od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Červenec v roce 2005
  • Zobrazuji 18 zaznamu.
  • 6.7.2005 11:38ziziza
    Ahojte. Cca 2 dni som čítal celý archív diskusií. Našiel som presne problém, pre ktorý som túto fajn stránku aj hľadal. Chcel by som sa opýtať Tabi, ako dopadli tie fliačky na panciery jej korytnačky. Zdá sa mi, že Enek je napísal, že si to nemá všímať, poakiaľ je korka O.K. Mám podobný problém so svojou samicou korytnačky písmenkovej. Je 6 ročná, dĺžka panciera cca 20 cm. Tohto roku sa jej to objavilo a dosť ma to znepokojuje. Potravu prijíma bez problémov, ale myslím si, že tie drobné biele (akoby) okrúhle odreninky by tam nemali byť, alebo môžu naznačovať problém, ktorý sa môže u nej neskôr rozvinúť. Ďakujem a pozdravujem všetkých nadšencov korytnačiek.
    6.7.2005 16:49Betty
    Ahoooooooooooooooj,moooc pěkný stránky!!
    7.7.2005 14:37Tabi
    ziziza
    já Ti ani nevím :o), dělala jsem jim pár dní lázeň z Betadine (tuším), ale žádný viditelný efekt nenastal, nijak se to nehorší ani nelepší, prostě setrvalý stav. Vzhledem k tomu, že obě výtečně žerou, tak jsem to zatím hodila za hlavu a snad to opravdu nebude nic vážného.

    Můžu se optat, jak často by měly žrát asi 4-leté želvy? Pokaždé když vejdu do koupelny k želvárku, míní se holky zbláznit a prohrabat předním sklem, když dostanou nažrat, vlezou na odpočívadlo a jsou v klidu, když ne, zhazují dále přebytečná kila mohutným cácháním :)
    7.7.2005 20:20ziziza
    To Tabi: Ďakujem Ti za odpoveď. Takže ak som dobre rozumel, Tvojej korke to nezmizlo, ale ani sa to podstatne nezhoršuje. Chcem sa ešte opýtať, či už od vtedy zhadzovala štítky. Či jej to ostáva aj po zhodení starej rohoviny na mladšej vrstve. Moja ešte nie, tak neviem.

    Ja mám korky vo výbehu na balkóne (žijem v paneláku) a dávam im potravu cca každý druhý, až tretí deň. Ale vtedy dovtedy, dokiaľ prestanú hltať a začnú sa s tým hrať (teda presnejšie to trhať prednými labami, čo ma niekedy štve, lebo to špiní vodu). Škoda, že neviem ako sa tu dávajú fotky. Ukázal by som svoje vonkajšie terárko ako som ho vymyslel.
    8.7.2005 09:09enek
    pokud se dobře pamatuji na tento problém, tak se tuším jednalo pouze o jakési povrchové flíčky; stále si myslím, že se nic závažného neděje, nejspíše se bude jednat pouze o nějaké povlaky vodního kamene nebo podobné složky vody
    po slopání starých štítků by to mělo zmizet,
    jako prevenci bych doporučil cca jednou za měsíc až dva "vykoupat" v betadině, ale pokud to nejde do hloubky, tak to na krunýři nevadí
    horší by bylo, kdyby to přešlo na kůži, pak by také bylo zřetelnější, že se jedná o plíseň, tam bych podle aktuálního zdr. stavu želvy koupal častěji

    odrostlým a dospělým želvám stačí krmení tak 2 - 3 týdně; obvykle krmím dvakrát týdně větší krmení a nepravidelně mezi tím dávám želvám různé změny jako ovoce, pampelišku, granule apod.
    pokud někdo chová želvy již déle, jsem si jist, že pozná tu hranici, kdy se začíná jednat o překrmování, navíc na zvířatech to začne být brzy vidět
    želvy v přírodě fungují jinak než např. krokodýli; stále něco okusují a zkoušejí, fakticky (a to i vodní) žerou několikrát denně, ale ne tak energatickou a bohatou stravu, jako jim předkládáme v zajetí, takže tohle mějte na myslí, když krmíte
    8.7.2005 12:45ziziza
    to enek: Ďakujem veľmi pekne za reakciu. Dúfam, že to je fakt len niečo jednoduché. Ale predsa sa len chcem opýtať, či máš skúsenosti (a to určite máš podľa toho čo som tu čítal) s liečením nekrózy, alebo hniloby panciera korytnačiek. Čo by to mohlo spsôobovať. O rôznych chorobách je na Nete dosť popísané, ale toto sa obchádza. Mám totiž spolu samca i samicu a asi pred rokom sa jej na panciery (na oboch bokoch) objavili akoby odhryznuté časti. Som myslel, že je to snahou samca upútať, lebo je v čase párenie dosť aktívny. Ale tomu som neveril. Potom som si všimol, že keď samicu voľačo vyrúší bezhlavo skáče do vody. Vtedy som bežal v provizóriu a ostrovček na slnenie tvorili cestné kamenné kocky (sú dosť ostré). Liečil som jej to antibiotickou masťou. Ale včera som náhodou na nejakej stránke našiel foto nekrózy a ostal som hotový. Ono sa to na to dosť podobá (aj keď samozrejme nie v tajkom rozsahu ako na tej fotke). Preto som dosť paf aj s tých bodiek. Ak máš s tým skúsenosť prosím poraď. Ďakujem.
    8.7.2005 13:25enek
    nekrózy, pokud ze podchytí v začátku, nejsou obvykle žádný velký problém
    obecně platí, že se jedná o mechanické poškození krunýře, kde pak následně započne nějaká infekce; nejlepší je předcházet a to odstranit možný zdroj poškození, ev. napomoci s odlupováním starých štítku, protože pod nimi taktéž může započít nekrotický proces
    v první fázi je potřeba nekrózu otevřít a vyčistit až na zdravou tkáň (bude to krvácet) a při lokální velikosti by mělo stařit pouze pravidelné desinfikování a držení v čistém prostředí, pokud je nekróza velká nebos e špatně a dlouho hojí, je potřeba napomoci antibiotiky, dobrou zkušenost mám s enrofloxacinem, ale to už je potřeba řešit s veterinářem
    zkus nahrát fotky tvé želvy a uvidíme, o co se jedná
    8.7.2005 14:07Tabi
    enek, ziziza
    jo, vypadá to jako prasklé puchýřky, ale je to pořád beze změn, uvidíme, až "vytáhne nový model krunýřku" .o)

    já jsem je právě už v jídle omezila, ale to jejích věčné čáchání, když vběhnu do koupelny mě psychicky drtí :) (sama jsem pažravá, tak s nima soucítím .o) díky oběma za rady /*

    ziziza
    administrator by Ti měl přidělit alba stejně jako chat, pak ta políčka budeš mít vedle přezdívky, na fotky se těším :o)
    8.7.2005 14:25hugo
    ziziza: Taky jsem řešil problém s nekrozou , kdy se na plastronu objevily 3 asi 2-5 mm velké nekr. skvrny. Po odstranění vrchní vrstvy bylo vidět že je zasažena mnohem větší vrstva - asi 2cm v průměru. Po otevření a vyčištění jsem rány dezinfikoval 5% peroxiden a želvu nechal asi měsíc na suchu ( do vody jsem jí dával 2x za den na 30min později i déle) a dezinfikoval přípravkem betadine. Zhruba po měsíci se vytvořila na ráně krusta pod kterou se začala tvořit rohovina. Po 1/2 roce byly rány zhojeny.
    Domnívám se že ostré kameny nejsou jediným zdrojem nekroz protože ostatní jedinci ve stejném prostředí byli zdraví a jednalo se o novou želvu pravděpodobně špatně krmenou pouze granulema.
    9.7.2005 06:25enek
    ano, pravděpodobně vznik nekróz je do značné míry ovlivněn psychickou a fyzickou kondicí jednotlivých zvířat; je pravdou, že nekrózy jsou častěji pozorovány u zvířat, která jsou v chovném prostoru v submisivním postavení, nebo prošly nějakým velkým stresem (např. dlouhodobým transportem apod.)
    zejm. tímto bude ovlivněno následné hojení: např. špatným zacházením při transportu dojde k mechanickému poškození, které nutně musí znamenat požátek nekrotizace poškozené tkáně, ale zvířata, která předtím byla v dobré fyzické i psychické kondici a i nyní je o ně maximálně dobře postaráno, se určitě mnohem snadněji a rychleji vypořádají s nekrózami a poměrně rychle dojde k odhojení a zacelení
    9.7.2005 14:14Anonym
    prosím vás, mají želvy drápky?
    11.7.2005 08:35enek
    ano, moje ano, ale kamarád zašel k veterináři se svými želvami a jeho želvy už drápky nemají...
    11.7.2005 11:42ziziza
    to: enek,tabi.hugo
    ďakujem za rady. Linda (to je moja korka samica) mala včera večer prvý kúpeľ v Betadine podľa návodu a neskôr pobudla cca 2-3 hod. na suchu. Dnes to budem opakovať. Ešte raz dik.
    24.7.2005 18:33mlok
    mám dvě samičky a jednoho samce na druhý pokus se mi podařilo vylíhnout 7 mláďat jsou staré dva dny, ale zatím nezačaly žrát tak nevím jestli to je v pořádku a nebo dělám nějakou chybu. Poraďte
    24.7.2005 18:59patrik
    moje želva má nekrózu (hnití krunýře)
    prosím co mam dělat
    26.7.2005 07:17enek
    to patrik: základní infomace k této problematice jsou popsány níže v diskusi, takže si to pořádně pročti a podle rozsahu možná bude lepší zajít k veterináři

    to mlok: o jaký druh se jedná? to že mláďata prvních pár dní po vylíhnutí nežerou je naprosto normální, ještě tráví zbyzky ze žloutkového vaku, ovbykle začínají přijímat potravu tak 4. - 7. den, já to ani dříve nezkouším
    26.7.2005 19:15mlok
    to enek: jsou to vodní želvy nadherné dik za radu potvrdils to co jsem se pouze domníval díky
    30.7.2005 19:16villee
    nevíte někdo kolika let se dožívají želvy?