od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Červen v roce 2013
  • Zobrazuji 129 zaznamu.
  • 1.6.2013 09:49monika
    Dobré ráno všem...to je paráda být ráno doma....Už mám obě myši v klíně hodinu...Sice jsem samý chlup, co nevypadá samo oběma psounům ještě vyškube Boženka Oskarovi...ale jinak je to idilka, drbu a drbu :-)

    Majko, já to chápu, jak je na tom teď Jindry a Mii Ňufík? Nebylo by možné dát Žandu k Ňufíkovi? Aspoň by přišel na lepší myšlenky, když přišel o Lunu...
    2.6.2013 13:02EliškaV
    Ahoj všichni,jak vypadají psuni?
    - - - - -
    *psouni
    2.6.2013 20:18monika
    Eliško, pod diskuzí máš tlačítko ,,alba" tak se tam podívej ;-)
    - - - - -
    Právě mě docela ošklivě napadl Oskar. Naprosto bezdůvodně, z ničeho nic. Musela jsem na něj vzít ty lepší rukavice...příměří trvalo 4 měsíce...Jak mě napadl, hned jsem ho praštila a zahnala směrem ke koupelně...než jsem ty rukavice stihla vyndat, dvakrát se vrátil a dvakrát jsem na něj musela dupat a křičet, on se trochu bál, tak vždycky na chvíli vycouval.

    Teď je v kleci a cvaká tu na mě...
    To jsou fakt hrozný zvířata :-(
    A to jsme měli tak hezký víkend...
    2.6.2013 20:44monika
    Glam - potřebuješ vytvořit nové heslo? Zapomněla jsi staré?
    2.6.2013 23:20Ales
    Monika...mě tak napadá, jestli to podělaný počasí na to nemá vliv...rostou houby, co normálně rostou na podzim...vypadá to jak na podzim...jak teď hlídám Žandu, tak ta žere, jak kdyby měla zazimovat...jestli to na jejich biorytmy nemá náhodou taky vliv a má to pomotaný...já mám taky pocit, že bych měl začít shánět vánoční dárky...:)
    3.6.2013 06:40monika
    Dobré ráno všem. Bylo to nejspíš psem...odpoledne jsem byla u našich a mazlila ho...
    Po tom Oskarovo útoku jsem se večer vykoupala a převlíkla do čistýho...byl pak zase jako milius...
    O počasí mi nemluv, přítelkyně mého táty měla dva dny vodu na prahu domu a byli evakuovaný...dnes čekám na telefon, jak dopadla další noc...
    3.6.2013 09:33Ales
    Monika...ufff, tak to se mi ulevilo:)...jo tak psem to byt muze:)
    3.6.2013 10:38john
    ahoj všem, musím říct, že to počasí je opravdu naprd, protože teď jak přší, tak godric většinu dne prospí a žere taky jak prokoplej
    3.6.2013 11:15Simiis
    Ahoj, dá se s psounem cestovat? Jestli ano jak a na jak dlouho?
    Předem díky za odpověď ;)
    3.6.2013 12:22Ales
    John a Monika a dalsi....:)...tak jsem ted mluvil s mamkou a jeji kocky pry taky zerou jak protrzeny...touhle dobou si normalne jen tak zobnou ted jsou jak kombajn...:)
    3.6.2013 13:01monika
    Já taky teď už asi dva týdny žeru jak protržená, konečně vím, čím to je.... tak je to tím počasím :-D
    3.6.2013 18:14Pavlička
    Zdravím Vás, tak to baštění můžu potvrdit také.. říkala jsem si co to že chce pořád jíst? ale asi to bude opravdu tím počasím, dřív mu v mističce vždycky zbylo a dlouho to přebíral než to snědl a teďka to vyluxuje i s tím co tam před tím nechával :-)
    3.6.2013 21:41pet3599
    ahoj moni, jojojo to by bylo super....konečně mám net, ale zas nemám heslo...to jak jsem tu dlouho nebyla :-( glam
    4.6.2013 05:51monika
    Glam, tvoje nove heslo je ,,glam"
    Tak se muzes prihlasit a heslo zmenit...
    4.6.2013 10:44Ales
    Tak zimni mód pokracuje...:)....Zanda zere a chrni:)...snad ji dnesni slunicko probere:)
    4.6.2013 11:21Tabi
    Ales
    Žanda má u Tebe nějaký dlouhodobější tábor ? ;)

    monika
    je důležité to na něco svést :D

    Pavlička
    vítej :), máš povolená alba, tak se těšíme na fotky Nýna ;)
    4.6.2013 20:37Glam
    monika:moc dekuji...to nevim, co me to napadlo...vsude davam jedno a to samy heslo...ale tohle bylo uplne mimo, to bych si nikdy nevzpomnela....a tak kdyz uz jsem opet tady, je nejaka rada na to, jak dostat psouniky na ksiry??za nic na svete je do nich nedostaneme a zas bych nerada dosla k "nasili" v rukavicich :-]
    4.6.2013 21:10monika
    Glam, to heslo jsem ti nastavila já, nevím, jaké si měla původní...
    4.6.2013 21:25Petinka
    Ahojte :) tak som s Kubkom doteraz riesila jeho odontomu...Pan doktor Jekl nam velmi pomohol,dnes sme vlastne mali ist na operaciu-trhanie hornych zubkov a vybratie tej zhrubnutiny...Lenze veci sa zmenili,na CTcku sa ukazalo,ze mu odontoma zasahuje len velmi malo do nosnej dutiny,fakt mozno milimetrik necely,rastie mu skor do ustnej dutiny. Navyse mu trosku tlaci do tych vnutornych zubkov 2,cize by mu musel vytrhnut aj tie a bol by to dost velky zakrok...Vzhladom k tomu,ze mu rastie inym smerom,rozhodli sme sa od zakroku ustupit,doktor povedal,ze by mu musel vlastne vybrat skoro polku tvaricky,kedze potom by museli ist von aj spodne zuby...Takze Kubko je doma,bez operacie. Ja dufam,ze sa mu rastenie odontomi zastavilo,popripade velmi spomalilo.Lenze to sa nikdy nevie. Ak by stale rastla do ustnej dutiny nie je to problem lebo tam ma miesta dost,jedine s tym dychanim by mohol mat problem a to ( zatial si zaklopem) vyzera dobre :)) takze ma lieciky a za dva-tri mesiace pojdeme na kontrolu. Zajtra pridam nejake jeho fotky :))
    5.6.2013 13:56john
    glam: uplácet, navlíkat , uplácet, časem si zvykne a už můžeš jen navlíkat bez uplácení
    5.6.2013 18:08Glam
    monika:nj, vzdyt ja jsem uz uplne pitoma....
    - - - - -
    john:uplacim jak muzu...ksiry i schovavam za zada, jakmile je vyndam, nechaji i sve oblibene pamlsky a prchaji pryc :-( uz se mi povedlo je tak napůl navliknout, ale nestihnu je zapnout...
    6.6.2013 07:22john
    glam: ze začátku jsem používal tu vitamínovou pastu od Gimpetu, musí mu jí jeden držet, tak aby se natáhl a jedl jí na zadních, no a potom už je to otázka 5s to zapnout
    6.6.2013 20:52Glam
    john:tak o vitamínové pastě jsem ještě neslyšela, ani mi ji nikde nenabízeli ještě, každopádně to hned vyzkouším...díky za tip :-)
    - - - - -
    monika>rada bych prispela k seznamu veterinaru pro Liberec...ja tedy nemam osobni zkusenost, ale pribuzni ano, a to primo s psounikem..nemohou si vynachvalit. Ja se tam brzy chystam kvuli drapkum [ja si zatim nedovolim riskovat, abych nejak blbe nestrihla].zde je odkaz:
    http://www.familyvet.cz/cz
    vse se tam doctete, je tam i clanek [ze zivota ordinace-pacient mesice] o problemech ktere jiz s psounikama resili...jsou tam tri vetaci a o kazdem se doctete jeho specializaci-maji to moc hezky provedene...tak snad to nekomu pomuze...
    7.6.2013 00:08Nazgul
    S tou pastou ale hodně šetřit, není pro psouny zdravá.
    8.6.2013 06:59monika
    Glam, Díky za info...
    Vložila jsem tvůj tip do odkazu veterninární péče sem na stránky. Když napíšeš, který z těch vetů je nejlepší na psouny, dám tam jeho jméno a telefon. Zeptej se dyžtak prosím někdy přínbuznýcha pak nám to sem napiš...díky
    8.6.2013 09:28Šla
    Myslíte si,že je nějaká možnost,jak zmírnit zvuky,které moje Psounka vydává ze spaní?Klidně i operace,nebo něco podobného..
    8.6.2013 11:01Lucies
    Šla, co to je za zvuky? Pískání? Mně taky občas psouni vydávají zvuky ze spaní, to je normální. Někteří lidi mluví nahlas ze spaní. Myslíš, že pomůže operace???
    - - - - -
    Glam, koukala jsem, suprově udělané stránky.
    8.6.2013 11:13monika
    ŠLa, doufám, že to, co si napsala, nemyslíš vážně a jen si z nás děláš legraci a že se jedná o sobotní vtip.

    Než jsem si přečetla, co ti napsala Lucka, chtěla jsem napsat uplně to samý.
    NECHALA BYS DO SEBE ŘEZAT, kdybys mluvila ze spaní, abys pak nemluvila????

    Bože....doufám, že se jen jen o nějaké nedorozumnění...

    Ještě napíšeš ...klidně i operace....

    Pokud má zvíře nějaký problém, moc rádi ti tady všichni poradíme a řekneme k chovu co a jak
    Ale pokud píská, má sen. Co chceš dělat s tím, aby zvíře nemělo sen?
    Já taky mluvím, křičím a já nevim co ještě ze spaní...přítel je poněkud zoufalý...ale operace???? !!!!

    Sen k životu patří. Pokud tě tím ruší, zabydli jí někde, kde tě rušit nebude. Nebo jí nabídni někomu, kdo se o ní dobře postará a tohle mu nebude vadit a moc rád se o psounku dobře postará.

    Ze spaní píská a občas kníká každý psoun. Je dost věcí, který mi na psounech vadí, ale řešit operací něco takového...uf...nějak mi to hlava nebere...
    8.6.2013 11:25john
    ŠLa, to je, ale spatnej for. Ten můj taky piskne a rozhodně to neresim, dokonce si myslím, že poznam jestli se mu zda hezkej, nebo osklivej sen
    8.6.2013 21:13Nazgul
    Nebuďta na Šla zlí. Já si treba myslím, že operace by pomohla.

    Tipuji, že taková lobotomie by Šla určitě pomohla, a zvuky ze spaní by přestaly vadit.
    9.6.2013 09:42Glam
    vid lucies-moc pekne provedené....
    monika:prislo mi, že víceméně mohu jít za kazdym z tech vetaku..ti pribuzni byli u doktorky, ale jak jsem se docetla, tak bych mohla i k panum....ale dám vědět, musíme je navštívit ještě dřív, než jsem doufala.......za ten skoro rok, co je máme nikdy nešly ani jeden po kabelech...ale včera-byla jsem se skubankem a rozzvonil se mi mobil, tak jsem pro nej odběhla jen pět kroků.....a škubí stihl překousat kabel od netu a já kdyz jsem se vracela, tak vidim jak lezi celej najezenej a nehybe se.....no během asi minuty se probral a zacal hrozně ječet-jak byl v soku...ale musim s nim zajit-jestli je v pořádku... :-( taková malá chvila, co jsem jen doběhla pro mobil vedle do místnosti...to snad ani nebylo mozny,
    9.6.2013 10:52Lucies
    Glam, já jsem kdysi měla v zásuvce lampičku, kterou jsem normálně vytahovala, kdyžbyly holky puštěné. Ale jednou, když byly zavřené a lampička v zásuvce, tak si Meggy otevřela klec a kousla do šňůry. Vyletěly pojistky v celém bytě a ona měla trochu opálený čumáček a strašný šok. Ale přežila to. Umřela až o dva roky později na rakovinu jater (bylo jí 7 nebo 8 let, nevím přesně, brala jsem si ji už starší). Většinou veti říkají, že rozhodne následujících 24 hodin. Určitě zkus vetovi zavolat, jestli máš dojet nebo co s ním. Ono k tomu kousání šňůr - Vendy měla období, kdy viděla šňůru a už letěla k ní. Pak ji to asi na rok přestalo bavit a teď začíná znova. Naštěstí jediná šňůra, ke které má přístup, protože není obalená, je anténa od televize - ta jí ublížit nemůže. jednou jsem na VFÚ potkala paní s osmákem, pokud se nepletu. A ten měl po úrazu proudem amputované přední packy. Ale měl chuť do života, takže žil i s tímto handicapem.
    9.6.2013 16:19Glam
    lucies, nic mu neni, akorat byl v ohromnem soku-kdo by nebyl....ale je dobrej, nema ani malinkatou popaleninu-vubec nic na nem neni poznat, uz vecer byl jako posuk-jako vzdy :-] hned k veceru jsme jeli do bauhausu a uz je vse zabezpeceno.a ted z jineho soudku-dnes jsme byli poprve venku...ne teda na ksirkach, na ty jsme je proste nedostali, ale vcera jsme rovnou v bauhausu koupili late, pletivo a udelali jim jeste vecer zahradni domecek :-] tak jsem je prenesla dnes v bedynce a na ksirky a "prochazky" asi zapomenout...
    10.6.2013 00:12Šla
    Děkuji těm co poradili a těm co z toho dělají drama(že ano,slečno Moniko?!?)se srdečně omlouvám...Jasně,jedno písknutí,které se asi vyskytuje u Vás by mi nevadilo,ale celá noc probděná kvůli celonočnímu pískání taky není nic moc..
    - - - - -
    Jo a ještě k Vám,paní Moniko,v předchozím příspěvku to není,protože se mi nechtělo váš příspvek dočítat..Jak si ale můžete dovolit tady psát takové nesmysly,jako že někdo jiný by se o ní postaral lépe!!!Neznáte mě a příspěvek jsem byl napsán,protože jsme měli i trochu obavy..přeci jenom to není úplně normální,aby vydávala zvuky celou noc a i když to není úplně příjemné..neudělali bychom nic,co by ohrozilo její život...
    10.6.2013 09:08Lucies
    Šla, ona každá operace může ohrozit život zvířete. Co ji dávat na noc do jiného pokoje? Pořiď si na to noční stěhování nějakou malou klec, na tu noc to bude stačit. A nebo špunty do uší.
    10.6.2013 12:56Šla
    Spunty mám--bez nich by to nebylo mozné!!€
    10.6.2013 14:41OL
    nejlépe vám tady poradím já.když sem přinesla olinku,když spala vyluzovala hrozný chrčivý zvuk.jsem to nahrála a odnesla i s olinkou chylíkové.,myslela sem že je hodně nemocná,ale prý to je něco no prostě jako že když chrápe chlap.no jednoduše,olíšek chrápe.je to fakt děsivé ale neškodné.ale obávám se že toto pozná jedině chylíková.jsem moc ráda že mí psouni mají takovou doktorku.
    10.6.2013 21:47Anonym
    Ahojte kamarádi psouňáci, chtěla bych poprosit o hlas v následujícím odkazu, je to soutěž o slevu na operaci očí pro mámu, prosím prosím, uděláte nám velkou radost Je třeba tam dát OK a pak kliknout na ,,líbí se mi" .Pak už nám jen můžete dát hlas. Normálně bych vás s nějakou soutěží z fb neotravovala, ale schází nám asi 30 hlasů do 1. místa a všichni známí už hlasovali. Prosím, máma na ty naše myši už skoro nevidí :D https://apps.facebook.com/gemini-siluety/?invite=1228835208 Děkujeme mockrát!!!! Verča od kolegů osmáků
    11.6.2013 19:30monika
    Šla, já jsem přece nepsala, že se špatně staráte...já jsem psala, že pokud vám pískání vadí, můžete psounku dát někomu, kdo se o ni dobře postará. Taky jsem psala, že doufám, že se jedná o nedorozumění...
    A pokud se má u vás dobře, není co řešit ;-)

    Napíšete, co udělat, aby psoun nepískal, klidně i operaci...ale bez více informací tu těžko můžeme hádat, kdo nám tu píše o operaci, aniž bychom věděli, co se děje, kdo jste zač a co je zvířeti, když zvažujete o operaci, kvůli pískání ze spaní...
    Tady je každý vítán, a já jsem holt asi přecitlivělá...ale nebyla jsem jediná, koho příspěvek o operaci psouna kvůli pískání ze spaní zneklidněl...přišlo mi kvůli tomu i pár sms a soukromých zpráv od lidí, kteří to tu četli...
    Ale tenhle web je pro psouny a kdo má otázky, sem směle s nimi...;-)
    12.6.2013 20:43Glam
    ahoj vsem, ja vim, ze ted uz asi budu vypadat jako nejhorsi chovatelka na zemi, ale verte mi, ze jsem celou noc nespala kvuli tomu....vcera jsme byli s psounkama venku-neslysela jsem sebemensi zavrisknuti nebo nejaky zvuk od psounecku z vybehu...kdyz jsem se sla na be podivat bliz (sedeli jsme asi na pet metru od nich) a vidim, ze skubankovi tece ze zadni pacinky krev a vsimla jsem si, ze nema na te zadni pacince palec...proste tam nebyl....jako by mu ho nekdo urizl...ale nevydal sebemensi zvuk, normálne si hrabal zeminu, splhal po kleci, chodi normalne...dnes take nic zvlastniho...nevim, co si mam o tom myslet-stalo se to nekomu? ja jsem z toho teda docela dost spatna...jak rikam, ani jsem kvuli tomu nespala....
    13.6.2013 08:38monika
    Glam, to je mi moc líto....
    Byla si s ním u doktora? Chtělo by to určitě to ošetřit a nějak desinfikovat...
    Chudinka...snad ji to moc nebolí...nejspíš si ten palec uřízla o nějaké svinstvo (želetku, sklo, nebo něco, co bylo v zemi...
    Nedivím se, že si z toho nespala...mě se uplně udělalo zle, jenom to čtu...
    Hlavně, aby se to nezanítilo...psouni to berou trošku jinak, než lidi...myslím, že psounovi nevadí, že nemá palec...Já si pamatuju, jak mi bylo, když si Boženka urvala drápek...
    Prst rozhodně nedoroste, ale pokud se to zahojí, bude to v pořádku. Byli jste někde u veta?
    Hlavně aby byl prcek v pořádku, důležité je, jak se to bude hojit...piš
    13.6.2013 11:26Lucies
    Glam, nejsi nejhorší chovatelka, to se prostě může stát. Holt jak pořád někde šmejd í, tak se jim ten prst může někde seknout nebo uřízout, jak píše Monika. Jinak s ní souhlasím, k vetovi bych určitě šla kvůli infekci. Mám pocit, že už tady někdy někdo psal, že má psouna bez prstu. Jak se to zahojí, tak to bude dobrý. když si Vendy doma urvala drápek, tak jsem to taky zjistila až podle krve a že si olizovala packu.
    13.6.2013 18:44Glam
    holky, on si to právě vůbec nelíže..přijde mi, že snad ani neví, že ten paleček nemá :-) nebyli jsme u veta, vydesinfikovali jsme to my...ale chci ještě dodatečně dojet k vetovi. rána vypadá dobře, vůbec nic tam nemá...jak jsem psala-vůbec to na něm není znát.je úplně normální blázínek jako vždy..snáší to líp než já, já ho pořád lituju a pořád to sleduju, jak to vypadá a jestli se tam něco "neděje" ...věřím, že to bude dobré, zvířátka se s tímhle rvou lépe než my..
    13.6.2013 19:21monika
    Máš pravdu, oni to tak neřeší...akorát nám je z toho neskutečně zle...
    Hlavně se dobře vyspi, ať si v pohodě, časem si snad na tu katastrofu zvykneš...já ti rozumím, sama jsem byla v hajzlu kvůli tomu drápku...Lucka ti taky rozumí, její psounka má zase tu Odontomu, což je taky nejspíš následek úrazu, kterýmu nezabránila...hlavní bude, jak se rána bude hojit...to se mi to píše...sama bych nespala taky. Ale snad to bude v pořádku, držíme všechny naše palečky za ten váš....
    13.6.2013 22:48OL
    nevíte,kde se dají v praze koupit dýnová semínkka???v petkách vůbec nejsou.
    14.6.2013 05:56john
    OL: nejsem sice z Prahy, ale zkusil bych taové ty bio zdravé potraviny
    14.6.2013 06:13monika
    OL - v Tesco a podobných supermarketech - tyto věci obvykle mají v regálech, kde mají mussli a různé ty ,,zdravé" věci pro lidi...ve zverimexech bych toto nehledala...
    14.6.2013 09:42Lucies
    OL, já jsem kdysi viděla neloupaná dýňová semínka ve zveráku Hills, ale měli to zbytečně drahý. Já kupuju v tescu. U nás mají dva druhy - oboje loupaný nesolený, jedny mezi oříškama a ty jsou z Číny, druhý mezi zdravýma věcma, jak píše Monika, a ty jsou bio z Jižní Moravy. 100g stojí kolem 25 korun.
    14.6.2013 10:08Nazgul
    Glam: Je potřeba, aby se na to podíval veterinář.

    Jinak chybějící prst je relativně malý problém. Zorovi ho museli amputovat, a myslím, že si toho ani nevšiml. Nijak mu nechybí
    14.6.2013 15:22OL
    v tesku nejsou.fakt.jako neloupané.oni si je rádi naloupou.moji jsou na to odborníci.psoun veme semínko do ruky a od huby jim lítají jen slupky.sem právě naposled koupila mega balení na výstavě v lysé a už ho spořádali.mám nápad.příští týden se podívám do sapy.tam by to mohli mít.
    14.6.2013 15:59Lucies
    Tak si to objednej na netu: http://www.heureka.cz/?h[fraze]=Apetit+Dyne+bila+neloupana+400g&min=&max=&o=3
    - - - - -
    Ten odkaz se blbě zobrazil, takže nestačí kliknout, ale musíš ho celý zkopírovat.
    14.6.2013 19:58Anonym
    OL-já kupuji dýňová semínka v lidlu....a taky jsem je našla už v albertovi-ale nemají je v každém...
    nazgul- jak jsem psala, chci tam zajet, akorát jsem měla trochu problém s časem, odjíždím ve čtyři ráno a vracím se kolem šesté, sedmé i déle...
    monika-díky za slova útěchy....potřebuju "slyšet" něco takového :-) jsem už trošku klidnější, ale přeci jen...jenže já si to dělám sama-já jsem na tohle hroznej magor, je mi ho tak líto, jak jsem psala-pořád to sleduju a pak mám takovýhle myšlenky....až se mi kolikrát derou slzy do očí....no, magor prostě :-)
    14.6.2013 20:00glam
    ten anonym
    - - - - -
    ten anonym je ode mne-sedim u jiného počítače a neuvědomila jsem si, že nejsem přihlášená :-)
    14.6.2013 20:01monika
    Glam, to si tady nezvykej :)))
    Neboj, to bude dobrý, nejtěžší je odpustit sám sobě...ale tohle je holt riziko...hlavně, aby se to malýmu dobře zahojilo, jemu to je asi jedno, podle toho, co si psala, tak je to OK...
    14.6.2013 20:08Glam
    jojo, on je úplně v pohodě...jak píšeš-nejhorší je ten pocit..a ještě jsem chtěla dodat, že jelikož, jak jsem už jednou psala, že nemám ještě s vetem osobní zkušenost, tak mi teď vlastně tak nějak došlo, že ani nevím, jak to tam mám s ním zvládnout tak nějak v pohodě a bez násilí :-) vždyt si od nás ani nenechá nasadit kšírky, jak vidí rukavice, tak utíká....takže ani vlastně nevím, jak bych ho tam udržela, aby na to koukli...
    14.6.2013 20:33Lucies
    Glam, pomáhá chytat do ručníku (klidně i přes hlavu), snáší to mnohem líp než rukavice. Šikovný vet si i psouna umí podržet sám.
    14.6.2013 22:28john
    Já když jsem byl u veta, tak se o vše postaral sám, sám chytnul, sám si ho podržel
    15.6.2013 09:39monika
    Byli jsme u třech vetů. Nikdo si ho nechtěl držet sám. Vím ale o jednom, který to umí. Např. pan Pokorný je na to prý dobře vybaven a prý není problém ošetřit ani velmi agresivního psouna
    15.6.2013 12:42Ann
    Glam: Ahoj, jen jsem sem od králíků nakoukla a mohu říci, že strach dokáže své. Můj králík je téměř nezkrotný a u veterináře byl tak vyplašený, že se s nim dalo úplně bez problémů manipulovat.
    15.6.2013 13:12john
    Moniko: přesně tak, pokorný si vzal utěrku a se slovy, že to je jeho práce si chytl a manipuloval sám, ale je pravda, že od té doby jsem už nikdy neviděl na godricovi tak naježený ocásek
    15.6.2013 19:25monika
    Ten náš malej hnědej ksindl už má opravdu zase říji.
    Před dvěma týdny na mě vystartoval, myslela jsem, že to bylo tím, že jsem hladila psa a cítil ho ze mě. Přítel nebyl 5 dní doma a a byl na něj po návratu agresivní taky. Už je 10 dní zpět a poslední dva dny to vypadalo, že Oskar už začal být zase kámoš. Dnes si tu navolno běhá a najednou začne cvakat a jde po mě jak zběsilej. Cvaká, naježenej a běhá na mě a chce mě kousnout. Cloumá se mnou vztek, že si to neumíte představit. Oskar je opravdu trest za mojí blbost a zřejmě má říjové 9 měsíční cykly. První začla v listopadu, skončila v březnu. Další začla v srpnu, skončila až v únoru. Teď, po 4 měsících klidu máme fakt další. Už mi z toho jebne :-( Já si holt budu zase dávat půl roku pozor. Ale to zvíře bude zase chudák furt zavřený :-( Je mi ho strašně líto. Fakt nevím, jestli bych ho neměla někomu dát třeba do chovu :-( U mě fakt tráví půl života v kleci, když je většinu času takhle zlej :( Nebo prostě nadobro oddělit od Boženky a dát ho někomu samotného :-( Nejhorší pro něj je, že já zvíře pryč dát neumim :-(
    15.6.2013 19:53glam
    moni, myslíš, že by pomohlo, že by byl sám bez boženky?někde jinde... :-( někde jsem teda četla, že když má sameček u sebe samičku, tak má agresivnější říji...já nevím, jak to je-proto se ptám.... :-( taky jsem se chtěla zeptat-na nás cvaká káťa zubama, ale neútočí teda.zase se ale nechce vůbec mazlit, jenže v září to bude rok, co jsou s námi a káťa se nikdy nějak extra nemazlila...to škubánek, to je o něčem jinym...a jak píše monča o říji-letos nás čeká první škubánkova a já z mám toho hrůzu...
    15.6.2013 19:54Markéta
    moni: :-((( To je rozhodování teda.. Oskara dát pryč nebo ho mít půl života zavřenýho v kleci...
    15.6.2013 20:33Lucies
    Moni, víš, že nejsem zastáncem kastrace, ale toto je jediný rozumný důvod pro kastraci - když je samec se samicí a mívá dlouhé a nesnesitelné říje, které hodně omezují jeho i všechny kolem. Určitě je to lepší, než ho dávat pryč.
    15.6.2013 23:40monika
    Uvidíme, jak se to bude dál vyvíjet. Minulá říje byla delší, ale na příznaky slabší, než ta první, dal se i vypustit z klece, nebezpečný byl, ale priority měl i jiný, než mě zabít.
    Ještě můžeme Boženku zabydlet ve druhé kleci. Když jsou odděleně, Oskar je víc v klidu. Na kastraci už je trochu starý, a hlavně mi veterinář řekl, že to u velmi vyšinutých jedinců nemusí sezonní problémy vyřešit, protože varlata nejsou jediný orgán, kde se produkují jejich pohlavní hormony.
    On se celkově nehodí do bytu, protože i značkuje, značkoval už jako mládě, je to prostě alfa samec a strážce :-( V srpnu se budeme stěhovat, snad bude víc místa na dvě klece...nic jiného asi nevymyslíme... prostě to zase budeme nějak testovat, střídavě oddělovat a dávat k sobě atd...
    bůh s námi :-)
    16.6.2013 22:04OL
    toto potvrdím.danda značkoval a matýsek nee.moniko,to že se nehodí do bytu je nesmysl.matýsek jak byl zlý,bylo to k zlosti,tehdá sem ho chtěla vyměnit,ale to by sem mu přece neudělala.a co měl říkat ten můj,ho chudáka všichni samci krom matýska nenáviděli a furt ho bili.protože je málo doma a mysleli si že do bytu nepatří.a přesto je měl rád i když byl věčně pokousaný.pořád mele o samcovi prostě u nás není žádný pořádek.řekl,že si koupí psouna ale prý by se mu ježdění v kamionu nelíbilo tak ho nechá doma.a olina mu udělala dírku na tričku tak ječel a pak uznal že je to proto že olinu nemá kdo usměrnit a dělá si co chce.mně to nahánění se po bytě taky chybí.prostě samec udržoval v bytě režim.v každém případě měl oskar štěstí že narazil na moniku,je tu jen málo lidí co to ze zuřivci umí..............
    16.6.2013 22:41monika
    OL - umět a umět...Umět si ho pohlídat aby mě nekousnul jakžtakž zvládám. Ale umět ho ohlídat, aby si neublížil když běsní je náročný.
    Dnes bylo relativní příměří. Několikrát jsem ho pochovala a nechala trošku proběhnout.
    Když jsme přijeli z dvouhodinového výletu (já a přítel), dokonce nás Kraken přivítal tím báječným kníkotem, tak jsem si ho pochovala a kníkal mi i v náručí...ten zvuk zbožňuju, je to nádhera...
    Ale ukolébat se takhle nenechám.
    Ještě si také říkám, že je možná prudérní tím, že ho asi bolí zuby...zase se mu jeden kýve (už asi tři týdny). Přísahala bych, že neměl kdy a jak si ho vyrazit. Je to už asi po páté, co Oskara máme, nikdy blbě neskočil a už asi po páté mění zuby...Boženka je debilka, skáče někde každou chvíli a nikdy si je nevyrazila...on se přesouvá jen mezi klecí a brlohem v koupelně a vždycky záhadně zuby shodí...fakt to nechápu...
    Vloni taky prudil, když ho bolely zuby...je to samozřejmě blbost, ale blesklo mi i hlavou, jestli nemění chlupy i zuby v rámci nějaké tělesné údržby...O chlupy se mu stará Boženka, udělala z něj supa v únoru a udělala z něj supa znova teď v červnu.
    Ale jak přichází několikrát ročně o zuby fakt nechápu.
    Až budu mít někdy volněji, asi s ním sjedu preventivně na rtg...
    17.6.2013 08:04john
    moniko a to je teď protivnej jen na tebe nebo i na Boženku? A to už bych řekl, že měl hromadu času pochopit, že to vlastně k ničmu není, když je agresivní
    17.6.2013 11:08Tabi
    dneska v noci nám umřela Rozárka, minulý víkend jsme zažehnali průjem, ale hrozně zhubla a nechtěla jíst ani pít ... bylo to krásných 9 let mazlení i vyhrůžek, že poletí z domu :)
    Rozárka minulý víkend, když měla dobrou chvilku a já uvěřila, že to ještě zvládne....
    Rozárka
    17.6.2013 11:11monika
    Ježiš Tabi, je mi to strašně líto...
    17.6.2013 11:38Ales
    Tabi...to mě moc mrzí...9 je krásný věk...
    17.6.2013 13:23Tarsier
    Tabi, to je mi moc líto. U vás se měla krásně.
    17.6.2013 14:04john
    tabi, je mi líto Rozárky
    17.6.2013 14:33Tabi
    díky všem, ráno jsem si poplakala a teď už budeme vzpomínat jen na to pěkné :)
    17.6.2013 21:44monika
    Já si poplakala když jsem to četla (což se mi vůbec nehodilo, zrovna jsem seděla na školení) a teď znova...je mi to opravdu moc líto
    17.6.2013 21:57Tabi
    mi taky, Moni, je to těžký poslední rok a ještě dvě babičky doma, jedna chrupká v kleci a druhá v posteli, uvažovala jsem, že dám Julči plyšáka, inspirovalo mě to hříbě s medvědem :), třeba ji potěší, že se má v hamakoši ke komu přitulit ... co nevidí, tak se s námi moc mazlit nechce, max. v kleci, asi je to pro ní jistota, že ví, kde je, sem tam je i trochu agresivní, když nemůže hned najít ruku s jídlem, tak po ní pak skočí a kousne, ale není to do krve a já chápu, že to je těžké,když nevidí, stáří našich mazlíčků mě naučilo velké trpělivosti a toleranci, však to znáš, co by pro ně člověk neudělal ;) podrbej myšky a držím palce, aby se to u vás doma zklidnilo, já taky nejsem zastánce kastrace u psounů, ale tohle je situace, kdy bych do ní určitě šla, ale ať se rozhodneš jakkoliv, bude to rozhodnutí správné, držte se
    18.6.2013 11:25Gab
    Dobrý den všem, uvažujeme s přítelem o tom, že bychom si pořídili psounka a musím říct, že Váš článek "chov a rozmnožování" mne vemi nepříjemně překvapil. Působí na mne velmi negativně, všichni ostatní popisují psouna jako milé zvířátko, ale z Vašeh pohledu mi připadá jako tyran, který terorizuje svého chovatele, jeho byt a návštěvy. Takže teď skoro váhám zda do toho jít. Prosím o radu pro začátečníka, chtěli bychom psounka jen jednoho, byl by doma sám pouze v pracovní době. Jak staré by mělo být mládě a co je lepší - samec nebo samička ? Děkuji moc.
    18.6.2013 12:25john
    Gab, nejsem sice tak zkušený chovatel jako ostatní tady, ale myslím si, že jak je staré mládě je skoro jedno. Časem si zvykne. A ano psoun je milé, přítelské a tulivé zvířátko a ano, je to tyran, terorizuje chovatele, byt a všechny ve svém okolí. Musí se počítat, že každý psoun je terorista, lump a darebák. Teď je jen otázka jestli v něm uvidíte i to dobré, to krásné a milé, chundelaté zvířátko. Jako každé zvíře má svojí hlavu a některé věci mu nevysvětlíte a některé budete vysvětlovat dlouho. Ale pokud se rozhodnete ho milovat i přes ty negativní věci, budete mít hromady krásných chvil a zážitků.
    - - - - -
    A předem se omlouvám těm psounům, o kterých jsem prohlásil že jsou lumpové, teroristi a darebáci. Pokud máte doma psouna jen hodného a milého, tak se mu hluboce omlouvám :)
    18.6.2013 12:52Tarsier
    john - náš Ruprt přijímá omluvu :)), je to psoun milý a hodný. Tedy byl by, pokud bych ho 24hod denně drbala a mazlila dle jeho požadavků. Beru to tak, že jeho občasné provokace (hryzání koberce a sedačky) slouží pouze k upoutání pozornosti. Dokonce jsem zjistila, že když ho nechám v obýváku a on ví, že ho nevidím, tak neškodí, prevít :)).
    Gab - pokud mám mluvit za mě, tak patřím mezi ty, kteří si psouny zamilovali a bez něj si to už doma neumím představit. Ale rozhodně doporučuju předem zjistit co nejvíc informací, aby pak člověk nebyl nepříjemně překvapený. Může nastat cokoliv, každý psoun je individualita. Mám teď druhého samečka a jejich povahy jsou úplně opačné. První byl sice rodinný miláček, ale poměrně teritoriální bestie, pokud se přiblížil kdokoliv cizí. Druhý psoun je mazlivý ňouma, který se nechá obdivovat a drbat od kohokoliv. Oba jsme si brali jako úplná mimina a nebyl problém s ochočováním, takže za mě doporučuju spíš sehnat mládě. Jestli je lepší sameček nebo samička nedokážu posoudit, protože se samičkou nemám žádnou zkušenost, ale co jsem tu časem vypozorovala, tak někteří samečci jsou mazlivější, ale na druhou stranu můžou být zas agresivnější.
    18.6.2013 13:44Gab
    John a Tarsier - Ufff ! slyšeli jste tu ránu jak mi spadl kámen ze srdce ? :-) O psouna opravdu moc stojím, není to moje první zvířátko, přečetla jsem snad už všechny články na internetu, viděla fotky, videa, kde psouni zlikvidovali byt (jak demoliční četa ), tak snad už jsem připravena na vše :-) Velmi moc Vám děkuji za rady. A ještě bych se ráda zeptala - nevíte o někom, kdo psouny prodává ? Zverimexům nevěřím, kdysi nám prodali činčilu, která už byla starší, bála se a nedala se nic naučit :-(
    18.6.2013 14:20Lucies
    Gab, já bych si už asi dnes psouna ze zveráku nevzala. Protože když jsem viděla, jak mají vysokou klec jistém zverimexu, která je pro papoušky (hodně vysoká) a měli v ní psouny. A ty psouny pak po čase poslali na jinou prodejnu. Tak bych se bála, kolik pádů už můžou mít za sebou (jak můžou pády na čumák dopadnout se můžeš podívat v sekci Nemoci na Odontomu). No a v jiné síti zverimexů zase měli nedávnou psouny s plísní, takže to bych taky neriskovala. Můžeš zkusit zavolat p. Šimonovi z Chotěboře, někde v odkazech na něho byl kontakt. Chová psouny ve velkém. Nebo se mrkni na fb, jeden kluk tam má teď mimina (nevím, jestli už je všechny náhodou neudal, ale zkusit to můžeš). Psoun je úžasné zvíře, jen člověk musí od začátku počítat i s tím, že může natrefit na protivu, ničitelů je většina. Ale zase aspoň člověk po pár letech obmění nábytek :) Hlavně si projdi i úrazové album, ať víš, co se může stát.
    18.6.2013 14:21Tarsier
    Psouny prodává celoročně pan Šimon z Chotěboře 602 374 577, zrovna by mohl mít mláďata. A ve FB skupině https://www.facebook.com/#!/groups/psoun.preriovy/ teď měl jeden chovatel 6 mláďat, nevím, jestli je ještě nějaké volné.
    - - - - -
    Lucies - jsem pomalejší :))
    18.6.2013 14:26Lucies
    Tarsier :D
    - - - - -
    Aspoň vidí, že nekecáme :D
    18.6.2013 15:35Romeo
    Zdravím.....Prodám roční holčičku s klukem Lili a Hakí za 6000,-.TEL: 608508336
    18.6.2013 17:55Nazgul
    Dnes jsem vzal Kajču na procházku. Ze začátku se vzpouzel, ale pak si zvyknul, a chodil celkem sám. Ale nějak se mu nelíbilo na sluníčku, ačkoliv doma se na něm věčně vyvaluje. Začal z něho slintat. To dělali na slunci i José a Sára, ale nevím, čim to je, nikdy jsem o tom neslyšel. Pak si sundal kšírky (i když jsou speciálně vylepšené, aby nešly sundat), a když jsem mu je chtěl nandat, začal se se mnou prát a kousl mě. Krve jak z vola, cesta domů byla trochu dobrodružná. Teď je ve výkonu trestu.
    18.6.2013 19:18OL
    romeo,a co se stalo s barčou a tou........takové zvláštní jméno měla..........a jak se má ten samec u tvé sestřenice???vidím že to střídáš jak na běžícím pásu.............................
    - - - - -
    jo makovička.............fakt by mne to zajímalo............
    - - - - -
    myslím že být psounem u tebe není zrovna výhra.....................
    18.6.2013 20:09monika
    OL, klídek, předpokládám, že Romeo sem jen vložil text inzerátu, nebo že psouny někde zachránil.
    Romeo psouny miluje a pokud si pamatuji dobře, když se o nějakém na prodej dozví, distribuuje je napřed v rodině a pak nabízí dál :-) Takže klídek ;-)

    Markét, už si zdravá? Vůbec ses tu nezastala Ballíska coby zástupce hodných psounů :-)

    GAB
    Já se tu coby zástupce psouna teroristy musím taky ohradit. Jsem si jistá, že 9 lidí z 10, kteří by zažili s psounem to co já, by si ho nejspíš nenechalo...Já si ho nechám, miluju ho se vším špatným.
    Ale dalšího už si asi nepořídím a pokračovat nebudu.
    Co se týká věku: všechny psouny jsem si pořizovala v rozmezí 6-10 měsíců, byli už velcí, ale ochočení bylo po pár dnech OK. Více, než s věkem, souviselo jejich ochočování s povahou. Co psoun, to typově jiná potvora a jiné negativní projevy. Jedno je jisté - psoun určitě není zvíře pro každého. V naší rodině mají všichni rádi zvířata. Ale psouna by si nepořídil nikdo ani v rodině, ani z lidí, kteří mě a moje psouny znají...takže určitě - číst, číst a číst a jestli pak koupíte, psát, psát a zase nám psát s dotazy, když budete váhat co a jak ;-)
    18.6.2013 20:51Glam
    ahoj všem...
    tabi, je mi líto,co se stalo.... :-( čas vše spraví..
    jinak u nás situace s pacinkou je taková, že se škubánkovi utvořil krásný stroupek, tak jsem si oddechla, jenže...ten hňupina si ho samozřejme odkousal, takže jsme zase na mase, má packu samozřejmě nateklou (to je asi normální-beru to dle lidí) a má jí horkou... ale nevypadá, že by mu to hnisalo nebo se tam dělo něco nekalého, tak já nevím..škubi je stále v pohodě, nekulhá a dokonce je mazlivější víc než kdy před tím...začal mi ted nahánět káťu-trochu se naježí a skočí na ni-a takhle se spolu honí po bytě a skáčou po sobě :-)
    - - - - -
    Gab-my jsme si pořídili psouní páreček loni v září-měli jsme přečtené všechny možné publikace, články, zkouknutá videa..prostě snad vše, co je dnes dostupné. Byli jsme připraveni na všechno možné, ale to, co ted vyvádí, to jsme nečekali, my máme asi štěstí na extra ničitele...a že jim cpeme všelijaké varianty hraček-od kartonů po ohromné klacky stromů, nejraději mají stejně vybavení bytu...do zdi za čelem postele vyškrábali a vykousali takovou díru, že tam padlo 25kg lepidla...o koberci, sedačce, oblečení, povlečení ani nemluvím.....ALE když si k tobě přijdou pro podrbkání, leží u tebe několik hodin, kouká na tebe oddaně...to je aspon pro mě k nezaplacení.vždycky se do mě vleje takovej pocit štěstí-jako by to byli moje děti :-) taaak jsem si je zamilovala...jinak my jsme si je pořizovali ze zveráče a vše O.K...a ještě já třeba můžu říct, že škubánek je o mnoho mazlivější než káta, ta se začala mazlit až ted jakž takž a kata je taky větší ničitel než škubánek...takže mi prozatím přijde, že je sameček o trochu lepší....;-)
    18.6.2013 20:52Lucies
    Glam, první pomoc je světle růžový roztok hypermanganu a potírat. Ale pokud to nateklo a má ta packy vyšší teplotu, tak jdi k vetovi.
    18.6.2013 20:54OL
    moniko,co on jim tehdá udělal,jednu holku měl doma a druhou u mamky?sám psal jak se ten psounek na protest sebepoškozoval?nezlob se na mne,já by sem ty dvě nikdy od sebe nedala,visí na sobě.toto by nikdo,kdo psouny ''miluje''neudělal.a nepíše co je s těma dvěma.je to podezřelé.myslím,že nežijí.taky se divím že má arturek čisté svědomí.šoupnout psouny začátečníkům by sem nikdy neudělala.je podezřelé,to uznej že sem ta lucka vůbec nechodí.a ví arturek co je s nimi???kdo si na chudáka timona vzpomene jsem tady jen já a nebyl můj.ten pán od oliny a laury byl moc rád že věděl co je s nimi.-----moniko,vidíš a ta tvoje pokousaná kámoška ho taky bere i s tím špatným.a ta paní co mi telefonovala to taky strávila.............u nás se ty kousance taky neřešili.syn jen s krvácející nohou ve vaně ku.......,my sme se nikdy nezlobili na psouna který nás pokousal ale sami na sebe že sme se nechali¨¨ulovit¨¨.a tak by to mělo být s psounem v bytě není nuda.
    19.6.2013 10:17Romeo
    OL....uklidni se holka....Tebe to vůbec zajímat nemusí...Ty si hlídej ty svoje , vté tvé klecy a hleď si svého......a když už se bavíme o Makovičce...Tak ta byla na operaci s nožičkou , která mě stála velké peníze. Nešlo tomu zabránit , aby si to nekousala...ale já měl takovou trpělivost , že jsem to vydržel být sní ,aby se nekousala...Takže nazávěr OL ... !! JDI DO PR D... Nazdar
    19.6.2013 10:24Tabi
    tak jo, zklidníme emoce a vrátíme se do módu milé diskuze, kde si navzájem jsme oporou
    Romeo se nemusí nikomu zpovídat, věřím, že má pro své jednání důvod, když bude chtít, sám napíše víc, když ne, nikdo ho, na tomto webu, nebude osočovat
    19.6.2013 17:27Gab
    Milí psounisti, ještě jednou moc děkuji za rady, připomínky a vaše osobní zkušenosti s psouníky. Musím říct, že se ve mně teď trošku mísí pocity zda psouna pořídit či ne. Na jednu stranu vidím úžasná videa, kde stojí fantastický psoun na zadních a hryže oříšek, běhá po bytě, hází milé kukuče a pak vidím fotky prokousnutých prstů, krvavé kůže, zničených bytů.... Právě dokončujeme s přítelem stavbu rodinného domu, kde bude samozřejmě všechno krásné a nové a protože psouna bych chtěla zatím jen jednoho, trochu se bojím, že to bude rošťák a začne demolovat. Taky mám psa - zlatého retrievra, takže 1.otázka - nemáte někdo zkušenosti zda se dokáží kamarádit ? Sany je velmi klidný a tolerantní pes, náš 9.letý děda, ale stále s povahou 3-letého psa, rád si hraje. Z jeho strany snad problém nebude. Taky bychom si někdy časem chtěli pořídit mimčo, tak za dva roky, otázka č.2 -nevíte co na to psounek ? Neublíží malému dítěti ? Nebude žárlit ? :-) Volala jsem p.Šimonovi a řekl mi, že má teď 2-2,5měsíční mláďata, takže není problém od něj jednoho vzít, ale pořád nevím zda holčičku nebo kluka ( četla jsem, že kluci v říji strašně zlobí, ale zase jsou mazlivější ) - otázka č.3 - jak dlouho trvá tohle zlobení ? ), přiznám se, že jsem proti kastracím, takže tohle řešení asi u mne neprojde. Otázka č.4 -co se týče exportu, nemáte zkušenosti zda je lepší sednout do auta a pro psouna si k p.Šimonovi dojet nebo si ho nechat poslat ? Jsem z českých budějovic. Děkuji děkuji děkuji, budu moc ráda za každý příspěvek...
    - - - - -
    A ještě jsem chtěla podotknout, že jsem šílený milovník zvířat :-) takže jestli to ten psounek vycítí, asi mi bude dávat čočku.. podlehnu každému psímu pohledu :-) Ale zase nechci hloupého králíčka, která nemá svoji osobnost, myslím, že psouni - jsou velké osobnosti ! :-) Hezký den a děkuji.
    19.6.2013 17:36Tarsier
    Gab - se soužitím psa a psouna mám jen dobré zkušenosti, psa jsme měli asi pět let, když přišel první psoun a v té době byl náš pes po mrtvici. Pořád věřím tomu, že mu řádění s novým kámošem pomohlo se z mrtvičky rychleji vyhrabat :). S druhým psounem už to bylo spíš psí ignorování, Bobo už byl hodně starý a na nějaké hraní s psounem neměl náladu. Ale Ruprt statečně provokoval :). O tom, že by psoun ublížil dítěti jsem neslyšela, ale zkušenosti nemám. A myslím si, že když budete mít jen jednoho psouna-samečka, tak projevy říje nijak výrazné nebudou, spíš se to projevuje v párech, pak může nastat docela kovbojka. A k poslední otázce - pro psouna bych si rozhodně radši osobně zajela, pokud máte tu možnost.
    - - - - -
    A ta naše velká osobnost mi právě vysypala odpadkový koš :D
    19.6.2013 17:53Gab
    Tarsier - docela jsi mne s tou osobností, která vysypala koš rozesmála, tak na to přesně se těším ! :-) Na zlobidlo v baráku, alespoň bude sranda... !!! úplně přesně nechápu jak to tedy je, prostě psouni jsou náladoví a může se stát, že jeden den bude hodný a druhý den bych z něj nejradši udělala rukavice na zimu ? :-) Psychicky jsem snad připravená na všechno, ale stále doufám, že když mu budu věnovat čas, tak z něj vyroste hodnej psounek :-) Máš pravdu, i když je to štreka, asi sednu do auta a pojedu pro psouna sama... podle čeho vybírat, čeho si všímat ???
    19.6.2013 18:02Tarsier
    Gab - pokud jsi připravená, jak píšeš, na všechno, tak jsi správný adept na psouna :). Věnovat mu hodně času je asi nejdůležitější, ten náš prevít škodí jen, když se mu nikdo nevěnuje a chce tím upoutat pozornost. Ale umí se zabavit i sám, většina psounů dokáže prosedět hodiny na okně a čumět ven, teď v létě je to ještě zpestřeno lovem much :).
    S tím výběrem nevím, asi bych to brala čistě podle sympatií. Ale mám dojem, že pan Šimon prostě nějakého uloví z akvárka a toho vám přidělí :)
    20.6.2013 06:08john
    Gab, je to přesně jak píše tarsier, taky mám jednoho psouna, samečka a nějak se u něj zatím moc říje neprojevovala, ale to je asi i tím, že mu teď byl teprve rok. A taky dělá bordel hlavně, když se mu nikdo nevěnuje, jen škoda jak čtu, že nemáme moc much, protože lovit mouchu jsem ho ještě neviděl:D
    A já jsem si ho vybral, tak pokaždé když něco udělám říkám mu, že tam byli 4 psouni a já jsem si musel vybrat zrovna tebe, takové hovado a jak to slyší, jako kdyby věděl co říkám a rafne mi do nohy:D
    20.6.2013 06:48monika
    Gab,
    Prvního a druhého psouna mám ze zverimexu. Psounici mám od pana Šimona.
    Pan Šimon říká: psoun jako psoun. Ale vůbec to není pravda.
    Mě strašně ve zverimexu vyhovovalo, žejsou tam psouni už trošku zvyklí na lidi. V některých zverimexech tě nechají psouna pochovat, máš ho, rozbuší se ti srdce a najednou víš, že chceš právě tohoto...a to mnohdy i když mají třeba jen jednoho...u pana Šimona je spoustu akvárií, v každém několik psounů. Je boží vidět tolik psounů pohromadě (ačkoliv většina je zalezlá v asi 50 cm podestýlce, co tam v tom akváriu mají.).
    Nicméně se nám tak dobře nevybíralo, nějak se v tu chvíli nehodilo pochovat tuhle, nebo tamtu...prostě jedna byla vylezlá, tak tu chytil a tu nám dal. Takže tam nebyl takový ten bezprostředně slastný pocit. Navíc Boženka nebyla vůbec ochočená...než jsme jí doma dostali do klece, běhala jak zběsilá, byla vyděšená k smrti...bylo mi jí strašně líto a vzpomínám, že jsem probrečela celý večer, protože než se nám ji podařilo zavřít do klece (utekla při přendavání z přenosky do klece), docela si u nás v bytě namlátila, jak před námi utíkala, jak se bála.
    Náš první zverimexový byl uplně OK. Druhý vzerimexový se doma několik dní dost bál, ale nebál se ruky. Takže z klece vylejzal postupně za rukou a chtěl drbat.
    Nicméně tak strašně se bál z tý klece vylézt, že dodnes přemýšlím, čím si asi prošel, než se k nám dostal. Někde v Maďarsku prý psouny vysávají z nor nějakým vysavačem a pak je dávají do prodeje. Údajně se takhle dováželi kdysi psouni i k nám...
    Nevím, jak to dělá pan Šimon. Možná podobně a možná má lidštější metody.

    Co se týká psoun a dítě: Markét má malého chlapečka a psoun je zlatý. Ale napřed měla chlapečka a pak psouna. Jindra a Mia měli Ňufíka a Žofku, později k Ňufíkovi Lunu a s jejich mimčem se snášeli moc dobře.
    Osobně - kdybych plánovala mimčo, psouna bych rozhodně nekoupila. A to ani kdybych neměla doma psouna, kterého mám (vrcholně agresivní). Už když jsem měla prvního psouna, který byl zlatíčko, myslím si, že psoun a dítě k sobě nejdou.
    Na druhou stranu se zdá, že psouni mají smysl poznat mládě a neubližují ani štěňatům, ani koťatům a možná by jindy agresivní zlobivý psoun byl hodný i na mimčo.
    Jak říkám. Osobně bych psouna při plánování rodiny nepořídila. Nicméně neříkám, že to nejde.
    Ale i když je psoun tolerantní, je třeba myslet na to, že může jednat v afektu.
    Jedna kamarádka z Plzně měla psouní párek. Pak první, druhé, třetí dítě.
    Psouni zemřeli jako desetiletí. Měli u ní krásný život. Nicméně už si psouny nepořídila. Prý až budou děti větší, protože psoun k dětem nepatří. Nejmladšímu chlapečkovi museli zašívat oční víčko, protože na psouna někdy ve 2 nebo 3 letech upadl. Psoun se lekl a dítě kousnul...

    Psouni jsou bezva mazlíci.
    Ale jsou to divoká zvířata. Život s lidmi pro ně není zdaleka tak zažitý a dlouhodobý, jako např. člověk a pes. Člověk a pes - tam ten vztah je myslím něco kolem 50 000 let...psouni se v bytech chovají teprv pár let...a většina psounů na našem trhu, je narozena venku (tzn, že jsou svým způsobem divocí).
    Takže i když jsou psouni dobře ochočitelní, vlastně s námi žije vždy jakoby první bytová ochočená generace. I proto jsou sví a mají takové vlastnosti, které ne každý zkousne.

    A co se týká kastrace:
    To, co s Oskarem zažívám já zažilo se svými psouny jen pár lidí. Když je normální, je to miláček.
    Ale až tu jednou nebude, bude mi strašně, ale už si psouna taky nepořídím. Po těch útrapách, co s ním máme více než 6 měsíců v roce si prostě myslím, že nepatří do bytu. A kastrace se mi vrcholně příčí.
    Boženka nebývá agresivní, ale více zlobí a více se vzteká. Je to demoliční myš. Když se psouni přijdou přitulit (a chodí často), je to krásný. Ale jsou to skutečně většinou demoliční zvířata :-)
    20.6.2013 07:05john
    moniko, nevím jestli to myslíš vážně, ale nějak mi nejde do hlavy, že jsou to tvoji poslední psouny a potom si pořídíš něco jiného. Zrovna ty, takovej chovatel, myslím si že to vydržíš tak měsíc a pořídíš si ho :D ono nakonec snad budeš s úsměvem myslet na okamžiky nahánění a bránění se ve svářečských rukavicích :)
    - - - - -
    což mi napadá, jak je na tom Oskar, je hezky, kdybych zejtra zabalil Godrica a vyvenčili bychom psouny???
    20.6.2013 08:03Lucies
    Gab, já mám druhou dvojici psounů, první dvě holky jsem měla od vyššího věku, ty, co mám teď, jsem si brala jako čtyřměsíční. A za sebe musím říct, že je to hodně poznat. Když jsem si pořizovala svoji třetí psounku, jen jsem vlezla do zverimexu se podívat, kolem Mimi byla spousta ukřičených dětí, tak mně jí bylo hrozně líto. Pak jsem se začala bavit s prodavačkou, ta mě nechala Mimi pochovat (skočila mi do náručí s radostným křikem) a už jsem odcházela i s ní. Takže to byla láska na první pohled :) Ale jak jsem psala níž, v dnešní době bych psouna ze zverimexu neriskovala. Jinak Monika se krásně rozepsala, ve všem s ní souhlasím. I v tom, že já už si taky další psouny nepořídím. Ne kvůli zničenému bytu nebo kvůli několikaletému závazku (Vendy potřebuje ošetřovat dvakrát denně, takže nemůžu jet nikam ani na víkend). Ale kvůli tomu, že už nechci jejich chov u nás podporovat. Psouni sem prostě nepatří, nedokážeme jim dát jejich přirozené podmínky a stravu. A navíc se obávám toho, že když neexistují rodokmeny, tak jak se psouni mezi sebou množí (což pak zase může vést ke zhoršenému zdravotnímu stavu a předčasnému úmrtí).
    20.6.2013 08:03monika
    Ahoj Johne, :-)

    Zítra nemůžu (firemní párty :-)
    Ale možná by to šlo v sobotu, vzali bychom dyžtak jen Boženku. Oskar má říji...Gordica by se mohl pokousit zlikvidovat a lidi taky...
    Napíšem si v sobotu sms
    20.6.2013 08:10john
    ok, tak já se v sobotu ozvu :D
    20.6.2013 08:34monika
    Johne, takhle to vypadalo při venčení Boženky před týdnem :-) Byla všude :-D
    https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=694
    20.6.2013 08:55john
    krásné fotky, to ten můj ňouma je furt vystrašenej a pak se z ničehonic rozběhne a chce vzít čáru, ale mám ho na kšírach, mám strach ho takhle pustit
    20.6.2013 10:32Tabi
    monika
    nádhera :), já nevím, kde udělali soudruzi z NDR chybu, ale já bych holčičky takhle nenechala, už jen když Roza nabrala směr stodola, tak jsem vyvinula nadpozemskou rychlost, protože pak bych ji už asi nenašla :D

    Gab
    já měla dvě holčičy, starší ze zveráku a mladší od chovatele, kterému jsem prodala psounka, protože jsme chtěli holčičku a von byl Ruprt kluk ;), Rozárka byla do poslední chvíle mazlík, vyměnila ruku i za žrádlo, ale Julča , která přišla po roce už si na nás tak nezvykla, chovat se nechala jen pod pohrůžkou násilí, nejlépe s Rozárkou :). I já se přidávám k holkám, že další tyhle úžasné mazlíčky už ne, potřebují spoustu času a pozornosti, když jim to pak dát nemůžeš, nemají se špatně, ale víš, že by to mohlo být lepší :o).
    20.6.2013 11:43john
    To jse snad nějaká ženská revolta proti psounům :D
    20.6.2013 12:55ŠZ
    za kolik máte pořízenýho psouna?
    20.6.2013 13:03john
    já za 4500
    20.6.2013 15:12Tabi
    Gab
    p.s. Rozárka sice byla mazlík, ale pubertu měla hroznou :D, to jsem mlátila hlavou o zem, co jsem si to přitáhla domů za bestii :D, když se jí něco nelíbilo, tak to dala jasně najevo, to já jen pro upřesnění ;), když je člověk ztratí, vzpomíná na to dobré, ale pro Tebe radši kompletní informace ;) ... ale přesto byla úžasná ...
    20.6.2013 15:55Tarsier
    Tabi, měli jste si nechat Ruprta, Ruprti jsou nejlepší :DDD
    20.6.2013 17:09Tabi
    Tarsier
    zase by pak ale třeba Nazgul neměl Kajču ve výkonu trestu :D a my teď doma Julču, Kryštůfek promine, jsme na ty holky nějak zatížení :D
    20.6.2013 19:19OL
    v sobotu jsme venčili na kšírách poprvé.v neděli sme nasadili kšíry,jestli vás zajímá jak,tak oba dva dny tak že laura dělala takový cirkus že sem ji držela za ocas a ten můj nasazoval.ječela,a zuřila tak že by mne,svého miláčka klidně pokousala.našli sme si u šeberáku bezva louku aby sme předešli nocování na poli,ale v neděli začali kopat.dnes že si ze synem přivstaneme ale na louku sme dorazili před 10.dnes sme se ani s kšírama nezdržovali,mám moc hodné psouny drží se základny,jako deky a přenosky.střídavě kopali a trochu běhali,vůbec sem je nemusela usměrnovat.vždy když odběhli se pěkně vrátili.většinou jen tak leželi v noře,odhaduju to tak na metr.zas se tam zapoměli ale naštěstí jen hodinu.chtěli sme odjet ve12 ale hodinku sme si pobyli navíc.sem se normálně klepala strachy přemýšlela jak to tam přežiju.sme přijeli domů vyřízení od horka,olina zapadla do budky a vylezla teprve nedávno.vypili celou misku,to je u mých rekord.moniko,a tvoji si nekopou noru?myslím že 1psouna by norovat nebavilo,moji kopou každý chvíli.mám moc správné psouny
    20.6.2013 22:55ajaksiczek
    Vzpomněla jsem si, jak se tady onehdy řešil můj pes (alias prý "lovec") a jeho soužití s psounem (alias prý "kořist")... Takže vážení, situace je teď taková, že psoun si udělal sport z honění hafana, kterej před ním hystericky zdrhá a končí to většinou tak, že sedím na gauči, na jedné noze psa, na druhé psouna a simultánně drbu... :D
    20.6.2013 22:59Gab
    Dobrý večer Moniko, Tabi, Tarsier, Lucies, Johne a Glam a omlouvám se jestli jsem na někoho ještě zapomněla :-) Díky Vám všem, že jste se podělili se svými zkušenostmi. Hlavně děkuji za upřímné názory. Moc ráda bych mezi Vás patřila a mohla Vám co nejdříve napsat : Tak už ho mám doma ! :-) Ale stále ještě nejsem na 100% rozhodnutá. Možná, kdybych ho viděla ve zverimexu, tak také neváhám... co to melu, určítě neváhám, jak se znám, tak bych bez zvířátka neodešla :-) ale u nás v ČB ve zverimexech psouni nejsou, objednávají je a cena v Pet center je 8900,- což mi přijde docela dost. Dnes mi volal pán z jednoho zveráče, že za 6000 by měl mládě, ale prý musím počkat až vylezou z děr a neví jak to vůbec bude vzhledm k povodním, jestli prý vůbec něc o vyleze :-( taky mi říkal, že tam mají nějaké dubnové a ti, že jsou dost okousaní... ??? Nevím co si o tom myslet. Že prý je úplně nejlepší kupovat psouna, který je malý jako křeček, že se nejléoe sžije s člověkěm tzn. hned jakmile vyleze mládě z nory. Nějk to nechápu, od dubna jsou to 2-2,5 měsíce.. to snad není moc, ne ? Proč by měli být okousaní ???
    21.6.2013 06:04john
    2-2,5 měsíce mi nepřijde moc, to mi přijde normální, zase si myslim, že by se neměli prodávat psouni, kteří teprve před pár dny přestali tahat mléko od psouní mámy. Myslím, že tím okousaný myslel asi to, že psouni si spolu hrajou a mají lisinky od toho, jak si trhaj chlupy, ale to doroste
    21.6.2013 06:49monika
    Gab, psoun k odběru je o dost větší, než křeček, nedávno si tu někdo koupil mládě ve zverimexu...bylo malinké, podvyživené, naprosto zbědované a smozřejmě zemřelo.

    Doporučte někdo Gab fotky nějakého alba, jak má být psounek velký, když je k odběru...
    Psouni jsou obvykle k odběru koncem června, většinou se rodí v březnu.
    Takže současné období je asi tím nejvhodnějším na pořízení mladého prcka

    OL - moji psouni v trávě nenorují

    Včera jsem nechala po bytě hodinu běhat Krakena. Sice se ke mě točil zadkem, když jsem mu šáhla do pračky nebo do brlohu, tak byl ztuhlej jak kámen, ale nekompromisně jsem ho čapla, chvíli jsem ho i pochovala a pomazlila. Zatím se s ním dá žít, i když je teoreticky nebezpečný a může kdykoliv zaútočit. Naštěstí už ho docela prokouknu
    21.6.2013 07:28Lucies
    Gab, můžeš já mám fotky, kdy měla Mimi cca 3-4 měsíce a je tam ve srovnání s dospělým psounem. https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=442. A ještě tady na některých fotkách je Mimi jako mrně https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=433. Jinak můžeš mrknou na alba Gumpa, ale tam jsou nejvíc sedmitýdenní, což je ještě hodně málo.
    - - - - -
    A tady je ta maličká psounka, co to nepřežila. Nechápu to hovado, co ji v tomhle stavu mohlo dát do zverimexu a nechápu ani prodejce, že takové zvíře přijal. https://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=631
    21.6.2013 09:34OL
    prý zas nebyla v tak hrozné kondici.byla ze začátku čilá.já by sem najela na dokrmování +SCHOPNÁ doktorka,u mne by měla vyhráno.holt tady má většina psounů smůlu.i když to majitelé myslí dobře,neumí to s nimi.---ten psounek u lucy má velké štěstí že kápl na lucy,u někoho jiného by už nežil.--
    21.6.2013 10:16Tarsier
    "holt tady má většina psounů smůlu"???? OL, to myslíš vážně?
    21.6.2013 10:19Tabi
    Gab
    já myslím, že to neustojíš a za chvilku nám to napíšeš :D
    tady dole je srovnání roční a cca 2 měsíce staré veverky a CDčka ;), souhlasím s johnem, to okousání může být výměna srsti , s velikostí nevím, jestli to bylo jen přirovnání nebo se bude snažit udat co nejmenší mládě, cena je hrozná, to už pak přestává být psoun a stává se pobíhající bankovkou :o)), vydrž, ten pravý někde čeká ;)
    21.6.2013 11:51OL
    jo.ten její měl.sidův taky.zato že sem nesouhlasila s tím že je JEN 2hodky venku mi napsal hnusný vzkaz.kecy.jako že když nevím co pro zvířata dělá at nekecám.no představ si že je ten tvůj 22h.Jen s těmi mříži.a vy tady na to nic.jako že je v poho.prostě co nám tady psouni nějaký ten rok vydrží je nás tady málo.
    21.6.2013 12:22Simča
    Gab
    my máme psouní slečnu třetím rokem. Je to užasný mazlík a společník, ale upřímně si myslím, že toto zvířátko moc do bytu nepatří...nebo aspoň do bytu "nového a krásného". Osobně bych koupi každému rozmlouvala a ani my si další nepořídíme. Možná to někomu doma funguje, ale já psouna zavřeného v kleci mít neumím a tak je byt náš stejně jako Piškotky. Podle toho to vypadá :c)
    Psounku jsme pořídili ve zverimexu, byla to láska na první pohled. Byly jí asi 4-5měsíců a byla dokonale vymazlená a u nás doma byla do týdne jako doma, mazlila se od prvního dne.
    K malému dítěti si toto zvýřátko moc představit neumím...dceři bylo devět let, když jsme Piškotku pořídili a se škrábanci a občasným kousnutím se musí počítat(né vždy se plně pochopíme a pak je tu říje...). Dcera je s psounkou kámoška, ale občas je to o nervy :c)
    22.6.2013 22:14monika
    Jee, Simčo, dlouho si nepsala, viď? :-)
    --
    Dnes se Kraken celý den tulil a taky celý den značkoval po bytě...není vítr, tak ten smrad po vytření nejde ani vyvětrat...to zvíře je opravdu můj trest za vše :-) Ale aspoň jsme měli jeden hezký den...ale bojím se ho teda pořád, ale dnes byl v nějakém lepším rozmaru, tak ani nepouštěl hrůzu...
    26.6.2013 01:20Petr
    Ahoj chovatelé,
    mám jednu čtyřletou psounici a před pár dny jsem jí pořídil dvouletou kamarádku, aby nebyla sama. Jenže je problém, ta starší "domácí" na ni cvaká zubama a kdyby se k ní dostala, tak ji asi zakousne. Zatím je tedy držím odděleně a nechávám je si čmuchnout přes mříž, aby si na sebe navykaly, ale nevím, jak dlouho to navykání může trvat a jestli se vůbec spřátelí. Nemá někdo z vás s něčím takovým už zkušenost? Díky za každou radu:-)
    26.6.2013 07:59Lucies
    Ahoj Petře, já jsem k tříleté psounce pořizovala taky starší kamarádku. Tenkrát jsem je na seznamování vzala do cizího prostředí a měla jsem je ve dvou klecích a prohazovala jsem, aby si navzájem zvykaly na svoje pachy. Pak jsem je nechala spolu běhat, ale pořád jsem byla připravena zasáhnout. Trvalo to možná týden? Ale pak už se od sebe další roky nehly. Neboj, určitě si zvyknou, jen to chce čas. Ještě bych ti ale doporučila jednu věc, abys nechal pro jistotu udělat vyšetření trusu a nové posunky - pro jistotu. Sbíraí se tři dny bobky do lahvičky s pár kapkama vody, aby nevyschly. Je to jen taková prevence, ale kdyby náhodou...
    26.6.2013 12:09Petr
    Ahoj Lucies, díky za uklidnění:) Taky je občas prohodím, to pak ta starší zuřivě všechno očmuchává:-) Ale vzít je do cizího prostředí mě nenapadlo, tak to taky zkusím, aspoň se starší nebude cítit tak sebejistě a taky nebude mít pocit, že jí mladší leze do rajonu:-) To s bobky vím, čas od času to nechám vyšetřit i té starší, protože ji přes léto někdy beru na chalupu a běhá tam volně a člověk nikdy neví, co kde číhá za parazity... Tak moc díky, snad budou brzy kamarádky:-)
    26.6.2013 13:23Lucies
    Nemáš za co :) Jinak je fajn, že máš zodpovědný přístup k těm preventivním kontrolám :)
    27.6.2013 20:01Simča
    Ahojky všichni, nějak to poslední dobou nevycházelo, ale občas si tu pročítám vaše zprávy :c)
    S Piškotkou je život vskutku zábavný...přes zimu byla ten nejhodnější psoun na zemi...jen se převalovala v peřinách a stále se chtěla tulit a mazlit. Na jaře se probudila a hned začala s říjí :c) Takže nás opět nenechala vyspat, ale jinak jsme ji zvládli na jedničku...již jsme profíci! No a opět začala demolovat byt, dělá to nenápadně, nicméně soustavně. Právě jsem ji sundala dnes již po páté ze stolu a stále ji to nepřestalo bavit.
    30.6.2013 12:48OL
    včera sme zas venčili,3hodky,běhali jak čerti,nekopali,do nory jim pořádně napršelo.ještě že jsme šli dva,včera by jsem je nezvládla.syn si vzal čtení ani chvíli si nepočetl fakt byli jak dva čerti.už venčíme bez kšír