od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Prosinec v roce 2010
  • Zobrazuji 81 zaznamu.
  • 2.12.2010 09:01vanda
    ahoj mam želvu ale nevím jestli je to holka nebo kluk poradtemi jak to mam poznat dekuji
    2.12.2010 11:20Želvík Speedy
    Podle délky drápků pokud jsou delší tak by to měl být samaček a taky podle celkové velikosti krunýře jak je tvoje želvička stará ? a co je to za druh ?
    2.12.2010 15:04nikuše
    muže byt vodníé želva na suchu aspon pres zimu uvnitř
    2.12.2010 16:51Ajdis
    dobry den prosiim vas mam dotaz mam zelvicku rok starouu a tedka tri dny vydava zvuky jako kňouranii prosíím písnete co nejdriiv dekujiiiiii
    - - - - -
    normalne papa a plavee
    2.12.2010 21:59M.
    nikuše:
    Ne, nemůže. Vodní želva může být bez vody maximálně den, natož celou zimu. Kdes to proboha slyšela?

    Ajdis:
    Pokud je to teprve 3 dny, tak je to nachlazení. Ale mohl by se z toho vyklubat zápal plic, takže doporučuju jít okamžitě k lékaři, než bude pozdě. Jestli máš v akváriu víc želv, tak nemocnou dej rozhodně zvlášť.
    4.12.2010 14:55Anonym
    Kdo vymýšlel tak stupidní jména pro želvy, jako Ewa Farná.
    Nějaká pubertální koza, ne?
    4.12.2010 15:34Želvík Speedy
    Může to přidat kdokoliv, ale už by to chtělo některá jména promazat :-D
    4.12.2010 15:44Anonym
    ale máš pěknou želvičku,fakt
    6.12.2010 20:16Marci
    Moje další album po dlouhé době :-) https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=254
    7.12.2010 22:49ssany
    Dobrý den, dnes jsem našla tuto www neboť mám také vodní želvičku. Má rok a cca ř měsíců. A máme teď prblém s papáním. Už 4 dny nesnědla ani sousto. A to vždy když viděla, že jdu kolem s miskou papání vypadala, že snad prorazí akvárium...a teď nic. Bývá také třeba i 8 a více hodin na ostrůvku a sluní se a spinká. Je to normální? Nejeví žádné známky nemoci,neteče ji z očí ani z nosíku. Jen mám obavu, měli jsme před týdnem velikou nehodu při čištění akvária mi vypadla z ruky cca 1,2 m - malinko se jí odštípnul kousek krunýře u zadní levé nožky, jinak ok...vše tvrdé nic nepohmožděné, sledovala jsem ji takřka pořád...a po pádu běhala po celém bytě i po mě, když jsem si k ní sedla jako vždy...snědla misku rybky a vše bylo ok...až do soboty, kdy přestala mít zájem o jídlo...myslíte, že to může být následek pádu? nebo to zimní obodbí, loňskou zimu byla malinká a i malinko papala...jsem bezradná. Budu ráda za radu. Děkuji
    7.12.2010 23:41M.
    ssany:
    S pádem to nemusí mít nic společného. Želva občas odmítá jídlo, ale vzhledem k tomu, že se chování změnilo po pádu, může to být kvůli němu. Přecejen víc než metrový pád na krunýř musela být pro želvu obrovská rána. Navíc se jí odlomil kousek krunýře, což není dobře. Hlavně, aby jí nepraskl podél, to by byl konec. Každopádně kvůli tomu pádu bych šel k veterináři, i kdyby normálně jedla a jinak jí nic nebylo. Měl by ji zrentgenovat a prohlédnout. Možná ji jen něco bolí, a proto nejí. Těžko odhadovat. Určitě běž na veterinu, tím nic nepokazíš.
    8.12.2010 15:02Jarka
    ssany : urcite doporucuju veterinare,muze krvacet vevnitr a mit velke bolesti.
    8.12.2010 17:03ivuschka
    Dobrý den, mám dotaz, naše želva má od dnešního dne napuchlé a jakoby podlité jedno oko, má je celý den zavřené (myslím tu blanku, co tam mají místo víčka). Setkal jste se s tím někdo u vaší želvy, může to být infekce, a nejlepší asi bude zajít k veterináři co?
    9.12.2010 18:08Mik
    ivuschka - To každopádně běž. Zřejmě to bude infekce. Mik.
    10.12.2010 15:21Motty
    Dobry den, chtela jsem se zeptat zkusenych chovatelu.. Pritel ma doma 4 vodni želvy mapové. Jedna samice a tři samci. Vsichni sdileji jedno terarko, stává to, že samci na samici dorazeji, ale zatim co do ted to nebyl takovy problem, ted nastala situace, kdy dva samci na samici zacinaji utocit a to takovym zpusobem, ze ji zadni nohu rozkousali do masa. Pritel dal tyto dva problemove samce prozatim pryc, nez se samici noha uzdravi, ale dle me to neni uplne idealni reseni... Proto sem se chtela zeptat, jaka je idealni snesitelnost poctu samcu a samic v jednom tereriu a popř. jak tuto situaci mame vyresit. Zda sehnat jeste jednu samici nebo samce uplne odloucit? Dale jsem se chtela zeptat jaka je moznost, ze se rána samici zahoji sama (zatim nevypada na znamky infekce nebo nejakeho problemu), ale uz tak 3 tydny ma ranu stale nezacelenou. Nemam ji to treba necim mazat?
    11.12.2010 12:36Mik
    Motty - Ahoj. Je to dost velký problém u želv. Tím, že jsi izolovala problémové samce, nic nekončí. Každopádně je to v pořádku. Zpět bych už je nedával. Dále bych sledoval toho posledního. Ale k věci samotné. U vodních želv při námluvách samci na samici takto dorážejí. Stává se i bohužel to, že samec může samici při dvoření i zabít. Tak to prostě příroda udělala a není s tím možné nic dělat. Doporučuji sledovat toho posledního samečka a v případě, že se bude chovat stejně, dát jej okamžitě k těm dvěma a chovat je zvlášť. Něco jiného je, kdyby jsi chtěla míti potomstvo, ale to nepředpokládám. Mik.
    - - - - -
    K té ráně u želvičky - Těžko takto posoudit, jak je rána hluboká a jaký má rozsah. Pokud rána nehnisá, je to dobré. K lepšímu hojení bych doporučoval heřmánkové koupele a dbát na perfektní čistotu vody. Možná by však nezaškodilo se alespoň zeptat telefonicky veterináře, co by doporučil, případně jej i navšívit. Mik.
    - - - - -
    Pro bezpečnost
    Samička musí mít vždy možnost úniku, pokud jí sameček nevyhovuje.
    - - - - -
    Zde máš odkaz na stránky, kde je rozmnožování hezky popsáno. Mik.
    http://www.vodnizelvicky.estranky.cz/stranka/rozmnozovani
    11.12.2010 17:16ssany
    Zdravím všechny, tak želvik vypadá dobře už i normálě papá - díky "bohu". Krásně se vyhřívá, natahuje nožky. Snad vše ok. Na veterinu jsem také jít chtěla, ale měla jsem velkou obavu s té zimy venku když je mínus...jak ji převést, aby se nenachladila...abych jí neublížila ještě více než se stalo...plave si pěkně klidně a prohrabuje se na dně v kamínkách a v trávě. Tak si myslím, že nejhorší už máme zasebou... krunýř vypadá taky hodně dobře-měli jsme snad veliké štěstí.
    - - - - -
    každopádněě všem moc děkuji za rady...:) a kdyby někdo věděl jak želvíka převážet, když je venku mínus dejte prosím vědět. Děkuji moc Sany
    11.12.2010 19:10P
    Ahoj, můžete mi poradit, jak lze léčit onemocnění želvy bez veterináře? A poradi, co je to za onemocnění? Moje želva (17 cm krunýř) plave se zavřenýma očima (plave a do všeho naráží hlavou, protože nic nevidí), otevírá je jen občas. Velkou většinu času tráví pouze na souši, ve vodě se naklání na levou stranu a u nosu má bublinky. Špatně plave. Všechny tyto jevy pozoruji teprve dva dny. Chovám dvě želvy pohromadě. Druhá je zcela zdravá. I když ji z akvária vyndám, tak místo toho, aby se snažila utéct, tak se vůbec nebrání a spí, i když ji dám na souš, i když je ve vodě, i když ji vytáhnu z akvária. Oči otevře jen občas. Jí ovšem normálně a asi i s chutí. Teplota vody v akváriu je 27 stupňů. Děkuji.
    11.12.2010 22:07Mik
    P - Nemocnou želvu okamžitě izolovat od té zdravé! Obávám se, že se veterináři nevyhneš. Domnívám se, že jde o začínající zápal plic. S těmi oči je to složitější. Zřejmě půjde o rozsáhlejší infekční onemocnění. Zřejmě bude potřeba okamžitě nasadit antibiotika a to co nejdřív. To, co pro ní můžeš udělat je zvýšit teplotu vody na 31 stupínků a dopřát ji neustálé slunění. Ale bohužel v pondělí budeš muset k veterináři. Pokud už nebude pozdě. Mě na to doplatila má první želvička. Mik.
    12.12.2010 18:03Želvík Speedy
    Tak jsem dneska své malé želvičce cca půl roku koupil 5 maličkých rybek ať si zvyká na lov už od mala :-D
    12.12.2010 22:20tadeas
    Dobrý den,moji želvičce se na spodní straně krunýře dělají takove bile stroupky jako kdyby se svlékala z kůže ,ale nevím co to je.Předem děkuji.
    13.12.2010 08:01Jarka
    ssany : pokud nemuzes zelvicku prevazet autem,tak je dobre ji zabalit do plateneho pytliku a dat si ji na telo,nejlepe na bricho nebo rudnik,aby se kni nedostal chlad,nejlepsi je ale sehnat si odvoz,stat se muze cokoliv,muzes uklouznout nebo zapomenout ze ji tam mas.

    tadeas : muzou to byt je vzduchove bubliny,ale pokud myslis takove male bile flicky na stitcich tak je to plisen,neni prenosna na lidi,ja mam na to od sveho veterinare vakcinu a odstranuju mu desticky pokud to jde,plisen hodne sveti a zelvicky se nemuzou drbat,takze musis odstranit desticky sam,ale musis dat pozor na prekrvene casti aby nedoslo k poraneni a nasledne infekci.plisen neni zadna legrace,doporucuju telefonickou konzultaci s doktorem a pripadnou lecbu.doporucuju si zelvicku poradne prohlednout,jestli nema nekde v krunyri lozisko plisne,je to takova 2-3mm siroka dirka s sedym vnitrkem.
    13.12.2010 13:18Motty
    Mik - moc dekujeme za rady, moc nam to pomohlo ...
    13.12.2010 13:43MIK
    Želvík Speedy
    - - - - -
    Želvík Speedy - Já jsem udělal to samé. :) Týden je zkoumala a osmý den za pět minut je stačila zlikvidovat. Nyní už je likviduje automaticky hned. :) Mik.
    13.12.2010 19:48Želvík Speedy
    už po nich začíná startovat, ale je to docela sranda pozorovat :-D
    16.12.2010 10:34Tonik
    Konecne jsem se dokopal k tomu,abych udelal "poradne" bydleni pro meje vodni zelvicky.Poprosil bych o rady at vim ze je to spravne...: Teplota vody 26(podle toho co zde ctu asi snizim na 22-24) Teplota pod zaricem 45 stupnu neni to moc?(atse neuvari)...diky tomu je na sutru a okoli 35 stupnu na druhem konci teroakvarka 25... ALe ted mam problem co jsem nikde nevycetl jak to udelat v noci kdy se nesviti a teplota na sutru je 21-23 podle toho kdy nam sepne topeni,teplota vody je stale 26 a nadrz je prikryta sropem s osvetlenim...neni to malo? Dekuji vsem za odpoved
    16.12.2010 12:30Jarka
    Tonik - v noci zelvicka stejne neleze na kamen a pokud to mas prikryte, tak i kdyby vylezla tak ji zima urcite nebude,26 je v poradku.ja to davam stejne,ale muj zelvak je uz starsi tak pokud mas malinke zelvicky tak bych dala 27,stejne jako malinke by nemeli jeste zimovat,ale pokud jsou starsi tak tech 26 je idealni :-) ,nezapomen na vetrani aby se ti nechytla plisen pokud mas v pokoji hodne rozdilnou teplotu.
    16.12.2010 16:39Anonym
    kolik vody ma mit vodni zelva
    17.12.2010 08:02Jarka
    anonym - hloubka tak aby si mohla zaplavat i se pohodlne nadechnout,zalezi jak je zelva velka,hloubka by mela byt aby si zelva mohla stoupnout na zadni nohy a bez problemu se nadechnout,delka zelvicky od nosiku po zadni packy,+-par centaku,podle fyzicke kondice a chuti zelvicky plavat.taky podle druhu zelvy,nektere chteji plavat a chteji hlubsi vodu,nektere maji radsi min vody,kazdopadne cast musi byt melka aby se zelvicka pohodlne nadechla kdyz spi nebo odpociva,staci placaty kamen nebo nekolik plastovych rostlin kde se uvelebi,nebo ja mam maly kvetinacek vyplneny kaminkama (rikame mu podvodni postel) a trci mu jen hlava,tam vzdy spi nebo pres den odpociva :-)
    18.12.2010 00:35Soaschana
    Ahoj, hledáme někoho, kdo by se zvládnul postarat o malou vodní želvičku (asi nelsonova), která v hrozivých podmínkách umírala v jednom obchodním řetězci. Z posledních sil zvedla hlavičku, když jsme šli kolem, tak jsme ji tam nemohli nechat, ale sami máme už dvě a do budoucna to neutáhneme. Najde se někdo, kdo by malé Žofinečce zkusil ukázat i lepší svět?
    Je na tom hodně špatně a určitě nemá vyhráno,ale třeba se tady najde někdo, kdo nám pomůže dát jí šanci bez jakýchkoliv očekávání...
    Jestli se někdo cítíte, že byste to zvládli, ozvěte se mi prosím na mail
    susana.anna@gmail.com
    Díky moc
    20.12.2010 20:03Marta
    Dobrý den.Mám 2 vodní želvy a vůbec mi přes zimu nejí bojím se o ně aby mi přes zimu neumřeli.Na dno jsem jim dala kamínky občas jim svítím nebo nemám?Je o ně dobře postaráno?Mám želvu nádhernou a želvu kohnii.Děkuji za odpověd Martina.
    21.12.2010 08:32Mik
    Marta - Ahoj. Má želvička také moc nejí. Je to normální jev, který se přes zimu stává. Pokud nevykazuje známky nějaké nemoci, tak nemusíš míti obavu. Až bude chtít, bude jíst. Každopádně svícením nic nezkazíš. Mik. :)
    21.12.2010 19:42Marta
    Dobrý den.Chtěla bych vědět kdy bude mít želva nádherná na hlavě červený proužek už malinko se jí dělá je jí 1rok děkuji za odpověd Martina.
    - - - - -
    Prosím ještě o radu jak dlouho jim mám nechat zimní spánek?Děkuji za odpověd Martina.
    21.12.2010 21:38Miki5
    Marta: Žlevy nádherné zimní spánek nutně nepotřebují a většinou se ani nezazimují, kdyby jsi ale moc chtěla, tak maximálně 10-12 týdnů.
    22.12.2010 19:40Marta
    Dobrý den.A kdy bude mít na hlavě červený proužek?Už je jí 1 rok děkuji za odpověd Martina.
    23.12.2010 08:06Salvie
    Želvy nádherné už se s červeným proužkem líhnou, takže máš asi jiný druh či poddruch :-D

    Všem přeji krásné Vánoce!!!
    23.12.2010 13:10Marta
    Moje želva nádherná má jen trošinku červený proužek a zajímá mě kdy bude mít celý červený proužek děkuji za odpověd Všem taky přeji krásné Vánoce.
    23.12.2010 16:21M.
    Marta:
    Červený proužek bude mít celý život stejný.
    24.12.2010 17:07Želvík Speedy
    ŠŤASTNÝ ŠTĚDRÝ VEČER V POKLIDU A S RODINOU, přeji já i moje speedy ;-)
    24.12.2010 20:55Mik
    I já se svou želvičkou přeji všem hezké prožití svátků vánočních. Mik. :)
    25.12.2010 23:28aďa
    ja nevim jak poznam kluka nebo holku
    25.12.2010 23:44adelka
    ja nevim jak rozeznam kluka a holku vodni zelvicek
    - - - - -
    jak rozeznam kluka a holku vodnich zelv
    - - - - -
    jak poznam kluka a holku
    26.12.2010 11:10Marta
    Dobrý den.Moje želva nádherná dlouho nejedla a ted jsem ji dala kousek kuřecího masa a jedla ho neuškodí jí to že před tím nic nejedla?Děkuji za odpověd Martina.
    26.12.2010 13:13Mik
    Marta - Ne, neuškodí ji to. Mik :)
    - - - - -
    adelka - Sameček nebo samička?

    Samečkové želvy nádherné mají ocas podobně jako většina jiných druhů želv poměrně delší a na bázi širší než samičky. Naproti tomu otvor kloaky samiček leží blíže ke kořeni ocasu.
    Břišní krunýř samiček je plochý, kdežto samečků je lehce prohloubený, což je nutné při kopulaci, aby se penis snáze dostal do kloaky samičky.

    V klidu je hladký penis uložený v prostoru kloaky. Tlakem krve se rychle vychlípí a jako kuželovitý černohnědý útvar vystoupí z řitní štěrbiny.

    Hlavním rozlišovacím znakem dospělých zvířat jsou samečkovy prodloužené drápky na předních nohou. Pohlaví se určí lehce zejména po srovnání, máme-li dvě stejně stará zvířata.
    26.12.2010 14:44Marta
    Děkuji za odpověd a jak se mám o ně starat přes zimu aby mi neumřeli?Dopoledne jim svítím chvíli potom celou dobu né a večer taky chvíli 1je trochu na krmím pak 1 nebo 2 týdny né protože jsem jim dala zimní spánek dělám to dobře?Děkuji moc za odpovědi Martina.
    - - - - -
    Jo jmenují se Lili a Lilian Martina.
    26.12.2010 17:51Salvie
    Marto- to rozhodně dobře neděláš!!! Koukej si o vodních želvách něco přečíst a ne je takle trápit chudinky!!! Zimní spánek jim nemůžeš dávat kdy se ti zachce je to proces, který trvá třeba 2 až 3 měsíce. musí být chladná voda a želvy v naprostém klidu atd. Ty své želvy nech raději vzhuru, udržuj jim teplejší vodu, krm je každý den nebo o bden (zaleží na velikosti a stáří želvy) a přisvěcuj jim lampou aby se mohli slunit.
    26.12.2010 18:15Marta
    To jim mám dát 2 měsíce a vůbec nekrmit nebo jak?Děkuji Martina.
    27.12.2010 00:16M.
    Marta: Vůbec se o zimování nepokoušej. Pokud to zkusíš, určitě ti umřou. Podle toho, co tady všechno píšeš, se divím, že ještě neumřeli. Želvy krm pravidelně jedenkrát za den, např. večer. Jednou za týden můžeš jídlo vynechat. A dávej jim vždy stejně velkou dávku. Teplotu vody měj mezi 26 a 28 stupni. Sviť jim klidně tak, jak jsi vzhůru ty. A hlavně je NEZAZIMOVÁVEJ. Zazimování vodních želv je velice náročné i pro zkušeného chovatele. Navíc se smí zazimovávat pouze zdravé a dospělé želvy. A zazimování není o tom, že je necháš 2 měsíce o hladu. Nechápu, že sis o želvách všechno nepřečetla, než sis je pořídila. Želva není hračka.
    - - - - -
    A jestli se budeš pokoušet někdy o něco nového, co jsi se želvama nikdy nedělala, tak se zeptej tady na diskusi. Je tady dost lidí, co želvám rozumí.
    27.12.2010 10:51Marta
    mockrát děkuji na diskuzi jsem se ptala a poradili mi.Děkuji Martina.
    27.12.2010 11:02Matamata
    "Dopoledne jim svítím chvíli potom celou dobu né a večer taky chvíli 1je trochu na krmím pak 1 nebo 2 týdny né..." No pane jo.
    27.12.2010 23:08Anonym
    jednou je nakrmíš a potom dva týdny ne ?!?!?
    Těch tvých želviček mi je fakt líto. Tohle je týrání.
    Nechápu proč si někdo pořizuje zvíře, když neví co potřebuje nebo se o něj starat nechce.
    - - - - -
    Udělej prosím radost všem a hlavně želvičkám a aspoň něco málo si přečti o chovu želv.
    Želvičky ti budou vděčné a ostatní taky, protože nebudou muset číst takové hrůzy co píšeš.
    Přeji ti hodně štěstí (raději hodně štěstí popřeji tvým želvičkám -zaslouží si ho)
    - - - - -
    Tak tohle mi fakt nedá spát.
    Já jsem svým želvičkám jednou jedinkrát nestihl dát krmení /krmím denně/
    a měl jsem z toho výčitky.... co jsem jim to jen provedl a jak jsem mohl.
    A teď čtu takovou věc, jakože je krmí jednou za dva týdny, chudinky.
    28.12.2010 10:27Marta
    už jsem to snad na pravila každý den je krmím ale jen 1 večer svítím jim občas na chvíli to vypnu a pak svítím znovu teplotu vody mají mezi 27-28 víc né a vodu měním 1 za týden jo 1 do týdne jim nechávám postní den dělám to už dobře děkuji Martina.
    - - - - -
    o zimním spánku jsem četla v pc 2 měsíce nejíst.tak to je divné
    28.12.2010 12:49nika07
    může vodní želva moučné červy ??
    28.12.2010 16:39Salvie
    Nika 07- Jasně je to jejich velká pochoutka :-) ale zase ne pořád jsou prý hodně tučný, ale pro zpestření 100% jo...

    Marto- Když už něco čteš tak to čti celé a pořádně. Určitě tam nebylo zimní spánek nekrmte želvy dva měsíce!!!!! ale podrobně se tam snad popisuje celý ten proces snížení teploty atd... rači ti tim nebudu motat hlavu :-) ty se nanějaký zimování vyprdni!!! a nauč se základní péči!
    Jak máš staré želvy? (veliké)
    Čím a jak často je krmíš?
    Pak ti řeknu jestli máš teplotu vody dobře a to svicení bych nějak ustálila aby vtom něměli želvy zmatek. Já svítim cca od 8h do 17-18h teďko v zimě.
    28.12.2010 18:03Marta
    Samici je 1 rok a u té druhé mi neřekli samec měří 13cm děkuji
    - - - - -
    krmím je každý den 1 a 1 do týdne jim dávám postní den
    29.12.2010 11:32Jarka
    paaani,marta je ztraceny pripad,u takto malych zelvicek ti hrozi ze one driv nebo pozdeji prides,predpokladam ze melou z posledniho.bud je nekomu daruj,nebo se o ne zacni starat,kolik ti je marto vubec let?a jeste k tomu mas dve,no to je uz moc.jediny co pro ne muzes udelat je mit na to system a stanovit si harmonogram,pravidelne je krmit v urcitou hodinu a pravidelne jim svitit,kup si casovac,prodavaji ho vsude,jsou malinke tak jim svit poradne,aby byly zdrave,nezapomen na UVA a UVB.cim je krmis?po takovem dlouhem pustu co jsi jim zaridila je musis krmit vyzivnou stravou,protoze pozdej na nich bude videt nedostatek jidla a zivin.
    29.12.2010 15:23Marta
    Časovač mám svítím jim uv zářením a jak je mám teda krmit tady mi poradili každý den 1 a 1krát do týdne vynechat
    29.12.2010 16:05Missulka
    ahojky lidicky sem tu nova, ma tu nekdo i suchozemskou zelvic :D????
    29.12.2010 16:07Anonym
    Jsou malinké,krm je denně. A tak dlouho dokud budou jíst.
    A hlavně dbej na pestrou stravu, po te dietě co jsi jim nařídila.
    Věřím, že to zvládneš (i želvičky)
    29.12.2010 16:11Missulka
    nasel by se tu nekdo kdo ma i suchozemskou zelvicku??? ze by sme si o ni trozku pokecali
    29.12.2010 18:35michal
    ahoj jsem tu nový
    29.12.2010 21:25M.
    Anonym: Není pravda, že se želvy mají krmit, dokud budou jíst. Želva lehce získá nadváhu a pak špatně plave. Mnoho chovatelů si to pak plete např. se zápalem plic, při kterém želva také špatně plave.
    Marta: Krmnou dávku jim dávej každý den stejně. Ale ne moc. Časem zjistíš, kolik toho tvé želvě na celý den stačí. Hlavně dávej želvám k jídlu pestrou stravu. V krevetách je např. hodně proteinu, ale téměř žádný vápník. Na ten je dobré maso - nitěnky nebo kuřecí maso(libové). Dávej i sušené rybky. Nebo i živé, pokud ti jich není líto - želva by to uvítala a byla bys překvapená, jaký je tvá želva dravec. Každopádně pokud jsou želvy hodně malé, živé rybky ještě nedoporučuji, protože se malá želva rychle unaví při jejich lovu. Každopádně jim všemožná jídlo střídej, protože dlouhodobé jezení jednoho druhu jídla není dobré. Napiš, jak jsou tvé želvy velké - jak jsou dlouhé jejich krunýře. Můžeš zkusit i okurek a hlávkový salát, ale ten ti pravděpodobně žrát nebudou. Důležité je pro ně hlavně maso a vůbec živočišná potrava. Bylo by i dobré, kdybys sem na web dala i nějaké fotky tvých želv.
    30.12.2010 07:21zelvacek2
    To Missulka: nějaké suchozemky mám, tak můžeme :-ú
    30.12.2010 10:40Marta
    A mohou se mi rozmnožit i bez zazimování?Děkuji Martina.
    30.12.2010 13:30Salvie
    Marto - to už si snad děláš srandu ne?? Ty svoje želvy týraš a chceš je množit?? Nato rychle zapomeň!!! a věnuj pozornost raději základní peči než množení a zimování!!!!
    Množení u želv je hodně složité a někdy si naněj netroufnou ani zkušení chovatelé co maji želvy dlouho. I péče o vylíhnuté želvy je hodně těžká a prostě tak vubec.
    Nevim kolik je ti let, ale doporučuji zajít do obchodu s knihama a koupit si tam knížku o vodních želvách alspoň tu základní co je celkem dobře napsaná, že to pochopí i malé děti. Tam zzjistíš ten základ jak se starat o želvy!!! nebo si to přečti tady!!!
    30.12.2010 13:48Marta
    novou knížku o želvách vodní už mám
    30.12.2010 15:39Salvie
    Tak si jí přečti :-)
    30.12.2010 16:08Anonym
    zápal plic má snad i další příznaky než jen to, že želva špatně plave.
    To je právě ono, mnoho chovatelů....
    Každý amatér, který si koupí první želvu a vůbec nic o ní neví si říká chovatel.
    Pokud je to opravdu chovatel a o želvy se zajímá, tak určitě pozná nadváhu od pneumonie.
    Vzhledem k půstu co želvičky měli by bylo dobré jim dopřát tochu větší dávky pestré stravy v pravidelných intervalech aby nabraly trochu sil a mohly spokojeně prospívat.
    - - - - -
    Marto, pokud nechceš aby želvičky umřely hodně rychle se zamysli a zaačni něco dělat.
    Zjisti si co potřebují pro správný vývoj, jaká je vhodná strava,teplota vody,jak jím svítit aby se mohly vyhřívat,různé doplňky stravy.
    Zimovámí a rozmnožování má v tvém případě spoustu času, tímto se opravdu nezabývej.
    Mnohem důležitější pro tebe je základní péče o želvu.
    - - - - -
    Prosím napiš jak jsou želvičky velké.
    - - - - -
    M.: Marta hlavně nevěděla, že želvy vůbec nějakou potravu potřebují, natož aby poznala správnou dávku krmení.
    30.12.2010 19:43Marta
    Dobrý večer moje želva nádherná Lili už měří od hlavy až k ocásku 8cm a samec Lilian měří 13cm Lilianě už je 1 rok a u samce mi to neřekli kolik jak se pozná věk želvy?Děkuji Martina.
    - - - - -
    Mám želvárium který meří 50 na 30 Martina
    - - - - -
    a věděla jsem že želvy potravu potřebují to je jasné ale nevým jak a kolik jim toho dát
    30.12.2010 20:38M.
    Marta: Věk se nedá zjistit přesně, pouze odhadnout na základě velikosti a pohlaví. Odhaduji, že jsou obě želvy stejně staré, protože samci rostou pomaleji.
    Želvárium 50 na 30 bych nechal pár rybkám a pro želvy udělej pořádné bydlení. Uvědom si, že želvy rychle rostou. Potřebují svůj životní prostor ke zdravému žití. Pokud ti samice vyrostla za rok na 13 cm, za další rok může mít 20. Pak se v tom akváriu skoro ani neotočí. A ty máš navíc dvě želvy. Akvárium pro dvě dospělé želvy tě bude stát hodně peněz(nebo tvé rodiče) a energie. Vím, o čem mluvím. Sám mám 2 vodní želvy - akvárium 120 x 50 x 50 (3000,-); stolek pod akvárium (5000 ,-) výkonný vodní filtr (2500,-); osvětlení (1000,-); podložka pod akvárium (200,-); štěrk a kamení (600 ,-); teploměr (150,-); + souš, kterou mám hodně velkou a vyráběl jsem si ji sám, protože s žádnou kupovanou jsem nebyl nikdy spokojen. Samozřejmě + voda, kterou musíš vyměňovat a ve velkém akváriu se té vody mění opravdu hodně + čas, který musíš želvám věnovat. Musíš také počítat s tím, že želva může onemocnět i v ideálních podmínkách. Jen takový rtg u veterináře je v řádech stokorun, zaléží kde. A samozřejmě krmení
    Tato velikost akvária je dle mého pro 2 želvy minimální. Pokud tě zaskočily ceny komponent, tak se nediv. Není to levná záležitost - a to jsem např. akvárium nechal udělat hodně levně. Dohromady je to 12 450,-Kč. A to jsem koupil jen ty nejnutnější věci. Pokud si nemůžeš dovolit zainvestovat peníze alespoň do, o něco, většího akvárka, tak bys měla uvažovat o předání želv do rukou někoho spolehlivějšího. A to neberu ohled na tvé ''zkušenosti'' s chovem želv.
    Zajímalo by mě, jak ses k želvám vůbec dostala.

    Anonym: Máš pravdu.
    31.12.2010 09:44Salvie
    M- naprosto souhlasím mám stejně velké akvarium, a když nebudu řešit ty peníze co jsem dotoho vrazila (asi nějak podobně coty akorát bez toho stolku pod akvario, ale to jen proto že mám šikovného tatinka:-) tak musim říct, že i časově je to hodně náročné. Už jsem měla kolikrát pokušení, že se želv vzdám páč nato nemám čas, ale pokaždý sem si řekla, že se to vždycky snad dá nějak udělat a když už sem si je jednou pořídila měla bych ktomu přistupovat zodpovědně a ne to hned řešim tim, že je dám pryč. Tak ikdyž mám třeba v týdnu jen jeden den volna a želvy maj zkaženou vodu tak sem schpná ač se mi vůbec nechce půl dne čistit akvarium, ale pak vidim jak jsou zpokojené oni a hned mě to potěší :-) takže tim chci říct, že samozdřejmě že jde i o peníze ale kdo si pořizuje želvy měl byse i určitě zamyslet jestli je ochotný se jim věnovat...

    M- mohl bys mi prosím prozradit jak nebo zčeho máš vyrobený ostrov?? Já mám ty kupované plovoucí, ale už mojí dvou kilovou želvu neudržej :-) nebo i za fotky bych byla moc ráda klidně mi je pošli na emeil dík mooc
    31.12.2010 10:32Anonym
    Salvie: Souhlasím. To je správný přístup.
    Spousta lidí si koupí želvičku,protože je taková maličká a roztomilá, ale neuvědomí si, že želvička vyroste a bude potřebovat větší akvárium a hodně péče (pokud chceme aby se měla dobře)
    Mám čtyři vodní želvy, rostou jako z vody. Brzy dvě budou potřebovat vetší akvárko,
    ale vždyť utrácíme tolik peněz za věci, které nepotřebujeme. Takže mi těch peněz líto není
    a když potom pozoruji želvičky, jak spokojeně si plavou nebo se vyhřívají, je to krásné.

    Marta: Věřím Marto, že to zvládneš a budeš spokojená ty i želvičky. Držím palce.
    - - - - -
    Marta: K pestré stravě co želvičkám dáváš a pravidelně krmíš, nezapomeň na dostatečný přísun vápníku to aby měli zdravé krunýře.
    31.12.2010 11:02Marta
    Dobrý den já jim dávám do vody bílé želvy vápník a tohle želvárium jim ted stačí?Děkuji za odpověd Martina.
    31.12.2010 12:09Anonym
    Doporučoval bych co nejdříve koupit pořádné akvárko (želvárko)
    Teď stačí tak pro jednu, ale až vzrostou bude i pro jednu malé.
    - - - - -
    Doporučuju investovat trochu víc peněz a koupit fakt akvárko, ve kterém budou schopné žít i v dospělosti. Určitě tě to výjde levněji než každý rok kupovat větší akvárko.
    - - - - -
    U želvičky měříme krunýř (ne hlavičku ani ocásek) :)
    31.12.2010 14:35M.
    Salvie: Souš mám vyrobenou z 5 cm tlustého polystyrenu, velkou 60 x 50 cm. A na polystyrenu mám z vrchní strany nalepený koberec, který vede až do vody, aby po něm želvy mohly snadno vylézt. Ještě předtím jsem souš natřel voděodolnou a neškodnou barvou, aby polystyren nesál vlhhost. Ještě ji do tohoto akvária nemám vloženou, ale v menším akváriu jsem tu souš měl pouze vloženou, ne vlepenou. Držela tak, že byla o něco delší než akvárium, takže držela pomocí tlaku, který vyvíjela na stěny akvária. Během pár měsíců souš přestala pořádně držet, když na ní želvy vylezli, tak se naklonila. Tak jsem vyrobil druhou a byl zase na pár měsíců klid. Teď ji ale nejspíš do velkého akvária vlepým, protože je to praktičtější. Každopádně pokud polystyren přelepíš, např. kobercem jako já, tak ti polystyrem ani nesplesnivý, ani nechytne řasu. A koberec vydrží dlouho.
    Všechny kupované souše se mi začala ponořovat, jakmile na ně želvy vlezly. Chytaly plísně a řasy z nich nešly nikdy úplně zdělat.
    Ještě jedna možnost, která je dle mého taky dobrá, je vlepení skleněné přepážky do akvária a mít tak souš natrvalo. Pak se na ni nalepí štěrk a kamení a vypadá celkem přirozeně. Mně se ale víc líbí souš, tak jak ji mám.
    Dříve jsem uvažoval i o souš udělanou pouze z kamení, ale ta je dobrá jen pokud chce člověk mít v akváriu málo vody. Já si ale myslím, že želva má mít hloubky dostatek pro plavání - zaprvé je krásné pozorovat, jak želvy plavou a zadruhé je to pro ně přirozené. Hloubku v akváriu mám kolem 30 cm vody.
    - - - - -
    Pardon, napsal jsem hrubku. Chtěl jsem napsat vlepím, ne vlepým :D
    31.12.2010 16:11Salvie
    M- dík za podrobný tip no uvidim a něco snad taky vyrobim. Ty kupovaný ostruvky tak pro malý želvy, které sou ještě lehké a ne pro obry jako máme :-) Já mám taky v akvariu těch 30-40cm vody aby měli prostor na plavání takže ty kameny taky rovnou vylučuju a pak asi někoho budu muset otravovat z kamarádu, protože nejsem moc zručná :-) ale fakt moc dík určitě něco jak píšeš vyzkouším...
    31.12.2010 16:27Marta
    Dobrý den.Chci se zeptat jestli želva nádherná mi může přerůst želvárium prodavačka mi řekla že nepřeroste želvárium že vyroste jako je želvárium a víc neporoste je to pravda?Ale já jí moc nevěřím proto se ptám děkuji za odpověd Martina.
    31.12.2010 16:45Želvík Speedy
    myslím že to moc pravděpodobné nebude ;-)
    31.12.2010 18:06Jarka
    Marta : marto panejo poradne si precti apon posledni dve strany co tady jsou, a pozorne,hodne ti to pomuze, tvoje zelvicky maji kolem 1 roku, pohlavne dospejou kdyz jim bude kolem 4 let, pak muzou mit mlade, do te doby je ani nesmis zimovat,nezvladli by to fyzicky,vem si ze mas doma dve miminka,takze se knim tak chovej,to znamena pravidelne krmit,slunit,kontrolovat,pecovat a milovat.to je zaklad.zelvy rostou postupne, pokud mas takhle male akvarko,tak do nej dorostou a pak se v nem neotoci a budou nemocne,moje zelva ma 13 let,kolem 30 cm a roste porad,taky jsem minule porizovala nove akvarko protoze to uz bylo nutne, to uvidis az ti povyrostou.TO TVOJE AKVARKO PREROSTOU URCITE!!nemysli si ze se tam vmrsknou a pak se jim zastavi rust,taky jsi se nezastavila na pul metru,co?pak pocitej s vybavou,uz to tady nekdo rikal,mas dve zelvy,to znamena hromada bordelu a to znamena vykonny a drahy filtr na vodu(nebo si ho taky muzes udelat,ale to bych nechala na zkusene) a vykonne topeni.taky velka sous protoze jsou dve a obe se budou chtit slunit,taky zarovky s UVA a UVB,hodne vody na plavani pro obe aby se neprali,az ti pohlavne dospejou,budou ze navzajem kousat a utocit na sebe,pak budes muset udelat dalsi zelvarium pokud se nesnesou, to taky uvidis az pozdej,zelvy nadherne jsou agresivni zelvy a hlavne teritorialni.mam samce zelvy nadherne,vim o cem mluvim,ten se vrhnul i na vlcaka.mam pro tebe jednu jedinou radu,daruj nekomu skusenemu jednu z zelvicek a nech si jen jednu,bohate ti to bude stacit.
    31.12.2010 20:01Marta
    jenže já nechci přijít ani o 1 a ta 1 želva nádherná mi nepřeroste nebo taky i když budu mít jen 1 tak taky přeroste nebo né děkuji Martina.
    31.12.2010 20:07M.
    Marta: Zamysli se někdy nad tím, co tady píšeš. Tvoje želvárium je malé a udělej si větší. Pokud to neuděláš, je klidně možné, že jedna želva zabije druhou. Jiná pomoc neexistuje.