od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Únor v roce 2013
  • Zobrazuji 168 zaznamu.
  • 1.2.2013 11:36OL
    řekla,a sem to normálně zapoměla.sem to zakřikla.už sem krmila5x,ale byla mela.si ho zabalím aby mne nepokousal,je moc naštvaný že ho otravuju.to je problém než se k jídlu vůbec dostaneme.pak baští.zas se rozčílí,pokřičíme,fakt.on křičí,já mu nadávám,ale kdysi už nevím který to byl mi ch. řekla že se mám klidně s ním poprat hlavně že do něj něco dostanu
    2.2.2013 09:50monika
    Oskar má na tváři kolečko asi 1,5 x 1,5 cm uplně bez chlupů. Vypadá jako skinník.
    Doufám, že to nejsou paraziti. Podezřívám Boženku, že mu to vykousala. On se k ní furt lísá a tváře jí nastavuje a ona ho ochotně oblejzá a pořád ožužlává. Nevím, jestli mu tolik chlupů mohla vykousat ona. Zatím to neřeším, uvidím, jak se to bude chovat. Žádné strupy, šupinky, ani nic takového, jsem na něm jinak neviděla.

    OL: myslíš, že tví psouni se mají uplně nejlíp ze všech psouníků, kteří my ostatní chováme.
    Ale zdá se mi (už o tom přemýšlím několik let), že na veterině jsi se svými psouny častěji, než ostatní.
    Možná nemám pravdu. Ale opravdu věřím, že hodně nemocí a oslabení je z jídla. Nemyslíš, že kdybys z jídelníčku psounů zrušila maso a všechno, co pro psouny není v hodné, nebyli by nemocní méně?
    Nemyslíš, že to stojí aspoň za pokus? Když jí nezdravé a nevhodné věci člověk, taky je jen otázkou kdy a jak se to projeví. Od rakoviny, přes srdeční i jiné nemoci, cukrovka, záněty atd...
    Přeju, ať se Matýsek brzy uzdraví. Ale chtěla bych tě za psouníky poprosit, zkus o tom, jak krmíš, popřemýšlet. Opravdu není normální chodit se psouny tak často k lékaři. Spousta lidí potvrdí, že s psouny mnohdy nebyla za celý život. Většinou ti to potvrdí jen ti, kdo krmí normálně tím, co psouni mají jíst. Tím, že psounůmbudeš kromě Versele Laga dávat jen to, co má v přírodě, nemůžeš nic zkazit.
    - - - - -
    Boženka dnes zase vřeští a je protivná, Kraken se ráno lísal, ale už začíná vřeštit a být agresivní taky. A to jsem se těšila na víkend, jak si je užiju. Vím, že to už jsou jen dozvuky říje, ale jsou oba dnes docela hustý. Chjo...
    2.2.2013 12:16ajaksiczek
    Včera se mi Božena zakousla do rukávu, když jsem ho vzedla, aby se pustila, tak zůstala zahryznutá a houpala, evidentně z toho měla radost... začínám mít podezření, že nám místo psouna prériového prodali pittbula hryzavého :)))
    A dneska jí zase hrozně bavilo ohryzávat mi ucho a culík :D

    monika: neřekla bych, že u OL je to o stravě psounů, ale spíš se jedná o hezky rozjetý Münchhausenův syndrom by proxy...
    2.2.2013 13:36Tarsier
    Tohle téma by mě docela zajímalo: Kolikrát jste byli s psouny na veterině? A s čím?
    My s Prďákem jednou, když potřeboval zkrátit spodní zuby a pak v jeho posledním týdnu života asi třikrát, ale to už umíral. Takže kromě toho závěru jen jednou za osm let.
    S Ruprtem zatím ani jednou, jsou mu dva a půl.
    2.2.2013 14:16Jitka
    mám psouníky rok a čtvrt.na veterině sem byla asi 4x,jednou preventivně na počátku na rozbor bobků a asi 3x s drápkama, když sem si nebyla úplně jistá kde střihnout.jinak vůbec (nechci to zakřiknout!!) hlídám váhu,stravu a zatím se mi daří předejít tomu,aby si nějak ublížili
    3.2.2013 11:12OL
    matýsek mi včera umřel.v pátek se zjistilo,měl kapku krve u nosu,hnis s krví.nevím o tom že by spadl.sem dostala za ůkol to čistit,aspon 3x dennně,hodně mu to teklo.ale je možné že tehdá jak dělali s laurou binec si ublížil.ale je možné že už tehdá jak byl uspaný měl kapku krve u nosu mu něco bylo.-nemyslím si že moji psouni mají potíže ze stravy.že jsem u d. pořád je pravda,kdysi sem se ch.ptala,jestli je toto normální a říkala že prý je.v každém případě už si domů nic nedotáhnu,nemám na toto nervy.
    3.2.2013 11:20Nazgul
    Tarsier: Psouny mám 11 let, na veterině jsem s nimi byl cca 40x a utratil tak 30 000.
    - - - - -
    Šlo o:
    * rakovinu + spojené komplikace (rozežraná tvář, zničené zuby, poškozená čelist)
    * nespecifikovaná nemoc, která zahubila Josého
    * euthanasie
    * 3x kastrace
    * 4x úraz elektrickým proudem
    * Absces na čumáku
    * 3x hnisavý bolák
    * 2x zlomený dráp
    * Zlomená packa
    * kokcidióza
    * Krev v moči
    * krev ve stolici
    * a další
    3.2.2013 12:19Ales
    OL...to je mi moc lito:(((...znam ten pocit:(((
    3.2.2013 16:28monika
    OL, je mi to líto. Víš příčinu smrti? Nepochopila jsem nějak, co přesně mu bylo...
    Na zvířatech je nejhorší, že je člověk ve většině případů přežije :-( Je mi to opravdu moc líto, moc vysokého věku se tedy nedožil....Je mi to líto o to víc, že jsem ho jezdila mazlit do zverimexu
    4.2.2013 07:26john
    OL: mrzí mi to a je mi to líto, upřímnou soustrast
    4.2.2013 07:35usam
    Dobrý den, mám takovou prosbu, chci si koupit na inzerát psouníka. Má být starý 6 měsíců, dá se to stáří nějak poznat? Děkuji za radu
    4.2.2013 07:40john
    řekl bych, že by to šlo +- podle váhy, ale moc dobře to asi nepůjde. akorát, když jsou mladý, myslím, tak do 5 měsíců, tak měl, teď nevím jak to říct, no prostě tak nějak divně velkou hlavu k poměru k tělu.
    4.2.2013 07:53usam
    Aha, takže ta hlava vypadá nepřirozeně oproti tělu větší? A ta váha by u tak mladých měla být zhruba kolik prosím?
    - - - - -
    Ještě mně napadlo kdybych poslal někomu zkušenějšímu fotku mailem jestli by to dokázal odhadnout?
    4.2.2013 08:03john
    hele, ten můj má teď 10 měsíců, váží kolem 800g, hejbe se to podle toho jak se zrovna nažere, no, a kolem těch 6 měsíců měl myslim něco mezi 400-500g
    - - - - -
    ale zase monika má třeba bucifálka a ten určitě vážil víc i když byl malej :D
    4.2.2013 08:10usam
    Dobře takže by se to mělo pohybovat plus minus kolem 500gramů díky moc za radu
    4.2.2013 08:24john
    ještě počkoj co tady napíšou zkušení a léty prověření chovatelé :D
    4.2.2013 08:35monika
    usam, dá se to poznat i podle srsti, ta štěněcí zhruba do roka je taková jemnější...
    4.2.2013 08:38usam
    No jo když to je trošku problém, já přečetl snad všechno ale ve skutečnosti jsem viděl jen tohohle jednoho. Takže nemám s čím porovnat.
    4.2.2013 08:57Lucies
    OL, to je mi moc líto :( Drž se.

    Usam, projdi si naše alba, tam je hodně mladých psounů. Mně holky vážily v půl roce tak kolem 700 g. Když se zaregistruješ, Monika ti povolí alba a můžeš vložit fotku, pak na to můžeme mrknout všichni. Jinak s tou jemnější srstí - obecně to tak je, ale jsou vyjímky, jako je Vendy, která má jemnější srst než ostatní psouni dodnes.
    - - - - -
    Usam, odkud jsi? Mně ještě napadlo, že teoreticky by se někdo z nás mohl jít podívat s Tebou na toho psouna, pokud by jsi bydlel poblíž někoho z nás.
    4.2.2013 12:59Usam
    Tak jsem se zaregistroval, jsem z Moravských Budějovic. Jsem s paní domluvenej na dneska tak budu doufat že je opravdu malej. Díky za rady
    4.2.2013 13:01john
    tak lucies, si skoro u něj, jen nějakých 70km
    4.2.2013 13:05Usam
    Tak jestli ho koupím tak co nejdřív dám fotky ať můžete zhodnotit
    4.2.2013 13:08john
    neboj on je psoun hezkej i když je velkej :D
    4.2.2013 13:12Usam
    No to určitě je, ale mám strach aby si zvyknul na jinej domov.
    4.2.2013 13:22monika
    Usam, máš povolená alba, těšíme se na fotky ;-)
    4.2.2013 14:48Lucies
    Usam, a kam pro něj jedeš? Jinak psouni se většinou rodí na jaře, ale už jsme tady kdysi řešili, že i v zimě se dala sehnat mláďata. Je od chovatele nebo ho jen prodává někdo, kdo na něho nemá čas? Nechceš dát do alba jeho fotku, jestli ji máš? Nebo třeba odkaz na inzerát nebo tak něco?
    - - - - -
    Jo a i u většího psouna není problém s ochočením. Ale horší to je, když si ho někdo pořídí, zkazí a pak se ho zbaví. To už může být trochu náročnější. Za kolik ho budeš kupovat?
    4.2.2013 15:27Tarsier
    OL - tak to je mi moc líto :(

    Usam - pokud si ještě vzpomínám, tak náš Rurpt měl v půl roce asi 600g, tedy polovinu své současné dospělé váhy. Pro srovnání, tady mu bylo akorát 6 měsíců -
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=476
    4.2.2013 15:38Tabi
    OL
    Matýska je mi moc líto, ať smutek brzy přebolí

    já myslím, že s nemocemi je to i otázka štěstí a jedince, já teda tluču do dřeva, my za 9 let nebyli s holčičkami ani jednou ...
    - - - - -
    Usam
    vítej, naše Roza měla 815g a Julča 878g + - autobus :)
    tady jsou holčičky spolu - Julča cca půlroční a Roza o rok starší
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=164
    4.2.2013 18:45monika
    Tabi, já chci taky k psounům psa :-DDD Fotky jsou parádní
    4.2.2013 21:41Tabi
    jasně, Moni, však se doma s krakeny nudíš :D
    díky, až jsem si poplakala, Kryšotek chybí, ale zbytek seniorské sekce, se relativně drží, tak to je radost :), ty dvě malé semetriky včera ukousaly roh psího pelechu, a to jsem seděla u nich :D bestie jedny ;), koupili jsme jim do klece na chalupě
    tunel a kukaň , tak tunelu do rána téměř uhlodaly úchytky :D, kukaň čeká na instalaci v Ově, ale předpokládám stejně rychlou likvidaci :D jsou to sluníčka ;))
    5.2.2013 08:02Tarsier
    Tabi, tak to ráda čtu, že se holky-seniorky drží. Dokud jsou schopné nějaké lumpárny, tak je to dobré :)
    5.2.2013 11:10Usam
    Ahoj tak jsem ho nakonec koupil. Bývalá majitelka si ho koupila jako samičku a když se ji začali s druhým starším klukem rvát ( ještě teď jsou vidět stopy po rvačkach ) tak zjistila že je to samec. Takže ho buď prodávala za 4500 nebo chtěla vyměnit za samičku. Chtěl jsem dát fotku ale s telefonu mi to nejde, tak až budu u počítače. Ale v porovnání s tím starším samcem co měla byl opravdu malej takže ten věk snad souhlasí.
    5.2.2013 11:13Lucies
    Usam, i kdyby ten věk nesouhlasil, tak bych si z toho tolik nedělala. Hlavně, ať se ti povede z něho udělat mazlíka :)
    5.2.2013 11:21Usam
    No snad, po cestě byl hodně zuřivej ale pak se docela uklidnil. Asi hodinu jsem na něj mluvil přes klec tak to vypadalo že se mu moc nelíbím, ale pak ši mně očmuchal a večer mi vlezl z klece do náruče tak snad se dáme dohromady.
    5.2.2013 11:26Lucies
    No tak to jde docela rychle, to bude dobrý :)
    5.2.2013 11:30Usam
    No poznám až mně kousne jak jsme na tom :-D
    5.2.2013 11:37Lucies
    No tak jako chlap to budeš mít se samcem těžší než kdyby sis vzal samičku. Ale trpělivost růže přináší :)
    5.2.2013 11:45Usam
    Aha, to jako že samec nemá rád samce ? :-D
    5.2.2013 11:46john
    lucies, to bych zas netvrdil, že samec nemá rád chlapa. Godric má taky raděj mě, než přítelkyni.
    5.2.2013 11:55monika
    Usam, naši kluci - první i druhý - měli rádi nás oba (mě i přítele stejně), toho bych se nebála ;-)
    A jestli už včera přišel, tak bude jistě fajn kámoš ;-)
    5.2.2013 17:44Lucies
    Jo tak to moje dvě cácorky jsou se mnou sice kamošky, ale jak vidí chlapa, tak se můžou zbláznit :D
    - - - - -
    Jinak já jsem to nemyslela, že by ho neměl rád, jen že se samičkou by to měl asi jednodušší-soudě z těch mých dvou :)Ale je fakt, že co psoun, to jiná povaha.
    5.2.2013 18:29Tarsier
    Náš samec má rád toho, kdo zrovna drbe :). Nooo, ale mě asi o trošku víc :)
    5.2.2013 18:59Usam
    Nečekal jsem že budete psát tolik odpovědí. Ještě bych chtěl poprosit o radu jak má mít dlouhý drápky. Stříhate u veterináře nebo doma? Já stříhám doma psům ale to už vím jak.
    5.2.2013 20:40ajaksiczek
    Usam -> my stříháme doma, Boženka je zabalená do ručníku, já držím pacičky a můj muž stříhá gilotinkou... ani se nás nepokouší kousnout, spíš se chce jen vykroutit. Měla jsem strach, že s námi pak nebude mluvit, ale je to v pohodě ;)
    5.2.2013 20:51Markéta
    Usam: Já moc nestříhám, není potřeba, ale když už, tak ve spánku :-)
    5.2.2013 21:23Tarsier
    My stříháme taky doma. Stačí počkat až pořádně usne u nás na sedačce. Máme na to malinký štípačky, ale stačí i normální kleštičky na nehty. Jde to v pohodě, většinou se vzbudí až u druhé packy a začne nadávat, ale je mu to prd platný :)
    6.2.2013 02:37Usam
    No já mám kleště na psy, akorát nevím přesně tu délku. Asi si to prvně nechám u veterináře ukázat a pak to budu dělat sám.
    6.2.2013 06:15john
    já taky stříhám doma, když drbu a leží na zádech, ale aby jsem ho moc nenas***, tak musím jednu packu za jeden den :D
    6.2.2013 08:34Lucies
    usam, já Mimi šmiknu jen špičky tak jednou za půl roku, u Vendy je potřeba stříhat jednou za týden až dva, protože jí rostou hrozně rychle. Mimi se nechá jen tak, když se mazlí, Vendy ze spaní. Ale pokud mám zrovna cestu k vetovi, tak to nechávám na něm (ní), zvlášť u Vendy, má blbý drápy a občas krvácí. Jinak na to krvácení drápů jsem u vetů okoukala http://kosmetika-a-uprava-psa.heureka.cz/ding-wall-blood-stop-30g/#utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Dynamicke-reklamy&utm_term=_inurl:.heureka.cz/&gclid=CPGbs5yVobUCFYJP3godvGkAMA, někdo tady na krvácení doporučoval Traumacel nebo potřít slabým hypermanganem. Ale ono to nebývá nijak velký krvácení. Většině z nás se stalo, že si psoun i urval dráp a nevím snad o nikom, kdo by měl kvůli tomu problém s vykrvácením nebo zanícením. Ale je lepší to ošetřit, samozřejmě. To jsem se zase rozepsala :D Jo a jinak stříhám taky klasickýma lidskýma kleštičkama za 50 kč.
    6.2.2013 16:39rezek z koček
    ty alba aco psounka chcete jsou úžasný
    7.2.2013 17:09Tabi
    takto trávíme zimu na chalupě https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=666 to holčičky ještě neví, že jsme koupili sedačku - a to teprv bude zábava!! :D:D no co by pro ně člověk neudělal, ne? :D
    8.2.2013 12:14john
    Tabi: hezký fotky, poslouchá pes psouna, nebo psoun psa? :D
    Usam:tak jak to jde? už jsi udělal nějakou tu fotku?
    8.2.2013 14:16ajaksiczek
    Tak mě Božena zase včera pohryzala, přišla jsem k ní jako obvykle, ona udělala obvyklý taneček před mazlením a pak zničehonic CHRAMST CHRAMST a na ruce mám 4 dírky jak od sešívačky... Za trest jsme se s ní zbytek dne nebavili, dneska ráno přilezla jako mílius, dokonce i JIIIP bez zakašlání proběhlo a jsme zase kámoši... Fiflena jedna náladová :D
    8.2.2013 17:43Tabi
    ajaksiczek
    takhle naše Roza kdysi označkovala synovce, krmil ji, pohodička, najednou vyskočila, rafla a pobaveně koukala, jak synovec křičí :), jsou to potvůrky ;)

    john
    zbytečná otázka, samo že to má na povel psoun! :D
    8.2.2013 17:48monika
    Ájo: za trest se s psouny nebavit - pro ně je trest i 10 minut v kleci. Když jsou tam déle, stejně už neví proč :-) Ony ty Boženky, to jsou asi čísla všechny :-)

    Tabi, parádní zvěřinec, holky v 9 letech vypadají báječně!!!


    Zato náš Kraken...jeho podíl chlupů na těle je momentálně už tak pouze 90 %. Zbytek je naprosto holá kůže, asi vážně napodobuje Markéty skinníky, možná jsem se před ním zmínila, že se mi líběj. Chlupy mu vykousala Božena. Dnes jsem to konzultovala po telefonu s veterinářem.
    Poud tam prý nejsou boláky, nebo nějaký breberky, pokud se sám nedrbe a pokud Boženka má kožíšek výstavní, asi má fakt Kraken ty lysiny jen proto, že mu to Božena vyškubala. Tihle dva, to jsou fakt zvířata, to vám povím. Až nebudu líná, nabiju baterky, vyfotím a vložím do alba. Jinak tenhle týden (když pominu to, jak Oskar vypadá) jsou myši moc hodné a mazlivé. Sami si oba chodí ke mě do klína a vydrží se drbat i několik hodin. Oskar mi přijde taky docela kriticky hubenej. Má relativně vystouplá žebra a přijde mi, že je kost a kůže. Pro jistotu jsem ho zvážila. Má 1,5 kg...Asi pro většinu z vás, kteří máte průměrně velké psouny, je to váha přímo obézní, tak jsem se trošku uklidnila. Ale přijde mi, že by tedy přibrat mohl. Na jeho poměry je opravdu docela hubený.
    Když jsem dnes i váhu konzultovala s panem Pokorným a zmínila se, že před rokem a půl na podzim, měl 1.9 kg, nemohla jsem mu vysvětlit, že ho krmím zdravě a dobře :-)) Asi mu ho tam fakt přivezu ukázat. Ono to z fotek není moc poznat, ale ten psoun je při 1,5 kg opravdu docela kostnatý a vyhublý. Zato Boženka...ta má možná stejně, ale ke své stavbě je relativně vypasená :-)
    9.2.2013 21:44ajaksiczek
    Tak Božena mi dneska udělala znovu značku, aby se to nepletlo, tak na druhou ruku... Koukala jsem, že má nějakou nateklou pipinku, možná to má spojitost s tím, že je taková protivná - nesetkal jste se s tím někdo???
    9.2.2013 21:51Marie Kavanová
    ajaksiczek: Žanda ji před několika dny měla taky nateklou, ale přisuzovala jsem to tomu, že měli s Bubákem pár dní nějaký vyřizování, esi se jí nějak nepokusil znásilnit.) Rozdělila jsem je, každýho do jedný klece, uklidnili se a pipinu už má v pohodě, mno. Ale esi máte Boženku samotnou, tak netušim :))
    10.2.2013 08:49monika
    Ájo, Boženka má určitě říji, hodně samic je protivných, piští, mají nateklé pipiny a jsou na zabití :-)
    U nás to bylo před 3 týdny a ještě teď je náladová, to přejde a bude hodná ;-)
    10.2.2013 13:33Nazgul
    Beáta je taky v říji. Pořád provokuje Kajču, on na ni vjupsne, ona strašně kvičíadělá, jako by jí někdo ubližoval, občas se mu vysmekne a zfackuje ho, ale už za chvíli se mu zase nastavuje. A tohle je každý den, tak pětkrát za hodinu.

    Nejhůř to nese Zoro, který se díky tomu moc nevyspí.
    10.2.2013 15:18Marie Kavanová
    Nazgul: tak jestli máš možnost, dej je na dva tři dny od sebe, našim vždycky prospěje. Už je klid i když jsou teď na chalupě v malý kleci :)
    10.2.2013 18:17john
    Nedávno bylo pozorování kulek, teď pipin. Sranda s váma: )
    11.2.2013 08:36monika
    Johne, Ty abys to nekomentoval :-DDDDDD
    11.2.2013 15:27Tarsier
    Boženkám vše nejlepší k svátku :)
    11.2.2013 18:01Lucies
    Tak já přidávám gratulaci s básničkou:
    Boženky,Boženky,
    nemaj rády koženky.
    Jediný, do čeho se Božka zakousnouti může,
    je opravdová pánečková kůže.
    Do klece hned poletíte,
    tam se rychle uklidníte.
    Pět minut Boženka smutně kouká
    a páníčkovi do náruče se zase souká.
    Nohy, ruce nebo prsty,
    neminou vás velké tresty.
    - - - - -
    Jo tak ty poslední dva veše patří někam doprostřed. Se mi to nějak pomíchalo :)
    11.2.2013 21:44Tabi
    zrovna jsem si toho všimla, tak Boženky, všechno nej a buďte na ty páničky hodné ;))

    Lucies
    leze Ti básnické střífko :p

    monika
    díky, holky jsou šikovné, někdy se mi zdá, že Julča nevidí - vrazí do sedačky, neví,že ji něco dávám, ale pak se někde mihnu a peláší,tak nevím, ale nevypadá, že by ji něco trápilo :)

    Roza má taky "své dny", běhá jak tryskomyš a nedá se téměř chytit, ale jen venku, v kleci se mazlí, možná proto, že nemá kam utéct :D
    12.2.2013 06:55monika
    Tabi, většina starších psounů má prý zákal, Ferda taky vrážel do věcí. Prý to zhoršuje sluníčko.
    Ale i slepí psouni fungují celkem v pohodě. Ale stejně je to takové smutné.

    Lucko, básnička je super, taky občas skládám takto duchaplně :-DDD A taky většinou k svátkům a narozeninám :-D

    A napadá mě - jak to vlastně vypadá u Tarsier? Chystá se nějaký psíček do rodiny?
    12.2.2013 07:51Tarsier
    Moni, psík se zatím nechystá. Přítel je alergik, ale přišel až po Bobovi, tak si musel zvyknout :). Pár let to bylo v pohodě, ale přece jen když byl vystavený alergenům dlouhodobě, tak se to poslední dva roky zhoršilo. Psoun mu nevadí, protože pelichá jen dvakrát do roka. Zato z Boba lítaly chlupy furt. Příští týden budu hlídat rodičům stařenku kavalírku, tak jsem zvědavá, jak si budou s Ruprtem rozumět :)
    12.2.2013 08:42monika
    Tarsier, je alergický i na nelínající psy? (pudl a atp?)
    Opravdu se zhoršil?
    Já slyšela, že vědci zjistili, že když je někdo alergický na kočky a žije s kočkou, většinou se prý furt alergie zhoršuje. Když je prý někdo alergický na psy, prý se při dlouhodobém pobytu alergie zmírňují. Potvrdilo mi to nezávisle i pár pejskařů alergiků. Ale máš to dobrý, že aspoň ten psoun příteli nevadí :-DD
    12.2.2013 09:53Tarsier
    Na nelínající psy alergický není, ale pudl, bišon nebo naháč mě neláká. Já chci zase kavalíra :)). S tím zhoršení bych to měla prověřit, jestli nekecá :) nebo je to jen výmluva, protože kavalíra nechce. Z psouna mu občas naskočí pupínky na předloktí, ale spíš jen v době, kdy psoun líná nebo není delší dobu vykoupaný. To pak musí mazlit v dlouhých rukávech. Já samozřejmě furt otravuju, protože na Slovensku je spousta kavalírů zachráněných od množitelů a ze slovenských útulků je jedna organizace vozí do Česka. Takže furt chodím a ukazuju fotky "a tohohle bys nechtěl?" :))
    12.2.2013 10:50Lucies
    Tarsier, jestli má jen tak mírnou alergii, tak bych to snad ani neřešila :) Já mám alergii snad na všechno (i na spoustu jiných věcí), co kvete a mám doma pořád seno :D A musím říct, že se to trochu zlepšuje.
    12.2.2013 11:14Tarsier
    Lucies - já bych to ani neřešila, ale on to řeší :)). Stejně jednoho dne přitáhnu domů štěně a pak už nedokáže říct ne ;).
    12.2.2013 11:15monika
    Tarsier, pošleš mi dyžtak nějaký odkaz, kam ty ,,nabídky" kavalírů v nouzi chodí?
    Nemáš i nabídku mopsů? :-DDD
    - - - - -
    Tarsier, chudák přítel :-D
    12.2.2013 11:21Lucies
    Moni, není chudák :) Tarsier ho vlastně léčí :D
    12.2.2013 11:56Tarsier
    monika - https://www.facebook.com/#!/pages/NAD%C4%9AJE-KAVAL%C3%8DRA-Charlie/244060005667215?fref=ts Vybereš si ke Krakenovi pejska? :D
    - - - - -
    a tady mopsíci https://www.facebook.com/#!/groups/112623725488806/?fref=ts
    12.2.2013 12:39john
    Omlouvám se, nějak jsem opomněl popřát Boženkám. Tudíž vše nejlepší, hodně zdraví a jako dárek, se s chutí zakousněte do páníčků a paniček a tím si užijte, milé Boženky, trochu srandy.
    12.2.2013 15:48monika
    Nic z toho nebude, ale sním o tom průběžně pořád :-) Akorát teď je to prvně, co mě to bere i v tomhle děsným počasí, nevím, jak u vás, ale v Plzni už asi 4 hodiny v kuse sněží :-) Většinou si sebe se psem představuju venku při venčení myší :-D
    - - - - -
    Johne, za mojí Boženku díky :-)
    12.2.2013 21:02ajaksiczek
    Moje Boženka je Toník...
    Ať se jdou veterináři bodnout!!!
    13.2.2013 00:24Ales
    ajaksiczek....:)))))...no to přece neva...přece ho kvůli tomu nebudeš mít ráda míň:)
    13.2.2013 06:00monika
    Ájo, Toník je přeci taky hezké jméno :-)))
    Ale jestli chceš, vlož do alba fotku pohlaví, my to tu okoukneme ;-)
    Budiž ti útěchou, že nejsi první ani poslední, ze začátku je člověk asi naštvaný, ale psouni kluci jsou božácký stejně jako holky ;-) A pokud neplánujete druhého, bude doma pohoda i s klučíkem ;-)

    Jinak dnes se mi zdálo, že jsem byla v kuchyni, kde máme psouny. V kleci byl Oskar. Promluvil lidským mužským hlasem a řekl ,,ahoj" Já se uplně rozklepala a vyděsila, byl to tak silný zážitek, že jsem z toho měla v tom snu totální šok a myslela jsem si, že buď jsem blázen, nebo že mám doma nějaký paranormální jev, samozřejmě jsem nevěřila, že to ,,Ahoj" řekl Oskar, protože ten by mi jistě řekl něco jinýho :-) Vůbec jsem nevěděla, kam jít a jak to řešit. Jestli na psychiatrii, nebo za Foxem Mulderem...
    13.2.2013 07:05john
    já si taky myslim, že Toník je dobrej.
    Moniko, zase chceš něco okukovat? :D
    13.2.2013 08:17Jitka
    dodatečne nej nej boženkám :o) sice pozdě,ale přeci :o)
    13.2.2013 08:30Lucies
    Ájo, Toník je dobrej :) A juak píše Monika, když k němu neppořídíš samičku, tak snad s ním budeš mít pohodu. A jak jsi přišla na to, že máš kluka. ještě jsi mohla poupravit jméno Boženka na Božíka :)
    13.2.2013 08:44monika
    Nebo na ,,Božínka" :-D
    Johne, moc se mi líbí tvuj humor, zase si mě rozesmál, děkuji :-D ale já nejsem až takový úchyl :-D Chtěla jsem jen pomoci :-D
    - - - - -
    Jinak naše Boženka je opravdu speciální psounice. Ona tak strašně miluje návštěvy, že to nechápu. Ke každému se hned lísá a chce hladit. Je to zvláštní. Myslela jsem, že ji to s věkem přejde, ale už jí budou dva roky a pořád je na návštěvy hrozně miloučká. Sice nemá moc času, ale ke každému se přijde pomazlit aspoň na skok.
    13.2.2013 09:46john
    To godric, když přijde návštěva, tak se začne předvádět, co je všechno jeho, co by mohl okusovat, kam by mohl vylézt. Přitom když je normálně v pohodě, mazlí se, neleze kam nemá a nekouše do všeho co najde. Ale můj kamarád, když k nám přijede a spí u nás, tak se nejdříve mazlí, potom ho začne okusovat, no a když je tam dýl, tak normálně na něj začne dělat bobky
    13.2.2013 14:25Tarsier
    johne, asi kamaráda značkuje, kdyby tam náhodou zůstal nafurt, ať všichni ví, že je to Gordicův majetek :)).
    Ruprt zas dneska vyvádí. Lítá, jak pominutej a u toho vydává zvuky, že mám taky pocit, že normálně mluví :). Pak vždycky zabrzdí o mojí nohu, štípne mě do kotníku a s písní na rtech zase oběhne :D
    13.2.2013 17:14Tabi
    monika
    tipuji, že Božence od Áji vylezly kulky :D, když si je tak jistá, tak se asi nekoukneš :P

    monika, Tarsier
    trochu jste mě rozhodily... naše holky zatím nemluví, a to se jim už 8 a 9 let snažím vštípit, že když něco dostanou, tak se řekne "děkuji maminko milovaná " :D:D, ale jinak jsme docela normální :D
    13.2.2013 18:03ajaksiczek
    Jj, Božence vylezly kulky, že je za sebou courá... Takže nejen, že je to kluk, ale ještě je o dost starší, než jakého nám prodávali... Každopádně potřebuju radu - když mu vylezly kulky, tak to znamená, že je teď aktuálně v říji? Nebo je to něco jako vrchol říje? Smrdí při říji víc? Tonda totiž touchne jak Trautenberk :(
    14.2.2013 06:03john
    tabi: no a pak ho mam vychovávat, když jste mi zapoměli říct, že psoun se musí učit mluvit. Hned dnes začne tvrdá výchova, co se učení týče. A pak si promluvíme jako chlap s chlapem :D
    14.2.2013 07:00monika
    Ájo, já myslim, že kulky vylezou i loňskému psounovi (prosím opravte mě někdo, jestli nemám pravdu).
    Holky mají taky první říji většinou už v první zimě, nemusí být starší, než ti řekli. Měl ten dětský heboučký kožíšek? Má tmavé zuby (žluté, oranžové), nebo spíš bílé až světle žluté?

    A během říje na nás Oskar taky víc do vzduchu smrdí z těch žláz u zadku. Občas nás ale posmrdí i Boženka, takže v tomhle si moc nevyberem.
    14.2.2013 07:21john
    tak to naštěstí Godric nedělá a smart na mě neprská :D
    Když jsi u těch zubů, taky se vašim psounům usazuje mezi horníma zubama bordel zepředu?
    14.2.2013 07:47Tarsier
    Ruprt během říje trochu smrděl v místech za ušima, možná tam jsou nějaké žlázy nebo co. Bordel mezi horníma zubama se mu usazuje pořád, čistíme mu to párátkem a on drží, dokonce bych řekla, že se mu to líbí :)
    14.2.2013 08:06ajaksiczek
    Dětský heboučký kožíšek podle mě neměl, sahala jsem na jiného psouna, který byl fakt mladý a byl daleko hebčí... Zuby má hodně žluté, skoro až do zelena (tfuj!)...
    14.2.2013 18:57Tabi
    aja
    zůstane mu Boženka? :) Káčulka koupila psouna, že je to kluk, dostal jméno Bedřich - Bedinka odešla teď nedávno ..., pak koupili druhého, že to bude Arnošt a byla to Arňa a když pak na jistotu koupili kluka, tak dostal jméno Karolína - Kajča, aby mu to nebylo líto :D

    john
    no, držím palce, snad budeš úspěšnější než já :d
    jj, Rozárka furt, Julča nikdy
    14.2.2013 19:58ajaksiczek
    Tabi -> vzhledem k tomu, že na Boženku stejně vůbec neslyšel, tak to bude Tonda, na to se občas i otočí - Boženku asi ignoroval kvůli mužskýmu egu :D
    15.2.2013 09:24Tarsier
    Tak má Ruprt zase ubroušený zub :-(. Od malička je trochu křivotlama a spodní zuby mu k těm horním jdou v takovém úhlu, že mu je občas přebrousí. Má to potřetí. Řešili jste někdy něco podobného? Tlamu mu bohužel nenarovnám, je to asi podobná vada jako u lidí předkus.
    15.2.2013 10:53Tabi
    Tarsier
    my ne, asi bude třeba stříhat ne? ale to si teda nedokážu představit

    aja
    tak uznej, takové koule a budeš mu říkat Boženko!! :D:D já myslím, že když bude Tonda sám, bude to miláček, vzpomínám třeba na Kožóta, který měl Kožótka jen mazlíka :) a určitě se jich najde víc ;)
    15.2.2013 11:06monika
    Samci jsou větší mazlíčci a větší miláčci. Určitě není třeba litovat, jestli kluk, nebo holka. Spíš by mě štval ten podvod a ten věk - z principu. Ale samec sám neplechu většinou nedělá.
    15.2.2013 13:25Tarsier
    Tabi - minule jsme mu spodní hodně zkrátili, ale když to doroste, je problém znova.

    aja - mazlíků s koulema je hodně, třeba náš Ruprt je maximální mazel a i když má v zimě koule jak višně, tak se u něj agrese neprojevuje.
    15.2.2013 15:20Tabi
    Tarsier
    pak už jen pravidelně zkracovat, to jste dělali sami?
    15.2.2013 15:57Tarsier
    Tabi - přítel mu zuby zkracuje sám. Od té doby, co jsme to jednou (ještě s Prďákem) odkoukali na veterině. Ruprt si nechá dost věcí líbit, dokonce už se ani neuráží :)
    15.2.2013 16:50Tabi
    Tarsier
    Ruprt je zlatej :), posíláme podrbání ;)
    16.2.2013 21:26Mia
    Tak nase dieta si vymyslelo, ze po obede sa spi najlepsie s Lunou. Obcas sa jej podari zaspat aj samotnej, potom sa ale prebudi a pokracuje uz len s "Ňulkou". Pride si ju ulovit do obyvaku (mysi spia obvykle na gauci), odnesie si ju do postielky a spia dalsiu hodinu.
    Dufam, ze ju to prejde kym pojde do skolky, aby som nemusela "Ňulku" nosit pred spanim.
    17.2.2013 10:50Tabi
    Mia
    :D , no co v nejhorším nabalíte myšku ráno do batůžku a po obědě se "plyšák na spaní" jen vytáhne :D
    18.2.2013 12:28monika
    Přeju hezký den všem. V pátek nám náhle umřela vodní želva.Bylo jí jen 11 let, takže na želvu mládě, navíc náš nejzdravější a dlouhobě bezproblémový tvor. Tak jsem to obrečela. Aby mi to bylo míň líto, tak se nám ze soboty na neděli narodila 4 psouňata. Tak jsem to hned nadšeně volala Alešovi (jako vždycky :-))) no a pak jsem se probudila ze spaní (taky jako vždycky). Mě už se tolikrát zdálo o psouních mláďatech, že už to ani nespočítám.
    Taky jsem vám chtěla vyfotit, jak momentálně vypadá Oskar. Něco mezi skinny krysou a supem. Bohužel se mi rozbil i počítač, takže budeme doma asi několik týdnů bez PC.Tak možná vložím fotky supa až někdy na jaře. Do té doby, doufám, už nebude vypadat, jako sup. I když pokud bude Boženka pokračovat ve svém odchlupovacím tempu, bude Oskar nejen bez chlupů na krku, ale i na zádech, protože už to pokračuje až k uším...
    18.2.2013 15:29Tarsier
    Monika - když se ti to zdá tak často, tak to musí jednou vyjít i ve skutečnosti. Až tady jednou napíšeš, že máte opravdu psouňata, všichni si budeme říkat "nojo, Monice se zas něco zdálo" :D.
    Mně se předevčírem zdálo, že jsem v obýváku chytila Ruprta, drbala ho na ruce a nejednou koukám, že mi Ruprt stojí u nohy. Podívám se pořádně a na ruce byla cizí samička, větší než Ruprt a pěkně vopelichaná :). Tak jsme si jí nechali. A zazvonil budík :).
    Jinak Ruprt už přebrousil i druhý zub, z obou mu zůstaly asi 2mm. Aspoň nás nemůže pořádně kousat, má teď období celkem drsných her, takže mám ruku jak od kočky.
    18.2.2013 15:45Tabi
    Tarsier
    a žere takhle normálně?

    monika
    to je mi líto, vy jste ji chodili taky venčit někam k vodě ne?

    možná si Boženka tvoří hnízdo :D
    18.2.2013 16:27Tarsier
    Tabi - žere normálně, chřoupe to stoličkami. Prďák, když si vyrazil zuby, tak problémy s baštěním taky nemíval. Nenažranost vítězí nad chybějícími zuby :))
    18.2.2013 16:46Tabi
    Tarsier
    jasně, já to znám, hlad je potvora :D

    mi se zdají holky po zimě takové štíhlé, začala jsem jim trochu přilepšovat, tak doufám, že nad dalšími fotkami nesprásknu ruce, jaké jsou to kuličky :D
    18.2.2013 20:07Ammie
    Chtěla bych se zeptat, co je pravdy na tom, že když je psoun v říji, že může ukousnout i prst a je nebezpečný?
    18.2.2013 21:54Nazgul
    Nebezpečný může být. Prst ukousnout nemůže.
    19.2.2013 05:54monika
    Tabi, venčit jsme jí chodili, ale v posledních letech už moc ne...těch zážitků a čekání u vody, jestli se vynoří a kde, bylo docela dost a báli jsme se, že jí jednou už nenajdeme...taky jsme radši venčili myš než želvu.
    Tarsier - ten sen o cizí psounici - to je přesně takový, jako sny bývají, přesně takhle zmatený :-) člověk neví, co se to děje a jak to, že to nepoznal :-)

    Ammie, ukousnout prst asi ne, ale náš psoun v říji by zcela jistě dokázal ohlodat člověku maso prstu na kost. Tady je zajímavá fotka, jak jednu holku pokousal na podzim její psoun a jak ruka otekla.
    https://www.kralici.cz/psouni/pages.asp?f=psoun
    19.2.2013 06:11john
    moniko, želvičky je mi líto, na želvičku to opravdu byla mladá holka.
    jinak já se s tebe zbláznim, ty napíšeš příběh a pak teprve, že je to sen, já už jsem chtěl posílat PM, že si zamlouvam psouna :D
    Jinak jsi to mohla před tou ukázkou fotky nějak zaobalit a pak dát odkaz. Takhle za chvíli budou psouni v kategorii nebezpečných zvířat a my ještě bude dělat nějaké spešl školení :D Třeba psoun rád ohryzává, ale občas jeho majitel mu víc dovolí, psoun se splete a OMYLEM A Z LÁSKY majitele trochu víc pokouše, o to mu to ale potom víc vynahrazuje a to dalším ohryzáváním.

    Ammie: psoun je nebezpečnej podle toho, jak je člověk obezřetnej.
    19.2.2013 14:10Lucies
    Moni, to je mi líto, já jsem doufala, že to byla jen součást snu :(
    19.2.2013 19:21Lucije
    Ahoj možná to už sem někdo psal bo to třebas znáte ale chci sem napsat co sem objevila a mám z toho radost jak malá:-D kdo má smart phone -ja mám android a tak tam kde stahujete aplikace a tak zadejte - prairie dog a najde vám to baterie prairie dog.. To stáhněte a budete mít krásnej widget malýho psounka co vyliza z nory podle toho jak máte nabitou baterku:-D
    20.2.2013 06:15monika
    Lucije - tomu říkám příspěvek do diskuze :-DDD Určitě potěší nejednoho psouňaře :-DDD
    Mě bohužel ne, nemám smart phone...ale až si ho jednou pořídím, snad si na tohle vzpomenu :-D

    Lucies - njn...sice to byla ,,jen želva", což není typický mazlík, ale mám od tý doby zase depky, vzpomínám na poslední měsíce s Ferdou, na příbuzný a známý, co už nežijí, zkrátka nějak želva spustila, že se mi nějak sračky z blátivých chodníků přesunuly i do hlavy. Ale bude jaro a bude dobře.
    20.2.2013 08:58Lucies
    Lucije, poprvé, co mě mrzí, že nemám smart phone :(

    Moni, chápu, že želva není typický mazlík, ale pořád je to člen rodiny. Taky už čekám, až bude jaro a všem se nám zlepší nálada. Mně už teda naštěstí depky přešly, protože se raduju z každýho dne, který s Vendy zvládneme. Ale celou dobu, co byla u vetky a první dny, když jsem ji měla doma a nechtěla mi žrát a spolupracovat, jsem byla taky dost v pr....
    20.2.2013 09:50john
    Lucije: díky za aplikaci :)
    jinak Lucies, sice mam smart phone, ale jako každej majitel smart phonu ho mám spíš vybitej, než nabitej, takže battery psoun je z velké části schovanej.
    20.2.2013 10:18Jindra
    :o) aplikace - pohladte si psouna:
    http://cs.appbrain.com/app/prairiedog-hedgehog/to.land.is.taqoo.pd
    20.2.2013 13:34Tarsier
    Já jsem to sice stáhla, ale nevím, co kde nastavit, aby to fungovalo :D
    20.2.2013 13:55john
    myslíš, to na tu baterii, nebo tu hru?
    pokud hru jednoduše pustit, pokud to na tu beterii, tak na ploše (záleží na verzi androidu) podržet dát přidat widget a tam vybrat ten co chceš, tedybattery prairiedog
    20.2.2013 14:21Tarsier
    johne, díky za radu, už to fuguje :). Teď mi ten malej hajzlík vylejzá přímo na Ruprtově břiše (na úvodní fotce), takže to vypadá, že je Ruprt klokan :D
    20.2.2013 15:59Lucies
    Nechte toho, já si snad koupím smart phone!
    21.2.2013 06:18john
    Lucies: to nemůžeš, protože v momentu, jak si pořídíš smart phone nebudeš mít na zvířátka čas. A budeš většinu času koukat do té krabičky. To by tě Vendulka neodpustila :)
    21.2.2013 08:42Lucies
    johne, tak jsi mě uklidnil. Dík :)
    21.2.2013 20:49monika
    Tak jsem dnes vyfotila supa, na fotkách to vypadá, že má světlé chlupy. Ve zkutečnosti ale na krku a bradě nemá skoro žádné chlupy, už se mu to oškubání rozšířilo trochu i za uši, tam má taky malou lysinku.
    Ačkoliv od včerejška už ale na krku pozoruji rašící nové štětiny.
    A vzhledem k tomu, že mi psouňařka Lenka psala, že její Syslouš je taky oškubaný od její Amálky (a taky mu říká sup :-))), zřejmě naše Boženka ani její Amálka nejsou fúrie, ale chlapům pomáhají do nových kožichů :-)

    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=668
    22.2.2013 06:04john
    Oskar se na těch fotkach tváří dost smutně, že by se nerad fotil??
    22.2.2013 08:22monika
    Obvykle se směje, ale fotila jsem ho večer a už se mu chtělo spát. Navíc se teď dost stydí, když je z něj skinník :-)
    22.2.2013 08:50Tabi
    monika
    ale drží krásně!! :D:D
    22.2.2013 09:23monika
    Díky Tabi :-) Jakoby to ani nebyl Kraken, viď? :-)
    22.2.2013 13:53Tabi
    monika
    jj, jsou to héérečky ;), já teď holky moc nevidím, jsou v útlumu, i když je pustím, zalezou za skříň, stočí do klubíčka a spí :), pověsila jsem do klece novou kukaň a za celých 5 dní si do ní ještě nehlodly!!! že do ní ani nechodí, to vůbec nemluvím ... snad nejsou nemocné :D:D
    22.2.2013 16:02Markéta
    Moni, Oskar už asi brzo zapomene svoje původní jméno, celou zimu to byl Kraken a teď je to Sup :-DD
    22.2.2013 19:20Marie Kavanová
    Nó a nám Bubák furt hubne (nyní 890 gramů) a chuť k jídlu nic moc nemá. Tak asi zajedu za tou zázračnou dr. Chylíkovou. Normálně jim dávám činčilácký krmení od Versele laga, teď jsem mu koupila ještě dražší "pošušňáníčko" a pokud ho nekrmim (nepodávám mu granulky, lenochovi), tak slupne tak čtyři granule a usne v misce. Sílu ale vcelku má, když je venku. Zuby se mi přerostlý nezdaj. Tak bůhví, co se děje. Máte nějaký nápady?
    23.2.2013 08:28monika
    Kolik Bubáček váží, když je ,,normální"? Jestli je línej se i najíst, třeba to přeci jen může být počasím, možná, až se udělá jaro a oteplí se, bude baštit normálně...My vloni v tuhle dobu měli oba myšáky hodně hubený taky...už jsem se začínala bát a najednou pak začli hodně rychle zase nabírat, tak už jsem to neřešila. Jestli moc nejí a pořád by spal, nemusí to nic znamenat. Možná bych vydržela ještě pár dní na lepší počasí. Ale záleží, jak moc od normálu je...těžko soudit :-(
    Na Facebooku psala jedna holka, že jí v posledním týdnu rapidně zhubli 2 z 5 psounů, co doma má. Na veterinu s nimi prý jezdit ,,rozhodně nehodlá", protože prý končí zima zbavují se zbytečných tuků. Hodně samcům také už skončila říje. Možná vůbec není důvod k obavám...

    Letos jsou teda naši docela při těle, i když tedy taky většinu dne prospí a jsou aktivní tak 2 hodiny denně. Ale ty dvě hodiny stojí za to :-) Chtějí rozebrat a rozkousat v bytě všechno :-) A odkoukávají to od sebe. Jsou místa, která nikdy nekousali. A teď je choděj kousat oba :-) A jako obvykle - dívají se, jestli se dívám.
    Dnes se mi zase zdálo, že se narodila psouňata. Celkem jsem měla 11 psounů (několik psouňat asi od 3 samiček a jeden Kraken, kde jsem sebrala 2 další samičky se mě neptejte :-)
    všechny se narodily v bytě a nevěděla jsem, co si s tolika psouny počít. Prodávat se mi je nechtělo, ale mít jich 11 taky ne. Nejvíc jsem se bála, že Oskar nakreje za rok ta svoje mláďata a budou mít zdegenerované potomky. Byla přede mnou taková Sofiina volba, jestli dát pryč všechna mláďata, nebo Oskara :-) Si asi začnu dělat čárky, kolikrát se mi zdálo o malých psouňátkách :- Ale 11 psounů celkem, to už byl slušnej masakr. Hustý bylo, že jsem si myslela, že jsou všichni zavření. přišla jsem pak odněkud zvenku a ještě 2 běhali po bytě a dělali bobky :-)
    - - - - -
    Markét, beztak mu říkali v krámu Pepíčku :-) Ale se supem přestanu, jestli mu to někdy zaroste :-)
    23.2.2013 11:26Marie Kavanová
    Monika - no normálně bejval právě spíš tlustej, pamatuju, že měl klidně 1,5 kila (v nejtučnějšim období). Vyčkávám už asi tři tejdny, ale fakt už z něj lezou kosti hrozně... Taky si furt řikám, že kdyby byl větší problém, tak neleze z klece a bude apatičtější, ale začíná z něj bejt doslova kost a kůže :/ Tak myslíš, že mám vydržet?
    23.2.2013 13:46Tabi
    Marie
    a jiné dobrotky si nedá? naše holky taky přes zimu zhubly, teď do nich taky cpem horem spodem :), dej na pocit, pokud se Ti nezdá, tak s ním radši zajeď
    23.2.2013 17:23monika
    Souhlas s Tabi. Na druhou stranu - na FB se hodně řeší hubnoucí psouni, ono to vážně k tomu období patří. Pokud mu chutná, ale jí málo a usíná u toho, tak je to jistě obdobím. Kdyby takhle hubnul třeba v létě, děsilo by mě to víc. Ale v člověku to hlodá, i když hubne, i když je od přírody hubnoucí období. Taky bych dala na pocit. Jak se chová, jak se ti pozdává, jestli mu je dobře a tak...
    24.2.2013 12:33Marie Kavanová
    Tabi - dobroty si dá, ale vždycky do sebe všechno strašně futroval, tak se mi prostě nezdá, že teď nechá misku plnou a nevšímá si jí.

    Tak uvidíme, jak to bude dál, dokud do sebe za den aspoň něco dostane, vyčkám. Krmím je zvlášť, aby mu to Žanda všecko nesežrala a docela to na něj funguje .))
    24.2.2013 14:12Nazgul
    Mně výrazně zhubl Kajča, což minulou zimu nebylo.

    Zítra jdeme na veterinu.
    24.2.2013 14:34Jitka
    dotaz:podařilo se mi střihnout emilce více drápek a teče jí to.postačí jen ten traumacel p který sem jí na to dala nebo to mám ještě ošetřit betadinkou??
    24.2.2013 14:54anhelli
    Marie Kavanova:
    Ja bych radeji na veterinu zasla. Nekdy se prilisne cekani nevyplaci - az se na veterinu clovek konecne odhodla, muze byt na zachranu zvirete pozde. Pokud uz je ted kost a kuze a jeho kondice by se dal horsila, tak by pak treba nemusel zvladnout ani operaci, kdyby byla potreba a kterou by zvire v dobre kondici zvladlo. Ze svych zkusenosti doporucuju radsi plasit a jit na veterinu zbytecne. Radsi at mate potvrzene, ze je vsechno v poradku a hubne po zime, nez se tim doma uklidnujete a prehlednete vazny zdravotni problem.
    24.2.2013 16:11Marie Kavanová
    Uvidíme, dneska se docela vyprsatil, už by se i dalo říct, že jedl obstojně. Nechci ho zase stresovat zbytečně tou cestou přes celou Prahu a vyšetřenim. Přeci jen doufám, že pokud by to bylo něco vážnějšího, tak nebude tak aktivní mimo klec. Momentálně se totiž vůbec netváří, že ho něco trápí ;)
    - - - - -
    Určitě nade mnou kroutí hlavou, co zas vyvádim :D
    24.2.2013 16:33Jindra
    Jitka: předpokládám, že už to přestalo. Pokud jsi jí střihla tak, že to udělalo malou krvavou kapku, tak na to stačí jakákoli dezinfekce - traumacel, betadine,... V podstatě to chvíli nechat v klidu a je to.
    24.2.2013 18:13larka
    Ahojky, po delší době zdravím. Pišta oslavila druhý rok pobytu u nás :-) pěkně jsme se za tu dobu společně sžili. Plánujeme štěně, tak doufám, že si na sebe taky zvyknou, i když pes bude venkovní a Pišta je postelová :-)
    Tuto zimu je jak macek, tak vypasená ještě nebyla, jen se válí v posteli a jí. Naučila se mi lehat na ruku, když si čtu - bohužel pár knížek už zkoušela "přečíst" i sama. Zkusím dát pár nových fotek - v rámci demolice bezkonkurenčně vedou lůžkoviny a zeď za postelí...
    Doufám, že jste všichni zdraví a všechny říje proběhly bez větších problémů .-)
    24.2.2013 18:33monika
    Larko, to už je docela dlouho, cos psala naposledy :-) Jsem ráda, že se má Pišta u vás dobře.
    Podle čeho jste ji vlastně pojmenovaly? POdle Pišty Hufnágla? :-))))
    24.2.2013 21:21Larka
    po cestě domů nás napadal samá úžasná jména pro samečky - Sid ap. a nebyli jsme schopni se dohodnout na jméně pro samičku, které by se líbilo všem, dcera chtěla Bublinu, jenže to mi přišlo moc dlouhé, já chtla Kiku, jenže tak zas říká ségra zdrobněle dceři, no a Pišta po cestě tak pískala, že jsem pak nadhodila Pišta a bylo to - takže máme TU Pištu :-))

    mne ani nenapadlo, že Pišta je spíš pro chlapa, až pak, když každý auotmaticky předpokládá, že je sameček
    dnes je to prostě Piština :-)
    25.2.2013 06:08john
    Larka: ta fotka s tim plyšákem je hooodně dobrá.
    Včara jsem měl problém, Godric si našel teď novou zábavu v koukání z okna ven, vydrží to občas i hodinu. Včera se koukal a nejdnou z ničeho nic, začal štěkat, rozběhl se a zalezl za postel, spíš se napasoval mezi čelo a zeď. Tam byl, furt štěkal a nemohl jsem ho dostat ven, zkoušel jsem všechny možný dobroty co jí a prostě nic, vylezl až za tři hodiny, prakticky až když se stmívalo.
    25.2.2013 08:43Lucies
    Marie, já bych asi taky radši na nic moc nečekala. Určitě si hlídej, o kolik zhubne za den. Ta váha fakt není nic moc. Já jsem plašan a se vším letím na veterinu. Ale už se mi to několikrát vyplatilo. Zkus mu podstrojovat oblíbenýma pamlskama. Jak dlouho už ti takhle málo baští? Navíc takový rychlý hubnutí není dobrý na játra. Zkus nechat i rozbor bobků, jestli náhodou nemá třeba kokcidie. I kdyby se zbavoval tuků po zimě, tak mi přijde ztráta půl kila hodně.

    Larka, to je super, že se u Tebe Pišta tak má :)

    Moni, tobě se ten sen jednou spolní :D

    John, možná se něčeho leknul. Na jaro je dobrý mít sítě proti hmyzu, aby mohl koukat z otevřenýho okna :)
    25.2.2013 08:43monika
    Larko, já teda taky v rychlosti zkoukla alba a boží je i ten megaobří králík!!!! :-)))
    25.2.2013 08:55john
    Lucies, té sítě bych se asi bál, myslím, že v krátkém okamžiku by dokázal udělat dirku do té sítě.
    25.2.2013 08:59Lucies
    John, to záleží, jakej je Godric likvidátor. Mimi mi takhle přes síť kouká skoro furt, když je hezky. Vendy Tam vydržela vždycky tak půl minuty a už dělala díry :)
    25.2.2013 09:02john
    no, to bych musel vyzkoušet, jsou věci, kterých se nedotkne a pak jsou věci (jako černá guma na botech) a to když vidí, tak jede :D
    25.2.2013 09:30Lucies
    No Vendy se v poslední době zaměřila všeobecně na boty. Nevím, co ji to zas popadlo :D Mimi rve pořád koberec jak o život, ale síťě se nedotkne. Kdo se má v těch jejich malých hlavičkách vyznat...
    25.2.2013 15:18Tabi
    Lucies
    Psouní psycholog! :D já bych s holkami síť taky neriskla, co není železné, skleněné - jako by nebylo :D

    larka
    já tomu nerozumím, jak vám ostatním můžou ty veverky tak klidně ležet??? To tam drží sekunďákem nebo co? :D:D a máte úžasnou zoo :o)

    Nazgul
    Co Kajča? Jak jste dopadli?
    Julča (ségra) je taky hubeňoučká, celkově bych řekla, že je v horší kondici než o rok starší Roza, ale obě žerou, tak to neřeším, hodně spí, tak to snad se sluníčkem doženou

    Marie
    Nežravost je divná, ale sama ho znáš nejlíp, tak uvidíš, každopádně dej vědět, držíme palce :)
    25.2.2013 16:14Marie Kavanová
    Lucies - není to půl kila a není to rychle, 1,5 kila měl kdysi, ale loni byl hubenější. Nevážila jsem ho předtim - bylo všecko v pohodě. Od začátku listopadu postupně hubne až má teď těch 890 gramů... Takže odhadem mohl za ty 4 měsíce zhubnout 350-400, ale střídaly se "žravý" a "nežravý" období.

    Díky všem za radu poradu, dám vědět, jak se to vyvíjí!
    25.2.2013 22:28Larka
    k fotkám - si nemyslete, že je je to na první dobrou - s plyšákem jich mám asi 8 než vyšla nějaká dobrá, kolikrát si Pišta lehne do nemožných úhlů a než vytasím foťák tak je po parádě...

    fotky zvěřince jsou staré, dám tam něco z loňského léta - měli jsme opravdu zajímavou
    drůbež :-DDD
    - - - - -
    John - ty máš božího prďolu, i když už asi povyrost :-)
    26.2.2013 00:04Nazgul
    Dnes jsem byl s Kajčou na veterině. V krátké době ztratil asi čtvrtinu váhy, a navíc zdá se nevidí.

    Za různá vyšetření jsem dal 1700 Kč, ale všechno je v pořádku. Akorát má možná trochu vodu na plicích a také řídkou moč, ale ani jedno nevysvětluje ani hubnutí, ani zrak.

    Tak nevím.
    26.2.2013 14:15Jitka
    něco pro monču a markétku: o) http://aukro.cz/skinny-morcatka-i3052263020.html
    26.2.2013 15:38Tabi
    Nazgul
    to je divné. myslím si, že Julča taky nevidí, že by nějaké genetické zatížení? Vodu na plicích zjistili jak, poslechem? krev mu brali taky?
    26.2.2013 17:20Káčula
    Nazgule, Bedina to měla taky a naše vet tipovala stařeckou cukrovku, ale nevyšetřovala ji, jen koukla.
    27.2.2013 00:42Ales
    pro Moniku...aby viděla, že se tu o ně dobře staráme....:)

    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=671
    - - - - -
    ...může mi někdo poradit, jak nahrát fotky, aby zůstaly v původním otočení a neotáčely se všechny do landscape...???...díky :)
    27.2.2013 06:18john
    Aleši to asi nepůjde, prostě to dělá tu větší stranu horizontálně, musel bys to oříznout, popřípadě naopak bys tu fotku musel třeba vložit do černého pozadí
    - - - - -
    ty jo, všechny myši, co tu jsou tak normálně usnou mimo klec. Dokonce i myši, který jsou na hlídání. Jen ten můj pacholek, když se mu chce spát, tak odejde do klece
    27.2.2013 10:30Tabi
    Ales
    božínku, že ona si Monča všechno vymýšlí!!! :D takové tulimyši! :))
    A Sára je úžasná :), kolik jí už vlastně je?

    já musela holky večer rozdělit, rvaly se a kvičely, tak chudák Roza šla do přenosky, doufám, že to není na dlouho
    - - - - -
    john
    buď v klidu, naše holky usnou jedině v klubíčku za nějakou skříní, nikdy se takhle nevyvalí,vlastně ani v kleci, možná jen když byly extra parné dny, proto ostatní podezřívám, že je mají přilepené sekunďákem ;)
    27.2.2013 10:59john
    Tabi, máš recht, všichni je tejraj, jenom ty naši opravdu běhaj :D
    27.2.2013 12:17Lucies
    Tabi, co blbnou, trumpety? :)

    Johne, Tabi, buďte rádi za myši, které sice nespí v posteli, ale zase jsou zdravé:)
    27.2.2013 12:22Tabi
    john
    jasný, u nás v práci jim po mým zkazkách neřekne nikdo jinak než tryskomyši :D

    jen by mohly zklidnit hormon, ať je můžu dát zase k sobě, myslím, že to Julči nedělá dobře, že je sama, s tím zrakem se mi zdá, že se na Rozu víc tulí, asi ji to dává jistotu
    - - - - -
    Lucies
    o tom žádná!!! ;) ale trochu si povzdechnout můžem ne ;)
    já nevím, snad jen hormony, před pár lety už to tu jednou bylo
    27.2.2013 13:02Lucies
    Tabi, to víš, že jo :) Já jen, že jsem si vzpomněla, jak bývala Vendy sígr zlobidlo ničitel a po operaci je z ní úplně jiný psoun - postelová tulimyš. Jestli oni jí nenavrtali i mozeček :D
    27.2.2013 14:12Tabi
    Lucies
    myslíš lobotomku jo? :D já nevím, ale asi do operace nepůjdu a nechám si dvě zlobidla :D
    28.2.2013 08:30Lucies
    Tabi, nejspíš jo. A přepli jí tam výhybku ze zlobícího centra na tulící centrum :)