od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Leden v roce 2015
  • Zobrazuji 60 zaznamu.
  • 1.1.2015 17:30monika
    Doris je nádherná!!!!
    - - - - -
    http://www.ceskatelevize.cz/porady/10292341435-o-syslech-a-lidech/21256323053/
    1.1.2015 18:55Terezka66
    Moni na tenhle dokument jsem se divala v práci a rada se na něj znovu podívam. Chystáme se v létě podivat na to strakonické letiště. A Pak na Radouč :-) jsou to moje lásky :)
    2.1.2015 00:04Lucies
    Doris je krásná :) Na Radouč se chci jet na jaře taky podívat.

    Teď jsem natrefila na tohle video se svišťama :)

    https://www.youtube.com/watch?v=s1kUhLy1PQ8
    2.1.2015 09:51Tarsier
    Vše nejlepší v novém roce, všem vám tady, vašim psounům, syslíkům a dalším zvířátkům :). U nastala nečekaně říje někdy v půlce prosince, přesně v den mého nástupu do nemocnice začal Ruprt chřestit na přítele a mě po deseti dnech nepřítomnosti asi nepoznal a chce mě taky sežrat :).
    - - - - -
    Na Radouč se taky chystáme. Je to skvělý výlet. Loni jsme tam byli dvakrát a vůbec se nám nechtělo odjet. Syslíci jsou tam hodně ochočení a pozorovat je je parádní zážitek. Byly jich tam desítky, tak doufám, že všichni dožijí jara. Ale vykrmení byli v srpnu dostatečně :)
    4.1.2015 14:54Žanča
    Všem krásný nový rok..:)
    Prosím Vás,máte někdo zkušenosti že váš psoun přes zimu hybernuje? to mi řekl veterinář..dlouho spí a pak se vzbudí a je jak po mrtvičce,špatně chodí apod.než se to trochu ustálí...moc děkuji za rady :)
    4.1.2015 19:07monika
    Luci - to je pecka!!! Takoví macci...no v říji bych to doma mít teda nemusela, ale na pomazlení paráda!!!!


    Ahoj Žančo, kdysi tu někdo psal, že mu psoun upadl do zimního spánku, ale uplně. Mysleli si, že je mrtvý, protože byl uplně studený. Mám pocit, že ho tenkrát snad vyhodili i z bytu (nebo téměř vyhodili), že mysleli, že zemřel. Už nevím podrobnosti, ale pak ho nějak zahřáli a zjistili, že psoun je uplně OK, akorát, že upadl do zimního spánku. Psouni v přírodě nemají klasický zimní spánek, jako mají třeba medvědi. Ale něco na způsob hibernace se u nich občas objevuje. Když psoun v zimě spí, zamknou se jim svaly do takového zámečku a tělesnou teplotu sníží. Mají takovéto cykly po několika hodinách, ale moc lidí, kteří psouny chovají v bytech s tím zkušensti asi moc nemají. Naši psouni jsou ale od podzimu do jara taky daleko méně aktivní, někdy nevylezou i několik dní (pokud zrovna Oskar nemá říjí). Ale někdy je opravdu nevidím třeba 3 dny, možná se jen občerství, když nejsem doma, nebo když spím. Ale aktivitu hodně snižují - a ano, oblblé je mám potom většinou taky. Mnohdy mám radost, když se Boženka vzbudí a lákám ji ven, ale ona na mě jen tak ospale kouká a někdy ven z pelíšku ani nevyleze a spí dál. A když vyleze, tak jí nějaký čas trvá, než se nastartuje a je akční. Jindy zase vyleze z klece, ale jediné, co udělá, je, že se přemístí do jiného pelíšku. Není to typická hibernace. Třeba na tomto webu o černoocasých psounech (těch, co chováme doma) píšou, že nehibernují ,,obvykle". Ale u některých jedinců k hibernaci zřejmě ojediněle dochází. Zatímco u jiných druhů psounů (např. běloocasí) k hibernaci dochází většinou.

    Jinak nám čas od času samec snižuje tělesnou teplotu i když je normálně vzhůru, většinou to trvá jen pár dní, max pár týdnů (psala jsem to tu zrovna nedávno). Ale asi to není uplně běžné. Ale někdo tu na to reagoval, že má s tímto zkušenost taky.

    http://www.freewebs.com/pdexpert/qa4180.htm
    5.1.2015 21:52Dominika
    Dobrý den všem, chtěla bych se zeptat, jestli někdo nemáte v brzké době na prodej mládě psouna. Děkuji předem za odpověď
    6.1.2015 20:16monika
    Domčo, letošní mláďata se narodí nejdřívě v březnu a jestli je někdo má nebo nemá pravděpodobně zjistí až tak v květnu - vylejzají poprvé z nor :-)
    7.1.2015 22:42Silva
    Jako každý rok přibývají inzeráty lidí co si chtějí pořídit psouna. Nic proti tomu sama jsem dlouholetou chovatelkou psounů. Bohužel jsem se také stala utočištěm pro některé psouny, když se jich páníčci zbavovali (jsou schopni vyhodit psouna z domu) protože zjistili, že to je náročné zvíře. Prosím každého kdo má o psouna zájem promyslete si, zda vše na co se podíváte ve svém okolí jste ochotni si nechat rozkousat, zda jste ochotni veškerý svůj volný čas (a mělo by ho být opravdu hodně) věnovat psounovi? Ja mám nyní jednoho psouníka velmi nenocného a ujištuji vás ,že je to náročné především emocionálně je to člen rodiny, navíc i najít veterináře co pomůže není jednoduché většina o nich nic neví.
    8.1.2015 19:45RadkaS
    Ahoj , v Praze je "pry" vet ,ktery se spec.na psouny.Jmenuje se Mvdr.Hnizdo.Znate ho nekdo ?
    9.1.2015 20:57monika
    Silvo, držíme palečky...copak trápí vašeho psouníka?
    9.1.2015 23:36Nazgul
    RadkaS: Co takhle použít google? http://veterinarni-ordinace-praha.cz/nas-tym/lekari Hnízda znám, na psouny se nespecializuje, je spíš na hady. Ale jinak je to AFAIK uznávaný odborník na veterinární ortopedii.
    11.1.2015 13:59Jindra
    Ahoj vespolek - mám takovou otázku: Je tohle psoun? http://www.fucik.name/je_to_psoun.jpeg
    Já bych řekl, že ano, ale má obrovské uši a je děsně vypasenej. Navíc to nebude ten nám známej černoocasý.
    11.1.2015 18:47monika
    Jindro, já jsem googlovala v rychlosti všechny typy psounů tak jak jsou popsáni na wikipedii.
    Žádný na fotce neodpovídal tomu tvému, já si myslím, že to psoun není.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Prairie_dog

    Pro jistotu jsem otevřela i psouní knížku, ani tam není žádný psoun takhle ušatý. Bude to asi jiný hlodavec.
    Co bys řekl na kalifornskou zemní veverku?

    http://en.wikipedia.org/wiki/California_ground_squirrel
    11.1.2015 21:41Nazgul
    (česky je to Sysel veveří)
    11.1.2015 22:22Silva
    Dík za povzbuzení je to velká záhada. Před asi 6-ti týdny začala sípat dostala třítýdení dávku antibiotik s podezřením na zápal, poté něco proti zánětlivého. Vždy léčba zabrala asi na 10 dní. 24.12. přestala žrát, pít a v zásadě byla úplně apatická. S těškým srdcem jsem se rozhodla, že ji dále nebudu trápit a nechám ji uspat. Veterinář udělal rentgen, sono a konstatoval, že není nic co by vysvětlovalo její stav, vše je bez nálezu a psoun by měl být úplně zdráv. Nechal mě rozhodnout zda jí dám ještě šanci - dala jsem a ráda. Dostala další antibiotika dávku steroidů a k mé radosti po 3 dnech opět začla žrát, pít a reagovat. Nic méně je to 10 dnů a ona opět omítá potravu zatím pije a je trochu komunikativní, ale je kost a kůže a já budu zítra stát znovu před rozhodnutím co dál. Prosím máte-li někdo podobnou zkušenos písněte, já jsem se s podobným případem nesetkala a to chovám psouny již 15 let. Dík
    12.1.2015 00:36honzik
    Dobrý den, pro svého autistického syna sháním psouna prerioveho. Nejlépe samičku. Máte někdo informací kde ho sehnat? Honzik
    S chovem máme zkušenosti.
    12.1.2015 11:13Lucies
    Silvo, máš soukromou zprávu
    12.1.2015 15:58Tinne
    honzík-nevím jestli zrovna psoun je vhodné zvíře pro autistu.Nebyl by lepší pes
    14.1.2015 01:09Nazgul
    Silva: Zkusil bych pro sichr jiného veterináře. A tím nemyslím, že by ten tvůj byl špatný, ale zkrátka víc hlav víc ví.
    - - - - -
    honzik: Myslím si to samé, co Tinne. Psounovi musí člověk především rozumět, pochopit, jak se cítí, a myslím, že s tím mají zrovna autisté problém. Nejsem si jist, že by to bylo šťastné řešení.
    14.1.2015 22:30Silva
    Honzík: souhlasim s ostatními, psoun je osobnost není jako třeba pes. Psoun nedělá co chce člověk, ale co chce on sám a někdy se tato činnost schodne s přáním člověka. Je to velmi kontaktní zvíře co potřebuje hodně lásky, péče a času a dokáže láskyplně vracet vše co dostane. Pokud však není správně vychováván (vymazlen) nebo stačí, že nemá náladu dokáže řádně svou nelibost dát najevo a to v jak držkováním tak v horším případě ošklivým pokousáním. Já sama jsem přišla k několika stehům na ruce když mi samec vysvětloval, že dvěma rukama nelze dostatečně kvalitně podrbat tři psouny. Muj osobní názor je že psoun není zvíře pro dítě. A vtomto případě je výběr zvířete zvášť důležitý držím palce.
    16.1.2015 18:28Silva
    Ahoj
    bohužel se zdá, že vybíravost mojí Bobiny jí bude možná stát život. Samozřejmě krmím předevšim senem, bohužel toto zvíře nikdy nemělo tendenci seno nebo i speciální krmivo pro psouny baštit (vždy byla trochu drobnější než je u psounů obvyklé, už jsem jí takovou dostala od ,,dobrých lidí,, co zjistili, že psoun je problém) a tak jsem jí dopřála méně kaloriské směsi pro hlodavce (kávová lžička denně) nyní má zkaženou stoličku. Ontodomu nemáme diagnostikovanou, ale podezření na ní je. Veterinář potvrdil, že žrálo jiné než seno a tráva způsobuje tento problém. A to jsem si myslela jak jsem na krmení opatrná.
    17.1.2015 19:40františek
    K
    - - - - -
    Já měla taky psouna. Nevěděla jsem,že to je sociální zvíře. Měla jsem samečka ,Buba. Teď jsem potkanářka. Potkani jsou zlatíprdla.
    18.1.2015 16:44Silva
    Ahoj tak bohužel Bobinka to nezvládla musela jsem dát souhlas k uspání. Musím říct, že pan doktor Pokorný je skvělý, nic nepřikrášloval, nic nesliboval, jednal se mnou korektně a na rovinu, ale nebral mi naději do posledního okamžiku. Pro ukončení se rozhodl, až když viděl že není naděje a jde o trápení.
    Měla rozsáhlý zánět střev, pravděpodobně způsobený aplikovanými antibiotity a znásobený mojí snahou do ní dostat jakoukoliv stravu. Současně jí začala selhávat játra z vyhladovění.
    Můj závěr: tyto stránky jsem našla příliš pozdě a i přes letité zkušenosti se stále učím. Přesto si nadále myslím, že vet. Vodička je dobrým lékařem v tomto případě však selhal. S psounem už k němu nikdy nepůjdu - nezná je - chápu, ale když něco nevím tak to řeknu, nebo se poradím. I mě jako lajkovi se nelíbila aplikace dalších antibiotik bez zjištěné příčiny. Navíc u takto vyhladovělého zvířete na můj dotaz jestli je to nutné mi však bylo zděleno, že je to nezbytné k podávaným lékům, aby nedošlo ke komplikacím. Pana doktora Pokorného doporučím každému. Jen vám přeji, aby jste jej nepotřebovali. Já v tuto chvíli řeším problém s pozůstalu psouní slečnou Terezkou 3,5 let je to závislák a truchlí. Přestala žrát nemluví se mnou. Nevím co dělat zda pořídit kámošku, nebo nějaké jiné zvíře případně jaké. Také mě napadlo jí připustit a nechat mladé, ale ani to není tak snadné jak asi víte.
    - - - - -
    Ahoj všem.
    Před chvílí jsem si dovezla Bobinku po pitvě a jednoznačné zavinění její smrti (těškému zánětu střev a selhání jater) bylo v chybné medikaci a vyhladovění. Pevně věřím, že pan doktor Vodička dělal vše v dobré víře, ale bohužel to mělo fatální důsledek. Já o svém vet. neměla nejmenší pochyby mockrát pomohl. Psouna k němu již nikdy nevezmu. Cesta do Plzeňce je dlouhá ale mohla nám zachránit život. Mrzí mě že jsem se o doktoru Pokorném dozvědela pozdě moje chyba.
    18.1.2015 17:25monika
    Ahoj Silvo, je mi to moc líto :-( Ať to přebolí...co se týká zvířátka k druhé psounici, nech si to projít hlavou, ale v inzerci je nabídka na 3,5 roku starou psounici, mrkni na lištu vlevo. Když jsou zvířata stejně stará, je to nejlepší...tak to můžeš zvážit (teda pokud je inzerát ještě aktuální...)
    18.1.2015 17:44Lucies
    Ach jo, to mě mrzí :( Drž se.
    18.1.2015 22:13Nazgul
    Společnost určitě pořiď, to psounům na truchlení pomáhá, ověřeno. Na obranu doktora bych řekl, že psouni se špatně diagnostikují, u mnoha příznaků veterinář nemá, jak to ověřit a může pouze tipovat. Doktor to holt viděl na bakteriální infekci, tak předepsal antibiotika. Holt to nevyšlo. Nemusí se jednat o jeho selhání.
    18.1.2015 22:47Silva
    Problem je v tom, že použil lék který je pro tento druch zvířete nevhodný je to v příbalovém letáku. Jsem však přesvědčena že, ji léčil jak nejlépe uměl. Opravdu si myslím, že to je dobrý lékař, ale s psouny nemá zkušenosti a informace. Mrzí mě, že se někde neinformoval šlo o dlouhou léčbu a pokusy zda to výjde či nikoliv mi nepříjdou na místě. Dobrých diagnostiků po republice moc není.
    Novou slečnu pořídit musím Terezka normálně pláče ještě nikdy jsem něco takového neslyšela. Je zalezlá v kleci - do pelíšku ji nemohu dostat - nežere a nepije, když jí chci vzít kouše. Ve středu jí chci zajet pro holčičku ze zdejšího inzerátu tak držte palce aby se zkamarádily.
    19.1.2015 09:50Lucies
    On je problém, že se psounama má zkušenosti opravdu jen málo vetů a ti ostatní vůbec nemají přehled o nejběžnějších psouních zdravotních problémech a o tom, jak a čím můžou psouny léčit. Po všech zkušenostech u dr. Jekla můžu říct, že on diagnozy rozhodně netipuje, on je určuje. U dr. Pokorného jsem sice nebyla, ale jsem v kontaktu se spoustou lidí, co k němu chodí a z toho, co vím, tak i on moc dobře ví, co u psounů léčí. Vše je hlavně o zkušenostech a také o dalším sebevzdělávní veterinářů.
    19.1.2015 17:52Terezka66
    To je pravda, když naší Doris vypadalo bříško, jeli jsme do kliniky v Písku, o které psali, že se specializuje na všechny a na všechno, natrefili jsme na paní doktorku, která viděla prvně sysla a taky hned volala Dr. Pokornému. A když jsme se vrátili k naší paní doktorce, ke které běžně chodíme a pečuje o našeho syslíka královsky a má zkušenosti se psouny, volali nám z předchozí kliniky,abychom jim vylíčili detaily léčby, aby i oni se poučili a věděli jak podobné případy řešit :)
    19.1.2015 21:09Silva
    To je přesně ono člověk nemusí vědět vše to snad ani nechci. Bobinku jsme však léčili od 30.10. a vždy jsem předem volala tak si myslím, že případná konzultace se zkušenějším vet. když si nevěděl rady byla na místě. Dr. Pokorný začal léčbu laborkou stou se dr. Vodička nenamáhal. Neházim vše na vet. já měla jednat dřív a obrátit se jinam.
    Nyní jen doufám, že se mi tu neustýská Terka snad pomůže nová kámoška, ale je mi hrozně když si uvědomím, že měním jedno zvíře za druhé tak rychle stále to bolí a bolet bude.
    19.1.2015 21:31Anonym
    Neda mi to sem nenapsat. Bobinky je mi uprimne lito. Neb od prosince jsme resily toto podobne, ale vcal jsme vyhledali odbornika pres psouny Mvdr. Pokorneho a mohli problem zacit poradne lecit.
    - - - - -
    Mame totiz alergii na seno, travu a vse co obsahuje tyto produkty. Puvodne nas veterinar v Usti, ktery se neorientuje na psouny kecil atb z duvodu jeho diagnozy- pry bronchitida, nabeh na tapal plic- take nam dal atb, ale po nich se to zacalo zhorsovat- navic rada: je to zvire nic nez seno mu nedavejte nas malem zabila;-( Po vysetreni u Mvdr. Pokorneho- nechali jsme udelat komplet rozbory a odbery a rtg. Atb jsem vysadila hned jak se mi nezdalo, ze by se zlepsoval a seno jsem vyhodila jako druhy;-))) u nas po kapkach na alergii do druheho dne o 1000% zlepseni... Jiz 2 tyden jedeme a snizujeme davky- vse co melo seno, susenou travu a vse co by mohlo mit alergeny jsme vyradily - a mame zpet naseho psouna naprosto v poradku. Leceni id 2 veterinaru, kteri psounum nerotumeli nas malem stalo zivot a to pominu ty vyhozene penize za zbytecne veci, kdyz tomu nerozumeli. Dnes jsme stastny, ze jsme videli po tydnu leceni, ze vypada hur nez na zacatku a proste jsme jeli k Mvdr. Pokornemu okamzite a nechali udelat komplet vysetreni, ktere ani jeden z nich neudelal- natoz, aby je to napadlo. Hned mu frkli atb a nazdar.
    19.1.2015 21:41Silva
    Tak jse ráda za každé zachráněné zvíře a držim palečky.
    Poprosila jem doktora Pokorného, aby informoval Vodičku o tom kde chyboval. Nejde mi o linčování tím Bobince život nevrátím jde mi o to, aby už žádné další zvíře neumřelo na tak fatální chybu.
    19.1.2015 22:01Anonym
    Pravda je, ze kdyz jsme zacali mit potize s dychanim- zadny veterinar nas nechtel osetrit, ze se na psouny nespecifikuji, vzali nas v Usti, ale kdyz jsme se zacali zhorsovat a ja to zacala konzultovat s Mvdr. Pokornym a jeho nazor jsem poslala Mvdr. Pozivilove do Usti, pomalu se urazila, ze ji jako odbornikovi neverim a konzultuji jinde. At si tedy najdeme jineho odbornika- prislo mi, ze se urazila. Ale narovinu- pokud nas leci tyden- nic se nelepsi ba naopak se to zhorsuje- nemuze cekat, ze budu jen prihlizet na utrapene pomalu umirajici zviratko!! Nacpala jsem se Mvdr. Pokornemu z hodiny na hodinu misto zdraveho papouska- protoze pohled na naseho milacka co nemuze dychat zhubl pres 300 g za 14 dni, prestal chodit, vypadal jak v poslednim tazeni proste Mvdr. Pokorny nasneodmitl, ale vzal nas ihned. Coz mu mozna zachranilo zivot. Dnes mame spokojenou bordelarku Alex ve svem zivlu a jsme vsichni spokojeni. A ja kdybych rovnou vyhledala mvdr. Pokorneho nejen, ze bych usetrila dost penez za veci, ktere ji byli k nicemu, ale hlavne bych si usetrila ty stresove stavy, kdy ji bylo po nevhodne kombinaci atb a jinych kravin- seno atd. Jeste hur nez puvodne. Navic jsme zjistily, te nase Alex rozhodne neni 2,5 leta coz nam udajne prodavali ve Zverokruhu Mimi psouna samecka. Ale jsme min. 4 leta samicka;-))) navic rtg nam ukazal Odontomu, ale pokud zmirnime otok nosni sliznice muzeme s tim dal zit. Minimalizujeme vsechna rizika- hlavne alergii, coz je pro nas dobra cesta zit dal.
    20.1.2015 02:01Nazgul
    Tak jestli si doktor předepsal lék, o kterém je v příbalovém letáku psáno, že není vhodný, tak to jeho selhání samozřejmě je, to se nesmí stát.
    20.1.2015 17:17Václav Benedikt
    Dobrý den,
    chtěl bych se touto cestou obrátit na chovatele psounů s prosbou o pomoc. Jmenuji se Václav Benedikt a pracuji ve veterinární ordinaci Starvet Starý Plzenec spolus doktorem Janem Pokorným, se kterým někteří uživatelé tohoto fóra mají zkušenosti. V naší praxi se snažíme zaměřit se na řešení nejčastějších onemocnění u drobných savců chovaných jako zájmová zvířata. Do této kategorie patří i psoun a jeho velmi časté onemocnění, se kterým jistě řada z vás má zkušenost - (pseudo)odontom - onemocnění spočívající v růstu tkáně v oblasti kořenu řezáku, které vede k neprůchodnosti dýchacích cest a je zpravidla pro zvíře smrtelné. Chirurgické řešení problému je možné, ale nese s sebou řadu rizik a úskalí a jeho úspěšnost není právě vysoká. A nyní se dostávám k jádru mé prosby. Postup chirurgického zákroku je potřeba opakovaně zkoušet, abychom byli schopni najít optimální přístup ke kořenům zubů. Takový nácvik je v první fázi ideální provádět na kadáveru - mrtvém zvířeti. Jsme si vědomi toho, že většina z vás, majitelů psounů, je na svého miláčka citově vázána a i po jeho skonu se s ním chcete řádně rozloučit. Pokud by se ale mezi vámi přesto našel někdo, kdo by byl ochoten poskytnout uhynulé zvíře pro náš výzkum (i když to je možná trochu silné slovo), byli bychom mu velmi vděčni. Naším cílem je pomoct řešit toto nebezpečné onemocnění co nejlépe a vy k tomu touto cestou můžete přispět. Pokud to bude možné, šiřte tuto zprávu mezi chovatele psounů. Případní dárci prosím kontaktujte nás na emailu jan.pokorny(zavináč)email.cz, případně na tel. 732 573 317 nebo 731 051 349. Děkujeme všem, kteří udou ochotni pomoct. S pozdravem MVDr. Václav Benedikt
    21.1.2015 04:00Tereza
    Dobrý den,
    nabízím do dobrých rukou 4,5 letou psounici.Je mazlivá,nikdy s ní nebyl žádný problém,ale poté,co jí umřel parťák je osamocená a my na ní kvůli povinnostem nemáme čas.Ideálně k někomu,kdo už má s psouny zkušenosti,nejlépe do nějaké smečky.Jediné,co požaduji,je osobní odběr v Praze. kontakt :
    tereza.kub@post.cz
    21.1.2015 09:28Lucies
    Vážený pane doktore,
    v první řadě bych chtěla poděkovat Vám a Vašemu kolegovi za všechny majitele psounů, že (nejen) těmto zvířatům věnujete tolik energie a času a také za to, že do vaší ordinace můžeme posílat všechny bezradné majitele psounů. Také za to, že nemáte problém zvednout telefon v kteroukoliv denní dobu a ochotně poradit i po telefonu, pokud je to jen trochu možné. A je jasné, že čím více zkušeností se psouny (ať živými, či mrtvými) budete mít, tím lépe dokážete pomoct těm dalším. Proto bych se i já chtěla přimluvit u ustatních majitelů psounů, aby tuto možnost zvážili. Vím, jak je to těžké, ale sama jsem po pitvě jednu psounku na veterině nechala. Existuje tu možnost, že by bylo možné si psouna ještě po provedeném výzkumu odnést a pohřbít ho? Pokud ano, pak věřím, že najdete více majitelů, kteří by byli ochotni k tomuto přistoupit. Je mi jasné, že na psouna po pitvě či výzkumu není hezký pohled, na druhou stranu se na něj už majitel dívat nemusí a převezme si ho třeba v krabičce.
    Právě teď je období, kdy je většině psounů u nás mezi 3 a 5 lety a to je věk, kdy je největší výskyt odontomy, ale i dalších zdravotních problémů, jako jsou zkažené zuby apod. Proto bych všem chtěla připomenout, ať nepodceňují prevenci a alespoň jednou za rok nechají svým psounům zkontrolovat zuby (ideálně vč. rentgenu). Že je potřeba tuto kontrolu nechat provést u veterináře, který má se psouny zkušenosti, snad ani nemusím připomínat.
    21.1.2015 21:06monika
    Vzkaz pro p. Benedikta a Starvet:
    Napadly mě stejné otázky, jako zmínila Lucka. A rovněž bych chtěla poděkovat (pokud se tu někdy ještě objevíte).
    Vaše zpráva asi v diskuzi časem zanikne a spadne do archívu, ale dala jsem váš vzkaz i do odkazu veterinární péče a nemocí, aby ji zaregistrovali i budoucí návštěvníci webu, snad vám to v léčbě pomůže.
    21.1.2015 21:07monika
    Ostatním:
    I já se připojuji k Lucce. Ne, že bych měla momentálně pocit, že takovou věc dokážu udělat, až přijde čas. Ale ještě mám nějaký čas přemýšlet. Když odejde člen rodiny (a psoun člen rodiny jednoznačně je), člověk je mnohdy uplně mimo (teda alespoň já jsem byla). Ale když víte, že tím můžete dalšímu psounu pomoci, je to určitě na zvážení, popřemýšlejte o tom, já také budu.
    ----
    Jinak trošku veseleji a z jiného soudku - dnes jsem měla senzační sen - zdálo se mi, že jsem kousek od Stříbra objevila menší novou kolonii syslů! Nemohla jsem se dočkat, až to všem tady dám vědět! Já jsem se v tom snu mohla s foťákem ze syslů málem zbláznit. Vypadali jako psouni, ale v tom snu jsem věděla, že to jsou syslové, protože psouni u nás nežijí. Prostě taková moje noční klasika :-)
    - - - - -
    22.1.2015 10:18Silva
    Tak jsem přivezla Terezce novou kámošku. Na neutrální půdě proběhlo seznamování výborně. Doma už to tak hladký průběh nemělo. Terezka mě seřvala já jí naštěstí nerozuměla, ale znělo to jako (pelíšek po Bobince ještě nevychladl a ty už tu máš novou) a Lilynku (kdo ty seš, co tu chceš Bobinku mi nenahradíš). Musela jsem tedy Lily dát do velké klece co tu mám pro kryzové případy, ta stím neměla nejmenší problém, je na klec zvyklá. Večer jsem nechala zkontrolovat Terku, krmení u Lily, že opravdu nedostává nic lepšího než ona tak to komlet prošmejdila a večer už jsme si hověly všechny tři na gauči. Spolu je zatím samotné nenechám bez dozoru, ale pro začátek dobrý.
    22.1.2015 10:52Lucies
    Silvo, to je super :) Holky si na sebe brzo zvyknou :)
    24.1.2015 05:54František
    Silvo:taky mám Terezku,je to mooooc pozitivní jméno. Jsem potkanářka a přísahám,že chlupatý kožíšek a černé korálky,místo očí,mají velice příznivý vliv na psychiku člověka. Když umře jeden z tlupy,tak trpí i člověk i spolubydlící chlupáčci. Potom jde o to,kdo uhynulého chlupáče miloval více.Mě moc chybí František
    - - - - -
    Prej psichyka s měkkým ííííí,mě klepne
    - - - - -
    psychika
    - - - - -
    Krucinál,to je blbé slovo.
    24.1.2015 13:09Václav Benedikt
    pro Monika a Lucies: po zákroku by bylo možné psouna vrátit k pohřbení; nicméně zákrok povede k poškození hlavy, čili esteticky to nebude moc pěkné, asi bych ho doporučil nevyndavat z pytle nebo krabice... Děkujeme za pozitivní ohlasy a přejeme vám i vašim miláčkům dlouhý a spokojený život a ať naše služby potřebujete co nejméně!
    25.1.2015 18:55Tomáš12
    Nesháníte někdo náhodou novou klec pro psouny ?
    Mám poměrně velkou klec,která je určená pro psouny a fretky,není to žádný šunt ze zverimexu. Původní cena byla 5000,ale jelikož nám psounka zemřela,tak s ní nemáme,co dělat. Prodám ji samozřejmě za symbolickou cenu. Šířka 95 cm.Výška 80 cm.
    26.1.2015 20:49Silva
    Terezka nebyla ochotná Lilynku příjmout, tak jsme našly útočiště v kuchyni mého přítele. Holky tam prošmejdily co se dalo a nyní jsou spolu zalezlé v jednom pelíšku a chrní tak doufám že jim to vyrží i po návratu domů. Posledně to nefungovalo.
    Prosím o radu: má někdo zkušenost s tím, že se psouni začali drbat po seně. Poprvé jsem koupila seno ve zverimexu, do této doby jsem měla jemné seno z naší zahrady, ale došlo, Zahrada je prodaná tak jsem koupila docela hezké od nějakého soukromníka údajně luční kosené kosou. Jenže obě holky se začaly drbat.
    27.1.2015 02:20František
    Jejda,aby neměly svrab. Jaký mají kožíšek??? Jak jsem měla Bubíka,tak se mu dělaly lysinky,nikdo nevěděl proč,taky jsem nevěděla. Seno jsem zrušila,zavedla hlávkový salát a začala ho krmit psímy granulkami.
    - - - - -
    Furt jsem přemýšlela,co mu chybí. Asi nějaké vitamínky,fakt je,že po těch psích granulkách se mi začal zpátky osrsťovat.
    27.1.2015 10:52Lucies
    František, Bubík byl potkan? Protože potkan je všežravec a tomu psí granule neuškodí, ale psounům se můžou dávat jenom vyjímečně

    Silvo vydrž, ono to půjde, neboj. Co konkrétně je to za seno? Někdy tam může být něco, co jim nesedne, ale už se mi i stalo, že jsem koupila seno, co smrdělo plísní. Když to seno dáš pryč a zkusíš buď jiné, nebo pár dní bez sena, respektive seno jen do krmítka, pomůže to?
    27.1.2015 11:39Silva
    Seno vypadá ok nesmrdí i vzhladově supr. Je pravda že co je doma nemůžu se zbavit alergie takže v něm asi něco je. Když jsem koukala ve zverimexech tak to co se prodává je fakt děs a ještě ta cena. Pokusim se najít něco jiného a na jaře někoho dko mi seno bude dělat.
    27.1.2015 12:05Lucies
    Já jsem brávala seno "Pan Malina" a dalo se.
    27.1.2015 13:46Silva
    No to mám a zdálo se dobré.
    27.1.2015 20:52Lena
    Zdravím vás všechny. Chtela bych se zeptat,chtela bych si pořídit psouníka - slečnu,jako mazlíčka,ale nikde na internetu nemohu žádnou "nabídku" najit. Odkud mate psouny vy? Dekuji za odpoved :)
    27.1.2015 21:47Silva
    Leno v tomto ročním období seženeš pouze staršího psouna, kterého se zbavuje zpravidla člověk, který prostě nepočítal stím jak náročné zvíře to je. Mladí psouni jsou k dispozici okolo května. Jako nováčkovi bych ti doporučila psouní miminko se staršími psouny mohou být problémy protože si mnohdy zažijí věci, které je lepší ani nevědět, jejich povaha a rdravotní stav je hádankou. Já jsem si nyní odebrala 3,5 letou holčičku a je skvělá, ale za posledních 7 let se ke mě dostalo 5 různých psounů s otřesnou minulostí a vždy to byla zvířata, která už byla pouze společníkama pro jiného psouna nemazlivá, nedůvěřivá a agresivní. Než se pro toto zvíře rozhodneš pořádně si pročti co je zač. Všechno zničí mají mnoho zdravotních problémů, vyžadují mnoho času a pozornosti a dokáží být dost mrzutí a vsteklí. Rozhodně nejsou vhodní k dětem, umí pořádně pokousat i s ostatními zvířecími členy domácnoti nemusí právě vycházet. Je lepší chovat dva, ale musíš počítat, že i mezi sebou se dokáží pohádat a pak je tu ošklivá rvačka která může končit smrtí. Psoun je miláček, ale je sním mnoho starostí. Když dojde na zdravotní potíže tak se nedopláčeš ani nedoplatíš.
    Prostě ještě to promysli, pročti si co se dá na těchto stránkách najdeš celkem dobře popsány věchny informace i fotky a realita je někdy horší. Podívej se i do archivu na starosti konkrétních chovatelů. Zapoj do svého uvažování všechny členy rodiny. Uvědom si, že i případná změna partnera je problém. Jde o rozhodnutí na cca 8 let.
    Pokud tě stále nepustila myšlenka na psouna je dobré vyhledat nějakého chovatele a podívat se jak to vypadá v reálu (třeba k nám) a pak se okolo dubna začít schánět po miminku z ověřeného chovu sama mám na jeden kontakt tak se klidně ozvi. Vše co ti tu píši je jen o tom, že bych za pár let nerada četla inzerát ,,nabízím staršího psouna".
    27.1.2015 22:06Lena
    Silva : moc moc dekuji za reakci, bydlime s pritelem,se psem a cincilakama. Rozhoduji se uz vcelku dlouho,procetla uz jsem hodne literatury,diskuzi a nazoru,Ale jak to vypada v realu jsem nemela jeste,bohuzel, sanci poznat. V nasem okoli psounika nikdo nema. Me naprosto okouzlili. Bohuzel jsem se docetla ze i kdyz lide maji psounika od miminka muze se stat ze jsou abnormalne agresivni,bez zajmu o jakyloliv kontakt. ( omlouvam se za chybejich hacky a carky,na mobilu se mizerne pise)
    27.1.2015 23:27Nazgul
    Psí granule bych psounům nedával ani výjimečně.
    28.1.2015 09:17Silva
    Lena: Od miminka jsem si vypiplala 3 holčičky a každá měla jinou povahu ta první je nezapomenutelná a už nikdy žádný psoun nebyl takový. Měla jsem ji jako mimino: 9 měcíců jsem čekala než mi zavolali, že mají psouny k odběru, ve zverimexu jsme si padly do oka vzájemě. odchovala jsem jí ve speciální tašce kterou jsem nosila na břiše ve které spala, když jsem něco dělala. Pokud se nepotloukala po bytě ležela mi u nohou, spala u mě v posteli. Prostě miláček, moje návštěvy na ní také vzpomínají, dodnes si ukazují jizvy byla nekompromisní (vetřelec = zakousnout). Na ostatní psouníky jsem neměla už tolik času a tak jsem brala vždy 2 aby netrpěli samotou nikdy však už se mi nepovedlo vymazlit takového závisláka jako byla Čiko. Samozřejmě je jim bližší společnost psouna než člověka a můžu říct, že pokud nemáš alespoň 8 hodin denně abys se mohla věnovat svému psounu je lepší mít dva.
    28.1.2015 12:57Lena
    Silva : Čiko musela být uzasna. Kdyz byla nosena takto v " klokani kapsicce" tak to jste ji mela vazne jak mímo. Trochu jste me zarazila osmi hodinami denne. Mam hodne nepravidelnou pracovni dobu a dosti prescasu. To 8 h nezvladam. Na ruznych diskuzich jsem cetla 2-4 h. zkusim najit asi nekoho v Praze kdo by me seznamil s realitou a ukazal mi jak se starat a pecovat o psounika. Opravdu nechci aby po porizeni mazlika byla realita jina.
    30.1.2015 12:42Silva
    Lena: Já mám také hodně časově náročné zaměstnání (14 dní v měs. po 12hod). Holky se přes den zabaví mezi sebou, proto jsem poměrně narychlo pořizovala po úmrtí Bobinky novou holčičku (mimochodem už se zkamarádily). Dokud člověk není doma tak většinu času spí nebo demolují nějaký kus domáctnosti. Jakmile dorazíte domu chtějí veškerou vaši pozornost. Nemají trpělivost na to, že si potřebujete poklidit, vyluxovat nebo udělat věčeři pokud zrovna nebaštěj. No a svou nelibost dokáží dát najevo rozkousaným gaučem, schozením všeho na stole, počůráním vaší postele, nebo si vás dojdou trochu kousnout, prostě udělají cokoli abyste se jim věnovala. Já jim věnuji veškeré své volno a přesto mám pocit, že to nestačí. Večer si hrajem tak 3 hod pak zalezem na gauč a vnoci spí u mě v posteli, ráno stávám v 6 aby jsem jim dala 2 hod drbání a lásky než jedu do práce. Je to zvíře na plnej úvazek a pokud chcete mazlíka tak nezbývá než vymazlit a to chce čas, jinak vám doma přibyde zvíře co bude náladovej samotář kterej zničí vše na co příjde.
    31.1.2015 16:21pavla
    Silva: Dobrý den, dočetla jsem se že méte kontakt na chovatele psounů. Myslíte, že by jste mi ho mohla poslat? Měla jsem psouna Edýho a od samého začátku měl zdravotní problémy. Obávám se, že takové zvířátko není dobrá volba si pořídit přes zverimex.
    31.1.2015 19:03Bubo
    Jo, jo můžu souhlasit, že psouníci jsou časově náročnější... Bertinku jsme měli od dvou měsíců a první rok a půl bych řekla, že jsme se jí věnovali určitě 14hodin denně, a to jsem u Bertinky zezačátku myslela, že to nedám, časem a láskou je Bertinka teď nejhodnější a nejčistotnější ze všech mých domácích mazlíků. Už se naučila i hodiny chodu domácnosti, takže už nemá skoro potřebu rumplovat klecí v hodinu, v kterou ví, že stejně nikdo není doma nebo zrovna, když ona chce, páč ví, že na ní nikdy nezapomeneme denně,neříkám, že se občas nepokouší obrousit si zoubky o nějaký kus nábytku,ale stačí na ní houknout slovo, které jsem vždycky vyslovovala, když něco dělala a hezky zpátky maže sekat latinu, v posteli je s náma nad míru spokojená, nejroztomilejší je, že už je tak rozmazlená, že je někdy sama líná se zachumlat do pelechu a čeká až ji přikrejeme,jak malé dítě, s ostatnimi zvířaty doma vychází a má dost ráda lidi, že kolikrát neví ke komu dřív běhat pro drbání, ale vybírá si, kdo jí podrbe, s Čendíkem je to horší, je to poděs, takže ani nemůžou být společně v kleci s Bertinkou, ale už se nám relativně obsoustraně podařilo pracovat s jeho říjí, naučil se on i mi, které pohyby můžeme a nemůžeme dělat, aby neměl potřebu se zakousnout, takže čištění klece už docela zvládáme, mazlení bohužel probíhá jen,když je pověšený za všechny tlapky na kleci nebo otočený zadkem k nám, jinak v období říje nenechá na sebe sáhnout, ale i to považuju za úspěch. Podle nás musel Čendíka někdo řezat už podle toho, jak reaguje na ruku, která je v pohybu podobnému při bití a i to počůrávání,které nebylo podle mě jen vinou jeho špatných ledvin, nechci to zakřiknout, ale teď už to počůrávání je vyjímečně, dokonce trošku přibral