od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Prosinec v roce 2006
  • Zobrazuji 126 zaznamu.
  • 1.12.2006 14:28kin kong
    tak čím byto mohlo být že pořád spí
    1.12.2006 14:53Romča
    king kong: Může to být tím, že je změna počasí a přechází podzim v zimu!!!
    1.12.2006 15:33utahraptor
    kin kong: Všechny druhy želv, které se zimují, v přírodě zazimují bez ohledu na věk. Jenže i v přírodě je to riskantní... takže chovatelé někdy radši malé želvy nezimují, zvlášť pokud pro to nemají vhodné podmínky :)
    Tvoje želvička si nejspíš všimla, že už je venku mnohem méně světla, dny jsou kratší - a v přírodě právě tohle (a snižování teploty) želvičkám říká že mají zalézt a spát :)
    1.12.2006 16:09Anonym
    Ahoj , je normalne , ked ma nasa zelvinka zlepene ocicka , a nemoze ich otvorit , suvisi to so zimnym spankom , alebo sa mam niecoho obavat ?
    1.12.2006 17:17utahraptor
    Anonym: já seo bavám že to je jeden z příznaků nedostatku vitamínu A - radši ji vezmi k vetovi specialistovi...
    1.12.2006 17:52Veruska
    Anonym:me to teda vubec neprijde normalni kdyz spinka tak je nema slepene ale zavrene a v tom mi prijde docela rozdil.Vam ji k veterinari a taky pomaha vytirat ocicka borovou vodou ale nezne a vatickou
    2.12.2006 14:12Lukreska
    Anonym - to normální není
    2.12.2006 16:57Mimi
    utahraptor , Veruska , Lukreska : dakujem Vam za odpovede . Asi pojdem k vetovi , on uz bude vediet co s tym . Ale dakujem :-)
    3.12.2006 14:59Anonym
    ahoj, chceme koupit suchozemskou želvu pro holku 7 let. poraďte jaký druh aby nedorostla moc velká a jestli se musí zazimovat. Děkuji za info
    3.12.2006 20:28Marci
    Anonym: No nejchovanější jsou : želva zelenavá a želva žlutohnědá. A zimovat se nemusejí.
    4.12.2006 08:54enek
    zimování je možné vyhnout se u mláďat, u dospělců ale zbytečně zvyšujete riziko úhynu
    4.12.2006 09:13utahraptor
    anonym: pro sedmiletou holku je želva nesmysl. Co s ní bude dělat za pět let? natož na osmdesát??
    4.12.2006 17:01Lukreska
    utahraptor - proč, já chci želvu od 5 let a je mi 12 a želvu chci pořád - suchozemskou, vodní už mám
    4.12.2006 17:15Veruska
    Anonym:nezapominejte ze zelva neni hracka a 7lete dite se o ni jen tezko postara tak jak by melo,byt vami jeste bych darek zvazila pridelate starost sobe.
    5.12.2006 15:21Romča
    Veruska, utah: souhlasím s vámi!!! i když o želvu pečuju sama, někdy potřebuju pomoc od mamky nebo taťky!!!
    6.12.2006 17:47Draj
    Chtěla bych se zeptat jaké je české a latinské jméno pro želvu následujícího popisu:
    Světle zelená se žlutými proužky na nožičkách a hlavě. Krunýř- tmavší zelená než tělíčko. Bříško žluté (jako u ostatních želv) s tmavými puntíky. Je to asi jedna z nejprodávanějších želv.
    7.12.2006 13:43Zofie
    Ahojte, prosim podelte se se mnou o zkusenosti jak casto menite suchozemske zelve (stepni) podestylku a jak casto ji koupete (informace na netu se ruzni). Predem dekuji:)
    7.12.2006 13:48utahraptor
    Zofie: Podestýlka se mění podle potřeby, když každý týden odstraníš trus, nepotřebuje výměnu třeba rok :) Koupání řeším tak, že jsem želvě pořídila velkou mísku s vodou, když se chce vykoupat, určí si to sama :))
    - - - - -
    Draj: nemáš třeba fotku? Takhle podle popisu se nechytám :( je to suchozemská? Mohla by to být Testudo hermanni (želva zelenavá) nebo Testudo graeca (želva žlutohnědá)
    7.12.2006 17:21Lukreska
    Co mám dělat se želvou, má takový tmavě zelený krunýř, ale vždycky ho měla světlý, mám jí ho vyčistit nebo to je taková barva, prosím poradte, bojím se o ní :-(
    - - - - -
    Víte jak sem se jednou zminovala o mé želvě, myslím jak jsem říkala že tak ,,píská", ona nevydává stejné zvuky, je to jako kdyby na mě ,,mluvila" je to možné ???
    - - - - -
    Jo a ted jsem zkusila na ni mluvit jestli přestane a nastražila hlavu, začala mě poslouchat a přestala, takže si myslím že je to souvisí s tím želvým ,,mluvením"
    - - - - -
    A nevbo to souvisí ještě se silnějším světlem, které jsem jí dneska vyměnila
    7.12.2006 17:59medusa10
    potrebovala bych se zeptat kdyz ma zelva nadherna na kuzi ruzovou barvu co to znamena?
    7.12.2006 19:19kin kong
    ahoj chtěl bich si koupit želvu suchozemskou jaký druh želvy je nejmenší.
    7.12.2006 19:35Klarri
    Lukreska: To je taková barva. Želvy čím jsou starší tím jsou tmavší a barva se ztrácí. Některé želvy mají v dospělosti úplně černý krunýř. Ale jinak při každém čištění akvárka je dobré jí krunýř lehce vyčistit kartáčkem nebo houbičkou.
    7.12.2006 19:43Lukreska
    Klarri - no právě to jsem myslela, jestli to má jenom moje želva - čím starší tím tmavší, tak to je dobré, je v pořádku, ale když jí čistím akvárko nebo co to je tak ji čistím i krunýř, jinak děkuji za radu
    7.12.2006 19:51Romča
    Lukreska: můžu tě ujistit, že to samý se stalo mojí želvě!!! Taky čím sarší, tím tmavší!!!

    Draj: Tak jestli je to vodní želva a je z jedněch nejprodávanějších tak to může vypadat na Želvu nádhernou!!! Jinak to takhle nedovedu poradit!!! :(
    7.12.2006 21:20DBD
    Já mám jednu zkušenost se suchozemskou želvou - nenatírejte jí krunýř nikdy olejem ani ničím jiným! Po několika letech dostane krunýř matnou barvu - díky vrstvičce oschlých olejů. Já jsem to své T. greace seškrábal špejlí(moc se jí to ale nelíbilo), ale vypadá mnohem jasněji.
    Draj: Taky si myslím, že jde o želvu nádhernou - Trachemys scripta. Nejprodávanější byl poddruh elegans, ale jeho dovoz je nyní zakázán, takže to bude nejspíš nějaký jiný poddruh.
    7.12.2006 22:43Draj
    Děkuju za odpovědi, vím že ten popis nebyl nejlepší. Nakonec jsem na internetu objevila, že ta želva je Trachmys scripta scripta (angl. Yellow-bellied slider) český název asi neexistuje
    pro zajímavost: tady jsou fotky
    http://www.austinsturtlepage.com/world_of_turtles/Yellow-bellied_Sliders_-_Trachemys_scripta_scripta/index.html
    8.12.2006 12:08paprika
    milý kinkongu predem BYCH te chtela upozornit ze BYCH se pise s Y, myslim ze nejmensi druh zelvy suchozemske je zelva zlutohneda.
    8.12.2006 15:31Romča
    Draj: jeeeee, já mám taky tu samou želvu co ty, je to poddruh želvy nádherné!!!
    9.12.2006 19:22Klarri
    kiki: Myslim že není. Trachemys scripta scripta nemá český název. Nikde jsem se s tím nesetkala.
    9.12.2006 20:14Draj
    Romča, Lukreska: máte s nima nějaký zvlášní zkušenosti? Potřebují zvláštní péči? A hlavně mě zajmá jak jsou asi velké když vyrostou. Ta želva v odkazu, co tu je, mi příjde strašně velká, až abnormálně. Já mám želvu nádhernou-Trachemys scripta elegan a velikost krunýře má asi 10cm (+ -)

    kiki: já jsem se taky nikdy nesetkala s českým názvem a abych zjistila aspoň latinský název projela jsem všechny dostupné stránky na internetu a dobrala jsem se jen k latinskému a anglickému názvu. Až půjdu želvičku kupovat zeptám se pani v akvaristice jestli neví český název ;)
    10.12.2006 08:57Lukreska
    Jak dlouho může být želva na suchu, když ji vlhčím kruníř a podložku po které chodí ???
    10.12.2006 15:12kin kong
    lukreska:Želva může byt na suchu když ji navlchčukeš klidně 6h.
    10.12.2006 15:35Lukreska
    kin kong - to naše to vydržela týden, protože ji asi vynesl akočka s akvárka nebo já nevím, ale želva chodila 3 dny po chotbě, aniž by jsme o tom věděli :-)
    11.12.2006 08:50Anajka
    Lukreska: vodní želvy vydrží nasuchu maximálně 3 dny a pak umírají. Na želvu je třeba dávat pozor a kočce zamezit k akvárku přístup. Už po dni nebo dni a půl želvy trpí, když nemají přísun vody - jak žízní, tak vysycháním kůže, ta následně může popraskat a dostat se do ní infekce. Takže na želvu dávej pozor.
    - - - - -
    a alba máš už povolená, stačí se odhlásit a přihlásit.
    11.12.2006 15:08Lukreska
    Anajka - my kočku v domě němáme, musela nám tam nějak vlézt, jinak na želvu pozor dávám a na nějaké stránce jsem se dočetla že většina želv je ,,obajzemská" vodní i suchozemská
    - - - - -
    jinak jsem se nemusela ani odhlůašovat a přihlašovat, došla jsem a alba už tam byla
    12.12.2006 18:03Romča
    Lukreska: ani bych neřekla!!! Možná na určitou dobu!!! Vodní ti nevydrží dlouho bez vody a suchozemská ti nevydrži dlouho ve vodě!!!
    13.12.2006 14:06Lukreska
    Romča - je to napsané v anatomii, poslední věta !!!!!!!!!!! Já si to však taky nemyslím, ale asi by to nepsali, ne ?!?!?!
    - - - - -
    Moje Bubinka -
    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?Bubo
    13.12.2006 21:54Anajka
    Lukreska: tvoje Bublina je běžná želva nádherná (Trachemys Scripta Elegans) a je to vodní želva
    14.12.2006 08:10enek
    vodní želvy vydrží mnohem déle na suchu, než si myslíte. samozřejmě se nesmí jednat o extrémní podmínky, pokud ji v létě necháte na přímém sluníčku, kde bude teplota přes 40° C, kde se nebude mít kam schovat ani zahrabat, tak po pár hodinách začne mít pěnu u huby a za další hodinku či dvě může uhynout, pokud se ale bude moci schovat někam do stínu, nebo zahrabat do země, nejlépe vlhké, bezproblému vydrží klidně několik týdnů. kamarád měl samce tereky africké (Pelomedusa subrufa olivacea) a ten se mu každoročně zahrabal do písku na několik měsíců, jednou dokonce téměř třičtvrtě roku. kamarád čas od času substrát zalili, jako kdyby v něm měl kytičku a víc se o želvu nestaral. a třeba kožnatky rodu Lissemys se také zahrabávají na několik měsíců. o spoustě želvích druhů se ví, že cestují po souši i několik kilometrů. je však pravdou, že obvykle si vybírají období, kdy je víc mokro. takže pokud potřebujete řešit například nějaké kožní problémy (plísně, poranění), kde ptřebuje, aby želva byla na souši, aby kůže zaschla, tak bezproblému může tak být několik dní. samozřejmě velká, dospělá želva v dobré kondici vydrží déle než malé mláďátko.
    14.12.2006 13:05Pretty
    Ahoj mám malou otázku. Jak se pozná sameček od samičky???? Moc děkuji za odpověď
    - - - - -
    Omlouvám se, že jsem nenapsala u jakého druhu. Ptám se kvůli kamarádce a ty maj tu klasickou želvičku z akvazoo (vodní). Jak ji prodávaji všude......
    14.12.2006 13:31utahraptor
    Pretty: Sameček má většinou delší a tlustší ocas, ale to se pozná až v dospělosti :)
    14.12.2006 15:28Lukreska
    Anajka - vška já vím že je to želva nádherná, vím i že je vodní. A nejmenuje se Bublina ale Bubina. Jinak hezká, že ??? :)
    14.12.2006 19:02já a moje želva Oříšek
    prosím poradte co mam koupit želvě k Vánocům,ja vůbec nevím co by můj oříšek chtěl předem děkuji za odpověd.
    - - - - -
    je to fajn že jste vytvořily takovou internetovou adresu , jsem tu sice po prve ale moc a moc se mi to libi ,jsem velice prekvapena.Jestli se mužu zeptat plati se tady za to odesilani nejake peníze.
    14.12.2006 19:07utahraptor
    A to je vodní nebo suchozemská? Suchozemské pořiď třeba mělký bazének na koupání v terárku nebo jí udělej speciální vánoční salát (čínské zelí nakrájet najemno, nastrouhat do toho trochu mrkvičky a salátové okurky, přidat jednu čerstvou jahodu).
    Vodní bude mít určitě radost z rybičky přiměřené velikosti nebo třeba žížaly :)
    14.12.2006 19:09já a moje želva Oříšek
    je dobré pouštět želvu po bytě, když je to želva vodní ŽELVA NÁDHERNÁ , neublíží jí to,když je puštěná třeba jeden,dva až tři dny.Jak často mám krmit želvu v zimě,asi vůbec mi někdo říkal já fakt nevím děkuji předem za odpověd.
    14.12.2006 19:12utahraptor
    Spíš ji pust tak na hodinu na dvě a pak vrať do akvária a rozhodně to nedělej když máte v bytě průvan.
    Krm ji podle toho jak bude mít hlad
    14.12.2006 19:20já a moje želva Oříšek
    Tak moc a moc děkuji za odpověd moc se mi to hodi.
    - - - - -
    co se stane když se rozmnoží želva nádherná a dlouhokrčka australská.Co z toho vyjde.
    14.12.2006 19:21kin kong
    Ahoj chtel bych koupit želvě něco na vanoce ale nevim co chtěl jsem jí udělat te salat jak ste radili já a moje želva Oříšek ale mam malinkou osmiměsíční želvu myslite žebych mohl tak malé želvě udělat ten salat.
    14.12.2006 19:30já a moje želva Oříšek
    Dá se někde v České republice koupit tito druhy želv:ŽELVA KASPICKÁ ZÁPADNÍ,ŽELVA AMBOINSKÁ,DLOUHOKRČKA AUSTRALSKÁ,GRAPTEMYS KOHNII,CLEMMYS GUTTATA a CUORA FLAVOMARGINATA.Jestli ovšem toto víte ,jsou to totiž moje oblíbené druhy želv(kdyby bylo možné i cenu).Děkuji
    14.12.2006 19:33utahraptor
    oříšek: podívej se na inzerci, třeba na http://www.ifauna.cz
    - - - - -
    kin kong: jistě že můžeš :)
    15.12.2006 08:39enek
    já a moje želva Oříšek: napiš mi na mail: lissemys@centrum.cz
    myslím, že ti mohu pomoci některé druhy sehnat
    15.12.2006 11:15Želva
    Tak já jsem si včera přivezla další vodní želvu - sameček, dospělí...
    Nabízí je pán na ifauně a má jich doma ještě 4 kousky, on dělá v zoo Praha a tak jsem 1 pomohla, on je zachranuje aby nezkončili v řece :-), takže další přírůstek do rodiny:-)
    - - - - -
    bohužel má zdeformovaný krunýř, ale je tvrdý, někdo se předemnou o něj nedobře staral a takle to dopadlo :-(
    - - - - -
    má tam i 25 letou samici
    15.12.2006 19:25já a moje želva Oříšek
    můžu se zeptat jak se pozná že je želva nemocná ?
    - - - - -
    CHTĚLA BYCH SE JEN UJISTIT ŽE MAM SAMEČKA.MÁ DLOUHÝ A VELKÝ OCAS.
    - - - - -
    má želva uši?dá se želva vycvičit umí želva vydávat nějaké zvuky ?
    - - - - -
    jak se pozná že je želva těhotná(březí)?
    - - - - -
    je dobré pouštět želvu vodní v létě na trávu?
    - - - - -
    mam radost že jste to udělali , mam si alespon s kým pokecat , alespon o zvířatech(želvách).
    - - - - -
    existujou taky takovehle diskuze o jiných zvířátkách?
    16.12.2006 08:23Lukreska
    já a moje želva Oříšek - diskuse o jiných morčatech eyistují : králíci, morčata akvarijní ryby, psouni potkani, koníci a křečci
    16.12.2006 14:41kin kong
    Ahoj chtěl jsem koupit mé želvíčce kámoše ale nevim se snesou navzájem .
    16.12.2006 16:26Klarri
    kin kong: Jak je stará? Čím mladší, tím si lépe na další želvu zvykne.
    - - - - -
    já a moje želva Oříšek: Kdy ž je nemocná, tak se chová jinak než normálně. Méně plave, má třeba zalepené oči nebo nějaké skvrny na krunýři.
    Sameček má taky hodně dlouhé drápy na předních končetinách.
    Želva uši nemá, poslouchá vnitřním uchem. Vycvičit se moc nedá, zvykne si jen na pár podmětů, ale určitě ji nevycvičíš na povely. Zvuky nevydává, sem tam plácá o sklo akvárka nebo do něčeho vráží, ale jinak ne.
    Když chce želva snést vajíčka, je nervózní a snaží se hrabat. Hledá něco, do čeho by vajíčka zahrabala. Jinak to nepoznáš, musíš to odhadnout.
    Na trávu ji klidně pouštěj, ale dávej pozor třeba na psy, aby jí něco neudělali. A nesmí na ní foukat vítr.
    16.12.2006 19:39Lukreska
    Klarri - přečetla jsem si tvůj příspěvek a už se nemusím ptát, chtěla jsem vědet jestli želva může být v létě chvilku na trávě. tak dík :-)
    17.12.2006 10:53žlutej pes
    Mám želvu vodní,ale nemůžu sehnat její název,kam se mám obrátit? Děkuji
    17.12.2006 16:27kin kong
    Ahoj želvě se nechce moc žrát myslel jsem že se mi zazimovala ale myslim že je ještě malá aby se zazimovala délku krunýře má 4cm a 5mm.
    17.12.2006 20:57Klarri
    kin kong: Tak to je malá, zimují až od délky krunýře 10cm. Jinak přes zimu jsou želvy méně aktivní, protože je méně světla a tepla.
    - - - - -
    Lukreska: Tak to je dobře :)
    - - - - -
    žlutej pes: Zkus dát třeba někam na internet fotku, třeba ji poznám :) nebo se zeptám.
    17.12.2006 22:29KAiTH
    Zdravim,
    chtel bych se zeptat. Moje vodni zelva se uz 3 dny zdrzuje predevsim na sousi.Ve vode netravi ani 10% dne. Na krunyri u hlavy ma bile tecky. Nevi nekdo co to je???
    18.12.2006 12:09kin kong
    Ahoj slyšel jsem že želvy jsou na zimu méně aktivní u mé želvy je to naopak má želva utekla ale nechápu jak prostě nějak zdrhla museli jsme vystěhovat celí pokojíček nakonec smeji našli naštěstí dalo nám to zabrat .
    18.12.2006 15:51Lukreska
    kin kong - mě taky utekla, tři dny jsme ji heldali a nakonec našli na chotbě, UF
    18.12.2006 16:43Marci
    Lureska a kin kong: Tojá taky pořád hledám želvu všude mžně po bytě jsou jí teprve 4roky takže mlůže zalíst skoro všude. Sestřenka už má dospělou želvu a ty bydlej v paneláku a želvu třaba pustěj a najdou jí doma vždycky třeba za14 nebo za měsíc.Prostě sd vždycky nějak objeví.Prostě zádi cestujou no. :)
    - - - - -
    Každý říká že žely)suchozemské) jsou pomalé ale moje ¨je až moc rychla :) chtěla jsem se zeptat jestli je to normální to asi jo ale taky vá takhle rychle běhaj???
    18.12.2006 18:18kin kong
    marci :No ty semas že ma čtyry roky ta moje ma 8 měsícu a to se teprve špatně hledá .Ted si budu kupovat ještě jednu želvu vodni chtěl jsem suchozemskou ale mám 11 let a myslim že bych se neumel oni dobře starat.
    18.12.2006 19:07Marci
    kin kong : To věřím že se špatně hledá ale vyroste strašně rychle. To mi věř! Teď si to nemyslíš ale počkej za rok. :)
    18.12.2006 20:21Gabule
    ahoj,chtela jsem zeptat.mam 2-3 mesicni vodni zelvicku,cetla jsem,ze se maji zazimovat,jak ji mam zazimovat?dekuju za odpoved
    18.12.2006 20:36kin kong
    gabule:Želvy vodní se zimují až má délku krunyře 10cm. A ještě sechci zeptat moje želva vždycky rano když siji prohližim slepene oči mayslite že je to jenom poranu jak spi nebo může být nemocná.
    18.12.2006 22:55Klarri
    kin kong: Slepené oči určitě mít nemá. Může to být z nečisté nádrže, infekce nebo studené vody. Jestli máš dost teplou a čistou vodu, tak ji ty oči ošetřuj heřmánkem. Jestli se to nebude lepšit, tak jdi k veterináři. Podle toho jak moc je má slepené a jestli je může sama otevřít.
    - - - - -
    KAiTH: Může to být suchá kůže. Ale jak vleze do vody, mělo by jí to zmizet.
    - - - - -
    Jinak želvy by se moc neměly pouště po bytě. Může se jim snadno něco stát (můžou jim ublížit jiná zvířata, nebo můžou spadnout na krunýř a to už se pak většinou neobrátí a tím umírají). Na chvilku je vytáhnout a nechat běhat jo, ale koukat se na ně.
    19.12.2006 08:17Romča
    Chcu se zeptat jestli mám želvu na zimu krmit nějak jinak nebio ti mám nechat tak jak ji krmím ted! Nezimuje a je to vodní želva
    19.12.2006 12:56kin kong
    klarri:tak ja si myslim že je to v pohodě protože když je ma slepene tak je hnedka otrevře.
    19.12.2006 16:08Lukreska
    kin kong - moje želvamá taky slepené oči, ale jen když spí :-)
    - - - - -
    Může želva - vodní chodit i po koberci ?? Neodře si teřba bříško ??
    19.12.2006 17:08KAiTH
    Klarri: mno ale problem je v tom zhe ona do te vody sama nechce vlizt. Uz je 3dny na ostruvku, i pres noc.
    19.12.2006 17:31kin kong
    Tak sem vypatral jak jeto stěma slepenéma očima klarri mě psala že to je studenou nebo zakalenou vodou skusil jsem ji vymenit vodu aje po problemu.
    19.12.2006 17:35Veruska
    KAiTH : a nemas treba moc studenou vodu,nebo naopak?
    - - - - -
    kin kong:jo jo ve stojici vode se mnozi bakterie a zpusobuji nasim zelvickam vic problemu nez si myslime
    19.12.2006 18:30Lukreska
    Klarri - sem to jaksi zakřilka, dojdu domů a želva má zavřené a takové nateklé oko, co s ní mám dělat ??? V čem jsou nejvíc vitamíny - co může jíst želva
    19.12.2006 19:01Veruska
    Lukreska:tak to uz bude nejlepsi vzit ji k veterinari
    19.12.2006 21:38Draj
    O kolik je těžší chovat želvu suchozemskou než vodní? Může mi někdo jen informačně napsat jak se má o želvu suchozemskou starat a na co bych si měla dát pozor? Napište to sem nebo na mail drajra@drc.cz :)
    20.12.2006 17:10kin kong
    Ahoj jaká želva suchozemská se dožívá nejmín let.
    20.12.2006 21:09KAiTH
    Veruska: ne-e, ta druha je tam normlane.
    20.12.2006 23:44Klarri
    Lukreska: Asi k veterináři. Ten ji asi dá nějakou mast na oči, nebo ji dá vitamin A. Vitamín A je ve speciálních preparápech.
    - - - - -
    KAiTH: Přes noc by měla být ve vodě. Zkus ji tam dávat. Je v akvárku sama, nebo je tam víc želv? Může mít různé důvody proč tam nechce. Třeba teplotu vody.
    - - - - -
    Romča: Krmit pořád stejně, hlavně pestře. V přírodě zimující želvy nejedí prakticky vůbec a tráví co mají z léta, takže rozdíl v letní a zimní potravě není.
    20.12.2006 23:57Gabule
    diky moc,king ongu ale jeste jsem se chtela zeptat moje zelvicka moc nepapá,neni to zimou????
    21.12.2006 16:30Veruska
    KAiTH:to je zvlastni a kdyz tam mas teda dve nekonkuruje ta ve vode ty na suchu?
    21.12.2006 19:46kin kong
    Gabule :Máš pravdu je to zimou želvy jsou aj méně aktivní.
    - - - - -
    Ahoj dnes jsem koupil želvě topitko dal jsem ji ho do vody řelva se k topytku zběhla vypadalo to jako kdyby byla u taboraku
    - - - - -
    To vypadalo dobře chtěl jsem to vyfotit došel film.
    21.12.2006 21:03KAiTH
    Veruska: no to asi ne, bo predtim se chovala normalne.
    -------
    Klarri: mam dve zelvy.
    -------
    Veruska & Klarri: obe zelvy mam pres 5 let
    21.12.2006 21:07Klarri
    KAiTH: Tak to je zajímavý... sice po čase se želvy z ničeho nic k sobě můžou začít chovat jinak, ale takhle... Zkusila bych ji do té vody pořád dávat, protože 3 nebo kolik dní na suchu je dost.
    21.12.2006 21:33Veruska
    KAiTH:to je vazne divny ale strkat ji nasilim porad do vody kdyz hned stejne vyleze nejspis nepomuze,zkusila bych byt tebou je oddelit jestli mas z drivejska akvarko z ktereho uz vyrostli tak bych ho jen tak provizorne zaridila a zkusila zelvicku dat tam treba ji ta druha ted vadi.A nemas to samicku a samecka?Kdo je na suchu?
    22.12.2006 16:42kin kong
    Ahoj jaká cena je osmileté želvy čtyřprsté .
    22.12.2006 18:25Romča
    KAiTH: nechci se vám do toho míchat, ale možná by bylo dobré kdyby si ten ostrůvek vždycky asi kolem 11-ti ráno vyndala a navečer ho dala zpátky. Zní to hloupě, ale za zkoušku nic nedáš.......
    22.12.2006 21:28Veruska
    Romca,KAiTH:nejspis to nebude spatny napad ale bala bych se,ta zelvicka ma duvod proc do ty vody nechce
    22.12.2006 23:09Klarri
    Romca,KAiTH: Bez ostrůvku budou nervozní, protože potřebují mít souš.
    23.12.2006 22:58KAiTH
    no tak dneska jsem se probudil a zelvicka byla ve vode. Celej den se chovala normalne jako driv :) Ale stejne by me zajimalo copak ji vedlo k tomu zhe nechtela do vody
    25.12.2006 11:26Gabule
    dekuju moc,ted uz vic papa,tak jsem rada,dala jsem silnejsi zarovku a se to ok,dekuju moc
    kin kongu
    26.12.2006 09:29Lukreska
    KAiTH - moje želva spí pořád na suchu, někdy je pořád ve vodě a někdy je půl dne na suchu, ale 3 dny tam ještě nebyla.
    26.12.2006 10:23Gabule
    ahoj,chtela jsem se jeste zeptat kolik museji mit mladata zelvy stupnu ve vode?diky za odpoved
    26.12.2006 11:51Romča
    KAiTH: možná měla nějaké zranění a ty si o tom nevěděla, asi si ho potřebovala nějak vyléčit teplem! Mohla mít i nějaké škrábanec, který si chtěla zahojit a ve vodě ji to bolelo, äle to by sis toho musela všimnout jestli se svoji želvičce věnuješ často.
    - - - - -
    Gabule: každá vodní želva by měla nít teplotu vody kolem 23 až 25 stupňů
    26.12.2006 12:16Gabule
    dekuju,za informaci,romčo
    26.12.2006 12:31kin kong
    Moje želva zas je porad ve vode ale obcas na nej vyleze.Ale spís je opřená predníma nohama o kamen
    - - - - -
    A jeste se chci zeptatz jakou hloubku by měla mít 9ti měsíční želva.
    26.12.2006 13:01Lukreska
    kin kong - tolik cm, kolik má šířku krunýře !
    26.12.2006 13:11kin kong
    Lukreska:4cma5mm
    - - - - -
    A jeste delku 4cm.
    26.12.2006 13:15Lukreska
    kin kong - tak když má 4,5 cm tak jí dej vody tolik aby měla na výšku ( ta voda ) 4,5 cm, ne ???
    26.12.2006 19:18Renna
    Prosim poradte nieco na plesen na panciery,alpa nepomaha.
    26.12.2006 19:30Veruska
    Renna:na to se ani alpa nedava!!!Mas ostruvek se zarovkou kde se zelva muze ohrivat?
    26.12.2006 22:24Klarri
    Renna: Zkus ty místa natírat roztokem hypermanganu draselného (udává se 1g na 10 litrů vody). Nebo koupání v roztoku Salufitu (1 tableta na 2 litry vody).
    27.12.2006 08:41Vendy
    Ahojky- v sobotu jsem želvám (nádherným-mám 2) čistila vodu, včera jí měly bílou tak jsem jim to hned vyčistila,ale netuším od čeho to je. Na kůži hlavně na krku jsou zase i v čisté vodě bílé.Všimla jsem si že dneska ráno (a to nikdy nedělaj) leží na dně akvárka se zavřenýma očima, ale chuť do jídla mají. Nemůže to být třeba tim že ve čtvrtek dostali maso z kapra(ale dřív se jim to nestávalo po čerstvém mase). Prosím poraďte co mám dělat. Jsou staré 8 let. Díky
    - - - - -
    Kdyžtak můj e-mail:
    v.e.n.d.a.c@seznam.cz, díky moc.
    27.12.2006 17:49Renna
    Veruska,ma aj ostrov aj ziarovku,aj ho pustam po izbe,a alpu alebo iny alkohol ste mi poradili na tejto stranke,len uz neviem kto.tak to uz nebudem robit.Klary skusim ten manganistan,mam ho doma,uvidime.ale niesom si ista,ci je to plesen,vyzera to take biele,ako ked sa odstiepy necht,a ked je mokry tak mu to neni vidiet.inak je uplne v pohode,a nevypada,ze to ma na povrchu,ale akoby v supinke.ale dakujem.
    27.12.2006 22:28Klarri
    Vendy: Rybí maso dělá strašnej nepořádek v akvárku, to může být tím. Ale jinak to je dobré, Jestli je ta voda čistá, tak jim to nevadí, oči mohli mít zavřené buď protože ještě spaly nebo tam třeba mohlo být hodně světla.
    - - - - -
    Renna: Nevypadá to trochu jako vata?
    28.12.2006 08:59Renna
    Klarri na vatu sa to ani trocha nepodoba,je to biele a ako keby v supinke,ako keby zalakovane priesvitnym lakom.take bodky,a pokrajoch ma aj skoro cele biele supinky.vyzera to aj ako oskrete,ale to je vylucene,lebo sa nema kde osuchat,nema v okoli nic ostre.ja fakt neviem.
    28.12.2006 11:23Lukreska
    V kterém žrádle je nejvíc vitamínů C ???????,
    28.12.2006 18:10Veronika
    ahojte vie mi niekto poradit moja želva ma na krku čevený otok,ale inac je v pohode co mam robit
    29.12.2006 14:03Gabule
    chtela bych se zeptat,jestli vadi vodnim zelvam,zvysena teplota tak o2-3 stupne.dekuju za odpoved
    29.12.2006 15:18Romča
    Gabule: No ted v zime pokud zimují tak určitě ale jinak s tím zkušenosti nemám.
    - - - - -
    Veronika: pokud se to nezpraví což myslím že ne tak by si měla jít k veterináři.
    - - - - -
    Lukreska: čerstvé ovoce a zelenina
    - - - - -
    NEvadí že se želvě sem tam když ji čistím krunýř odlupují destičky z karpaxu? 4etla sem že když želva roste tak proto.
    29.12.2006 16:01Gabule
    chtela jsem se jeste zeptat,obevila jsem takovy maly bily tecky na krunyrku,je mo 2-3 mesicni zelvicka(mimminko)dekuju za odpoved
    29.12.2006 16:58Veruska
    Romca:nevadi je to rustem jen pozor at ji je treba nezatrhnes
    - - - - -
    Gabule:v zime by to byt nemelo ale pokud mas miminko tak ty stejne nezimuji,pokud je zelvicka v poradku tak to nevadi,je to lepsi nez o 2-3 min :)
    29.12.2006 21:31Romča
    Chcu se zeptat, čistila jsem želvě akváriuma a vodu tam dávám kýblem, ale asi sem ho neumyla a voda je mastná a vytvořil se tam jakoby mastný film na hladině. Není to od chemikálií ale od oleje a jiných pokrm. tuků.Jestli s tím máte někdo zkušenosti Dá se to nějak vyčistit abych tu vodu nemusela měnit? Nestane se želvě nic? a popř. musím to měnit? nevyčistí to filt za několik dní? díky za odpověď!
    29.12.2006 21:40Veruska
    Romca:obcas me prekvapuje co jste vse schopny sem napsat s cim si nevite rady.VODU VYMEN VZDYT TO NENI TAKOVY PROBLEM.
    30.12.2006 13:56Romča
    Verushka: jasně že bych to vyměnila jenom sem se chla zeptat
    - - - - -
    Mám akvárko o rozměrech délka: 48,5cm šířka: 26,5cm výška: 30cm a o objemu 40l a želva je druh želva malovaná o velikosti: délka 12cm a šířka: 10,5cm. Chcu nově akvárko zařídit ale nevím jak a jaký materiál je k tomu nejlepší a aby to bylo cenově dostupné. A potřebuju poradit s tím jak vymyslet ostrůvek aby na něj želva mohla pohodlné vylézt, s tím si lámu hlavu už dlouho! Díky
    - - - - -
    Jo a ještě kolik se tak dožívají vod. želvy?
    30.12.2006 15:45kin kong
    Moje želva se ted moc nepohybuje porad je u topitka cim by to mohlo byt.
    30.12.2006 18:59Lukreska
    Rpmča - to se ,,loupeů i mojí želvě, taky nevím čím to je :-(
    - - - - -
    Romča - oprava - to se ,,loupe" i mojí želvě, taky nevím čím nebo co to je :-(
    30.12.2006 21:26Romča
    king kong: jak je stará ta tvoje želva a je to vodní nebo suchozemská? asi vodní že?
    - - - - -
    otázka: je na této fotce želva malovaná? 8 foto od vrchu
    http://www.zelvy.estranky.cz/stranka/Vodni-zelvy nevím si stím rady! nemůžu přijít na to jestli jo nebo ne! sice je to tam napsané ale moje želva vypadá jinak a je to druh želva malovaná. Pokud se nepletu :D
    31.12.2006 13:14Andelicek.007
    Mám malý problém, mám vodní želvu asi 5, nebo 6 let, měří něco okolo 20 cm, takže žádný drobeček...Je doma v akváriu a dnes v noci na 31.prosince snesla vejce...Bíle vejce do vody o velikosti 2-3cm...Co s ním mám dělat???Vůbec nevím, to se stalo poprvé...
    31.12.2006 13:32Eldorado
    Přeju krásného Silvestra..
    31.12.2006 13:36Lukreska
    Přeji Veselého Silvestra, kdyz budete odpalovat rachejtle tak málo úrazů a Štastný Nový rok !!!!!!!!!!
    31.12.2006 13:51kin kong
    romca:Ano je vodní stará je 9 měsíců
    - - - - -
    přeji pěknéjo silvestra
    - - - - -
    může se dávat želvě vodmí salát
    31.12.2006 14:54Romča
    Andlicek.007: Nejspíš to bude neoplozené vejce, to je u želv normální. Určitě ho vytáhni z akvária. A máš tu želvu odmalička?
    - - - - -
    king kong: jo může salát, ale po malých kouscích
    31.12.2006 20:54Veruska
    Preji krasneho Silvestra a stastny Novy Rok
    - - - - -
    kin kong:jasne ze muze je v nem zelezo ale neprehanej to s nim