od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Březen v roce 2009
  • Zobrazuji 118 zaznamu.
  • 1.3.2009 11:30Georgie
    Hezkou neděli, to želé taky chci zkusit, vypadá to moc zajímavě..
    Já teď vážila Georgii a má 1600g, tak nevím, kde to nabrala, protože ji krmím málo. Jinak měří 20,5 cm a široká je 17,5 cm.
    1.3.2009 12:24Ina
    georgii: myslíš tedy že ta má želva 1000g je pro ni málo, ale cpe se úžasně, možná ji zvážím znovu, dost se mi mlela....
    1.3.2009 14:55Georgie
    Ina: Nemyslím si, že je to málo, u želv se to asi podle váhy brát nedá. A odkud vlastně máš Babču? Psala jsi, že žila předtím v blbých podmínkách.
    1.3.2009 20:03klari
    Ahoj lidičky, jedna moje želva nechce plavat. Nohama hýbe, ale prostě neplave, jen spadne ke dnu jako kámen. Přitom se chová celkem normálně, plave, žere... . Ale když se chce nadechnout, tak se musí o něco opřít a strčit hlavu nad hladinu. Bojím se o ni. Neviděl jste to už někdo? Jen se plazí po dně.
    Díky
    - - - - -
    Pardon, napsala jsem že plave, ale vůbec neplave. Jen se plazí po dně.
    1.3.2009 21:10Ina
    klari a kolik tam máš vody ?
    1.3.2009 21:15Marci
    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=191
    hlásněte na mém albu pls. ;)
    1.3.2009 21:35Kikkiii
    Klari:Jestli máš stejnou želvu (Klapavka obecná), jako mám v albu, tak je to neplavec a brodí se jen po dně. https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=170
    2.3.2009 07:31klari
    Ne, je to želva nádherná. Kolik vody? No dost aby mohla plavat a přitom když se natáhne, tak dostane hlavu nad hladinu. Ale fakt jen chodí po dně.
    2.3.2009 09:54Nera
    Zdravím, máte ty želvy fakt těžké - moje Bublina s 19 cm váží určitě mín - bohužel se dostanu k tomu, ji zvážit, nejdřív příští týden.

    Ted budu trochu měnit ubykaci - dostane souš s pískem namísto výlezu ze střešních tašek a kamenů + drobného převráceného akvária (kdyby měla vejce, at to má kam naklást), hlubku vody měla 30cm, a moc se jí to líbilo, nově jí dám snad až 40cm (dozu naplním psíkem), tak uvidíme - akorát tento týden tam má z dlůvodu brzkého stěhování pouhých 20cm a je děsně vzteklá... je tam ještě s jednou želvou - Beruškou, ta má jen 16 cm, akvárko mají 110 x 60 cm dno - těm dvěma to stačí, ale jestli tam dám ještě novou želví slečnu mapovou - konečně se mi ji podařilo sehnat! - tak nevím, aby nebyla tlačenice... jak velká máte akvárka vy?
    - - - - -
    klari: mohlo by se stát, že pokud želva byla dlouhodobě chována skoro bez vody nebo jen s málo vody, zapomněla plavat - na internetu jsem se sice dočetla, že je to blbost, aby vodní želva zapomněla plavat, ale s cizí skutšenosti vím, že je to možné, a taková želva se pak může v hluboké vodě i utopit (je to sice extrém, ale už se to bohužel stalo) - já bych asi zvyšovala vodu, ale jen pozvolna a želvu sledovala, zda se umí vynořit
    2.3.2009 11:55Ina
    klari: Nera má pravdu, já mám Babču - želva nádherná, ujala jsem se jí a ona neuměla plavat, protože byla celý život tak v 5 cm vody a to bylo ještě hondně, po cca 6 měsících postupného přidávání a zvykání vody má optimální hloubku vody, když jse jí dala hned ze začátku do hlkoubky tak se taky tak plácala u dna a nebyla spokejné, nedokázala se ani vyšplehat a slunit, protože na to prostě nebyla zvyklá.
    - - - - -
    sorry za ty chyby :))
    2.3.2009 15:23Georgie
    Nera, já mám 100x40 pro jednu želvu a na rybičkách.net mi jedna paní psala, jestli to není málo, tak nevím:) Mně se to zdá jako minimum, to co máme. Lepší je to, co má Ina, těch 150cm, tam už se dá udělat větší souš a i si poplave. Jestli to máš jen jako provizorium, než půjdou do většího, tak na chvilku to snad ty 3 želvy zvládnou.
    2.3.2009 18:27klari
    Díky všem za odpovědi. Taky jsem si říkala, jestli není líná, nebo jestli si za čtvrt roku odvykla plavat. Na zimu jsem dávala míň vody, aby když želvy jedí míň šetřili energii. Ale v tom samém akvárku byla ještě jedna želva a ta plave úplně v pohodě. Nevím no, ale asi ji zejtra stejně vezmu na veterinu. Když to bude jen to, že se odnaučila, tak budu jen ráda.
    3.3.2009 09:23Nera
    georgia: nemám to jako provizorium, je to final (aspon pro nějaký ten pátek), ale je tam zase hodně vody, ta třetí želva tam nebude pořád - bude občas i u želváků mapových, kterým hodlám něco ve stylu 40 x 100, možná i víc, pořídit (želváci jsou sice 3, ale jsou hrozně prtavý a už neporostou), až bude teplo, stejně želvy vystrčím na balkon a případmě i do jezírka na chatě:)
    3.3.2009 09:39Georgie
    Nera: Aha, tak to mají dost vody. Já mám jen 20cm a víc dát nemůžu, protože mám akvárko jen 40cm na výšku.
    A nevíte někdo kolik se dožívá želva nádherná? Nikde jsem to nenašla.
    3.3.2009 10:00Nera
    a co časem vyměnit avárko za vyšší? (použitá akvárka se dají na netu sehnat hdoně levně, sama plánuji takové pořídit, pokud teda se nerozhodnu lepit, což pý také žádná věda není)

    já četla v starém vydání knížky o želvách, kterou vydali Salazayovi, že vodní želvy se dožívají běžně 50 let:-) moji želváci mapoví mají 12 let a vypadají a chovají se, jakoby se sotva dostali z puberty:-)
    na druhou stranu želvák nádherný je zhruba stejně starý a už mi zčernal:-(
    3.3.2009 10:10Georgie
    Jj, větší akvárko bych brala, vyšší i delší. Sama slepit bych si netroufla, tak leda nějaké to použité.

    Jak zčernal?:) Vyfoť ho:)
    50 let, tak to bych brala, já četla různé údaje, dokonce i 21 let a kdoví, kde je pravda. Asi bude rozdíl mezi karetami a sladkovodními želvami a vůbec mezi jednotlivými druhy.
    3.3.2009 10:34Nera
    Flipo je starý vztekloun, má za sebou několik úspěšných pokusů o pokousaní členů rodiny a než ho Bublina naučila způsobům, byl dosti zlý k samičkám, a proto byl separé, tak dlouho, až z toho zčernal:) Ne, vážně, říká se tomu melanismus, a prý se to u některých starých želváků nádherných projevuje, Flipo je ale mladík ve ví síle, tak nevím... želvy a žeolvárka vyfotím a odkaz pošlu, ale až časem - ted řeším vlastní doupě:)
    3.3.2009 11:05Georgie
    Flipo, to je ten stejný, co utíkal?
    Tak už se těším na fotky, samozřejmě to nespěchá:)

    A já si myslela, že želvy jsou neochočitelné, a teď jsem si po pár letech uvědomila, že se se mnou už G. nepere, když jí čistím krunýř, já už předtím byla smířená s tím, že je to boj a najednou si ho v pohodě nechá očistit, aniž by mě chtěla kousnout. A někdy se mi dokonce zdá, že i rozumí tomu, co říkám:))) Jako třeba: tam vzadu máš ještě kousek. Máte někdy taky takový dojem?
    (já nejsem blázen!)
    3.3.2009 11:42Nera
    jojo, ten samý:)

    želvy, které mám léta, jsou dost ochočené, a kupodivu i ty novější, so dost rychle přestali bát - nakolik oni rozumí mě, to netuším, ale já jim rozumím celkem obstojně - Bublina si umí řícvt, že má hlad (významné promenádování se kolem stěny akvárka, když to nezabere silné šplouchání, případně otvírání tlamky naprázdno) Flipo si umí říct, že chce k samičkám (neklidné plavání, pokusy o výlez) nebo jednou mě upozornil, že nám udělali špatně plastová okna, že je ve zdi prasklina, a že na něj táhne - přestože měl rozsvíceno, tvrdohlavě nechtěl pod lampičku, a přitom jindy tam je, i když je otevřené okno -) jakmile jsem prasklinu zalepila, vylezl!

    a suchozemský sameček, když zimoval v ledničce a měl hnilobu tlamky, což jsme nevěděli, tak na mě mrkal a tím dával najevo, že je mu šoufl, a at ho laskavě odzimuju...
    3.3.2009 20:36Georgie
    Nera: O hnilobě tlamy jsem neslyšela, to i takové věci hrozí během zazimování? :-O A je ten sameček ok?
    S tou prasklinou je to teda taky dobré, želvy nejsou blbé:)
    Na mě Georgie syčí, když chce jíst, dělá to hlavně večer, když jsme samy v obýváku a ona si je jistá, že ji můžu slyšet.
    A kolik máš vlastně těch želv?
    4.3.2009 14:11Nera
    Během zimování nehrozí asi nic, pokud je želva před zimováním úplně zdravá a ani v sobě nemá žádné zárodky, což se bohužel zjistit nedá - proto se doporučuje zazimované želvy občas kontrolovat a vážit - nějaký průšvih se projeví nápadným poklesem na váze. (Mně osobně se ale zimovat nedařilo, až letos snad budu mít vhodné podmínky a zkusím zimovat i vodní.)

    Sameček naštěstí hnilobnou tlamku přečkal, jen se ho bojím zimovat, aby se mu to nevrátilo a preventivně mu občas natírám tlamku citronem.

    Tvoje Georgie syčí, když chce jíst? To je bezva, moje želvy jen šplouchají. (Většinou to dělají, když jsem v pokji já, ale včera prý šplouchali i když tam byla moje drahá polovička, která je občas krmí.) Syčet jsem je slyšela jen, když byly vzteklé - například když jeli na chatu v kbelíku, Flipo syčel, jak kdyby tam bylo klubko zmyjí:) A jednou jsem slyšela Berušku knuknout, když jsem jí sáhla na bříško, jestli náhodou nemá vajíčka.

    Želv mám devět, z toho dvě suchozemské, zbytek vodních - tři nádherné a čtyři mapové. Ty tři mapové jsou ale jak za groš kudla, tak se to dá:-)
    4.3.2009 15:13Georgie
    Ty jo, devět želv. To bych taky brala.
    Počkej, to jde poznat pohmatem, jestli má želva v břichu vajca?
    Mně se zas zdá legrační, že tvoje želva otvírá tlamku, to dělá moje pouze v ten den, kdy jí měním vodu v akvárku. Nevím ani, jak to souvisí.
    Na mě Georgie syčí vždy v pravidelných intervalech, zasyčí, dívá se na mě, jestli se hýbu a jdu jí něco nasypat a když ne, tak zase zasyčí. Když má dost, tak to už nedělá. Je to jasný komunikační prostředek:) což mě baví, právě proto, že želvy působí jako němé, o to je takový projev vzácnější.
    Morčata na mě kvůli krmení řvou několikrát denně a nikdo to neocení:)
    4.3.2009 15:35Nera
    jasně, jde to poznat - ale záleží, jak jsou vejce seřazený - když třeba už je to před kladením, tak to poznat nebude, je to určité vodítko, ale stoprocentí je až rentgen

    tlamku otvírají želváci mapový a taky ta nová želva mapová, kterou mám jen krátce, a taky želvy suchozemské jsou na to experti

    jojo, moračata jsou staří křiklouni, taky jsem je dřív měla, a když zašustil pytlík, čekali piškot a to byl koncert:)
    4.3.2009 17:01fafenka
    měla bych na vás dotaz.Koupila jsem si dvě malé želvy nádherné. A ta menší se neumí potápět. Nevíte někdo proč tomu tak je??Děkuji
    5.3.2009 09:36Georgie
    Nera: A kde čerpáš informace, třeba to o těch vejcích? Já mám doma akorát toho Zycha, toho jsem ještě nepřečetla komplet, tak možná to tam je. O jiné dobré knížce o želvách nevím.
    - - - - -
    A pěstujete suchozemkám přes zimu trávu? Já morčatům pěstuju trávu z ječmene a pšenice a napadlo mě, že by to možná i suchozemkám chutnalo.
    Já uvažuju o koupi suchozemské želvy a nevím, jak jim zařídit bydlení. Známá měla dvě želvy v kleci 100x50cm a jako podestýlku měla hobliny, je vhodné je mít v kleci nebo lepší terárko? A jaká podestýlka je pro ně nejvhodnější?
    5.3.2009 12:04Ina
    Georgie: such.želvám jako podklad je nejlepší kokosové vlákno a hrubý písek 50%na 50% smícháno, kokosové vlákno se ještě ředí vodou, doporučil mi to nebo schválil i chovatel, dle zkušeností jsou želvičky čisté a ani to nemají v očích, což si myslím, že z hoblin by jim tam něco lítalo,vzhledem k tomu že mají rádi teplo, doporučuji terárium i zakryté s vetráním,jen aby nebyly v průvanu.
    5.3.2009 12:08Georgie
    Ina: Díky:) Taky se mi ta klec s hoblinama nezdála, a taky už jsou jejich želvky po smrti.
    - - - - -
    A to kokosové vlákno je drahé? Musí se měnit často nebo se to jen nějak přebere?
    5.3.2009 12:11Ina
    Kokosové vlákno je velice levné stojí cca 25 kč balíček, když se naředí s vodou tak nabyde, já spotřebuji tak 1/3 balíčku ale ještě pytlík písku, vybírám jim nedojedené jídlo, hlavně zbytky salátu co roznesou všude jinak maj mističku a to špinavé vybírám dle potřeby a doplním, zatím jsem neměnila celé, želvičky mají 5 cm
    5.3.2009 12:14Georgie
    Tak to je dobrý tip, to vlákno, píšu si:)
    5.3.2009 19:47Elfuzírek
    Máme nová albíčka:

    *
    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=194
    * https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=195
    5.3.2009 20:35Eliška P
    Ahoj brouzdala jsem po internetu a našla jsem dvouhlavou želvyčku kdo chcete tak se koukněte https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=196
    7.3.2009 12:18Elfuzírek
    Eliška P - myslíš že je to "pravdivá" fotka?
    7.3.2009 20:38Georgie
    Taky si říkám, jestli to není nějaká fotomontáž, jako jsem nedávno viděla morče se 3 očima. Ale kdoví.
    8.3.2009 14:22Eliška P
    Elfuzínek:Myslim že jo .
    9.3.2009 09:47Nera
    Georgie: info čerpám ze zycha, z netu (i cizých) a z praxe - třeba to s těma vejcema vím se zkušenosti se samičkama - bohužel se mi ale nic nevylíhlo:(

    podestýlka k suchým želvám - kokosové vlákno je prý šitka, a doporučuje se jen pro bezobratlé, já ho zkoušela nedávno a želvám se to nelíbilo, navíc dost práší (to ale rašelina taky), dosud jsem používala kukuřičnou drt, ale ta prý ja také špatná, tak nově hodlám dát místo kukuřičné drti písek + hrabanku nebo kompostovku (asi půl na půl) a místo pilin seno (to jsem dala želvám zkusmo včera a moc se jim to líbilo), jediný problém je, že písek, hlína, vlákno -) to všechno se lepí na potravu a může to ucpat želvě střeva, proto z ,,bezpečnostních důvodů" kolem misky z jídlem dávám stejně vždy kukuřičnou drt (ta prý také může ucpat střeva, ale mé želvy jí nežerou nebo jí vykadí, tak si myslím, že riziko je výrazně menší než u písku, který se může dostat do ledvin)
    - - - - -
    fotomontáž - může být, ale taky nemusí, jestli chcete něco vidět, mrkněte sem:
    http://www.austinsturtlepage.com/world_of_turtles/Red-eared_Sliders_-Trachemys_scripta_elegans/index.html
    at žijí albínci!
    9.3.2009 11:15Ina
    Nera: já mám dobré zkušenosti 50/k kokosové vlákno a hrubší písek, pod lampou mají velký placatý kámen - břidlici, tam se ohřívají a tam také dostavají salát a i misku s jídle, zatím nemám problémy, tak doufám že i do budoucna, pod kůrou mají úkryt a tam je seno, myslím, že se osvědčilo, protože tam na noc zalezou a pěkně se zachumlají
    - - - - -
    nemáte někdo tip (obrázek) na jezírko vhodné pro vodní želvu ? Díky, budeme stavět.
    10.3.2009 07:19MarLen
    ahoj mám 13 ročnú korytnačku vodnú kolko by mala ideálne vážiť ?
    10.3.2009 11:24veronique
    Ina: ahoj, tady jsou dobrý rady: http://www.sera.de/index.php?id=153&L=13 na vybudování rybníčku nebo stačí koupit jakékoliv (od 150 litrů nahoru) hotové plastové v obi, baumaxu, atd. a zakopat a požádně oplotit
    tady je naše (fotky dole): https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=166
    mě osobně se líbí, když je jezírko udělané jako přírodní, já ho mám na zahradě u strejdy, tak sem si nemohla moc vymýšlet (dalo mi práci strejdu ukecat jenom na to 150litrový)
    - - - - -
    MarLen: myslím, že to nejde přesně určit, záleží jestli jde o samičku nebo samečka (ti jsou menší), hlavní je aby želvička prospívala celkově, měla pěkný tvrdý krunýř, byla aktivní, ráda jedla atd.
    10.3.2009 11:39Georgie
    veronique: Ty stránky sera.de jsou skvělé, to si počtu.
    10.3.2009 14:22Ina
    veronique: moc díky !!!!
    11.3.2009 10:54Nera
    tak jsem zvážila Bublinu - na svých 19cm má 1600g, a to byla hladová a vyprázdněná - docela cvalík:)
    - - - - -
    veronique: jestli je Hedvik sameček - jako že asi je - tak to si užiješ:) z bazénku bude útíkat kvůli samičkám, a když ho dáš k jiným želvám, tak bude kousat o sto šest, dokud nezestárne a nedostane rozum nebo ho nějaká větší starší samička nespacifikuje, jako mého Flipa Bublina:)
    11.3.2009 11:19Georgie
    Nera: No vidíš, nakonec jste nás s váhou trumfly, G. má stejně, ale je delší o kousínek. Když se ale na ni podívám, tak bych nikdy neřekla, že má víc než kilo. Asi mají těžké kosti :)
    11.3.2009 18:22veronique
    Nera: no loni utekl 2x, jednou se asi procpal mezi šprušlema na minioplocení (to se našel na zahradě), podruhé se přesápal přes pletivo, které jsme přidělali na to oplocení (hledala sem i na zahradách sousedů a už to vypadalo bídně, nakonec ho po dvou dnech našla sousedka, když se vyhříval u nich na dvoře), takže už je jezírko zabezpečeno i zhora (teď už zbývá jen se podhrabat)

    Ina, Georgie: není zač, jsou to asi nejlepší stránky z té spousty na netu, loni sem taky právě zháněla info o jezírkách a na tyhle naraila čistě náhodou

    včera jsme dělali velkou očistu a při tom jsem želvouny zvážila a změřila
    Hedvik : 13cm a 309g (chtěl mě asi zežrat, poslední dobou se moc nekamarádí, když ho beru)
    Glórča: 7cm a 67g (to je miláček, zatím mě sníst nechce)
    12.3.2009 08:44Georgie
    veronique: Tak hlavně, že jste ho po 2 dnech našli:) úplně ho vidím, jak se vyhřívá na kameni a natahuje nohy..
    Velká očista mě čeká tento víkend..
    12.3.2009 10:16Nera
    jestli si vzpomínáte, jak jsem psala, že mé želvy mají červené drobné flíčky po sobě na kůži na bříšku a spodní straně nožiček - tam, kde je kůže nejjemnější (nikoliv z nahřátí pod žárovkou, a na roztoče to bylo moc malé), a nikdo o tom nic nevěděl, tak jsem konečně zašla na veterinu, a zjistilo se, že je to nějaký nedávno (myšleno tento nebo minulý měsíc) objevený druh kvasinek, tož Beruška s Bublinou dostaly pigáro, tak pozor na to!

    veronique: mě flipo naštěstí utekl jen doma a běhal po pokoji, tak jsem ho čapla schlíplého pod stolem, ale na chatě chystám nové velké jezírko ohrazené jen zídkou z kamenů (snadno zdolatelnou), tak doufám že želvák utíkat nebude, když tam bude mít dvě sexy želví slečny:-)
    12.3.2009 11:00Georgie
    Nera: A krom těch červených flíčků měly s tím nějaký problém, svědění nebo něco?
    12.3.2009 13:54Nera
    beruška, které to měla nejvíc a nejdéle, pořád vylézala na koráb a byla tam i přes noc (moje želva takhle na plísně často reagují), tak jí to možná ve vodě svědilo a také to sand krvácelo, bublina to od ní chytla a má to jen málo, tak u té se to zatím nijak neprojevuje - není to vážné, ale je to svinstvo jako všechny plísně... asi bude chvílit rvat, než se toho zbaví, a i pak se to může vracet - už aby bylo teplo, vystrčím je na balkon nebo na chatu do bazénku - to pomáhá nejvíc
    - - - - -
    koráb - tj. korková kůra:)
    12.3.2009 15:36Georgie
    Ano, právě jsem měla na jazyku otázku, co to je koráb..... :)
    Plísně mě taky štvou, musela jsem kvůli nim teď odříct morče, bojím se, že i po vyléčení by se to mohlo vracet.
    12.3.2009 15:57Nera
    spora od plísně prý ,,žije" ještě dva roky, takže aby tomu jeden zamezil, tak by teoreticky musel vydesinfikovat akvárko a nechat ho minimálně dva roky bez vody!! já jsem kvůli plísním začala Flipa chovat v plastikovém bazénku a zrušila jsem na akvárku vrchní skla, aby tam mohl pokud možno co nejvíc proudit vzduch, korek nebo dřevo jsou také zaručení nosičí plísní - člověk si nepomůže... moje želvy mají na krunýřích sotva vyhojené plísně, a šup, už to mají na kůži:-(
    15.3.2009 10:41Terka03
    Ahojky,chtěla bych se zeptat jak u vodní želvy poznám zda se jedná o holku či kluka...děkuji
    15.3.2009 12:49pulisa
    Také bych chtěla prosím prosím vědět,jak se pozná samička od samecka.Máme želvičku Rozárku teprve 14 dní a nevím,jestli je to Rozárka nebo Rozarák
    15.3.2009 22:56Georgie
    Terka03, pulisa: Pozná se to až u dospělých želv. Když např. začnou růst drápky samečkovi u želvy nádherné a jsou i jiné znaky, ale u malých to poznat nejde.
    16.3.2009 10:08Nera
    Tak jsem se vrátila z Motravy a doma mě čekalo ,,překvapení": Beruška snesla 7 vajec (bohužel do vody, protože jsem byla líná dělat pevninu s pískem, myslela jsem, že budou klást až koncem března:( ) K Berušce jsem sice minulý rok ani letos samečka nepouštěla, ale minulý leden měla nahmátnutelná vajíčka a nemám jistotu, zda je v letním výběhu snesla, navíc na podzim k ní Flipo dvakrát na vlastní pěst přelezl a odchytla jsem ho pokaždé až ráno...

    Všechna vajíčka byla hodně měkká - asi díky tomu, že byly dlouho ve vodě, želvy je nemohly sežrat, protože napadala za plastovou nádobu, kam se Bublininy čelisti nedostanou - jedno vajíčko se rozbilo o kámen a uvnitř bylo hodně žloutku - u čerstvě nakladených vajec se ale asi ani po otevření nedá poznat zárodek, ten se tam uvotří až za nějaký čas, ne?
    - - - - -
    Berušku mám 12 let, ještě nikdy nekladla vejce - oplodněné ani neoplodněné, tak myslím, že v tom má prsty Flipo.
    16.3.2009 14:51Georgie
    Nera: Já vůbec netuším, jak to s těma vajcama je.. Georgie už snesla několikrát, samozřejmě neoplodněných, ale nevím, jak často je snáší, jestli je tam nějaká pravidelnost, a s tím, kdy se tam vytvoří zárodek, to už vůbec netuším, podle mě by tam ale měl být patrný hned, ne?
    - - - - -
    A nemáte někdo tuto knížku?
    http://www.ibrazda.cz/detaily/nemociobojzivelnikuaplazu.htm
    Chci si ji koupit, je dobrá?
    - - - - -
    Terka03, pulisa: Tak leda dát nějaké unisexové jméno, třeba Saša nebo Kory atd. :)
    17.3.2009 10:08Nera
    A v kolika letech začala Georgie snášet?

    Já tu knížku mám, je dobrá, ale spíš pro info, aby člověk věděl, co všechno může jeho milánky potkat - no, všechno tam teda není, ale dost toho tam je.
    17.3.2009 11:02Georgie
    No to už nevím, odkdy snáší, ale tipuju tak 2x do roka nebo víc a asi 3,4 roky snáší?

    A např. o té "tečkované" plísni tam je, v té knize?
    - - - - -
    Myslím ty červené flíčky, co jste měli.
    17.3.2009 11:43Nera
    Červené flíčky nejsou nikde v dostupné literatuře, páč je to nově objevené a asi by to nemělo být moc časté - Berušce to nejspíš vypuklo kvůli těhotenství a zbytek bandy se nakazil. Vůbec se divím, jak málo info člověk o plísních ve vztahu k plazům najde.
    18.3.2009 19:18Terka03
    Georgie
    Tak Sašu jsem zrovna dala,ale zajímalo by mě to co je to za zač.
    20.3.2009 13:06pulisa
    Dekuji za informaci Georgie,ale v tom případě bych chtěla vědět,kdy je želva natolik dospělá,že už se to pozná.Naše Potvůrka -dali jsme ji teda unisexové jméno,je velká asi 6cm i s vystrčeným ocáskem a hlavičkou a krunýřek má velký 4 cm.Jak asi tak velká želva může být stará?Jsem opravdu začátečník,tak se nedivte mým banálním otázkám
    20.3.2009 14:24veronique
    pulisa: naše nový mrně má krunýř 7 cm a má 7 měsíců, ta tvoje může mít 3-4 měsíce odhadem, ale je to opravdu jen odhad
    20.3.2009 15:58tina
    pulisa: Naše želva,když jsme ji dostali měla taky krunýř 4cm.Teď po půl roce vyrostla o půl cm.Taky vlastně nevíme,co máme.Taky mě dost trápí,že se málo sluní.Jinak se má ale k světu.
    20.3.2009 16:11Salvia
    Ahojky omlouvám se že dávám vědět až teďka, ale neměla jsem přístup k internetu... tak pro ty co si to pamatujou (želvy a roztoči) bych chtěla říct že želvy už mám naprosto v pořádku.Byla jsem s nima asi 3x na veterinární klinice a za pomoci pani doktorky sme všechy parazity zničily:-) je pravda, že jak jsem sem psala že mi doporučila je mít bez vody jsem moc nedodržovala protože mi jich bylo líto a jak psal Enek tak byla pravda, že byly vystresovaný tak jsem jim vodu často měnila...Krunýře už maji pěkný a vůbec se nedrbou:-)
    21.3.2009 10:08levandule
    Ahoj sice želvičku ještě nemám ale uš se moc těším.Mněla jsem nejdříve rybičky ,aleteď mám uš jen jedinou.Želvičku bych stašně chtěla jelikoš mně rybičky uš moc nebaví a nechci si zase kupovat další. Mám i jednu otásku,může se normální vodní želva pouštět na pevninu(souš)?Jestli ano tak prosím ještě na jak dlouhou dobu jestli mi někdo odpovědět bude chtít tak prosím pište na e-mail hanka.cernikova@atlas.cz předem děkuji za odpověď.
    21.3.2009 23:10Georgie
    pulisa: Mám pocit, že želvy dospívají kolem 3 roku, ale radši se ještě kouknu do knížky a dám vědět. Já právě koupila svou želvu, když měla 10cm a odhaduju právě asi 3 roky. V té době asi začnou samečkům růst drápy atd.
    - - - - -
    Salvia: Tak to je super!
    22.3.2009 12:04Marci
    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=197
    noje album ;)
    22.3.2009 13:34Radush
    Terka03, Pulisa: pohlaví i u těch nejmalinkatějších želviček se dá poznat podle spodního krunýře, kdy ho samičky mají placatý rovný a samečci ho mají mírně prohnutý dovnitř aby při páření nepadali ze samiček..
    25.3.2009 09:48zdenka
    Mohu chovat vodní želvy v sezóně venku ve voliéře s ptákama ( kakariky, andulky). Jak je připravit na pobyt venku? Čím vším vybavit venkovní prostor? Želvy mají asi v průměru 15cm. Voliéra je z poloviny zastřešená, závětrná, slunná. Uvítám i doporučenou literaturu, či vzácné rady zkušených chovatelů. Díky
    25.3.2009 10:30Nera
    myslím, že by to bud pro ptáky nebo ještě pravděpodobněji pro želvy nedopadlo dobře - já hodlám kvůli ptákům dát na balkon sítku
    25.3.2009 12:01veronique
    zdenka: želvám doma předpokládám netopíš (topítkem do vody), tak jak bude teplo můžeš je šoupnout ven (cca konec dubna/květen), s těmi ptáčky, úplně bych to nezavrhovala, třeba na Flóře v Olomouci ve sklenících mají želvy společně s ptáčky, ale jaké jsou podmínky soužití fakt netuším
    25.3.2009 12:03lůca
    Ahoj. Mám doma 3 dny malou vodní želvičku. Její krunýř měří 4 cm. Můžete někdo odhadnout kolik jí může být. A ještě mám jeden dotaz- všude píšou jak se želvy rádi sluní ale ta moje na ostrůvek vůbec nechodí je pořád ve vodě a to na ostrůvek má dobrý přístup. Jak dlouho jí mám svítit? Prosím poraďte.
    25.3.2009 13:53Nera
    lůca: to jí bude nanejvýš pár měsíců, takhle malé želvičky jsou dost bojácné - dej jí čas, ona si zvykne:) vzpomínám, že když mé želvy byly malinké, tak se slunily, jen když byly v pokoji samy, a jakmile jsem přišla ze školy, tak žblun žblunk...
    25.3.2009 14:04lůca
    Moc děkuju za radu.Včera ani nechtěla jíst ale dneska už snědla 4 červíky. Ale přijde mi malinko líná- neplave- spíš se tak nějak plazí nebo jakoby nadnáší na nohách. Ale máš pravdu- asi si musí zvyknout.
    25.3.2009 15:52Nera
    raději jí krm malýmí rybičkami, kde jsou i vnitřnosti, červi mají nestravitelnou kůži (moje želvy to vždycky vykadí a pak to plave na hladině, hodně malým želvičkám bych je raději nedávala vůbec...) - grundle jsou nejlepší, mají je ve velkých obchodácích typu hypernova, tesco atd. - taky je dobré dát malým želvičkám UV zářivku - 20 cm nad krunýř a svítit několik hodin denně (dvě?)
    taky se doporučují živé vodní rybky a šneci kvůli vápníku (nebo aspon sépiová kost)
    25.3.2009 16:04lůca
    No ty grundle jsem hledala včera v tescu a nemohla jsem je najít. Jak to prosím tě vypadá? A to jako můžu ve zverimexu koupit šneky do akvárka a dát jí je tam?
    25.3.2009 16:10Georgie
    Ahoj všichni
    Nera: Tak proto mi plavaly ty kůže po hladině a já si myslela, že byli ti červi zkažení nebo nemocní:)))
    Pak jsem je přestala kupovat. Taky by mě zajímalo, co to jsou ty grundle.
    25.3.2009 16:13lůca
    jo a nebyly to červíci ale sušený gamarus
    25.3.2009 17:16veronique
    ahoj holky
    lůca: jj můžeš,zrovna dneska sem koupila dva malý živý šneky, ještě se je ale želvám nedala, tak sem zvědavá
    grundle jsou myslím sardinky, 6-7 cm někdy větší, prodávají se mražené, někdy i grilované nebo uzené, ale ty bych radši snědla sama :-), určitě je najdete v mražáku mezi rybami, u nás je mají fakt v každým super/hyper marketu, cenu si nepamatuju, ale vím, že se mi zdáli drahý, tak kupuju sušený + klasický filé a střídám to
    25.3.2009 17:19lůca
    Tak já to zkusím. Ale jak ty šneci přežijou když je v akvárku jen málo vody- protože želvička je moc malá tak aby se neitopila.
    25.3.2009 17:29veronique
    myslím, že přežijou, já mám malou želvuchu 7cm a má cca 6-7 cm vody, právě se projevila jako lovec, nicméně to vypadá, že toho šneka nezdolá

    Hedvik ten si šneka sice všiml, ale asi se ho bojí
    25.3.2009 17:49lůca
    tak to bude sranda. Zkusím to. Ta moje se právě zakousla do salátu a tajy se s ním hezky pere.
    26.3.2009 09:08Tina
    lůca:Naše želvička má 4,5cm a krmím jenom gtanulemi.semtam jí dám bílek z vejce na tvrdo,nebo jablko.Granule seženeš v každým zverimexu.Stačí říct že je chceš pro vodní želvu.Je jich několik druhů,tak si přečti co obsahujou,hlavně vitamíny a vápník a tak.vody si myslím můžeš dát víc.my aspoň máme. Na dno jsem dala větší kameny,takže když si na ně šlápne a vzepře se na zadní,tak dosáhne na hladinu.Naší trvalo asi měsíc,než se začala slunit.Jo a víc vody je lepší,aby nezapoměla na plavání.
    - - - - -
    lůca:
    Jo a ještě jsem zapoměla na kuřecí maso,to miluje
    26.3.2009 09:21Nera
    grundle - jojo, jsou to ty sardinky, dražší jsou, ale želva si to zaslouží:) jejich výhodou je, že tam má želva úplně šechno, co potřebuje včetně vápníku - protože rybičky se prodávají celé - tj, i s vnitřnostmi a kostičkami, ještě lepší jsou pak malé sladkovodní rybky, které se někdy dají sehnat v rybárně,a le dělá to hrozný bordel (grundle ne)

    krmení želvičky převážně granulemi, případně gamarusy - velice neštastné řešení, granule sjou dobré, ale jen jako doplněk stravy - překvapuje mě, kolik lidí krmí želvy POUZE granulemi - jednak je to trápení želv a druhak to želvě nesvědčí, želvička sice po granulích rychle roste, ale na její vnitřní orghány to asi moc dobré neni - shodou okolností mám doma želváka mapového, který byl chudáček držen jen na granulích (je velký asi jako želváci mapoví, který jsou o deset let starší), ted papká rybišky a já jen doufám, že se špatná strava na něm nějak moc nepodepsala...

    šneci v akvárku - kdysi jsem dala k mým třem malinkým želvičkánm pět ampulárií, šneci byli větší než želvy a užírali jim maso, želvy si jich nevšímaly, tak jsem to přestala řešit a najednou... šneci zmizeli - do jednoho, když jsem pak kydala vodu, našla jsem malý zbytek ulity největší z ampulárií - nic víc...

    jinak je chyba dávat malé želvičce málo vody, aby se neutopila - naopak je lepší dát víc (já dala 15cm), je to přirozené - v přírodě také malé želvičky musí do hloubky - na mělčině by je ledacos mohlo sežrat a navíc je super pozorovat, jak želva ve vodě plavčí
    :-O
    26.3.2009 10:36lůca
    Ahoj.Děkuji za dobré rady. No ta moje želvička moc ty granule nechce takže ji dám vždycky tak 2 jako nepříjemný bonus při krmení. Ale ten Gamarus ji chutná. Včera jsem se byla podívat v Praze v Globusu a ani tam jsem ty grundle nesehnala. Vím že by se neměla dělat reklama ale můžete mi někdo říct v kterým obchoďáku to konkrétně kupujete? Vodu hned napravím a přidám. Jen jsem se bála aby dosáhla nad hladinu. A nevíte jak dlouho želvy spí?
    26.3.2009 11:30Nera
    grundle mají třeba v hypernově, tam je kupuju já - dají se tam nabrat do pytlíku a cena je podel váhy, také je mají v makru, naopak v albertu je nemají, měli by je mít také v tescu
    26.3.2009 11:39lůca
    Díky. Chci jí dopřát jen to neklepší. Kolik denně jich tak dávat?2?
    26.3.2009 12:42veronique
    Tina: špatně sis to přečetla, celou dobu se tu bavíme o grundlích ne o granulích
    - - - - -
    Nera: ty sušený rybičky co kupuju jsou taky celý + to filé no, jinak dávám kuřecí játra a kuřecí maso, na granule mi prdí, a prcek navíc baští i gamarusy
    - - - - -
    jinak ty grundle u nás (olomouc, přerov) mají v globusu, v hypernově, v tescu a viděla jsem je i v kauflandu
    - - - - -
    lůca: tak malinké želvičce bych zkusila dát pro začátek půlku, aby se zbytečně nekazila voda, a uvidíš jestli tu půlku zbaští, popípadě pro příště ubereš
    26.3.2009 12:43lůca
    Veronique: Tak to jsme s těma granulema na tom stejně. Ten gamarus ji chutná na jedno krmení sní tak 4.
    26.3.2009 12:43veronique
    lůca: nechceš se tady zaregistrovat? aby ses mohla pochlubit fotečkama a tak? ;-)
    26.3.2009 12:47lůca
    veronique: A poradíš jak? Já budu fotit teprve dneska ještě žádný fotky nemám protože ji nechci zase tolik plašit.
    26.3.2009 12:56veronique
    pod tabulkou na psaní vpravo je tlačítko registrace, to si vyplníš a pak písneš adminovi na mail a poprosíš o zpřístupnění alb
    - - - - -
    mrkni do nápovědy
    - - - - -
    jak se přihlásíš, tak ti registrace zmizne a objeví se tlačítko nastavení, tam si můžeš vyplnit nějaké info o sobě
    26.3.2009 13:38lůca
    No vidíš já jsem úplně slepá:-)
    - - - - -
    Ten mail
    zelvy@kralici.cz je pro to zpřístupnění alb a založení mého alba?
    26.3.2009 14:05veronique
    jj pokud už tam nemáš rovnou v nabídce tlačítko alba, tak si tam písni
    26.3.2009 15:00Lůca
    Veru tak jsem ji tam přidala víc tý vody a myslíš že je normální že plave trochu zadečkem nahoru- jako když ho špulí.
    26.3.2009 15:20veronique
    myslím, že jo, musí si trošku zvyknout, že může plavčit
    - - - - -
    http://www.zelvy.wbs.cz/Nahradni_zdroje_UVAB.html
    zajímavý článek o našem oblíbeném UVA a UVB záření
    26.3.2009 15:35Lůca
    je to docela vtipný.Plave tak nějak nakřivo.Je opravdu úžasný ji pozorovat
    - - - - -
    Hezký a zajímavý článek o záření. Včera jsem byla ve zverimexu a ten prodavač mi řekl že to skoro ani není potřeba v tomhle ročním období a že v létě bude na sluníčku takže to ani kupovat nemusím.
    27.3.2009 08:56Georgie
    Ahoj, chci se zeptat ještě na ty grundle, to jako kupujete ve zverimexu nebo v potravinách a v jakém stavu, mražené nebo živé? Možná to tu někde je, ale nečetla jsem. díky
    27.3.2009 09:22Lůca
    Georgie: ty grundle se kupují normálně v obchodě- jako Tesco, Hypernova. Buď jsou mražené nebo jen chlazené na váhu- teda co jsem pochopila od ostatních. Ale v tecu jsem je naviděla. Jo možná by ještě něco mohli mít ve zverimexech PetCenter- tam mají v některých i mrazáky s mraženými věcmi- to jsem viděla v praze na černým mostu- ale to je od vás asi daleko :-)
    27.3.2009 09:41veronique
    Georgie: v potravinách v mražáku normálně mezi rybami, je to určeno pro lidi (jenom se hodí na olej a usmaží), ve zverimexu je mít asi nebudou, tam mívají patentky a různý mražený bůhvíco, ale grundle sem v žádným zveráku ještě neviděla.
    27.3.2009 09:55Lůca
    Ale je možnost koupit i nějakou normální mraženou rybu a doma si ji naporcovat na kousky ne? A jak je to s kostma z ryb?
    27.3.2009 11:29Nera
    Lůca: jestli plave zadečkem nahoru a nakřivo, tak to je divný - někdy, když vodní želva rychle zhubne (třeba nemocí) nebo dýl nežere, tak má prázdná střeva a vznáši se vodě, ani nepotřebuje plavat (a dobrý znamení to teda není) - žere ti želvička dost? radši bych jí dala něco vydatného - netučné nadrobno nakrájené hovězí maso?

    já krmím těma mraženýma grundlema, krmím občas také sušenýma grundlema, hovězím masem (želvy ho zbožnují), hovězím srdcem, kuřecím masem, kuřecími játry, krevetama (ale málo bo sou drahé), sladkovodníma rybama (pstruh) krmím jim je i s kostmi - mají tam vápník, vařeným vejcem (ale moc ho nechtějí, mrchy), rukolou, salátem a čínským zelím (žere jen Bublina, zbytek bandy ne), jabkem (pomalu si na to zvykají, dřív jsem jim to nedávala), cvrčky a myšmi - holátky, krabími prsty, příležitosně granulemi a gamarusy (tak jednou týdně?) a občas jim tam hodím kousek sépiové kosti a nechám ho tam, dokud ho nesežerou.


    (velmi málo krmím moučnými červy, vůbec nekrmím filé, páč to je jen voda a nedávám do ničeho vitamíny)
    krmí někdo ještě něčím jiným, že bych zpestřila jídelníček?
    - - - - -
    dík za odkaz na UV - tak zjištuju, že moje zářivka je úplně na prd, minimálně u suchých želv:(
    27.3.2009 11:33Lůca
    Já si myslím že žere dost.jí hlavně ty gamarusy a dneska budeme zkoušet rybu tak dám potom vědět.No mě spíš přijde nějaká líná protože převážně po těch kamínkách chodí.Ale dneska už se i vyhřívala než jsem se na ní podívala.
    27.3.2009 13:04Nera
    tak to se sand časem srovná, halvně at má pestrou stravu a až bude hezky, tak sluníčko:)
    27.3.2009 13:13Lůca
    už se těším až ji budu moct vzít ven. Myslíš že jí stačí svítit lampičkou?
    27.3.2009 14:04Nera
    může stačit, ale nemusí, já osobně bych se bála chovat malé želvičky bez UV, pokud bych neměla možnost je mít venku, tedkonc navíc sehnat UV není problém, je to sice dražší, ale ono se to hodí i u velkých želv, třeba když nedejbože je želva nemocná nebo má plísen...
    27.3.2009 14:15Lůca
    a jak to na to akvárko přidělám
    27.3.2009 14:34Nera
    bud koupit patice, které na to mají ve zverimexu za 700 a dost neesteticky to za ně pověsit (já to tak mám a nevypadá to moc vábně, na druhou stranu to je ale dost jednoduché, na přichycení patic mohou posloužit i obyčejné kolíčky) a nebo koupit ve zverimexu jen zářivku a pak extra na lineární zářivku koupit lineární lampu (mají př. v OBI, ale i jinde, stojí 200 - 400kč), která se dává třeba na zed ke kuchynské lince, lampu přidělat na dřevěné prkno, dát tam zářivku a zakrýt tak část želvárka, případně by třeba některá lampa šla na želvárko položit (aby se nemuselo vrtat do prkna), nebo se přidělat k něčemu nad želvárkem - př. k poličce


    jinak to UV by měla mít želvička maximálně 20cm nad krunýřem, jinak je to naprd, pokud člověk má klasickou zářivku
    27.3.2009 18:52Lůca
    na vrch akvárka od ostrůvku to mám 25 cm- nestačí to?
    - - - - -
    loupe se malým želvám kůže?
    28.3.2009 15:40Lucie
    dobrý den, mám velkou prosbičku - máme doma vodní želvičku a od rána polehává, a to tak, že má i hlavu opřenou o zem a má zavřené oči a pořád otvírá pusu, nevíte co ji může být??? vůbec nevím jak ji pomoci.. :-(
    28.3.2009 17:58Lůca
    Jak je stará?Jak dlouho ji máte?Nemáte doma chladno?Zkuste zkontrolovat teplotu vody.Jedla?
    28.3.2009 18:09Lucie
    my ji máme asi jen měsíc a půl, je to mládě, najíst sem ji dávala včera, nikdy před tím se tohle nestalo, bylo to, jako když to na ní hodí. Chladno si myslím doma nemáme, svítíme ji i světlem, ale všimla sem si, že celý den se vyprazdňuje ("kaká"),tak sem si řikala, jestli to není z toho. ted už je to teda lepší než dopoledne, ale pořád to není ok.
    28.3.2009 21:32Vejma
    Ahojky ... už dlouho jsem tady nebala a po pár měsících od dovezneí jsem dneska udělala fotku pro porovnání jak rosteme ... kdyžtak se podívejte :) https://www.kralici.cz/morcata/alba.asp?a=11514
    28.3.2009 23:26lůca86
    Lucie: Zkus to pozorovat do zítra a dej vědět. Třeba je přejedená. Kolik toho tak za den sní?
    - - - - -
    Vejma: Nádherná želvína.
    29.3.2009 08:43Vejma
    lůca86 - děkuju ... mám z ní velkou radost :)
    29.3.2009 10:45Lucie
    Tak umřela...:-(
    29.3.2009 11:40Karrol
    Lucie: To mě strašně mrzí :(
    29.3.2009 12:23Kikkiii
    Lucie: je mi to líto.
    - - - - -
    Ahojky, doplnila jsem album, tak se mrkněte, protože se mi podařilo konečně Želvíka pěkně nafotit. Díky
    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=170
    29.3.2009 13:11Vejma
    Kikkiii - je moc pěkný !!!

    - chtěla jsem se ještě zeptat - čím čistíte želvám krunýř ? díky
    29.3.2009 13:21Kikkiii
    vejma: Já čistím želvě krunýř kartáčkem na zuby.