od přezdívky:     pouze důležité
s obrázkem
s www odkazem
 obsahuje slova:
za poslední  týden měsíc půl rok rok všechny
Hledání v archivu diskuze 
Zpět na seznam měsíců 
 
  • Obsah diskuze pro měsíc Červen v roce 2012
  • Zobrazuji 45 zaznamu.
  • 1.6.2012 00:45PETEE
    Dobre. Pokusim se. Ale musim opatrne, protoze se hned vydesi a cura strachy. Uz ma svoje koupaliste a vypada to, ze se ji to libi.
    3.6.2012 09:47Denir
    Petee: bylo by dobré jí donest na veterinu,jetli je v pořádku a taky co s tím ocaskem.
    8.6.2012 22:21Anonym
    Milí přátelé, s radostí vám chci oznámit, že pod hlavičkou webu kralici.cz vznikla nová podsekce, a to "Ježci". Pokud vy sami máte ježčího kamaráda nebo se o ježečky zajímáte, přiďte mezi nás, pokud je někdo takový mezi vašimi známými, pozvěte ho k nám. Děkuji a přeji pěkný večer, Markéta ("ježčí" admin) :-)
    8.6.2012 22:28Marketka125
    Odkaz na ježčí diskuzi zde: (zatím není na úvodní stránce) https://www.kralici.cz/jezci/diskuze.asp?app=0&dul=
    10.6.2012 19:08VercaZ
    Ahoj chci se zeptat jestli jsou pro vodní želvy vhodní slimáci...Někde píšou že ano jinde zas ne tak anych jí nějak neublížila.
    10.6.2012 22:00Marek s
    Kľudne, prebytky vodnych, ...
    11.6.2012 15:27Lolika
    Ahoj, mám dvě vodní želvy, mají akvárium 50l, ta jedna už je docela velká mám ji asi druhým rokem, chci se zeptat zda je normální, že se voda při teplotě 25° a s filtrací za 3 dny zkazí (je zelená) a zda mám hned čistit, nebo to nechat?
    11.6.2012 18:42Denir
    Lolika: doporučila bych nemít akvárium na světlém místě,řasy se tvoří z velkého dostatku denního světla. Jak velké je akvárium?
    11.6.2012 18:47Marek s
    Denir, máš to v prvom riadku omg
    11.6.2012 21:40DanBlack
    @ Marek s:
    Ono to není tak jednoznačné, máme terárko s 80l vody...ale má plochu 80*50cm. (hladina je jen 20cm vysoko) Případně je rozdíl jestli je terárko 20*50 nebo 33*33
    Takže dotaz od Denir má smysl.

    @ Lolika:
    Voda má zelené zabarvení nebo je zakalená? Nepíšeš co máš za filtr a jaká je v něm náplň (molitan/vata/aktivní uhlí).
    12.6.2012 03:05Denir
    Marek s: omlouvám se,za neznalost ale nevím co je omg,budu ráda za vysvětlení...
    12.6.2012 14:33DanBlack
    Definice dle strejdy Gůgla...
    OMG - anglický akronym "Oh My God" - česky "Ach, můj bože."
    12.6.2012 15:00Lolika
    DanBlack: No jsou to řasy... Mám takoví ten obyčejný, takovou houbu...
    12.6.2012 15:48marek s
    Tak ano, ospravedlnujem sa Denir.
    12.6.2012 19:06Script
    Já osobně souhlasím s Denirinym(nebo jak se to skloňuje :-D) dotazem, akvárko může být 20*20 v základně ale vysoké 50cm, mě když se mi někdo ptá jak velké akvárko na kolik želv atd. tak chci vědět rozměry a ne litry, jestli akvárko má 50litrů a má v tom jednu 2letou želvu a druhou nevím jak velkou, tak je to určitě málo. Jestli máš třeba akvárko 80x40x40 a vodu máš do půlky, neříkej že se ti kazí voda co 3 dny, ono taky záleží jestli koupíš nějakej filtr za 200kč na neonky a nebo kvalitní filtr třeba za 700kč pro větší objem vody než máš v akvárku, voda se ti špinit nemůže takže problém nebude v ničim jinym než v péči a velikosti akvárka. Nebo existujou různé připravky do vody kvůli řasám jestli jsou to tedy ty řasy...
    13.6.2012 06:57Marek s
    Chemiu by som tam zbytocne nedaval, keby to boli riasy tak by som akvarko presunul na tmavsie miesto, alebo dal napr tapetu a ta ho prakticky zatieni.
    13.6.2012 13:11Knopy
    Dobrý den, vím že je to diskuze o vodních želvách, ale psala jsem už všude možně a nikdo mi moc neporadil. Mám malou suchozemskou želvu a poslední dobou mi začala jíst koberec. Nevíte někdo co to znamená? Jestli jí třeba něco nechybí?
    13.6.2012 15:38DanBlack
    Naše (vodní) zkouší sežrat všechno od propoceného trička, přes plyšového hada (je zajímavé že jiné plyšáky ignoruje) až po hadici od sprchy...
    Nemyslím že by to bylo hlady, spíš zkoumá co je jedlé. :-)
    Zkus jí obměnit jídelníček (začíná být teplo-otestuj pampelišku a další šťavnaté kousky, pokud to není z vlastní zahrádky doporučuju důkladně opláchnout)
    15.6.2012 23:19Bambi
    ahoj ... taky mám dotaz ohledně suchozemských želv ... Přijde mi, že má dlouhý zobák http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/547673_2211717508688_884767362_n.jpg ... ale vet mi řekl, že to má v pořádku. Ale Žofka poslední dva dny nechce žrát a má jeden článek zbarvený no červena. Má to jako modřinu pod článkem ... není to známka vnitřního krvácení ?
    - - - - -
    a má i měkkčí krunýř ...
    16.6.2012 08:57Script
    Bambi, zobák dlouhý má. Stačí po kouskách ostřihnout rovnýma kleštičkama na nehty. Nebo zajdi k jinýmu vetovi jestli by ti to nesestřihnul ale většinou jsou vetové jen na kočky a psy a s terarijníma zvířatama neumí zacházet tak aby to ještě nezhoršil...
    - - - - -
    Jo a k tomu krunýři, dáváš na kousky nalámajou sepiovou kost? posypáváš sepiovkou i žrádlo? Můžeš zkusit i tu pravou sepiovku dát celou to terárka, na suchou část aby nenavlhla- některé želvy do žerou i samy že si to odlamují ale jestota by byla kdyby si ji nalámala na malinký kousky, nevím jak je želva velka no prostě aby se ji to neseklo ale zas to mohla sežrat.
    - - - - -
    Knopy, může to být třeba jestli je nějaký barevný, může jí připomínat kytku nebo něco co jí chutná a myslí si že to je ono tak to zkouší vzít :-)
    16.6.2012 12:19Bambi
    Script: děkuji moc z odpověď. Kolik cca mám ustřihnout toho zobáku ? Abych jí neublížila ... Od jiného veta jsem teď přijela. Mají mimořándné volno :-/ Je pravda že sépiovou kost dlouho neměla. Zajdu jí hned koupit. Takže to že nežere, ale jenom pije je díky tomu zobáku ? a ty červené fleky pod krunýřem ? vypadá to jako podlitina :-/ bojíme se jestli vnitřně nekrvácí.
    - - - - -
    Nejde mi sem dát album ... tak jsem ho dala vedle na potkany ...
    https://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=9027
    16.6.2012 13:43Script
    Bambi, přijde mi že želva má i moc dlouhé drápy. Asi neviděla nikdy venkovní výběv kde by mohla zabrusovat drápky co? Přijde mi docela zanedbaná ale ty fleky na krunýři, to nevím co by mohlo být. Jinak kdyby vnitřně krvácela, nemyslím si že by to bylo vidět před krunýř, takže si myslím že to bude spíš chovem?... http://www.euzelva.cz/clanky/uprava-drapu-a-zobaku-zelvy.html tady máš pěknout stránku, tak si ji přečti a podle toho ji udělej podmínky
    16.6.2012 16:25Bambi
    Script: zanedbaná ti může přijít, ale před necelým měsícem byla na kontrole na veterině a vet neměl žádné připomínky. Ven nemůže - chytá zápal plic.
    - - - - -
    Script: jak jí mám zastřihnout drápy když je má ty cévky přímo ke konci ? Nevykrvácí ?
    16.6.2012 17:51Marek s
    Bambi, musí mať v terárku rôzne terény, a zabrúsi si ich sama .
    17.6.2012 08:17Bambi
    Marek s: má kokosovou drť (nebo jak se to jmenuje - musí se to mokřit ...) písek a kamínky. Občas jí máma dá do boudy hobliny
    - - - - -
    jinak teď jsme jí vše vyndali a je na přebalovací podložce. Máme ATB a prý má pasterelózu ... prý je na tom dost špatně. tak snad to zvládne :-(
    17.6.2012 15:36Anonym
    Bambi, samotná kokosová drť(jsou jemný- lignocel a pak jakovelký kusy), jestli jsi nebyla u nějakýho veta kterej je na plazy, tak i kdyby byla bez krunýře, nic ti neřekne že je nemocná. Jinak písek a piliny jsou taky špatně. Piliny mohou vadit očím a dýchacím cestám jak jsou moc prašný. Nejlepší je Lignocel a písek dohromady, bez pilin. Pak nějakou kamenitou drŤ ale aby nebyla ostrá a já mám třeba v terárku i pár dlažebních kostek, tech hrubejt a nikdy sem neměl problémy že bych musel stříhat drápy. Jestli má takhle dlouhý drápy a v celém má cévky tak to nech ale takhle dlouhý mi přijde divný že by byly celý prokrvený...
    17.6.2012 15:36Script
    Bambi, samotná kokosová drť(jsou jemný- lignocel a pak jakovelký kusy), jestli jsi nebyla u nějakýho veta kterej je na plazy, tak i kdyby byla bez krunýře, nic ti neřekne že je nemocná. Jinak písek a piliny jsou taky špatně. Piliny mohou vadit očím a dýchacím cestám jak jsou moc prašný. Nejlepší je Lignocel a písek dohromady, bez pilin. Pak nějakou kamenitou drŤ ale aby nebyla ostrá a já mám třeba v terárku i pár dlažebních kostek, tech hrubejt a nikdy sem neměl problémy že bych musel stříhat drápy. Jestli má takhle dlouhý drápy a v celém má cévky tak to nech ale takhle dlouhý mi přijde divný že by byly celý prokrvený...
    17.6.2012 16:51Bambi
    Script: dlažební kostku jsme dříve měli ale ze spodu jí praskl krunýř a měla ošklivou ránu ... takže měla ATB. Nevím jestli to jde dle fotky poznat, ale Žofka je taková placatá ... už od malička. Jestli přežije týden tak jí budeme dělat na balkoně výběh s tím, že se jí udělá zateplená bouda, ale dáme jí ven až bude zdravá. Jinak na pohotovosti říkali že má drápy absolutně v pořádku.
    17.6.2012 17:51DanBlack
    Bambi, Scripte...nemůže být to červené zbarvení následek antibiotik? (podobně jako se lidem dělají skvrny na nehtech)
    Být to vodní želva tipuju nějaký druh plísně, ale u suchozemské?
    17.6.2012 18:33Script
    Dan, s antibiotikama nemám u sucho želv zkušnosti takže nevím co dokáží udělat... ani jsem nikdy neslyšel to co má ta želva za nemoc..
    18.6.2012 08:18Bambi
    DanBlack: to těžko ... ATB má až teď. Prý je strašně moc prokrvená.
    18.6.2012 12:56Marek s
    no nič, hlavne jej skráťte ten zobák ....
    18.6.2012 14:32Bambi
    před chvílí umřela :´-(
    18.6.2012 19:52Miko
    Dobrý den,

    Mám dvě želvy nádherné, obě dvě žerou ani změnu chování jsem nepozorovala... Jen se jim začaly objevovat světle hnědé skvrny na "bradě" vypadá to jako vyrážka... Nevíte co by to mohlo být?
    18.6.2012 20:07Marek s
    Miko, môžu to byť odreniny, keď bezhlavo skáču do vody, moje sa tak občas tiež odrú.
    18.6.2012 20:22Bajda1892
    V pražském útulku v Dolních Měcholupech čekají na nový domov 3 vodní želvičky...(želva nádherná)....Nenajde se tu někdo kdo by si jí mohl vzít?
    25.6.2012 21:13terísek
    můžu se zeptat, koupím si želvu ( zatím se nemůžu rozhodnout jaký druh )a ráda bych se zeptala jestli by bylo lepší mít ty želvy dvě , aby jim nebilo smutno? PŘEDEM DĚKUJI
    26.6.2012 12:31Lenorek
    terísek - Ahoj, já mám 2 holky želvy nádherné už 14 let a ty bez sebe neudělají ani ránu. Jsou spolu už od malička. Občas si něco vyjasnili, jedna byla totiž vždy dominantní. Ale opět bych si koupila 2 i víc. Když se vyhřívají, tak jenom na sobě... Jedné by mohlo být smutno. Ale vím, že někomu se pokousali nebo byli na sebe agresivní, když nebyli spolu od mala.
    26.6.2012 16:43DanBlack
    Jedno ze základních pravidel chovu jakéhokoliv zvířete (pokud se nejedná o vyloženě samotářský druh) je - pokud bude jediné bude se s tebou víc bavit a bude vyžadovat pozornost, pokud jich bude více vystačí si sami a nebudou tolik závislé na chovateli.
    ...u želv to je dost individuální, "stádo" potřebuje větší prostor a musí být zvyklé na společnost. Naše (vodní) želva je jak pes, běhá za mnou po pokoji, sedí na klíně u TV,... :-)
    - - - - -
    BTW: Co ta trojice z Měcholup? (jak psala Bajda1892)
    Jinak když želvu, tak od chovatele nebo z útulku, zverimexové mají často špatnou "údržbu".
    26.6.2012 19:00GoGo
    Mám tři a užijou si spolu spoustu legrace. Samozřejmě je na to potřeba mít odpovídající zázemí, zvlášť když vyrostou. Tedy teď mám vlastně dvě - jedna zdrhla z jezírka, a přestože vlastně nemá, kam utéct (malá zahrádka ohraničená zdmi), je už dva týdny nezvěstná :-(
    26.6.2012 22:57Lenorek
    GoGo - připomněla jsi mi (útěkem želvy) story tak už 2 roky starou. Známá našla u sebe na zahradě vodní želvu, hladovou, se zánětem očí, celkově sešlou. Začala se o ni starat do doby než ji najde nový domov. Sama jsem se nabídla si ji nechat když už mám doma 2. Ale bylo divné, že se po ní nikdo neshání. Naštěstí vylepila plakáty a v místní škole, kde učí, to vyhlásila a asi po TÝDNU se ozvala jedna žákyně, že si včera všimli, že jim jedna ze 3 želv chybí, že je mají celý rok venku v nějakem rybníku. A ty ostatní 2 vypadaly taky strašně zanedbaně... Nakonec se známá sešla i s rodiči a probrali to a snad se jim daří už lépe... Hodně štěstí v hledání a snad je v pořádku! =)
    29.6.2012 20:23Bája
    PÁR OTÁZEK :Je lepší suchozemská nebo vodní ? Existuje obojí dohromady ? Je dobrá želva pro děti?
    30.6.2012 18:09Marek11111
    Bája:

    Na první otázku se nedá odpovědět. Je to, jakoby ses zeptala, jestli je lepší vodní šnek nebo suchozemský.

    Obojí dohromady? To je jako co? Želva je buď vodní, nebo suchozemská, ty jsi asi padlá na hlavu. Suchozemská neumí plavat. Vodní leze na souš. Jestlis to teda myslela takhle.

    A odpověď na třetí otázku je zásadně, ZÁSADNĚ!, NE!!!

    Želva není dobrá pro děti, pokud jejich rodiče nejsou dost zodpovědní na to, aby své děti naučili se o ně starat. Takže ty rozhodně želvu někupuj ani sobě, ani nikomu jinýmu, protože takový otázky jako ty, může napsat jenom absolutní blbec.
    30.6.2012 18:42lula5
    Ahoj byl by tu někdo kdo by poradil?Chtěla bych si koupit želvičku a ráda bych si ujasnila spoustu věcí...prosím napiště do SZ pokuď díky předem
    30.6.2012 22:07DanBlack
    @ Marek11111:
    No chlapče...sice máš pravdu, ale šlo to říct trochu slušně! :-/

    @ Bája:
    Počítej s tím, že želva obvykle cca 1/3-1/2 roku prospí...potřebuje vhodné podmínky (stálá teplota 4-7'C, a další). U suchozemské želvy je vysoká cena samotného zvířete, u vodní je zas drahé vybavení, takže to je vyrovnané. V případě dětí bych se nebál od nějakých 10 roků, samozřejmě pod dozorem rodičů.
    Jinak želvy jsou dlouhověké - vodní se dožívají cca 20let, suchozemské 50 i více let. (když se dozvíte od 20leté slečny, že její želvu dostala babička jako svatební dar...mno, čuměl jsem jak puk :-D )

    @ lula5:
    Mrkni na alba uživatelů a ptej se... 8-)