak ted v čtvrtek sem je nesla od ch. tak to jen luplo,laura si ´´vystoupila´´z přenosky na zem,není divoká tak sem ji popadla a vrátila.když sme chodili venčit a neměla sem k dispozici auto tak si normálně vystoupila dírou na stanici busu normálně na chodově.olina jen vystrčí hlavu z díry a čumí.sem je i v autě chtěla mít v náručí aby se třeba dívaly z okna ale to vydržely tak 3minuty a začaly se vztekat a klidně by mne i pokousaly.potkan chodí i nakupovat v taštičce do teska.a degustuje jim tam ořechy a semínka.ty by v taštičce seděly tak minutu.pořád musí něco dělat.jsou starší už by se mohly zklidnit.-----a nejde nějak najít ten inzerát,jak ho sem tehdá aleš dal?vůbec nevím jak je mám dlouho
    22.10.2013 20:42Glam
    moniko, já vím o čem mluvíš....psouňáci mají neuvěřitelnou sílu v té jejich malé hlavičce, máme ohromnou skříň s posuvnými dveřmi.dveře jsou těžké jako kráva a on to tou hlavičkou odstrká....a já dole skladuju nevyžehlené prádlo, minule měl přítel nějaké jednání či co a chtěl si vzít košili....jednu...druhou...třetí...asi v pěti košilích dírky :-) a k té pračce..před týdnem jsme měnili těsnění, protože škubánek úřadoval v koupelně :-)
    25.10.2013 19:06OL
    jsme byli na výstavě v lysé a koupili jsme konečně dýnové semínka.rovnou dvě kila.ltak se nacpali že museli jít spat.
    26.10.2013 08:26Bubo
    Zdravím po dlouhé době, tak jsem zavítala na tyto stránky a zrovnu si pročítala období říje u samců, proč to vlastně píšu, silně zápasím s tím jestli mému Bubáčkovi nepořídit samečka, naskytla se možnost získat levně samečka, je prý z Počernic myslím říkali ve zveráku, jmenuje se Pišta nebo Fišta,je mu rok, prej ho nikdo nechtěl,tak ho poslali k nám do zveráku na západ. Vlastně, jak pravidelně chodím do zveráků u nás, tak psounci tady dlouho nebyli v nabídce a pokud ano, tak jeden po dlouhé době. Prodavačky říkaly, že zkoušeli psouníka mazlit,ale už je stačil pokousat, tak jsem říkala jestli by mi mohli umožnit ho pohladit, jak se ke mě bude chovat, nechal se drbat a byl celý blažený... takže jsem na vážkách, nejvíc mě děsí ta říje a jak by ho přijmula moje psounička,která je vymazlená a dost na mě upnutá, že by mohla žárlit anebo změnou chřadnout. No a taky, jak by reagovaly ostatní zvířata na samce.
    OL .... tvoji psouníci asi mají dobré trávení, že jim nevadí dýňová seminka, moje je vůbec nemůže, má okamžitě zácpu a vet. mi doporučil jí nedávat vůbec žádná semínka a vypozorovala jsem to, že opravdu žádná nemůže, protože suším doma pečivo pro ostatní zvířata a jakmile je Bertička na volno, tak okamžitě leze do přepravek a hned většinou z chleba sundavá veškerá semínka, jo a pak je zle a hned nastoupí zácpa.
    - - - - -
    Tak na tuto fotku se fakt ráda dívám a říkám si jestli je přirozené, aby můj Bubáček byl sám.

    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=702
    26.10.2013 10:15monika
    Ahoj Bubo, aniž bych ,,fandila" osamělým psounům, opravdu za sebe koupi samce nedoporučuju. Denně si to vyčítám při pohledu na Oskara, jak běsní v kleci a je uplně vyšinutý a ubližuje sám sobě. Těžko říct, jestli by tak vyváděl, kdybych měla jen jeho a ne Boženku. Nedorostl mu jeden horní hlodák a zbylé zuby má přerostlé, potřeboval by je zbrousti, ale a je tak vyšinutý, že ho nemůžu vzít ani k doktoru a nějak to řešit. Mít psouna v říji je peklo na zemi. S lítostí, že je na mě zlej, jsem se vypořádala už dávno. Ale s lítostí, co dělá sobě, se asi nevypořádám nikdy :( jestli chceš, přijeď se k nám do Plzně podívat, ukážu ti, jak to také může vypadat...kdybys chtěla, dovolím ti i vyměnit klec...
    Je to fakt peklo, možná tě to přejde...Vloni se jeden samec v říji umlátil hlavou o klec k smrti, zemřel na krvácení do mozku. Není to uplně běžné, ale bohužel ani vzácné...jen v Plzni vím o dalším pošukovi, který je stejně zlý a vyvádí stejně hrozně, jako náš...já bych ti spíš doporučila pořídit samičku...Kdo chce chovat samce, tak ano, ale jen jednoho
    26.10.2013 10:35Bubo
    Já znám dva majitele psounů, co měli párek a říji skoro nepoznali, že nějaká říje proběhla asi spíš bude převládat ta horší varianta říje u ostatních páníčků. TAky jsem pořád zvažovala pro a proti, jestli nebudu litovat, hm, už je pozdě Fišta je doma,takže vítejme do klubu a nemůžu si pak stěžovat až ho popadne ošklivá říje. Asi mám vysoké cítění, protože v zverákách bohužel zůstávají většinou kluci kvůli říji a jak to tady někdo psal, oni taky chtějí poznat lásku. Takže děj se vůle boží až mě trefí,co jsem to provedla...
    26.10.2013 11:52Nazgul
    Bubo, třeba můj Kajča není kastrovaný a v říji byl vždy maximálně trochu napružený, ale nikdy ne zlý.

    Že nedáváš psounům dýňová semínka, to děláš naprosto dobře.
    26.10.2013 15:52Lucies
    Bubo, držím palce, ať to všichni zvládnete. Počítej s tím, že na začátku bude asi Bubáček proti, takže opatrně se seznamováním. A taky bych doporučila Pištu Fištu nechat pár dní v karanténě, než se ujistíš, jestli je zdravotně v pořádku (plísně, paraziti, kokcidie...). Teda pokud už jsem nepřišla s křížkem po funuse :D
    26.10.2013 17:31Bubo
    Jo, jo díky za držení palců, takže jsem provedla vše přesně blbě, jak to nemá být, dala jsem je hned k sobě do klece s tím, pokud by to bylo zlé,že bych je rozdělila, zatím jsou vyjukaný oba, zezačátku dělal Bubáček jako, že nikdo u něj v kleci není, za chvilku Bubáček zoubkama pročistil Fištovi kožíšek a před chvíli vlezli společně v kleci do starých teplých tepláků a spolu spinkali, ale myslím,že až Fišta zesílí, trochu se otrká, tak to bude děs běs. Fišta asi kníká strachy, což jsem u Bubáčka nikdy nezažila...no taky se bojím, aby neměl nějaký parazity Fišta, připadá mi trošku ulepený kožíšek,ale bobečky měl pěkný, trošku kožíšek na zadečku vypelíchaný a můj Bubáčková je dost choulostivá na nemoci. Fišta se drbat nechá zatím jen v kleci, musím ho nechat uklidnit,zatím nezabral ani pamlsek
    26.10.2013 19:47Lucies
    Bubo, tak když se neservali, tak to je super. Co se týká bobků, tak stejně bych preventivně nechala udělat rozbor (tři dny sbírat bobky do nádobky s trošičkou vody - můžou být od obou dohromady). K tomu kožíšku - je možný, že jen přesrsťuje. Sleduj, jestli se drbe, mrkni mu do kožíšku, jestli má nějak moc lupů nebo stroupky. Jak moc je vypelichaný? Úplně na kůži?
    26.10.2013 20:42Bubo
    Bertička byla první rok dost plešatá,ale další rok už měla přesrstění v pohodě, že měla kožíšek pěkný, Fišta má jen místy lysinky, ale když ho hladím, tak na omak mi přijde, jak kdyby ho něčím natřeli, je na omak matný a lepkavý,uvidíme s tím drbáním, je moc brzo na sledování, zatím je v cizím prostředí takovej plašan, stroupky nemá. Veterinář ze ZOO říkal, že dělali testy různé u psounů proč některý jsou vypelichaný a některý né, jestli mají dostatek vitamínu a vše v pořádku v těch svých tělíčkách a na nic nepřišli, že to holt některý se přesrsťujou lépe a někteří hůře
    26.10.2013 23:42OL
    moje psouny různá semínka a ořechy udržují v dobré kondici.nikdy žádné průjmy ani zácpy neměli.psoun je veverka a ta semena a ořechy může.a ch.mi toto nezakazovala-jen to maso.že jejich trávení není na toto uzpůsobeno a nic dobrého jim tím nepřinesu.a občs jim ho beztak dám.jednou ho dlouho neměli a laura u lednice vlezla do tašky kde sem dávala věci do lednice a pustila se do kuřete přes igelit jako dravec.a bubo,je dobře že je u tebe,alespon má domov.to jsem napsala já a myslím že sem to přesně vystihla.my jsme vždy zuřivce brali jako nutné zlo.ze kterým člověk v zimě nic nenadělá.
    27.10.2013 07:15Bubo
    Tak já mám zato, že Fišta bude mít říji asi až příští rok, určitě je mu míň, než rok, než jak mi tvrdili, je takovej droboučkej a svoji chloubu má taky ve stádiu mimina, takhle malá nebyla ani psounička, když jí byly dva měsíce.
    Přijde mi, že zatím ho psounička bere jako svoje dítě,kdyby aspoň ta říje trvale třeba jen dva měsíce, ale když čtu zážitky Moniky, tak mám dost...
    Plno lidí stejně nechápe, jak si někdo může pořídit psouna, nedávno se mi ptali, kdybych vrátila čas, jestli bych byla takový blázen a pořídila si znovu psouna, tak jsem řekla, že nevím, že mám holku a ty jsou v pohodě a ejhle, pořídím kluka a kluk to je určitě, včera jsem hned udělala kontrolu,abych věděla, co mě čeká...
    27.10.2013 21:32Markéta
    Bubo: Já mám extrémně hodného psouna oproti normálu a taky už by si dalšího nikdy nepořídila, jednou stačilo :-)
    27.10.2013 22:05Bubo
    Musím říct, jak jsem myslela, že malou nezvládám, tak to nechci zakřiknout, ale udělala velké pokroky, když dělá, co nemá, tak stačí na ní houknout nejvíc třikrát a většinou poslechne,ale ničit samozřejmě bez dozoru se snaží, to je jediná věc, která mi vadí, jinak jejich povahu mám moc ráda, hlavně to jejich mazlení
    28.10.2013 19:55ajaksiczek
    Ahoj kolegové psouňaři :)
    Už mají vaši psouni říji? Ten náš Tonda kolenatej se zatím mazlí, občas sice vstane zadkem a držkuje, ale jinak je zatím ok. Jak jste na tom vy ostatní?
    30.10.2013 19:53Jitunka
    Ahojte ve spolek, po tak dlouhe době :)
    Nás Péťa už je v říji a je úplně suprovej. Prožívá to v klidu, je mazlivej a hodnej. Jen se k němu samozrejme nesmí přiblížit někdo cizi.