od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Srpen v roce 2004
  • Zobrazuji 37 zaznamu.
  • 2.8.2004 07:26enek
    kocky jsou trochu nebezpecne, psi tolik ne; urcite bych se nejak snazil dat ji do jezirka, mozna si ji mene uzijes (vetsina zelvy se rychle stava opet plachymi, prestoze v akvariu ti zerou z ruky, jedinou vyjimkou jsou zelvy rodu Pseudemys), ale pro zelvu to bude idealni a klidne bychji tam nechal az do konce zari, bazenek nesmi mi tkolme steny, aby zelva mohla snadno vylazat na sous slunit se apod., pak by bazenek mel mi kolem najakou ohradku,a by zelva nemohla odcestovat natrvalo a pak je otazka ke zvazeni, jestli to nejak nazakryt i zvrchu (pletivo, mokrolon apod.) a zdelat tak treba takove male pareniste, ktere bude velmi dobre udrzovat vysoke teploty vody i vzduchu...
    2.8.2004 09:36Hugo
    Tu ohradu bych nepodceňoval nedavno mi jedna eleganska zdrhla . Mrcha jedna nevděčná. 35 cm vysokou betonovou stěnu s převislou hranou !Je zajímavé, že jsem je viděl jenom ležet poblíž vody, ale když jsem udělal úpravy terénu, hned jedna našla slabší místo.
    Zajímalo by mě, zda cítí vodu v nedalekém rybníčku, nebo půjde instinktivně dolů z kopce, anebo je úplně pitomá?

    Enek: Jak velikej máš bezén? Já mám tak 300l na 1 želvu a po týdnu je voda špinavá.
    2.8.2004 10:45enek
    myslím si, že ji dříve či později najdeš v nějaké okolní vodě

    jinak další eventualita... nemusel zdrhnout sama, ale mohla jiodnést nějaká šelma (koška, kuna), jako se to stalo mně s jednou bahenkou před lety - takže proto doporučuji i to zakrytí zvrchu.

    ja mám asi tak 700 - 1000 litrů na cca 10 - 12 velůikých dospělých želv a vodu také zašpiní dost rychle, ale měním ji tka nejčastěji jednou za měsíc, problém jsou akorát přemnožené sinice, které jsou i pro želvy toxickém ale od doby, co mám bazének pod makrolének, tak mi voda skoro nezelená a "normálně" špinavá voda želvám vůbec nevadí
    2.8.2004 12:42Hugo
    Kunu bych podezíral kdyby nezdrhla přes den. Sousedovic kočku taky nepodezírám. Tu zajímají spíš karásci.
    Co je to ten makrolének ?
    Pokud někdo krmíte rybama většíma než dokáží spolknout, dáváte jim kusy masy i s kostma, nebo dlouhé a ostré kosti odstráňujete?
    4.8.2004 06:28Peter
    Lepsie su mensie ryby ktore hltnú naraz, vtedy je cistejsia voda...kosti by som inak ale neodstaranoval...
    - - - - -
    Gabi) ako sa maju nove prírastky?..
    5.8.2004 11:43gabi
    Enek, mrkni na fotky, ked sa z nich vobec daco da vypozerat.
    Su tam aj moje TSE.
    5.8.2004 13:18enek
    ...opravdu nevim. u druhe neni ocasek vlastne videt vubec. u prvni bych se priklanel spise k tomu, ze to bude samice. v kazdem pripade tyto dalsi fotky jenom potvrdily, zes udelala dobre, protoze jsou to obe moc hezke zelvy.

    co ty P. cayenensis... zvazujes je, nebo je mohu nabidnout nekomu jinemu? dej vedet
    6.8.2004 09:14gabi
    velmi rada by som, ale asi nemam na to priestory :(
    Because of the large adult size it is unfeasible to attempt to maintain adults in anything less than a pond or large artificial aquatic setting.
    No clovek nemoze mat vsetko.
    Nieco mensie nemas?
    - - - - -
    Aky priestor by teda potrebovali 4 take potvorky?
    Velmi sa mi pacia, nemozem si pomoct. Najviac z tych ponukanych.
    6.8.2004 11:17Peter
    Gabi si nejaka navela že sa ani neozveš :)
    6.8.2004 11:35enek
    ahoj Gabi, jeste rok bych je drzel v nadrzce o rozmerech priblizne 40 x 40 cm, pak by to chtelo postupne neco vetsiho.
    v budoucnu (tj. za cca ctyri roky, kdy by mely byt na pokraji dospelosti si myslim, ze vyhovujici budou rozmery 100 - 120 x 50 - 60 cm s vodnim sloupcem kolem 15 - 20 cm
    6.8.2004 12:20gabi
    peter :)
    No pridala som fotky, takze asi tak. Inak neviem co by som este k tomu dodala. su ine a trochu plache. Teda ovela viac ako TSE. Ani mi nepridu take zrave.

    Enek pre vsetky 4? To mi nepride ani tak vela ako by sa zdalo. A co dalej? To by som odhadla tak pre jednu dospelu korytnacku. Ako sa vlastne rata velkost akvaria, ked je v nom viac zvierat?
    tiez potrebuju ostrovcek na vyhrievanie? Ako je to zo zimovanim?
    Ake mas velke nadrze?
    :) tolko otazok :)
    6.8.2004 15:41enek
    ano, rozmery jsou uvadene pro vsechny 4 zelvy dohromady; vzdy plati, ze pro jednu zelvu potrebujes nejaky prostor, ale pokud do tohoto prostoru pridavas dalsi zelvy, tak se optimalni prostor zvetsuje jenom o 10 - 15 %, není potřeba dalších 100 % stejného prostoru pro druhou zelvu

    u mladat nemam zadnou sous, jen nejake plastove rostliny, kmeny apod., na ktere obcas zelvicky vylezaji
    pro sve zelvy mam ruzne velke nadrze, zalezi na druhu, velikosti a poctu zelv, ktere tam umistuji

    zimování v zadnem pripade, protoze je to tropicky druh
    7.8.2004 17:38Lili
    Chtela bych se zeptat jak presne se zelvy meri. Nikde to neni psane. dik lili
    9.8.2004 07:39enek
    základní u délkový údaj pro krunýře, resp. vrchní část - karapax a měří se vždy nezvětší vzdálenost vdušnou čarou (nepoužívá se měření po obvodu, protože samozřejmě hodně klenuté želvy by pak mohly být představovaány jako hodně veliké!)
    jako pomocné se někdy uvádějí šířka a výška krunýře a někdy i délka a šířka plastronu
    a pak se mohou dělat různé výzkumy a měřít jednotlivé štítka, dělat jejich porovnání apod.
    9.8.2004 10:04Peter
    no zmenil som substrát na humoznu zeminu...korytnačky hrabú dalej a stále nič..:( už som z toho zúfalý....no a včera pri burke mi to komplet vymilo do nádrže...:(....mozem meniť vodu....mršky jedne...nie a nie sa vklásť...hmmm..:-)
    Môže byť simulované kladenie bez potreby sa vyklasť z dovodu že vajička nemaju?...alebo naopak ak maju a nevykladu sa nemože im to spôsobiť problémy?
    9.8.2004 10:09enek
    jestli se nepletu tak to jsou Trachemys scirpta elegans... u tohoto druhu lze palpaci snadno citit vajicka; v otvoru z zadnich nozicek prsty opatrne zelvu prohmatej a mel bys citit vajicka, pokud ne... da je jeste vyzkouset rentgen
    10.8.2004 07:46Peter
    zaujimave vyskúšam, mysliš ten otvor čo su zadné nohy z boku?..., važne začinam pochybovať či ich majú...možno ich vykládli do vody a zožrali...a teraz len simuluju...hm..no ved uvidime
    10.8.2004 10:32enek
    ano, presne tam... mezi zadnima nohama a tzv. mostem mezi karapaxem a plastronem; v tom otvoru by mely byt pomerne snadno citit. pokud jsou vajicka vice u stredu krunyre, znamena to, ze je jeste najaky cas na kladeni, ze jeste nesestoupla, pokud jsou citit uz hodne blizko zadnich nozicek, resp. panve, je mozne ocekavat kladeni kazdym dnem.
    - - - - -
    vím, že inzeráty se mají dávat jinam...
    nemáte někdo zájem o juvenilní zvířátka PELUSIOS NIGER, jedná se o moc hezká zvířátka ve velikosti 10 - 12 cm, cena je cca 1.300 Kč za kus, k dispozici je šest zvířat, sám pro sebe chci jenom dvě protože už čtyri dospělé mám doma, takže hledám zájemce o další čtyři.
    zde naleznete hezký obrázek jednoho z mých zvířat:
    http://www.sweb.cz/pelusios/druhy/p.niger/obrazky/niger_f_lat.jpg
    jinak doporučuji prohlédnout si a pročíst celou mou stránku, jsou tam i další obrázky:
    http://www.sweb.cz/pelusios/druhy/p.niger/texty/text_niger.htm

    v případě těchto zvířátek se jedná o import z Beninu, zvířata jsou po karanténě ve velmi dobrém stavu. kdo má jenom trochu zájem o želvy rodu Pelusios, at neváhá, protože tato zvířata za takovouto cenu zase několik let nebudou!!!
    13.8.2004 13:38Peter
    tak som ich prehmatal..a tak sa mi zda...že asi maju...ale som si pripadal ako uchyl..:-)
    16.8.2004 07:43enek
    ...a kudy jsi je prohmataval?! :-)
    16.8.2004 08:10Peter
    No tam kde si písal...:-) že aj Ty hmataš...:-)
    - - - - -
    inak hrabu dalej a bezvýsledne...:-)
    16.8.2004 10:28enek
    ...ale ja si jako uchyl nepripadam.
    16.8.2004 11:19Peter
    Neni to až take hrozne...len keby vykladli.
    16.8.2004 11:23enek
    hmm, tomu rozumim. mam ted jednu pomerne malou samicku Mauremys mitica kami, ktera v sobe ma alespon tri nebo ctyri vajicka a zrejme je nemuze vyklast. jinak je aktivni a zrava, ale casto je na sousi a skoro nic nedela. asi budeme muset aplikovat oxytocin.
    16.8.2004 16:10Halibeli
    enek
    mám k dispozici pouze jednu fotku
    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?nalezenec - nevíš prosím, co je to za druh???
    17.8.2004 08:08enek
    nejspise to bude nejaka Chrysemys picta, ale obrazek neni moc dobry a bylo by potreba lepsi rozliseni a fotku plastronu
    ...a doufam, ze ji nechce krmit mlekem a drzet v krabici na suchu!
    17.8.2004 09:30Peter
    Nech ju da ihned do vody...je to vodná korytnačka!
    17.8.2004 15:33enek
    Kamarád mi potvrdil, že se skutečně nejspíše jedná o Chrysemys picta belli, ale pro stoprocentní určení by byla potřeba fotka plastronu.
    ...a želvu skutečně okamžitě do vody, nebo už tak hezky vypadat nebude.

    P.S. Halibeli, pokud by to byla samička, měj na paměti, že mám singlového samečka bez samičky.
    19.8.2004 10:07Radka
    Ahoj eneku, neznáš někoho na Zlínsku kdo chová suchozemské mrňousky? mám zatím jen vodní, ale chci se pustit i do chovu suchozemských a nemám s kým o tomto debatovat. Děkuji za odpověď Radka.
    19.8.2004 11:49enek
    Bohuzel ne; na Zlinsku vim akorat o firme pana V., ktera prodava pasovana zvirata ve spatnem stavu a ktera (pokud mam spravne zpravy) ma v soucasne dobe nejake problemy s Celnim uradem a CIZP.
    Pokud bys mela zajem, mam kamarada, ktery chova a odchovava suchozemske zelvy. Uz ma v poradku schvaleny chov, a ma udelenu vyjimku ze "zakazu obchodni cinnosti" a jeho zelvicky maji tzv. evropsky "zluty" CITES doklad. Urcite bys od neho nejake zelvy mohla ziskat a spoustu uzitecnych rad taktez. Pokud mas zajem, napis mi e-mail.
    19.8.2004 12:34Radka
    určitě mám zájem, můj e-mail je celiszlin@volny.cz děkuji eneku.
    20.8.2004 09:19Sunrise
    Ahoj želví milovníci, chci se zeptat na radu. S přítelem chcem naším želvíkům udělat na dvoře jezírko. Neutečou? Nesezobne je něco? S čím musím počítat a na co se připravit? Máte s tím někdo zkušenosti? Teď je máme ve velkém akvaterárku, ale v létě bychom jim chtěli dopřát přírodu. Děkuji za odpověď.
    20.8.2004 11:48Peter
    No bolo by dobré aby jazierko malo minimálne dobre-bezpečne oplotenie. A nebolo by od veci aj ho prikryť pletivom... zavisi aj od velkosti korytnaciek...a výskytu prípadných skodcov...(mačiek...vrán...a pod)
    Halibely- ako sa ma ta najdena korytnačka?
    20.8.2004 14:38Halibeli
    Nalezenec byl okamžitě přemístěn do vody, nebojte. V tomhle byla v kanceláři než napustili lavor a posléze jí ubytovali v plnohodnotném akváriu.
    Zjistím, jak se má a vymámím další fotky.
    20.8.2004 15:16enek
    jaké je to pohlaví? už se to ví?
    21.8.2004 08:15Radka
    Eneku něco jsem špatně pochopila? Žádný e-mail mi nepřišel, mám opravdu zájem o kontakt na tvého přítele.
    30.8.2004 06:52enek
    dával jsem mu tvoji adresu, slíbil, že ti napíše; asi nestíhá, je hodně vytížený, připomenu mu to, jestli nezapomněl