od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Červen v roce 2006
  • Zobrazuji 40 zaznamu.
  • 1.6.2006 17:39Flupers
    David123::: zatim se na nic zeptat nepotrebuju ale az na to prijde cas tak se zeptam.. Dík za vsechno a zatim causík
    1.6.2006 17:48akvarista
    Navštivte největší portál o afrických tlamovcích - httt://akvamalawi.com/
    Těšíme se na Vaši návštěvu!
    1.6.2006 19:05David123
    Flupers - jasně čauky!
    4.6.2006 12:36Waty
    Prosim Vás, 4 rybky mi umřeli, než sem se vrátila ze Slovenska - samička pavího oka se jednoho dne začala nějak jako pohupovat ve vodě ( spíš byla pořád svisle )...Nevěděla jsem co to je, ptz sem někde založila knížky a tak sem tam jenom dala vodu se solí...Tohle mi začala dělat po tom, co jsem si přivezla tři závojnatky, pod názvem karas stříbřitý ( někdo asi neví, co je co za druh ryby ) .. Jedna ryba měla takový nafouklý břicho, ale jinak nic nejevila ( jako známky třeba tubery nebo tak ) a tak sem je tam dala...mno a když sem se dneska šla podívat, tak paví oko a ta závojnatka ještě žijou, ale na jisto umíraj...Závojnatka se pohupuje ve vodě ... Žraločí parmičky mi umřeli bez náznaku nemoci ( a to prej včera ještě žili )...Nevíte, co by to mohla být??:((
    5.6.2006 13:23David123
    Waty -Ahoj ty si dala do akvárka sůl...???:-Onevím co by to mohlo být za nemoc ale jestli se pohubuji tak na vodě by to mohlo být nemoc plynového měchýře!!je to nemoc kdy mají ryby nafouknuté břicho a plavou nahoru ale břicho je táhne dolů!Tato nemoc se mi vyskytla v akváriu asi už 2x a touto nemocí často trpí závojnatky nebo karasy!Jak říkáš že najisto umírají tak určitě ven s akvárka protože by to mohli chytit i ostatní ryby!!Jo a k tomu kasasu stříbřitýmu moc dobře vím co je to za rybu!ale tato ryby se spíše hodí do velkéhio jeírka nebo o alspon 200l akvárka!a jestli máš na dně štěrk a né větší kameny nebo oblázky tak ti kasasi začnou dělat takovej bordel že se z toho nezpamatuješ!(rozrívají dno proto sou dobré na dně oblázky!) Můžu ti i napsat co dělali karasy za bordel mě!!:-( jo prosímtě jak dlouho už máš akvárko..??(myslím od té doby kdys do něho nalila vodu)!a ještě jak je velké kolik má litrů..?? to by mi pomohlo!!jo zatím ahoj Dawe!
    5.6.2006 21:21Waty
    David123 - jo sůl...kuchyňskou, v akvaristice mi řekla ta paní, že se to dává jako prevence a že je to dobrá dezinfekce...Takže, ta závojnatka ještě žije...dala jsem jí do jiné menší nádoby na samotku...Ostatním rybkám sem odpustila třetinu akvárka, dala jim novou vodu, trochu odsála ode dna toho bordelu a zvýšila na 23°C ( takhle mi to poradili zase v jiný akvaristice ) mno a uvidim, co bude....S těma karasama...Oni to jsou závojnatky...ale v jednom krámě měli, že jsou to karasi...Já jsem měla hoooooodně dlouho v akvárku karase Shubukina, je to můj miláček, ptz sem ho "ukradla" z jedný "kašny" a z 6 rybek přežil...Mno, teď je v jezírku s ostatníma karasama, ale zdá se mi, že je divnej :((...Furt se schovává a leží u dna :((...Vůbec třeba neplave s ostatníma a když se ho snažim vylekat, tak se ani nehne...Jsou mu asi 3 roky ( asi víc )...Doufám, že mi neumře na stáří :'(....Akvárko mám 87l ( sem si to počítala =D ), a vodu jsem měnila asi před 3 nebo 4 měsícema ( ne měnila...jako dezinfikovala celý akvárko...a to kvůli jedný rybě ( zase z toho krámu, kde mi prodali "karase stříbřitý") ) kvůli tomu, že mi tam ta ryba přinesla rybí tuberkolozu :-/...Takže mi to všechno "krásně" nakazila a já musela dezinfikovat celý akvárko :(...A to že mi můj miláček karásek probíral kamínky, mě nijak nezaskočilo =))...akorát mi k tomu okusoval a likvidoval všechny kytky, takže když sem nějakou koupila, tak druhej den z ní u dna koukali jakési stonky :))

    Jo a hele...V knížce jsem četla, jak zabít rybu, aby se netrápila: dát jí do sodovky, éteru nebo octanu, nebo s ní švihnout o zem, nebo jí žiletkou přeřezat nějaký žilky za hlavou...Ani na jedno nemám náturu..možná na tu sodovku...ale abych s ní třískala o zem :(...Myslíš, že bych jí nemusela takhle, pro mě krutě, zabít?? :(...Jo a s těma závojnatkama...sem si toho nevšimla...Mno, ale když maj teď jenom asi 4 cm, můžu je dát k 8cm rybám??...navíc jsou dlouhoocasí a i toho mího s dlouhým ocasem mi okusujou :((....

    Tak moooc dík, že mi radíš :))
    6.6.2006 06:47David123
    Waty - jo jasně jo sorry já jsme to totiž v životě neslyšel že by se do akvárka lila sůl!=) jo ty závojnatky klído dej k 8 cm rybá se nic neděje já jsem měl závojnatky s karasama asi 10 cm z 2 cm rybyma a nic!:-)Jo závojnatky a karasi sou sivině musíš kupovat rostliny které mají dvrdé listy!protože když koupíš s měkými listy tak do rána budeš mít s rostlinky jenom stonky jako já!:-( víš kolik mi už tak zničili rostlin..?no dost a pak jsme se už naštval a tata je chtěl prodat nebo dát strejdovi ale já nechtěl!tak jsme vykopali pro ně jezírko!ale stejně jak bylo -20 stupnu jak ani ten můj nejmilejší karásek kterej měl ai už 20 cm nepřežil!:-( jo s tím zabíjení ryb to je pravda a je to i dobrá věc aby se rybička netrápila jo jak říkáš nůžky a ustřihnout hlavu nebo žiletkou nebo v té soli ale praštit s ní o zem to je hrůza já bych stějně neudělal ani jedno jo vlastně udělal měl jsme nakaženou rybu a každou chilku měla umřít tak jsem ji vyhodil z okna!:-(Jo a karasy a závojnatky po vlastní zkušenosti byl v životě nedal do akvárka jednak kvůli:dnu(že ho rozrívaj)kvůli těm rostlinam a už vůbec kvůli rybám! Porstě velké ryby jenom do jezírka!No mymochodem já mám akvárko 200L 50x50x100! no to je pořádný kotel!a tam mám nejrůznější druhy ryb!Paví oka tetry a parmičky atd.!No nic kdyby si něco potřebovala tak se klidně ptej zatím ahoj D.
    - - - - -
    Waty - jo ještě ten karas co leží u dna:podle mě umře na stáří ale může být třeba ve stresu ale podle mě je starej jo a nic (ve zlém žije vůbec...??)?!je to divné když je sám já mám v jezírku10 rybek 10 koj kaprů a vždycky plavou spolu nebo třeba dva,skoro nikdy né jeden!
    6.6.2006 19:47Waty
    David123: mno, mě to řekla mamka a pak mi to potvrdili ve zveráku :)...ale jenom kuchyňská, ne ta alpská :)...Díky, rybky k nim dám a uvidim mno :)....s těma rostlinama....já jsem se na to vyprdla a přestala kupovat kytky vůbec...měli jenom ty umělý - furt lepší, než se zbavit svýho ňuníska =D...jako si děláš srandu!?...to nepřežiju :((...Dneska ráno ještě papkal :'((............sem se rychle šla mrknout a zase plave s ostatníma :P a hnedka se pustil do papu :)...Zatim ŽIJE :))...ale kolika se tyhle rybky dožívaj??...snad už to není "dědeček"...:((...Mno, ona ta rybka už umřela...já vim, že se asi trápila...možná ani ne...nevim, ale NEDOKÁŽU jí tohle udělat...do sodovky...MOŽNÁ....už sem si jí i přinesla, ale když sem viděla, jak kolíbavě plave...tak sem sodovku vylila z okna, rybku přemístila do jiné nádoby a tam jí nechala :(...ale ustřihávat hlavu, házet o zem :-!...mno fůj...to jako fakt ee...to jí radši pustim do kanalizace...Jo a mimochodem...ani taťka jí nechtěl hodit o zem :)....200L to už je něco :)...já ale budu mít menší...ptz akvárko chci do pokoje a nikam se mi nevejde =D...ale budu mít dvě...to větší budu mít na větší rybky a hlavně tam nebudou závojnatky :)....mno, já mám nejradši asi paví oka :) a ty tam mám...měla jsem pár, ale samička umřela na tu nemoc, musim si dokoupit, ale jaktože je možný, že když koupim novou rybku, tak ta druhá rybka stejného druhu umře??:-O...A jak máte veliký jezírko??:).....

    Jo k plavání karasů - on je novej...tamty byli z jednoho lavoru - jako koupený ve stejný den mno a Ňuník tam byl dán o dost dýl....Mohla bych ho vylovit a vrátit si ho do akvárka?...teď bych ho nejradši měla furt na očích :((...Nemáš třeba ICQ??
    6.6.2006 19:54marci
    Waty- asi máš pravdu.
    7.6.2006 06:53David123
    Waty -ahoj jo máš pravdu hodit z ní o zem nebo ji ustřihnout hlavu to je hruza!!No to už si druhá kdo se mě ptá na to jak dlouho se dožívají karasy a závojnatky a pořád stejná odpověd nevím řekl bych ti něco možnázhruba ale kecal by jsem a ty by ses potom toho držela a bylo by to blbé!No na otázku když koupíš rybku stejného druhu a ta rybka stejného druhu v akvárku umře..??to opravdu nevím ale to musí být přece nějaká pitomost!No možná to je tím že když kupuješ se stejného zverimexu a třeba mají ty ryby nakažený třeba tím já kupuju rybky se dvou a krmení jak by smet!No jak velké jezírko :-) no máme ho na zahredě no je tam kolem tří kubíků vody!se můžu i koupat!!:-)
    - - - - -
    Waty - no já nevím vráti zpátky do akvárka nevím já bych to nezkoušel protože jestli ja na tom blbě tak bude ještě více ve stresu!Když ho vylovíš tak ho přece dáš ze studenější vody do telpé a on je zvyklej na studenější vodu už !Já bych to nedělal a to upřímě!!!stějně tu rybu v tom jezírku nechytíš no jestli bude tak blbá tak se nechá chytit ale ve vštšině případech když nemáš půl metrovou sít tak ji nechytneš!!:) :) Jo jak máš ty velké jezírko..???taky ho máte na zahradě..??Jo jasně ICQ mám!!?.)
    7.6.2006 08:09Kawaii
    ahoj Všichni, jsem fatk traged:o( má historie jak sjsem přišla k rybickám jak slepy k houslím je dlouhá...ale potrebuji jednu radu, kdyz jsem si poridila neonky doslo mi ze bez ohrivace asi nebudou uplne fit. a tak jsem ve strachu nabehla do prvniho obchodu a koupila to nejlevnejsi topitko co maji...jenze koupila jsem 10W ohrivatko, ktere jak se zda je na prd...pak jsem na netu docetla ze to je do zelvaria:o(( poradte...je to asi fakt malo na ohrev 20 l akvarka..diky
    7.6.2006 15:58David123
    Kawaii -ahoj ty si děláš starosti z nedostatkem teplé vody..??a máš 20l tak vymen vodu a dej do akvária trochuteplejsi voda se ohrivá tim že na hladinu svítí světlo!!být tebou tak topení vůbec nekupuji a vůbec si s tím nedělám starosti prostě když bude v akvárku málo stupnu tak tam naleju teplejsi vodu!!Podívej se já mám akrárko 200l a topení taky nemám ale pořád svítím na hladinu tak se ta teplota udružuje!Na topítko se vykašli když ho nepotřebuji já a to mám 200l tak ty ho snad už vůbec nepotřebuješ když máš 20l!jo a taková malé akvárko je na nic ryby nemají tolik prostoru a počítej s tím že už ani nevyrostou možná tak o půl centimetru maximalně!
    7.6.2006 16:52Waty
    David123: Mi máme asi 6 nebo 7 kubíků :))...Jo hele, koupila jsem si Shubukina, ale on má za levou přední ploutví červený krvavý flek!! - takový měl jeden můj, který do druhého dne umřel...Mám ho dát do jezdírka, nebo do akvárka - zatim?? :((...´Mno, mě to neřekla ani paní ve zveráku ( kolika se dožívaj )... :(...tak nevim...S ňunískem...já ho tam teda nechám mno :((...hele tak mi sem ICQ písni ;))..
    7.6.2006 19:47David123
    Waty - jo moje je 212-575-212 jo a s těma ploutvema fakt nevím!!ale nech ho v akváriu!.-)
    12.6.2006 14:15Kawaii
    David123...no ja a rybicky..koupila jsem jim topitko, ale stejne rybky byly zalezle, tak nakonec to bylo tim ze nemely v zadní části akvárka žádnou tapetu. jinak ted jsou rybky cile,...diky za rady
    12.6.2006 16:07Anonym
    Ahoj , ako casto mavaju paví ocka malé rybycky ?
    12.6.2006 16:10David123
    Kawaii - jasně není zač a kdyby si ještě něco potřebovala řekni!!.-)
    - - - - -
    Anonym -když máš v akváriu samce a samici tak budeš mít mladé pořád samice porodí a zase hned bude těhotná!:-p
    17.6.2006 19:15Carodej
    Zdar,potreboval bych radu...mam neumerne vysoke koncentrace NO3-. Nemylsim ze prekrmuji, spise je to zpusobenou osadkou zivorodek. Nevite nekdo jak tuto koncentraci snizit? Diky
    18.6.2006 10:46Waty
    Prosim Vás, máme jezírko a jedna ryba čeká mladý, vím to na 99% ptz o hodně ztloustla a navíc se otírá o předměty...Mám jí tam nechat, nebo jí mám přelovit jinam, aby se mohla vytřít?
    18.6.2006 17:55David123
    Waty - nechat!!!.-)
    - - - - -
    Carodej - hm... sorry ale tohle opravdu netuším!:-(
    18.6.2006 21:12Waty
    David123: jj :)...ale hele, ona si ty jikry bude bránit, nebo co když jí to sežerou??
    19.6.2006 17:39Petra
    Carodej:
    Ahoj, jedině častěji čistit a měnit vodu, případně pořídit filtr, který umí odstraňovat i dusičnany. Například AquaClear má takovou vložku, kromě houby a aktivního uhlí.
    21.6.2006 15:17Anonym
    David123 : to snad nie! Mame dvoch samčekov a jednu samičku , a ty samci ja stale nahanaju . Za jeden mesiac uz mala dvakrat male a teraz mame v akvarku 55 rybycek , ked nie viac . Asi sa tomu neda zabranit , ze ? Mame len jedno akvarko , a co s tym budeme robit ? Uz asi zase caka male.
    22.6.2006 13:11David123
    Anonym -tak asi nejlepsi bude nemít v akvárku rybky do páru můžeš mít 2 samice nebo 2 samce ale nikdy ńé pár jinak budeš mít pořád tolik rybek!:-p
    - - - - -
    Waty - no tak to bych neřekl já jsem měl v jezírku 4 karasy a vitřeli se no a za 5 měsíců mi tam plavalo asi 50 malých karásků!.-)
    22.6.2006 18:03Waty
    David123: ju??Super :)..a myslíš, mohla bych i pak jednoho prdíka malýho vzít do akvárka?? :)
    23.6.2006 09:38angor
    ahoj, potřebuju poradit, jsem tu poprvý. V so jsem svýho beťáka umístila do karantény, vypadá to na plíseň, nalila sem mu tam takovej modrej humus, co mám z akvaristiky. Měl takovej bílej kousek na bříšku, na přední ploutvičce a bílý zbarvení nak okem. Hned druhý den mu ten kousek z bříška odpadl, hlavička už vypadá taky ok, včera měl ještě ten kousek na ploutvičce, dneska ráno koukám a většina ploutvičky (podélně) mu odpadla i s tím kouskem. Ryby chovám tak půl roku, tak nevím, jestli s tím může vůbec žít, jestli mu ta ploutvička třeba doroste, má ted místo ní takovou čárečku, po akváriu se pohyboval nemotorně, máme ho s přítelem moc rádi, taky bysme o něj neradi přišli, nedávno mu umřela betice, tak jsme mu pořídili dvě, aby nebyl smutnej (vypadal tak - furt zalezlý v jeskyňce). díky
    23.6.2006 13:01Kája
    Ahoj, taky bych potřeboval poradit. Včera mi umřela závojnatka. Přišel jsem ze školy a ona byla na hladině bříškem vzhůru.:-( Dlouho se snažiĺa, ale otočit se nemohla. Měla bříško hodně nafouklé a nakonec jí i zčervenalo. Druhá závojnatka, rybička z rybníku, sumeček i žabky jsou prozatím v pořádku. Nevíte náhodou někdo, co se mohlo stát? Za chvilku jdu koupit zůstalé závojnatce novou kamarádku :-)
    23.6.2006 13:13David123
    Waty -to záleží na tobě !.-)ale můžeš proč né no spíš jestli ho chytíš tak jo!.-)
    - - - - -
    Kája -ahoj moc rád ti poradím s touhle nemocí se setká asi každý chovatel akvaristiky je to nemoc plynového měchýře:-( ryba plave bříškem nahoru a snaží se otočit a tyhle závojnatky touhle nemocí dost trpý!Ale nakonec stejně ryba umře ještě se mi nestalo žeby přežila!:-(
    24.6.2006 13:00bob
    viděl jsem v televizi malý žraloky nebo tak něco. Nevíte jak se to jmenuje, a kde by se dali koupit??
    díky za ¨radu
    24.6.2006 13:36Waty
    David123: to si piš že si ho chytim :D...ikdybych tma za nim měla skočit :D...Ale hele :(...Mi umřel Pufiček - ten karásek :(...Mamka říkala, že ho viděla dopoledne ( včera ) na hladině...tak ho vyhodila :'(...ach jo...ale nikde mi zatim neřekli, kolika se dožívaj...v jedný akvaristice mi řekli, že docela hodně ( =D ) akorát envim, kolik ten pojem "hodně" je...
    - - - - -
    David123: k tomu podchlazení plyn. měchýře...Ta závojnatka, co sem se tady ptala na nemoc, mi umřela taky an tohle - ale to už sem si jí takhle přinesla...Ale nakazila se mi i druhá ( třetí byla v poho ) mno a já jsem zvýšila postupně eplotu vody někam na 24°C a žije :))...Ted plave i s tou zbylou v rybníčku :))...A musim říct, že jak sem říkala, že je furt u kraje a ostatní ryby jí kousaj, že už se asi "skamarádili", ptz plave s nima :))...Akorát je trochu pomalá mno :D
    24.6.2006 22:31Kája
    David 123: Děkuju za vysvětlení, mrtvá závojnatka byla moje první, moc se mi po ní stýská. Zbylá má už novou kamarádku :-)
    25.6.2006 09:29David123
    Kája -neni zač a kdyby si ještě něco potřebovala v klidně napiš.-)
    - - - - -
    Waty - tak to je super zpráva že se skamaradili gratuluji=-) ale s tímhle jsme se ještě nesetkal aby se nesnášel stejný druh ryby hm..
    - - - - -
    bob -Ahoj no tak to je různé nevím jak se jmenují ale kupují se skoro v každé akvaristice ale jejich cena se pohybuje okolo 300,-kč.Ale není to normální chov jak normálních ryb musíš mít hlavně slanou vodu a velké akvárko! protože když budeš mít malou nádrž tak ti ten žralok zakrsne a to není dobré lepší je asi nějaké slané jezírko, ale fakt nevím jak žraloky nechovám a nikdy bych je taky nechoval.-)
    25.6.2006 18:40jelyfish
    jestli se ti líbí malí žraloci, tak si pořid parmičky žraločí, rozhodně nechtějí slanou vodu!!! a stojí opravdu kolem těch 300kč, jen potřebují pořádnou nádrž
    26.6.2006 08:12Waty
    David123: je to super, ale ona se skamarádila závojnatka s karasema a jesenama ;-)...Takže to neni stejný druh :))
    - - - - -
    jelyfish, bob: jj, žraločí parmičky nejsou do slané vody, sama jsem jich několik dřív měla :-)...Ale teda kupovala jsem je za 60Kč...Tak to neivm, ale ta cena může být jiná na různých místech :)
    26.6.2006 09:26Anonym
    ahoj,nechcve nekdo pavi ocka?
    27.6.2006 07:44Dana
    Mám problém s úhynem ryb v zahradním jezírku. Ryby jsme osadili do nově vyčištěného jezírka a postupně osazovali novými rybami. Asi po 14 dnech začali hynut. Úhyn byl postupný. Ráno byla ryba ještě čilá, v průběhu dne se začala stranit ostatních, byla na mělčině a pořád jako by lapala po vzduchu.
    Uhynulé ryby (již 4) nejeví žádné známky nemoci, nemají ani nafouklá břicha, ani zakalené oči. Ryby v jezírku před letošní zimou žily 5 let bez problémů, letošní zimu nepřežily. Poraďtě díky.
    27.6.2006 13:29David123
    Dana - ahoj no moc rád bych ti poradil ale promin s tvím problémem nevím fakt nevím:( ale mám skoro no podobný problém taky mi rybky nepřežili zimu a všehno vyhinulo ale tetka jsme nasadili před dvouma měsíceme 10 koj kaprů a všichi přežili zatím!.-)moc mě mrzí že tobě hynou může to být zaviněno spousty možnostmi !málo kyslíku špatná voda nevím fakt nevím promin..
    - - - - -
    Waty - no myslím že ty parmičky žraločí no nevím takový velký cenový rozdíl =-) 60 až 300 kč to podle mě je nějaká kravina=-) nemyslíš...?.-)
    27.6.2006 15:42Kawaii
    ahoj Davide123, tak akvarko je pekne, rybky jsou spokojene, kazdy tyden menim tretinu vody ...a neni to zase tak hrozna prace, chci se zeptat, jak se pouziva nitrivec, prirodni bakterie, mam je tam davat pouze po cisteni filtru? nebo pri kaze vymene vody?...
    27.6.2006 15:57Waty
    David123: nn, nekecám ;-))
    - - - - -
    Dana: takhle mi to dělal jeden shubukin...Měla jsem ho v akvárku a pustila do jezírka, kde by měl více prostoru, ale tohle co popisuješ, mi dělal asi 1 měsíc...Prostě se stranil ostatních, držel se řpi krajích, nebo úplně u dna a teď ke konci ( jako jedinej ) začal lapat po vzduchu...Ale tomu mímu byli 3 roky, tak možná, to bylo stářím...Někde jsema le četla, že se musí nechat 1 měsíc voda bez ryb a potom osadit rybami...Pokud ste to takhle udělali, tak to už teda nevim :((..
    28.6.2006 19:32David123
    Kawaii - no já bych to tam dával vždycky při čištění filtru nevím jak chceš ty můj nároz jsem ti řekl.=-)
    - - - - -
    Waty -O.K