od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Duben v roce 2010
  • Zobrazuji 93 zaznamu.
  • 1.4.2010 08:22enek
    asi tě zklamu, ale želvy nejsou schopné rozpoznat obraz
    1.4.2010 16:19Nera
    MIk: sid ěláš srandu? :-)

    S cizí zkušenosti vím, že želvy pestré dokáží být docela dost nensášenlivé - ale asi je to od jedince k jedinci různé. Zkus a uvidíš.
    1.4.2010 19:40Noviny
    Přeji Hezké Velikonoce. Ondra
    1.4.2010 22:02Mik
    Pro enek - o želvy se zajímám už dlouhý čas. Jak je možné, že nedokáží rozpoznat obraz, když tak velice dobře vidí. V čem mám hledat podstatu věci. Děkuji za info. Mik.
    1.4.2010 22:41Salvie
    No já zase slyšela- nevim co je na tom pravdy, že želva vidí snad jen vzdálenost do půl metru... A jak tak na nich pozoruju tak bych řekla, že zrak fakt neni jejich silná stránka :-D

    Jo jinak já mám dva samce želvy pestré a až na pár drobných potyček je to v pohodě, ale jedno je ještě mládě.

    Jinak taky přeji všem hezké velikonoce :-D
    1.4.2010 22:52Marci
    ahojky všichni =o) po dlouhé době jsem sem zase přidala nějaké fotky ;-) jsou jenom dané do rámečků ...ale snad se vám budou líbit ;-)

    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=228
    2.4.2010 08:20enek
    ne, želvy vidí velice dobře, vidí barevně a vidí dobře i na dálku, jen prostě nejsou schopné uvědomit si, že na obrázku je také želva. tohle bohužel nezvládne ani třeba pes. je to pro ně shluk barev na ploše papíru.
    2.4.2010 10:06Mik
    Chápu, že si želva neuvědomuje, co je např. v pokoji jako TV, kytky apod.. V tom případě se jí na té fotografii něco líbí. Pokud se želvy páří, jak tedy pozná sameček, že jde o samičku a ne třebas o větší rybu? Dík.
    - - - - -
    Pro Marci - Máš moc hezkou želvičku a ty fota jsou povedené. :)
    - - - - -
    Jinak se přidávám k ostatním a též přeji všem moc a moc hezké velikonoce.
    2.4.2010 12:22enek
    asi si to blbě vykládáš, ale želva si uvědomuje, co máš v pokoji, vidí kytky, vidí televizi (nemluvím o obrazu), ale želvy (a mnohá další zvířata) nejsou schopné rozpoznat obraz, který má jen dva rozměry.
    no, popravdě příklad s želvím samečkem je dost nešťastný, protože ti jsou občas chopni vlézt na želvu jiného druhu a dokonce i na kámen, který má jen trochu podobnou velikost, tvar a barvu...
    želvy samozřejmě vidí trojrozměrně a jsou schopné rozpoznávat předměty a jiné želvy, ale nejsou schopné převést dvojrozměrný obrázek do trojrozměrné představy.
    je pravděpodobnější, že se jí v daném místě líbí z jiného důvodu, třeba je tam stín a želva má pocit bezpečí...
    ...a jen tak na okraj by mě zajímalo, jak se tváří spokojená želva, když nemá mimické svaly...
    2.4.2010 13:08Noviny
    Marci,
    promiň za kritiku, ale tvoje želva, má dost velké pyramidkování. Asi jí moc málo prolíváš Hobliny. Promiň Ondra :-)
    - - - - -
    Mik- enek má pravdu. :-)
    2.4.2010 14:40Nera
    Enek: já poznám náladu želv mimo jiné podle očí:)
    2.4.2010 14:46enek
    ano, podle očí se dá něco odhadovat, ale že bych si myslel, že zrovna náladu... to ne.
    2.4.2010 16:14Jordana
    Prosím, můžete mi někdo poradit? Jak to vypadá, když želvě vyhřezne konečník? Našemu želvákovi cosi visí z kloaky- je to tmavé a celkem velké a už to nějakou dobu trvá. Moc děkuji.
    3.4.2010 01:43Mik
    Pro enek - máš určité znalosti v oblasti týkající se želv, ale neznáš také vše, o čemž jsem se přesvědčil. Můžeš radit pouze začátečníkům a mírně pokročilým. Mimické svaly želva nemá, ale má něco, jako jsou oči a ty povědí vše. Znáš pouze fráze z knížek o želvách, ale aby jsi je pochopil a poznal, na to hold nemáš. Bohužel ani já. Želvy jsou na této planetě daleko déle než-li je tvůj život. Mik. :)
    - - - - -
    Pro Jordana - Dle toho, co zde popisuješ je s velkou pravděbodobností opravdu vyhřeznutý konečník. Navštiv co nejdříve vetrináře, aby se na to podíval. Mik.
    3.4.2010 10:27Noviny
    MIk- co máte pořád s tím veterinářem? Veterinář dá želvě skoro při všem injekci a to želvu dodělá! Mám s tím vlastní zkušenost! Ondra - Noviny
    3.4.2010 10:50Karrol
    Noviny: Řekla bych, že je veterinář a veterinář. My teda byly s želvou jen jednou, ale máme velmi dobrou zkušenost. Takže lidem z Prahy bych doporučila MVDr. Kvapila z klinika v Kolmé ve Vysočanech.
    3.4.2010 16:01deni
    Moje želva pořád spí co mám dělat?
    3.4.2010 21:14Mik
    Ano. Je vereinář a je veterinář. Je nesmysl chodit s želvou k veterináři co dělá psi a kočky. Ty potřebuješ veterináře specialistu na plazi. Mik.
    4.4.2010 13:35Marci
    Mik : děkuju =o)
    - - - - -
    Noviny : no mě se zdá že má uplně normální ;-)
    4.4.2010 17:48simon1
    Jak si založím album
    4.4.2010 18:53Noviny
    Marci,
    je zřejmé, že budeš svou želvu hájit. Ale skoro každý chovatel by ti řekl to samé. Podívej se na foto želv bez piramydek a poznáš rozdíl. Já mám se suchozemskými želvami velkou zkušenost.:-) Ondra:-).. (Omlouvám se za kritiku).
    5.4.2010 08:51Marci
    Noviny : no tak kdybych si myslela že máš pravdu tak bych ti na to nic neřekla ;-) no hele tak já se ještě kouknu na ostatní fotky ;-) ale ..kdyby jsi měl pravdu ... tak by to nečemu vadilo ?
    - - - - -
    simon1 : přímo vedle přezdívky a hesla máš Alba ;) a tam už dáš Založit nové album ;-)
    5.4.2010 11:45Noviny
    Merci-
    neboj to víš že ne, pouze jsou ty želvy chudáci- mají prostě zdeformovaný krunýř. Hele nechci ti nic říkat ale já mám doma želvu žlutohnědou(T.Greace Ibera) také a je to velký rozdíl. Zkus jí dát pouze do terária s hoblinama, ale pochybuji, že se jí to zatáhne. Ondra:-)
    - - - - -
    Marci-
    onanemá z čeho natáhnout v noci vlhkost, písek je moc suchý. Zkus dát pouze hobliny hodně prolité vodou! O.
    6.4.2010 09:58marta
    moje želva se neotáčí
    6.4.2010 09:59enek
    pro MIK: Proč mě urážíš? "Znáš pouze fráze z knížek o želvách, ale aby jsi je pochopil a poznal, na to hold nemáš." Asi tě zklamu, je pravda, že knížek včetně cizojazyčných jsem přečetl mnohem více než ty, ale drtivá většina mých rad vychází z mých praktických zkušeností. Chovám želvy už asi 25 let, vůbec nepopírám, že se mi toho hodně nepovedlo, ale mám za sebou skoro k tisícovce odchovaných mláďat od více než 20 druhů. Nikdy jsem neřekl, že vím všechno, a nikdy své odpovědi neformuluji tak, že můj názor je jediný správný.
    K tvému pokusu s fotkou bych doporučoval rozšířit to o poznávání politického názoru tvé želvy. Na jednu stranu den fotku Topolánka a na druhou stranu akvária fotku Paroubka a pak nám tady napiš, koho by volila.

    pro Jordana: u želv se nejedná o vyhřelý konečník, ale když tak o vyhřelou kloaku a nebo spíše v tvém případě o vyhřezlý penis. Pokus se mu to dostat zpět do kloaky. Šikovný veterinář by mohl pomoc. Tento problém není život ohrožující, ale tvůj samec může o penis přijít a pak už na chov nebude použitelný.

    pro Marci: nechtěl jsem ti to nikdy říkat, nechci ti nijak ublížit, ale když už se tady ta debata rozvířila, tvá želva opravdu není moc hezky narostlá. Bohužel je to typický případ želvy vyrostlé v zajetí v ne zrovna vhodných podmínkách. Pokud srovnáš želvu pocházející z přírody a tvou, uvidíš rozdíl. V tomto věku se s tím už nedá nic dělat. Jestli tě uklidní, s největší pravděpodobobností se jedná pouze o jakýsi estetický nedostatek, sice nesprávný růst krunýře může indikovat, že ne zrovna ideální péče mohla mít vliv i na vnitřní orgány, ale snad ne.
    6.4.2010 16:56Jordana
    pro Enek, Mik - tak je to pry penis, ale problem je, ze to trva uz tyden, jsme domluveny s veterinarem a ten se na nej podiva. Diky za poskytnute informace.
    6.4.2010 19:02Noviny
    Enek- díky za souhlas a pro Marci také velká omluva. :-) A ještě enek- nemůže to poškodit vnitřní orgány. Plíce jsou sice na horní straně, ale většina výstupků roste do výšky. Ondra
    7.4.2010 08:25enek
    Ondro, nemyslel jsem ani tak na utlačování vnitřních orgánů nesprávně narostlou kostrou, ale to, co způsobilo nesprávný "vnější" růst má jistě větší či menší vliv i na "vnitřní" růst. Např. pokud je potrava příliš energeticky bohatá, zvíře roste rychle, ne zrovna ukázkově - to vidíme, ale současně může docházet ke zvýšené záteži (možná až poškozování) např. jater, ledvin... - a to bohužel nevidíme.
    7.4.2010 09:47Nera
    Jordana: mněla jxem podobný problém - vet želvákovi nakonec penis do ocásku vrátil a udělal tam asi dva stehy, od té doby byl klid, akorát občas želvák penis vyndal, a pak mu trvalo třeba i půl hodky, než ho schoval - ale nakonec ho schoval vždy. Želvák může žít i s vyhřeznutým, ale je velké riziko, že mu ho jiná želva ukousne.
    7.4.2010 10:21Karrol
    Noviny, enek: Prosím, abyste si osobní spory vyřídili přes SZ.
    7.4.2010 13:34Mik
    Pro enek - Nikoho neurážím a pokud jsem se tě nejak dotkl, tak se ti veřejně omlouvám. Nemám sice tolik praktických zkušeností jako ty, ale také se snažím o želvách pochopit co nejvíce i želvu samotnou jako tvora této planety. Pouze jen debatuji a snažím se podělit o zkušenosti s ostatními chovateli. Jinak přeji hezký den. Mik.
    - - - - -
    Pro Karrol - Už se nebudeme hádat. :)
    7.4.2010 15:22Noviny
    Enek- potravou to na 100% není. Želvě se krunýř zdeformuje až po té, kdy se jí nemá jak dostat vlhkosti a tím pádem to je k málu prolívání hoblin. Ondra :-)
    7.4.2010 15:24enek
    vyhřezlý penis je problém. jednak je riziko, že do něj jiná želva kousne, poškrábe ho, nebo ho samec jinak poraní (např. při lezení po souši). pak může penis odumírat, což obvykle je potřeba řešit chirurgicky. pokud není pozdě, odborné zasunutí a přizašití kloaky by mohlo pomoci, slyšel jsem o tomto úkonu poměrně hodněkrát. pokud vyhřeznutí trvá dlouho, mohlo by to mít vliv na funkčnost penisu a tedy výsledek kopulace...
    držím place.
    7.4.2010 15:26Noviny
    Karrol- já jsem se nehádla. To MIK a ENEK! :-(
    7.4.2010 15:27enek
    Ondro, tebou zmiňovaná vlhkost je velmi důležitá a jistě bude jedním z nejvýznamnějších faktorů, které to ovlivňují. Rachitický růst je však vedle toho způsoben nesprávnou stravou (obvykle velmi energeticky bohatou a naopak chudou na vlákninu).
    7.4.2010 16:18Karrol
    Noviny: Pardon :)
    7.4.2010 17:15goldinka
    ahojky
    - - - - -
    ahojte, nevíte jestli tu je administrator Ucho 007?
    7.4.2010 18:06Karrol
    goldinka: Ano, je hlavní administrátorem, proč?
    7.4.2010 20:45Gábina
    Ráda bych se zeptala,jak je to s krunýřem u vodních želv. Konkrétně: mám 2 roky klapavku obecnou. Její velikost je - 10,5x10 cm, váží 150 gramů a výška krunýře je -jen- 4 cm. Máte někdo zkušenost s tím,jestli taky náhodou nemá deformovaný krunýř? A jestli jo, co s tím dělat, nebo alespoň, co dělat,aby se to nehoršilo,pokud je to špatně. Děkuji za vaše názory, Gábina
    8.4.2010 08:31enek
    pošli fotku
    8.4.2010 12:35Gábina
    pro enek: v těchto věcech se nevyznám. Nevím jak a kam se posílají fotky :-(
    8.4.2010 12:56enek
    třeba na můj mail, nebo si vytvoř album a nahraj je tam...
    8.4.2010 20:47goldinka
    ahojte
    - - - - -
    sem tu nova:-)
    - - - - -
    mam vodní želvu nádhernou:-)
    9.4.2010 13:10Mik
    Ahojky goldinko. Tož tě tu vítáme. :)
    9.4.2010 19:37deni
    jj vítáme tě...
    9.4.2010 21:06goldinka
    ahojky
    - - - - -
    dneska sem si hrala s Žofíkem(moje vodní želvička) na gauči, a on mi z toho gauče spadl, no nastesti mu nic neni:-)
    10.4.2010 08:33deni
    To me se taky stalo... ale oni maji krunyr tak by se jim nemelo nic stat
    12.4.2010 17:02goldinka
    ahojte
    - - - - -
    mam nový album, tak se kdyžtak mrknete
    - - - - -
    ahojte
    13.4.2010 09:55Nera
    Acho jo, lidi, kdy vám to konečně dojde, že telefony jsou k telefonování a ne k focení:( To už radši použít mejdlovou krabičku...
    14.4.2010 13:55klio
    jak se sem davaj fotografije a nevite jak se u želvi krasne čisti kruniř a čim nevim ma mech
    14.4.2010 17:15Mik
    Pro klio - Já k čištění používám starý kartáček na zuby.
    16.4.2010 21:45Anika
    ahojky chtěla by sem se zeptat včera mí želvě vilezlo ně z ocásku bylo to dlouhý skoro jako on bylo to hnědý a tlustý ale za chvíly se to zatáhlo jedná se o (penis) nebo se pletu
    17.4.2010 11:16Mik
    Pro Anika - dle toho, co zde popisuješ se jedná o želví penis. Mik. :)
    17.4.2010 19:24kikča059
    mik-díky
    17.4.2010 21:00Ž.e.l.v.i.č.k.a
    Jak často mám krmit 2 vodní želvy?
    17.4.2010 21:18Kikča059
    ž.e.l.vi.č.k.a.- tak 2krát denně mojí želvu krmim ráno a večer já jí mám i s rybama on normálně jí i jejich jídlo
    18.4.2010 07:48Mik
    Pro Kikča059 - Záleží na tom, čím krmíš rybičky. Takové nitěnky jsou želví pochoutkou. :) Když jsem měl Mika, tak ten od jisté doby jedl jen a jen kuřecí. Má nová želvička ji zatím vše kuřecí maso, játra, granulky, vápníkovou želvičku a naposledy jsem ji přinesl dvě velké žížaly. Ty slupla také. Mik.
    18.4.2010 10:20Ž.e.l.v.i.č.k.a
    Já jim dávám granule a usušené rybičky...
    - - - - -
    Někdy si i ukousnou tý vápníkový želvičky...
    - - - - -
    Já je v létě nekdy když je hezky tak je ppouštim ven (do bedynky) je to dobře? oni mi nekdy utečou (ale najdu je) mám je nechat v tý bedynce nebo můžou i ven?
    18.4.2010 12:41Anonym
    To máš asi v bedýnce díru, ne? Samozřejmě, že můžou ven, ale tak jak popisuješ, tak to asi ne. Jednou by jsi je nemusela také najít.
    18.4.2010 15:02Skin
    Ž.e.l.v.i.č.k.a : udělej ohrádku zvrchu krytou proti dravcům a zespoda taky aby se nepodhrabali
    18.4.2010 21:24Salvie
    ž.e.l.v.i.č.k.a : No a když jim vtý ohrádce vykopeš nějaký pěkný jezírko (teda jestli máš vodní želvy) tak se jim zavděčíš asi uplně nejvíc :-D
    19.4.2010 16:19Kačka
    ahojki, prosímvás kde je nejvhodnější umístění na akvarko s vodní želvou??
    19.4.2010 21:51Salvie
    kačka- podle mě je to v podstatě jedno. Akorát jestli nebudeš mít světlo na slunění je vhodné akvarium umístit někam k oknu na slunce, ale ze slunce se připrav, že se ti tam bde tvořit řasa. Jestli máš lampu tak je to asi celkem jedno. Jen možná bych vynechala místnosti kde je moc živo a prudkých pohybu páč to jsou plašani a nemohli byse vklidu slunit :-D
    20.4.2010 00:17M
    Kačka: To, co píše Salvie není docela pravda. Není jedno, kam umístit akvárko s vodní želvou. Nemělo by být ani na okně, ani na zemi, protože to jsou místa, kde táhne. Je zde často průvan a želva tak lehce chytí zápal plic. A pro želvy je nevyléčitelný, po krátké době umírá. Pokud má Salvie akvárko na některém z těchto míst, měla by jej co nejrychleji přemístit jinam. A taky neplatí, že nemůže být v místnosti, kde je živo. Želva si časem vznikne na cokoliv. A i když k nám občas přijde návštěva a jsou v místnosti, kde jsou želvy a dokonce stojí kolem akvárka, tak želvy v klidu vylezou na souš a dokážou v tom hluku i usnout. Želva se neplaší, pokud ví, že jí nic nehrozí...samozřejmě mláďata se bojí jakéhokoliv pohybu ;-)
    - - - - -
    *...zvykne na cokoliv...
    20.4.2010 16:05Ž.e.l.v.i.č.k.a
    jj dííííky moooc a stačilo by kdybych je dala bo bedýnky a něčim to zakrila? Děkuju...
    20.4.2010 20:51Fany000
    Ahoj všem.
    mám takový dotázek.
    budu mít vodní želvičku klapavku.
    co jí mám dávat k jídlu?doma mám krmení přímo pro želvy jsou to takové sušené krevetky+granulky,sušené krevetky a červíky.
    jakkou má mít optimální teplotu?
    a jak vysokou má mít hladinu?dočetla jse se že neumí plavat a tak jenom 5 až 15cm.
    mohly by jste mi poslat nějaká albíčka s fotečkami klapavek?
    a všechno kolem ní.
    mám na ni akvárko 3 litry,ale jenom když je malá pak na ní chchi 10 nebo 20litrů,topítko,krmení,kamínky,na dno vody takovou bílou želvičku,různé květiny atd......
    děkuji všem za rad i do SZ.
    - - - - -
    a je pravda že když se klapavka bojí že vypouští takový smrad,
    - - - - -
    a ještě můžu jí brát ven?
    a koukala jsem a prý jí mám krmit někde jende mimo akvárko aby ho nemělá špinavé.
    22.4.2010 16:44klio
    jak se děláskala do želvarlia vidělsem obrazek tak jesli nevite
    22.4.2010 22:38Janinka30
    Ahoj všem mám dotaz koušou vodní želvy?
    Jedná se to Klapavky obecné,dcera si jí přeje stará se velmi dobře o zvířátka jen nechci aby byla zklamaná když by želva kousala někdo říká že kouší někdo zase že ne tak nevím kde je pravda.
    A také jsem četla že některé želvičky vyluzují ze sebe nějaký zápach nebo se pletu?
    Moc prosím o pomoc v rozhodování,děkuji
    23.4.2010 17:30klio
    ahoj janinka30 želva gdiž je naštvaná tak kouše dar klio
    23.4.2010 20:17nika07
    Janinka30
    želvy kousou pokuud nejsou ochočene a zvikle nebo pokud jsounaštvane a mají hlad ochočovat by se mela hned od kopi aby si želva zvikala moje želvička nekouše kosne jen tehdy když ma hlad
    24.4.2010 13:31Jitka
    Ahoj poradíte ted jsme z dětma přinesly z rybníka želvu nádhernou jak jsem zjistila nejspíš by tam i přežila ale už je doma tak by jsme se jí chtěly ujmout má krunýř asi 12cm dlouhý a asi je to kluk poradíte co s ní ted a co pak? Dík
    24.4.2010 20:31nika07
    jitka jdete na veterinu
    24.4.2010 23:57stepanka
    Je to možné, že existuje vodní želva která nevyroste, na výstavě mi tvrdily že želva cca 3cm krunýř, vyroste do max. 7cm.
    25.4.2010 13:16Salvie
    Jitka- jestli je želvička zdravá taky myslim, že na tu veterinu ani nemusíte. Musí mít tvrdý krunýř a oči, nos čistý. A mít chuť k jídlu nic jinýho mě už nenapadá... No asi pro začáteky byste jí měli zařídit akvarko (terárko, želvárium nebo třeba pro začátek než něco koupíte stačí umyvadlo či něco podobného). No a jelikož by to bylo všechno na dlouhé popisování tak vás odkážu na různé internetové stránky kde si všechno stačí jen přečíst- myslim že když do vyhledávače dáte vodní želvy tak vám to nalezne spousty stránek, kde nleznete skoro vše( čim jí krmit, jak zařídit akvarko atd.) Tak hodně štěstí s želvičkou a kdybyste měla něco konkrétního tak určitě sem napište :--D
    26.4.2010 14:35Ž.e.l.v.i.č.k.a
    Nevíte co se dává na dno vody pro 2 vodní želvy? (nekde sem četla že kamínky) (malí)
    je to pravda?
    - - - - -
    Děkuji
    26.4.2010 20:55Marci
    ahojky :-) ¨
    Dneska jsem nafotila se želvákem nový fotky :-)
    https://www.kralici.cz/zelvy/alba.asp?a=231
    - - - - -
    Ž.e.l.v.i.č.k.a. : Já bych taky řekla že na dně budou malinký kamínky :-) alespoň já to většinou tak viděla ;-)
    27.4.2010 09:05Jitka
    Zdá se být v pořádku asi tam nebyla dlouho je to v podstatě ve městě kde byla takže by se jí už určitě někdo všiml. Krunýř je pevný oči v pořádku a žere také bez problému zatím je ve vaničce a sháním nějaké dost velké akvárko. No zatím studuju kde se dá.
    27.4.2010 09:36tina
    Ahoj.Koupila jsem si novou želvičku,ta první mi bohužel pošla.Mám ji doma měsíc a myslím,že je tlustá.Nevleze se do krunýřku,přetýká jí kůže.Nemyslím,že ji překrmuju,ale moc se nehýbe,je furt na ostrůvku.Je ještě malinká,asi 2 cm krunýř.Poradí mi někdo nějakou dietku.Krmím jednou denně sušenýma červama a asi dva dny tak dvě granule.
    Dík za radu
    - - - - -
    Ž.e.l.v.i.č.k.a.: Já mám na dně nějaký mušle a pár větších kamenů,semtam se o ně opírá a dýchá.Ty malý budeš muset propírat,proto je nemám.Jsem na to dost líná.Ty větší kusy jednoduše pos bíráš a umeješ.
    - - - - -
    Ještě se zeptám.Má už někdo želvičky venku?Zatím ji dávám na sluníčko jen na den,taknevim,jestli už by to přežila aji v noci.
    27.4.2010 09:58Salvie
    tina- já tedy nevim, ale takle malou želvičku bych žádnou dietou netrápila buď ráda, že má chuť k jídlu. Nevim tedy jak moc "přetýká s krunýře" ale želva se tam celá nestratí, že by nebyla vubec vidět :-D Spíš bych jí dávala více granulí neš sušených červů- to je jen doplněk stravy. A určitě bych jí do jídelníčku zařadila hovězí maso(nesmí být tučné), ryby(prodávaj mražené stačí když je nakrájíš na malé kousky) třeba i nítěnky, patentky a tak různě. Ale nevim je to můj názor tak třeba bude mít někdo na dietu takovýho prcka jiný názor...

    Jitka- tak držim palce ať je vše ok :-D já sem taky našla svojí první želvu v rybníku a byla v pohodě. Ze začátku to bylo náročné jak finančně tak i než sem si všechno nastudovala- navíc se dost liší různé názory. Ale teď chovám želvy cca 6 let a nedala bych je za nic...

    Ž.e.l.v.i.c.k.a - jasně, že malé kamínky .-D nebo se dá použít taky třeba říčný písek...
    28.4.2010 13:03jana w.
    Všem moc děkuji za rady,ale želvičky jsme nakonec darovali lidem,kteří je mají v jezírku a chovem želv se zabývají.Agresivita narůstala,takže jsme je museli mít pořád oddělené a to bylo neúnosné.V jezírku jsou spokojené,mají tam i samičky a neubližují si.Pokud by někdo měl zájem o nový set pro želvičky ,samozřejmě se slevou,tak je v inzerci.Mějte se všichni moc hezky
    29.4.2010 10:43vláďa
    ahoj všem mužete mi někdo poradit s mou želvičkou
    - - - - -
    má želvička je čerstvě narozena když sem jí dal doma do akvarka zjistil sem to že má želvička nemuže plavat neboli se potapět nemůže se jí potopit zadek a celou dobu je jen uzavřena a nehybe se a má zavřeny oči je to takhle celí den poratte mi někdo co sní pls pls :( už si nevim rady děkuju
    - - - - -
    furt nic nejí nehýbe se jen leží na kameni furt má zavřený očka má opřenou hlvu o kámen a když se jí dotku nic bojim se že umírá
    29.4.2010 14:17Salvie
    vlaďa- tak stim boužel žádný zkušenosti nemám a slyšim to poprví to co ty popisuješ, ale bejt tebou tak na nic nečekám a jedu k veterináři- nějakýmu specialnímu na plazy... tak držim palce aby to dobře dopadlo!!!
    - - - - -
    jana w- tak to je mi líto, že to nepřestalo, ale zase tě může těšit, že se budou mít v jezírku s novými kamarády určitě dobře :-D
    29.4.2010 15:04Anonym
    Ahoj, chci se zeptat. Měli jsme želvy přes zimu v rybníku po 2 roky. Vloni jsme rybnik upravovali, tak jsme je dali do sklepa. Zimu přežili a asi tak v pulce dubna jsem je vratila do rybniku, bohužel jsem je ted vytáhla mrtvé. Nevíte co jsem udělala špatně. Vím, zní to blbě, ale nemohli se utopit, jak byli oslabené a nemohli asi vyplavat na hladinu se nadechnout?
    29.4.2010 16:11Mik
    Pro vláďa - nechci tě zklamat, ale té želvičce už asi nikdo a nic nepomůže. Určitě je zde nějaké procento úmrtnosti želviček po narození, se kterým se hold musí počítat. Na toto by ti asi nejlépe odpověděl uživatel "enek". Každopádně odborník přes plazy je to nejlepší, ale obávám se, jestli už není pro tu želvičku pozdě. :(
    29.4.2010 17:12vláďa
    už se stalo štve mě to včera sem si je koupil a a dneska mi semřela :( ale dík mik za odepsání
    29.4.2010 18:46Mik
    Pro vláďa - znám to. Mě odešel takto blbě Mik - to byl můj želvák. Veterinář nepoznal zápal plic a to se mu také stalo osudným. Byl to obyč. veterinář. Proto všem radši radím, když už veterináře, tak jenom specialistu na plazy. Nyní mám novou želvičku Michaelku a má se pořádně k světu. :) Co se týče tvé želvičky, máš nárok na reklamaci, nebo spíše přesněji řečeno právo na novou želvičku. Při výběru želvičky chtěj, aby ti ji prodavač/ka nechala odzkoušet. Pokud ji otočíš na krunýř, musí se ti sama obrátit. Dále ji prohlédni oči, zda-li jsou čisté, opatrně odzkoušej zda-li nemá měkký, nebo jinak poškozený krunýř. Jinak ve vodě musí plavat zcela normálně, ne našikmo nebo něco podobného. To je asi tak vše, co můžeš ty při získání nové želvičky udělat. Zatím ahoj, Mik a jeho Míša - želvička. :)
    29.4.2010 20:23Fany000
    Stepanka-
    ano je to pravda je to klapavka.
    29.4.2010 22:44vláďa
    tak dík za radu no hele mužu se ještě zeptat jak poznám samici od samečka ten prodavač řikal že sou ještě moc malinky aby se to poznalo jinak prej podle drápku a podle ocásku a zase jinej kamarád mi řekl podle teček na krunýři ze zdola řikam mu to je blbost prej samec jich tam má víc a samice mín je to pravda nebo jak se to pozná
    - - - - -
    další otázka ta želvička když sem jí dal do akvárka do vody a chtěla se potopit tak jí to nešlo čumák měla pot vodou a zadek nad vodou ptal sem se všech jak to proč se nemuže potopit a řikaly mi věčina že má v sobě vzduch tak nevim
    - - - - -
    a poslední otázka snat když ten prodavač řikal že se to pozná podle drápku a ocásku tak jak jako holka ma delší drápky a kluk delší ocas nebo jak
    30.4.2010 08:03Tina
    vláďa:delší drápky má sameček a taky tenčí ocásek.Taky má sameček spodní krunýř jakoby prohnutej,aby mohl na samičku.To ale opravdu poznáš až bude želvička starší.Množství teček je fakt blbost a ten vzduch taky.Musí se umět potopit uplně,v přírodě si hledaj potravu na dně mezi usazeninama.
    Tak hodně štěstí
    - - - - -
    Ještě jsem chtěla vládovi-jestli máš vody jenom tak,že dosáhne při ponoření předníma tlapkama na zem,tak se nemá důvod ponořit celá.Když tak zkus víc vody.
    30.4.2010 09:48Mik
    Pro vláďa - sameček má delší drápky jak samička (tak jak píše "Tina"). S tím ocáskem záleží, jak kdo to odkud bere. Ale všeobecně má sameček od samičky ocásek poměrně delší a na širší bazi. Naproti tomu otvor kloaky samiček leží blíže ke kořeni ocasu.Břišní krunýř samiček je plochý, kdežto samečků je lehce prohloubený, což je nutné při kopulaci, aby se penis snáze dostal do kloaky samičky. V klidu je hladký penis uložený v prostoru kloaky. Tlakem krve se rychle vychlípí a jako kuželovitý černohnědý útvar vystoupí z řitní štěrbiny.
    K té vodě bych asi dodal toto. Hloubka vody by měla býti minimálně taková, aby se v želvička mohla bez problému celá otočit. Zatím ahoj. Jdu stavět hranici na upálení nějaké té čarodějnice. :) :)
    30.4.2010 11:54vláďa
    děkuji vám za vaše otpovědi ale už sem zjistil co je tý jedný želvičce je asi slepá hejbe se všecko ale jen malinko a očka má uplně jakoby vypadáto jako natekle ale má je furt zavřene když je otevře musi si ty očka napočit do vody pak chvilinku kouká no nevim vypadá to jako když je slepá chudák
    30.4.2010 13:24Ž.e.l.v.i.č.k.a
    Jak často mám čisti 2 vodní želvičky? Děkuju za odpověd...
    30.4.2010 20:08Mik
    vláďa - nezlob se na mne, ale docela se mně zdá, že si děláš tzv. brdel z ostatních... To se mi nelíbí !!
    Toto je vlákno pro ty, kteří se opravdu želvám věnují. Mik. :(