od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Prosinec v roce 2003
  • Zobrazuji 61 zaznamu.
  • 1.12.2003 08:39Pája
    http://www.sweb.cz/Paja.pstros/03/mlok6
    http://www.sweb.cz/Paja.pstros/03/mlok7
    1.12.2003 12:29Dave
    To jsou, ale hezcí mloci;-)

    Ohledně těch žábronožek (ještě jsem to nezkoušel). Ty vajíčka se dají koupit v akvaristice?
    1.12.2003 13:41Pája
    Pavel:
    Vypni na chvilku vzduchování , vstrč až ke dnu hadičku . Počkej až se to ustálí. Prázdná vajíčka plavou na hladině, růžové artemie jsou u dna. Živé Ti vydrží cca 2 dny, pak umírají.
    Dave:
    Prodává se to v akvaristice . Je to dost drahé, ale dlouho to vydrží. Osobně to používám jen pro potěr. Moc si nedokážu představit jak by to ty moji obři žrali .... jedině, že by otevřeli tlamku dokořán a plavali sem a tam .. .
    1.12.2003 17:39pavel
    Je to pravda, je to velmni drobné krmení, jak jsem psal, doufám, že bezpečné pokud jde o parazity a nemoci (to mi alespoň tvrdili v akvaristice). Moje největší rybičky jsou (mimo sumců, kteří spali) mechové barbusky a parmičky Oděsa, takže to asi ještě šlo, ale pro větší ryby by to asi opravdu nebylo. Drahé to je dost, protože balení (tuba vajíček 30 ml) stála asi 140,- Kč. Ale viděl jsem na internetu, teď nevím jakou firmu, ta to nabízela o hodně lacinější, nabízeli i nějaká maxi balení pro chovatele ryb.
    1.12.2003 19:45Ondra
    pavel-Je to bezpečné.Nic se ti tam nedostane.Jestli ano,je to divné.Nikdy jsem neslišel že by se s nima do akvária něco dostalo.
    1.12.2003 21:06pavel
    Ondra - tak to rád slyším, můžu klidně krmit dál, vajíček mám ještě hodně. Díky Pavel.
    3.12.2003 14:25Ivana
    Mám mléčnou vodu v akvariu, chovám pyraňky
    - - - - -
    Co to je? Chovám je už pět let, ale nikdy jsem se s něčím takovým nesetkala.
    - - - - -
    Podle mě, se mají ryby dobře, i se třou, ale co mám dělat s tím, že se na to akvarko nedá vůbec koukat?
    - - - - -
    Takže velice děkuji, byla to opravdu přínosná diskuse!
    - - - - -
    Haló, haló, jste tu někdo?
    - - - - -
    Tak se tedy nedá nic dělat, asi všichni akvaristi vymřeli! Velice mě těšilo. Ivana Hauzerová e-mail
    Ukoupadla@seznam.cz, to je jen pro případ, že byse někdo z vás vzbudil.
    4.12.2003 08:00Pája
    Ivana:
    Když si 5 let byla bez problémů, tak moc nechápu ten bílý zákal. Není problém ve filtru ? Jakou máš filtraci ?
    4.12.2003 08:06Vai
    Ještě to chce upřesnit, jak velká je nádrž, kolik těch piraní tam je, jak velké, čím a jak často je krmíš, a hlavně co údržba.
    P.S.Tohle není chat, takže nečekej okamžitou, bleskurychlou odpověď...
    4.12.2003 18:45Ondra
    Bílý zákal po pěti letech!!!!!!To srm ještě neslyšel.Bílý zákal přece občas nastává po založení nádrže.Maximálně že bys dlouho neodkalovala nebo je problém ve filtraci jako píše Pája.Jestli je to opravdu bílý zákal musíš akvárko nechat v klidu dokud nezmizí.
    5.12.2003 19:15Kačka
    ahoj, potřebuju poradit s čichavcem, řekla bych, že je to nějaké bakteriální onemocnění (prošla jsem asi troje stránky o nemocích akva.ryb) - je bledší, drží se u dna, více lekavý, na těle se mu začaly dělat načervenalé skvrny...já ale přesně nevím, jaká nemoc to je, jelikož ty příznaky jsou u všeho podobný...co s ním? Přendám ho do malého "nemocničního akvárka", ale jak to léčit? Tohle se vyskytlo dřív i jiných našich ryb a ve finále všechny chcíply, vždycky jsem vyčistila vodu, ale asi to nepomohlo. O čichavce bych nerada přišla, máme ho dlouho. Těch roztoků na nemoci je spousta a já nevím který koupit!! Asi by to chtělo nějakou dezinfekci, ale jakou a kolik? Prosím poraďte, jsem amatér. Dík Kačka
    6.12.2003 13:01jelyfish
    mam problem s jednou rybickou
    (cichavec) ma kolem hrbetni ploutve a na boku takovy lysiny,
    ktery
    jsou cerveny, byla jsem se na to ptat ve zverimexu ale tam
    nevedeli..neis nahoodou co to je a prip. cims e to da lecit? siri
    se
    to pomalu ale vsimla jsem si, ze to ma jeste jedna ale zatim to
    jeste
    neni skoro videt...
    nemuze to bzt treba okousane? i kdyz to je myslim dost
    nepravdepodobne...jinak zere a chova se celkem normalne akorat se
    mi
    zda ze ma trochu problemy s plavanim, pohybuje se trhavyma
    pohybama
    predem dik
    6.12.2003 17:10Ondra
    jelyfish-Nejsem si jistý ale mohly by to být odřené šupiny.Jaký je to čichavec.Které u něj máš ještě ryby.
    - - - - -
    Kačka-Mohly by to být obrněnky nebo hnědá krupička.Ještě mi napiš jaký je to čichavec a jak velký.Také jeho stáří.Velice by pomohla jeho fotka.Jak jsou ty skvrny asi velké a jaká ryba to ještě dostala?
    6.12.2003 18:39Kačka
    pro JELYFISH: ha, to má ten můj taky! Má na jednom boku takovou jako lysinku, furt se to zvětšuje, kromě toho vyblednul...viz můj příspěvek. Okousané od jiných ryb to být nemůže, protože kromě něho už mám jen ancistruse. Myslela jsem, že to je bakteriální, ale v akvaristice mi řekli, že by to mohli být i paraziti a dali mi léčebný roztok MULTI-MEDICAL a má to být jak na bakterie tak na parazity a tak-zkrátka když si člověk není jistý, co té rybě je. Tak jsem tam nakapala předepsanou dávku a DOUFÁM:))
    - - - - -
    pro Ondru: omlouvám se, mohla jsem to napsat do jednoho chlívečku, abych nezahlcovala diskuzi. Čichavec je to ten modrý, je dost velký - i s ocáskem asi 7 cm. Bohužel nevím, jak je starý, protože jsme ho dostali, když se rušilo jeho akvárium... Můžu ho vyfotit digitálním foťákem, ale nevím, kam fotku poslat. Předtím byly podobně nemocné platy plamenkové a jeden velký ancistrus - death. Pokud by to bylo bakteriální, je možné, že se nám tam mohly přemnožit řasy? Vůbec se u nás nedaří kytkám a na dně se dělají zelené řasy, které vypadají jako vata, musí se to vyndavat. Akvárko je u okna, ale zadní stěnu máme zakrytou a přes den nesvítíme.
    7.12.2003 13:32Ondra
    Kačka-Pokud budeš posílat tu fotku,tak na ondra.paluska@quick.cz.Řasama to nebude.vašim rostlinám se nedaří protože jim nesvítíte.Na ty comáčky řas doporučuji nějaké rostlinožravé ryby jako např.:ancistrus,mečovka,parmička krásnoploutvá ale i spoustu dalších.4ím máte tu zadní stranu zakrytou.dopadá tam přímé slunce?
    7.12.2003 18:27chovatel Michal
    Dnes jsem viděl prodávat neonky zelený !!
    Takže co znám je: neonka obecná-červená-černá a zelená,...
    Všechny jsou moc fajn !!!!
    7.12.2003 20:25Kačka
    Ondra: tak jsem zkusila vyfotit toho chudáka čichavce a také ty zelené řasy na dně, poslala jsem to na mail, tak to snad dojde. Za zadní stěnou akvárka je nalepený papír na rýsování - někdo nám totiž radil, že ty řasy se zase množí z nadbytku slunečního světla...Jinak to nechci zakřiknout, ale po tom, co jsme nakapali ten Multi-Medical vypadá čichavec líp, ty skvrny na boku byly načervenalé, teď tam má jen takovou jako lysinu, taky už se nedrží jen u dna a není tak bledý (teda pokud ho nezbarvil ten léčebný roztok..:). Jinak pak plánuju kompletní rekonstrukci akvárka, takže pokud má někdo nějaké rady (to osvětlení, nenáročné rostlinky..), tak budu ráda. Ahoj Kačka
    8.12.2003 08:24Pája
    Kačka a Jelyfish:
    S tim co popisujete zkušenosti nemám. Ale např. na krupičku je ten Multimedikal naprosto zázračný, takže doporučuji přesně dle jeho návodu. Čichavci šedí = velký jsou celkem odolné rybky určitě ho budou snášet dobře. Ještě bych přidala do vody sůl asi tak 1 zarovnanou polévkovou lžíci na 20 l vody.
    8.12.2003 15:14Ondra
    Kačka-Ten rýsovací papír není vhodný kvůli tomu sluníčku.dal bych tam něco co sluníčko neprosvítí.Že by ten Multimedical zabíral tak rychle.
    8.12.2003 18:12Kačka
    Pája: Dala jsem tam tu sůl, radši trošku míň, aby z toho neměly šok, kdyžtak přidám. K čemu ta sůl vlastně je? Jako dezinfekce? A nevadí to těm rybám? (Jelikož teď už bych se v tý vodě kde plavou koupat nechtěla...). Neměla bych za pár dní vyměnit alespoň půlku vody? Kačka
    8.12.2003 19:43Ondra
    Kačka-Sůl je ještě lepší než nějaké chemikálie.Pokud máš v akváriu např.:pancéřníčky,skaláry,krunýřovce tak se třeba krupička léčí jen solí.Sumečky by chemikálie mohly zabít.Skaláry taky.Po použití toho multimedikalu je nejlepší vyměnit 1/2 vody ale někdy stačí 1/3.
    - - - - -
    Kačka-Ještě k těm řasám.Můžou to být dva druhy řas.Buď je to obyč. zelená řasa kterou odstraníš tak že budeš hnojit hnojivem s obsahem železa a umístíš požírače řas jako např.:Parmička krásnoploutvá,black molly,živorodka velkoploutvá.Nebo slizký zelený povlak.ten zničíš takto:vyměň vodu zasaď rychle rostoucí rostliny jako jsou douška hustolistá nebo mokřanka trojkvětá.
    9.12.2003 10:01Pája
    Kačka:
    Vycházím z toho, že máš v akvárku jen 1 krunýřovce a 1 čichavce. Ani jednomu by sůl neměla vadit. Multimedikal by mohl dělat problém krunýřovci, ale mně osobně nikdy žádného nezabil.
    Při léčbě všeobecně platí:
    Vodu vyměňuj každý 3 den. 1/2 nádrže za nejlépe odstátou (alespoň 24 hodin). Znovu aplikuj multimedikal (dávej přesně dle návodu, ale radějí méně než více !) a doplň sůl dle toho kolik jsi vyměnila vody.
    Hodně vzduchuj. Nefiltruj a nebo nech filtr běžet kvůli vzduchování, ale bez filtrační náplně. Teplota vody by se měla zvýšit popostupně na + 28 C . Znova raději upozorňuji, že mám zkušenosti pouze s léčbou krupičky...... .

    Ještě k té soli. Někdo to tady už psal sůl zvyšuje tvorbu "rybího mazu" a tím obrany schopnost ryb. Dále, většina sladkovodních bakteriích apod. i řas nemá sůl v oblibě ..... . Problém je že abys 100% zabila všechny sladkovodní bakterie a řasy musíš do akvárka dát tolik soli, že zabiješ vše sladkovodní živé v akvárku ..... .

    A ještě. Většina "bakteri´" a řas nemá rádo proudící vody. Tak to v akvárku trochu roztoč ...., ale ber ohled na čichavce .... ten rád spíše vody stojaté .... tak to si moc nevybereš.... .

    Požírači řas. Nejlepší parmička thajská (nad 100 l , občas obtěžuje jiné rybky !) a black mola (nad 60 l, náročnější). Pak paví očka (nad 40 l) , živorodka velkoploutvá či širokoploutvá ( nad 200 l a nejlépe brakické =poloslané akvárko, náročná). Acistrus do 10 cm (nad 30 l) když ho moc nekrmíš tak trochu pucuje, ale moc se teda nepředře ... .
    9.12.2003 18:04Ondra
    Kačka-žijou ryby.Jak jde léčba.Máš v tom akváriu ještě některé ryby.jak je velké.
    10.12.2003 09:06jelyfish
    mam tam cichavce zlate,perletove a modre...ti dva ,,nemocni" jsou z modrych na jinych se to vubec neprojevilo ale to muze byt nahoda...jeden ma uz slezle supiny z dost velke casti hrbetu a boku a tomu druhymu to zacina od ocasu. Zerou ale nevim co s nima. od pondelka je mam v karantene ale nevim cim je lecit, protoze mi jeste nikdo ani nerek, co s nima vlastne je natoz cim by to slo lecit.
    Co navrhujete za postup? upozornuju jen ze dneska se do akvaristky asi tezko dostanu...
    10.12.2003 12:44Pája
    Jelyfish:
    Zkus zatím třeba tu sůl. Raději uváděj druhy čichavců a né barvy, či alespoň jejich velikost v dospělosti. Předpokládám, že ten zlatý a modrý jsou čichavci šedí cca 10 cm a ten perleťový asi leri cca 10 cm ? Ty oba druhy jsou celkem odolní. Fakt mě vůbec nenapadná co to mají za nemoc, takže Ti nepomohu.
    Karanténka je dobrá, ale bohužel v malých karanténích nádržích většinou rybky nemoc nezvládnou ...... . Např. když mám krupičku v 60 l akvárku většinou jde 80% ryb do háje. Když v 300 l tak přežijí všechny .
    - - - - -
    Jelyfish:
    Rozhodně je, ale nech v té karanténce. Ochráníš tak další rybky před nákazou ....možná.
    10.12.2003 17:24pavel
    jelyfish - já budu mezi profíky opět kacíř a půjdu na pranýř, ale nedá mi to. Já bych to řešil tak, že bych použil sůl, ta podpoří tvorbu "kožního mazu" a tím může pomoci vyléčení zasažených míst a protože je riziko, že jsou ve vodě nějaké zárodky plísně nebo nějací mikrobi, tak bych hbitě nasadil UV lampu. Ta zaručeně vše zničí - preferuji to proto, že se mi hrozně příčí dávat do vody nějaká léčiva a chemikálie, které asi zákonitě musí mít na živočichy a rostlinky vedlejší účinky. Domnívám se, že pokud je rybička dosti silná, nebo je schopna to vlastním imunitním systémem zničit, tak se vyléčí. Pokud je to špatné, tak to, chuděrka asi nepřežije, ale UV lampa zabrání přenosu toho něčeho na ostatní ryby. Samozřejmě že lampu použiji pouze vyjímečně a na dobu tak max. do 5 dnů, jak se ostatně i doporučuje.

    Já pomocí UV lampy opakovaně řeším karanténu. Protože nemám karanténní nádrž potřebných parametrů, používám plastovou přepravní nádobu (prodávanou např. v OBI), která má objem cca 6 litrů vody. Tam dám rybičky na pozorování tak max na dva tři dny (mají tam malý filtr, vzduchování, písek, rostlinky a kámen) a pak, jsou-li žravé a čilé a bez "kožních vad", tak je šupnu do akvária a pustím na tři dny UV lampu. Nové rostlinky dám do vody (PET láhev), tam je nechám cca den a cca 2 x vyměním vodu, pak je propláchnu vodou, namočím cca na 15 minut do silněji růžového roztoku hypermanganu, propláchnu , umístím do akvária a opět použiji UV lampu. Takto to dělám opakovaně a zatím, ale třeba mám jen štěstí, je vše bezvadné, rostlinky rostou jako divé, rybičky jsou samá sranda, voda krásná.

    Ještě pro obveselení (?) a prevenci (!) popis rychlé záchranné akce, která u mně proběhla včera cca ve 22:30. Koupil jsem před pár dny dva trnovce hřebenočelé (agamyxis pectifrons) velikosti cca 5 cm a po postupu, viz výše, jsem je nadšeně před třemi dny vpustil do akvária. Mám v akváriu lávový kámen, ve kterém jsem vydlabal velikou jeskyňku se třemi vchody. Přes den v ní je nacpáno jeden přes druhého 11 pancéřníčků, krunýřovců a teď i trnovců, kteří vyrážejí ven jen při krmeni a večer. Jenže v kameni byla zevnitř dutina průměru cca 1,5 cm a délky cca 2,5 cm, z ní ústila ven do vody díra průměru cca 1 cm. Do této dutiny se nacpal trnovec, dírkou na něj bylo vidět. Když už tam byl druhý den, bylo mi to divné, ale říkal jsem si, že v noci byl asi venku a vrátil se tam zase přespat. Třetí den, když byl stále uvnitř jsem silně znejistěl, ale říkal jsem si, že spí, že počkám do večera. Včera večer, když se nic nedělo,mi to nedalo a tak jsem do něj tou dírkou šťouchl drátkem (bužírkou!) a on byl úplně tuhý, vůbec se nepohnul. Tak jsem honem, aby se nezačal rozkládat, vyndal kámen ven a v poklidu jsem ho odnesl do garáže, trnovec, sahal jsem na něj, byl zcela nehybný. Když jsem ho začal šroubováčkem kámen odštipovat, uslyšel jsem zavrčení (oni ti trnoivci nádherně vrčí). Letěl jsem pro kbelík s akvarijní vodou, kámen jsem honem namočil a vždy jsem chvilku šťoural, sikovkami odlamoival a mezitím honem máčel. Stále však nešel ven, tak jsem mu musel lehce šroubovákem stisknout bříško, zasunout do vzniklé mezírky šroubovák a zase kousek po kousku dutinu zvětšovat. Po namočení do kbelíku se náhle ze štěrbiny vyřítili oba krunýřovci (!) a lítali jako běsi. Tak jsem je přelovil do akvária. Dokončil jsem otvor v kameni, takže teď má průměr cca 3 cm, tam už snad nidko neuvázne a dal jsem kámen zpět do akvária. Skončil jsem jako zcela vyčerpaný člověk s od kamene odřenými prsty a poničeným šroubovákem. Jak dopadli trnovci ani zatím nevím, snad jsou celí, i když asi budou trochu odření - uvidíme.
    Dnes po návratu domů jsem se hnal k akváriu, oba trnovci jsou, zdá se, živí (doufám, že jen spokojeně spí), jeden se napresoval za filtr a je vidět že dýchá, druhý je opět hlavou zaražený v nějaké jiné dutince lávového kamene, ale má tam jen hlavu, většinu těla má venku, tak snad není uvězněný, uvidíme.
    Takže pozor na lávové kameny s nebezpečnými dutinami (zvláště na dutiny, které jsou průchozí skrz kámen, lez zužují se, nebo jsou zalomené), je zapotřebí nebezpečné dutiny odlámat, aby byly dost velké. Kámen je naštěstí vlastně jen jakási kamenná pěna a dá se velice lehce odlupovat.

    Ahoj Pavel.
    - - - - -
    V popisu jsem omylem někde uvedl místo trnovci chybně krunýřovci, pardon.
    - - - - -
    A omlouvám se také za překlepy.
    10.12.2003 19:29Piko
    jelyfish . Mám takový dojem, že to nebude nemoc.Tvoji čichavci většinou ke stáří ztrácejí šupiny a navíc se ještě pořádně okusují mezi sebou. Ale šuinky jim za čas dorostou. Zkusil bych trochu víc rostliného krmiva o malinko více krmit.
    Sůl je v malém množství dobrá dokonce výtečná , la pokud to přeženeš rybám to v tomto případě spíše přitíží.
    10.12.2003 20:27Ondra
    jelyfish-jak jsou staří.Pokud ještě hodně staří nejsou buď se mezi sebou perou nebo mají poškozenou slizovou vrstvu.Máš tam nějaké ostré nebo drsné hrany.Zkusím se ještě někde zeptat ale nevím.Koukni se sem zítra v 19.00 hod.
    10.12.2003 21:13jelyfish
    paja: karantena je sice mala ale vodu menim co den...zlaty je zlaty a modry je sedy :-)sedy jsou potvory velky
    stari jsou tak max rok a neco malo dva tri mesice
    rvou se to jo, ale ye by to zanechavalo takovy nasledky?
    jj naka drsná hrana by se tam našla...
    10.12.2003 21:23Kačka
    Ahoj, tak jsem to asi s čichavcem zakřikla; jak měl na boku tu jakoby lysinu, tak se to zase zbarvuje do růžova, navíc mu na tom samém boku zrůžověla ploutev a začíná se jakoby třepit...dívala jsem se na popis rybích nemocí a skvrny na kůži a rozpad ploutví jsou připisovány většinou bakteriím. Připomínám, že zatím léčím tím Multi-Medicalem a přidala jsem sůl, včera jsem vyměnila 1/2 vody a přidala léčivo a sůl do původní koncentrace. Začínám váhat, zda přece jen nekoupit něco na bakterie (i když ten Multi-Medical by na ně měl být taky), na jedněch stránkách doporučují TERAP AB. Nemáte s tím někdo zkušenost nebo s tím rozpadem ploutví? Ryba se zatím drží, plave a žere...tak ji třeba zachráním. V akvárku je jen s tím ancistrusem, nechtěla jsem ji přendavat do malého karanténního, aby to s ní neseklo.
    11.12.2003 00:11chovatel Michal
    Pája: Jak jsme se bavili o malejch nádržích, já mám 10L a 30L, velký je můj sen, a co těm mejm prdítkům říkáš ? řasy žádný, ryby OK, kytky rostou,...:-)
    http://web.quick.cz/ftp5-hostivar/index201.htm

    PS:Na kvalitu fotek nekoukej, čekám až mi Libb prodá svůj digital za 2000,- na splátky:-))))))
    - - - - -
    Kačka: Bakterie, Hornbach, koupě novejch ryb, řasy v akvárku,...znám - tedy já ne, ale radu určitě najdeš ZDE: http://www.sweb.cz/akvastranky/

    PS: já mám malý akvárka, ale ťuky ťuk blbci maj kliku:-))))
    Jukej:http://web.quick.cz/ftp5-hostivar/index201.htm
    problémy s akva pište na mail: akva@centrum.cz - Míša když ví, tak Vám ráda pomůže !!!!:-)
    - - - - -
    Ondra: Ahojky odchováváš black molly ?? Popiš mi síím jejich náročnost chovu,..moc se mi líbí, ale preostě je neumím:-(
    - - - - -
    jelyfish - včera 21:13karantena min.14 dní a voda na parazity nemá vliv,...
    http://web.quick.cz/ftp5-hostivar/index201.htm
    - - - - -
    pavel - včera 17:24S těma chemikáliema s tebou souhlas a nesouhlas,..:-))Dle mě je nejlepší nic nekupovat, neb když koupím 10 neonek do týdne mi ,,padne" akvárko a přežije možná 5 ryb:-((((
    To jsou fakta,...ale já jsem prostě koupit, isolovat a po 14 dnech po té chemii co přežije tak beru !:-)
    PS: rozdíl mezi neonkama u mě 2 měsíce a u koupených je o 80% moje vedou !!!:-)
    další fotky časem někdy,..:-)
    - - - - -
    Libb:pošli maila a Dominika poradí - bude-li vědět:-))
    11.12.2003 08:15Pája
    Chovatel Michal:
    Když fotky nevidim ..... No já mám taky akvárka do 85 l jak křišťál .... i to 6 l se šnekama je jak alabastr. Za to 300 l voda čistá, ale ty řasy .... no no. A víš čím to je ? Rybama. Ono totiž něco jiného je pár neonek a něco jiného je parta masožravých mírně agresivních velryb ...... . Takže dusičnany a ještě sluníčko a mám to !
    To bys měl vydět toho odpadu když si "uprdne" jeden 15 cm sumeček a to jich mám pět a o čtverzubci raději ani nemluvit .... .
    Pavel:
    No otázkou je jestli to UV záření není vlastně podobně škodlivé co ty chemikálie ...... . Ale pravdou je, že kdybych měla peněz nazbyt a měla bych záruku, že mi ta UV lampa zlikviduje řasy asi bych si ji koupila , ikdyž mně to profíci zakázali........

    Jelyfish:
    Tak to jsou mlaďoši. Čichavci velký se dožívají tak 6 let.

    Všichni:
    Nevíte někdo kolik se dožívají čtverzubci = Tetraodon fluviatilis ?
    A kolik se dožívají vodní mloci Axceloti (nebo tak nějak) mexický ?
    11.12.2003 08:29Libb

    Mrkněte se prosím sem, jsou tam fotky mého akvárka a nevím co s tím :-(
    11.12.2003 18:40Marcela
    Měla jsem beťáka, začal se rozpadat. Nejdřív měl kus tlamy bílý, pak upadl. Pravá ploutvička mu bez zbělení postupně upadla, levá byla v pořádku. břišní ploutev mu postupně opadala až do půlky. Kapala jsem Preventin a malachitku. Stejně umřel. V akvárku byl sám. Nevíte, co to bylo?
    11.12.2003 21:25jelyfish
    tak a mam to konečně jsem v jedné akvaristice objvila znalce sice nad tim přemejšlel asi půl hodiny a ještě volal kamarádovi ale aspoň mám jistotu že vím jak na to...je to bakteriální onemocnění dal mi na to baktopur

    to kačka=>tak se tam dyštak stav je to akvaristika v italské - horní část ulice řele doporučuju, ten chlapík je to má zmáklý ;-)
    a říkal at se stavim do soboty jak to jde ze tam je jenom kvůli tomu že tam maj v tý akvaristice nemocný ryby a že je tam léčí...
    12.12.2003 07:02Dominika
    S Baktopurem nemam zrovna dobre zkusenosti, lepsi je Terap AB od http://www.aquar.cz .
    12.12.2003 18:21Ondra
    jelyfish-A co je to přesně za nemoc.
    12.12.2003 19:46Kačka
    Jelyfish: shodou okolností jsme nesehnali Terap AB, tak jsme taky vzali Blaktopur, je drahý jak deset čichavců, ale co se dá dělat:) Voda v akvárku má teď svítivě zelenou barvu, vypadá to jak radioaktivní, ale dali jsme množství podle návodu...Jestli to nezabere, tak už nevím.Jinak jestli chceš tak jsem fotila čichavce pro Ondru, pokud chceš srovnat, zda má ten můj podobné příznaky, tak napiš svůj mejl a fotku pošlu.
    - - - - -
    zase překlep:) BAKTOPUR
    12.12.2003 21:10chovatel Michal
    Pája: Když jsem měl Akary modrý, akvárko bylo během týdne žumpa:-( Proto už je nechci a mám normální ryby:-))
    14.12.2003 14:48jelyfish
    kacka: jelyfish@centrum.cz

    ted uz mam v karantene tri voda jak rikala kacka takova raidoaktivni doufam ze ty bakterie nejam radi zlutou...:-)
    jednomu se to teprve rozjizdi a to na tele supiny, jednomu na oploutvyvch a jeden to uz ma jak na tele (dost humus) tak na ploutvych....

    presnou diagnozu sem zapomnela....

    uz ani nezerou - se jim nedivim v ty karantene se asi neciti moc dobre sou zvykli na vetsi a mnohem hezci prostor
    jinak je fakt zajmavy, ze se ta nemoc projevila jenom na modrych, pritom tam chovam i perletovy a i pry odchazeji jako prvni...tak ja nevim, s tema druhama je to zahada, proc to napdalo ty nejsilnejsi jednice neodolnejsiho druhu..mam tam totiz jeste jednoho modryho (jedinyho nenapadenyho -tukam na drevo) a toho sme si prinesli bez jednoho oka, vzdycky byl odstrkovanej, takovej retardik nevivinutej a je zdravej...
    - - - - -
    kacka => jj je to asi to samy
    - - - - -
    dotaz> na navodu k tomu baktopuru jsou uvedeny davkovani na jenom 3 dny lecby, co s nima mam delat pak?
    15.12.2003 12:05Zz
    Libb:
    to je hustý... to jsem ještě neviděla... nehnojíš to akvárko?
    15.12.2003 14:01Pája
    Všem:
    Přeji pohodové vánoce a šťastný celý nový rok. Mějte se hezky.
    15.12.2003 14:44Libb
    Zz:
    ne, jen jsem to na chvíli vzdal... tento víkend jsem to komplet vyházel, vyčistil, koupil nový štěrk a založil znova...
    17.12.2003 16:11jelyfish
    kacka: jak se daří těm tvejm?
    - - - - -
    prosim vas, neporadí mi tu někdo jak pokračovat vléčbě těch čichavc? tři dny jsem je léčila baktopurem a dál nevim, mám pokračovat?
    18.12.2003 00:41chovatel Michal
    Libb - 15.12.2003 kolik u vás stojí novej štěrk do akva ? cca ? Já už ho mám asi 5-tej rok a černobílý šutry ubejvaj:-(
    - - - - -
    Pája - 15.12.2003 14:01 I tobě bohatýho ježíška, hodnýho manžela, věrný děti a hlavně štěstí a zdraví ve tvém životě a životech tvých známých přeju Ti já MICHAL !:-***
    18.12.2003 10:51Libb
    já bral 3.3kg stěrku č. 4 za 30 korun.
    18.12.2003 18:23Kačka
    to jelyfish: já taky nevim co dělat dál, čichavec je z jedné strany úplně normální, z druhé má lysinu, která se nepatrně zvětšuje, jedna ploutvička vypadá jako okousaná a není průhledná jako ta druhá. Nicméně vesele plave a žere pořád (musim to zaťukat!). Vyměním tak 2/3 vody a zkusím baktopurovou kůru znova. Nevím jestli je to dobře, ale zatím se to nelepší, spíš stagnuje a Terap AB nemůžu sehnat.
    - - - - -
    všem: jo a taky jsme byli mrknout v hornbachu a těch rybiček krásnejch co tam maj...ale mně by asi všechny chcíply, ach jo:(
    19.12.2003 10:01Libb
    Kačka:
    Na Hornbach pozor, já si odtamtud asi dovlekl ty hnusné řasy s rostlinkama... :-(
    19.12.2003 19:44jelyfish
    uz mam k mání fotku a asi to zatím spíš vypadá na ohlodání, ted provádím pokus s dvěma karanténama a uvidíme je to otiž imho dost pravdepodobný, co ty kačko? nepozoruješ, že by se nák okousávali? kolik jich těd má těch nemocnejch v nádrži? Musím tomu přece přijít na kloub ne?
    19.12.2003 21:05Kačka
    já mám už jen ancistruse a toho jednoho čichavce, (čekám až budu moct obnovit celý akvárko); takže ta ploutvička je fakt symptom nějaký nemoci. Opakuju tu bactopurovou kůru...nevim co pak dál. Ancistrus je malinkej, ale drží se. Nevíte, jak sem vložit fotku? Zkusila bych ho vyfotit ještě jednou a dát sem, jestli někoho něco napadne..
    20.12.2003 16:08Platejz
    Přeji všem akvaristům krásné vánoce .
    21.12.2003 19:09Maras
    mam problem s živorodkama cele se prohnou jsou vyzable plavou při hladině a pak hynou co stim kdo mi poradi diky.
    22.12.2003 18:50chovatel Michal
    všichni: Co poslední dobou v obchodech všeho druhu pozoruji jsou ryby pochybné kvality a zdraví, v Hornbachu vám prodaj fíkus a difmbachyi jako vodní krásnou kytku za tučný prachy do vašeho akvárka a v čem maj betty bojovnice o tom radši nemluvě :-((( Všem vám doporučuju interspar v Praze-10 Hostivaři, kde je machr pan vedoucí a má neonky zelené, obecné, černé a červené a další zvířenu a faunu floru ve výborné a hlavně se jedná o zdravé jedince v kondici za rozumné ceny !!! Přesto u ryb karanténa přeléčení proti parazitům neuškodí !!!!!! cca 21 dní !!!!
    Akvaristika Praha-10 ul.Na Hroudě prodává rybičky mizerné kvality navíc napadené parazitem- dle mě laicky-krupička ryb a mají okousané ploutva a jsou podvyživená !!! Tam nedoporučuju NÁKUP !!!!! :-(
    - - - - -
    Libb: Pane správec nenašla by se rubrika, kam by se psali akva, kde maj hnusný ryby a kde hezký ? Co vy na to ?:-)
    25.12.2003 21:19jelyfish
    zeriou se mrchy jedny zadna bakterie...myslim ze je dost mozny ze to mas taky ty kacko...
    26.12.2003 22:33Libb
    Michal: popřemýšlím, jak to udělat, ale mám obavu, že je nás tolik a tak naširoko rozprostřených, že se asi v akvaristice nepotkáme. Ale jak jsem řekl, zkusím něco vymyslet.
    27.12.2003 18:09chovatel Michal
    Libb: Ok byl to jen nápad,...
    Mimochodem, teď vyprázdním svoje akvárka směr Dominika, mám zdravé ryby a chci si koupit nové a přidat další druh,..
    Proč to dělám ? Chci udělat radost Dominice, aby zase měla moc fajn akvárko, chci si koupit tetrazony čili barbusy a v neposlední řadě mám moc ryb na to že mám pouze 2 akvárka,....
    :-))
    Poznatek: zelený neonky sou sice krásný, ale černý snesou mojí péči což se o zelených říci nedá-ze 4 mám po 21 dnech jednu a ta je na umření,..černý a obecný se daří suprově !!:-)
    - - - - -
    Maras - 21.12.2003 19:09 - tutově nějakej parazit,..:-(
    Zkus juknout sem:
    http://www.sweb.cz/akvastranky/akva.htm
    - - - - -
    Pája a všichni: Dnes jsem udělal znovu moje akvárka-reorganizace,..
    10L: 4x ancistrus 2x pancéřníček-sumeček a 10x parmička duhová tetrazona,...
    30L: 2x pancéřníček 4x ancistrus,2x čichavec perleťový 4x tetra červená 2x tetra žhavá 2x tetra černá 6x neonka černá a cca 10x neonka červená,.....

    Teď mám akvárka dokonalý !! Koupil jsem krmivo pro ancistrusy za 200,- a 2x tapeta na zadní stěnu a 700,- je pryč:-):-)
    28.12.2003 19:10Kačka
    Tak čichavec se bohužel odebral do věčných lovišť...a to se mi ještě splnila noční můra, protože jsme ho našli na boku na dně akvárka a ještě napůl žil, takže jsme mu to museli urychlit:(((
    Takže se můžu pustit do rekonstrukce akvárka...
    30.12.2003 11:36Libb
    Kačka
    Běhá mi mráz po zádech, brrr... :-(

    Jinak já taky nakupoval, pokud mi prodavačka kecala, budu mít časem na prodej sumečka žraločího (tvrdila, že ho můžu mít v 80 litrovém akvárku, že prostě tak nevyroste). Pak jsem přikoupil smaečka k mým black molly, 2 pancéřníčky lítají po celém akvárku, ten starý se krčí v koutku) a skaláru amazonskou za tu, co to vzdala... A vyhodil jsem jednu kytku, na které jsem našel moji "oblíbenou" řasu...
    30.12.2003 11:50chovatel Michal
    Libb: Sumečky žraočí maj u nás taky, ale chybí mi ještě 6 neonek červených a 2 skaláry,..Jedna Razbora mi asi praskne estli se nevytře a čichavci perleťový samička taky nějak tloustne:-))
    30.12.2003 18:30jelyfish
    kacak> ,,my" uz to taky mame za sebou
    30.12.2003 20:16Ondra
    chovatel Michal-A není to vodnatelnost.