od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Prosinec v roce 2013
  • Zobrazuji 68 zaznamu.
  • 1.12.2013 14:18Renča
    Ewyk: Díky :)
    1.12.2013 20:18Jája z morčat
    sheila9: To je naprostá pravda, že ty kryty, které se dají koupit mají naprosto špatně vyřešené osvětlení. Ta velikost AQ 80x45(výška)x35 je stejná, jako mám já. Já jsem si kdysi AQ nechala slepit z 8mm skla, protože těm 6mm, ze kterého jsou tato AQ vyráběna, naprosto nevěřím (čím je vyšší AQ, tím by mělo být sklo silnější). Kryt jsem koupila samostatně. Krytu byl na dvě zářivky (2v20W). což vychází na 0,4W/l. To je ta nejnižší hranice na to, aby v AQ něco rostlo, to se ale týká jen nenáročných rostlin. Ale když chceš, aby ti rostliny dobře rostly, tak je potřeba zářivku přidat. Já mám to štěstí, že se mi tam podařilo ještě jednu narvat. To ale nejde u všech krytů. Teď mám tři zářivky, takže 3x18W, což považuju pro tuto velikost AQ ideální (cca 0,5W/l). Silnější osvětlení by už mohlo v AQ nadělat problémy, ale do detailů nebudu zabíhat. Vycházíš z čisté litráže - musíš odečíst dno (6cm), horní mezeru od okraje AQ, kam už nedosahuje voda (2-3cm,) a sklo (6/8mm každá stěna a dno). Takže AQ 126l se ti dostane na čistou litráž cca 95-97l.


    Takže máš tři možnosti:
    1. Koupit kryt, kde jsou dvě zářivky a přidat další. To ale musíš kryt pořádně zkontrolovat, jestli se ti do něj další zářivka vejde. Také musíš ale počítat s tím, že k tomu mimo jiné drobnosti jako je uchycení, patice..., musíš koupit i předřadník pro 18W zářivku, nebo předřadník, do kterého se dají zapojit tři zářivky (500Kč a víc).

    2.Vyrobit si kryt doma - pokud jsi kutil nebo máš doma kutila, pak to není až tak hrozné vyrobit - důležité je vyřešit, kam dáš předřadník, protože musí být mimo kryt - ideální je ho přidělat zezadu na kryt. Záleží i na materiálu, pokud nemáš zrovna plast, tak je dobré kryt natřít lakem na lodě (kvůli vlhkosti) a strop vylepit zrcadlovou tapetou (kvůli odrazu světla do vody).

    Video výroby - mě osobně se tento kryt moc líbí:
    http://www.youtube.com/watch?v=0Un3hzVrF8k
    A pak tento jen pro další inspiraci - to mě tolik nebere, ale předřadník mají v krytu, což je špatně:http://www.youtube.com/watch?v=WiAMvB5fSLo

    Článek - popis domácí výroby: http://www.aquapage.cz/Akva375L.php

    3. Najít výrobce a kryt si nechat udělat nebo koupit hotový. Tady by bylo dobré, aby rampa, kde jsou uchycené zářivky (uvnitř rampy je schovaný předřadník) byla mobilní - aby bylo možné rampu podle potřeby posunovat po lištách, což ne všude mají, rampy bývají i napevno zabudované v krytu. A případně se domluvit, aby udělala ještě další rampu na jednu zářivku.

    A tady máš výrobce (určitě jsi ale bude víc):
    Celkem přijatelné ceny a mají pevné rampy: http://www.akva-tera.cz/informace/zakazkova-vyroba/akvarijni-kryty.html
    Ceny nejsou uvedeny a ani u ramp není vidět, jestli jsou posuvné nebo napevno: http://www.akvarianamiru.cz/clanky/akvaria-na-miru.html
    3.12.2013 18:52Jája z morčat
    Renča: A jak má být velké to akvárko?
    4.12.2013 14:09pačaj
    dobry den chcem sa spitat ako sa oplodnia rybie ikry.samička ma byt sama alebo ma pri nej byt sameček
    4.12.2013 15:05Jája z morčat
    pačaj: Promiň, ale opravdu ti je 44 let? K oplodnění je samozřejmě potřeba i sameček. A jaké ryby máš na mysli?
    4.12.2013 16:22Renča
    Jája: No malé, pro jednoho beťáka :)
    4.12.2013 17:10Jája z morčat
    Renča: To je široký pojem. Uveď konkrétní velikost - délka, výška, šířka. Doufám, že tu bettku nechceš nacpat do devíti litrů, jak jsi to posledně obhajovala.
    4.12.2013 18:35pačaj
    no ja mislim hnet aby boly spolu lebo som počul že samec ikry žerie .ja neviem skušam to
    - - - - -
    jaja jato vym neboj,ale mam na misli hnt ako naloži ikry alebo aš pak fakt nevim
    4.12.2013 19:45Jája z morčat
    pačaj: Když se ryby vytřou, tak se rodiče musí odlovit. Ale záleží na tom, jaký druh ryb chováš. Některé druhy naopak o své jikry i potomky pečují.

    Toto jsou stránky, kde určitě najdeš ryby, které chováš - jsou tam i informace o odchovu:
    http://rybicky.net/atlasryb/cesky/
    5.12.2013 15:59Renča
    Jája: No do většího ;) Ale už je to jedno, včera jsme s mamkou šli k jedné paní,která se mi ozvala na inzerát na venčení pejsků a prý by mě brala i na výstavy a pomáhala bych ji se štěňaty atd. takže asi rybka nebude. Doufám, že po mě nevyjedeš, že takhle se chová malá holka, která si něco vymyslí a na poslední chvíli to změní, to bych byla nerada ;). Ale potom bych se té rybce tolik nevěnovala víš :)
    5.12.2013 16:22Jája z morčat
    Renča: A víš, že máš pravdu, nazvala jsi to správně - nevíš, co chceš. Pokud bys tak strašně chtěla akvárko, tak by sis ho pořídila. Ryby opravdu nepotřebují chovat nebo vykecávat se s tebou. Potřebují slušně velké akvárium, po všech stránkách dobře zařízené, jednou za týden údržbu akvária a každý den střídmě nakrmit. Ale je dobře, že to akvárium nakonec mít nebudeš, protože ti nevěřím, že jsi vůbec pochopila, co akvaristika a hlavně péče o ryby je. I ryba je živý tvor.
    5.12.2013 16:56Renča
    Jája: Tak promiň no! O tu rybku bych se starala ani nevíš jak! Ani mě neznáš a už děláš předsudky!
    5.12.2013 17:15Jája z morčat
    Renča: No, dělám závěry z toho, co jsi vše před pár dny psala. Chtěla jsi bettu nacpat do 9l AQ bez vybavení a hlavně jsi nechtěla pochopit, že je ti dobře raděno, oháněla ses kdejakými kravinami a ani jsi nebyla ochotna pochopit, že ta chudák ryba má určité nároky pro to, aby mohla důstojně žít. Jen tě zajímalo, abys měla co nejmenší AQ a pokud možno bez dalších investic. Takže se nemůžeš divit, že z toho všeho nemám moc dobrý pocit.
    5.12.2013 20:43Rezek
    Reča
    - - - - -
    pardon,

    Renča:
    Jája má pravdu......
    sem zvědavá kdy tě jorkšírci přestanou bavit a budeš chtít chovat morče v mini přepravce, pokud možno ještě s králíkem a kdoví čím dohromady......... anebo koně na prostoru 1x 1m..........
    6.12.2013 12:57Ann
    Achjo, tak mi ta betta umřela.... nevím co jsem udělala špatně :-( možná zmrzla, protože mi vypadávalo topení... Nejspíš jsem jej omylem vyndala ze zásuvky místo lampičky :-( vydržela mi půl roku.... to je na nic, většina koupených rybiček umře velmi brzy-my už máme několikátou generaci vychovaných rybiček a prospívají velmi dobře, pokud však nějakou koupíme, tak nám umře celkem brzy... :-(
    Ještě mám dotaz... jedna black molla se nám "zbláznila" plave nakřivo, občas se zatočí a má vyboulené oči, nevíte co s tím? :-(
    - - - - -
    tím, že se zbláznila myslím to, že plave opravdu nesmyslně, často mění směr a plave jako vrtulka, prostě se točí, naklání.....
    6.12.2013 13:51Ewyk
    Ann ak má vypuklé oči a odstávajú jej šupiny okamžite ju zlikviduj. viem že je to kruté, ale ak nechceš prísť o všetky ryby, tak to urob. Má bakteriálnu infekciu - pravdepodobne tuberkulózu. Šanca na vyliečenie je len v úplných začiatkoch, akonáhle sa objavia nejaké symptómy, je liečba zbytočná. Niečo v akva máš zle, buď je zlé prostredie (urob testy) alebo majú stres alebo zlú stravu.

    S tým že rybky kupované z akvaristky kratšie vydržia môžem len súhlasiť. Je to hlavne preto, že tieto ryby pochádzajú zo zahraničných výkupov a obvykle z Thajska, kde je úplne iná kvalita vody. Skús si zohnať Bettu priamo od chovateľa.
    6.12.2013 14:05Ann
    Ewyk: !!!!!!!!cože? jak ji mám zlikvidovat? :-( to je hrozné :-((( achjo :-( jak ji mám zníčit? nikdy jsem se s takovým problémem nesetkala.... chudinka malinká
    6.12.2013 14:13Ewyk
    Ann najhumánnejšie poznám 2 spôsoby. Buď ju zabiť ranou do hlavy čo je veľmi rýchle, alebo ju dať do nádobky s trochou vody do mrazáku na dlhší čas. ryby nemajú termoreguláciu, takže chlad ju uspí a potom sa jej zastaví metabolizmus.
    6.12.2013 14:15Ann
    Ewyk: možná, že bych zvládla ten mrazák... A nedala by se dát jen někam do jiného akvária a nechat v klidu dožít? :-(
    6.12.2013 14:17Ewyk
    Ann aj to je možnosť, ale príde mi zbytočné nechať ju trápiť sa. Je to na tebe.
    6.12.2013 14:21Ann
    Ewyk: to je hrozné... chudinka malinká.....
    6.12.2013 14:21Ewyk
    Ann hlavne ju daj čím skôr mimo akva, urob testy a zisti kde je problém. Dobre pozoruj aj zvyšok rýb. Keď uvidíš že sa niektorá začína oddelovať, je utiahnutá, chudne,má vypuklé oči, šupiny, tak ju daj tiež hneď preč. Kým nezistíš z čoho to je, tak by som nedávala žiadne liečivo ani preventivne.
    6.12.2013 14:36Ann
    Ewyk: dobře... jen máme ještě jeden malý problém... občas honěj ryby jednu rybu, prostě za ni plave houf rybiček a snažej se ji chytit. Ani to nejsou samci, máme více samiček, než samců, aby se samičky neuhnali. Prostě pár rybiček neustále plavou za jednou rybičkou. Proč to dělají? jestli třeba neměla rodit, že by je chtěli sežrat...
    6.12.2013 14:52Ewyk
    Ann no a tá rybička je samica? Môžu sa s ňou chcieť trieť, môže byť nejako chorá alebo slabá a preto sa ju snažia zabiť, alebo môže ísť o teritoriálnu záležitosť. Aj jej ubližujú, alebo za ňou len plávajú?
    6.12.2013 14:57Ann
    Ewyk: většinou za ní jen plavou a šťouchaji ji do ocasní ploutve, prostě jí narazej do ploutvičky. Potom se třeba ta rybka "posadí" na pár sekund na dno a oni ji zase vyženou. Ale často to střídají, pokaždé se takto ohání po jiné rybce, vždy plavou za tou jednou, po chvíli tu jednu nechaj na pokoji a plavou za jinou...
    - - - - -
    jo většinou to samice je, ale jednou se takto honili i za samcem
    6.12.2013 14:58Jája z morčat
    Ann: Nejrychlejší, tedy okamžité usmrcení rybky je silně perlivou vodou. Mrazák považuju za trápení. Do sklenice (např. velké zavařovací od zelí) dáš neochucenou perlivou vodu a do ní rybu. Víčko přiklop na sklenici. Téměř okamžitě ji to zabije. To je to nejlepší a nejhumálnější řešení, co znám. Praštit rybu nebo za hlavou přerušit říznutím míchu nedoporučuju. Je to pro rybu stres, protože ji k tomu úkonu musíš nějak naštelovat. Jenže ryba se mrská a u tak malé ryby to je celkem pracné a zdlouhavé.
    6.12.2013 15:00Ann
    Jája z morčat: díky za radu... "klepnout" tu rybičku bych stejně nedokázala, buďto ten mrazák, nebo to co píšeš ty. Díky za radu, budu to muset nějak zvládnout...
    6.12.2013 15:07Jája z morčat
    Ann: U té honěné rybičky si myslím, že je něčím odlišná od ostatních, proto ji neustále honí. Těhulku by tak nehonily. Podle mě je nemocná - to potvrzuje i to, že se "posadí na dno". To zdravé ryby nedělají. Je možné, že je buď stará a odchází, což ty ostatní ryby poznají, tak ji napadají, nebo má také vnitřní parazity, ale ne v takovém stádiu. Osobně se přikláním k těm parazitům, což je docela problém. Jakmile uvidíš na ní, že chřadne, okamžitě ji utrať. A co bych v tuto chvíli jeden týden dělala jako první pomoc - každý den vyměň vodu - 1/3 obsahu akvárka za odstátou vodu. Čisté prostředí je důležité i pro imunitu ryb, možná to další ryby nepostihne. Ale moc to dobře nevidím.
    6.12.2013 15:12Ann
    Jája z morčat: máš pravdu, většinou jsou to ryby co už maj kolem 3 centimetrů a jsou trochu starší...
    6.12.2013 15:33Jája z morčat
    Ann: Třícentimetrová mollyna není strará, to není velikost dospělé ryby, leda, že by byla zdegenerovaná a tím nějaká zakrslá. Zdravá a dobře živená molla se může v dobrých podmínkách dožít tří let a dorůst kolem 8cm. Molly nejsou prckové.
    6.12.2013 17:30Ann
    Jája z morčat: no my máme průměrně tří leté molly (ty nejstarší), ale osm centimetrů nemaji...
    A to jsem si myslela, že teď nám to akva prospívá-zrovna se nám narodili malé rybičky a už jsme se zbavili těch řas...
    - - - - -
    ehm.... tak ta voda jen zkresluje.... počkala jsem si až byla jedna z těch starších úplně u skla a změřila ji....má 6 cm, jen jsem to špatně odhadla, protože se v té vodě rychle pohybují a ta voda mi to úplně zkreslila :-)
    6.12.2013 17:31Jája z morčat
    Ann: Těch 8cm je spíš maximum, takže 6cm je OK. :-)
    6.12.2013 17:35Ann
    jája z morčat, to se mi ulevilo, ale já jsem to vážně odhadla na 3.... to je divný :-D vám to nepřipadá, že jsou menší, než když je změříte?
    6.12.2013 17:41Jája z morčat
    Ann: Ani ne. To je o zvyku. Až budeš do AQ koukat 30let, tak to zkreslení vodou nebudeš vnímat a nepřijde ti to divné.
    6.12.2013 17:45Ann
    Jája z morčat: o 30 letech aqaření si mohu nechat jen zdát, protože máme ryby od roku 2002 :-D
    - - - - -
    nikdy mě totiž nenapadlo zaměřit se na jejich velikost :-)
    6.12.2013 23:27sheila9
    Ahoj, je toto krmivo vhodné pro neonky?
    http://www.zbozi.cz/vyrobek/tetra-min-granules-250-ml/
    Koupili jsme ho v Hornbachu....prostě nám přišlo nejvhodnější a z obalu mi uplně nebylo jasné jestli teda ano nebo ne....No a neonky ho nechtěji nebo nedokáží sníst....nevím jestli jsou ty granule na ně velké ale prostě je zhltnou a vyplivnou....zkusím je ještě více rozdrtit ale nevím. Co myslíte...je to krmivo pro ně vhodné?
    7.12.2013 00:11Jája z morčat
    sheila9: Granule určitě ne. Pro neonky vločky.
    7.12.2013 18:13sheila9
    nojo ale my jsme je ted rozdrtili a už to žerou. MYslíš že to obsahuje pro ně něco nevhodného? nechci to vyhodit a kupovat nové :(
    7.12.2013 18:41Jája z morčat
    sheila9: Když to žerou rozdrcené, tak to můžou.
    7.12.2013 22:54Ryby
    Chová tady někdo bettu? Už jsem se rozhodla, až bude akvo v klidu, zkusím koupit tu bettu, tak aspoň vím, jak vypadá:-) zkusím si ji najít na netu,
    Ewyk
    Psala jsi, že se tam vleze do mého akva jedna ta rybka nebo víc?
    7.12.2013 23:13Ewyk
    Ryby to máš okolo 20L ak si dobre pamätám. Tam by som dala tak max. tú bettu.
    8.12.2013 09:28Ann
    Ryby: samci betty se ani moc nechovají ve více (ublížili by si), když chceš mít pár, tak musíš mít alespoň 30l, aby sameček neublížil samičce.
    8.12.2013 14:48Ryby
    Ewyk
    Jojo, a určitě jí bude vyhovavat i tak malý prostor? Nechci aby se rybky trápily u mně, nebo jak to napsat.
    8.12.2013 14:56Ann
    ryby: pokud máš 20l, tak by jí mělo být dobře :-) (něco samozdřejmě zabere topení filtr, písek a podobné, ale nezabere toho moc)
    8.12.2013 20:46Ewyk
    Ryby tak u rýb platí čím viac miesta tým lepšie :D ale jedna betta sa v rozumne zariadenom 20L akva trápiť nebude. Len to neprepchaj zariadením. naozaj stačí základné vybavenie a nejakú rastlinku.
    8.12.2013 22:59sheila9
    Kolik přibližně hodin svítit denně v akvárku 37 l (samozřejmě prostor pro rybičky a tudíž i obsah vody je zmenšen o vnitřní "vybaveni" atd, ale akva je objemově - bez ničeho = prázdné 37 litrů) ?
    Momentálně svítíme pravidelně 12 hodin denně v kuse.... už se nám podařilo omezit řasu. Ale asi by bylo vhodné osvětlení ještě ubrat - stačilo by třeba 10 hodin denně?
    Máme osvětlení: Osvětlení DIVERSA LED intenso 10,1W/ 40 cm
    Díky za odpověď
    9.12.2013 10:53Ewyk
    sheila9 12h sa odporúča lebo je to napodobenie slnečného svitu bežne v prírode. Ak máš pocit že taká dlha doba vadí rybám, alebo to ruší teba tak zníž na 10 hodín. Ja som mala vždy nastavených 12h a nebol problém ani s riasou a nevadilo to ani rybám. 10,1W na 37l je tak akurát, nemáš to zbytočne silné, takže ak ti tá 12h doba nespôsobuje nejaké problémy tak by som ju nemenila.
    9.12.2013 12:40Jája z morčat
    Ryby: Nedávno tu ohledně bett proběhla diskuze, takže zalistuj zpětně v příspěvcích. Máš tam i odkaz na jedny pěkné stránky. Já osobně bych bettu do tak malého AQ nedala. ani žíádnou jinou rybu. 20l je fakt na chov ryb malé. Když už, tak krevetky. Ty ale potřebují velmi dobře zajeté a opečovávané AQ. Bety sice nejsou žádní dobří plavci, ale to ještě neznamená, že by měly být v tak mrňavém AQ. Pro mě je pro bettu minimální velikost AQ 60x30x30x. To je ale na hraně, menší bych nevolila. Beta není žádný prcek, je to už celkem velká ryba.
    18.12.2013 21:18sheila9
    Lidičky, co děláte s tím když se vám vnitřní filtr neustále odlepuje?.... vždycky se je snažím pořádně očistit atd, ale poslední obou prostě nechce držet "přicuclý" na skle. Asi mi nezbyde nic jiného než koupit nové přísavky a doufat že to bude tím že?...
    19.12.2013 09:17Jája z morčat
    sheila9: A čistila jsi pořádně i sklo? Bývá porostlé řasou, ta nemusí být vidět.
    19.12.2013 20:41hadej
    Víte že želvy jedí ryby?
    19.12.2013 21:02Jastan
    želva je predator
    19.12.2013 22:55Ewyk
    hadej tak je to celkom logicke, co ine by v tej vode jedli? riasy?
    22.12.2013 23:20sheila9
    Jája z morčat: Ano čistila - pokaždé. Ale poslední dobou ať udělám cokoliv tak prostě nechce držet. Jo a co používáš ty na čištění řasy ze skla? My klasickou žiletku, ale je to nepohodlné, nepraktické a asi i celkem nevhodné. Přítel tvrdí, že takové ty "magnetické" nejsou tak účinné - co si myslíš ty?
    23.12.2013 16:37Jája z morčat
    sheila9: Já používám jen stěrku. Řasa mi ale téměř neroste, takže sklo čistím většinou jen když fotím AQ nebo je to sklo viditelně zarostlé (z blízka). Je pravda, že jsem měla i žiletku (lépe řečeno, ještě ji pro sichr mám), ale s tou je to docela dřina a ještě musíš dávat pozor na ryby, abys jim neublížila. Pod přísavkami (i přísavky) to čistím rukou, protože cítím, jestli je to sklo ublemcané nebo čisté. A pokud nemáš tu řasu nějak moc napevno přirostlou, tak stěrka to bez problému zvládne, sice ne jako žiletka, ale dřít se s tou žiletkou - já tedy ne, ta sranda mě už přešla. :-) Také je možné, že ty přísavky jsou nějaké špatné a skutečně nedrží.
    23.12.2013 20:28sheila9
    Jája z morčat: a mohla bys mi prosím nějakou konkrétní stěrku doporučit? Nerada bych naletěla.... díky ;)
    24.12.2013 14:50Jája z morčat
    sheila9: Abych pravdu řekla, tak to ti asi neporadím. Všechny ale pracují na stejném principu - vypadá to podobně jako suchý zip "zoubky" jsou uvnitř AQ a druhá "chlupatá" část zvenku AQ. Vybírej podle velikosti AQ já mám 80x45x30 a mám malou stěrku dlouhou jen 5cm a stačí bohatě. Během pár minut mám oškrábáno. Dobře se s ní manipuluje, větší bych ani nechtěla.
    24.12.2013 19:53Žabka01
    Žere mřenka nádherná akvarijní žabičky?
    24.12.2013 21:10Ewyk
    zabka01 nezere, ale tato mrenka potrebuje velke akva, do malej nadrze neni vhodna.
    25.12.2013 20:19sheila9
    Teď se rozhoduju jestli koupit akvárium 80x35x40 cm s 6mm sklem nebo raději 8 mm sklo? Cenový rozdíl je skoro 700,- Kč. Co myslíte?
    26.12.2013 10:49Jája z morčat
    sheila9: Slabší bych nevolila. Vezmi raději 8mm, těch 6mm je na hraně. A zkontroluj si, jak jsou lepená skla, aby ve spoji nebyla např. vzduchová bublina - lep musí být jednolitý.
    26.12.2013 22:25Ewyk
    sheila9 ja by som sla tiez do hrubsieho skla, pri akvariu vzdy.
    27.12.2013 15:04sheila9
    Myslela jsem si to...no budu asi objednávat přes internet, takže se obávám že to nemám jak zkontrolovat :( jedině až po dodání
    28.12.2013 00:03Smirny
    sheila9: za kolik ho budeš kupovat? Většina sklenářů ti udělá tak velké akva za 1220 Kč včetně krycího skla.
    29.12.2013 19:22sheila9
    Smírny: do 2 000,- Kč. No, taky jsem nad tím uvažovala, ale s přítelem si myslíme, že by to nemuselo být zas až tak odborně slepené. Možná se mýlíme...nevím :o/ Bydlíme na vesnici a sklenářství co máme poblíž - těžko říct, jestli když řeknou "ano" umíme lepit akvária, tak jestli skutečně bude dobře slepené...nemám s tím zkušenosti. S kupovaným akvem nebyl problém
    29.12.2013 23:12Smirny
    sheila9: tak já mám se sklenářema jen nejlepší zkušenosti, co se týče i velikých 500 l akvárií a to kupované taky přece dělá nějaký sklenář:-)) Jen už se to kupuje přes někoho, tak je to dražší. A sklenář, který neumí dělat akvária, ho prostě dělat nebude..
    31.12.2013 03:01sheila9
    Smírny: Tak vidíš...no...zase na druhou stranu, tam kde by to teoreticky mohli slepit, tak bývalo "město sklářů" tak snad by to nemuseli být fušeři :D Dám na tvé rady a aspoň se zeptám....třeba to nakonec bude opravdu lepší. :) BTW: Nemáš nějaký rady na kryt?.... jsem z toho už jelen, kupované kryty nemají dobré zabudované osvětlení, ale zase jak decentně udělat osvětlení bez zabudování zářivek do krytu?. Sjela jsem internet, ale pořád nevím co pořídit aby se na to dalo dívat v obyváku když akva bude volně stát na komodě...
    31.12.2013 17:30Smirny
    Ty kryty netuším, aby to pohledově vypadalo dobře, kde pořídit už hotové.. Můj manžel si s tím poradil vždy sám, je šikovnej, takže dělá komodu pod akva sám a i ten vrchní kryt s osvětlením. A nejen nám:-) Takže zkusit nějakého šikovného truhláře třeba..