od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Únor v roce 2009
  • Zobrazuji 128 zaznamu.
  • 1.2.2009 13:27Georgie
    Kikkiii: Tak to je prcek, na fotce jsem to hned nepoznala, že je tak malý, mě to napadlo až u té fotky, kde kouše do vatové tyčinky. A ta tvoje žárovka vydává i teplo nebo jen světlo?
    Já uvažuju, že pořídím nějaký kryt s osvětlením, kde bude žárovka na den a na noc, ale mám akvárko 1 m, tak vůbec nevím, jestli se to v té velikosti dělá, až budu mít čas, tak se kouknu po obchodech.
    Na fotce nevidím, jak máš vyřešenou tu lampu se žárovkou, tak jestli budeš mít chvilku, tak to prosím vyfoť, díky
    1.2.2009 17:03Kikkiii
    lampu mám od pátku, takže to tam nejde ani vidět. Dneska to nafotím. Teplo asi nevydává, protože když dám pod to ruku nic necítím, mě to nijak nevadí, jelikož je Želvík věčně ve vodě a ani nevylejzá. A co jsem četla, tak to ani nějak nepotřebuje. podle mě je to hlavní pro ty suchozemský želvy. Ten kryt je určitě lepší. Časem ho taky pořídím. Teď jsem kupovala akvárko bez kratu pro kraba a želva zatím půjde do akvárka po krabovi (40cm délka).
    - - - - -
    Nejlevnější kryt, co jsem našla
    http://www.eshop-rychle.cz/akvamak-hobby/eshop/6/0/5/1769
    1.2.2009 17:11Georgie
    Kikkiii: Díky moc, napíšu do toho obchodu, jestli je to vhodné pro moje želvárium, ta cena ujde.
    Právě že já bych chtěla i nějakou, co vydává teplo, i když je fakt, že ve vytopeném bytě to není nezbytné a hlavní je to uv záření, v tomto směru to mám teď zařízené nevhodně, mám jen žárovku na teplo.
    1.2.2009 17:44Kikkiii
    Já měla obyčejnu stlní lampičku a koukala jsem , že má želvík měkký krunýř.
    1.2.2009 18:24veronique
    http://www.profizoo.cz/eshop/399/5810/lampa-power-sun-uv-160w třeba tady tahle je i na teplo a kvůli tvorbě vit D, to měknutí krunýře je buď z nedostatku vápníku nebo toho Déčka, nebo obojího. Více méně trubicový zářivky jsou na světlo a bodovky na teplo ;-)
    - - - - -
    teď koukám, že zrovna tahle je pro velká terária, je moc silná 160w, pro malá terárka stačí slabší, já měla myslim tuto než mi praskla http://www.profizoo.cz/eshop/399/5773/zarovka-day-glo-60w
    2.2.2009 13:12Nera
    Ahoj, nemá někdo typ na někoho, kdo chová želvy mapové a měl by na prodej samičku (velikosti aspon 10cm, ale spíše větší)? Už skoro 12 let mám dva samečky. Z nouze to zkoušeli spolu, jeden čas to vypadalo, že by o holku ani zájem neměli, tak sjem nic nesháněla, ale ted už je jasné, že si jaksi napořád nevystačí... Ve zverimexech ani na burze ládví jsem dospělé samičky tohoto druhu neviděla. Už nějakou dobu kvůli tomu sleduju všechny možné plazí inzerce, a nic:(
    2.2.2009 14:29Kikkiii
    Georgie:Ahojky: tady je odkaz na to světlo, jsou to ty dvě poslední fotky. Výroba je jednoduchá. Vezmeš starej kabel z čehokoliv (lampička) Prostě musí mít konec který strčíš do zásuvky a 2 kablíky, koupíš objímku (do 50kč) a květináč. V květináči jsem naspod zvětšila díru. Pak jen napojíš kabel do objímky a zevnitř našroubuješ žárovku. Kdyby sis nevěděla rady nafotím postup.
    - - - - -
    Jo ještě ten odkaz:)
    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=170
    2.2.2009 15:57Georgie
    Veronique: Díky za informace, právě na takovou podobnou žárovku jsem se dívala a asi ji koupím, pokud existuje nějaká slabší.
    - - - - -
    Kikkiii: Díky, takhle nějak to mám z květináčku, dělal mi to taťka. Mám tam široký závit, ty taky?
    A tys to vyrobila sama, jo? :) To jsi dobrá.
    - - - - -
    Nera: A ty máš Graptemys geographica nebo kohnii? Koukla jsem na net a moc jich tu není, ale snad to není tak beznadějné.
    2.2.2009 16:10Kikkiii
    Georgie: jojo, sama jsem si to vyráběla, závit mám taky širokej.
    - - - - -
    Tak byl manžel na veterině. A bylo veselo. Umíte si představit jak 3 cm želvě píchaj injekci? Já teda ne, škoda, že jsem tam taky nebyla. Za 1. ho doktorka nemohla chytit, protože lítal po misce kolem dokola a když ho chytila, tak obrátil hlavu dozadu a pokoušel se jí kousnout, nakonec se podařilo a Želvík dostal vitámínek A. Co jsem zjistila, tak po zimě je normální, že želvě chybí vitamín A, a kolikrát se to nedožene ani játryma ani kapečkama, a nezbývá než na veterinu. Navíc, když došlo na placení, doktorka mávla rukou a řekla, že to nestojí za řeč. Už je Želvík doma a je pěkně divokej, furt něco oblézá a vystrkuje hlavu, mám dojem jestli mu spíš nepíchla nějakou drogu :D :D :D
    - - - - -
    Georgie: Koukám na ty tvoje fotky, furt jsem nevěděla jak uchytit tu lampičku, dík za inspiraci, taky si vyrobím podobný úchyt.
    2.2.2009 18:55Georgie
    Kikkiii: A půjde Želvík ještě na další injekce nebo na to doplnění vit. A stačí jedna?
    To upevnění lampy vymyslel můj taťka a já jsem moc ráda, i když to není bůhvíjak estetické, ale aspoň něco. Teď tam koupím tu žárovku a až budu mít zbytečné peníze (ha ha) tak dokoupím ten kryt.
    2.2.2009 22:37Kikkiii
    Když se to do týdne nezlepší, půjde na další injekci. Šikovnej taťulda. Taky jsem teď bez peněz, podnikám v realitách a půl roku ani ň, nikdo nechce kupovat, zakže jsme pěkně švorc. Taky mám v plánu jí koupit půlkulatý akvarium 50cm a když zbyde, tak i kryt. :)
    - - - - -
    Opět jsem přidala 2 fotky, aneb želvík po injekci:)
    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=170
    - - - - -
    georgie: ještě jsem zpovídala manžela a dozvěděla se, že by takhle malou želvičku neměli prodávat, jelikož většinou nechce žrát a umře. Dále jsem se dozvěděla, že želvík je dobře živenej, tudíž i tlusťoučkej, takže mu zmírním stravu. Koukla mu i na bříško(spodek), má ho měkčí, ale to je tím, že ho ještě nemám pořádně vyvinutý. Prej když kousne, tak to bolí víc jak od křečka, jelikož má jeden zub, kterej se zaryje do hloubky a nepustí. A písek co mám v akvárku, taky chválila, že je dobrej. Takže jsem moc ráda, želvík dopadl dobře. :)
    3.2.2009 12:15Georgie
    Půlkulaté akvárium, to musí být krásné..
    Já jsem bez peněz, neb jsem na md, takže kryt bude muset počkat do září, kdy půjdu do práce.
    S tím souhlasím, že tak malé by se neměly prodávat, slyšela jsem o moc případech, kdy někomu tak malá želva uhynula.
    Toho písku v akvárku jsem si všimla, co to je za písek?
    A k tomu kousnutí, já předevčírem dávala Georgii maso pinzetou, tak se mi do toho zakousla a nechtěla to pustit, vytrhla se mi a třískala pinzetou do akvárka, dcera pobrekávala, protože se bála, že Georgina tu pinzetu (8 cm) spolkne. Nechtěla bych, aby se mi zakousla do ruky :)
    - - - - -
    Tady jsem našla krásné půlkulaté akvárko, cena s veškerým příslušenstvím 4500.
    A to bys chtěla pro Želvíka? Obávám se, že až vyroste, tak by to pro něj bylo malé, kolik dorůstají, 20-25 cm?
    - - - - -
    http://www.hafan.cz/zoompic.html?img=akvarko-cerne.jpg
    3.2.2009 13:23Kikkiii
    Je to tenhle písek http://shop.miga.cz/product_info.php?product=50057
    Teď jsem si objednala větší balení 4,5 kg, jelikož moje želvička je neplavec a spíše se v něm zahrabává, takže je pro ni jako stvořený, je dovážený z jejich domoviny, takže originál.
    Tady je to akvárium, stejný mi dnes přišlo pro kraba.http://www.krmiva-az.cz/?page=zbozi&detail=3561
    Jinak odorátky dorustají max. 14cm, takže by mu měla 50 stačit.
    - - - - -
    Akvárko je pěkný, ale 4500? To je strašně drahý, já mám tohle na rybičky akorát 45l a byl k němu i filtr http://nasezviratko.cz/?p=productsMore&iProduct=1&sName=Akvarijni-komplet-StartUp60-cerny-vypoukly-54l
    3.2.2009 14:07Georgie
    Jo, 4500 je dost. Já jsem se nedívala na ceny, spíš jsem chtěla vidět, jak to vůbec vypadá.
    Ten písek je super. A když čistíš akvárko a odsáváš vodu, jak to řešíš s tím pískem?
    3.2.2009 15:20Nera
    Ty želváci jsou graptemys geographica - nemají ty žluté půlměsíčky pod očima, ale jen nad, ale myslím, že by braly samičku i kohni - o trachemysky ovšem nestojí, nebo jsou ty moje talíře na ně moc velké...
    3.2.2009 16:21Kikkiii
    Znova ho propírám, má 40 cm akvárko, takže to jde, naleju vodu, promíchám, ten bordel jde nahoru na hladinu a vyleju vodu, asi tak 5x to zopakuju a je vyčištěno. Až budu mít větší akvárko, tak budu muset z něj lopatkou vyndat písek, po kouskách proprat a dát zpět. No jo, je to horší na údržbu, ale min. týden mám vodu čistou, želvík většinou vše sežere a zbytky mi zachytí filtr.
    3.2.2009 19:46Georgie
    Tak to je celkem pracné čistění, ale v malém akvárku to ještě jde. Já tam teď mám po dlouhé době štěrk a teď budu čistit, tak uvidím, zdá se mi, že se tam drží zbytky. Když tak štěrk zruším a dám zespodu tapetu např. s kameny, protože filtr nějak nestíhá.
    3.2.2009 21:36Kikkiii
    Můj krab má kamínky(štěrk) a můžu říct, že ten písek se mi čistí líp, nehledě na to, že jde na něm vše hezky vidět.
    4.2.2009 09:38Georgie
    Nera: Tady je inzerát o prodeji 1,5 roční samice, ale nikde tu není datum a možná už to není aktuální
    http://zelvy.wz.cz/data/nazory.php?&nazory=Zobraz%20nzory&ident=113
    - - - - -
    Kikkiii: Tak to je fajn, že vím, že ten písek se líp čistí, možná ho časem vyzkouším. Přece jen to vypadá líp než holé dno.
    4.2.2009 14:09Romule
    ahojte, tak se hlásím....Oskárek furt nevidí chudák, koupila jsem vitamíny, do vody i do žrádla a přijde mě, že někdy vidím už to očko a pak se zas schová, sna¨d se to zlepší. Aj vodu má teplejší, flitr tam má tak uvidíme.
    4.2.2009 15:47Kikkiii
    Romule: Doporučovala bych ti zajít na veterinu.
    4.2.2009 16:05Karrol
    Romule: Určo to chce veterinu!
    4.2.2009 16:10Romule
    děcka super!!! Želva má jedno oko uplně rozlepený, krásně jasný, druhý už se klube!! Jupííí jou, vitaminy asi zabírají.
    - - - - -
    už jsem byla rozhodnutá, že pojedem dnes k jinýmu tak uvidím, jestli se mu to do večera rozlepí
    Tady ordinují až navečer všichni
    4.2.2009 21:22Georgie
    Romule: Tak to je skvělé, že se jí to spravilo :)
    4.2.2009 22:03Nera
    Díky za tip, ale spíš bych chtěla želvičku o něco starší, aby ti moji kluci pro ni nebyli už staří dědci:)

    Romule: dala bych si pozor, abych to s těmi vitamíny nepřehnala, zvlášt pokud už zabírají - já svým želvám vitamíny do stravy nepřidávám (kromě sepiové kosti a občas céčka v podobě citronu), raději jim v zimě svítím 2hodky denně UV zářivkou.
    5.2.2009 13:56Romule
    vypadá to, že se Oskárek fakt uzdravuje. Včera dostal takovej apetit, že sežere na co přijde. Jak už vidí, tak šmejdí po dně a hledá co by sežral. Tak snad je to na dobré cestě. On nechtěl vůbec žrat. A taky je víc čilej.
    ¨Na ty vitaminy dávám pozor, abych ho nepředávkovala, samou radostí.....opatrně :-)
    5.2.2009 14:31Nera
    Romule. tak mu kup grundle - malé rybičky, tam bude mít všechny vitamíny:)
    5.2.2009 14:36Romule
    díky za typ, manža jede právě do zverimexu, tak se poptá, nebo i po zrmzlých rybičkách. Tady mají prd u nás. A dáváte aji živý rybky k želvě?
    5.2.2009 15:21Nera
    ve zverimexu by něco mít snad měli, já ty grundle kupuju v hypernově - mají je ve větších obchodácích, třeba i v kauflandu, jsou to takové malé asi 6cm mražené rybky (mřenky tuším česky), hlavně to nechce krmit jenom speciální směsí pro želvy

    zatím jsem mým želvám živý rybky nedávala, ale hodlám si koupit paví očka, a jestli se namnožej, tak jim je zkusím dát - to bude tanec:)
    5.2.2009 21:07Georgie
    Ahoj všichni, já jsem jednou koupila Georgině 3 živé ryby a za chvilku nebyly:) Ale je mi těch rybek líto...u těch mražených to člověku tak nepřijde.
    A kupujete želvám červy? Mně to jednou G. vyvrhla, tak nevím, jestli je to pro ně dobré. Nebyly to moučné červy ale takové ty větší, asi 5cm.
    5.2.2009 22:54Veruska
    rybicky:zive zelve kupuji,par jich sezrala ale jen takove sedive ty barevne nezere takze ted uz tam s ni jsou asi 3/4 roku.. :-))
    cervy:take davam zive i susene a susene krevety take moooc chutnaji
    6.2.2009 08:57Romule
    tak na červíky taky jenom mlaská, takový ty na ryby, to budou ty moučný, malý ale to si pochutnává. Manža je rybář a kupuje si je na ryby, jsou v kelímku v ledničce a jsou "přimražený", jak se hodijou do vody, tak se rozhýbou a za chvilku jsou pryč. :-)
    - - - - -
    jo a mimochodem Oskar už krásně vidí na obě oči. A včera jsme mu pořídili kamaráda. :-)
    - - - - -
    děkuji vám všem za podporu a typy pro uzdravení Oskárka!! :-DD
    6.2.2009 10:16Karrol
    Romule: To je dobře :) Nechceš se u nás zaregistrovat? :o)
    6.2.2009 13:50Georgie
    Romule: Popravdě jsem ani nečekala, že by se to u vás mohlo tak rychle spravit, je to myslím týden, cos tu poprvé psala, že? Taky mě napadlo, že by ses mohla zaregistrovat a založit si album Oskárka, ať víme, o kom tu mluvíme :)
    6.2.2009 16:28Romule
    jj to bych mohla, když už jsem vás tady tak přepadla. :-)) POkusím se.
    - - - - -
    tak se snad zadařilo :-)
    7.2.2009 14:04Anule
    ahoj muze suchozemska zelva rukolu
    8.2.2009 11:06Elfuzírek
    Anule, já bych raději neexperimentovala a dávala želvě raději klasiku - čínské zelí, pampelišky, vánoční kaktus, ibišek, občas rajče, papriku, mrkve, okurku .. ;o)
    8.2.2009 18:42Nera
    ne, rukola je v pohodě, měla jsem nemocnou suchou želvičku, a veterinář mi přímo rukolu v zimě doporučil, želvě chutná, dokonce rukolu občas dávám i vodním želvám, i když ty upřednostnují rybky:)
    9.2.2009 14:38Salvie
    Ahoj tak minulí týden ve středu se zase začli drbat a navíc měli bílí povlak na krunýři :-( Už jsem na nic raději nečekala a odvezla je k veterináři. Tam si odebrali vzorek s krunýře a řekli ať si za dva dny zavolám pro vysledky že to pošlou na rozbor.zatim my doporučili krunýř potírat Hypermanganem. V pátek večer jsem tam zavolala a moc mě nepotěšili, začíná u nich plíseň a mají víc druhů parazitů (boužel už jsem neudržela co přesně) a co je nejhorší želvičky musí být bez vody jen dvakrát denně se můžou vykoupat v čisté vodě aby se najedly a dál potírat roztokem hypermanganu(vůbec se jim to nelíbý). A když to nezabere tak jim budou muset píchat antibiotika. Zítra jedu na kontrolu tak jsem zvědavá. dám určitě vědět jak to dopadlo.

    Založila jsem si tu album tak kdyby jste se chtěli mrknout (tam jsou želvičky ještě zdravé)
    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=178
    9.2.2009 14:45Georgie
    Salvie: Tak to je drsné, co píšeš, můžu jen přát brzké uzdravení :-I
    A neříkal veterinář, kde to mohly chytit?
    9.2.2009 16:01Nera
    Salvie: ještě můžeš želvičkám pomoc tím, že je budeš koupat ve třezalce (1třezalkového čaje : 3vody), to na plísně dost pomáhá, ale pozor, když je v tom vykoupeš (klidně nech několik hodin nebo i přes noc) nesmí na sluníčko nebo pod UV + jestli máš želvy mapové, raději je do třezalky nedávej (jedna z mých mapových želv třezalku nesnese), pokud máš želvy nádherné, tak je tam klidně dej

    taky je třeba dávat pozor, aby želvy nebyly dehydrované -) to se pozná tak, že mají strašně suchou kůži na dotek, kdybys je měla furt na suchu, můžou jim odejít ledviny, a to je to dvou měsíců po želvě plísen neplísen tak jako tak a léčit se to nedá, proto nemyslím, že držet je bez vody kromě žrádla je dobrá rada

    antibiotika bych jim nedávala, je to svinstvo a želvám je po nich šoufl, třezalka a hypermangan
    (případně ještě nějaká antimykotická mastička co se dá koupit v lékárně) by měly na plísně zabrat

    (chovám vodní želvy přes 12 let a proti plísni se mi to osvědčilo - i když bílou plísen na krunýři ty moje zatím neměly)
    9.2.2009 18:19Salvie
    Nera: Ahoj moc díky,Já to napsala blbě uplně nasuchu nejsou řilali my ať maji vodu v kamínkách,asi 1cm takže maji nohy ve vodě a rosim je a vzhledem tomu že my je jich líto:-) tak je nechávám ve vodě přes noc a přes den tak 2-3 hod. No uvidim co mi zítra řeknou, a kdyžtak to vyzkoušim.

    Georgie: No řikali že to mohla přinýst ta malá,ale zas jí mám už od září tak to spíš ne. Pak jim sem tam koupim vodní rostlinu tak prý i stoho by to mohlo být ,a nebo z šinavích rukou Máme venkovní kočky i psa tak řikali že klidně to mohlo být že jsem na ně šahala a pak do terárka a takle sem to tam přenesla a s tou plísní že jsou oslabený a že to pak chytnou hned :-( no už jse se poučila a před tim než tam budu šahat tak si pořádně vydrbu ruce.
    10.2.2009 11:02enek
    plísně jsou obvykle hodně latentní a propuknou nejčastěji v době oslabení organismu, stresu atp.
    mně osobně se hodně osvědčila Betadine, neředěnou nanesu na postižená místa a nechám několik minut působit (jen pozor, aby neředěná nepřišla do očí, dlouhodobé působení by mohlo způsobit ztrátu zraku). pak želvu dám do čisté vody. betadina se spláchne z kůže a v poměrně slabé koncentraci je pak ve vodě. takto to opakuji zhruba týden a obvykle příznaky vymizí. nedoporučuji ve vodě s betadinou krmit, ale asi by to nebyl zásadní problém.
    k pobytu na suchu... obecně to má samozřejmě pozitivní vliv, ale vodní želvy jsou na suchu stresované, což znamená, že je organismus v oslabení. každá vodní želva zcela bez následků vydrží x-dní bez vody. například tereky Pelomedusa subrufa jsou vodní a klidně vydrží půl roku zahrabané na souši. ledviny a játra spíše zlikviduje chovatel přehnanou péčí a překrmováním.
    v případě plísní rozhodně neužívat antibiotika (vyjma případů, kdy se objeví druhotná infekce), protože samozřejmě antibiotika nejsou nijak účinná na plísně.
    a asi by bylo vhodné udělat pár kvalitních obrázků a dát sem takové fotky a ne fotky želv, které jsou zdravé. osobně si myslím, že bílý poblak na krunýři nebude plíseň; plísně napadají měkké tkáně. a ještě doporučuji vyhledat si kvalitního veterináře, který má nějaké zkušenosti s plazy, protože běžný veterinář není schopen si poradit (většinou to stojí hodně peněz a želvě to stejně nepomůže). navíc spousta mikroorganismů je zcela přirozených v těle želvy a pokud se nevýznamná infekce vybije antibiotiky, abvykle se vyklidí pole pro mnohem nebezpečnější druhy bakterií. tak jako se u lidí používají různé probiotické jogurty, tak je často efektivnější využít prostředí, ve kterém byla jiná zdravá želva.
    přírodní odvary jsou samozřejmě účinné, ještě je možné použít odvar z heřmánku, poř. sekundární výluh černého čaje, ale betadina je určitě efektivnější a osobně ji mohu jenom doporučit.
    10.2.2009 13:01Nera
    Ještě k dotaz plísním: mám podezření, že moje želvy nádherné mají červenou plísen na kůži - mají to na krku a po stranách na ,,břichu" (tím nemyslím plastron:-) vypadá to, jako když jsou nahřáté od žárovky, až na to, že to je červenější a ve vodě to nezmizí ani po dleší době - nijak to nezapáchá, vypadá to přesně jako červená plísen na kůži u suchozemských želv, až na to, že ty vodní by něco takového jaksi mít neměli... nesetkal se s tím někdo z vás? (roztoči to také nejsou)

    moje suchá želva červenou plísen nedávno měla, ale bylo mi řečeno, že to vodní dostat nemůžou, tak nevím...
    11.2.2009 09:04enek
    s červenou plísní jsem se nikdy nesetkal. nejspíše to bude něco jiného.
    12.2.2009 10:10Nera
    červená plísen u vodních žekv - sama nevím, zda to vůbec byla plísen, ale třezalka zabrala:)
    12.2.2009 16:08veronique
    dneska sem vyčistila želvušku, udělala nové fotečky a rovnou vytvořila nové albíčko, kdo chcete kukněte: https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=179
    - máme na prodej granulky, které nám nechutnají - poslední fotka
    - - - - -
    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=180
    a ještě album želviček ze zoo, které jsme navštívili
    12.2.2009 19:00Georgie
    Veronique: Moc hezké fotky.

    Ostatní: Můžete mi někdo poradit, jak vyřešit ostrůvek-souš pro želvu? G. važí 1,5 kg, takže aby ji to uneslo a zároveň, aby to nepřevrátila. Teď tam mám obrácenou kameninovou misku, která není tak těžká jako kámen, co měla předtím, ale potřebovala bych vyšší souš, asi tak 20 cm. U nás ve zverimexech nejsou žádné velké kameny apod., tak jestli nemáte něco osvědčeného z eshopu.
    Díky moc
    13.2.2009 01:01Veruska
    Georgi:ja ti muzu poradit udelat vylet nekam k rece a tam hledat,ja uspela,ale lepsi to bude az bude venku pekne :-)
    13.2.2009 15:24Anytsirk007
    Ahoj, mám dvě želvy od Vánoc, takže ještě nemám nic moc zkušenosti. Mám želvu ozdobnou a chtěla jsem se zeptat, když koupím tuhle žárovku s UV http://www.profizoo.cz/eshop/399/5773/zarovka-day-glo-60w , mohu s ní želvám svítit pořád nebo jen určitou dobu a pak jim dát zase obyčejnou bodovou? Nevím co je pro ně lepší, jestli jen třeba pár hodin denně svítit tou s UV nebo celý den....
    - - - - -
    Ještě bych se chtěla zeptat na vyhřívání vody.Mám želvárko 50X25X25, výška vody asi 6cm. Teplota vzduchu 25 stupňů, teplota na kamínku bod bodovkou něco přes 30 stupňů. Měla bych něco změnit nebo upravit? Ještě jsem neměřila vodu, ale i tak bych chtěla vědět, jestli je potřeba to topítko nebo ne a když ano tak s jakým výkonem. Mám dvě malý želvy, ale ta voda jim stačí, když se zapřou za zadní nožky a postaví, tak to mají akorát na to,aby jim vykoukla hlavička. Ve zverimexu mi říkali, že to želvárko bude stačit na dlouho, i když mně se moc velký nezdá. Kdybyste měl někdo nějaký zkušenosti s takovým želvárkem tak prosím poraďte. Děkuju
    13.2.2009 17:18Georgie
    Veruska: Díky, ale bojím se, že by tak velký šutr byl moc těžký a akvárko by bylo nerovnoměrně zatížené. Veronique mi poradila obrácený obdélníkový květináč, takže asi něco takového koupím, snad to bude ok.
    Jo a krmíte někdo želvy pinzetou?
    13.2.2009 17:46veronique
    Georgie: pinzetou nekrmím, když do akvárka hodím kuřecí maso, tak se po něm jen zapraší, zkoušela sem to, ale měla sem pocit, že mi želvucha zeřere i tu pinzetu, a nad sušenými rybkami mi teď ohrnuje nos, moc teď nežere, ale když dostane maso, tak to je jiná :-)
    - - - - -
    Anytsirk: s tou žárovkou můžeš svítit klidně pořád, ale podle mě stačí třeba dvakrát denně vždycky 4-5 hodin malým želvičkám, pokud jsou větší tak třeba 2x 2-3 hodiny, já svítím vědšinou 1x denně cca 3-4 hodiny. Teplota vody záleží na druhu želvy, želva nádherná by měla mít teplotu vody mezi 22-27stupni, moje má 19-20, ale už má 3 roky. Změř tu vodu a uvidíš.
    13.2.2009 18:29Georgie
    Veronique: Já měla taky takový pocit, zakousla se mi do té pinzety. Ale je to lepší krmit tak, když na tom jsou třeba vitamíny. Já krmím takovou malou pinzetkou, jinou nemám a uvažuju, že si pořídím nějakou 30cm, ale zarazila mě cena, kolem 400. Pak ještě existuje plastová, ale to by mi mohla "uhryznout" :)
    A kuřecí má Georgie taky ráda, ale nejčastěji jí kupuju hovězí srdce, to jí jede nejvíc. Právě dnes mě čeká velké krájení a porcování :-/
    Já dnes taky byla ve zveráku pro nějakou žárovku a prodavačka mi "vysvětlila", že vodním želvám se dává jen obyčejná žárovka....asi jim to stačí, když já to tak mám už 10 let, ale chtěla jsem nějaké lepší osvětlení, no příště tam zajdu s konkrétním požadavkem.
    15.2.2009 20:13Radush
    Georgie: no já jsem udělala ostrůvek ze tří kameninových krmítek. Poskládala jsem je ze šikma, aby to vytvořilo takové schůdky a želvy mohly vylézt..
    15.2.2009 21:46Georgie
    Radush: Díky, škoda, že nemáš album, nevím přesně, jak vypadají ty krmítka.
    Já už asi mám nápad, jak to udělám, líbila by se mi nějaká nádoba naplněná štěrkem, ale nevím, jestli by to šlo dobře udržovat.
    - - - - -
    Tady jsem nafotila dnešní krmení, při kterém šlo doslova o prsty :)
    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=181
    16.2.2009 09:13Nera
    něco lehce brutálního k želvímu krmení: http://picasaweb.google.com/Hnusik/IvExotikaKrutostOsudu#

    Anytsirk007: 6cm je hrozně málo, dej aspon 10, ale klidně i 15 -20 - mládata umí plavat v hloubce, já mám dospělé želvy ve 30cm, ale chci zvýšit na aspon 40cm - hrozně se jim to líbí a samečci mají prostor k manévrování kolem samiček:-)
    jinak to akvárko asi bude stačit jen pár měsíců - maximálně rok, když máš ty želvy dvě
    16.2.2009 09:28Georgie
    Nera: Tak to jsou brutal fotky:) Ale ten pavouk tam být nemusel, honem zapomenout.
    16.2.2009 09:35Nera
    pavouk tam byl, protože byl koupen na burze coby vánoční dárek a dostal tudíž taky cvrčka, už byl ale zdárně předán, takže na dalších fotkách určitě nebude:-)
    16.2.2009 09:45Georgie
    Nera: To je fajn, bo mám arachnofobii. Ale nějakého nohatého pavouka na stropě snesu.
    A to jsou teda tvoje fotky a želva??
    16.2.2009 10:35Nera
    Ano, jsou tam moje trachemysky elegans - samičky: Beruška (16cm, tu mám okolo 12 let, mám ji od malička) a Bublina - tu mám asi čtyři roky, sehnala jsem ji přes net už dospělou a chovatel byl rád, že se ji zbavil (má 19cm a pořád roste:)
    ještě nikdy jsem jim myši nedávala, cvrčky taky ne - až tedkonc, ale hrozně jim šmakovali...
    16.2.2009 15:10Georgie
    Nera: No jsou to fakt krásné fotky, nechápu, že nejsou rozmazané, mně se většina fotek mírně rozmazala, protože se G. hýbala. Fotím bez blesku a foťák nic moc.
    Myši by G. určitě taky chutnaly, ale vzhledem k tomu, že chovám morčata a mám ráda všechny hlodavce, tak bych jí to nekoupila. Cvrčci mě nenapadli, to dávala mamka chameleonovi a občas jí nějaký utekl a pak měli doma koncert :)
    A ty míry, co píšeš, to máš na mysli délku karapaxu?
    16.2.2009 15:34Nera
    Foták - mám digitáílní zrcadlovku, ne klasický kompakt, takže to asi bude tím:)
    taky jsem dřív chovala morčata, proto mi trvalo tolik let odhodlat se, zkusit krmit myšmi - a ty cvrčci... to je opravdu adrenalinové krmivo - není nad to, chytat vzteklého cvrčka na koberci:-))
    míry - je to karapax, celá želvička je pochopitelně delší - Bublina když natáhne pačmáky, tak má skoro 30 cm
    16.2.2009 16:18Georgie
    Jo, to bude tím :) Protože já mám 2 roky starý kompakt a ty fotky včera, to je maximum, co se s tím dá udělat při umělém osvětlení bez blesku.
    Tak to je Bublina málem stejně velká jako Georgie, ta má 23cm a zdá se mi, že už neroste.
    Třeba taky někdy zkusím ty myšky, jsou to takové jednohubky:) no ale zatím se mi do toho nechce.
    16.2.2009 18:11Zu
    ahojky, chtěla bych si pořídit želvičku, ale mám obavy a proto bych se chtěla zeptat na pár věcí. Je chov želvy náročný? A co se týče krmení.. vypadá to nebezpečně.. už vás někdy kousla?:)
    16.2.2009 19:03Georgie
    Zu: Ahoj, to tak jen vypadá, ony nejsou zas tak nebezpečné, když poznáš jejich chování. Mě jednou kousla, ale to byla spíš moje blbost. Můžeš ji krmit tak, že jí to hodíš do vody. Spíš pokud uvažuješ o vodní želvě, tak je potřeba předem promyslet, jestli jí budeš moct pořídit dostatečně velké akvárium (časem bude potřebovat akvárko o velikosti např. 100x40), když je malá, tak stačí menší.
    Jestli se o tom chceš dozvědět všechno potřebné, tak já bych ti doporučila koupit si tuto knížku
    http://knihy.abz.cz/prodej/zelvy-v-prirode-a-v-peci-cloveka , kde jsou informace o krmení, vybavení terária, o potřebách želv a spoustu jiných.
    17.2.2009 08:37Nera
    Zu: není to náročné, pokud máš vodní želvu, zejména želvu nádhernou/ozdobnou, kromě knížky od Zycha je spousta cenných info porůznu na netu, jediný problém je, že želva hrozně rychle vyroste a potřebuje prostor a hodně vody(+kvalitní filtr), a pak je někdy problém s malinkými želvami - bud jsou už ve zverimexu ve špatném stavu, hlavně pokud jde o import (nemusí být, ale ne vždy se to dá poznat) nebo je nezkušený chovatel zahubí nedostatkem vitamínu či naopak převitaínováním - pokud chceš mít jistotu se snadným chovem, tak si pořiď už trochu odrostlejší želvičku - aspoň 8-10cm, přes net to není problém sehnat

    s kousáním se nemusíš bát, pokud si nekoupíš kajmanku:)

    Georgie: 23cm, páni to je teda kousek, s fotek vypadala menší:) tak to má Bublinka co dohánět:-)) máš ji od malička?
    17.2.2009 08:50Zu
    děkuju moc za rady.. kdysi jsem měla v akva drápatky, takže mám akva 50x30, ale s koupí většího nebude problém:) knížku určitě zakoupím, vypadá zajímavě:) jo a .. nevím kde jsem četla, že se má krunýř mazat indulonou??:-O
    Nera: Jak poznám želvě ve špatném stavu?:/ Chtěla bych želvičku od mala a zahubit bych ji určitě nechtěla..:/
    17.2.2009 09:06Georgie
    Nera: Já ji koupila asi 10 cm ve zverimexu, což je super, nebyly nikdy problémy s nechutenstvím atd. (Měla jsem ještě malinkou, kterou jsem dostala už v zuboženém stavu, pak samozřejmě za čas pošla, ony umírají děsně pomalu.)
    Takže souhlasím s tím koupit už odrostlejší nejlépe od chovatele.
    Mám ji 10 let a za tu dobu vyrostla na těch 23cm, ale co se týče výživy, tak jí spíš málo než moc. Např. maso jí dávám jen jednou týdně, jinak krevetky a jablko, vitamíny taky jednou týdně.
    Já totiž vlastně nevím, jaké porce potřebuje. Kolik ty jim toho dáváš?
    Ale viděla jsem tady u někoho ještě větší kousky:), teď nevím, u koho to bylo..
    - - - - -
    Zu: Indulonou asi ne :) nevím, ještě jsem takovou radu neslyšela, ale nedávno jsem četla, že se krunýř může potírat vit. kapkami.
    - - - - -
    Už si vzpomínám, viděla jsem je u Karrol, mají 9let a vypadají mnohem větší, než G.
    17.2.2009 10:43Nera
    Zu: ve špatném stavu poznáš, když má nápadně měkký krunýř, je plná vatových kousků, má kalné oči... ale vnitřní rpoblémy nepoznáš - jestli chceš mermo koupit prcka, tak radím bud od chovatele nebo pokud nemáš možnost, tak jít do zverimexu a tam si mezi miminy vybrat největší nejčilejší želvičku, která se nebojí - tu pak dát provizorně do toho akvárka co máš a denně svítit několik hodin žárovkou a UV zářivkou (aspon 20cm nad krunýřem), dát jí tam nějaké slabší topítko, krmit masem, rybami, granulemi jen občas, hodit jí tam sepiovou kost A NEDÁVAT VITAMÍNY - v sépijce má vápník a UV ji dá ten zbytek, žádné další vitamíny, pokud bude zdravá, nepotřebuje. Vitamínové preparáty se doporučují, aby si výrobci namastili kapsu. Já svým želvám už létá vitamíny nedávám. Pokud se dávají vitamíny mládatům, tak je navíc riziko, že se převitamínují, prtože mládě je hrozně prtavé a celkem není jasné, jak mu to dávkovat.
    Velké želvy, pokdu jsou zdravé, UV mít nemusí (když se dostanou občas na sluníčko) a topítko taky ne - což je výhoda.

    Indulona - dřív se doporučovalo, mazat s tím suchozemské želvy, ale ted se zjistilo, že je to blbost - u vodních pak indulonu určitě ne!

    Georgie: Moje želvy jsou děsně žravé - Bublina by mohla jíst donekonečna a já nidky nevím, kdy jí zadržet, aby nepraskla:) Krmím třikrát týdně - masem (hověźí, vnitřnosti,méně kuřecí), rybami (hlavně grundle), granulemi jen občas. Bublině dávám větší porce, než ty Georgii, berušce menší (protože je tlustá a já chci, aby trochu shodila) Sameček pak žere nejméně. želvymapové jsou malé a také jedí málo.
    Bublina žere i jabko, salát... prostě všechno, ostatní želvy ale nad zeleninou ohrnují nos. Od jara jim chci dávat méně masa, a více ,,přirozené" potravy - živé rybky, (pokud se mi je podaří vypěstovat), vodní šneky, vodní rostlinky, žížaly, pampelišky...
    17.2.2009 13:39Georgie
    Nera: To jsem nevěděla, o těch vitamínech. Ale je pravda, že já jsem léta nedávala a G. je ok, až teď jsem koupila vit. kapky a trochu jí toho jednou týdně kápnu na maso.
    A jak poznáš, že je želva tlustá? :) Já to teda zaboha nepoznám, moje G. se ti zdá jak?
    G. by taky furt jedla, nechci ji přežírat, ale je zvyklá, že jak jdu v noci vypnout žárovku, tak si vyřve (syčí na mě) pár krevet.
    Jinak pampeliškové listy jí taky, ale žížaly a šneky jsem ještě nezkoušela, to je dobrý tip.
    17.2.2009 20:05Zu
    děkuji vám moc za všechno! snad bude vše ok:)
    18.2.2009 09:42linda
    Ahoj,muzete mi poradit,mam hned nekolik dotazu,diky.Jedná se o želvu 6-ti měsíční želvu nádhernou.

    1.Potřebovala bych vědět, zda je nutná živá strava (vím, že je přínosem), teď dostává gamarusy, kuřecí, hovězí maso,sladkovodní ryby a granulky s vitamíny. A v jakém množství, teď jí dáváme 4ks gamarusu rano a 4ks masa (ve velikosti gamarusu) večer. Taky bych se chtěla zeptat, od kdy může být krmena jako býložravec a čím konkrétně.

    2.Dále bych se chtěla zeptat, jestli je vhodné želvičce přestavovat častěji akvárium, připadá mi že se nudí, tak mě napadlo, že by se zabavila, ale nevím, zda želvy dobře snáší změny.

    3.Zda je v pořádku, že na souš vyjde tak 2x denně jen tak na minutu (teplota vody je nižší než teplota vzduchu).
    4.Proč moc neplave, spíš se odráží jednou nohou.
    18.2.2009 14:21Nera
    Georgie: Já myslím, že dávat zdravé dospělé želvě vitamíny není potřeba. Tlustá želva - apon Beruška - se vykazuje tím, že jí tečou faldy ze zadních nožíček a když dá hlavu do krunýře, tak se jí dělá kolem krku velký rolák:) U Berušky je navíc problém, že když byla malá, tak měla namále - dravější želvy ji nepustily k masu, měla měkký krunýř a dostala se z toho takta, takže je trochu lekavější, menší a ... tlustší:) Myslím, že tvoje želvička je v pohodě.
    - - - - -
    linda:

    1 - živá strava nutná není, ale želvy po ní působí ,,hezčí" - mají výraznější kresbu na krunýři a kůži a - nespíš - jsou i zdravější - teda pokud budou dostávat živé rybky (nebo aspon mrtvé, ale sladkovodní), šneky, žížaly... Myslím, že krmíš v pohodě, až na ty vitamíny (fuj)- lepší je UV zířivka + sépiové kost. Salát, vodní rostlinky, pampelišky, jabko, mrkev... můžeš zkoušet dávat průběžně, bud si to vezme nebo ne...

    2. - není, želvy nemají rády změny - pokud ovšem nejsou k lepšímu, jako vyšší hladina vody, prostronější akvárko apod. (akorát mému samečkovi je jedno, kde je, pokud je v blízkosti samička:-)

    3. - máš tam žárovku? může to být také tím, že máš želvu krátce a ještě se bojí, nebo že tam je průvan...

    4. a nemá málo vody?
    18.2.2009 14:45linda
    diky za pomoc.vody ma dost.zarovku mam s uv.
    18.2.2009 15:40Nera
    žárovka - jestli máš jen uv, tak to se želvě nelíbí - uv jí sice nahrazuje sluníčko, ale nevydává žádné teplo - je třeba dodat ještě klasickou žárovku - ale ne ne spořivku:-)
    18.2.2009 16:07veronique
    linda: pokud máš tak malou, tak ti ještě hodně dlouho nebude baštit rostlinou stravu, na tu přechází až v dospělosti, jakou máš teplotu vody? pokud je nižší než místnosti, ta má odhaduju tak 20 stupňů - a to je na tokovýho prcka málo...
    - - - - -
    musím se pochlubit, mám novou želvičku, vylíhla se v srpnu 08, a včera jsem si ji přivezla z Prahy, musím nafotit a udělat albíčko, ještě jsem ani nevymyslela jméno - možná Ozák možná Gizela (má svátek dneska a celkem se mi to jméno líbí)
    - - - - -
    Nera, linda: jsou řárovky čistě UV, které nevydávají teplo, a pak jsou od ExoTerry "SunGlo", které nahrazují denní teplo i částečné hřejí
    18.2.2009 22:23Marci
    veronique: dala jsem tina alba hlasy a komentáře ;) mocinky pěkný fotečky !!
    - - - - -
    Georgie: tobě taky jsemdala hlásky a komentík ;) taky moc roztomiloučkáááá ♥;)
    18.2.2009 23:09Kikkiii
    Ahojky lidičky, dlouho jsem tu nebyla.
    Georgie: trošku se to želvíkovi zlepšilo, ale to očičko má furt dost ošklivý, ale žere jak prokoplá. Dostal novej ostrůvek, tak udělám fotky.:)
    19.2.2009 08:43Georgie
    Veronique: A jakou želvičku sis pořídila? Ozák nebo Gizela, tak je to kluk nebo holka? :)
    A dívala jsem se na ty žárovky Sun Glo a je jich víc druhů, že? Některé mají uv a některé ne. Já potřeuju něco, co může být 20 cm nad želvou, myslíte, že se může stát, že se třeba spálí? G. teď má obyčejnou 25W, takže uv nemá a přes léto nebyla venku.
    - - - - -
    Kikkiii: Ahoj, tak to je super, že má chuť k jídlu. A s tím okem jste byli u veterináře? Teď si nevzpomínám.
    - - - - -
    Nera: Prosím tě, a ty máš v želvárku i uv zářivku i obyčejnou žárovku na teplo? Nemohla bys mě inspirovat, jak to tam přidělat? Já teda nevím, kam bych tam dala druhou žárovku nebo zářivku, mám krycí sklo a květináč, ale klidně to nějak předělám, jen prostě nevím, jak.
    - - - - -
    Marci: Díky:)
    - - - - -
    Ještě k té žárovkce, že s tím pořád otravuju, potřebovala bych něco s uv i teplem, co může být 20 cm nad ní, myslím si, že na tu žárovku i dosáhne, to by asi mohl být problém, ne? Protože i 25w žárovka je na dotek horká. Možná ty uv + teplo tak horké nejsou, to jsem ale neměla možnost nikde vyzkoušet. Jak silné máte ty žárovky (kolik W) a jsou na dotek horké? Mám na myslí třeba tu Sun Glo.
    19.2.2009 11:49veronique
    Georgie: prckovi je 6 měsíců, takže není poznat pohlaví
    - - - - -
    je to želva nádherná
    - - - - -
    s tím UVčkem: zajdi si do zverimexu kde tomu rozumí, jak sem psala, jsou výhřevné žárovky, pak UV + výhřev, ale ty myjí jen UVA, a pak jsou zářivky, žárovky a lampy UVB, koukni na:
    http://www.robimaus.cz/osvetleni/, je to tam parádně popsané
    - - - - -
    Marci: díky
    19.2.2009 11:59Georgie
    veronique: Aha, já myslela, že to pohlaví jde poznat hned, jako u morčat:)
    Díky moc za ten odkaz, jdu si to přečíst.
    Jen bych ještě chtěla ještě vědět, jak máte to osvětlení vyřešené vy tady konkrétně, jestli jen jednu žárovku, zářivku nebo oboje, díky.
    19.2.2009 13:49Kikkiii
    Georgie: byla jsem na veterině a píchly mu tu vitamínovou injekci.

    Ani já nevím pohlaví želvičky, říkám mu prostě Želvík.
    19.2.2009 18:13veronique
    u hedvika mám jen výhřevnou, kterou zapínám vždycky večer tak na 3-4 hoďky, akvárko je kousek od okna a dopoledne tam i svítí sluníčko (nestěžuje si - krunýř má krásnej pevnej, baští s chutí), prckovi jsem koupila novou UVA+výhřev a topítko, o té UVB uvažuju, ale je taky u okna tak by přirozené UVB mělo stačit
    ještě zabydlení nového člena nemám dotažené do konce, ale mám zítra a v neděli volno, tak to snad dorazím a nafotím
    - - - - -
    jinak chovám taky morčouny, u těch se dá pohlaví rozeznat prakticky hned (při dobrém světle), u želviček aspoň u vodních ne, u suchozemek nevím, ale řekla bych že taky ne
    - - - - -
    koukám, že Georgii máš taky u okna, tam má plné spektrum světla, takže přidané UVB není nutné, zvlášť když ji máš už tak dlouho a má krásný pevný krunýř ;-)

    všechny zprávy pro Georgii :-)
    19.2.2009 19:15Georgie
    veronique: Díkes:) No, já právě vždycky měla pocit, že potřebuje slunko, tak jsem ji vždycky měla u okna. Ale od jara do podzimu má pak děsně zelenou vodu, přes zimu ne. Kamarádka říkala, žesi myslí, že je to právě tím, že je u okna, jak se dají ty řasy zrušit? Voda vypadá jako špinavá a přitom není, nesmrdí.
    A ještě mám otázečku, krmíte přímo v nádrži? Co pak ty zbytky potravy? G. má nedávno měněnou vodu, filtr a teď tam lítají ve vodě rozmočené kousky krevet případně výkaly, které se hned nerozpustí, vybíráte to nějak nebo to všechno necháte na filtru?
    A odkdy se dá teda u želv poznat to pohlaví, až v dospělosti, jak tomu narostou drápky? Teď jsem si koupila tu knížku od Zycha a začítám se do ní, tak možná, že tam o tom něco bude.
    A jinak mimo mísu, dívám se, že chováš peruánce, ty jsem nikdy neměla, musí se jim česat srst?
    Já mám teď krom jiných na zkoušku cuy coronet, moc se mi líbí, ale bohužel žijí tak 2-3 roky:(, takže se pak vracím ke klasickým morčounům.
    20.2.2009 00:53Veruska
    Ja mam tu Sun Glo ted si nejsem jista,nejsem u zalvika...25w a teplo vydava je pod ni na kameni krasne a ve vode mam i topitko ktere je nastavene na urcitou teplotu a zapne se jen tehdy pokud klesne a jinak svitim vetsinou 12hodin pokud do akvarka nesviti slunicko zalva ma mit den 12 hodin a noc take...
    20.2.2009 09:12Georgie
    Veruska: Díky.
    Tak jsem si včera početla a zjistila jsem, že pohlaví se dá opravdu určit až u dospělé želvy a za druhé jsem zjistila:), že Georgie nemá 23cm, protože já ji měřila takhle
    http://www.zelvousek.estranky.cz/archiv/iobrazek/674 a má se měřit tak http://www.zelvousek.estranky.cz/archiv/iobrazek/673
    Takže ji dneska přeměřím a tipuju si, že má nakonec asi tak, jak Bublina od Nery, kolem 19cm.
    21.2.2009 12:17Ivča
    Ahoj chtěla bych se zeptat jak pozdám jestli je moje želva samička nebo sameček dostala jsem jí od kamarádky a ta to neví jo a ještě jeden problém všimla jsem si že jí u ocosu začíná měknout krunýř co s tim? nevíte???? dík moc
    21.2.2009 14:26Georgie
    Ivča: Jestli je to malá želva, tak pohlaví nepoznáš. Máš vodní želvu, jaký druh?
    O měknutí krunýře se tu už psalo, důležitá je pestrá strava (nejlépe hovězí, rybí, kuřecí maso + suš. krevety, gammarus a granule jako doplň. strava), uv žárovka, sépiová kost nebo Želvík (to jsou takové minerály ve tvaru želvy, koupíš ve zverimexu), trochu vitamíny, než se spraví, ale jen minimální množství.
    Když tak napiš, jak je velká nebo pošli foto.
    22.2.2009 09:43ivča
    Díky za radu nevim přesně jak je stará ale kámoška jí měla předemnou asi 3 roky a pak mi řekla e když si jí nevemu tak jí pustí do rybník a želva je u mě ale je dost malinká nák nechce růst
    22.2.2009 13:32Georgie
    Ivča: Jestli si nejsi jistá stavem želvičky, tak se zajdi poradit k veterináři, který se v tom vyzná.
    Jestli byla u kamarádky "nechtěná", tak je možné, že už delší dobu živoří. Někdy jsou nutné injekce, než se stav trochu zlepší.
    22.2.2009 13:43Ivča
    Jo tak fajn díky moc zkusim to s těma vitamína a jinym jídlem a když se to nezlepčí jdu s ní k doktoru dík moc pa
    22.2.2009 13:51Georgie
    Ivča: A jí dobře, chutná jí? Osobně bych s ní spíš zašla k vetovi hned, aby posoudil stav, jestli máš možnost zajet tam autem.
    22.2.2009 16:19Ivča
    Jo jí dobře,spíš to bude malim prostředím pa.
    22.2.2009 23:28greni
    Ahoj,chtěla bych se zeptat jestli se musí suchozemské želvy zazimovát nebo to není nutné,děkuji
    23.2.2009 09:53Nera
    tak jsem tu azse:)

    k zářivkám/žárovkám - u želv nádherných používám jen obyčejnou žárovku, UV ne, v létě je mám venku a jim to stačí, u želv mapových kvůli jednomu choulostivému samečkovi používám žárovku + UV zářivku, žárovku mám zavěšenou v květináči, UV visí na paticích, želvy to mají 20cm nad krunýřem, ale vypadá to jako pěkná vopičárna - hodlám to schovat pod dřevěnou bedničku tak, aby žárovky ani zářivka nekoukaly - až (snad) se mi to povede, dám sem fotky.. jinak svítím žárovkou asi 8hodin denně, UV svítím vodním želvám jen okolo dvou hodin, želva pak nemají tolik plísně:) Mít želvu u okna je dobré, pokud tam netáhne, želva má teplo, ale UV se na ní pře sklo nedostane.

    zimování některých želv není nutné - třeba želvy nádherné ani mapové ve své domovině nezimují, a ani k jejich úspěšnému rozmnožení to není třeba - pokud ale člověk má vhodný sklep a chce se želvy na zimu zbavit, tak by u větších zdravých želv nádherných neměl být problém, je zazimovat, já to ale nezkoušela

    na nějakém foru sjem četla, že lidem zimuje želva v akvárku tak, že jí omezí svícení, teplotu, krmení a ona jen tak pospává, mě tohle dělal suchozemský samec a veterinář říkal, že poloviční zimování je to nejhorší, protže želva spotřebovává mnohem rychleji tukové zásoby, než kdyby zimovala tak, jak se zimovat má
    23.2.2009 12:29Tina
    Já sem myslela,že pohlaví se pozná hned.Naše želvička má 4,5 cm,to je teda asi ještě hodně mladá na určení pohlaví.Já ani nevím jak je stará,manžel ji dostal od drery k narozkám.Je to želva zelená.Taky jí svítím žárovkou s UV a je spokojená.Krmím ji přímo do tlamičky,takže nenadělá.
    23.2.2009 16:50veronique
    máme nová albíčka, konečně jsem pořádně ubytovala prcka, vymyslela mu jméno, přestěhovala Hedvika a vyfotila i ty dlouhé drápy
    prcek Glórča:
    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=183
    Hedvik: https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=182
    - - - - -
    Nera: prosímtě jak je to s tím UV, píšeš že se přes sklo nedostane, ale proč by se jinak dělaly brýle s ochranou proti UV, našlas to někde? nic o tom nemůžu najít
    - - - - -
    hm, tak sem trošku brouzdala po netu a hledala a nejsem z toho vůbec moudrá: někde se píše, že uv přes sklo prostupuje, někde že sko uv částečně pohlcuje a někde že sklo uv pohlcuje úplně, tak fakt nevím
    23.2.2009 17:45Marci
    Ahojky .... u sebe na webu jsem našla něoco čem jsem už ani nevěděla ;) mini comix s mojí hlevilkou :)
    http://propiska852.blog.cz/0802/boj-s-krokodylem-foto-pohadka
    - - - - -
    Moje nový album určitě kouknětě,hlásnětě a písněte komentíky :-*
    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=184
    23.2.2009 20:43Petrísek
    Ahojky,ráda bych se s někým poradila.Zimovali jsme vodní želvu,pravidelně jsme jí kontrolovali,pak jsme si všimli,že jí otekla)napuchla) přední noha.
    24.2.2009 09:08Nera
    UV - přes sklo se určitě nedostane - to je blbost, to sjem nikde neslyšela, navíc želva je za dvojím sklem - okno + sklo akvária, spíš si myslím, že sluníčko za oknem působí na želvy jako na lidi - mají lepší nálada, víc se sluní a samečci se vydávají na námluvy - teda ten můj blbne už ted - vylezl z želvárka a běhal celý víkend po koberci:-O

    Veronique: Glorča to má pěkné, ale nedivím se, že je Hedvik lehce zpruzelý - má tam hrozně málo vody, nemůže si ani stoupnout na zadní tlapy - asi by bylo lepší časem pořídit větší akvárka, a dát želvy dohromady

    Petrísek - jediná rada: vzít želvu do auta nebo pod teplou bundu a honem na veterinu
    24.2.2009 09:51Georgie
    Ahoj, hledala jsem na netu o tom sklu a skel je víc druhů, obyčejné tabulové sklo údajně pohlcuje většinu uv, pak jak píše Nera ještě sklo na želvárku, takže se k želvě nedostane nic, škoda.
    - - - - -
    Marci: Ten komiks je dobrý:)
    - - - - -
    A ptala jsem se tu před pár dny, krmíte přímo v akvárku? A vybíráte pak ty zbytky případně i výkaly?
    Georgie vždycky má nějaké zbytky, hlavně ze suš. krevet.
    - - - - -
    Veronique: Na alba jsem se koukla a nechala komentáře..
    - - - - -
    Nera: A tvůj sameček může vylézt z akvárka? :-O :-)
    Mně se nedávno stalo, že jsem přišla do koupelny zrovna ve chvíli, kdy se G. chystala uprchnout z lavoru:), ale ten má asi jen 15 cm.
    24.2.2009 10:30veronique
    Nera: Hedvik větší akvárko nedostane, má venku jezírko a na příští zimu už ani dovnitř nepůjde (bude zimovat ve sklepě) a určitě nebyl namíchlej z toho, že má málo vody, protože vevnitř má pořád stejně

    Georie: krmím do vody, co jde se snažím pozbírat, ale čistím pravidelně celé akvárko co 7-10 dní
    24.2.2009 11:25Nera
    můj sameček není v avkárku, ale ve velkém plastovém bazénku (pravda, není to ideální, ale kvůli plísním musel někam, kde nebude tak vlhko a bude větrání), když je šikovný, může vylézt (zatím to udělal asi třikrát, a dvakrát navíc přelezl k samičkám, ty jsou ted ale v obrovském akváriu na stolku, takže na ně už nemůže, pokud ho tam nedám:-) - ale co nevidět půjde také do skla (nějaké větší akvárko), tak bude mít stěrku:)

    masem a rybami krmím v lavoru (je z toho pokaždé děsný bordel), hlavně malé želvy se v tom nimrají až hanba, sušeným krmivem krmím v želvárku, sypu jen tolik, aby to želvy sežraly, cacusy nevybírám, želvy se o to postarají, jen když je bordel v akvárku hodně velký, vylovím to sítkou nebo vyčistím filtr s nadějí, že to vezme
    24.2.2009 14:04veronique
    Nera: požádej si adminy o přidělení alb, ať se můžeš taky pochlubit ;-)
    šikovnej želvák :-)
    24.2.2009 14:55Georgie
    Nera: A jak vysoký má ten bazének, že z toho vyleze? To bych chtěla vidět, nemohla bys natočit video třeba na stream?
    Veronique: Já tak často čistit nemůžu, G. má 80l vody. Budu aspoň masem krmit mimo nádrž. Kdybych věděla, že to jinak nejde, tak jo, ale známá má taky želvy a od podzimu má vodu krásně čistou, krmí do vody, jak je to možné?:-/

    Jo a měřila jsem G. tak jak se má teda ne po zakulacení krunýře:) a nemá 23, ale jen 20,5 cm.
    24.2.2009 15:10veronique
    asi se jí daří odhadnout dávku a vždycky dá jen tolik kolik želvy hned zbaští, nebo má hodně dobrej filtr,jinak fakt nevím, mě se filtr moc neosvědčil, vždycky mi akorát zakalil vodu, a navíc byl v pokoji strašnej smrad, takže ho nepoužívám a radši čistím častěji, alle u 80 litrů se to fakt nedá no
    nejlepší bude, když to od té známé vysonduješ a pak poreferuješ :-)
    24.2.2009 16:11Nera
    flipo to má asi 20 cm do výšky, a když je to plné a korková kůra, která je normálně na kamenech uprostřed, volně plave, není pro něj problém vylézt - někdy dokáže vyskočit a přelézt i bez pomocí kůry, natočit se to mohu pokusit - je to celkem sranda:)
    24.2.2009 16:25Georgie
    Veronique, už jsem trochu sondovala a ještě mám na ni pár otázek. Každopádně má doma dělaný filtr, vypadá, že bude velmi výkonný..
    Nera, to musí být fakt sranda. Mě taky pobavilo (zrpvu vyděsilo), jak jsem viděla Georgie, jak je vzpříčená na předních a chystá se překlopit dopředu, normálně jen plave a nevypadá, že by měla takovou sílu.
    Jo a kolik váží tvoje Bubla?
    25.2.2009 11:13Nera
    Georgie: nevím přesně, kolik Bublina váží - nepotřebovala jsem ji zatím naštěstí vážit - myslím, že noc pod kilo

    mimochodem, jestli se chcete podívat, jak žijí vaši milášci v přírodě, mrkněte sem - je to sice v anglině, ale důležité jsou obrázky, je to fakt mazec:-))
    http://www.austinsturtlepage.com/fieldherping/herping.htm
    25.2.2009 13:14Betty5
    ahoj,chtela bych se zeptat,jestli ma byt na terarku pro vodni zelvicku kryt a pokud ano tak jaky,diky
    25.2.2009 16:54Georgie
    Betty5: Tak můžeš mít buď krycí sklo, já mám myslím 4mm nebo přímo kryt s osvětlením.
    - - - - -
    Jinak kryt by tam měl být, záleží, jak máte doma teplo, jestli v okolí akvárka větráte atd.
    26.2.2009 09:20Betty5
    to jsem prave nikde nenasla,vsude nabizi jen ty sita,ale pres to prece teplo utece a primo kryt s osvetlenim nechci kupovat,zachvilku budeme potrebova uz vetsi akvarko
    26.2.2009 09:32Georgie
    Betty5: Já jsem si normálně nechala uřezat kus skla a shodit hrany, možná by mohlo být i plexisklo.
    26.2.2009 15:24Marci
    Gorgie: Díky :) já ani nwm jak mě napadl :D
    27.2.2009 11:53Georgie
    Takhle nakreslila naši želvu dcera https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=192

    Nera: Mě to zajímalo, protože jsi říkala, že Bubla je tlustá a Georgii jsem kdysi vážila a měla 1500g. Koupila jsem jí tehdy takový ten plovoucí ostrůvek pro želvy a neunesl ji, tak jsem ho vracela.
    27.2.2009 12:34Ina
    na jaké váze vážité želvy ??
    27.2.2009 13:24Nera
    Ne, Bublina je v pohodě, ta druhá moje želva - Beruška - je tlustší:) nicméně korková kůra neunese ani jednu.

    Želvy vážím zásadně na váze na mouku, což je jediná váha, kterou vlastním:-))
    27.2.2009 13:43Ina
    Nera: ale je plochá nebo mísa, já mám mísu ale malou, a pak osobní tak nevim....
    - - - - -
    Nera: já mám korkovou kůru koupenou co největší (maj pěkný v Hornabachu) a pod ní je lávový kámen a ještě jsem tu kůru provrtala a mám tam na přísavce ,,drát/držák,, jinak by ta kůra se želvama se nahýbala a tak, takhle se to ano nehne i když se střemhlav vrhaj do vody "))
    - - - - -
    Nera: budu muset koupit novou váhu
    - - - - -
    Nera: ale nevím jak máš velkou želvu, já pro tu mojí Babču nakonec musel vyrobit z polystyrenu, viz album.
    27.2.2009 13:44Georgie
    Ina: Já vážím na takové té klasické kuchyňské placaté. Ale i na tu s mísou můžeš dát nějaký tácek místo mísy a na tom vážit.
    - - - - -
    Nera: No jo, já si ty tvoje želvy pletu :)
    27.2.2009 13:45Ina
    Georgie: já se právě chystám zvážit všechny a změřit a dát do alba
    27.2.2009 21:55Kikkiii
    Ina: Ahojky, já vím, že to sem nepatří, ale všimla jsem si, že máš kraby. Chtěla bych se zeptat čím je krmíš, mě žere akorát šunku a živý rybičky.
    27.2.2009 23:10Ina
    Kikkiii kupuji granule pro kraby, pak takové kroužky, mají rádi krabí maso :)), a taky mrkev a jablko, rybičky moc ne a dávám jim trochu směsy od such.želv
    - - - - -
    Kikkiii: v té směsi jsou sušené banány a takové třeba
    28.2.2009 01:25Kikkiii
    Ina: Je to Cardisoma Armatum.Granule pro kraby mu nechutnaj a to mám 4 druhový, směsky pro vodní želvy mu taky nechutnaj. Nechutnaj mu také: mražené krevety, rybičky, jablíčka, mrkev. Ale dávala jsem mu před hodinkou vaječnou skořápku s trochou bílku a baštil, no budu zkoušet všechno možný. Zachránila jsem ho asi 2 měsíce zpátky ze zavřenýho hotelu, krmil je tam správce hotelu krmením pro rybičky, takže jim chyběl vápník, byly 2, ten druhej byl v katastrofálním stavu, celej zmechovatělej, chyběly mu asi 3 nohy na jedný straně a na druhý jedna noha, bohužel do 3 dnů umřel.
    Včera mi umřel malinkej krabík (sessarma mederi), koupila jsem ho na valentýna manželovi. Ale to bylo nejspíš tím převozem, protože když jsem ho kupovala (koupila jsem 2, ten jeden umřel druhý den, co jsem ho kupovala), tak je zrovna dovezli na prodejnu, navíc byl hodně mrńavej (necelej 1cm-krunýř).
    28.2.2009 10:27Karrol
    Kikkiii: Můžu poprosit ty kraby do SZ?
    28.2.2009 10:53veronique
    Ina: krásný zvířátka, na první pohled je vidět že se u vás mají dobře (dívala jsem se na tvoje webovky)
    - - - - -
    Ina: to želé baští želvíci v pohodě, aj bych jim to udělala, ale bojim se abych to pak nevyhazovala, Glorči zatím nejvíc jedou krevetky, a Hedvik momentálně vším opovrhuje, jediné co zbaští je kuřecí
    28.2.2009 10:58Ina
    veronique: díky, to želé jedí ale po kouskách, takže ostatní je zamražené, je možné že ta velká želva Babča váží 1000g, ted sem jí vážila, krunýř délka 21cm, šířka 20cm, odpovídá to? díky
    28.2.2009 11:40Kikkiii
    Karrol: promiň, už píšem přes SZ
    28.2.2009 12:03Karrol
    Kikiii: V pohodě :)