od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Září v roce 2003
  • Zobrazuji 86 zaznamu.
  • 2.9.2003 19:26Michal
    Nebuď smutnej, já koupil zadarmo od Verči Javský mech, který mi pohlcuje mé dvě akvárka a ty mrchy nový paví očka furt ne a ne mít mladý:-( Jedny už zbaštili a před druhejma mi umřela moje samička:-/
    4.9.2003 20:32svatoun
    Doplnujici dotaz k Entizolu -- davkovani 500mg/125l je mysleno jako jednorazove nebo s denni periodou (a pripadne vymenou casti vody) ?
    4.9.2003 20:52olin
    libbe tolik ryb v jednom akvarku to je trochu moc a teplota moc visoká.Jo a míchat ryby z různých lokalit to je trochu moc
    5.9.2003 09:05Libb
    olin:
    Mohl bys upřesnit co jsem smíchal a neměl? Před každým rozšřením jsem se informoval jestli ty ryby můžou být pohromadě. Teplotu jsem snížil o stupeň a neonky se začaly trochu hýbat :-)
    6.9.2003 03:24Michal
    Neonky dle mě nepsatří k mečovkám, mečovky dle mě nepatří k Čichavcůmn a máš-li tetry, počítej s tím, že to jsou dravci na živorodky:-(((
    Ale vše toto jsem Ti v mailech říkal,...:-(!
    6.9.2003 12:03Libb
    Hm, jenže jsi mně to řekl až potom, co mně prodavačka ty mečovky téměř vnutila... :-)
    No počkám až vyhynou a nebudu je dokupovat :-)
    8.9.2003 09:45Pája
    Hoj hoj !
    Cha chá to já znám kombinací ..... např. závojnatky +čichavci+skaláry .... no bomba .... a kupodivu to celkem funguje ....., ale byla jsem v šoku .... +28 C pro závojnatky .... aspoň jsem je ukecala aby postupně snižili teplotu na + 24 C .....
    Osobně si myslím že neonky by se měli chovat v druhové nádrži .
    Mečovky a čichavci .... no proč ne, to zas není tak děsný spojení. Mečovky sice potřebují tvrdší vodu, ale čichavci (velký druh šedivý či leri) jsou velmi přizpůsobivé a řekla bych snad nejodolnější rybky co znám. U malých druhů čichavců je to jiné.
    Cha , a co mám já doma za kombinaci ryb ani nechtějte vědět ..... Rozhodně si netroufnu nechat je víc jak 3 dny bez krmení ...... .
    Můj názor na vzduchování je, že by se na noc mělo spíše zapínat .... .
    Ideální teplota všeobecně pro "obyčejné" nejznámnější rybky je + 23 C ... . No znám i akvárko s teplovodníma čichavcema (leri) s teplotou + 21 C a pohoda . Dobrý je než si koupíte rybku mrknout na teploměr ve zverimexu ..... hlavně dovozové rybky jsou průserové = některé i zbytečně navyklé na + 28 C .
    8.9.2003 12:13stanida
    čago lidi potreboval bych radu.
    10.9.2003 10:11Libb
    stanida:
    no a s čímpak?
    10.9.2003 10:31matula
    straaaasne potrebujem radu,mam bojovnicu a prestala mi jest a ma take zvlastne trhane pohyby poslednu dobu.Ani ked mu dam zrkadlo nereaguje,a stale sa drzi skoro nad hladinou vody ...
    10.9.2003 18:43Libb
    Matula:
    nemáš moc teplou vodu?
    10.9.2003 22:09kubula
    no, mám přesně stejný problém. absolutně nevím, čím by to mohlo být. navíc mi teď skeláry chytly takovej divněj "šedej zákal" do očí. Ale jiný ryby jsou absolutně v pohodě..
    - - - - -
    pokud by jste nekdo vedeli, byl bych fakt moc rad.. a teplotou vody to neni. zkoušel jsem dát jednu bokem a vodu ochladit, (ohřát ne) .. ale nepomohlo.
    13.9.2003 22:04Michal
    Juppí tak jsem od Veroniky dostal javskej mech a už je plnej prcků od pavích oček,..snad mi vydrží,...
    Musím koupit kremivo pro sumečky a ancistrusy,..ty tetry jsou hrozně žravý potvory a na ty chudáky dole nic nezbyde:-(
    Jinak akvárka se mi -moje stráášně moc líbí ! Valisnerie pohltili dno i hladinu a vše to doplňuje javskej mech,...až budu mít chvilku dám sem fotos,..
    páá,...
    - - - - -
    Fotky mejch akvárek:
    http://web.quick.cz/ftp5-hostivar/P9130001.jpg
    http://web.quick.cz/ftp5-hostivar/P9130002.jpg
    http://web.quick.cz/ftp5-hostivar/P9130003.jpg
    http://web.quick.cz/ftp5-hostivar/P9130004.jpg
    14.9.2003 14:29Mikes
    Ahoj, potrebuju radu. Na kamenech a na stenach akvarka se mi delaj hnede rasy? Mate s tim nekdo zkusenosti? Diky
    15.9.2003 08:32Libb
    Mikes:
    Jo přesně na to se chci zeptat. Hnědé řasy :-(
    A rostou z listů těch valisnérek od Michala :-(
    15.9.2003 11:20Pája
    Libb:
    Průser ! Všechny nové rostliny, které mají řasy vyhodit ! Já jsem to neudělala a z pralesníno akvária mám saharu ..... řasy sice tlumim, ale mám je. Musela bych vše vyrušit a vyvařit ....., ale to se mi nechce mohla bych ohrozit přelovením rybky .....
    Příště si dám na nové rostliny sakra pozor !!!
    - - - - -
    Minulý týden jsem ... šikulka ... prala filtr a do výlevky mi nenávratně spadl takový malý gumový špuntík v hodhotě 10 hal , bez kterého venkovní 6 l hrncák za 4000,- Kč nefunguje .... Teď čekám od dvou dodavatelů kdo bude rychlejší ... a taky co si vlastně budu muset kvůli tomu špuntíku (či gumovému ložisku) dokoupit, protože zvlášt mi ho asi neprodají .... Super služby !
    - - - - -
    Takže ty moje rybky mají už 5 dnů jen vzduchování a min. 10 dnů se to asi nezmění .... takže očekávám uhyn ryb ....
    15.9.2003 14:17Libb
    Když ony se ty řasy ukázaly až později a možná nepřišly od Michala, protože on je nehlásí... Možná se jim jen na těch valisnérkách daří...
    15.9.2003 17:08Michal
    Libb: Hnede rasy jsou indikatorem slabsiho osvetleni, napak zelene prilis vysoke intenzity osvetleni. Staci tedy bud pridat nebo ubrat. Nektere rasy jsou imunni, jine timhle zpusobem lze zlikvidovat.
    - - - - -
    To jsem psala ja Dominika, omylem se Michal neodhlasil.
    15.9.2003 17:57Libb
    Hm, to by sedělo, marně sháním něco silnějšího... Chce to přidat, ty moje jsou hnědé
    16.9.2003 08:17Pája
    Libb:
    Cha téma řasy. Co člověk to názor. Mně zas skoro všichni (i ti co moje akvárko viděli) tvrdí, že jsem si řasu přitáhla na nových kytkách z obchodu ( přes rok fungovalo perfekt bez řas...) a jelikož mi na akvárko svítí sluníčko a krmim hodně masem (fosfor a dusičnany na hraně ...) mám pro bujení řas optimální podmínky .... Řasy jsou štětinaté tmavězelené až černé. Když tam nesvítí sluníčko ..... a měnim týdně vodu .... a dávám nějaké tabletky proti řasám (teď nevim název ) celkem se mi daří tlumit jejich bujení ..... Snad se jich časem zbavim i bez vyvařování ..... .
    Pořád si vyčítám, že jsem neposlechla radu bratra (zkušeného akvaristy) který mi říkal, že mám tu novou kytku vyhodit ....
    Ostatní akvárka mám bez řas .... tam jsem si dávala jen kytky z akvárka od bratra.
    16.9.2003 09:58Libb
    Pája:
    Zkusím vyházet ty "nakažené" rostliny a přidat světlo. Když to nebude stačit, začnu řešit co dál...
    Jinak na dně se mi dělají nějaké zelené řasy - pro změnu... jsou vidět z bočního pohledu v písku
    17.9.2003 11:29Mikes
    Tak diky za radu, asi to u me bude tim, ze malo svitim. Zkusim prtidat svetlo a uvidime - doufam, ze se nebudou delat zelene rasy :-)
    17.9.2003 12:12Pája
    Libb:
    Cha! Tak to nevim jak to s tim osvětlenim vyřešíš když máš řasy hnědé i zelené .... Za řasy v některých případech může osvětlení, ale není to tak jednoduché určit jako tmavý řasy málo světlo světlý hodně světla ... Hodně záleží i na složení vody , obsahu dusičnanů a fosforu, PH atd..... Stav vody záleží na druhu ryb co chováš. Kdo má v akvárku pár neonek nemá s dusičnany a fosforem zas takový problém jako v akvárku se živorodkami (hlavně mečouni jsou docela čuníci) o dravých rybách raději ani nemluvim .... . Znám velmi zkušené akvaristy co dělají všechno možné a řasy stejně mají, protože chovají ryby které tvoři "velký odpad" . To pak jsou asi nejlepší kaložrouti ... ty sežerou řasy, svoje výkaly ...a snad i ten písek v akvárku ... che .
    Je pravidlem, že při prvnim výskytu řasy se přistupuje k změně osvětlení ..... když to nezabere, tak pak se začíná čarovat .... .
    17.9.2003 13:56Libb
    Pája
    Co myslíš kaložroutem? Ancistrusy?
    Zkusím udělat foto těch řas... a seznámil jsem se teď s holkou, co dělá diplomku na téma paraziti akvarijních ryb, možná mi poradí - přece jen to asi chce vidět. Navíc já neumím změřit dusičnany a na pH nemám věci... :-(
    17.9.2003 14:55Pája
    Libb:
    Kaložrout skvrnitý. Taková větší cca 30cm rybka žijící většinou v brakické (poloslané) vodě , která požírá vše poživatelné včetně hovínek či kalu odtud její název. Prostě takový vodní prase, ale mě se líbý .... Chtěla jsem je chovat, ale bylo mi líto kytek , které teď už skoro nemám .... .
    Na žraní některých řas jsou dobrý parmičky thajský, ale i paví očka , blokmoly, živorodky velkoploutvé. Ty přísavky (krunýřovci ) těm řasám moc nedají oni takhle raději masíčko.
    17.9.2003 15:04Libb
    Hm, on by zlikvidoval kytky? To ne... A 30 cm je asi moc... :-(
    17.9.2003 15:08Pája
    "Nádobíčko" na měření PH,fosforu i dusičnanů prodávají v akvaristice, ale je to celkem drahý (a na obyč akvárko celkem zbytečný...) ... já jsem si to vypůjčila od akvaristy co má "mořský bazén" a tak je vybaven všim možnym a měří všechno co se dá každý den .... .
    Když nekrmíš moc masem = fosfor (ikdyž některý nekvalitní sušený má taky dost fosforu ..) a odkaluješ pravidelně vodu = dusičnany, neměl by být problém. Todle si hlídají hlavně lidi co mají trošku "lepší" rybky.
    - - - - -
    Libb :
    No kytičky on rád .... a je po řasách .... che. A prý i zbytky od oběda .... baští jak protržený, brambory, knedlíky ...ňu ňu rybička. Nenechá kámen na kameni ... kam se hrabe afrika ..... che .
    19.9.2003 11:35Libb
    Tak jsem dnes ráno vyházel ty zamořené valisnérie, zjistil jsem, že mám dole dost kalu - vadí to (špína) nebo ne (hnojivo pro rostliny)?
    19.9.2003 12:06Pája
    Libb:
    To je samozřejmé, že když vytrháváš rostliny tak rozvíříš kal usazený uvnitř v písku. Ten funguje jako hnojivo pro rostliny (proto nemusíš zbytečně kupovat umělá hnojiva ...když teda nemáš holandské akvárium) Něco jiného je kal na povrchu písku ten se musí pravidelně "zvonem" odkalovat, ale to asi znáš. Jinak na generálku = znovuzaložení akvárka se názory různí. Někdo dělá generálku = vše v akvárku vyndat a vypucovat vč. vyvaření písku atd. i u velkých (nad 200 l) akvárek 1x ročně. Osobně si myslim, že u např. akvárek nad 100 l s dobrou filtraci, málo rybkama a hodně kytkama je to zbytečné. Shrnuto akvárka do 100 l znovu zakládat asi 1x ročně, do 300 l 1x za 5 let, do 500 l 1x za 10 let . Samozřejmě, že záleží na druhu , počtu ryb a kytek jaké chováš, filtraci a celkovému stavu akvárka. Znám 150 l akvárko s klasickým "starým" vnitřním molitanovým filtren (poháněný motorkem Silentou) které nemělo generálku 15 let a až teď začíná dělat problémy = tzn. častý úhyn ryb (zejména sumečků) pravděpodobně kvůli výparům z písku (moc usazeného starého kalu) , takže se bude dělat komplet znova zakládání, ikdyž se majiteli do toho moc nechce .... jedná se o skoro holandské akvárko = tuna kytek málo ryb.
    Ikdyby jsi měl dobrou filtraci, málo ryb a hodně kytek stejně Tě časem generálka nemine .... hlavně u akvárek pod 100 l se udržuje klima hůře.
    19.9.2003 13:36Libb
    No vida, to jsem nevěděl! Takže nejpozději za rok to celé překopat? A co se starýma kytkama? Vyhodit a koupit jiné (to asi ne?) nebo je třeba vyprat nebo co s nima?
    Dík
    19.9.2003 14:10Pája
    Libb:
    To uvidíš v jakém stavu budeš mít akvárko za ten rok... . Já jsem u 65 l už 2 roky nedělala generálku a dobrý ..., ale už to plánuji. Kytky jen oplachnout , zkrátit kořeny a znova zasadit rozhodně nevyhazovat. Jedná se hlavně o to vyprat ten písek ze dna a přité přiležitosti vydrbat kameny, kořeny atd..
    20.9.2003 14:14Libb
    A prosím tě jak často u toho 80l akvárka měnit vodu? Měním asi 30-35 litrů (mám menší takhle velké akvárko, nechávám v něm odstát vodu).
    21.9.2003 23:37Michal
    Libb - 15.9.2003 14:17Já v akváriích hnědé řasy nemám a co bych Ti doporučil je pravidelný režim t.j. světlo a vzduch-pravidelně v určitou hodinu po určitou dobu a v každé knize pro začínající akvarysty píšou, že akvárium nesmí -nemělo by být vystaveno přímému sluci-fdennímu záření,...Právě toto světlo nejlépe působí na růst řas a nesmí být intenzivní a přímé,..:-( Přeju hodně zdaru a ,,krásné okénko do přírody"
    Michal V.
    - - - - -
    Libb - včera 14:14po celý rok vodu do akvárek pouze dolévám,čistím filtr a věř, že nemám důvod jí měnit !!! To že jí měníš a seš nucen jí měnit tak často ukazuje na fakt, že nemáš v akvárku vyrovnanou životarovnováhu -system a je něco špatně,..nic ve zlém !!! Doporučuji Ti přečíst si o zakládání a údržbě akvárka pár knížek a poradit se osobně s akvaristy na některé z jejich výstav,..hodně štěstí!
    - - - - -
    add.pravopys:sorry mozek už usínáá:-))
    22.9.2003 08:36Libb
    No já nejsem nucen tu vodu měnit, já jen někde četl, že do 200l se voda má měnit asi jednou za měsíc, do 500l jednou za půl roku a nad 500l vůbec. Tak se ptám
    22.9.2003 12:24Pája
    Libb a Michal:
    Každý máte pravdu. Opravdu někteří akvaristé nemusí odkalovat a dokonce ani nemění vodu pouze dolévají co se odpaří. Dříve se zastával názor, že se voda v akvárku dokonce měnit nesmí ... . Osobně neznám (když nepočítám Michala) žádného akvaristu ,a to znám opravdové profíky z 500 l a více mořskými, afrikou či terčovcemi atd. akvárky ,a každý z nich odkaluje ikdyž jak říkají mají takovou filtraci, že vlastně ani nemají co odkalovat ... .
    Neměnit vodu si opravdu může dovolit jen ten kdo má velmi dobrou filtraci , osvětlení ,hodně kytek a málo ryb menšího druhu ze stojatých vod , který netvoří "velký odpad", takže kytky stíhají vše zpracovat.
    Ten kdo chová ryby "prasátka" , které sežerou i kytky ...může mít filtraci jakou chce a musí odkalovat jak divoch .... Ono něco jiného je chovat pár pavích oček či nějaké tetřičky,neonky apod. a něco jiného je chovat např. partu kaložroutů atd.
    Největší problém všech běžných "amatérských" akvárek je špatná filtrace, málo kytek a přerybnění . Takže u takového 80 l "amatérského" celkem dobře fungujícího akvárka doporučuji měnit (odkalovat) cca 20 l za 14 dní. Bohužel znám i takové začátečníky, kterym voda z akvárka jeden týden po výměně smrdí jak ze záchoda .... špatné krmení = překrmování je jejich největší chyba, ale to snad u Libb neplatí.
    - - - - -
    Michal:
    Klobouk dolů to bych nikdy neřekla, že v tak malém akvárku co máš (70 l ? snad se nepletu , když tak mě oprav) může fungovat " koloběh " . To já s těma svýma masožravýma prasatama nic takového nedocílim a to mám filtr na 600 l a mám 300 l . A jak říkáš na akvárko mi svítí sluníčko ...a to nejsem žádný začátečník ... prostě jinde nebylo místo .
    - - - - -
    Michal:
    Jak Tě mám spojeného s Dominikou tak jsem to spletla, těch 70 l má ona .... Jak máš velké ty a jaké máš ryby, filtraci atd. tedy vlastně nevim .
    22.9.2003 13:30Libb
    Voda mi nesmrdí vůbec, akorát je kal na dně. S tím sluníčkem - svítí na něho asi hodinu za celý den, jinak to prostě nešlo.
    22.9.2003 13:35Zz
    Zdar lidi,
    tak jsem konečně tady! Koukám, jak to tady pěkně Libb zabydlel... Chválím!
    22.9.2003 14:22Pája
    Libb:
    V klidu. Klasika jak sem psala 1x za 14 dní 20 l odkalit , tim nic nemůžeš zkazit, no a když necháš vodu odstát tak to je super. A osobně se s Tebou vsadim, že i Michal když vytrhává rostliny tak se mu z písku vyhrne sloup kalu ... .
    22.9.2003 15:11Dominika
    Kdekdo, kdo zavrta ve dne, vyvali se humus a sliz. Ja v Celakovicich koupila dva sekavce, miluju je, jsou takovi ... hadovity :-)))
    22.9.2003 21:02Michal
    Pája: to máš pravdu., ale já když je trhám, tak všechny:-)))
    No a k těm akvárkům,..

    mám 2 akvárka 30 a 10 litrů, mám je na skříni, bez přístupu přímého sluníčka, svítím 25 a
    40Wattů žárovkou a složení:

    dno tvoří černobílé šutry směs a jako rostlinky mám jen valisnerie !
    30litrů ryby: neonka červená 10ks, tetra černá - 2ks,tetra červená 4 páry, dále několik pavích
    oček a 2 ancistrusy sumce a 2 pancéřníčky sumce,..

    malé akvárko: šutry,valisnerie a sumeček 2ks,ancistrus 2ks a 4 páry pavích oček-
    porodnice,..
    Vzduchování- v každém akváriu je vnitřní filtr a jeden vzduchovací kámen, pravidelně čistím filtr
    cca 2x za 14 dní a jinak krmím suchým-směs vloček, LON-MIX atd,...1x denně,..vzduchuji po
    celý den až do doby než jdu spát,....
    No a obvykle jenom dolejvám vodu a 1x ročně vždy akvárka vypustím, překopu a zase je rok
    pokoj,..ryby mi neumírají a jsou teď v pohodě,...
    23.9.2003 07:57Libb
    Michal:
    Dovolím si oponovat - jak jsi dostal z akvárek ty valisnérky cos mi poslal? Asi jsi je vytrhnul a snad ne všechny... takže bych si tipnul, že občas trháš kytky i ty :-) Ale pokud jsi to myslel tak, že ne z důvodů jako já (řasy) tak to beru... :-)
    23.9.2003 07:57Libb
    Potřebuju radu. Konečně jsem si sehnal zářivku, sice ne speciál na akvárko, ale o to teď nejde. Teda zatím mluvím o konstrukci. A teď bych potřeboval poradit, jakou zářivku (trubici) doporučujete koupit, délka 60 cm. Na ceně bohužel záleží :-(
    23.9.2003 09:26Zz
    Michal:
    Neber to jako útok, ale nezdá se ti, že máš v akvárkách trochu přerybníno? To 10l bych použila tak leda na porody pavích oček nebo jako karanténu, v tom 30l bych očekávala jen těch 10 neonek... Ale je to vcelku tvoje věc...
    - - - - -
    Libb:
    ptáš se na délku zářivky nebo na výkon?
    23.9.2003 09:40Libb
    Zz.
    délku nezměním, takže výkon a barvu světla? Pokud vím, dělají se nějaké domodra(?), které zvýrazní barvu rybek, ael nevím jestli nemá tahle věc i nějaké nevýhody
    23.9.2003 10:12Zz
    Libb:
    osobně mám žluté denní světlo. Ale tuším, že kytkám se nejlíp daří v červeném spektru (poptám se) a v modrým zas líp vyniknou ryby... Jakou máš hloubku? Pokud nemáš něco extrémně hlubokýho, tak ti bude stačit ta nejméně výkonná, kterou seženeš (25W). Nebo se poptej v akvaristice, třeba ti tam poraděj.
    23.9.2003 11:03Libb
    Hloubka si 40 cm. Kytkám se daří skvěle, až moc, ty nic nepotřebují! :-)
    23.9.2003 11:30Pája
    Libb:
    No já mám speciální akvarijní zářivky jednu fialovou jednu žlutou.
    Michal:
    Prostě seš ďábel a čaruješ ! Jinak se dobrý chod tvých přeplněných mini akvárek nedá vysvětlit. Je sice pravda, že 10 co 20 neonek neudělá takový odpad co jedna dospělá mečovka, ale stejně to že celý rok neodkaluješ a neonky jsou v pohodě je zázrak !
    23.9.2003 19:00Onrda
    Mám 150 l. akvarium mám v něm 4 tlamovce Melanochromis auratus.Je malé pro tyto ryby ale mám je tam samotne s párem ancistrusů a podle mě se cítí dobře.chtěl bych k nim třeba párek tlamovců ale jaké tlamovce ,To je moje otázka .Pomůžetemi ? Děkuji Ondra Můj E-mail je................. on.van@seznam.cz
    23.9.2003 21:09Michal
    Libb - dnes 07:57 NEWChlape zapomínáš!:-))) Ty kytky nebyly ode mě, ale z akvárka Dominiky,..:-) Ale to neřeš,...:-))))))
    Zz - dnes 09:26 NEW...mám rád přerybněná akvárka, abych se měl večer na co koukat,..moc mě to uklidňuje,....:-)!!! pa:-*
    Pája - dnes 11:30 NEW Zkusím je někdy vyfotit a ukážu Ti je:-) Ale není sranda fotit akvárka,..alespoň mě to teda moc -vůbec nejde,..:-(
    24.9.2003 06:14Libb
    Michal:
    To mi možná uniklo... Tak pak jo :-)
    24.9.2003 07:56Pája
    Michal:
    Měla jsem prales .... pořád nebyla žádná ryba vidět .... tak jsem koupila tam rybku tam rybku ..... a pořád v akváriu nic krom kytek .... no a teď když kvůli řase likviduji jednu kytku za druhou ,koukám ... ha mám přerybníno .... .
    To mi povídej .... z 50 fotek akvária tak jedna použitelná a to je ještě v mizerné kvalitě .... .
    24.9.2003 08:14Zz
    Pája:
    Pokud chceš fotit jednu rybu, tak já používám takový fígl. Nechám rybu po zhasnutí světel usnout, pak rozsvítím a než se probudí stihnu pár fotek. Pěkný fotky taky vznikaj, pokud fotíš s bleskem v úplný tmě (pokud můžeš manuálně nastavit ostření). Ale bacha aby se ti ryby nesplašily...
    24.9.2003 08:45Libb
    Pája:
    Přesně tak - kytky i fotky :-)
    Jinak akvárko se fotí dobře přes polarizační foltr, možná si ho koupím
    24.9.2003 15:28Pája
    http://www.sweb.cz/Paja.pstros/03/akvarko301 http://www.sweb.cz/Paja.pstros/03/akvarko302
    http://www.sweb.cz/Paja.pstros/03/mlok1
    24.9.2003 18:33Michal
    Pája: Čichavce perleťový měl táta než mi akvárka předal,..moc krásný rybky !
    Druhá fotos: Nádhera !!! Opravdu okénko do přírody !!!
    Třetí fotos: Jééé ten je tak ošklivej až je vlastně krásnej !:-)
    25.9.2003 07:28Libb
    Pája:
    Chtěl jsem zamachřit, že jsem si koupil polarizační filtr a mám opanoramatickou fotku akvárka, ale po těch tvých fotkách se skoro stydím... Jak jsi to fotila, prosím tě, že tam je vidět a nemáš tam odlesky?
    - - - - -
    Hm, selhaly alba - ale chyba je někde v naší formě, tak aspoň tady jsem to nakonec dal...
    http://www.volny.cz/libor76/akvarko.jpg
    25.9.2003 09:42Pája
    Libb:
    Teď zas nevidim fotky tak se mrknu jindy ...
    No mám průměrný digitální foťák a fotim jen automatem..... když se nepovede vymažu když ujde nechám ... mačkám skoro jen jeden čudlík ...prostě pro mě ideální mašinka .. chi chi.
    http://www.sweb.cz/Paja.pstros/03/mlok2
    http://www.sweb.cz/Paja.pstros/03/mlok3
    http://www.sweb.cz/Paja.pstros/03/mlok4
    http://www.sweb.cz/Paja.pstros/03/mlok5
    25.9.2003 10:31Zz.
    Pája:
    Nádherný fotky...
    25.9.2003 13:03Libb
    Toho mloka máš jen tak mezi rybama?
    Ty fotky mě přivádějí k šílenství - já se snažím a nic moc výsledek, a ty takové krásné fotky. No, někdo na to prostě má... :-)
    25.9.2003 14:09Pája
    Libb:
    Já ty ryby nemnožim, ale oni se prostě namnoží sami.... a tak jsem ty 3 štikavčí mimi dala mlokům na sežrání abych se jich zbavila ... mně stačí jen ty jejich žravý rodiče ... Nakonec si je vzal brácha, takže teď u mloků nejsou žádný ryby krom sumečků . Možná k nim dám závojnatky. Sice je to jiný biotop, ale jsou taky studenovodní ... no a závojnatky jsou takový obříci které snad mlokové nesežerou .... možná. Zrovna včera jsem študovala jednoho mloka, že má nějaké obrovské břicho jestli on nesežral nějakého krunýřovce (sumečka, přísavku ancistrus) .... ty jsem tam taky nesypala ..., protože už nevim kam s nima, ale pochybuji, ty jsou těžko stravitelný ....
    - - - - -
    Libb:
    Vždyť ta fotka je hezká ! I jeskyňka je vidět ... dobrý. To akvárko je vypoulený nebo se mi to zdá ?
    26.9.2003 11:19Zz
    Pája:
    Co je to přesně za mloka?
    26.9.2003 12:46Pája
    Zz:
    Tak nevim jsestli to bude správně ... Acelot mexický ...
    26.9.2003 12:52Zz
    Pája:
    Axelotl mexický.. Díky!
    26.9.2003 14:20Dominika
    Axolotl.
    26.9.2003 15:18Zz
    Dominika:
    Svatá pravda! Axolotl mexický (Ambystoma mexicanum).
    27.9.2003 12:53Dominika
    Dneska prekopavam cele akvarko, drzte mi palce, at to preziju :-)))
    27.9.2003 17:44jirka5
    jak lze zlikvidovat piavice. Nějakým zpusobem se mi dostali do akvária.
    27.9.2003 18:57Zz
    Dominika:
    proč to děláš? Jen tak nebo k tomu byl závažný důvod. Držím palce....
    27.9.2003 21:39Dominika
    jirka5 : Nejbezpecnejsi bude rucni sber. Pokud je to ale mozne.

    Zz: 70ti litrove akvarko melo silne zanesene dno v te nejhlubsi vrstve.
    27.9.2003 22:40Michal
    Dominika - dnes 12:53: Hi hi vidíš hoďka a třičtvrtě a máš akvárko jako nový !!:-) Jsme šikulkové a teď šup pro plechovku k popelnici a flák s ní do akvárka:-)) Je to moc nereálné okénko do přírody to tvoje ,,nový" akvárko,..hi hi:-))
    Fotky ZDE:
    http://web.quick.cz/ftp2-hostivar/P9270042.JPG
    http://web.quick.cz/ftp2-hostivar/P9270046.JPG
    http://web.quick.cz/ftp2-hostivar/P9270047.JPG
    http://web.quick.cz/ftp2-hostivar/P9270048.JPG
    http://web.quick.cz/ftp2-hostivar/P9270049.JPG
    http://web.quick.cz/ftp2-hostivar/P9270050.JPG
    http://web.quick.cz/ftp2-hostivar/P9270051.JPG
    http://web.quick.cz/ftp2-hostivar/P9270052.JPG

    Jako nový co?:-) A teď kdo mě pomůže vyházet z akvárek ten zahumusenej javskej mech ?:-)))))
    29.9.2003 13:28Zz
    Dominika:
    Co rybičky,jak snášejí změnu prostředí? Dávaš odstátou vodu nebo přímo kohoutkovou?
    29.9.2003 14:46Dominika
    Ryby jsou v pohode, to predtim spis meli potize, to dno bylo fakt nechutny. Davam cast kohoutkove vody a cast odstate.
    29.9.2003 14:58Zz
    Dominika:
    po jak dlouhé době si to kompletně čistila. Já mám akvárka založený asi 5 let, stále přemýšlím, jestli už je čas ho obnovit, ale moc se mi do toho nechce. Zatím to tam všechno bují a žije, tak to asi ještě odložím na neurčito.
    29.9.2003 15:05Dominika
    Ja myslim, ze je to tak dva tri roky, co bylo zalozeny. Ale ja mam jen 50 l ciste vody, takze je to mensi nez tvoje.
    29.9.2003 15:58Zz
    Dominika:
    největší z těch mojich má objem tak něco přes 60l, takže pokud odpočtu dekoraci, tak budu asi na těch 50. Ale pravidělně odkaluju, mám filtr a jen pár rybek.
    29.9.2003 22:58Michal
    Zz Hele závidííím !!! Já si dal javskej mech a v tu chvíli mi přebujel a zničil mé 10litrů akvárko:-((((
    Jestli máš vodu a filtraci OK, tak nevidím důvod restruktualizace:-)),...Já mám ten názor, že akvárko je dříve ready neř blbý WIN XP,...tedy každej rok minimalně !:-))
    30.9.2003 08:06Zz
    Michal:
    vidíš, mě ten mech roste hrozně pomalu, ne-li vůbec. Docela bych brala, kdyby se mínil rozrůst, ale asi ho dost likvidují ryby.
    30.9.2003 09:33Libb
    Pár fotek mého akvárka z dnešního rána: https://www.kralici.cz/ryby/alba.asp?za
    30.9.2003 09:42Zz
    Libb:
    hezky ti to tam roste... Taky budu muset něco nafotit.
    30.9.2003 10:32Libb
    to víš, musel jsem se pochlubit tím polarizákem... :-)
    30.9.2003 11:07Zz
    Libb: kolik stál?
    30.9.2003 12:40Pája
    Dávejte si pozor v těch malých (pod 60 l ) akvárkách může hodně jávskýho mechu snižovat PH vody ..... a to , že dost .... a některé rybky leknou .... .
    Libb, Michal, Dominika : zas fotky nevidět ... tak příště.
    30.9.2003 12:49Libb
    Zz
    999, ale byla k tomu třeba ještě redukce za asi 750
    30.9.2003 14:59Dominika
    Paja: nevidis fotky? Jak to?
    30.9.2003 14:59Libb
    Má nějaké problémy s počítačem
    30.9.2003 18:09vai
    Pája:
    Jávský mech pH vody nesnižuje, příčina poklesu pH není vinou rostlin, ale důvodem je příliš měkká voda spolu s neudržovanou nádrží a nadbytkem detritu.
    viz článek
    http://www.rataj-spk.cz/monatze/publikace/at_03_03.htm