od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Červenec v roce 2013
  • Zobrazuji 78 zaznamu.
  • 1.7.2013 06:09monika
    My venčili včera :-) Vzali jsme Boženku na tůru (Oskar byl zase agresivní, tak byl za trest doma), navíc by jsme toho tlusťocha tak daleko neunesli.
    Boženka včera ušla pěsky možná 3-5 km v terénu :-) Špatně se to odhaduje, když ji člověk střídavě chvíli nese v přenosce a chvíli běží. Ale jedno je jistý, od jedný chvíle byla chudák uplně KO a nechtěla chodit, tak jsme ji museli nosit :-)
    To bylo něco, unavit tryskomyš :-) Vůbec jí to neuškodí, doma jen zlobí a je to vypasený buřtík, tak se pořádně proběhla po lese. Taky jsme nepotřebovali vodítko, chodila pěkně po pěšinkách.
    2.7.2013 18:47OL
    sme venčíli včera slabé 3hodky a já dnes sama.dnes byli celkem hodní tak sem je zvládla.laura je vyřízená ale olíš si klidně šmejdí po bytě.
    4.7.2013 21:30monika
    Tabi, Majko, Mio, Jindro?
    Jak se daří Julče, Žandě a Ňufíkovi?
    Podrbání všem...
    U nás bydlí zase Kraken a asi to tak pár měsíců zůstane... :-(
    5.7.2013 19:38Glam
    ahoj všem, můžete mi někdo říct, jestli jsou psouni přes léto abnormálně aktivní? mi totiž přijde, že se úplně zbláznili poslední dobou...už mi jaksi dochází síly..čekala jsem, že budou aktivnější než v zimě...ale toto.to už je dobrej masakr, musím říct, že ted během tří týdnů nám zničili byt více než za celých těch 10 měsíců, co už je máme.....jinak škubánek a jeho paleček-úplná paráda už :-)
    5.7.2013 21:48monika
    Glam, jsou...pomáhá vzít je na 5-15 km procházku do terénu :) Pak se válí jak zabitý dva dny i jindy přeakčnělé tryskomyši :)
    5.7.2013 22:02Glam
    já bych je vzala hned, kdybych je mohla dát na kšíry.....už jsem se tady na to ptala, a myslím, že to byl john, a doporučoval mi nějakou vitamínovou tubu nebo něco takového a jak se na ni natahujou, tak jim je připnout...nj, jenže my máme výborný kšíry přes hlavu...nic jinýho neměli.... :-(
    7.7.2013 20:13Tabi
    monika
    chjo, to Ti nezávidím :(

    Julča je šikovná, drží se, dneska jsem ji viděla, jak dává kartáč plyšové kryse z Ikey :D:D, myslím že je v poho :D
    8.7.2013 07:52john
    moniko, on tě to ten Oskaro-Kraken snad dělá schválně.
    Jinak ujal jsem se Žanety a musím říct, že jsem až překvapenej, jak si sedli. Od prvního dne mohli být hned spolu a nesežrali se. Taky to může být způsobeno tím, že Žanda už je starší, větší a zkušenější, takže mu to asi hned vysvětlila. Ale musím říct, že Godric je teď hrozná mazlivka, jak vidí, že chcem pohladit žanetu, tak okamžitě přiběhne a vecpe se pod hladící ruku :D
    - - - - -
    Tady nějaké nové fotky
    http://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=697
    8.7.2013 11:10monika
    Jéé, Johne, tak to je dobře :) tak už máš dvě myšky, to je dobře, že se Žandy ujal někdo, koho známe. Doufám, že Majce nebude moc smutno...a když jo, tak se přijede podívat, ne?

    Jinak Boženka už měla od Krakena zase strupy, za krkem i na břiše. Vždycky, když je Kraken Kraken, tak je na ní ostrej a protivnej. Takže už jsou od pátku oddělený a máme zase dvě klece.
    Ale musím říci, že to funguje. Boženka má více volna, nebojíme se o prsty pokaždý, když otevíráme klec :) No a Kraken je mírnější, když je bez ní. Včera jsem ho dokonce i pochovala, zapla kšíry a šli jsme na chvíli ven. Respekt mám, ale když je bez ní, dá se s nim líp vyjít.

    Stejně to je teda něco...koupili jsme si dva, aby jim nebylo smutno. A musíme je mít rozdělený, aby jí neubližoval...
    No ale co se dá dělat. myši jsou asi jakž takž spokojený
    8.7.2013 11:33john
    Jo, říkala, že když pojede okolo, tak se staví :) Hele a jseš si jistá, že za to může Oskar, ty to na něj svádíš, ale třeba mu Boženka nadává a on si jednoduše ty urážky nenechává líbit.
    8.7.2013 12:41monika
    Něco na tom být může, půl roku dostává čočku on (i když je o půlku větší), půl roku pak ona :) Ale stejně měly naše myši trochu smůlu, vůbec se k sobě moc povahově nehodí, každej je uplně jinej.

    Ale včera večer jsem otevřela klec a Boženka k němu vlezla, několik vteřin se krásně mazlili :) To jsme my lidi na ně uplně zírali :)

    Ale stejně je nechám odděleně aspoň pár týdnů. Občas je k sobě dám třeba na pár minut, ať na sebe nezapomenou, ale klec budou mít každý svou. Aspoň Oskar bude klidnější a budu ho moci brát častějš ven, ať má nějaký pohyb.
    - - - - -
    Tabi, nemáš fotku tý Julči, jak drbe Ikeamyš? Myslíš takovou tu bílou minimyš?

    Já jednou tyhle myši koupila dvě, dala jsem je přítelkyni mýho táty, ať je doma narafičí, až půjdou s mym tátou někdy z hospody :) Prý byla velká sranda :) Už je to dva roky a průběžně na to pořád vzpomínají :) Táta blbě vidí a fakt si chvilku myslel, že je tak ožralej, že vidí bílý myši :)
    Tak ty myši zůstaly sedět na stolku, kde má táta pitivo :)
    8.7.2013 16:03Simča
    Včera jsme po dlouhé pauze vyrazily s Piškotou ven. Ještě cestou v přepravce dostala ze stresu průjem a vše pokakala a následně si v tom vymáchala bříško! Fuj!!! Bohužel jsme na to přišly, až když jsme jí nandavaly kšírky a dceři seděla na klíně :c( Takže páchla přepravka,psoun i dítě! Venku nikdo nebyl,tak jsme tam vydržely hodinku....psoun si vesele hopsal v trávě :c) A po cestě domů nás čekalo vykoupat psouna, dítě a vše hodit do pračky!!! Bezva akce, nevím jestli to v nejbližší době zopakujeme. Nejrostomilejší byla Piškotka, když vykoupaná ležela v mé posteli, vyhřívala se na sluníčku a její výraz byl jasný: "Již nikam nejdu!"
    8.7.2013 18:24Marie Kavanová
    Jéje, johne, ty fotky jsou boží, jak na ní stojí, potvora :D To jsem fakt ráda, vypadá to, že jsou spolu moc spokojení:) Žanda byla poslední dobou strašně nevymazlená, bylo vidět, že jí chybí psouní společnost... Já jsem teprve teď přijela domů a vážně tu smutno je, hlavně ta prázdná klec... Nepotřebujete někdo klec? Je to tak cca 80x55x75 s třema poličkama. Kdyžtak vyfotím. Daruju anebo jí odvezu na sběrnej dvůr ;)
    8.7.2013 19:04OL
    mí včera rejdili 2hodky ráno na louce,můj si jel nakoupit tak nás vyhodil na louce a jak nás pak vyzvedával zíral na to jakou si postavily noru.podle klacku má přes metr. a odpoledne jsme ještě jeli 2hodky,dnes jsme byli z výletu všichni tři zmlácení tak sme se doted povalovali v posteli.simčo,já si myslím že jeden psoun má z výletu stres.minulý týden sem se stavila u cesty na merunky a ty ludry mi zdrhly dírou co si vyhlodaly v přenosce.lítaly pod sedadlama a nemohla sem je chytit.všechno dělají společně.myslím že samotnou lauru ani olinu by nebavilo samotné norovat.každá kope chvilku pak poběhají zkontrolují se,očichají a dou si po svém.
    9.7.2013 09:00Tabi
    john
    to je paráda, že je Žanda u Tebe a vypadá spokojená ;)

    monika
    bohužel nemám, ale zkusím příště něco ulovit ;) koupila jsem Julči tu
    černou
    9.7.2013 21:24Glam
    ahoj vsem...tak me dneska skubi pokousal....bez duvodu.....takze ze by prvni poslicci nasi prvni rije? p.s.pekne se do me zakousl, jsem ho setrasala :-(
    10.7.2013 08:09john
    tabi, zatím to vypadá v pohodě. Zjistil jsem, že dva psouni nežerou jako dva psouni, ale jako čtyři. Ty se furt futrujou, se asi bojí, že to sežere ten druhej :D
    No a pak ještě, že vážim tolik, jinak by mi Žanda vzala snad i peřinu, jakejkoliv hadr, triko rve pod postel. Dokonce si přitom i něco povídá, když to tam rve, chudák z toho musí bejt normálně sedřená :DD
    10.7.2013 09:39Ales
    John...Zanda zere za dva i sama, si to pamatuju, jak jsem ji hlidal:)...jo a vsechno stele, to ji bavi. Jsem ji doma postupem casu nashromazdil trika, mikiny a deky a cely den je vydrzela stehovat a stlat a dusat. Je desna hospodynka...:)
    10.7.2013 10:53Lucies
    Johne, to je super :) Mimi je taky hospodyňka, pořád něco tahá do klece. Vyřadila jsem holkám peřinu a povlíkla jsem jim ji do dalšího vyřazeného povlečení. Mají to mimo klec a Mimi se tím zabaví na celé odpoledne. Vendy většinou trochu ustele moji postel a jde si lehnout (do postele - samozřejmě). Do klece Vendy odnáší věci jen sem tam (teda hlavně moje oblečení, co zrovna nechám na posteli).

    Moni, přeju ti hodně sil ve spolubydlení s Krakenem
    10.7.2013 13:35Tabi
    john
    je to spořivá ženská ;), ví, že se to jednou bude hodit :D

    já byla včera venčit Frenkyho a Emilku Jitce, tak nejdřív byli trochu nedůvěřiví, Emča se osmělila rychleji a zatoužila po mých šatech, byla jsem teda zlá teta a nedala jsem jí je :D, Frenky se pak taky odvázal a začali po mně oba lozit, až jich bylo všude plno :), do klece jsem bohužel musela použít rukavice, ale uplatila jsem je pak pamlskem ;), proti Julči jsou oba macánci, ale moc hezcí a mazliví, Frenky si do mě sice jednou jemně hlodl, ale vyloženě jsem mu nešmakovala ;)
    12.7.2013 13:00monika
    Tabi, to je ona, táta má tytéž v bílé :)

    Krakenovi ještě pořád nevypadl kývající se horní hlodák (už asi dva měsíce).
    Takže v pondělí mám zavolat na veterinu panu Pokornému a vymyslíme termín na návštěvu na příští týden.
    Mám velký strach z té odontomy i z artrózy :( Tak nám držte palce.
    Aspoň, ž Boženka se má báječně, to je spokojené zvíře
    12.7.2013 14:41Tabi
    monika
    budu se snažit ulovit, jak dostává kartáč ;) a Krakenovi držíme palce!
    14.7.2013 20:49monika
    Tabi děkuju....
    Zdravíme všechny, máme za sebou náročný víkend. V pátek se nám při venčení ztratila Boženka, pořád jsme ji viděli a najednou zmizela ve vysoké trávě, byl to okamžik (tak 5 vteřin). Hledali jsme ji skoro třičtvrtě hodiny, pomáhali i cizí lidi. Z jedné strany louky byl sráz k vodě a řeka, z druhé křoví a za křovím vesncie, ze třetí strany hospoda a fotbalové hřiště. Začínala jsem si připouštět, že už jí možná nikdy neuvidíme. Bylo mi hrozně. Naštěstí Boženka se našla, vrátila se ke kleci, kterou jsme na louce měli, zatímco jsme ji hledali po všech čertech. Když jsem ji tam přes slzy v očích z dálky viděla, myslela jsem, že vidím přes zaplavené oči dvojmo a že to je Oskar...V té kleci byl Oskar. Zatímco jsme ji hledali, Oskara jsme do ní zavřeli. Asi si něco spolu špitali, nebo se tam pusinkovali přes klec, zatímco já měla náběh na totální stav histerického zoufalství. To shledání pro mě bylo hodně šťastné, asi moc šťastnějších lidí na světě v tu chvíli nebylo. Nevím jak výletnice, ta se tvářila, jako že vše je v pohodě, možná by se jí na svobodě líbilo. Ale možná je u nás přeci jen ráda, když se vrátila ke kleci, kde jsme měli základnu.
    Oskarovi se o víkendu dost zhoršily zuby, spodní mu hodně přerostly, to mu ale nebrání v pokusech nás pokousat, cvaká a piští, jak kdyby mu tam zub nepřekážel.
    Doufám, že si na nás vet najde čas hned zítra, mám mu zavolat odpoledne. Vzhledem k Oskarovo běsnícímu stavu se to bez narkózy asi neobejde...
    Dnes jsme byli ve zverimexu, kde jsme koupili Oskara. Měli tam miniaturní samičku psounici...Asi máme s přítelem nějakou psychickou poruchu, ale málem jsme si ji koupili...Doufám, že se brzo prodá, aby mě takový nápady na další psounici přešly...ačkoliv dva, nebo tři, nevyjde to nastejno? :)
    Tak se tu mějte a zítra držte Krakenovi palce...
    14.7.2013 23:16Lucies
    No hlavně, že se Boženka vrátila. Ufff :) Normálně se nechej pojistit na infarkt, protože ještě pár zážitků při venčení psounů a jsi jasná :D Jak moc je ta psounka maličká?
    15.7.2013 06:10john
    Moniko, jsem rád, že to dobře dopadlo.
    V pátek jsem venčil Godrica a Žanetku a rozhodl jsem, že až budu mít čas, tak ti prostě musím zavolat a jít s tebou venčit, potřebuji je naučit bez vodítka. Ten pátek to bylo utrpení, já jsem lítal s vodítkem na jedné straně, Lucka s Žandou na druhé straně zahrady. Občas jsme se potkali a v jednu chvíli jakoby se domluvili, oba si sundali kšírky a okamžitě jako naschvál běželi na opačné strany. A taky už jsem v pátek dával jídlo Godricovi potají stranou, protože se mi zdá, že se chudák k tomu jídlu ani nedostane a všechno mu Žanda sežere:DD
    Ale stále si spolu dobře rozumí, tak jsem rád a jako bonus je Godric mazlivější a Žanetka je pracovitější :D
    15.7.2013 07:07monika
    Luci, psounka je uplně mini :-) Narodila se prý v květnu, docela tomu i věřím. Už má dlouhé nohy, ocásek, docela velkou hlavu, ale tělíčko takové pidi a srst má taky uplně mláděcí...Přítel ji viděl a říkal - ,,To je podle obličeje určitě samička" :-) Tak mi to bylo divný, do zveráčů dávají vždycky kluky. Ale taky mi přišlo, že to musí být samička. Dokonce tam i psali, že se jmenuje Maggie, tak to asi opravdu byla samička.

    Johne, já vás moc ráda uvidim, ale jsem na tom časově teď hrozně blbě, nějak se se mnou nedá nic plánovat dopředu :-(
    Ale až budu mít někdy čas jít venčit, tak ti prostě zavolám a třeba zrovna budeš mít čas(ale bude to na poslední chvíli).
    Ale nevím, co bych tě mohla naučit. Ono to je spíš v těch psounech. Buď se drží u klece, nebo jsou útěkáři. Většinou napřed se drží zpátky a pak zdivočí a začnou zdrhat. Hlavní je velká louka a nikde nic. Pokud s nimi budeš chodit někam do terénu, nebo někam, kde je to pro ně nepřehledný a nějak zajímavý, tak se nikdy na místě nebudou držet. Třeba v borském parku se vůbec venčit nedají. Ani u babi na zahradě. Chce to fakt rovnou louku a pokud možno široko daleko nikde nic.
    Na zem deku. Vedle deky přenosku, nebo něco, kam se můžou schovat. Ale psoun nidky nebude pes a nikdy se nenaučí vůbec neutíkat. Vždycky je to zápřah pro lidi, co hlídají.
    15.7.2013 08:45john
    moniko, to, že nebude utíkat v to nevěřím. Jen bych potřeboval naučit ten moment, kdy už se mam rozběhnout a chytit ho a kdy ho mám ještě nechat bejt. Ale ani jsem nevěřil tomu, jak je hrozně rychlej, když běží. To je fofr :D
    15.7.2013 09:27Marie Kavanová
    Johne jsem moc ráda, že se snáší bez problémů a mají se u tebe tak dobře:) S tím venčením - jak říká Monika, doprostřed velké louky a zkusit to, ono to časem vychytáš, že na nich poznáš, kdy už to zdrhání myslej vážně. U Žandy tenhle proces trvá většinou půl hodinky :D Oni jsou zpočátku takový vyplašený, tak se drží u přepravky a postupně zvětšujou pole působnosti. Zkus to a časem poznáš :) Děkuju moc ještě jednou!
    15.7.2013 09:53Lucies
    Moni, já mám obě holky ze zveráku, takže by to klidně mohla být holka. Spíš jsou rychleji rozebrané a pak tam zůstávají kluci. Jinak držím palce, ať dopadnete dobře u Pokorného. Stejně, pokud mu bude dělat RTG, tak by Krakena musel přispat tak jako tak.
    15.7.2013 15:38Tabi
    monika
    řeknu Ti, vy se s těmi myškami nenudíte :o), hlavně že to dobře dopadlo ;)
    dej vědět, jak Oskar, budem na vás myslet
    16.7.2013 06:40monika
    Ahoj Tabi,

    Oskar je na tom špatně. Včera mu vet vytrhnul ten zlomenej zub, prý ho to hodně bolelo. Co je ale horší je to, že má jednak odontomu horních a jednak má celou spodní řadu stoliček uplně zkažený. Na jedné straně stoličky vůbec neměl. Prostě mu uplně shnily. Zůstaly mu tam jenom kořeny.
    Takže jednak nás trápí odontoma, jednak ty shnilý zuby. Když pominu to, že se některá zvířata neproberou z narkózy, tak jsme hůř už dopadnout včera ani nemohli.
    Tim, že stoličky shnily uplně je nemá jak vytrhnout. Pokud budeme chtít stoličky řešit, musel by na operaci a to prý dost ošklivou. Psouny tyhle zákroky prý hodně bolí a často přestanou jíst a pojdou hlady.
    Jinými slovy, všechno je nahovno a chudák Oskar si ještě užije.
    Přibližně za měsíc mu budou trhat ten hlodák, co vyroste (ten mu vytrhnou napořád, takže bude bez hlodáku). Pokud by se odontoma zhoršovala i pak, tak je otázka, co dál (asi víte, jak se to řešilo u Luci). U Oskara by zatím vytržení zubu mohlo pomoci a nemoc zpomalit.

    A pak se uvidí, co dál s těma stoličkama. Jistý je, že trpět asi bude jako kůň :( Jestli se dáseň od zkažených zubů zanítí, bude to špatný. Ale zákrok preventivně před zanícením by ho bolel prý hodně a dlouho.

    Včera byl po narkóze relativně dobrej, dnes sem mu dala lék na bolest, co jsme dostali, tak snad bude dobrej i dnes.

    Ale co se týká těch zubů - vzkaz pro vás všechny - krmíme jen senem a směskou versele laga lehkou pro činčily a sem tam mrkev, nebo jinou zeleninou.
    Veterinář mi řekl, že to je špatně. Psoun nemá jíst žádný směsi. Hlavně žádný ovoce, žádný ořechy. Kromě trávy a sena nic. Ani mrkev. Pokud mrkev, prý jen nať. Včera jsem bohužel sama viděla, jak to s ,,doporučovaným krmením" versele a s doporučovanou zeleninou dopadlo. Hlavně žádnou slunečnici, hrozinky, žádný ořechy. Prostě kromě sena a trávy prostě nic.
    Dneska jsem všechno versele vyhodila do koše. Myši holt budou jen o trávě a senu, budou si muset zvyknout a snad se zkažené zuby nebudou zhoršovat :-(
    16.7.2013 07:23john
    moni, to jsi mi teď docela vyrazila dech. Doufám, že to s Oskarem nějak v pohodě zvládneš.A když píšeš vytrhnout hlodák, tím myslíš oba, nebo jen jeden? No, s tím krmením taky docela dobrý:(
    16.7.2013 08:40monika
    Johne, s tim hlodákem zatím nevím...mluvili jsme o jednom, ten druhý zatím vypadal na rtg nezasaženě ale těžko říci...pokud by ale vytřžení horního jednoho nepomohlo, musel by vet pak vytrhnout i druhý horní a zároveň oba spodní (protože by spodní Oskar neměl jak obrušovat.
    Pak by byl bez hlodáků a jídlo (seno) bychom mu museli mlít v mlínku, nebo stříhat nůžkama, protože sám by ho jíst bez těch hlodáků nemohl.
    16.7.2013 10:09Tabi
    monika
    chjo, nevím, co na to říct, ta prognóza není vůbec veselá :(, kdo ví, jestli nebyl tak urputný i kvůli těch zubů, všichni víme, jaké jsou bolavé zuby :(, ale co dál ....
    16.7.2013 10:54Tarsier
    Moni, to jsou teda zprávy :(, chudák Oskar. Budu držet palce. A asi je čas, abych taky trochu přehodnotila, čím krmit. Kdyby to záleželo jen na mně, tak jsem striktní, ale bohužel přítel Ruprtovi pořád něco podstrkuje a nenechá si to rozmluvit. Moni, je to na těch stoličkách vidět? Nebo si Oskar od vás do tlamy kouknout nenechá?
    16.7.2013 11:47monika
    Tarsier, Zuby (teda spíš nezuby) jsem viděla...Oskar byl v narkóze, tlamu měl otevřenou, tak tam bylo vidět krásně...prostě na jedné straně stoličky, na druhé straně černé zbytky...spíš teda jen dáseň a černé tečky...zuby se tomu říct nedá...divný je, že na druhé straně ty stoličky vypadali uplně normálně. Možná to má Oskar jako já, taky koušu jen na jedný straně
    16.7.2013 18:20Nazgul
    Moniko, já tohle zažil se svými psouny. V narkóze byli nesčetněkrát, a vždycky se probrali, i José, když byl vetchý stařec. O celou řadu stoliček přišel José i Kajča, a zvládli to. Veterinářka sice říká, že neví, čím to ten Kajča vlastně kouše, jídlo mu trvá dlouho, ale hlady neumřel. Takže hlavu vzhůru.

    Co se týče krmiva, doporučovala mi Versele Laga Cuni complete, což není směs, ale jen jedna složka, a to sušené travní granule. Problém je, že to psounům moc nejede, a i když to sežerou, dost po tom hubnou. Takže jsme se nakonec dohodli, že pestřejší strava není na škodu.
    17.7.2013 07:38monika
    Nazgule, díky za tvůj příspěvek a všem za podporu.
    Uvidíme, jak to Oskar zvládne.
    Včera byl celý den malátný, když jsem ho navečer pustila, akorát přede mnou zalejzal na divný místa, kam normálně nechodí a byl přejetej.
    Ale večer uplně náhle ožil, začal dokonce i zlobit a šmějdit po bytě, chtěl si zaběhat v pračce (což jsem mu samozřejmě nedovolila). Přišel se sám i pomazlit, po měsíci si mi položil v náručí na záda a chtěl chvilku drbat bříško.
    Abych o něm nemluvila jen hezky, tak samozřejmě taky značkoval a smrděl jako tchoř, koupelna po 5 vytřeních večer smrděla ještě teď ráno...
    Když jsem vstávala a otevřela klec, přišel mi do klína. Ale lék na bolest ze stříkačky jsem do něj musela narvat násilím. Ale bránil se statečně, sílu má, je to pašák. Ale když sem mu dala pokoj, vypadal, že se nezlobí. Ale to nejhorší ho teprv čeká. Kdybych mohla, vyměnila bych si to s nim
    17.7.2013 10:11OL
    chudák oskar.a jak si přišla na to že má tvůj veterinář pravdu?je to holý nesmysl.já krmím vším možným a ty dvě jsou v dobré kondici.a neustále mají plné misky granul.nemám dýni tak louskají slunečnici a té mají taky skoro pořád plnou misku.akorát oskarovo tělo zhuntuješ a dostaneš ho do špatné kondice.a hlavně drobná b. granule rozhodně sebrat nepotřebuje.a ch. proti ořechům nic nemá jen proti těm mandlím a arašídům,ty prý mívají plísně.a rozhodně to ch. ví líp jak ten tvůj v.---a jak matýsek umřel,jak měl ten nosík zahnisaný myslím si že je to od toho jak si mockrát vyrazil zuby.a oskar měl často vyražené?ty dvě měly totiž snad každá jen jednou co si pamatuju vylomený zub.a stravou to vůbec není.ty potíže --sem venčila předevčírem sama,2a půl hodky a pak začaly lítat jak dva čerti ale najednou letěly do vysoké trávy sem lapila lauru a olina mi tam vlezla ale sem viděla kde se tráva hýbá tak sem olinu našla a mazaly sme domů.dnes se chystáme zas
    - - - - -
    jsem na ty nesmysly co sem píšete naštvaná.víš co,jez si sama co je zdravé a svoje psouny neterorizuj dietama
    17.7.2013 12:00ajaksiczek
    Chylíková nemá patent na rozum! Nemusí mít ve všem pravdu! Ale nedivím se, že je na OL milá, když z ní má podle všeho výbornej kšeft...
    Přijde mi prostě uhozený tady takhle začít kritizovat někoho, kdo má trápení se zvířetem. Navíc v situaci, kdy kritik není schopen vyplodit alespoň jednu jedinou větu, která by alespoň trochu dávala smysl!

    Moni, držím pěsti, bude líp ;)
    17.7.2013 12:50Ales
    Holky nehádejte se...:)...co vet to názor a čert aby se v tom kolikrat vyznal...:)
    17.7.2013 13:19john
    Ol, nechci říkat, co mají jíst a co ne. Ale pokud se podíváš na fotky kde zijou v přírodě, tak tam rozhodně nejsou ořechy, ani semena dýně. Je tam pár keřů a travy, nic víc
    - - - - -
    Spíš mi přijde od tebe zrochu nekorektní tady napadat moniku
    17.7.2013 14:25Tarsier
    "Neterorizuj dietama" - to je zase hláška. Já bych spíš považovala za terorizovaní, když se psouni krmí sladkostmi, masem a podobnými nesmysly. Zkracuje se jim tím život, protože jejich zažívání je dělané na seno a trávu. Nic se nesmí přehánět. Sice dávám psounovi zrní, zeleninu, někdy i ovoce (ale o to moc nestojí), ale i krmení má svoje hranice. Připadá mi nefér zrovna od OL říkat Monice, že psouna dietou terorizuje.
    17.7.2013 14:32Klára
    Ahoj, ráda bych se zeptala zda nevíte, kde by se teď dalo sehnat nějaké psouňátko. Četla jsem, myslím od Moniky, že v nějakém zverimexu mají. Tak bych se ráda zeptala v jakém. Díky za odpověď Klára
    17.7.2013 14:43Tarsier
    Klára, ta od Moniky byla nejspíš z Plzně. Pokud jste odjinud, zkusila bych na netu vyhledat prodejny a obvolat, jestli psouny mají. Nebo zkusit chovatele pana Šimona - tady v tom odkazu dole je telefon http://www.kralici.cz/psouni/pages.asp?f=chcete
    17.7.2013 15:56Juditte
    for Klara..maji psouna v tom zverimexu akvazoo v Dolnich Pocernicich..stoji tam 4.900 a prodavaci se mu tam venuji,takze neni uplne plachy..mame odtamtud naseho Bobese..je vymazlenej a spi s nama v posteli..taky vim ze maji 2 ve Sterboholich jak je interspar..stoji tam myslim pres 6.000,ale jsou tam chudiny zavreny v takove male kleci a ze by se jim tam venovali..to asi ne..od pana Simona nevim..ne vsichni jsou s nim spokojeni...
    17.7.2013 22:20Nazgul
    Co se týče léků na bolest, já je většinou nedával. Třeba José se po náročné operaci choval úplně normálně a žádné známky bolesti nejevil. Tak jsem ho zbytečně netrápil nějakými léky, jejíž aplikaci nesnášel.

    Analgetika dostával akorát Zoro, když měl vyhřezlou ploténku. Bez nich ležel celé dny zkroucený v kleci, po nich vždycky celkem ožil.
    18.7.2013 10:23OL
    milá ajo.bude lepší,když to uděláš jako nazgul,ten mne nečte.já jeho taky nemusím.mít psoun zaracha do postele kvůlitomu že v posteli nasází bobky je pro mne ´´přecitlivělé´´moji psouni měli možné i nemožné nemoci,bohužel tisíce jsem vyhazovala jinde,to jsi sem ještě nechodila.to by mi až tak nevadilo,ale zbytečně psounek bral měsíc léky k ničemu.myslím že na rozdíl od tebe,schopného d. poznám.sladkostmi nekrmím nevím proč to sem napsali.a ty dvě,žádná hrozná nemoc je nepotkala,mají7 let tak klidně napíšu jak to tady někdo psal prý že někdo krmí senem a jeho psouni se dožili 10let je nesmysl.moji včera 2 apůl hodky kopali,doma si odpočinuli a pak je přepadl strašný hlad.a nedovedu si představit že mají k večeři nějaké seno.dali si granulky a v noci ještě zmizel meloun který velice milují.ale at se nad tím monika zamyslí,její oskar jedl zdravě,nevím co to měla za granule ale asi nějaký dietní hnus,sem si je v štěrboholích,tam mají v tom zveráku výběr,prohlížela se mi tam nějak žádné krom těch co kupuju nelíbili,moji jedí nezdravě a zkažené zuby ani nemocné nikdy neměli.
    18.7.2013 12:44ajaksiczek
    OL -> jak víš, že nepoznám schopného doktora? máš doma v mrazáku u kuřecího masa pro psouny i věšteckou kouli? hehe, fakt mě bavíš, pokračuj prosím...
    18.7.2013 12:51monika
    Oskarovi se pravděpodobně zkazily zuby po Versele Laga pro činčily v kombinaci s mrkví.
    Protože Oskar nic jiného skoro nežral (když nepočítám seno a trávu).
    Jinak všem děkuji za zastání, ale já si z některých příspěvků nic nedělam.

    Především děkuju Nazgulovi za příspěvky, pokud řešil něco podobného a psouni to snášeli dobře, budu se modlit, aby i Oskar to zvládnul dobře.
    Jisté je, že Oskar je od vytrhnutí zbytku zubu mnohem přítulnější, asi byl opravdu protivný od bolesti toho hlodáku. Ukáže čas.
    18.7.2013 13:45Tabi
    monika
    kéž by se mu trochu ulevilo, je to blbý příměr, ale my nechali v květnu Sance (14) ještě vyčistit zuby a špatné vytrhnout - což bylo 19 zubáků :))) a viditelně se zlepšila, však každý ví, jak zuby potrápí ...
    myslím na vás, držte se***
    - - - - -
    19.7.2013 08:57Tabi
    http://tvnoviny.sk/sekcia/domace/archiv/na-rano-sysle.html :o)
    21.7.2013 22:55Markéta
    Moni, nějakou dobu jsem tu teď nebyla a čtu, co máte za trápení s Oskarem, tak mě to mrzí.. A držím palce, ať to všechno dobře zvládnete! Co se týká toho krmení - asi bych úpně nějak drasticky neměnila, na co je zvyklej, aby nepohubl a nebyl slabej, po případných zákrocích bude síly potřebovat. Je to možná divní přirovnání, ale vzpomínám, jak se u nás doma krmil pes - ne vyloženě nezdravě, ale rozhodně taky nebyl jen na granulích. A dožil se krásného věku, byl spokojenej, veselej a malinko macík :-) Říkám si - všeho s mírou, víš.
    22.7.2013 08:43monika
    Ahoj Markét,
    Taky mám dilema...já se na to krmení tak naštvala, že letělo do koše hned co jsem přijela z veteriny.
    Bohužel jsem nic lepšího zatím nesehnala :-(
    Oskar je spokojenej, baští normálně seno i travičku. Sice oba s Boženkou pořád čekají, kdy dostanou něco normálního (jako třeba granule), ale hlad mít nemůžou, protože ta kvanta sena a travičky, co spasou, nejsou zanedbatelná :-) Bohužel tady v Plzni už je tráva všude spálená, nepršelo dost dlouho, tak už za chvíli nebude co trhat....
    Oskar je zase pořádný mazel, asi ho už nic nebolí. Oba se chodili celý víkend mazlit.
    Za týden jsem se se vším tak nějak začla smiřovat. Snad to nebude tak černé, jak jsem se cítila v pondělí a snad obě myši čeká ještě dost pěkných dnů.
    Nějaké krmení budu muset pořídit. Zatím ale nevím co. Jitka mi poslala odkaz na jedno krmení (od Versele, ale jiné, než jsme měli do teď), ale když jsem na krámu četla složení, moc vhodný mi to taky nepřišlo. Psouni by prý neměli jíst nic, co obsahuje obiloviny. Mám prý koupit nějmaký granule jitrocel s vojtěškou a další trávy, ale to jsem tu zatím nikde nesehnala.
    No, uvidíme....

    Tabi,
    To jsou furt nějaké skandály, Bartošová, politika...konečně ve zprávách něco pořádnýho :-DDD I když ve slovenských... :-D
    22.7.2013 10:27Matylda
    Moniko, já myším kupuji v člověčích prodejnách různé druhy neobilovin - pohanku, lněné seminko, ostopestřec (ten milují ale dávám ho jen malinko, prý podporuje činnost ledvin) čočku, cizrnu..., no prostě co tam najdu. A většinou jim to chutná. A přidávám byllinky (JR farm). Třeba ti to jako inspirace na náhradu směsek bude užitečné.
    22.7.2013 10:45Lucies
    Moni, holkám docela chutná ta tráva od Vitakraftu, co se dá pěstovat doma. Jinak bez obilovin je ten Rodicare a ještě jsem našla tohle: http://minishop.kralici.cz/p1728-vitakraft-professional-prebiotic-cincila.aspx . A vet třeba přímo neprodává nějaké vhodné granule?
    Je fajn, že je Oskarovi dobře :) Neboj, zvládne to dobře, je to silný psoun.
    22.7.2013 12:42Jitka
    moni ten odkaz sem ti poslala od raduš,že jí to řekl pokorný,že toto by ještě šlo.já ho mám taky to krmivo.já kombinuju.toto a veserlu,ale dávám jim toho fakt minimum.jinak mají tu trávu od vitakraftu co píše lucies,od JR farmu sušené pampelišky i s listy a hlavně seno jak čisté tak v kombinaci s heřmánkem a kopřivou či zřídka se sušenou mrkví,které je tam po skromnu.jinak nedostávají ani ovoce ani zeleninu.a když už něco dostanou tak snad 2-3x za letní sezonu kuličku hrozna a nebo pidi kousek melounu
    lucies:toto sem jim koupila ( to co je v tom odkazu ).jsou to takové jednodruhové válečky hrubé a i když sem jim je nadrolila na menší tak to nechtějí :o/ možná,že jiné myši by to jedli a to víš,že moji krom šípku nejsou vůbec vybíraví.
    - - - - -
    navíc v té selective není zas tolik těch obilovin si myslím a jinak jak píše lucka pak jinak běž do toho rodicaru
    22.7.2013 14:21Tabi
    monika
    to je super, že se mu tak ulevilo, až se mazlí :))

    viď že jo :D, dneska to vypadá nadějně, že tu "českou nešťastnici" na chvilku zastíní "anglická šťastnice" :D, ale syslíci jsou syslíci, byť slovenští ;)
    23.7.2013 08:04monika
    Ahojte,
    Tak se jen hlásím, včera jsme na veterinu na kontrolu nejeli, v Plzni bylo 32 ve stínu. S panem Pokorným jsem se domluvila, že Oskara nebudeme stresovat cestou autemv tom horku.
    Máme zavolat po 19.8., až Oskarovi vyleze zub a zároveň až vet bude mít po dovolené.
    Pak se domluvíme co dál.
    Oskar je stále mazlivé spokojené zvíře. Tedy pokud mu Boženka zrovna neškube chlupy :-)
    23.7.2013 08:56john
    moniko, jsem rád, že se mu tím ošetřením zubů ulevilo a je teď mazlík.
    Marie, doufám, že sem občas jukneš, Žanda je teď mazlivá až se o ní s Luckou hádáme, protože narozdíl od Godrica, se umí lépe rozplácnout a Godric naštěstí už tak nežárlí a když jí hladíme, tak neleze mezi ruku a Žandu, ale stačí ho drbat druhou rukou, jinak už spí úplně u sebe v obětí a hezkdy se obíraj. A když už říkám o tom obírání, včera jsem přišel domů, pustim myši a nevím jaká to byla, ale nějaká myš mi začala obírat palec na noze, až mi utrhla kus nehtu.
    Kdybych věděl jaká to byla, tak si to sní vyřídím, ale oba se tvářili dost přesvědčivě, že to neudělali a házeli to na toho druhýho :D
    23.7.2013 18:42chci si poridit
    Psouna ale pry to je demolicni ceta je to tak?
    23.7.2013 20:38Romeo
    To je pravda...musíš si je vychovat , ale je to dřina
    24.7.2013 09:21Lucies
    Psouni nejsou demoliční četa, jsou to bytoví architekti, jen se ještě nenašlo příliž mnoho obdivovatelů jejich stylu.
    - - - - -
    příliš - samozřejmě :)
    24.7.2013 09:52john
    Já se přiznám, jsem obdivovatel jejich architektonických schopností, ale nejraděj ze všeho tento styl vidím u ostatních na fotkách :D
    24.7.2013 10:02Lucies
    Johne, to máš pravdu, taky se radši kochám na fotkách ostatních :D
    24.7.2013 11:06Marie Kavanová
    Johne, jojo sem tam zabrousím, mám velkou radost! A s nehtama bych si tipla Žandu, ale nechci si s ní rozházet vztahy, takže nic nevíš :D
    25.7.2013 21:54Markéta
    Moni, jsem ráda, že je líp, zkus omrknout web JR Farmu, já tam nakupuju vážně ráda.

    Náš sysel je teď skoro úplně bílej, jak bude příležitost, tak ho vyfotím a dám ke kouknutí :-)
    - - - - -
    Moni, já kupuju Ballinovi toto:
    http://www.anbio.cz/cincily/475-cincila-light-750-g.html
    26.7.2013 04:23monika
    Markét díky...fotku šup šup... :-D
    26.7.2013 23:02Jindra
    Máme na zahradě koťata, je občas legrační, jak se s Ňufkem zkoumají. Občas koťata přemýšlí, jestli s ním hrát na honěnou, občas si jen spolu povečeří.
    http://www.kralici.cz/psouni/alba.asp?a=698
    27.7.2013 08:30monika
    Jindro, zdá se mi to, nebo je Ňufík pořádný macík? A malá vám taky pěkně od minulých alb povyrosla :) Moc pěkné fotky
    27.7.2013 10:31Tabi
    Jindra
    parádní fotky a souhlas s Monikou, vzpomínám na fotky, kde byla ještě
    miminko :)
    Naše Micka má klec jako telku, ale holky k sobě nepouštíme, boím se, že by mi Julča Micku "zaskousla" :D
    28.7.2013 11:14Jindra
    monika: jo jo, Ňufík je pořádně línej a tak je z něj pěkná koule.
    Jinak už je asi pořádné teplo i na Ňufíka, místo na zahradě na slunci se teď dá spíš najít v koupelně na dlaždicích. Přidal jsem mu fotky do alba.
    28.7.2013 21:10Markéta
    monika: vydržaj, všechno bude :-)
    29.7.2013 08:40john
    jak snání vaše myši tyhle vedra. U nás přes den hodně spí, občas kouknou z okna, ale jinak jsou strašně aktivní kolem páté ráno, i když běhání po hlavě o víkendu jsem takhle po ránu moc neocenil :D
    29.7.2013 10:11Lucies
    johne, u nás taky toho moc nenaběhají, spí na zádech. Aspoň jim namáčím packy do vody (ne moc studené samozřejmě), abych je ochladila.
    29.7.2013 22:02Nazgul
    Těm mým je to zdá se jedno, Kajča se vyvaluje na sluníčku
    30.7.2013 12:27monika
    Johne, u nás bylo myšákům taky horko, spíš se tak mazlili a povalovali.
    OSkar furt rozplácával to tlustý břicho na dlažbu a chladil se.
    Občas jsme jim mokrýma rukama namočili nožičky, ručičky i kožíšky a nevypadali, že jim to vadí :-)
    31.7.2013 16:50chci si poridit
    Dekuji vsem za reakce krasne popsano-))